نتایج جستجو برای عبارت :

مجبورِ مختار

گواهی مقدس اردبیلی به حسن عقیده و درستی کار مختار
علامه مقدس اردبیلی قدس سره عالم بزرگ شیعه در مورد مختار رضوان الله علیه در کتاب شریف حدیقة الشیعة چنین می‌نویسد:
در حسن عقیده‌ی مختار سخنی نیست و علامه‌ی حلی رحمت الله علیه او را مقبول شمرده و امام باقر علیه السلام جمعی را که مختار را به بدی یاد می‌کردند از این کار منع فرمود و امام صادق علیه السلام بر او رحمت فرستاد و امام زین العابدین علیه السلام وی را به دعای خیر یاد کرده است.
مقدس اردبیلی
سلام
« به قولی ام‌عمره که نامش اسماء و دختر بشیر بن نعمان بود، به مصعب گفت: مختار، متقی و پاک و روزه‌دار بود. مصعب گفت: ای دشمن خدا تو هم او را ستایش می‌کنی؟ سپس دستور داد تا او را گردن زدند. وی نخستین زنی بود که دست بسته گردن زده شد.
به قول دیگری، وی در پاسخ مصعب که از او خواسته بود از مختار بیزاری بجوید، گفت: چگونه از مردی بیزاری جویم‌ که می‌گفت خدا پروردگار من است و روزها روزه‌دار بود و شب‌ها را نماز می‌خواند و در راه خدا و پیامبر او فداکار
صبح ها که از خواب بیدار میشم یه ساعتی توی رختخواب میمونم و فکر میکنم درباره‌ی روزی که قراره به شب برسونم...برای خودم برنامه میچینم...این ترم که مرخصی گرفتم و با مسائلی که برام پیش اومده برنامم خوابه و تلویزیون و همین ... اما همین هم برام مهمه چون خودم هستم که دارم براش تصمیم میگیرم ...راستش بدم میاد از اینکه دیگران برام تصمیم گیری کنن...حتی تو کوچکترین مسائلم ... ازشون انتظار تایید کارهامو ندارم ولی دوست هم ندارم امر و نهی بشم ... دنبال آزادی‌ام ...
تقویم شیعه
چهاردهم ربیع الثانی
قیام مختار رحمه الله
در این روز مختار شادکننده‌ی دل‌های اهل بیت علیهم السلام با ندای «یا لثارات الحسین» در کوفه قیام کرد.
مختار در سال اول هجرت در طائف به دنیا آمد و در سال ۶۷ هجری قمری در کوفه به دست مصعب بن زبیر به شهادت رسید. کنیه‌ی او ابو اسحاق بود. مختار در هجده ماه حکومتش، هجده هزار نفر از قاتلین سید الشهدا علیه السلام را به جهنم فرستاد. این به غیر از کسانی است که به دست اصحاب و یاران او و ابراهیم بن مالک ا
تقویم شیعه
چهاردهم رمضان
شهادت مختار رضوان الله علیه
در سال ۶۷ هجری قمری در چنین روزی مختار بن ابی عبیده ثقفی به شهادت رسید، و مزار او کنار مرقد حضرت مسلم علیه السلام در انتها مسجد کوفه است. 
مصعب بعد از به شهادت رساندن مختار، دستور داد همسر او را دستگیر کنند. او زنی مومنه به نام عمره دختر نعمان بن بشیر انصاری بود. مصعب گفت: برائت بجوی از شوهرت. او گفت: چگونه برائت بجویم از کسی که روزهای روزه و شب‌ها به نماز مشغول بود، و خون خود را برای خدا و پی
 
برادر زاده جانم میگه : 
عمه مختار چرا نتوست به امام حسین کمک کنه ؟! اگر مختار به امام حسین میرسید!
میگم اسیرش کردند !
میگه : اگر مختار رو اسیر نمیکردند الان ما آدم ها بجز امام زمان یه امام حسین هم داشتیم که دیگه پیشمون بود . 
بچه هاش الان زنده بودند علی اصغر و علی اکبر !
 باز میگه  چی میشد اگر  من  الان اونجا بودم ، بعد با تفنگ همه ی یزیدی ها رو میکشتم 
که دستشون رو امام حسین و  بچه های امام حسین بلند نکنن !

این روزها دیدن مختارنامه با برادرزاده 
چقدر اعصاب خورد کنه مجبور باشی با آدمایی که اصلا در شانت نیستن آداب و معاشرت کنی ، اینکه میگم مجبور واسه اینه که بین بدو و بدتر انتخابشون کردم ، نمیدونم تا کی آبروم بخاطر اینا باید بره !  جلوی چند نفر تاحالا آبروم رفته ؛ نمیدونم...! الانم که گفت: جلوی دهن اینو بگیر اینقدر هیس هیس نکنه دیگه باهاش حرف نمیزنم...! چقدر محیط جامعه تغییر کرده که آدم مجبورِ تحمل کنه !  لعنت به آدمای بی حیا و بی فرهنگ ، البته بگم فرهنگ دارن ولی فرهنگشون به من نمیخوره ‌..!
ابراهیم اشتر بعد از مختار با مصعب بیعت کرد
۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
تعداد نظرات: ۱۰
وی پس از قتل مختار بن ابی عبیده ثقفی به دست سپاهیان عبدالله بن زبیر، از دو جناح متخاصم باقیمانده، یعنی سپاه شام به فرماندهی عبدالملک بن مروان و سپاه حجاز و عراق به فرماندهی عبدالله بن زبیر، دعوت به همکاری شد.
پارسینه: برخلاف آنچه که در سریال مختارنامه به تصویر درآمد، اختلافات ایراهیم مالک اشتر و مختار ثقفی بسیار عمیق و جدی بود به طوری که بعد از قتل مختار توسط سپاه
به نام خدا 
 
نام:سید احمدرضا 
 
نام خانوادگی : بارون زاده موردراز
 
(سادات امام زاده مختار و از نوادگان امام سجاد)
 
تحصیلات : در حال تحصیل در مقطع لیسانس
 
رشته:معماری 
 
مکان: ایران .کهگیلویه‌و‌بویراحمد .یاسوج .روستاری موردراز علیا
 
 
 
پیش از انتشار مطلب زیر لازم است اشاره موکد کنم که مطلب مذکور کاملا بر گرفته از وبلاگ وزینِ «http://ashkeatash.blog.ir» دست نگاشتِ جوان انقلابی «سید حمید مشتاقی نیا» می باشد. بنده کم پیش می آید مطلب از جایی کپی کنم اما اینبار مجبور شدم. مجبورِ وجدانی. وجداناً مطلبی که از ایشان خواندم و در ادامه خواهد آمد، خودش مصداق یک کار فرهنگی است ، بماند که خود مطلب هم توضیحی است هنرمندانه از «کار فرهنگی». دو رادور دست نویسنده وبلاگ یادشده را می بوسم:

ادامه مطلب
#معرفی_کتاب کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان نوشته آیت الله #شهیدبهشتی 
قسمتی از متن این کتاب:
اى پدر و اى مادر، مى خواهى درباره فرزندت چگونه نقشى داشته باشى؟ و شما اى معلم و شما اى مربى، مى خواهى درباره این دخترکان و پسرکان چگونه نقشى داشته باشى؟ آیا شما مى خواهى سلب کننده آزادى و اختیار بچه‌ها باشى، و تازه اسمش را بگذارى دلسوزى و تربیت؟! »من خیلى پدر خوبى هستم؛ نمى گذارم بچه‌ام چپ و راست برود و خطا بکند«! »خیلى مادر دلسوزى هستم، آن قدر مراقب
دیالوگ ماندگار مختار برای این روزهاست که دیروز ضریح را لیس میزدند و امروز درب حرم حضرت معصومه را شکستند: 
دریافت
شیعه از دست فتواهای ناسنجیده امثال شما کم غرامت نداده هیچوقت ضرورت‌های زمانه خود را درک نکردید اگر بگویم خون مسلم ابن عقیل به گردن امثال شماست اغراق نکرده ام...
ادامه مطلب
با درود بی پایان به شما خوانندگان این وبلگ امیدوارم که از خواندن مطالب این وبلگ زانوی غم بغل نگیرید و بالعکس مسرور بشوید از اینکه وقتتان رو صرف خواندن محتوای با ارزشی کرده اید .
نویسنده تاکید می نماید که هر گونه برداشت از مطالب این وبلگ آزاد بوده و خواننده مطالب مختار خواهد بود که هر طور میخواهد بهره برداری کافی برده و اگر مطالب را مفید دانست به دیگران هم به هر شکلی که مختار است معرفی نماید اینجا نه جایی برای خودنمایی است
و نه غرور و تکبر بی
تاریخ فلسفه جلد چهارم ،  کاپلستون ، ترجمهٔ غلامرضا اعوانی ، نشر علمی فرهنگی
 
انسانها از آن حیث که از اراده ها و میل های خویش آگاهی دارند و نیز به جهت آن کهنسبت به عللی که اصل ِ آرزو و میل آنان است ، و وجود آنهارا حتی در خواب نمی بینند جاهل اند ، خویشتن را مختار می پندارند. «اسپینوزا»
مجله اینترنتی لبخند به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یزید در اواخر عمر دچار جنون شد، رفتار‌های بسیار زشت و ناروایی از خود نشان می‌داد، تعادل روانی نداشت و بعد سر به بیابان گذاشت و بالاخره با خفت و خواری و پستی مرد و در یک نقطه دفن شد. بعد‌ها در دوران مختار و بعد در عصر بنی‌العباس این قبر‌ها را می‌شکافتند و مرده آن‌ها را بعد از سال‌ها بیرون می‌آوردند.
ادامه مطلب
امروز میخواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است تزویر با لباس
تقوا و دیانت به میدان می آید تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و
بر روی دیگرش نقش ابلیس است عوام خدایش را میبینند و اهل معرفت ابلیسش و
چه خون دل ها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر
متدین یا ایها الذین آمنوا، آمنوا ...
قطعه ای عبرت آموز از سریال مختارنامه
هر شیء، حرکت مختص خود رادارد و بالتبع دارای زمان، سرعت و شدت اختصاصی
خودش است. در عین حال موجودات عالم دارای جهت و سرعت و شدت معینی در
حرکتشان هستند که صادره از علت است و برای آن ها رخصت تعدی از آن نیست. بجز
انسان که دارای قدرتی در تفکر و اراده است و قدرت انتخاب دارد. لذا آنگونه
که بخواهد حرکت می کند و برای خود زمان را می سازد و سپری می کند . *انسان
گرچه موجودی مختار در حرکت است اما متشکل از اجزایی است که آن ها چنان
موجودات دیگر دارای خط مشیِ مش
دریافت آهنگ  حجم: 7 مگابایت











متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.






param name="AutoStart" value="False">












ترانه سرا، آهنگساز و خوانن
میکاپ و آرایش سبک غلیظ عروس در سبک خطی و غلیظ می توان اثر رنگ رژ گونه را به صراحت مشاهده کرد. رژ لب های تند و سایه های غلیظ از علامت های این سبک به شمار می روند. در آرایش غلیظ عروس ایرانی شما مختار به استفاده از رنگ های مختلف و سایه های رنگی و رژهای پر رنگ و رژ گونه های براق هستید. کدام سبک آرایش را برای عروسی انتخاب کنیم؟ انتخاب سبک میکاپ و ارایش علاوه بر طبع عروس خانم به چهره عروس و نظر آقا داماد و فرهنگ اشخاص و سبک عروسی بستگی دارد. 
بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید... دیالوگ ماندگار #مختار برای این روزهاست که دیروز #ضریح را #لیس میزدند و امروز درب #حرم_حضرت_معصومه #حرم_امام_رضا را شکستند:
شیعه از دست فتواهای ناسنجیده امثال شما کم غرامت نداده هیچوقت ضرورت‌های زمانه خود را درک نکردید اگر بگویم خون مسلم ابن عقیل به گردن امثال شماست اغراق نکرده‌ام ... فریادهای #مختار_ثقفی بر سر پیروان #تشیع_انگلیسی و جماعتی از #دینمداران_احمق که
«لَقَدْ صَدَقَ اللّهُ رَسُوْلَهُ الرُؤْیَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلَنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ اِنْ شَاءَ اللّه.» همه می‌گویند که: «در کعبه درآییم.» و بعضی می‌گویند که: «ان شاءاللهّ درآییم.» این‌ها که استثنا می‌کنند، عاشقان‌اند. زیرا که عاشق خود را بر کار و مختار نبیند. بر کار معشوق را داند. پس می‌گوید که اگر معشوق خواهد در آییم. اکنون مسجدالحرام پیش اهل ظاهر آن کعبه است که خلق می‌روند، و پیش عاشقان و خاصان مسجدالحرام وصال حق‌ است. پس می
چون حجر سفیه محدود به امور مالی است و طلاق را نمی توان از این امور محسوب داشت طلاق سفیه بی اشکال است و او می تواند با رعایت مقررات و تشریفات قانونی زنش را طلاق دهد.
◀️ ق.م در بیان شرایط طلاق دهنده رشد را ذکر نکرده و فقط گفته است که طلاق دهنده باید بالغ عاقل قاصد و مختار باشد ماده ۱۱۳۶ ق.م در فقه امامیه هم که منبع ق.م است رشد از شروط طلاق دهنده به شمار نیامده و طلاق سفیه معتبر شناخته شده است.
من زمانی که مختارنامه رو میدیدم یه نکته ای برام خیلی جالب بود و اون اینکه در اوایل سریال مختار شخصیتی بود که براش پیروز شدن مهم بود نه حق طلبی اما در اواخر سریال براش حق مهم شد و به شهادت رسید.
این نکته ای هستش که تو سیاست هم مشاهده میشه یعنی خیلی ها از فلان گروه یا حزب حمایت میکنند نه چون اون گروه بر حقه چون نفسشون میگه از فلان گروه حمایت کن و نتیجه اش میشه همین انتخابات هایی که همه رای میدن تا حال فلان گروه رو بگیرن.
چه عظیم است کهکشان
که از همۀ نقاطش به همین شکل دیده می‌شود
***
 
از تمامی خواهرانی که به احترام ماه محرّم ماتیک مشکی زدند تشکّر می‌کنیم.
اجرتان با اباعبدالله
***
 
"از رهنمودهای مقام معظّم رهبری متشکّریم"
ولی کار خودمان را می‌کنیم
***
 
"از آیت‌الله یزدی عذر می‌خواهم"
یک عذرخواهی هم به آیت‌الله رئیسی بدهکار هستی
***
 
تا چه مدّت بعد از اذان، اوّل وقت نماز محسوب می‌شود؟
به اندازۀ ایراد خطبه‌های نماز جمعه.
***
 
"زنان را همین بس بود یک هنر
نشینند و
در مورد صحبت هایی که بین بین آقایان لاریجانی و یزدی شد فارغ از صدق و کذب آن محتوا مشکلاتی وجود داشت که ریشه در بسیاری از مشاجرات سیاسی و اجتماعی دارد. برخی از مهم ترین زمینه هایی که منجر به چنین اتفاقاتی میشود بدین شرح است.
1. خواندن نیت افراد.روشی که برای آشکار کردن نیت افراد بکار می رود چیست؟ ما به کمک علوم غریبه نیت خوانی میکنیم؟ به نظر میرسد امکان فهم نیت افراد اصلا وجود ندارد.
2. کاملا مختار دانستن افراد در افعالشانما معمولا خودمان را کامل
* والا قبلنا که وارد ماه مبارک می‌شدیم، مثل باتلاق توش گیر میکردیم. هی دست و پا میزدیم و تلاش میکردیم و وقتی دیگه حس میکردیم اکسیژنی در کار نیست و کامل فرو رفتیم، هلال ماه رویت شده و جانی تازه در ما دمیده میشد. 
اما الان اوضاع فرق کرده. 
این هفت روز چنان مثل برق و باد گذشت که همه اش میشینم به فکر کردن و حساب کردن که این دقیقه های من به کجا پرواز کردن.
 
 ** قصه های جزیره، فرار از زندان، جومونگ، لیسانسه ها، مختار، دیوار به دیوار، یوسف پیامبر.
اینا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،کتاب "نفس المهموم" با نام کامل "نَفَسُ المَهْموم فی مُصیبَةِ سیّدنا الحُسَیْن المَظْلوم" اثر مرحوم شیخ عباس قمی(ره) صاحب کتاب مشهور "مفاتیح‌الجنان"، از معتبرترین کتب مقتل و شرح فشرده‌ای از زندگی و مبارزات امام حسین(ع) و به زبان عربی است که از تولد شروع و با قیام توابین، خروج مختار و مرگ یزید پایان می‌پذیرد. نام این کتاب برگرفته از حدیث امام صادق(ع) است که فرمود: «نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ ل
در پست قبلی دوستان به میزان جبر و اختیار اشاره کردن . یک مثال ساده :
به یک کودک مدادرنگی با طیف رنگهای تیره و سرد بدید( جبر) ! مثل عکس بالا با تنوع زیاد !
از کودک بخواید طبیعت فروردین و بهار رو نقاشی و رنگ کنه(اختیار) ! کوه . دشت . گل . خورشید . چمن... 
نصف نقاشی رنگ شده و نصف دیگه بیرنگ یا بدرنگ خواهد بود ! چون رنگ روشن نداره برف روی کوه و خورشید و گلهای سفید و ... رنگ کنه !
زندگی ادمها همینطوره ! در شرایط و موقعیتهای جبری قرار میگیرند و مجبورا با همون امکا
اقرار تنها زمانی نافذ است که اقرار کننده در حین اقرار، عاقل، بالغ، قاصد و مختار باشد. یکی از ادله‌ای که در دادگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد اقرار است. به موجب ماده ۱۶۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال1392، اقرار عبارت از اخبار شخص به ارتکاب جرم از جانب خود است.
معنی اقرار
اقرار اخبار مقر به تحقق امری است که علیه شخص وی واجد آثار قانونی است و ممکن است چنین اقراری ناشی از تهدید و فشار و حتی صوری و در جهت بی‌گناه جلوه دادن افراد خانواده و مورد علاقه
در جهان امروز، در نتیجه استخدام امر دینی توسط قدرت سیاسی و بازار، دو شکل از توسل به دین پدیدار شده است :معنویت گرایی و بنیاد گرایی.معنویت گرایی،بی شکل، فرد گرا، محافظه کار و خود مختار است که در دام سیاست زدایی میافتد.بنیاد گرایی،مهاجم، طلبکار، اراده گرا و هویت طلب است که در دام خشونت میافتد و مدام تکفیر میکند.این دو رویکرد، را نمیتوان دو پدیده دینی یا دو گرایش دینی خواند بلکه دو نوع از توسل به دین توسط قدرت سیاسی و بازار هستند که با استفاده ا
باران که شدی مپرس این خانه کیست … سقف حرم و مسجد و میخانه‌ یکیست
باران که شدى، پیاله‌ها را نشمار … جام و قدح و کاسه و پیمانه‌ یکیست
باران! تو که از پیش خدا مى‌آیی … توضیح بده عاقل و دیوانه یکیست
بر درگه او چونکه بیافتند به خاک … شیر و شتر و رستم و موریانه یکیست
با سوره ى دل ، اگر خدارا خواندى … حمد و فلق و نعره مستانه یکیست
این بى‌خردان، خویش، خدا مى‌دانند … اینجا سند و قصه و افسانه یکیست
از قدرت حق ، هرچه گرفتند به کار … در خلقت تو، و بال پ
قلم ابزار نوشتن است و در این روزگار تنها « آزادی » نیست که ابزار نسبت داده می شود،«مغز» را نیز بدل از « تفکر » می گیرند و فی المثل به جای « فرار متفکران » می گویند « فرار مغزها »– که البته در اینجا هیچ یک از این دو تعبیر درست نیست. مغز ابزاری نیست که بی اراده در استخدام هر آن که او را به اختیار بگیرد در آید و متخصصان که در این تعبیر همچون مغزهایی بی اراده انگاشته شده اند، اگر به غرب می گریزند از آن است که در آنجا حوایج خویش را برآورده می بینن
انتخابات و حق انتخاب ریشه در اختیار انسان دارد.
 
انسان موجودی مختار است.
 
می‌تواند در زندگی شخصی و اجتماعی و سیاسی خود
 
دست به انتخاب بزند.
 
ذر قرآن آیاتی دال بر اختیار است:
 
«انَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ امَّا شاکِراً وَ امَّا کَفُوراً»
 
ما راه را به او نشان دادیم یا سپاس گزار خواهد بود یا ناسپاس .
 
راه راست و درست برای انسان روشن است
 
و او می تواند در این مسیر حرکت کند یا نکند.
مفاهیم پایه ای بورس- قسمت چهارم
تعاریف مربوط به حق تقدم،افزایش سرمایه از محل صرف سهام،قیمت نهایی،حد نوسان قیمت سهم و حق تقدم،حجم مبنا و عرضه و تقاضا ارائه شده است.
 
 
فرمی است که بعد از اعمال افزایش سرمایه برای سهامداران قبلی ارسال می گردد تا در خصوص حق تقدم سهام خود تصمیم گیری نمایند. در این حالت سهامدار مختار است تا قیمت حق تقدم را پرداخت نماید(100 تومان به ازای هر سهم جدید)تا صاحب سهام موردنظر گردد.همچنین دارنده حق تقدم می تواند حق تقدم خود
  
سوال : 
کیا مختار رو قشنگ‌ یادشونه و بعضی از دیالوگ هاش ؟!
دیالوگ خودش و زبیر رو کی قشنگ یادشه ؟!
اون قسمتی که زبیر در مورد آرزوی بچگیش حرف زد رو کیا یادشونه؟! 
اگر یادتونه  ممنون میشم عین دیالوگ یا حدود دیالوگ رو بیاین بگین !

 
 
+
دوستی که  وبلاگ منو  جدیداً خاموش دنبال میکنی لطفا خودتون رو  معرفی کنید
 چون من همه دوستانی که خاموش وبلاگم رو دنبال میکنن،  میشناسم !
ممنونم 
بسم الله
 
گاهی یاد صدای صبح گاهی گنجشک های چنارهای خیابان های شهدا و شاهد می افتم...سیل عظیم جمعیت گنجشک ها روی درخت های چنار بلند... صدای جمعیت گنجشک های در تکاپوی جمع کردن دانه ها...و درخت انگور حیاط خانه ی پدری در فصل بهار با برگ های تازه جوانه زده...و بدتر از آن یاد صبح گاه های روستای مختار و باغ های میوه کنار خانه قدیمی مرحوم پدر بزرگم...صبح گاه های روستا سرد و لذت بخش بود..یادش بخیر..
 
اینجا گاهی اتفاقی متوجه بارش باران می شویم.. حتی بالکن خان
مرگ بر منافق تزویر
مختار:
امروز می خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین
بسم الله
در خصوص رابطه اختیار و ایمان علامه می‏فرمایند: انسان در امر ایمان یا کفر مختار است.  و اساسا ایمان اضطراری به درد نمی‏خورد و سودی ندارد.  ایمان وقتی اثر دارد که از روی اختیار بوده باشد.  عقیده و ایمان هیچگاه در پرتو زور و جبر اصل نمی‏شود، بلکه تنها برهان و استدلال است که می‏تواند ایجاد عقیده و ایمان بنماید به عبارت دیگر ایمان وقتی مفید است که آدمی در دنیا و قبل از ظهور آیات الهی(عذابهایی که مفّری از آنها نیست) بطوع و اختیار ایمان آو
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
اعمال شب و روز پنجم محرم؛ وقایع مربوط به پنجمین روز دهه محرم
شب پنجم محرم، مانند شبهای دیگر محرم پر از مصائب غیرقابل تحمل می باشد. این شب را همانند شب چهارم بین چند شهید مشترک کربلا نامگذاری کرده اند.
 
وقایع شب و روز پنجم دهه محرم
این شب مانند شب
مفهوم‌شناسی
«مَهدَویت» واژه‌ای عربی و از ریشه «مهدی» است که از اضافه شدن «ت» به «مَهدَوی» ساخته شده. مهدوی به معنای مربوط‌ بودن به مهدی است، مانند واژه عَلَوی و حَسَنی. «ت» در واژه «مهدویت»، تای تأنیث است و به واسطه حذف شدنِ موصوف آمده است؛ یعنی در اصل «طریقة مهدویة» یا مانند آن بوده است.[۱]
در صدر اسلام واژه «مهدی» هم برای شخصِ هدایت‌شده، و هم برای تجلیل از برخی افراد به کار می‌رفت؛ برای نمونه این عبارت درمورد پیامبر(ص)، خلفای راشدین و ام
امیرکبیر دست‌پروردۀ قائم‌مقام بود و به سبب ویژگی‌های برجستۀ شخصیتی‌اش، در تاریخ دولتیان ایران خوش درخشید. واتسون، نویسندۀ انگلیسی، دربارۀ امیر مطالبی گفته که برازندۀ اوست: «در میان همة رجال اخیر مشرق‌زمین و زمامداران ایران، که نامشان ثبت تاریخ جدید است، میرزاتقی‌خان امیرنظام بی‌همتاست، دیوجانوس روز روشن با چراغ در پی او می‌گشت. به‌حقیقت سزاوار است که به‌عنوان اشرف مخلوقات به شمار آید، بزرگوار مردی بود» (آدمیت، ص 3).
«درشت و تنومند
در کتب تاریخی تعداد فرزندان حضرت علی بن الحسین علیه السلام متفاوت ذکر شده است.در کتاب « مناقب » فرزندان امام 12 نفر، در کتاب « کشف الغمه » 9 نفر (همگی پسر) و در کتاب «موالید اهل البیت» 8 نفر ذکر شده است.بعضی مورخین امام را دارای ده پسر و چهار دختر، و «ابن سعد » در « طبقات » دارای 17 فرزند می‌دانند.اما شیخ مفید فرزندان امام را پانزده نفر می‌داند:1- امام محمد باقر علیه السلام ملقب به ابو جعفر که مادرش فاطمه ام عبدالله ، دختر حضرت امام حسن مجتبی ع
تقویم شیعه
بیست و دوم ذی الحجه
شهادت میثم تمار رحمه الله
در این روز در سال ۶۰ هجری قمری جناب میثم تمار رضوان الله علیه به دلیل وفاداری به امام حسین علیه السلام به دست ابن زیاد لعنه الله به دار آویخته شد و به شهادت رسید. تاریخ شهادت میثم ۱۹ ذی الحجه و روز عاشورا نیز نقل شده است.
ابو مسلم میثم تمار بن یحیی التمار عجمی، چون خرما فروش بود ملقب به «تمار» شد. از یاران و صحابی باوفا و دوستان و شیعیان خاص حضرت امیر المومنین علیه السلام بود، صاحب علم منا
امیرکبیر دست‌پروردۀ قائم‌مقام بود و به سبب ویژگی‌های برجستۀ شخصیتی‌اش، در تاریخ دولتیان ایران خوش درخشید. واتسون، نویسندۀ انگلیسی، دربارۀ امیر مطالبی گفته که برازندۀ اوست: «در میان همة رجال اخیر مشرق‌زمین و زمامداران ایران، که نامشان ثبت تاریخ جدید است، میرزاتقی‌خان امیرنظام بی‌همتاست، دیوجانوس روز روشن با چراغ در پی او می‌گشت. به‌حقیقت سزاوار است که به‌عنوان اشرف مخلوقات به شمار آید، بزرگوار مردی بود» (آدمیت، ص 3).
«درشت و تنومند
در کتب تاریخی تعداد فرزندان حضرت علی بن الحسین علیه السلام متفاوت ذکر شده است.در کتاب « مناقب » فرزندان امام 12 نفر، در کتاب « کشف الغمه » 9 نفر (همگی پسر) و در کتاب «موالید اهل البیت» 8 نفر ذکر شده است.بعضی مورخین امام را دارای ده پسر و چهار دختر، و «ابن سعد » در « طبقات » دارای 17 فرزند می‌دانند.اما شیخ مفید فرزندان امام را پانزده نفر می‌داند:1- امام محمد باقر علیه السلام ملقب به ابو جعفر که مادرش فاطمه ام عبدالله ، دختر حضرت امام حسن مجتبی ع
جناب مختا ر ثقفی وقتی شنید برخی بازاریان و تجار ، از وضعیت موجود سو استفاده کرده و دربازار التهاب ایجاد کرده اند انها را احضار و مورد سرزنش قرار داد و فرمود: اگر به گناه خود اعتراف نکرده بودید و قول جبران نمی دادید ، در مورد شما همان حکمی را اجرا می کردم که در مورد قاتلان امام حسین ع اجرا کردم !!
با تامی در این رویداد تاریخی به این نتیجه می رسیم که محتکران و گرانفروشان و ملتهبان در اقتصاد جامعه مسلمین گناهشان با قتل امام معصوم برابری می کند :

ش
وزارت دفاع الجزایر از کشف یک مخفیگاه سلاح شامل 11 موشک زمین به هوا
در مرز این کشور با مالی خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع الجزایر آمده است:«در یک
عملیات جستجو در شهر مرزی برج باجی مختار، نیروهای امنیتی موفق به کشف یک انبار
سلاح شامل 11 موشک ضد تانک شدند.»
عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهور الجزایر در مراسم رژه ارتش این کشور
ادامه مطلب
انچه که طلاقها را افزایش داده جدای از مطلب زیر که طلاقهای عجیب نام دارد ولی یک نکته را نباید از یاد ببریم  که طلاق ها در ایران به دلایل مختلف افزایش یافته  که شاید یکی از دلایل آن در مطلب زیر بیابید ولی آنچه مسلم است روزنامه ها ، مجلات ، تلویزیون وحتی از طریق منبر و مجلس (خصوصا زنان )همگی احترام و اطاعت گذاردن زن به شوهر را ظلم به زن می دانند.و انگار که زن گناهی نابخشودنی انجام داده  و زن را ترغیب به نافرمانی از شوهر می کنند ونتیجه ان می شود که
ابن مرجانه کیست؟ابن مرجانه همان عبیداللّه بن زیاد ملعون است که در زمان حادثه عاشورا والى کوفه بود و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران او به دستور وى انجام گرفت. ابن زیاد را «ابن مرجانه» مى گویند؛ زیرا نام مادر او کنیزى بدکاره به نام «مرجانه» بود. پس از عاشورا که اسراى اهل بیت علیهم السلام را در کوفه وارد دارالاماره کردند، حضرت زینب علیهاالسلام خطاب به ابن زیاد، او را «ابن مرجانه» خواند که این، اشاره به نسب ناپاک او بود و رسواگر حاکم مغرور
چند روز پیش، وقتی در کلاس «تفکر و سبک زندگی» هشتمی‌ها، به بخشی از درس رسیدیم که نام برخی از دانشمندان و شخصیت‌های برجسته را به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های دارای اعتماد به نفس ذکر کرده بود، به ذهنم رسید از دانش‌آموزانم درباره آن‌ها توضیح بخواهم.  نام‌ها چندان غریبه نبود: ابن سینا، امام خمینی، شهید دکتر چمران، شهید حسن طهرانی‌مقدم و...
اما پاسخی که دریافت کردم، بسیار دور از انتظار و ناامید کننده بود: جز یکی دو شخصیت که یکی دو دانش‌آموز
چند روز پیش، وقتی در کلاس «تفکر و سبک زندگی» هشتمی‌ها، به بخشی از درس رسیدیم که نام برخی از دانشمندان و شخصیت‌های برجسته را به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های دارای اعتماد به نفس ذکر کرده بود، به ذهنم رسید از دانش‌آموزانم درباره آن‌ها توضیح بخواهم.  نام‌ها چندان غریبه نبود: ابن سینا، امام خمینی، شهید دکتر چمران، شهید حسن طهرانی‌مقدم و...
اما پاسخی که دریافت کردم، بسیار دور از انتظار و ناامید کننده بود: جز یکی دو شخصیت که یکی دو دانش‌آموز
چند روز پیش، وقتی در کلاس «تفکر و سبک زندگی» هشتمی‌ها، به بخشی از درس رسیدیم که نام برخی از دانشمندان و شخصیت‌های برجسته را به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های دارای اعتماد به نفس ذکر کرده بود، به ذهنم رسید از دانش‌آموزانم درباره آن‌ها توضیح بخواهم.  نام‌ها چندان غریبه نبود: ابن سینا، امام خمینی، شهید دکتر چمران، شهید حسن طهرانی‌مقدم و...
اما پاسخی که دریافت کردم، بسیار دور از انتظار و ناامید کننده بود: جز یکی دو شخصیت که یکی دو دانش‌آموز
حق ریشه یا حق زارعانه در قانون مدنی
در قانون مدنی عقودی به نام مزارعه و مساقات وجود دارد. مقنن در مادۀ 518 قانون مدنی عقد مزارعه را چنین تعریف داشته است: مزارعه عقدی است که به موجب آن احد طرفین زمینی را برای مدت معینی به طرف دیگر می دهد که آن را زراعت کرده و حاصل را تقسیم کنند.
مواد قانون مدنی در خصوص عقد مزارعه:
مادۀ 519- در عقد مزارعه حصۀ هر یک از مزارع و عامل باید به نحو اشاعه، از قبیل ربع یا ثلث یا نصف و غیره معین گردد و اگر به نحو دیگر باشد احکام
کاش همانقدری کِ از درو دیوارِ این مملکت تمنای آزادی بیان داریم خودمان در پی اجرای محلی آن می بودیم!میگویی نمی توانی هر آنچه را می خواهی فریاد بزنی و در عین حال میکوبی در دهان آنی کِ غیر از حرف تو را فریاد می زند ؟من دولت نیستم، اما تو هر چه بخواهی بنوشیُ بپوشی من ن نگاهت میکنم ن رفتارت را در دلم نکوهش میکنم و ن بِ روی نا مبارکت می آورم، ادعای حاکمیت آزادی بیان در این مملکت را هم ندارم، نمیگویم هم مختاری هر کاری میخواهی بکنی، مختار نیستی؛ اما آن
تقویم شیعه
ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه پر خاطره ای است. روزهای ۱، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۴ یاد آور لحظاتی حساس از تاریخ اسلام است. هم یادمان‌های خوش و هم روزهای حزن انگیز در این ماه به چشم می‌خورد. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و معراج پیامبر صلی الله علیه و آله دو خبر سرور آفرین در این ماه است. مرگ ابو لهب، ابن ملجم، عایشه، مروان، زیاد بن ابیه، حجاج ثقفی نیز روزهای نابودی دشمنان اهل بیت علیهم السلام اس
1️⃣ خود پذیری :
از نگرش مثبت به خود برخوردارند
جنبه های متعدد خود را میپذیرند ؛ از جمله ویژگیهای مثبت و نقاط ضعف خود را
2️⃣ روابط مثبت با دیگران :
روابط گرم ، رضایتبخش و مطمئنی با دیگران دارند ، به رفاه دیگران اهمیت میدهند ، از همدلی عمیق ، محبت و صمیمیت برخوردار هستند و مصالحه در روابط انسانی را درک میکنند
3️⃣ خودمختاری :
خود مختار و مستقل هستند
در برابر فشارهای اجتماعی برای فکر کردن و عمل کردن به شیوه خاص مقاومت میکنند و رفتارشان را از درون
سلام و عرض ادب
خوب خوب ... قبل از اینکه از عنوان عصبانی بشید بگم منظور من از چهره، زیبایی نیست، منظورم دیسیپلین چهره ست.
من پسری هستم ۲۶ ساله که تا این سن دوست دختر نداشتم، چون از روابط بی سر و ته خوشم نمی اومد و هرگز هم به هیچ دختری طعنه ننداختم جز یک بار اونم قبلِ دانشگاه بود. این ها رو گفتم که بعدا نگید دلیل اخم دخترها اینه که مثلا کسی مثل من! مزاحم شون نشه.
نه منم قصدم مزاحمت نیست، فقط اون چیزی که به نظرم معضل می اومد رو میگم و هر کس مختار هست قب
 
ماه ربیع الثانی(ربیع الآخر) چهارمین ماه از ماه های قمری است. در روایات اسلامی و کتب دعا، اعمال زیادی برای این ماه ذکر نشده است. در اینجا به نمونه هایی از آداب و حوادث مهم این ماه اشاره می کنیم.
روز اول:
از مهم ترین اعمال ماه ربیع الثانی؛ چنانچه در تمام ماه های قمری در کتاب های دعا ذکر شده است؛ دعا و نماز در اول ماه است. هم چنین؛ در ایـن روز بـخـوانـد دعـایـی را کـه سـیـد بـن طـاووس نقل فرموده: «اللهم انت اله کل شی...»
روز چهارم:
تولد حضرت عبدالعظ
۱-پدر، عشق و پسر نوشته سید مهدی شجاعی: این کتاب از روضه دردآورتر و جانسوز‌تر است، در قالب مکالمه اسب حضرت علی اکبر با لیلا همسر امام حسین واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اکبر روایت می‌شود.
۲-آفتاب در حجاب نوشته سید مهدی شجاعی: روایت مظلومیت حضرت زینب.
۳-آذرخشی دیگر از کربلا نوشته علامه مصباح: فلسفه و شبهات عاشورایی، اگر قرار است یک کتاب از این لیست بخوانید حتما این کتاب باشد‌.
۴-حماسه حسینی اثر شهید مطهری: شناخت انحرافات و ماهیت قیام عاشورایی
وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ لَآمَنَ مَنْ فِی الْأَرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعًا أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ
ترجمه : و اگر پروردگار می‏خواست تمام آنها که در روی زمین هستند همگی (از روی اجبار) ایمان می‏آوردند، آیا تو (ای پیامبر) می‏خواهی مردم را مجبور سازی که ایمان بیاورند؟(سوره یونس ایه 99)
چند نکته :
1-اگر مشیّت خداوند بر ایمان انسانها بود، همگى بدون استثنا ایمان مى آوردند.
2 -خداوند، انسان را موجودى مختار و انتخاب گر آفر
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ترامپ شامگاه سه شنبه از طرحی که نامش را معامله قرن گذاشته اند بالأخره رونمایی کرد ، البته قبلش سپهبد سلیمانی را ترور کرد تا به ایران بفهماند جلوی آمریکا و اسرائیل را در اجرای این معامله نگیرد . روزنامه القدس العربی به بیان مفاد این طرح پرداخت و مشرق نیوز در گزارشی آنرا منتشر کرد ، ما تنها سه بند از این معامله را کافی میدانیم تا بگوییم معامله قرن یعنی فلسطین میشود ایالتی نیمه مختار در کشور اسرائیل که حتی حق حفظ امنیت
یکی از عجیب‌ترین اخرهفته‌های تاریخ پنج - شش ساله‌ی زندگی‌مون بود. آخرین بار که اینطور وحشیانه یه سریال رو دنبال کرده بودیم، برای دیدن فصل اول «خانه اسکناس» بود، که ساعت پنج بعدازظهرِ یه روز زمستونی شروعش کردیم و نزدیک صبح، با اتمام فصل خوابیدیم.چیه این #گات؟ تن و بدن آدم از عمقِ نگاهِ نویسنده‌ به دنیا می‌لرزه. مخصوصاً که من به شکل وحشیانه‌تری دارم توی فضای اینترنت، مقاله و فکت و گزارش ازش می‌خونم؛ و می‌بینم که چطور آقای مارتین حواسش ب
فیلم ایکس لارج,دانلود فیلم ایکس لارج با کیفیت عالی و لینک مستقیم,
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود فیلم ایرانی ایکس لارج با کیفیت عالی 1080p
در حال اکران در سینماهای کشور
دانلود فیلم ایکس لارج
گروه فیلم : کمدی
سال تولید : 1397
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران: اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی،
میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا
رهبری، هاوار قاسمی،احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست،
سفر هر سال بنده به عراق در ایام اربعین
به اندازه ای خاطرات و ناگفته ها دارد که شاید نوشتن همه آنها کتابی بشود بس سترگ!
اما یکی از نکات جالبی که در کربلا دیدم
و متوجه اهمیت رسانه و سینما در گسترش نفوذ در میان ملت ها شدم ، مساله توجه مردم عراق
به شخصیت «کیان ایرانی» در سریال مختارنامه است.


سریال المختار ثقفی از جمله فیلم های ایرانی
است که در جهان عرب مخاطبین بسیاری پیدا کرد.اما در عراق از این فیلم استقبال ویژه
ای شد زیرا اولا سرگذشت فیلم در عراق
فیلم ایکس لارج,دانلود فیلم ایکس لارج با کیفیت عالی و لینک مستقیم,
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود فیلم ایرانی ایکس لارج با کیفیت عالی 1080p
در حال اکران در سینماهای کشور
دانلود فیلم ایکس لارج
گروه فیلم : کمدی
سال تولید : 1397
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران: اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی،
میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا
رهبری، هاوار قاسمی،احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست،
نام اثر: پا تو کفش من نکن
مخاطب: بزرگسالان
نوع فیلم: سینمایی
محصول: ایران
موضوع: اجتماعی
کارگردان: محمد حسین فرحبخش حسین فرح بخش متولد 1338 در تهران است. شروع فعالیت سینمایی از سال 1361با فیلم ریشه در خون در مقام تهیه کننده گی بود. از آثار هنری وی در مقام کارگردانی می توان به پا تو کفش من نکن! (۱۳۹۵), آبنبات چوبی (۱۳۹۴), مستانه (۱۳۹۳), خصوصی (۱۳۹۰) و عطش (۱۳۸۱) نام برد.
نویسنده: زهرا پیرهادی
تهیه کننده: عبدالله علیخانی
با هنرنمایی: رضا ناجی، سحرقریشی، به
تقویم شیعه
دهم محرم
۱- شهادت امام حسین علیه السلام 
در این روز در سال ۶۱ هجری قمری که روز شنبه یا جمعه بوده، آقا و مولایمان حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام در سن ۵۸ سالگی (و یا ۵۶ و یا ۵۷ سالگی) بعد از نماز ظهر، مظلومانه و با حالت تشنگی و گرسنگی در زمین کربلا به شهادت رسیدند. این روز، روز باریدن خون از آسمان است، و روزی که شهادت اهل بیت و اصحاب امام حسین علیه السلام در آن به وقوع پیوسته است. چهار هزار ملک در این روز به زمین کربلا برای نصرت آن
 
 
 از این آسمان پرستاره‌ی بی‌ستاره حتّی یک ستاره هم مال من نیست... به جهنّم... 
حیف از عمری که حاصلش بیحاصلی بود.. هیچ.. نه آشنایی‌ها، نه محبّت‌ها، نه به تکلّم در آمدن‌ها، نه هیچ... عمری که صرف نگفتن گذشت، عمری که سر هیچ گذشت... پر از آرزو و آرمان و آنوقت پشت دروازه خیال دریوزگی هیچ.. چه قدر واقعیّت کثیف‌تر از آنچیزی است که میتواند در خیال وجود داشته باشد.. عمری که صرف فرار از پوچی و بیحاصلی و بیهودگی شد، نه بیهوده چیزی بگو و نه بیهوده ببین و نه
نقد و تحلیل من بر نمایش سمفونی کوچک سکوت
نمایش سمفونی کوچک سکوت، به کارگردانی سینا راستگو که مورّخ دی و بهمن 1398 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفت. این نمایش اقتباسی از نمایشنامه مردگان بی‌کفن‌و‌دفن اثر ژان‌پل سارتر، فیلسوف اگزیستانسیالیست، است. هسته مرکزی این نمایش بحران فلسفی انسان‌هایی اسیر است که در یک پرسش به ظاهر ساده خلاصه می‌شود: "انسان بالاتر است یا عقیده؟"
انسان نمی‌تواند مختار باشد، چون محکوم به آزادی است؛ محکوم به انتخاب‌
پیش از
انتشار مطلب زیر لازم است اشاره موکد کنم که مطلب مذکور کاملا بر گرفته از وبلاگ
وزینِ «http://ashkeatash.blog.ir» دست نگاشتِ جوان انقلابی
«سید حمید مشتاقی نیا» می باشد. بنده کم پیش می آید مطلب از جایی کپی کنم اما
اینبار مجبور شدم. مجبورِ وجدانی. وجداناً مطلبی که از ایشان خواندم و در ادامه
خواهد آمد، خودش مصداق یک کار فرهنگی است ، بماند که خود مطلب هم توضیحی است
هنرمندانه از «کار فرهنگی». دو رادور دست نویسنده وبلاگ یادشده را می بوسم:
ما و هدیه تهرانی!
دانلود صوت شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی_ ۲۵ محرم ۹۸
تمام عمر خود، آزار دیدم
جهان را بر سرم آوار دیدم
عزیزان خدا را خوار دیدم
میان مجلس اغیار دیدم
 
چهل منزل که نه، عمری حزینم
چهل سال است من چله نشینم
شبانه روز، یاد اربعینم
همیشه چشم خود، پُربار دیدم
 
کنارِ گریه دوشادوش ماندم
فقط خیره شدم، خاموش ماندم
گمانم ساعتی بیهوش ماندم
همینکه آب، بالاجبار دیدم
 
شده اشکم روان، با که بگویم
غمِ هفت آسمان با که بگویم
ازین داغ گران با که بگویم
حرم را بر سر
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود رایگان فیلم ایرانی x large با کیفیت عالی
پخش چهارشنبه 27 آذر از یوز دی ال
دانلود فیلم ایکس لارج
مشخصات فیلم
منتشر کننده :  یوز دی ال
نام فیلم : ایکس لارج
گروه فیلم: کمدی
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : حسین فرح بخش
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران : اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی،احمد ا
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود رایگان فیلم ایرانی x large با کیفیت عالی
پخش چهارشنبه 27 آذر از یوز دی ال
دانلود فیلم ایکس لارج
مشخصات فیلم
منتشر کننده :  یوز دی ال
نام فیلم : ایکس لارج
گروه فیلم: کمدی
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : حسین فرح بخش
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران : اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی،احمد ا
مختار ویسانی، روانشناس کودک و نوجوان درباره اظهار کرد: نرخ شیوع دیرآموزی حدود ۹ درصد در جامعه بوده ، یعنی در هر کلاس ۳۰ نفره، معمولا بین ۲ تا ۳ نفر کودک دیرآموز وجود دارد. در مدارس حاشیه شهر معمولا از هر کلاس ۳۰ نفره، گاهی تا ۵ نفر دیرآموز هم دیده می شود، در حالیکه در مناطق با سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بیشتر، میزان این اختلال کمتر به چشم می‌خورد.
او در ادامه گفت: این کودکان باید در مدارس عادی ثبت نام کنند البته آنها از همان روز‌های اول مدرسه
مصالحه صحیحه شرعیه شرطیه خیاریه نمود عالیشان ملا حسین وَلد مرحوم کربلائی احمد ساکن قریه دره باغ(دره باغ روستایی از توابع جاپلق شهرستان ازنا استان لرستان) ....مقدار و موازی دو خروار ... گندم آبی کله سرخه از جنس دره باغ که هر خرواری یکصد مَن به وزن هشت عباسی(سکه‌های زمان شاه عباس را عباسی می گفتند) بوده باشد در ضمن مشهدی آقاجانی نراقی(احتمالا مشهدی آقاجان فرزند آقا محمد علی نراقی) بمبلغ دو تومان و پنجهزار رایج معاملات عددی بیست و چهار نخود وزن ق
اطلاعاتی درباره ی جامعه ملل و سازمان ملل به شما خواهم داد.
سلام.من می خواهم تا اطلاعاتم را در مورد حقوق بین الملل به شما بدهم.
سازمان ها و نهاد ها ی بین المللی به تشکیلاتی گفته می شود که می تواند خصوصی یا عمومی باشد.
جامعه ی بین الملل بعداز جنگ جهانی اول ایجاد شد چون حضور یک ناظر و حاکم بر جهان از طرف کشورهای جهان احساس می شد.چند کشور چنین چیزی را تشکیل دادند و بعد هم چند کشور دیگر به آن وارد شدند.نکته مهم این است که آمریکا عضو جامعه ی ملل نشد.یکی
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود رایگان فیلم ایرانی x large با کیفیت عالی
پخش چهارشنبه 27 آذر از یوز دی ال
دانلود فیلم ایکس لارج
مشخصات فیلم
منتشر کننده :  یوز دی ال
نام فیلم : ایکس لارج
گروه فیلم: کمدی
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : حسین فرح بخش
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران : اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی،احمد ا
دانلود فیلم ایکس لارج با لینک مستقیم
دانلود رایگان فیلم ایرانی x large با کیفیت عالی
پخش چهارشنبه 27 آذر از یوز دی ال
دانلود فیلم ایکس لارج
مشخصات فیلم
منتشر کننده :  یوز دی ال
نام فیلم : ایکس لارج
گروه فیلم: کمدی
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : حسین فرح بخش
کارگردان : محسن توکلی
بازیگران : اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی،احمد ا
 تقدیم به روح شهید والا مقام ، وحید زمانی نیا که در رکاب سردار سلیمانی به ملاقات معبود شتافت .جوانی که در ۱۷ آبان ماه پیوندی زمینی با همسرش بست اما در ۱۷ دی ماه عروجی آسمانی داشت .
 
هوالرووف
 
ای شمر به جز دادن سر در سرِ ما نیستاز مرگ هراسی به دلِ اکبرِ ما نیست
بگذار نشیند به جگر داغ جدیدیجز گریه ی خون قسمت چشم ترِ ما نیست
آن کیست که با دیدن جان دادن لالهشرمنده ی لبخند گل پر پر ما نیست
هر قاصدک آورد خبر آه کشیدیماین مرثیه اما که نمایان گر ما نیست
با توجه به معناى «قدرت»، پاسخ به این پرسش روشن مى ‏شود. قدرت عبارت است از: مبدأ بودن فاعل مختار، براى کارى که ممکن است از او سربزند. 
هر قدر فاعل از نظر مرتبه وجودى، کامل‏تر باشد، داراى قدرت بیشترى خواهد بود و طبعآ موجودى که داراى کمال بى ‏نهایت باشد، قدرتش نامحدود خواهد بود. امّا باید توجه داشت که کارى که متعلّق قدرت قرار مى‏ گیرد، باید امکان تحقق داشته باشد. پس چیزى که ذاتآ محال یا مستلزم محال باشد، مورد تعلق قدرت واقع نمى ‏شود. چنان‏که ن
چند نمونه از فضیلت های امام جواد (ع)  
مشهورترین لقب های امام نهم (ع) تقی و جواد است
 
امام نهم علیه السلام در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدّت شکیبا و بردبار بود. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و مضطرب نمی شد بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.
امام محمد تقی علیه السلام
پدر ایشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است. مادر آن حضرت بانوی پاکدامن و بافضیلتی است که به جمیع کمالات معنوی و اخلاقی دست
الآن دوست دانشمندم مؤرخ برجسته تاریخ صدر اسلام و عصر اموی جناب آقای علی بهرامیان برای من فایلی صوتی فرستاد از استاد و حکیم گرامی جناب آقای مصطفی ملکیان در رابطه با تاریخنگاری کربلاء. از گفته های آقای ملکیان خیلی تعجب کردم. ایشان ابراز داشته اند که ما از حادثه کربلا بسیار بسیار کم می دانیم و غالب روایاتی که نقل می شود مربوط به دوران صفوی به این طرف است و اینکه منابع چندان زیادی برای ثبت روایات تاریخی در قرن نخست وجود نداشته. آنگاه استناد می ک
چند نمونه از فضیلت های امام جواد (ع)  
مشهورترین لقب های امام نهم (ع) تقی و جواد است
 
امام نهم
علیه السلام در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدّت شکیبا و بردبار
بود. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و
مضطرب نمی شد بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.
امام محمد تقی علیه السلام
پدر ایشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)
است. مادر آن حضرت بانوی پاکدامن و بافضیلتی است که به جمیع کمالات معنوی و
اخلاقی د
در اوستا دو نیروی عظیم و متضاد همیشه تظاهر می‌کنند یکی نیروی نیکی به‌نام اسپنت مینو (خرد و معنای مقدس) و دیگری انگره مینو (خرد و معنای خبیث) که بعدها آن‌دو را به یزدان و اهریمن تعبیر کرده‌اند . بشر مختار است که از این دو نیرو یکی را برگزیند ، اگر نیکی را اختیار کند مستوجب بهشت و اگر بدی را اختیار کند مستحق دوزخ خواهد بود . سعادت و نیک‌بختی عبارت است از تشخیص نیکی و بدی و پیروی از اصول و دستورات نیک . بنابراین یک فرد زرتشتی در انتخاب این‌دو اصل
سعدینی، سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تیم های ارزیاب برای بررسی خسارت به محل اعزام شده اند، تصریح کرد: تاکنون خسارتی گزارش نشده است.
دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این خصوص به ایسنا، گفت: تیم های ارزیاب اورژانس به محل مورد نظر در لافت اعزام و به بیمارستان قشم و بندرخمیر و اورژانس آماده باش اعلام شده است.
تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند
مدیرعامل جمعیت
شور حماسی مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی
فاطمیه اول 98
17 دی ماه 98
هیئت جان نثاران امام زمان (عج) مشهد
وحید شکری
خاک ما خاک غیرت و ماییم

دانلود فایل صوتی و مشاهده متن در ادامه مطلب
(کربلا نصیبتون + شهادت)

متن مداحی:
خاک ما خاک غیرت و ماییم
از تبار کیان ایرانی
راه ما راه توست ای سردار
کلنا قاسم سلیمانی
 
ما را فدای شاه کرم آفریده اند
شمشیر ذوالفقار دو دم آفریده اند
ما از تبار مالک و مختار و میثمیم
مارا مدافعان حرم آفریده اند
 
همه جان به کف/همه سینه
در صورت فوت پدر، حضانت طفل با مادر زنده است. هر چند این طفل جد پدری یا قیم هم داشته باشد، باز حضانت با مادر است، مگر اینکه مادر صلاحیت نداشته باشد و آن وقت حضات طفل به جد پدری و یا قیم برسد.
فرزند دختر تا ۹ سال قمری و فرزند پسر تا ۱۵ سال قمری تحت حضانت والدین خود هستند.
فرزند دختر پس از اتمام سن ۹ سالگی و فرزند پسر پس از اتمام سن ۱۵ سالگی در تعیین محل زندگی خود (نزد پدر یا مادر) مختار هستند.
پدر یا مادری که حضانت طفل به آن‌ها داده شده حق ندارند طفل ر
والنسیا شهری در شرق اسپانیا  است که جزو سومین شهر بزرگ این کشور به حساب می آید. مرکز ایالت خود مختار والنسیا که در دشتی حاصلخیز، نزدیک دهانه رودخانه توریا در دریای مدیترانه واقع است. این شهر با دیدنی های خود مقصد خیلی از گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا شده است. از جاذبه های توریستی والنسیا می توان به باغ های توریا اشاره کرد.
باغ های توریا (Turia Gardens) بزرگ‌ترین باغ‌های شهری اسپانیا هستند. زمانی که رودخانه‌ی سیل‌خیز Turia به اطراف شهر منتقل
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
به نام ایزد یکتا
کاربرگ نهایی کلاس دوازدهم ریاضی (A)
نیمسال دوم سال تحصیلی 98-1397


نام خانوادگی و  نام

بهمن 1

اسفند 1

جامع مستمر

بهمن 2

اسفند 2

انضباطی و کلاسی

از نیمسال اول

نمره مستمر دوم


آنتیک چی دانیال

16

8

11

16

11

*

*

14


ابراهیمی محمد حسین

20

20

13

20

20

+2

+2

20


احمدی علی

16

12

12

16

12

+2

*

16


اسدی عبدالرضا

20

14

12

20

14

+2

+2

20


اسماعیلی مهدی

12

14

13

13

14

+2

*

16


اعتباری حسین

18

18

*

18

18

+2

+2

20


افشارمنش مهران

16

14

12

16

14

+2

*

17


ترابی سعید

6

6

13

6

13

*

*

به نام ایزد یکتا
کاربرگ نهایی کلاس دوازدهم ریاضی (A)
نیمسال دوم سال تحصیلی 98-1397


نام خانوادگی و  نام

بهمن 1

اسفند 1

جامع مستمر

بهمن 2

اسفند 2

انضباطی و کلاسی

از نیمسال اول

نمره مستمر دوم


آنتیک چی دانیال

16

8

11

16

11

*

*

14


ابراهیمی محمد حسین

20

20

13

20

20

+2

+2

20


احمدی علی

16

12

12

16

12

+2

*

16


اسدی عبدالرضا

20

14

12

20

14

+2

+2

20


اسماعیلی مهدی

12

14

13

13

14

+2

*

16


اعتباری حسین

18

18

*

18

18

+2

+2

20


افشارمنش مهران

16

14

12

16

14

+2

*

17


ترابی سعید

6

6

13

6

13

*

*

بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
عقیق:
اعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم
فیروزه:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
***
 
 گره را با دندان باز می کنند یا با دست؟
هیچکدام، با چشم.
***
 
- از تولید به مصرف، از تولید به مصرف...
مصرف صدامو میشنوی؟
: خطّو اشغال نکن ببینم! دارم با واردات صحبت میکنم.
***
 
چند روزی در خودم بودم
امروز تازه به خودم آمدم.
***
 
تا آمدیم ژست روشنفکری بگیریم که دختر و پسر در جلسه خواستگاری حرفهای خصوصیشان را در اتاق پشتی باهم بگویند،
دیدیم آنها خودشان قبلاً حرفهایشان را باهم ز
رل موزیک » دانلود آهنگ جدید » دانلود آهنگ شایع به نام مخلص کلوم
دانلود آهنگ شایع به نام مخلص کلوم
343دانلود آهنگ جدید ، دانلود آهنگ رپ جدید
دانلود آهنگ جدید شایع مخلص کلوم با بهترین کیفیت Mp3
دانلود موزیک جدید ویژه رل موزیک برای شما همراهان عزیز از خواننده معروف و محبوب رپ شایع به نام مخلص کلوم به همراه متن ترانه
Exclusive Song Rap : Shayea – Makhlase Kaloom With Text And Direct Links In Rellmusic
ما اینجاییم رو یه زمینه دو رافتاده / که دیگه از غرور افتاده
۲۴ ساعت روز توو رخداد / بی
حضرات بت (انگلیسی: Hazarat Bet) این روزها نامی آشنا برای علاقه‌مندان به پیش‌بینی و بازی‌های شرط‌بندی آنلاین است. حضرات توسط پویان مختاری و همسرش نیلی افشار مدیریت می‌شود.
جهت ورود به سایت انفجار و شرطبندی حضرات(پویان مختاری)کلیک کنید
مدیریت این سایت برعهده خواننده لر بختیاری «پویان مختاری» است. او هم اکنون یکی از افراد معروف ایرانی در ترکیه است.

آشنایی با سایت حضرات
سایت حضرات بت که متعلق به پویان مختاری می‌باشد و به سایت شرطبندی مختاری ه
به ترتیب
1 : واریز مبلغ تور به شماره حساب 6037997575807913 علیرضا کاظمی نوری
2: ارسال تصویر کارت ملی یا شناسنامه به صورت واضح بدون نور و سایه برای بیمه
3: شماره تماس در دسترس و شماره مجازی شامل تلگرام یا واتس اپ
4: ارسال مدارک بالا به تلگرام یا واتس اپ 09355712772 مارتین کاظمی
✔️توضیحات مهم ثبت نام طبق قانون میراث فرهنگی
1: امکان رزرو بدون مبلغ وجود ندارد ،تورها چارتر و غیر قابل کنسلی میباشد ،در صورت انصراف مسافر پس از ثبت نام به هر دلیلی هیچ مبلغی مُستر
آگامبن می‌گوید (در پیلاطس و عیسی) که پروژه‌ی تصلیب حول سه محور می‌گردد: یهودا و جماعت سنهدرین و پیلاطس.
و از این سه، دو تای اول معنی متفاوتی دارند. یهودا و جماعت سنهدرین بخشی از چیزی اند که به اقتصاد نجات (economia della salvezza) اصطلاح می‌شود. در اقتصاد نجات همه‌ی افراد بازیگر نقش‌های ازلی‌اند. آن‌چه باید بشود می‌شود و یهودا و شورای سنهدرین تنها مجری نمایش تصلیب‌اند. پس به همین دلیل است که عیسی خطاب به یهودا می‌گوید: «آن‌چه را می‌کنی زودتر بکن.»
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
104-  و من خطبة له (علیه السلام)أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بَعَثَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه وآله) وَ لَیْسَ أَحَدٌ مِنَ الْعَرَبِ یَقْرَأُ کِتَاباً وَ لَا یَدَّعِی نُبُوَّةً وَ لَا وَحْیاً فَقَاتَلَ بِمَنْ أَطَاعَهُ مَنْ عَصَاهُ
علم قاضی یکی از دلایل اثبات جرم  است و  زمانی رخ می‎دهد که قاضی با توجه به مستندات و مدارکی که نزد وی  مطرح می‎شود به یقین برسد. در مواردی که رأی صادره بر اساس علم قاضی است وی  موظف است دلایل و مدارکی که در حکم و تصمیم وی موثر بوده و بر طبق آن ها  رأی صادر کرده به طور صریح و واضح در حکم ذکر کند.
  
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث  طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ها می‎شود عدم اطلاع  افراد از قوانین و مقررات است. این امر از یک طرف م
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
وسط یه جنگ بزرگ بودم .
یه شوالیه بودم.
از همه کوچیک تر به نظر میرسیدم و با دیدن هیکلاشون شمشیر توی دستام میلرزید اما وقتی شانسی بهشون میزدم میدیدم میتونستم
دفاع کنم :|
از این جنگ های 1000 سال پیش بود ! با کلاهخود و زره و شمشیر ! گفتم ! من شوالیه بودم :)
یه جنگ قدیمی تو یه خیابون امروزی ! خیابون محل زندگی قبلیم !!!!!
چند صد هزار نفر ادم توی هم بودن و صدای مزخرف برخورد شمشیرام میومد. تند رفتم سمت راست نه کوچه ای بود نه چیزی یهو رفتم
تو یه اتاق از خیابون.
ات

 
بهترین شهر اسپانیا برای زندگی
با وجود اینکه به نظر می رسد همواره در اغلب کشورهای جهان پایتخت آن کشور و یا برخی از شهرهای بزرگ آن بهترین شرایط زندگی را داشته باشند اما در اسپانیا نمی توان گفت بهترین شهر برای زندگی در اسپانیا مادرید یا بارسلونا هستند.
در اسپانیا تمامی شهرها پیشرفته اند و همه این شهرها در کنترل یک قدرت خود مختار هستند که به نوعی در رقابت از یکدیگر کم نمی آورند. آنها شرایط بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر در اسپانیا فراهم نمو
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع در مورد عقیده‌ی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین می‌نویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم کنند که از اولاد فاطمه علیها السلام است و نام او م‌ح‌م‌د است، اکنون این صفات تمامی در م‌ح
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی
۳ شعبان ۱۴۴۰ هجری
۹ آوریل ۲۰۱۹ میلادی
 
رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ )
• قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا (۱۳۵۹ ش)
• آغاز عملیات بزرگ والفجر یک در منطقه فکه توسط ارتش و سپاه (۱۳۶۲ ش)
• عملیات کربلای ۹، در قصرشیرین، توسط ارتشِ جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۶ش)
• شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل قَلَم "سیدمرتضی آوینی" (۱۳۷۲ ش)
• رحلت عالم نامی و فقیه جلیل، آیت ‏اللَّه "سید مرتضی حسینی مرعشی نجف

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها