نتایج جستجو برای عبارت :

تو در کدام کهکشان نشسته ای

هزار سال پیش 
شبی که ابر اختران دوردست 
می گذشت از فراز بام من 
صدام کرد
چه آشناست این صدا 
همان که از زمان گاهواره می شنیدمش
همان که از درون من صدام می کند 
هزار سال میان جنگل ستاره ها 
پی تو گشته ام ...
ستاره ای نگفت کز این سرای بی کسی 
کسی صدات می کند!
هنوز دیر نیست 
هنوز صبر من به قامت بلند آرزوست 
عزیز هم زبان 
تو در کدام کهکشان نشسته ای ... 
 
× هوشنگ ابتهاج - همزاد 
× شعر جدید جناب سایه ، بخش هایی از این شعر باعث می شود نفس آدم بگیرد
× شبی دیگر
سیارات زیر مجموعه کهکشانات هستند. کهکشانی که ما بر روی ان زندگی میکنیم
کهکشان راه شیری نام دارد. کهکشان راه شیری ٨ سیاره دارد که با حساب کردن
خورشید به ٩ تا افزایش میابد که نام این سیارات به ترتیب عبارتند از:عطارد؛
زهره؛ زمین؛ مریخ؛ مشتری؛ زهل؛ اورانوس؛ نپتون.

کوچک ترین کهکشانی که در سرتاسر گیتی وجود دارد کهکشان راه شیری است و
بزرگ ترین کهکشان در ستاسر گیتی وجود دارد بینگ بنگ است.
سلاماین یک سوپرایز هستش که مجموعه عکس نوشته های گلچین و مرتب شده از کهکشان و شگفتی های آفرینش هستشمدتیه دارم گلچین میکنم تا یک مجموعه کامل از بزرگی خلقت رو واستون ارسال کنم
واقعا دیدتون رو از کهکشان بازتر میکنه
این مطلب و عکس هاش رو از دست ندید
روزهای آینده ارسال میکنم
ممنون
این تصویری از کهکشان دوردست است که دارای یک کوازار فعال در مرکز آن است. یک کوثر مقدار زیادی انرژی فوق العاده تولید می کند که توسط یک سیاه چاله فوق العاده تولید شده توسط ماده آلوده کننده ایجاد می شود. اخترشناسان با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد تلسکوپ فضایی هابل ، دریافته اند که فشار تابش تاول در مجاورت سیاه چاله با کسری از سرعت نور ، مواد را از مرکز کهکشان دور می کند. "بادهای کوآار" هر ساله صدها ماده خورشیدی از مواد را به حرکت در می آورد. ا
پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند ۱۰ میلیارد سال پیش کهکشان راه شیری کهکشان همسایه خود به نام "گایا انسلادوس"(Gaia-Enceladus) را بلعیده است.
بنا بر مطالعات جدید کهکشان راه شیری یک و نیم تن از جرم فعلی خود را ۱۰ میلیارد سال پیش که در قالب یک کهکشان جدا محسوب می‌شده، بلعیده است.
سلام‌به همه ی دوستان‌
ببخشید که این مدت خیلی کم‌ سر زدم ولی با یه تحقیق نسبتا خوبی اومدم (به جان‌خودم‌همش‌رو خودم‌انجام دادم‌کلی چیز خوندم تا بتونم خوب براتون توضیح بدم)
خوب موضوع ما درباره ی نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری هست‌
همه ی ما درباره کهکشان راه شیری یه چیزایی میدونیم‌ اما خیلی کم کسایی هستند که درباره نزدیک ترین کهکشان به راه شیری چیزی بدونن (خودم‌قبلا همینجوری بودم)
خدمتتان عرض کنم که نزدیک ترین کهکشان به خودمون اسم
 گردشگری پایدار از اصول همه‌ی مسافران کهکشانه، مخصوصاً کوله‌گردهای مدخل‌نویس کتاب راهنمای کهکشان که ژست پژوهشی هم دارند و ادعا می‌کنند نگاه جانبدارانه عمراً به یافته‌هاشون درباره‌ی نقاط دیگه‌ی کهکشان راه نداره. 
همه‌ی مسافرهای کاردرست کهکشان می‌دونند که باید حسابی حواسشون رو جمع کنند به طبیعت سکونتگاه مقصد هیچ آسیبی نزنند و کمترین رد و تغییر رو از خودشون در محیط زیست و فرهنگ موجودات اون سرزمین به‌جا بگذارند. ولی مثل همه‌ی چیزها
کهکشان مارپیچی NGC 1097 در آسمان جنوبی در حدود 45 میلیون سال نوری ما در صورت فلکی فورناکس می درخشد،بازوهای مارپیچی آن از نواحی شکل گیری صورتی رنگ ستاره ها تشکیل شده است،در قسمت زیرین در سمت چپ یک کهکشان همسایه دارد که د فاصله 40 هزار سل نوری از هسته آن کهکشان قرار دارد. 
 در تصویر نوری این کهکشان 4 جت ستاره ای ضعیف تشخیص داده شده است،جت هایی های اشعه ایکس که اجسام را به فواصل دور پرتاب میکنند در هسته کهکشان ها قرار دارند اما احتمالا در هسته این کهک
در حدود ۵۱ کهکشان در گروه محلی وجود دارد. در ابرخوشهٔ محلی ما در حدود ۱۰۰٬۰۰۰ کهکشان وجود دارد و در جهان قابل مشاهده برای ما در حدود دو هزار میلیارد کهکشان وجود دارد.
هیچ نامگذاری جهانی مورد توافق همگان برای کهکشان‌ها وجود ندارد، چرا که بیشتر آنها پیش از اینکه مشخص شود آیا یک کهکشان است یا پیکرهای دیگر آسمانی، فهرست بندی شده‌اند. بیشتر آنها با مختصات آسمانی خود همراه با نام پروژه شناسایی می‌شوند، مانند (HUDF, SDSS, 3C, CFHQS, NGC/IC و غیره).
باغ کهکشا
کهکشانِ راهِ شیری،[۶] کهکشانی است که منظومه شمسی در آن قرار دارد. در آسمانی صاف و تاریک و به دور از آلودگی نوری، این کهکشان به صورت نوار شیری‌ رنگی در پهنهٔ آسمان دیده می‌شود. این نوار در واقع از میلیارد‌ها ستاره تشکیل شده‌ است که (چشم غیرمسلح) قادر به تفکیک آن‌ها نیست. به احتمال زیاد راه شیری کهکشانی از نوع مارپیچی است.[۷] کرهٔ زمین به عنوان عضوی از منظومه شمسی، در یکی از بازوهای مارپیچی آن قرار دارد. چون ما از درون صفحهٔ کهکشانی به آن
کهکشان آندرومدا یک کهکشان مارپیچی است که در صورت فلکی آندرومدا قرار دارد. این کهکشان جزو بزرگ‌ترین کهکشان‌های مارپیچی نسبت به راه شیری است.
براساس این گزارش، آندرومدا حدود ۲٫۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد. از آنجایی که آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به راه شیری است، ولی نزدیک‌ترین کهکشان نیست.
طبق گفته دانشمندان، کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا حدود 4.5 میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد خواهند کرد.
اکنون تصاویری س
تصویر یک کهکشان مارپیچی
کهکشان‌ها سامانه‌هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخّص هستند که از ستاره‌ها، بقایای ستاره‌ای، ماده تاریک، گازها و گرد و غبارهای میان ستاره‌ای تشکیل شده‌اند و با نیروهای گرانشی به گردِ هم آمده‌اند.[۱][۲] کوچک‌ترین کهکشان‌ها دارای پهنایی برابر با چند صد سال نوری، شامل نزدیک به صد میلیون (۱۰۸) ستاره هستند. بزرگ‌ترین کهکشان‌ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از صد تریلیون (۱۰۱۴) ستاره هستند.[۳]کهکشان
رکنا:  برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولک
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
گامورا در فیلم انتقام جویان: پایان بازی نقش کوتاه ولی تاثیر گذاری داشت اما بدون اینکه معلوم شود چه اتفاقی برایش افتاده فیلم پایان یافت. البته آنطور که از پایان فیلم معلوم است نگهبانان کهکشان سوار بر سفینه شده و به دنبال گامورا می روند.
ادامه مطلب
ین رشتۀ درخشان که زمین را به کهکشان راه شیری متصل کرده چیست؟ نور بین الطلوعین (نور زودیاک) – جریانی از غبار است که در منظومه‌شمسی داخلی به دور خورشید، گردش می‌کند.
 
