نتایج جستجو برای عبارت :

غافر یعنی چه

غافر به چه معناست ؟ علت نامگذاری سوره غافر
این سوره را غافر نامیده‌اند ؛ زیرا این واژه در آیه سوم آن آمده است . غافر از نام‌های خداوند و به معنای آمرزنده است. سوره غافر را سوره مؤمن هم گفته‌اند ؛ زیرا به داستان مؤمن آل فرعون می‌پردازد. دو نام دیگر نیز برای این سوره ذکر شده است : «حم اولی» ( خوانده می‌شود حا میم اُولیٰ ) و «طَول» .
( کلمه عفو به معنای محو اثر است ، و کلمه مغفرت به معنای پوشاندن است )
شما میتوانید از لینک فضیلت و خواص سوره غافـ
با سلام به دوستان
اگر قرآن کریم را باز کنید چهلمین سوره سوره غافر است سراغ چهلمین آیه بروید

مَنْ عَمِلَ سَیِّئَةً فَلَا یُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا ۖ
وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ
فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ یُرْزَقُونَ فِیهَا بِغَیْرِ حِسَابٍ ٤٠


هرکه بدی کند جز به مانند آن کیفر نیابد، و از مردان و زنان کسانی که مؤمن
باشند و کار شایسته انجام دهند در بهشت درآیند، و در آن، روزی و نعمت بی
حساب
سوره غافر



زمر
سورهٔ غافر
فصلت








شماره سوره:
۴۰

جزء :
۲۴

نزول

ترتیب نزول:
۵۰

مکی/مدنی:
مکی

اطلاعات آماری

تعداد آیات:
۸۵

تعداد کلمات:
۱۲۲۸

تعداد حروف:
۵۱۰۹



سوره غافر چهلمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء بیست و چهارم جای دارد. سوره غافر را سوره مؤمن نیز نامیده‌اند؛ زیرا درباره مؤمن آل فرعون سخن می‌گوید. موضوع اصلی این سوره، باطل نشان‌دادن جدال کفار برای از بین بردن حق (قرآن) است. در این سوره همچنین به داستان حضرت موسی(ع) و فر
چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانیحضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جان
بسم الله
علت این همه غمی که در دلم و قلبم ریشه زده نمی دانم، شاید به خاطر تفریح نکردن است، شاید به خاطر فشارها و پستی بلندی های زندگی است، شاید به خاطر ضعف ارتباط با خدا، شاید باور نکرده ام که دوای همه ی دردها اوست و الا بذکر الله تطمئن القلوب، شاید به خاطر منِ فعال در همه ی عبادتهاست که انگونه که شایسته و در خورد عبادت ها و مقام انسانی است نتیجه نمی گیرم؛ یا غافر الذنب الکبیر که بگذر از این گناه بزرگ منیت و کمک کن که بزرگ شویم و رها و سراح شویم
با خوشحالی می‌دوید سمت گنجشک‌هایی که روی زمین نشسته بودند، تا می‌خواست خوشحالیش را با "رسیدن" کامل کند، گنجشک‌ها می‌پریدند. بهانه می‌گرفت که "توتو" ها را می‌خواهد، که چرا می‌روند...
حاشیه:
با خودم فکر می‌کنم شبیه بچه‌ای هستم که دلم پی یک پرندۀ نشسته می‌رود. پرنده‌ای که کارش پریدن و رفتن‌ست. هیچ‌چیز موقتی‌تر از نشستن یک پرنده نیست...
یا دائمُ یا قائم...
انما هذه الحیاة الدنیا متاع و ان الاخرة هی دار القرار (غافر/39)
با خوشحالی می‌دوید سمت گنجشک‌هایی که روی زمین نشسته بودند، تا می‌خواست خوشحالیش را با "رسیدن" کامل کند، گنجشک‌ها می‌پریدند. بهانه می‌گرفت که "توتو" ها را می‌خواهد، که چرا می‌روند...
حاشیه:
با خودم فکر می‌کنم شبیه بچه‌ای هستم که دلم پی یک پرندۀ نشسته می‌رود. پرنده‌ای که کارش پریدن و رفتن‌ست. هیچ‌چیز موقتی‌تر از نشستن یک پرنده نیست...
یا دائمُ یا قائم...
انما هذه الحیاة الدنیا متاع و ان الاخرة هی دار القرار (غافر/39)
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام سجاد علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۱۰۱- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن عیسى بن عبید، عن یونس بن عبد الرحمن، عن ابن أسباط، عن علی بن سالم، عن أبیه، عن ثابت بن أبی صفیة قال: قال علی بن - الحسین علیهما السلام: رحم الله العباس یعنی ابن علی فلقد آثر وأبلى وفدى أخاه بنفسه حتى قطعت یداه فأبدله الله بهما جناحین یطی
نام امام حسن، حسین و محسن علیهم السلام در تورات
ابن شهر آشوب مازندرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:
أبو بكر الشیرازی فیما نزل من القرآن فی أمیر المؤمنین علیه السلام ، عن مقاتل ، عن عطاء فی قوله تعالى : ولو آتینا موسى الكتاب كان فی التوراة : یا موسى انی اخترتك ووزیرا هو أخوك یعنی هارون ، لأبیك وأمك كما اخترت لمحمد الیا هو اخوه ووزیره ووصیه والخلیفة من بعده طوبى لكما من أخوین وطوبى لهما من أخوین الیا أبو السبطین الحسن والحسین ومحس
#L’Amour_C’est_à_dire_Allah 
#Premier_message
✅L’amoureux ne révèle pas des imperfections de son bien-aimé pour son vrai amour envers lui. 
 "اللهمّ غَشّنی فِیهِ بالرّحْمَةِ "
« O Dieu! Couvre-moi, en ce mois, de Ta Miséricorde. »  
(Invocation de 29eme jour de Ramadan)
✅Rien ne peut empêcher l’affection de l’amoureux envers son amour. 
مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا(غافر،۲)
« Personne ne peut retenir la grâce que Dieu accorde aux hommes » 
 
✅La tendresse et L’affection de l’amoureux précède sa colère. 
 "یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ "
« O Celui dont la Miséricorde précède le
بسم الله الرحمن الرحیم

#الحب_هو_الله_و_الله_هو_الحب
#الرسالة_الأولى
✅لایکشف العاشق عیوب معشوقه  لسبب حبه الحقیقی
"اللهمّ غَشّنی فِیهِ بالرّحْمَةِ "
(دعاء الیَوم التاسع والعِشرین من شهر رمضان) 
✅ لا شیء یمنع حب العاشق   لمحبوبه:
"مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا(غافر،۲)
✅ حب العاشق للمعشوق  یسبق غضبه: 
 "یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ "
(جزءٌ من دعاء الجوشن الکبیر)
 ✍️یبین الله سبحانه وتعالى فی هذ
 
 جهت برکت:بعداز تلاوت هر آیه سوره الشمس بگو شمس الشموس ویا انیس النفوس ادرکنی که به آب و نمک بدمید و آب را خورده نمک را نگه دارید((60 ))
بسم الله الرحمن الرحیم
حوامیم ( یعنی سوره های غافر و فصلت و شوری وزخرف و جاثیه ودخان واحقاف) مغز قران هستند حوامیم هفت تا است و در های دوزخ هفت به نام های جهنم و حطمه و لظی و سعیر و سقر  وهاویه و جحیم که روز قایمت هر سوره آید وبر دری از این در ها بایستد و رها نکند که هیچ خواننده این سوره ها اورا به دوزخ برند این حوا
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیّ
١٣/١٣. عَلِیُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ، عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِیَادٍ، رَفَعَهُ‌، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَمِیرُ المُؤْمِنِینَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «العَقْلُ‌ غِطَاءٌ سَتِیرٌ (۱)، وَ الْفَضْلُ‌ جَمَالٌ‌ (۲) ظَاهِرٌ، فَاسْتُرْ خَلَلَ‌ خُلُقِکَ‌ (۳) بِفَضْلِکَ‌، وَ قَاتِلْ‌ هَوَاکَ‌ بِعَقْلِکَ‌، تَسْلَمْ‌ لَکَ‌ الْمَوَدَّةُ‌، وَ تَظْهَرْ لَکَ‌ الْمَحَبَّةُ‌ (۴)»(۵).
 
ترجمه:
١٣/١٣. على بن محمد روایت کرده است از سهل بن زیاد که آن را مرفوع
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
دانستنی؟
آیامیدانید؟ احتمال دارد درسال 6000میلادی علم به حدی پیشرفت كند كه خودرو ها دیگر استفاده نشوند و انسان توسط موج برروی زمین باسرعت بالا حركت كند!!!!!!!!!!
آیامیدانید؟ ترانزیستور قطعه ای الكترونیكی است كه توسط این قطعه انقلابی درجهان ایجادشد وباعث بوجود آمدن عصر اطلاعات وارتباطات شد.تمام وسایل الكترونیكی ارتباطی برای ایجاد ودریافت امواج ازاین قطعه استفاده میكنند.
آیامیدانید؟اگر از زمین فراتر وبسیار زیاد دور شویم  آسمان ها را به صورت
بسم الله الرحمن الرحیم
اثبات وقوع معاد 
 
علومی که انسان کسب می‌کند یا از طریق شناخت های تجربی و حسی است و یا شناخت عقلی و یا علوم نقلی است. یعنی علومی که از راه خبر دادن پیام آور صادق برای ما باور حاصل می‌شود. هنگاهی که وجود خداوند یکتا و پیامبری پیامبر اسلام و جانشینان معصوم آن حضرت و حقانیت قرآن کریم اثبات گردید استناد به قول ذات اقدس حق تعالی و معصومین علیهم السلام یقین آور می‌باشد.
۱- قرآن کریم پیامی است که از طرف خدای متعال به بندگانش ف
غرور و تکبر
از آسیب ها و ضایعات مهم، تکبّر و گردن فرازی است. کتاب خدا استکبار را ریشه ای اساسی در انحرافات می داند و در موارد متعددی آن را مطرح کرده است؛ از جمله:
( وَ إِنِّی کلَّما دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصابِعَهُمْ فی آذانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِیابَهُمْ وَ أَصَرُّوا وَ اسْتَکبَرُوا اسْتِکباراً ).[1]
«و من هر بار که آنان را دعوت کردم تا ایشان را بیامرزی، انگشتانشان را در گوش هایشان کردند و ردای خویشتن برسرکشیدند و اصرار
                       یا ولی الحسنات یا غافر الخطیئات یا محیی الاموات
بسم الله الرحمن الرحیم
1= اللهم ارزقنی من فضلک الواسع الحلال الطیب رزقا واسعا حلالا طیبا بلاغا للدنیا و الاخرة صبا صبا
هنیئا مریئا من غیر کد ولا من من احد خلقک الا سعة من فضلک الواسع فانک قلت و اسالو الله من
فضله فمن فضلک اسال ومن عطیتک اسال ومن یدک الملئی اسال
 
2= اللهم انک تکفلت برزقی و رزق کل دابة فیا خیر من دعی ویا خیر من سئل ویا خیر من اعطی و یا
افضل مرتجی افعال بی
 
3=
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
پایان نامه سیر و سیاحت در قرآن کریم
پایان نامه سیر و سیاحت در قرآن کریم
مقدمه :« فسیروا فِی الارضِ فَانظُروا کیفَ کانَ عاقبهُ المُکذِّبینَ» ستایش خداوندی را که بندگانش را به وسیله کتاب هدایت از ضلالت و گمراهی به روشنی و سعادت رهنمون شد، و پیوسته او را به سیر در آفاق و انفس دعوت کرد تا شاید از این رهگذر با اندیشه و تدبر در احوال اقوام گذشته راه شایسته خویش را به درستی دریابد. و سلام و صلوات بر محمد مصطفی خاتم النبیین آن خورشید هدایت گر و تبیین
گاهی بچه ها وقتی کار اشتباهی می کنن، از ترس اینکه مامان و بابا دعواشون نکنن
به خود مامان و باباهاشون پناه می برن.
 اگه یکمی بزرگ و عاقل تر باشن، حتی
قبل از اینکه کار اشتباه رو انجام بدن می رن و از پدر و مادرشون کمک می گیرن.
مطمئنا کار گروه دوم دوست داشتنی تر هست.
بهترین انتخاب کدومه؟
اول گناه کنیم و بعد توبه؟
 یا اگه تو موقعیت گناه قرار گرفتیم،
سریع به خود خدا پناه ببریم1 و ازش کمک بگیریم؟
انتخاب دوم سخت تره، اما به فرموده خود خدا إِنَّ مَعَ ال
پایان نامه سیر و سیاحت در قرآن کریم
پایان نامه سیر و سیاحت در قرآن کریم
مقدمه :« فسیروا فِی الارضِ فَانظُروا کیفَ کانَ عاقبهُ المُکذِّبینَ» ستایش خداوندی را که بندگانش را به وسیله کتاب هدایت از ضلالت و گمراهی به روشنی و سعادت رهنمون شد، و پیوسته او را به سیر در آفاق و انفس دعوت کرد تا شاید از این رهگذر با اندیشه و تدبر در احوال اقوام گذشته راه شایسته خویش را به درستی دریابد. و سلام و صلوات بر محمد مصطفی خاتم النبیین آن خورشید هدایت گر و تبیین
اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل تسنن به بیعت‌شکنی عمر بن خطاب و غصب خلافت توسط او
غزالی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نویسد:
واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: « من كنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى كل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحكیم ثم بعد
درباره اوقات نماز خداوند در آیه ۱۱۴ هود و سوره ۱۱ میفرماید: نماز را در دو طرف روز و پاره ای از شب بر پا دار... منظور از دو طرف روز ظاهراً قبل از طلوع و بعد از غروب خورشید میباشد. یعنی نماز صبح و مغرب. و در آیه ۷۸ بنی اسرائیل (اسراء) سوره ۱۷ میفرماید: نماز را از غروب خورشید تا تاریکی شب و سپیده صبح بخوان... در این دو آیه نماز بصورت صلوة، آمده است. آیه ۱۳۰ طه سوره ۲۰ میفرماید: ... قبل از طلوع خورشید و قبل از غروب آن و قسمتی از شب و اطراف روز با ستایش خدا
افق
گروه اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند
***************************************************
به افق آفتاب
************************************************
به نام ِ خدا و سلام
************************************************
امروز میخوایم با هم از اون لحظاتی صحبت کنیم که
به خدا پناه میبریم و او امان و حامی ِ ما در لحظه های ِ سخت و طاقت فرسا میشه.
****************************************************
امروز با هم از اوقاتی صحبت میکنیم که درِ خونه
خدا رُ میزنیم و میدونیم که جوابی هست و خدا با محبتش به استقبالمون میاد
*****************************************
آیت‌الله منتظری می‌نویسد:
«شفاعت به معنای ضمیمه کردن چیزی به چیزی برای کمک است؛ و بیشتر درباره کسی استعمال می‌شود که دارای رتبه برتر است و در کنار پایین‌تر قرار داده می‌شود تا او را کمک کند. [1] به رغم تأکید قرآن کریم بر نبود هیچ گونه یار و شفیعی در قیامت برای انسان ”لَیسَ لَهُمْ مِنْ دُونِهِ وَلِی وَ لَا شَفِیعٌ؛ برای آنان جز خدا ولى و شفیعی نیست.“ [2]، در آیاتی به صراحت از شفاعت و تأثیر آن در نجات انسان سخن گفته شده است. آنچه از شفاعت نفی شد
برخى از سوره ها باحروفى آغاز مى شود که چون ناپیوسته قرائت
مى شود، به حروف مقطعه نام گذارى شده است. تبیین این حروف از آغاز تاریخ
تفسیرتاکنون همواره توجه مفسران و قرآن پژوهان را به خود معطوف داشته و در تحلیل آن
دو راه پیموده اند:

1 - برخى این حروف را راز و رمزى میان خدا و رسول اکرم (ص)
دانسته، از این رو آن را غیر قابل تفسیرمى دانند

2 - گروه دیگرى
(که بیشتر آنها مفسران و قرآن شناسان هستند) برآنند که این حروف مانند سایر آیات
اگر چه معرفت کنه آن میسور ن
مقابله به مثل
 
آیا با افراد مغروری که خود را بالاتر از ما می بینند باید مثل خودشان برخورد کرد؟
هیچ گاه شنیده نشده که پیامبراکرم و ائمه هدی علیهم السلام در برابرافراد بی ادب مقابله به مثل کرده باشند، حتی شنیده نشده که بی محلی کرده باشند، بلکه معمولا صبوری به خرج داده اند وبا خوش خلقی ومدارا رفتار کرده اند قرآن کریم درستایش پیغمبر اکرم «صلی الله علیه و آله » می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم » (قلم/۴ .) به درستی که تو به اخلاق پسندیده و بزرگی آراست
پیروزی انقلاب و نیز فتوحات رزمندگان در دفاع مقدس، شاهد روشنی است بر این ادعا که تحصیل موفقیّت، بدون تکیه بر منابع قدرت و ثروت امری ممکن و دست‌یافتنی است. پیروزی، امتنان و موهبتی است الهی به مؤمنانی که با تلاش مجاهدانه و مخلصانه ظرفیت دریافت نصرت الهی را در وجود خود به فعلیت رسانده باشند: "إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا". غافر/51
✅ بر خلافِ تصورِ رایج، "کار، پول می آورد"؛ نه آنکه پول و بودجه، کار بیافر
معرفی طرح درس
 طرح درس سالانه کتاب قرآن پایه نهم
 
 
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات :دو  صفحه - قیمت : فقط  دو هزار تومان  :
 
برای اطمینان شما عزیزان:
 
فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا
فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و
بدون آرم این طرح درس به قیمت  دوهزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :
 
در صورت رضایت فایل ورد و قابل و
معرفی طرح درس
  طرح درس سالانه  قرآن هشتم
 
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : دو صفحه - قیمت : فقط  دو هزار تومان  :
 
برای اطمینان شما عزیزان:
 
فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا
فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و
بدون آرم این طرح درس به قیمت  دوهزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :
 
در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این
معرفی طرح درس
  طرح درس سالانه درس پیام های آسمان نهم
 
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : دو  صفحه - قیمت : فقط  دو هزار تومان  :
 
برای اطمینان شما عزیزان:
 
فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا
فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و
بدون آرم این طرح درس به قیمت  دوهزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :
 
در صورت رضایت فایل ورد و قاب
معنای سوره های قرآن
 


1. فاتحه :باز کردن ـ 7 آیه.
2. بقرة :گاو ماده ـ 286 آیه.
3. آل عمران :خاندان عمران ـ 200 آیه.4. نساء :زنان ـ 176 آیه.5. مائده :طَبَق غذا (سفرة غذا) ـ 120 آیه.6. انعام :چهارپایان ـ 165 آیه.7. اعراف :مکانی بین بهشت و جهنم ـ 206 آیه.8. انفال :زیادی، غنیمت، هبه ـ 75 آیه.9. توبه :بازگشتن ـ 129 آیه.10. یونس :نام حضرت یونس ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 109 آیه.11. هود :نام حضرت هود ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 123 آیه.12. یوسف :نام حضرت یوسف ـ علیه السّ
معرفی طرح درس
  طرح درس سالانه درس پیام های آسمان هفتم
 
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : سه صفحه - قیمت : فقط  دو هزار تومان  :
 
برای اطمینان شما عزیزان:
 
فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا
فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و
بدون آرم این طرح درس به قیمت  دوهزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :
 
در صورت رضایت فایل ورد و قاب
۳ دلو ۱۳۹۶ 0 748







ابزارهای هنری، یکی از رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار
ابلاغ و تبلیغ پیام است. در واقع، هنر نیز یک شیوه بیان و ادا کردن استف
منتها این شیوه بیان از هر شیوه تبیین دیگر، رساتر، دقیق‌تر، نافذتر و
ماندگارتر است.
اگر زبان علمی یا عادی، دارای این ویژگی و بیان مستقیم حقایق است، زبان
هنر نیز این ویژگی را دارا خواهد بود که بیان غیرمستقیم همین حقایق است، با
این تفاوت
معرفی طرح درس
  طرح درس سالانه کتاب قرآن پایه هفتم
 
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : دو صفحه - قیمت : فقط  دو هزار تومان  :
 
برای اطمینان شما عزیزان:
 
فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا
فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و
بدون آرم این طرح درس به قیمت  دوهزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :
 
در صورت رضایت فایل ورد و قابل وی
سوره ناس






فلق
سورهٔ ناس










شماره سوره:
۱۱۴

جزء :
۳۰

نزول

ترتیب نزول:
۲۱

مکی /مدنی:
مکی

اطلاعات آماری

تعداد آیات:
۶

تعداد کلمات:
۲۰

تعداد حروف:
۷۸




سوره ناس، صد و چهاردهمین (آخرین) سوره و از سوره‌هایمکی قرآن
که در جزء سی‌ام جای گرفته است. سوره ناس جزو چهارقل است. خداوند در این
سوره به پیامبر(ص) دستور می‌دهد در مقابل وسوسه‌گرانِ پنهان به خدا پناه ببرد. در برخی از تفاسیر اهل سنت آمده است این سوره هنگامی
معرفی طرح درس :
طرح درس روزانه ملی عربی هشتم درس  تجربه جدید
 
 نام کتاب درسی: عربی  مقطع تحصیلی: هشتم   موضوع درس: تجربه جدید
 
 اهداف :
متن
درس - 2- کلمات جدید 3- معادل عربی سوم شخص مفرد و اول شخص جمع 4- یادآوری
معادل عربی فعل ماضی سوم شخص مفرد و اول شخص جمع 5- شناخت فعل مضارع 6-
یادآوری کلمات عربی پایهی هفتم
1- آشنایی با 54 کلمه جدید و یادآوری کلمات دروس گذشته و سال قبل
2- آشنایی با معادل عربی فعل مضارع سوم شخص مفرد و اول شخص جمع
3- یادآوری معادل عربی ف
معرفی طرح درس :
 طرح درس روزانه عربی نهم درس اشاره به نزدیک و دور
 
 نام کتاب درسی: عربی  مقطع تحصیلی: هفتم  موضوع درس:  اشاره به نزدیک و دور
 
 اهداف :
حیطه شناختی:آموختن 23 کلمه
حیطه عاطفی:   ایجاد علاقه در بین دانشآموزان
حیطه رفتاری:   اشاره به دور و نزدیک کنند
اهداف شناختی:بتوانند جملات را ترجمه نمایند
اهداف عاطفی:   آموختن 5 حکمت از پیامبر اسلام
اهداف توانشی:  ضمایر دور و نزدیک را با مکالمه انجام دهند
-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعدا
معرفی طرح درس :
 طرح درس روزانه عربی نهم درس تدریس جمع
 
 نام کتاب درسی: عربی  مقطع تحصیلی: هفتم  موضوع درس: تدریس جمع
 
 اهداف :
حیطه شناختی:آموختن ترجمه کلمات و جمع
حیطه عاطفی:   ایجاد علاقه در بین دانشآموزان
حیطه رفتاری:   انواع جمع را در جمله تشخیص دهند
اهداف شناختی:جملات کنز الکنوز را ترجمه نمایند
اهداف عاطفی:   آموختن 5 حکمت و به کار بردن در زندگی
اهداف توانشی:  فرق مثنی و مفرد و جمع را تشخیص دهند
-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد ص
معرفی طرح درس :
 طرح درس روزانه عربی نهم درس  جسرالصّداقه
 
 نام کتاب درسی: عربی  مقطع تحصیلی: نهم   موضوع درس:  جسرالصّداقه
 
 اهداف :
- تعیین اهداف و انتظارات یادگیری:
معنای 23 کلمه جدید را از عربی به فارسی بیان کند.
 متن درس را درست بخواند، بفهمند و ترجمه کند.
پیام متن (صلهرحم، احترام به همسایگان، تلاش برای از بین بردن دشمنی) را درک کند.
به هنگام ضرورت به حکمتها استشهاد کند.
فعل امر (مخاطب و مخاطبه) را بشناسد و آن را در جمله با توجه به قرائن تر
معرفی طرح درس :
 طرح درس روزانه عربی نهم درس تدریس مثنی
 
 نام کتاب درسی: عربی  مقطع تحصیلی: هفتم  موضوع درس: تدریس مثنی
 
 اهداف :
حیطه شناختی:آموختن ترجمه کلمات و مثنی
حیطه عاطفی:   ایجاد علاقه در بین دانشآموزان
حیطه رفتاری:   با توجه به مثنی کلمات اشاره به دور و نزدیک کنند
اهداف شناختی:جملات نورالکلام را ترجمه نمایند
اهداف عاطفی:   آموختن 5 حکمت و به کار بردن در زندگی
اهداف توانشی:  فرق مثنی و مفرد را تشخیص دهند
-   فایل بصورت ورد و قابل ویرا
1-  اقسام  هدایت  و   ضلالت : مسافرى  آدرسى  را  در  دست  دارد،  به  شما  مى  رسد   وسؤال  مى  ،کند  شما  براى  نشان  دادن  مقصد   اودو  راه  در  پیش دارید:   نخست  این  که  همراه   اوبروید   ونیکوکارى   را  به  مرحله  کمال  و  تمام  برسانید  و  تا  مقصد  او  را  همراهى کنید  سپس  خداحافظى  کرده برگردید.   دوم  این  که   بااشاره  ،دست   ودادن  نشانه  هاى  مختلف  به  را   اوسوى  مقصدش  رهنمون شوید.    مسلماً  در  هر  دو  صورت  شما  او  را«هدای
ر
  اسامی و نامهای قیامت در قرآن به تفکیک آیات
«مرحوم فیض کاشانى;» در محجّه البیضاء مى‌گوید: «در هر یک از نام‌هاى قیامت سرى نهفته است و در هر توصیفى معناى مهمى بیان گشته: باید کوشید این معانى را درک کرد و به این اسرار راه یافت.»
از همین رو به صورت فشرده به نام‌های قیامت اشاره خواهیم کرد؛ قبل از آن ذکر یک نکته ضروری است که این نام‌ها در ۳ قسمت آورده شده است که در بخش اول آن (تا نام ۲۴) اسامی تک کلمه‌ای؛ بخش دوم (تا نام ۳۵) اسامی قیامت در قالب جمل
برنامه
گروه معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
**************************************
به افق آفتاب
******************************************
به نام ِ خدایی که دوست داره بندگانش اهل ِهجرت و رفتن باشن. هجرت از تاریکی به سمت ِ نور و روشنی.
******************************************
در یازدهمین روز از ماه ِ مبارک ِ رمضان و در  آستانه اوقات ملکوتی ِ اذان ظهر با شما همراه هستیم.
******************************************
برنامه امروز ما تقدیم به همه اونهایی که دوست دارن فقط بنده خدا باشن و هیچ وقت ازش دور نشن. اونها
گروه معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
**************************************
به افق آفتاب
******************************************
به نام ِ خدایی که بندگان استغفارکننده خودش رُ دوست داره.
و سلام
******************************************
در  آستانه اوقات ملکوتی ِ اذان ظهر و با دعای ِ به درگاه ِ خدای ِ بزرگ در تعجیل ِ در ظهور ِ حضرت حجت عج  ا... تعالی فرجه الشریف با شما همراه هستیم.
******************************************
برنامه امروز ما تقدیم به همه انسانهایی که دوست دارن تنها بنده خدا باشن و رضایت خدا ر
بسم الله الرحمن الرحیم
أنشطة إضافیة 

1: 100 لعبة علاجیة 


ت
اسم اللعبة
الهدف من اللعبة
الفئة العمریّة
أدوات اللعبة
الرابط

1
مواقف السیارات
تقویة التركیز عند الطفل
سنة فما فوق
ورقة بیضاء حجم A3، و أوراق ملونة مقطعة و قلم أسود عریض، و سیارات صغیرة ملونة بنفس ألوان الورق الملون، مع ضرورة وجودة سیارة بیضاء ، و بالطبع لن نحتاج لورق أبیض صغیرة ، لاحظ الفیدیو

2
أدواتی: أمیّزها باللمس!
تقویة التركیز عند الطفل
سنتان فما فوق
غطاء كرتون و أدوات تخص الط
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the Quran-Arabic]
[Persian]   [Russian]   [English]  [Dutch]   [French]   [German]   [Hindi]  [Chinese]   [Japanese]   [Spanish]   [Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]   [Italian]
 
سورة غافر - الرابع وا
-وصیت نامه سردار شهید سر تیپ حاج غلامرضا یزدانی فرزند محمد
بسم الله الرحمن
الرحیم
« اعوذ بالله من
الشیطان الرجیم»
« اشهد ان لااله الا
الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهدا ان علی ولی لله
لا اله الا الله و لا
نعبد الا ایاه     لا اله الا الله حسبی جل
الله    لا اله الا الله ما فی قلبی
غیرالله
بار الها: بنده ای هستم
پر گناه و روسیاه که با کوله باری خالی از صالحات و دوش سنگین از سیئات و گناه بر
پیشگاهت رهسپارم.
بار الها: روسیاهی
دلشکسته، سرگردانی م
-وصیت نامه سردار شهید سر تیپ حاج غلامرضا یزدانی فرزند محمد

بسم الله الرحمن
الرحیم

« اعوذ بالله من
الشیطان الرجیم»

« اشهد ان لااله الا
الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهدا ان علی ولی لله

لا اله الا الله و لا
نعبد الا ایاه     لا اله الا الله حسبی جل
الله    لا اله الا الله ما فی قلبی
غیرالله

بار الها: بنده ای هستم
پر گناه و روسیاه که با کوله باری خالی از صالحات و دوش سنگین از سیئات و گناه بر
پیشگاهت رهسپارم.

بار الها: روسیاهی
دلشکسته، سرگردا
آیا یک مرد خوب بهتر از زن خوب است؟
   
پرسش:روایاتی مانند نقص ایمان زنان و نیز روایت ذیل، چگونه قابل توجیه می باشد؟«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مَا مِنْ رَجُلٍ رَدِیٍّ إِلَّا وَ الْمَرْأَةُ الرَّدِیَّةُ أَرْدَى مِنْهُ وَ لَا مِنِ امْرَأَةٍ صَالِحَةٍ إِلَّا وَ الرَّجُلُ أَفْضَلُ مِنْهَا وَ مَا سَاوَى اللَّهُ قَطُّ امْرَأَةً بِرَجُلٍ إِلَّا مَا کَانَ مِنْ تَسْوِیَةِ اللَّهِ فَاطِمَةَ بِعَلِیٍّ (علیهما السلام)»آیا زنان خ
 
سوره 114. ناس آیه 1-6قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِمَلِکِ النَّاسِإِلَهِ النَّاسِمِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِالَّذِى یُوَسْوِسُ فِى صُدُورِ النَّاسِمِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ‏‌ترجمه(اى پیامبر!) بگو: پناه مى‏‌برم به پروردگار آدمیان.پادشاه آدمیان.معبود آدمیان.از شرّ وسوسه شیطان.آن که اندیشه بد در دل مردمان افکند.از جنس جنّ باشد یا انسان
معرفی سوره:
 
سوره ناس، صد و چهاردهمین (آخرین) سوره و از سوره‌های مکی قرآن که در جزء سی‌ام ج
مهدی غریبانی:
هر کسی وقتی عزیزی را از دست
می‌دهد، از خودش می‌پرسد: الان در چه وضعیتی است؟ آیا در بهشت برزخی است یا در دوزخ
برزخی؟ آیا می‌توانیم دستگیرش باشیم و برایش کاری انجام دهیم که وضعیت او بهتر از
قبل شود و اگر برای گناه و خطایی دچار عذابی است، او را نجات دهیم؟ آیا کسی که در
عالم برزخ ، دستش از دنیا و عمل کوتاه است، می‌تواند از عمل ما بهره‌ای برد؟ این
پرسش‌ها و امثال آنها، نویسنده را بر آن داشت تا به آموزه‌های قرآن مراجعه کند و
پاسخ
 
                                                                                              
برخى محقّقان، آموزه جهانِ پس از مرگ را از اختصاصات ادیان الهى دانسته‏اند که بشر به خودى خود نمى‏توانسته به وجود آن پى برد[1]؛ اما تحقیقات باستان‏شناسى از آثار به دست آمده از نخستین انسان‏هاى شناخته شده در زمین (نئاندرتال‏ها)[2] که غذا و ابزارهاى سنگى در مدفن مردگان قرار مى‏دادند، نشان مى‏دهد که آنان نیز به نوعى حیات جسمانى مرموز و نامعلوم براى مردگان قائل بو
آزمایش آنهاست تا آن ناپاکان بر اثر کشتن اهل بیت رسول خدا(ص) در طول تاریخ از افراد پاک جدا شوند و صالحان بر اثر تحمل ناملایمات و سختیهای راه حق، از ناپاکان مشخص گردند.
12. دنیا گذری
از جمله رموز موفقیت قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ، باور حقیقی آن گرامی به وعده های الهی بود. امام(ع) خود و یارانش به این وعده ها از اعماق جان ایمان داشتند و در هر فرصتی آن را به دیگران نیز متذکر می شدند. حضرت در یکی از خطبه های روز عاشورا این آیه را تلاوت فرمودند: (إِنَّ
 
 
عـــرفـان ســهراب
 
از دیرباز درایران عرفان  با ادب فارسی رابطه‌ای متقابل و عمیق و موقرانه‌ای داشته است و دارای پیشینه بسیار لطیف و پرذوق می‌باشد .
زبان عرفان از آغاز، زبان شعر و ادب بوده و چه اینکه سراسر  بوستان وگلستان سعدی  ومجموعه ی فاخر مثنوی مولانا و دیوان شمس مملو از آینه‌ی آیه های عرفان است وحافظ علیه‌الرحمه همه ذوق خود را برای تجلی اصیل عارفانه بکار می‌گیرد .
در عصر کنونی نیز سهراب سپهری در همه‌ی اشعار و آثار خود عرفان را بع
جمع و تالیف قرآن جمع آوری قرآن در 3 مرحله انجام شده است: 1. مرحله نظم و چینش آیه ها در کنار هم که شکل سوره ها را پدید آورد. این کار در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور حضرت بوده است. جای هر آیه و اسم هر سوره را خود حضرت مشخص کردند. روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص ثواب ختم قرآن، وارد شده؛ دلیل بر این است که ابتدا و انتهای قرآن، کاملا مشخص بوده است. در غیر این صورت سفارش ختم قرآن، بی معنا خواهد بود. 2. جمع کردن مصحف ها و صفحا
قصه ی عشق در قرآن
خداوند برای بهسازی و بازیابی  درک مردم و تقویت قوَه ی بالغ فکری بشر جهت تکامل از  ابزار قصه  در آموزه هایش استفاده کرده است که همه ی این قصه های حکمت آموز سربازان خدا محسوب شده و دارای رویکرد  مبانی تربیتی بسیار بالایی است
آیه 62 آل عمران:  إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلَّا اللَّهُ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
این همان سرگذشتِ واقعی (مسیح) است.  و هیچ معبودی، جز خداوند یگانه نی
چهل مناجات عاشقانهرحیم کارگر محمدیاری«سیدی! عبدک ببابک، اقامته الخصاصة بین یدیک، یقرع باب احسانک بدعائه فلا تعرض بوجهک الکریم عنّی و اقبل منّی ما اقول».[1]ای
مولای من! بنده‎ات بر در ایستاده و تو را می‎خواند و درب احسانت را به
مناجات‎هایش می‎کوبد. پس از راه بزرگواری روی از من مگردان و آنچه می‎گویم
بپذیر.خــدایــا بر در تـو بندة تـوسـتهمی خواهان آن گل خندة توستتو روی نازنیـن از مـن مـگـردانبـزرگـی و کـرم زیـبنـدة تـوست«اللهم! إنّی اتوب
منظور از شاخصه های افراط و تفریط چیست؟
پرسشگر گرامی با سلام و سپاس ؛شاخصه اصلی افراط و تفریط خارج شدن ازمسیراعتدال است ، در صورت خارج شدن از اعتدال اگر زیاده روی در امری انجام گیرد به آن افراط و در صورت کم کاری به آن تفریط می گویند ، اذا با شناخت اعتدال شاخصه های افراط و تفریط روشن می شود .- اعتدال و میانه روی در اسلاماعتدال و میانه روی، همان گونه که از نامش پیداست، به معنای پیمودن و گزینش راه میانه و وسط و عدم تمایل به دو طرف افراط و تفریط می با

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها