نتایج جستجو برای عبارت :

راست و دروغ

♦ دروغ از دیدگاه بهلول :
کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ ،*فیلسوف است*
کسی که راست و دروغ برای او یکی است، *چاپلوس است*
کسی که پول می گیرد تا دروغ بگوید، *دلال است*
کسی که دروغ می گوید تا پول بگیرد، *گدا است*
کسی که پول می گیرد تا راست و دروغ را تشخیص دهد، *قاضی است*
کسی که پول می گیرد تا راست را دروغ و دروغ را راست جلوه دهد، *وکیل است*
کسی که جز راست چیزی نمی گوید، *بچه است*
کسی که به خودش هم دروغ می گوید، *متکبر است*
کسی که دروغ خودش را باور می کند، *
عجب دنیای بدی شده امروز به راحتی آب خوردن دروغ تحویل هم میدیم ودروغ پاشی میکنیم انگار راست . توی زندگی روز مره خیلی راحت دروغ میگیم
انگار نه انگار که دروغ از بزرگترین گناهان کبیرست حتی گناهش از قتل و زنا هم بالاتره .
یه جوری غرق دروغ گویی میشیم که خودمونم باورمون میشه دروغمون رو .به راحتی به دوستانمون عزیزترین کسانمون دروغ تحویل میدیم که به کجا برسیم ؟
به هیچ جا فقط میخوایم کار بدمون رو پشت این دروغ مخفی کنیم یا توجیه کنیم غافل از اینکه اولین
الف: اصل
رهبری دروغ می‌گوید، رییس جمهور دروغ می‌گوید، رییس قوه‌ی قضاییه دروغ می‌گوید، رییس قوه‌ی مقننه دروغ می‌گوید، صدا و سیما دروغ می‌گوید، وزرا دروغ می‌گویند، سازمان‌ها دروغ می‌گویند، همه دروغ می‌گویند... باشد قبول، همه دروغ می‌گویند.
گیرم تو موفق شدی رهبر و رییس جمهور و روسای قوای مختلف و وزرا و اصلا کل نظام را عوض کردی، خب حالا بگو بدانم به کدام دلیل عقل‌پسندانه‌ای باید باور کنم، قبول کنم تو که همه را دروغ‌گو می‌دانی و می‌خو
یا مهربان ❤️سلام عزیزان❤️❤️این روزها حال دلتان چطور است ؟این روزها خیلی ها تراز امیدشان یک طرفی شده است .این روزها دروغ زیاد می شنویم .دروغ تلویزیونی ،دروغ تلگرامی اینستا گرامی ،دروغ های کوچه بازاری و..ذهن باید راست باشد تا دروغ در آن اثر نکند .اگر ذهن ما کاغذی و سبک باشد در گردباد دروغ به فنا می رود و حتی بدتر این که خودش اعتیاد پیدا می کند به شنیدن دروغ های بیشتر .گمشده همه ما یک کلمه است و آن" ایمان" است .در این فرصت مغتنم ماه رمضان به حبل
اگر به همسر یا خواستگار خود شک کرده اید که در مورد موضوعی به شما دروغ می گوید و قصد دارید بفهمید آیا واقعا دروغ می گوید یا نه این مقاله را دنبال کنید . در این مقاله روش های تشخیص راست یا دروغ بودن گفته های افراد را می آموزید .
 
ادامه مطلب
یکی از شاگردانم عادت داشت دروغ بگوید. به او گفتم که شیوه نادرستی است و سبب میشود که دیگران نیز به او دروغ بگویند
گفت"مانعی ندارد..جون نمی توانم بدون دروغ سر کنم"
یک روز پای تلفن با مردی صحبت میکرد ک صمیمانه به او دلبسته بود. رو به من کرد وگفت:(حرفهایش را باور نمیکنم. می دانم که به من
دروغ می گوید.)) گفتم: خب، خودت هم دروغ میگویی. پس دیگری هم باید به تو دروغ بگوید. و مطمئنا این شخص همان کسی خواهد بود که
می خواهی از او راست بشنوی)) چندی نگذشت ک دیگر بار
پادشاهی قصد کشتن اسیری کرد. اسیر در آن حالت ناامیدی شاه را دشنام داد.
شاه به یکی از وزرای خود گفت: او چه می گوید؟ وزیر گفت: بهجان شما دعا می کند. شاه اسیر را بخشید.
وزیر دیگری که در محضر شاه بود و با آن وزیر اول مخالفت داشت گفت: ای پادشاه آن اسیر به شما دشنام داد.پادشاه گفت: تو راست می گویی اما دروغ آن وزیر که جان انسانی را نجات می دهد بهتر از راست توست که باعث مرگ انسانی می شود.«گلستان سعدی»
 
جز راست نباید گفتهر راست نشاید گفت
   از من پرسید تا به حال به او دروغ گفته‌م؟ دروغ گفته بودم. انکار نکردم. گفتم که دروغ گفته‌م. پیش خودش گفت که مسلما دروغ گفته‌ای. چیزی نداشتم که بگویم. آخرین دروغی را که به او گفته بودم به یاد آوردم.
   به او گفته‌بودم می‌توانیم هر وقت که خواستیم با کس دیگری بخوابیم، به هم بگوییم و اجازه بگیریم و این کار را بکنیم. اگر که این ارتباط فقط منتهی به رابطه جنسی باشد، از نظر من عیبی ندارد. از نظر او عیب داشت. از من پرسید کسی هست که بخواهم چنین کاری با
همیشه وقتی به کسی در مورد غیبت کردن تذکر می‌ دهیم یا خدایی نکرده خودمان مرتکبِ غیبت می‌شویم، توجیه مان این است که: دروغ که نگفتم!در واقع این همان تفاوت غیبت و تهمت است.
اگر کسی چیزی را که در برادر دینی اش پنهان است به دیگران بگوید، چیزی که اگر بشنود، خوشش نیاید، غیبت کرده است.اما تهمت یعنی چیزی بگویی که نه آشکار و نه پنهان، بلکه دروغ است. امام صادق فرمودند: «غیبت آن است که درباره برادرت چیزی را بگویی که خدا بر او پوشانده است و اما چیزی را که در
دروغ‌گویی کی از رایج‌ترین رذیلت‌های اخلاقی در جامعۀ ماست و بر ماست که دربارۀ علل رواج دروغ‌گویی در جامعه‌مان تحقیق کنیم.
 به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین علل دروغ‌گو بودنِ ما ایرانیان این است که به نام «مصلحت» هر گونه دروغی را توجیه می‌کنیم. 
شاید برخی از انسان‌ها صادقانه و خالصانه، به خاطر مصلحت‌هایی واقعی، در موارد بسیار نادری دروغ بگویند، اما بیشتر افراد، برای تأمین منافع خود، از «دروغ مصلحت‌آمیز» سوء استفاده می‌کنند؛ ازاین‌رو
فاطمه دلش گرفته....
بازم فهمیدم که خیلیا بهم دروغ گفتن
واقعا خسته شدم...
دیگه نمیدونم بیرون ازین خونه چی رو میشه باور کرد؟
 
این دومین باره که میفهمم یکی حتی اسمشم دروغ گفته 
نه فقط به من
 
به خیلی های دیگه....
خوبه که کار مهمی هم باهاش نداشتم
ینی تو زندگیم پررنگ نبود....
اما نمیفهمم چرا بهمون کمک کرد؟
چرا تو مترو هم دیدمش
و چرا یهو غیبش زد؟
چرا اون دسته منو فرستادن سمت اون...و چرا .... اون علائم چی میگفت؟
اون رفتار چی بود؟
چرا کمک کرد؟و برای کمک به ما ب
از دروغ گفتن باکی ندارد. به خیال خود، گمان می کند سود می برد. به هر کس که می رسد از زرنگی خود در بهره بردن از فرصت ها، سخن می گوید. بیچاره نمی داند که خداوند نور و سود را در گفتار و کردار راست و درست قرار داده و او مدت هاست گرفتار سنت الهی امهال شده.قیامت که فرا رسید، در دادگاه عدل الهی، هر آن چه با دروغ و حیله از دیگری ربوده را از وی باز پس گیرند.
"هر که برای برادر مؤمن چاهی بکند، سرنگون در آن افتد."
تفسیر جوامع الجامع ج 2 ص 322
دیشب از علاقه ما به دروغ شنیدن گفتم ولی امشب اضافه می کنم که کار ما از علاقه گذشته است ما خود دروغیم . دروغ چیز جز ما نیست ما به دروغ قسم نمی خوریم بلکه ما قسم به دروغ هایمان می خوریم . دروغ های ما همه چیز ما هستند و ما اینرا نمی دانیم . ما هم بستر جسد متعفنی هستیم که بوی مردارش تا هزاران کیلومتر می رود و ما به دماغمان باور نداریم ما بر این اصرار داریم که بوی خوشی هست و به قضاوت استشمام خودمان باور نداریم .

ادامه مطلب
پادشاهی قصد کشتن اسیری کرد. 
اسیر در آن حالت ناامیدی شاه را دشنام داد. 
شاه به یکی از وزرای خود گفت: او چه می گوید؟ وزیر گفت: به جان شما دعا می کند. شاه اسیر را بخشید.
وزیر دیگری که در محضر شاه بود و با آن وزیر اول مخالفت داشت گفت: ای پادشاه آن اسیر به شما دشنام داد.
پادشاه گفت: تو راست می گویی اما دروغ آن وزیر که جان انسانی را نجات می دهد بهتر از راست توست که باعث مرگ انسانی می شود.
«گلستان سعدی»
جز راست نباید گفت
هر راست نشاید گفت
ژوزف گوبلز، وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر می‌گوید: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است... دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ‌کس جرئت و فکر تکذیب آن را نکند.» او می‌گفت: «بعضی مواقع دروغ‌هایی می‌گفتم که خودم از آنها می‌ترسیدم.»
 
دروغ های بزرگ سیستماتیک .دروغ های بزرگ موروثی .دروغ های بزرگی که مبنای یک سرمایه گذاری پر سود به معنای واقعی آن شده اند .
چرا که ؟!من راضی او راضیگور پدر ناراضی !
بگذار دروغ های بزرگ شیرین
اهالی بیابان بابقلی را همانجور که بود پذیرفته بودند و با او داد و ستد داشتند . نیازی دوسویه وامی‌داشتشان که در نیک و بد یکدیگر سازشی کج‌دار و مریز داشته باشند . بیشتر مردمِ ما دروغ‌های آشکار یکدیگر را می‌بینند و در پوششی از لبخند (دروغی دیگر) از نگاه هم پنهان می‌دارند . کردارِ حساب‌شده و اگر بشود گفت خردمندانه‌شان در داد و ستدها مایه‌ای از دروغ دارد که در لابلای عواطف و احساسات گذرا لاپوشانی می‌شود . گویی نیازهای معیشتی نیازهای دوسویه ر
امام علی(ع):
لا یجد عبد طعم الایمان حتی یترک الکذب هزله و جده
هیچ بنده ای طعم ایمان را نمی چشد، مگر این که دروغ را چه شوخی و چه جدی ترک کند.
اصول کافی، ج۴، باب الکذب، ح۱۱.
 یکی از کسب های حرام، کسب از طریق کذب و دروغ است. در گذشته اکتساب از راه کذب، کمتر وجود داشت. امّا در زمان ما این معنا وجود دارد. امروزه عده‌ای در دنیا از طریق دروغ گفتن نان می‌خورند! 
دروغ با راحت دروغ گفتن تفاوت دارد. در جامعه ای که براحتی افراد دروغ میگویند؛ تقوای اجتماعی جای
هرچیزی از من شنیدی دروغ بود.
من یک دروغ گوی کثیف م
یک احمق ، احساساتی ِ بیشعور
البته ساده، دل داده و تنها
آدم ضعیف دروغ میگه، و سعی میکنه تا خودشو به روح قوی بچسبونه،  یا پیوند بده، برای همین هست که آدم ها معمولا دنبال ضعف های خودشون میرن تا نقاط کور زندگی شون را با ستاره های آبی ِ قوی ، روشن کنن.
نجف، پاریس، تهران نه! این بار پاریس، نجف، تهران. از قضا با همان نام روح الله، قرار است این بار هم او را به بهشت زهرا ببرند. ملتی نیست که به پشتیبانی ایشان توی دهن دولت بزند، دارند توی دهنش می‌زنند. همان دهانی که اگر آگاهی هم می‌داد همراه با بدزبانی بود. مردمی که یک عمر راست‌هایشان دروغ از آب درآمده بود چاره‌ای نداشتند جز آن که به امید راست از آب درآمدن به دروغ‌ها اعتماد کنند. همه خسته‌ایم آن قدر که به آدم‌ربایی مغناطیس اربعین گیر نمی‌دهیم
دانلود آهنگ ریمیکس مرتضی پاشایی دروغ دوست داشتنی
اهنگ دروغ دوست داشتنی با گیتار
دانلود آهنگ همیشه دروغ میگفتی واسه من میمیری از پاشایی

متن آهنگ دروغ دوست داشتنی

آکورد دروغ دوست داشتنی
کد آهنگ پیشواز مرتضی پاشایی دروغ دوست داشتنی همراه اول
تو که از اولش جای من یکی دیگه
تو که از اولشم جای من یکی دیگ توی قلبت بود
۸ علتی که دیگران به شما دروغ می‌گویند.

اسم دروغ آدم را یاد کارتون پینوکیو میندازه. عروسک چوبی که موقع دروغ گفتن، بینیش غیرطبیعی بزرگ میشه. اما پینوکیو چه وقتهایی دروغ میگفت؟؟ وقتهایی که دنبال جلب محبت کسی بود. تو دنیای واقعی هم افراد به دلایل مختلف دروغ میگن. گاهی برای محافظت از خود، نزدیکان و دارایی‌های خود دروغ می‌گویند. گاهی مثل پینوکیو برای جلب محبت و توجه دیگران دروغ میگن. گاهی از روی ترس و گاهی به خاطر حفظ غرور.

دلیل دروغ گفتن هر چی
درباره روز دوغ.
روز دروغ یا Liar's Day ، در یکی از روز های زمستان است که در ان روز ، هم بیست و دوم است و هم بیست و سوم !!
در این روز، گفتن دروغ ، قابل قبول  است.
داستان روز دروغ چیست؟
اگر این سوال را دارید، به ادامه مطلب بروید.
 
​​​​​​
ادامه مطلب
عمیقا باور دارم آدمی که دائم در حال دروغ گفتنه، بعد از مدتی این دروغ‌ها تو شخصیتش نفوذ می‌کنه و اون رو تبدیل به یه آدم متناقض مریض می‌کنه. جوری که اصلا دیگه نمی‌تونه راست بگه. نمی‌تونه مسئولیت حرفی که زده رو قبول کنه. و این خیلی درد بزرگیه. دردی که شاید رو خود اون آدم تاثیری نداشته باشه، اما رو اطرافیانش چرا. حتی اطرافیان سابق.
+ یه آدم چقدر می‌تونه مریض باشه که بعد از دو سال باز هم دست از تهدید و تهمت برنداره؟
+ کاش می‌تونستم به بابام هم بگم
دیروز داشتم روزنامه میخواندم که چشمم افتاد به قسمت شگفتی ها. تیتر این بود:  "تولد پیرترین مرد جهان". جذاب بود با دقت خواندم .یک قسمت از متن مصاحبه با پیرمرد این بود.+ آقا شما چطوری 113 سال عمر کردید؟اصلا مگر می شود!
-  113 سال عمر کردم چون با هیچ کسی یکه به دو نکردم.
+ دروغ میگی! اصلا امکان نداره!
- آره، دروغ میگم.
 
دوست دارین بهتون دروغ بگن
من اینو فهمیدم و بهش رسیدم. بهتون میگن که فوق العاده ترین زندگی جذاب عالمو دارن که پر از فراز و فروده. درد هاش هم هیجان انگیز و جذابه. ولی من میدونم که دروغه همه ش و شما هم لبخند میزنین و باور میکنین. 
البته خب چه اشکالی داره. دروغ راست حقیقت و ای مزخرفات برای کساییه که اهمیت میدن. مثلا من، اهمیت نمیدم.
میتونین دروغ بشنوین و باورش کنین یا باور نکنین یا اصلا ... بذارین پیچیده ش نکنم. میخوام بگم که من بهتون دروغ نمیگم. چون ت
صاف و یک‌دست بودن، صداقت داشتن و همه را درست دیدن، در این زمانه غدّار و جامعه فریبکار، اگرچه در باطن، خیر است و اصل و اساس هر فرد و جامعه، اما در ظاهر، گاه تبعاتی دارد پیچیده و دشوار. سلام سالم را، نگاه ساده را و کلام بی‌آلایش را چنان تعبیر و تفسیر می‌کنند و پیچ و تاب می‌دهند که خود می‌مانی از این همه غلّ و غشّ و پیچیدگی و فرومایگی. انگار نه انگار که صداقت و راستی، اصل است و اساس و یک‌دستی و زلالی، راه درست است و سبیل نجات. بعضی چنان رفتار می
﷽ مردی نزد پیامبر(ص) آمده و گفت:در پنهان به گناهانی چهارگانه مبتلا هستم؛
زنا، شرابخواری، سرقت و دروغ.
هر کدام را تو بگویی به خاطرت ترک می‌کنم.پیامبر (ص) فرمود: دروغ را ترک کن.مرد رفت و هنگامی که قصد زنا کرد با خود گفت:
اگر پیامبر (ص) از گناه من پرسید، باید انکار کنم
و این نقض عهد من است (یعنی دروغ گفته‌ام)
و اگر اقرار به گناه کنم، حدّ بر من جاری می شود.
دوباره نیّت دزدی کرد و همین اندیشه را نمود
و درباره کارهای دیگر نیز به همین نتیجه رسید.
به نزد پی
سلام 
به نظرتون چرا دروغ گفتن این قدر در بین بعضی ها فراگیر شده؟، بعضی از مردم به راحتی به هم دروغ میگن، مشکل من این هست که وقتی بهم یه چیزی رو میگن باور میکنم، یعنی حتی اگه تو ذهن خودم بگم بابا طرف داره بهت دروغ میگه، میگم اگه دروغ نمی گفت چی، تهمت نزن اصلا واسه چی باید دروغ بگه، اعتماد نمیکنم ولی باور میکنم. تا اینکه بعد یه مدتی می بینم توی حرف هاشون تناقض داره و متوجه میشم دروغ گفتن. اونم نه یه بار، چندین بار و چندین نفر.
یه بنده خدایی پست
دروغ گفتن در زنان و چه در مردان، خصوصیتی است که تفاوتی در جنسیت ندارد و هرشخصی حداقل چندبار در زندگی خود این کار را انجام داده است. اما زنان گاه به دلیل برخی نگرانی‌ها و برای مقابله و فرار از آن‌‌ها، اولین راهی که به ذهنشان می‌رسد دروغ گفتن است. دروغگویی به دلایل کوچک و بزرگی می تواند از طرف زنان انجام شود. در هر حال این دروغ‌ها آسیب‌هایی را به‌ آن‌ها وارد خواهد کرد که منجر به پیچیده شدن مسائل نیز می شود. رویدادهایی که ممکن بود درصورت بیا
می ترسیم 
از اونی که هستیم 
چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ شخصیتی و جسمانی و روانشناختی و ...
از قضاوت مردم می ترسیم 
از اینکه بگن ...
وای چی بگم به ...
حالا در مورد من چه فکری می کنن ...
.
.
.
ما از خودمون میترسیم  
از اینکه بریم زیر سوال 
از اینکه بگیم خب من اینم دیگه !
پس دروغ میگیم
گنده گنده هاش رو به خودمون .
و کوچیک هاش رو به دیگران !
دروغ مثل اژدهای هزار سره 
مثل گوله برفی که وقتی پایین میاد شده یه کوه برف !
دروغ روان را بیمار و فاسد میکنه چون نمیذار
به پرت و پلاهایی که نوشته ام فکر می کنم، گاهی هم می خوانمشان. همه شکل نامه گرفته اند. اگر نامه هم نباشند، گفت و گویی هستند با یک آدم که بیشتر دروغ می شنود تا راست. یک بار از او پرسیدم من یک دروغگو هستم؟
گفت: دروغگو که هستی، خیالپرداز هم هستی، توهم هم می زنی. اما تقصیر تو نیس.
گفتم: چرا دوست داری هر چه دلت خواست بگویی و آخر ِ کار همیشه به من می گویی تقصیر تو نیست. خب لامصّب! یه دفعه هم راحت بگو همش تقصیر خود ِ عوضی و احمقته. اگه اینجور بگی چطور میشه؟
مجموعه کامل رمز های GTA V برای ps4 و PS3
 
تولید شده توسط xmir org · منتشر شده 98/07/06
 
 
 
تمامی رمز های GTA V را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم از آنها نهایت استفاده و لذت را ببرید، اما باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از رمز های GTA V دیگر نمیتوانید تروفی در پلی‌استیشن بگیرید، مگر اینکه رمز جی تی ای وی را غیر فعال کنید.
 
✳️ کانال آپارت ما رو دنبال کنید و ویدئو دریافت پول رایگان رو ببینید و از آن استفاده کنید. ✳️
کانال آپارات ما (کلی
_اگه من یه زنه دیگه داشتم به نظرت سه ساله تمام بدون اینکه بهش سربزنم ولش میکردم به امون خدا؟_ازتو بعید نیس کامی،شایدمرده یاشاید طلاقش دادی!..کامی پوزخندتلخی زدوگفت:_هه،اونوقت نباید اسمش توشناسنامم باشه؟..درنابا کلافگی،موهاشوپشت گوش انداخت و دست به کمر وایساد وبه نرده ها تکیه زدوبالحن سردی خطاب به کامی گفت:_یعنی که چی؟میخوای بگی بچه ت نامشروع بوده؟حتی زن هم نداشتی؟!پس اینو دخترای خیابونی برات به دنیا اوردن؟.. کامی خیلی سعی داشت به خودش مسلط
چرندیات فرار، دروغ محض است.
نفس به سینه‌ی عشاق که رسد، همه دوان دوان به سوی معشوق رهسپار خواهند شد. البته خدا داند که سیل دانشجویان رفته به بلاد کفر، فقط برای گرفتن نفس و بازگشت به معشوق است وگرنه برای همه ما واضح است که تمام این چرندیاتی که درباره‌ی فرار میگویند همه دروغ محض است.
ادامه مطلب
اگرچه
دروغ گفتن حرام است، اما نباید هر سخن راستی را هم به زبان آورد؛
گاهی بیان سخن
راست در زندگی مشترک فتنه ای ایجاد می کند که می تواند اصل زندگی را زیر سوال ببرد.
از نگاه منابع دینی «جز راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت».


امیر بیان
علی(علیه السلام):

راستگو
نخواهی بود مگر آنکه بعضی از آنچه را می دانی پوشیده نگاه داری.

بحارالانوار
ج75ص8
حدیث 2  محمدبن مسلم گوید بحضرت  صادق ع عرضکردم ه میشود مردیمیرا فرمود که متهم بدروغ نیستند حدیثی را با واسطه از رسولخدا ص روایت میکنند ولی از شما خلافش بما میرسد  فرمود حدیث هم مانند قران نسخ میشود 3 ابن حازم گویدچه میشود که من شما مطلبی میپرسم  و شما جواب مرا میگو یید  سپس دیگری نزد شما میاید و باو جواب دیگری میفرمایید فرمود ما مردم را بزیاد وکم باندازه عقلشان جواب میگوییم  عرضکردم بفرمایید ایا اصحاب پیغمبر ص بر انحضرت راست گفتند عرضکردم ب
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«فضیل می گوید: به خدمت امام باقر (علیه‌السلام) عرض کردم: آیا برای آن روز پرشکوه وقت معینی هست؟ فرمود:«کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون».«هر کس وقت تعیین کند، دروغ گفته است. هر کس وقت تعیین کند، دروغ گفته است. هر کس وقت تعیین کند، دروغ گفته است».
غیبت شیخ طوسی/ ص262
چگونه دروغ را تشخیص دهیم؟
تا به حال برایتان پیش آمده که ناخودآگاه متوجه شوید فردی به شما دروغ می‌گوید؟ انسان به طور غریزی تا حدی قابلیت شناسایی افراد دروغگو را دارد. اما با دانستن برخی نکات علمی می‌توانیم مجهزتر از همیشه و با اعتماد به نفس بیشتری در این باره تصمیم بگیریم و دروغ را تشخیص دهیم.زندگی در دنیایی که همه در آن راستگو و شفاف هستند بسیار زیباست، اما واقعیت این است که با چنین دنیایی فاصله زیادی داریم. پس به مهارتی نیاز داریم تا بتوان
چرا درروایت امده که مومن زنا وسرقت میکند ولی دروغ نمیگوید در
حالی که کسی که زنا میکند مسلم است که از گفتن دروغ هم عبایی ندارد.



در آموزه های دینی دروغ، مادر و ریشه گناهان بزرگ
شمرده شده است؛ زیرا اگر کسی راه دروغگویی یا فریبکاری را در پیش گیرد، از
هیچ گناهی پروا نمی کند و اگر از این یک باز ایستد، امکان باز ایستادن از
گناهان دیگر را دارد؛ به همین خاطر، معصومان(ع) بارها بر این نکته تأکید
کرده اند که ریشه همه گناهان، همین
مجموعه کامل رمز های GTA V برای ps4
رمز جی تی ای
مجموعه رمز جی تی ای که ما برای شما آماده کرده ایم مخصوص GTA V یا همان Grand Theft Auto V ونسخه پلی استیشن 4 و همینطور پلی استیشن 3  است. اگر به دنبال جی تی ای سن اندرس برای کامپیوترهستید بر روی رمز جی تی ای 5 برای کامپیوتر کلیک کنید.
رمز جی تی ای وی

برای استفاده از رمز های GTA V نیازی به گوشی موبایل نیست و کافیست که رمز های جی تی ای وی را درحین اجرای بازی وارد کنید.


عملکرد
رمز


مست شدن
مثلث ، راست ، راست ، چپ ،
درباره روز دوغ.
روز دروغ یا Liar's Day ، در یکی از روز های زمستان است که در ان روز ، هم بیست و دوم است و هم بیست و سوم !!
در این روز، گفتن دروغ ، قابل قبول  است.
داستان روز دروغ چیست؟
اگر این سوال را دارید، به ادامه مطلب بروید.
 
​​​​​​
ادامه مطلب
اگه در مورد چیزی دروغ میگویید، به همه دروغ بگویید. تاکید میکنم : همه! 
در غیر اینصورت در دردسر خیلی بزرگی می‌افتید :/
نکته‌ی دوم : دروغی که برای عدم موجودی یک چیز بهانه می‌تراشد، بهتر از دروغی است که عدم موجودی را تبدیل به موجودی می‌کند! 
یعنی اگر "فلان چیز" وجود ندارد، بگویید وجود ندارد به این دلیل. نگویید وجود دارد. 
نکته‌ی سوم : تا میتوانید دروغ نگویید و اگر کسی حقیقت را گفت جوری رفتار نکنید که آخرین باری باشد حقیقت را می گوید.
نکته‌ی چهارم
عناوین اصلی کتاب : چرا دروغ می گوییم؟؛ آثار دروغ ؛ دروغ های مجاز؛ راه نجات از دروغ ؛ سخن پایانی ؛ فهرست کتاب های انتشارات مسجد مقدّس جمکران ؛ پی نوشت ها مشخصات کتاب: عنوان و نام پدیدآور : دروغ/ مولف عزیزالله حیدری. مشخصات نشر : قم: مسجد مقدس جمکران ۱۳۸۹.‬ مشخصات ظاهری : […]
نوشته دانلود کتاب دروغ اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
 
بعضی دخترا  هم هستند تو کوچه و بازار و هر جا میرن و میگردن حجاب و پوشش اسلامی ندارند و به زور روسری و شال میذارن رو سرشون و الی آخر !
بعد اونوقت تو  ایام نوروز جلوی پسرای مجرد و خانواده هاشون ، رو به دوربین :دی ادای آدم های محجبه  رو درمیارن :|
 تا سر حد ممکن روسری /شال شون رو میارن جلووو که تو چشم باشند و جالبتر مورد تذکر خونواده شون هم قرار میگیرن :| 
خانواده هاشون رو به اونا : اون حجابتو بپوشن :|‌ 
بنظرم اینا دروغگوترین آدم ها هستند !! 
چون اول ب
یادت بمونه هیچ وقت هیچ چیزی بالاتر از صداقت و راستی نیست
دروغ همه چی رو نابود می کنه
راهِ درست اونیه که دروغ توش جایی نداشته باشه
تا با آدمِت روراست نباشی،دائم نگرانی و مضطرب،پس حواستو جمع کن
دروغ همه چی رو نابود میکنه
اعتمادش که از بین بره،بیچاره ای
پس از روز اول باهاش مثل آب،زلال و شفاف،برخورد کن تا نگرانی ای از این بابت نداشته باشی
زندگی اونقدرا هم طولانی نیست که تو همون مدت محدود هم عذاب بکشی
....
استارت ع.ا  ==> 15 اردی بهشت 98
آیا شما انواع دروغگویی را  می شناسید ؟
در برخی از فرهنگ ها گفتن دروغ در برخی از موقعیت ها تشویق هم می شود مانند دروغ گفتن برای آشتی دادنبین دو نفر و یا جلوگیری از اسیب رسیدن به کسی؟
برای آشنایی با انواع دروغ ،مقاله ای در این خصوص از دنیای وب جمع آوری نموده است ،با ما همراه  باشید .
 
ادامه مطلب
مثل پیکان جوانان یا سایر ماشین هایی که دچار تغییر ارتفاع میشن، این عکس هم بنظرم لازمه که تغییر ارتفاع داده بشه! مثلا پای راست نفر دومی از سمت راست یکم بره بالاتر و نفرسومی از سمت راست یکم ارتفاعش بره پایین تر و کله نفر چهارمی از راست هم. دقیقا بیاد وسط پنجره! (تو کشور ما البته!)
پ.ن: نفر اولی هم از راست دور از جون شما بره بمیره!
داستان چوپان دروغ گو رو که هممون شنیدیم . کسی که انقدر دروغ می گفت که از یه جایی به بعد مردم فکر می کنن تمام حرفاش دروغه . من یه ویژگی ای دارم که زود آدما رو چوپان دروغ گو می کنم . فقط کافیه یک بار بهم دروغ بگه دیگه از اون به بعد در مورد تمام حرفاش سوء ظن دارم . غافل از این که آدما ممکنه گاهی اشتباه کنن . نباید به یک اشتباهشون تماما قضاوتشون کرد . 
+ چند روزه بچه ی همسایه مون مریض شده . همون که همبازی محمد حسینِ ماست . ما هم چون می ترسیم محمد حسین هم مری
شک تردید معمولا در صورت دیدن دروغی از سوی شریک زندگی به وجود می آید و باعث به وجود آمدن حس بی اعتمادی در رابطه میشود.دروغ گویی از ضعف های جدی در یک رابطه است. اگر فردی که با او وارد رابطه ای صمیمانه شده ایم، با ما صادق نیست و ارتباط با او، نوعی شک مزمن و تردید همیشگی برای ما در پی دارد باید برای این مسئله چاره ای اساسی اندیشید. کنترل کردن دائمی فرد مقابل، افکار سمی به ذهن فرد تزریق می کند که زندگی او را مختل خواهد کرد و آرامش را از او می رباید.همس
زندگی طبیعی یعنی اینکه اگه توی دوازده سالگی خانواده ات فهمیدن با دیدن یه نفر از جنس مخالف ناخودآگاه قرمز میشی با خاک یکسانت نکنن 
و توی سی و چند سالگی اون لحظه عین پتک نیاد روی سرت و بفهمی تمام این سالها با یه دروغ زندگی کردی
کمال پرهون روانشناس و مشاور درباره دروغ گویی کودکان و علت آن اظهار کرد: دروغ گویی دربین کودکان خردسال نیز تا حدودی شایع است و کودکان معمولاً در سن پیش دبستانی، بین دو تا چهار سال، دروغ گفتن را شروع می‌کنند.
این روانشناس بیان کرد: دروغ گفتن در کودکان خردسال به ندرت باعث نگرانی می‌شود، در حقیقت دروغ گفتن برای کودکان خردسال چیزی غیر عادی نیست و شواهد پژوهشی نشان داده است که این رفتار‌ها در واقع یک نقطه عطف مهم تحولی نیز محسوب می‌شود.
او ادامه
ای بابا، هی میم میاد جلو چشمم. دروغ ها درباره‌ش. و دروغ‌های دیگر. و شک می‌کنم. نکنه صنم واقعی اون بوده؟ اوکیه ها. ولی الان نباید اینو می‌فهمیدم. واقعی‌ترین واقعیِ اون وقتی بود که فکر می‌کرد من میم‌م. مرور مجدد مکالمه‌ها.
چقدر زخمی‌م.
خودمو جمع و جور می‌کنم.
 
همیشه اولین دروغ خطر به وجود آمدن دروغ دوم، سوم... بیستم... و صدم را هم دارد. 
من همیشه از افتادن در دام این دور باطل وحشت داشته ام. فرآیندی که بسیار مخرب و دردسر آفرین است و در آن اولین قربانی خود شخص است. شخصی که می داند دارد دروغ می گوید فردی است که به امید خوش آمد طرف مقابل جامی از زهر را ذره ذره می‌نوشد و در ظاهر تصویری مطلوب از خود نشان می دهد ولی در باطن بین مرگ و زندگی دست و پا می زند. فردی که شاهد آسیب دیدن و فروریختن حفاظ شیشه ای اطراف خودش
و خب می‌دونی؟ من هر لحظه حس می‌کنم دارم به خودم دروغ می‌گم. وقتی یه لحظه می‌گم که وای، تو چه‌قدر شبیه فلانی هستی، همون صداهه هست که بگه حرف مفت نزن، دروغ نگو. وقتی می‌گم تو اصل اصلی، تو خودتی دختر! باز هم صداهه هست که بگه دروغ می‌گی. حتی همین الان که دارم این رو می‌نویسم، صداهه داره می‌گه هیس، هیچی نگو. کم سر خودت و بقیه رو گول بمال.
و خب می‌دونی؟ عملا هیچی راضی‌ش نمی‌کنه، هیچی، هیچی. اگه بگم هست، می‌گه دروغ می‌گی و اگه بگم نیست همون حرف خ
یه نفر اگه به شما دروغ بگه ،شما چیکار چی کار می کنید؟
۱_میگید چرا دروغ گفتی ؟(توضیح و دلیل می خواهید )
۲_سکوت می کنید و به روش نمیارین 
یا .....
صادقانه جواب بدین. بحث مصلحتی و پیچوندن و.... اینا رو بزارین کنار 
 
+نه اینکه کسی که به من دروغ گفته برام مهم باشه،اصلا برام مهم نیست 
 اعتمادمو نسبت به اون فرد از دست میدم و همیشه فکر می کنم دروغ میگه 
کم کم از چشمم می افته 
 
 
 
 
«کسی که دروغ می گوید و دروغهایش را هم باور می کند، دیگر هرگز نمی تواند حقیقت را دریابد، نه در خودش و نه در اطرافیانش؛ در نتیجه هم حرمت خودش را از بین می برد و هم حرمت دیگران. وقتی کسی رعایت حرمت خودش و دیگران را نکند، دیگر کسی را دوست نخواهد داشت و در نبودن عشق موقعی که می خواهد خود را سرگرم کند به شهوت و گناه رو می آورد، آنوقت در فساد و تباهی حالتی حیوانی پیدا می کند و همه این ها از دروغ گفتن به خود و به دیگران ناشی می شود.»
برادران کارامازوف، فئ
-چون که واژه ها حیثیت دارند و این را بار ها گفته ام.چون که واژه ها حیثیت دارند و این را بار ها گفته ام، امشب، همین چند دقیقه ی پیش، فهمیدم که وقتی حوصله میکنم و واژه های قطار شده ی کسی را -خاصه اگر طولانی شده باشد- تا آخر میخوانم، یعنی آن فرد برایم عزیز است.بسیار عزیز.مثل فرزانه.مثل خواندن ِ سطر به سطر ِ پست آخرش و پست های قبلی اش.
-با همه ی احترام و حیثیتی که برای واژه ها قائلم، ادا کردنشان و البته مستقیم ادا کردنشان همیشه برایم سخت بوده.هرچه عمی
1
عنه صلى الله علیه و آله :إیّاکُم وَالکَذِبَ ؛ فَإنَّ الکَذِبَ مُجانِبٌ لِلإِیمانِ. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : از دروغ بپرهیزید ؛ زیرا دروغ ، با ایمان ، بیگانه است .
2
عنه علیه السلام ـ فی ذِکرِ الغُلاةِ ـ : إنَّ فیهِم مَن یَکذِبُ ، حَتّى إنَّ الشَّیطانَ لَاحتاجَ إلى کَذِبِهِ . امام صادق علیه السلام ـ در وصف گزافه گویان ـ : بعضى از آنها دروغ هایى مى گویند که حتّى شیطان به دروغ آنها احتیاج دارد .
3
الإمام علیّ علیه السلام :عاقِبَةُ الکَذِبِ
دروغهای سفید دروغهایی است که برای آسیب به دیگران گفته نمی شوند: 
۱- در جاده با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی میکند اما در جمع دوستان میگوید که کمتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نمیرود!
۲- روزی یک صفحه کتاب میخواند اما در حضور دیگران میگوید اگر کمتر از ده صفحه در روز بخوانم نمیخوابم!
پاول اکمن می گوید:«من دروغهای سیاه را بخشودنی می دانم... اما دروغ سفید نابخشودنی است.این دروغ انسانها را به پرتگاه نابودی می برد».
ادامه مطلب
شریعتی عاجزانه میگوید ؛" خواهش میکنم اگر در سخن تند من ، در انتقاد های زننده و تیز و صریح من ، تلخی‌ای وجود دارد ، این تلخی را بر من ببخشید؛ اگر معتقدید و می بینید که در آن حقیقتی هست. زیرا مصلحت گویی خوشایند است و فریب دادن و دروغ بافتن و تایید و تعریف کردن شیرین ، اما حقیقت تلخ است و بگذارید به جای تخدیر درد و کتمان بیماری و دلخوش‌ خنک ‌های آرام کننده ، روی در روی این بیمار بایستیم و تلخ و تند و راست و صاف ، بگوییم . ".
طبق معمول، نوجوانان و جوانان حزب اللهی و بسیجی که می توانستند در خانه امن و گرم خود بنشینند و در فضای مجازی راست و دروغ و حق و باطل را به هم ببافند، در وسط میدان پاسداری از مردم، انقلاب و آرمان های مقدس آن ایستاده اند، تا آخر...ما تا آخر ایستاده ایم...
خانوم زد رو شونه م گفت اگر داد زدم باعث ناراحتیت شدم ببخشید. گفتم نه من از دست شما اصلا ناراحت نشدم. چیز مهمی نبود.خوب چرا نمیپذیرم آسیب پذیریم رو و چرا واضح نمیگم بله ناراحت شدم و بده که شما روی رفتارت تسلط نداری و مکرر رفتار غیر محترمانه داری. چرا دروغ گفتم؟!
وقتی تنهایی و خستگی و شکست رو به روی من قرار گیرند، چاره‌ای جز نوشتن نیست. روزهایی که نمی‌نوشتم هیچ چیز خوب پیش نرفت و روزهایی که نوشتم، نیز تعریفی نداشت. هیچ چیز مربوط به نوشتن نیست، همه‌اش دروغ است.نوشته‌هایم، گفته‌هایی است پرداخته شده‌تر، دروغ‌هایی است که به حقیقت نزدیک‌ترند، باورپذیرترند. آن حرف‌هایی است که هیچ‌وقت به زبان نمی‌آورم، آن کارهایی است که هیچ‌وقت نمی‌کنم، آرزوهایی است که هیچ‌وقت به آن نمی‌رسم.نمود بزدلی من است -و
بسم الله الرحمن الرحیم
توی صحبت‌ها گویا بعضی‌ها منتظر هستند، یک رسانه از صبح تا شب دروغ‌های شاخ‌دار بگوید تا طرف بگوید آن رسانه، ضد دین و ضد بشریت و ضد مسیر هدایت است.
در حالی که انتظار این موضوع، کمی نفهمیدن صورت مسئله است.
اگر کسی بخواهد دشمنی کند، نمی‌آید صبح تا شب دروغ بگوید. بلکه حتی دروغش را در میان الحان و کلی آب و تاب و کلی اعتماد به نفس، پنهان می‌کند. این خیلی مهم است.
وقتی حق و باطل را کسی به هم آمیخت و فضا را غبارآلود کرد و شایعه‌ه
به خاطر داشته باش که: وقتی قلبت رنج می کشد، به معنی این است که در حال ورود به لایه های عمیق تر وجودت هستی. قلب هرگز دروغ نمی گوید. ذهن در دروغ زندگی می کند. ذهن از دروغ تغذیه می کند و در تمامی نادرستی ها غرق می شود اما قلب همیشه امین و راستگوست. قلب، ساده و صادق است. هرگز زرنگی به خرج نمی دهد. کلک بازی بلد نیست. بی نهایت با هوش است اما به اندازەی سر سوزنی حیله گر نیست. دقیقا همان چیزی که هست را منعکس می کند. زیبایی و اصالت او هم از همینجا ناشی م
بسم الله الرحمن الرحیم
توی صحبت‌ها گویا بعضی‌ها منتظر هستند، یک رسانه از صبح تا شب دروغ‌های شاخ‌دار بگوید تا طرف بگوید آن رسانه، ضد دین و ضد بشریت و ضد مسیر هدایت است.
در حالی که انتظار این موضوع، کمی نفهمیدن صورت مسئله است.
اگر کسی بخواهد دشمنی کند، نمی‌آید صبح تا شب دروغ بگوید. بلکه حتی دروغش را در میان الحان و کلی آب و تاب و کلی اعتماد به نفس، پنهان می‌کند. این خیلی مهم است.
وقتی حق و باطل را کسی به هم آمیخت و فضا را غبارآلود کرد و شایعه‌ه
شیطان را پرسیدند که کدام طایفه را دوست داری؟

گفت: دلالان را !

گفتند:‌ چرا؟

گفت: از بهر آن که من به "سخن دروغ" از ایشان خرسند بودم، ایشان "سوگند دروغ" نیز بدان افزودند !

                لعنت خدا بر دلالان شیطان صفت که در این جنگ تحمیلی اقتصادی بر ضد مردم وهموطنان خود توطئه می‌کنند
دیگه واقعا خیلی پر رویی میخواد توی چشم ملت نگاه کنی ،دستاتو بزاری روی کمرت و قیافه ی حق بجانب بگیری که توی رسانه ی ملی اعلام کنی که مردم دارن سیاه نمایی میکنند و خبر کذب نشر میدن و فوت یه فرد بر اثر خودکشی از فقر نبوده ؟!!!!!! خیلی پرو رویین شما اگه این خبر دروغ بود ، دیگه خیلی دیر شده که ی دروغ های راست رو پامال کنید ،یعنی ما واقعا نداشتیم کسی که از فقر که مسبب اون اختلاس میلیاردی آقایان و خرید جزیره ی آقازاده هاست ،دست به خود سوزی بزنه ؟؟!!! یا نه
راست گویی رو همیشه باید سرلوحه خودت قرار بدی ، وقتی یه خبر می شنوی یا یه چیزی رو می بینی شاید شخصیت ضعیفت مدام تو رو هدایت کنه به اشتراک گذاری اون خبر ، فرقی نداره که این اشتراک گذاری چی باشه چه به اعضای خونوادت بگی ، چه به دوستت و چه توی اینترنت پخشش کنی ، کارت اشتباست !
الان یکی از معضلاتی که دامن گیر جامعه و تک تک ما هم شده همین موضوع هست ، صحبتم رو با فهم و آگاهی جامعه و مردم اشتباه نگیرید ولی واقعا خیلی از چیزها رو نه باید فهمید و نه باید فهم
"هارون الرشید" درخواست نمود کسی را برای "قضاوت" در بغداد انتخاب نمایید.
اطرافیان او همه با هم گفتند "عادل تر" از "بهلول" سراغ نداریم او را انتخاب نمایید.
"خلیفه دستور داد بهلول را نزد او بیاورند."
بعد از دیدار با بهلول به او "پیشنهاد" قاضی شدن در بغداد را داد.
بهلول گفت: من "شایسته" این مقام نیستم و "صلاحیت" انجام چنین کاری را ندارم.
هارون الرشید گفت: تمام بزرگان بغداد تو را "انتخاب" کرده اند چگونه است که تو "قبول نمی کنی!"
بهلول جواب داد: من از "اوضاع و
اصل‌اش خاصیت آدمی به همین ذهن مشوش پر از اوهام‌اش است; این را که از او بگیری که دیگر چیزی‌ ‌نمی‌ماند. مثل بیرون کشیدن جوهر کلمات از لای کاغذ کتاب، مثل ربودن ماه رخشان از دل آسمان تیره‌ی شب،  مثل تهی کردن پرنده از پرواز‌، مثل رمیدن من از تو... . با همین وهم می‌شود مرز باریک خیال و واقعیت را زدود. با همین وهم می‌شود دنیای خاکستری دودآلود را رنگ زد. راست‌اش حتی می‌شود دروغ گفت، که بَه، چه همه چیز جور است و به میل. بلکه مسکنی باشد برای درد تلخی
داستان "پینوکیو" دروغ از آب درآمد! پژوهشگران اسپانیایی دریافتند که دروغ گفتن سبب کاهش دمای نوک بینی و کوچک شدن آن می‌شود.
دروغ گفتن بینی را کوچک می‌کند.
به گزارش دیلی‌میل، داستان "پینوکیو" یکی از داستان‌هایی است که همه ما راجع به آن شنیده‌ایم. در این قصه زمانی‌که پینوکیو دروغ می‌گفت، بینی آن رشد می‌کرد.
ولی در دنیای واقعی عکس این ماجرا صحت دارد.
محققان نشان دادند، زمانی‌که فردی دروغ می‌گوید، بینی وی به علت کاهش درجه کوچک می‌شود.
این محق
در تقسم‌بندی اوقات شبانه‌روز این وقت‌ها که آفتاب داره غروب می‌کنه و مثل یه زندانی باید از پشت پنجره و شاید هم دو لایه پرده رفتن نور رو ببینی بدترین‌ه. دل‌تنگ هزار و یک تا خاطره و حس‌ِ خوب گذشته می‌شی. نه حوصله‌ی درس خوندن داری نه هیچ کارِ دیگه‌ای. فقط باید منتظر بشینی که این فاصله‌ی بین بودن و نبودنِ آفتاب بگذره. که خودِ نور هم مطمئن نیست که هست یا نیست. که هست ولی نیست. یا شایدم نیست ولی هست. یا شایدم هست و نمیخواد که باشه. یا برعکس. در هر
دانلود فیلم چپ راست بهترین کیفیت محصول 1399 اثری از حامد محمدی, دانلود فیلم چپ راست بهترین کیفیت با لینک مستقیم رایگان کامل کم حجم بلوری 4k, دانلود فیلم سینمایی ایرانی چپ راست بهترین کیفیت جدید بدون تگ آرم تبلیغاتی و نیاز به خرید اشتراک ویژه بهترین کیفیت

ادامه مطلب
سلام دوستان
من یک دختر ۲۰ ساله م. راستش موضوعی که میخوام در موردش صحبت کنم در واقع دروغ گویی یا به عبارتی دروغ مصلحتی و عذاب وجدان بعدش هستش. من با یه شخصی برای اولین بار تو زندگیم رابطه دوستی برقرار کردم و رابطه ما هم رابطه سالمی بود خوشبختانه اما شرایطی برای ازدواج با هم نداشتیم و هر دو خیلی جوان و من بخاطر این موضوع تاکید به جدایی کردم تا بهم وابسته نشیم، اما تلاش هام شکست خورد و اون آقا نپذیرفت.
منم متاسفانه مجبور شدم و حیله و دروغ استفاده
از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟
اولین مشارکت جمعی در پژوهش ریچارد، آزمون حقیقت‌سنجی مگا لب بود. رابین دی، روزنامه‌نگار کهنه‌کار دو بار از فیلم مورد علاقه‌اش حرف می‌زند.
او یک بار حقیقت را می‌گوید، اما بار دیگر دروغ می‌گوید. هر دوی این فیلم‌ها در برنامهٔ زنده پخش شد و از تماشاگران خواسته شد که تماس بگیرند و حدس بزنند در کدامیک از این فیلم‌ها رابین حقیقت را می‌گوید. این امر به ریچارد و گروه پژوهش اجازه داد تا به نشانه‌هایی که بیشتر آ
دنیا میدان جنگ است؛ جنگ ایدئولوژی‌ها. ما کجای این دنیا ایستاده‌ایم؟
در راستای بحث چپ و راست خوب است این را در نظر داشته‌ باشیم که نزد ما متر و ملاک البته باید حقیقت باشد.
حقیقت را هم توی گیومه نمی‌گذارم که فکر نکنید دارم تردید از خودم نشان می‌دهم. فهم من از حقیقت هم عقلانی است هم انتقادی و هم نقطه‌ی عزیمتی فلسفی-معرفت‌شناختی دارد.
مختصر قصه این است که حقیقت (truth) را من کمابیش همان‌جور می‌فهمم که عقلانیت نقاد می‌گوید. می‌گویم کمابیش، چون
دنیا میدان جنگ است؛ جنگ ایدئولوژی‌ها. ما کجای این دنیا ایستاده‌ایم؟
در راستای بحث چپ و راست خوب است این را در نظر داشته‌ باشیم که نزد ما متر و ملاک البته باید حقیقت باشد.
حقیقت را هم توی گیومه نمی‌گذارم که فکر نکنید دارم تردید از خودم نشان می‌دهم. فهم من از حقیقت هم عقلانی است هم انتقادی و هم نقطه‌ی عزیمتی فلسفی-معرفت‌شناختی دارد.
مختصر قصه این است که حقیقت (truth) را من کمابیش همان‌جور می‌فهمم که عقلانیت نقاد می‌گوید. می‌گویم کمابیش، چون
❇ درب موتور 405 - ایساکو .... T❇️ دربهای عقب سمند (چپ + راست) .... T❇️ دربهای عقب 206 (چپ + راست) .... T❇️ درب عقب راست 405 .... T❇️ درب موتور پرشیا .... T❇ درب موتور 206 .... T❇ درب موتور سمند (با سوراخ) .... T❇️ درب صندوق عقب پرشیا .... T❇️ درب صندوق عقب سمند LX .... T❇️ درب صندوق عقب 206 SD .... T❇ درب اتاق بار 206 HB .... T❇️ گلگیر جلو 206 (چپ + راست) .... T❇ جاچراغی جلو 206 (چپ + راست) .... T❇ درب های جانبی دنا .... T❇ درب موتور دنا .... T❇ گلگیر عقب وانت - ایساکو .... T❇ گلگیر جلو پیکان - ایساکو .
اشتباه و خطا بخش بلامنازعه ی زندگی هستند .
نمیشه بدون خطا و اشتباه رشد کرد و به واقعیت زندگی نزدیک شد .
حذف هر انچه که روند طبیعی زندگیه باعث میشه ما درجا بزنیم مثل دروع ناخواسته؛ خطا و اشتباهات و ...
آدمی که هرگز اشتباه نکنه یعنی هیچوقت هیچ کاری نکرده !
آدمی که هرگز خواسته و ناخواسته دروغ نگفته یعنی وجود خارجی نداره یا خیلی زود از زندگی حذف شده !
روح وحشی
+وجدان کمک میکنه به سلامت از خطا و اشتباه بسوی واقعیت عبور کنی .
وجدان کمک میکنه از دروغ عمدی
آدم‌ها دوست دارند دروغ‌های زیبا را باور کنند.
- نترس، آمپول درد نداره.
- ایرانی‌ها از نظر هوش جز 5 کشور برتر جهان هستند.
- دوست دارم.
- حالم خوبه.
البته گاهی نه فقط به خاطر زیبایی دروغ بلکه به خاطر شخص مقابل دوست دارند که دروغ‌ها رو باور کنند. حالا عالم و آدم بیایند و بگویند که داری دروغ می‌شنوی ولی دل دستش رو روی گوش‌های مغز می‌ذاره که چیزی نشنوه.
چه فریبنده هستند دروغ‌هایی که آدم به خودش می‌گوید. فکر می‌کنی که کسی جانشنین تو نخواهد شد ولی و
دنیا میدان جنگ است؛ جنگ ایدئولوژی‌ها. ما کجای این دنیا ایستاده‌ایم؟
در راستای بحث چپ و راست خوب است این را در نظر داشته‌ باشیم که نزد ما متر و ملاک البته باید حقیقت باشد.
حقیقت را هم توی گیومه نمی‌گذارم که فکر نکنید دارم تردید از خودم نشان می‌دهم. فهم من از حقیقت هم عقلانی است هم انتقادی و هم نقطه‌ی عزیمتی فلسفی-معرفت‌شناختی دارد.
مختصر قصه این است که حقیقت (truth) را من کمابیش همان‌جور می‌فهمم که عقلانیت نقاد می‌گوید. می‌گویم کمابیش، چون
دوست دارم زمان برگرده عقب
دوباره تصمیم بگیرم
هیچ وقت این راه را نروم
از این روزام بدم میاد 
از تو بدم میاد 
از تویی که کم کم وارد زندگیم شدی 
دروغ گفتی دروغ گفتی دروغ گفتی 
همون روزا بین دروغهات میفهمیدم 
ولی خودمو زدم به ندیدن 
از چشمات همه چیز پیدا بود 
نخواستم ببینم 
من اشتباه کردم 
دوست دارم زندگی برگرده عقب و مثل الان هیچ وقت تحویلت نگیرم
حتی یه بار هم جوابت را ندم
تو بمانی و دلواپسی های دروغت 
یک آهنگ حماسی، از آن ها که بر تصویرهای فیلم های تاریخی طبل و بوق می زنند و دروغ ها را زورچپان می کنند در مغز ما، یکی از این آهنگ ها می گذارم و می روم سراغ ِ نوشتن یک داستان کوتاه که هزار تا پنج هزار کلمه پهنا و درازا و بلندا داشته باشد. ناسلامتی قرار است یک دروغ بزرگ و چاق در این سه هفته بزرگ کنم و بدهم دست هیئت ِ داوران ِ جشنواره ی فلان. اسم جشنواره را نمی برم، نیازی نیست . 
یعنی گاهی به این فکر میکنم کار ِ هنر، اگر هنر باشد دروغ است. تعارف که ندارم
Yalan Oldu
 
anladım seni ben kaybetdim
hani ben bir ömür senindim?
hiç mi hiç sevmedin?
belkide görmedin
ne olur ne olur dön bana
hiç mi hiç sevmedin
belkide görmedin
ne olur ne olur dön bana
 yalan oldu yalan oldu
dilin bana tuzak oldu
beni yıktın yıktın zalim
herşeyimdin elin oldun
yalan oldu yalan oldu
dilin bana tuzak oldu
beni yıktın yıktın zalim
herşeyimdin elin oldun
 
 
دروغ بود
 
فهمیدم که تو رو از دست دادم
پس کو من یه عمر مال تو بودم؟
هیچ،هیچ عاشق نشدی؟
شایدم ندیدی
خواهش میکنم برگرد بهم
اصلا دوستم نداشتی؟
شایدم ندیدی
خواهش میکنم به من برگرد
 
دروغ شد (حرفات دروغ از آب در اومد)
زبونت بر
فردا مجبورم کمی دروغ بهم ببافم ...
امیدوارم اولین . آخرین دروغ های امسالم باشه :(
فردا رو مجبورم .... اگر نگم برای همیشه توبیخ میشم و یکی از نگران کننده ترین وضعیت رو دارم 
دلم به حال خودم میسوزه ... 
درستش میکنم 
همه چیو درستش میکنم انقدر میزون که یه روز میام و میگم تونستم ....
اره منم تونستم همه چیو درست کنم ... 
بالاخره تونستم ...
همه چیو برمیگردونم سرجاش ... همه چیو ... 
به خودم همین الان و همینجا قول میدم ...
خودمو میشکونم ... اما نمیزارم خراب بشه ...
درست
خسته بودم خیلی و نه تلگرام داشتم و نه اینستا و نه اون بود که خستگیم و در ببره پس اینستامو نصب کردم...اینم توجیه برای خودم؛(
چرا هیچکدوم از عشقایی که تو اینستا هست مثل رابطه ی من نیست؟ جدیدا مد شده که داستان آشناییشونو مینویسن پس چرا اشنایی ما اونقدر گه بود؟
یعنی اونا دروغ میگن؟ یا من بدم؟ یعنی عشقی هست که دنبالش باشیم یا همه دروغ میگن؟
نام کتاب: #خون‌مردگی | نویسنده: #الهام_فلاح | #نشر_چشمه | ۲۲۴ صفحه.الهام‌فلاح در این کتاب به زیبایی از لهجه و توصیف استفاده کرده است، او حتی در انتخاب اسامی با ظرافت خیلی خاصی پیش رفته و این یعنی با یک کتاب همه چی تمام روبرو هستیم که اصلا خسته کننده نیست.."انتظار" اصلی ترین حرف این کتاب است، و شاید بشود گفت تمام حرف کتاب و تنها حرف کتاب. رمان سه مقطع زمانی را به زیبایی تمام ترسیم می کند: جنگِ سال ۶۷، پس از جنگ در سال ۷۰، سال ۹۰ در تهران و بغداد..مرز د
عمرمان توی صف گذشت تا عمر بخریم، گفتند تمام شد، دنیای بعد. این‌جا کسی از نام مرگ نمی‌ترسد، تمام پس‌انداز زندگی مردم برای ثبت‌نام ماشین مرگ می‌‌ارزد. این جا حاکم شرع گوش مردم را می‌خورد که حاکمان گوشت نمی‌خورند این شما هستید که با غیبت کردن پشت سرشان گوشتشان را می‌خورید. راست می‌گوید این‌جا گوشت، بوی بد می‌دهد، ایشان کباب می‌خورند. این‌جا چون پیاده تا انقلاب رفتن سخت است، با اصل حمار موج سواری می‌کنند. این‌جا سکوت هم قیمت و تورم دار
آیا سوئد سوسیالیستی است؟ چندی پیش دنیای اقتصاد آنرا افسانه خواند و دلیل پیشرفت سوئد را گردش به راست این کشور بیان کرد. اول اینکه آن گزارش سوگیریهای جدی دارد. مثلا در موضوع خدمات سلامت که مطلعم تقریبا به کلی دروغ پرداخته و سوئد هم مانند انگلستان حائز نظام سلامت ملی (NHS) است. اما در پاسخ به پرسش نخستین باید ابتدا پرسید سوسیالیسم چیست؟
ادامه مطلب
«فقط یک گناه وجود دارد، فقط یکی، آنهم دزدی‌ست. هرگناه دیگری صورت دیگر دزدی‌ست.وقتی مردی را بکشی زندگی را از او دزدیده ای. حق زنش را برای داشتن شوهرش دزدیده ای، همینطور حق بچه هایش را به داشتن پدر. وقتی دروغ میگویی حق طرف را برای دانستن راست دزدیده ای، وقتی کسی را فریب دهی، حق انصاف و عدالت را دزدیده ای. میفهمی؟».بادبادک باز _خالدحسینی  فقط یک گناه وجود دارد
درمان عدم تقارن سوراخ های بینی
اگر این عدم تقارن ناشی از سپتوپلاستی باشد، سپتوم کادوال احتمالا به سمت راست منحرف شده است و مثلث نرم سمت چپ را به یک زاویه حاده تبدیل می کند و در عین حال مثلث سمت راست را تبدیل به یک زاویه منفرجه می کند.
اگر شما از شکل نوک بینی خود از جلو راضی هستید (مثلا نوک بینی به سمت راست یا چپ منحرف نشده)، پس دیگر نمی توان از کلوملا یا ترمیم سپتوم استفاده کرد. اما می توان شکل و سایز سوراخ سمت چپ بینی را طوری تنظیم کرد که با سورا
میلگردهای افقی چپ و راست
 
بعد از میلگردهای عمودی انتهای این میلگردها را به‌وسیلهٔ دو ردیف میلگرد چپ و راست به همدیگر متصل می‌کنند به‌طوری‌که در زیر مستطیل‌هایی به ابعاد ۴۰ در ۴۰ یا ۱۰ در ۱۰ سانتیمتر تشکیل می‌شود. به جای میلگردهای افقی چپ و راست می‌توان از نبشی یا سپری استفاده نمود.
وقتی میگویم دوستت ندارم دروغ نیست ادا نیست برای حسرت خوردن تو نیست البته راست هم نیست ها ولی حس منه...حسی که تو اون لحطه دارم نسبت بهته نمیدونم چند روز این حس ادامه پیدا میکنه نمیدونم چند روز میتونم دوستت نداشته باشم بعدش دوباره دوستت داشته باشم ولی چیزی که میدونم اینه که برایند همه ی این حس ها به سمت دوست داشتنت میل میکنه...دلم برای اینجور داشتنت تنگ نمیشود ولی دلم برای اون جور که میخواستم داشته باشمت تنگ میشه...
وقتی میگویم دوستت ندارم دروغ نیست ادا نیست برای حسرت خوردن تو نیست البته راست هم نیست ها ولی حس منه...حسی که تو اون لحطه دارم نسبت بهته نمیدونم چند روز این حس ادامه پیدا میکنه نمیدونم چند روز میتونم دوستت نداشته باشم بعدش دوباره دوستت داشته باشم ولی چیزی که میدونم اینه که برایند همه ی این حس ها به سمت دوست داشتنت میل میکنه...دلم برای اینجور داشتنت تنگ نمیشود ولی دلم برای اون جور که میخواستم داشته باشمت تنگ میشه...
 
 
تست هوش خواهر دوقلو
تست هوش خواهران دوقلو
دو خواهر دوقلو به نامهای ژمینا و تمینا هستند که یکی همیشه راست می گوید و دیگری همیشه دروغ! شماره تلفن منزل آنها را داریم و می دانیم با تماس ما، یکی از این دو خواهر جواب تلفن را خواهد داد.
به منزل ایشان زنگ می زنیم و اینگونه مکالمه را آغاز می کنیم: “سلام، آیا تمینا دروغگوست؟!”
 
7میلیارد کالای بهداشتی کشف شده
یکی از ایرانیان ساکن امریکا، التماس می کند که از ایران، برای انها کمک فرستاده شود، چرا نمی فرستند؟ کینه شتری که نباید به مردم ضربه بزند! با آمار هایی که از کشفیات کالاهای بهداشتی داده می شود، میتوان کل جهان را واکسینه کرد!  طی دو ماه که کرونا شروع شده، هر روز 70میلیون و 80میلیون، کالا کشف می شود یعنی 4تا 5میلیارد کالا کشف شده، و ادامه هم دارد. و حتما به 7میلیارد می رسد. این آمارها چهار حالت دارد! اول اینکه اساسا دروغ
Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad, [۲۹.۰۸.۱۹ ۱۲:۴۹][Forwarded from Ahmad Farokhi]بنام خدا
خبر               زباله خبری              خبر های زباله            فریب خبری                     بازیافت زباله
* واژه خبر عربی است و در جایگاهی که ما معنی آن را تعقیب می کنیم به معنای ( آگاهی یافتن به چیزی )  
*و برابر پارسی : آگاهی , آگهی , پیام, تازه , رسیده , نوداد و البته چه ها که در وصف واژه خبر گفته اند و نوشته اند و آن تعاریف برخورد می کنید با آن که جایی امده است ( علم به حقیقت چیزی پید
امروزه قندهای در دسترس انسان ها دو نوع هستند؛ راست گرا و چپ گرا.
بهتر است بدانید بدن انسان ها تنها با قند چپ گرا سازگاری دارد؛ البته به اندازه متعادل و به دور از افراط؛ همانند: عسل، انگور، خرما، توت، انجیر، مویز، شکر سرخ، قند میوه جات و … .
قند راست گرا در حالت تجزیه، نور را به سمت راست می تاباند و چپ گرا نور را به سمت چپ.
قند راست گرا محل مناسبی برای رشد میکروب است اما میکروب نمی تواند از قند چپ گرا تغذیه کند.
قندهای مصنوعی که در آزمایشگاه ها سن
اینجور برایم جا افتاده است که سکوت کنم! و قضایا را داخل خودم حل کنم. و این سکوت مقوله‌ی سنگینی‌ست و کار راه انداز، با سکوت می‌شود به حقایق رسید، با سکوت می‌شود نسبت به آدم ها شناخت بیشتری پیدا کرد! اصلن حواس انسان اکولایزر طور است! وقتی چشمانت را ببندی، بهتر می‌شنوی، وقتی دهانت را ببندی، بهتر میبینی و به همین شکل... این یک. 
دو، مادرم به من یاد داده است که همیشه، حتا اگر قرار باشد گردنم را بزنند راست‌ش را بگویم! و من هم این درس را به خوبی آموخ
میگوید تو با فوتبال در نهایت قرار است یک «لومپن» شوی . نمیگوید هیچ ، میگوید لومپن . 
میگوید لومپن شدن از مناسبات فوتبال است ، ولی حتی اگر فوتبال هیچکس را لومپن نکند هم ، تورا حتما لومپن میکند ‌...
میگوید مگر تو ده ساله ای ؟! تو بیست سالت است ‌. دیگر نمیتوانی شبیه ده ساله ها شبها با رویای تیم ملی و جام جهانی بخوابی . تو باید بروی دنبال رویا های بیست سالگی . آن رویا هایی که در بیست سالگی بشود با فکرشان به خواب رفت و با تلاش در بیست و اندی سالگی بتوان
با یه خارجی تو snapchat ، گپ زدیم. من که نفهمیدم چی میگفت . فقط تکرار میکردم i got it .
یک بنده خدایی به شوخی بهم گفت خونت شده کاروانسرا . فرداش یباره یادم افتاد رفتم تو فکر دیدم راست میگه بنده خدا.
اون خارجیه که گفتم تو اسنپ . خیلی نگاه میکرد مثل این آدم ندیده ها .بعضی موقع ها فقط نگاه میکرد و چیزی نمیگفت.فکر کنم عاشقم شد آخه طرف خانم بود... منم چه فکرایی میکنما. 
طبق فتوای امام جمعه یاسوج ﻫﺮ‌ﺲ ﺩﺭ ﻣﺎه‌ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﻧﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﻭغ ﺑﻮﺪ ﻪ ﺭﻭﺯه‌
1. الکذب یردی.(دروغ انسان را به هلاکت می کشاند)
2.الکذب خیانة.(دروغ خیانت است)
3.العلم ینجد.(علم انسان را یاری می کند )
4.العبادة فوز.(عبادت رستگاری است)
5. العلم کنز.(علم گنج است)
6.العیش یمُرُ.(زندگی می گذرد)
7.الصدق فضیلة.(راستگویی فضیلت است)
8.اللجاج شؤم.(لجاجت کردن مایه بدبختی فرد است)
9.الطاعة تنجی.(اطاعت «از خدا» مایه نجات انسان می شود)
10.المعصیة تردی.(معصیت وگناه انسان را هلاک می کند)
اگه بخوام بگم حس و حالم خوبه دروغ گفتمحتی حال و هوای ماه رمضان هم منو نگرفتهیه جور حس سردی و بی خیالی نسبت به همه چیز پیدا کردم جاه طلبی ای تو خودم نمیبینمبه اینها اضافه کنید کابوس هایی که میبینمهمه اینها نشون میده حالم خوب نیست و نمیدونم چرانمیدونم دارم از کجا میخورم
راست یا دروغش را نمی دانم ولی می گویند که روز اول ماه رمضان همانی بوده که تقویم همه ما آن را نشان می دهد. اما چرا اولین روز ماه خدا را آخرین روز شعبان نامیده اند؟! ای وای از حرف هایی که می شنویم. که فلان روز سالگرد مرگ خمینی است و نباید شادی کرد، پس ماه خدا را جا به جا کنیم تا عیدی به این شیرینی و شادی بیفتد در روز دیگری! به کجا می رویم؟!! دقیقا به کجا می رویم؟! آخر مگر می شود ماه خدا را عقب بیندازیم که چی؟! خمینی ناراحت نشود!! پس روزه این همه انسان چه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صفحه آرایی