نتایج جستجو برای عبارت :

نهج البلاغه:خطبه203؛ پرداختن به آخرت

203-  و من کلام له (علیه السلام)> فی التزهید من الدنیا و الترغیب فی الآخرة <أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا الدُّنْیَا دَارُ مَجَازٍ وَ الْآخِرَةُ دَارُ قَرَارٍ فَخُذُوا مِنْ مَمَرِّکُمْ لِمَقَرِّکُمْ وَ لَا تَهْتِکُوا أَسْتَارَکُمْ عِنْدَ مَنْ یَعْلَمُ أَسْرَارَکُمْ وَ أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْیَا قُلُوبَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُکُمْ فَفِیهَا اخْتُبِرْتُمْ وَ لِغَیْرِهَا خُلِقْتُمْ إِنَّ الْمَرْءَ إِذَا هَل
بسم الله الرحمن الرحیم
قدیم ترها فکر می کرد می شود در همین دنیا؛ 
هم به دنیا رسید و هم به آخرت
ولی؛ 
گاهی باید از دنیا گذشت تا به آخرت رسید....
و این گونه می شود که فرد می تواند "اولوا بقیه" باشد.....
یعنی باقیاتی را برای آخرت اش کنار بگذارد.....
و این گونه خیلی از آیات را
شاید نتوان
به دنیایی های محض نشان داد....
و شاید مراد از این آیه که می گوید: 
افرادی که دنیا را می خواهند به آن ها می دهیم
ولی نصیبی از آخرت برای آن ها نمی گذاریم
شاید مراد همین باشد
همی
#تلنگر
‼️با دقت بخوانید‼️
چه حقیقت تلخی!!!
☑همگان قبل از وقت پرواز در فرودگاه حاضر میشوند
☑همگان قبل از وقت دکتر در مطب وبیمارستان حضور می یابند
☑همگان قبل از وقت ویا دقیق سر وقت در اداره حاضر میشوند
اما هنگام نماز میگویند: خوابمان سنگین است...
مشغله هایمان زیاد استگرفتاریم... و .....
✔به راستی که الله عزوجل چه زیبا فرمودند:
بل تؤثرون الحیاة الدنیا
بلکه شمازندگی دنیا را بر آخرت ترجیح میدهید.
▪آیا تاکنون به اندوخته های خود برای آخرت فکر کرده
 
هرسال و هربار سفر رفتن تجربه و چیز‌های جدیدی به آدم یاد میده! ولی به نظر من امسال سفر خیلی جذاب تر و عجیب تر بود! از هتل و تعریف و تمجیدهای الکی و آب و هوا بگیر تا غذا و خورد و خوراک! ولی از اونجایی که به نظر من خورد و خوراک خودش یه دلیلِ سفر می‌تونه باشه، می‌پردازم به خوراک!!! (می‌پردازم، از مصدرِ پرداختن! خیلی جالبه که مصدرش "پرداختن" ع ولی توی فعلش "خ" به "ز" تبدیل میشه! [توقع من از جوری که باید صرف میشد: می‌پرداخم] )
ادامه مطلب
دنیا جایگاه آزمایش
ان الله جَعَلَ الدنیا دار بلوی و الآخره دار عقبی، و جَعَلَ بَلْوَی الدنیا لِثوابِ الاخرهِ سَبَباً و ثوابَ الاخرهِ مِنْ بَلْوی الدنیا عِوَضاً (بحارالانوار، ج75، ص356.)
همانا که خداوند دنیا را سرای امتحان و آزمایش، و آخرت را سرای رسیدگی، و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت، و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
 
هرکه  این سوره را بخواند نمیرد تا از آن به او رسد چیزی که او را در جان و مال وفرزندش بی نیاز کند ودر آخرت از اصحاب عیسی بن مریم باشد ودر آخرت به او مثل سلیمان بن داود در دنیا داده شود هرکه بخواند به عدد تکذیب کنند و تصدیق کننده زکریا ده حسنه به وی رسد هرکه این سوره را در شیشه پاک در منزل نگه دارد اصلا بدی به اهل آن خانه نرسد وخیر آن بسیار گردد و اگر آن را در آب شسته آب را بنوشد هر ترسی که دارد از بین رود
تا امام عجل الله تعالی فرجه الشریف نیاید، چشم مردم به آخرت باز نخواهد شد و تا زمانی که مردم بی امام اند، عقلشان در زندان دنیای ظاهر و مادیات محبوس است. لذا از آمدن امام به وسیله ای برای تحقّق و ظهور عقل بشریت و باز شدن چشم آن به آخرت تعبیر می کنند.
کجا برد چرخ فلک ناگهان گوهرت را                                                                                                         که سوزاند یک عمر جان و دل و مادرت را 
زمین نعره سر داد از فتنه چرخ گردون 
                                          در ان دم که بر هم زد آن مدرسه سنگرت را
ندیدم تو را روی آوار های کلاست 
                                          ولی دیدم آن صفحه ی پاره ی دفترت را 
و من دستخط تو را روی ان صفحه دیدم 
                                          و من دیدم ا
معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفی اور معرفتی مباحث ( 1) 
مباحث معاد کی اھمیت  مباحث معاد کے بارے میں کتنا کام ہوا ہے  مباحث معاد کے بارے میں بھی آیا قواعد و ضوابط کی ضرورت ہے یا نہیں ؟ مباحث معاد میں ملا صدرا رح نے کیا کیا  ملا صدرا اور دوسرے فقھاء و متکلمین کا مباحث معاد کوسمجھنے میں کیا اختلاف ہے
آیه ی 38 سوره ی توبه:آیا به زندگی دنیا در مقابل آخرت راضی شده اید،با این که کالای زندگی دنیا در مقابل آخرت چیز اندکی است؟
 در حدیثی از پیامبر (ص) می خوانیم :نسبت دنیا به آخرت مثل این است که یکی از شما انگشت خود را به دریا زند و سپس بیرون آورد.پس ببیند چه مقدار از (آب دریا )را با آن برداشته است؟!
هیچی می خواستم بگم این مدت درگیر این آیه و این حدیثم
احساس میکنم دارم فرصت ها رو از دست میدم...
این مدت خیلی سعی کردم روی سکوت کار کنم و علت نبودنم هم همین بود
 امیرالمؤمنین (ع):
«همانا بر شما از دو چیز مى‌ترسم: هواپرستى و آرزوهاى طولانى. امّا پیروى از خواهشِ
نفس انسان را از حق باز می‌دارد، و آرزوهاى طولانى آخرت را از یاد مى‌برد.
آگاه باشید
دنیا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقى‌ماندهٔ اندکى از ظرف آبى که آن را خالى
کرده باشند نمانده است. به هوش باشید که آخرت به سوى ما مى‌آید.
دنیا و
آخرت هر یک فرزندانى دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید، نه دنیا، زیرا در روز قیامت
هر فرزندى به پدر و مادر خویش باز مى
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
جمله ای که تمام یأس ها و افسردگی های ناشی از مشکلات اقتصادی را از دل می برد
 مولایمان امیرالمومنین علی فاروق اعظم صدیق اکبر علیه الاف السلام میفرمایند
روزى دو جور است: یکى ترا مى جوید و دیگرى را تو مى جویى، پس کسی که دنیا خواه باشد براى روزى خود را برنج اندازد.مرگ او را مى طلبد تا از دنیا بیرونش برد، و کسی که آخرت خواهد .بطاعت و بندگى مشغول بوده و بیش از نیاز براى روزى تلاش نکند. دنیا او
به روی نیزه ها سر تو بی بدنفدای غربتت غریب بی کفننفس نفس زدی به یاد مادرتکسی پیشت نبود دمای آخرت
به روی نیزه ها سر تو بی بدنفدای غربتت غریب بی کفننفس نفس زدی به یاد مادرتکسی پیشت نبود دمای آخرتبرگرفته شده از arrahimi.blog.ir
به روی نیزه ها سر تو بی بدنفدای غربتت غریب بی کفننفس نفس زدی به یاد مادرتکسی پیشت نبود دمای آخرتبرگرفته شده از arrahimi.blog.ir
معاد ( آخرت ) کے بارے میں تحلیلی، فلسفی اور معرفتی مباحث ( 2 ) 
 معاد کا سطحی تصور اور معاد کا عمیق اور قرآنی تصور کیا ہے    معاد کے بارے میں قرآنی آیات اور نصوص کا اجمالی جائزہ   معاد قوس صعود ہے یعنی کیا اور خلقت قوس نزول ہے یعنی کیا    معاد متکلم کے نزدیک روح کا بدن کی جانب پلٹنا جبکہ عمیق قرآنی نقطہ نگاہ سے حقیقت انسان کا خدا کی جانب پلٹنا    معاد خود انسان کا اپنا مسالہ ہے ۔۔۔معاد کے بارے میں گفتگو دراصل شناخت انسان کے بارے میں گفتگو کرنا ہے
 
بسم الله
ای که برای هر خیری به او امید دارم،
و از خشمش در هر شری ایمنی جویم،
ای که می دهد (عطای ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک،
ای که عطا کنی به هرکه از تو خواهد،
ای که عطا کنی به کسی که از تو نخواهد،
و نه تو را بشناسد،
از روی نعمت بخشی و مهرورزی،
عطا کن به من به خاطر درخواستی که از تو کردم،
همه خوبی دنیا و همه خوبی و خیر آخرت را،
و بگردان از من به خاطر همان درخواستی که از تو کردم،
همه شر دنیا و شر آخرت را،
زیرا آنچه تو دهی چیزی کم ندارد،
بیفزا بر من از
استاد بعد از ورود به کلاس، به همه بچه ها یک برگه کوچک کاغذ داد؛ بعد پشت میزش نشست و گفت: میدونید که امشب شب آرزوهاست؛
بیاین تصور کنیم که امسال خدا فقط یک آرزوی هرکس رو برآورده می‌ کنه، اونم فقط آرزویی که هم دنیا و هم آخرت شما رو سروسامون بده و
اجابتِش به معنی اجابت همه دعاها باشه؛ حالا با این توضیحات، اون آرزو رو روی برگه ای که بهتون دادم بنویسید.
بنظر درخواستِ عجیبی بود. نوشتن آرزویی به گستردگی و مقیاس دنیا و آخرت و در برگیرنده‌ی همه‌ی دعاها
 
می خواهم در دنیا و آخرت با شما  باشم ...✅ اسماعیل بن سهل مىگوید :✍️به حضرت #جواد_الائمه (علیه السّلام) نامهاى نوشتم که چیزى به من بیاموزید که اگر آن را بخوانم، در دنیا و آخرت با شما باشم #امام_جواد (علیه السلام) با دستخط مبارک خود پاسخ دادند: #سوره_قدر (إِنَّا أَنْزَلْناه) را بسیار تلاوت کن و لب های خود را به ذکر #استغفار طراوت بخشثواب الأعمال و عقاب الأعمال، شیخ صدوق، ص: 165 شهادت امام جواد (علیه السلام) تسلیت باد 
 
می خواهم در دنیا و آخرت با شما  باشم ...✅ اسماعیل بن سهل مىگوید : ✍️به حضرت #جواد_الائمه (علیه السّلام) نامهاى نوشتم که چیزى به من بیاموزید که اگر آن را بخوانم، در دنیا و آخرت با شما باشم #امام_جواد (علیه السلام) با دستخط مبارک خود پاسخ دادند: #سوره_قدر (إِنَّا أَنْزَلْناه) را بسیار تلاوت کن و لب های خود را به ذکر #استغفار طراوت بخشثواب الأعمال و عقاب الأعمال، شیخ صدوق، ص: 165 شهادت امام جواد (علیه السلام) تسلیت باد
حدیث مهمی نقل شده و جزء وصایای حضرت امام مجتبی (ع)  نیز آمده است به این مضمون : "« وَ اعْمَلْ لِدُنْیَاکَ کَأَنَّکَ تَعِیشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ تَمُوتُ غَدا »: برای دنیایت چنان باش که گوئی جاودان خواهی ماند و برای آخرت چنان‌ باش که گوئی فردا می‌میری .این حدیث معرکه آراء و عقائد ضد و نقیض شده است: 1.برخی می‌گویند مقصود اینست که در کار دنیا سخت نگیر و بگو " دیر نمی‌شود " ولی نسبت به کار آخرت همیشه بگو وقت بسیار تنگ است. 2. در
بسم الله الرحمن الرحیم
مسئله‌ی فلسطین علاوه بر این که یک طرح استعماری برای تداوم استعمارگران بوده و هست؛ طرحی است که برای جلوگیری از اتحاد و قدرتمندشدن مسلمانان در منطقه و ایجاد یک جبهه‌ی محکم و مقاوم اسلامی دنبال شده است.
و حرکت در جهت حل این مسئله، پاسخ به ندای کمک‌خواهی یاللمسلمین مظلومان است. این پاسخ همه‌جانبه، امری واجب کفایی است.
و برای رسیدن به مراتب قرب، امر واجب امری است که نباید از آن چشم‌پوشی نمود.
بلکه اگر کسی در این شرایط ای
بسم الله الرحمن الرحیم
مسئله‌ی فلسطین علاوه بر این که یک طرح استعماری برای تداوم استعمارگران بوده و هست؛ طرحی است که برای جلوگیری از اتحاد و قدرتمندشدن مسلمانان در منطقه و ایجاد یک جبهه‌ی محکم و مقاوم اسلامی دنبال شده است.
و حرکت در جهت حل این مسئله، پاسخ به ندای کمک‌خواهی یاللمسلمین مظلومان است. این پاسخ همه‌جانبه، امری واجب کفایی است.
و برای رسیدن به مراتب قرب، امر واجب امری است که نباید از آن چشم‌پوشی نمود.
بلکه اگر کسی در این شرایط ای
استاد صمدی آملی  :
هر چه همت انسان،  چه در امور دنیا و چه در امور آخرت از پراکندگی در آید و به وحدت میل پیدا کند، موفقیتش بیش تر است 
حتی در امور معنوی هم نباید انسان پراکندگی داشته باشد مثلا پراکندگی در مطالعه که امروز یک کتاب و فردا کتابی دیگر را مطالعه کند، شخص را گرفتار می کند.
یکی از راه های رشد و پیشرفت جوامع، تکثّر کار و فعالیت اقتصادی است.
فارغ از رسالت دولت ها، مردم نیز در تحقق این امر نقشی اساسی دارا هستند. گردش
سرمایه، راهی درست و تأثیرگذار در رونق اقتصادی جوامع است. بسیاری از ثروت ها در
حالتی راکد به سر برده و نفعی از آن عاید دیگران نمی شود:
"انسان از خود چیزی دردناک تر از مال صامت (پول نقد یا طلا و
نقره) بر جای نگذاشت. راوی پرسید: پس چه کند؟ امام فرمود: آن را در تولید باغ و
مزرعه یا خانه به کار گیرد."1
به کار گیری ا
204-  و من کلام له (علیه السلام)> کان کثیرا ما ینادی به أصحابه <تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِ وَ أَقِلُّوا الْعُرْجَةَ عَلَی الدُّنْیَا وَ انْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِکُمْ مِنَ الزَّادِ فَإِنَّ أَمَامَکُمْ عَقَبَةً کَئُوداً وَ مَنَازِلَ مَخُوفَةً مَهُولَةً لَا بُدَّ مِنَ الْوُرُودِ عَلَیْهَا وَ الْوُقُوفِ عِنْدَهَا. وَ اعْلَمُوا أَنَّ مَلَاحِظَ الْمَنِیَّةِ نَحْوَکُمْ دَانِیَةٌ و
42-  و من کلام له (علیه السلام)
> و فیه یحذر من اتباع الهوی و طول الأمل فی الدنیا <
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَیْکُمُ اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَی وَ طُولُ الْأَمَلِ فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَی فَیَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَیُنْسِی الْآخِرَةَ أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیَا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ فَلَمْ یَبْقَ مِنْهَا إِلَّا صُبَابَةٌ کَصُبَابَةِ الْإِنَاءِ اصْطَبَّهَا صَابُّهَا أَلَا وَ إِن
یاد خدا و آخرت
یاد خدا و آخرت، یکی از ویژگی های برجسته انسان های کامل است. حضرت علی علیه السلام در این باره می فرمایند:

«همانا مردمانی هستند که یاد خدا را به جای دنیا برگزیدند. هیچ تجارتی
یا خرید و فروشی، آنها را از یاد خدا باز نمی دارد. با یاد خدا، روزگار می
گذرانند و غافلان را با هشدارهای خود، از کیفرهای الهی می ترسانند. به
عدالت فرمان می دهند و خود، عدالت گسترند. از بدی ها نهی می کنند و خود، از
آنها پرهیز دارند.

با اینکه در دنیا زندگی می کنن

حق پدر و مادر
⬅️ برگرفته از کتاب حسنات و سیئات نوشته استاد حسین انصاریان
✍️ از رسول خدا(صلی اللّٰه علیه و آله و سلم) درباره حق پدر و مادر بر فرزندان سوال شد، در جواب فرمود: «هُما جَنّتک و نارُک؛ پدر و مادر بهشت و جهنم تو هستند.»  
✍️ نوع رفتار با پدر و مادر در سرنوشت انسان نقش تعیین کننده‌ای دارد. خوش رفتاری با آن‌ها سعادت دنیا و آخرت و بد‌رفتاری با آن‌ها شقاوت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. رضایت خداوند در گرو رضایت پدر و مادر و خشم و غضب
در برخی روایات هست که در شب 17 و 19 و 21 و 23 ماه مبارک رمضان از خداوند سفر حج را مسالت کنید.
متن حدیث : سَلُوا اَللَّهَ اَلْحَجَّ فِی لَیْلَةِ سَبْعَ عَشْرَةَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِی تِسْعَ عَشْرَةَ وَ فِی إِحْدَى وَ عِشْرِینَ وَ فِی ثَلاَثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْهُ فَإِنَّهُ یُکْتَبُ اَلْوَفْدُ فِی کُلِّ عَامٍ فِی لَیْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ فِیهَا کَمَا قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ .
اما چگونه از خداوند سفر حج را
خیر دنیا و آخرت چگونه بدست می آید؟ 
شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)
عن الصادق جعفر بن محمد« علیهما السلام»، عن ابیه، عن جدّه«علیهم السلام» قال: کَتَبَ رجلٌ الی الحسین بن علیٍّ«علیه السلام»: یا سیدی! اخبِرنی بِخَیر الدُّنیا و الاخره. فَکَتب الیه، بسم الله الرحمن الرحیم امّا بَعد فانّه مَن طَلب رِضَا اللهِ بِسَخَط الناس کَفاهُ اللهُ امورَ الناس وَ مَن طَلب رضا الناس بسَخَطِ الله وَ کَلَه اللهُ الی النا
پرهیز از هوسرانى
از خطبه ‏هاى آن حضرت علیه السّلام است (در مذمّت از متابعت هواى نفس و آرزوى بى ‏حدّ اى مردم ترسناکترین چیزیکه از ابتلاى شما بآن مى ‏ترسم دو چیز است اوّل پیروى از هواى نفس و دوّم آرزوى بی شمار، امّا پیروى از هواى نفس شخص را از راه حقّ باز مى ‏دارد و آرزوى بى‏ حساب آخرت را از یاد مى‏برد،آگاه باشید دنیا بسرعت و تندى (از اهلش) رو مى‏گرداند (اهل آن بزودى فانى مى‏ گردند و یا اینکه خوشگذرانى در آن و دل بستن بآن بى نتیجه مى ‏گردد پس
یکی از چیزهایی که به نظر من خیلی مسخره می‌آید توقف ذهنی ما به شکل وسواسی بر روی موضوعاتی متعلق به گذشته است. مسائلی که نه اهمیتی برای اندیشه‌ی ما دارند و نه دلیل تاریخی مهمی برای پرداختن به آن‌ها وجود دارد
یکی از این توقف‌های وسواس‌گونه، پرداختن به حیطه‌ی شخصی نویسندگان و هنرمندانی است که اکنون در میان ما نیستند. اگر اهل ادبیات و هنر هستید، اگر اهل آفرینش ادبی هستید و اگر می‌خواهید بخوانید تا بیشتر بفهمید و دنیای ذهن خود را گسترش دهید،
یکی از چیزهایی که به نظر من خیلی مسخره می‌آید توقف ذهنی ما به شکل وسواسی بر روی موضوعاتی متعلق به گذشته است. مسائلی که نه اهمیتی برای اندیشه‌ی ما دارند و نه دلیل تاریخی مهمی برای پرداختن به آن‌ها وجود دارد
یکی از این توقف‌های وسواس‌گونه، پرداختن به حیطه‌ی شخصی نویسندگان و هنرمندانی است که اکنون در میان ما نیستند. اگر اهل ادبیات و هنر هستید، اگر اهل آفرینش ادبی هستید و اگر می‌خواهید بخوانید تا بیشتر بفهمید و دنیای ذهن خود را گسترش دهید،
مهم اینه که آدم خوبی باشی ...
بقیه اش اضافاته...
....
یه شب خنک...
یه آتیش گرم...
یه اسمون پر ستاره...
یه حس ارامش ...
یه عشق کوچولو و بی دردسر و صالح و ساده اون ته ته قلبت...
یه خدایی که انقدر نزدیکته که گرماشو کنارت حس میکنی...
مگه یه آدم از زندگیش چی میخواد؟
.‌...
حافظ میگه
دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
فراغتی و کتابی و گوشه چمنی
من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی
هر آن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
فروخت یوسف مصری به کمترین ثم
76-  و من خطبة له (علیه السلام)
> فی الحث علی العمل الصالح <
رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ حُکْماً فَوَعَی وَ دُعِیَ إِلَی رَشَادٍ فَدَنَا وَ أَخَذَ بِحُجْزَةِ هَادٍ فَنَجَا رَاقَبَ رَبَّهُ وَ خَافَ ذَنْبَهُ قَدَّمَ خَالِصاً وَ عَمِلَ صَالِحاً اکْتَسَبَ مَذْخُوراً وَ اجْتَنَبَ مَحْذُوراً وَ رَمَی غَرَضاً وَ أَحْرَزَ عِوَضاً کَابَرَ هَوَاهُ وَ کَذَّبَ مُنَاهُ جَعَلَ الصَّبْرَ مَطِیَّةَ نَجَاتِهِ وَ التَّقْوَی عُدَّةَ وَفَاتِهِ ر
 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله):
 
آیا از بهترین اخلاق اهل دنیا و آخرت آگاهتان سازم؟ حاضران گفتند: آری ای فرستاده خدا.
فرمود: آشکارا سلام کردن در عالم.
 
بحارالانوار ج۷۶ ح۱۱
توضیح:
سلام آشکارا هم از اخلاق نبی مکرم است، هم باعث تواضع و دوستی و صمیمیت بیشتر می شود.
 
 
جهت تعجیل در فرج: 
 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
 
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)
 
1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است‏» (1)2 - «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس است از (ارتکاب) گناهان‏» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش تا بترسى‏» (4)5
 
بسم الله الرحمن الرحیم#
 
 
لگد شتر و شیخ رجبعلی خیاط
شیخ رجبعلی خیاط تعریف میکرد:در بازار بودم، اندیشه مکروهی در ذهنم گذشت.سریع استغفار کردم و به راهم ادامه دادم.!قدری جلوتر شترهایی قطار وار از کنارم می‌گذشتند…ناگاه یکی از شترها لگدی انداخت که اگر خود را کنار نمی‌کشیدم، خطرناک بود نزدیک بوداتفاق بدی برام بیافته!به مسجد رفتم و فکر می‌کردم همه چیز حساب دارد.این لگد شتر چه بود؟!در عالم معنا گفتند:شیخ رجبعلی! آن لگد نتیجه آن فکری بود که کرد
یک مزرعه چه خاصیتی برای کشاورز دارد؟
هم نیازهای خودش را با بهره گیری از محصول زمین، تأمین میکند و هم
بخشی از محصولش را میفروشد تا سرمایه ای شود برای آینده ای که پیش رو دارد.
عده ای گفتند: دین افیون ملتهاست! اگر دیندار باشید نمیتوانید پیشرفت
کنید!
عده ای هم گفتند: لازمه آخرت گرایی، ترک دنیا و بی اعتنایی به امور
مادی است!
اسلام گفت: دنیا مزرعه آخرت است. از نعمتهای دنیا بهره میگیریم و از
لذتهای حلال آن استفاده میکنیم و دل در گرو طاعت خدا داشته و نع
ان شا الله که برای شما پیش نیاید، یعنی دست من نیست. اصلا حرف بی معنی زدم، بهتر است تا حرفم را شروع نکردم جمله بالا را اصلاح کنم:
ان شا الله که وقتی برای شما پیش می آید آماده باشید ولی دیروز که در مراسم خاک سپاری برای بار چند دهم مراحل تدفین را می دیدیدم
اینکه جنازه را می آورند
بعد رو به قبله روی زمین میگذارند
بعد یک نفر توی قبر می رود
بعد قبر را نشان جنازه میدهند
بعد جنازه را داخل قبر میکنند
به پهلو می‌خوابانند و هر چیزی که باید برایش بگذارند و ب
امام هادی(علیه السلام):خداونددنیاراجای گرفتاری قرارداده وآخرت راسرای پاداش. گرفتاری دنیاراسبب ثواب آخرت قرارداده است وثواب آخرت راعوض گرفتاری دنیا.
امام هادی(علیه السلام):توانگری آن است که تمنایت کم باشدوبه آنچه تورابسنده است, خرسندباشی وفقر یعنی سیری ناپذیری نفس ونومیدی شدید.
امام هادی(علیه السلام):سرزنش کردن , بهترازکینه به دل گرفتن است.
امام هادی(علیه السلام):مؤمن خوبی میکندو می گریدولی منافق بدی میکندو می خندد.
امام هادی(علیه الس
دیروز خانمی رو دیدم که برای نهیِ دو دخترِ غرق در آرایش، از منکر،
آروم بهشون گفت: اگر واقعاً این حرفهایی که در مورد آخرت میگن درست باشه، شما اون دنیا چه کار میکنین؟!
بعدم رفت.
دو تا دختر بهت‌زده به هم نگاه کردن. 
به نظرم تا به حال بهش فکر نکرده بودن! :/
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)


1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است‏» (1)2
- «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى
امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از
خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى
پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس
است از (ارتکاب) گناهان‏» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش

امیر المومنین علیه السلام پرچمدار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در دنیا و آخرت
ابن عساکر دمشقی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ أخبرنا أبو محمد عبد الکریم بن حمزة أنا أبو الحسن بن أبی الحدید أنا جدی أبو بکر نا أبو عبد الله محمد بن یوسف بن بشر الهروی نا أبو عمرو أحمد بن حازم بن أبی غرزة الکوفی أنا إسماعیل بن أبان الوراق نا ناصح بن عبد الله المحلمی عن سماک بن حرب عن جابر بن سمرة قال قیل یا رسول الله من یحمل رایتک یوم القیامة؟ قال:
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):بارغبت به دنیا, کاربرای آخرت بی فایده است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):کوشش وهمت خودرابرای آخرتت صرف کن تاسامان یابی.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):یادآخرت دارو ودرمان است. یاد دنیابدترین دردوبیماری.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکس که زیادبه یادآخرت باشدکمترگناه میکند.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):به آخرت چنگ زن دنیاخودباخواری پیش توخواهدآمد.
امام صادق(علیه السلام):درهیچ حرامی شفا نیست.
پیامبر(
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
وَ مَنْ کانَ فی‏ هذِهِ أَعْمى‏ فَهُوَ فِی الْآخِرَةِ أَعْمى‏ وَ أَضَلُّ سَبیلاً (72)
و هر که در این [دنیا] کور[دل‏] باشد در آخرت [هم‏] کور[دل‏] و گمراهتر خواهد بود.


استاد رائفی پور در سخنرانی ( سیستم سازی برای ظهور جلسه دوم / مشهد شهریور98) گفتند:
چرا دجال یک چشم دارد؟
اینکه چرا گفته میشود دجال یک چشم دارد ، مراد این است که چشم آخرت بین دجال کور است. دجال صفت سیستم ظلمت شیطان صفتان هر زمانه است که با نگاه دنیا
باسمه تعالىسه دقیقه در قیامتنام کتاب بسیار مفیدى است که یک رزمنده برخى از آنچه در عالم آخرت مىگذرد را با بیانى ساده و داستانى به نگارش درآوردهمهمترین مطلبى که در این کتاب یافتم این بود که عمل، خالص براى خداى متعال باشد و در حفظ آن بکوشیم.
‏به جای آخرین جرعه، آخرین حرفت را قورت دادی. استکان را روی میز و مرا روی صندلی رها کردی و رفتی.
استکان را برداشتم و یک نفس سرکشیدم. و از تهِ استکان دیدم که دور شدی. دور....
حالا سال‌ها گذشته. چشمم دور بین شده. عینکم ته استکانی شده. نفس تنگی دارم و هنوز منتظرم حرف آخرت را بگویی.
« ماه رجب ،
یک رحمِ زمانی‌ست که می‌تواند سالهای طولانیِ گناه را در یک انسان، جبران کرده، و او را به تولدِ سالم، به آخرت برساند.
مکانسیمِ این تغییر بزرگ و سریع در روح، چگونه است؟»
#استاد_شجاعی 
 
+ تا این را گوش نداده اید از اینجا نروید!
 تلنگری ماه رجب
وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَّجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ
اگر (تمکّن کفّار از مواهب مادی) سبب نمی‌شد که همه مردم امت واحد (گمراهی) شوند، ما برای کسانی که به (خداوند) رحمان کافر می‌شدند خانه‌هایی قرار می‌دادیم با سقفهایی از نقره و نردبانهایی که از آن بالا روند، (زخرف/٣٣)
 
 
 
وَلِبُیُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَیْهَا یَتَّکِ
باسمه تعالىاز آداب سفر این است که مانند کسى به سفر روى که دیگر برنمىگرددمىدانى چرا؟چون همیشه باید براى سفر آخرت آماده بود و براى دیدار تمرین نمودامیدوارم در لحظه ى دیدار دلى فارغ از دنیا و تعلقات دنیایى داشته و با قلبى سلیم محشور گردیم.
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: 
صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.
✨✨✨✨✨✨
همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند 
عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیم
وآن را به
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.✨✨✨✨✨✨همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیموآن را به با
جهان برزخ، جهانی است که برخی از خصوصیات دنیا و آخرت را در خود جمع کرده است. با این همه عالم برزخ، بخشی از جهان پیش از قیامت است و پس از قیامت، دیگر عالمی به نام عالم برزخ وجود نخواهد داشت. از این رو برخی گفته اند که عالم برزخ بخشی از عالم دنیاو یا همان نشئه اولی است و با فروپاشی این نظام مادی دنیا و برپایی نشئه آخرت و جهان رستاخیز، دیگر چیزی به عنوان عالم برزخ نخواهد بود.

ادامه مطلب
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
تفاوت های دنیا و آخرت
رابطه دنیا و آخرت از منظر قرآن و حدیث
تقارن دنیا و آخرت
ترجمهوتفسیر آیه 9 سوره اسراء 
دنیاو آخرت
شباهت‌ها و تفاوت‌های دنیا و آخرت از منظر قرآن
 رابطه دنیا و آخرت در کلام ره
انتظار معقول انسان از دین این است که او را به کمال و سعادت نهایى در دنیا و آخرت رهنمون باشد. این انتظارى است بزرگ که تنها دین مى‏تواند آن را اجابت کند و هیچ جایگزینى ندارد. در کنار این نیاز اساسى و فراگیر، انتظارهاى جزئى‏ترى نیز وجود دارد.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه این سوره را بخواند آن شب منفصل در حفظ الله و امان اوست وهرکه در زوز بخواند در آن روز مکروهی به وی نرسد و آنقدر از خیر دنیا و آخرت به او عطا شود که بر دل کسی خطور نکرده و به آن آرزو نرسیده باشد اگر این سوره در پارچه سفید گذاشته و با خود نگه دارد از حشرات زمین و صدمه تیر و سنگ و آهن حفظ شود
سلام برشما ائمه که علم های تقوی هستید
(اعلام=جمع علم  «عین» و«لام »مفتوح ، به معنی
نشانه )(التقی =تقوی ) شما ائمه نشانه های تقوا هستید . انسان در حال حرکت  وسفربه آخرت است  . در مسیر سفر انسان به آخرت خطر های زیادی انسان
را تهدید می کند  ائمه عین تابلو های مسیر حرکت
انسان در مسیر صراط مستقیم هستند اگر ائمه معصومین نباشند این خطرات انسان را به نابودی
و هلاکت  میکشاند ،اگر انسان درست حرکت کند
،ان شاءالله به  مقصد می رسد . 

ادامه مطلب
63-  و من خطبة له (علیه السلام)
> یحذر من فتنة الدنیا <
أَلَا إِنَّ الدُّنْیَا دَارٌ لَا یُسْلَمُ مِنْهَا إِلَّا فِیهَا وَ لَا یُنْجَی بِشَیْ‏ءٍ کَانَ لَهَا ابْتُلِیَ النَّاسُ بِهَا فِتْنَةً فَمَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لَهَا أُخْرِجُوا مِنْهُ وَ حُوسِبُوا عَلَیْهِ وَ مَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لِغَیْرِهَا قَدِمُوا عَلَیْهِ وَ أَقَامُوا فِیهِ فَإِنَّهَا عِنْدَ ذَوِی الْعُقُولِ کَفَیْ‏ءِ الظِّلِّ بَیْنَا تَرَاهُ سَابِغاً حَتَّی قَلَصَ و
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه این سوره ر ا قرائت کند روز قیامت بر هشت در بهشت اورا می خوانند و گویند از هر دری که خواهی در آی . اگر آیات 29 و 30 را در چهار پارچه نو پاک از پنبه نویسند و در میان متاع تجارت نهد سود بسیار می برد و اگر درشب بخواند در حفظ الله باشد و در روز بخواند به وی مکروهی نردسد و ازخیر دنیا و آخرت به او آنقدر عطا شود که به قلب او خطور نمی کند
با عشق تو هر جان به رضا یار رضا(ع)
از عشق تو هر جان برسد بار رضا(ع)
از عشق تو آن را که برون است به کاه
فاءیده  نبا شد  ،  رد ایثار  رضا(ع)
 
با عشق الهی شهدا دانسته و به رضایت در راه امام رضا(ع)جان داده اند و به بارگاه ایشان اجازه رفت و آمد دارند.
آنانکه در پی کاه این دنیا در پی ذلت و فشار بر مردم و بی فرهنگی،بی عدالتی
...هستند،هر جا که باشند از عشق امام رضا(ع)بیرون رفتن اگه برنگردن هی به جامعه خسارت می زنن و امام رضا(ع)اون ها رو از ایثار و شفاعت در دنیا
کتاب قرآن و آیات الهی آن تنها برای سعادت آخرت نیست،بلکه هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را تضمین می کند.تنها کسی که می تواند بر اساس قوانین جهان هستی مسیر رسیدن به خوشبختی را به ما نشان دهد کسی است که خود این قوانین را برای این جهان و همه جهان ها وضع نموده است و آن خداوند علیم است.تنها باید او را بپرستیم و تنها از او یاری بجوییم.
ادامه مطلب
 امیر المومنین علیه السلام فرمود علامت مشتاق بثواب ا خ ر ت بی رغبتی زاهد نسبت بدنیا  از آنچه خدای عزوجل  برایش از از دنیا قسمت کرده  کاهش ندهد   اگرچه زهد کند و حرص شخص حریص بر شکوفه دنیای نقد برایش افزونی  نیاورد اگرچه حرص زند  پس مغبون کسی است که از بهره  آخرت خود محروم ماند 
دفع ضرر کرونای احتمالی عقلا بر همه ضروری و لازمه: 
می گویند دفع خطر محتمل یکی از قواعد عقلی است که حقیقتا هم درست است به این معنا که اگر انسانی در کاری یا جایی احتمال به خطر افتادن هم بدهد اگر عاقل است از آن اجتناب و دوری میکند داستان این قاعده عقلی را این روز ها همه میبینیم و خوب هم می‌فهمیم و برا همه ملموسه که با آمدن یک ویروس احتمال خطر شده است ،شاید احتمال مبتلاشدن ماها یک در هزار هم نباشد(در حال حاضر که من دارم مینویسم یک در میلیون هم نیست
«هوش هیجانی چیست» سوالی که در این روزها با توجه به پرداختن بیش از پیش افراد تربیتی به این موضوع به یکی از سوالات اصلی این مبحث تبدیل شده
در مقاله «هوش هیجانی چیست» خواهید خواند:
هوش هیجانی چیست؟
هیجانات چه هستند؟
چرا هیجانات از اهمیت برخورداند؟
ادامه مطلب
به جهت انتقام گرفتن از امتحانات مزخرفی که شعور و ادب آدم را زیر سوال می‌برند و برای رفع خستگیِ بلغور کردن لامحاله ی علومی خشک و زمخت که نه به درد دنیایمان می خورد و نه آخرت، برای مدتی پشت پا به جزوه های غول تشنگ زده و به آغوش گرم کتاب‌های خوجگلم باز میگردم. 
امان از خرابی سیستم. امان از امتحان بعدی که لبالمرصاد است!
کاش زندگی اینهمه اجبار نبود. 
 
 
#قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی
نویسنده: سعید سپاهی
بسم الله الرحمن الرحیم
#موضوع این هفته اصلاح خانواده
قدم اول برای اصلاح دیگران اینه که اول یه نگاهی به خودمون بندازیم.خیلی وقتا اصلاح دیگران با اصلاح خودمون امکان پذیره
طرف خودش اهل هواپرستی هست بعد میخواد شوهرش رو اصلاح کنه!
خیلی وقتا انسان پر از تکبر و عجب هست و "خوبی های دیگران رو نمیبینه".
بدی های دیگران رو خیلی بزرگ میبینه و خوبی هاشون رو نمیبینه.بعد فکر میکنه طرف مقابلش آدم بدیه و ای
سه نفر محکوم به اعدام با گیوتین شدند؛ یک کشیش، یک وکیل دادگستری و یک فیزیکدان 
در هنگام اعدام؛ کشیش پیش قدم شد؛ سرش را زیر گیوتین گذاشتند و از او سؤال شد: حرف آخرت چیست ؟گفت : خدا ... خدا...خدا...او مرا نجات خواهد داد،وقتی تیغ گیوتین را پایین آوردند، نزدیک گردن او متوقف شد.

ادامه مطلب
خب! حاج آقا امشب پیامک دادن :
سلام.
راستش پدرم به دلیل اینکه روی شغل(نه درآمد زیاد) و سربازی حساس هستند، موافق نیستند. بنده هم با نظر ایشون موافقم.
انگار که دنیا و آخرت رو با هم یکجا به پدر و مادرم بدن شاد شده بودن خونوادم! پدرم گفت اصلا تو فکر نری ها. بشین درس فرداتو بخون!
ادامه مطلب
برای حفظ دنیا و آخرت خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای آرامش اعصاب خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم
 
- چون من سیاستمدار نیستم پس سیاست هم به من ربطی ندارد پس هر جا از سیاست صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم .
- چون من اقتصاددان نیستم پس اقتصاد آشفته هم به من ربطی ندارد پس هر جا از اقتصاد صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان
سلام
مقاله‌ای نوشتم با این پیش‌فرض که کرونا ویروس جدید ساخته دست بشر باشد. البته هر چند خود مفروض مقاله با علامت‌سوالهایی مواجه هست، ولی اهمیت موضوع باعث می‌شود که از پرداختن به آن غافل نباشیم. مقاله در لینک زیر در دسترس عموم قرار دارد:
https://b2n.ir/sars2-ncov-2
در قرآن کریم ۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ می‌کند ذکر شده است: ۱- *یَا لَیْتَنِیٖ کُنْتُ تُرَابًا*ﺍی ﺎﺵ خاک می‌بودم ‏(ﺳﻮﺭة النبأ‏ء ۴۰)۲- *یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِیٖ*ﺍی ﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش میفرستادم ‏( ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ۲۴ ‏)۳- *یَا لَیْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ*ﺍی ﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ ۲۵)۴- *یَا وَیْلَتَىٰ لَیْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا*ﺍی ﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گ
برای حفظ دنیا و آخرت خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای آرامش اعصاب خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم
 
- چون من سیاستمدار نیستم پس سیاست هم به من ربطی ندارد پس هر جا از سیاست صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم .
- چون من اقتصاددان نیستم پس اقتصاد آشفته هم به من ربطی ندارد پس هر جا از اقتصاد صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان
مقدمه : بهشت اقامتگاه ابدی مؤمنان و صالحان رستگار در جهان آخرت است و بهشتیان کسانی هستند که به تصریح قرآن، در ترازوی اعمال، کفه‌ی کارهای نیک‌شان از کفه‌ی بدی‌هاشان سنگین‌تر است. در قرآن مجید، بهشتیان به نام‌ها و صفت‌هایی همچون اصحاب الیمین و اصحاب الجنه خوانده می‌شوند
ادامه مطلب
مقدمه : بهشت اقامتگاه ابدی مؤمنان و صالحان رستگار در جهان آخرت است و بهشتیان کسانی هستند که به تصریح قرآن، در ترازوی اعمال، کفه‌ی کارهای نیک‌شان از کفه‌ی بدی‌هاشان سنگین‌تر است. در قرآن مجید، بهشتیان به نام‌ها و صفت‌هایی همچون اصحاب الیمین و اصحاب الجنه خوانده می‌شوند
ادامه مطلب
209-  و من کلام له (علیه السلام)> بالبصرة و قد دخل علی العلاء بن زیاد الحارثی و هو من أصحابه یعوده، فلما رأی سعة داره قال <مَا کُنْتَ تَصْنَعُ بِسِعَةِ هَذِهِ الدَّارِ فِی الدُّنْیَا وَ أَنْتَ إِلَیْهَا فِی الْآخِرَةِ کُنْتَ أَحْوَجَ وَ بَلَی إِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ تَقْرِی فِیهَا الضَّیْفَ وَ تَصِلُ فِیهَا الرَّحِمَ وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطَالِعَهَا فَإِذاً أَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ فَقَالَ لَ
ثواب زدودن غم از دل مؤمن
1. «مَن نَفَّسَ عَن أخیهِ المؤمِنِ کُربَةً مِن کُرَبِ الدنیا ، نَفَّسَ اللّه ُ عَنهُ سَبعینَ کُربَةً مِن کُرَبِ الآخِرَةِ .» (لکافی : 2/200/5 .)
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر که اندوهى از اندوههاى دنیا را از برادر مؤمن خود بزداید ، خداوند هفتاد اندوه از اندوههاى آخرت را از او بزداید .
2. «مَن نَفَّسَ عَن مؤمنٍ کُربَةً نَفَّسَ اللّه ُ عَنهُ کُرَبَ الآخِرَةِ ، و خَرَجَ مِن قَبرِهِ و هُو ثَلِجُ الفُؤادِ .» [الکافی : 2/200/4.]
قبل از پرداختن به انضباط در روش تربیت کودک دکتر هلاکویی بیان چند نکته ضروری است.
در سالهای دور برای اداره و تربیت یک انسان از شیوه ترس ، تنبیه و کنترل استفاده شده است. بنابراین قبلا شیوه پدر و مادر مبتنی بر بازداشتن فرزند از کار بد بوده نه آموختن کار خوب. ولی در دنیای امروز پرورش ، تعلیم و تربیت جایگزین شیوه قدیمی شده است.

ادامه مطلب
وقتی سالها تنها میشی
وقتی با تنهایی خو میگیری
وقتی به همه دردات عادت میکنی
وقتی هیچ چیزی دیگه بیشتر ازین غمگینت نمیکنه
غمگین ترین لحظت..
میشه لحظه دیدن پیک آخرت توی لیوان مشروبت ..
آخ که چه دردیه دیگه این آخری
انگار فرو ریختن آخرین دیوار قلعه ت میون یه جنگ نا برابر
دست خط شهید لطفی نیاسرسرزنش شهید ، توسط خودش:
#زندگی_به_سبک_مهدی (۱۱) بزرگان علم اخلاق، مراحل متعددی برای جهاد اکبر (مبارزه با نفس) برشمرده اند که آخرین آن، معاتبه به معنای انتقاد از خویشتن است. سالک الی الله پس از بازنگری در رفتار و گفتار روزانه و محاکمه خود در دادگاه وجدان،به وادی معاتبه گام می نهد.این جاست که خود را مورد سرزنش قرار می دهد و بدین وسیله خویشتن را برای جبران نواقص و رفع رذایل آماده می سازد. شهید بزرگوار "محمد مهدی لطفی نیاسر" چه
 
این سایت را صرفا برای افزوده شدن اطلاعات برخی از دوستانی است که به این رشته علاقه مند بوده و نیاز به مطالب در این باره دارند. علم کبوترداری نسبتا وسیع می باشد لذا آن را ساده نبینید. امیدواریم با پرداختن قدم به قدم نکات در این کانال نسبت به علاقه شما به کبوتر و لذت بردن از این ورزش  سهیم باشیم.
زنهار که از طبقه پایین مردم غافل نمانی، آنان که چارهٔ درد خود را ندارند، آن تهیدستان و نیازمندان و پیران و زمین‌گیران،
مبادا سرمستی مقام تو را از حال بیچارگان بیخبر سازد، تو بخاطر کارهای مهم از پرداختن به آنان معذور نیستی، از آنان رو مگردان و با آنان سرد برخورد مکن به فریاد کسانی برس که دستشان به تو نمی‌رسد، آنانکه مردم خوارشان داشته و بی‌مقدارشان می‌بینند.
#امام_علی
#مالک_اشتر
[عکس 1270×699]
مشاهده مطلب در کانال
امام سجاد (ع):
«بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ایمان مرا به کامل‌‏ترین درجاتِ ایمان و یقین مرا به برترین مراتبِ یقین و نیّت مرا به نیکوترینِ نیّت‌ها و عمل مرا به بهترین اَعمال فرا بر. اى خداوند، به لطف خود نیّت مرا از هر شائبه مصون دار و به رحمت خود یقینِ مرا استوار گردان، و به قدرت خود فساد مرا به صلاح بدل نماى.
 بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش‏ و مرا از هر کار که پرداختن به آن از پرداختن‌ام به تو باز مى‌‏دارد بى‏‌نیاز گ
 یکی از ماندگار ترین اعمال برای آخرت انسان، تربیت فرزندی است که راه سعادت را بپیماید و دیگران را نیز به کمال سوق بدهد. اینگونه فرزندی برای والدین خود همواره صدقه ای جاریه محسوب می شود.رسول مهربانی ها(صلوات الله علیه):اگر فرزندی را تربیت کنید، برایتان بهتر از صدقه دادن به فقیر است.(با تلخیص)مکارم الاخلاق ص۲۲۲
هر کسی در حد توانش میتونه فرعون باشه، یعنی فرعون زمانه یا فرعون محیط خودش. به نظرم جایگاهش در آخرت با فرعون زمان حضرت موسی(ع) تفاوت زیادی نخواهد داشت. اون فرعون موقعیت و فرصت بیشتری داشت با پیامبر خدا مبارزه میکرد و تو موقعیت پایین تری داری میتونی به یک ملت ظلم کنی یا به کارمند های زیر دستت یا افراد خانواده ات و یا حتی ظلم به یک مورچه!!
همتون فرعون اید و ظالم!
جایگاه همتون یک جاست! جهنم...
پیش از پرداختن به عوارض بلوغ زودرس به تعریف آن می پردازیم. بلوغ زودرس به ظاهر شدن زودهنگام علائم بلوغ جسمی و هورمونی گفته می‌شود. این اختلال میتواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد و مانند هر پدیده ی غیرطبیعی دیگری، پیامدهایی در پی خواهد داشت. در این مقاله سعی میکنیم در این زمینه اطلاعات کاملی به شما بدهیم.

ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیمباعنایت به پیشینه درخشان فوتبال، در منطقه ترشیز و به خصوص شهرستان کاشمر، نگارش تاریخ فوتبال و فوتسال این منطقه ، ضروری بوده و  پرداختن به تمامی اتفاقات ریز درشت این رشته خالی از لطف نخواهد بود. 
ادامه مطلب
«٢٢»أُولئِکَ‌ الَّذِینَ‌ حَبِطَتْ‌ أَعْمالُهُمْ‌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ‌ وَ ما لَهُمْ‌ مِنْ‌ ناصِرِینَ‌ آنان کسانى هستند که اعمالشان در دنیا و آخرت تباه شده و هیچ یاورى براى آنها نیست. پیام‌ها: ١-گاهى یک انحراف،تمام اعمال شخص را تباه مى‌کند. «حَبِطَتْ‌ أَعْمالُهُمْ‌» ٢-براى گناهانى همچون پیامبرکُشى،شفاعتى در کار نیست. «ما لَهُمْ‌ مِنْ‌ ناصِرِینَ‌» 
سلام
معنای اول برای سکولاریزم (ملایم): عدم توجه به علوم ماورائی
ممکن است اعتقاد به ماوراء داشته باشد اما در امور معرفتی، گویا وجود ندارند و توجهی بهشان نمی شود.
معنای دوم برای سکولاریزم (خشن): اصلا ماوراء طبیعت وجود ندارد.
اصالتِ ماده، انکار ماوراء طبیعت، انکار خدا و دین
در امور دنیوی (اقتصاد، حقوق، تعلیم و تربیت،...) دین حضور نداشته باشد!
حتی در معنویات (عرفان سکولار!)
یا در مباحث سیاسی ، توصیف یا تبیین یا استراتژی ها، از دین استفاده نشود.
جدا
چند کاری که من خودم انجام میدم و حالم حداقل یه پله بهتر میشه را برای شما می‌نویسم:
خواندن چند صفحه از یه کتاب
خواندن شعر
خواندن یه داستانک که حال خوب کن باشه
پیاده روی و قدم زدن
نگاه کردن حیوانات و بازی آنها
خلوت کردن و صحبت با خود
نوشتن در مورد حالمون که چرا بد شده و چطور می‌تونم اون را بهتر کنم
صحبت با یه دوست قدیمی
پرداختن به کاری که دوست داری (من خودم کار با کامپیوتر و نقاشی)
شما چکار می‌کنید که حالتون بهتر بشه؟ برام بنویسید
و نمیدانم کارگردانها را چه شده که برخی فیلمها را اینقدر طولانی مدت میسازند و بعد به این فکر میکنم که  چه کیفی میکنند  از پرداختن به کاری که مورد علاقه شان است و البته اصلا هم کار آسانی نیست. بعد از راکتمن و داستان ازدواج و سوغاتی، حالا هرگز روی برنگردان.  این یکی حسابی ارزشش را داشت که با دقت تماشایش کنی و خسته نشوی.
 
_ چرا آدم‌هایی که محکوم به نابودی‌ هستند را دوست داریم؟_ زیرا در یادها بیشتر و بهتر می‌مانند._ موجودات روان پریشی که می‌خواستند در یادها بمانند. با پرداختن چه بهایی؟_ به هر قیمتی.
* عنوان نوشت:نگاه صوفی ِ ناخواناجهان پریشی ِ مولانادهان پریشی ِ مولاناتو خانقاه منی؛ با منبچرخ و یاحق و یاهو کن
 
بحث از ژانر یا گونه فیلم‌های سینمایی همواره یکی از چالش برانگیزترین مناقشات در بین سینماگران و منتقدان سینما بوده است؛ به طوری که از یک طرف عموم منتقدان، پایبندی به قواعد ژانری را نقطه قوت فیلم‌ها قلمداد می‌کنند و از سوی دیگر، برخی برآنند که پرداختن به ژانر فیلم‌ها امروزه دیگر یک تقلای بی‌نتیجه و منسوخ در خوانش آثار هنری است.
با این همه، نمی‌توان فراموش کرد که هرچقدر هم‌پوشانی فیلم‌ها، از منظر گونه‌شناسی آن‌ها، افزایش یابد، باز هم..
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : با تقویت اراده خود تا حد زیادی می‌توانید با دشواری ها کنار بیایید و به اهدافتان برسید. به همین منظور اهمیت و ضرورت پرداختن به این موضوع  و اینکه چگونه بتوانیم اراده قوی داشته باشیم بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در نیمه راه خسته شوید و یا شروع کار برایتان سخت باشد. اولین ابزار برای شروع کار، اراده و خواستن است. اگر اراده
ادامه مطلب
نسل آتی نقش‌آفرینان و سرنوشت‌سازان ایران اسلامی تلاش دارند تا گام دوم انقلاب را در سایه‌ی رهنمودهای امام جامعه رقم بزنند و برنامه‌هایی که مدیران و منتخبان نالایق نسل قبل از انجام آن‌ها به هر دلیلی سر باز زده‌اند را عملیاتی کنند.
ادامه مطلب
دلم خیلی می خواد خونه رو عوض کنیم و بریم یه خونه ای که دیده ام بگیریم....قیمت دوتاش تقریبا برابره....اما افسوس 
یادم نمیاد توی دنیا از چیزای صرفا مادی چیزی رو این همه دلم خواسته باشه....اصلا یادم نمیاد از چیزای صرفا مادی چیزی نصف این همه آرزو در من انگیخته باشه
ولی یه چیز صرفا مادی هست (صرفا مادی یعنی جنبه معنوی یا نداره یا کمه جنبه معنویش) که خیلی دلم می خواد و به دست آوردنش هم اصلا سخت نیست اما آقامون همراهی نمی کنه و اشکمو در میاره
این آرزو را نو
✳️ توجه به خدا مثل نور و روشنایی است. وقتی انسان توجه به خدا کرد، چشمش نور و بینایی پیدا می‌کند، پیش پایش را می‌بیند، روشن می‌شود، حق را از باطل و راه را از چاه تمیز می‌دهد، برایش می‌شود مثل روز. چون وقتی به آخرت و به عظمت الهی توجه کرد، کوچکی دنیا را درک می‌کند و می‌فهمد که دنیا چاله است؛ ارتفاع دنیا سقوط است، همه چیز دنیا تله و دام است و این دام را گذاشته‌اند که انسان اگر دل به دنیا بست، شکار این دنیا می‌شود. این را با توجه به خدا می‌فهم
ا-خانواده:از پدران و مادران انتظار میرود که به همان اندازه که برای آراسته کردن بچه های خود دقت و وسواس از خود نشان نشان میدهند لا اقل به همان اندازه هم در پرورش فکری و ذهنی و درونی طفلانشان تعمق کنندو بدانند که تربیت فکری و معنوی کودکان آنها به مراقبت دقیقتر و مهمتر از پرداختن به مسائل ظاهری آنهاست.والدین باید نقشی فعال در آموزش و برنامه معنوی مدرسه ایفا نمایند.
ادامه مطلب
گنجشکی با عجله و با تمام توان به آتش نزدیک می شد و بر می گشت! 
پرسیدند: چه می کنی؟ 
پاسخ داد: دراین نزدیکی چشمه آبی هست
و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم.
گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است و این آب فایده ای ندارد .
گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ؛
اما آن هنگام که وجدانم می پرسد :
زمانی که دوستت در آتش می سوخت تو چه کردی؟ 
پاسخ دهم: 
هر آنچه از من بر می آمد!
پس نتیجه می گیریم هر آنچه در توانمان هست ک
#داستان_های_کوتاه_و_آموزنده 
#عذاب_معنوی
گویند در بنی اسرائیل، مردی بود که می گفت: من در همه عمر، خدا را نافرمانی کرده ام و بس گناه و معصیت که از من سر زده است؛ اما تاکنون زیانی و کیفری ندیده ام. اگر گناه، جزا دارد و گناهکار باید کیفر بیند، پس چرا ما را کیفری و عذابی نمی رسد!؟ 
در همان روزها، پیامبر قوم بنی اسرائیل، نزد آن مرد آمد و گفت: خداوند، می فرماید که ما تو را عذاب های بسیار کرده ایم و تو خود نمی دانی!
آیا تو را از شیرینی عبادت خود، محروم نک
دیشب دخترم و همسرم خواب بودن و من هی حس میکردم که بدون دخترم نمیتونم زندگی کنم . بعد رفتم تو فکر مردن و اون دنیا و ابدیت و ...  . گوشی رو برداشتم و سرچ کردم که :
آیا در آخرت دخترم را پیدا میکنم ؟
همینجوری یک ساعتی عبارات مختلف رو سرچ کردم و خوندم . اولین نکته این بود که خوندن آیات و روایات در مورد دوزخ ، آخرت و روز حساب و قیامت خودش قلب رو متحول میکنه و اشک ِ آدم رو در میآره .
دومین نکته این بود که بله ، من اگه خوب زندگی کنم اون دنیا دخترم رو میبینم و
حقیقت توسل
بخش سوم
 
 
۳- توسل به عمل صالح
سومین سبب توسل به عمل صالح است که مورد پذیرش همه مسلمانان می باشد انسان می تواند به عملی که آن را فقط برای خدا انجام داده متوسل شود تا دعایش مستجاب گردد امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید:<<إنّ أفضل ما توسل به المتوسلون إلی اللّه تعالی الإیمان به وبه رسوله والجهاد فی سبیله  ....  وأقام الصلاة  ...  و إیتاءالزکاة  ....  وصوم  ...  و حج البیت  ..... >> ( قطعاً بهترین وسیله ای ک
باد می‏وزد و ساعات سرخ حماسه را در گوش درختان، نجوا می‏کند.
من، در باور خیس دریاچه ‏ها، پرواز آخرت را پلک می‏تکانم.
به نیزارهای خاموش دل می‏دهم.ای بزرگ!
با ما که این‏چنین مچاله خویشتن مانده ‏ایم،
از وسعت روشن افق‏ های دور بگو و از صدای عشق،
تا به قله ‏های بلند رهایی بیندیشیم
و در رویای سپید ملکوت، دشت‏های شقایق ‏پوش وطن را،
دف ‏زنان به شور آییم.باورمان، چشمان آسمانی توست
چه کسی می‌تواند درباره اسلام بگوید که اسلام، دین غم و اندوه و گریه و زاری و بی‌نشاطی است؟ در حالی که قرآن با صراحت می‌گوید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خَالِصَةً یوْمَ الْقِیامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ».( سوره اعراف/32) اصلاً درست به عکس است؛ اسلام، دین نشاط است.این آیه که از محکمات قرآن و صر
برای حفظ دنیا و آخرت خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای آرامش اعصاب خودم سکوت را انتخاب میکنم
برای حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم
- چون من سیاستمدار نیستم پس سیاست هم به من ربطی ندارد پس هر جا از سیاست صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان و شخصیت خودم سکوت را انتخاب میکنم .
- چون من اقتصاددان نیستم پس اقتصاد آشفته هم به من ربطی ندارد پس هر جا از اقتصاد صحبت شد برای حفظ دنیا و آخرت خودم و آرامش اعصاب خودم و حفظ شان و
۱/رهبر انقلاب در سخنان زنده تلویزیونی در پایان محفل انس با قرآن کریم: قرآن کتاب زندگی است. اگر آحاد بشر قواعد زندگی را با قرآن تطبیق کنند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد. مشکل ما این است که ما زندگی را با قواعد قرآن تطبیق نمیدهیم/ قرآن هم کتاب معلّم و معرفت است؛ یعنی دل را و اندیشه انسانی را سیراب میکند. قرآن برای آن کسانی که اهل معرفت آموزی هستند یک سرچشمه تمام نشدنی است.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها