نتایج جستجو برای عبارت :

احمقان و کورمالان را ببین

احمقان و کورمالان را ببین این بساط فقه و فقدان را ببین 
کار خودکرده به دشمن می‌زنند بزدلی عقل انسان را ببین 
زاهد دیوانه را تدبیر نیست لاشی زن‌باز شیطان را ببین 
عشق گوید روح باش و راست گو مرد و زن را واده و جان را ببین 
عقل ناقص این چنین خودکامی ا‌ست عاشق حق باش و میزان را ببین 
این یکی پیری به خواب کفر و دین آن یکی پیری نگه‌بان را ببین 
مجلس وهم ددان بر باد شد هیبت روح سلیمان را ببین 
دوش بر بر باد وزان حلمی نشست گفت ماهم بخت رخشان را بب
احمقان و کورمالان را ببین این بساط فقه و فقدان را ببین 
کار خودکرده به دشمن می‌زنند بزدلی عقل انسان را ببین 
زاهد دیوانه را تدبیر نیست لاشی زن‌باز شیطان را ببین 
عشق گوید روح باش و راست گو مرد و زن را واده و جان را ببین 
عقل ناقص این چنین خودکامی ا‌ست عاشق حق باش و میزان را ببین 
این یکی پیری به خواب کفر و دین آن یکی پیری نگه‌بان را ببین 
مجلس وهم ددان بر باد شد هیبت روح سلیمان را ببین 
دوش بر باد وزان حلمی نشست گفت ماهم بخت رخشان را ببین
خدا را شاکریم که دشمنانمان را از احمقان قرار داد! که اگه یه ذره عقل و سیاست داشتن، دست به چنین جنایتی نمیزدند و اینطور قبر خودشونو نمیکندن.
قطعا حاج قاسم مالِ شهادت بود و اگه میشنیدیم که به مرگی غیر از شهادت از دنیا رفته، خیلی بیش ازین دلمون میسوخت، اما باز هم دلمون به درد اومده و قلبمون سنگینه...
اما از طرفی خوشحالیم و خدا رو شکر میکنیم که تحقق یکی از وعده های خودش رو به ما نشون داد، و ما با چشم خودمون تو این عصر بی ایمانی و بی خدایی، مردی از اول
پدیده کودک همسری شاید آن جا که اجبار دختر باشد و یا سوء استفاده از فقر خانواده او مذموم است و باید جلو گرفته شود ولی آن جا که رشد کافی وجود دارد دلیلی برای دخالت دولت در آن نیست. ضمن این که این پدیده در کشور انگشت شمار است و نسبت به رژیم گذشته ناچیز است و یک مدیر لایق می تواند بدون سر و صدا آن را حل کند. در مقابل مشکلات و مسائل بسیاری در حوزه زنان هست که در حال تبدیل شدن به اپیدمی است.  این قرائن و شواهد و مقایسه ها نشان می دهد ما بیشتر از مشکل کودک
حدود ۱۴ ماه پیش در اوج درگیری هایم با سید مسعود حسینی رئیس دانشکده‌مان سر خواسته های غیر قانونی اش از انجمن علمی (که من دبیر آن بودم) علاوه بر یکی دو پست ناشی از انزجار در وبلاگم، در بیوی تلگرام هم نوشتم « نمی داند طول مدت دانشجویی من قطعا از ریاست او بیشتر خواهد بود... ». با اینکه طبق تجربه این را نوشته بودم ولی هیچ قرینه ای مبنی بر تحقق این گزاره نبود. آن روز من دانشجو بودم و او رئیس دانشکده. امروز اول اردی‌بهشت ماه ۹۸، نیمه شعبان ۱۴۴۰، من هنوز
صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام
عنه [السیّد المرتضى الرازیّ] أیضا بسنده عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب قال: كنت مع الهادی علیّ بن محمّد علیهما السّلام فی مسجد النبیّ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفری رضی اللّه عنه و كان رجلا بلیغا و كانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام، ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفیة و جلسوا فی جانب مستدیرا و أخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام: لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعین فا
دوستان عزیز سلام ضمن شب بخیر مطئمن هستم که حداقل یکنفر از این وبلاگ حمایت می کند آنهم خودم . شاید تعجب کنید که چرا چنین حرفی را میزنم ، شاید بسیار برای شما پیش آمده باشد که بعد از انجام کاری به اشتباه بودن آن پی بردید و ناگهان احساس حماقت کرده اید هرچند این احساس زود گذر باشد عقلا به این نوع اشتباه هات به شکلی نوعی تجربه نگاه می کنند و معتقند انسان جایز الخطاست البته من به اندازه عقلا درک ندارم ولی تا حدودی اگر بخواهیم منصف باشیم این امر در مور
همسر زیبای من سلام.
این نامه شاید آخرین نامه ای باشد که می نویسم. امیدوارم قبل از خواندنش تمام زیرساخت های برق و اینترنت توسط دشمن و یا بنا به مصلحت اندیشی، توسط دوستان قطع نشده باشد. مگر یادت نمی آید کسی که آن روزها دشمن ما بود و بعدها دوست و برادرمان شد با موشک و راکت هشت سال زیر ساخت های برق و گاز و آب مان را هدف گرفت و کسی که دوست مان بود چهل سال با پارازیت و فیلترینگ و عملیات راپل، اینترنت و ماهواره مان را! و این دو آنقدر نقش خود را احمقانه ب
به اطلاع می­ رساند، برنامه بیست و هفتمین
نشست عصر کتاب بهاران؛ (چهارشنبه، ۲٤ بهمن ماه ۹۷) به‌شرح زیر خواهد بود:
 
1.      مثنوی خوانی
(دفتر سوم؛ قصه اهل سبا و حماقت ایشان و اثرناکردن نصیحت انبیا در احمقان)؛ توسط
آقای سیدی
 
2.     
 خوانش بخشی از دفتر شعر "ده­ ربه­ ندی په ­پووله"
 
3.     
 معرفی کتاب "ایران بین دو انقلاب"
تالیف یرواند آبراهامیان؛ توسط آقای آرام آقایی
 
4.     
 قرائت متن ادبی توسط خانم ماریه شاه‌اویسی
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
 
   
پرسش:آیا در آیات قرآن و روایات در باره دوستی و معاشرت با یهود و نصاری و مشرکین و کفار چیزی گفته شده است؟
 
پاسخ:محور اصلی همه پرسش ها به این مطلب باز می گردد که دین مبین اسلام دوستی با چه کسانی را منع کرده و ارتباط با آنها در چه شرایطی جایز است؛ در ادامه نکاتی را پیرامون دوستی با یهود و نصاری؛ کفار و ملحدین و مشرکان؛ فاسقان و منافقان و ... بیان می کنیم:
 
اولاً خداوند در آیه 51 سوره مائده می فرماید: «اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! یهود و نصارى
راه ما؛ راه علی: توضیح دامنه: چندنکته از نامه‌ی امیرالمؤمنین امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) : این نامه، زمانی‌ صادر شد که امیرالمؤمنین (ع) در سال 38 هجرى از جنگ صفین بازمى‏‌گشت و به سرزمین «حاضرین» رسیده بود. من در این پست، به صورت فشرده، فقط به گوشه‌هایی از این نامه‌‌ی تکان‌دهنده -که سی بند است- اشاره می‌کنم. در واقع از لابه‌لای نامه، نکاتی را برگزیدم تا خوانندگان شریف با اندکی وقت‌گذاشتن برای خواندن آن، به محتوای ژرف نامه، آشنایی فور

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها