نتایج جستجو برای عبارت :

خُلق محمدی

زمانه ی تفریق. پیش از وصل، فصل. خَلق را به خویش نهادن و بی خَلق برخاستن و خُلق را آتش زدن، بی خُلق برخاستن. غم را وانهادن و شادی را، و هر طلب پست را، و هر آرزو و امید. همه بندها بگسستن، از سست ترین تا سخت ترین. هیچ ندا را پاسخ نگفتن، به هیچ آیین و ادب سر نجنباندن، و سر به هیچ سر فرو نیاوردن، نه خدا و نه انسان. از همه چیز سر کشیدن. بی باور به قدمگاه حقیقت رفتن و سر گوش تا گوش به تیغ استاد عشق سپردن. 
طرد شدن، خاک شدن، خاکِ حقیقی، نه خاکِ خاک. خاکِ آسمان
مثل اخلاق در انسان همانند مثل خون در رگ است
اخلاق وارسته و خُلق نکو دوستت افزاید و اخلاق بد دشمنت زاید
مکارم اخلاق زبان و بیان را کنترل می کند و بر قوای زبان فرمــــان
می دهد که هر آن چیز را نباید گفت و هر سخن را نباید شنفت
ادامه مطلب
دلتنگتر از تنگ تر از تَنگی تُنگیماهی شده ای تانفست سخت بگیرد؟دلتنگِ هوا در قفسِ تنگِ اسارتبستند پرت را که دلت ساده بمیرد؟
دلتنگ شدم، َتنگ شده خُلق و دلم بازدنبال هوای تو شده راهی پروازامشب منمو تنگ و قفس یار کجایی!امشب منم آن ماهیِ دلبسته به پرواز
بسم الله الرحمن الرحیم

شرح دروس معرفت نفس 6
استاد صمدی آملی
************************
تو انسانی چرا مردار خواری                       
چرا از سفرۀ خود برکناری
 سفرۀ تو چیست؟ 
از عادت بیرون آمدن و یکدفعه نظامِ هستی را دیدن بصورت یکپارچه حق و حقیقت؛ اصلا بروید در متنِ عالَم قرار بگیرید که الفاظ حجابند؛ مفاهیم حجابند؛ دانائیِ مفهومی حجابست. تا برسیم به داناییِ شهودی و انشاء الله با حقیقتِ جانمان آنطوری که عالم است؛ آن را بیابیم. خدایا کی باید روزی ما شود؟!
غذ
ترغیب فرزند به نمازخُلق نیکو بعد از نماز یکی از روش‌های بسیار خوب برای تشویق بچه‌ها به نماز استفرزندان باید تأثیر نماز را در رفتار والدین‌ ببینند.بعد از نماز خواندن، خوش‌اخلاق‌تر و مهربان‌تر از بقیه ساعت‌ها باشید و به صورت عملی این پیام را به آنها بدهید که نماز چطور زنگار را از روح و روان پاک می‌کند.
شورحضورایران آوای کوی مهدی/هرلحظه میکشاند مارابسوی مهدی/دنیانظاره گرشد برکار انتخابات/ما راکه میشناسد ازبهرروی مهدی/باید برای مولا آماده فرج شد/تااین جهان بگیردآن خُلق وخوی مهدی/درجمعه باولایت مارهسپارعشقیم/اندروطن بپیچدهرلحظه بوی مهدی/همراه با شهیدان راه امام رفتیم/اندررکاب رهبردرجستجوی مهدی/بایادحاج قاسم این شورمافراوان/گشته شهادت اویادعموی مهدی/آماده ملت ما بهرشکست دشمن/باشد شکوه ایران باگفتگوی مهدی/این رای تک تک ماتیری بسوی شی
تو دلیل سجده ی فرشتگان بر آدم بودی ... تو مهربانی و عدالت را در خُلق عظیم خویش زنده کردی و دل ها را از عشق و رحمت حق آکندی. تو اما که رفتی سامری ها طوفان فتنه ساختند و بت های جهل و نفاق را به پا داشتند. منبر چوبین تو را تخت سلطنت، خانه محقرت را کاخ های مجلل و استر بی جهازت را مرکب های راحت و تیزرو کردند. امت واحد را تکه تکه کردند و به جان هم انداختند. مکتب توحید را آیین تکفیر و بذر قهر را به جای دانه های مهر نشانیدند ...
ای فرستاده رحمت و ای بابای مهربا
بسم الله
 

جوانی به رنگ رسول (صلی الله علیه وآله) اوج کمال تو را در قامت سروگون و خُلق رسول گونه‌ات باید جست. آنگاه که بین «صورت» و «سیرت» و زیبایی «جسم» و «روح» جمع کردی، و جوانی شدی در حد کمال:جمع صورت با چنین معنی ژرفنیست ممکن جز ز سلطانی شگرف مولوی
ادامه مطلب
.
#تو  نامَت عِشق
کلامَت عِشق
تمامِ خُلق و خویَت عِشق
مَنم مَخلوق
مَنم بی تابِ لذّت ها
مَنم جا مانده از این عِشق
#تو آن آیینه ای هَستی
که چَشم از روی #تو 
بَستم...
وَ #تو با مِهرِ والایَت
مَرا بَخشیدی و خواندی
برایَم قصّه ای از عِشق...
خُدایا
عِشق یَعنی #تو 
چه خوشبختَم
#تو را دارَم...
مَرا از مَن رَهایَم کُن
خُدایا
دوست دارم
شاعر حمید رضا یگانه
@qasedakekhoda
 

آیت الله صمدی آملی : باید تمامی آیات قرآن را از بدو تا ختم آن در نفس و اطوار وجودی و شئون اطوار آن پیاده نمود. به عنوان مثال یکی از آیاتی که اشارة مستقیم به ذبح خُلق و خوی های ناشایست و کندن و نابود نمودن آنها از حریم دل دارد آیة 260 از سوره مبارکه بقره است که از جانب ابراهیم خلیل چنین حکایت می‌نماید که «و اذ قال ابراهیم ربّ أرنی کیف تحیی الموتی قال أولم تؤمن قال بلی و لکن لیطمئن قلبی قال فخذ أربعه من الطیر فصرهنّ إلیک ثم اجعل علی جبل منهنّ جزءا
به قلم دامنه : به نام خدا. سلام. خوی خویش، خوی خدا. مولوی در دیوان شمس غزلی دارد ڪه دانستن آن لطفی بر روح و روان آدمی‌ست. از درخت آغاز می‌شود و با یڪ سیر طبیعی و تاریخی، به ملڪوت و خوی و خُلق خدا می‌رسد. هدف درین غزل شناساندن انسان به اصل حرڪت و هجرت و تحرّڪ است. با این مطلع:
 
درخت اگر متحرّڪ بُدی ز جای به جانه رنج ارّه ڪشیدی نه زخم‌های جفا
 
شرح می‌ڪنم ڪمی، تا محتوای این غزل در دسترس باشد، البته به فهم اندڪم:
 
مولوی پس از مثال درخت -ڪه همیشه اسی
دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

الهی! چون نیک می‌نگرم، عافیت این سرای و آن سرای در نیکی و حُسن خُلق با مردم خلاصه است؛ آنسان که مهرورزی با دیگران، بهشت را به جان آدمی نزدیک می‌کند و حُسن معاشرت با ایشان، زندگی را رونق می‌بخشد. خوشا آنان که این نعمت بزرگ را از خدای بزرگ خود تحفه گرفته‌اند!پس ای خدای مهربان! تو را با زبان روزه‌داران می‌خوانیم و درخواست خویش به درگاهت عرضه می‌کنیم: «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فی
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
مردم را برای همیشه نمی‌‏شود ناآگاه نگه داشت.
گذشته از این، خود پیشرفت و توسعه تمدن خواه ناخواه منجر به یک سلسله بیداری‌ها می‏‌شود.
 استعمار چه بخواهد چه نخواهد، افکار پخش می‏‌شود، و انواع وسائل ارتباطی دیگری که هست.
این بود که به فکر نیرنگ دیگری افتادند و آن این که آن بال دیگر را خراب کنند. بال دیگر چیست؟
بال اراده، بال احساس شرف و کرامت ذات و این که من انسان هستم، بال اخلاق.
تا وقتی که مردم جاهل بودند، برنامه فاسد کردن انسان‌ها از نظر اخ
 
 اوایل چادر و مقنعه اش  فرقی با بلوز برایش نداشت* ...
گرما و سرمانداشت...پشت فرمان ماشین و موقع رفتن کنار دریا نداشت ...راحت می پوشیدشان
بعد از مدتی حس کرد رانندگی با چادر سخت شده نمی دانست چرا چادر یهو آمده توی دست و پایش... برای همین موقع رانندگی چادر را گذاشت صندلی عقب تا آزاد شود از آن همه دست و پاگیری ...اشکالی هم نداشت! موقع پیاده شدن می پوشیدش!
مدتی بعدتر حس کرد چادرش چقدر سنگین شده! و کنترلش سخت مخصوصا موقعی که کتاب به بغل است (یا بچه به بغل ی
خاص ترین عیدی که تا حالا گرفتم❤❤ .صدیقه‌ی من! مهندسْ رفیقِ من! این ایام بهونه خوبیه برای اینکه بخوام بهت یه عیدیِ خاص بدمیه عیدی از جنس کلمات☺️ و بهت بگم چقدر این رشته به تو میاد... درسته که تو یک مهندس هستی، اما بنظر من بیشتر از اونکه در اعداد و ارقام و حساب و کتاب مهندس باشی، در منش و خُلق و خو مهندسی!
بیشتر از اونکه یادگرفتی چطور با دستگاهها و ماشینها سروکار داشته باشی، بلدی چطور با مِهر و عشق سروکار داشته باشی! تو معمار انگیزه، مهندسِ عش
 
توضیحات فایل:
دانلود پاورپوینت اخلاق اداری
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت با موضوع اخلاق اداری می باشد که در ۹۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.
مروری برمطالب دوره:
مقدمه
معانی ومفاهیم اخلاق
انواع اخلاق
علم اخلاق و فلسفه اخلاق
رابطه اخلاق باسایرعلوم
فضایل و رذایل اخلاقی
رابطه اخلاق فردی ،خانوادگی،اداری واجتماعی
اخلاق کارگزاران
منشور اخل
حس عجیبی دارم قسم به مقدسات که انگار نه انگار بهاره.
بهارهستا شکوفه و گل و قشنگی هست اما بهار نیست.
سال پیش این موقع ها داشتم لیست میکردم کتابایی که خوندم با غرور به لیست نگاه میکردم و میگفتم سال بعد از اینم پر پیمون تره!دریغا که امسال خجلم.
موش ها و آدم ها
عطیه برتر
خودت باش دختر
کجا ممکن است پیدایش کنم
هی از خودم میپرسم واقعا؟تهی واقعا؟همینقدر؟دیگه شده،کنکور و شلوغ بازیای احساسی و دانشگاه و امتحانا مجال نداد.
کتاب درسی زیاد خوندم اونا حیف ح
نیازسازی یا نیاز سنجی؟

هر چند وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اسلامی،  ترجمه ای واضح بر عدم
اجرای عدالت است و این بی عدالتی ها نقشی موثر بر تربیت فرزندان دارد، اما
از این مهم که بگذریم نمی توانیم نقش والدین را در تاثیرگذاری منفی بر
تربیت نادیده بگیریم.
امروزه والدین ما با خُلق نیازهای کاذب برای فرزندان، خود را درگیر
شغلهای کاذب نموده اند. گویا بچه ها در ذهنشان رؤیاهایی را می پرورانند و
متآثر از جامعه ای ملوّن، مدام نیازهای جدیدی را احساس م
منابع پایان نامه روانشناسی با موضوع تبیین مفهوم اخلاقتبیین مفهوم اخلاق
اخلاق واژه عربی و جمع خلق است. لغت­شناسان می­گویند که واژه خُلق و خَلق در اساس واحدند اما در کاربرد رایج مواد از خُلق، شکل و صورت قابل رویت با چشم است ولی خَلق به قوای نفسانی و سجایای درونی اطلاق می­شود که با بصیرت قابل درک است. بر این اساس اخلاق به معنای خُلق و خوی­، خصلت­های رفتاری، سرشت طبیعت و مزاج به کار می­رود (ابوالحسینی، ۱۳۸۹: ۳۷).
در اصطلاح واژه اخلاقی را معمولاً
ای به حق مقتدا ایها العسکری ای ولی خدا ایها العسکری شمع جمع همه یوسف فاطمه زاده مرتضی ایها العسکری ماه رویت حَسن، خُلق و خویت حسن حُسن سر تا به پا ایها العسکری هم تو خیرالعباد هم تو باب المراد هم تو ابن الرضا ایها العسکری هم سپاهت ملک، هم مطیعت فلک هم به حکمت سما ایها العسکری یابن خیر الوری سامرایت مرا کعبه و کربلا ایها العسکری تو به ارض و سما، تو به اهل ولا تو به خلق خدا، هادی و رهبری چشم بد از تو دور، نورالانوار طور دُر دَه بحر نور، بحر یک گوه
شعر ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها-29
***************
استاد سازگار
خدا را تجلاّی دیگر مبارکنشاط و سرور پیمبر مبارک
تبّسم به لب‌های حیدر مبارکبه افلاک توحید، محور مبارک
به سادات میلاد مادر مبارکبه قرآن بگویید کوثر مبارک
گل باغ عصمت فدا‌ها خوش آمدجمال خدا روح طا‌ها خوش آمد
***پیمبر بود محو خورشید رویشخدیجه شده مات حسن نکویش
درود خدا باد بر خُلق و خویشنیاز آورد صد چو رضوان بسویش
ملک راست ذکر و دعا گفتگویشمحمّد، محمّد، ببوسش ببویش
ادامه مطلب
نویسنده : اشکان ارشادی 
قبل از نوشتن پست در مورد تصور ذهنی شکسته شده ،،،، و آیا بعشق خود رسیده اید؟ ،،،، این پژوهش را که عمری در حافظه ام نگهداری کردم را بخوانید.
برای چند روز آینده ، به وبهای دوستان سر میزنم و در حین پاسخگویی ، برایتان نظری با توجه به متن میگذارم.
این پست تکمیلی برای دیگر مطالبم خواهد بود. 
با سه زبان کوردی ، ترکی ، عربی ( در حد صرف و نحو و باب و اوزان عروضی ) و فارسی زندگی کرده‌ام. لهجه های فارسی رو هم خداروشکر بخوبی درک می‌کنم
به قلم دامنه : به نام خدا. مبانی فکری سلیمانی (۴). داشتم بر اساس الگوی چهارمرحله‌ای «توماس اسپریگنز»، مبانی فکری شهید حاج قاسم سلیمانی را تبیین می‌کردم. اینک دنباله‌ی نوشتار:
 
۳. در حوزه‌ی انسان‌شناسی، شهید سلیمانی به انسان از دریچه‌ی کمال، حُبّ، حُسنِ خُلق و غیوری می‌نگریست. مجموعه‌ی سخنرانی‌ها و رفتارهای ایشان، نشان از این دارد که وی دست‌کم چهار خصوصیت برای انسانِ سالم قائل بود. او یک ویژگی خاص را نیز از انسان انتظار داشت.
 
یعنی ب
یادی از برادر و دایی شهید
 
7202
 
به قلم دامنه. به نام خدا. درگذشت فامیل گرامی مان آقای محمدعلی نبی‌زاده برادرِ «شهید ابراهیم نبی‌زاده» و داییِ «شهید سیروس اسماعیل زاده» را -که دیروز اول تیر 1398 رخ داد- به تمامی بازماندگان نسبی و سببی و دوستان وفادارش تسلیت می گویم.
 
 
 
مراسم دفن محمدعلی نبی‌زاده در مزار داراب کلا
 
مرحوم محمدعلی نبی‌زاده
 
عکسهای ارسالی: اُم البنین دارابکلایی
 
آن مرحوم در جوانی از داراب کلا به تهران مهاجرت کرد. وارد ارتش
مناظره جناب بهلول دانا قدس سره با ابو حنیفه
سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه می‌نویسد:
روی فی بعض الكتب إن البهلول أتى إلى المسجد یوماً وأبو حنیفة یقرّر للناس علومه ، فقال فی جملة كلامه : أن جعفر بن محمد (الصادق علیه السلام) تكلم فی مسائل ، ما یعجبنی كلامه فیها : الاُولى ، یقول : إن الله سبحانه موجود ، لكنه لا یُرى لا فی الدنیا ولا فی الآخرة ، وهل یكون موجود لا یُرى ؟ ما هذه إلاّ تناقض. الثانیة ، إنّه قال : إنّ الشیطان یُعذب فی النار مع أن الش
محمّد(ص)،لحظه ای در کار خویش درنگ نداشت.آنچه را از مردم می خواست،ساده و معقول و با فطرت سالم یک انسان،هماهنگ بود.مسائل فلسفی پیچیده و گنگی نبود که برای فهمش نیازی به کسب علوم و فلسفه و یا اندیشه های پیچ در پیچ باشد.سعادت انسان و نجات و کمال یک جامعه نیز به همین اصول فطری ساده و معقول بسته است:
«تنها الله را بپرستید،در برابر هیچ کس و هیچ چیز جز او تسلیم نشوید،به یکدیگر خیانت نورزید،دختران تان را از ترس ننگ یا فقر نکشید،بیهوده به روی هم شمشیر نک
در علم روان شناسی نیز برای تسهیل بهتر در یادگیری نام لاتین اختلالات و تست های روان شناختی از حروف اختصاری به صورت ذیل استفاده می گردد:
-
-
-
-
-
۱- اختلال وسواس فکری، عملی OCD 
Obsessive Compulsive Disorder 
۲- اختلال شخصیت وسواس فکری، عملی OCPD
Obsessive Compulsive Personality Disorder
۳- اختلال شخصیت ضد اجتماعی ASPD
Anti Social Personality Disorder
۴- اختلال شخصیت نمایشی HPD
Histrionic Personality Disorder 
۵- حمله وحشت خواب STA
Sleep Terror Attack 
۶- اختلال هویت جنسی GID 
Gender Identity Disorder 
۷- اختلال بیش فعالی، کمبود توجه ADHD
Atte
خُلق محمدی
اگر از خیانت قومى بیم داشتى، پس عهدشان را به‌سویشان بیفکن و منصفانه فسخ کن، که خدا خیانت‏کاران را دوست نمى‏دارد. سوره انفال/ 58قرآنی که خداوند برای هدایت و آدمانه زیستن انسان‌ها، از دوره رسول خاتم تا دوران خاتم انسان‌ها فرستاده، مجموعه تمام دستورات او به پیامبرانش از آدم تا خاتم است. بدین معنی که هرچه کتب آسمانی پیشین دارند، قرآن کامل‌تر و جامع‌تر آن‌ را دارد و روشنگر هر چیزی است که انسان 1451 سال پیش تا آخرالزمان به آن نیاز دا
 به خود بگویید عالی هستید تا عالی شوید . . .و به خاطر داشته باشید که هرچه بگویید همان میشود . . .

 ضمیر شما بدن شما را میسازد و بدن شما ضمیر شما را . . .یک اندیشه ی زیبا و مثبت یک بهشت را در زندگی می سازد و یک اندیشه منفی و یاس آور جهنمی را در دنیای انسان خلق می کند . . .

 انسانها آنچه را بیاندیشند خلق می کنند . . .افرادی که انرژی مثبت دارند اغلب مهربان و با عاطفه هستند . . .

 به زمین و زمان مهربانی میکنند . . .

 غصه دارند اما آن را قصه نمیکنند تا خُلق مردم ر
کیفیت اصلی: (حجم 19 مگا بایت)

السلام علیک یا حسن بن علی(ع)
 
بر ماه شب نیمه ی این میکده سوگند
مثل تو ندیده است کسی کودک دلبند
 
خورده دلم از صبح همان روز نخستین
با مهر تو ای دست گل فاطمه پیوند
 
در لطف و عطا و کرم و بخشش و رحمت
گشتیم و ندیدیم کسی را به تو مانند
 
هر گوشه ای از نام تو حاجات گرفتند
از کوفه بگو تا به بخارا و سمرقند
 
حاتم که زبانزد شده در جود و سخاوت
یک عمر, بساطش به در خانه ات افکند
 
در بند توام, عبد توام, نام تو بردم
کوه گنهم را به تو بخشی
دانشجویان گرامی ،این فایل حاوی مطالعه جزوه نکات مهم آیین زندگی (اخلاق کاربردی) بر اساس کتاب احمد حسین شریفی ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور با فرمت pdf در 49 صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
بخشی از خلاصه و نکات کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی:
۱-واژه اخلاق جمع خلق است که در لغت به معنای سرشت و سجیه آمده است اعم از سجایای نیکو و پسندیده یا سجایای زشت و ناپسند.
۲-در عموم کتابهای لغوی، این و
پایان نامه روانشناسی : هیجانهیجان
هیجان پدید­ه­ی جان بخش زندگی و اساس فراز نشیب­های تجارب روزانه و لحظات بیادمانی حیات انسان است. آشکار است که هیجان­ها مهم هستند و نقش بسیار مهمی در زندگی ما بازی می­ کنند. بیش از همه آن­ها مکمل سلامتی، موفقیت و روابط شخصی هستند و برای بقای ما مهم هستند. دلایلی منطقی برای این گفته وجود دارد. اول اینکه، هیجان­ها شامل اطلاعاتی در مورد خود و دیگران و جهان ا­طراف می­باشند. دوم اینکه آن­ها، در تفکر و تصمیم ­گیری ب
خستگی از ترافیک، استرس ها و قیل و قال زندگی روزمره، فکر دل زدن به کوه و بیابان و دور شدن از هیاهوی شهر را در طبیعت جذاب می کند. هستند افرادی که از بچگی عاشق اکتشاف در طبیعت بوده اند، به افرادی مثل استیو اروین به چشم اسطوره نگاه می کنند و همیشه خیال یک طبیعت گردی جانانه را در سر دارند. این نوع ماجراجویی قطعا خالی از خطر نیست خصوصا برای کسانی که بی تجربه اند. از قدیم گفته اند چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. در ادامه بحث نکات مربوط به سفر در
 

بر ماه شب نیمه ی این میکده سوگند

مثل تو ندیده است کسی کودک دلبند


 

خورده دلم از صبح همان روز نخستین

با مهر تو ای دست گل فاطمه پیوند


 

در لطف و عطا و کرم و بخشش و رحمت

گشتیم و ندیدیم کسی را به تو مانند


 

هر گوشه ای از نام تو حاجات گرفتند

از کوفه بگو تا به بخارا و سمرقند


 

حاتم که زبانزد شده در جود و سخاوت

یک عمر, بساطش به در خانه ات افکند


 

در بند توام, عبد توام, نام تو بردم

کوه گنهم را به تو بخشید خداوند


 

حکاک ازل شیر اُحد, نام حسن را

ب
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد که در ابتدا مبانی نظری هوش هیجانی تشریح می شود. در ادامه پیشینه تحقیق هوش هیجانی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
 
 
برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد هوش هیجانی کلیک کنید
 
 می توانید سوالی بود از طریق آدی زیر در تلگرام همراه ما باشید:

آدی تلگرام:
@searchina
 
یکی از مفاهیمی که در دهه های اخیر مورد توج
اگر قرار باشد انتظارها به ظهور ختم شود باید از حالت صرف روحی عاطفی خارج شده و در ابعاد مختلف، به صورت عملی عینیت بیابد تا در پرتوی عمل منتظرانه، فاصله ما با امام زمان(عج) کم شود.



بنابر آنچه از روایات به دست می آید انتظار و زمینه سازی برای ظهور آن منجی مصلح(عج) که پیروان همه ادیان و مذاهب منتظر آمدن او و اقامه عدل و برچیده شدن ظلم و ستم به دست ایشان هستند، فقط به دعا و انتظار قلبی نیست بلکه همانطور که در روایات تصریح شده، «انتظار افضل اعمال است
اگر قرار باشد انتظارها به ظهور ختم شود باید از حالت صرف روحی عاطفی خارج شده و در ابعاد مختلف، به صورت عملی عینیت بیابد تا در پرتوی عمل منتظرانه، فاصله ما با امام زمان(عج) کم شود.



بنابر آنچه از روایات به دست می آید انتظار و زمینه سازی برای ظهور آن منجی مصلح(عج) که پیروان همه ادیان و مذاهب منتظر آمدن او و اقامه عدل و برچیده شدن ظلم و ستم به دست ایشان هستند، فقط به دعا و انتظار قلبی نیست بلکه همانطور که در روایات تصریح شده، «انتظار افضل اعمال است
(Pablo Picasso - La Chambre bleue (1901
در میان اختلال‌های خُلق، قامتی دراز است. افسردگی، مکنده سلامت روان و آواز زندگی را اشاره دارم. آفتاب‌غریبگی روزهای اخیر، نام مسمومش را مشتاقانه فریاد می‌زند تا بر احوال ذهنی ناخوش‌های ایستا، آفتی سقوط بپاشد. در ادامه با عنایت به محتوای کتاب «آسیب‌شناسی روانی»، پرداختی نه چندان دقیق را نوشتار خواهم کرد.
علّت‌شناسی: نظریه‌های شناختی
-نظریه بک
سه‌گانه منفی «دیدگاه منفی درباره خود، دنیای خود و آینده» از علل اصلی
(Pablo Picasso - La Chambre bleue (1901
در میان اختلال‌های خُلق، قامتی دراز است. افسردگی، مکنده سلامت روان و آواز زندگی را اشاره دارم. آفتاب‌غریبگی روزهای اخیر، نام مسمومش را مشتاقانه فریاد می‌زند تا بر احوال ذهنی ناخوش‌های ایستا، آفتی سقوط بپاشد. در ادامه با عنایت به محتوای کتاب «آسیب‌شناسی روانی»، پرداختی نه چندان دقیق را نوشتار خواهم کرد.
علّت‌شناسی: نظریه‌های شناختی
-نظریه بک
سه‌گانه منفی «دیدگاه منفی درباره خود، دنیای خود و آینده» از علل اصلی
✅ در بحث کارکردهای روحانیت در قسمت
سوم به این پرداختم که برخلاف بخش اعظم روحانیت که مأموریت اصلی خود را تبیین صحیح
دین می‌داند، همیشه بوده و هستند شمار قلیلی که به همان میزان "فهم و تبیین
صحیح دین" به دنبال "تحقق دین" می‌باشند و همیشه این افراد هستند
که سرنوشت تاریخ خود را مشخص می‌نمایند.
✅ شخصی چون حضرت امام(ره) وقتی فهم
می‌کند که «الإسلام هو الحکومة»[1] بی‌کار نمی‌نشیند و به دنبال تبیین
و تحقق آن راه می‌افتد، کسی که می‌گوید: «باید هر کدا
✅ در بحث کارکردهای روحانیت در قسمت
چهارم به این پرداختم که برخلاف بخش اعظم روحانیت که مأموریت اصلی خود را تبیین صحیح
دین می‌داند، همیشه بوده و هستند شمار قلیلی که به همان میزان "فهم و تبیین
صحیح دین" به دنبال "تحقق دین" می‌باشند و همیشه این افراد هستند
که سرنوشت تاریخ خود را مشخص می‌نمایند.
✅ شخصی چون حضرت امام(ره) وقتی فهم
می‌کند که «الإسلام هو الحکومة»[1] بی‌کار نمی‌نشیند و به دنبال تبیین
و تحقق آن راه می‌افتد، کسی که می‌گوید: «باید هر ک
عشق هم هورمون دارد؛ بله درست شنیدید. اگر همیشه دلتان برای همسرتان تنگ می شود یا به فردی وابستگی شدید عاطفی دارید؛ علت آن را باید در میزان هورمون عشق در بدنتان جستجو کنید.



عشق در بدن عاشقان هورمون ترشح می‌کند! بله درست شنیدید؛ هورمون عشق یا اکسی‌توسین همان چیزی است که بدن مادر و کودک یا زن و مرد و به عبارتی عاشقان به آن نیاز دارد و روابط احساسی و رمانتیک آنها را محکم‌تر می‌کند.
مجله دلتا در این مقاله علت علمی وابستگی عاشقان را شرح می‌دهد
در واقع، احساس حمایت و انسجام یک کمک دو جانبه است که موجب خلق تصور مثبت از خود، پذیرش خود و اُمیدواری، احساس عشق و رضایت مندی می گردد و اضطراب را کاهش می دهد و تمام اینها به فرد فرصت خودشکوفایی و رشد را می دهد (قنواتیان و همکاران، 1381).
بررسی ها نشان داده است که اُمیدواری واریانس بی بدیلی برای خوش بین به وجود می آورد و می تواند کمک خوبی به پیش بینی متغیر های مختلف داشته باشد (قریشی، 1388).
اسلامی نسب (1373)، معتقد است که اُمیدواری بر کیفیت روابط با دیگ
برنامه
گروه معارف و مناسبتهایِ رادیو ایران تقدیم میکند.
**********************************************
به افق آفتاب
*********************************************
 به نام خدایی که برای ِ بنده هاش فقط خیر و خوبی میخواد.
سلام
*******************************************
امروز مهمون ِ ما باشین ،چون میخوایم با هم  از مطلبی صحبت کنیم که مطمئنم تا حالا ، کلی بهش فکر کردین.
*********************************************
از یه واقعیت که متاسفانه بین ِ ماها خیلی رواج داره، یه چیزی که اصلا هم خوب نیست اما نمیدونم چرا ماها انقدر محکم به
مـــاه رمضـــان آمــد، اى یـار قمـــر سیــــما بـربنـــــد ســـــر سفـــــره، بـگشـــــا ره بـالا
اى یاوه‌ى هر جایــى، وقت است که بـازآیــى بنگــر ســوى حلــوایى، تا کِـى طلبــى حـلـــوا
بـر یـاد لب دلبـــــر، خشـک است لبِ مهتــــر خوش با شکلــم خالــى، مى‌نالــد و چون سرنا
خالــى شــو و خالــى ِبِه، لب بر لب نایى نِـــه چون نى ز دمش پرشو، و آن گاه شِکر مى‌خاi.
"شهر
رمضان الذی انزل فیه القران هدى للناس وبینات من الهدى والفرقان". بعضی ا
قلمرو مغولان
ایلخانان یا ایلخانیان نام سلسله‌ای مغول است که از سال ۶۵۴ تا ۷۵۰ ه‍.ق معادل ۱۲۵۶ تا ۱۳۴۹ میلادی در ایران حکومت می‌کردند و فرزندان چنگیزخان مغول
بودند. لشکریان چنگیزخان نخستین بار در سال ۶۱۸ ه‍.ق معادل ۱۲۲۱ میلادی به
خراسان حمله نمودند. چنگیزخان در سال ۱۲۲۵ میلادی به مغولستان بازگشت و در
آنجا درگذشت. سال ۱۲۵۱ م. منگو یا منگل، خان بزرگ یا قاآن، بر آن شد تا با اعزام برادرانش هولاکو و قوبیلای
(کوبلاخان) به ترتیب به ایران و چین پی
جوانی به رنگ رسول (ص)
 اوج کمال تو را در قامت سروگون و خُلق رسول گونه‌ات باید جست. آنگاه که بین «‏صورت » و «سیرت» و زیبایی «جسم» و «روح» جمع کردی، و جوانی شدی در حد کمال که مولوی فرمود:
جمع صورت با چنین معنی ژرف     نیست ممکن جز ز سلطانی شگرف 
تاریخ، تو را مانندترین جوان به اشرف مخلوقات می‌داند و به خلق و خوی احمدی، نزدیک‌ترین. و آنگاه که صحیفه عاشورا ورق می‌خورد، و آخرین گفت‌وگوی تو با پدر مرور می‌شود، تنها تو را می‌یابیم که آتش اشتیاق پدر
جوانی به رنگ رسول (ص)
 اوج کمال تو را در قامت سروگون و خُلق رسول گونه‌ات باید جست. آنگاه که بین «‏صورت » و «سیرت» و زیبایی «جسم» و «روح» جمع کردی، و جوانی شدی در حد کمال که مولوی فرمود:
جمع صورت با چنین معنی ژرف     نیست ممکن جز ز سلطانی شگرف 
تاریخ، تو را مانندترین جوان به اشرف مخلوقات می‌داند و به خلق و خوی احمدی، نزدیک‌ترین. و آنگاه که صحیفه عاشورا ورق می‌خورد، و آخرین گفت‌وگوی تو با پدر مرور می‌شود، تنها تو را می‌یابیم که آتش اشتیاق پدر
اخلاق عملی و نظری
     بدون آنکه وارد تعریفات کلاسیک و پیچیده گوئی های فلاسفه دراین باب شویم، بنا به تقاضای تنی چند از خوانندگان کمی روشنگری لازمست.  در یکی دو بحث قبلی سخن از اخلاق طبیعی و مزایای آن رفت بدون آنکه مصادیق آن ذکر شود.  جمله ای درباره بت پرستی گفتیم و بحث آنرا به آینده واگذاشتیم.  اکنون هردو را که بهم مرتبطند و به نوعی اساس تفکر ما بدان وابسته است در زیر بطور خلاصه به محل بحث میگذاریم.  ناگفته نماند که هردو سوژه در گرو موضوع مهم
کینه از امراض قلب است بلکه از بدترین آن؛ چنانچه حضرت علی علیه السلام می فرمایند: پست ‌ترین اخلاق، کینه است.
حقیقت این است که به میزان خالی بودن قلب از نور ایمان به همان اندازه امراض قلبی مخصوصا کینه در آن جای میگیرند.
رسول خدا  صلی الله علیه و آله می‌فرماید: مؤمن کینه توز نیست.(محجة البیضاء چ 5 ص 317)
سیدنا الاستاد حضرت علامه طهرانی رحمة الله علیه می فرمودند: کینه مانع و حجاب استجابت دعاست می فرمودند: یکى از شرائط دعا این است که انسان قلب خود را

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها