نتایج جستجو برای عبارت :

صِرَاط مُسْتَقِیم یعنی پیامبر و پرستش خدا

فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
 
صدای تو، موهای تو، چشمانِ تو، لبانِ تو... عشقای من
صدای من، موهای من، چشمانِ من، لبانِ من... فدای تو
 
مریم خواهرم
مریم جانم
دوستت دارم، می خواهمت، می خوانمت...
نه
این ها آرامم نمی کند
این واژگانِ ساده و ناتوان نمی توانند احساسم را ترجمه کنند
حتی عشق هم واژه ی ناچیزیست در مقابل عمق احساسی که در قلب من موج می زند
"پرستش"
پرستش و ستایشی که با تمام وجودم به آن اقرار کنم، شاید بتواند احساسم را نسبت به خواهرم توصیف کند
 
این پرستش در مسیر پرستش خداست
بسم الله ارحمن الرحیم          این نامه از جانب خداوند حکیم است برای محمد پیغمبر او و نور و سفیر و دربان واسطه میان خالق و مخلوق ود لیل او که روحالا مین جبرییل از نزد پردرکار،جهان بر او نازل شد اب محمد اسما. مرا و ایمه و اوصیایت را    از مجلسی ره بزرگ شمار و نعمتهایندا سپاسگذار  و الطاف مرا انکار مدار همانا منم خدایبکه جز من شایان پرستش نیست منم شکننده جباران ودولت رساننده بمظلومان  و جزادهنده روز رستاخیز هما نا منم خداییکه جز من شایان پرستش
نام هایی که دارای جز مشترکی هستند⭐️سِتا سِتایش : به معنی پرستش اِستاتیرا : به معنی دختر ستایشگراَوِستا : به معنی اشعار مورد پرستشسِتایان : به معنی ستایش کنندهاِسپانتا : به معنی مقدس و قابل ستایشسِپَنتا : به معنی مقدس و قابل ستایش
در مغز انسان بخشی به نام مرکز بازی (play center)وجود دارد که به بخش پرستش بسیار نزدیک است. با توجه به این نکته برخی محققان معتقدند که ارتباطی بین پرستش و بازی وجود دارد. به خصوص نمونه این مسئله در بازی‌های قبیله‌ای گذشته وجود دارد مثلا بازی تولی در بین قبایل چاکتاو در آمریکاست که نوعی پرستش بوده است. تولی نوعی بازی سرعتی و خطرناک بود که بعدها به چوگان تبدیل شد. یک بازی سنتی بومی آمریکایی است که حداقل 400 سال بازی شده است. برخی اوقات برای حل اختلافات
در مغز انسان بخشی به نام مرکز بازی (play center)وجود دارد که به بخش پرستش بسیار نزدیک است. با توجه به این نکته برخی محققان معتقدند که ارتباطی بین پرستش و بازی وجود دارد. نمونه این مسئله را در بازی‌های قبیله‌ای گذشته مخصوصا وجود دارد مثلا بازی تولی در بین قبایل چاکتاو در آمریکاست که نوعی پرستش بوده است. تولی نوعی بازی سرعتی و خطرناک بود که بعدها به چوگان تبدیل شد. یک بازی سنتی بومی آمریکایی است که حداقل 400 سال بازی شده است. برخی اوقات برای حل اختلاف
باز خدا اموات ایشون رو غریق نور و رحمت بفرماید که هیچ جا از دایره‌ی ادب پا رو فراتر نگذاشته، دانشجو دارم قبل از اعلام نمرات فقط در حد پرستش، تملق نمیگه، غیر از پرستش همه چی میگه، اونوخ بعد از اعلام نمرات، فحش میده ها، از اون فحشا!!!! خب بنده‌ی خدا دَرسِت رو بخون، مثل خیلیای دیگه، لازم نیست نه احترام بیش از حد کنی و نه فحش بدی. 
امام ع فرمود در کتاب علی ع دیدیم که رسول خدا ص بالای منبر خویش فرموده سوگند ب خداییکه جز او شایسته پرستش نیست بهیچ مو منی هرگز خیر دنیاواخرت داده نشد جز بسبب خوش بینی بخدا امیدواریش با او و حسن خلقش وباز ایستادن از غیبت مومنین وبخدایی  بقیه دارد که جز او شایان پرستش  نیست خدا هیچ مو منی را بعداز توبه و استعفار عذاب نکند  مگر بسبب بد گ مانیش بخدا و کوتاهی کردن نسبت بامیدوا ری باو و بد خ لقیش و غیبت نمودنش مومنین را و ب خدایی که جز او شایان پرستش
✨﷽✨
✅عبادت ‌کنندگان سه گروهند:
✍امام حسین علیه السلام :گروهی خداوند را به انگیزه رسیدن به پاداش و دست‌ یافتن به نعمتهای نامحدودش عبادت می‌کنند، این دسته از عبادت‌کنندگان مانند سوداگران سودجو است. 
بعضی خداوند را از ترس عذاب می‌پرستند و عبادت می‌کنند که این دسته از عبادت‌کنندگان در خور بردگان زرخرید است.
و کسانی هستند که خداوند را به منظور شکرگزاری و انجام یک وظیفه انسانی پرستش می‌نمایند ( خداوندا من تو را عبادت می‌کنم چون لایق پرس
وصف روزگاران بعثت پیامبر صلى الله علیه و آله در کلام امیر المومنین علیه السلام
امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
أَرْسَلَهُ عَلَى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْیَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِینِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِیَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَا
شهر سوال ـ حضرت علی (ع) می فرمایند: گروهى خدا را به امید پاداش پرستش
کردند، که این پرستش بازرگانان است، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند
که این عبادت بردگان است، و گروهى خدا را از روى سپاسگزارى پرستیدند و این
پرستش آزادگان است
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
گذرگاه دنیا
از خطبه‏ هاى آن حضرت علیه السّلام است (در مذمّت دنیا و مفاسد آن):(1) سپاس خداوندى راست که هیچکس مأیوس از رحمت او نیست و نعمت او همگان را شامل است و از آمرزش او احدى نومید نبوده و پرستش او براى کسى سبب سر شکستگى نمى‏ باشد (زیرا تنها او سزاوار پرستش است و بسبب عبادت و پرستش تکبّر نکند تا بنده سر شکسته شود) خدائى که از رحمت دریغ نمى ‏کند و نعمت او زوال نمى ‏پذیرد(2). دنیا سرائى است فناء و نیستى براى آن و براى اهلش رخت بر بستن مقدّر گردیده
یک آیه از سوره نمل با صدای استاد مصطفی اسماعیل که بخشی از تلاوت نمل-تین هست که در سال 1961 در لبنان اجرا کرده.
أَلَّا یَسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِی یُخْرِجُ الْخَبْءَ فِی السَّمَاوَاتِ
وَالْأَرْضِ وَیَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ(25) اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ (26)تا خدای را که (نور او) در آسمان و زمین هر پنهان (در ظلمت عدم) را به عرصه ظهور
آورد و بر نهان و آشکار شما آگاه است پرستش نکنند.//در صورتی که خدای
 سلیم بن قیس گوید شنیدم علی علیه السلام میفرمود  واین هنگامی بود که مردی نزدان حضرت امده بود باو عرضکرد کمتر  چیزی که بنده بسبب ان مومن  شود چیست  وکمتر چیزی که بنده  بوسیله ان کافر گردد  چیست. حضرت باو فرمود پرسیدی پس  پاسخش  دقت کن و بفهم اما کمتر چیزیکه که بنده بدان مومن است انست که خدای تبارک وتعالی خودش را بان بنده بشناساند پس ان بنده بفرمانبرداری برای او اقرار کند و سپس پیغمبرش ص را باو بشناساند پس بفرمانبرداری او نیز اقرار کند و هم چن
 
(بسم الله الرحمن الرحیم)امروزه گروه ها ی مختلفی به عنوان شیطان پرست مطرح هستند که باید گفت این گونه انحرافات نه تنها تازگی ندارد   که بعضی به آن پیشینه هزار ساله می دهند و دلیل آن را پرستش هر موجود دارای قدرت از سوی مردمان هزاران سال پیش و یا وجود دو خدای ضد هم؛ یعنی خدای خیر و شر در اندیشه های پیشینیان می دانند که نمونه آن را در آیین زرتشت و قبل از آن در دنیای مصر باستان و بین النهرین می توان یافت. در دین زرتشت اهریمن خدای شر در کنار اهورا مزد
 
چطور می توانیم خداوند یگانه را بپرستیم و گویش یا زبان بخصوصی مانند آذری یا عربی یا انگلیسی را نپرستیم؟
به بهانه علاقمندی فراوان به گویش خاص نمی توان به فردی تهمت غیر مومن بودن زد ولی همینکه برای روابط در گویش بخصوصی تقلا می کنید و مدام به آنگونه مردم لبخند میزنید و تبعیض قائل میشوید به معنی پرستیدن آن گویش است همه هنرمندان آذری بدنیا نمی آیند و همه عرب زبانان مقدس نیستند.
پس بخاطر گویش مادرزادی ووطنی به پرستش آن گویش نپردازید. بسیاری از آذ
وقتی شخصیتی معروف و مطرح می شود آن چنان او را بالا می بریم که فقط مانده او را پرستش کنیمولی
ناگهان با دیدن کوچکترین خطایی از او، همگی آماده نابودی و از بین بردنش می شویم

نمونه های این رفتار از سوی عوام مردم، بارها و بارها طی این سال ها با اندیشمندان، بازیگران، نویسنده ها و انواع شخصیت ها مشاهده شده است.
سخت در انتظار کاهل نمازان
پرستش نوعی رابطه خاضعانه و ستایش‌گرانه و سپاس‌گرانه است که انسان با خدای خود برقرار می‌کندنماز از ارکان عبادات حق است، بنابراین اول باید بدانیم چرا خداوند را عبادت می کنیم تا آنگاه فلسفه نماز نیز روشن گردد. یکی از پایدارترین و قدیمی ترین تجلیات روح آدمی و یکی از اصیل ترین ابعاد وجود آدمی، حس نیایش و پرستش است، هر زمان و مکانی که بشر وجود داشته است، نیایش و پرستش نیز وجود داشته است.پیامبران پرستش را نیاوردند و اب
امیر المومنین ع فرمود همنشینی با عالم  امام باشد یا دانشمند ربانی و پیروی از او دینی ست که خدا بوسیله آن دینداری و پرستش شود و اطاعت عالم موجب بدست آوردن حسنات و محوگناهانست و برای مو منین ذخیره‌ای است ودر زمان حیات مایه سر بلندی و پس از مرگ موجب زور حریر است  
امیرالمو منین ع فرمود همنشینی با عالم  امام باشد دانشمند ربانی پیروی از او دینی ست ه خدا بوسیله ان دینداری و پرستش شود  واطاعت عالم موجب  بدست آمدن حسنات و محو گناهان نست و برای مو منین ذخیره‌ای است و در زمان حیات مایه سر بلندی  پوس از مرگ موجب ذکر خیر است 
«سجده هم فقط مخصوصِ خداست و شما شیعه های افراطی جلوی بارگاهِ امام علی و امامانِ دیگرتان سجده می روید. این را که نمی توانی کتمان کنی، توی همین تلویزیون خودم بارها دیده ام.» 
رسول لبخندی زد و گفت: «این کار اسمش سجده نیست. شاید کسی از ما به خاطر ارادت فراوان و از روی علاقه و تواضع، خودش را جلویِ بارگاهِ امامان معصوم بر زمین بیندازد و سر و صورت و پیشانی اش را بر خاک بگذارد، امّا این کار سجده کردن آن هم به معنایِ پرستش نیست. شیعه خداپرست است. امام پر
شاید بتوان خشایارشا را اولین شاه بت شکن تاریخ دانست! او در بند ٥ یکى از کتیبه هاى تخت جمشید چنین میگوید:
و در میان این کشورها جایى بود که دیوها را پرستش میکردند، پس به خواست اهورامزدا من معابد دیوها را خراب کردم.
فرمان های شاهان هخامنشی
سلام :)
خبر از هیچکـی ندارم امیدوارم حال دل همتون خوب باشه دوستان 
خیلی وقته ننوشتم اینجا شاید از یک ماه بیشتر ولی در تلاشــم بنویسم و یکم این حال و هوای دپرسی و چه کنم چه نکنم رو از خودم دور کنم ...
روزای من همش در راه تحصیل و یادگیری میگذره ، همیشه زمانبر هست این زندگی برای من تا زندگی بشه :))))
#یه پرستش نق نقــــــــو
یک وقتی پیدا کردن اِلِمان های مذهبی در یک نفر منجر به این میشد که ایشون رو آدم درستی بدونم و راحت تر اعتماد کنم. اما حالا معنویت رو یک نیاز میدونم برای انسان مشابه نیاز به خوراک و پوشاک و دیگه شکل پرستش یک نفر به نظرم فضیلت نیست. اینکه یک نفر نماز میخونه یا نه همونقدر در من منجر به اعتماد میشه که ماکارانی دوست داره یا نه.
به نام خدااز همین الان راه خود را مشخص کنید.در زمان ظهور امام زمان (عج) آیا حاضرید رهبر مسلمانان و تسلیم شدگان دستورات خدا ، آیت الله خامنه ای را همراهی کنید یا نه ؟اگر جوابتان خیر است شک نکنید به هلاکت خواهید رسید.

تا دیر نشده مسلمان شوید و ایشان را به عنوان رهبر خود انتخاب کنید.بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ بگو: ای کافران! ١    لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ آنچه را شما می‌پرستید من نمی‌پرستم! ٢   
رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ
لَکَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِنَآ أُمَّةً مُّسْلِمَةً
لَّکَ وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا وَتُبْ عَلَیْنَآ
إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ‌‌‌‌‏
پــــــــــــــــــــــروردگارا،
دل ما را تسلیم فرمان خود گردان و فرزندان ما را نیز امتی تسلیم و رضای خود بدار، و راه پرستش و طاعت را به ما بنما و بر ما
(وظــــــــــــیفه بندگی را)
سهل و آسان‌گیر، که تویی توبه‌پذیر و مهربان.
#بابک_حسین_پور
#babakhoseinpoor
https://t.me/babakho
آیه مباهله
(فمن حاجک فیه من بعد ما جائک من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابنائکم و نسائنا و نسائکم و انفسنا و انفسکم ثم‏ نبتهل فنجعل لعنه الله على الکاذبین)(آل عمران: 61). «هرکس با تو پس از آن که آگاه شدى، به مجادله برخیزد ، بگو بیایید تا بخوانیم فرزندان خود و فرزندان شما را، زنان خود و زنان شما را، و جان هاى خود و جانهاى شما را و لعنت‏ خدا بر گروه‏ دروغگو بفرستیم‏» . 
 
مفسران مى‏ نویسند: پیامبر اسلام(ص) به موازات مکاتبه با سران‏ دول جهان، و م
فکر می کنید چرا وقتی آدم بیکار می شه، برای خودش کار می تراشه؟ چرا آدم ها به بازی های کامپیتوری علاقمندن؟ چرا گاهی بی حوصله و بی انگیزه می شیم؟
دلیلش این هست که نفس (روح) انسان احتیاج داره به یکسری اهداف برسه. چالش یکی از نیازهای اصلی انسان هاست. خدا ما رو اینجوری آفریده. این صفت رو با دیگر صفات اگر در نظر بگیریم، می بینیم خدا ما رو جوری آفریده که خودمون رو تکامل بدیم و به پرستش او برسیم.
موقعی که بی حوصله شدید، به این موضع هم فکر کنید!
امیر المومنین علیه السلام قرآن مهجور
ثقة الاسلام کلینی قدس سره روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام در قسمتی از خطبه خود مشهور به خطبه وسیله که هفت روز پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله ایراد نمودند، فرموده است:
«فَأَنَا الذِّكْرُ الَّذِی عَنْهُ ضَلَّ، وَ السَّبِیلُ الَّذِی عَنْهُ مَالَ، وَ الْإِیمَانُ الَّذِی بِهِ كَفَرَ، وَ الْقُرْآنُ الَّذِی إِیَّاهُ هَجَرَ، وَ الدِّینُ الَّذِی بِهِ كَذَّبَ.»
«من همان ذکرم که از آن گمر
پرستش ضریح خالی!
EMPTY TOMB WORSHIP!
این یک ضریح خالی ست که به دست کسانی چون بنده و شما ساخته شده
و هنور نصب هم نشده! اگر بگویی این کارها شرک است. کفر است گناه است!
کار سیاست است و نه دیانت، به خدا خیانت است! و ادامه خدا سازی
ادامه مطلب
یس. وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ. إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ. عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. یس. سوگند به قرآن کریم، که بی‌تردید تو از فرستادگانی، بر راهی راست [قرار داری.]
آیۀ 1 تا 4 سورۀ یس: ترجمۀ انصاریان
 
تفسیر علامه طباطبایی
خداى تعالى در این آیه به قرآن حکیم سوگند مى‌خورد بر اینکه رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) از مُرسلین است. و اگر قرآن را به وصف حکیم توصیف کرد، براى این است که حکمت در آن جاى گرفته، و حکمت عبارت است از معارف حقیقى و ف
یس. وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ. إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ. عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. یس. سوگند به قرآن کریم، که بی‌تردید تو از فرستادگانی، بر راهی راست [قرار داری.]
آیۀ 1 تا 4 سورۀ یس: ترجمۀ انصاریان
 
تفسیر علامه طباطبایی
خداى تعالى در این آیه به قرآن حکیم سوگند مى‌خورد بر اینکه رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) از مُرسلین است. و اگر قرآن را به وصف حکیم توصیف کرد، براى این است که حکمت در آن جاى گرفته، و حکمت عبارت است از معارف حقیقى و ف
 علی علیه اسلام ای هاررونی محمد دوازده امام عادل دارد که هر که ایشانرا واگذارد ورها  کند  بانها زیانی نرسد. و انها از مخالفت مخالفین وحشت نکنند ودر امردبن از کوههای. پا بر جای روی زمین استوارترندو محل سکونت محمددر بهشت خود اوستهمراهیان او همین دوارده امام عادل باشند   یهودی راست گفتی بخداییکه حز او شایان پرستش نیست من ابنها را در کتب پدرم هارون دیده ام که با دست خود نوشته و عمویم موسی ع املا کرده سپس گفت ان یک مساله ا بگو جانشین محمد چند سال
 
 
عالم ربانی آیةالله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه :
من عقیده ام این است که مؤمن اگر واقعا مؤمن به خدا شد ،و فهمید که نَفَسی که می کشد، نَفَسش از اوست حالا نعمت های دیگر  که به جای خود.
 اگرایمانش  صحیح باشد  ، شأن ایمان این است که اگر  مسلّم  بداند که از جهنّم در امان است ، وجایش در بهشت است ،باز در عبادت سستی نمی کند . در عمل کوتاهی نمی کند . برفرض جهنم و بهشت نباشد ، ..... باز دست از عبادت بر نمی دارد .این شأن ایمان است ....هر کسی از عدم هست شده ، پ
 
شهید چمران رحمة الله علیه یه جا میگه:
 
"خدای من، هر وقت که در حدِّ پرستش عاشقِ کسی شده ام، تو ای پروردگارِ من او را از من گرفته ای تا من فقط تو را بپرستم"
 
نقل به همین مضمون
 
حالا شده حکایتِ من
عاشقت شدم
در حدِ پرستش
چون یار داشتی پس خواهرم شدی
دلم 
دلِ وامانده ام سرکشی می کند و امانم را بریده
افسارش، گاه از دستم خارج می شود
 
و خدا
خدایی که در این نزدیکیست
این را فهمیده و
و قرار است من را به دردی مبتلا کند که چمرانِ عزیز آن را تجربه کرده و از آن
باور و پرستش
انسان در مرحله ی نخستِ ارتباط خویش با خداوند ، نیازمندِ معرفت و شناخت است و پس از اینکه این معرفت در او تحقّق پیدا نمود ، به مرحله ی باور ، ایمان و اعتقاد به خداوند راه می یابد ، و هنگامیکه این ایمان در وجود او ریشه گرفته و استحکام یافت و به دستورات الهی گردن نهاد ، به مرحله ی پرستش و عبادت خداوند راه پیدا می کند ، بنابراین باور به خداوند مقدّم بر پرستش او می باشد .
در بین مردم کسانی که به وجود خداوند باور داشته و در عین حال به پرستش
جشن میلادعلی مشکل گشای عالم است/شادمان چون خالق اوبا نبی خاتم است/حضرت او افتخار اهل بیت مصطفی/بهراوجوشان به مکه چشمه های زمزم است/بازشد آغوش کعبه مادر حیدررسید/مرتضی آن حجت حق باولایت همدم است/آمده قرآن ناطق سیزده ماه رجب/اسوه ناب پرستش سوی دلهامرهم است/باطلوع روزگارش میرودشر و بدی/بهرشیطان ستمگر روز درد و ماتم است/آسمانهانورباران گشته میلاد علی/برهدایت عشق مولا آیه های محکم است/افتخارهرمسلمان در ولایت محوری است/دست حیدر روز محشرپر عطا
قبل از هرچیز طاقت دیدن ندارید نبینید ولی قلبم درد گرفت انقدر زیاد که بی اختیار اشک ریختم انقدر زیاد که دیدم نمیتونم جنایتشون رو انتشار ندم...در روزهایی که درگیر کرونا هستیم و واهمه مبتلا شدنش شاید ترسمون از این ویروس کم بشه وقتی ویروس های وحشی تری تو در سراسر دنیا می بینیم.
دریافتحجم: 1.31 مگابایت 
اتفاقاتی که داره توی هند رقم می‌خوره از جنایات داعش هم وحشتناک‌تره!این رسما نمایش پایان انسانیته!نه فقط از این لحاظ که با چراغ سبز آمریکا، دولت هن
ازداغ بابا یوسف زهرابگرید/در این مصیبت ماه خوش سیمابگرید/خلوت نشین نیمه شبهای پرستش/مظلوم دوران بازهم تنهابگرید/بر عسکری دشمن نگر زهرجفاداد/بر ماتم اوحضرت یکتابگرید/درد یتیمی بهرمهدی سخت گشته/با سوگواری بهراومولابگرید/ماتم سرای حضرتش یادازمحرم/همراه مهدی شیعه وآقابگرید/اشکی به چشم حضرت صاحب زمان است/در سامرا هردیده برنابگرید/برقلب مهدی سخت گشته این مصیبت/حتی نسیم و باد درصحرابگرید/باشدظهورش مرهمی از بهربابا/شیعه برایش تاخودفردابگرید
بادل بیاسفرکن دراربعین مولا/بنگرشکوه دین رادرسرزمین مولا/عشق حسین وزینب سرمنشاء پرستش/بین وحدت وبصیرت در همنشین مولا/پای پیاده رفته زائر به کربلایش/دنیانظاره گرشد بر مومنین مولا/عاشق قدم گذارد در وادی محبت/شورحسین بسیار در زائرین مولا/بازمزم ولایت عالم شود مسخّر/ایمان زائرینش گشته نگین مولا/دراهل بیت احمد شورعزا بپا هست/اشک و توسل ماشد دلنشین مولا/اینهاهمه نشان روزظهور مهدی است/یاران اربعینی باشدامین مولا/مهدی درانتظار یک لشکر فراوان/
♦️عقل چیست ؟؟؟!♦️
✅یکی از اصحاب امام صادق علیه السّلام می گوید از آن حضرت پرسیده شد :
مَا الْعَقْلُ ؟؟؟! قَالَ : مَا عُبِدَ بِهِ الرّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ قَالَ : قُلْتُ : فَالّذِی کَانَ فِی مُعَاوِیَةَ ؟! فَقَالَ : تِلْکَ النّکْرَاءُ تِلْکَ الشّیْطَنَةُ وَ هِیَ شَبِیهَةٌ بِالْعَقْلِ وَ لَیْسَتْ بِالْعَقْلِ.
عقل چیست ؟؟؟!فرمود : چیزی است که به وسیله ی آن خداوند پرستش می شود و بهشت بدست می آیدآن شخص می گوید : گفتم :پس آن چه که م
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام سجاد علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۱۰۱- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن عیسى بن عبید، عن یونس بن عبد الرحمن، عن ابن أسباط، عن علی بن سالم، عن أبیه، عن ثابت بن أبی صفیة قال: قال علی بن - الحسین علیهما السلام: رحم الله العباس یعنی ابن علی فلقد آثر وأبلى وفدى أخاه بنفسه حتى قطعت یداه فأبدله الله بهما جناحین یطی
نام مهدی هست آرامش برای کربلا/یاد او شوق رسیدن تاحریم کبریا/لحظه لحظه شدمجسم کربلا بر دیده اش/چشم اوگریان همیشه هست بهر نینوا/یادمان برحسین و جمله اصحابش شود/بهریاری ولایت شیعه را داده ندا/دشمنان راخوار سازد یادونام حضرتش/شیعیان نینوایی یاوردین خدا/جمعه هایک حس وشوری بردل مومن دهد/مملو عشق وبصیرت قلبهای پرولا/در رکاب رهبرخود سوی اوآماده باش/بهرایران مهدویت دائما دارد دعا/ماهمه سربازحیدرجانفشان بر حسین/حس زیبای پرستش با عنایات رضا/یاابا
یک جهان مفهوم دارداین نماز رهبری/جلوه ی خوب پرستش با نگاردلبری/درشکوه ووحدت آن رحمت پروردگار/زمزم ایمان امت سنت پیغمبری/یادمان اهل بیت ومرتضی آرامش است/درنمازجمعه باشد این ولایت محوری/لشکر صاحب زمان راحضرتش فرمانده است/خیربسیاری رسیده بانگار کوثری/میکندرسواهمیشه دشمن دین خدا/کربلایی مسلکان راجمع کرده لشکری/غرب وآمریکائیان را دائما داده شکست/میزندبهریهودی ضربه های خیبری/مسلمین رابا ولایت آشنایی میدهد/درنمازجمعه او حس وحال دیگری/بااما
درنمازجمعه تاعطرولایت میرسد/شیعیان راگلفشانی برسعادت میرسد/وحدت وعزت سراسر مملو اندرزمین/سوی قلب مومنین گنج بصیرت میرسد/خطبه های جان فزایش زمزم دلدادگی است/جرعه ای ازپرتوحق برهدایت میرسد/ازبر قرآن وعترت جانفداآماده باش/لشکری اندرمصلی برامامت میرسد/ازبصیرتهای رهبرشیعه دراوج خروش/سوی نابودی دشمن با شجاعت میرسد/درشکوه وحدت آن بانگ پیروزی نگر/بهرتوحیدو پرستش یک عبادت میرسد/بینی دشمن به خاک وشیعیان درافتخار/زنگ نابودی شیطان باصلابت میرس
جمعه هاوقت نمازو وحدت وهشیاری است/موسم خوب پرستش لحظه بیداری است/باش اندرنیمه شب میهمان تاسحر/اشک چشمت دردعاها زمزم دلداری است/درکمیل و ندبه آن انقلابی رخ دهد/بهر پیغمبروآلش موعدغمخواری است/بانمازجمعه آن عزتی حاصل شود/روح ایمان و بصیرت باگل همکاری است/دشمن دین باولایت خوار و رسوامیشود/سوی شیطان ستمگر جمعه هابیزاری است/درغروب جمعه گردد یادمهدی پرخروش/چون فراق حضرت او لحظه دشواری است/
روزهای آخرماه مبارک خوشتر است/بنده مومن سبک بال وبه دنیاسروراست/روزه داری ونمازش زمزمی سوی وصال/آسمان بندگی را اوچوشمس واختراست/دردلش حس رضایت از خداگل کرده است/عاشق پیغمبروآلش و حب حیدراست/مزدکارخیر را گیرد زسوی کردگار/جرعه نوش با ولای چشمه های کوثراست/شد سرآغاز پرستش این بهار بندگی/نقشه شیطان برایش هرکجایی ابتراست/درسحرها همنشین نام مهدی بوده است/تاظهورش منتظر برآن ولی آخراست/
فاطمیه اشک راراهی دریامیکند/گریه راهمدم برای داغ مولا میکند/درتکاپوی حقیقت فاطمه دخت نبی است/کوثرقرآن حق راعبد یکتا میکند/اسوه خوب پرستش همسر مولاعلی/جانفشان برولایت جان زهرامیکند/عشق حیدرهمسراو با ولایت محوری/اوبصیرت را فراوان بازمعنامیکند/بریتیمان شریفش گریه داردجبرئیل/آسمان باران برای دشت وصحرامیکند/مزدوالای رسالت دخترپیغمبراست/دشمنش از روی کینه ظلم برپامیکند/رهبری وامت اواشکریز مادرند/انتقامی سخت را بهرش مهیامیکند/لشکری ازفاط
گریه ی باشوق داردکوچه های انتظار/عشق مولابهرشیعه عزت است و افتخار/زمزم خوب پرستش یادمان مهدوی است/برترینِ حجت دین آن ولی کردگار/رو به اصلاح درونت تا کمال بندگی/اسوه باشدحضرت او در تمام روزگار/درجهان ازلطف مولا شیعه راآرامش است/دشمنانش خوار ورسوا درطفیل ذوالفقار/لشکر آماده باشش شیعه رامملوشده/از نسیم رحمت اومیرسدفصل بهار/اشک چشمان ولایی بروصالش رهگشاست/گشته خورشیدولایت روشن ازآن نگار/ازیمن یاازخراسان لشکرش سرمیرسد/دررکاب نائب او پربود
باران رحمت حق ازآسمان ببارد/درماه خوب ایزد بر شیعیان ببارد/یک قطره اشک بنده اندرسحرگلستان/با معرفت زچشمی بهرامان ببارد/درلحظه های افطاربرکت به سفره آید/آن بخشش الهی برمومنان ببارد/گنج دعاو اخلاص فصل بهارقرآن/وقت پرستش حق بردوستان ببارد/حب نبی وآلش آرد گل ولایت/اندرمه مبارک برماعیان ببارد/صاحب زمان ظهورش مژده برای عالم/جبریل درشب قدربر اونشان ببارد/
امام رضا ع فرمود بخدا خوش گمان باشید زیرا خدای عزوجل میفرماید من نزد گمان بنده  مومگ خویشم اکر گمان او خوبست  رفتار من خوب واگر بد است رفتار من هم بد است  رفتار من بد باشد 4 سفیان بن عیینه گوید شنبدم امام صادق ع فرمود حسن ظن بخدا اینستکه بغیر خدا امیدوار نباشی و جز از گناهت نترسی1 موسی بن جعفر  ع بیکی از فرزندانش فرمود پسر جانم همواره کوشش کن مبادا خودت را در عبادت و طاعت خدای عزوجل بی تقصیر دانی زیرا خدا چنانکه شایسته است پرستش نشود 
گریه کن این اشک چشمان توغوغا میکند/نیمه شب اندر پرستش وصل یکتامیکند/باولایت محوریها اشک چون آتشفشان/شادمان احمدوحیدر قلب زهرامیکند/زمزم دل تا بجوشدگونه هاتر میشود/زشتی تصویرما راباز زیبامیکند/معرفت اندربصیرت لازم هر گریه است/بهرزهرا وحسینش وصل دریامیکند/پاک می سازدگناه وبندگی حاصل شود/حالت واحساس دین راثبت دلها میکند/گریه هااندر فراق یوسف زهرانکوست/جسم وجان ما مهیا بهرآقامیکند/
درکوی دوست بایدباعشق پرگشودن/بهرعبادت اوحق بندگی نمودن/با معرفت بگرددآن جلوه اش نمایان/شعر خداپرستی باحب اوسرودن/ایزد همیشه دارد الطاف سوی بنده/لطف وعنایتش را بهر بشرستودن/عشق نبی وآلش سرمنشاء پرستش/درخط دشمنان وابلیس هم نبودن/بسیاربر ولایت یاران ناب باشد/غم را زچهره او هرلحظه ای زدودن/بهرشکست دشمن لازم بود بصیرت/ازقلب مومنین هم آن شوررا ربودن/سوی ظهور مهدی آمادگی واصلاح/هر لحظه لشکری رابریاریش فزودن/
جمعه یعنی بندگی برکردگار/جمعه یعنی بهترین در روزگار/وقت زیبای پرستش سررسید/جمعه یعنی لطف آن پروردگار/کن مناجات ودعا وقت سحر/جمعه یعنی بهرشیعه افتخار/هستی ازاحمد وآل مصطفی است/جمعه یعنی صبح آن شو بی قرار/برولایت کن توسل تابه شب/جمعه یعنی لطف هایی آشکار/هرنمازجمعه اش گلبانگ حق/جمعه یعنی اشک برروی نگار/سخت گشته مسلمین را دوریش/جمعه یعنی میرسد فصل بهار/روز موعود وظهور مهدی است/جمعه یعنی بهرشیعه انتظار/
جمعه یعنی غرق دریای ولایت میشویم/درنمازجمعه طالب برهدایت میشویم/هست آهنگ خدایی گام تامعراج وصل/در مصلی روبروچون بابصیرت میشویم/سوی قرآن خداباشدنمازش ذکرحق/با پرستش شامل عزت ورحمت میشویم/اهل بیت مصطفی رایاد کن وقت وصال/درنمازجمعه ها لطف وشفاعت میشویم/خطبه های باصلابت تیرچشم دشمنان/لشکرش رایاورانی باصلابت میشویم/حال خوبی هرمسلمان اتحادش میدهد/قطره قطره وصل بردریای وحدت میشویم/هست درفرهنگ جمعه عشق مهدی وظهور/دررکاب نائبش مردشهادت میشوی
باولایت دین وقرآن وبصیرت کامل است/زمزم اخلاص وایمان و پرستش حاصل است/هست دریای شرافت گوهرش حب علی/اهل بیت مصطفی راتاج عزت نائل است/کربلاشد آزمون برولایت محوری/اشک چشمان بیمه دین ازامام عادل است/ازبصیرت دشمن ماخوار ورسوا میشود/کشتی دین درنجاتش رهسپارساحل است/یاوری خواهد ولایت مثل عمار وحسین/صد سلامی برشهیدان برامام راحل است/اسوه والگوی برترحضرت سیدعلی/رهبرفرزانه ما بهرنیکی عامل است/شیعه باشدافتخارش دررکاب مقتداست/نقشه دشمن سراسرسوی آق
اسلام وقرآن باولایت گشته معنا/با حضرتش دنیای مابسیارزیبا/اوریشه خوبی خلقت درزمین است/مفهوم زیبای پرستش هست مولا/گنج ولایت گوهروالای دین است/قسط وعدالت ازسپهراوست برپا/دشمن وشیطان بابصیرت هست نابود/وحدت فراگیراز وجوداوست هرجا/اسلام داده عشق اوراباشهادت/ایران مابانام اوالگوی دنیا/سیدعلی نامی که دردل همنشین شد/یادآور شور ولایت گشته آقا/باعشق او آرامشی درمیهن ماست/محبوب باشد حضرتش درکل دلها/راه امام وهرشهیدی خط رهبر/اواز تبار اهل بیت و نو
امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: هنگام آغاز هر کار کوچک و بزرگى،
بسم الله الرحمن الرحیم بگویید.
یعنى براى این کار، از خدا مدد مى‌جویم. خدایى که جزا و کسى سزاوار پرستش نیست.پناهگاه پناهجو و فریادرس فریاد خواه است. خداوند بخشنده‌اى که با گسترش روزى بر ما رحم مى‌کند، مهربان به ما، در آیین و دنیا و آخرتمان.دین را بر ما آسان و سبک و سهل گرفت. و به مارحم مى‌کند با جدا کردن ما از دشمنانش.
«التوحید، صفحه 232»
شیعه داردافتخاری باولایت همدم است/دیده اش درکوی مهدی چشمه های زمزم است/نیمه شبهادر پرستش بازغوغامیکند/قله وصل و کمالش بابصیرت محرم است/عاشق قرآن وعترت مومن اندر تراز/مثل عمار وابوذر برولایت مرهم است/کوچه های مهدویت مملو از یاوران/دردل هریک نگار وآیه های محکم است/اوج ظلم دشمنان راچشم باور میکند/دوره آخرزمان و قلبهاپرماتم است/دریمن ایران وبحرین درعراق وسوریه/چشمها سوی ظهورآن ولی عالم است/نائب صاحب زمان را لشکری از افتخار/دشمنان از ترس آقا
گریه باشوق داردکوچه های انتظار/عشق مولابهرشیعه عزت است و افتخار/زمزم خوب پرستش یادمان مهدوی است/برترین حجت دین آن ولی کردگار/رو به اصلاح درونت تا کمال بندگی/اسوه باشدحضرت او در تمام روزگار/درجهان ازلطف مولا شیعه راآرامش است/دشمنانش خوار ورسوا درطفیل ذوالفقار/لشکر آماده باشش شیعه رامملوشده/از نسیم رحمت اومیرسدفصل بهار/اشک چشمان ولایی نائل صاحب زمان/گشته خورشیدولایت روشن ازآن نگار/ازیمن یاازخراسان لشکرش سرمیرسد/دررکاب نائب او پربودگنج ع
گریه کن بهرخمینی یاور مستضعفان/سالروز رحلت او داغ سخت شیعیان/بنده خوب خداودر پرستش کم نظیر/باشهیدان خدایی گشته است هم آشیان/مرداخلاص ومبارز زندگی اش ساده زیست/عاشق آل محمد هست الگوی جهان/دشمن غرب ویهودی درسپهر انقلاب/زندگی اونشانی از برای مومنان/نیمه خرداد ناگه رحلتش جانسوزشد/بعداو سیدعلی شدمرهمی بر دوستان/باولایت تاشهادت رسم هم عهدی شده/خود مهیاکن برای مهدی صاحب زمان/
ای برادر ارزشت ایمان توست/پیش ایزد دست دراحسان توست/گوهر خوب پرستش شرط حق/اعتقادت بر خدا رحمان توست/گشته است قرآن وعترت رهگشا/باعث پیروزی وسامان توست/ریشه دین در ولایت محوری است/هربصیرت لطف از یزدان توست/گرکمک کردی فقیران را زیاد/روضه رضوان فقط ارزان توست/ازیتیمان دستگیری میکنی/آن دعایش درد را درمان توست/پاک کن ازدیده اش اشک یتیم/گوهر خوب رضابرجان توست/باش دلسوز تمام بندگان/جمع هرثروت فقط زندان توست/میشود الگوی شیعه اهل بیت/کن توسل که همان
حضرت فاطمه ای دیگربه دنیا آمده/یک نشانی بهرکوثرسوی زهرا آمده/حضرت زینب همیشه بنده خوب خداست/زینت ناب پرستش سوی مولاآمده/دختروالای حیدر نور چشم احمداست/حامی اسلام و قرآن بهریکتاآمده/خواهربرمجتبی وبرحسین بن علی/قوت قلب ولایت سوی سقاآمده/کربلاآتشفشان قلبهای عاشق است/اسوه ای ناب وولایی بهر فرداآمده/میکند کاخ ستم رابا بصیرت اوخراب/درکلامش ذوالفقاری سوی اعداآمده/روز عاشورا پیامش زینب وسجادبود/گوهری برشیعیان ناب ووالاآمده/روزمیلادش سراسرش
آفتاب برج عصمت بعدزهرا زینب است/زینت خوب پرستش بعدبابا زینب است/دختراحمد وحیدر نور چشم فاطمه/جلوه نیک بصیرت عشق طاهازینب است/روزمیلادش رسیده باسپهربرتری/آشنای اهل عالم نوردنیا زینب است/برحسین وکربلایش قله ای از معرفت/سوی عاشورا پیام ناب مولازینب است/در حجاب وبرعفاف فاطمی الگوشده/حامی ناب ولایت تابه فردازینب است/گلشن دین نبی راحضرتش شد پاسبان/اسوه هرزن ومردی شور دلها زینب است/مثل زینب باحسینش نیست اندرعاشقی/گوهری ازبهردنیا نور عقبازینب
باقرعلم پیمبربنده یکتارسید/اسوه خوب پرستش گوهردنیارسید/ازبر قرآن وعترت حضرت اوافتخار/جلوه های دانش حق همره طاها رسید/پنجمین نورهدایت سوی احمد آمده/وارث علم علی وسید و مولارسید/ازتبارفاطمیه مثل کوثر گشته است/شیعیان مرتضی راگوهر والارسید/حضرت باقربرای کربلایک شاهد است/مظهرلطف وعطاو بخشش آقارسید/نورباران از قدومش شدمدینه ناگهان/برولایت حضرت اوسیدوهمتارسید/یاوردین محمدپنجمینِ اختراست/بررئیس مذهب ما برترین بابارسید/درقیامت میشوداو یک
آفرین سوی بسیجی جلوه گاه افتخار/شدتجلی پرستش از برای کردگار/درحریم حضرت حق اسوه والگوشده/رادمردبابصیرت ازبرای روزگار/نیت واشک بسیجی باعث صبروظفر/لطفهای حق برایش دائما شد آشکار/ازولای آل احمد بابصیرت گشته است/لشکراسلام وقرآن آن عزیز تک سوار/میدهدهردم شکستی بهر دشمن ازغرور/میرودراه امام وهر شهیدی آن نگار/دررکاب رهبر خود دائما آماده باش/بعد سختی زمستان شدتجلی بهار/فتنه وهر انحرافی رابکوبد این بسیج/ازبرای کشورما افتخار ویادگار/لشکر آخر زم
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
بهرمیلادولایت کعبه رویش وا شده/شادمان درمقدم اوحضرت یکتاشده/فاطمه بنت اسدرا میزبانی کرده است/باعلی این خانه حق بازهم زیباشده/بهر ایزد بندگی را هست استادی بزرگ/اسوه خوب پرستش حضرت مولا شده/مصطفی را جانفشان و جانشینش حیدراست/همسرو همراه مولاحضرت زهراشده/اوپدر بهرامامت تاظهور مهدی است/شیعه تاروزقیامت عاشق آقا شده/مرتضی مشکل گشای اهل عالم میشود/عشق شیعه قطره قطره وصل بردریاشده/حضرتش آتشفشان خیروخوبی درجهان/رحمت مولافراوان ازبردنیاشده/سا
شاید مهمترین دلیل حرکت و انگیزه ما انسان ها احساس نیاز هست . پرستش خدا ، خوندن نماز ، پیدا کردن دوست و حتی همین وبلاگ نویسی و هزاران کار دیگه ای رو که انجام می دیم قطعا بخاطر احساس نیازمونه !
خدا رو می پرستیم چون نیاز به یه پشتیبان واقعی داریم کسی که در هر شرایطی حتی در تنهایی بتونیم باهاش حرف بزنیم و آروم بشیم ! اهل بیتش رو دوست داریم و نسبت به اونها ارادت ویژه ای داریم چون انسانی از اونها شریف تر و فوق العاده تر ندیدیم نه در حال حاضر و نه در کتا
درطبیعت کن نگاه تاروی او پیدا شود /باولایت چهره ایمان ما زیبا شود/سبزی دشت ودمن شدیک نشان کردگار/درتجلی حقیقت بندگی معناشود/دین وایمان وبصیرت حالت در مومنین/هم توکل هم توسل درجهان برپاشود/این همه رنج ومصائب بهرآگاهی دل/غنچه پاک پرستش دردعاها واشود/یادمهدی درطبیعت سبزی دل آورد/معرفت درجان مومن ازبرمولاشود/هست باگنج بصیرت دل سپردن برولی/لشکری آماده بهر یاری آقاشود/درطبیعت یادمان مهدی وروز ظهور/کل عالم هم فدای یوسف زهراشود/
یاعلی سرفصل خوب درعبادت بودن است/عشق حیدرمعنی آن باولایت بودن است/گشته آغاز پرستش باعلی و مصطفی/شیعه راگویم که بااو درسعادت بودن است/کیست مانندولایت ریشه دین مبین/سروقامت مثل حیدردرشجاعت بودن است/یاوران حضرت او قله های افتخار/رمزاسلام محمدبا بصیرت بودن است/حامی خوب علی شدمثل زهراو حسین/کربلاقاموس دینی درصلابت بودن است/رهبرم سیدعلی راهست تیغ ذوالفقار/چون سلیمانی برایش درارادت بودن است/میرسدکم کم ظهور مهدی صاحب زمان/مسلمین آنجا زمان باش
واژه مادر بنام فاطمه زیباشود/زیر پای مادران درب بهشتش واشود/در پرستش حضرتش الگوی عالم گشته است/مادران را اسوه ای ازبرکت زهراشود/دختراحمد شده ام ابیها در جهان/اوفدایی ولایت ازبرمولا شود/مادرخوب وولایی رهسپار افتخار/شامل لطف وسعادت ازبر یکتاشود/تربیت کاربزرگی مثل عاشورائیان/حضرت زهراهمیشه حجت طاهاشود/گوهرایثاررا مادر به ماآموخته/باشهیدان خدایی عزتی برپاشود/میرسداز دامن او رادمردانی شریف/چون سلیمانی عزیز حضرت آقاشود/دست مادررا ببوس واف
باشدنمازجمعه گلبانگ سوی وحدت/دعوت کند شمارابهرعطا ورحمت/آدینه ها بخواند سوی پرستش حق/ظهراست هر مصلی تندیس خوب عزت/باحج مستمندان بسیارآشناشو/درنزداهل عالم معیار بهرشوکت/دشمن شناسی آن بسیاردلنشین است/ازخطبه هابگیرد هرشیعه ای بصیرت/انفاق می نماید ایزد به هر مسلمان/کارنمازجمعه برزندگی است برکت/پیغام آسمانی باشد ولی شناسی/یاری نما فراوان هرلحظه ای ولایت/یادآوری مهدی درخطبه و نمازش/ازکعبه رخ نماید آن آیت هدایت/
کار تماشاگر نوعی پرستش و بندگی و قبول ولایت است. او از خود سلب اختیار میکند و در یک فضای تاریک ، چشم به صحنه‌ای روشن می‌سپارد و منتظر مینشنید تا فیلمساز او را سحر کند. فضا نیز تاریک شده است تا هیچ چیز جز فیلم ، توجه او را به خود جلب نکند و امکان استغراق در فیلم به تمامی فراهم شود . گوش و چشم و روح و عقل و اختیار بیننده ، همه به فیلمساز سپرده شده است . این کار ماهیتا نوعی عبادت است و از لحاظ "اخلاق" نیز توجه "غایت" آن ، ارزش پیدا میکند ؛ یعنی با توجه ب
باندبه وتوسل آید ظهور مولا/پایان غم بیاید بااو بسوی دنیا/ماه رجب که باشدازاو نشانه ای هست/آمادگی شیعه باشدبرای فردا/دشمن گرفته خنجراسلام رانشانه/ظلم وستم رسیده ازدشمنان به هرجا/اکنون جهان مارا ویروسهاگرفته/یارب مددبفرما حق عزیز زهرا/مهدی فقط امید شیعه ومسلمین است/بااوجهان بگردد آزاد وپاک وزیبا/براهل بیت احمد اووارث ولایت/ریشه کنی نماید ظلم و بد وستم ها/اینک ره پرستش درندبه و توسل/مهدی امیدعالم محبوب کل دلها/هرجمعه ای که آید یادش شودفراو
حضرت صادق ع فرمود عبیسی بن مریم بقریی گذشت که اهل ان و پرندها و جاندارانش یکجا مرده بودند فرمود همانا اینها بخشم و عذاب خدا  هلاک شده اندو اگر بمرگ خود بتدربچ مرده بودندهر اینه یگدیگر را بخاک سپرده بودند حواریون عرضکردند یا روح الله از خدا اینان را برای ما زنده کند تا بما بگویندکردارشان چه بوده که باین عذاب گرفتار شده اند تا مااز ان دوری کنیم عیسی ع از پروردگار خود خواست  پس از فضا بدو  ندا شدکه انان را صدا بزن پس شب هنگام  عیسی ع شب همگام ب
ازدیده خون فشاندماتم سرای هادی/اشکی مثال دریاجاری برای هادی/درعالم پرستش الگوی بندگان است/غم آمده به دنیااندر عزای هادی/ابن الرضای ثانی قرآن ناطق حق/شیعه زبرکت او گیردعطای هادی/دراهل بیت احمد باب هدایت دین/شیعه به سامرایش باشدگدای هادی/وارث به علم حیدر آن گلشن امامت/اسلام ودین احمد دارد نوای هادی/ازکوثر ولایت داردنشان زهرا/صدافتخاردارد هرکس رضای هادی/بردشمنان مولا ننگ است تاقیامت/بهرش عذاب محشرازآن خدای هادی/بازهرکین دشمن اورفته با شها
نام امام حسن، حسین و محسن علیهم السلام در تورات
ابن شهر آشوب مازندرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:
أبو بكر الشیرازی فیما نزل من القرآن فی أمیر المؤمنین علیه السلام ، عن مقاتل ، عن عطاء فی قوله تعالى : ولو آتینا موسى الكتاب كان فی التوراة : یا موسى انی اخترتك ووزیرا هو أخوك یعنی هارون ، لأبیك وأمك كما اخترت لمحمد الیا هو اخوه ووزیره ووصیه والخلیفة من بعده طوبى لكما من أخوین وطوبى لهما من أخوین الیا أبو السبطین الحسن والحسین ومحس
درشب قدری نشان ازیوسف زهرا رسد/مرهمی بردردهای روزعاشورارسد/آسمان دارد ندایی بهرجبریل امین/برهمه افراد عالم تادل صحرارسد/وقت تقدیرالهی بندگان راآمده/درتجلی پرستش رحمت ازیکتا رسد/گریه کن نورولایت میدهد دل راصفا/این خروش عاشقانه تاخودمولارسد/قدر اخلاصت بگیری ازخدامزدو ثواب/زمزم اشک محبین بررخ زیبارسد/دورکن شیطان ودنیا نفس از دلبستگی/تاعطاهای بهشتی ازدل عقبارسد/خویشتن آماده فرما دررکاب رهبری/سوی مهدی وظهورش لشکرآقارسد/
هفت برتری امیر المومنین علیه السلام در کلام حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
حافظ ابی نعیم محدث و عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
حَدَّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی حُصَیْنٍ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْحَضْرَمِیُّ، ثَنَا خَلَفُ بْنُ خَالِدٍ الْعَبْدِیُّ الْبَصْرِیُّ، ثَنَا بِشْرُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ الْأَنْصَارِیُّ، عَنْ ثَوْرِ بْنِ یَزِیدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ مُعَاذِ بْنِ
امام محمّد باقر (علیه السلام):« بِنا عُبِدَ الله و بِنا عُرِفَ الله و بِنا وُحّدَ الله تبارک و تعالی »( به وسیله ی ما (اهل بیت) خدا (حقیقتاً) پرستش می شود و به وسیله ی ما خدا شناخته شده و یگانه دانسته می شود.)اصول کافی، ج1، ص145به کانال ما در ایتا بپیوندید : pedaremehraban@
ای امام مهربانی آیت رحمان تویی/جلوه خوب پرستش اسوه انسان تویی/درحریم باصفایت عاشقی معناشود/برگلاب چشم زائرخاطرباران تویی/آب سقاخانه تومیدهد دل راشفا/برتمام سختی ماساحل آسان تویی/گنبدت باعرش ایزدمتصل درمعرفت/ای تجلی حقیقت معنی ایمان تویی/مشهدت صدجلوه داردبرکت واخلاص را/ای امام باکرامت جذبه احسان تویی/نورباران مضجع توچون حریم کبریا/ای طبیب دردمندان گوهردرمان تویی/درجوارمرقد توشد دعابهرفرج/تاظهورناب مهدی گلشن جانان تویی/
ماه رحمت آمده باید سحرغوغاکنیم/نیمه شب خودرامهیاازبر یکتا کنیم/جلوه خوب پرستش معرفت حاصل کند/قلب خودرا جایگاه حضرت مولا کنیم/هست باران نیایش قطره هایش دلنشین/زمزم شوروتوسل نیمه شب املاکنیم/عشق پاک مصطفی ومرتضی آرامش است/باولای آل احمد دیده رابیناکنیم/هرسحرداردتمنا بربهشت ورحمتش/باولایت خویش رامالایق آقاکنیم/دردعای نیمه شبهایاد کن از مومنین/خیمه ای رابرعبادت سوی حق برپاکنیم/اشک ماجاری برای مهدی وروز ظهور/خویشتن آماده بهر یوسف زهراکنی
حلول ماه مبارک چه باصفا باشد/برای اهل پرستش پر ازعطاباشد/شکوه سفره رحمت وبرکتش حاصل/کمال عزت مومن فقط خداباشد/رسیده زمزم قرآن بهارجانانش/نگاربنده عاشق رخ دعاباشد/تمام روزه این ماه برای اصلاح است/شمیم وعطرولایت زآشنا باشد/به لحظه های رسیدن سحرشده اشکی/به حیدراست وبه زهرا وکربلا باشد/سلام بررمضان وهمان شب قدرش/نشان یوسف زهرا درآن نداباشد/خدای بنده خودراببخشد از رحمت/ظهورحضرت مهدی دعای ماباشد/
صدای اذان به گوشم میرسه؛درلحظه  به دلم افتاد یه ختم ۴۰ روزه بردارم و نیت کنم  واسه هرچه زودتر رفع شدن این اوضاع ، به خودم گفتم بهتره   از  تصمیمم بنویسم و بپرسم هرکسی که موافق در این ختم ۴۰ روزه شرکت کنه تا همگی دعا کنیم به امید  زود رفع شدن شرایط.
نیت کردم هر روز پنج بار آیت الکرسی بخونم  به مدت ۴۰ روز ،هرکسی موافقِ و دوست داره شرکت کنه ،کامنت بزاره
 
+الزامی به شرکت کردن نیست اما اگه خواستید شرکت کنید بهم بگید چون میخوام بدونم چند نفر میشیم.
روزنمازجمعه یک روز دلپذیراست/درآن نشان احمد بازمزم غدیراست/شد سنت الهی بایک شکوه وحدت/سوی پرستش حق بسیار بی نظیر است/حامی برولایت تاانقلاب مهدی/گلبانگ معنویت برقلبها بصیر است/مردادو پنجم آن یادآور از خمینی/سوی بهشت ورضوان بر مومنان بشیراست/یک چله اش رسیده بر مسلمین ایران/دشمن زخطبه آن درمانده واسیراست/سیدعلی فراوان نامش به هرمصلی/زیراکه رهبرما برشیعیان امیراست/داردخدا عنایت برمومنین جمعه/درگلشن فضیلت تصویرآن کبیر است/روزنمازجمعه یاد
نمازجمعه گنج انتظاراست/چراغ روشنایی در دیاراست/وزد الطاف آن برجان مومن/همیشه مثل باران بهاراست/شکوه وحدتش دشمن شکن شد/نشان ازمرتضی و ذوالفقار است/مقرخوب تقوا وبصیرت/به اخلاص وبه ایمان آشکاراست/حمایت ازولایت شرط نابش/مصلی عاشقی و افتخاراست/به عشق آل احمدهست مملو/نمازجمعه گنج روزگاراست/ثواب حج دهدهرهفته مارا/نگریاران رهبر بیشماراست/زندهر خطبه اش تیری به شیطان/نشان عزت و روی نگاراست/شده آدینه گلبانگ پرستش/مصلی ذکر و یادکردگاراست/دهدآمادگ
اینک بهارقرآن برمسلمین رسیده/سر فصل بندگیهابر مومنین رسیده/ماه مبارک آمد باجلوه پرستش/آهنگ خوب ایمان روی زمین رسیده/بهرنبی وآلش یاری شیعیان بین/درخانه ولایت نورمبین رسیده/وقت دعا ویادبرمستمند باشد/درماه خوب رحمت خلدبرین رسیده/شور سحردعاو افطار پر فضیلت/برخاتم رسالت گنج ونگین رسیده/اشکی برای حیدر جاری زچشم باشد/شبهای قدر مولابرهمنشین رسیده/یاری بر فلسطین درروز قدس باشد/بهر شکست شیطان صدهاکمین رسیده/مهدی عنایت او لطف خدای دارد/وقت ظهور
 یهودی من میخواهم از تو سه مساله  سه مسالهویک مساله بپرسم  علی علیه السلام لبخندی زد. فرمود چرا نگفتی هفت مساله یهودی برای اینکه سه میاله خواهم پرسید ا،ر جواب گفتی دنبال انهارا  میپرسم واگر جواب مبدانم که در میان شما دانشمندی نسیت علی علبه السلام  از تو میپرسم بحق خداییکه پرستش میکنی اگر هرچه خواهی جوابت بگویم دبنت را میکنی و بدین من میگرایی یهودیجز برای این نیامده ام علی ع پس بپرس ^ یهودی بمن اولین قطره خونی که بر روی زمین بجنبش امد چه بود
خدمات و مرام آنها در دل مردم جای دارد
رضاشاه بزرگ در قلب ♥️ مردم جای دارد
۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بزرگ
پدر ایران نوین
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 1280×1280]
مشاهده مطلب در کانال
تو نمیتوانی خدا را بپرستی،
اما میتوانی به روشی خداگونه زندگی کنی.
کسی برای پرستیدن وجود ندارد.
تمام پرستش شما حماقت خالص است.
تمام تصورات شما از خدا فقط مخلوق خودتان است.
خدا اینگونه که شما شناخته اید اصلا وجود ندارد.
#اوشو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 720×608

تو نمیتوانی خدا را بپرستی،
اما میتوانی به روشی خداگونه زندگی کنی.
کسی برای پرستیدن وجود ندارد.
تمام پرستش شما حماقت خالص است.
تمام تصورات شما از خدا فقط مخلوق خودتان است.
خدا اینگونه که شما شناخته اید اصلا وجود ندارد.
#اوشو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 1080
انجام مناسک شب قدر خیلی خوب است اما آنچه سرنوشت آدم ها را رقم می زند انجام مناسک مستحب شب قدر نیست بلکه بنده با خدای خود خلوت می کند گذشته خود را بازبینی می کند و چراغ آینده را با درس از گذشته روشن می کند.تمایز انسان با سایر موجودات تفکر است.شب قدر برای تفکر انسان در باب خود هست که قدرش چه قدر است شاید در این یکسال درهایی را زدیم که اگر قدر خودمان را می دانستیم از غیر خدای یکتا طلب نمی کردیم.
دنبال کس و ناکس در طلب حاجت رفتیم در صورتی که منزلت انس
و هنوز می اندیشیم که
عِلم بهتر است یا ثروت...؟!
صداقت بهتر است یا بکارت...؟!
و هنوز نمیدانیم
فرقِ درد و لذّت را ،
فرقِ عشق و شهوت را ،
فرقِ پرستش و بَع بَع کردن را...
و همه تلاش ها بیهوده است .
✅ما را ،
تا از فَرقِمان بیرون نکِشند ،
هیچ فرقی را نخواهیم فهمید !!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
نیمه شب برخیزچون برکت به ایمان میرسد/عزت و رحمت به آنجا بس فراوان میرسد/باوضویی عاشقانه خویش راآماده ساز/درسر سجاده ات گوهرچه آسان میرسد/وصل کن سوی پرستش قلب رابامعرفت/تا ببینی لطفهایی سوی جانان میرسد/اشک راجاری بفرما درسپهربندگی/کن تهجدنیمه شبهاعشق واحسان میرسد/زمزم آل محمد قلب را مملو کند/لذتی از عاشقیها سوی هرجان میرسد/اتصال حق بیاید با ولایت محوری/لشکری بانائب او سوی ایران میرسد/وقت هم عهدی شیعه باامام و هرشهید/ازبر رهبر و امت وقت پیم
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ قَالَ: «مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ التَّمْجِیدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فَاطِمَةَ وَ لَوْ کَانَ شَیْ‏ءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ فَاطِمَةَ».( )
ترجمه:
امام باقر(علیه السلام) فرمودند: خداوند به تمجیدی برتر از تسبیح حضرت فاطمه(علیها السلام) پرستش نشده است و اگر چیزى بالاتر از آن وجود داشت، رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آن را به فاطمه(علیها السلام) هدیه مى‏داد.
ادامه مطلب
جمعه درفرهنگ ماآدینه های انتظار/بندگی کن لحظه لحظه آن خداو کردگار/دلسپاری برولایت شرط هم عهدی ماست/زمزم قرآن وعترت بهر دلها آشکار/گلشن اخلاص داردنیمه شب بوی وصال/برترین وقت پرستش درزمین وروزگار/باولایت تاشهادت درس عاشورائیان/همت والای ایمان بهرشیعه افتخار/درشب جمعه همیشه یادحیدرگل کند/صبح جمعه ندبه خوان عاشقان بیقرار/هر نمازجمعه دارد زمزم احساس ناب/درحمایت ازولایت شدتجلی بهار/جمعه هاآتشفشان عشق مهدی یاوری/مثل ایران ولایی بهررهبر جان
      واژه «مزدَیَسنا» (آیین زرتشتی) از دو کلمه "مزدا" و "یَسن" ترکیب یافته است. «مزدا» لغتی اوستایی است که بمعنای حافظه و به حافظه سپردن میباشد، و به تنهایی و یا در ترکیب با کلمه "اهوره" 155 مرتبه در بخش "گاتاها (گاثاها یا گاهان)" اوستا به کار رفته است. این واژه در زبان سانسکریت به صورت «مَذِس» و بمعنای دانش و هوش آمده است. واژه «یَسن» نیز در اوستایی از ریشه "یَزِش" بمعنای پرستش میباشد. «مزدَیَسنا» صفتی بمعنای "پرستنده اهورامزدا" است. متضاد لغت «مزد
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
تاسحرکن بندگی درنزد رب العالمین/میرسد آرامشی هرشب به گلزار زمین/لذت یک قطره اشکی نیمه شب آزادی است/همنوا شودر پرستش باامیرالمومنین/یار می خواهد ولایت درسپهر عاشقی/لشکری گردد فراهم ازمیان مسلمین/راه ورسم بندگی راهرشهیدی یاد داد/میدهدمعنای زیبا ازبردین مبین/گشته ایران ولایی اسوه هر شیعه ای/پیروان برولایت راهزاران آفرین/رمی شیطان ستمگر قلب را ایمان دهد/دربهشت ایزدی باهر شهیدی همنشین/گریه واشک وتوسل میدهد رضوان حق/باولایت تاشهادت آرزویی د
یک آیه از سوره ابراهیم با صدای استاد عبدالباسط که جز محافل مسجد الاقصی در اواسط دهه شصت هست.
وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِی وَبَنِیَّ أَن نَّعْبُدَ الْأَصْنَامَ (35)و (یادآر) وقتی که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا، این شهر را مکان امن و امان قرار ده و من و فرزندانم را از پرستش بتان دور دار.
بشنوید
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیّ
ازعلی گویم فضیلت گوهری بی انتهاست/بنده خوب الهی یاور دین خداست/اسوه نیک پرستش حجت دلدادگی/گشته استادملائک رهنمای انبیاست/عِدل قرآن محمدآشنادر آسمان/همنشین باکرامت او ولی اولیاست/شافع روزقیامت ساقی بر کوثراست/درولایت حضرت او مثل دریای ولاست/زمزم اخلاص حیدر افتخارخالق است/درعبادت بی رقیب وبی بدیل وآشناست/نسل اوگشته ائمه ازبرای شیعیان/بهرتبلیغ ولایت داستان کربلاست/درشجاعت قهرمان واسوه افلاکیان/یاورخوب فقیران صاحب روز جزاست/درکلام دلنش
 
«اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «اى مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند، آن‏گاه که او را شناختند، پرستش کنند و آن‏گاه که او را پرستیدند، از پرستش غیر او بى‏ نیاز شوند».
(بحار الانوار، ج ۵ ص ۳۱۲ ح۱ )
حضرت عباس در کلام حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم
تاریخ انتشار : 1396/6/12




بازدید : 4294



منبع : تربیت در مدرسه قرآن و ولایت، ص: 57






امام حسین علیه السلام در یک حدیث نورانی عبادت را به سه نوع تقسیم فرمودند که متن حدیث از تحف العقول این چنین است:
«ان قوماً عبدوا الله رغبة فتلک عبادة التجار و ان قوماً عبدوا الله
رهبة فتلک ع

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها