نتایج جستجو برای عبارت :

دلیلِ تعَدُّدِ القاب امام زمان(عج)

{شناخت شناسنامه ای امام زمان(عج) - شماره 37}
 
دلیلِ تعَدُّدِ القاب امام زمان(عج)
 
به نظر می رسد، متعدّد بودنِ القاب امام زمان، دلیل دیگری بر وضعیت امنیتی و خطرناک آن دوران بوده است.
«صاحب الدار» به معنای «صاحب خانه ی پدری و جَدّ ایشان است» که در آنجا غایب شده. اسحاق بن یعقوب میگوید: توقیعی (و متنی) به خط مولایم «صاحب الدار» صادر شد...
امروزه بعضی افراد، فقط یک اسم مستعار دارند، چرا امام زمان به چندین لقب، مورد خطاب قرار می گرفتند؟ به نظر نمی رسد ک
 
کودکی امام حسن عسگری(ع)
حضرت امام حسن عسگری(ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری متولد شدند. پدر بزرگوار ایشان حضرت هادی(ع) امام دهم شیعیان است.
تذکره نویسان به علت اوضاع سیاسی اجتماعی و مشکلات امنیتی آن زمان در تاریخ دقیق تولد حضرتش اختلاف دارند و محل تولد امام را نیز هم در مدینه و هم در سامرا ذکر کرده اند.
 
نام، کنیه و القاب امام حسن عسگری(ع)
امام هادی(ع) نام «حسن» را به یاد مظلومیت برادر جد بزرگوارشان مظلوم صلح و حماسه ام
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
سوم: اوقیدمو
فاصل المعی میرزا محمد نیشابوری در کتاب «ذخیرة الالباب» معروف به «دوائر العلوم» ذکر کرده که: «اسم آن جناب در تورات به لغت ترکوم «اوقیدمو» است.»
نجم ثاقب، تالیف میرزای نوری، جلد ۱، صفحه ۸۸، چاپ انتشارات کتاب جمکران
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
چهارم: ایزدشناس
پنجم: ایزدنشان
در کتاب مذکور، مسطور است که این دو، نام آن جناب است در نزد مجوس و شیخ بهایی رحمه الله در «کشکول» فرموده که: «فارسیان، آن جناب را ایزدشناس و ایزدنشان گویند.»
نجم ثاقب، تالیف میرزای نوری، جلد ۱، صفحه ۸۹، چاپ انتشارات کتاب جمکران
تولد امام زمان در سال ۹۸ از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
تاریخ ولادت امام زمان در سال ۱۳۹۸ چه روزی است؟
امام مدت اند سال دارد ولادت امام مدت عج سر سال 255 هجری صلصل می باشد و به روی کردن به اینکه حال سر سال 1439 ه ق هستیم زندگی امام مدت عج 1184 سال می باشد. کلید واژه ولی مدت گوساله الله تعالی امان جواد 15 شعبان القاب ولی مدت مادر تنها زمان ( 255 برخی تنها زمان ( 256 و برخی دیگر 258 قمری را تنها زمان ( میلاد متعلق .
ادامه مطلب
اسماء و القاب 
 
 
آیا می‌دانید که: نام دوم انسان که در آن معنی مدح یا ذم منظور است را «لقب» گویند!
آیا می‌دانید که: کنیه اسمی که مزین به "ابن"، " اب"،"اٌم"،"اخ" یا "اخت" باشد. در عرب به منظور تعظیم و تجلیل از کسی گفته می شود! (معارف و معاریف ج8ص517)
آیا می‌دانید که: رسول اعظم (ص)فرمودند: مهدی (علیه السلام) از فرزندان من است و اسم او اسم من و کنیه ی او کنیه ی من است! (کمال الدین ص286)
ادامه مطلب
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
اول: احمد
شیخ صدوق در کمال الدین روایت کرده از امیر المومنین علیه السلام که فرمودند: «بیرون می‌آید مردی از فرزندان من در آخرالزمان ... .» تا آنکه فرمود: «برای او دو اسم است، اسمی مخفی و اسمی ظاهر، اما اسمی که مخفی است، احمد است. الی آخر»
در غیبت شیخ طوسی روایت شده، از حذیفه که گفت: شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله را که ذکر کرد مهدی را، پس فرمودند: «بیعت می‌کنند با او، میان رکن و
اسماء و القاب و کنیه های شریف حضرت مهدی (عج) که در قرآن مجید و سایر کتب آسمانی و اخبار اهلبیت علیه السلام و روایات و ادعیّه ذکر شده، فراوان است.مرحوم حاج میرزا حسین طبرسی نوری در کتاب «نجم الثاقب»، در باب دوّم، به ثبت 182 اسم از آن بزرگوار، همّت گماشته است.اسامی مذکور در خلال این کتاب و بر اساس حروف الفباء آمده است.رجوع شود به واژه: نجم الثّاقب، اوصاف قائم (عج)
شناسنامه امام حسن عسکری علیه السلام
امام عسکری، یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال 232 ه. ق چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم، حضرت هادی علیه السلام و مادرش بانوی پارسا و شایسته، «حدیثه» است که برخی از او بنام «سوسن» یاد کرده اند. این بانوی گرامی، از زنان نیکوکار و دارای بینش اسلامی بود و در فضیلت او همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام پناهگاه و نقطه اتکای شیعیان در آن مقطع زمانی بسیار بحرانی و پر اضطراب بود.
از آنجا که پیشوای یازدهم به
محمد بن الحسن العسکری معروف به حجت بن الحسن، بنابر اعتقاد شیعیان دوازده‌امامی دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. امام زمان فرزند حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه‌اش ابوالقاسم است. «امام زمان»، «صاحب الزمان»، «ولی عصر»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب مشهور اوست. 
ادامه مطلب
بسم الله 
نام:موسى‏ بن جعفر.
کنیه: ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل.
القاب: کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح.
نکته: آن حضرت در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است.
منصب: معصوم نهم و امام هفتم شیعیان.
تاریخ ولادت:هفتم ماه صفر سال 128 هجرى. برخى نیز سال 129 را ذکر کردند.
ادامه مطلب
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_5
آن چه در کسب معرفت واجب استدو امر است :  اول : شناخت امام به اسم و نسبو ویژگی های ظاهری(شناخت ظاهری).
دوم : شناخت صفات و خصوصیاتباطنی اوست که با آنها از دیگران متمایزمی شود (شناخت باطنی).
‍‍ شناخت ظاهری :  دانستن نام و القاب امام،نام پدر و مادر ، سال ولادت،سال غیبت ، دانستن ویژگی های سیما،و ...است .دانستن این نوع ویژگی ها بی فایده نیست و چه بسا مقدمه شناخت باطنی شود. اما باید دقت کرد، برای مانوس شدن با امام از این مر
 
ولادت با سعادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) را به تمامى شیعیان جهان تبریک عرض نموده، امیدواریم خداوند متعال توفیق پیروى آن امام همام را به همه ما عنایت فرموده ودر فرج فرزند بزرگوارش حضرت مهدى (علیه السلام) تعجیل فرمایدحضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حدیثه بود. نام ایشان حسن، وکنیه آن بزرگوار اب
ولادت امام رضا علیه السلام
امام رضا علیه السلام بنا به قول مشهور در
11 ذی القعده 148 هجری قمری و در مدینه به دنیا آمده اند. پدر آن حضرت امام
موسی بن جعفر و مادرشان نجمه خاتون می باشد. نجمه خاتون، در مورد ولادت آن
حضرت گوید: هنگامی فرزندم رضا را به دنیا آوردم، پدرش امام موسی‌کاظم
علیه‌السلام به من فرمود: او را بگیر و خوب نگهدار زیرا او بقیه‌الله در
زمین است.

تاریخ ولادت امام رضا علیه السلام
گرچه برخی از مورخان و سیره‌نگاران تاریخ
تولد آن حضر
تقویم شیعه
پانزدهم ذی الحجه
۱- ولادت امام هادی علیه السلام
امام هادی علیه السلام بنا بر مشهور در چنین روزی از سال ۲۱۲ یا ۲۱۴ هجری قمری، در قریه صریا نزدیکی مدینه به دنیا آمد. ولادت آن بزرگوار در ۲۷ جمادی الاخر و ۲ و ۳ و ۵ و ۱۳ رجب هم نقل شده است. نام مبارک آن حضرت علی، نام پدرشان جواد الائمه علیه السلام، و نام مادر آن حضرت سمانه مغربیه معروف به سیده به کنیه ام الفضل است. کنیه شریفش ابو الحسن ثالث است. القاب حضرت: نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فق
پاورپوینت زندگینامه امام رضا (ع) فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 11حجم فایل: 717 کیلوبایت قیمت: 5000 تومان
توضیحات:
پاورپوینت زندگینامه امام رضا (ع)، در 11 اسلاید.
در این فایل کوتاه سعی شده است تا شما خلاصه ای از زندگینامه امام رضا (ع) را دریابید.
بخشی از متن فایل:
امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) است. بنابر نظر مشهور مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ.ق، در مدینه م
حضرت امام علی النقی علیه السلام در نیمه دوم ماه ذی الحجه، سال 212 ق در اطراف مدینه و در منطقه «صریا» چشم به جهان گشود. پدر گرامی اش حضرت جواد علیه السلام و مادر ارجمندش سمانه مغربیه از بانوان با فضیلت تاریخ می باشد. مشهورترین القاب آن گرامی نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، مؤتمن، طیب، متوکل و عسکری است و در برخی منابع «ابوالحسن الثالث» و «فقیه عسکری» نیز گفته اند.

ادامه مطلب
{شناخت شناسنامه ای امام زمان(عج) - شماره 38}
 
قبل از آمدن «حجت» خدا اتمام حجت می کند!
 
امام کاظم(ع) فرمودند: «خدا بر مردم دو «حجت» قرار داده؛ یکی ظاهر و آن عبارت است از پیامبران و رهبران دینی، و دیگری باطن و آن عقل است»
به آیه ۱۶۵ سوره نِساء، دقت کنید: «تا اینکه برای مردم، پس از فرستادن پیامبران، در مقابل خدا "بهانه و حجتی" نباشد و خدا توانا و حکیم است»
آیا فکر کرده اید؛ چرا یکی از القاب یار غائب از نظر، «حجت» است؟! و چرا به "حجة" بن الحسن العسکری، ش
تقویم شیعه
یکم رجب
۱- زیارت امام حسین علیه السلام
در شب و روز اول این ماه زیارت مولانا الشهید ابی عبد الله الحسین علیه السلام مستحب است. از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: کسی که امام حسین علیه السلام را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند متعال گناهان او را می‌بخشد. اگر برای کسی زیارت آن حضرت در این روز ممکن نباشد، مشاهد مشرفه دیگر معصومین علیهم السلام را زیارت کند و اگر این هم برایش ممکن نبود با سلام از راه دور به طرف آن قبور شریف اظ
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
مولوی، پیونددهندهٔ ملت‌ها 
جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی (‎۶ ربیع‌الاول ۶۰۴، بلخ یا وخش - ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری، قونیه) از مشهورترین شاعران فارسی‌زبان ایرانی‌تبار است. نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی
قالب وبلاگ امام زمان | قالب وبلاگ 
قالب-وبلاگ-امام-زمان
قالب وبلاگ امام زمان ، این قالب وبلاگ بسیار زیبا ، توسط سایت ماه اسکین ارائه گردید. ... قالب وبلاگ حضرت مهدی,قالب وبلاگ خانه کعبه,قالب وبلاگ کعبه,قالب وبلاگ ...

قالب وبلاگ حضرت مهدی | قالب وبلاگ 
روی تصویر زیر کلیک کن:

قالب-وبلاگ-حضرت-مهدی
قالب وبلاگ امام زمان (عج) توسط سایت ماه اسکین طراحی و سئو شده و در آن بیشتر از رنگ های فیروزه ای، آبی و سیاه و اسامی و القاب حضرت مهدی (عج) استفاده شده است.
هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .
امام باقر علیه السلام :«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى
غم مخور گر حاکمی دزد می شود                                                 شکوه ز بی کفایتی دوران می شود
غم مخور خزانه خالی کرده است                                                  غم بخور مردمی بی خرد پرورده است
مردمان چشم بسته پای بقچه رفته اند                                          بی خیال زعلم و عالم دوران رسته اند
مردمی که بهر دزدان دست می زنند                                            حق شکوه و ناله زخود پر می زنند
مردمان با دست زدندحناق گیرند                     
زندگانی امام باقر علیه السلام در یک نگاه
نام : محمد.
کنیه : ابو جعفر و ابوجعفر اول .
القاب : باقر, شاکر, هادى , امین , شبیه -به خاطر شباهت ایشان به پیامبراکرم (ص )-.
مـشهورترین لقب آن حضرت , باقر است . پیامبر اکرم (ص ) به واسطه جابربن
عبداللّه انصارى , آن حضرت را به این لقب, ملقب کرد و به ایشان سلام رساند.
منصب : معصوم هفتم و امام پنجم شیعیان .
تاریخ ولادت : اول رجب سال 57 هجرى .برخى از مورخان , ولادت ایشان را در سوم صفر سال 57 هجرى دانسته اند.
محل تولد: مدینه م
شناسنامه امام سجاد علیه السلام
امام چهارم علی بن الحسین ملقب به «زین العابدین» و «سید السجادین» در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری در مدینه به دنیا آمد. مادر گرامی ایشان شهربانو دختر یزدْگِرد (آخرین پادشاه ساسانی) است. امام سجاد (ع) دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی (ع) و پدر خود حسین بن علی (ع) سپری کرد. در کربلا حاضر شد، اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند. پس از آن قریب سی و چهار سال، یعنی تا سال 94 قمری، رهبری شیعه را بر عهده داشت. ابوالحسن
 
 
علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، کنیه‌اش، ابوالحسن و مشهورترین لقبش رضا است. در روایتی از امام جواد(ع) آمده است که این لقب از سویخداوند به پدرش داده شده است؛[۱] ولی برخی منابع گفته‌اندمأمون لقب رضا را به او داد.[۲] صابر، صدیق، رضی و وفی از دیگر القاب آن حضرت است.[۳] در برخی روایات او عالم آل محمد نامیده شده است.[۴] نقل شده است که امام کاظم(ع) به فرزندانش می‌گفت: «برادر شما علی بن موسی، عالم آل محمد اس
زندگینامه امام محمد باقر (ع)، امام پنجم شیعیان
امام باقر (ع)، پنجمین امام شیعیان، با لقب "باقرالعلوم" که به
علت دانش گسترده‌ی ایشان بود، در سال 57 هجری چشم به جهان گشود و سرانجام
در تاریخ هفتم ذی‌الحجه سال 114 هجری در سن 57 سالگی به شهادت رسید.  امام باقر (ع) پنجمین امام شیعیان است که به دلیل دانش گسترده ای که داشت
به این نام معروف بود. زندگینامه امام باقر (ع) را در این مقاله بخوانید.
 
ولادت امام باقر (ع)
 امام باقر (ع)
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
حجة الاسلام یا آیة الله !؟
اخیراً دوباره بحث حجت‌الاسلام و آیت‌الله درباره آقای #رئیسی مطرح شد،‌ لازم دیدم نکاتی رو بگم:
در تاریخ شیعه، تقریبا هیچ (شما بخوانید هیچ) قاعده‌ای برای این القاب وجود نداشته. بزرگترین علمای اسلام به اسم شیخ و سید و شهید و ... مطرح بودن. مثل شیخ طوسی، شیخ‌ انصاری، سید مرتضی و شهید اول و ثانی. بعضی القاب تقریبا اختصاصی بودن؛ مثلا وقتی توی فقه میگن «آیت‌الله»، مخصوص علامه حلی است یا «شیخ‌
چند نمونه از فضیلت های امام جواد (ع)  
مشهورترین لقب های امام نهم (ع) تقی و جواد است
 
امام نهم علیه السلام در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدّت شکیبا و بردبار بود. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و مضطرب نمی شد بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.
امام محمد تقی علیه السلام
پدر ایشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است. مادر آن حضرت بانوی پاکدامن و بافضیلتی است که به جمیع کمالات معنوی و اخلاقی دست
به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است...
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خمینی)
.
هر وقت اسم امام کاظم ع میاد ناخودآگاه یاد این صفت بارز ایشون
میوفتم...(کظم غیض)
هر وقت هر شرایطی عصبانی میشم یا یه نفر 
عصبانیم میکنه یاد امام موسی کاظم ع میوفتم...
میگم مگه امامت نیست؟؟
خب امام ینی چی؟؟ینی الگوی تو...ینی کسی که پیشوای توئه...
پس باید از ایشون الگو بگیری...خشمتو بخوری...عصبانیتتو فرو ببری...
امام موسی کاظم (ع) اینقد مظلوم بودن که بیشتر
 سالای زندگیشونو تو زندان بودن...
اگه الان امام رضا ع دارین...اگه امام رضا ع رو میشناسین....اگه از سفره
خلاصه ای از زندگی نامه امام رضا (ع)


 
 
امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله
پاک رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) است. بنابر نظر
مشهور مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ. ق، در مدینه منوّره متولد
شد. نام مبارکش، علی، کنیه آن حضرت، ابوالحسن و دارای القاب متعددی از
جمله؛ رضا، صادق، ‏صابر، فاضل، قرة ‏اعین المؤمنین و... هستند، اما
مشهورترین لقب ایشان، «رضا» به معنای «خشنودی» است.پدر بزرگوار
امام رضا، امام م
تقویم شیعه
سوم شعبان
۱- ولادت امام حسین علیه السلام
در این روز در سال ۴ هجری قمری آقای شهیدان و سرور و سالار شیعیان و دلباختگان، اشک هر مومن، امام زاهد عباد، شهید غریب، عطشان نینوا حضرت ابا عبدالله الحسین الشهید علیه السلام عالم را به نور خود منور فرمود. اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان و سی‌ام ربیع الاول و دوازدهم رجب است.
القاب امام حسین علیه السلام
نام مبارک آن حضرت در تورات شبیر و در انجیل طاب است. پدرشان مولانا و مقتدانا امیر الموم
تقویم شیعه
سوم شعبان
۱- ولادت امام حسین علیه السلام
در این روز در سال ۴ هجری قمری آقای شهیدان و سرور و سالار شیعیان و دلباختگان، اشک هر مومن، امام زاهد عباد، شهید غریب، عطشان نینوا حضرت ابا عبدالله الحسین الشهید علیه السلام عالم را به نور خود منور فرمود. اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان و سی‌ام ربیع الاول و دوازدهم رجب است.
القاب امام حسین علیه السلام
نام مبارک آن حضرت در تورات شبیر و در انجیل طاب است. پدرشان مولانا و مقتدانا امیر الموم
تقویم شیعه
هشتم ربیع الثانی
۱- ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
در این روز حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۳۲ هجری قمری جهان را به قدوم خود منور فرمودند. و به روایت مصباح، تقویم المحسنین، اختیارات و دروس شهید، ولادت حضرت در چهارم این ماه بوده است. اقوال دیگری نیز در ولادت آن حضرت وجود دارد که عبارتند از ۸ ربیع الاول، ۱۰ ربیع الثانی.
پدر آن حضرت امام هادی علیه السلام و مادر محترمه اش بانویی است که نامش حدیث یا حُدَیثه یا سوسن یا سلیل اس
چند نمونه از فضیلت های امام جواد (ع)  
مشهورترین لقب های امام نهم (ع) تقی و جواد است
 
امام نهم
علیه السلام در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدّت شکیبا و بردبار
بود. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و
مضطرب نمی شد بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.
امام محمد تقی علیه السلام
پدر ایشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)
است. مادر آن حضرت بانوی پاکدامن و بافضیلتی است که به جمیع کمالات معنوی و
اخلاقی د
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
 
 
امام معلم شریعت و مامور اموختن درست زندگی کردن است
امام طبیب نیست . امام شافی نیست . امام قاضی الحاجات نیست . امام در امور خداوند دخالت نمیکند
امام بنده مقرب خداوند است با مسئولیت و اختیارات محدود
از امام و دین سواستفاده نکنید تا در چنین اوقاتی ناتوان جلوه داده شوند!
"ای کسانیکه با زبان ایمان آوردید . با قلب ایمان بیاورید"
 
 
 
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 37}
 
زمین از حجت خالی نمی ماند
 
شیخ اشراق درباره وجوب امامت می‌نویسد: «جهان هیچ‌گاه از حکمت و از وجود کسی که دارای حکمت باشد و حجج و بینات خدا نزد او باشد، خالی نبوده است و این چنین کسی خلیفه خداست و تا زمین و آسمان برپاست، چنین خواهد بود... و زمین هرگز از چنین انسانی تهی نخواهد بود... اینکه می‌گویم ریاست با اوست مقصودم حکومت ظاهری او نیست، بلکه گاهی در نهایت پنهانی (غیبت) به سر می‌برد... ریاست جامعه با این انسا
امروز میلاد با سعادت امام جواد است
نام:محمد بن علی بن موسی
کنیه:ابو جعفر و ابو علی
زاد روز:ده رجب ۱۹۵ ق
زادگاه :مدینه
مدت امامت:۱۷ سال
شهادت:آخر ذی القعده ۲۲۰ قمری
مدفن:کاظمین
محل زندگی :مدینه،بغداد
القاب:جواد،تقی،ابن رضا
نام پدر:علی بن موسی بن جعفر(ع)
نام مادر:سبیکه
همسر(ان):سمانه مغربیه،ام فضل
فرزندان:علی،موسی،حکیمه،زینب،فاطمه،امامه
طول عمر: ۲۵ سال
علت شهادت:مسموم شدن به وسیله زهر
قاتل:ام افضل به تحریک معتصم
عضویت_در_کانال
T.me/noor_hidayat
 
توبه 313 - مرز تخصصی ترک گناه و نزدیکی به خدا
http://tobe313.ir

آشنائی با نام، کنیه و القاب حضرت
 
آخرین امام شیعیان و دوازدهمین جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در سپیده دم جمعه، نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری ( ۸۶۸ میلادی ) در سامراء یکی از شهرهای عراق، دیده به جهان گشود. ( ولادت امام زمان) پدر گرامی او، پیشوای یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و مادر بزرگوار آن حضرت، بانویی شایسته به نام «نرجس» بود که درباره ملیّتِ او روایات، مختل
تقویم شیعه
یازدهم ذی القعده
ولادت امام رضا علیه السلام
در روز پنجشنبه سال ۱۴۸ هجری قمری امام رضا علیه السلام در مدینه طیبه به دنیا آمد. در ولادت آن حضرت ۱۱ ذی الحجه و ۱۱ ربیع الاول نیز ذکر شده است. پدر آن حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام، و مادرشان ام البنین نجمه علیها السلام است. نام مبارکشان علی است، و کنیه آن حضرت ابو الحسن است، و کنیه خاصشان ابو علی است. القاب حضرت سراج الله، نور الهدی، قرة عین المؤمنین، مکیدة الملحدین، کفو الملک، کافی الخ
شناسنامه اجمالی از دوران زندگی امام مجتبی( علیه السلام )
 

نام: حسنکنیه: ابو محمد.نام و کنیه آن حضرت را پیامبر اکرم (ص) تعیین فرمودند.القاب: مجتبى، سید، سبط، زکى، تقى، حجت، برّ، امین، زاهد و طیب.منصب: معصوم چهارم، امام دوم شیعیان و پنجمین خلیفه اسلامى.تاریخ ولادت: نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرى. برخى نیز تولد آن حضرت را سال دوم هجرى دانسته‏اند. او نخستین فرزند امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) است.محل تولد: مدینه مشرفه، در سرزمین حجاز (عربستا
براش  سوال شده بود...
این که چطور همه توی مشهد با امام رضا (ع) حرف می زنند و همه هم می فهمند که امام به حرفهاشون گوش می کنه...
کسی نمی گه الان امام رضا (ع) سرش شلوغه و وقت نداره به حرفهای من گوش کنه....
کسی نوبت نمی گیره با امام رضا (ع) حرف بزنه...
اصن چجوری امام رضا (ع) در یک لحظه با هزار نفر حرف میزنه؟!.....
شب میشه...
خواب می بینه توی مشهده و جلوی هر زائر یه امام رضا نشسته:)
دیگه سوالای ذهنش تموم میشه:)
باسمه تعالی
زنان بهشتی
القاب حضرت زهرا
غزل ۹
داد احمد صد لقب بر فاطمه خیر النسا
می شود موجب جهان را، فاطمه رکن الهدی
می شود زهرای اطهر ،عامل نور جهان
او بود نور دو عالم ،در زمین و در سما
فاطمه هم کفو حیدر ، دختر ختم رسل
می کند مولا حمایت، فاطمه زوج الاوصا
در دریای علوم است و معارف فاطمه
می درخشد عالمی ، چون فاطمه دره البضا
هست احمد وام دار آمنه در زندگی
گفت پیغمبر به زهرا ، فاطمه ام الابا
هست کوثر، نام زهرا صاحب خیر فزون
می کند عالم درخشان ، دخت
گوشه ای از زندگینامه حضرت مهدی (عج)



 ولادت امام زمان(ع) از عموم مردم پنهان نگه داشته شد
 
امام
دوازدهم شیعیان، در منابع مختلف و ادعیه و زیارات با القاب و کنیه‌های
بسیاری وصف شده است که مشهورترین آنها عبارت‌اند از مهدی، صاحب الزمان،
منتَظَر، حجت الله، بقیة الله، منتقم، موعود، خاتم الاوصیا، غائب، مأمول،
مضطر و قائم.
 زندگینامه امام مهدی(عج)
حضرت مهدی (عج) در سال 255 قمری در سامراء
متولد شد. نام پدر آن‌حضرت، امام حسن عسکری(ع) و نا
محمّد بن حسن عسکری معروف به حُجَّتِ بنِ الْحَسَن (به عربی: محمّد بنِ الْحسنِ الْعَسکَری؛ زادهٔ ۱۵ شعبان ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در سامَرّا)، بنابر اعتقادِ شیعیان دوازده‌امامی، دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. او فرزند حسن بن علی عسکری، امام یازدهم شیعیان، و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه‌اش ابوالقاسم است. «امام زمان»، «صاحبُ الزَّمان»، «ولیِّ عصر»، «قائم آل محمد» و «مَهدی موعود» از القاب مشهور اوست. در باور کنونیِ شیعهٔ د
امام خامنه ای مدظله العالی:
امام حسین(علیه‌السّلام)، جزو مدافعان ایده‌ی صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسه‌ها - به امام مجتبی‌(علیه‌الصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «فغمز الحسین فی وجه حجر». هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمی‌گرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیه‌السّل
کلیاتی راجع صلح امام حسن علیه السلام 
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیه‌السلام)ازدیدگاه امام خامنه ای
مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
صلح امام حسن(ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود
کتاب صلح امام حسن (ع) 
صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه برای حفظ اسلام 
اثرات صلح امام حسن (ع) 
بررسی جهاد بزرگ امام حسن(ع) در قالب صلح با معاویه
کتاب «صلح امام حسن علیه‌السّلام» با ترجمه آیت‌الله خامنه‌ای
صلح امام حسن(ع) -قیام امام حسین(ع)
پنج دلیل توافق؛ امام حسن(ع) صلح
      و خداوند را دستاویزی برای سوگندهایتان قرار ندهید 
 
امام سجاد از قبیله بنی حنیفه زنی داشت که یکی از دوستانش به او خبر داد که این زن دشمن امام علی (ع) است 
امام او را طلاق داد ان زن با آنکه مهریه اش را گرفته بود از روی دروغ ادعای مهریه کرد و به حاکم مدینه شکایت کرد و مطالبه ی چهار صد دینار مهریه اش را کرد . حاکم به امام عرض کرد یا سوگند بخورید یا مهریه اش را بپردازید .
امام سجاد سوگند نخورد . و به امام باقر امر کرد مهریه اش را بپردازید 
امام باق
1- جاذبه های بی نظیر امام راحل:
✅ ناکامی دشمنان در کم رنگ کردن یاد و نام امام در طول سالها✅ ماندگاری روز قدس بعد از چهل سال آن هم به وسیله توده های مردم✅ حضور اجتماعات عظیم مردمی در مراسم ارتحال بعد از ۳۰ سال
2- سرّ جاذبه امام راحل:
✅ حکیم و باتدبیر بودن امام✅ شجاع و مجاهد بودن امام ✅ پارسا و پرهیزکار بودن امام✅ ظلم ستیز و حامی مظلومان بودن ✅ عدالتخواهی و صادق بودن
هر کس با این خصوصیات باشد دلها به اوجذب میشود این وعده خداست
ادامه مطلب
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
دوم: اصل
شیخ کشی در رجال خود، روایت کرده از ابی حامد بن ابراهیم مراغی که گفت: نوشت ابو جعفر بن احمد بن جعفر قمی عطار: «نبود از برای او ثالثی در زمین در قرب به «اصل» و توصیف نمود ما را برای صاحب ناحیه؛ جواب بیرون آمد که واقف شدم بر آنچه وصف کردی به آن، ابا حامد را که خدایش عزیز کند به طاعت خود. فهمیدیم حالتی را که بر آن حالت است که به اتمام رساند خداوند آن را برای او به احسن از آن و خا
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از 100کشور مطرح بش
تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمیکشید!
ادامه مطلب
می‌خوام برم امام رضا! خیلی وقته نرفتم. دلم تنگ شده. تازه کلّی تشکّر هم بدهکارم. و کلّی چیز جدید باید بخوام. :-پررو
نمی‌دونم... یه روندی تو زندگی‌م دارم. هر چند ماه یه بار برم پیش امام رضا. و این روزهایی که می‌رم اون جا واقعن شارژم می‌کنن. نمی‌دونم چرا... نمی‌دونم چی داره... ولی می‌دونم یه چیز خوبی داره که حسابی دلم براش تنگ شده. :د
شاید به جز ضامن آهو، ضامن آدم‌های گم‌شده هم باشه. دستشون رو بگیره ببره برسونه به خونه‌شون. :د
 
چرا بعضی‌ها به مشهد
1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 
ادامه مطلب
با عشق تو هر جان به رضا یار رضا(ع)
از عشق تو هر جان برسد بار رضا(ع)
از عشق تو آن را که برون است به کاه
فاءیده  نبا شد  ،  رد ایثار  رضا(ع)
 
با عشق الهی شهدا دانسته و به رضایت در راه امام رضا(ع)جان داده اند و به بارگاه ایشان اجازه رفت و آمد دارند.
آنانکه در پی کاه این دنیا در پی ذلت و فشار بر مردم و بی فرهنگی،بی عدالتی
...هستند،هر جا که باشند از عشق امام رضا(ع)بیرون رفتن اگه برنگردن هی به جامعه خسارت می زنن و امام رضا(ع)اون ها رو از ایثار و شفاعت در دنیا
درباره ی مقام شامخ و اوصاف و ویژگیهای امام عصر علیه السلام در روایات فراوان، نامهای گوناگونی دیده می شود که نوشتن همه ی آنها در یک جا و توضیح و دلیل انتخاب آن اوصاف و القاب جزوه ای جداگانه می طلبد. بیشترین اوصاف در ادعیّه و زیارات وارد شده است. در ذیل برخی اوصاف ذکر می شود:حاصد فروغ الغی و الشقاق - طامس آثار الزیغ و الاهواء - قاطع حبایل الکذب و الافتراء - طالب بذحول الانبیاء و ابناء الانبیاء - طالب بدم المقتول بکربلاء - منصور علی من اعتدی علیه و
ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا (ع) مبارکباد.


امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک
رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) هستند. بنابر نظر مشهور
مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ . ق  در مدینه منوّره متولد شدند، که نام مبارکشان علی
و کنیه آن حضـرت ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله: رضا،صادق،‏صابر، فاضل،
قرة ‏اعین المؤمنین و... هستند، اما مشهورترین لقب ایشان  «رضا» به معنای «خشنودی» است.

انشا در مورد امام زمان کلاس هفتم انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشایی درباره ی ظهور امام زمان انشا احساسی در مورد امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی انشا در مورد امام زمان عج الله انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشاء درباره امام زمان (عج)
ادامه مطلب
خرید کتاب صلح امام حسن برای کسانی که به دنبال درک واقعی و حقیقی و صحیح از تاریخ اسلام هستند بسیار عالی است.
این کتاب ترجمه مقام معظم رهبری است و درباره چرایی صلح امام حسن بن علی ع نوشته شده است.
برداشت آزاد از کتاب صلح امام حسن بن علی ع:
خرده گیری های سیاسی از اوامر و فرمایشات امام حسن بن علی ع ایشان را مجبور به صلح کرد، نه مثل برجام که آقایان هیئتی دولت با خوشحالی و بدو بدو رفتند امضا کردند!
این کتاب را میتوان از انتشارات انقلاب اسلامی دریافت ک
گاهشمار زندگی امام جواد (ع)

تولد امام جواد(ع)
10 رجب 195 ق

سفر امام رضا(ع) به مرو
200 ق

شهادت امام رضا(ع) و آغاز امامت جوادالائمه
اخر صفر 203 ق

تولد امام هادی(ع)
15 ذی الحجه 212 ق

تولد موسی مبرقع
214 ق

ازدواج با ام الفضل
215 ف

  مرگ مأمون و آغاز خلافت معتصم
18 رجب 218 ق

احضار امام جواد(ع) به بغداد توسط معتصم
28 محرم 220 ق

شهادت امام جواد(ع)
آخر ذی القعده 220 ق

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابو
ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا (ع) مبارکباد.


امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک
رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) هستند. بنابر نظر مشهور
مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ . ق  در مدینه منوّره متولد شدند، که نام مبارکشان علی
و کنیه آن حضـرت ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله: رضا،صادق،‏صابر، فاضل،
قرة ‏اعین المؤمنین و... هستند، اما مشهورترین لقب ایشان  «رضا» به معنای «خشنودی» است.

نام پدر این بزرگوار امام حسن عسکری (ع) پیشوای یازدهم و نام مادر گرامیشان نرجس خاتون (س) می باشدکه ایشان بنا بر روایات یک شاهزاده رومی بودند و درخواب با امام حسن عسکری (ع) آشنا شده و مسلمان می شوند . امام زمان تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) می باشد
حضرت امام موسییٚ کاظم علیہ السلام
تحریر :مصطفی علی فخری
حضرت امام موسیٰ کاظم علیہ السلام ، رسول مقبول حضرت محمد مصطفٰے صلی اللہ علیہ و آلہ و سلم کے ساتویں جانشین اور ہمارے ساتویں امام ہیں ۔سلسلہ عصمت کی نویں کڑی ہیں.
آپ کے والد گرامی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اور مادر گرامی حضرت بی بی حمیده  خاتون هیں جو مکتب جعفری کے تربیت یافته هونے کے ناطے طهارت باطنی اور پاکیزگی روح کے اعلا درجات تک پهنچ گئی تھیں که امام جعفر صادق علیه السلام نے ان
امشب اگه واقعا این شاه وجود نداشت خیلی زیباتر می بود ، چون تولد امام‌حسنه:))*
و از امام‌حسن به حق همین روز عزیز میخوام کمک کنه بهم ،
سر این‌مسئله ی انتخابات ،
سر مسئله ی 'تو
و سر مسئله ی شاه ...
نذر ۱۰۰۰ صلوات کردیم با شیخ زاده، ایشالا که حل میشه ،
یا امام حسن قطعا میدونم که خیلی کریمی، قبلا بهم‌ثابت شده، یه بار دیگه از اون کرمت برامون مایه بذار مشتی*_*
نصب برنامه برای اندروید

کلیات زیارات به همراه صوت با امکانان اشتراک گذاری متن ها

شامل:

- زیارت حضرت رسول اکرم+صوت

- زیارت حضرت زهرا(ص)+صوت

- زیارت حضرت علی (ع) امین الله+صوت

- زیارت ائمه بقیع ( حضرت امام حسن مجتبى و امام زین العابدین و امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام )+صوت

- زیارت امام حسین (ع)+صوت

- زیارت امام موسی کاظم+صوت

- زیارت امام رضا (ع)+صوت

- زیارت امام جواد (ع)+صوت

- زیارت امام هادی (ع)+صوت

- زیارت امام حسن عسکری (ع)+صوت

- زیارت ا
متن نوحه زنجیر زنی امام حسین, متن نوحه زنجیرزنی سه ضرب محرم, نوحه زنجیر زنی برای امام حسین,نوحه عزاداری امام حسین,نوحه کودکانه امام حسین,نوحه های جدید برای امام حسین,مداحی زیبا برای امام حسین
متن نوحه سه ضرب با طبل, متن نوحه زنجیر زنی عاشورا, متن نوحه زنجیر زنی بوشهری محرم , متن نوحه زنجیر زنی همراه با سبک برای محرم 98 , متن نوحه زنجیر زنی زیبا محرم 98
متن نوحه زنجبرزنی شور امام حسین (سبک فوق العاده)
ادامه مطلب
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
علی بن محمد مشهور به امام هادی و امام علی النقی دهمین ستاره آسمان ولایت و امامت است. پدر ایشان امام جواد علیه السلام و مادرشان سمانه مغربیه است.[1] امام علی النقی در سال 212 هجری قمری در منطقه ای به نام صریا در مدینه متولد شدند.[2] پس از شهادت امام جواد
عکس پروفایل میلاد امام رضا علیه السلام و دانلود با لینک مستقیم عکس های حرم مطهر امام هشتم امام رضا (ع)
زیبا ترین و قشنگ ترین عکس نوشت های حرم امام رضا و عکس پروفایل میلاد امام رضا علیه السلام با کیفیت های عالی و خوب
دانلود جدید ترین و قشنگ ترین عکس های کبوتر های حرم امام رضا (ع) و دانلود عکس پروفایل میلاد امام رضا علیه السلام
عکس پروفایل میلاد امام رضا علیه السلام با کیفیت های عالب و خوب و دانلود رایگان عکس نوشته های ولادت امام رضا
بهترین و جذا
راز اتصال به امام زمان چیست⁉️
( قسمت اول)
یکی از سوالات خیلی کلیدی و مهمی که در مورد امام عصر ارواحنا فدا باید برای همه ما مطرح بشود؛ عبارت است از اینکه راه اتصال به امام عصر ارواحنا فدا چه در زمان غیبت، و چه در زمان ظهور و حضورشان چیست؟
ادامه مطلب
مثل دیوونه ها برای بار صدم توی روز و بار هزارم توی ماه چک میکنم
نه روز ها و نه ساعت ها ک حتی ثانیه ها هم دیر میگذرن!
کی میشه که جواب منو بدی؟
+ ترس وجودمو گرفته...
کاش تمام سال محرم بود...
یا امام رضا 
قربونت برم که همیشه آخر کار دستم پیش خودت درازه
دوماه جدت دستمو گرفت
هی زمین خوردم هی بلندم کرد
هی خسته شدم هی امید داد
یا امام رضا
تو که همیشه با من مهربون بودی
آبرومو جلوی امام حسین بخر
کمکم کن تا محرم صفر بعدی بهتر باشم
کمکم کن درجا نزنم
کمکم کن یه ذ
مثل دیوونه ها برای بار صدم توی روز و بار هزارم توی ماه چک میکنم
نه روز ها و نه ساعت ها ک حتی ثانیه ها هم دیر میگذرن!
کی میشه که جواب منو بدی؟
+ ترس وجودمو گرفته...
کاش تمام سال محرم بود...
یا امام رضا 
قربونت برم که همیشه آخر کار دستم پیش خودت درازه
دوماه جدت دستمو گرفت
هی زمین خوردم هی بلندم کرد
هی خسته شدم هی امید داد
یا امام رضا
تو که همیشه با من مهربون بودی
آبرومو جلوی امام حسین بخر
کمکم کن تا محرم صفر بعدی بهتر باشم
کمکم کن درجا نزنم
کمکم کن یه ذ
امام صادق ع یکی از غلامانش را پی کاری فرستاد او دیر کرد امام بدنبالش رفت دید خوابیده است بالای سرش نشست و بادش میزد تا بیدار شد امام صادق ع باو فرمود فلانی بخدا تو این حق را نداری که شب و روز هردو بخوابی  شبت برای خود و روزت از ان ماست 
 
 
 
نگاهی گذرا به ولادت،القاب و نسب پیامبر(ص)
نام؛ محمد بن عبد الله،کنیه ابوالقاسم و ابوابراهیم،القاب؛رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه و… آنحضرت آخرین پیامبر الهی، بنیان گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام است.تاریخ ولادت رسول خدا(ص) روز جمعه، هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570 میلادی (به روایت شیعه). بیشتر
اگر مدیر و مسئولی دم از راه امام و کلام امام می زند، حق ندارد زندگیش خلاف ارزش هایی باشد که امام خمینی(ره) به آنها اعتقاد داشت و توصیه می فرمود!
اگر صاحب تریبونی، مقامی، نماینده ای، مدیر یا مسئولی دم از ولایت مداری و انقلاب می زند، حق ندارد فرزندان و خانواده اش را به خارج از کشور بفرستد و بعد هم طلبکارِ ملت باشد که چرا حساس هستند!
کاری که در زمان امام حسین انجام گرفت، نسخه کوچکش هم در زمان امام ما انجام گرفت؛ منتها آن‌جا به نتیجه شهادت رسید، این‌جا به نتیجه حکومت. این همان است؛ فرقی نمی‌کند. هدف امام حسین با هدف امام بزرگوار ما یکی بود. این مطلب، اساس معارف حسین است.
1374/3/19-رهبر انقلاب اسلامی
یک شاخص مهم خط و راه مستقیم امام مسئله جاذبه و دافعه‌ امام بود. انسان‌های بزرگ، جاذبه و دافعه‌شان هم میدان وسیع و گسترده دارد. آنچه که مبنای جاذبه امام و دافعه‌ی امام بود، اسلام بود. امام دعوای شخصی ندارد؛ اما در دایره‌ی مکتب، با قاطعیت کامل، جاذبه و دافعه‌ی خود را اعمال می‌کند.فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران 
شعر امام سوم ماامام سوم ما که مشهوره تو دنیابا ظالما میجنگهبا مظلوما میخندهگشته توی کربلاشهید راه خداتوصیه کرده به ماآقای خوب دنیاامر به معروف کنیدکمک به مظلوم کنیدوقتی که آب می خوریمسلام میدیم به آقابچه های حسینی آب میخورید؟ بفرما
امام صادقم توییتویی تمام آرزوتو گفته ای کلام حقبه ما لطیف و مو به موتو گفته ای که می شودپرید و چون پرنده شدتو گفته ای که می شودپر از امید و خنده شدتو داده ای به قلب ماامید و مهر بی کرانامام مهربان مندرون قلب من بماننشسته مهر پاک توبه قلب ما،به جان مامحبت تو لحظه اینشد از این دلم جدا
شاعر: شکوه قاسم نیا
 
*************
پس از امام پنجممتویی امام شیعیانتویی امام بعد اوتویی امام مهربانپس از امام پنجممچراغ رهبری توییستاره هدایتیشکوه حیدری توییپس از اما
بعد از شهادت امام عسکری (ع) امام مهدی (عج) از طریق نشان دادن کرامت ها و شواهد
صدق (معجزه یا شبه معجزه) وجود و امامت خویش را برای شیعیان امام عسکری (ع)
نمایاندو حجت را بر آنان تمام کرد. سعد بن عبدالله اشعری قمی می گوید: «حسن بن نضر»
که در میان شعیان قم جایگاه ویژه ای داشت، بعد از رحلت امام عسکری (ع) در حیرت بود.
او و «ابو صدام» و عده ای دیگر تصمیم گرفتند که از امام بعدی جویا شوند. حسن بن نضر
نزد ابو صدام رفت وگفت: امسال می خواهم به حج بروم. ابو صدام از
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_3
گفتیم که مقدمه انس،ارتباط و دوستی است. وتا انسان با کسی درارتباط نباشد نه میتواند او را بشناسدو نه میتواند با او انس بگیرد.
 ☎️     ارتباط با امام زمان (عج)نیز به همین ترتیب است.
❤️ انواع ارتباط با امام (عج) :
1- ارتباط ظاهری یا ملاقات با امام:این نوع ارتباط هم ممکن است به دو طریق اتفاق بیفد :
‍♂ الف): شخص امام را ببیند ولی نشناسد. این مورد طبق روایات، ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.
شیخ صدوق از یکی از نواب خاص آن ح
"هیچ کاری برای غسل من شروع مکن تا هنگامی که خیمه سفیدی در گوشه خانه برپا شود. آنگاه مرا با لباس هایی که بر تن دارم به خیمه ببر و در آن بگذار و بازگرد. سپس با همراهانت منتظر باشید. هنگام غسل هرگز پرده خیمه را بالا نزنی که اگر مرا ببینی هلاک خواهی شد. در آن لحظه مأمون به تو می گوید: ای هرثمه، مگر شما اعتقاد ندارید که امام را غیر امام غسل نخواهد داد؟ اکنون چه کسی علی بن موسی را غسل می دهد در حالی که پسرش در مدینه است و ما در طوس هستیم؟ تو در جواب بگو: «م
امام رضا (ع) در وصیت‌نامه شهداعاشقانه های شهدا برای امام رئوفگزیده‌ای از کلام شهدا درباره امام رضا (ع) 
؛ همه شیعیان به اهل بیت (ع) عشق و ارادت وافری دارند اما این عشق در نظر شهدا، موج متفاوت‌تری داشت که آنها را همچون خاندان محمد و آل محمد (ص) به سوی جبهه‌های جنگ کشاند تا خونشان، پاسدار دین و عشق به اهل بیت (ع) باشد.
ادامه مطلب
از حجت‌الاسلام مرتضی طهرانی نقل شده است :من اصرار داشتم رمز موفقیت امام خمینی (ره) را در زمان حیات دنیویشان را بیابم.پس از مطالعه به این نتیجه رسیدم که حضرت امام در کارهایشان، در افکارشان، در اعمالشان، در گفتارشان و در تصمیم گیری هایشان فقط و فقط یک چیز را هدف قرار می دادند و آن هم خدا بود.
در فرودگاه امام در مجموعه پنج پارکینگ وجود دارد که هر کدام با فواصل متفاوت از هم جدا شده اند . پارکینگ اول در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین است . ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام خمینی واقع شده است و تنها پارکینگ مسقف است . 
 پارکینگ شماره 2 در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ سالن اصلی می باشد و دسترسی به آن توسط اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ شماره 3 در ضلع جنو
تولد
حضرت امام جواد علیه السلام در شهر مدینه و در سال 195 هجرى قمرى در شب جمعه نوزدهم ماه مبارک رمضان دیده به جهان گشود. پدر آن حضرت امام على بن موسى الرضا، و مادرش خانمى بود به نام سبیکه، از اهالى نوبه که یکى از مناطق آفریقاست، و بعضى نیز گفته اند که نام مادر آن حضرت خیزران بود، و بعضى گفته اند که مادر آن بزرگوار از طائفه ماریه قبطیّه همسر رسول خدا و مادر ابراهیم فرزند رسول الله بوده است. 

اسماء و القاب امام جواد علیه السلام
اسم آن حضرت، محمد
امام حسن عسکرى (ع)، یازدهمین پیشواى شیعیان، در سال 232 ه . ق چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم، حضرت هادى(علیه السلام) و مادرش بانوى پارسا و شایسته، «حُدَیثه» است که برخى، از او به نام «سوسن» یاد کرده اند.  این بانوى گرامى، از زنان نیکوکار و داراى بینش اسلامى بود و در فضیلت او همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام) پناهگاه و نقطه اتّکاى شیعیان در آن مقطع زمانى بسیار بحرانى و پر اضطراب بود.  از آنجا که پیشواى یازدهم به دستور خلیفه عباسى
تقویم شیعه
پانزدهم رمضان
۱- ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجری قمری دومین امام شیعیان حضرت ابو محمد حسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام در شهر مدینه به دنیا آمد. القاب آن حضرت: سید، سبط، امین، اثیر، حجت، بر، نقی، زکی، مجتبی، زاهد. رنگ مبارکش سرخ و سفید، دیدگان مبارکش گشاده و چشمانش مشکی بود. گونه مبارکش هموار و محاسنش انبوه و موی سرش مجعد بود. گردن مبارک در نور و صفا مانند نقره صیقل زده، میانه بالا و شانه‌هایی گشاد
تا امام عجل الله تعالی فرجه الشریف نیاید، چشم مردم به آخرت باز نخواهد شد و تا زمانی که مردم بی امام اند، عقلشان در زندان دنیای ظاهر و مادیات محبوس است. لذا از آمدن امام به وسیله ای برای تحقّق و ظهور عقل بشریت و باز شدن چشم آن به آخرت تعبیر می کنند.
باعرض تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام
 محمد بن احمد بن عبیدالله از امام هادی و آن حضرت از پدرش امام
جواد از علی بن موسی الرضا از موسی بن جعفر از امام صادق علیهم‏السلام نقل
می‏نماید که حضرت فرمود:
«علیکم بالورع فانه الدین الذی نلازمه و ندین الله تعالی به و نریده ممن
یوالینا لا تتعبونا بالشفاعة».. «ورع و پرهیزکاری را پیشه کنید که این
همان دینی است که ما ملازم آن هستیم و با آن خدا را عبادت می‏نماییم و آن
را از کسی که ولایت ما را پذیرفته م
شهادت امام باقر (علیه‌السّلام) که یک شهادت دارای پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمه‌ی ما این بیسابقه است، بی‌نظیر است. یاد امام باقر، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ی جریان اصیل اسلامی در مقابله‌ی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود. (۱۳۸۸/۰۹/۰۴) بیانات حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در دیدار جمع کثیری از بسیجیان کشور
یا سمیع
 
برای برنامه ی میلاد مدرسه از روی کتابی که دستش بود دنبال مطلب میگشت، کتاب پر از داستان های کوتاه از زندگی امام حسن عسکری ع بود؛ از خوش قولی و علم تا دلسوزی و مِهر و احترام؛ بعضی داستان ها رو بلند برام میخوند: "امام جواب سوال همه را میداد، به زبان خودشان". " حتی نامه های نوشته نشده را هم بی جواب نمیگذاشت" "حواسش حتی به حرف هایی که فقط از دل میگذشتند و به زبان نمیرسیدند هم بود."توی فکرم چرخ میخوره: امام زبان حرف های گفته نشده را هم میدانست،
رهبرانقلاب: صبر امام حسین فقط صبر بر تشنگی و از دست دادن یاران نبود؛ صبر سخت امام حسین، صبر بر وجود آقازاده‌های مهم اسلام بود که هی بگن آقا نکنید، این کار خطرناک است و ایجاد تردید کنند و راه شرعی درست کنند!
@Bisimchimedia
[ویدئو ۲:۰۲]
مشاهده مطلب در کانال
ببنید امام معصوم درباره امام زمان عج چه میگوید :
امام صادق ع :  این گونه خطاب می کند:«ای آقای من، 
غیبت تو خواب از من ربوده، بسترم را برایم تنگ ساخته،روح و روانم را بی‌تاب کرده است.
منبع :کمال الدین / ج2 / باب 33
چند شب برا ظهورش نخوابیدیم؟!
چقدر گریه و ناله کردیم؟!
چقدر ندبه و عهد خوانده‌ایم؟!
چقدر انفاق و نذر کرده ایم؟!
⛔️در کل برا ظهورش چه کرده ایم
 
.#نشر_صدقه_جاریستhttp://eitaa.com/joinchat/2238513161C70e8a50686•┈••✾✾••┈•

خدمت آیت الله حق شناس عرض میکردند دعا کنید امام زمان را ببینیم.
 
ایشان می فرمودند: شمر هم امام زمان خود (امام حسین علیه السلام) را دید اما بر سینه او نشست و سر از بدنش جدا کرد.
 
شما کاری کنید امام زمان به دیدن شما بیایند.
 
مهم حال فعلی افراد است که در جهت حق و شرع حرکت کنند و وظایف خود را انجام دهند، اگر نه دیدن و ملاقات با بزرگان و حتی معصومین دلیل بر صداقت و درستی فرد نیست.
 
#آیت_الله_حق_شناس#دیدار_امام#معرفت_امام 
 
قشنگ ترین و جذاب ترین آهنگ های میلاد امام رضا (ع) و مولودی های جدید و باحال امام رضا با کیفبت های عالی و خوب
جدید ترین و قشنگ ترین و زیبا ترین مولودی های ولادت امام رضا (ع) و دانلود مولودی امام رضا با لیک مستقیم
دانلود جدید ترین و جالب ترین و قشنگ ترین مداحی های ولادت امام رضا (ع) و مولودی امام رضا با کیفیت های مختلف
مولودی امام رضا با کیفیت های عالی و خوب و دانلود بهترین و جدید ترین مولودی های میلاد امام رضا (ع) با لینک مستقیم
دانلود جدید ترین و به
سیدبن طاووس می گوید: امام زمان(عج) را در سرداب مقدس دیدم که در سجده ضجه می زدند و گریه می کردند، گوش سپردم و شنیدم که امام زمان(عج) برای سبکباری شیعه اشک می ریزند و ناله می کنند.
امام زمان(عج) به شیخ مفید فرمودند: ما فراموش تان نکرده ایم که اگر چنین بود با این همه دشمنی های موجود تا حالا سفره تان را جمع کرده بودند و چیزی به نام شیعه باقی نمی ماند. ... ای کاش این یاد دوطرفه باشد.
فرهنگ انتظار ناب شیعی این است که همه مدیریت زندگی و شخصیتی مان را طبق رضا
خون گریه کردن امام زمان عجل الله فرجه برای امام حسین علیه السلام 
 
امام زمان عجل الله فرجه در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: هر صبح و شام بر تو ندبه و زاری می‌کنم و بر تو به جای اشک، خون گریه می‌نمایم ... 
 
در مدینه مرد دلقکى بود که با رفتار خود مردم را مى خندانید، ولى خودش ‍ مى گفت :من تاکنون نتوانسته ام این مرد ((على بن حسین )) را بخندانم .روزى امام به همراه دو غلامش رد مى شد، عباى آن حضرت را از دوش ‍ مبارکش برداشت و فرار کرد! امام به رفتار زشت او اهمیت نداد. غلامان عبا را از آن مرد گرفته و بر دوش حضرت انداختند.امام پرسید:این شخص کیست ؟گفتند:دلقکى است که مردم را با کارهایش مى خنداند.حضرت فرمود:به او بگویید: ((ان لله یوما یخسر فیه المبطلون )) خدا را روز
واقعا فقط تو مملکت ماست که واسه لقب آدم ها انقدر ارزش قائلن یا کشور های دیگه هم انقدر در بند القاب و عناوین هستن؟
من نباید تسلیم بشم نباید کم بیارم نباید بذارم کسی با حرف هاش تحقیرم کنه من یه آدمم هرجوری که هستم و درصورتی که از من به کسی آسیبی نرسیده نباید اجازه بدم آدم ها منو زیر سوال ببرن شادی هام تفریح هام کارهام و روال زندگیم رو. من نباید کم بیارم  بلکه باید اون آدم های سادیسمی رو از رو ببرم و وادارشون کنم منو هرجوری که هستم قبول کنن. 
واقعا فقط تو مملکت ماست که واسه لقب آدم ها انقدر ارزش قائلن یا کشور های دیگه هم انقدر در بند القاب و عناوین هستن؟
من نباید تسلیم بشم نباید کم بیارم نباید بذارم کسی با حرف هاش تحقیرم کنه من یه آدمم هرجوری که هستم و درصورتی که از من به کسی آسیبی نرسیده نباید اجازه بدم آدم ها منو زیر سوال ببرن شادی هام تفریح هام کارهام و روال زندگیم رو. من نباید کم بیارم  بلکه باید اون آدم های سادیسمی رو از رو ببرم و وادارشون کنم منو هرجوری که هستم قبول کنن. 
سحر قریشی از بازیگران معروف سینما در حرم امام هشتم
مجله زیبا - عکسی که سحر قریشی در حم امام رضا(ع) در صفحه شخصی اینستاگرام خود گذاشته است
منبع:تابناک با تو
سحر قریشی بازیگر سینما و تلوزیون ایران،عکس خانم سحر قریشی در حرم رضوی
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
 
«ام هانی می گوید از خدمت امام باقر علیه‌السلام در مورد آیه ی شریفه ی «فلا اقسم بالخنس»: «سوگند به ناپدید شونده ها» [1] پرسیدم، فرمود:-«امام یخنس سنته ستین و مأتین، ثم یظهر کالشهاب یتوقد فی اللیلة الظلماء، فان ادرکت زمانه قرت عینک».- «او امامی است که در سال 260 (سال رحلت امام حسن عسگری) از دیده ها مخفی می شود و سپس چون ستاره ای فروزان ظاهر شود که در شب تاریک می درخشد. اگر زمان او را درک کنی دیدگانت روشن می شود». [2]
 
1- ت

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آزمایشی