این نور درست قبل از طلوع ِ خورشید که سپیده‌دم کاذب نامیده می‌شود یا درست پس از غروب خورشید به راحتی دیده می‌شود. منشاء غبار زودیاک موضوع تحقیق بوده، اما این فرضیه مطرح شده که این نور از برخوردهای سیارکی و دم دنباله‌دارها به وجود آمده است. این عکس زاویه باز کمان ِ مرکزی کهکشان
نزدیک ترین کهکشان مارپیچی که شبیه کهکشان ماست آندرومدا نام دارد. حتی در شرایط رصدی متوسط هم میتوان آن را همچون ابری مه آلود از گاز و غبار دید. در یکی از خبرهای اخیر ناسا درباره اش چنین آمده: ((... کهکشان آندرومدا را اخترشناس ایرانی، عبدالرحمن صوفی، به نام  «ابر کوچک» می شناخته و در سال 964 میلادی در کتابش «صورالکواکب» به آن اشاره کرده است. احتمالا این اخترشناس ایرانی آن را در سال 905 میلادی رصد کرده است...))
آندرومدا به سبب نزدیکی اش به ما، از هر که
قدمت این جسم به زمانی برمی‌گردد که دنیا تنها 3 درصد از عمر کنونی 13.7 میلیارد سال خود را داشت.ما این کهکشان تازه کشف شده را که MACS0647 نامیده شده، به همان شکلی می‌بینیم که در 420 میلیون سال پس از مهبانگ وجود داشت. نور این کهکشان 13.3 میلیارد سال در فضا سفر کرده تا امروز به زمین برسد، فاصله‌ای که معادل انتقال‌به‌سرخ با اندازه تقریبی 11 است.
«به رغم این که عموما انتظار داریم که با استفاده از قدرت بسیار زیاد عدسی گرانشی، کهکشان‌های بسیار دوردست را بیا
دانشمندان برای نخستین بار ۳۹ کهکشان رصد کرده اند که تا به حال شناخته نشده بودند. این کهکشان ها حتی با تلسکوپ هابل نیز قابل رصد نبوده اند.
به نقل از دیلی میل، دانشمندان گنجینه ای از کهکشان های باستانی عظیم و ناشناخته را کشف کرده اند. این نخستین باری است که چنین کشفی با این تعداد کهکشان انجام شده است.
این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود دانشمندان ۳۹ کهکشان کشف کرده اند که به وسیله سیاهچاله های بزرگ و ماده تاریک به یکدیگر متص
آخ آقای ابتهاج ، آخ از آن فیلم ۳۶ثانیه‌ای که نمی‌دانم مصاحبه‌ی شما با کدام شبکه و با چه کسی‌ست،
من این فیلم را هزار بار دیده‌ام ، شما در گوشه‌ی سمت راست تصویر نشسته‌اید و پشتتان یک کتاب‌خانه پر از کتاب است، با همان صدای دلچسبتان میخوانید : نشسته‌ام به در نگاه میکنم،دریچه آه میکشد ، اینجایش مکث می‌کنید ، یک مکث کوتاه که انگار صدای آه کشیدن دریچه در خاطرتان زنده شده باشد ، بعد ادامه می‌دهید ، تو از کدام راه میرسی ، خیال دیدنت چه دلپذیر بو
امشب خیلی برنامه تلویزیون بهم چسبید و همه ی این الطاف رو مدیون پدر بزرگوارمم
اگر درست گفته باشم مسافران کهکشان (اگر اشتباه بود چک میکنم )
حرف هایی نجومی و اکثر سوالات در مورد مریخ و زندگی درمریخ بود 
نکته ی حائز اهمیت برای من اینجاش بود که:
من نمیدونستم زندگی تو مریخ باعث پوکی استخوان ها میشه ، کمی هم بطوری که اصلا محسوس نیست تغییر قد و اندازه داری :))
 
ممنون از خانم دکتر انسیه عرفانی :)
ممنون از شبکه چهارم سیما :)
 
 
کهکشانِ راهِ شیری، کهکشانی است که منظومه شمسی در آن قرار گرفته است. هنگامیکه آسمان صاف و تاریک و به دور از آلودگی نوری باشد.
این کهکشان به صورت نوار شیری‌رنگی در پهنه آسمان دیده می‌شود. در ادامه با این کهکشان بیشتر آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.
کهکشان راه شیری ، کهکشانی مارپیچی است که شامل حدود 500 میلیارد ستاره است. این کهکشان حدود 10 میلیارد سال پیش ، از یک ابر عظیم گاز و غبار تشکیل یافت.
در قسمت مرکزی کهکشان راه شیری هسته‌ای کروی قرار
چگونگی ایجاد خلاء و رشته‌ها توسط جهان را می‌توان اکنون به لطف توسعه یک ابزار هوش مصنوعی موسوم به شبیه‌ساز تاریک(Dark Emulator) مورد مطالعه قرار داد. 
ع
عکس ۱: شیوه جمع‌شدنِ کهکشان‌ها در کیهان در این عکس به وضوح نشان داده شده است. محققان برای تهیه این عکس از پروژه عکس‌برداری «SDSS» استفاده کردند. نقاط زرد نشان‌دهنده موقعیت تک‌تک کهکشان‌ها است، اما حلقه نارنجی‌رنگ آن منطقه از کیهان را به تصویر می‌کِشد که یک میلیارد سال نوری گستردگی دارد. زمین د
عکس بالا (دانلود) مربوط به کهکشانی است که دانشمندان علوم فضایی آن را M104 یا کهکشان کلاه   نامیده اند .
این کهکشان بسیار زیباست و عرض آن بالغ بر 50 هزار سال نوری است و بیش از 28 میلیون سال نوری با ما فاصله دارد که هرسال نوری برابر با 9.5 میلیون میلیون کیلومتر می باشد!
این سخن بدان معناست که نور این کهکشان 28 میلیون سال در راه بوده تا هم اکنون به چشم ما رسیده است! درحقیقت ما وضعیت 28میلیون سال قبل این کهکشان رامیبینیم نه وضعیت امروزآنرا!
در این کهکشان بی
کهکشان چیست؟؟

کهکشان سیستمی از ستارگان، گرد و غبار و گاز است که به وسیله نیروهای جاذبه ای، کنار یکدیگر قراردارند. انواع کهکشان‌ها عبارتند از: کهکشان‌های مارپیچی (با بازو)، بیضوی (بدون بازو) و بی قاعده (بدون تقارن گردشی).
کهکشان مارپیچی
کهکشان مارپیچی به شکل فرفره است. با بازوهایی مارپیچی که از یک برآمدگی مرکزی به خارج پیچ خورده اند. کهکشانی که در عکس می بینید، به نام M100 شناخته می شود و خیلی شبیه به کهکشان راه شیری ما است. کهکشان راه شیری مجمو
 
 
 
 
 
وسعت جهان، عظمت خداى بى کران
اگر با سرعت نور حرکت کنیم...( سرعت نور در هر ثانیه سیصد هزار کیلومتر است . )۱ ثانیه بعد به ماه می‌رسیم ؛ ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه بعد به خورشید می‌رسیم؛ ۲۰۰۰ سال زمان لازم است تا از کهکشان راه شیری خارج شویم ؛
و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سال طول می‌کشد تا به «آندرومیدا» ، نزدیک ترین کهکشان مارپیچی به راه شیری برسیم !!آیا ما در این عالم تنها هستیم ؟؟؟( ألم یعلم بأن الله یرى_آیا انسان نمى داند که خدا مى بیند) 
هم پایه نام قهرمان ها 
یاد تو طلیعۀ زبان ها 
برخاسته ای در این میانه 
 از خاک به سمت آسمان ها 
 بانام سپید و سرخت ای سرو 
نقشی بکشند نوجوان ها 
تا صبح طلوع حضرت عشق 
 نام تو نشانۀ زمان ها 
برخاسته ای چه با وقاری 
 بر دوش ، رفیق کهکشان ها 
دست من و دامن نگاهت 
بر گونه ببین تو زعفران ها 
 من ملتسم دعای خیرت
یاد تو طلیعۀ زبان ها 
چقدر در مورد شهری که در آن زندگی می‌کنید می‌دانید؟ مطمئنا شما رستوران مورد علاقه‌ی خود و بهترین راه برای دوری از ترافیک در ساعات شلوغ را می‌شناسید؛ اما بعید است که همه‌ی جزئیات شهرتان و تمام خیابان‌های آن را بشناسید. همین مسئله برای کهکشانی که در آن زندگی می‌کنیم نیز صادق است.
خانه‌ی آسمانی ما یک مکان شگفت انگیز پر از ستاره‌ها، ابرنواخترها،سحابی‌ها، انرژی و ماده تاریک است؛ اما بسیاری از جنبه‌های آن حتی برای دانشمندان همچنان مرمو
حباب های فضایی در کهکشان راه شیری. این عکس توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر گرفته شده و در صفحه رسمی ناسا منتشر شده است. این تصویر در بردارنده ابرهای گازی و گردو غبار های فضایی ست که با حباب هایی در ابعاد 10 تا 30 سال نوری پر شده و هر یک از اونها صد ها تا هزاران ستاره رو در بر میگیره.
این منطقه از شکل گیری ستاره ها در داخل کهکشان ما و صورت فلکی عقاب قرار داره. رگه های سیاهی که از داخل ابرها به سمت بیرون متمایل میشن، مناطقی با گاز ها و غبار های سرد و با چگال
سر میز شام بابام و داداشم کنار هم نشسته بودن. من و خواهرمم کنار هم. مامان هم سر میز نشسته بود. بابا نشسته بود جلوم.  یهو تو صورتم زل زد و گفت تو همیشه انقدر خوشگل بودی ؟
 
 
 
 
ساعت ده شبه و وقتی به کل روز نگاه می‌کنم، می‌بینم این تنها قسمت خوب امروزم بود‌.
آشنایی با تلسکوپ کپلر


همشهری آنلاین:
کپلر رصد‌خانه‌ای فضایی است که توسط ناسا به منظور کشف سیاره‌های شبه زمینی در مدار ستاره‌های فراخورشیدی به فضا پرتاب شده‌است.




نام این فضاپیما به احترام اخترشناس آلمانی قرن هفدهم، ژوهانس کپلر انتخاب شد. تلسکوپ کپلر در تاریخ هفتم مارس 2009 به فضا پرتاب شد.
تلسکوپ کپلر به شکلی خاص طراحی شده تا بتواند بخشی از کهکشان راه‌شیری
را مورد تجسس قرار دهد تا به ا
تو خود جهانی جداییدر چشم های توکهکشان ها به دور خود می گردنددر دست های توخدایان فرمانروایی می کننددر سینه اتبار کائنات نهفته استو آغوشتگنجینه‌ی اعمال آنهایی است که در تو زندگی می کنند..در وصف تو نوشتن.تو از خودت چه می دانی؟چند بار تا کنون کهکشان های درون چشم هایت را در آیینه دیده ای؟چند بار تا کنون دعای کسانی که درونت زندگی می کنند را شنیده ای؟خدایانی که در دستان ات فرمانروایی می کنندبرای مردم ات چه کرده اند؟تو از خودت چه می دانی؟چشم هایت ر
دانلود آهنگ یه رنگ سفیدی نشسته رو موهات هنوزم قشنگن واسم جفت چشمات
ی رنگ سفیدی نشسته رو موهات هنوزم قشنگن

کلیپ یه رنگ سفیدی نشسته رو موهات
فریدون اسرایی رنگ سفیدی نشسته رو موهات

یه رنگ سفیدی نشسته رو موهات اپارات

موزیک ویدیو یه رنگ سفیدی نشسته رو موهات
اهنگ تصویری یه رنگ سفیدی نشسته رو موهات
دانلود آهنگ هنوز همونیم فریدون آسرایی 320
شما هم وقتی دلتون گرفته یاد تموم نامهربونی ها ی دنیا میفتین؟چرا بعضی ها دلشون میخواد کل دنیا مهربون باشن..؟
شاید خیلی بچه ان..!
ی چیز دیگه..
تا حالا فک کردین ‌ک چقد ما کوچیکیم..؟!نسبت ب کهکشان..!
و کهکشان نسبت ب کل مجموعه هستی..
شاید از ی پرز تو هوا هم کمتر باشیم...!
نمیدونم خدا چجوری حواسش ب همه چی هست ..چه خدای خوبی داریم ک حواسش ب ما هست و مراقبمونه..شاید تو پرز  های ک خودمون تو هوا میبینیم یا تو ی برگ گل هم همچین دنیایی باشه و مثل ما آدما زندگی میکن
BluRay,MKV,Night on the Galactic Railroad 1985,x265 HEVC,دانلود Night on the Galactic Railroad 1985 720p,دانلود انیمیشن Night on the Galactic Railroad 1985,دانلود انیمیشن ژاپنی,دانلود رایگان,دانلود زیرنویس فارسی,دانلود فیلم حجم کم,دانلود کارتون با دوبله فارسی,دانلود مستقیم انیمیشن Night on the Galactic Railroad 1985 1080p,زبان اصلی,شب در راه کهکشان,کیفیت بلوری,ماجراجویی,
ادامه مطلب
بنام خدا بخشنده و مهربان.
باسلام 
در این تصویر زیبا و جالب می توانید ببینید سیاره زمین ما در مقابل دیگر سیارات همسایه ما، چه اندازه ای می باشد ! همچنین همه سیارات (نزدیک ما) در مقابل خورشید  چه اندازه ای می باشند...!

ادامه مطلب
بنام خدا بخشنده و مهربان.
باسلام 
در این تصویر زیبا و جالب می توانید ببینید سیاره زمین ما در مقابل دیگر سیارات همسایه ما، چه اندازه ای می باشد ! همچنین همه سیارات (نزدیک ما) در مقابل خورشید  چه اندازه ای می باشند...!

ادامه مطلب
بخشی از کهکشان راه شیری در بیابانی بدون آلودگی نوری در نوادا. بخش پرنورتر، مرکز کهکشان را که در صورت فلکی کمان واقع شده نشان می‌دهد.
خط کهکشان راه شیری از کاروانسرای دیر گچین واقع در پارک ملی کویر در استان قم
کهکشان راه شیری، شب‌ها در آسمانی کاملاً تاریک (به دور از نور ماه و آلودگی نوری) به صورت نوار سفید کم رنگی در آسمان دیده می‌شود. پهنای این نوار تقریباً ۳۰ درجه است.[۸]
راه شیری کهکشانی مارپیچی میله‌ای است. شکل کلی کهکشان‌های مارپی
تحقیق آشنایی با کهکشان ها و سیارات فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 31حجم فایل: 934 کیلوبایت قیمت: 4000 تومان
توضیحات:تحقیق اخترشناسی با موضوع آشنایی با کهکشان ها و سیارات، در قالب فایل word و در حجم 25 صفحه.بخشی از متن:یادگیری علم و استفاده ازتاریخ گذشتگان در واقع استفاده ازتجربیات همه کسانی است که پیش ازما زندگی کرده و رنج و زحمتی را برای کسب تجربه متحمل شده اند. بی شک نجوم و ستاره شناسی یکی از قدیمی ترین علم های شناخته شده اس
اما نگفته بود که میلی به زندگی...»هر چند گفته بود که  «خیلی به زندگی...»دنباله گیر یک خبر نارسیده بود.در روزنامه ها که چو سیلی به زندگی،باریده‌اند، مثل قطاری ز تیربار.یا مثل نیش های رتیلی به زندگی.دستی به خاطرات خودش برد و هیچ چیز.جوری نمانده بود که میلی به زندگی.گفتم نرو، هنوز امیدی به ماندن است.شاید دعای عهد و  کمیلی به زندگی.معنا دهد، چنانکه برایم بعید نیست.نور ستاره های سهیلی به زندگی،افتد، چنانکه این شب یلدای ناتمام...خندید و گفت مثل طفیل
ترس از به پایان رسیدن زندگی در زمین به قدری مورد توجه قرار گرفته که بسیاری از دانشمندان همواره به دنبال کشف سیاره ای جدید شبیه به زمین هستند تا برای بقای نسل بشر به آنجا مهاجرت کنند.
تا اینجای کار که شبیه به فیلم های علمی تخیلی شد. اما با کشف جدید چینی ها امید به چنین سناریوهایی قوی تر شده است. اخیرا دانشمندان چینی موفق به کشف نشانه هایی از وجود اکسیژن قابل تنفس در یک سیاره دور دست و خارج از کهکشان ما شده اند.
دانشمندان اعلام کرده اند که نشانه ه
این‌ تصویر از تلسکوپ هابل، کهکشان M86 را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بیش از ۲۳۵ سال پیش توسط ستاره شناس "شارل مسیه" کشف شده، طبقه بندی ریخت شناسی آن هنوز ناشناخته است. ستاره شناسان هنوز در مورد اینکه M86 کهکشانی بیضوی یا مارپیچ است، بحث می‌کنند.
این کهکشان که بخشی از خوشه کهکشانی سنبله است، در فاصله پنجاه میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و با سرعت باور نکردنی ۵۴۳۰۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت در فضا است و مسیر فعلی‌، آن را در مواجهه با ما قرار می
وقتی که مارول نخستین قسمت از بخش تازه‌ی دنیای ابرقهرمانی‌اش یا همان Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان» را به اکران عمومی گذاشت، کمتر کسی فکر می‌کرد که فیلم نهایی، محصولی تا به این اندازه متفاوت، جذاب و سرگرم‌کننده باشد و تا این حد، به دور از فضای داستانی مابقی قصه‌گویی‌های این کمپانی به نظر برسد. محصولی که نه ترسی از غرق کردن مخاطب در داستان‌گویی بامزه، اغلبا بی‌معنی و همواره جذاب خودش داشت و نه می‌خواست به چیزی خارج از عناصر شکل‌‌ده
1- شکستن نمازهای مستحبی حتی از روی اختیار جایز است.
2- زیاد کردن رکن (مانند رکوع) از روی سهو نمازهای مستحبی را باطل نمی کند.
3- در نماز مستحب شک میان رکعت اول و دوم، نماز را باطل نمی کند و نمازگزار می توان بنا بر هر کدام بگذارد.
4- نمازهای نافله را می شود نشسته خواند، ولی بهتر است که دو رکعت نماز نافله نشسته را یک رکعت حساب کند.
5- اگر نماز مستحب را کسی در وقتش نتوانست بخواند قضای آن را می تواند انجام دهد. طبق حدیث، خداوند به فرشتگان مباهات کرده و م
سلام
تازگی کتاب کمدی‌های کیهانی رو شروع کردم از ایتالو کالوینو. یه تعداد داستانه که هر کدوم با چند خط از یه حقیقت علمی شروع میشن و بعدش یه داستان تخیلی در ارتباط با اون قضیه می‌خونیم. داستان اولش (سال‌های نوری)، بعد از چند جمله درباره‌ی فاصله‌ی کهکشان‌ها و سرعت دور شدن‌شون از همدیگه، اینطور شروع می‌شه:
یک شب مثل همیشه با تلسکوپ به آسمان نگاه می‌کردم. متوجه شدم که از کهکشانی به فاصله‌ی صد میلیون سال نوری، یک تکه مقوا سر برآورد. روی آن نوش
ساعت شش غروب سرد و بارونی، نشسته بودم توی ایستگاه اتوبوس و اتوبوس نمی‌آمد. شاید من بین‌ مسافرها کمتر کلافه بودم. این را  در حالی که با صدای هندزفری توی گوشم همراهی می کردم و از سرما لذت میبردم فهمیدم. با خودم فکر  کردم هر کدام این آدم ها داستانی دارند اما هیچ کدام امروز داستان مرا ندارند. هیچ کدام این آدم‌ها برای یک تکلیف کلاسی ساده کلی زحمت نکشیده اند و بعد سر کلاس ۵۰ درصد تلاششان را نشان نداده اند که همان برای رضایت استاد کافی باشد. هی
اسرار کهکشان راه شیری
 
دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، د
امروز آمده بود با من در مورد تحقیقم حرف بزند. خیلی باهوش و کنجکاو است. برایش حرف زدم از کارم. از افغانستان پرسید و از نوشته‌هایش گفت. ساعت نزدیک دو شده بود. گفتم قرار است ساعت دو با کایل بریم بیرون. اگر خواسته باشد میتواند بیاید. گفت غذا خورده اما میاید. من باورم نمیشد. همیشه تا حالا به فعالیت‌های اجتماعی (!) یا هر کاری که شامل بودن در جمع دوستا میشد نه گفته بود. تعجب کردم. آمدن یا نیامدنش برای من فرقی نمی‌کرد. من از همان روزی که فهمیدم دوست‌دختر
ساعت شش غروب سرد و بارونی، نشسته بودم توی ایستگاه اتوبوس و اتوبوس نمی‌آمد. شاید من بین‌ مسافرها کمتر کلافه بودم. این را  در حالی که با صدای هندزفری توی گوشم همراهی می کردم و از سرما لذت میبردم فهمیدم. با خودم فکر  کردم هر کدام این آدم ها داستانی دارند اما هیچ کدام امروز داستان مرا ندارند. هیچ کدام این آدم‌ها برای یک تکلیف کلاسی ساده کلی زحمت نکشیده اند و بعد سر کلاس ۵۰ درصد تلاششان را نشان نداده اند که همان برای رضایت استاد کافی باشد. هی
 
عروسک خرس نشسته ماریو
عروسک خرس نشسته ماریو ، عروسک پولیشی به سایز 35*52*53 سانتی متر می باشد که با جنس عالی و نرم و لطیف خود حس نشاط و شادی را به کودکتان به ارمغان می آورد. کودک می‌تواند در بازی با عروسک خرس نشسته ، انرژی‌های اضافی و روانی خود را تخلیه کند. کودک آنچنان به عروسکش اعتماد دارد و خودش را مثل او می‌بیند که کلیه احساسات و عواطفش را به عروسک نسبت می‌دهد. این حالت نه تنها باعث تخلیه روانی شده بلکه درک و فهم بهتری از او را باعث می‌گرد
"حمید" روبه‌روی آینه‌ای نشسته بود و تصویرش نیز درون آینه نشسته بود."حمید" در میانه نشسته بود، هنگامی که آینه‌ای دیگر مقابل آن آینه قرار گرفت.حالا بی نهایت "حمید" بودند که همگی پشت سر هم و رو به روی هم نشسته بودند.زمان سپری می‌شد و تصویرها چشم در چشم هم دوخته بودند.فقط کافی بود یکی از این بی نهایت "حمید" برخیزد تا تمام "حمید"ها برخیزند.
برگرفته از کتاب "محاسبات عددی" محمود فروزبخش
پ.ن: اگه یکیشون برخیزه همشون (کل عالم هستی) برمیخزه، پس همه چی به خ
چرا برخی کهکشان‌های کوچک سیاه چاله بزرگ دارند؟
 


فیس‌بوک تلگرام  

ستاره‌شناسان کهکشان‌ها‌یی را مشاهده‌ کردند که در عین اندازه‌ی بسیار کوچک، سیاه‌چاله‌ی پرجرمی در مرکز خود‌ دارند. دلیل این نا‌همخوانی چه می‌تواند باشد؟
 
ادامه مطلب
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.






param name="AutoStart" value="False">












یک روز آینه ام را میگیرم دستم و می روم، جایی در انتهای شب، جایی که ستاره ها بازیگوشانه کنار
یگ بنگ: تا کجای آسمان را می‌توانید ببینید؟ دورترین شی که به آسانی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود، کهکشان آندرومد(M31) است که بیش از دو میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد.
بدون تلسکوپ، حتی این کهکشان مارپیچی ِ پهناور نیز شبیه یک ابر سحابی مانند ِ کم نور و کوچک در صورت فلکی آندرومدا دیده می شود. در این موزاییک دیجیتالی تلسکوپی ِ حیرت‌انگیز از نزدیکترین همسایۀ کهکشانی ما، یک هستۀ زرد رنگ روشن، خطوط غباری تاریک ِ در حال چرخش، بازوهای مارپیچی نورانی
منجمان سلسله حوادث مهمی که 10 میلیارد سال پیش
منجر به شکل گیری کهکشان راه شیری ما شده را ردگیری کرده‌اند.
محققان انستیتو IAC در مقاله‌ای اینگونه ادعا کرده‌اند که یک
کهکشان کوتوله به نام گایا آنسلادوس به کهکشان تازه شکل گرفته راه شیری برخورد کرده
و با آن ترکیب شده است. این یافته آن‌ها درک جدیدی از نحوه شکل گیری کهکشان راه شیری
را عرضه می‌کند.
ستاره شناسان پیشتر بر این باور بودند که کهکشان
ما از دو مجموعه مجزای ستارگان تشکل شده اما اینکه دقیق
درود!
امیدوارم حال تک تک تمام شما عزیزان و طرفداران ژانر علمی تخیلی خوب باشه و همیشه روبه پیشرفت باشید.
خب همونطور که میدونید(البته اگر طرفدار واقعی باشد!!)امروزه دنیای مطبوعات ایرانی از جمله مجلات و روزنامه ها فقط و فقط با افکارات سیاسی و خبرهایی از این قبیل پر شده... و دیگر خبری از حضور پر رنگ مجلات داستانی علمی تخیلی و فانتزی نیست.....
ادامه مطلب
مقیاس کیهانعظمت و گستردگی کیهان زمانی قابل درک و تجسم خواهد بود که برای ابعاد حقیقی اجرام آسمانی و فواصل بین آن‌ها، شاخص‌هایی برای مقایسه داشته باشیم. به‌عنوان نمونه، ابعاد یک انسان و محیط پیرامونش می‌تواند شاخصی برای این قیاس باشد، چرا که تعیین بزرگی و کوچکی کاملاً نسبی است و این انسان است که از زاویه‌ی دید خود، بزرگی و کوچکی کلیه‌ی موجودات زنده و غیرزنده را تعیین می‌کند. بنابراین قامت یک انسان شاخص خوبی برای این سنجش خواهد بود.
واحد
با مردم پندارخوی گه این کنم گه آن کنمگه سوی مسجد پر زنم، گه سوی تاکستان کنم گه نوش گیرم از ملک زان ساغر پندارکُشگه قسمت از جام ازل با مردم نادان کنم زان پرده‌های نقش‌نقش هم بگذرم دیوانه‌وارآن دگر اسرار را از خویش و تن پنهان کنم در خویش بنشینم دمی در بارگاه روشنیجام خموشی برکشم تا خویش را پرّان کنم صد قصّه گویم زان دم رخشان همه افلاک راصد کهکشان گریان کنم، صد کهکشان خندان کنم مِی‌بانگ جانان بر زنم سوی همه پندارهازان ریشه‌ی افروخته اندی
آدم‌ها تنها آن لحظه‌ای نیستند که تو تازه ملاقات‌شان کرد‌ه‌ای و با اولین واکنشی که ازشان دیده‌ای، صفت‌هایی را توی ذهنت بهشان چسبانده‌ای. آدم‌ها کهکشانی از لحظه‌ها هستند، گاهی به سرعت نور از کنار هم می‌گذرند و در این گذر، تداعی‌ها و تصویرهای انتزاعی ردوبدل می‌شود. گاهی اما دو کهکشان از دو آدم، همپوشانی پیدا می‌کنند. آن وقت فرصت داری که لحظه‌های خودت را پیدا کنی. جلو می‌روی و مثل فضانوردی معلق دنبال‌ کشف تازه‌ای هستی. شاید تو در دیگ
قسمت دوم: نظریه مِه گسست (گسست بزرگ)
اگر واقعا سرعت انبساط جهان در حال افزایش باشد، این انرژی تاریک سرانجام روزی باعث گسسته شدن جهان از هم خواهد شد.
در مرحله نخست، سازه‌های بزرگ مانند کهکشان‌ها، از هم گسسته می‌شوند و پس از آن همه اجزای کهکشان‌ها اعم از ستارگان، سیارات و همه موجودات روی آن‌ها شروع به جدا شدن خواهند کرد. در نهایت همه موجودات هم متلاشی شده و به اتم‌های سازنده خود تفکیک خواهند شد و خود این اتم‌ها هم در ادامه به انرژی تبدیل می
نشسته‌اند هزاران کتاب در قفسهزبون و ساکت و پر اضطراب در قفسهیکی بزرگ‌تر از دیگران؛ قدیمی‌ترملقب‌اند به عالیجناب در قفسهمراقبش دو سه گردن کلفت دور و برشکه تا تکان نخورد آب از آب در قفسهخزانه‌دار عددهای دولتش شده‌اندکتاب‌های درشت حساب در قفسهکتاب‌های مقدس، کتاب‌های ملولخزیده‌اند به کنج ثواب در قفسهکتاب‌های اصول و فروع بیدارینشسته‌اند همه گیج و خواب در قفسهنشسته‌اند دو زانو کتاب‌های دعاهزار وعده‌ی نامستجاب در قفسه کتاب فلسفه ب
بی نامم..  و مثل دیگر ناشناسان.. در غباری غمبار پر از آرزو و ذوق نشسته ام! 
تو میدانی نامم چیست.. به هیچکس نگو.. جز خودم!    بگو تا خودم را بشناسم و تو را که صادقی،!      نامم را بگو و دستت را به من بده،..
 
نمی دانم چرا نامم را حتی به خودم نمیگویی؟!
بچه که بودم تصور من از خدا یه جوان با پیراهن آستین کوتاه بود که دمپایی پوشیده ودر کنار یه گودال خاکی نشسته و دورتادور گودال مثل بیابون
وبرهوته و ما توی اون گودالیم وخدا اون بالا نشسته ونظاره گر ماست . واز اون بالا مراقبه ما خطایی نکنیم .
یه وقتایی ذهن آدم خالیه خالیه
الان ازون وقتامه
هیچی تو ذهنم نیس که درگیرش باشم
ن ب پایان نامه فکر میکنم
ن به آموزش های فشردم
نه کار
نه درس
نه خانواده
و نه حتی ....
خالی خالی
دوس دارم فقط به شب فکر کنم
سکوت قشنگش که با صدای ساعت کوچیک مرضیه شکسته میشه
تاریکی محضش که با نور تیر چراغ برگ خدشه دار شده
و آرامش قشنگش که هیچکس نمیتونه ازم بگیره امشب
+ برم باتریشو دربیارم؟
+ دلم میخواست بالای پشت بوم باشم الان و رو به آسمون دراز کشیده باشم و ستاره هارو بشم
یه وقتایی ذهن آدم خالیه خالیه
الان ازون وقتامه
هیچی تو ذهنم نیس که درگیرش باشم
ن ب پایان نامه فکر میکنم
ن به آموزش های فشردم
نه کار
نه درس
نه خانواده
و نه حتی ....
خالی خالی
دوس دارم فقط به شب فکر کنم
سکوت قشنگش که با صدای ساعت کوچیک مرضیه شکسته میشه
تاریکی محضش که با نور تیر چراغ برگ خدشه دار شده
و آرامش قشنگش که هیچکس نمیتونه ازم بگیره امشب
+ برم باتریشو دربیارم؟
+ دلم میخواست بالای پشت بوم باشم الان و رو به آسمون دراز کشیده باشم و ستاره هارو بشم
با چشمانی که به تیرگی شب شبیخون زده اند به کدام نقطه از تاریخ نقب زده ای که بودنت، فرسنگ ها بعید است و دور، به کدام قصه عاشقانه سفر کرده ای که مجنون بر لیلی نگاهت کرنش می کند، به کدام جوخه فرمان آتش داده ای که هویدا حلاج وار سر دار را طلب میکند و در کدامین آیه نازل شده ای که سهراب محمد وار به معراج می خواندت.
 
کدام خوانش دیگر رامیان جمله بگردانمکه در «به پنجره‌ها بنگر»خیالِ پرزده‌ای باشد؟کدام خواهش دیگر رابه گوش باد فروخوانمبه شوق آنکه پس از چندیمحالِ سرزده‌ای باشد؟کدام پنجره می‌بازد؟کدام پنجره می‌بندد؟کدام آینه غمگین است؟کدام آینه می‌خندد؟میان قاب لب دیوارهجوم جمعیتی خوشحالاز آن جهت که حضوری نیستبه راه وحشت و استیصالرسیده‌ایم به فرداهازمان کرشمهٔ نو داردبه جنگلی که در آن حتیشغال حق وتو دارد. 
غلامرضا آقاسی
شرح وضعیت:
استر به فصل هشتم می‌تازد.
خوشه‌ی پروین به گوشه‌ی خودش در کهکشان برگشته بود.
آنجلیکا جلوی در طبقه‌ی دوم ایستاده بود.
 پلوتو به ایستگاه اول - و بیشتر - رسیده بود، اما تصمیم گرفت که برگردد تا جزئیات را در ذهنش تحکیم کند.
 
شرح وضعیت:
استر به فصل هفتم رسید.
خوشه‌ی پروین به گوشه‌ی خودش در کهکشان برگشته بود.
آنجلیکا جلوی در طبقه‌ی دوم ایستاده بود.
 پلوتو به ایستگاه اول - و بیشتر - رسیده بود، اما تصمیم گرفت که برگردد تا جزئیات را در ذهنش تحکیم کند.
 
خب اقای رئیس از یک ماموریت فوری برگشت و در کمال صحت و سلامت تشریف دارند... 
به همسر گفتم امروز که رفتم جلسه یهو دیدم رئیس نشسته سر میزش میخواستم بپرم بغلش کنم...! :))))
 
گاهی وقتی حضور بعضی ادمها در زندگی مثل یک معجزه میمونه 
گاهی فکر میکنم حضور این ادم تو زندگی من پاداش کدام کار نیک منه!؟؟؟
 
خدایا شکرت :) 
« برای دیدن تصویر در اندازه بزرگ، روی عکس کلیک کنید. »
 
نو سروده ای تقدیم به حضرت ولی عصر(عج) :
 
تشنه تر از کویر و بیابان نشسته ایم
در انتظارِ قطره یِ باران نشسته ایم
 
کوهِ  گناه  مانع ِ پاهایمان  شده  است
در جاده های یخ زده گریان نشسته ایم
 
از بس  پیِ  سراب  دویدیم  خسته ایم
گم کرده راهِ مقصدو حیران نشسته ایم
 
بی حوصله  فقط  به  امید ِ بهار ِ سبز
در کوچه های سردِ زمستان نشسته ایم
 
ابری مشخص است که از دور می رسد
در  انتظارِ  قطره ی ِ باران نش
در حسینیه‌ی حاجیه نبات خانم نشسته‌ایم. زن تقریبا شصت‌ساله‌ای که گیسو صدایش می‌زنند کمی آن‌طر‌ف‌تر از ما نشسته و دارد برای دختری یا زنی دفع چشم نظر می‌کند. آن‌هم با گره‌ زدن روسری سیاه! گیسو زن چاق‌وچله‌ی قشنگی ست با پوستی تیره. خال‌کوبیِ سبز روی چانه‌‌‌اش هم خیلی خیلی اصیل است. هیچ بهانه‌ای ندارم برای نزدیک و هم‌صحبت شدن با او و این غمگینم کرده. جدی جدی دلم می‌خواهد با او‌ دوست شوم!
امروز سخت‌ترین امتحان ترممو دادم و حالا نشسته‌م رو تخت، دارم نفس میکشم. یه جایی می‌خوندم که بعضی از کسایی که سیگار میکشن، اونچیزی که در واقع آرومشون میکنه نیکوتین سیگار نیست، بلکه نفس عمیقیه که موقع دم گرفتن می‌گیرن. حالا هم من نشسته‌م و دارم نفس می‌کشم. تا حالا شده بری یه گوشه بشینی و نفس بکشی؟ 
از تردید سرشار پرسیدم: جناب استاد! به نظرشما روی فرهنگ مقاومت کارکنم یا قهرمان؟ کدام حیاتی تر است؟مسئله جامعه مان کدام است؟
پرسیدند: کدام موضوع را بیشتر دوست دارید؟
پاسخ دادم: قهرمان در سینما!
فرمودند: حیاتی ترین کار دنیا الان این است که شما روی موضوع قهرمان در سینما کار کنید!

+ استاد راهنمای مودب ومتخلق ِ پایان نامه ام این روزها داور برنامه عصر جدید است. برای تسویه حساب با دانشگاه  نزدش بودم؛ گله‌مند بود از شیوه نقد کردن دوستان آشنا و غیرآش
من چه گویم از دل زارم که بیمارم هنوزشب شده مهتاب در خواب است وبیدارم هنوزغرق نور وشادمانی آسمان تار شبلیک تاریک است و طوفانی دل زارم هنوزماه خندان کهکشان ها نور بارانغم نهان در دل که از عشقش گرفتارم هنوزمثل مجنون غرق افسون آسمان شاداب و گلگوناشک بارم روز و شب می باشد این کارم هنوز
روبه روی تلویزیون نشسته ام ...
با یک لیوان چای!
زنم حرفم را نمی فهمد!
من هم نمی فهمم او چه می گوید!
دارم خستگی یک عمر تلف شده را
روی دوش خود حس می کنم!!
دلم برای آن روزهایی ...
که حرف هایم را می فهمیدی ...
تنگ شده است!
معلوم نیست ...
تو گیر کدام زبان نفهمی افتاده ای!:)
#محسن_دعاوی
@hamed_shahi5
Add a commentمشاهده مطلب در کانال
«فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ
تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ» (واقعه/ 75 و 76)؛ «و به جایگاه ستارگان، سوگند یاد
می کنم! و مسلماً، آن سوگند بزرگی است، اگر (بر فرض) بدانید!».

امروزه برای ما روشن شده است که ستارگان آسمان هر کدام جایگاه مشخصی
دارد و مســیر و مدار آنها که طبق قانون جاذبه و دافعه تعیین می شود، بسیار
دقیق و حساب شده است. سرعت سیر هر کدام از آنها با برنامه معینی انجام می
پذیرد. این مسأله گرچه در کرات دور دست دق
 ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود 
 نی نام زما و نی‌نشان خواهد بود 
 زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل 
 زین پس چو نباشیم همان خواهد بود 
هیچ فکر کردین اگه نبودیم چی میشد؟ قطعا هیچی دنیا همینی که هست می موند. چند وقت پیش یه توئیت دیدم نوشته بود کهکشان در زمان زنده بودن شما و یه کپی از همون عکس با کپشن کهکشان بعد از شما به زبون بی زبونی گفت اگه باشید یا نباشید اگه مثل هیتلر یا چنگیزخان مغول فلان قدر آدم بکشید یا اگه مثل گاندی یا مخترع قلب مصنوعی فلان
ماه بِ خاطرِ هلالِ باریکِ با ارزش اش کِ در این روزها چشم ها بِ انتظارش سینه ی شب را می شکافند "ماه" شده است.شُکر این آفرینشِ لطیفِ ظریفِ هنرمندانه ات را؛کاش ما هم بِ نیمه ی مسیر کِ رسیدیم ظرفِ نورانیِ دل هامان همچو کیسه ی پر از نقره ی ماه پُر باشد!می دانم کلماتت امسال قرار است سرِ جایشان بنشینند در حفره های جانم کِ سالِ گذشته همین حوالی شروع کردی بِ گرد گیری شان بِ نورِ حضور و رایحه ی عبور، در حالی کِ دست های منجمدِ خشک شده ام را بِ نوازش هایت گر
**مجموعه نورافشان**کهکشان 2 تکی برترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان در
سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و جذاب با هر
سل
اللهم عجل لولیک الفرج 
میبینی که دستهایمان خالیست؟ 
چیزی برای رو کردن نیست ، 
منتظران کسانیند که به انتظار ایستاده اند و ما فقط به انتظار نشسته ایم!
فقط نشسته و گفتیم خداکند که بیایی...
شهید راه نابودی اسرائیل
شهید محمد مهدی لطفی نیاسر
با خوشحالی می‌دوید سمت گنجشک‌هایی که روی زمین نشسته بودند، تا می‌خواست خوشحالیش را با "رسیدن" کامل کند، گنجشک‌ها می‌پریدند. بهانه می‌گرفت که "توتو" ها را می‌خواهد، که چرا می‌روند...
حاشیه:
با خودم فکر می‌کنم شبیه بچه‌ای هستم که دلم پی یک پرندۀ نشسته می‌رود. پرنده‌ای که کارش پریدن و رفتن‌ست. هیچ‌چیز موقتی‌تر از نشستن یک پرنده نیست...
یا دائمُ یا قائم...
انما هذه الحیاة الدنیا متاع و ان الاخرة هی دار القرار (غافر/39)
**مجموعه نورافشان**کهکشان 2 تکی برترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان
در سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و جذاب با هر
سل
**مجموعه نورافشان**کهکشان 9 شلیک برترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان در
سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و جذاب با هر
س
**مجموعه نورافشان**کهکشان 9 شلیک  برترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان
در سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و جذاب با هر
به آمدن ها اعتباری نیست وقتی درها از باز و بسته شدنِ مدامصدای جیغ‌شان درآمده که نیاوقتی بالابر ساختمانهمیشه به همکف برمیگرددبه آمدن ها اعتباری نیستوقتی از زمین به آسمان باران و هی باران... "اخیرا" در کدام "آخرین بازدید" معنا میگیردامید روی کدام دیوار یادگار میگذارد کدام کوچه را آذین می بندند و به کدام شیرینی وعده سفارش داده‌اندوقتی به آمدن ها اعتباری نیست...؟
**مجموعه نورافشان**فروش تک و عمده کهکشان ها برترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان در
سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و ج
**مجموعه نورافشان**فروش تک و عمده کهکشان هابرترین
مجری پروژه های نورافشانی و آتش بازی در ایران همراه با جلوه های ویژه با
مجوز رسمی ، دارای گواهینامه های معتبر از کشور چین و ژاپن ، نورافشان
دارای کادری مجرب و متعهد آماده برگزاری افتتاحیه و اختتامیه ها ، جشن های
ملی و مذهبی ، عروسی و … می باشد.محصولات نورافشان
در سه دسته بندی: لوازم آتش بازی ، لوازم نورافشانی و لوازم تولد تقسیم می
شود ، که هر کدام از این دسته بندی ها دارای محصولات متفاوت و جذ
نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴ Guardians of the Galaxy) فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و به کارگردانی جیمز گان است. این فیلم بر پایه مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط کمپانی مارول کامیکس انتشار یافته ساخته شده و استودیوی مارول تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته‌است . نگهبانان کهکشان دهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل روکر، کارن گیلان، جایمن هانسو، جان سی ریلی، گلن ک
30SEDA : تا به حال به آسمان تا این اندازه نزدیک شده اید ؟ با ۳۰صدا همراه باشید تا شمارا با یک واکنش طبیعی ستارگان آشنا کند.
گاهی ستارگان منفجر می شوند، از هم می پاشند و به ابر نواختر(Supernova) تبدیل می شوند. در این مقاله آنچه تاکنون درباره ابرنواختران معلوم شده است توضیح داده میشود و اجرام شگفت انگیزی که پس از انفجار ستاره ای برجای می مانند، شرح داده می شود.

ابرنواختران:
ستارگانی که جرم کم یا متوسط دارند، مراحل نهایی زندگی خود را – به صورت غول های سر
معلق بین زمین و هوا مانده بود.نمی دانست الان کجا نشسته؛حتی نشسته یا نه.
دست و پا زدن هیچ‌فایده ای نداشت.مدت ها پیش این را فهمیده بود که راحت ترین راه برای تحمل تیغ های این سیم‌ این است که ساکت و بدون هیچ حرکتی سرجای خود بنشیند.ولی خب ساکت نشستن برایش کار راحتی نبود.همینطور که شما می توانید جای زخم ها را ببینید.
ولی او یک رویا دید. رویا به او گفت یک نفر باید بمیرد تا دیگری زندگی کند و حالا او بیشتر از همیشه رویا را به خود نزدیک نگاه می دارد.
 
پ.ن :
فائزه(+) رو تصور کنید، توی آشپزخونه، درحالی که سعی می‌کنه صداش رو تغییر بده. من(_) نشستم این‌ور هال، و مامان روبروم نشسته.+سولویگ، زود باش، این دستور مامانته!
_یعنی الان تو مامانمی؟
+نه، فائزه مامانته!
_اگه تو نه فائزه‌ای نه مامانم، پس کی هستی؟
+من مامانتم. 
_یعنی فائزه‌ای؟
+نه‌فائزه نیستم، مامانتم. فائزه مامانت نیست. 
_(به مامان اشاره می‌کنم) پس این کسی که اینجا نشسته کیه؟
+منم!
فقط داشتم می‌خندیدم این‌قدر همه‌چی رو پیچوند به‌هم!
پ. ن. اون رو
کهکشان‌ها سامانه‌هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخّص هستند که از ستاره‌ها، بقایای ستاره‌ای، ماده تاریک، گازها و گرد و غبارهای میان ستاره‌ای تشکیل یافته‌اند و با نیروهای گرانشی به گردِ هم آمده‌اند.
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فرا
این جهان بزرگتر
از فکر من و توست. پس زیاد بهش فکر نکن.
اگر قرار باشه
انقدر به تعداد ستاره ها و سیاره ها فکر کنی عمرت تموم میشه پسر.
_آخه پدر، من
نمی تونم بهش فکر نکنم. فکرشو بکن این همه ستاره، این همه کهکشان بعد ما فقط تو یه
کنجش ایستادیم.
ایلیون دستی بر
سر پسرش با موهای کهکشانی کشید. و نگاهش را به آن سوی راه شیری دوخت.
پسرم ما
اینجاییم و باید از اینجا بودنمان خوب مواظبت کنیم.
اِسپور  نگاهی به پدر کرد و عصایش را کمی تکان داد.
_ می دونم ما
محافظان
در کتیبه های زیرخاکی که قدمت چند صد ساله دارند آمده که:
وی هماره آرزو داشتندی که در پشت بام خانه تشکی انداختی دست ها به زیر سر زدی ستاره ها را تماشا کند و خیالش را ول بدهد در فضای بی انتهای کهکشان 
ولیکن آنچه بوده و هست و دیده شده این است که نامبرده هر شب تا نزدیک سحر زیر سقف کوتاه خانه،گوشی به دست از این کانال به آن کانال طی مسیر میکند و از این دنده به آن دنده میشود.
#خدایا_خودت_مارو_بخوابون
#هر_جا_چراغی_روشنه_نور_گوشی_منه
 
تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده‌اش توی اتوبوس نشسته بودم. یه دختر کوچولوی ۸-۹ ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس.  دختر کوچولو روسری‌اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود.
خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد می‌زد با افسوس گفت: «توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟ از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس… تو گرمت نمی شه بچه؟».
همون موقع اتوبوس به ایستگاه رسید و ایستاد.
د
ابن جوزی یکی از خطبای معروف بود. روزی بالای منبر که ۳ پله داشت برای مردم صحبت می کرد زنی از پایین منبر بلند شد و مسئله ای پرسید.ابن جوزی گفت: نمی دانم.زن گفت: تو که نمی دانی پس چرا ۳ پله از دیگران بالاتر نشسته ای؟ او جواب داد: این سه پله را که من بالاتر نشسته ام به آن اندازه ای است که من می دانم و شما نمی دانید و به اندازه معلوماتم بالا رفته ام. اگر به اندازه مجهولاتم می خواستم بالا روم، لازم بود منبری درست می شد که تا فلک الافلاک بالا می رفت.
 
 
کم مانده به صبح دلنشین ، دلنشین تر از صبح های پیشین ، دلنشین تر صبح هایی که با اشک با حسرت هر چه تمام تر با یادآوریت مسیر دانشگاه را می پیمودم ، نمی دانی و نخواهی دانست  که چقدر برایم  گذشتن از سالن و دیدن اتاقت ، کلاسمان سخت و جانسوز بود ، نمی دانم آیا هنوزم هست یا نه ؟! 
روز آخری که دلم را گرفتی و برای همیشه آنجا را ترک کردی ، چیزهایی در من می شکست ، سخت و طیغان ، امان از ذهن بیدادگر خموشم و من دوسال هست که در اندیشه ات هستم ، من خود را گم کردم ، 
جکمت اشراق یا جکمت مشاء؟ یا گزینه سومی در کار است؟
گزینه سوم را فعلا نمی گویم
وقتش که شد خودتان می فهمید 
موضوع کمی تربیتی است و مجال می خواهد درک این سخن
پس بگذار این نکته خیس بخورد 
اما نکته ای که مد نظرم آمد این است که شما کدام را می پسندید؟ 
راه عقلی را بیشتر می پسندی؟
راه قلبی را بیشتر می پسندی؟
کدام به مذاق تو خوش می آید؟
هر کدام راهی است یکی را صوفی می نامند 
آن دیگری را عارف می نامند  
و هر کدام به طریق طی مسیر می نمایند...
پس کدامین را بای
تعمید دهنده ، با بازوان استخوانیش که در تاریکیِ سنگین بسوی اورشلیم اشاره می‌کرد ، کنارش ایستاده بود .
- نگاه کن ، چه می‌بینی ؟
- هیچ چیز .
- هیچ چیز ؟ فراروی تو اورشلیم مقدس ، آن روسپی است . او را نمی‌بینی ؟ بر روی زانوانِ چاق رُم نشسته است و می‌خندد . [...] قلعه‌ی او چهار دروازه دارد . کنار دروازه‌ی اولی گرسنگی نشسته است ، کنار دومی ترس ، کنار سومی ستم ، و کنار چهارمی ، دروازه‌ی شمالی ، ننگ . وارد می‌شوم . از خیابان‌هایش بالا و پائین می‌روم . به س
فکر می‌کنم سبک زندگیِ آرامی که بی‌نهایت شاد نگهم می‌دارد و شعارش این است که :«وظیفه‌ی تو نیست که دنیا را تغییر بدهی و فقط سعی کن زندگی کنی و خوب زندگی کنی و آدم بهتری باشی» را پیش ببرم و بی‌غم و اندوه زندگی کنم و تا ابدیت بنشینم پای کتاب‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها و شربت‌هایم. یا برخیزم و یک کاری کنم و بارها شکست بخورم و تنم زخم شود و کلی خستگی و بیچارگی به جان بخرم «چون من با هدفی به این جهان آمده‌ام و باید تا آخرین ذره‌ی جانم برای آن آرمان ب
هزار سال پیش
شبی که ابر اختران از دوردست
می‌گذشت از فراز بام من
صدام کرد
چه آشناست این صدا
همان که از زمان گاهواره می‌شنیدمش
همان که از درون من صدام می‌کند
هزار سال میان جنگل ستاره‌ها
پی تو گشته‌ام
ستاره‌ای نگفت کزاین سرای بی کسی، کسی صدات می‌کند؟
هنوز دیر نیست
هنوز صبر من به قامت بلند آرزوست
عزیز هم‌زبان
تو در کدام کهکشان نشسته‌ای؟...!
                                                   ''هوشنگ ابتهاج''
شبیه کشتی در گل نشسته آرامم به دست موج بلایت به میل خود رامم من آن کسم که خودم را نمی شناسم هم و بی تو پاک شد از ذهن عالمی نامم برایم ارزشی افزون تر از خودم داری به جان خریدمت ای تلخی سرانجامم اگر که رفته ای از یاد دوست یعنی مرگ به خاک سرد غریبی فرو شد اندامم ز رنگ موی سیاه تو شب پدید آمد که مثل هم شده اوقات صبح و هر شامم دریغ هر چه سرم رفته از دل خود رفت زمانه خون دل تنگ ریخت در جامم تنم سلامت و روحم هزار تکه شده ز , زهر تلخ است

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها