نتایج جستجو برای عبارت :

ای انکه رفتی بی خبر

رسولخدا ص فرمود سه خصلت است که هرکه هر سهیا بکی از انها را داشته باشد در سایه عرش خدا روزیکه جز او سایه یی نباشد 1 مردیکه بمردم دهد انچه خودش از انهامیطلبد 2 مردبکهگگامی پیش وگامی پس نگذارد تا انکه بداند خدا بان راضی است 3 مردی که از برادر مسلمانش عیبی نگیرد جز انکه ان عیب را از خود بزدابد زیرا عببی از خود نزداید جز انکه عیب دیگری برایش هویدا گردد وانسانرا همین بس که بخود بپردازد نه بدیگران 
 حضرت صادق ع فرمود هر اینه خدواند بخاطر انکسیکه نماز میخواند از شیعیان ما  بلا زا دفع کند از انکسکه نماز نمبخواند از شیعیان ما واگر همگی نماز را ترک کنند هر اینه همگی انها هلاک شوند و خداوند بخاطر انکه زکاه دهد از شیعیان ما دفع کند از انکه زکاه نمی پردازد و اگر همگی زکاه ندهند هلاک. گردند  همانا خداوند بخاطر انکه از شبعیان ما حج کند از انکه حج نکند بلارا دفع کند و اگر بترک حج اتفاق کنند هر اینه هلاک شوند و اینست گفتار خدای عزوجل واگر نبود بر ک
رسولخدا ص فرمود بالای نیکی هر نیکو کاری نیکی است تا انکه انسان در راه خدا کسته شود و چون دراه خدا کشته شد دیگر بالای ان نیکی  و عملی بهتر نیست وبلای هر ارزوییازردنی است تا انکه. کسی یکی از پدر و مادرخودرا بکشد چون چنین کردبالاتر از ان ارزویی نیست
غمت داره منو با خودش میبره به گذشته بودنتبه مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»گفتم: همیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می‌افتدباید برای روزنامه تسلیتی بفرستیمهمیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می افتد همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق می افند همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیسه پیش اط انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیشه پیش از آنگه....همیشه..فکر کنی.... اتفاق افتاده بود ذیگر تمام شده بود تمام شده بود باید برای خودم تسلیتی بفرستم چرا که غمت مرا خواهد کشت
کانال ما در سروش دنبال کنید گاهگاهی که دلم میگیرد پیش خود میگویم انکه با خود دل من برد هنوز یاد کند از دل بیچاره ی من؟گفته بودند که از دل برود انکه از دیده برفت رفتی و یادت هست که چه کردی بامن؟سالهاست که از دیده ی من رفتی حیفدلم از مهر تو اکنده اس هنوز.....و خدا میداند که تو یادت با کیستدلم ارام بگیرانکه جانت را سوختحال عشقش دگریست........ارسالی #نفس
حضرت ابوالحسن ع قرموده هرکه برادر مومنش  برای حاجتی نزد او اید رحمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانبده پس اگر انرا بپذیردبولایت ما پیوستن داده وولایت ما بولایت خدا پیوسته است و اگر با وجود انکه توانابی بر قضاحاجت او دارداورا رد کند خدا در قبرش ماری از اتش باو مسلط کند که تا روز قیامت اورا بگزد وچه انکه امرزیده باشدیا معدب گناه دیگری داشته باشد یا نداشته باشد  واگر حاجت حواه اورا معذو ر دارد وضعش بدتر است  شرح یعنی علاوه بر گردن مار
رسول خدا ص فرمود زمانی برای مردم پیش اید که سلطنت جز بوسیله کشتن ستمگری بدست نیابد و ثروت جز با غضب و بخل پیدانشود ودوستی جز بوسیله ببرون بردن دین وپیروی هوسهوس بدست نیابد پی کسبکه بان زمان برسد وبر فقر ثبر کند با انکه بر ثروت توانایی داسته باشو د و بر دشمنی مردم صبر کند با انکه بردوستی توانا باشد یعنی بتوانداز راه از دست دادن دین و پیروی هوس جلب دوستی کند ولی نکند و بر ذلت صبر کندبا انکهبر عزت توانا باسد خدا ثواب پنچاه صدیق از تصدیق کنندگان
  رسولخدا. ص  فرمود نبود زمانیکه  جرییل نزد من اید جز ان انکه غالبا میگفت ای محمد ازو دشمنی  مردم بپرهبز  5 امام صادق ع فرمود جبرییل به پیغمبر  گفت  از گفتگو  و ستیزه با مردم. بپرهیز   7 امام صادق فرمود از بر انگیختن شر بپرهیزید زیرا دشمن دل را مشغول کند و مو جب. نفاق شود و کینه ها پدید ارد 10 رسولخدا. ص فرمود هیچکاه نبود  که جبرییل  نزد من ابد جز انکه  مرا موعظه مبکردو اخرین  سخنش بمن این بود که ار دشمنی با مردم بپر. هیز زیرا که ان عیب  نهفته را ا
امام صادق ع فرمود خدای تبارک و تعالی  در فران بیان هر چیز را فرو فرستاده تا انجاکه بخدا سوگند چیزیاز احتیجات بندگان فرو گذار نفرموده و تا انجا که هیچ بنده ای نتواند بگوید ایکاش این در قران امده بود جز انکه در قران فرو فرستاده است 2 امام باقر ع میفرمودخدای تبارک وتعالی چیزی از احتیاجات امت را وانگذاشت جز انکه
 انرادر قرانش فروفرستاد وبرای رسولش بیان فرمود و برای هر چیز اندازه. و مرزی فرار داد و برای  رهنمایی ان رهبری گماشت برای کسیکه از ان مر
نافع بن ارزق بامام باقر ع عرضکردم بمن بفرماییدخدا  از چه زمانی بوده  فرمود مگر چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی بوده  منزه باد انکه همیشه  بوده و همیشه باشد  یکتا بی نیاز است همسر و فرزند  نگیرد 2 مردی از پشت نهر بلخ امد و خدمت حضرت رصا ع رسید و عرضکردمن از شما مساله ای میپرسم اکر  چنانچه میدانم جواب گویی بامامنتت معتقد شوم  امام فرمود هرچه خواهی  بپرس عرضکرد بمن بگو پروردگارت  از کی بوده و کجا بوده وچگونه بوده وتکیه اش بر چیست امام فرم
 ابن بکیر از امام صادق ع پرسیدم ایا مومن به جذام و پیسی  و امثال ان مبتلا میشود  فرمود مگر بلا مومن جز برای مومن نوشته و ثابت شده است   امام صادق ع. فرمود مومن نزد خدا خدا ارجمند است تا انجا که اگر بهشت را با هرچه در انست از خدابخواه. باو عطاکند بدون انکه از ملک او چیزی کم شود وکافر نزد خدا خوار و پست است تا انجاکه اگر دنیا را با هرچه در انستاز خدا خواهد باو دهد بی انکه از ملکش چیزی کم شود و خدا بوسبله بلا از بنده مومنش دلجوبی کند چنانکه. مسافر یا
زیبا،مهربان و نجیب بود
چشمانش همانند طلوع آفتاب در میان کوهی زیبا بود،لبخندش گلی سرخ بود که در میان گلزاری از لبخد مردمان میدرخشید و من همیشه ی همیشه ی همیشه برای بدست آوردن آن لبخند میکوشیدم.وزش باد در میان موهایش زیباترین نقشی بود که میدیدم و صدایش زیباترین سمفونی بود که گوش هایم را نوازش میداد.
دوستش داشتم، ولی جرعت گفتنش را نه
با خود میگفتم:فردا بهش خواهم گفت. و شب را با خیال به آن که چگونه به او ابراز کنم میگذراندم.
حال در فردایم اما دخت
امام صادق ع فرمود مومنی نیست جز انکه خداچهار کسرا بر او گماشته 1شیطانبکه اورا وسوسه کند و میخواهد گمراهش نماید 2 کافریکه در کمین اواست مومنیکه. براو حسد برد واز از برایش سختر است منافقیکه از لغزشهای او دنبال گیری کند امام باقر ع میفرمود هرگاه مومن بمیرد بشماره ربیعه ومضر که دو قبیله بزرگ عربند شیاطبن بر همسایگانش راه یابند واینها بگمراهی او مشغول بوده اند  امام صادق ع فرمودنبوده و نخواهد ونباشد مومنی جز انکه اورا همسایه ای باشد که ازارش رس
 رسول خدا ص فمود چه زشت است فقر بعداز ثروتمندی وچه زشت از است گناه بعداز خواری و درویشی وزشت تر از ان کسی عبادت خدا کنو و سپس انرا واگذارد شرح زشتی فقر بعداز ثروتمندی یا از لحاظ  اسراف و تبذیرو بکار ماندن  و خرج کردنست وبا از لحاظ اینستکه انسان با وجود انکه ثروت  دارد مدتی با دست باز زندگی میکرده است نا گاه طریق بخل وخستپیش گیرد و چون فقرا زندگی کند و یا مقصود زشتی در نظر اهل  دنیاست اگر چه نزد خدا پسندبده باشد و تما زشتی گناه بعداز خواریو درو
امام باقر ع فرمود در رسول خدا ص سه چیز بود که در هیچ کس جز او نبود 1 سایه نداشت نور تحتاشعاع خورشید نمیگشت 2 ازراهی نمیگذشت جز انکه هر کس بعد از دو روز و سه روز از انجا میگذشت واسطه بوی خوشش میفهمید پیغمبر از انجا عبور کرده است 3 از هیچ سنگ ودرحتی عبور نمیکرد نمیکرد جز انکه برای او سجده میکرد واین بعنوان احترام بود نه عبادت و معنوی بود نه ظاهری نظیر نظیر تسبیح موجودات خدا را امام صادق ع فرمود چون رسولخدا ص را بمعراج بردند جبرییل او را بجایی رسانی
حضرت ابوالحسن ع هر که برادرمومنش براب حاجتی نزد اواید  رجمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانیده  پس اگر انرا بپزرد بولایت ما پبوستن داده وولایت مابولایت خدا  پیوسته است و اگر با وجود انکه توانایی بر قضا حاجت او دارد اورا رد کند خدا در فبرش ماری از اتش باو مسلط کند که روز قیامت اورا بکزدچه انکه امرزبده یا معذب گناه. دیگری داشته یا نداشنه باشد  واگر حاجت خواه اورا معذور دارد وضعش بدتر است شرح یعنی علاوه بر گزیدن مار عذابش بیشترش  کنند
امیرالمومنین ص میفرماید باید در دلت احتیاج بمردم و بی نیازی از ایشان پیدا گردد. و احتیاچ بانها در نرم زبانی و خوشروییت باشد وبینیازیت ازانها در خفظ  ا.برو ونگهدآری عزتت باشد  شرح عالیترین دستور معاشرت  و بر خورد با مردم را  امیرالمومنین ع در این جمله بیان میکند و حاصلش اینستکه انسان باید دوعقیده داشته باشد یکی انکه در معاشرت بهم نوع محتاجست زیرا  طبعااجتماعی افریده شده و در بقا ی خود بانها محتاجست پس لازم است رم گفتار وخوش برخورد باشددیگر
نافع بن ارزق بامام باقر  ع عرضکرد بمن بفرمایید خدا از چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی  بوده  منزه باد انکه همیشه بوده نه کمی نه کمی و همیشه باشد یکتا و بی نیازاست همسر و فرزند نگیرد  2 مردی از پشت بلخ امد خدمت حضرت رضا ع رسید و عرضکرد من از شما مساله ای میپرسم. میدانم جواب گویی بامامت معتقد شوم امام فرمود هر چه خواهی بپرس  عرض کرد بمن بگو. پروردگارت از  کی بوده وکجا بوده و چگونه بوده وتکهیه اش بر چیست امام فرمودخدای تبارک وتعالی  مکانرا
 ابان تغلب از امام صادق ع حدیث کند که فرمود  مردم بر چهارگونه هستند من عرضکردم فدایت شوم انها کبانند  فرمود یکی مردی  که ایمان دارد ولی قران باو داده نشده  دیگر مردی که قران را دارد ولب ایمان ندارد  سوم مردی که هم. فران باو داده اند  وهم ایمان را جهارم  مردبکه نه قران را داراست  و نه ایمان  عرضکردم قربانت گردم رای من حال اینها رابیان  و شرح فرمایید فرمود اما انکه ایمان دارد ولب قران بدو داده نشده  چون میوه یا خرما  ایست که مزه اش  شیرین است و
انگار این چند وقت نتوانسته ام درست نفس بکشم! بعد صبحانه امدم توی اتاق و بوی خودم از لای در خورد توی صورتم! الان هم در کمد را چارطاق باز گذاشته ام و لباس ها را ریخته ام روی تخت، نتیجه انکه بو شدت گرفته! قابلیت این را دارم که بابت بوییدن بوی خودم روزی هزار بار از اتاق خارج و دوباره به ان وارد شوم!
امام باقر ع فرمود برای هر چیزی قفلی است. که انرا بدونگهدارند وقفل ایمان نرمی و ملاطفت است  چه انکه هرکس نرمی را از دست دهد وخشم وقهر و خشونت پیش گیردناچار باعمالی د ست زند که ایمانش از دست برود خدا میان هوس و عقل هر کس پمخالفت انداخت تا هر که خواهد پیروی عقل کند وراه اخرت گیرد
کصخلانه به نظر می رسد اما کاملا منطقی ست که بخواهم لال نباشم و بنویسم.خودت چون نویسنده ای حتما اهمیتش را میدانی.که ننوشتن با خل ها چه میکند..البته دردش از نوشتن کمتر است..ناشیانه نیست این رفتارها.امدم که بنویسم و بخوانی..بدون انکه یادت بیاید اویی که این کسشرها را مینویسد همان است که ............... بخوان و به یاد نیاور
آن صبح که آمدیشعری قشنگ بودی بر پاهایش ایستادهآفتاب با تو وارد شد و بهار نیزورق های روی میز بُر خوردندفنجان قهوه که پیش رویم بودپیش از انکه من از آنها بنوشم ،مرا نوشیدندو اسب های تابلو وقتی تو را دیدندبه سویت چهار نعل تاختند...
 
"نزار قبانی"
داود رقی از امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل دو عرش خدابر اب بود پرسیدم فرمود در این باره چه میگویند عرض کردم میگویند عرش روی اب بود و پروردگار بالای ان فرمود دروغ گویند هر که این گمان کند خدا را محمول قرار داده واورا بصفت مخلوق وصف کرده است واورا لازم اید که چیزیکه خدارا حمل میکند تواناتر از او باشد عرضکردم قربانت گردم شما برایم بیان کنید فرمود پیش از انکه زمینی یا اسمانی یا جن وانسی یا خورشیدو ماهی باشد خدا دینش وعلمش را باب عطا فرمود  مقصو
7نیز حضرت صادق ع  بمردی فرمو د دل خودرا بمنزله رفیقی خوش کردار یا فرزندی سپاسگزارقرار ده و کردارت را بمنزله پدری که از او پیروی کنی و نفس اماره خود را بجای دشمنی که بااو نبردمیکنی و مالت را بمنزله عاریتی که بر گردانی 8 واز نیز انحضرت ع فرمود خویشتن را از انچه زیانش رساند باز گیر ودست نفس را ازان کوتاه کن پیش از انکه از تو جدا شود و چنانچه در جستجوی روزی می کوشی در ر هایی ان بکوش زیرا نفس تو گرو کردار تو است
امام باقر ع فرمود حکایت شخص حریص بدنیا حکایت کرم ابریشم است که هر چه بیشتر برخود تند امدنش دور تر شود تا انکه از غصه بمیرد امام صادق ع در انچه لقمان پسرش را موعضه گرد این بود که پسرجان مردم پیش از تو برای فرزندان خود اموالی گرد اوردند ولی نه ان اموال گردامده باقی ماندونه اولادی که برای انهاگرداورند و همانا و بنده مزدوری باشی که بکاری دستورت داده اند  واجرتی برایش وعده داده اند پس کارت را تمام کن واجرتت را تمام بگیر  در این دنبامنند گوسفندی م
یکی از لج آورترین جملاتی را که بزرگ و تیتر وار روی جلد بعضی از کتاب ها میخوانم این است:
این کتاب را نمی توانید روی زمین بگذارید
یکی نیست بگه روی زمین که هیچی ،یک دفعه می بینی که یک هفته گذشته و هنوز فصل دوم کتاب هستیم
ننویسد دیگه
کتاب ،وقتی کتاب هست که خودش خواننده را جذب کند نه اینکه با کلی تبلیغ و بیا این ور بازار جلب توجه کند
یک چیزایی مثل اون جمله که میگه گل آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید
 علی بن حسین صلوات الله علهما میفرمود من دوست دارم  که بر پروردگارم وارد شوم در حالیکه. عملم برابر باشد هر روزش از روز پیش کمتر نباشد  حدیث 6امام صادق ع فرمود مبادا عملی رابر خود واجب گردانی و تا 12 ماه از ان دست بر داری  شرح مقصود ایسنکه انجامعملی را پیش خود تصمیم گیری وبدان ملتزم شوی نه انکه از راه نذر وعهد ویمبن  بر خود واجبوگردانی  زیرا شکستن و برهم زدن این امور جایز نیست وهر یک کفاره مخصوصی دارد
ابن کثیر گوید امام صادق ع در باره ایه شریفه 40 سوره 27 کسی که دانشی بکتاب داشت کسی که دانشی بکتاب داشت اصف بن برخیا بقول مشهور  گفت من ان تخت را نزد تو اورم  پیش از انکه چشمت را بهم زنی انگاه انگشتانش را باز کرد وبر سینه اش گذاشت و سپس فرمود بخدا که همه علم کتاب نزد ماست ولی اصف اندکی از انرا میدانست واز برکت همان مقدار بود که توانست تخت بلقیس را در چشم بخم زدنی سلیمان حاضر کند و خدایتعالی ابن داستان را در سوره  نمل بیان مبکند 
رسولخداص فرمود نبود زمانیکه جبرییل نزد من اید جز انکه غالبا میگفت ای محمد از بغض و دشمنی مردم بپرهیز   6 امام صادق ع فرمودجبرییل  به پیغمبر  گعت از گفتگو و ستیزه با مردم بپر هیز  7  امام صادق ع فر مود از بر انگیختن شر نپرهیزد که موجب گناه وغرامت شودکو عیب پوشیده را اشکار کند 8 وو فرمود از دشمنی با مردم بپرهیز زیرا دشمنی دل را مشغول کند وموجب نفاق شود  وکینه ها پدید ارد
حضرت صادق ع فرمود مومن بهر مرگی میمیرد جز صاعقه زیرا در حالیکه او ذکر خدای عزوجل میکند باو اصابت نکند  یزید بن معاویه عجلی گوید حضرت صادق ع فرمودصاعقه ها بکسبکه ذکر خدا گوید وذاکر است اصابت نکنند، گوید من عرضکردم  ذاکر کیست فرمود انکه صد ایه بخواند شرح مجلسی ره گوبد یعنی در هر  شب وروز صد ایه بخواند ایه بخواند یا در هر یک از شب و روز 
امام صادق ع فرمود هیچ مسلمانی ار برادرمسلمانش درراه خدا وبرای خدا دیدن نکند جز انکه خدای عزوجل فریادش زند ای زایرخوش باش و بهشت برابت خوش باشد امام باقر ع عرمود خدای عزوجل را بهشتی است که جزسه کس واردش نشوند  مردیکه بر زیان خود بحق. حکم کند و مردیکه برادر مومنش را برای خدا زیارت کند و مردیکه برای خود برادر مومنش را بر خودترجیح دهد
  رسولخدا ص فرمود هرکه سه نفر از مسلمین را اطعام کند خدا اورا از سه.  بهشت در ملکوت اسمانها اطعام کند  1 فردوس 2. جنت عدن 3. طوبی و ان درختی است که از جنت عدن بیرون ابد  و پر وردگار ما انرابدست خود کاشته. است   یعنی انرا تنها  بقدرت خود بدون وساطت  فرشته اسباب دیگری  افریده است  4 امام  صادق ع فرمود مردی نیست که دوتن از مومنین را بخانه خود برد و بقدر سیری انها بخوراند جز انکه این عملش. بهتر از ازاد کردن یک بنده باشد
حضرت باقر ع فرمود  رسول خدا ص فرمود من نخسخین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد. شوم باکتابش واهل بیتم   سپس امتم  وارد شوند پس از بپرسم چه کردید با کتاب خداو اهل بیتم  5 حضرت صادق ع فرمود همانااین  قران. کتابی  است که در ان است جایگاه نور و هدایت  چراغها شب تار   پس شخص تیر بین باید که در ان دقت کند برای پر توش نظر خویش را بگشاید زیرا که اندیشه کردن زندگانی دل بینا است چنانکه انکه جویای دوشنی است در تاربکی ها بسبب نور راه پبماید
شب با خیالت تا سحر ، من می‌کنم چندی سرای آنکه رفتی بی‌خبر ، مشتاق دیدار تو‌اموصلت زِ ما کردی دریغ ، ای دوری‌ات بر سینه تیغمهتاب پنهان پشت میغ ، بی‌تاب انوار تو‌امای رفته زین شهر و دیار ، ای وصف خوبت بی‌شمارجانم بر‌آمد زِ انتظار ، سر گشته و زار تو‌امچون مرغ عشقی در قفس ، سر سینه زندانی نفساز غصه دوری تو بس ، جانا گرفتار تو‌امای دیده از رویت خجل ، ای پرتوی از جنس گلای مرحم و تسکین دل ، بازآ که بیمار تو‌امای بهترین گل در چمن ، ای لاله و یاس و
حضرت صادق ع فرمود همانا خدای عزوجل فرماید همانا خدای  عززوجل فرماید  هرکه بسبب ذکر من از درخو است و پرسش از من سرگرم شود  بطوریکه در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انجه میدهم بانکس که از من د.خواست کند  وذکر من اورا یر گرم تکرده. 2 ونیز انحضت ع فرمود همانابنده ای بخدای عزوجل حاججتی دار  وبه ثناوستایش  بر خدا و صلوات شود پس خدا وند حاجت اورابر اورد بی انکه در باره ان در خواستی کرده باشد 
حضرت صادق  ع  همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من از. در خواست وپرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خود را  فراموش  کند باو بدهم بهتر از انچه  میدهم بانکس که از من درخواست  کند  وذکر  من اورا سر گرم نکرده ونبز انحضرت ع فرمود همانا بنده ای. بخدای عزوجل حاجتی دارد و به ثنای و ستایش بر خدا و صلوات بر محمدو وال محمد شروع کند تا اینکه حاجت خودرافراموش کند و سر گرم نای بر خدا وصلوات شود پس خداوند حاجت اورا بر اودد بی انکه در باره ان در
امام صادق ع  فرمود مومن مبان دوترس.قرار دارد گناهیکه انجام. داده.  و نمیداند. خدا در باره او چه میکند 2. عمربکه باقی مانده  نمیداندچه مخا لکی  گناهانکه مایه هلاک او است مرتکب میشود پس هر صبح و هردم ترسانست و جز ترس اصلاحش نکند. زیرا ترس موجب. شودکهاز گنان. گذشته. توبه کنو ودر. اینده بیشتر بطاعت وعبادت پر دارد امام صادق ع فرمودپدرم مبفرمود. هیچ بنده مومنی نیست  جز انکه در دلش  دو. نور است نور ترس و نور. امید اگر ابن وزن شود ار ان افرون نباشد. واگر ا
امام صادق ع فرمود کسیکه بدنیا زاهد وبی رغبت  باشد خدا حکمت را در قلبش برجا دارد و زبانشرا بان گویا سازدواورا به عیبهای دنیا و دردو دوایش بینا گرداند واورا از دنیا سالم بیرون کندو ببهشتداسلام دراور. 2 امام صادق ع فرمود همه خیر در خانه یی نهاده. شده و کلیدش را زهد وبی رغبتی بدنیا قرار داده اند سپس فرمود  رسولخدا ص فرمود مرد شبرینی ایمانرا در قلبش نمی. یابد تا انکه باکش نباشد که چه کسی دنیا را خورد
منصوربن حازم گوید از امام صادق ع پرسیدم که ایا ممکن است امروز چبزی واقع که دیروز در علم خدا نبوده باشد یعنی خدا انرا نداند  مگر وقتیکه واقع شود فرمود نه هر که چنین گوید خدایش رسوا کند  عرضکردم بفرمایید مگر نه اینستکه انچه واقع شده و انچه واقع شود وانچه تا روز قیامت واقع میشود در علم خدا هست فرمود چرا پیش از انکه خلق را همه چیز را میدانست 12 وفرمود اگر میدانسند چه پاداشی در اعتقاد ببدا هست از سحن دد ان سستی نمی ورزیدندو فرمود هر گز هیچکس پیغمبر
 مامون بحضرت  عرضه داشت که امر خلافت بعهده. کیرد ولی  امام رضا ع خوداری فرمود  خ مامون گفت پس باید ولایت عهدی بپذیری  امام فرمو می پذیرم با شروطیکه از تو میخواهم مامون گفت هر چه خواهی  بخواه  امام رصا  ع نوشت  من در امر ولایت عهدی وارد میشوم  بشرط انکه امر ونهی نکنم کو فتوای و حکم ندهم و نصب و عزل ننمایم و هیچ امری را که بر جاست دگر گونش نسازم و از همه این امور مرا معاف  مرا معاف داری مامون همه ان شروط  پذیرفت. یاسر خادم گوید چون عید قربان فرار
در تمام این مدت برای خوشبخت شدنش دعا میکردم. دعامیکردم که جبران بشود شکستن دلی که دست من نبود و خدا خودش شاهد تلاش هایم بود. از اخرین باری که زیر قبه ارباب دعا کردم تا شنیدن خبر ازدواجش زیاد نمیگذرد. خوشحالم؛ برای زوجیت های جدید. برای هر دختر و پسری که عاقبت در کنار یارشان به ارامش میرسند برای ادامه راه زندگی.
اما به هرحال بعضی شبها راحت نمیگذرد. تمام زندگی ات جلوی چشمت می اید. بی انکه بخواهی.
قصه زندگی ما ادم ها قصه تقدیرها و تغییرها، قصه های ع
بنام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام.

چسب دوقلو جزو قدیمی ترین چسب ها می باشد.. چسب دوقلو هنوز هم جزو بهترین ها می باشد! این چسب، با مخلوط کردن دو ماده "رزین و هاردنر" به وجود می اید و سخت و محکم میشود.
چسب دوقلو با تجربه شخی خودم،حدود یک روز طول می کشد که به طور کامل و مستحکم خشک شود! (اما در مدت زمان 5 تا 30 دقیقه هم می تواند کمی مستحکم و خوب شود .. ! )
از چسب دوقلو می توان در جاهای که نیاز است،فلزی به پلاستیکی اتصال یابد،یا شیشه ای به پلاستیکی اتصال یا
امام صادق ع فرمودای حفص هر که صبر کند اندکی صبر کرده و هرگاه بیتابی کند اندکی بیتابی کرده زیرا عمر کوتاهست و مصببات کوتاه تر  سپس فرمود در هر کاری صبر را از دست مده زبرا خدای عزوجل محمد ص را مبعوث فرمود واورا امر بصبر و مدارا کرد و فرمود بر انچه میگویند صبر کن  واز انها ببر بربدنی نیکو  مرا با تکدیب کنان نعمت دار وا،گذار 11 سوره 73 و باز خدای تبارک وتعالی فرمود و بدی را بانچه  نبکو تر است دفع کن تا انکه میان تو و او دشمنی است مانند دوستی مهربان شو
امام  باقر ع فرمود انکه از شما بدیگری علم اموزید مزد بمقدار مزد دانشجو است با قدری بیشتر پس از دانشمندان دانش اموزید و انرا ببرادران دینی خود بیاموزیدچنانکه دانشمندان بشما اموختگد  3 حدیث او بصیر گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود  کسیکه بدیگری چیزی اموزد برای اوست با قدری بیشتر پس از دانشمندان دانش اموزید و انرا ببرادران خود بیاموزید چنانکه دانشمندان بشما اموختند
 
 
جابر میزبانی است که میهمانانش را طبابت می کند, اما بی انکه بدانند، و چنان شیرین میزبانی می کند که میهمان وقتی که  برخواست' عاشق شده است*  
امروز که این جملات را کنار تصویر شهید حججی در سایت دیدم, فهمیدم که این عاشق شدن به نام و یاد شهید جابر که تمام وجودت را فرا می گیرد امری مسلم است و حقیقتا چقدر زیبا و دلنشین است. 
این جملات از قلب و جان  هر عزیزی که بیان شده است, با تمام وجوش ان را حس کرده' باور کرده'  و با ان زندگی می کند. 
خوشا به سعادت همه عاش
ناز حضرت صادق ع روایت شده که امیرالمومنینع در ظمن سخنی از سحنان خود فرمود هر کاری که از برادر دینی خود سرزند ان را ببیهترین وجه ان حمل کن تا کاری کند که راه توجیه را بر تو ببندد و هیچگاه بسختیکه از دهان برادرت بیرون اید  گمان بد مبر در صورتیکه برای ان سخن محمل خوبی می یابی  شرح  مقصود این استکه هر گاه گفتاری یااکرداری از برادر دینی سرزند که دارای دو وجه است یکی نیک ویکی بد باید تا انجا که مقدور انسان است انرا حمل بر وجه نبک کند گر چه احتمال طرف
چشمانم را به جهان گشودم و زندگی ام را با کلمات اغاز کردم و با انها همسفر شدم ....کلماتی چون پدر و مادر...... بی انکه  خود بخواهم غرق در گرمای محبت شان شدم وتک تک مرغان  امین وجودم   خواستار وجودشان شدند.... همیشه لبخند بر لبانشان بود انها خدایانی بودند که حرف از عدالت میزدند اما در مقابل حق شان نسبت به من بی عدل ترین موجودات  بودند ....همچو لهستانی بی دفاع در برابر بمب هایی که بر تنش خراش می گذاشتند ..مادرم لبانی خندان داشت اما در پس چشمانش دنیایی بود
 امام صادق ع میفرمود ابن کوا نزد امیرالمومنین ع امد  وگفت ای امیر. مومنان ایه 46سوره 7  بر اعراف مردانی باشند که همه کس را از رخسارشان شناسد یعنی چه فرمود ماییم بر اعراف که یاران خود را بر خسارشان میشناسیم و ماییم اعراف که خدای عزوجل جز از طریق معرفت ما شناخته نشو د و ماییم اعراف که خدا مارا در روز قیامت بر روی صراط   معرفت قرار دهد پس داخل بهشت نشود مگر کسیکه مااورا شناسیم وآو مارا شناسد و بدوزخ نرود جز انکه ماراناشناس جز انکه مااورا ناشناس د
من فکر میکنم این خاطرات فلان فلان‌شده‌ اخر یک جا توی یک کوچه‌ی بن‌بستی،توی خوابی ، توی دستشویی حتی، ما را خفت میکنند و از پا درمان می‌آورد ، من به این‌ها از سر کوچه تا درِ خانه فکر کردم ، بعد از انکه از ماشین پراید نقره‌ای پیاده شدم که آهنگ هایده پخش می‌شد : من از لبِ تو منتظر یه حرف تازه‌م ! و من به سانِ یک احمق ، اشک‌هایم را روی گونه‌هایم حس کردم ! آیا باید هنوز این آهنگ من را یاد روزهای خاصی در سال ۹۵ می‌انداخت؟ آیا بهمن ۹۵ لعنتی نبود؟؟؟
 حضرت صادق ع  فرمود همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من در خواست و پرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انچه میدهم بانکس که از مندر خواسک کند و ذکر من اورا سر گرم نکرد حدیث 2 ونیز ان حضرت ع فرمود همانا بنده ای بخدای عزوجل حاجتی دارد و ثنای و ستایش بر خدا وصلوات بر مجمد وال محمدشروع کند تا ابنکه حاجت خودرا فراموش کند و سر گرم ثنای بر خدا و صلوات شود پس خداوند حاجت اورابر اورده بی انکه درباره ان در خ
بدر غلام احمدبن حسن گوید وارد جبل شدم قصبه یی میان بغداد و اذربایجان بوده معتقد بامامت  حضرت صاحب الامرع نبودم  ولی اولاد علی را بطورکلی دوست میداشتم تا انکه یزیدبن عبدا لله مرد ودر زمان بیماریش وصیت کرد که سمندش را با شمشیر وکمر بندش بمولایش  حضرت قایم ع بدهند من ترسیدم اگر ان اسب را به کوتکین یکی از امرا ترک خلفا عباسی  ندهم از او بمن ازاری رسد لذا ان اسب  شمشبر و کمر بند را پیش. خود بهفتصد دینار قیمت کردم و بهیچ کس  اطلاع ندادم ناگاه از عر
امام باقر ع فرمود خدای  عزوجل بموسیوحی فرمود همانااز جمله بنگانم کسی که بوسیله حسنه بمن تقرب جوید و من اورا در بهشت حاکم سازم بهشت را در اختیاراو گذارم  موسی عر ض کرد پروردگارا ان حسنه چیست فرمود اینکه همراه براد. مومنش درراه براوردن حاجت او گام بردارد چه انکه براورده شود یانشود 14 امام باقر ع فرمود همانا مومن حاجتی از برادرش باو مراجعه میشود که نمی تواند انجام دهد دهد ولی بدان همت میگماردو دل میبندد خدای تبارک وتعالی اورا بسبب همتش ببهشت و
امام صادق ع فرمود نه بخدا سوگند  این  امر خلافت هر گز در دودمان ابو بکر و عمر نگردد ونه هرگز در بنی امیه ونه درفرزندان  طلحه وزبیر باز اید برای انکه اینان قران را بیکسو نهادند و سنتهارا باطل کردند و احکام الهی را تعطیل کرده و مهمل گذاردن ورلخدا ص  فرموده قران راهنمای  وگمراهی  است و بینایی از هر کوری است و سبب گذشت از لغزشها است و روشی درهر تاریکی. است. و در پیشامدها و بدعتها پرتوی است ونگاهدارنده از هر هلاکتی است و ره جویی در هر گمراهی  است 
امام باقر ع فرمود هرگاه بدانی در توخیریهست بدلت نگاه کن اگر اهل طا عت خدا را دوست و اهل معصیت خدارا دشمن دارد در تو خیر است و خدا هم ترا دوست دارد واگر اهل طاعت خدا را دشمن واهل معصیت خدا دوست دارد در تو خیر نیست وخدا دشمنت دارد دشمنت دارد و هر کس همراه دوست خود است وفرمود دو مومن هرگز با هم بر خورد نکنندجز انکه برادرش را بیشتر دوست دارد بهتر است  و فرمود هرکه برای دین دوست ندارد و برای دین دشمن ندارد دین ندارد پیداست که شخص متدین حد اقل باید پی
حضرت صادق ع فرمود صاعقه ها بکسی که ذکر خداگوید ذاکر است اصابت نکند 2 یزید بن معاویه عجلی گوبد من عرض ذاکر کیست فرمود انکه صد ایه بخواند  شرح مجلسی ره گوید یعنی در هر روز وشب صد ایه بخواند یا در هر یک شب و روز حدیث 3 ابو بصیر گوید از حضرت صادق ع پرسیدم از مردن مومن فرمود مومن بهر مردنی میمیرد بوسیله غرق شدن بمیرد بزبر اوار ماندن بمیرد بدرنده دچار گردد و بصاعقه بمیرد ولی این صاعقه  بذکر کننده خدای عزوجل اصابت نکند و نرسد
 
به نام خدا..
چرا برخی مسئولین به بداخلاقی لفظی روی اورده اند؟!!
در کشور عزیزمان ایران چند سالی است ،کلماتی از دهان برخی مسئولین شندیده می شود که رنگ بوی به اصطلاح چاله میدانی دارد!
در بسیاری از مواقع ناتوانی در انجام امورات محوله باعث سردرگمی مسئول گشته و به جای پاسخ منطقی به طور غیر ارادی از کلماتی غیر اخلاقی برای فرار از پاسخ یا خاموش کردن طرف مقابل استفاده می کند ، این شاید در طول یک فرایند تبدیل به عادت شود .
در مواقعی هم برخی توهمات باعث ا
و چون در دوستی را برابر باشند باهم بایستند رحمت خدا ایشانرا فراگیردو چون برای مذاکره بنشیند برخی از فرشتگان نگهبان انها ببرخی دیگر گویند از اینها کناره گیریم شاید رازی  داشته باشند که خدا بر انها پرده کشیده باشد   عرضکردم مگر خدای عزوجل نمیفرماید بگفتاری دم نزند جز انکهنزد او رقیب حاضر باشد 18 سوره 50فرمود ای اسحاق اگر نگهبانان نشنوند خدای عالم السر بشنود وببیند  15 امام صادق ع فرمود رسولخدا ص. هرگز با مردی مصافحه نمیکرد جز انکه ست خود را ار
از ناله کردن متنفرم و این چند پست اخر همین است
قول میدهم اخرینش باشد... و به زودی همه‌اش پاک شود
جان دادن گاهی امری تدریجی می‌شود... تو ذره ذره با اتفاقات مختلف جانت را میگذاری و می‌روی... 
این وسط اگر دچار جنون هم شده باشی، خودت با دست خودت دامن می‌زنی به این جان دادن... 
اتفاق را که گفتم خودش به غایت خودش برای دل من حکم مصیبت عظمی را داشت و این جنون که چاشنی‌اش شد، دفعات جان دادن را برایم بیشتر کرد... 
آخرین ضریه ممکن را خودم پیش از انکه دیگری بز
یک نکته مهم اینست که ما چه باور بکنیم یا نکنیم،امر ظهور به طرفه العینی انجام خواهد شد و ما در خواب خوش خود بسر میبریم عده ای مشغول شهوت قدرت ،عده ای مشغول شهوت ثروت و مال دنیا،عده ای در پی گسترش جاه و جلال و مقام خود ،و عده ای مشغول لهب و لعب و از هم مهمتر عده زیادی مشغول ریاکاری و دروغگویی برای خلق خدا هستند و بلخره همه مشغول هستند،و وقتی حضرت تشریف می آورند نه فریاد حضرت جبرئیل س را شنیده اند و نه واقعیت ظهور را درک میکنند و چه بسا مقابل او قرا
امام علی بن الحسین ع فرمود صبر نسبت بایمان مانند سر است بتن و هرکه صبر.   ندارد ایمان ندارد 6 ابو بصیر گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود ازاد مرد در همه احوال ازاد مرد است اگر گرفتاری برایش پیش اید صبر کند و اگر مصیبتهابر سرش ریزد اورا شکسته نکند اگر چه اسیر شود ومغلوب گردد و سختی جایگزین اسایشش شود چنانکه یوسف صدیق امین صلوات الله علیه رابردگی و مغلو بیت واسارت زیان نبخشد  تاریکی و ترس چاه و انچه بر سرش امد زیانش نزد تا خدا بر او منت گذارد و ستمگ
یاسر خادم وریان بن صلت  گوید چون خلیفه معزول امین پسر هارون در گذشت وامر خلافت برای مامون مسقر شد نامه ای بامام رضا ع نوشت و انحضرت را بخراسان   طلبید امام  رضا ع بعللی تمسک میفرمودو عذر میخواست مامون پیوسته بانجضرت نامه مینوشت تا انحضرت دانست ه چاره یی نداردو او دست بردار نیست لذا از مدینه  بیرون شد و ابو جعفر امام نهم ع  هفت ساله مامون بحضرت نوشت راه کو هستان وقم رادر پیش نگیر  بلکه ازراه بصره و اهواز و فازس بیا شاید مقصودشاین بود که انحضر
مردی بحضرت الولحسن ع عرضکردم مرا سفارشی نما فرمود زبانت را نگهدار تا عزیز باشی و افسار خودرا بدست مردم مده که خوار و زبون شوی 5 رسول خدا ص بمردی که خدمتش امد  فرمود نمیخواهی ترا بامری  رراهنمایی کنم که خدا بسببان بهشت برد عرضکردچرا یا رسول الله فرمود از انچه خدا بتو داده بده عرض کرد اگر خودم از اینکه باو دهم نیازمند تر باشم چکنم فرمود مظلوم را یاری کن عرضکردم اگر خودم از انکه یاریش کنم نا توانتر باشم چکنم فرمود کا ری براینادان کن یعنی نادان ر
 جابربن عبدالله گوید رسول خدا ص فرمود  بدترین مردا نتان را بشما خبر ندهم   گفتم چرا  یا رسول الله. فرموداز بدترین مردان شما تهمت زنند. بی باک فحاشی است که تنها بخورد و از بخشش واجب و مستحب دریغ کندوبنده اش رابزند وعیالش را بدیگران. پناه دهد 14  رسول خداص فرمودپنج کس را فر من و هر پیغمبر. مستجاب اادعوه یی لعنت. کرده ابم 1 کسیکه چیزی در کتاب خدا زیاد کند 2 انکه. سنت مرا ترک 3 هر که قدر خدا تگذیب کند مانند مفوضه. که تو ضیح عقیده انهادرج ا ص215 کذشت 4کسیک
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
به نظر شما آنکسی که دستور قتل فردی را صادر میکند جرمش بیشتر است یا آنکه شلیک می‌کند؟
آنکه شر خری را استخدام میکند جرمش بیشتر است یا شرخری که روزگار بدهکار را سیاه میکند؟؟؟
زنی که درخواست طلاق میکند جرمش بیشتر است یا آن مرد بی ناموسی که او را به این کار تشویق کرده تا بتوانند راحت تر باهم در تماس باشند؟؟؟
آنکه رشوه میگیرد حرام خور تر است یا همسرش که در خانه به او سرکوفت بی لیاقتی و ترس و
سلام
همه عمر این وبلاگ به تنهایی و نبودن انکه باید و غم و غصه گذشت!
گرچه من با خودم عهد کردم که دیگر به کسی دل نبندم اما مدتی است با دکتر نامی رابطه دارم!
حدودا 5 ماه از اوایل شهریور اوایل یک رابطه خطی داشتیم تا این یک ماهه گذشته که من اصرار داشتم خب من که ادم بدی نیستم شما هم که ادم خوبی هستین خب بهتر نیست که وارد فاز جدیدی بشویم ؟!
من دوستش دارم و او هم رفتار خوبی دارد اما هنوز جواب قطعی به من نداده است و می گوید فعلا که با هم هستیم! من دلم اطمینان
بنام خدا
باسلام.
شروع ماه رحمت و بندگی و نزدیکی بیشتر با خدا با انجام کارهای چون روزه،نماز،قران خواندن،انفاق و .. بر شما مبارک باد.
این ماه جزو های ماه بسیار بزرگ در نزد خداست،که می توان یک سال اینده را برای انسان خوب رقم بزند.! انکه از این ماه استفاده کرد،دنیا و اخرتش پر خیر و نیکی .. و انکس که از ان دوری کرد،پس بد به حال او در دنیا و اخرت.
این ماه رو به هیچ وج از دست ندهید و انشالله که بتوانید ارتباط خودتون با خدا رو بهتر و نزدیک کنید و البته پادا
ابواصباح کنانی گوید خدمت امام صادق ع بودم بر انحضرت وارد شد و عرض کرد یا ابا عبدالله من از فرزندانمو ناسپاسیشان و از برادرانم و جفا کاریشان نزد شما  شکایت اورده ام با این ساالخوردگی من حضرت صادق ع فرمود ای پیر مرد همانا برای حق دولتی است   برای باطل هم دولتی است وهرکدامیک از ایندو در دولت رفیقش خوار است و همانا کمترین مصیبتی که در دولت باطل بمومن رسدازار کشیدن از فرزندان و جفا کاری برادران اواست و هیچ مومنی نباشد که در دولت باطل اسایشی ببین
 فضیل بن یونس گوید حضرت ابو الحسن ع فرمود بسیار بگو بار خدایا مرا از عاریه داران ایمان قرار مده واز تقصیر ببیرون مبر عرض8کردم معنی عاریه داران را میدانم که مردی دین را بطور عاریه میگیرد و سپس از ان خارج میشود چون دینش مستقر و ثابت نبوده پس از اندکی کافر وبیدین شود معنی مرا از تقصیربیرون مبر چیست فرمود هر عملی که بمقصد خدای عزوجل میکنی  خودر ا در ان مقصر  شناس زیرا مردم همگی در اعمال خویش میان خود و خدا مقصرند جز انکه را خدای عزوجل نگهداریکند
عنوان یک چسناله نیست،حقیقت است.چیزی ندارم در زندگی‌ام که نگران از دست دادنش باشم،به جز دو چیز:مادرم و سلامتی جسمی‌ام.
میگویم سلامت جسمی چون برای کلمات احترام قائلم و سلامت تنها،شامل تمام ابعاد سلامتی میشود و آیا روان من سالم است؟کی میتواند همچین ادعایی بکند بی آنکه چرت نگفته باشد؟به جز این دو چیز ،چیزی برای از دست دادن ندارم.دوستی ندارم که نگران از دست دادنش باشم،مسخره‌اش اینجاست که اتفاقا خیلی زود میتوانم با آدم‌ها جوش بخورم و جوری به
امام صادق ع فرمود صبر نسبت بایمان مانند سر است نسبت به تن هرگاه سر برود تن میرود همچنین است هر گاه صبر برود ایمان میرود 6 ابو بصی. گوید شنیدم امام صادق ع مبفرمودازاد مرد در همه احوال ازاد مرداست اگر گرفتاری برایش پیش ایدصبر کند واگر مصیبتهابر سرش ریزد اورا شکسته نکند اگر چه اسیر شودو مغلوب گردد و سختی جایگزین اسایشش شو د چنانکه یوسف صدیق امین صلواتالله علیه  را بردگی و مغلوبیت و اسارت زیان نبخشیدو تاریکی و ترس چاه و انچه بر سرش امدزیانش نزد ت
همه چیز ارام.....ارامباورت می شود....دیگر یاد گرفته ام شبها بخوابم " با یک آرامبخش "تو نگرانم نشو !همه چیز را یاد گرفته ام !راه رفتن در این دنیا را هم بدون تو یاد گرفته ام !یاد گرفته ام که چگونه بی صدا بگریم !یاد گرفته ام که هق هق گریه هایم را با بالشم ..بی صدا کنم !تو نگرانم نشو !!همه چیز را یاد گرفته ام !یاد گرفته ام چگونه با تو باشم بی انکه تو باشی !یاد گرفته ام ....نفس بکشم بدون تو......و بی یاد تو !یاد گرفته ام که چگونه نبودنت را با رویای با تو بودن...و
به نام انکه هستی نام از او یافت 
فلک جنبش زمین آرام ازو یافت
یادگیری علم و دانش و بهره گیری از لحظات طلایی عمر شیرین انسان در این راه همچنین تفریح و ورزش می تواند یکی از بهترین سرمایه های زندگی باشد چون میگویند در لحظه زندگی کنید؟! 
به امید روز های خالی از نادانی
 صفوان بن یحی گوید  جعر بن  محمد بن اشعش بمن گفت میدانی، سبب وارد شدن ما در مذهب تشیع وشناسایی ما بان چه بود با انکه نزد ما هیچ یادی از ان نبود و بانچه مردم شیعیان داشتند ما معرفت نداشتیم  گفتم داستانش چبست  کفت  ابو جعفر  ابوالدوانیق  یعنی منصور دوانیقی  دومین لیفه  عباسی ودانق یکدانک درهم است که تقریبا یک پشیز میشود واین لقب را مردم از نظر  خست و بخلش باو. داده اند  زبرا برای کندن نهر کوفه از مردم سری  یکدانق گرفت بپدرم ابو محمد ن اشعث  گف
در صورتی که تصمیم گرفته اید که به یکی از کشور های غیر از ایران برای تحصیل مراجعه کنید بلا شک یکی از مهم ترین تصمیمات خود را در زندگی گرفته اید و لازم است پیش از انکه به این موضوع به صورت اقدام عملی فکر کنید. زیر بم آن را بیشتر بشناسید.
امروز ورود به یک کشور جدید و تحصیل در ان کشور به یک رویای همگانی بدل شده است. اینکه چرا افراد این رویا را در سر می پرورانند به علل زیادی بر می گردد. ولی بلاشک مزایای زیادی را برای تحصیل در یک کشور خارجی می توان در نظ
به نام انکه هستی نام از او یافت 
فلک جنبش زمین آرام ازو یافت
یادگیری علم و دانش و بهره گیری از لحظات طلایی عمر شیرین انسان در این راه همچنین تفریح و ورزش می تواند یکی از بهترین سرمایه های زندگی باشد چون میگویند در لحظه زندگی کنید؟! من که دانش آموزی بیش نیستم جمله ساده گفتم که معنی فرار کردن در ذهن انسان ها همچون فرار کردن دزد از پلیس در ذهن کودکان می ماند ولی کجاست آن کسی که کلمه فرار را در ذهنش انسانی ببیند که از دیو نادانی فرار میکند. 
به امید
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-زیارت اربعین-در زمانی که طاغوت  عراق حضور داشت اجازه زیارت اربعین نمیداد- این خود یک نشانه بزرگ –اثر وتاثیر اربعین را نشان میدهد- درطول تاریخ طاغوتیان جلوگیری از  رفتن به سمت  زیارت امام حسین علیه السلام- میکردند حج تجلی خداوندمنان واثر حضرت ابرهیم علیه السلام وحضرت هاجر علیها السلام وحضرت اسماعیل علیه السلام است-   ولی طاغوتیان هم بهحج میرفتند ولی اگردقت شود برائت از مشرکین بنحوی توجیه میکردند که
 معمربن خلادنزد  حضرت ابوالحسن ع نام مردی  برد گفت او ریاست را دوست  دارد  حضرت  فرمود بودن دو گرگ درنده درمیان. گله  گوسعندیکه چوپانش حاصر نباشدزیانبخش تر ار رباست نسبت بدین مسلمان نیست ریاست. طلبی از دو گرگه. درنده بدبن مسلمان  ببشترزیان رساند. اما م صادق. ع فرمود  هرکهرباست طلبد هلاک شود. 7  امام صادق ع میفرمود پپر هیزد از این.روسایکه ریاست را بخود میبندند زیرا بخدا  سوگند که کفشها دنبال سر مردی صدا نکند جز انکه هلاک شود هلاک شود و هلاک ک
 رسولخدا ص فرمود بهترین مردم  کسی است که عاشق عبادت شود با عبادت دست بگردن شودو انرااز دل دوست دارد وباتن خود انجام دهدو برای ان فارغ شود بکاردیگر دل مشغول نداردچنین شخصی باک ندارد که زندگی دنیایش بسختی گذردیا باسانی 4 عیسی بن عبدالله بامام صادق ع  عرض کرد قربانت عبادت چیست فرمود نیت خوب داشتن بعبادت از راهی که خدا از انرا اطاعت شود هماناای عیسی مومن نباشی تا انکه ناسخ را از منسوخ تشخیص دهی تا بناسخ عمل کنی ومنسوخ را کنار گذاری  عرض کردم قر
عبدالکریم بن عتبه  گویداز حضرت صادق ع شنیدم که میفرمود هرکه پش از زدن افتاب و هن پیش غروب افتاب ده بار لااله الا الله وحدهلا شریک له   له الملک وله الحمد  یحی  ویمیت و بمیت و یحیی وهو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی   قدیر  کفاره گناهان انروزش گردد   2 امام صادقع فرمود رسواخدا  ص. فرمود هرکه نماز صبح بخواند و پبش از انکه زانو ها راحرکت دهد یعنی از انحال که در وقت سلام نماز داشته تغییر نکند ده بار بگوید لا اله الا الله وحده  لا شریک له المل
سعد از امام باقر ع حدیث. کند که  فرمود همانا دلخ چهار گونه اند  دلی که در ان نفاق و ایمانست ودلی که وارونه است و دلی که مهر خورده واز چرک. وزنگ روی ان پوشبده است و دلی که تابناکو پاکیزه است من عرضکردم تابناک 
 کدام است  فرمود انکه چون چراغی در ان است و اما دل مهر خورده خورده ان دل منافق است واما دل تا بناکان دل مومن است که اگر خدا باو بهد شکر کند واگر گرفتارش کند صبر کند واما وارونه ان دل مشرک است سپس این ایه را خواند ایا ان کس که نگونسازبر روی خو
 کلمه نیکوی پرودگارت در باره پسران اسراییل بپاداش صبریکه کرده بودتد انجام یافت و انچه را فرعون و قومش  میسا ختند و اشجار و کاخهایی که برمیافراشتنند واژگون کردیم  137 سوره 7 پیغمبر ص فرمود این بشارتست وانتقام پس خدای عزوجل نبرد و کشتار مشرکببن اباو اجازه فرمود نازل کردومشرکانرا هر کجا یافتید بکشید وبگیری. و محاصره کنید ودر هر کمینگاهی سرراهشان بنشینید60 سوره 9 انها را بکشید هر کجا یا فتید 191 سوره 2  پس خدا انهارا بدست پیغمبر صدوستانش بکشت وان
زهرمیریزد به کامم روزگار نامراد
گوئیا حتی خدا هم میکند بامن عناد
کاتب تقدیر من بی رحم و بی وجدان است
انچه بنوشته سراسر درد بی درمان است
من سزاوار چنین تاوان و دردی نیستم
من حریف دراینچنین جنگ و نبردی نیستم
درنبردی که خداخواهان تحقیر من است
دشمنم وقتی خدا وبخت و تقدیر من است
میزنم فریاد که من بازنده ی پیکارم
میدهد قسمت و تقدیر بسی آزارم
من نمیدانم چرا خدا زمن برگشته
ازچه تقدیر مرا اینهمه بد بنوشته
داغها بردل من این روزگار بنهاده
شیرم اما زجف
حدیث 83 ابوعبیده جدا گو،ید از امام باقر  ع راجع استطاعت ورفتار مردم در آن باره پرسیدم حصرت این آیه را تلاوت نمود و مردم  پیوسته مختلف خواهند بود از لحاظ عقیده جز انکه را پروردگارت ترحم کند  و بر اه حق هدایتش فرماید و ایشانرا برای ترحم آفریده 119 سوره12  و فرمود ای ابوعبیده مردم در رسیدن بقول حق مختلفند وهم گی در هلا کند حق را کنار گذاشته از بطالتها پیروی میکنند من ع رصکردم خدا می‌فرماید و جز کسیرا که پروردگارت ترحم کند فرمود انهاشیعیان ما هستن
برای من ماجرای مردی را نقل کرده اند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب ها بر کف اتاق می خوابید.تا از آسایشی لذت نبرد که دوستش از آن محروم شده باشد.چه کسی، اقای عزیزچه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟ آیا من خود به این کار قادرم...حتی در تنهایی، هرکس می خواهد امتیازی بیشتر از دیگران به دست آورد....قبول این حقیقت که من درمیان اشخاصی که به زحمت می شناختم، یا اصلا نمی شناختم، دشمنانی دارم برایم دشوار تر ودردناک تر بود.
... 
انسان چنین است آقای عزیز دوچ
زهرمیریزد به کامم روزگار نامراد
گوئیا حتی خدا هم میکند بامن عناد
کاتب تقدیر من بی رحم و بی وجدان است
انچه بنوشته سراسر درد بی درمان است
من سزاوار چنین تاوان و دردی نیستم
من حریف دراینچنین جنگ و نبردی نیستم
درنبردی که خداخواهان تحقیر من است
دشمنم وقتی خدا وبخت و تقدیر من است
میزنم فریاد که من بازنده ی پیکارم
میدهد قسمت و تقدیر بسی آزارم
من نمیدانم چرا خدا زمن برگشته
ازچه تقدیر مرا اینهمه بد بنوشته
داغها بردل من این روزگار بنهاده
شیرم اما زجف
 ابن فضال در حدیثی مرفوعی که سند انرابمعصوم رسانده حدیث کند که خدابوعزوجل بعیسی ع فرمود ای عیسی مرا در خاطرخود یاد کن تا من نیز تورا بیاد ارم ومرا در میان مردمان یاد کنگتا من نیز تو را در میان جمعی بهتر از جمع ادمیان یعنی فرشتگان یاد کنم ای عیسی دلت را برایمن نرم کن ودر تنهاییها بسیار مرا یاد کن وبدان که شادیمن باینستکه برای من تواضع کنی ودر بارهزنده دل باش و مرده دل و افسرده مباش  شرح مجلسی ره در اینکه نفس در این حدیث معنای ان جیست  وجوهی نقل
*✨ عن ابی عبدالله علیه السلام قال: ما من عبد قرأ سورة بنی اسرائیل فی کل لیلة جمعة لم یمت حتی یدرک القائم علیه السلام و یکون من اصحابه.
امام صادق علیه السلام فرمود: 
«هر کس سوره بنی اسرائیل را در هر شب جمعه بخواند نمی میرد تا انکه زمان قائم آل محمد علیه السلام را درک کند و از یاران او بشود.»
البرهان فی تفسیر القرآن مترجم ج8 ص 215✨ *
معمر بن خلاد گوید بامام رضاع عرضکردم هر گاهپدر و مادرم مذهب خق را نشناسد دعایشان کنم فرمود  برای انها دعاکن و از جانب انهاصدقه بده واگر زنده باشند و مذ هب حق را نشناسند باانهامدارا کن زیرا رسول خدا ص فرمود خدابرحمت فرستاده نه بیمهری ونا فرمانی  10 فرمود مردی خدمت رسولخدا ص. واله امد وعرضکردیا رسول الله  من بجهاد علاقه دارم و نسبت بان ا نشاطم پیغمبر ص فرمود پس درا خدا جهاد کن که اگر کشته شوی نزد خدا زنده خواهی بود و روزی داده شوی  واگر بمیری پا
مفضل گوید امام صادق ع بمن فرمود. ای مفضل انچه بتو میگویم بشنو وبدانکه خق است انجام ده و به برآدران بزرگوارت خبر ده عرضکردم برادران بزرگوارم کیانندفرمود کسنیکه  درروآساختن حوایج براد ا من خود رغبت دارندسپس فرمودهر کس بک حاجت برادر مومن خودرا روا% کند خدای عروجل روز قیامت صد هزار حاجتاورارواکند که نخستین انهابهشت باشد و دیگرش. انکه خویشان واشنایان وبرادرانش را اگرتاصبی نباشد ببهشت بردو. رسم  مفضل این بود که چون از بکی از براد ر انش در خواست
امام باقر ع فرمود هر مذهبی شمارا براهی نبرد بخدا که شیعه مانیست جز انکه خدای عزوجل را اطاعت کند شرح در زمان امام باقر ع بدعتگران و دین سازان گمراه عقایدو افکار با طلی در.میان مسلمین انتشار میدادندکه نمونه یی از انها در این زمان هم در میان عوام مسلمین دیده میشود مانند عقیده باینکه تنها قبول تشیع با محبت امیرالمومنبن ع یا امیدواری بخدا یا گریه برای امام حسین ع بدون هیچ طاعت  عبادت دی گر موجب سعادت ونجاتست امام باقر ع با یک چمله کوتاه تمام رشته
به نام خداوند بخشنده و مهربان.
 
(این متن به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۴۰ نوشته شده است...)
آمده بودند... از راه های دور... پیاده، اکثرشان سه روز در راه بودند...
دوربین ها، رسانه ها؛ دنیا، وا مانده است!...
نوری که هر کار هم بکنند، خاموش نمیشود... خورشید را مگر میشود خاموش کرد؟
تقویم ها آنروز ایستاده اند... نفس نفس میزنند، قلب میخواهد از سینه بیرون بجهد، از اوج شور و شوق آن نور...
قدم ها، قدم ها و قدم ها... اشک هایی که از شور و شوق روی گونه ها میغلتند...
صدای برخو
به نام خداوند بخشنده و مهربان.
(این متن به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۴۰ نوشته شده است...)
آمده بودند... از راه های دور... پیاده، اکثرشان سه روز در راه بودند...
دوربین ها، رسانه ها؛ دنیا، وا مانده است!...
نوری که هر کار هم بکنند، خاموش نمیشود... خورشید را مگر میشود خاموش کرد؟
تقویم ها آنروز ایستاده اند... نفس نفس میزنند، قلب میخواهد از سینه بیرون بجهد، از اوج شور و شوق آن نور...
قدم ها، قدم ها و قدم ها... اشک هایی که از شور و شوق روی گونه ها میغلتند...
صدای برخور
امام صادق ع فرمودهر گونه ربایی شرکست  هرکه برای. مردم کار کند پاداشش بعهده مرد،م. است هر که برای خدا کار کند ثوابش بر خداست4 اما،م صادق ع قول خدای عزوجل هر که امید لقاپروردگارش را داردباید عملی صالح کند ودر. عبادت پروردگارش هیچ کس را شربک نساز 110سوره 18 فرمود شجصی.کارثوابی.میکندو مقصودش خدا نیست بلکه میخواهدمرد،م بشنود و اورابستایند اینست گسیگه. در عبادت پرور گارش شریک میاورد. سپس فرمود هر گز بندههیکه نباشدکه در نهان.شری کند و روزگا ر بگذر جز
لاغری و تناسب اندام آرزوی خیلی از افراد چاق است، ولی لاغر شدن بدون گرفتن مشاوره کاری بسیار اشتباه است، چرا که لاغر شدن بدون مشاوره از یک دکتر تغذیه موجب عوارض میشود.
جالب است بدانید که چاقی افراد دلایل مختلفی دارد و ممکن است که چاقی یک فرد با فردی دیگر کاملا متفاوت باشد و بنابراین رژیم یک فرد چاق با فرد دیگر تغییر داشته باشد.
مشاوره لاغری به شما این امکان را میدهد تا با دانش کافی به علت چاقی خود به درمان آن بپردازید، این امر موجب میشود تا شما
 جابر گوید بامام بافر ع عرضکردم  پیغمبر خدا را برایم وصف کن فرمود پیغمبر خدا ص رنگش سفید مایل بسرخی بود چشمانش سیاه ودرشت ابروانش بهم  پبوسته کف دست وپایش پر گوشت وغیر کوتاه بود واز سفیدی گویا در قالب نقره بود سر استخوانهای شانه اش درشت بود از شدت  انس ومهری که با مردم داشت هر گاه متوجه کسی میشد با تمام بدن متوجه میشد  نه انکه مانند متکبران خود بین بگوشه چشم وابرو بنگرد رشته مویی از گودی گلویش تا سر نافش کشیده مانند خط میان صفحه یی از نقره د
#نقد_شعر ‍ درود همراهان گرامی#نقد_شعر #انجمن_ادبی_شعر_باران #مدیریت_برنامه ؛#بانو_مریم_راد#مورخ:۹۸/۴/۲۵سه شنبه#ساعت_شروع :2⃣2⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣پر می دهم نگاهم را تا فاصله ای که تو را با من نمی خواست و در امتداد یک خاطره هِجّی می کنم دروغ هایی که شب رابه صبح کوک می زد اتاقم راصدایی راه می رود ودر قاب پنجره،حسرتی باز مانده!#مهدی فولادوند #نقد_شعر بنام خداوند مهر ▪️از انجایی که معتقدم اثر ارائه شده گویای تمام ویژگی های خواسته و ناخواسته خود خواهد بود بن
حضرت باقر فرمودقران خوانان سه گروهند یکی انکه قران خواند و انرا سرمایه کسب خود کند و پادشا هان را بدوشد بمردم بزرگی بفروشند ودیگر مردیست که قران را بخواند و حروف انرا نگهداری کند یعنی سود جویی از ان منتفع گردد ودر سایر اوقات پشت سر اندازد  چنانکه شخص سواره جام ابش را پشت سرش میاویزد و مانند این کلام در کتاب دعا باب صلوات گذشت مراججعه شود خداوند امثال اینان را در قران خوانان زیاد نکند دیگر مردی است که قران خواند وداروی قران را بردل دردمندش ن
امام صادق.ع راجع بقول خدای.عزوجل کسانیکه از گناهان.   بزرک وزشتکایها بجز  گناهان خرد اجتناب میکنند 35 سوره 53 فرمود زشنکا یها زنا وسرقت است وگناه خر  اینستکه کسی.اهنگ گناه کند و سپس از خدا امرزش خواهد عرضکردم میان گمراهی و کفر منزلی است فرمود دست اویزهای ایمان بسیار است 
شرح بنا بقولی کبایر گناهانی است که مرتکبش را بدوزخ کشاند و فواحش گناهانی است که حد دارد مانند زنا و شرب خمر وسرفت ولمم گناهان صغیره است مانند نگاه کردن و بوسیدن حرام و اما سو
من ازدلدارو عشق خود گذشتم
چو دیدم خواستار بودنم نیست
چو دیدم انکه او را میپرستم
به هنگام غیابم غرق شادی است
کسی را که مرادیگرنخواهد
چگونه در کنارش سر نمایم
بسی مشتاق اوهستم و لیکن 
به ذلت برنداردگام  پایم
ندادم اشتیاقم را مجالی
که درهم میشکست اینسان غرورم
من از دلدار دیرینم گذشتم
ازاین پس سرنمایم بی سرورم
ه نام انکه زیباست و زیبایی را دوست دارد..او را خلق کرد..نه از اتش ... نه از گل... بلکه از جنس لطیف زیبایی....او را در قالبی مخمل گون خلق کرد...و سپس از روح توانمند خود در او دمید.... روحی بس والا..روحی سرشار از ظرافت و زیبایی و پاکی....روحی توانمند تر از ادم....بر او نظری انداخت..چقدر دلکش...چنان زیبا بود که دل جن و انس به درد امد....دردی نه از سر رنج...نه دردی از حسادت... نه دردی از سر غبطه....بلکه......دردی از رنگ و بوی دلبری...خدای من... این مخلوق چه بی پروا در برابر خ
خلق و خوی بخششی است که خدای عزوجل به مخلوقش عطا می کند برخی از آن غریزی و فطری وبرخی از ان نیت است  یعنی با تصمیم و اکتساب و تمرین پیدا میشود و غریزه و فطرت ثانوی میگردد عرض کردم کدامیک از این دو بهتر است فرمود انکه غریزه دارد و بر آن سرشته شده و غیر آن  نتواند کند و آنکه نیت دارد به سختی خود را به صبر بر طاعت و امید دارد پس این بهتر است برخی از اخلاق حمیده مانند سخاوت و حیا و غیرت و صبر در بعضی از مردم سرشته شده و فطری و ذاتی آنها است و صفات نیک دی
من ازدلدارو عشق خود گذشتم
چو دیدم خواستار بودنم نیست
چو دیدم انکه او را میپرستم
به هنگام غیابم غرق شادی است
کسی را که مرادیگرنخواهد
چگونه در کنارش سر نمایم
بسی مشتاق اوهستم و لیکن 
به ذلت برنداردگام  پایم
ندادم اشتیاقم را مجالی
که درهم میشکست اینسان غرورم
من از دلدار دیرینم گذشتم
ازاین پس سرنمایم بی سرورم
میگویند برای تعمیر یک کشتی بخار از یک متخصص دعوت کردند. وی پس از انکه به توضیحات مهندس کشتی گوش داد به سمت دیگ بخار رفت. نگاهی به لوله ها انداخت و چند دقیقه به صدای انها گوش کرد. سپس به سمت جعبه ابزار خود رفت و با چکشی که داشت یک ضربه به شیر قرمز رنگی زد. ناگهان تمام موتور بخار کشتی شروع به حرکت کرد او هم در پی کار خود رفت.
روز بعد که صاحب کشتی یک صورتحساب 1000 دلاری را دریافت کرد بسیار متعجب شد و گفت او بیش از 15 دقیقه در موتورخانه وقت صرف نکرده است. آ
هشام بن سالم گوید شنبدم. حضرت صادق ع میفرمود خدای عزوجل فرماید بجنگ با من اعلان دهد انکس که بنده مومن مرا ببازارد از خشم من اسوده خاطر باشد انکس که
 بنده مومن مرا گرامی داردو اگر در میانه مشرق و مغرب زمبن افربده از افریده هایم جز یک مومن و یک پیشوای عادلی با او نباشد من بعبادت اندو از تمامی انچه در زمبنم افربدم بی نیاز باشم و هر اینه هفت اسمان و هفت زمین بخاطر او بر پا باشند برای اندو از ایمانی که دارند ارامشی  فراهم سازم که نیازی به ارامش دیگر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها