نتایج جستجو برای عبارت :

بیشوری، بیماری مزمن و خطرناک!

برونشیت: تعریف اصطلاحات موردنیاز
نایژه: لوله های بزرگتر هوا در ریه که هوا را از نای داخل می کند.
مژک ها: پیش آمدگی های نازک و مو مانند که در خط نای و نایژه قرار می گیرد. این مژک ها به جلو و عقب موج می خورند و خلط ها را در گذرگاه هوا حمل می کنند.
آمفیزم: یک بیماری بسیار جدی و کشنده مربوط به ریه ها.
نای: لوله هوا که هوا را از پشت گلو گرفته و به سمت نایژه می آورد.
عوامل:
برونشیت مزمن با استشمام موادی که نای و نایژه را اذیت می کند ایجاد می شود. ازجمبه متداو
دلایل خستگی مزمن، علائم، دلایل بروز، تشخیص و درمان خستگی مزمن

Causes of chronic fatigue, signs, causes, diagnosis and treatment of chronic fatigue



دلایل خستگی مزمن (Chronic fatigue syndrome) و یا میالژیک انسفالومیالیتیز (myalgic encephalomyelitis) یک وضعیت پزشکی است که نشانه اصلی آن خستگی مفرط و مزمنی است که با انجام هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی به مراتب شدیدتر می شود. این بیماری با انواع دیگر خستگی مزمن و معمول مانند خستگی ناشی از کمبود ویتامین دی، کم خونی، افسردگی و ... متفاوت است و وجه
رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
ویروس آنفلوآنزا شدیدا مسری است و از راه تنفس انتقال می‌یابد. بر همین اساس پایه اصلی کنترل این بیماری رعایت نکات بهداشتی است.
مبتلایان به نقص سیستم ایمنی، کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، ناراحتی‌های مزمن عصبی، ناراحتی‌های مزمن متابولیک، کلیوی، چاقی مفرط، زنان باردار، مبتلایان به سرطان و عفونت‌های مزمن مانند اچ آی وی و مصرف کنندگان مستمر آسپرین،
خطرناک ترین جمله دنیا چیست؟
 
گفته می‌شود خطرناک‌ترین جمله این است: 
«من همینم که هستم.»
 در این جمله کوتاه می‌توانیم غرور، لجاجت، خودرایی، خودخواهی، درجا زدن و به ‌تدریج راندن آدم‌ها از اطراف خود را حس کنیم
پس مراقب باشیم ، هر روز فرصتی هست برای یه قدم بهتر شدن.
 
با تغییرات کوچک روز بروز حالمون بهتر میشه...
دیر شام خوردن برای خانم ها خطرناک است
بیشتر مردم به زمان غذا خوردن خود زیاد توجه نمی کنند به همین خاطر شام را هروقت آماده شد می خوردن در حالی که دیر شام خوردن بخصوص برای خانم ها می تواند خطرناک باشد
به ادامه بروید
ادامه مطلب
 
درد مزمن دردی است که بیش از سه ماه طول می­ کشد و درموارد بسیاری حتی بعد از بهبود آسیب ایجاد شده نیز همچنان ادامه دارد.
چه عواملی منجر به ایجاد درد مزمن می­ شوند؟
همیشه عامل این درد مشخص نمی­باشد. گاهی مواقع به دلیل مشکلات دارویی پیش رو مانند آرتروز و یا نوروپاتی دیابتی (آسیب به عصب به دلیل قند خون بالا) ایجاد می­ شود.
 
علائم درد مزمن چیست؟
اصلی ­ترین نشانه درد مزمن، صدالبته درد می­ باشد. اما درد می­تواند بدن را از راه ­های مختلف تحت تاًثیر قر
یک فوق تخصص شبکیه چشم گفت: آب مروارید در حقیقت کدورتی در عدسی چشم است که باعث کاهش بینایی می‌شود .



به گزارش : هر گاه صحبت ازبیماری‌های خطرناک می‌شود فورا به یاد پرفشاری خون، کلسترول بالا، بیماری عروق کرونر می‌افتیم درصورتی که بیماری‌های مربوط به چشم یکی از مهمترین عواملی است که باعث شلوغی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی می‌شود.
ادامه مطلب
موارد کاربرد طب سوزنی
 
 
موارد کاربرد طب سوزنی از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سال 1997
 
بیماریهای مجرای تنفسی:
 
آلرژیبرونشیت حاد مزمن شبه حناق (دیفتری)آسم برونکیالالتهاب حاد مزمن سینوس هاتب یونجه افراد مستعد عفونت  
 
 بیماریهای معده و روده:
کولیت اولسراتیوبیماری کروننشانگان روده تحریک پذیراسهال یبوست    
 
بیماریهای اندامهای حسی:
وزوز گوشگوش دردالتهاب مزمن ملتحمهآب مرواریدکوری تدریجی
بیماریهای غیر ارادی و  روانی:
 
التهای خستگیاخ
بیماری مزمن دریچه ‎ایسگهای کوچک مانند پامرانین مستعد ابتلا به این بیماری قلبی هستند که معمولا علت آن ناشناخته است.
در این بیماری قلبی، تغییرات دژنراتیو در دریچه های قلب رخ میدهد و لبه ی دریچه ها ضخیم می شود و شکل آن دچار تغییر می شود.
در نتیجه، لبه های آزاد دریچه ها نمی توانند بخوبی با هم تماس بگیرند.
این امر موجب کاهش عملکرد قلب و خروجی ان می شود که باعث علائم و صداهای مشخصی از بیماری های قلبی مزمن در سمت چپ قفسه سینه می شود.
این بیماری مزمن و
زباله های خطرناک
پسماندها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که یکی از این دسته های زباله های خطرناک می باشد. زباله‌های خطرناک به مواد زاید جامدی اطلاق می شود که بالقوه خطرناک هستند و یا اینکه موجب خطر برای سلامتی انسان و سایر موجودات زنده به وجود می آورند. این مواد که به سادگی تجزیه پذیر نیست اگر در شرایط مساعد بیولوژیکی داشته باشند تکثیر می‌شوند و عوامل نامساعد دیگری را در محیط به وجود آورند.
براساس تعریف آژانس حفاظت محیط زیست (Environmental
درمان های دارویی کهیر مزمن
معمولا پزشک ابتدا پیشنهاد خواهد کرد که علائم و نشانه های کهیر را با استفاده از درمان های خانگی و داروهای بدون نیاز به نسخه مانند آنتی هیستامین ها درمان کنید.
 اما اگر این درمان ها جوابگو نباشند باید با مراجعه به پزشک به دنبال ترکیب دارویی برای درمان مشکل کهیر مزمن بود.

ادامه مطلب
درمان قطعی خشکی چشم مزمن
گاهی اوقات خشکی چشم به حدی آزار دهنده است که احساس می‌کنید گرد و غبار یا یک جسم خارجی در چشمتان فرو رفته است. برای درمان خشکی چشم ما راهکار‌هایی
 را توصیه می‌کنیم که می‌تواند فوق العاده موثر باشد. برای آشنایی با درمان‌های خانگی خشکی چشم با مجله دلگرم همراه باشید.

ادامه مطلب
من گزارش تهیه می‌کنم . یک گزارشگرِ سرخپوست ؛ بنابراین همه‌ی موضوع‌های آشغال به من می‌رسد ! نه که فکر کنید موضوعاتِ خطرناک یا خسته کننده ، نه ! من باید مقاله‌هایی بنویسم که چشم ، گوش و جان‌ها را شاد کند ، و هیچ ژورنالیسمی برای روح آنقدر خطرناک نیست که نوشتن به هدفِ خُرسند کردن !
قُلچماق‌ترین سرخپوست دنیا ( شرمن الکسی )
 فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر تفریبا 7 تا 10 درصد کودکان و 3 تا 5 درصد بالغین مبتلا آسم می باشند و شیوع آن روز به روز رو به افزایش است.دکتر"رستم یزدانی" فوق تخصص ریه و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، در رابطه با بیماری آسم اظهار کرد: آسم بیما ری التهابی مزمن ریه است که منجر به انسداد و تنگی مزمن مجاری تنفسی می شود.
ادامه مطلب
خطرناک ترین جمله دنیا چیست؟گفته می‌شود خطرناک‌ترین جمله این است: «من همینم که هستم.»در این جمله کوتاه می‌توانیم غرور، لجاجت، خودرایی، خودخواهی، درجا زدن و به‌تدریج راندن آدم‌ها از اطراف خود را حس کنیمپس مراقب باشیم ، هر روز فرصتی هست برای یه قدم بهتر شدن .با تغییرات کوچک روز بروز حالمون بهتر میشه
 
30شعبان
استفاده از آسپرین، کنسر کبدی و مرگ و میر مرتبط با بیماریهای کبدی را در بیماران هپاتیت ویروسی مزمن، کاهش می دهد.
در یک مطالعه ملی از سوئد که مقاله ی آن امروز در هفته نامه معتبر  NEJM منتشر شده، مشخص شده است که استفاده از آسپرین با دوز کم در بیماران هپاتیت مزمن ویروسی می تواند منجر به کاهش بروز هپاتوسلولار کارسینوما و همچنین کاهش مرگ و میر مرتبط با کبد شود.این در حالی است که استفاده از آسپرین منجر به افزایش قابل توجه خونریزی گوارشی نشده است 
https:/
هنگامی که بدن انسان در معرض بیماری ها قرار می گیرد علایم هشدار دهنده ای از خود نشان می دهد. نشانه های خطرناکی که در بدن نشان دهنده بیماری های مختلف است شامل خال های زیاد پوستی،تمایل به خوردن یخ، هاله توسی در اطراف چشم،پف چشم، کم پشتی موهای شما و خط های سفید در ناخن و … می باشد که در صورت مشاهده هریک از این موارد باید به پزشک مراجعه کرده تا مورد بررسی قرار گیرید.همراه ما باشید تا نشانه های خطرناک بدن را بشناسید.

ادامه مطلب
یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه هیروشیما یک هدف جدید برای درمان درده‌ای مزمن را مشاهده کرد . تحقیقات بیشتر با استفاده از این گیرنده می‌تواند منجر به داروهای موثرتر و موثرتر برای درمان درد مزمن شود .
شرایط ایجاد درد مزمن می‌تواند مشکل باشد . این درد شامل درد سیاتیک , سرطان و ورم مفاصل است . استاد دانشگاه علوم پزشکی و علوم پزشکی , دانشگاه هیروشیما , توضیح می‌دهد که مکانیسم درد مزمن پیچیده است که یکی از دلایلی است که چرا مدیریت درد بسیار مشکل است .
بیان مسئله:
این روزها با گسترش شیوع ویروس کووید 19 مصرف کالاهایی مثل انواع دستکش ها، ماسک ها و دستمال کاغذی به شدت افزایش پیدا کرده است. افزایش استفاده از کالاهای یکبار مصرف به معنای افزایش تولید پسماند است. آخرین یافته های پزشکی می گوید ماندگاری کرونا ویروس 2019 روی سطوح طولانی است پس دستکش های استفاده شده و ماسک ها دیگر پسماند عادی تلقی نمی شوند بلکه پسماند خطرناک و عفونی هستند. گستره تولید این پسماندهای خطرناک نیز به شدت بزرگ است و پراکندگی
علت رنگ پریدگی صورت ؟
 
رنگ پریدگی ، همچنین به عنوان رنگ پریدگی یا رنگ پریدگی شناخته می شود ، در مقایسه با چهره طبیعی شما ، سبک بودن غیرمعمول رنگ پوست است. کمبود ممکن است در اثر کاهش جریان خون و اکسیژن یا کاهش تعداد گلبول های قرمز ایجاد شود.
این بیماری در سراسر پوست شما رخ می دهد یا موضعی تر به نظر می رسد. خوش بینی موضعی معمولاً شامل یک اندام است. در صورت بروز ناگهانی رنگ آمیزی عمومی و بی رنگ بودن اندام ، باید به پزشک مراجعه کنید.
دلایل کمبودکم خ
1- آنتی هیستامین هاخط اول درمان کهیر مزمن استفاده از آنتی هیستامین است.
نسل اول آنتی هیستامین های H1 مثل کلرفنیرامین، هیدروکسی زین و دیفن هیدرامین عوارض جانبی کهیر مزمن را تسکین می دهند.نسل دوم H1 ها شامل داروهایی مثل لوراتادین، سیتریزین، ترفنادین و میزولاستین است و مشتقات آن را داروهایی مثل دزولوراتادین، لووستریزین و فکسوفنادین تشکیل می دهند.نسل سوم یا آنتی هیستامین های H2 نیز عبارتند از: سایمتیدین، رانیتیدین، فاموتیدین و نیزاتیدین.به طو
1- الزائد کالناقص :
آنچه زیادی است همانقدر نامناسب است که گویی کم است - افراط و تفریط هر دو مذموم است - آدم سه چشم هم مانند آدم یک چشم ناقص الخلقه است . کاری که چند مسئول دارد مانند کاری که مسئول ندارد به نتیجه مطلوب نمیرسد - همانقدر که نداشتن بک آپ از فایلهای رایانه خطرناک است  نگه داشتن فایلهای تکراری در جاهای مختلف هم خطرناک است چون پیدا کردن کامل ترین فایل یا آخرین تغییر همیشه مقدور نیست .  
 
2- 
دستگاه تصفیه هوا از کودکان ، سالمندان و بیماران مزمن از بیماری های تنفسی محافظت می کند.
بیشترین آلودگی های آلاینده های داخل بدن کسانی است که بیشترین زمان را در خانه ها از جمله نسل جوان و پیر و مبتلایان مزمن می گذرانند ، بویژه افرادی که نوعی بیماری تنفسی یا قلبی عروقی دارند.کودکان و نوزادان می توانند در معرض بیشترین خطر تنفس آلاینده های هوا باشند زیرا هوای آلوده به دلیل چگالی آن معمولاً به زمین نزدیک می شود. اینها مناطقی است که جوانترها به اح
استرس مزمن چیست

استرس مزمن چیست ؟
آیا می دانید تفاوت استرس معمولی با استرس مزمن چیست ؟ استرس معمولی سطحی از استرس است که انسان برای حرکت و انگیزه برای انجام کار های خود به آن نیاز دارد. در واقع بدون داشتن سطح مشخصی از استرس انسان ها دچار رکود می شوند.
آنچه خطرناک است، استرس مزمن است. پژوهش ها نشان می دهند که می تواند با افزایش سطح کورتیزول در بدن سبب کوچک شدن مغز و مشکلات حافظه شود.
راه تشخیص استرس مفید از استرس مزمن چیست ؟ شاید بهتر باشد در
کمردرد یکی از شایعترین مراجعات پزشکی می باشد و میتوان گفت اغلب انسانها در طول زندگی خود این مشکل را تجربه کرده اند که خوشبختانه اکثر مواقع کوتاه مدت و گذرا بوده است ولی گاهی هم طولانی و طاقت فرسا میشود.علل بسیار بسیار فراوانی برای کمردرد وجود دارند. از فشار روی ساختمانهای حساس به درد (مثل انجام کار سنگین) گرفته تا بیماریهای عفونی و روماتولوژیک و سرطانها و پوکی استخوان و شکستگی و آرتروز  و و و
در اینجا فرصت بحث در مورد علل متنوع کمردرد نیست ف
♦️شکایت وزارت ارتباطات از عامل "سامانه‌ پارازیت خطرناک": ممکن بود هواپیما سقوط کند 
 هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات:
اگر درست حدس زده باشم، پاداسکای سامانه‌ی پارازیت GPS هست. تولید پارازیت به هر نحو یک کار غیرقانونی است و البته روی GPS علاوه بر غیرقانونی بودن، بسیار خطرناک هم هست.
در چندماه اخیر نزدیک بود پارازیت GPS یک فاجعه ایجاد کند و هواپیمایی در یکی از فرودگاهها سقوط کند. ما هم حسب وظیفه قانونی از عامل پارازیت که نمی‌دانی
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : وقتی صحبت از «آلودگی هوا» می شود اولین چیزهایی که به ذهن مان خطور می کند دود کارخانه ها و اگزوز ماشین ها است. با این حال، هوای فضاهای داخلی به اندازه ی هوای بیرون آلوده و واقعاً خطرناک است. بله درست متوجه شدید، هوای خانه ، محل کار و حتی باشگاه تان می تواند بسیار خطرناک تر از هوای بیرون باشد. در ادامه به علت این مسأله خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب
..
ابتلا به ویروس کرونا برای چه کسانی خطرناک است؟
 
ابتلا به ویروس کرونا برای چه کسانی خطرناک است؟ چه افرادی باید بیشتر خودشان مراقبت کنند؟ آیا آنگونه که در شبکه های اجتماعی می گویند، کرونا برای سنین زیر 10 سال خطرناک نیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم. شیوع ویروس کرونا قبل از سال نو چینی آغاز شد و حالا تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار داده، موجودی میکروسکوپی که برای انسان ها رجز می خواند و جان آنها را می گیرد.

ادامه مطلب
موارد کاربرد طب سوزنی
 
 
موارد کاربرد طب سوزنی از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سال 1997
 
بیماریهای مجرای تنفسی:
 
آلرژیبرونشیت حاد مزمن شبه حناق (دیفتری)آسم برونکیالالتهاب حاد مزمن سینوس هاتب یونجه افراد مستعد عفونت  
 
 بیماریهای معده و روده:
کولیت اولسراتیوبیماری کروننشانگان روده تحریک پذیراسهال یبوست    
 
بیماریهای اندامهای حسی:
وزوز گوشگوش دردالتهاب مزمن ملتحمهآب مرواریدکوری تدریجی
بیماریهای غیر ارادی و  روانی:
 
التهای خستگیاخ
واقعیت دردناک آنست که در طول تاریخ مسبب بیشترین آسیب هایی که بشریت متحمل شده است آدم های بیشعور بوده اند و نه آدم های نادان.
جنایتکاران بزرگ تاریخ همگی آدم هایی باهوش و سخت کوش بوده اند که حاصل ضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت آنها با خودخواهی، تعرض به حقوق دیگران و رذالت های منفی شان، از آنها بیشعورهای عظیم و مخوفی ساخته که دنیایی را به آتش کشیده اند.
در دنیای مدرن و با بالا رفتن سطح آموزش در سایه ی این تفکر نادرست که سواد و آگاهی، الزلماً رفا
ایسکمی روده شامل شرایط مختلفی است که در اثر قطع و یا کاهش جریان خون رسانی به روده به علت انسداد رگ خونی و شریان ها ایجاد می شود. ایسکمی روده می تواند بر روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو تأثیر بگذارد. ایسکمی روده یک بیماری جدی و مهلک است که می تواند باعث درد شدید شود و عملکرد طبیعی روده را دشوار کند. در موارد شدید، قطع جریان خونرسانی به روده می تواند به بافت روده آسیب برساند و خطر مرگ را درپی دارد. ایسکمی روده قابل درمان است ولی باید سریعاً مورد معا
فیس اپ خطرناک است
 
با فراگیر شدن استفاده از یک اپلیکیشن روسی به نام « فیس اپ » کارشناسان درباره امنیت اطلاعات کاربران هشدار داده اند.
این اپلیکیشن می تواند بدون اجازه کاربر به طور دائم به عکس های او دسترسی یابد.
برنامه روسی FaceApp که اخیراً در بین مردم و شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی کرده است و کاربران با این اپلیکیشن تصویر خود را پیر یا جوان می کنند و پیش از این احتمال نقض حریم خصوصی در آن پیش بینی می شد، این بار هم خبرساز شد. آنچه که طبق تحقی
دکتر وحید قبادی دانا رییس کلینیک فوق تخصصی آلرژی جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی تاکید کرد: کهیر بثورات قرمز و خارش دار روی پوست است که با یک تورم موضعی در ناحیه سطحی پوست همراه است. این ضایعات پوستی ظرف چند ساعت در محل قبلی محو می شوند و در محل جدیدی از بدن مجددا ظاهر می شوند.
فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی ادامه داد: کهیر پس از بر طرف شدن از خود آثاری باقی نمی گذارد. در برخی موارد ضایعات کهیری به صورت جوش های جدا از هم هستند اما در ب
عوارض جدی و خطرناک استون
 استون به عنوان یک ماده پاک کننده استفاده می شود، با این حال اثرات بسیار مضری بر روی بدن انسان دارد. با وجود این که استون موجود در لاک پاک کن ها ضررهای کمتری دارند، اما آنها هم می‌توانند به بدن آسیب برساند. در ادامه اندام هایی را که ممکن است تحت تاثیر استون آسیب ببینند را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

ادامه مطلب
 

تا نشست کنارم ناگهان از درد جابجا و نیمخیز شد، گفت دیسک کمر دارد؛ 

دیسک کمر ِمزمن .

همه ی ذهنم پر شد از کلمه ی مزمن! دردِ‌مزمن!

فکر کردم، همه ی آنهایی که درد مزمن را تجربه کرده اند، لابد می
دانند که درد مزمن، دیگر درد نیست، یک تکه از خود ِ آدم است!

مثل دستانت، وقتی داری ایستاده با کسی حرف می زنی و نمی دانی کجا
نگهشان داری؛ توی جیبت؟ تکیه به کمرت؟ یا آویزان؟

مثلِ چربی کمر زنی که در لباس شب تنگ، توی ذوق می زند!

مثلِ ‌زخمی در گردن که با موهایت
تب، لرز، استفراغ، اسهال، تعریق، تشنگی، تنگی نفس، خستگی، آبی رنگ شدن لب ها، راش شدید، تب کودک، پایین آوردن تب کودک، علت تب، علت تشنگی زیاد بچه، چرا بچه من زیاد آب می خورد؟، چرا صورت بچه من پف می کند، بچه من زود خسته می شود، علت راش شدید چیست؟، تب چند درجه خطرناک است، تب ویروسی، تشنگی مفرط، طولانی شدن دل درد بچه، سوزش ادرار بچه، دفع ادرار دردناک و سایر سئوالاتی که به ذهن والدین می رسد.

ادامه مطلب
اجاره دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران
دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران برای ساکنین شرق تهران بدون ایاب و ذهاب ارائه می گردد.
آیا هر نوع زردی نوزاد خطرناک است و نیاز به درمان دارد؟
در جواب باید گفت این موضوع به وزن نوزاد و سن نوزاد بستگی دارد.
مثلاً میزان بیلی‌روبین ۸ میلی‌گرم در دسی‌لیتر برای یک نوزاد ۲ کیلوگرمی و ۲ روزه می‌تواند خطرناک باشد ولی
همین میزان برای یک نوزاد ۳ کیلوگرمی، ده روزه، خطرناک نیست.
در نوزاد رسیده بالاتر از سه روز، میزان
تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی و انسانی را بقیه نوشته‌اند و خوانده‌اید، من فقط توصیه می‌کنم آدم‌های خطرناک نزدیک خود را بشناسید و ازشان فاصله بگیرید؛- آن‌هایی که به‌دنبال انتقام سخت بودند و برایشان مهم نبود انتقام چه در پی دارد، چون هدف وسیله را توجیه می‌کند!- آن معلم‌ها و دانشجومعلم‌هایی که نوشتند "من معلمم، هزاران قاسم سلیمانی تربیت خواهم کرد" و برایشان مهم نبود که قاسم سلیمانی‌ها، دشمن (داعش) را همراه با خانواده و زن و بچه می‌کشند.- و آ
عکس گرفتن از نوزاد خطرناک است؟ عکس
گرفتن از نوزاد می تواند یکی از لذت بخش ترین کارهایی باشد که از سوی
اطرافیان انجام می شود، درواقع عکس گرفتن از نوزاد و به اشتراک گذاشتن
تصاویر نوزاد در شبکه های اجتماعی موضوعی عادی شده است.
عکس
گرفتن از نوزاد می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین کار‌هایی باشد که از سوی
اطرافیان انجام می‌شود، درواقع عکس گرفتن از نوزاد و به اشتراک گذاشتن
تصاویر نوزاد در شبکه‌های اجتماعی موضوعی عادی شده
پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: وجود باکتری ها در بستر زخم همواره یکی از موانع ترمیم زخم به حساب می آید و اکثر روش های درمانی نظیر پانسمان و شستشوی زخم برای کم کردن یا حذف باکتری های درون زخم انجام می شود.( درمانگاه زخم )
دکتر محسن فاتح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یکی از مشکلات عمومی زخم ها، آسیبی است که در بافت وجود دارد. این آسیب، احتمال تهاجم باکتری ها و میکروب ها را زیاد می کند چراکه تصور عمومی از باکتری ها، خطرناک بودن آن ه
۷ علامتی که نشان می دهد سردرد شما خطرناک است
۱٫ سردرد شدید و انفجاری: سردرد تاندر کلپ Thunderclap
سردرد Thunderclap یا به اختصار TC سردردی شدید و انفجاری با شروع ناگهانی است که در کمتر از یک دقیقه به حداکثر شدت می رسد. به گفته موروکو Morocco ، اگر سردردتان ناگهانی شروع می شود درست مثل این که یک نفر کلید برق را بزند یا با چکش به شما ضربه بزند باید آن را جدی بگیرید.
ممکن است نشان دهنده خونریزی سوباراکونوئید subarachnoid hemorrhage یا به اختصار SAH باشد که دلیلش خونریزی مغ
بات نت چیست و چرا خطرناک است

ماهنامه شبکه 210
در
دنیای امنیت کامپیوتری دو واژه خطرناک وجود دارد که تعامل مستقیمی با
یکدیگر دارند. حمله‌های منع سرویس توزیع‌شده و بات‌نت‌ها دو اصطلاحی هستند
که در ترکیب با یکدیگر هر زیرساختی را با چالش جدی روبه‌رو می‌کنند. در این
میان، بات‌نت‌ها عملکردی به‌مراتب فراتر از یک تخریب ساده دارند.
ادامه مطلب
 بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۱۱ نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد.
ایستگاه های میدان نماز، خراسان، منطقه ۱۸، بعثت، افسریه، نیروی هوایی، شهید گمنام، شهران، تهرانسر، حکیم و آذری ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است.
همچنین ۱۱ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و شش نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران تنها دو نقطه وضعیت مناسب و سالم دارن
طرز استفاده از بی‌بی‌چک به چه صورت است؟
تست‌های حاملگی خانگی با تشخیص هورمون گونادوتروپین مزمن انسانی در ادرار زن انجام می‌شود. hCG شناخته شده به عنوان هورمون بارداری تنها در زنان باردار یافت 
می‌شود. در این مطلب طرز استفاده از بی‌بی چک را آموزش داده ایم.
 تست های حاملگی خانگی با تشخیص هورمون گونادوتروپین مزمن انسانی در ادرار زن انجام می شود. hCG شناخته شده به عنوان هورمون بارداری تنها در زنان باردار یافت
 می شود. برای استفاده از راهنماها
NEW YORK (رویترز سلامت) - لامپ های ماورای بنفش که در برخی از سالن های ناخن مورد استفاده قرار می گیرند، برای خشک کردن و درمان ناخن لهستانی، همان اشعه خطرناک را به عنوان تخت های برنزه می دهند، اما بسیاری از مانیکورها باعث ایجاد آسیب می شوند.

ادامه مطلب
سم، کارمند عادی یک شرکت کوچک است. روزی او به خاطر کارهای اضافه بسیار دیر به ایستگاه اتوبوس رسید.او که بسیار خسته بود به خودش گفت: تا اتوبوس بیاید، کمی بخوابم. بیست دقیقه بعد، اتوبوس آمد. این اتوبوس دو طبقه بود. سم وقتی دید در طبقه دوم کسی نیست بسیار خوشحال شد و گفت: آه می توانم دراز بکشم و کمی بخوابم.
او سوار اتوبوس شد و در حالی است که به طبقه دوم می رفت، پیرمردی که کنار در اتوبوس نشسته بود به او گفت: بالا نرو، بسیار خطرناک است.
 
سم ایستاد. از قیاق
استفاده از روغن شاهدانه برای کاهش درد 
 
 
کاهش درد مزمن
تسکین درد آرتریت
تسکین درمان سرطان
کاهش درد میگرن
اثرات جانبی
بررسی اجمالی :
Cannabidiol (CBD) نوعی گیاه کانابینوئید است ، ماده شیمیایی است که بطور طبیعی در گیاهان شاهدانه (ماری جوانا و کنف) یافت می شود. CBD باعث نمی شود احساس "زیاد" که اغلب با حشیش همراه است. این احساس توسط تترا هیدروکانابینول (THC) ، یک نوع متفاوت کانابینوئید ایجاد می شود.
برخی از افراد مبتلا به درد مزمن برای مدیریت علائم خود از م
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
معرفی کلی بیماری‌های باطنی
بزرگ‌ترین بیماری‌ها از نگاه امیرالمؤمنین(ع) و راه درمان آن
عمده فسادهای بزرگ عالم منشأ روحی دارد
مبارزه با اشرافی‌گری(بیماری واگیردار خطرناک) در تفکر انقلابی امام علی(ع)
بیماری فساد اقتصادی جزو آن بیماری‌های واگیردارِ بسیار شدید و سریع است
فرهنگ جاهلیتِ اشرافی گری (بیماری مزمن و واگیر د ار خطرناک) و حقوق های نجومی
بیماری های باطنی همان  گناهان کبیره است+فهرستی از گناهان کبیره
دلایل ظهور بیماری مزمن وواگیردا
خطرات ناگفته درباره کولر خودرو که حتما باید بدانیداکثر ماشین‌های امروزی مجهز به کولر بوده و این وسیله یکی از ملزومات بسیار کاربردی در فصول گرم سال است. افرادی که به مدت زیاد از کولر خودروی خود استفاده می‌کنند به دلیل تنفس هوای خشک و سرد مبتلا به سوزش غشای مخاطی درون بینی و مشکلات تنفسی شوند.این شرایط فرد را در معرض سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی قرار می‌دهد.استفاده افراطی از کولر خودرو باعث از بین رفتن رطوبت محیط و پوست ب
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس،‌ یکی از مباحث داغ، در بین پیام‌هایی که بین افراد در روزهای اخیر دست به دست می‌شود، بررسی خطراتی است که ویروس کرونا آن را ایجاد کرده و این مسأله ذهن خیلی از افراد را به خود جلب کرده است؛ غافل از این که ویروسی خطرناک‌تر همه ما را تهدید می‌کند!یقیناً «کرونا» یکی از کشنده‌ترین ویروس‌هایی است که با قدرت شیوع بالا زندگی بسیاری از انسان‌ها را مورد تهدید قرار داده و می‌تواند سلامتی انسان‌ها و ادامه
آلایندگی دی‌اکسید‌کربن و گازهای خطرناک:در پیمان کیوتو پیش‌بینی شده میزان انتشار گاز دی‌اکسید‌کربن در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۲ نسبت به سال ۱۹۹۰ به مقدار درصد کاهش یابد، اما هنوز محدودیتی برای انتشار این گاز توسط خودروها مشخص نشده ‌است. تنها باید اطلاعات مربوط به آلایندگی هر خودرو در اختیار مشتریان قرار داده شود تا با علم به میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آن برای خرید تصمیم‌گیری کننداما در مورد گازهای خطرناک استاندارهای سخت‌تری حاکم است. ب
راه‌های طبیعی برای پاکسازی ریه‌ها
تکنیک‌های پاکسازی ریه می‌تواند برای افرادی که سیگار می‌کشند یا دائماً در معرض آلودگی هوا قرار دارند، ضروری باشد. همچنین کسانی که دارای بیمارهای مزمن ریوی هستند که سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مانند: آسم، بیماری انسداد مزمن ریوی و فیبروز کیستیک. 
تنفس در هوای آلوده، سیگار کشیدن و سایر سموم، می‌توانند به ریه‌ها آسیب برسانند و حتی باعث ایجاد بیماری‌ها و اختلالات گوناگونی شوند. حفظ سلامتی ر
آیا ترک اعتیاد با متادون مضر است؟
افراد بسیاری این روش درمانی را بدون در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی و سطح اعتیاد فرد تجویز می‌کنند. برخی نیز به شدت با این روش مخالف‌اند. پس تکلیف چیست؟ آیا این روش برای ترک تریاک و هروئین مناسب است یا خیر؟ مراکز مختلف ترک اعتیاد رایگان ، با دادن مشاوره‌های نادرست، فرد را دچار سردرگمی می‌کنند.
روش درمانی باید مطابق با وضعیت و حال بیمار تایین شود. روشی خطرناک است که فاکتورهای لازم در انتخاب آن بررسی نشده با
حتی اگر شمارش روزهای هفته از دستت رفته باشد، که می‌دانم رفته، اما...
صبح جمعه را با دست و پا زدن در بیم‌هاو امیدهایش، عصر جمعه را با‌ دلتنگی های خفه کننده اش و پایان جمعه را با افسردگی مزمن و غیرقابل درمانش خواهی شناخت...
این هفته هم تَه کشید.
این شهر های جهان را باید با احتیاط بـه آنجا سفر کنید.  زندگی کـه اصلا حرفشم نزنید !
دراین آمار 10 شهر خطرناک دنیا بـه ترتیب بالا بودن ریسک زندگی لیست شده اند.
 
بیش از نیمی از جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند. طبق آمار مراکز رسمی حدود 50.5 درصد از جمعیت دنیا شهرنشین هستند و این آمار شهرنشینی در حال افزایش اسـت. شهر را محل تمرکز جمعیت، ابزار تولید، سرمایه، نیازها و احتیاجات و غیره میدانند کـه تقسیم کار اجتماعی، در آنجا صورت گرفته‌ اسـت.

ادامه م
میکروب استاف که به استافیلوکوکوس آرئوس معروف است یکی از میکروبهای شایع در گیر در ریه بیماران سی اف می باشد میزان اسیب رسانی این میکروب نسبت به سودو موناس کمتر است.این میکروب دونوع دارد که نوع اول ان چندان خطرناک نیست ولی نوع دوم ان خطرناک است.تقسیم بندی این میکروب بر اساس نتیجه کشت ازمایشگاه میباشد.اگر ازمایشگاه گفت که میکروب استاف موجود در خلط حساس به متی سیلین است این همان نوع اول استاف است که اسیب رسانی کمتری نسبت به نوع دوم ان دارد. این
میکروب استاف که به استافیلوکوکوس آرئوس معروف است یکی از میکروبهای شایع در گیر در ریه بیماران سی اف می باشد میزان اسیب رسانی این میکروب نسبت به سودو موناس کمتر است.این میکروب دونوع دارد که نوع اول ان چندان خطرناک نیست ولی نوع دوم ان خطرناک است.تقسیم بندی این میکروب بر اساس نتیجه کشت ازمایشگاه میباشد.اگر ازمایشگاه گفت که میکروب استاف موجود در خلط حساس به متی سیلین است این همان نوع اول استاف است که اسیب رسانی کمتری نسبت به نوع دوم ان دارد. این
فکر کنم افسردگی مزمن گرفتم
خیییلی گریه کردم این چند وقت
روحیه ام اصلا برای وب نویسی مناسب نیست
شاید برگشتن به همون راضیه ی بدون وبلاگ گزینه ی خوبی باشه
همه تون رو دوست دارم رفقا
هیچ وقت فراموشتون نمی کنم
ممنون که کنارم بودید
و احتمالا خداحافظ
❤❤❤
زخم مزمن چیست

زخم‌های پای مزمن بر ۰.۶ - ۳ درصد از افراد بالای ۶۰ سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و بیش از ۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال را افزایش می‌دهند . CLU یک علت شایع ابتلا به این بیماری است و شیوع آن در جامعه از ۱.۹ % تا ۱۳.۱ % در نوسان است [ ۶ ] . تصور می‌شود که شیوع of در نتیجه افزایش جمعیت و افزایش عوامل خطر برای انسداد atherosclerotic مانند سیگار کشیدن، چاقی و دیابت باشد . در طول عمر یک عمر ، تقریبا ً ۱۰ درصد از جمعیت یک زخم دیرینه را با نرخ مرگ و میر نا
نکته اول این است که هر دو جریان کشنده هستند ولی استدلال عمومی مبنی بر این است که جریان dc خطرناک تر است زیرا جریان dc مستقیم است ولی جریان ac متناوب است و به صفر می رسد و فرد می تواند دست خود را از جریان بکند.در حالت عادی نیز جریان dc باید خطرناکتر باشد اما بدون داشتن فرکانس جریان ac که فرکانس بالایی دارد خطرناکتر است با این همه به جریان و زمان و مقاومت بستگی دارد.
اما با توجه به آزمایشات پزشکی چارلز دالزیل جریان ac منجر به یک سری از انقباضات عضله ای
ر
علامتی که نشان می دهد سردرد شما خطرناک است
۱٫ سردرد شدید و انفجاری: سردرد تاندر کلپ Thunderclap
سردرد Thunderclap یا به اختصار TC سردردی شدید و انفجاری با شروع ناگهانی است که در کمتر از یک دقیقه به حداکثر شدت می رسد. به گفته موروکو Morocco ، اگر سردردتان ناگهانی شروع می شود درست مثل این که یک نفر کلید برق را بزند یا با چکش به شما ضربه بزند باید آن را جدی بگیرید.
ممکن است نشان دهنده خونریزی سوباراکونوئید subarachnoid hemorrhage یا به اختصار SAH باشد که دلیلش خونریزی مغ
نگه داشتن مدفوع چه عوارضی دارد؟
بعضی از اشخاص به نگه داشتن مدفوع توجه ای نمی کنند ولی این را باید بدانند که نگه داشتن مدفوع عوارض جانبی جدی دارد که بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است.
عوارض نگه داشتن مدفوع ، برای سلامت بدن چقدر بد است که مدفوع خود را نگه می دارید؟
مدفوع ، یک اضافه متابولیک جامد بدن انسان است که از باکتری ها تشکیل شده است ، رنگ، بافت و اندازه این فضولات از فرد به فرد دیگری متفاوت است ولی اساسا، رنگ مدفوع قهوه ای است، همین توضیحات
چند وقت پیش دوستی به دیدارم آمد. میان بحث‌هایمان حال هم اتاقیش را جویا شدم. گفت خبر کرونا که آمد دمش را روی کولش گذاشت و به سمت شهرستانش گریخت. بعد هم لبخندی زد و گفت نمی‌دانم او چرا از کرونا می‌ترسد. از صبح تا شب روی تختش دراز کشیده و یا سایت‌ها را بالا و پایین می‌کند یا در خوابی عمیق فرو رفته است. او از بیهوده زندگی کردنش، از هدر دادن کل زمان و زندگیش نمی‌ترسد ولی از یک ویروس کوچک می‌ترسد. آخر داستان این است که او را می‌کشد، مگر الان واقعا
میکروب استاف که به استافیلوکوکوس آرئوس معروف است یکی از میکروبهای شایع در گیر در ریه بیماران سی اف می باشد میزان اسیب رسانی این میکروب نسبت به سودو موناس کمتر است.این میکروب دونوع دارد که نوع اول ان چندان خطرناک نیست ولی نوع دوم ان خطرناک است.تقسیم بندی این میکروب بر اساس نتیجه کشت ازمایشگاه میباشد.اگر ازمایشگاه گفت که میکروب استاف موجود در خلط حساس به متی سیلین است این همان نوع اول استاف است که اسیب رسانی کمتری نسبت به نوع دوم ان دارد. این
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
با چیزی که همه عمر سایه اش روی همه رویاها و تصوراتت بوده چی کار باید بکنی؟
با اون امّایی که پشت هر خیال و آرزویی هست...
باهاش چی کار باید کرد؟
با این ترس مزمن و رونده...
با این حسی که زیر پوست زندگیت دویده از اولین روز هوشیاری تا حالا....از اولین روز بودن تا اینده....
با خودت که مقصر نیستی چی کار باید بکنی؟
 
در اقیانوس اطلس،هیچکس زنده نمی ماند.
مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می‌شود، حدود منطقه‌ای در ناحیهٔ غربی اقینوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۱هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته‌اند. این محدوده به‌طور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. گزارش‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این منطقه بسیار خطرناک است .بر پایهٔ اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مثلث ب
آدم‌ها طوری از بقای خودشان می‌ترسند که انگار فراموش کرده‌اند مرگ تمام شدن نیست که آغاز دویدن‌هاست.
کرونا خطرناک نیست، حتی از آنفولانزاهای دیگر هم خفیف‌تر است. اما چون به سرعت فراگیر و منتقل می‌شود و در این اپیدمی افراد زیادی هستند که می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد. یعنی سالمندان و آدم‌های ضعیف و مستعد. به همین خاطر می‌خواهند که این قدر پخش نشود.
این کلیپ را تماشا کنید: لینک
درمان سنتی با عسل برای پیشگیری از سرطان
 
عسل به عنوان ماده غذایی قابل نگهداری طبیعی شناخته می‌شود و ویتامین ها، شکر و مواد معدنی زیادی را در دل خود جای داده است. این خوراکی لذیذ فعالیت‌های آنتی  اکسیدانی بالایی دارد. در حال حاضر نرخ بروز سرطان در بسیاری از کشورهای دینا در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. عواملی مانند سیستم ایمنی ضعیف، عفونت مزمن، التهاب مزمن، زخم‌های مزمن، سیگار کشیدن، چاقی و …. از عوامل ایجاد کننده سرطان به شمار می
الودکتر – هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد. مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقع
درمان خانگی بواسیر یا هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند.درمان های خانگی بواسیر به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درمان خانگی بواسیر هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان
 شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایع
بعضی عادت دارند با فشار به انگشتان دست، حرکات سریع گردن یا فشار پا بر روی ستون فقرات کمری، این صداها را ایجاد کنند. در یک تقسیم بندی ساده می توان این صداها را 
به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته صداهای حاصل از حرکات مفصلی و دسته دیگر صدای حاصل از قولنج کردن مفاصل است که طی یک فشار شدید در انتهای دامنه حرکتی ایجاد
 می شود.

ادامه مطلب
کلیه مسئول دفع مواد و مایعات اضافی موجود در خون است. از کار افتادن کلیه می تواند عوارض وخیمی برای فرد ایجاد کند و حتی منجر به مرگ وی شود.به کاهش تدریجی عملکرد مفید کلیه، بیماری مزمن کلیه یا نارسایی کلیوی و یا در اصطلاح عامیانه از کار افتادن کلیه گفته می‌شود. کلیه‌ها مواد و مایعات اضافی موجود در خون را تصفیه و از طریق ادرار دفع می‌کنند. با از کار افتادن کلیه‌ها مایعات، الکترولیت‌ها و مواد زائد خطرناک در بدن تجمع پیدا می‌کنند. در مراحل اولی
علت دردهای شکمی در نواحی مختلف شکم
دردهای شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته میشود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته میشود.درد شکمی ( یا درد معده) می تواند یکی از نشانه های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری های جدی باشد.
بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری ها می توانند به این علامت منجر شوند. در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم و یا گذرا می باشد لیکن گاهی نیاز به مداخله
آیا عمل جراحی دیسک کمر خطرناک است؟





عمل جراحی دیسک کمر نوعی از جراحی است که برای درمان اعصاب تحت فشار در ستون فقرات کمر مورد استفاده قرار می گیرد.
عمل جراحی دیسک کمر  تنها زمانی توصیه می
شود که درمان های غیر جراحی کمکی به بهبودی فرد نکند. هدف از عمل جراحی
دیسک کمر بهبود علائمی مانند درد مداوم و بی حسی پاها ناشی از فشار در
اعصاب  ستون فقرات است. معمولا در این موارد پس از جراحی، مشکلات فرد تا
حدودی برطرف می شود.
ادامه م
درمان زردی در منزل
اگر در نوزاد شما زردی مشاهده گردد
به احتمال زیاد پزشک ضرورت درمان زردی در منزل با استفاده از دستگاه فتوتراپی پیشنهاد می نماید. عمدتا
درمان زردی در منزل
وقتی شروع میشود که سطح بیلی روبین بالاتر از ۸ میلی گرم در دسی لیتر خون برسد.
میزان خطرناک زردی، به وزن نوزاد و سن نوزاد بستگی دارد
مثلاً
میزان بیلی روبین ۱۳ میلی گرم در دسی لیتر
برای یک نوزاد ۲ کیلوگرمی و ۲ روزه می تواند خطرناک باشد
ولی همین میزان برای یک نوزاد ۳ کیلوگرمی ده
آیا سوراخ کردن گوش در محلی غیر از نرمه آن خطرناک است؟
بله، مدتی است که سوراخ کردن گوش آن هم در محلی غیر از نرمه گوش مد شده که این کار در درازمدت ممکن است باعث عفونت در ناحیه غضروف شود و التهاب و قرمزی گوش را نیز همراه داشته باشد.
سوراخ کردن بینی خطرناک است؟
این کار هم خطرهای خودش را دارد. آویزهایی که در بینی قرار می‌گیرند، خطرناک‌اند و احتمال عفونت در بینی را افزایش می‌دهند. از طرفی از عوارض کاشت نگین بدن، رها شدن آویز بینی و کشیده شدن آن هم
معنیِ واقعی کلمه ها ،خود واژه هانیستن بنظرم.پشت کلمه ها
وجمله ها‌ معناهای قابل اعتمادتر‌و‌اصیل تری قایم شده .اون روز تو دفتریادداشتم نوشتم.صبح از خواب بیدارشدم و نوشتم
 نیست،رفته.
معنای این جمله  امروزسه ساله شد
گفتم رفته وزدم زیرگریه.فحش دادم،بیشترگریه کردم،.بعدگفتم به درک که رفته خب چیکارکنم.بعددلم تنگ ش میشد یهو.و خطرناک ترین لحظه هار‌و باخودم داشتم.میگفتی حل میشه،یادت میره،میری پی زندگیت.
حل شد،تو وجودم حل شد نبودنش ،تو کل مغزم پ
اندوه که از حد بگذردجایش را می‌دهد به یک بی اعتنایی مزمن!دیگر مهم نیست.. بودن یا نبودن؛دوست داشتن یا نـداشتن …آنچه اهمیت داردکشداری رخوتناک از حسی است…که دیگر تـو را به واکنش نمی‌کشاند!در آن لحظه فقط در سکوت غـرق می شویو نگاه میکنی و نگاه و نـگــــــــــاه….
 
احساس نیاز به ماساژ ریلکسی
 
                                    
 
 
آیا ماساژ ریلکسی واقعا مورد نیاز افراد است؟
 
برخلاف باور عمومی این سبک از ماساژ تنها یک هوس نیست، بلکه فواید سلامتی آن توسط علم پشتیبانی می‌شوند. استرس می‌تواند به ذهن و بدن شما آسیب برساند و منجر به بیماری‌های مزمن، خستگی، تمرکز ضعیف ذهنی و بیماری‌های ذهنی شود. استرس‌های خفیف و لحظه‌ای بعید به نظر می‌رسد باعث ایجاد مشکل شود اما استرس‌های مزمن و طولانی مدت می‌تواند به س
 
 
استفاده از خشونت تحت عنوان دفاع از خود امری خطرناک است. اولاً: به فراموشی هدف اصلی منتهی می شود. ثانیاً: هیچ مسئله ای را حل نخواهد کرد و بر زنجیره خشونت خواهد افزود.
مارتین لوتر کینگ:
✅«افراد زیادی هستند که صادقانه مسئله دفاع از خود را مطرح می کنند....سازماندهی جنبش بر مبنای اندیشه دفاع از خود، امری خطرناک است. میان خشونت به منظور دفاع از خود و خشونت مهاجمانه مرزی بسیار باریک و شکننده وجود دارد. اگر خشونت را به عنوان حتی وسیله ای برای دفاع ا
خطای رانندگی  شب
 
رانندگی در شب خطراتی را به همراه دارد. اگر عاقلانه و دقیق رانندگی نکنید ، این می تواند بسیار خطرناک باشد. ما شایع ترین اشتباهاتی را که به ویژه در بین رانندگان جوان ایجاد شده به شما نشان خواهیم داد.1. استفاده از تیرهای زیاد و کم اشتباه استدرایورهای کم تجربه نمی دانند چگونه و چه موقع تعویض سوئیچ اصلی و پرتوی کم را انجام دهند. و این هنگام رانندگی در شب بسیار مهم است. شما باید ارتفاع و جهت چراغ ها را به درستی تنظیم کنید ، اما رانن
شب ها تا دیروقت بیدارم و فکر و خیال امونم نمی‌ده اونقدر فکر میکنم که مغزم داغ می‌کنه و درنهایت نزدیکی‌های صبح بیهوش میشم ، اما توی خواب هم فکر و خیال باز امونم نمی‌ده و تا صبح خواب های آشفته امتحان و درس و... میبینم. نتیجتا صبح ها که بیدار میشم انگار کوه کندم و ذهن و جسمم به شدت خسته و آزرده است. هزار و یک کار برای انجام دادن دارم ولی دست و دلم نسبت به زندگی و شور و نشاطش یخ کرده و نمی‌دونم تو زندگی چند چندم با خودم 
فیشر چیست؟
فیشر مقعدی شکاف پوشش دیواره ی مقعد یا کانال مقعدی، پایین ترین قسمت لوله گوارش است. فیشر مقعدی باعث می شود که اجابت مزاج دردناک بوده و درد آن ممکن است تا ساعت ها بعد از اجابت مزاج ادامه یابد. حتی ممکن است برای جلوگیری از درد مدفوع نکنید. در ادامه به توصیف علائم فیشر میپردازیم. دانستن این علائم به منظور شناخت و درمان فیشر ضروری است.
انواع فیشر
بسته به مدت زمانی که یک فرد دچار  بیماری فیشر شده است می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد.
 عوارض خطرناک مصرف حشیش بر روی بدن انسان عوارض خطرناک مصرف حشیش بر روی بدن انسان 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض مصرف حشیش با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید
 
متاسفانه امروزه مصرف مواد مخدر در کشور ما ، به ویژه در میان جوانان افزایش بی رویه ای داشته است. اغلب این افراد از عواقب این وابستگی اطلاعی ن
بیت‌دیفندر هشدار داد که بدافزار خطرناک Scranos در حال گسترش در جهان است.
کارشناسان Bitdefender در گزارشی اعلام کردند که برخی از نرم‌افزارهای کرک شده حاوی بدافزار Scranos هستند. مهم‌ترین بخش این بدافزار یک روت‌کیت است که در داخل برنامه‌های آلوده مخفی می‌شود و باعث می‌شود بدافزار در مراحل اولیه آلودگی پایداری بوت و کنترل کامل سیستم قربانی را به‌دست آورد.
نکته دیگر درباره این نرم‌افزار مخرب پلتفرم‌های مورد هدف آن است که می‌تواند تمامی نسخه‌های
خلاصه فیلم: این فیلم درباره دنیایی است که ویروس کشنده آنفولانزا آن را فراگرفته و در حال نابودی آن است. مردم در این دنیا درمانده هستند و به هیچکس هم اعتماد نمی کنند چراکه امکان آلوده شدن و سپس مرگ وجود دارد!. در این وضعیت پزشکان و دانشمندان به دنبال یافتن درمانی برای این ویروس هستند اما بزرگترین مشکل آنها نه یافتن درمان ، بلکه ترسی و جنونی است که برمردم حاکم شده است…
فیلم شیوع
 
درباره منتقد:
دکتر شریل لیثام دکترای خود در رشته روانشناسی بالین
ایسکمی روده هنگامی اتفاق می افتد که جریان شریان های اصلی که منبع تامین خون روده ها هستند، متوقف شود. در واقع اگر به دلیل انسداد روده جریان خون به روده نرسد، این عارضه به وجود می آید. ایسکمی هم برای روده بزرگ و هم برای روده کوچک می تواند اتفاق بیفتد. این بیماری بسیار جدی و خطرناک بوده و در موارد شدید، باعث می شود جریان خون به روده قطع شود و منجر به مرگ شود. اما خوشبختانه این بیماری گوارشی هم اکنون قابل درمان است (از طریق برگرداندن جریان کافی خون)
مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می‌شود، حدود منطقه‌ای در ناحیهٔ غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۱هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته‌اند. این محدوده به‌طور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. گزارش‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این منطقه بسیار خطرناک است بر پایهٔ اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحدهٔ آمریکا مثلث برمودا بسیار خطرناک بوده و گفت
 ۱- «ابتلا به کرونا قطعا به مرگ منجر میشه!»
◾️هنوز خیلی چیزها درمورد کرونا نمی‌دونیم، اما تا اینجا به نظر میاد یک عفونت ویروسی ملایمه. حدود ۲٪ فوت می‌کنند، و ۱۸ تا ۲۰٪ به شدت مریض می‌شن. پس ابتلا به کرونا در حکم مرگ نیست.
۲- «فقط چینی‌ها کرونا می‌گیرند.»
◾️تو چین شروع شد ولی همه می‌تونند بگیرند. بیماری‌های مسری کاری به مرز ندارند. همه آسیب‌پذیر هستند.
۳- «کرونا خطرناک‌ترین ویروسه.»
◾️غلطه! ویروسهای خطرناک‌تری داریم، مثل ابولا، که درص
همه چیز درباره ماری جوانا :
 
ماری جوانا - به معنای علفهای هرز - به گلهای خشک شده ، دانه ها ، ساقه و برگ گیاهان گیاه Cannabis sativa یا Cannabis indica اطلاق می شود (1).
این یک داروی محبوب است که توسط میلیون ها نفر استفاده می شود یا برای لذت بردن یا برای درمان شرایط مزمن سلامتی.
علفهای هرز به چندین روش قابل استفاده است ، اما برخی از محبوب ترین روشها شامل سیگار کشیدن و تبخیر است.
با این حال ، برخی از مردم تعجب می کنند که آیا خوردن ماری جوانا بی خطر است و آیا مصرف آن
فیلم Contagion
خلاصه فیلم: این فیلم درباره دنیایی است که ویروس کشنده آنفولانزا آن را فراگرفته و در حال نابودی آن است. مردم در این دنیا درمانده هستند و به هیچکس هم اعتماد نمی کنند چراکه امکان آلوده شدن و سپس مرگ وجود دارد!. در این وضعیت پزشکان و دانشمندان به دنبال یافتن درمانی برای این ویروس هستند اما بزرگترین مشکل آنها نه یافتن درمان ، بلکه ترسی و جنونی است که برمردم حاکم شده است…
فیلم شیوع
 
درباره منتقد:
دکتر شریل لیثام دکترای خود در رشته روانش
ستاره دوست داشتنی و محبوب من ، خورشید 
اینک ساعت ۲ شب هست و لحظه لحظه در انتظارت هستم ، من همیشه به وجودت نیاز دارم همانند موجودات دیگر زمین اما این لحظات خیلی خیلی سریع تر .
می خواهم آگاهت کنم اما نمی دانم چطور ؟
می دانی من افسردگی فصلی دارم ، بی نظمی خواب ، بی نشاطی مزمن امانم را بریده ، کجایی ؟ 
هیچ مسکنی همانند تو نیست ، آخ که این زمستان بی رحم تمام شود ...
 
بیمه عمر سامان
طرح ممتاز امراض خاص بیمه عمر سامان انواع بیماری‌های صعب العلاج و شایع رو به تفکیک گروه بندی سنی بزرگسالان و کودکان (30 بیماری) تحت پوشش قرار میدهد که به شرح آنها می‌پردازیم.سرطان‌ها:سرطان، پیوند مغز استخوانبیماری‌های قلبی:سکته مغزی، سکته قبلی، حمله قلب، جراحی آئورت، جراحی گرافت، (بافت پیوندی) و بایپس شریان_کرونر جراحی دریچه قلب، پیوند قلب/کلیه، مراحل انتهایی بیماری کلیویبیماری‌های مغز و اعصاب:تومور خوش خیم مغزی، وضعیت پ
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی ایستاده بود داد می‌زد آی دزد دزد و به سمت یک نفر اشاره می‌کرد. همه دنبال اشاره‌اش دویدند.
اما ندیدند خود آن کسی که این اشاره را به سمت او می‌گرفت دزد بود.
***
این مَثَل تلخ و شیرین امروز است.
تروریست‌هایِ احمقِ سفاک به سپاه برچسب تروریست بودن می‌زنند. صفت خودشان را روی دیگران می‌گذارند!
از آن طرف، جاسوس‌ها و اعوان و انصار رسانه‌ای خودشان را به خط کرده‌اند تا اَپِ کوچکی را که پوسته‌ی یک گوشته(!) است، تحریم کنند. چو
یکی از معدود ویژگی‌هایی که از دوران نوجوانی باهام مونده اینه که توی داستان‌های ذهنی‌ام نیروی شر تعریف نشده؛ البته اگه نظر شخصی من رو بپرسید این می‌تونه یه بیماری مزمن در نظر گرفته بشه که داره هی به زندگی واقعی‌ام سیخونک می‌زنه و حتی چند تا جای کبودی هم به جا گذاشته از خودش.
جراحی مینی بای پس معده کاملا بازگشت پذیر است. اگر فرد پس از جراحی مینی بای پس دچار مشکل خاصی شود و یا به درستی به تغییرات ناشی از آن پاسخ ندهد، می توان تغییرات را به حالت اول بازگرداند. جراحی بازگشت مینی بای پس معده می تواند در طول دوره نقاهت جراحی اول و یا در هر زمان پس از جراحی که بیمار مشکل خاصی داشته باشد، انجام گیرد. سایر مزایای جراحی مینی بای پس معده شامل موارد زیر است:
از آنجایی که جراحی مینی بای پس معده از پیچیدگی و دشواری کمتری برخوردار
الان توی گوشم یه اهنگ فرانسوی در حال پخشه و همزمان هزارتا فکر توی سرمه و هزارتا سوال بی جواب!
دارم فکر میکنم دوست داشتن پسری که هزار بار بلاکم کرده و انبلاک کرده و یه روز خوبه یه روز بد درسته یا غلط که مغزم میگه بیخیالش شو ولش کن اون تورو دوست نداره ولی دلم اینجوری نیست یه نمه توهمیه!دلم میگه نه حتما دلیلی داره که به زودی بهت میگه و بالاخره اعتراف میکنه که دوستت داره...
بیش از ۳۷۱ میلیون نفر در جهان
مبتلا به دیابت هستند. دیابت یک بیماری مزمن است که به علت عملکرد نامنظم
پانکراس که مسئول تولید هورمون انسولین است، ایجاد می‌شود. انسولین به
گلوکز خون اجازه می‌دهد تا وارد سلول‌های بدن ما شود و از آن برای تولید
انرژی استفاده کند. دو نوع دیابت وجود دارد، نوع ۱ و نوع ۲
ادامه مطلب
همانطور که می‌دانید هفته‌ی گذشته کشف یک باگ خطرناک موسوم به خونریزی قلبی هیاهوی فراوانی را در فضای وب ایجاد کرد. نکته‌ی جالب توجه در این مورد تاثیرپذیری دو سرور از سه سرور موجود در فضای اینترنت است که اهمیت این باگ را بالا برده است. همان‌طور که در زومیت خواندید، گویا آژانس امنیت ملی آمریکا نیز از دو سال پیش از این باگ مطلع بوده و آن را افشا نکرده است. اما این باگ چیست و چه تاثیری بر روند استفاده‌ی کاربران عادی خواهد داشت؟ با ما همراه باشید
هرگاه که جنبش‌های توتالیتر قدرت را به دست گرفتند ، حتی پیش از آنکه رژیم‌های توتالیتر آغاز به دست یازیدن به سهمگین‌ترین جنایات‌شان کنند ، از کل این گروهِ نخبگان هوادار جنبش دفع شر کرده بودند . هرگونه ابتکار عمل چه روحی و هنری به همان اندازه‌ی ابتکار گانگستری اوباش برای توتالیتاریسم خطرناک است و هر دو برای جنبش از مخالفت سیاسی صِرف خطرناک‌ترند . سرکوب پیگیرانه‌ی هرگونه صورت برتر فعالیت عقلی ، از سوی رهبران توده‌ای جدید ، بیشتر از بیزار
کمر درد مزمن، نحوه تشخیص و گزینه های درمان
مهم‌ترین شاخص‌های تشخیصی برای chronicity کدامند ؟
شناسایی اولیه بیماران با درد کمر کم به دلیل ناتوانی طولانی‌مدت و ترک بیمار از لحاظ نظری و عملی مهم است زیرا مداخلات اولیه و خاص ممکن است در این گروه از بیماران ایجاد و مورد استفاده قرار گیرد . این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، زیرا بازیابی برای افرادی که درد مزمن و معلولیت مزمن را توسعه می‌دهند به طور فزاینده‌ای کم‌تر به احتمال زیاد مشکلات ا
درد مزمن رشد اقتصادی پایین؛ عوامل و راه‌حل‌ها
خروج از رکود و بازگشت به چالش قدیمی 
سعید مسگری/پژوهشگر اقتصادی 
در هفته های اخیر برخی مسئولین خبر از بهبود رشد اقتصادی امسال و حتی احتمال مثبت شدن آن دادند. اگرچه هنوز آمار رسمی از رشد اقتصادی امسال منتشر نشده اما به نظر میرسد عملکرد رشد اقتصادی از آنچه قبلا برآورد می شد بهتر خواهد بود.

ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها