نتایج جستجو برای عبارت :

شاهکاری دیگر در ادبیاتِ پارسی زبانان

ویمگز - مجله اینترنتی فارسی زبانان
ویمگز از ابتدای سال ۱۳۹۷ فعالیت خودش رو با انتشار آخرین اخبار و موضوعات بروز شروع کرده و در حال حاضر به پوشش فیلم ها و سریال ها نیز میپردازد. تیم ویمگز تلاش میکنه تا همیشه بهترین و با کیفیت ترین محتوا رو در سریع ترین زمان به دست کاربرانش برسونه.
دانستنی؟
آیامیدانید؟ احتمال دارد درسال 6000میلادی علم به حدی پیشرفت كند كه خودرو ها دیگر استفاده نشوند و انسان توسط موج برروی زمین باسرعت بالا حركت كند!!!!!!!!!!
آیامیدانید؟ ترانزیستور قطعه ای الكترونیكی است كه توسط این قطعه انقلابی درجهان ایجادشد وباعث بوجود آمدن عصر اطلاعات وارتباطات شد.تمام وسایل الكترونیكی ارتباطی برای ایجاد ودریافت امواج ازاین قطعه استفاده میكنند.
آیامیدانید؟اگر از زمین فراتر وبسیار زیاد دور شویم  آسمان ها را به صورت
در زمینهٔ آموزش زبان گیلکی همیشه صحبت‌های بسیاری در مورد انتخاب یک «گویش معیار» و آموزش آن به همهٔ گیلکی‌زبانان صورت گرفته که همواره به نتیجه نرسیده و در عمل بیشتر از اینکه راه‌حل باشد، مانع حرکت و اقدام شده.
آموزش زبان گیلکی، با توجه به تنوع گویشی آن، به کتاب‌های متنوعی نیاز دارد که عده‌ای در عملی شدن آن تردید می‌کنند ولی این کار قابل اجراست.
زبان گیلکی گویش‌های مختلفی دارد که آموزش تمامی این گویش‌ها لازم است. گویش‌های مختلف زبان گیل
آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان هر چند کاری بزرگ است ، ولی وظیفه ملی و شرعی حکم می کند که در هر صورت کاری در این خصوص باید انجام گیرد.بزودی به نام خداوند منان،شاهد تلاشی هر چند کوچک در امر آموزش فارسی رادراین وبلاگ شاهد خواهید بود.
با توجه به جایگاه و اهمیت زبان عربی که بزرگترین عضو از شاخه زبان های سامی است، افراد زیادی برای پیشبرد اهداف اقتصادی، مذهبی، تجاری، تحصیلی و شغلی خود علاقه مند به برقرای ارتباط با کشورهای عربی زبان هستند که این مسئله نیاز به دارالترجمه حرفه‌ای و با تجربه بیش از پیش مشخص میسازد.
زبان عربی، زبان رسمی در بیست و پنج کشور جهان از جمله کشورهای افریقایی چون مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، فرا اردن(اردن) و یمن می باشد. از همین رو تعداد متقاضیانی
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
 
سلام به همه ی پارسی زبانان بازی وارفریم . اینجا داخل این بلاگ ما همراه با انجمن پلی استیشن 4 هستیم ، یعنی 1 ماه از PC عقب هستیم . به هر حال ممکنه اون انجمن رو هم پوشش بدیم . دوستانتون رو معرفی کنید و بزودی داخل یک شبکه اجتماعی دور هم جمع میشیم و در مورد بازی گپ میزنیم و اطلاعات کسب میکنیم .
 
قبایل Angles، Saxons و Jutes از دریای شمال، جایی که امروزه دانمارک و شمال آلمان است، عبور کردند.
در آن زمان ساکنان بریتانیا به زبان Celtic صحبت میکردند؛ اما بسیاری از آنها از سوی مهاجمان به شرق و شمال برده شدند- که در حال حاضر ویلز، اسکاتلند و ایرلند است. Angles از Englaland آمده است و زبان آنها Englisc بود که کلمه های England و English از آن گرفته شده است.
قبایل آلمانی مهاجم، به یک زبان مشابه صحبت میکردند که در بریتانیا امروزه انگلیسی قدیمی Old English- نامیده میشود. انگلیسی ق
 
چطور می توانیم خداوند یگانه را بپرستیم و گویش یا زبان بخصوصی مانند آذری یا عربی یا انگلیسی را نپرستیم؟
به بهانه علاقمندی فراوان به گویش خاص نمی توان به فردی تهمت غیر مومن بودن زد ولی همینکه برای روابط در گویش بخصوصی تقلا می کنید و مدام به آنگونه مردم لبخند میزنید و تبعیض قائل میشوید به معنی پرستیدن آن گویش است همه هنرمندان آذری بدنیا نمی آیند و همه عرب زبانان مقدس نیستند.
پس بخاطر گویش مادرزادی ووطنی به پرستش آن گویش نپردازید. بسیاری از آذ
 
سلام به همه ی پارسی زبانان بازی وارفریم . اینجا داخل این بلاگ ما همراه با انجمن پلی استیشن 4 هستیم ، یعنی 1 ماه از PC عقب هستیم . به هر حال ممکنه اون انجمن رو هم پوشش بدیم . دوستانتون رو معرفی کنید و بزودی داخل یک شبکه اجتماعی دور هم جمع میشیم و در مورد بازی گپ میزنیم و اطلاعات کسب میکنیم .
 
با سلام واحترامیکی از موثرترین راه های یادگیری مکالمه زبان عربی گوش دادن به مکالمه فصیح عرب زبانان می باشد. این کلیپ که یکی از برنامه های تولیدی کشورهای عربی است داستانی با عنوان «شاهزاده بهزاد و یک هلو» را توسط یک راوی نقل می کند. نکته مهم این که : سعی کنید به جای دیدن چندین فیلم یک فیلم را چندین بار ببینید در حدی که مکالمات را حفظ شوید. در اآن لحظه شما چندین دقیقه مکالمه عربی آن هم از کامات و جملات مبتلا به و روزمره را بلد هستید.
دریافت کلیپ
 
⚡️در گۊیشهای مختلف زبان گیلکی «نؤ، نۊ، ناف، ناو، نۊدمال» به معنی «قایق» است. گیلکی‌زبانان به «تنه تۊخالی درخت» که برای جمع شدن آب زیر چشمه قرار می‌دهند هم «نۊب، ناف، نۊ، نۊکا» می‌گۊیند که ظاهرا از مفهۊم قایق گسترش پیدا کرده است. ریشه هندؤارۊپایی اولیه این کلمه به صۊرت nau* بازسازی می‌شود.
در زبانهای همریشه با گیلکی، کلمات زیر در معنی قایق یا کشتی استفاده می‌شوند:
 
ارمنی: navakner بنگالی: naukā گجراتی: naukā'ō فارسی: ناو ایتالیایی: nave پرتغالی: navio
نام تور: تور 3.5 روزه VIP سرعین و اردبیل وسیله نقلیه: اتوبوس VIP  مدل 30 صندلی اقامت در هتل 4 ستاره خلیج فارس رضوان سرعین تاریخ اجرا:14 خرداد تا 17 خردادساعت حرکت: 22:00 ساعت بازگشت در تهران: 24:00 محل حرکت رفت و بازگشت:میدان آرژانتین - خ احمد قصیر - نرسیده به خ 16 - رو به روی بانک توسعه صادراتسهم ماهبان تور کلا 3 وعده غذایی : 3 صبحانهبیمه تور (بیمه ایران) + ورودیه ها + بیمه اتوبوس + تورلیدر باتجربه و کارت دار گردشگری و میراث فرهنگیگشت ها:دریاچه شورابیل - جنگل فندق
«استرس کلمه (word stress)» در درک مطلب شنیداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. زبان انگلیسی یک زبان «استرس محور» می‌باشد که این بدان معنا است که سیلابهای خاصی استرس بیشتری نسبت به بقیـه دریافت می‌کنند، در حالیکه از روی کلمات فاقد استرس به سرعت می‌گذریم. انگلیسی‌زبانان به طور طبیعی استرس کلمات را به کار می‌برند. این آنقدر برای آنها طبیعی است که حتی نمی‌دانند دارند از آنها استفاده می‌کنند. در بسیاری از زبانها، از جمله فرانسه و ژاپنی، هر سیلاب
 
گرگ بالان دیده
آیا می‌دانستید که تقریباهمه ی فارسی زبانان، حتی بزرگانی از ادب فارسی، اصطلاح " گرگ بالان دیده " را که کنایه از افراد آزموده ، سرد و گرم چشیده و دنیا دیده است به غلط " گرگ باران دیده" می‌گویند و می نویسند ؟
 به کار بردن واژه ی باران در این اصطلاح اساسا نادرست است، زیرا همه‌ی گرگ ها  باران دیده هستند و اتفاقا در روزهای زمستانی و بارانی  بیشتر از لانه خارج می شوند و به شکار می پردازند و اگر باران دیدن علت با تجربه شدن گرگ باشد، ای
 
سرود حماسی ویژه ترامپ! بعد از حمله نا جوان مردانه آمریکا به سردار عزیزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ناراحتی در کشورمان موج میزد و بعد از حمله موشکی سپاه عزیزمان دل مردم شاد شد. رادیو گند آباد هم به نوبه خود این خوشحالی رو با شما ترک زبانان ایران و جهان سهیم می شود.
 طنز  رادیو گند آباد #طنز #ترکی #ترامپ #مرگ بر آمریکا #مرگ بر اسرائیل
مجری شبکۀ سهند (آذربایجان شرقی) ضمن بزرگداشت سعدی، حکایتی ازش میخونه که: "بیر نفر حکیمدن سوروشدی... حکیم دئدی... ". من که این حکایت رو هیچ جا ندیده‌م؛ داداش من! اگر به هر دلیلی بنا نداری گلستان رو بگیری دستت و از روش حکایت بخونی، دقیقاً به همون دلیل مجبور هم نیستی یاد و خاطرۀ سعدی رو گرامی بداری. خوشت میاد کسی بدون خوندن اشعار زبان اصلی استاد شهریار، فقط ترجمۀ اونها رو بخونه؟ مثلاً به جای اینکه بگه:
«سعدی‌نین باغ گلستانی گرک حشره قدر
آلماسی سلّه
چین غیر از بایدو سرچ انجین های دیگری هم دارد. امروز داشتم وضعیت یک دومین قدیمی فارسی رو بررسی میکردم که دیدم یکی از نتایج در جستجوگری چینی است یعنی این لینک. بایدو سایت اول چین و چهارم دنیا است این روزها از نظر ترافیک.

دلیل ترافیک بالای بایدو جمعیت بالای چین زبانان دنیاست که البته عمدتا در داخل چین و کشورهای دیگر چون تایوان و هنگ کنگ قرار دارند. آیا بایدو می تواند در زبان انگلیسی هم سهام بیشتری از گوگل بگیرد؟
به درس 23 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در درس 21 با نحوه جمع بستن اسامی در زبان انگلیسی آشنا شدید. در این درس می خواهیم به دسته ای از اسامی که همیشه به صورت جمع مورد استفاده قرار می گیرند بپردازیم.
تفاوت در جمع بودن اسامی
در زبان انگلیسی دسته ای از اشیا که شکلی متقارن دارند و از دو بخش مشابه ساخته شده اند همیشه به صورت جمع مورد استفاده قرار می گیرند. این یک تفاوت کوچک بین دو زبان فارسی و انگلیسی است که معمولا فارسی زبانان
دانلود آهنگ کردی شاد عروسی mp3 برای رقص تند و سه پا آپدیت 97 – 2019
دانلود آهنگ کردی شاد شامل عروسی و برای رقص تند و رقص سه پا و یکجا mp3 آپدیت 2019 با بالاترین سرعت به همراه پخش آنلاین بصورت اختصاصی ار رز موزیک.
این مجموعه با زحمات بسیار زیاد جمع آوری شده لذا خواهشمندیم از کپی بدون ذکر منبع خودداری نمایید.
این مجموعه رو تقدیم میکنم به کرد زبانان عزیز کشورمون.
همچنین پیشنهاد میکنیم از بخش آهنگ کردی باردید نمایید.

ادامه مطلب
سلام
«غیرت» در لغت نامه دهخدا به معنای رشک و حسد مردانه و سرشار از صفات آن است و در تداول فارسی زبانان به معنای حمیت و محافظت عصمت و آبرو و ناموس و نگهداری عزت و شرف آمده است. 
در اخلاق نیز غیرت را چنین تعریف کرده‌اند، غیرت و حمیت، یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، این صفت در قالب مطلوبش از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‌گیرد و یکی از ملکه‌های نفسانی انسان و سبب مردانگی است و مرد بی‌غیرت از زمره مردان خارج است.
همان
دهم اردیبهشت سالروز پیروزی سپاهیان شاه عباس صفوی بر استعمارگران پرتغالی در جزیره هرمز، روز ملی خلیج فارس نامیده شده است.علت این نامگذاری را باید اعمال دور از شئون و مغرضانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در انتشار اخبار و عناوین ساختگی برای این خطه دانست که متاسفانه در رسانه های گوناگون آنها رواج یافته و بر به کارگیری این مجعولات پافشاری و لجاجت می کنند.اتحادیه عرب از سال ۱۹۶۴ رسماً نام خلیج فارس رابرای عرب زبانان ممنوع کرده است اما در ا
دانلود آهنگ کردی شاد عروسی mp3 برای رقص تند و سه پا آپدیت 97 – 2019
دانلود آهنگ کردی شاد شامل عروسی و برای رقص تند و رقص سه پا و یکجا mp3 آپدیت 2019 با بالاترین سرعت به همراه پخش آنلاین بصورت اختصاصی ار رز موزیک.
این مجموعه با زحمات بسیار زیاد جمع آوری شده لذا خواهشمندیم از کپی بدون ذکر منبع خودداری نمایید.
این مجموعه رو تقدیم میکنم به کرد زبانان عزیز کشورمون.
همچنین پیشنهاد میکنیم از بخش آهنگ کردی باردید نمایید.

ادامه مطلب
ما فارسی‌زبانان به هر نوع فعالیتی که سرگرممان کند و بتواند لحظات شاد و خوشی را برای ما فراهم کند، بازی می‌گوییم. صرفا کافی‌ست که تا یک حال باحال را در اوقات فراغت و مهمانی‌هایمان تجربه کنیم اما در زبان انگلیسی بین play  و game تفاوت قائل هستند ولی ما هر دو کلمه را بازی به فارسی ترجمه می‌کنیم.
ادامه مطلب
⚡️ برگی از کتاب الابانه نوشته ابوجعفر هوسمی که در آن خطبهٔ عقد به زبان گیلکی نوشته شده‌است.
شواهد نشان می‌دهد بر خلاف ادعای تمامیت خواهان در دؤرانی که گیلکی زبانان حاکم بر مناطق خؤد بۊده‌اند امۊرات مختلف تحصیلی، نظامی، اجتماعی و... به زبان گیلکی صۊرت می‌گرفته.
فصل و اللفظ الشرعی فی نکاح ان یقول فلان تو خوی دختر فلانیه ‌نوما بقول خیا (تع) و بخبر؟ رسول (ص) و بحضوری این جماعة باون ولایة که تا هسته از جهة حق تو و اون وکالتی که تا هسته از جهة تی
             خوابِ نوشین
 
   یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوشِ من آمد دختری
   سرنهادم در کنارِ گوشش و
   گفتم از حورِ بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبانِ نازُکش
   مست گشتم من از این همبستری
   چون گرفتم کامِ دل از سینه اش
   ناگهان آمد صدایی از دری
   خواستم تا که بیایم من به خود
   از دلِ حالم پریدم با سری
    بَه ! چه نوشین خوابِ خوبی داشتم
   حک بِشُد این خوابِ خوش بر دفتری
   کاش آید باز برچشمم تَبِ  :
   بوسه و آغوش و مَی در ساغری
    با نگاه
             خوابِ نوشین
 
   یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوشِ من آمد دختری
   سرنهادم در کنارِ گوشش و
   گفتم از حورِ بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبانِ نازُکش
   مست گشتم من از این همبستری
   چون گرفتم کامِ دل از سینه اش
   ناگهان آمد صدایی از دری
   خواستم تا که بیایم من به خود
   از دلِ حالم پریدم با سری
    بَه ! چه نوشین خوابِ خوبی داشتم
   حک بِشُد این خوابِ خوش بر دفتری
   کاش آید باز برچشمم تَبِ  :
   بوسه و آغوش و مَی در ساغری
    با نگاه
⚡️ در زبان گیلکی برای بیان مفهوم «فیک و تقلبی بودن» چیزی از کلمه «شال/شائال» استفاده می‌شود؛ معمولا مورد توصیف شده، شباهت ظاهری با مفهومی دارد که بعد از «شال» قرار می‌گیرد اما ذاتا متفاوت است.
چند مثال:
شال میری/ شال مرگی= مردن تقلبی، خود را به مردن زدن
شائال خاوه= خود را به خواب زدن، خواب ساختگی
شال تسبیح/ شال مرخه= گیاهی با دانه هایی شبیه دانه‌های تسبیح که در کنار نهرها می‌روید
شال اشکم= مقداری غذا که رفع گرسنگی موقت کند
شال ویلاج= بار
سلام
امروز می خواهم برترین سایت دانلود نرم افزار ایران را به شما معرفی کنم.
این سایت بروزترین نسخۀ نرم افزار ها را در بدو انتشار ، در خود جای می دهد تا پارسی زبانان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.
سرعت بارگذاری صفحات این سایت در سرعت های پایین بسیار فوق العاده است.
این سایت هچنین دارای یک انجمن ( فروم ) نیز هست که در آن مباحث و مشکلات و هر چیز دربارۀ کامپیوتر و اینترنت و ... بیان می شود و کاربران آن همیشه در جال پرسیدن و  پاسخ دادن هستند و از
             خوابِ نوشین
 
   یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوش من آمد دختری
   سرنهادم در کنار گوشش و
   گفتم از حور بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبان نازکش
   مست گشتم من از این همبستری
   ناگهان کردم هوای باغ او
   تا بچینم من ، دو لیموی تری
   تا گرفتم من به دندانم یکی
   بعد از آن رفتم سراغ دیگری
   چون گرفتم کام دل از سینه اش
   ناگهان آمد صدایی از دری
   خواستم تا که بیایم من به خود
   از دل حالم پریدم با سری
    بَه چه نوشین خواب خوبی داشتم
این کار نیاز به گوش دادن به گفتگو در مورد مشکل مربوط به
یک  دانش آموز و دو راه حل ممکن دارد. شما
باید  از اطلاعات این مکالمه استفاده کنید
تا مشکل را درک کنید و نظر خود را در مورد چگونگی حل آن ارائه دهید.درکار آکادمیک شما نیاز
دارید به یک سخنرانی علمی در کلاس درس گوش دهید و سخنرانی را خلاصه کنید و توضیح
دهید که جزئیات و نمونه های چطور با موضوع مرنبط هستند.
پاسخ های شما به شش بخش صحبت کردن(Speaking ) بر اساس اینکه چقدر با موفقیت
توانستید با آنها روبرو
           خوابِ نوشین
 
  یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوشِ من آمد دختری
   سرنهادم در کنارِ گوشش و
   گفتم از حورِ بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبانِ نازُکش
   مست گشتم من از این همبستری
   چون گرفتم کامِ دل از سینه اش
    ناگهان آمد صدایی از دری
    خواستم تا که بیایم من به خود
     از دلِ حالم پریدم با سری
     بَه ! چه نوشین خوابِ خوبی داشتم
    حک بِشُد این خوابِ خوش بر دفتری
    کاش آید باز برچشمم تَبِ  :
     بوسه و آغوش و مَی در ساغری
     ب
شورای اسلامی! شهر بابل که پیش از این سابقه حذف نام میدان انتفاضه و بی توجهی به نام شهدا را در کارنامه خود دارد مدتی است که در یک اقدام مشکوک، میدانی را به اسم یکی از عناصر وابسته به حزب توده که پیشینه اخراج از نهادهای دولتی و محکومیت در زندان اوین را دارد و در آثار خود در جهت تحریف تاریخ انقلاب اسلامی کوشش نموده، نامگذاری کرده است.
از شورای شهر بابل که معرّف حضور همه ایرانیان و فارسی زبانان سراسر عالم است و نام آن لبخندی ملیح و معنادار را بر گو
پنجمین جلسه جلسه آموزشهای بنیاد کشه برای فارسی زبانان (آموزش نانو و نانو کوت کردن فلزات ) آقای دکتر حسن بوجاران و خانم دکتر آذر بوجاران
به دلیل طولانی بودن این جلسه آموزش عمومی  آقای دکتر حسن بوجاران در پنج قسمت ارایه می شود.
ادامه مطلب
             خوابِ نوشین
 
   یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوش من آمد دختری
   سرنهادم در کنار گوشش و
   گفتم از حور بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبان نازکش
   مست گشتم من از این همبستری
   ناگهان کردم هوای باغ او
   تا بچینم من ، دو لیموی تری
   تا گرفتم من به دندانم یکی
   بعد از آن رفتم سراغ دیگری
   چون گرفتم کام دل از سینه اش
   ناگهان آمد صدایی از دری
   خواستم تا که بیایم من به خود
   از دل حالم پریدم با سری
    بَه چه نوشین خواب خوبی داشتم
ششمین جلسه جلسه آموزشهای بنیاد کشه برای فارسی زبانان (روح ) آقای دکتر بوجاران و خانم دکتر آذر بوجاران  و با حضور و توضیحات دکتر کشه 
به دلیل طولانی بودن این جلسه آموزش عمومی  آقای دکتر حسن بوجاران در پنج قسمت ارایه می شود.
ادامه مطلب
ششمین جلسه جلسه آموزشهای بنیاد کشه برای فارسی زبانان (روح ) آقای دکتر بوجاران و خانم دکتر آذر بوجاران  و با حضور و توضیحات دکتر کشه 
به دلیل طولانی بودن این جلسه آموزش عمومی  آقای دکتر حسن بوجاران در پنج قسمت ارایه می شود.
ادامه مطلب
ششمین جلسه جلسه آموزشهای بنیاد کشه برای فارسی زبانان (روح ) آقای دکتر بوجاران و خانم دکتر آذر بوجاران  و با حضور و توضیحات دکتر کشه 
به دلیل طولانی بودن این جلسه آموزش عمومی  آقای دکتر حسن بوجاران در پنج قسمت ارایه می شود.
ادامه مطلب
خیلی از هموطنان ما دنبال مشاغل سودآور در ایران هستند مقاله ای که در اینجا درج کرده ایم صرفا مربوط به ایرانیان عزیز در داخل کشور نیست بلکه مقصود ما تمام ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می باشد و حتی فراتر از این مقصود ما تمام فارسی زبانان مانند: تاجیک ها و افغان های عزیز هم می باشد. 
شاید از خود سوال کنید که کارهای تولیدی سودآور چیست؟ ما به شما شاخه های مختلف را معرفی خواهیم کرد و پیشنهاد کار تولیدی خوب و مفید را خواهیم گفت. 
شرکت
شنل پاره
رمان دردناک شنل پاره
اثر نویسنده روس، نینا بربروا است که بی‌شباهت به زندگی خود او نیست. نینا
در خانواده‌ای مرفه در پتربورگ به دنیا آمد و در نوجوانی شاهد انقلاب و
فروپاشی نظم حاکم بر جامعه روسیه بود. او در گرماگرم انقلاب با مفهوم
نابرابری اجتماعی آشنا شد و سختی و محرومیت را با گوشت و پوست خود حس کرد.
پس
از انقلاب اکتبر بود که به دلیل فشارهای سیاسی و تنگ فضای فرهنگی، مجبور
شد سرزمین مادری را ترک کند و رهسپار تبعید شود. نینا کتاب شنل
             خوابِ نوشین
 
   یک شبی آمد به بالینم پری
   سوی آغوشِ من آمد دختری
   سرنهادم در کنارِ گوشش و
   گفتم از حورِ بهشتی بهتری
   لب نهادم بر لبانِ نازُکش
   مست گشتم من از این همبستری
   چون گرفتم کامِ دل از سینه اش
   ناگهان آمد صدایی از دری
   خواستم تا که بیایم من به خود
   از دلِ حالم پریدم با سری
    بَه ! چه نوشین خوابِ خوبی داشتم
   حک بِشُد این خوابِ خوش بر دفتری
   کاش آید باز برچشمم تَبِ  :
   بوسه و آغوش و مَی در ساغری
    با نگاه
دوربین مداربسته به انگلیسی CCTV یا Closed Circuit Television می‌باشد. همانطور‌که از ترجمه کلمه به کلمه عبارت CCTV پیداست، انگلیسی‌زبانان به این نوع سیستم نظارت تصویری "تلویزیون مداربسته" می‌گویند. ولی ما فارسی‌ زبانان این نوع سیستم‌ های امنیتی را با نام دوربین مداربسته می‌ شناسیم. دوربین عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد. سیستم‌های نظارت تصویری معمولا شامل دوربین، دستگاه ضبط و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محی
۱- چینیزبانی که بیشترین تعداد صحبت کننده را در جهان دارد و سخت ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان است‌. اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید، چینی یکی از بهترین زبان ها برای یادگیری است. در واقع این زبان جزء غیر عادی ترین زبان هاست و ۳۰ زبان دیگر را در خود جای می دهد. ماندارین نیز به طور گسترده در جهان صحبت می شود. تمام این زبان ها به دلیل ادبیات و نوشتار یکسان، چینی محسوب می شوند. دیگر نمونه های شناخته شده، Wu و Cantonese می باشد.
منابع همچنین نشا
توی صفحه‌ی آخر کتاب «در جست‌وجوی شانگری لا» نوشته بود: «اگر عمری باقی بود در سفرنامه‌ی بعدی از سفر به پامیر و بخش‌هایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان و چین می‌نویسم. سفری که به اعتقاد بسیاری جزء بیست ماجراجویی بزرگ دنیاست.»
دیروز یک بار دیگر کتابش را دست گرفتم. انصافاً کتاب خوبی بود. از همان مفهوم شانگری لای اول کتاب بگیر تا صفحه‌ی آخرش که از پامیر گفته بود برایم جادویی بود. جای‌جای کتاب را خط کشیده بودم و یاد گرفته بودم. همان وقت هم یک
مشاهده‌ی این مستند بی همتای نجومی را به هر انسان جویای خردی پیشنهاد میکنم. مستندی به ظاهر علمی ولی آکنده از مفاهیم بسیار عمیق اخلاقی؛ به این امید که شاید دیدن و درک آن برای ما ایرانیان گام و تکانه‌ای باشد رو به نیکی و صلح.
همچنین تشکر میکنم از John Boswell عزیز از رسانه‌ی Melodysheep که این اجازه را به من دادند تا این محصول را برگردان کرده و به دست فارسی زبانان برسانم.
ویدیو : Melodysheepاجرای زیرنویس : کامران صاحبی
[پ.ن 1: همیشه در مستندهای نجومی از گذشته تا ب
   JIKJIK,PISHI              انجمن ادبیات داستانی دریچه کلیک کنید}{}{}{}{ 
 رشت تن پوش زرد خزان به تن دارد ، وباغ بزرگ هلو در خط خمیده ی گذر امین الضرب به خواب فرو رفته ، پسرکی در همسایگی بنام شین ، میگفت ؛ غروب های خزان خورده ی ایام در دلش بشکه های هجران عشق بهار را جابجا میکنند ، اما نمیدانم کدام بهار را میگفت!?... بهار رفته بر باد تقویم چهار برگ دیواری را?.. یا بهار جفای مهربانی که نرفته از یادش را ...? 
لباسهایم را پوشیدم، آنقدر لاغر شده بودم كه در تنم مى ر
کتاب "والتر بنیامین؛ به سوی نقد انقلابی"نوشته ی
تری ایگلتون از جمله چند کتابی است که از نمایشگاه امسال ابتیاع کردم. ایگلتون،
نظریه پرداز ادبی نومارکسیست که برای فارسی زبانان چهره ای آشناست، هدف خود را از
نگارش این اثر تلاشی می داند در راستای دفاع از اصالت فکر انقلابی بنیامین در
مقابل تفاسیر محافظه کارانه. از این قرار برای ایگلتون، بنیامین نظریه پرداز
دموکراسی رادیکال است. پس التزام او در این پژوهش، برجسته سازی خطوط دگرگونی
انقلابی از دل م
 
 
 
 
 
1.بدون خجالت صحبت  کنید.
فقط یک راه برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و آنهم اینست که دهانتان‎ را باز کنید و به انگلیسی صحبت کنید! دائماً صحبت کنید تا خوب پیشرفت کنید. اصلاً مهم نیست کلمه‎ای را اندکی بلد هستید یا تلفظ تان خوب نیست. اگر می‎خواهید پیشرفت کنید فقط باید صحبت کنید.
 
 
نکته دیگری که هنگام صحبت کردن به انگلیسی باید به آن بیشتر توجه کنید، گرامر است. برای اینکه بخواهید با کسی به انگلیسی صحبت کنید لازم نیست کاملاً به گرامر
 

1.بدون خجالت صحبت  کنید.
فقط یک راه برای یادگیری زبان انگلیسی
وجود دارد و آنهم اینست که دهانتان‎
را باز کنید و به انگلیسی صحبت کنید!
دائماً صحبت کنید تا خوب پیشرفت کنید. اصلاً مهم نیست کلمه‎ای
را اندکی بلد هستید یا تلفظ تان خوب نیست. اگر می‎خواهید
پیشرفت کنید فقط باید صحبت کنید.

نکته دیگری که هنگام صحبت کردن به
انگلیسی باید به آن بیشتر توجه کنید، گرامر است. برای اینکه بخواهید با کسی به
انگلیسی صحبت کنید لازم نیست کاملاً به گرامر مسلط باشی
شاید در مقالات متعدد خوانده باشید که زبان ایتالیایی برگرفته از زبان لاتین است. و البته این امر کاملا صحیح می باشد. زبان ایتالیایی مشتق شده از زبان ایتالیایی و صد البته نزدیکترین زبان به لاتین از میان سایر زبان های جنوب اروپا به شمار می رود. منظور از نزدیک ترین زبان به لاتین تعداد فراوان واژه های زبان ایتالیایی با زبان لاتین می باشد که در تاریخ فرهنگ زبان های اروپا به آن صحبت می شد. البته به جز ایتالیایی زبان های اسپانیایی، پرتغالی، یونانی و
از همان صفحه‌ی مقدمه از کتاب خوشم آمد. نخ نامرئی تمام فصول کتاب چیزی بود به اسم شانگری لا: یکی از رؤیایی‌ترین مکان‌های روی زمین: «در سال 1933 نویسنده‌ی بریتانیایی، جیمز هیلتون، رمانی در مورد این مکان دیدنی و عرفانی نوشت و آن را افق گمشده نامید. شانگری لا در حقیقت اوتوپیا یا آرمان‌شهری است که به‌عنوان بهشتی زمینی هم شناخته می‌شود، شهری در حوالی کوه‌های تبت و هیمالیا که از جهان بیرون پنهان است و در آن خوشحالی ابدی است... شانگری لا واژه‌ای سا
 
به نام خدا
مجموعه زبان شناسی (Linguistics) یکی دیگر از زیر مجموعه های علوم انسانی به شمار می رود. کد این مجموعه در کنکور کارشناسی ارشد 1110 است که در دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه ( نوبت دوم)، مجازی پیام نور، مجازی ویژه شاغلین، پیام نور و پردیس های خودگردان دانشجو می پذیرد.
در تعریف زبانشناسی آمده است، زبان‌شناسی دانشی است که به طور علمی توجیه می‌کند که زبان چگونه کار می‌کند. زبان‌ دستگاهی است نظام یافته از علائم آوایی که ارزش آنها به وسیله اجت
⚡️ در بررسی زبان‌های گیلکی و فارسی گاهی به واژه‌های هم‌ریشه‌ای برمی‌خوریم که در یک زبان صورت کوتاه‌تری نسبت به زبان دیگر دارند. در ابتدا شاید اینگونه به نظر برسد که صورت بلندتر، شکل قدیمی‌تر را بیشتر حفظ کرده است؛ اما با مقایسهٔ واژگان با زبان‌های قدیمی‌تر به این نتیجه می‌رسیم که لزوما اینطور نیست.
در ادامه چند نمونه را بررسی می‌کنیم:
کلمه «زمی/ زیمی» در زبان گیلکی معادل «زمین» در زبان فارسی است؛ برای مثال «ملجا زیمی، خؤل زیمی» نا
اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل تسنن به بیعت‌شکنی عمر بن خطاب و غصب خلافت توسط او
غزالی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نویسد:
واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: « من كنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى كل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحكیم ثم بعد
رشته کوه‌ هیمالیا

رشته‌کوه یا سلسله‌جبال که پارسی‌زبانان فرارود بدان قطارکوه می‌گویند به گروهی از کوه‌های به‌هم‌پیوسته که توسط زمین‌های کم ارتفاع احاطه شده باشند گفته می‌شود. در میان رشته‌کوه‌های گوناگون معمولاً رودخانه‌ها و دره‌هایی قرار دارند. زمین‌های یک رشته‌کوه لزوماً دارای پیشینه زمین‌شناختی یکسان نیستند. رشته‌کوه‌ها معمولاً در جهت طولی کشیده شده‌اند و در اثر عوامل زمین‌ساختی مانند فشار دو صفحه زمین ساخ
چرا باید ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
با توجه به حجم روزافزون مراودات تجاری ایران و ترکیه و همچنین سفرهای ایرانیها به ترکیه از جمله مسافرت های کاری، توریستی، تحصیلی و... بسیاری از ایرانیان نیاز دارند تا ترکیه استانبولی را یاد بگیرند.
 
قابل توجه علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه
در این میان یادگیری ترکی استانبولی به خصوص برای کسانی که می خواهند امتحان تومر بدهند و در ترکیه ادامه تحصیل دهند، لازم و ضروری است و بدون یادگیری ترکی
شاید در مقالات متعدد خوانده باشید که زبان ایتالیایی برگرفته از زبان لاتین است. و البته این امر کاملا صحیح می باشد. زبان ایتالیایی مشتق شده از زبان ایتالیایی و صد البته نزدیکترین زبان به لاتین از میان سایر زبان های جنوب اروپا به شمار می رود. منظور از نزدیک ترین زبان به لاتین تعداد فراوان واژه های زبان ایتالیایی با زبان لاتین می باشد که در تاریخ فرهنگ زبان های اروپا به اشاره شده. البته به جز ایتالیایی زبان های اسپانیایی، پرتغالی، یونانی و فرا
قبلاً گفتیم که بعد از آمیختن زبان‌هاى دیگر به زبان عربى و از دست‌رفتن ملکات فطرى عرب، بحث از الفاظ‍‌ و لغت و اعراب و مانند آن داخل در کتاب‌هاى تفسیر و قسمتى از مباحث آن شد و قسمت دیگر بحث از ناسخ و منسوخ و اسباب نزول و مقاصد آیات و نحوه‌ی قرائت‌ها و بیان آن‌چه مربوط‍‌ به قصص و وقایع گذشته و آینده است و سند و مدرک در این قسمت از تفسیر سنّت نبوى و احادیث ائمه علیهم‌السلام می‌باشد، جز آیاتى که در مورد قصص و یا براى ارشاد افکار و به کارانداخ
«اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می‌شود»
و اگر علوم انسانی بومی‌سازی شود دانشگاه اصلاح می‌شود
***
 
مادّیت با معنویّت در کنار هم نیستند
معنویّت محیط بر مادّیت است
***
 
استفاده از تعبیر چشم جهان‌بین در بارۀ دجّال
در درجۀ نخست نشان می‌دهد که چشم نماد جهان‌بینی است
***
 
استاد شهریار
نمایندۀ شعر ترک‌زبانان ایران است.
***
 
المقنّع:
آخرین بازماندۀ جادوگران قدیم و سرسلسلۀ دانشمندان جدید.
***
 
عکس آنچه را که دربارۀ ناصرالدّین‌شاه گفتم دربارۀ
متمم چیست؟
متمم مخفف عبارت محل توسعه مهارت‌های من و طرحی برای تولید محتوای فارسی با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت فارسی زبانان در نقاط مختلف ایران و جهان است.
طرح متمم از دوم بهمن سال ۱۳۹۲ به صورت رسمی آغاز به کار کرد و هم اکنون با همکاری یک تیم تخصصی تولید و مدیریت محتوا و آموزش مهارتی، به سرپرستی محمدرضا شعبانعلی، فعالیت می‌کند.
شرح بالا مأموریتی است که سایت متمم برای خود تعریف نموده است. در فضای اینترنت فرصت‌های بیشماری برای آموزش و توس
خلّاقیت به یک معنی می شود ضد تقلید. کلمه ی تقلید از ریشه ی «قلد» و از زبان عربی می آید . این کلمه  به معنی تقلید کردن، کپی کردن و جعل کردن یا ادای دیگران را درآوردن  است.و کلمه ایی که از این ریشه که برای ما فارسی زبانان آشناست« قلّاده »است. قلّاده همان گردنبندی است که به گردن حیوانات اهلی یا وحشی می بندند و اختیارشان را به دست می گیرند. تقلید کردن همان دادن اختیار به دست چیز دیگری  و بند بر اختیار گذاشتن است. اختیاری که باید آزاد باشد. هنر همیشه ض
 
 
ماشین حساب با سی پلاس پلاس
 
 
فعلا فایل exe را در اختیارتون می زارم انشاالله به کارتون بیاد!
 
  
با سیزده عمل ریاضی از جمله :
اتحاد ، فاکتوریل ، محیط ، مساحت ، حجم ، جذر و ...
 
با زبان فینگیلیش تقدیم به همه فارسی زبانان
 
 
برنامه نویس: محمد صادق تقی زاده
 
  برای دانلود کد به ادامه مطلب برید! 
ادامه مطلب
چرا باید ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
با توجه به حجم روزافزون مراودات تجاری ایران و ترکیه و همچنین سفرهای ایرانیها به ترکیه از جمله مسافرت های کاری، توریستی، تحصیلی و... بسیاری از ایرانیان نیاز دارند تا ترکیه استانبولی را یاد بگیرند.
 
قابل توجه علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه
در این میان یادگیری ترکی استانبولی به خصوص برای کسانی که می خواهند امتحان تومر بدهند و در ترکیه ادامه تحصیل دهند، لازم و ضروری است و بدون یادگیری ترکی
پانزده گفتار مجموعه‌ای مشتمل بر پانزده سخنرانی استاد شهید آیت‌اللّه مطهری در زمان‌ها و مکان‌های مختلف است. که در زمان حیات آیت‌اللّه مطهری منتشر شده است.
تاریخ و مکان هریک از سخنرانی‌ها در ابتدای آن‌ها ذکر شده است. خوشبختانه از سال 1380 که تاریخ چاپ اول این کتاب است، تا به امروز، این کتاب از استقبال خوبى از سوى مردم ایران و سایر فارسى‏ زبانان برخوردار و تداعى‏ کننده دو کتاب ده گفتار و بیست گفتار آن شهید عزیز - که در زمان حیات ایشان منتشر
نماز اوّل وقت یعنی:
کارهای انسانها را به کار خدا ترجیح ندهیم.
***
 
جایی که جدال با آدم نادان باعث زشتی چهره می شود
پناه بر خدا از جدال با آدمی که خود را به نادانی زده است
***
 
چطور بپذیرم انسانها بلکه حیوانات در طول میلیونها سال اطّلاعی از الکتریسیته و نحوه بکارگیری آن نداشتند
تا اینکه آقای ادیسون آن را کشف نمود؟
غرب خیلی گستاخ است!
***
 
آیا صرف حرف زدن با دختر مردم حقّی را ایجاد می کند
که ازدواج او با دیگری خیانت تلقّی شود؟
***
 
من اوّلش فکر میکرد
 
آموزش زبان عربی 
در این بخش از دارالترجمه رسمی عربی در سایت پارسیس دپارتمان مترجمین عربی آموزش های لازم و کاملی را در خصوص زبان عربی پارسیس منتشر کرده اند .
لازم به ذکر است این آموزش ها کاملا انحصاری بوده و شامل اصطلاحات و واژگان پرکاربرد زبان عربی نیز میباشد که در هیچ سایتی پیدا نخواهد داشت .
در زبان عربی الفبای که استفاده میشود همان الفبایی است که در زبان  فارسی استفاده میگردد لذا برای فارسی زبانان که نیاز به یادگیری و آموزش زبان عر
در بسیاری از کسب‌وکارها طراحی سایت‌ دو زبانه و چند زبانه
که اهدافی تجاری و بازرگانی را در حوزه بین‌المللی برای خود ترسیم
کرده‌اند و یا تعدادی از کاربران و متقاضیان کسب‌وکار آن‌ها غیرفارسی
زبانان هستند، بسیار لازم و ضروری است.
با
طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه شما به‌راحتی خواهید توانست با مشتریان
خارج از مرزها تعامل داشته و وارد معامله و خریدوفروش با آن‌ها شوید.
جالب
است بدانید در سیستم‌های جدید تبلیغاتی بخصوص تبلیغات در موتوره
آزمون تسلط به زبان انگلیسی که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است، سلپیپ نام دارد. CELPIP به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که توانایی خود را در به کارگیری زبان انگلیسی نشان دهند. تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا مطلع هستند که در هر شرایطی برای مهاجرت به کانادا، دانش زبان انگلیسی یکی از ضروریات است و تمام مهاجران باید که با یکی از آزمون‌های بین‌المللی، سطح توانایی خود را در زبان انگلیسی برای دولت کانادا مشخص کنند.
CELPIP
با
تلفظ نام‌های خارجی در میان فارسی زبانان همیشه یک چالش بزرگ بوده است و البته اکثر اختلاف ها از فرنگی‌مآبی بعضی افراد که تازه یک زبان خارجی را یاد گرفته‌اند و تصور می‌کنند هر نامی را باید به لهجه غلیظ زبان مبدا تلفظ کنند ناشی شده. طبعا گذشتگان ما بسیاری از نام‌های خاص عربی را به طور «غریزی» با نظام آوایی فارسی تطبیق داده‌اند و خود به خود درک کرده‌اند که لزومی ندارد و اصلا درست نیست که مثلا نامی همچون «حسین» را به تلفظ غلیط عربی «حوسَین» تل
 
 
 
آزمون تسلط به زبان انگلیسی که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است، سلپیپ نام دارد. CELPIP به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که توانایی خود را در به کارگیری زبان انگلیسی نشان دهند. تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا مطلع هستند که در هر شرایطی برای مهاجرت به کانادا، دانش زبان انگلیسی یکی از ضروریات است و تمام مهاجران باید که با یکی از آزمون‌های بین‌المللی، سطح توانایی خود را در زبان انگلیسی برای دولت کانادا مشخص کنند.
CEL
 
 
ماشین حساب با سی پلاس پلاس
 
 
فعلا فایل exe را در اختیارتون می زارم انشاالله به کارتون بیاد!
 
  
با سیزده عمل ریاضی از جمله :
اتحاد ، فاکتوریل ، محیط ، مساحت ، حجم ، جذر و ...
 
با زبان فینگیلیش تقدیم به همه فارسی زبانان
 
 
برنامه نویس: محمد صادق تقی زاده
 
  برای دانلود کد به ادامه مطلب برید! 
 
 
دانلود رایگان: نداریم
قیمت: یک صلوات برای تعجیل در فرج
برای دانلود روی کلمه دانلود بزنید!
دانـــلــــود
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آزمون تسلط به زبان انگلیسی که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است، سلپیپ نام دارد. CELPIP به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که توانایی خود را در به کارگیری زبان انگلیسی نشان دهند. تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا مطلع هستند که در هر شرایطی برای مهاجرت به کانادا، دانش زبان انگلیسی یکی از ضروریات است و تمام مهاجران باید که با یکی از آزمون‌های بین‌المللی، سطح توانایی خود را در زبان انگلیسی برای دولت کانادا مشخص کنند.
CEL
 
رازهای کسب ثروتآیا تاکنون به راز جذب پول و ثروت فکر کرده اید؟ شما نیز تمایل دارید که با روش های درست، راز جذب پول در زندگی را یاد بگیرید؟ به نظر شما ثروتمندان چه رازهایی را در زندگی خود کشف و اجرا کردند تا توانستند به جایگاه ایده‌آل پول و ثروت در زندگی خود دست یابند؟ آیا آگاهی از موارد زیر در خصوص ثروتمند شدن برای شما جذاب می باشد؟
دوره آربی چیست؟
هفت گام تنظیم شده برای جذب سریع پول که باید روی آن ها کار کنید.چگونگی غلبه بر کلید اعتقادات پنه
دانلود گلچین شاد آذری ویژه عروسی و ماشین و رقص پا آپدیت 98 – 2019
سوپرایز آهنگ شاد جدید رز موزیک
برای آذری زبانان عزیز، دانلود گلچینی از آهنگ های شاد آذری مخصوص
تالارهای عروسی مجلسی رقص پا و برای سیستم صوتی ماشین آپدیت جدید با کیفیت
فوق العاده به صورت یکجا فایل زیپ(zip).
“فایل زیپ در انتهای پست”
موسیقی آذربایجانی
موسیقی آذربایجانی به موسیقی سنتی مردمان آذربایجانی اطلاق می‌شود. هنرمندان آذربایجانی با خلاقیت خود، موسیقی منحصر به‌ فردی را می
کسب درآمد اینترنتیکسب درآمد میلیونی این روزها بازار بسیار داغی در بین کاربران فضای مجازی پیدا نموده است. همگان بدنبال کسب درآمد میلیونی هستند. آیا تصور می نمایید کسب درآمد میلیونی صحت دارد؟ در این مقاله قصد داریم با شما در مورد کسب درآمد میلیونی صحبت نماییم. در زمان های گذشته افراد یک جامعه به واسطه مشاغل خودشان، مایحتاج زندگی روزمره خودشان را تامین می‌کرده‌اند. البته اینگونه درآمدها کاملاً مشخص بوده است و اگر فردی قصد می‌نمود درآمد خو
زنوفوبیا
یعنی تو نسبت به مردمی که از کشورهای دیگه میان جهت گیری داشته باشی و bias باشی.
در دنیای امروز، نژاد و مذهب و دین و منطقه زندگی و زبان و ... خیلی به هم آمیخته شدن.
در نتیجه شما اگه این کلمه رو گوگل کنین ممکنه که معادل های متفاوتی براش پیدا کنین از جمله همون نژادپرستی یا ریسریزم.
مسئله ای که با کلمه نآدپرستی هست اینه که تصور کنین
جک از ایران رفته دانمارک
جک هفت جدش وایت دانمارکن و و از نظر نژادی و نه ملیتی، اصالتا دانماریکه و پدر و مادرش و.. ه
ارسطو، این فیلسوف جامع و اندیشمند بزرگ همه دوران‌ها را، معلم اول نام نهادند. و این البته نشانگر مقام فاخر معلمی است. اکنون، می‌سزد که ما کرونا را معلم آخر بنامیم. اما چنان که در تعبیر انگلیسی‌زبانان آمده، آخرین، فروترین نیست و بسا که فراترین باشد. معلم آخر، اینجا نشانگر آخرِ معلمی است. اما آموزه‌های این معلم آخر کدامند که او را شایسته این نام می‌کنند؟
نخست، کرونا تصویر ما را از جهان دگرگون کرد. او نشان داد که جهان اسرارآمیز است و این را عی
ترکیب «ول ٚ پیت» در زبان گیلکی به معنی "کج و کوله" است.
«ول» در زبان گیلکی «بپیته، ناراست» معنی می‌دهد. از همین ریشه «ور»، «خۊل» ؤ «کۊل» هم در این زبان وجود دارد که برای مفاهیم نزدیک به آن استفاده می‌شود. از رو این قیاس صورت احتمالی این واژه را می‌توان برای "گیلکی اولیه" اینگونه بازسازی کرد: xvar* 
همانگونه که مشاهده  می‌کنید در واژهٔ بازسازی شده دو صامت در کنار هم آمده‌اند که اصطلاحا آن را «غوشه صامت» می‌نامند؛ واژگان امروزی گیلکی به ما نشان
نکاتی در زمینه انتخاب اسم برای فرزند وجود دارد که از دید بسیاری از پدر و مادرها پنهان می‌مانند. با توجه به تجربیات کودکی و بزرگسالی خودم چند مورد از آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم. 
۱. اسم کودک علاوه بر خوش صدایی و داشتن تلفظ راحت در زبان مادری، بهتر است قابل تلفظ در زبان‌های دیگر هم باشد. هر چه باشد از بزرگسالی کودکمان خبر نداریم و شاید او علاقه به دیدن و زندگی در جاهای دیگر دنیا پیدا کند. پیدا کردن اسمی که مانند «سارا» در اکثر زبان‌ها
بررسی جنبه های مختلف موضوع باعث شده تا نیاز کاربر تنها با خواندن مقاله شما برطرف شود. هر چه مقالات شما جامع تر و کامل تر باشد تاثیر بیشتری در سئو سایت شما خواهد داشت و بنابراین دارکوب شما را تشویق می نماید سایت خود را تبدیل به مرجع اطلاعاتی زمینه فعالیت خود نمایید. در فروشگاه اینترنتی که به فروش مستقیم محصولات خود میپردازد، طبیعی است که هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان باشد. بنابراین راه اندازی یک سیستم ترکینگ در فروشگاه های اینترنتی لازم اس
در اکثر زبان‌های کهن واژه‌ای وجود نداشته که مترادف رنگ آبی باشد و در بسیاری از زبان‌های امروزین هم از یک واژه برای اشاره به رنگ سبز و آبی استفاده می‌شود. ویلیام گلدستون دانشمند و سیاستمدار بریتانیایی از اولین افرادی بود که در سال ۱۸۵۸ به تحقیق در مورد این زمینه پرداخت. وی با بررسی اودیسه و دیگر متن‌های یونانی باستان متوجه شد که هیچ چیزی با رنگ آبی توصیف نشده و گویا اصلاً برای یونانی‌ها با وجود زبان و ادبیات بسیار غنی خود رنگ وجود نداشت
دانلود کتاب صوتی دختری که رهایش کردی
دانلود کتاب صوتی دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز
فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 33 حجم کل فایل ها: 836 مگابایت مدت زمان پخش: 17 ساعت و 40 دقیقه نویسنده: جوجو مویز مترجم: شیدا رضایی زبان ترجمه: فارسی گوینده: رضا همدانی و راضیه هاشمی ناشر: ماه آوا درباره کتاب: جوجو مویز در این رمان با بهره zwnj;گرفتن از خاطرات و حوادث ...
دریافت فایل
دانلود کتاب صوتی دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز ... - ... https://www.ghatreh.com › news › دانلود-ک
 پرفکت مانی چیست؟
پرفکت مانی، از جمله شرکت هایی است که خدماتی نظیر تبادلات مالی و صرافی ارز را در سطح بین المللی انجام می دهند. هر شخص از هر جای جهان می تواند به راحتی برای خود اکانتی در پرفکت مانی داشته باشد و از امتیازات و خدمات بسیار زیاد این شرکت بهره ببرد.
پرفکت مانی، از معدود شرکت های مالی و اعتباری است که پس از تحریم های آمریکا، ایرانیان را از دسترسی به خدمات خود محروم نکرده است. بر همین اساس، این سامانه در ارائه خدمات به اشخاصی که در در
عضو رسوای شورای شهر، با دوربین مطرح شد، با دوربین رأی آورد و با دوربین هم زمین خورد!
اگر چه بعد از جریان رسوایی اخلاقی، مدتی تلاش داشت کمتر مقابل دوربین ظاهر شود؛ اما این روزها به هر بهانه ای دوباره در برابر رسانه ها حضور یافته و به مصاحبه و رد و تأیید و اظهار نظر پیرامون مسائل شهری می پردازد.
عضو رسوای شورای شهر که دامنه فساد او به گوش همه ایرانیان و فارسی زبانان مقیم سراسر جهان رسیده است پس از مهندسی افکار صاحبان نفوذ، این روزها سیگنال هایی
ولی چطور می توانیم بهترین و کم ارزش ترین تورهای ترکیه را معین کنیم؟ نزدیک به چهار سال از فعالیت وب سایت کجارو می گذرد و امروز کجارو بزرگ ترین مرجع سفر برای ایرانی ها و همه فارسی زبانان است. در کجارو می توانید انواع راهنمای سفر به مقاصد متنوع و اطلاعات متنوع را داخل زمینه سفر و گردشگری ایران و جهان بوسیله دست آورید. همچنین درکنار حجم گسترده مقالات می توانید بوسیله بانک اطلاعاتی کاملی از جاذبه های گردشگری ایران و جهان، هتل های ایران و مقاصد م
نکاتی برای ترجمه رزومه به زبان انگلیسی
یکی از هیجان انگیزترین و ارزشمندترین راه ها برای استفاده از مهارت انگلیسی تان، این است که در شغلی شروع به کار کنید که با زبان انگلیسی سروکار دارد. اگر به دنبال کاری می گردید که در یک کشور انگلیسی زبان باشد یا نیاز باشد که به انگلیسی صحبت کنید، می بایست برای درخواست، یک رزومه (CV) به زبان انگلیسی ارسال کنید. برای ترجمه رزومه تان از زبان رسمی کشور خود به زبان انگلیسی، لازم هست که چند نکته ی مهم را در ذهن خو
 
زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و یکی از پرکاربرد ترین زبان های دنیا است.یادگیری زبان انگلیسی مزایا و فواید زیادی دارد که یکی از آنها میتواند موفقیت در شغل و یا کسب و کارتان باشد.در یادگیری زبان انگلیسی شما با چالش هایی همراه میشوید که ما در این مقاله قصد داریم برای شما بگوییم.
1- گرامر
گرامر یکی از قسمت های پیچیده زبان انگلیسی است که حفظ کردن و تسلط رو برای شما دشوار میکند.گرامر بسیار مهم است و استفاده نادرست از آن می‌تواند طرف صحبت شما را
 
  امثال وحکم و چگونگی نگارش آندومین فصل کتاب ازقصه تا مثل به اثر سترگ دهخدا یعنی #امثال_و_حکم اختصاص دارد که کامل ترین کتاب در زمینه ی ضرب المثل، #حکمت ، #کنایات و ... می باشد و علامه علی اکبر #دهخدا در فاصله ی سالهای 1308 تا 1311 آن را در قالب یک دورۀ چهارجلدی و در #تهران منتشر کرد.البته در دوره ای که دهخدا به جمع آوری ضرب المثل ها، کنایات و سخنان حکمت آمیز پرداخت، ادبا و دانشمندان دیگری نیز به گردآوری ضرب المثل های فارسی روی آورده بودند اما نکته ی ق
گوینده: کیکاووس یاکیده       مدت زمان: 23 ساعت
 
اینک با خواست خداوند که جمیل است و اعمال را دوست دارد، دستاورد علمی و هنری مهمی در جهان حافظ پژوهی به عرصه آمده است. روح جاودان حافظ هم شاد هست و شاید گله گزاری خود را در آنجا که می‌گوید: "سخن‌دانی و خوش‌خوانی نمی‌ورزنددر شیراز / بیا حافظ تا خود را به ملکی دیگر اندازیم"پس گرفته باشد.استاد کیکاووس یاکیده که بیشترین سال‌های جوانی خود را در هنر گویندگی و دوبلاژ و شیوا خواندن متون گذرانده اس، اینک
 
 
چگونه به فردی متفکر تبدیل شویم؟امروز می خواهم در مورد یک مبحث عالی با شما صحبت کنم که همه آدمها با تمام اهداف و رویایی که دارند و در هر سطحی که هستند می توانند در زندگی خودشان از این اصول استفاده کنند و این بخش فوق العاده تأثیر گذار است. موضوع این است که چگونه به آدم متفکر (یا متفکرتری) تبدیل شویم؟ حال اول به این بپردازیم که آدم متفکر از نظر من چه کسی هست؟ از نظر من انسان متفکر کسی است که بتواند از امروز خودش استفاده کند و لذت ببرد، آدمی که
دادن هدیه عروسی به چه منظور است
امروزه در اکثر مجالس مختلفی مانند عروسی یا تولد، صاحب مجلس هدیه ای کوچک تحت عنوان گیفت مراسم برای یادگاری و بخاطر سپاسگزاری از حضور میهمانان و شریک شدن در شادی و جشن آن ها به دوستان و آشنایان خود تقدیم می کنند. ما در این مقاله به صورت مختصر و مفید برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که منظور از کلمه گیفت و انواع آن چیست و چرا چنین چیزی را به مهمانان می دهند؟ با ما تا پایان این متن همراه باشید.
منظور از گیفت مراسم چی
 
نرخ بالای مهاجرت به کانادا و آمریکای شمالی باعث شده این مناطق مستعد تنوع غذایی باشند. در این مقاله به طور مختصر به تنوع رژیم غذایی مردم کانادا اشاره خواهیم کرد.
تنوع فرهنگ غذایی در کانادا
همان‌طور که زبان مردم کانادا یکسان نیست، فرهنگ غذایی مردم این کشور نیز متفاوت است. به گونه ای که شما در مناطق فرانسوی زبان با غذاهای فرانسوی مواجه خواهید شد و در محله های چینی می توانید غذاهای محلی چینی میل کنید. جالب است بدانید که در محله هایی از  مونت
کتاب 50 داستان کوتاه ترکی استانبولی مجموعه‌ای است از بهترین و آموزنده‌ترین داستان‌های ترکی که همه زبان‌آموزان و علاقمندان را به خواندن آن توصیه می‌کنیم.
نکات اخلاقی و آموزشی در ابعادی همه جانبه رعایت شده‌اند. خواننده از امید به آینده و پیروی از راه راست و نتایج آن بهره‌مند می‌گردد.
واژه‌های جدید همراه با تلفظ، به یادگیری این زبان شیرین کمک شایانی خواهد کرد.
دیگر محصولات ما: بسته خودآموز زبان ترکی استانبولی
ریشه زبان‌ ترکی
زبان ترکی م
مترجم اندروید

ترجمه و مترجم همزمان از موارد پرطرفدار در علم زبان محسوب می شود که در زندگی روزانه بسیاری از افراد نقش مهمی دارد. خوشبختانه در این زمینه تکنولوژی پیشرفت های شایانی داشته و مثل همیشه سعی بر آن داشته تا زندگی را برای کاربرانش راحت‌تر نموده و دنیا را به جای بهتری بدل کند. به همین علت متخصصین گروه نرم افزاری ویرا سعی داشته تا با ارائه معتبرترین مترجم همراه برای فارسی زبانان دنیا، مرزهای ارتباطی آنها را با هر جای دنیا را کمتر و
خرید اینترنتی سیم کارت به علت پیچیدگی هایی که در مراحل خرید، انتقال سند و دریافت سیم کارت دارد با روش خرید اینترنتی کالاهای دیگر بسیار متفاوت است.
 
 
    مسلما فضای مجازی و اینترنت همانطور که در باقی حوزه ها به کمک مصرف کنندگان و فروشندگان آمده در حوزه ی خرید و فروش سیم کارت نیز موجبات خرید آسان تر، بازار متنوع تر و دسترسی راحت تر را فراهم کرده است.    گستردگی اینترنت و دسترسی تمامی فارسی زبانان به یک منبع مشترک، کسب و کارها را از شکل سنتی
خرید اینترنتی سیم کارت به علت پیچیدگی هایی که در مراحل خرید، انتقال سند و دریافت سیم کارت دارد با روش خرید اینترنتی کالاهای دیگر بسیار متفاوت است.
 
 
    مسلما فضای مجازی و اینترنت همانطور که در باقی حوزه ها به کمک مصرف کنندگان و فروشندگان آمده در حوزه ی خرید و فروش سیم کارت نیز موجبات خرید آسان تر، بازار متنوع تر و دسترسی راحت تر را فراهم کرده است.    گستردگی اینترنت و دسترسی تمامی فارسی زبانان به یک منبع مشترک، کسب و کارها را از شکل سنتی
به درس 11 از مجموعه آموزش زبان ترکی استانبولی
برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس می خواهیم در با نحوه صرف افعال در
زبان ترکی آشنا شویم. اما پیش از آن کمی با ساختار عمومی و تعاریف مرتبط با
صرف آشنا می شویم.
صرف فعل یعنی چه؟
از آنجا که در فارسی هم مانند ترکی، افعال
صرف می شوند، درک این مفهوم اصلا برای فارسی زبانان سخت نیست. صرف فعل به
معنای ایجاد تغییرات در فعل با توجه به فاعل جمله است. به مثال های زیر در
فارسی توجه کنید:
من می خوابم.
تو می خوابی.
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم قصد داریم مطالبی در رابطه با تکنولوژی و مشاغل مرتبط با این عرصه را برای شما فراهم کنیم در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از چهارچوب های تحت نرم افزاری وب به نام انگولار با شما صحبت کنیم و برای شما توضیح خواهیم داد این چهارچوب در ایران هم وجود دارد و مراکز آموزشی نیز برای آموزش این رابط وجود دارد در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
انگولار چیست (AngularJS)
انگولارجی‌اس چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز ، ساخت و تو
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم قصد داریم مطالبی در رابطه با تکنولوژی و مشاغل مرتبط با این عرصه را برای شما فراهم کنیم در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از چهارچوب های تحت نرم افزاری وب به نام انگولار با شما صحبت کنیم و برای شما توضیح خواهیم داد این چهارچوب در ایران هم وجود دارد و مراکز آموزشی نیز برای آموزش این رابط وجود دارد در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
انگولار چیست (AngularJS)
انگولارجی‌اس چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز ، ساخت و تو
بهترین سایت مرجع قالب های وردپرس
وردپرس بدون شک مطلوب ترین سیستم عامل CMS در وب است. با توجه به محبوبیت و توسعه CMS وردپرس ، مضامینی که مخصوص سایتهای دارای وردپرس ساخته شده اند نیز شهرت قابل توجهی در بازار کسب کردند. کاربران عاشق مضامین وردپرس هستند زیرا راه اندازی آن بدون درد است و بهتر است وب سایتی مانند وبلاگ ، سایت های شخصی ، شرکت ها و نمونه کارها ایجاد کنید. با این حال ، یافتن مضامین رایگان وردپرس با کیفیت آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتم
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم قصد داریم مطالبی در رابطه با تکنولوژی و مشاغل مرتبط با این عرصه را برای شما فراهم کنیم در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از چهارچوب های تحت نرم افزاری وب به نام انگولار با شما صحبت کنیم و برای شما توضیح خواهیم داد این چهارچوب در ایران هم وجود دارد و مراکز آموزشی نیز برای آموزش این رابط وجود دارد در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
انگولار چیست (AngularJS)
انگولارجی‌اس چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز ، ساخت و تو
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم قصد داریم مطالبی در رابطه با تکنولوژی و مشاغل مرتبط با این عرصه را برای شما فراهم کنیم در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از چهارچوب های تحت نرم افزاری وب به نام انگولار با شما صحبت کنیم و برای شما توضیح خواهیم داد این چهارچوب در ایران هم وجود دارد و مراکز آموزشی نیز برای آموزش این رابط وجود دارد در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
انگولار چیست (AngularJS)
انگولارجی‌اس چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز ، ساخت و تو
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم قصد داریم مطالبی در رابطه با تکنولوژی و مشاغل مرتبط با این عرصه را برای شما فراهم کنیم در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از چهارچوب های تحت نرم افزاری وب به نام انگولار با شما صحبت کنیم و برای شما توضیح خواهیم داد این چهارچوب در ایران هم وجود دارد و مراکز آموزشی نیز برای آموزش این رابط وجود دارد در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
انگولار چیست (AngularJS)
انگولارجی‌اس چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز ، ساخت و تو
بسیاری از ما وقتی با مشکلی مالی در زندگی خود رو به رو می‌شویم با خودمان فکر می‌کنیم که از چه راه می‌توانیم درآمدمان را افزایش دهیم. برای این منظور راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی وجود دارد. مثلاً اگر بدهی‌هایی دارید و مشکل شما کوتاه مدت است می‌توانید با داشتن یک شغل دوم این مشکل را برطرف کنید. اما برای داشتن درآمد در طولانی مدت حتماً باید راه حلی بلندمدت را جست و جو کنید. البته در هر دو حالت شما به درآمد دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد.
روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) توسط سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی کتاب و حق
مولف نامگذاری شده است.
دلیل انتخاب این تاریخ، سالروز درگذشت نویسنده های بزرگی چون ویلیام
شکسپیر و میگل سروانتس و همچنین سالروز تولد چندین نویسنده از جمله ولادیمیر
ناباکوف و موریس دروئون است.
منبع: وبگاه فارسی صدای آمریکا
**
ناویراسته‌ی متن بالا:
1.     
استعمال  "توسط"
در متن بالا بر اثر ترجمه‌ی مکانیکی واژه‌به‌واژه، در زبان فارسی رایج شده است‌.
2.     
به‌کارگیری

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها