نتایج جستجو برای عبارت :

آیة الکرسى

نویسنده : اشکان ارشادی از کرمانشاه 
آیة الکرسى ، نام آیه ۲۵۵ سوره بقره که دو یا سه آیه بعدی از سوره بقره را نیز شامل می‌شود. و شأن عظیمی در کتاب قرآن دارد. 
بهترست از محسنات آن نگویم چون برای هر حاجت و کار نیک و بیماری و غیره نافع و نافذ است و بر خواندن آن بسیار سفارش شده‌است. 
ادامه مطلب
رمز و راز‌هایی از یک آیه که به قله قرآن شهرت دارد!
در این مطلب شما را با رمز و راز‌هایی از یک آیه که به قله قرآن مشهور است آشنا می‌کنیم.

 آموزه های آیه 255 سوره بقره 
* آیه
اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا یُحیطُونَ بِشَیْ‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ
سلام برادران و خواهران گرامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات عموی پیامبر و پدر امیرالمومنین امشب  یعنی شب مبعث از شب‌های مبارکی است و برای آن چند عمل ذکر شده است:
1- شیخ در مصباح فرموده روایت شده از حضرت ابوجعفر امام جواد علیه السلام که فرمود در رجب شبى است که بهتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن می‌تابد و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا صَلَّى الله علیه و آله به رسالت مبعوث گردید. و هر کس از شیعیان ما در آن شب اعمال را انجام دهد، اج
در کتاب مفاتیح الجنان برای روز شریف مباهله(بیست و چهارم ذی الحجه) توصیه به اعمال زیر شده است: اوّل: غسل دوّم: روزه سوّم: دو رکعت نماز و آن مثل روز عید غدیر است در وقت و کیفیّت و ثواب و آیة الکرسى که در نماز مباهله است تا هُمْ فیها خالِدُونَ است. چهارم: خواندن دعاى مباهله که شبیه به دعاى سحرهاى ماه رمضان است و من اختیار مى کنم روایت شیخ را در مصباح فرموده دعاء روز مباهله روایت شده است.

ادامه مطلب
روز آخر ذى الحجه که آخر سال عرب است سیّدبن طاووس در اقبال موافق یک روایت ذکر کرده که دو رکعت نماز کند در هر رکعت حمد یک مرتبه ، و 10 مرتبه قُل هُواللّهُ اَحَدٌ ، 10 مرتبه آیة الکرسى بخواند و بعد از نماز بگوید:
اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَیْکَ اَللّهُمَّ فَاِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِر لى وَ ما
استیکر دیواری اتاق کودک
برای خرید کلیک کنید
 
استیکر دیواری گربه کنار در
استیکر گربه کنار در در دکورووم:
این استیکر معمولا برای اتاق های کودک طراحی شده اما با رنگ و سایز دلخواه تان.
این دوران که حدود یکى دو هفته نخست اول زندگى را شامل مى‏شود،
 مورد توجه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله قرار گرفته است.
از رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله درباره تولد نوزاد، آداب و سننى نقل شده است که غالبا تا امروز نیز ادامه دارد
و خانواده‏ها خود را ملزم به رعای
خواص درمانی آب باران ماه نیسان
در این ایام کرونایی چه خوب است که از حدیث پیامبر اکرم استفاده کنیم برای شفا بیماری هایمان:
آب باران ماه نیسان
"نیسان" ماه هشتم از ماههای رومى است که از بیست و سوم فروردین شروع می‌‌شود و تا 30 روز ادامه دارد بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمى از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.
خداوند در قرآن کریم می‌فرماید :«وَ هُوَ الَّذی أرسَلَ الرّیَاحَ بُشرَاً بَینَ یَدَی رَحمَتِهِ وَ أنزَلنَا مِن ا
قاب معرق آیت الکرسی یکی از بهترین و زیباترین محصولات فرهنگی مذهبی فروشگاه است. بدلیل استقبال خوب از تابلو معرق آیت الکرسی این محصول هم بصورت افقی و هم بصورت عمودی برای چیدمان های دکوری مختلف طراحی شده است. خرید تابلو آیت الکرسی برای عموم مشتریان از سراسر کشور به سادگی چند کلیک امکان پذیر است. قیمت تابلو آیت الکرسی مناسب و بر این اساس گزینه خوبی برای استفاده شخصی و هدیه به دوستان است. قاب آیه الکرسی جزء هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت ولی با ارزش
تابلو معرق آیت الکرسی یکی از محصولات زیبای فرهنگی مذهبی فروشگاه صنایع دستی اصفهان است. خرید تابلو آیت الکرسی به منظور استفاده شخصی و همچنین هدیه به دوستان و اقوام پیشنهاد می گردد. بدلیل محبوبیت این آیات شریفه , معمولا در هر منزل یا دفتر کاری به شکل های مختلف وجود دارند. قاب معرق زیبا و نفیس آیت الکرسی را می توانید با هر چیدمان دکوری اعم از سنتی و مدرن هماهنگ کنید. قیمت تابلو آیت الکرسی ارزان و خرید آن برای عموم مشتریان در سراسر کشور آسان است.
در این مطلب شما را با رمز و راز‌هایی از یک آیه که به قله قرآن مشهور است آشنا می‌کنیم.

استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه 255 سوره بقره پرداخته است.

* آیه

اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ
سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا
الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ
أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْ
اعمال شب و روز عرفه
مجموعه: اعمال مستحبی

 

 
شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:
 
1- دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود
اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى کُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً که روایت شده هر کس آن را در شب عرفه ی
ایّامُ البیض به روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود و مهم‌ترین عمل در این سه روز، اعتکاف و روزه است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی خبرهای فوری پلدشت، اَیّامُ البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود.اعمال اعتکاف شامل دعاها و نمازهایی است که در طول سه روزه اعتکاف توصیه شده است.
نزد شیعیان، ایام البیض رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان، از اهمیتی ویژه برخوردار است و مهم‌ترین عمل در ا
عرفه چیست؟ و در عرفه چه باید کرد؟
 
تا غروب آفتاب دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشک می‌ریخت ... تا بالاخره بخشیده شد...
خداوند متعال در روز عرفه به سه مکان و سه گروه از انسانها، توجه ویژه دارد:
1. کربلا و زائران امام حسین (ع).
2.  صحرای عرفات (در نزدیکی مکه) و حجاج بیت الله.
3 .هر جا از دنیا که دستی به سوی او بلند شود و دلی بشکند.
 
چرا «عرفه»؟
 
ـ آنگاه که جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم (ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : «عرفت؟» یعنی
اعمال روز مبعث
 
مبعث یکى از اعیاد بزرگ است و روزى است که حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله به پیامبرى مبعوث شد، و جبرئیل برای ابلاغ پیامبرى، بر آن حضرت فرود آمد، و براى این روز چند عمل وارد است:
 
اوّل: غسل کردن،
 
دوّم: روزه گرفتن و آن یکى از چهار روزى است که در طول سال براى روزه گرفتن امتیاز ویژه دارد، و ثوابى برابر با روزه هفتاد سال دارد.
سوّم: صلوات زیاد فرستادن.
چهارم: زیارت حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله و امیر المؤمنین علیه السّلام.
پنجم: ش

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها