نتایج جستجو برای عبارت :

سخن نگاشت

رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به منشأ مشکلات اقتصادی کشور، آن‌ها را فرصتی برای اصلاح و پیشرفت دانستند.
نوجوان خامنه‌ای این موارد و رهنمودهای مرتبط با هر یک را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.
            
حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به مناسبت ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ویژگی‌هایی را برای نماینده مطلوب برشمردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.
ادامه مطلب
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پاسداران (۱۳۹۸/۰۱/۱۹) علت دشمنی‌‌های آمریکا با سپاه را پیش‌قدمی این نهاد در همه عرصه‌های مقابله با دشمن دانستند.برهمین اساس، بخش دفاع مقدس نوجوان خامنه‌ای اطلاع‌نگاشت «سپاه پیش‌قدم در همه عرصه‌ها» را منتشر می‌کند.
        
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم آذربایجان شرقی (۹۷/۱۱/۲۹) به نشانه‌های ضعف دشمنان جمهوری اسلامی اشاره کردند.از این رو،
سایت نوجوان خامنه ای در این اطلاع‌نگاشت، برخی از گرفتاری‌های آمریکا را که مورد اشاره رهبر انقلاب بوده است، مرور می‌کند.
         
سخن‌نگاشت | پیروزی ملت ایران «تضمین‌شده» است
رهبر انقلاب در دیدار اخیر: پیروزی تضمین‌شده است؛ پیروزی ملّت ایران و پیروزی بسیج و پیروزی این جریان عظیم انقلابی در ایران، تضمین‌شده است. خدای متعال در قرآن میفرماید: اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم؛ اگر خدا شما را یاری کند، هیچ کس بر شما غلبه نمیکند. خب، یاری کردن خدا چه جوری است؟ اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم‌‌؛ اگر شما یاری کردید دین خدا را، جهت‌گیری الهی را، منطق خدایی را، راه خد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان، با تأکید بر ضرورت ایجاد یک گفتمان و فهم عمیق عمومی درباره «نوع و چگونگی مواجهه با چالشها و حوادث» به تبیین ۱۰ دوگانه در این زمینه پرداختند.
سایت نوجوان خامنه ای در این اطلاع‌نگاشت این موارد را مرور می‌کند.
        
مصادیق کار عالمانه و مجاهدانه از نظر رهبر انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی راه شکوفایی اقتصادی کشور برای تحقق رونق تولید را، کار مجاهدانه و عالمانه می‌دانند و در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی (۹۸/۰۱/۰۱)  مصادیقی را برای این نوع کار، بیان کردند.نوجوان خامنه‌ای این موارد را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.
            
رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی‌شان در حرم رضوی، شبه‌روشنفکران داخلی که دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند را با حسن تقی‌زاده، به‌اصطلاح منورالفکر دوران پهلوی مقایسه کردند و برخی از خصوصیات آنها را برشمردند. نوجوان خامنه‌ای در این اطلاع‌نگاشت موارد مورد اشاره ایشان را مرور می‌کند.
          
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ارزیابی مشکلات اقتصادی کشور و استفاده از نظر کارشناسان سال ۹۸ را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند. نوجوان خامنه‌ای ابعاد مختلفی را که رهبر انقلاب درباره رونق تولید در پیام نوروزی و بیانات در حرم مطهر رضوی مطرح کردند در این اطلاع‌نگاشت منتشر می‌کند.
           
آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.سایت نوجوان خامنه ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر می‌کند.
        
        
رهبر انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی در حرم مطهر رضوی (۱۳۹۸/۰۱/۰۱)، در بیان نحوه مواجهه‌ با دولتهای غربی، با توجه به تجربیات تاریخی، مواردی از انتظارات غلط یا درست از قدرت‌های غربی را متذکر شدند.
نوجوان خامنه‌ای در اطلاع‌نگاشت «از غربی‌ها چه انتظار داریم» این موارد را مرور می‌کند.
         
آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیئت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.سایت نوجوان خامنه ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر می‌کند.
       
       
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نخستین انقلاب بزرگ قرنهای اخیر است که توانسته خط مستقیم خود را در این مدت طولانی حفظ کند.»  ۱۳۸۳/۱۱/۱۹رهبر انقلاب معتقدند انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانسته بعد از گذشت مدت طولانی، خط مستقیم و جهت‌گیری خود را حفظ کند. پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در پرونده‌ی «انقلابی که منحرف نشد» ویژگی‌ها و وقایع مرتبط با مهمترین انقلاب‌های معاصر را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع نگاشت بررسی می‌کند.
     
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مک‌های مردمی و ورود دستگاههای عمومی به عرصه‌ی امداد و جبران خسارتها وظیفه‌ی مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.» ۱۳۹۸/۰۱/۰۳نوجوان خامنه‌ای براساس این بخش از پیام رهبر انقلاب در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران، مجموعه سخن‌نگاشت «مرهم زخم» را منتشر می‌کند.
          
            
             
      
            
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان، با تأکید بر ضرورت ایجاد یک گفتمان و فهم عمیق عمومی درباره «نوع و چگونگی مواجهه با چالشها و حوادث» به تبیین ۱۰ دوگانه در این زمینه پرداختند.
نوجوان خامنه‌ای در این اطلاع‌نگاشت این موارد را مرور می‌کند.
             
             
             
              
            
اعضای مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.سایت نوجوان خامنه ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر می‌کند.
            
       
       
            
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح یکشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۵) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، به شرح حدیثی از حضرت امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی «عاقبت‌اندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها» پرداختند. ایشان در جریان سخنان‌شان با استناد به این روایت به مسئولان توصیه کردند «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند و بدانند انقلاب اسلامی به‌پیش خواهد رفت.سایت نوجوان خامنه ای بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت مرور می‌کند.
          
       
به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.نوجوان خامنه‌ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر می‌کند.
        
           
           
         
نوجوان خامنه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از مواعظ اخلاقی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای استفاده‌ی بیشتر از فرصت ارزنده و معنوی این ماه، در قالب مجموع سخن‌نگاشت «مواعظ رمضانی» منتشر میکند.این مجموعه هر روز، تا پایان ماه مبارک رمضان به روز رسانی میشود.
            
             
           
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.سایت نوجوان خامنه ای پیام نوروزی رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت مرور می‌کند.
           
          
     
        
           
           
در دومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه‌ی سراسر کشور، عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.نوجوان خامنه‌ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر میکند.
            
              
               
             
           
           
در آستانه‌ی بهار قرآن ماه مبارک رمضان، عصر امروز (دوشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۱۶) محفل انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب اسلامی، در حسینیه‌ی امام خمینیرحمه‌الله برگزار شد. در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید و همچنین گروه‌های جمع‌خوانی به تلاوت قرآن و مدیحه‌خوانی پرداختند.نوجوان خامنه‌ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت منتشر میکند.
         
        
             
               
⛔ سخن‌نگاشت| حرف تقی‌زاده‌ها به کرسی نخواهد نشست
رهبرانقلاب، امروز در حرم مطهر رضوی:
️ کسانی که افکار، #سبک_زندگی، روش‌های غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل تزریق و پمپاژ میکنند، در ادبیات و افکار و دانشگاه ها و مدارس ما، اینها همین تقی‌زاده‌های جدید هستند.
️ اینهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ می‌ایستند - #سند۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی - اینها همان تقی‌زاده‌های امروز هستند.
️ البته امروز به توفیق الهی جوان‌ها
هم‌زمان با سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.سایت نوجوان خامنه ای برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت مرور می‌کند.
         
             
          
         
        
      
          
          
دکتر امدند روی سن؛ بعد از توضیح روند زندگی شون و کارهایی که از دوره دانشجویی تا الان انجام دادند، یه جمله گفتند: 
بچه ها من ۳۰ سالِ که ... دقیق اش می شه ۲۸ سالِ که بیشتر از ۴ یا ۵ ساعت در روز نخوابیدم. 
همین الانم از دم در کارخونه تا اینجا رو توی ماشین خوابیدم. 
 اللهم انی اسئلک الیسر بعد العسر 
والقلم و ما یسطرون ( و قسم به قلم و آنچه خواهد نگاشت)
و نوشتن و نوشتن و نوشتن...
نوشتن خاطرات ؛ نوشتن کارای روزمره ؛ نوشتن حال و احوال ؛ نوشتن بغض ؛ نوشتن خنده ؛ نوشتنِ پاییز و برگ های زرد ؛ نوشتنِ زمستان و برف ؛ نوشتنِ بهار و هوای بهاری ؛ نوشتن تابستان و هلو ؛ نوشتن عشق بیستون ؛ نوشتن کتاب و زندگی؛ اصلا نوشتن خود زندگی...
 
و چه لذت عجیب و غریبیست خلق کلمات بر روی کاغذ.
و چه ماناست عشق چندین و چند ساله ی قلم و کاغذ.
عشقی که تاریخ بشریت را رقم زد.
ادامه
از همان زمانی که کودکی خردسال بیش نبودم، از همان زمانی که یک توپ داشتم و در خانه با خودم فوت‌بال بازی می‌کردم و مثل الآن با برداشتنِ دو قدم کلِ عرض خانه طی نمی‌شد، از همان زمانی که به‌تازگی با مفهوم نگاشت بین دو مجموعه آشنا شدم، هیچ‌موقع آب‌م با عبارتی که برای نگاشت‌های یک‌به‌یک به‌کار می‌بردیم (و می‌بریم) توی یک جوب نرفت. منظورم همین «یک‌به‌یک» است! طبق تعریف، نگاشتی را یک‌به‌یک می‌نامیم که هر عضو برد دقیقن مربوط به یک عضو دامنه
پروژه دینامیک خاک با نرم افزار opensees NERA EERA deep soil
قیمت: 50000 تومان

در این پروژه اثر لایه های خاک بر روی امواج زلزله هنگام انتقال از بستر سنگی به سطح زمین بررسی شده است.120 صفحه
فهرست مطالب  این پروژه :
آموزش کامل NEERAوEERAآموزش بررسی اثر ساختگاه با برنامه openseesو….۱    ‌ فصل اول مقدمه. ۱۲    فصل دوم مشخصات شتاب نگاشت ها ۳۲‌.۱‌   زوج شتاب نگاشت پروژه ۴۲‌.۲‌   ضریب مقیاس شتاب نگاشت‌ها ۶۳   فصل سوم محاسبه پارامترهای دینامیکی خاک ۷۳‌.۱‌   تعیین گمان
تقریبا یادم رفته بود که چقدر شب های پنجشنبه، وقتی میدانی فردا تا لنگ ظهر خواب آزاد است، خوش میگذرد. وقتی زیر پتو گوله میشوی و تو وبلاگ های ملت فوضولی میکنی. وقتی میتونی به این فکر کنی که چقدر اعصابت از دست خدا خورده ولی بهش میگی:چقدر معلم اجتماعی باحالی ساختیا.
ولی واقعا...خدا خیلی واسه جغدا پارتی بازی کردیا. کلی شبا بهشون خوش میگذره. وقتی به معشوقه هرودوت گرفته تا مسواک حضرت محمد، فکر میکنی یا تصور میکنی اگه یه خانوم غیبتوی دوران کوچه نشینی و
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدل های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدل های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدل های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدلد های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
چشمانش برق میزد میخواست شیره ی زندگی رابچشد تمام حقایق رابه صورت سرگرمی وشادی وبا لذت وشادی بیان میکرد چنان دردها را بانور لذت، می نگاشت که حسرت روزهای گذشته وترس از آینده را دردیگران به باد می داد گرچه از دلمردگی ترس داشت ولی درلحظه بازیرکی به مشکلات درزمان حال پاسخی زیبا ولذتبخش میداد ودیگران راسرگرم میکرد بدون هرگونه تمسخرکردن دیگران وماسک دورویی.به صورتی خودجوش وطبیعی بکر بودن کودکانه ی خودراجوری نشان میداد که خشم وبغض دیگران ناپدی
 
در این پژوهش هدف اصلی نگاشت (ترسیم) شبکه تداعی‌های برند ایرانسل و همراه اول با بهره گرفتن از روش BCM می‌باشد. روش نقشه مفهومی برند شامل سه گام زیر است:
 
 
۱.استخراج: در این گام با پرسیدن سوالی باز از پاسخ دهندگان خواسته می‌شود آنچه با شنیدن نام تجاری شرکت در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد را بیان کنند. این تداعی‌های ذهنی در مرحله بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
۲.ترسیم نقشه: در این مرحله پاسخ دهندگان می‌بایست با بهره گرفتن از تداعی‌های به دست آ
داستان آموزنده 
 
مردی در زمینی مشغول زراعت  بود و زمین بزرگی را تصاحب شده بود. فردی طمع کار و حیله گر هر روز بر  مزرعه مرد کشاورز نظری می داشت و هر چند وقت بر سر زمین با هم به جدال می پرداختند .
مرد طمع کار به آنچه که می داشت هیچ گاه قانع نبود . جدال او نه تنها با مرد کشاورز می بود . بلکه با دیگر اهالی  ده که کنار ملک او املاکی داشتند هم به جنگ و دعوا می انجامید و  از او راضی نبودند . 
او اب و املاک زیادی را در ده تصرف کرده بود و در هر همسایگی املاک خ
واقعاً چقدر منظره‌ زیبا و معطّری است که جمع کثیری از جوان‌های ما برخلاف سیره‌ متعارف جوان‌های دنیا که غرق در تمایلات نفسانی هستند، روزها و شب‌هایی را روزه‌ بگیرند؛ بروند در یک مسجدی اعتکاف کنند. از این فرصت‌ها استفاده کنید. جوان‌ها! شما بیشتر استفاده کنید. دل‌های پاک شما آماده تشعشعات رحمت الهی و توجهات الهی است؛ این را قدر بدانید.
۱۳۹۲/۲/۲۵-رهبر انقلاب
        
           
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدل های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
در این مقاله  4 حوزه استراتژیک و مهم در مدل های کسب و کار را معرفی خواهیم کرد :

⭐️محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
ادامه مطلب
روزگاری  سالکی خانه به دوش روزگارش را در دوره گردی می گذراند و از ان شهر به ان شهر سفر می کرد تا لقمه نانی دراورد . 
سرگردانی و اوارگی امانش را بریده بود و گرسنگی و تشنگی سخت او را می ازرد .
در راه به جنگلی بزرگ و سرسبز که رودی روان در ان جاری بود برخورد می کند . در ورودی جنگل به درختی پیر و کهنسال وارد می شود و از درخت تقاضای ماندن در جنگل را دارد تا باقی عمرش را در جنگل بگذراند  او اجازه زندگی در جنگل را می گیرد . و درخت پیر درخواستش را قبول می
خب....حالم* یه ذره بهتره، در حد چند خط نوشتن نیرو دارم:
ماجراهای این دو روز:
غمگین نیستم، فقط داغونم. ذهنم پر از پارادوکس شده، و اعصابم از چند نفر که خیلی دوستش من دارم خورده.
۱)قبل از تولد نگاشت: باران میخواد تولد بگیره، برای اولین بار با دوستاش. تا اینجاش منطقیه. ولی نمی دونم چرا بچه کلاس چهارم باید بیست تا مهمون، با سه چار تا بزرگتر دعوت کنه؟
و تازه مادر هم موافقت کنه؟
اصلا بحث حسادت نیست. من کلا تولد دوست ندارم با دوستام. مهمونی جمع و جورو ترجی
راهکارهایی برای جریان سازی فرهنگی و هم افزایی بین نهادهای دست اندرکار و فرهنگسازی 
ایجاد ستاد هماهنگی و برنامه ریزی و نگاشت اقدام
برگزاری جشنواره 
مدت دریافت آثار محدود
مدت دریافت آثار 10 ماهه - که هر ماه محور جدید اعلام میشود و برنده جداگانه دارد
افزودن محور مرتبط و تامین جایزه آن در جشنواره های موجود 
برگزاری نظام ایده پردازی مرتبط
بخش ایده های قابل انتشار با جایزه هیئت داوران از فرد ارائه دهنده یا دارای منبع دیگر
بخش ایده های دارای حقوق
بعضی چیزا رو میشه بعدا هم بدست آورد. میشه از یه‌راه دیگه هم بدست آوردش، فقط از یه‌راه و یه‌مسیر نیست. ولی آویور، حواست پرت نشه‌ها! یه‌سال و چندماه دیگه، نیاد که بگی امسال زدم به جاده خاکی و منتظر سال بعد باشی‌ ها! من میدونم. توام میدونی که چیزی که میخوای یه‌راه و یه‌مسیر داره. پنج رو بکنش شیش! از هر راهی که میخوای باید به اون یه‌مسیر برسونی خودتو. نذاری واسه چیزای الکی، املتت چشم به راه و منتظر بمونه ها! املت و روپوش و استتسکوپ، صبور نیستنا.
من که گفته بودم تو را خلق کرده ام برای بندگی. برای من فرقی نمی کند که چه می‌کنی؛ صرفاً بندگی ات و کیفیت اش برای من حائز اهمیت است و لاغیر.
این که تو مانده‌ای بین ماندن و یا رفتن، خواندن و یا نخواندن، تغییر یا ثبات، ؛ این‌ها بویِ "خود" می‌دهند. می‌خواهی "من" را بزرگ کنی و جلوه‌گر آن وجهی شوی که اندکی با بنده‌گی هم‌خوانی ندارد. راه کمال را می‌جویی طبعاً اما رهی خیال باطل. 《وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا》 را یادت هست؟ 
هر و
 
إِیَّاکَ‌ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ‌ نَسْتَعِینُ‌
(پروردگارا!) تنها تو را می‌پرستیم؛ و تنها از تو یاری می‌جوییم.
 




واژه نگاشت:
«إیَّاکَ»: تو را. إیاک نعبد تقدیم مفعول (إیاک) بر فعل (نعبد) دلالت
بر حصر دارد.

پیش نگاشت:
انسان باید به حکم عقل، بندگى خداوند را بپذیرد. ما انسان‌ها عاشق کمال
هستیم و نیازمند رشد و تربیت، و خداوند نیز جامع تمام کمالات و ربّ همه‌ى هستى
است. اگر به مهر و محبّت نیازمندیم او رحمان و رحیم است و اگر از آینده دور
نگرانیم، ا
 
در این بخش پاورپوینت تحقیق در عملیات نرم: ارائه فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم در ۲۳ اسلاید قابل ویرایش اماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت تحقیق در عملیات نرم،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۲
فصل اول :
مقدمه
روش های مدل سازی سنتی
ماهیت تحقیق در عملیات نرم
مسائل آشفته و رویکرد های نرم
پارادایم ها ، روش شناسی ها
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «خدا را شکرگزارم که مقدّر فرمود امسال هم عید نوروز را که با میلاد مسعود امیر مؤمنان و مولای متّقیان همزمان شده است، به ملّت عزیز ایران تبریک عرض کنم؛ عیدتان مبارک هم‌میهنان عزیز! امیدوارم همه‌ی شما با سعادت، با سلامت جسمی، با دل شاد و با توفیقات روزافزون مادّی و معنوی ان‌شاءالله این سال جدید را بگذرانید. تبریک ویژه عرض میکنم به خانواده‌ی معظّم شهیدان و به جانبازان عزیز و خانواده‌های آنها، و درود فراوان میفرستم
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دیدار مردمی پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با توجه به «حادثه‌ی مهمّی» که اتّفاق افتاده است، وظیفه‌ی همه آحاد مردم را در این هنگام، «دشمن‌شناسی» دانستند و این مساله را در سه بخش، تشریح کردند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
راهکارهایی برای جریان سازی فرهنگی و هم افزایی بین نهادهای دست اندرکار و فرهنگسازی 
ایجاد ستاد هماهنگی و برنامه ریزی و نگاشت اقدام
برگزاری جشنواره 
مدت دریافت آثار محدود
مدت دریافت آثار 10 ماهه - که هر ماه محور جدید اعلام میشود و برنده جداگانه دارد
افزودن محور مرتبط و تامین جایزه آن در جشنواره های موجود 
برگزاری نظام ایده پردازی مرتبط
بخش ایده های قابل انتشار با جایزه هیئت داوران از فرد ارائه دهنده یا دارای منبع دیگر
بخش ایده های دارای حقوق
جوجه و کبوتری در کنار هم با خوبی و خوشی زندگانی می گذراندند .  اندک غذای باقی مانده صاحبش را می خوردند و در خیر و برکت خانه سهامی ناچیز داشتند . چند روز و ماهها می گذشت هم چنان  جوجه لاغر و نحیف می شد و بر عکس کبوتر چاق و تپل  و صاحبش از این موضوع سخت حزین بود 
بر ان شد تا چاره ای بیاندیشد . 
روزی از روزها که می خواست غذای انها را فراهم اورد از روزنه ای به انها چیره گشت تا به موضوع بپردازد . دید که کبوتر با جوجه بر سر غذا به جدال می پردازد و ان را از خ
 
 
دویست‌وبیست‌وسومین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «تنها مسیر» منتشر شد. به گزارش خط حزب‌الله، همواره راه حل‌های مختلفی برای حل مشکلات کشور توسط افراد و جریان‌های سیاسی پیشنهاد گردیده است. اما از منظر اندیشه‌ی امام و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اجرای الگوی واقعی مردم‌سالاری دینی، و برگزاری انتخابات واقعی و نه تشریفاتی، و همچنین حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات راهکار اساسی است. خط حزب الله در سخن هفته‌ی این شماره‌ی خود
   علامه حلی کتاب منهاج الکرامه را در اثبات حقانیت مذهب شیعه و امامت امیرالمومنین نگاشت. ابن تیمیه در رد این کتاب، کتاب منهاج السنه را نوشت و تمام تلاشش این بود که کلمات علامه حلی را رد نماید؛ در حالی که حتی با ابتدایی ترین باورهای شیعی آشنا نبود!!...
   
زمان : دو دقیقه | حجم : 1.65 مگابایت
 
سایر پادکست های این مجموعه را در  اینجا  تماشا نمایید.
     «پادکست های رجالی» مجموعه ای صوتی است که پیرامون دانشهای گوناگون حوزوی در قطعه های کوتاه چند
تفسیر نگاشت سوره حمد آیه 1


بسم الله الرحمن الرحیم


بر خلاف نوشتارهای مرسوم در کتب تفسیری ،نخست می خواهم برای
شناسایی آیه بی بدیل قرآن یعنی " بسم الله الرحمن
الرحیم "سراغ اشعار شاعران ودل پاره های ادبی عرفانی بروم. شاید به این نوع
نگاه کمتر توجه کرده باشیم.


بسم الله الرحمن الرحیم

هست کلید در گنج حکیم

***

باب دل را هست مفتاحی عظیم

اوست بسم الله الرحمن الرحیم

***

تو در
کشتی فکن خود را مپای از بهر تسبیحی 
که خود روح القدس گوید به بسم الله مجریها
تفسیر نگاشت سوره حمد-1

پیش نگاشت
برخی منابع برای این سوره حدود 26 تا 32 نام ذکر کرده اند
از قبیل فاتحه الکتاب ،سبع المثانی،حمد،اساس،و... (ویکی فقه-فرهنگ نامه علوم قرآنی
مقاله اسامی سوره حمد)

آیا نام گذاری سوره حمد اصطلاحا توقیفی(یعنی خداوند به رسول
خویش فرموده است که نام این سوره فلان باشد یا خود پیامبر شخصا برای هر سوره نام
خاصی را قرار داده اند که تغییر آن جایز نیست) است یادر  این نام گذاری اجتهاد صورت گرفته است وپس از
رسول خدا نام گذاری سوره
اگر به فهرست‌هایی که با معیار‌های مختلف، صد کتاب برتر قرن بیستم را معرفی کرده‌اند، نگاهی بیندازیم، بدون شک عنوان «قلعه‌ی حیوانات» اثر «جورج اورول» را خواهیم دید. این کتاب کوتاه در سال ۱۹۴۵ منتشر شده است و تاکنون توانسته به یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین داستان‌ها در میان مردم دنیا تبدیل شود.
قلعه حیوانات دربارهٔ گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود ادارهٔ
کودکی  جهت شکار از خانه بیرون می زند  او به باغ و بستان می شتابد و پرنده های زیادی را شکار می کند . 
. پرنده ای که در کنار لانه اش  به مراقبت جوجه هایش می پرداخت شکار چی را می بیند که به سمت لانه او  می اید . باخود می اندیشد که چه طور شکارچی را از لانه اش دور سازد . به پرواز می اید و در اسمان به رقص زیبایی می پردازد تا نظر شکارچی را به سویش جلب کند . شکارچی به سمت پرنده نشانه می گیرد و پرنده در لابلای درخت انبوهی حفظ جان می کند . شکارچی دوباره به سمت او
 
 
دویست‌ونوزدهمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «وظیفه مردم در قبال شهادت حاج قاسم» منتشر شد. به گزارش خط حزب‌الله، رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم قم در روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه با اشاره به همین موضوع انتقام سخت و اینکه «یک سیلی‌ای دیشب به دشمن زده شد» اما به موضوع مهم دیگری اشاره کردند و یک وظیفه‌ی عمومی و همگانی را در قبالِ ماجرای شهادت مظلومانه‌ی حاج قاسم سلیمانی متذکر شدند: «یک نکته‌ی مهمّ قابل توجّه این است
روی صندلی چوبی به اتفاق یکی از دوستان نشسته بودم  و از طبیعت پارک ملت لذت می بردیم . نزدیک عصر بود  سرم را از قسمت بالای صندلی پایین انداختم تا خستگی بدن و شانهایم را دور بریزم . چشمم به تعدادی مورچه افتاد که به ستونی دنبال هم راه می رفتن  چند ثانیه خیره گشتم تا راهشان را بجویم 
در زیر سبزه های داخل پارک گم شدند وقتی خودمو راست کردم زیر صندلی را دیدم که با نرمه هایی از کیک و شیرینی ازدحام مورچه ها را جلب کرده بود و هر یک از مورچه ها به اندازه تو
تفسیر نگاشت سوره کوثر آیه 3
 
إِنَ‌ شَانِئَکَ‌ هُوَ الْأَبْتَرُ
(و بدان) دشمن تو قطعاً بریده‌نسل و بی‌عقب است!
بدون شکّ، دشمن کینه‌توز تو بی‌خیر و برکت و بی‌نام و نشان خواهد بود.

واژه نگاشت:
شانِیء:از شَنِءَ ،دشمن،کینه توز- شَنَآن،کینه توزی،دشمنی
الابتر:هرچیزی که بریده و ناقص باشد،دم بریده،مار کوتاه و
خطرناک،بی خیر و برکت،آنکه فرزندی ندارد.-بتراء،مونث ابتر –بُتر،جمع آن است.
 
شان و سبب نزول:
ابن عباس گوید: درباره عاص بن وائل السهمى ناز
جناب آقای غلامحیدر عباسیجناب آقای ... از میرزاهای با اخلاق ، خونگرم و توو دل بروِ اسفاد است که بواسطه ی این خوی و منش انسانی اش با  همه می جوشد و همه دوستش دارند . همه با او راحت و بدون تعارف اند . کمتر کسی نام کوچکش را میداند و همه او را با فامیل صدا می کنند. او از فرهنگیان فرهیخته اسفاد و مسلط به هنر خوشنویسی است که در عصر خود با قلم زیبایش گفته های بزرگان دینی ، سیاسی و علمی را بر دیوارهای اسفاد خوش می نگاشت.در روزگار نوجوانی و جوانی صاحبذوق و
مری مری کریسمس!!
 
موضوع امشب: رساله اول پولس رسول به قُرِنتیان
 
محتوای رساله:
کلیسای قُرِنتُس دچار برخی بی نظمی ها شده بود. گروهی از روسای کلیسای قرنتس به نزد پولس رسول رفتند تا از ایشان استعانت جویند که پولس رسول در پاسخ به بی نظمی های کلیسای قرنتس این رساله را نگاشت ...
سلام خدمت اسفادیهای عزیز
در ایام کهن اسفاد قدیم همچنان روزهایی چون بهار امسال بهار98  سالهایی بر پیکر خود بهارستان را تجربه می کرد که در نگاشت هایی دوستان  عشق و خاطرات کهن را به قلم در آوردند 
نگارش شاهرود قدیم که مراتب تکمیلی در پیشینه ی همین سایت موجود است به تالیف در امده همچنان قدیم مثل امسال به دیدن رود می رفتیم و واقعا تماشایی بود که صدای شار تا دوردست ها می امد
فصل بهار چند سالی ، قبل از سال 76 در اسفاد  همچنان زیبایی و شور  شوق را بر خل
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوره‌ی جوانی تاکنون در بسیاری از مناطق کشور که دچار بلایای طبیعی شده‌اند، حضور یافته‌اند. و یا اینکه در دوران مسئولیت رهبری و ریاست جمهوری، نمایندگان ویژه‌ای برای سرکشی به این مناطق اعزام کرده‌اند. هدف از این سرکشی‌ها کمک در تسریع امدادرسانی به حادثه دیدگان است و ارائه‌ی توصیه‌هایی برای حل و عبور از مشکلات پیش آمده است. ایشان در این بازدیدها معمولاً دو گروه را خطاب قرار می‌دهند: دسته‌ی اول مسئولان که باید
انتقال حرارت روی ورقه با چشمه حرارتی غیر یکنواخت و دمای دیواره متغیر
در این مقاله مشخصات جریان و انتقال حرارت یک سیال لزج روی یک ورقه که بصورت غیرخطی کشیده شده در حضور چشمه‌های حرارتی غیر یکنواخت و دمای دیواره متغیر بررسی شده است. یک نگاشت استفاده شده است تا معادلات حاکم دیفرانسیلی پاره‌ای به دستگاه معادلات غیر خطی دیفرانسیل معمولی تبدیل شود. روش شوتینگ و شیوه رانگ-کوتای مرتبه چهار استفاده شده است تا جواب مسأله مقدار مرزی بدست آید. تأثی
دل نوشته وفات حضرت زینب   
 
 
شکوه صبر و شکیب
 
ای زینب علیهاالسلام ! مگر سجاد علیه‏السلام از دریای بی‏کران علم و فهم تو چه امواجی را دیده و در سخنت چه چیزی را یافت که تو را «عالِمه غیر مُعلَّمه» خواند؟که تو را آموخت تا در بزم غرور و مستی دشمن، جسارت او را که می‏خواست شخصیّت ابراهیمی تو را در هم شکند و قامت رسای تو را خم کند، با جمله «ما رَأَیْتُ اِلاّ جَمِیلاً» پاسخ گویی؟ای حامل فصاحت و صراحت علی! تو با ذوالفقار بیانت بر اهریمن زبون نواختی
بسم الله الرحمن الرحیم
الان در حال مطالعه ی مقدماتی برای نگارش  کتابم هستم انقدر مشغول بودم و غرق در مطالعه بودم که اصلاً گذرزمان را احساس نکردم. تا اینکه زنگ تلفن منزل به صدا در آمد و من متوجه شدم که چقدر از زمان گذشته است  بگذریم. چیزی که برای من عجیب است را برای شما بگویم. بعضی از مطالبی که مطالعه کردم اصلاً با اعتقادات و باورهای من و اطلاعات ذخیره شده در ذهن من مطابقت ندارد و این باعث پریشانی افکارم گردید هر چی که فکر می کنم میبینم که نظریه
 
 
 
مصاحبت گون و قاصدک روزی  قاصدک همچنان بر مرکب باد می تاخت  . و ازادی را بر اوج قدرت نظاره می کرد . بوته ی گون که در زیر خاک با غل و زنجیر بسته شده بود به قاصدک  می گوید . سلام  ای قاصدک که از صد دنیا ازادی .  خوشا به حالت . منو می بینی در چه وضعی افتاده ام . پیغامی  برایت دارم . ولی در پیغامم راز دار باشی  نکند دران پیمان بشکنی و سو استفاده کنی تو را که از هر دنیایی شاد و خندانی گاهی خبری هم از من بدبخت بگیر  . نگاهی به من بینداز سالهاست در این
1. عیدتون با کلی تاخیر مبارک:))))) خوبین؟ 2. از تصمیمات کبری برای نودوهشت، یکیش، بیشتر پست گذاشتنه:دی 
3. عید را چگونه گذراندیم؟ افتضاااح. با نوسانات متعدد، بین بیمارستان و خونه. مامان‌بزرگم که هروقت بابابزرگم میگفت چرا مهمونی کم میای؟ میگفت ولش کن بچه، درس داره. مریض شده و سکته کرده ولی خداروشکر الان حالش خوبه:)))
من چهرهٔ شناخته‌شده‌ای تو فامیل نیستم و کلاً تو غار خودم می‌شینم و مهمونی و اینا رو نمیام. چندروزی که مامان‌بزرگ بستری بود، توی مس
عنوان مقاله: «شاخص های نیرویِ انسانیِ کارآمدِ نظام از منظر نهج‌البلاغه»
چکیده
کارآمدی و خلاقیت کارگزاران و مدیران از عوامل مهم و اساسی در کارایی نظام های سیاسی است که همیشه مورد توجه متفکران این حوزه بوده است. نگاه توحیدی حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام به ساختار حکومت و ایفای نقش اساسی آن در شکل گیری رفتار و اخلاق جامعه و سرنوشت مادی و معنوی مردم، ایجاب می‌کند در گزینش و بکارگیری نیروی ارزشی که به عنوان سرمایه در اختیار مجموعه نیروی
 لا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلا مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا. نساء 148
خدا دوست نمی دارد که کسی به گفتار زشت صدایش را بلند کند، مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد، همانا که خدا شنوا و داناست.
****
برپایه آموزه های دینی، قاعدۀ ثابت الهی در روابط اجتماعی این است که انسان های دیندار، همواره خوش رو و خوش گو و خوشخو باشند و هیچگاه روان و گمان و بیان خویش را به درشتی و پلشتی نیالایند. اما، خدای انسان می دانس
میهمان حبیب خداست
میهمان نقش مهمی در رزق وروزی انسان  دارد 
در تنگناترین شرایط میهمان به برکت خانه می افزاید
...............................................   
مادری از دیار کهن که بر باورهای خویش اعتقاداتی این چنین بیان می دارد .
هنوز اهن چکشی اونگ شده روی درب چوبی را نکوبیده بودم که صدای مادر از دور دست می امد 
آمدم  امدم  . مادر , کیستی ؟
منم مادر اشنا , درب را باز کن  چقدر خلوص پاکی و مهربانی مادران قدیمی از چهره هایشان نمایان است  . سلام مادر ,  چهره ای شاد و بشا
تفسیر نگاشت سوره کوثر آیه 2

فَصَلِ‌ لِرَبِّکَ‌ وَ انْحَرْ

پس برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن!

شان نزول:
این سوره در روز حدیبیه نازل شد، وقتى که کفار رسول خدا صلى
الله علیه و آله را از حج خانه خدا منع کرده بودند. خداوند با فرستادن این سوره به
رسول خود فرمود: هر جا که هستى نماز بخوان و قربانى کن و مراجعت بنما.( تفسیر روض الجنان از شیعه.)
مقاتل بن حیان از اصبغ بن نباته و او از امیرالمؤمنین على علیه‌السلام
نقل نماید که فرمود: وقتى که این سور
تاکنون انواع مختلفی از کیبوردها به بازار عرضه شده‌اند که دارای اشکال و ابعاد مختلفی هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به کیبوردهایی اشاره کرد که قابل خم شدن هستند، قابل استفاده بر روی دستگاه‌های مختلف هستند یا دارای ارگونومی هستند. اما سامسونگ در کنفرانس CES 2020 از یک کیبورد مفهومی جدید رونمایی کرد که نامرئی است و قابل دیدن با چشم نیست! این کیبورد به هوش مصنوعی مجهز است.
این کیبورد ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. البته از قبل هم
الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ رَبِ‌ الْعَالَمِینَ‌

ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است.

واژه نگاشت:
«رَبِّ»: پروردگار. مصدری است به معنی تربیت، و در اینجا در معنی اسم
فاعل، یعنی مربّی به کار رفته است، و صفت (الله) می‌باشد. «الْعَالَمِینَ»:
جهانیان، جهانها. هر صنفی از اصناف آفریدگان. اسم آلت است و به معنی آنچه خدا بدان
شناخته شود. از راه تغلیب به صورت جمع مذکّر سالم با (ین) جمع بسته شده است.


نکته ها و پیام ها:

۱ - همه
ستایشها از آن خداوند
در این مطلب سعی می کنم خیلی ساده و شفاف تفاوت الگوریتم های Classification و Regression را توضیح میدم.
 
اول که هر دو این الگوریتم ها در دسته الگوریتم های یادگیری ماشین Supervised قرار می گیرن. در روشهای یادگیری Supervised، هدف یادگیری تابع f است که متغیر ورودی x را به متغیر خروجی y نگاشت می نماید. یعنی y=f(x)
تفاوت اصلی این دو روش در خروجی آنهاست. در Regression خروجی به صورت عددی (پیوسته) و در Classification خروجی به صورت دسته، گروه، یا برچسب (گسسته) است.
 
برای مثال، فرض کنید که دیتا
                         
گابریل گارسیا مارکز فقط 30 سال سن داشت وقتی رمان اسپانیایی صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) را نگاشت و این چنین شد که جایزه نوبل ادبیات را ازان خود کرد.
کاملا یادم هست از زمانی که از وجود این کتاب آگاه شدم و تا زمانی که آن را تهیه کرده و خوانددددم (آن هم سه بار)، این جمله در ذهنم نقش بست: "تنهایی آن هم صد سال!"
.
روزهایی که بیشتر از همیشه احساس تنهایی و خلا گریبان گیرم می شود یاد این کتاب می افتم و زمزمه می کنم : "تنهایی آن هم صد سا
 
 
در این بخش پاورپوینت تحقیق در عملیات نرم: ارائه فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم در ۲۳ اسلاید قابل ویرایش اماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت تحقیق در عملیات نرم،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۲
فصل اول :
مقدمه
روش های مدل سازی سنتی
ماهیت تحقیق در عملیات نرم
مسائل آشفته و رویکرد های نرم
پارادایم ها ، روش شناسی ه
دویست‌وبیست‌وچهارمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «قوی شویم تا زور نشنویم» منتشر شد.به گزارش خط حزب‌الله، رهبر انقلاب در هر سه بیانات اخیر خود، بر ضرورت «قوی شدن» کشور تأکید کردند. خط حزب‌الله با توجه به این بیانات به این موضوع از منظر رهبر انقلاب پرداخته است.همچنین باتوجه به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این شماره، پنج نکته درباره‌ی جایگاه رأی مردم و اهمی
دانشجویان عزیزی که در رشته های سرکاریِ مهندسی تحصیل کردند یا می کنند(چو حقیر سراپا تقصیر!) یا دانشجویانی محترمی که از بد روزگار در رشته های ریاضی و فیزیک به دنبال نخود سیاه می گردند، حتما پیِ چرب و چیلی درس آمار به تنشون خورده و نچسب بودن این درس رو که معمولا با درسِ همچون کتکِ دلنشین یعنی همون معادلات دیفرانسیل  ارائه میشه رو تجربه کردند! این دو تا درس سه واحدی مثل یه دست انداز میمونن تو رشته های مهندسی که اگر یکم بدشانس باشید گیرِ اساتید گر
 
 
ویژه‌نامه خط حزب الله | حاج قاسم تازه شروع شده است ویژه‌نامه خط حزب‌الله به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «حاج قاسم تازه شروع شده است» منتشر شد. سخن هفته‌ی ویژه‌نامه‌ی خط حزب‌الله به تبیین گوشه‌ای از ابعاد حیات معنویِ این مجاهد نستوه در دوران پس از شهادتشان پرداخته است. همین حیات معنوی شهید و تحولات گسترده‌ای که لاجرم به‌واسطه شهادت این سردار خستگی‌ناپذیر در منطقه غرب آسیا و فراتر از آن، در سطح بین‌الم
عاشق اگر نباشی شهادت نصیبت نمی شود بی پرده بگویمت گردل به دل دلدار ندهی دلت دل نمی شود، بر عاشقان حرم یار غبطه می خورم بر این نگاه پر از عشقشان غبطه می خورم، من خسته ام این همه دنیای بی نشان بر خون پاک ریخته شان غبطه می خورم دل را اسیر عشق معبود کردند این پاک دلان بر دل های پاک اسیرشان غبطه می خورم درمکتب حسینی نشان خونین زدند بر مکتب و ایمانشان غبطه می خورم سر را به راه یار از دل وجان تقدیم کرده اند بر سرهای آغشته به خونشان غبطه می خورم،باخنده
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوره‌ی جوانی تاکنون در بسیاری از مناطق کشور که دچار بلایای طبیعی شده‌اند، حضور یافته‌اند. و یا اینکه در دوران مسئولیت رهبری و ریاست جمهوری، نمایندگان ویژه‌ای برای سرکشی به این مناطق اعزام کرده‌اند. هدف از این سرکشی‌ها کمک در تسریع امدادرسانی به حادثه دیدگان است و ارائه‌ی توصیه‌هایی برای حل و عبور از مشکلات پیش آمده است. ایشان در این بازدیدها معمولاً دو گروه را خطاب قرار می‌دهند: دسته‌ی اول مسئولان که باید
راهکارهایی برای
جریان سازی فرهنگی و هم افزایی بین نهادهای دست اندرکار و فرهنگ سازی:
1.ایجاد
ستاد هماهنگی و برنامه ریزی و نگاشت اقدام
2.برگزاری
جشنواره 
1.مدت دریافت آثار محدود
2.مدت دریافت آثار 10 ماهه؛ که هر ماه محور جدید اعلام می شود و
برنده جداگانه دارد.
3.افزودن
محور مرتبط و تامین جایزه آن در جشنواره های موجود 
4.برگزاری
نظام ایده پردازی مرتبط
1.بخش ایده های قابل انتشار با جایزه هیئت داوران از فرد ارائه
دهنده یا دارای منبع دیگر
2.بخش ایده های
مجازی سازی ذخیره سازی مبتنی بر دستگاه
همچنین، آرایه های دیسک - دستگاه های ذخیره سازی که با دیسک های سخت در شبکه می تواند ارائه - توانایی ذخیره سازی مجازی سازی ارائه منابع. از طرح های به اصطلاح RAID استفاده می شود. RAID (مختصر: Redundant Array از دیسک های مستقل ) یک مفهوم ذخیره سازی داده است که در آن چندین درایو فیزیکی برای تشکیل یک بستر ذخیره سازی مجازی ترکیب می شوند. هدف از مجازی سازی ذخیره سازی قابلیت اطمینان از افزونگی است. برای انجام این کار ، دا
پیشنهادهایی برای وزارت کشور :
1. ایجاد سامانه رصد جامع آسیبهای اجتماعی:
فعلا نهادها و سازمانهای زیادی ( شاید بیش از نیاز کشور ) مدعی داشتن چنین سامانه ای هستند یا در حد نیازهای خودشان دارند . ولی منظور این پیشنهاد تشکیل سامانه‌ای یکپارچه است که با اتصال مستمر به سامانه های مونیتورینگ و نیز استقرار تحلیل‌گران کاربلد بتواند آخرین وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را احصا و به مسئولین مربوطه ارائه نماید و ایشان نیز بعنوان مرجع قابل اعتماد بپ
شمیران + قصران = شمیرانات
 
-معنی واژه شمیران چیست؟ 
شمران از شمی + ران تشکیل شده که اولی به معنی بلند و دومی پسوند مکان است. 
روی هم  جایگاه بلند که نسبت به اطراف کم ارتفاع تر حولش سردتر میباشد را گویند.        
-معنی واژه قصران چیست ؟    
قصران از قصر + ران تشکیل  شده که اولی به معنی اسم مکانی که خاص میباشد و دومی  
پسوند مکان میباشد در کل به جایگاهی که سران در ان زندگی میکنند را گویند . 
 
هر دو این واژه ها به مکانی با  ویژگی خاص نسبت به مناط
هر چه از بسم الله گوییم کم شمار

دل ز نام بی شمار یار می گیرد قرار

بسم الله:


سرآغاز همه ی کتاب های آسمانی

سرلوحه گفتار و رفتار همه پیامبران

مایه مبارک شدن و برکت یافتن امور

آرم و نشانه مسلمانی و رنگ الهی دادن به کارها

آیه ای مستقل در همه سوره ها

تاج سوره های قرآن

رمز دوام و ماندگاری کارها

رمز توکل و عشق به خداوند

رمز برون رفت از تکبر و خودخواهی

گام نخست در مسیر بندگی و عبودیت

مایه فرار ابلیس و دست پروردگان او و عدم تاثیرگذاری شیطان

عامل ا
گوشه ای از زندگینامه شهید لطفی نیاسر
شهید محمدمهدی لطفی نیاسر هشتم دی ۱۳۶۱ در خانواده‌ای روحانی در شهر مقدس قم به دنیا آمد؛ پدرش حجت‌الاسلام لطفی کاشانی از اساتید حوزه علمیه قم، و مادرش از سلاله سادات و خواهر شهید و دو جانباز است. چهلمین روز تولد وی با شهادت دایی‌اش سیدحسین میرصیفی در عملیات والفجر مقدماتی مصادف شده بود.
او از همان کودکی با هوشی سرشار دوره‌های تحصیلی را طی کرد؛ دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدارس تیزهوشان قم گذراند و ب
گوشه ای از زندگینامه شهید لطفی نیاسر
شهید محمدمهدی لطفی نیاسر هشتم دی ۱۳۶۱ در خانواده‌ای روحانی در شهر مقدس قم به دنیا آمد؛ پدرش حجت‌الاسلام لطفی کاشانی از اساتید حوزه علمیه قم، و مادرش از سلاله سادات و خواهر شهید و دو جانباز است. چهلمین روز تولد وی با شهادت دایی‌اش سیدحسین میرصیفی در عملیات والفجر مقدماتی مصادف شده بود.
او از همان کودکی با هوشی سرشار دوره‌های تحصیلی را طی کرد؛ دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدارس تیزهوشان قم گذراند و ب
مهدی سیمایی می‌نویسد:
«جامعه شیعی در ایران در دو دهه اخیر با توسعه مناسک مذهبی و مناسبت‌سازی‌های جدید مواجه شده است. یکی از این مناسبت‌سازی‌ها ساخت دو تاریخ برای ولادت و وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، دختر امام موسی کاظم (ع) و همچنین تاریخی برای ولادت و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی است. در این مجال فقط تاریخ ساختگی برای حضرت معصومه را نقد می‌کنیم.
بیش از شصت سال قبل، حاج سید محمدباقر متولی‌باشی (سالار التولیه متوفای ۱۳۲۰ ه.ش.)، که ش
«در حال از آن وحشت‌آشیان برگشت و خواست تا هم بدان راه بازگردد.
عزمم درست گشت کز اینجا کنم رحیل / خود آمدن چه بود؟ که پایم شکسته باد!چون خواست که بازگردد، مرکب نفخه طلب کرد تا برنشیند؛ که او پیاده نرفته بود و سوار آمده بود. مرکب نیافت، نیک شکسته‌دل شد. با او گفتند که: ما از تو این شکسته‌دلی می‌خریم!قبض بر وی مستولی شد؛ آهی سرد برکشید. گفتند: ما تو را از بهر این آه فرستاده‌ایم!»«او با زبان حال می‌گفت:
هرگز نشود ای بت بگزیده‌‌ی من / مهرت ز دل و خ
7. بحث و تحلیل:
مدیریت موفق و ارزشمند منابع معدنی یک کشور نیاز به جمع آوری و ادغام طیف گسترده ای از اطلاعات زمین شناسی ، ژئوفیزیکی ، توپوگرافی و سایر اطلاعات مرتبط دارد. GIS منطقه ای مناسب برای دستیابی به این موفقیت است.
اما مزایای استفاده از GIS در اکتشاف مواد معدنی عبارتند از:
نمایش طیف گسترده ای از داده ها با انواع مختلف در یک مکان.
سهولت نسبی واردات متنوعی از ورودی ها ، گرافیک ها و ایجاد بانک اطلاعاتی مثمر ثمر.
امکان جابجایی و ترکیب بین GIS و سای
دانلود کتاب نقد عقل محض کانت pdf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
و اجتماع اخالقی در فلسفه اجتماعی کانت ی نیی خود آ - دانشگاه ...https://jop.ut.ac.ir › ...توسط توکل - ‏2015در این مقاله، نخست نقدهای هگل بر آراء سیاسی و اجتماعی کانت مرور خواهد شد . سپس با ... نقد هگل بر فلسفه. ی سیاسی و ... هایی از کتاب دین در محدوده عقل تنها شرح خواهیم داد . .2. فلسفه ... کانت آزادی در این معنی را یک ایده محض استعالیی می. -. نامد و آن را ...دانلود کتاب عقل و ایمان از دیدگاه ابن رشد، صدرالمتال
همزمان با سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران و
آغاز ایام دهه‌ی فجر، خط حزب‌الله در سخن‌هفته این شماره خود یکی از
درس‌های مهم مکتب امام را بررسی می‌کند. در بخشی از این متن چنین
می‌خوانیم: «بی‌اعتمادی به دشمن و در مقابل آن ایستادن، یکی از درس‌های
عقلانیت مکتب امام خمینی(ره) است که در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی،
همواره آن را تجربه کرده‌ایم. «امام به دشمن اعتماد نکرد. بعد از آنکه دشمن
ملت ایران و دشمن این انقلاب را درست شناخت، در
بی شک نام تری دی مکس را قبلا شنیده اید. این نرم افزار که یکی از معروفترین محیط های طراحی 3بعدی به شمار می رود به شما امکان ساخت پویانمایی ها ، مدل ها ، بازی ها و تصاویر و آبجکت های سه بعدی را می دهد. گفتنی است که در این نرم افزار ما چندین نوع آبجکت مختلف داریم که برخی از آن ها عبارتند از آبجکت سه بعدی ابتدایی و ساده ،  آبجکت سه بعدی بسط داده شده ، آبجکت دو بعدی ، دوربین و ... که در ادامه این مقاله ما قصد داریم که شما را با کلیات ساخت یک آبجکت در تری دی
بی شک نام تری دی مکس را قبلا شنیده اید. این نرم افزار که یکی از معروفترین محیط های طراحی 3بعدی
به شمار می رود به شما امکان ساخت پویانمایی ها ، مدل ها ، بازی ها و
تصاویر و آبجکت های سه بعدی را می دهد. گفتنی است که در این نرم افزار ما
چندین نوع آبجکت مختلف داریم که برخی از آن ها عبارتند از آبجکت سه بعدی
ابتدایی و ساده ،  آبجکت سه بعدی
بسط داده شده ، آبجکت دو بعدی ، دوربین و ... که در ادامه این مقاله ما
قصد داریم که شما را با کلیات ساخت یک آبجکت در تر
محیط مدل کسب و کارمدل های کسب و کار در محیط های خاصی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان در مقایسه با محیط تحولات بیرونی، به شما کمک می کند تا به درک عمیق تری دست یافته و مدل کسب و کار رقابتی تری را به تصویر بکشید. برای فهم بهتر فضای طراحی مدل کسب و کار، نگاشت چهار حوزه از محیط پیشنهاد می شود:
نیروهای بازار: بخش های بازار- نیازها و تقاضاها- مسائل بازار- هزینه های تعویض- جذابیت درآمد
نیروهای صنعت: تامین کنندگان- ذی نفعان- رقبا- تاز
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 10:33
توسط:شیما
از یکی زاده می‌شوم و از دیگری جاودانه. استادی که سپیدی را بر تخته سیاه زندگیم نگاشت و مادری که تار مویی از او به پای من سیاه نماند. تقدیم به مقدس‌ترین واژه‌ها در لغت نامه دلم، مادر مهربانم که زندگیم را مدیون مهر و عطوفت آن می‌دانم. پدر، مهربانی مشفق، بردبار …با تشکر و سپاس از استاد دانشمند و پر مایه‌ام جناب آقای سبحانی که از محضر پر فیض تدریسشان، بهره‌ها برده‌ام. با امتنان بیکران از مساعدت‌های بی شائ
چگونه می توان پلتفرم Eclipse Theia Cloud IDE را روی اوبونتو 18.4 تنظیم کرد مقدمه با حرکت ابزارهای گسترش دهنده به سمت cloud ، پذیرش پلتفرم cloud IDE (محیط پیشرفت در هم تنیده) در حال رشد است. Cloud IDE از هر نوع دستگاه مدرن از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است و برای سناریوهای همکاری در زمان واقعی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. کار در یک Cloud IDE ، یک محیط توسعه و آزمایش یکپارچه را برای شما و تیم شما ایجاد می کند ، در عین حال ناسازگاری های پلتفرم را به حداقل می رساند. چون ا
چگونه می توان پلتفرم Eclipse Theia Cloud IDE را روی اوبونتو 18.4 تنظیم کرد مقدمه با حرکت ابزارهای گسترش دهنده به سمت cloud ، پذیرش پلتفرم cloud IDE (محیط پیشرفت در هم تنیده) در حال رشد است. Cloud IDE از هر نوع دستگاه مدرن از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است و برای سناریوهای همکاری در زمان واقعی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. کار در یک Cloud IDE ، یک محیط توسعه و آزمایش یکپارچه را برای شما و تیم شما ایجاد می کند ، در عین حال ناسازگاری های پلتفرم را به حداقل می رساند. چون ا
چگونه می توان پلتفرم Eclipse Theia Cloud IDE را روی اوبونتو 18.4 تنظیم کرد مقدمه با حرکت ابزارهای گسترش دهنده به سمت cloud ، پذیرش پلتفرم cloud IDE (محیط پیشرفت در هم تنیده) در حال رشد است. Cloud IDE از هر نوع دستگاه مدرن از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است و برای سناریوهای همکاری در زمان واقعی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. کار در یک Cloud IDE ، یک محیط توسعه و آزمایش یکپارچه را برای شما و تیم شما ایجاد می کند ، در عین حال ناسازگاری های پلتفرم را به حداقل می رساند. چون ا
ما می خواهیم با تفسیر موضوعی قران کار مان اغاز کنیم و به تفسیر سوره ی قلم می پردازیم .
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین ایه  
ن و القلم وما یسطرون  می باشد که به ترجمه وتفسیر ان به شرح زیر می پردازیم.
ترجمه:
ن (قسم به نون که شاید نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت.
تفسیر :
 
بِسم‌ِ اللّه‌ِ الرَّحمن‌ِ الرَّحِیم‌ِ
ن‌ وَ القَلَم‌ِ وَ ما یَسطُرُون‌َ «1»
ن‌ ‌از‌ رموز قرآنی‌ ‌ا
بسم الله الرحمن الرحیماللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واحشرنا معهم والعن مبغضیهم واعدائهم اجمعیندر۳۱شهریورماه۱۳۹۷درساعت نه صبح حمله تروریستی دربلوار قدس اهواز رخ داد که در همان ساعت اولیه رخ دادن آن گروهک تجزیه طلب الاحوازیة توسط شبکه BBCبریطانیا رسما مسؤلیت آن را بعهده گرفت.ونتیجه آن بشهادت رسیدن 25نفر وزخمی شدن 69نفر از هموطنان ماست که بیشتر آنها غیرنظامی بودند وکوچک ترین آنهاکودک چهارساله بود.شاهدان عینی همگی ذکر کردند که تروری
 مقدمه
با حرکت ابزارهای گسترش دهنده به سمت cloud ، پذیرش پلتفرم cloud IDE (محیط پیشرفت در هم تنیده) در حال رشد است. Cloud IDE از هر نوع دستگاه مدرن از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است و برای سناریوهای همکاری در زمان واقعی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. کار در یک Cloud IDE ، یک محیط توسعه و آزمایش یکپارچه را برای شما و تیم شما ایجاد می کند ، در عین حال ناسازگاری های پلتفرم را به حداقل می رساند. چون از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است ، Cloud IDE ها از هر نوع دستگا
مقدمه
با حرکت ابزارهای گسترش دهنده به سمت cloud ، پذیرش پلتفرم cloud IDE (محیط پیشرفت در هم تنیده) در حال رشد است. Cloud IDE از هر نوع دستگاه مدرن از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است و برای سناریوهای همکاری در زمان واقعی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. کار در یک Cloud IDE ، یک محیط توسعه و آزمایش یکپارچه را برای شما و تیم شما ایجاد می کند ، در عین حال ناسازگاری های پلتفرم را به حداقل می رساند. چون از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی است ، Cloud IDE ها از هر نوع دستگاه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها