شخصیت و منش دکتر محسن رنانی را فارغ از رویکردهای سیاسی، دوست دارم و همیشه تحسین کردم و میکنم. هرجا سخن یا نکتهای از ایشان را ببینم، با دقت دنبال مینمایم و هیچ وقت دستِ خالی از صرف وقتی که برای این فرد کردهام، برنگشتهام.
تماشای این ویدئو از ایشان در خصوص جامعۀ ایرانی خالی از لطف و فایده نیست. اُمیدوارم شما هم مانند من، به تفکر وادار شوید و نکتهای را به فراخورِ حال خود دریافت نمایید.
عنوان کلی: چهارمین همایش کنکاشهای مفهومی و نظری دربارۀ جامعۀ ایران (زمانبندی)
برگزارکننده: انجمن جامعهشناسی ایران
مکان برگزاری: دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران
عنوان پنل: تأملی بر «مفهوم کودکی»: پژوهشی تاریخی و نظری
زمان برگزاری: چهارشنبه، 29 خرداد 1398، ساعت 14 تا 16
صوت: دارد (45 مگابایت)
فروش
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی ارتباط بین فرهنگ فروش با ارزش درکشده و عملکرد مشتریان است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی است و از نظر شیوۀ گردآوری دادهها، توصیفی و پیمایشی از نوع همبستگی شمرده میشود. جامعۀ آماری آن، کلیۀ مشتریان (نامحدود) و کارکنان بانکها و مؤسسههای مالی شهرستان پلدختر (141 نفر) در نظر گرفته شده است. برای جامعۀ کارکنان، از نمونهگیری تمامشماری استفاده شد و بهکمک فرمول کوکران 384 نفر از مشتریان بهصورت تصادفی ط
در دورهای که درک مفاهیم بازاریابی به دلایل عمدتاً تجاری(و نه خدمترسانی به جامعۀ تشنۀ بازاریابی) بسیار سخت و با انبوهی از دادههای درست و نادرست در باتلاق اطلاعات علم مدیریت مواجه است، میتوان از الگوهای ساده، ایدههای کاربردی گرفت.
ادامه مطلب
امسال دومین چلنج جامعۀ لاته آرت ایران در روز های ی دوازدهم ، سیزدهم ،چهاردهم آذرماه برگزار خواهد شد. مانند سال پیش، این چلنج با سایر مسابقات متفاوت خواهد بود تا به صورت رقابت دوستانه، باریستا ها و لاته آرتیستان دور هم جمع شویم و توانایی های خودمان را در شرایطی متفاوت بسنجیم.
ادامه مطلب
دروغگویی کی از رایجترین رذیلتهای اخلاقی در جامعۀ ماست و بر ماست که دربارۀ علل رواج دروغگویی در جامعهمان تحقیق کنیم.
به نظر میرسد یکی از مهمترین علل دروغگو بودنِ ما ایرانیان این است که به نام «مصلحت» هر گونه دروغی را توجیه میکنیم.
شاید برخی از انسانها صادقانه و خالصانه، به خاطر مصلحتهایی واقعی، در موارد بسیار نادری دروغ بگویند، اما بیشتر افراد، برای تأمین منافع خود، از «دروغ مصلحتآمیز» سوء استفاده میکنند؛ ازاینرو
«یک جامعۀ منحط اگر یک دین مترقی داشته باشد و «آگاه» نباشد، مترقی نمیشود.. بلکه دین مترقی را در سطح منحط خودش پائین میآورد.. آنچه را که ما فاقد ِ آنیم ایمان و قدرت ایمان نیست، بلکه «عدم ِ معرفت» درست و منطقی و علمی به مسائلی است که بدان ایمان داریم..»
علی شریعتی، علی تنهاست
#برشی_از_یک_کتاب
استاد علی صفایی حائری:
من این را خیلى راحت به شما مىگویم اگر دنیا برایتان بزرگ است، خیالتان راحت باشد که به آخرت، حتى اگر با ادله هم برایتان اثبات بشود ایمان و گرایش ندارید.بحث یقین نیست.بحث برهان نیست.
بحث خواستن است. نمىخواهى؛ چون اینجا برایت بزرگ و گشاد است.مگر مرض دارم هجرت کنم وقتى که این همه دور و برم آب و علف است؟! گوسفندهایم را بردارم کجا بروم؟! ولى وقتى که گوسفندهایت دنیا را چریده باشند، وقتى که دنیا برایت تنگ ش
1- تدوین مدل:
بکار بردن کلیۀ نظریه های مرتبط، پژوهشها و اطلاعات در دسترس در جهت تدوین و طرح مدل نظری و مفهومی تحقیق
2- تشخیص مدل:
سه سطح برای تشخیص مدل وجود دارد که عبارتند از: مدل فرومشخص، مدل کاملاً مشخص، مدل فرامشخص
T<S/2
T: مجهولات، تعداد پارامترهایی که باید تخمین زده شوند.
S: معلومات است که بصورت زیر محاسبه میشود:
S= (p + q)(p + q +1)
p: تعداد متغیرهای y
q: تعداد متغیرهای x
نکته: اموس فقط مدلهای را آزمون میکند که تعداد معلومات بزرگتر یا مساوی با
مردم نگاه می کنند ببینند زمامدارها چه جور عمل می کننداین یک اصل طبیعى است که «الناس_على_دین_ملوکهم» عمل و رفتار زمامدار و رهبر جامعه بر مردم اثر می گذارد و این یک اصل طبیعی است. مردم نگاه می کنند ببینند زمامدارها چه جور عمل می کنند و به همان صورت به سوى عمل گرایش پیدا می کنند. این یک_اصل_طبیعى است. پس اگر قرار است حرکت جامعه به سوى خدا و راه خدا باشد، باید پیشوایان و پیشتازان و زمامداران جامعه، رفتارشان، بینششان، اعتقاداتشان، عبادتشان، نما
آغاز سال تحصیلی نو نویدبخش حال و فردایی بهتر برای ایران و ایرانیان است. امید است که با همراهی جامعۀ عظیم علمی و روشنفکری کشور، اعم از دانش آموزان و معلمان محترم تا دانشجویان و اساتید گرانمایه و نیز دیگر صاحبنظران عرصۀ تعلیم و تربیت در شهرستانهای عسلویه، کنگان، دیر و جم، بتوانیم موجبات سرافرازی و شکوه شهر و دیارمان را فراهم آوریم. تردیدی نیست که به سرانجام رسیدن این مهم جز با سرمایهگذاری درست نرمافزاری و سختافزاری نهادهای اجرایی و
همینکه این نوشتۀ محمد مهدی رو خوندم رفتم فایل صوتیاش رو دانلود کردم؛ اما بهخاطر مشغله و نیز تنبلی، دیروز تونستم گوش کنم. فایل صوتیاش رو، هم میتونید از کانال تلگرام خودش دانلود کنید، هم از کانال بیبیسی فارسی. موضوع بسیار مهم، جالب و چالشبرانگیزیه که مشابهش رو پیشتر از مصطفی ملکیان شنیده بودم؛ البته خیلی مختصرتر. به امید خدا بعداً مفصل دربارۀ این موضوع نظرم رو مینویسم؛ چون حقیقتاً طی چند سال گذشته نگرشم دربارۀ این موضوع خیل
به ددلاین تحویل کارهای پژوهشیم نزدیک میشم و خیلی از کارها مونده. امروز برای یکی از کارها با شین صحبت میکردم. پذیرشش را برای دکترا گرفته و چند ماه دیگر میرود نیوزلند. چند روز پیش که با سین صحبت میکردیم، میگفت او هم دیگر دلش نمیخواهد برود. از جمعگرایی شرقی و ریشه دوانده شدنش در هویت و وجودمان میگفت و فردگرایی غربی. از تجربههای سخت مهاجرت و رفتن دوستانم میگفتم و او از پاره پاره شدنها بعد از رفتن. امروز که صحبتم با شین تمام شد، ف
به ددلاین تحویل کارهای پژوهشیم نزدیک میشم و خیلی از کارها مونده. امروز برای یکی از کارها با شین صحبت میکردم. پذیرشش را برای دکترا گرفته و چند ماه دیگر میرود نیوزلند. چند روز پیش که با سین صحبت میکردیم، میگفت او هم دیگر دلش نمیخواهد برود. از جمعگرایی شرقی و ریشه دوانده شدنش در هویت و وجودمان میگفت و فردگرایی غربی. از تجربههای سخت مهاجرت و رفتن دوستانم میگفتم و او از پاره پاره شدنها بعد از رفتن. امروز که صحبتم با شین تمام شد، ف
- استعداد فکری وسیع
اول این که علامۀ شهید، ذاتاً دارای توان فکری و استعداد نظری بسیار وسیعی بود که مایۀ اصلی و عمدۀ کامیابی های او را فراهم کرده بود:
«این مرد دارای استعداد فکری بسیار زیادی بود، یک مغز بزرگ بود. [...] آنچه که در ایشان به عنوان جوهر اصلی قضیه وجود داشت عبارت بود از همین قوّت استعداد فکری ایشان.»
«آدمی قوی الفکر و متفکری حقیقی بود.»
از متن همین قوّت و نیرومندی طبیعی در حوزۀ فکر و اندیشه، منطق و استدلالی بر می آمد که دژهای ایدئولوژی
هیچگاه این ماجرا از ذهنم نمیرود که در یکی از نشستهای مثنویخوانی، یکی از این خانمهای بهاصطلاح اهلِ عشق! بر حکمِ قصاص معترض بود و با استناد به اشعارِ مولوی، میگفت که انسانها باید به یکدیگر عشق بورزند و هرگز در پیِ انتقام از هم نباشند. استدلالش هم این بود که اگر یک آجر از سقف کنده شود و روی سرِ کسی بیفتد، امکان ندارد آن شخص در پیِ شکایت و انتقام و قصاص از سقف، برآید! چرا ما انسانها به اندازۀ یک آجر هم نسبت به همنوعِ خود گذش
یک زمان آقای بهمن مقصودلو مستندی دربارۀ احمد شاملو شاعر ایرانی ساخت که در آن بی برو برگرد شاملو را بزرگترین شاعر معاصر معرفی کرده بود. با 15 نفر مصاحبه شد که تمام آنها شاملو را بالا بردند اما به هیچ انتقادی در این مستند پرداخته نشد. حتی یکی از مصاحبه کنندگان میگفت شاملو دومین شاعر بزرگ ایران بعد از حافظ است!
آخرین سخنرانی احمد شاملو در دانشگاه برکلی قابل توجه است. در این سخنرانی موسیقی نی نوا حسین علیزاده را مسخره میکند و میگوید این اصل
توضیحاتِ تاریخی
نخستینِ کتابِ نیچه، زایشِ تراژدی، در سالِ 1872، وقتی او 28 سال داشت و استادِ فیلولوژیِ کلاسیک در بازل بود منتشر شد. این کتاب مدافعانِ خاصِّ خود را داشت، اما در کلّ با بازخوردی بسیار منفی از سوی جامعۀ آکادمیک روبهرو گردید و باعثِ تنزّلِ وجهۀ آکادمیکِ او شد. همچنان که نیچه در بخشِ آغازین (الحاقشده در سالِ 1886) بهروشنی بیان کرده، خودِ او نیز بعدها تردیدهایی جدّی در بابِ بعضی از بخشهای این کتاب داشته است. علی ایّ حال، این کت
جوانان مجرد را دریابیم!
زهراخانم، خانمی است مؤمن و میانسال. قلبش باور کرده که راوی ازدواج بودن، ثواب دارد و خدا و پیغمبر را خشنود میکند. او نه سایت دارد، نه تشکیلات، نه بودجه و نه سازمان. همۀ ابزار او، یک دفترچه است و یک قلم؛ همین! و البته قلبی سرشار از ایمان و همتی بلند و عزمی استوار. زهراخانم، نام دختران و پسران بیهمسری را که میشناسد یا به او معرفی میکنند، در دفترچهاش مینویسد؛ با مشخصات آنان. او با ذکاوت خدادادیاش، آنان را نسبتس
(تحلیل گفتمان فیلمهای سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهۀ پنجاه شمسی)
حسام حسینزاده
چکیده:
هرچند توافقی بر سر خاستگاه سینمای کودک ایران وجود ندارد و عدهای نخستین نقشآفرینی کودک بهعنوان نقش محوری در فیلم سینمایی بیم و امید (1339) ساختۀ گرجی عبادیا و عدهای دیگر، فیلمهای کوتاه ساختهشده دربارۀ یا برای کودکان در دهۀ چهل را آغازگاه آن میدانند اما شکی نیست که نخستین تلاش متمرکز و سازمانیافته در عرصۀ تولید «فیلم سین
ریسپانسیو و واکنش گرا (Responsive) چیست
ریسپانسیو یا واکنش گرا به سایت هایی می گویند که در کنار ارائه اطلاعات خاص مربوط به یک موضوع، محصول یا خدمات، مخاطب خود را به ابراز واکنش تشویق می کند.
طراحی سایت ریسپانسیو نیز، شیوه ای است که سایت یا برخی از صفحات وب سایت، نسبت به آن چه که از یک دستگاه کاربری مانند گوشی های تلفن هوشمند، انواع مانیتور کامپیوترهای خانگی ، لپ تاپ و تلویزیون ها دریافت می کند، واکنش نشان می دهد و خود را بر مبنای اندازۀ صفحات و
«دختر پیامبر»
پدیدآور: محمدعلی جاودان؛ ناشر: موسسه ایمان ماندگار؛ تعداد صفحات: ۱۴۵
بررسی دقیق ابعاد تاریخی اتفاقات پس از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله و کشف زوایای پنهان این رویدادها دریچۀ تازهای به روی تشنگان معرفت و جویندگان حقیقت اسلام میگشاید. شناخت حوادثی که یکی پس از دیگری، چهرۀ حکومت و جامعۀ اسلامیِ ساخته به دست معمار آسمانی آن و رسول نور را دگرگون میکند، راهنمای خوبی است برای درک عمیق تاریخ اسلام.
ادامه مطلب
حقوق بین الملل مجموعه قواعد و مقررات لازم الاجرایی است که ناشی از روابط بین الملل و تنظیم کنندۀ مناسبات میان اعضای جامعۀ بینالمللی است. این رشته حقوقی بر حقوق ملی کشورها تقدم داشته و کشورها و سازمانهای بین المللی ملزم به رعایت این قواعد در روابط خود هستند. یکی از وظایف عمدۀ نظام معاصر بین المللی ایجاد و تنظیم قواعدی حقوقی بوده است که جامعه جهانی بتواند آن را بپذیرد و همین امر علت و فلسفۀ کنفرانسهای بین المللی همچون کنفرانسهای مربوط
حقوق بین الملل مجموعه قواعد و مقررات لازم الاجرایی است که ناشی از روابط بین الملل و تنظیم کنندۀ مناسبات میان اعضای جامعۀ بینالمللی است. این رشته حقوقی بر حقوق ملی کشورها تقدم داشته و کشورها و سازمانهای بین المللی ملزم به رعایت این قواعد در روابط خود هستند. یکی از وظایف عمدۀ نظام معاصر بین المللی ایجاد و تنظیم قواعدی حقوقی بوده است که جامعه جهانی بتواند آن را بپذیرد و همین امر علت و فلسفۀ کنفرانسهای بین المللی همچون کنفرانسهای مربوط
دستگاه فلسفی بهداددستنویس هایی دربارهمدینه فاضلهشهر عالیکمون عالیسیبرنتیک و نقش زنان در کمون عالیاستحساناستحبابدربارۀ نقش زنان در کمون عالیگردانش جهان( علوم سیبرنتیک و سکسولوژی )( هشتم و نهم فروردین 1398 )
در کمون عالی ارتباط جنسی از عقب بین مردان با زنان هم در مورد چنین مردان و هم در مورد چنین زنان شامل قاعده و قانون استحباب و استحسان خواهد شد یعنی نوعی جوایز معنوی برای چنین ارتباطات جنسی تعیین خواهد شد . ( علت اصلی آن هم این است که با پ
دستگاه فلسفی بهداددستنویس هایی دربارهمدینه فاضلهشهر عالیکمون عالیسیبرنتیک و نقش زنان در کمون عالیاستحساناستحبابدربارۀ نقش زنان در کمون عالیگردانش جهان( علوم سیبرنتیک و سکسولوژی )( هشتم و نهم فروردین 1398 )
در کمون عالی ارتباط جنسی از عقب بین مردان با زنان هم در مورد چنین مردان و هم در مورد چنین زنان شامل قاعده و قانون استحباب و استحسان خواهد شد یعنی نوعی جوایز معنوی برای چنین ارتباطات جنسی تعیین خواهد شد . ( علت اصلی آن هم این است که با پ
در تریبونهای مختلف دربارۀ مقام زن، مادر و اهمیت خانهداری و شوهرداری سخن میگویند؛ اما در عمل و اجرا، ما ساختار و سیستمی را نمیبینیم که از زنِ خانهدار حمایت عملی کند و مقام وی را به اندازۀ یک زن شاغل در جامعه بالا ببرد.
دیروز بر حسب اتفاق روی یک بنر تبلیغاتی کلیک کردم و به سایت بیمۀ زنانِ خانهدار که توسط یک شرکت بیمۀ خصوصی طراحی شده بود، هدایت شدم. خیلی جالب بود که سایت بیمه، خروجی فعالیت مادرِ من را که 51سال عمر دارد، حدود 7میلیون توم
استاد علوی بروجردی: ایشان [آیتالله وحید] نهتنها در مقام(به دنبال) مرجعیت نبودند، بلکه با ورود در مرجعیت مخالف بودند. در زمان آیت الله خویی، کسانی بودند که احتیاطات آیت الله خویی را به آیتالله وحید مراجعه میکردند؛ اما ایشان حاضر نبودند بهصورت رسمی به مرجعیت ورود کنند. بعد از مرحوم آیت الله خویی، با اصرار بسیاری از افراد، ایشان ورودی پیدا کردند تا زمانی که جامعۀ مدرسین بعد از فوت مرحوم آیتالله حاج شیخ محمدعلی اراکی لیستی هفت نفره از
دانلود پایان نامه روانشناسی در مورد تاریخچه آموزش عالی
۲-۲-۱ تاریخچه آموزش عالی در جهان
بدون شک بررسی و کنکاش در چگونگی پیدایش و ظهور دانشگاهها در ایام قدیم و ظریف شدن در تاریخ تحول آنها، هم به لحاظ سازمانی و اداری که تعیین کنندۀ چارچوب و صورت اجتماعی آن است و هم به لحاظ بسط و گسترش شناختعلمی که محتوای فرهنگی آنها را آشکار میسازد، از اهمیت فراوانی برخوردار است.
تأسیس مدارسی برای آموزش عالی از نظر سنت فرهنگی ریشه در تمدنهای ایران، م
دفاع مشروع در منشور ملل متحد _ بخش یکم
طی قرون متمادی دولت ها حق داشتند اختلافات خود را با توسل به زور حل و فصل کنند، لذا وقوع اولین جنگ جهانی در اوایل قرن بیستم و تلفات و خسارات بی شماری که بر جای نهاد، موجب شد تا تلاش های جامعه بین المللی برای منع توسل به زور فزونی یافته و میثاق جامعه ملل، بدون این که به منع کامل جنگ بپردازد، شرایطی برای آن مقرر داشت.
در سال 1928م پیمان بریان ـ کلوگ یا (پیمان پاریس) منعقد گشت. این پیمان توسل به ج
(انحرافات فرویدهای ایرانی و بحران گزینش)
حسام حسینزاده
صحبتهای سید بشیر حسینی در برنامۀ تلویزیونی «زابیواکا» و واکنش مهراب قاسمخانی به صحبتهای او در صفحۀ اینستاگرامش موجی از جدالها را در فضای مجازی و واقعی به راه انداخت. هرچند حسینی پیش از این صحبتها هم بهواسطۀ حضورش در جمع داوران برنامۀ «عصر جدید» کم سروصدا نکرده بود. اما سید بشیر حسینی کیست؟ او دانشجوی سابق و عضو فعلی هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است و همزمان بهعنوان هی
پیش نوشت: مغز زنگ زدۀ ما، تمام مشکلش از جسم بود، چند تیغ، پشت کمر و مکشی پشت سرش که مجموعش نام «حجامت عام» دارد، حالم را خیلی بهتر کرد(مگر اصلا حالت بد بود؟)
امام خمینی و بچههای انقلاب کاری کردند که تمام نگاهها به آسمان برگردد و همه برای آوردن خورشید پشت ابر به وسط آسمان و تمام کردن انتظار هزار سال حضرت ولی عصر، شاه را کنار بزنند و جلوی قدرتهای مطرح جهان قدرت سومی شدند با آن که هیچ چیز نداشتند.
امام، پیامبر گونه نامه نوشت و آنها را به دین
صفحۀ ۳۳۹ بودم، ۱۱ صفحه بیشتر نمونده بود کتاب تموم بشه که وسطهای صفحه از حس طعم یه رمان خوب ایرانی مطمئن شدم. سبک و روایت و راوی و شخصیتپردازی و زمکان و بیان و کلی اصلاحات ادبی دیگه رو میتونم پشتسرهم زنجیر کنم و برای هرکدوم یه صفت بذارم؛ اما بهجای همهچی میگم اگه دنبال یه رمان خوب ایرانی هستید سمفونی مردگان نوشتۀ عباس معروفی رو بخونید.تیرگیهای داستان چندبرابر روشنیهاشه و نویسنده هیچ رحمی به شخصیتهای بینواش نکرده، هیچ رحم
آیتالله حیدری:
«در اینکه مردان و زنان از نظر تکوینی و وجودی ــ چه در بُعد جسمی، چه در بُعد روحی و روانشناختی، و چه از جهت دستگاههای ادراکی و معرفتشناختی ــ به گونهای متفاوت خلق شدهاند تردیدی نیست، اگرچه این تفاوت بارِ ارزشی ندارد تا بهانۀ برتری و شرافت مردان بر زنان یا بالعکس شود.
این اختلاف در خلقت تا حدودی و در برخی زمینهها باعث تفاوت مرد و زن در فهم، برداشت و قرائت آنها در موضوعات گوناگون ــ به ویژه در مواجهه با نصوص دینی ــ می
(نقدی بر خودویرانگریِ جنبش معلمان در ایران معاصر)
حسام حسینزاده
پیشگفتار: زندهباد جنبش معلمان
با آغاز دهۀ نود شمسی، وقوع ابربحرانهای اقتصادیِ مقطعی در بستر یک وضعیت اقتصادیِ دائماً بحرانی منجر به دگرگونی ساحات مختلف جامعۀ ایران شد. در چنین بستری بود که صورتبندی، مطالبات و شیوۀ کنشگری جنبشهای اجتماعی نیز دستخوش تغییراتی شد. این تغییرات را تقریباً میتوان در همۀ بخشهای جنبش اجتماعی در ایران پیگیری کرد: جنبش زنان، جنبش کارگران،
خدا میداند که از صدر اسلام تاکنون از این #علمای_سوء چه مصیبتهایی بر اسلام وارد شده است. #ابوهریره یکی از فقهاست؛ لیکن خدا میداند که به نفع معاویه و امثال او چقدر احکام جعل کرد؛ و چه مصیبتهایی بر اسلام وارد ساخت.
قضیۀ ورود علما در #دستگاه_ظلمه و سلاطین، غیر از ورود افراد عادی است.
یک آدم عادی اگر وارد دستگاه شود، فاسق است، و بیش از این چیزی بر آن مترتب نیست؛ لیکن یک فقیه، یک قاضی مثل ابوهریره و #شریح_ق
فرهنگسازی یا فرهنگسوزی؟
بسیار از من میپرسند که نظرم در بارۀ کارهای مسیح علینژاد چیست. از آنجا که امکانی برای پیگیری کارهای او ندارم، پاسخم معمولاً "نمیدانم" است! با این همه، میپنداشتم که او لابد مشغول پروژهای در جهت کمک به فرهنگ "حجاب انتخابی" است که طبعاً مشکلات و دردسرهای ویژۀ خود را به دنبال دارد.اخیراً اما از سر تصادف به برنامهای از او برخوردم که دلم
لرزید! مسیح علینژاد فیلمی را نمایش داده بود که پیرمرد معممی به خانمی می
لزوم رعایت حقوق مالی زن در اسلام
وَ
إِنْ أَرَدْتُمُ اسْتِبْدالَ زَوْجٍ مَکانَ زَوْجٍ وَ آتَیتُمْ
إِحْداهُنَّ قِنْطاراً فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَیئاً أَ تَأْخُذُونَهُ
بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبینا۲۰
و
اگر تصمیم گرفتید که همسر دیگری به جای همسر خود انتخاب کنید، و مال
فراوانی، (بهعنوان مهر) به او پرداختهاید، چیزی از آن را پس نگیرید! آیا
برای بازپس گرفتن مهر آنان، به تهمت و گناه آشکار متوسل میشوید.. (نساء،
۲۰)
پیام ها
۱- ازدواج مج
1-یک دل سیر کافه نشینی بکنم و کافه کتاب بروم و به قدر توان و مکفی بستنی بخورم و نوشیدنی گاز دار سر بکشم.(البته حاصلش کتاب مزخرفی مثل کافه پیانو نشود)
1. هر سال اربعین کربلا باشم.
2-تا حدی که از سرم بیفتد فست فود بخورم، بهترین نوعش را پیدا کرده و با تمرکز بر سرطان به قصد کبد چرب ببلعم.
2. هیچ وقت از ولایت الله خارج نشم.
3-یک شهربازی خوب بروم که وسایلش آن قدر تکان داشته باشند که سلولهای خاکستری مغزم به خاطر خونریزی صورتی شوند، آن قدر هیجانات شدید باشد
بعضی از ما آدم ها خیلی نازک نارنجی هستیم. به همین دلیل گاهی در برابر مشکلات زندگی که خیلی هاشونم خودساخته اند، ترک می خوریم، می شکنیم و خیلی زود از تک و تا می افتیم...
بعضی از ما آدم ها در تشخیص و رتبه بندی درد ها و رنج ها عالمانه رفتار نمی کنیم و گاهی مقام درد را تا حد عارضه های سطحی و مشکلات پیش پا افتاده تنزل می دهیم...
و خیلی از ما آدم ها این جور هستیم که تا درد و رنج و مصیبت، مغز استخوانمون را نسوزاند، خدا را نمی بینیم و صدایش نمی زنیم. همان خد
بعضی از ما آدم ها خیلی نازک نارنجی هستیم. به همین دلیل گاهی در برابر مشکلات زندگی که خیلی هاشونم خودساخته اند، تَرَک می خوریم، می شکنیم و خیلی زود از تک و تا می افتیم...
بعضی از ما آدم ها در تشخیص و رتبه بندی درد ها و رنج ها عالمانه رفتار نمی کنیم و گاهی مقام درد را تا حد عارضه های سطحی و مشکلات پیش پا افتاده تنزل می دهیم...
و خیلی از ما آدم ها این جور هستیم که تا درد و رنج و مصیبت، مغز استخوانمون را نسوزاند، خدا را نمی بینیم و صدایش نمی زنیم. همان
«دختر پیامبر»
پدیدآور: محمدعلی جاودان
ناشر: موسسه ایمان ماندگار؛ تعداد صفحات: ۱۴۵
بررسی دقیق ابعاد تاریخی اتفاقات پس از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله و کشف زوایای پنهان این رویدادها دریچۀ تازهای به روی تشنگان معرفت و جویندگان حقیقت اسلام میگشاید. شناخت حوادثی که یکی پس از دیگری، چهرۀ حکومت و جامعۀ اسلامیِ ساخته به دست معمار آسم
اینکه در خلال جنگ جهانی آلمانها به فکر اصلاح نژادی افتادند را آنقدر توی بوق و کرنا کردهاند که همه میدانیم. اما کمتر از بریتانیا و عصر ملکه ویکتوریا و شروع تفکرات اصلاح نژادی صحبت به میان آمده است. داستان از این قرار است که در نخستین سالهای قرن نوزدهم میلادی، ملکه ویکتوریای هجده ساله به سلطنت رسید و قدرت را در بریتانیا به دست گرفت. عصر ویکتوریایی در بریتانیا را عصر شکوفایی صنعتی میخوانند. سالهایی که بریتانیاییها به آسیا و آفر
بیاییم یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم که زمانِ ساخت یک چیز، چند چیز دیگر را خراب نکنیم. مستند انقلاب جنسی 3 چنین تصمیمی نداشته و بعد از تخریب یک بلوک ساختمانی، یک تک آپارتمان را آباد کرده. الحمدلله که آقای حسین شمقدری این بار خودش مجریِ مستند نبود و شخص دیگری را جای خودش گذاشته بود و به حرف ما بها داده بود که خودش مناسب مجریگری نیست.
مستند با تصاویر یک دنس پارتی شروع میشود و در شهر سنپترزبورگ روسیه ادامه مییابد. با مصاحبههایی در روسیه و
«دی شیخ با چراغ همیگشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست!»
این شعر زیبا و پر مغز منسوب به «مولانا» است. اصل شعر را میتوانید در «دیوان شمس» که غزلیات «مولانا» را در آن گردآوردهاند، ببینید.
این بیت به حکیم یونانی «دیوجانس» اشاره میکند که در روز روشن چراغ در دست گرفته بود و میگفت: «من در جستجوی انسانم!»
آنها که او را میدیدند، به او میخندیدند و مسخرهاش میکردند و میگفتند: «بیچاره عقلش را از دست داده و دیوانه شده!...»
به مناسبت ۹دی؛ برگرفته از سخنان آقای پناهیان
آیا این جناحبندیِ موجود در جامعۀ ما حقیقی است؟! مثلاً گفته میشود که یک جناح، ارزشیتر یا آرمانگراتر هستند و جناح دیگر، واقعبینتر و عقلانیتر هستند. دعوا از همینجا شکل میگیرد!
اصلاً «ارزش» یعنی چه؟! چرا به انقلابیها میگویند «نیروهای ارزشی»؟! «ارزش» به آن معنایی که برخی از فیلسوفان غربی میگویند، در مقابلِ عقلانیت قرار دارد. این مفهوم را ساختند و به دینداران نسبت دادند تا در مق
رامسین کانن، ترجمۀ حسام حسینزاده
متأسفانه واژۀ بهتری برای «مارکسیسم» وجود ندارد. مشهور است که خود مارکس زمانی گفت اگر برخی تفاسیر خاص و اشتباه از نظریاتش دربارۀ ماتریالیسم تاریخی و سرمایهداری «مارکسیستی» است، او «یک مارکسیست» نیست. بخشی از مشکل آنجاست که نظریات و فرایندهایی که مارکس به خلقشان کمک کرده بسیار عظیمتر از آن هستند که تحت یک «ایسم» واحد جمع شوند. مارکس یک فیلسوف (و نوعی مورخ) اقتصاد سیاسی بود که تولید و تجارت را در پیوند با
شهید حاج قاسم سلیمانی
از اصحاب خاصۀ مبارزه با شیاطین زمانه بود. گویا این رسم روزگار است که نیکان و جوانمردان بدست بَدان و اهریمنان به طرزی بس ناجوانمردانه به شهادت رسند.
در وی که مینگریم، ویژگیهای متفاوت و بارزی از وی بر ما آشکار میگردد. در یک عمر زندگانیِ منجر به شهادتش امیدواری، دلگرمی و پرتلاشی، درایت و ژرف اندیشی، نگاهی وحدتجویانه و وحدتطلبانه، مهربانی و شجاعتی کمنظیر، موج میزند.
گذشته از همۀ اینها شاید مهمترین و مطلوبت
ما طلبهها وقتی یکدیگر را میبینیم که از زیارت آمدهایم، یکدیگر را تکریم میکنیم و زیارت قبولی میگوییم و با تبسم یکدیگر را نگاه میکنیم.
اما زیارت رفتهای که در موتور سازی دیدم، کمی فرق داشت؛ آمد دمِ موتور سازی و جنابِ تعمیرکار با لهجۀ قُمی گفت: سلام اسماعیله، رفتی زیارت تحویل نمیگیری، دعوا کردی بالاخره باهاش؟
- آره، خیلی تهرونیه رو مخم رفته بود، با ساتور خوابوندم رو صورتش. تازه حسن هم اومد دستم رو بگیره خورد رو دستش، 7 تا بخیه خورد.
ه
بسم الله الرحمن الرحیم
چند هفته پیش تنها اومده بودم تهران. همسفر و حانیه اصفهان بودن و من تنها. توی دانشکده بعد از کلاس داشتیم با هدایت الله صحبت میکردیم که یه اقای ریزجثه با یه چهره ی آفتاب سوخته اومد داخل کلاس و سلام کرد. یکم راجع به دانشجوهای بین الملل سوال داشت که از شانسش هدایت الله اونجا بود و یکم باهم حرف زدن. از پاکستان اومده بود تا بورسیه و دانشجو بشه. البته الان طلبه ی جامعۀ المصطفی قم بود. فارسی رو هم کمابیش یاد گرفته بود. ظاهرا دوسا
جایگاه استخاره در امر ازدواج
اگر قوانین و دستورات اسلام دُرست فهمیده شود و بهطور صحیح اجرا گردد، سعادتبخش خواهد بود؛ امّا اگر اشتباه فهم شود و بهطور غلط اجرا گردد، نهتنها سعادتبخش نیست، بلکه زیانبار است.یکی از موضوعات اسلام که در میان بسیاری از افراد جامعۀ ما اشتباه فهمیده شده و بهطور ناصحیح به آن عمل میشود، استخاره است.هرچند اینجا جای بررسی همه جانبۀ مسئلۀ استخاره نیست، اما چون استخاره، در جامعۀ ما، به شکلی به موضوع انتخاب
امام موسی صدر:
دانشجو محترم است، زیرا آیندهساز است و به شایستگی آیندهساز است، زیرا در حین تحصیل در جستجوی آینده است و دنبال منافع فرزندان نسل کنونی و فرزندان ماست. پس باید محترم باشد.دوست دارم معنای واژۀ دانشجو را توضیح دهم. دانشجو کیست و چرا از دانشجو سخن میگوییم؟ خصوصیات دانشجو چیست؟ دانشجویی که ما از او سخن میگوییم کیست؟اگر میبینید که آنچه را شما در مرحلۀ عمل انجام میدهید، من با
یکی از خوبی های یک کاوش علمی، به معنی یک کاوش
و جستجوی مدون روش مند و منظم در بین اسناد اینه که به فهم موقعیت تاریخی ما کمک
میکنه.
این ک مثلا در دوره ی صفویه در جریان ورود فلان
گمارده ی اروپایی به دربار، فلان وزیر چی گفت و فلانی چرا این طوری کرد شاید در
وهله ی اول چندان مهم به نظر نیاد اما وقتی خوب نگاه کنیم و در پیوند با پژوهش های
دیگه میبینیم شاید ریشه ی تاریخی برخورد ما با غرب رو تبیین کنه. اون وقت میشه
فهمید فلان اقا در برجام فلان کار رو چرا ک
روانشناسی میگفت: "اگه زوجین از اتاق خواب راضی بیرون بیان، از زندگیشون هم راضی خواهند بود". رضایت جنسی عامل خیلی مهمّی در موفّق بودن یک زندگی زناشوییه و بیشتر طلاقها به نوعی با این مسئله مرتبط بوده، ولی آیا اهمّیتش تا حدّیه که کلّ زندگی رو بهش گره بزنیم؟ اوّلش با قاطعیّت میگم: خیر! و حالا توضیحات بعدی...
چند وقتیه رسم شده دخترا و پسرا -که شاید بهتر باشه بگیم مردا و زنهای مجرّد- تو جلسات خواستگاری از همدیگه میپرسن: "[از نظر جنسی] سردمزاج هستی یا گر
جدید ترین داستان های سال 99
?کتاب فراروایت در ارباب حلقهها اولین جلد از مجموعۀ «بیشتر از داستان» است که نشر اطراف به بازار کتاب ایران عرضه کرده. این مجموعه با هدف آشنایی گروههای مختلف مخاطب با بررسی، تحقیق و مشورت زیادی طراحی شده و کتابهای آن بهمرور به جامعۀ کتابدوستان فارسیزبان تقدیم میشود.
?ارتباط با دنیای داستان و چگونگی این ارتباط نسبت مخاطب و داستان را مشخص میکند و نقش پررنگی در زندگی مخاطب دارد. فارغ از تفاوت
قصۀ دختران ایرانشهر برای من از زمستان ۹۵ با متن و عکسی در اینستاگرام شروع شد. متن را در صفحۀ یکی از دختران معروف کولهگرد خواندم که آن زمان مسافر سیستانوبلوچستان بود. مریم و دوستانش در یکی از شبها قصد اتراق در یکی از پارکهای ایرانشهر را داشتند که با منع نیروی انتظامی مواجه شدند. نیروی انتظامی با این استدلال که ایرانشهر ناامن است و امکان چادر برپا کردن در خیابانهای شهر وجود ندارد، مریم و دوستانش را به مقر نیروی انتظامی منتقل و با احت
1. خوب است برخی رفقا
به جای اینکه پیغام و پسغام بدهند: «سلام آقای عرفانیان متاسفانه در مطالبتان،
تکبر علمی موج میزند (یک مورد برای نمونه؟؟؟!!!). لطفا خاضعانه بنویسید. در واقع
خاضعانه نگاه کنید» یادبگیرند مطالب را حرام نکرده و از آنها برای استفاده در مجامع
علمی بهره بگیرند. چشم. من هم که عمری است از خداوند مسئلت میکنم به درد تکبر
دچار نشوم باز هم در رفتارهایم دقت میکنم تا مبادا دلی به درد آید. البته خودمانیم
ها! کسی که این قدر شوخی میکند ر
کسی که همه چیز بخواند هیچ چیز نخوانده است. مرحوم شیخ بهایی میگوید من با هر کسی که بحث کردم شکستش دادم جز افرادی که فقط متخصص در یک رشته بودند.
امروزه رشتههای علمی به شدت ریز و تخصصی شده است. در زمان قدیم آن قدر علم پیشرفت نکرده بود و با صرف اندک زمانی میشد احاطه بر تمام علوم روز داشت اما امروزه اگر تمام عمرمان هم بگذاریم نمیتوانیم تمامِ کتابهای نوشته شده در فلسفۀ علم را بخوانیم.
زمانی همین فلسفه فقط در حدّ و قوارۀ موضوع وجود بود اما الآ
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">
بسم الله الرحمن الرحیم
ابر و باد و مه و خورشید وفلک در کارند/تا تو نانی به کف آری و به غفلت مخوری
حال خوش معنوی فقط به نماز خواندن و مناجات های شبانه در مسجد و ...نیست
چ
20. سورۀ فلق
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آیة اول "فلق" و "قل أعوذ برب الفلق" نامیده شده است. مکی یا مدنی بودن سوره اختلافات زیادی میان صاحب نظران قرآنی پدید آورده است. با عنایت به محتویات سوره و هماهنگی آن با سیاقی که در بحث «ارتباط سوره» خواهد آمد، مکی بودن سوره قویتر است.
براساس جداول، در هفت روایت ازروایات دهگانۀ مسند و تمام جداول ترکیبی، این سوره در رتبۀ بیستم مکی پس از سورۀ فیل و پیش از سورۀ ناس قرارگرفته است؛ اما در جدولهای تاری
تاریخ نوع بشر چه طبق آموزههای دینی با تمدّن شروع شده باشد و چه به گمان
دانشمندان غربی با توحّش، این اندازه مسلّم است که میزان پوشیدگی نسبت
مستقیم با میزان پیشرفتگی جوامع داشته و این جملۀ استاد شهید مطهّری
حالا_حالاها جای بررسی و تامّل دارد که: «اگر بیحجابی تمدّن است، پس
حیوانات از ما متمدّنترند». در یک جامعۀ متمدّن، ناقصحجابان و بدپوششان باید
به باحجابان دربارۀ روش پیشگرفتۀ خود توضیح بدهند و نه برعکس! اینان
عموماً کار خود را با
رهپویان هدایت: فرقه
ضاله مضله بهائیت سعی دارد تا از هر فرصتی سوء استفاده کرده و اهداف فرقه ای خود
را دنبال نماید. پیام های بیت العدل واقع در اسرائیل نیز برای این صادر می شود که
مهره های این فرقه نقش خود را در اقداماتی که باید انجام شود، بدانند و در همان
جهت فعالیت کنند. در سال 2017، بیت العدل به بهائیان دستور می دهد تا تغییرات آب و
هوایی را بهانه کرده و به این واسطه با افراد ارتباط گرفته، باورهای فرقه ای خود
را تبلیغ کنند.
کسانی
که با ساختار این ف
جامعه میبرَد.
آثار نوربرت الیاس (1990-1897) جایگاه مهمی در نظریۀ اجتماعی معاصر دارد و بهخوبی نشان میدهد ترکیب مؤلفههای پویای جامعهشناسی کلاسیک با بهرهگیری روشنفکرانه از شواهد تجربی گوناگون چه ثمراتی در بر خواهد داشت. اصطلاحات و مفاهیم ابداعی او برداشتهای خشک علوم اجتماعی پیشین را متزلزل میکند و فهم خوانندگان را به فراسوی منازعات لاینحل مبتنی بر ثنویتهایی نظیر فرد/جامعه یا دولت/جامعه میبرَد.
الیاس در شهر برِسْئاو به دنیا آمد
میگه:«وظیفۀ داستاننویس (فیلمساز و ...) خاص کردن سوژۀ عام و بعد بسط دادن اون سوژۀ خاص به عموم جامعه است.» مثال بزنم:
همۀ ما فیلم مادر ساختۀ علی حاتمی رو دیدیم و این دیالوگ معروف اکبر عبدی رو هم به یاد داریم:«مادر مرد. از بس که جان ندارد.»
آسایشگاههای ما همین الآن پره از مادرهایی که آخرین روزهای زندگی خودشون رو میگذرونن. همین امروز چند پیرزن به مرگ طبیعی یا غیرطبیعی از دنیا میرن و عمرشون به سر میرسه. پس فوت شدن پیرزنهای از کار افتاده یک
تذکری درباره ایه اکمال
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» (3 مائده)
خداوند در این آیۀ منزله بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرموده:
امروز – غدیر- دین شما را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم
و راضی شدم که اسلام برای شما دین باشد.
از آیات منزله در غدیر آیه اکمال دین و اتمام نعمت از سوی خداست که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خطبۀ غدیر تلاوت فرمود.
منابع تسنّن روایات نزول این آیه در ماجرای غدیر و ف
چطور میشود زبالۀ کمتری تولید کرد؟ اصلاً چرا باید زبالۀ کمتری تولید کرد؟ در جواب سؤال دوم، فقط میتوانم بنویسم: یکی از همین روزهای بارانی، از کنار جویهای آب و گذرگاههای فاضلاب شهری عبور کنید. همین چند روز پیش که باران باریده بود، یک مشت پلاستیک و آشغال دم جویهای آب را گرفته بود و آب از توی لولههای فاضلاب زده بود بالا و شهر غرق شده بود در گند و کثافت.
واقعیتش این است که تا وقتی به نقطۀ بحرانی نرسیم دست به هیچ کاری نمیزنیم. حالا اگر ا
تذکری درباره ایه اکمال
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» (3 مائده)
خداوند در این آیۀ منزله بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرموده:
امروز – غدیر- دین شما را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم
و راضی شدم که اسلام برای شما دین باشد.
از آیات منزله در غدیر آیه اکمال دین و اتمام نعمت از سوی خداست که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خطبۀ غدیر تلاوت فرمود.
منابع تسنّن روایات نزول این آیه در ماجرای غدیر و ف
این متن را برای شمارۀ نخست ژرفانامه نوشتم که دیروز در دانشکدهمان منتشر شد. ژرفانامه قرار است نشریۀ علمی-فرهنگی انجمن علمی میانرشتهای ژرفا باشد. قبلن هم در پاراگراف دوم اینجا گریزی به موضوعِ این نوشته زدهبودم. میتوانید این متن را در سایت ژرفا هم بخوانید -با رسمالخطِ معمولی که دوستش دارید!
4 نوامبر 2019 / 13 آبانماه 1398 مقالۀ اغواگری در مجلۀ Nature Astronomy با عنوان «شواهد پلانک برای جهانی بسته و بحرانی احتمالی در کیهانشناسی» منتش
دیروز فهمیدم اگه دانشجوی شریف باشی جونت عزیزتره و خونت رنگینتر. امروز فهمیدم اگه سوار اتوبوس باشی و بمیری جونت مهم نیس جون اونایی مهمه که کانادا نشین هستن و با هواپیما مسافرت کردن وگرنه امروزم باید کلی پیام تسلیت میاومد.خلاصه بگم خاک تو سرتون که پولدار بودن مرده هم براتون مهمه
× Mehrdad ×
@OfficialPersianTwitter
پیام بالا پیام عجیبیه که امروز به نقل از یک اکانت توئیتری خوندمش. مغلطۀ غریبی داره این مهرداد خان شاخ شمشاد توی پیامش. کسی به خاطر پولدار بو
و امّا این که ایشان صاحب
نسخه است، مبتنی است بر اینکه این کتابهای شلمغانی در پیش اصحاب ما در اجازات و
فهارس اصحاب ما وارد بوده و مخصوصاً همین نسخۀ ابنبابویه پدر، این رسماً در
اجازات اصحاب ما بوده.
توضیح اینکه: اصحاب ما
اصولاً دو سنخ کتاب دارند: یکی رجال است و دیگری فهرست. رجال شرح حال راوی و فهرست
شرح حال کتب و روایات است. بحثهای رجالی تقریباً شبیه قضیّۀ حقیقیّه و بحثهای
فهرستی شبیه قضیّۀ خارجیّهاند. در کتب اصحاب ما فهارس از رجال ج
وقتی بچه بودم، تابستانها با پدر و مادرم میآمدیم قُم، خانۀ مادربزرگم چند هفتهای میماندیم و بر میگشتیم. یادم است در آن سالها در تلویزیون فسقلی مادربزرگ فیلمی پخش میشد به نامِ "من کی هستم؟" داستان دربارۀ جکی چانی بود که حافظهاش را از دست داده و هویتش را فراموش کرده بود.
در این بین هم افرادی به او حمله میکردند و با آنها کاراته بازی میکرد و میجنگید و من هم در عُنفُوان طفولیت از این صحنهها لذت میبردم تا این که بالاخره جکی چان
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع تبیین جهانی شدن آموزش عالیتبیین جهانی شدن آموزش عالی
نظریههای متفاوتی؛ بر حسب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نسبت به جهانی شدن وجود دارد، لکن تمرکز این مطالعه به علت پرداختن به موضوع آموزش عالی، بر نظریههایی است که فرهنگ را محور بحثِ جهانی شدن قرار دادهاند.
مکلوهان از جمله نظریهپردازانی است که نگاهی فرهنگی به جهانیشدن دارد. او از دیدگاه جامعهشناسی ارتباطات به واسطههای انتقال عناصر ف
پایان نامه روانشناسی در مورد : آموزش عالی و تحرک اجتماعیآموزش عالی و تحرک اجتماعی
آموزش عالی دارای دستاوردهای زیادی است. یکی از دستاوردهای سیستمهای آموزش عالی فرصت رو به رشد برای تحرک اجتماعی است. به طور قطع، گردآوری و انباشت مدارک آموزشی یک راه اصلی برای پیشرفت تحرک اجتماعی برای بسیاری از افراد در جوامع صنعتی مدرن است منوط به اینکه فضایی اصلی در این رابطه وجود داشته باشد.
تحرک اجتماعی معمولاً ناشی از دو عامل، یکی تحرک ناشی از گردش طب
چند روز گذشته، کجدار و مریز دنبال کشف مسئله ای بودم که در پست قبلی بهش اشاره داشتم و بالاخره موفق شدم با مختصری کنکاش و فضولی و تحقیق میدانی و این چیزها نتایجی را به دست آورم که اگرچه معتقدم دانستنش مشکلی از من و شما را حل نمی کند، اما خواندنش هم خالی از لطف نیست. فقط لازمه قبل از این که جواب ها را بخوانید، چند نکته را یادآوری کنم:
جامعۀ آماری این تحقیق، فقط 11 نفر از آقا پسرهای 20 تا 26 ساله هستند که 5 نفر آنها جزو کسانی هستند که ماه رمضان فقط روزه
دربارۀ اینکه چرا امت حزباللهی مهندسیخواندۀ دغدغۀ علومانسانیشان برداشته، عمدتاً مثلاً طراحی یک شبکۀ اجتماعی بومی در ذهنشان به مثابه یک وظیفۀ انقلابی شکل نمیگیرد و از این طور مسائل
سجاد - دانشگاه موضوعاتی دارد و انقلاب مسائلی. فراگیری آن موضوعات ابزاری بهدست ما میدهد که مسائل انقلاب را حل کنیم. اشتباه رایج آن است که مسائل انقلاب را موضوع میگیریم و میپنداریم آن مسائل حل میشوند اگر و فقط اگر متخصص تحصیلی آن موضوعات شویم. ای
دکتر محمود سریع القلم به تازگی مطلبی در وب سایتشون منتشر کردن با عنوان
چرا جامعۀ ما دموکراتیک نمی شود؟
اکیدا بهتون توصیه می کنم حتما یادداشت ایشون رو با دقت بخونید.
دکتر سریع القلم به نکته ی بسیار مهمی اشاره کردن که شاید شما هم مثل من کمتر بهش دقت کرده باشید.
طبقه ی به اصطلاح الیت جامعه ی ما ، مملو از دسته ها و گروه های متعددی است که این دسته ها بعضا با هم هیچ گفتمان مشترکی ندارن.
به این معنا که حتی رفرنس های این گروه ها در منظومه های متفاوتی ق
دانلود کتاب قدرت من هستم pdf
کتاب من یک گربه هستم نوشته تاتسومه سوسهکی ترجمه ...https://negahpub.com › کتابفروشی › داستان و رمان › مجموعه چشم و چراغ«من یک گربه هستم» نیز به مانند سایر آثار وی، برای انتقاد از کاستیهای جامعۀ ژاپن و ... رمان «من یک گربه هستم» با موضوع بدیع خود یعنی سخن از یک گربه به عنوان قهرمان ... از همه توجه مرا جلب کرده، فقدان آن همه نیرو و انرژی و نابودی کامل قدرت بدنی اوست.دانلود کتاب آرامش در پرتو ایمان
میخوام ترغیبتون کنم به "در خانه ماندن" با این فیلما که به نظر من ارزش یه بار دیدنو دارن و بنده در این 2 ماه مبارک خودم به شخصه بعضیاشونو بیشتر از 2-3 بار دیدم. تعدادشون زیاد نیست بنا به محدودیت اینترنتی که دارم :)
1. To all the boys I've loved before
از پوستر و اسم فیلم مشخصه که یه فیلم رومانتیک و در عین حال کمدیه که البته تمام انتظاراتی رو که از یه فیلم استودیویی میره برآورده نمیکنه ولی یه داستان شیرینه که باعث حواس پرتیتون در طی فیلم از لارا جین که مسیر زندگیش
اخیراً یک دانشجویِ کنجکاوِ دکتری از این نویسنده پرسید:
" کم نداریم مدیرانی که تحصیلاتِ عالیه دارند، از دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیل شده اند و بسیار هم جهان دیده هستند. چرا آنها در مدیریت، تا این حد اشتباه کرده و هم چنان اشتباه می کنند؟"
به این دانشجو گفتم برای پاسخ به این سوال نیاز به زمان، فکر و مطالعه دارم، چرا که واکاوی این موضوع، محتاج دقت و بحث طولانی است. به نظرم رسید که این دانشجو با یک یا چند فرض این سوال را مطرح می کند. اگر بتوا
خلاصه داستان فیلم(لو میره نگی نگفتی)
والتر وایت، یک معلم شیمی است که از شرایط بد اقتصادی رنج میبرد، برای تأمین هزینههای زندگیاش در کنار شغل معلمی در کارواش کار میکند و حتی باید ماشین دانش آموز خود را بشوید. یک روز پس از یک بیهوشی ناگهانی و مراجعه به بیمارستان متوجه میشود که سرطان ریه دارد و طی دو سال آینده خواهد مُرد.
والتر وایت جهت تأمین هزینههای خانوادهاش وارد تولید موراد مخدر شیشه(مت آمفتامین) میشود و با یکی از شاگردانِ قدیمِ
متاسفانه پرتال امام خمینی که قرار است مدافع اندیشههای ایشان باشد، مطلبی را در قالب پاسخ به سوال گذاشته (کد مطلب: 43283) که آنجا مدعی شدهاند که تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» در آثار امام خمینی وجود ندارد بلکه در آثار ایشان فقط دو بار تعبیر اوجب واجبات آمده است، که یکی در بحث تهذیب نفس است و دیگری این عبارت که «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است.» (صحیفه امام، ج3، ص 414) که ربطی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ و سپس با ذکر شواهدی از کل
خلاصه داستان فیلم(لو میره نگی نگفتی)
والتر وایت، یک معلم شیمی است که از شرایط بد اقتصادی رنج میبرد، برای تأمین هزینههای زندگیاش در کنار شغل معلمی در کارواش کار میکند و حتی باید ماشین دانش آموز خود را بشوید. یک روز پس از یک بیهوشی ناگهانی و مراجعه به بیمارستان متوجه میشود که سرطان ریه دارد و طی دو سال آینده خواهد مُرد.
والتر وایت جهت تأمین هزینههای خانوادهاش وارد تولید موراد مخدر شیشه(مت آمفتامین) میشود و با یکی از شاگردانِ قدیمِ
امروزه اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شده است و با توجه به ویژگی هایی که اینستاگرام دارد، می توان این رسانه اجتماعی را محبوب ترین شبکه اجتماعی در نزد ایرانیان دانست. تعداد زیاد اینفلوئنسرها و موفقیت آنها و بستر مناسب اینستاگرام برای بازاریابی و فروش، همه ما را در این فکر فرو می برد که چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟
اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب ایرانی ها!
قبل از اینکه شروع کنیم به یاد
روایتی از کتابهای نوجوانانهای که آقا در نمایشگاه کتاب، دربارهشان صحبت کردند
«بیبالپریدن» را خواندهاید؟ همانکتاب کمحجم و صمیمی مرحوم «قیصر امینپور» که در ظاهر مجموعهای نثر ادبی است و در باطن، مجموعهمتنی تأملبرانگیز و معرفتی. آنجا دوروایت پیدرپی وجود دارد از «کتابهایی که شبیه آدمها هستند» و «آدمهایی که شبیه کتابها هستند». امسال، در سیودومیننمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، کسی که به قول بیبالپریدن «
ظاهراً در همان اوایل امر ایشان
چون فقیه بوده کتابی را به نام «تکلیف» ـ کما هو المشهور ـ یا «تأدیب» ـ که در
کتاب «غیبت» شیخ طوسی «تأدیب» آمده(1) مینویسد. به تعبیر
شیخ: فقیه من فقهائنا،(2) لکن از لیست کتابهایش معلوم میشود بیش از
فقیه و محدّث و متکلّم هم بوده. (3)
احتمال بسیار قوی، این طرح را خود مرحوم حسین بن
روح داده باشد، که بسیار احتمالش قوی است؛ چون در سال 260 که
بعد از شهادت امام عسکری ـ صلوات الله وسلامه علیه ـ غیبت امام ـ صلوات الله
وسلام
به علت وحشیانه نویسیِ امشبم، فقط یکی از عناوین را بخوانید...
«آش شله قلم کار یا مقدمه»
کشکولم را ببرم پیش خزانه دار کلماتم تا آن را پر کند و پستی داشته باشم در این نیمه شبِ خسته!
اگر کارما واقعیت داشت، در زندگی قبلیام در چه کالبدی زندگی میکردم؟ شاید إبن سینا بودم که الآن در شرایطی دیگر متولد شدهام، با سردی جات ضعفِ حافظه دارم و حتی یک بیت شعر را نمیتوانم حفظ کنم، نه من علاقهای دارم و نه آن بخشی که در ذهنم مشغولِ حفظِ شعر است شعور کافی
به هر حال، یکی از عوامل وحدت
دو مکتب قم و بغداد همین «کتاب تکلیف» شلمغانی بود و نقل میشود که شیعه این کتاب
را زیاد تهیّه کردند و نقل شده که از حسین بن روح سؤال کردند که: با کتب شلمغانی
چه کنیم؟(1) این سؤال در کتاب «غیبت» مرحوم شیخ طوسی آمده
که از خادم حسین بن روح نقل میکند که از حسین بن روح راجع به شلمغانی سؤال کردم
که: خانههای ما از کتب او پر است (بیوتنا منها ملاء). ایشان میگوید: «أقول فیها
ما قال العسکریّ فی کتب بنی فضّال».(2) عسکری در اصطلاح
پسری ۲۴ ساله اهل روآندا که مادرش در نسلکشی مورد تجاوز قرار گرفت،
به بی بی سی ورلد دربارۀ اینکه چگونه از وضعیت تولدش مطلع شده، توضیح داده
است. برای حفظ حریم خصوصی افراد، اسامی در این گزارش تغییر یافتهاند. این
داستان حاوی مطالبی است که ممکن است برای همه مناسب نباشد.
فرادید| ژانپیر میگوید همه چیز آن زمان برایش روشن شد که باید فرمی را در انتهای دوره ابتدایی پر میکرد و نام پدرش را در آن مینوشت.
او میگوید: «من او را نمیشناختم
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">
یونان باشکوهترین تمدن غربی است و این شکوه را مدیون فلسفه و فرهنگی است که از دوران باستان خویش به ارث برده. در کنار تفکر، هنر هم در یونان باستان جایگاه والایی داشته است و ب
توضیح اول: شکستهای زیادی توی روابط خودم داشتم. روابطی که مثل گلوله برف بعضا تموم هم نمیشن و دنبال هم میغلتن و با روابط بعدی تلفیق میشن این بهمن در مسیر سراشیبی هی بزرگتر و ترسناکتر میشه (البته نه به اون شکل عاطفی). یک استادی داشتیم، می گفت شما به عنوان مهندس که سر کار تشریف می برید، شروع کنید از تجهیزاتی که زیر دستتونه تا میتونید دیتا (داده های اطلاعاتی مثل دما و فشار و ...) ثبت کنید. میگفت یک روز که مثلا مبدل حرارتی پالایشگاه خراب میشه، اون دیت
در سال های گذشته، سمینارهای انگیزشی پرشماری با موضوع موفقیت برگزار شده است. صرف رویت از اینکه چنین سمینارهایی با معیارهای سمینار انگیزشی مطلوب همخوان هستند خواه خیر، پرسش مهمی مطرح می شود: این طرز سمینارها تا چه قطع اقتدار برآورده کردن نیاز جوانان تو حوزۀ کسب وکار را دارند؟ آن هم جوانانی که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی با چالش های پیشِ رو درون بازار کار روبه رو خواهند شد. سئوال بنیادی پر حرارت این است که تأثیر این سمینارها بر عملکرد جوان
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، چهار کتاب «مثل مادر مهربان» سروده طیبه شامانی از انتشارات سوره مهر، «درود بر برادر ارتشی» نوشته حمیدرضا شاهآبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «دختر پیامبر» نوشته محمدعلی جاودان از انتشارات موسسه ایمان ماندگار و «جوانان درباری و آرمانشهر» نوشته سید حمیدروحانی از انتشارات بنیاد تاریخپژوهی
در سال های گذشته، سمینارهای انگیزشی پرشماری با موضوع موفقیت برگزار شده است. صرف دید از اینکه چنین سمینارهایی با معیارهای سمینار انگیزشی مطلوب همخوان هستند خواه خیر، پرسش مهمی مطرح می شود: این راه سمینارها تا چه کمیت اقتدار برآورده کردن نیاز جوانان در حوزۀ کسب وکار را دارند؟ آن هم جوانانی که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی با چالش های پیشِ رو درون میدان کار روبه رو خواهند شد. پرسش رادیکال تر این است که تأثیر این سمینارها بر عملکرد جوانان، مث
داخل سال های گذشته، سمینارهای انگیزشی پرشماری با موضوع موفقیت برگزار شده است. صرف نظر از اینکه چنین سمینارهایی با معیارهای سمینار انگیزشی مطلوب همخوان هستند یا خیر، پرسش مهمی مطرح می شود: این سیاق سمینارها تا چه حد توانایی برآورده کردن احتیاج جوانان تو حوزۀ کسب وکار را دارند؟ آن حزن جوانانی که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی با چالش های پیشِ رو در میدان فقره روبه رو خواهند شد. پرسش مهم تر این است که تأثیر این سمینارها پهلو عملکرد جوانان، مث
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحهچکیده………………………………
با معرفی ۴ اثر؛کتاب های طرح کتابخوان بهمن ماه ۱۳۹۸ معرفی شد
کتابهای «مثل مادر مهربان»، «درود بر برادر ارتشی»، «دختر پیامبر» و «جوانان درباری و آرمانشهر» در قالب طرح کتاب خوان بهمن ماه ۱۳۹۸ برای استفاده علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، چهار کتاب «مثل مادر مهربان» سروده طیبه شامانی از انتشارات سوره مهر، «درود بر برادر ارتشی» نوشته حمیدرضا شاهآبادی از انتشارات کا
این سه، مطالبی است که در نشریۀ هفتگیمان نوشتم، اگر مشکلی دارد به نخوابیدنِ آن شبم و گیج بودنم ببخشایید:
«هیچ چیز تصادفی نیست»
در اتاقم نشسته بودم که یکی از بچههایِ پی گیرِ نشریه زنگ زد:
-سلام آقای علوی، چی شد سوژهها رو نفرستادید؟
- فکر کنم این هفته نمیشه که نشریه بزنیم.
- عه چرا؟
- چون اینترنت قطعه و به هیچ مطبوعاتی دسترسی ندارم، بقیه بچههام هیچ کدوم وقتی اینترنت نباشه نمیتونند کاری کنند.
- نه بابا، اینترنت وصله، من الآن خودم دیجی کالا
با معرفی ۴ اثر؛کتاب های طرح کتابخوان بهمن ماه ۱۳۹۸ معرفی شد
کتابهای «مثل مادر مهربان»، «درود بر برادر ارتشی»، «دختر پیامبر» و «جوانان درباری و آرمانشهر» در قالب طرح کتاب خوان بهمن ماه ۱۳۹۸ برای استفاده علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، چهار کتاب «مثل مادر مهربان» سروده طیبه شامانی از انتشارات سوره مهر، «درود بر برادر ارتشی» نوشته حمیدرضا شاهآبادی از انتشارات کا
جوانان درباری و آرمانشهر؛ پدیدآور: سید حمیدروحانی؛ ناشر: بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاباسلامی؛ تعداد صفحات: 258
کتاب جوانان درباری و آرمانشهر روایت تاریخی و شیرین یکی از مبارزان و مجاهدان حکومت اسلامی است به نام بهمن حجت کاشانی که همراه همسرش کاترین عدل از درون دربار شاهنشاهی و پادگان نظامی به پیام انقلابی امام (ره) لبیک گفتند و با چشم پوشی از مادیات و زرق و برق درباری به سوی برپایی و ساختن آرمانشهر حکومت اسلامی حرکت کردند.این
پایان نامه روانشناسی : آموزش عالیآموزش عالی
آموزش عالی بالاترین و آخرین مرحلۀ نظام آموزشی یا به عبارت دیگر رأس هرم آموزش در هر کشور است. در کشور ما به تحصیل در دورههایی که پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه صورت میگیرد و به کسب مدارج کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری منجر میشود، آموزش عالی اطلاق میشود (مدهوشی و نیازی، ۱۳۸۹: ۱۱۳). با توجه به گسترش آموزش عالی در سه دهۀ گذشته، این حوزه امروزه با گسترش حضور زنان ایرانی در دانشگاهها و
با معرفی ۴ اثر؛ کتاب های طرح کتابخوان بهمن ماه ۱۳۹۸ معرفی شد کتابهای «مثل مادر مهربان»، «درود بر برادر ارتشی»، «دختر پیامبر» و «جوانان درباری و آرمانشهر» در قالب طرح کتاب خوان بهمن ماه ۱۳۹۸ برای استفاده علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، چهار کتاب «مثل مادر مهربان» سروده طیبه شامانی از انتشارات سوره مهر، «درود بر برادر ارتشی» نوشته حمیدرضا شاهآبادی از انتشارات
به مناسبت سالگرد درگذشت دوست و معلم عزیزم «روح الله نامداری» یکی از یادداشتهای او پیرامون عدالت را بازنشر میدهم. خدایش بیامرزد که دلداده امام روح الله بود و پاسدار روح مکتب او؛ عدالت خواهی و ظلمستیزی.
روحالله نامداری
امامخمینی(ره) در نامهای به سیدحمید روحانی – مورخ انقلاب اسلامی– نوشت که شما باید نشان دهید که مردم ایران علیه ظلم و تحجر قیام کردند. ظلم در علوم انسانی هرگز وارد نشده است، نه اینکه ساحت علوم انسانی از ظلم ب
میشل فوکو، فیلسوف و مورخ فرانسوی، در کشور ما نامی آشناست. هم به واسطۀ سفرهایش به ایران و نوشتههایش دربارۀ انقلاب اسلامی و هم به دلیل در دسترس بودن بیشتر آثارش به زبان فارسی. فوکو فیلسوفی پیچیده و درخشان بود که بارها در افکار خودش بازاندیشی کرد و نوشتههایش تأثیری گسترده در شاخههای مختلف علوم انسانی گذاشت. از حقوق و جرمشناسی گرفته تا تاریخ، نظریۀ اجتماعی و روانشناسی. دبورا کوک در این یادداشت میکوشد تا تصویری جامع از کارنامۀ فوکو ار
اسرائیل شرمطلق است
خطر صهیونیسم برای اسلام و مسیحیت
«امروزه سخنانی میشنویم که اینجا و
آنجا مطرح میشود. میگویند که قدس اکنون در دست یهود است و آنها از
پیروان حضرت موسی و دین آسمانی او هستند و توحید دینی است که یهود قبل از
محمد (ص) و قبل از عیسی (ع) مردم را به آن دعوت کرده است. بنابراین، این
سلسله و اولین دین و تمدن و تعالیم با دین یهود شروع شده است. اینها
حرفهایی است که افکار غربیها و انسانهای بدوی را که در زندگی مادی غ
درباره این سایت