نتایج جستجو برای عبارت :

نشست گفت و گویی درباره منصوب کردن امام مهدی (ع)

عنوان : نشست گفت و گویی درباره منصوب کردن امام مهدی (ع)
موضوع : بررسی موضوعی خلافت و وصایت امام مهدی
ارائه شده در : دانشکده عالی پژوهش‌های دینی و زبان‌شناسی
کارشناسان : 1- د. عبد الرزاق هاشم / مدیر الندوة 2- د. علاء السالم 3- د. زکی الصبیحاوی 4- الاستاذ الشیخ أحمد الحلی
تاریخ : 8 ربیع الاول 1438 المصادف: 8 / 12 / 2016
لینک‌های دریافت : pdf farsi + video
برگزاری نشست معرفی و بلندخوانی کتاب هشت قصه از امام جواد (ع):
همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه امام محمد تقی (ع) نشست معرفی و بلندخوانی کتاب  هشت قصه از امام جواد (ع) نوشته حسین فتاحی توسط سحر همامی کتابدار کتابخانه و با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه برگزار گردید.
سوال: آیا در حال حاضر و بسط ید ولی فقیه، اقامه نماز عید فطر و قربان فقط توسط ولی فقیه و نمایندگان وی که مجاز به اقامه هستند باید انجام شود یا این‌ که ائمه جماعات هم در مساجد و جاهای دیگر می‌‌توانند اقامه نمایند؟
 اقامه نماز عید برای‌ غیر منصوبان از طرف ولی فقیه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشکال ندارد اگرچه بهتر است که غیر از منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدّی اقامه‌ی آن نشود.
در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقا
بسمه تعالی در طی برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای تعدادی از کتابهای نهمین جشنواره رضوی توسط اعضای کتابخانه ارائه شد:
1. ابوالفضل نهضت رضوی: زندگینامه حضرت احمدبن موسی از محمدرضا سنگری
2. سیره تقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره امام رضا(ع) از جواد محدثی
3.ماه هشتم: زندگینامه کوتاه و مستند امام رضا (ع) از مهدی غلامعلی
4. مهارتهای زندگی در سیره رضوی از محمدرضا سنگری
5. مهر ولایت در آسمان ایران: نگرشی بر زندگانی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع) از آیت الله
مشاور امور جوانان شهردار آب پخش منصوب شد.
به گزارش سفیر جنوب؛ مهندس اعظم صمصامی شهردار آب پخش در حکمی،مهندس بهزاد بویری را به عنوان مشاور افتخاری خود در امور جوانان و برنامه ریزی منصوب کرد.
مهندس بویری از جوانان شایسته،تحصیلکرده و فعال اجتماعی شهر آب پخش است که مشاور عمرانی رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتستان را نیز در کارنامه خود دارد.

ادامه مطلب
انتصاب مشاور مدیرعامل از سوی مدیرعامل  شرکت هواپیمایی آسمان
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در حکمی  مهندس صمد امین زاده را به عنوان مشاور  مدیرعامل این شرکت هواپیمایی منصوب کرد.
‌به گزارش روابط عمومی  در حکمی صمد امین زاده را به عنوان مشاور مدیرعامل این شرکت هواپیمایی منصوب کرد.در این حکم آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ویژه حضرتعالی در امور مختلف صنعت هواپیمایی، بدینوسیله بعنوان مشاور مدیرعامل منصوب میگردید. 
امام صادق ع یکی از غلامانش را پی کاری فرستاد او دیر کرد امام بدنبالش رفت دید خوابیده است بالای سرش نشست و بادش میزد تا بیدار شد امام صادق ع باو فرمود فلانی بخدا تو این حق را نداری که شب و روز هردو بخوابی  شبت برای خود و روزت از ان ماست 
 
انشا در مورد امام زمان کلاس هفتم انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشایی درباره ی ظهور امام زمان انشا احساسی در مورد امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی انشا در مورد امام زمان عج الله انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشاء درباره امام زمان (عج)
ادامه مطلب
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست «تجلی عاشورا در شعر و ادب فارسی» عصر یکشنبه ۲۴ شهریور ماه، با سخنرانی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات آیینی و جمعی از معاونان و مدیران کل نهاد، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.
در این نشست علیرضا مختارپور با اشاره به برخی بحث‌های مطرح شده درباره تأثیر واقعه عاشورا در ادبیات فارسی
برگزاری نشست معرفی کتاب امام حسن (ع):
همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)  و  کریم اهل بیت، به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه، نشست معرفی و بلندخوانی کتاب امام حسن (ع) نوشته حسین فتاحی با حضور جمعی از دانش آموزان برگزار گردید.
تصاویر حضور سردار قاآنی در میان شهدای تخریب‌چی لشکر ۲۱ امام رضا (ع)
سردار قاآنی در دوره‌ای از دفاع مقدس به فرماندهی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) منصوب شد که تصاویر پیش رو حضور وی را بین نیرو‌های تخریب‌چی و غواص نشان می‌دهد.
وی در طول دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر‌های «۵ نصر» و «۲۱ امام رضا (ع)» را برعهده داشت و مدتی نیز معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه را برعهده گرفت.
کتابخانه مرحوم حاج عیسی رضایی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نشست کتابخوان ویژه ماه محرم را در محل کتابخانه برگزار نمود. در این نشست، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به معرفی کتابهای خود که در زمینه امام حسین و واقعه کربلا بود پرداختند.  کتاب لهوف ، سیمای امام حسین، امام حسین از مدینه تا کربلا.حماسه عاشورا  از جمله این کتابها بود.

خدمت آیت الله حق شناس عرض میکردند دعا کنید امام زمان را ببینیم.
 
ایشان می فرمودند: شمر هم امام زمان خود (امام حسین علیه السلام) را دید اما بر سینه او نشست و سر از بدنش جدا کرد.
 
شما کاری کنید امام زمان به دیدن شما بیایند.
 
مهم حال فعلی افراد است که در جهت حق و شرع حرکت کنند و وظایف خود را انجام دهند، اگر نه دیدن و ملاقات با بزرگان و حتی معصومین دلیل بر صداقت و درستی فرد نیست.
 
#آیت_الله_حق_شناس#دیدار_امام#معرفت_امام 
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه: پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی باید بخش مهمی از خطبه های نماز جمعه ائمه باشد.
به گزارش شریعت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،  حجت الاسلام و المسلمین قریشی در نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت استان با اشاره به استناد به اهمیت خطبه های نماز جمعه در جهت دهی عقلی و شرعی جمعه گفت: باید در خطبه های نماز جمعه بر پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی توجه بسیاری شود.
ماموستا بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه ب
به همت دفتر هنر و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، «دیدبان»، نشست اکران و نقد و بررسی مستند «ایکسونامی» در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد. در این نشست آقای محسن آقایی (کارگردان مستند) و دکتر سجاد مهدی زاده (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام) حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر حول موضوع انقلاب جنسی در جامعه ایرانی پرداختند.
ادامه مطلب
به همت دفتر هنر و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دیدبان، دومین نشست بررسی و آسیب‌شناسی 40 سال مواجهه جمهوری اسلامی با موسیقی با عنوان «ساز مخالف!» در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد. در این نشست دکتر نادر جعفری (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) و آقای محمدباقر معلم (مدیر سابق  مرکز سرود و موسیقی صداوسیما) حضور داشتند و به ارائه آراء و نظراتشان پرداختند. در ادامه برش‌هایی از صحبت‌های دکتر نادر جعفری و آقای محمد
امام مهدی(حجت بن الحسن): هر آنچه درباره امام زمان و علت غیبت آن حضرت باید بدانی.
امام مهدی (حجت بن الحسن) : حجت الاسلام هادی قطبی، نشر بهار دلها
 
معرفی:
خیلی سوالات درباره ی امام زمان در ذهنها موج می زند. اگر چرایی قبل و بعد از ظهور روحت را بی تاب کرده ؟اگر حوصله ی کتاب سنگین و سخت و طولانی نداری این کتاب کمک خوبی است.
بریده کتاب:
البته در زمان حضرت، به همان میزان که شیطان نیست، امتحانات هم سخت تر خواهد شد. مانند حاضر شدن در جلسه امتحان با کتاب است.
 نشست کتابخوان با موضوع محوری مهدویت در تاریخ1398/08/21 
راس ساعت 10 صبح در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) برگزار می گردد.
لذا از کلیه دوست داران کتاب دعوت می شود به کتابخانه عمومی
امام حسین (ع) واقع در مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند. 
خرید کتاب صلح امام حسن برای کسانی که به دنبال درک واقعی و حقیقی و صحیح از تاریخ اسلام هستند بسیار عالی است.
این کتاب ترجمه مقام معظم رهبری است و درباره چرایی صلح امام حسن بن علی ع نوشته شده است.
برداشت آزاد از کتاب صلح امام حسن بن علی ع:
خرده گیری های سیاسی از اوامر و فرمایشات امام حسن بن علی ع ایشان را مجبور به صلح کرد، نه مثل برجام که آقایان هیئتی دولت با خوشحالی و بدو بدو رفتند امضا کردند!
این کتاب را میتوان از انتشارات انقلاب اسلامی دریافت ک
در سومین نشست س.ح.ب.ا به موضوع جنبه های حقوقی بین المللی خروج احتمالی جمهوری اسلامی ایران از NPT خواهیم پرداخت. میهمان من در این نشست، دوست و همکار محترم آقای دکتر خلف رضایی، استادیار دانشگاه امام صادق (ع) هستند. از علاقمندان مباحث حقوقی بین المللی دعوت می کنیم با عضویت در صفحه اینستاگرامی س.ح.ب.ا در این نشست مشارکت نمایند.این نشست روز سه شنبه  22 بهمن و از ساعت 21 برگزار خواهد شد.
هوالعلم امام العملعلوم و معارف حقه حقیقیه اگر در مرتبه لفظ و کلمات باشد تعبیر به علم فکری می شود و اگر در متن معلوم و به درک شهودی وچشیدنی باشد تعبیر به علم شهودی و ذوقی می شود و این غایت قصوای علمی طلاب علوم و دانشجویان معارف حقه الهی است که هر مومنی به علم شهودی نائل آید فیلسوف حقیقی نامیده می شود و اگر بسوی عرفان حقیقی که همان عرفان به توحید صمدی قرآنی هست رهسپار شود آنگاه علم مکسوب وی به جایگاه رفیع امامت عمل عرشی والهی منصوب می شود پس ای ط
شورای آموزش و پرورش منطقه آب پخش صبح امروز به ریاست علی تنگ ارمی بخشدار در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
در این نشست،امام جمعه،بخشدار،شهردار،رئیس آموزش و پرورش،رئیس شورای شهر،نمایندگان معلمان و دبیران مطالب خود را مطرح کردند.

ادامه مطلب
 
 
حضرت مهدی(عج) در چند سالگی به امامت منصوب شدند؟✅ 5 سالگی
غیبت صغری امام زمان(عج) چند سال طول کشید؟✅69سال
غیبت کبری امام زمان(عج)از چه سالی شروع شد؟✅از سال 329 قمری
اولین نشانه ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟✅طلوع خورشید از مغرب
نمایندگان امام زمان(عج)در غیبت کبری چه کسانی هستند؟✅مراجع شیعه که عالم به فقه، روایت و کتاب خدا هستند
هنگامی که حضرت مهدی (عج) به دنیا آمد بر بازوی راستشان چه نوشته بود؟✅"جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا "
کدام معصو
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 37}
 
زمین از حجت خالی نمی ماند
 
شیخ اشراق درباره وجوب امامت می‌نویسد: «جهان هیچ‌گاه از حکمت و از وجود کسی که دارای حکمت باشد و حجج و بینات خدا نزد او باشد، خالی نبوده است و این چنین کسی خلیفه خداست و تا زمین و آسمان برپاست، چنین خواهد بود... و زمین هرگز از چنین انسانی تهی نخواهد بود... اینکه می‌گویم ریاست با اوست مقصودم حکومت ظاهری او نیست، بلکه گاهی در نهایت پنهانی (غیبت) به سر می‌برد... ریاست جامعه با این انسا
صدایت از صدای متهم بالاتر بود...!
امیرالمومنین ابوالاسود دُئلی را که یکی از شخصیت های بزرگ شیعه در بصره، و از مجاهدانِ همراه امام در صفین و جمل بود به عنوان قاضی منصوب کرد.مدتی نگذشت که او از این مقام عزل شد!ابوالاسود نزد امام آمد و گفت: چرا مرا عزل کردی؟ من که خیانت و جنایتی نکرده بودم!امیرالمومنین در پاسخ او فقط همین جمله را گفت: "من با چشم خود دیدم صدای تو از صدای متهم بالاتر می رود...!"همین...
ولّی ابا الاسود الدٌؤلی القضاء، ثمّ عَزَله فقال له:
ببنید امام معصوم درباره امام زمان عج چه میگوید :
امام صادق ع :  این گونه خطاب می کند:«ای آقای من، 
غیبت تو خواب از من ربوده، بسترم را برایم تنگ ساخته،روح و روانم را بی‌تاب کرده است.
منبع :کمال الدین / ج2 / باب 33
چند شب برا ظهورش نخوابیدیم؟!
چقدر گریه و ناله کردیم؟!
چقدر ندبه و عهد خوانده‌ایم؟!
چقدر انفاق و نذر کرده ایم؟!
⛔️در کل برا ظهورش چه کرده ایم
 
.#نشر_صدقه_جاریستhttp://eitaa.com/joinchat/2238513161C70e8a50686•┈••✾✾••┈•
دراگان اسکوچیچ در نخستین نشست خبری خود به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد چگونگی حضورش در تیم ملی، اهداف خود در این تیم و آینده‌اش روی مهمترین نیمکت فوتبال ایران مواردی را بیان کرد
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین نشست خبری رسمی خود در این سمت اظهار داشت: پیش از هر چیز روز مادر را تبریک می‌گویم. بدون وجود مادران هیچ‌کدام از ما نبودیم. ابتدا می‌خواهم درباره تیم ملی، برنامه‌های آن و آماده‌سازی تیم بگویم. د
امام رضا (ع) در وصیت‌نامه شهداعاشقانه های شهدا برای امام رئوفگزیده‌ای از کلام شهدا درباره امام رضا (ع) 
؛ همه شیعیان به اهل بیت (ع) عشق و ارادت وافری دارند اما این عشق در نظر شهدا، موج متفاوت‌تری داشت که آنها را همچون خاندان محمد و آل محمد (ص) به سوی جبهه‌های جنگ کشاند تا خونشان، پاسدار دین و عشق به اهل بیت (ع) باشد.
ادامه مطلب
امام باقر ع درباره قول خدای عزوجل و بمردم سخن نیکو گویبد فرمود بهتربن سخنیکه دوست دارید مردم در باره شما گویند درباره مردم بگویید. امام. صادق ع در باره قول خدای عزوجل  وخدا مرا مبارک ساخت هر گجا باشم فرمود یعنی سود مند. ساخت رسولخدا ص فرمود احترام گذاشتن بمسلمان مو  سفبد از جمله تجلیل  خداست
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
#صله_امام
در کتاب من لا یحضره الفقیه در باب صله امام آمده که: از امام صادق علیه السلام درباره فرموده خداى - عزّوجلّ - : مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً؛ چه کسى به خداوند وام نیکویى مى دهد، سؤال شد. آن حضرت فرمود: درباره صله امام نازل شده.

امام صادق (ع) فرمودند:
 هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگی
«مواردی از ازدواج اجباری کودکان بعد از شیوع کرونا و بیکاری خانواده‌ها گزارش شده است کمتر از دو ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و هر روز زوایای جدیدی از میزان آسیب‌زایی این ویروس برملا می‌شود.» زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی (علیه السلام) با بیان این مطلب درباره بلایی که کرونا سر خانواده های آسیب دیده آورده است، صحبت کرد. اینکه این افراد حالا در چه شرایطی به سر می‌برند و کرونا چه تأثیری بر آنها داشته موضوعی است که در نشست آنلاین جم
محمدمهدی لطفی با معرفی فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با حکم استاندار اصفهان به‌عنوان بخشدار جدید میمه منصوب شد.
  به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ۲۵ فرودین ماه امسال در پی انتخاب شهرام آذرپی بخشدار سابق میمه به‌عنوان معاون عمرانی فرمانداری شهرستان تیران و کرون بعد از گذشتن چند روز از رفتن وی طی حکمی از سوی فرماندار سابق شهرستان شاهین‌شهر و میمه، محمد امیری تا انتخاب بخشدار جدید به‌عنوان سرپرست جدید بخشداری میمه انتخا
محمد بن حسن(ع) (متولد ۲۵۵ق)، مشهور به ،  و ، دوازدهمین و آخرین امام شیعیان امامی است که امامتش پس از شهادت امام عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری آغاز شد و تا پس از ظهور او در آخرالزمانادامه خواهد داشت. به باور شیعیان، او همان مهدی موعوداست، که پس از یک دوران طولانی غیبت، ظهور خواهد کرد.
 
بر اساس منابع شیعی، تولد امام زمان مخفی بود و جز چند تن ازیاران خاص امام حسن عسکری(ع)، کسی او را ندید از این رو پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، برخی از شیعیان د
بعد از شهادت امام عسکری (ع) امام مهدی (عج) از طریق نشان دادن کرامت ها و شواهد
صدق (معجزه یا شبه معجزه) وجود و امامت خویش را برای شیعیان امام عسکری (ع)
نمایاندو حجت را بر آنان تمام کرد. سعد بن عبدالله اشعری قمی می گوید: «حسن بن نضر»
که در میان شعیان قم جایگاه ویژه ای داشت، بعد از رحلت امام عسکری (ع) در حیرت بود.
او و «ابو صدام» و عده ای دیگر تصمیم گرفتند که از امام بعدی جویا شوند. حسن بن نضر
نزد ابو صدام رفت وگفت: امسال می خواهم به حج بروم. ابو صدام از
چهارمین نشست کتابخوان سال با معرفی شش اثر در کتابخانه برگزار گردید.
در این نشست شش نفر به معرفی کتاب پرداختند که به این شرح است:
8 قصه از امام جواد (ع)، نوشته: حسین فتاحی، ارائه توسط : ابوالفضل محققی (عضو کتابخانه).
درختی که بال درآورد، نوشته: مجید ملامحمدی، ارائه توسط: ابوالفضل رجبی (عضو کتابخانه).
امام رضا (ع)، نوشته: زهرا عبدی، ارائه توسط: ابوالفضل بیگلری (عضو کتابخانه).
کبوترها و آهوها، نوشته: سیداحمد میرزاده، ارائه توسط: امین کریمی (عضو کتابخ
امام صادق ع در باره قول خدای و عزوجل ستایش خدایی را که مارا باین نعمت راهنمایی نمیکرد ما را نمیافتیم 43 سوره 7 فرمود چون روز فیامت شود پیغمبر ص وامیرالمومنین وامامان ز فرزندان اورا بخوانند انها برای رسیدگی بحساب وشفاعت مردم منصوب شوند ون شیعیانشان انهارا ببینند گویند وستایش خدایی را که مارا باین نعمت رهبری کرد واگر خدا ما را رهبری نمیکرد هدایت نمی شدیم یعنی خدا مارا باین بولایت میرالمومنین وامامان از عرزندانش ع رهبری فرمود 
 
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_3
گفتیم که مقدمه انس،ارتباط و دوستی است. وتا انسان با کسی درارتباط نباشد نه میتواند او را بشناسدو نه میتواند با او انس بگیرد.
 ☎️     ارتباط با امام زمان (عج)نیز به همین ترتیب است.
❤️ انواع ارتباط با امام (عج) :
1- ارتباط ظاهری یا ملاقات با امام:این نوع ارتباط هم ممکن است به دو طریق اتفاق بیفد :
‍♂ الف): شخص امام را ببیند ولی نشناسد. این مورد طبق روایات، ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.
شیخ صدوق از یکی از نواب خاص آن ح
به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است...
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خمینی)
.
هر وقت اسم امام کاظم ع میاد ناخودآگاه یاد این صفت بارز ایشون
میوفتم...(کظم غیض)
هر وقت هر شرایطی عصبانی میشم یا یه نفر 
عصبانیم میکنه یاد امام موسی کاظم ع میوفتم...
میگم مگه امامت نیست؟؟
خب امام ینی چی؟؟ینی الگوی تو...ینی کسی که پیشوای توئه...
پس باید از ایشون الگو بگیری...خشمتو بخوری...عصبانیتتو فرو ببری...
امام موسی کاظم (ع) اینقد مظلوم بودن که بیشتر
 سالای زندگیشونو تو زندان بودن...
اگه الان امام رضا ع دارین...اگه امام رضا ع رو میشناسین....اگه از سفره
داستان کوتاه درباره نیمه شعبان انشا در مورد امام زمان برای کودکان انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشا احساسی در مورد امام زمان شعر در مورد نیمه شعبان انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشا در مورد امامت امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی
انشا در ادامه مطلب
ادامه مطلب
می گویند مردی خراسانی رفت پیش امام صادق علیه السلام که ما می خواهیم قیام کنیم. امام صادق علیه السلام گفتند برو توی تنور. گفت من؟! من شیعه و محب و فلان، چرا من توی تنور بروم؟! صحابۀ دیگری از امام صادق علیه السلام آمد. گفتند برو توی تنور. رفت و نشست و همان طور داشت صحبت می کرد. بعد امام گفتند هر وقت به این نقطه رسیدید ما خودمان می دانیم کی قیام کنیم؛ یعنی بحث معرفت امام به شعر و حرف نیست، به عمل است. هر کاری هم که قرار است عمل شود تمرین می خواهد. به نظ
 نشست طرح مسئله امنیت اتوماسیون صنعتی و اینترنت اشیاء  در شانزدهمین دوره کنفرانس رمز در  7 شهریور 1398، با هدف هم‌‌افزایی دانش پژوهش‌گران و صنعت‌گران حوزه امنیت اطلاعات و نیز انتشار یافته‌‌های نو و بدیع در این زمینه، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
شرکت در نشست: لینک
ادامه مطلب
انتصاب مشاور جوان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشمر ؛  طی حکمی از سوی محمد شایگان رئیس اداره  ورزش و جوانان کاشمر مشاور جوان این اداره  بنام دکتر مهدی ناظمی را منصوب کرد.
به گزارش گروه اجتماعی ترشیز اسپرت ؛ محمد شایگان رئیس اداره ورزش و جوانان  کاشمر مشاور جوان خود را منصوب کرد.
 دکتر مهدی ناظمی پیش از این مدیر گروه بخش تربیت بدنی مرکز آموزش عالی شهرستان کاشمررا در کارنامه خود دارد.
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
 
 
امام معلم شریعت و مامور اموختن درست زندگی کردن است
امام طبیب نیست . امام شافی نیست . امام قاضی الحاجات نیست . امام در امور خداوند دخالت نمیکند
امام بنده مقرب خداوند است با مسئولیت و اختیارات محدود
از امام و دین سواستفاده نکنید تا در چنین اوقاتی ناتوان جلوه داده شوند!
"ای کسانیکه با زبان ایمان آوردید . با قلب ایمان بیاورید"
 
 
 
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای :
 به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه ، نشست کتابخوان  با حضور جمعی از نوجوانان  علاقه مند به مطالعه  در محل کتابخانه برگزار گردید. در این نشست اعضای فعال کتابخانه به معرفی کتابهای مورد علاقه خود پرداختند.
تصویری از یک حدیث به زبان عربی و  انگلیسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره حضرت زهرا سلام الله، امام علی،امام حسن و امام حسین علیهم السلام آماده شده است. در این تصویر، از منابع اهل سنت برای این حدیث استفاده شده است.
ادامه مطلب
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب خوان  دفاع مقدس، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان با حضور نوجوانان برگزار شد.
در این نشست ،نوجوانان با مطالعه زندگینامه شهدا دفاع مقدس ،کتابهای خوانده شده را با علاقه مندان به اشتراک گذاشتند.
 
                                                                                                    
مردم حقیقتاً در عمل به توصیه‌ی امام کوتاهی‌ای نکردند و نمی‌کنند. سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟
(...) امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود «باحکمت» و «باتدبیر»، انسانی بود «پارسا» و «پرهیزکار» و «دلبسته‌ی به خدای بزرگ»، «دلباخته‌ی به ذکر الهی»؛ امام مر
       امروز نشست مشترک نمایندگان بنیاد طلوع کوثر کویر میبد؛ موسسه خیریه اباصالح(عج)؛ مرکز نیکوکاری لبخند انتظار و نماینده دفتر امام جمعه در خصوص تامین منابع تهیه ماسک؛ اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا و بالاخره تامین وجه قربانی ( احتمالا شتر)تشکیل شد و مقرر شد شماره حساب مرکز نیکوکاری لبخندانتطار و برای جمع آوری وجه قربانی هم شماره کارت موسسه خیریه اباصالح (عج) به شماره  ( 2870- 9950 - 7011  -6037 )  در بانک کشاورزی معرفی شد.
 
به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب خوان  دفاع مقدس، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان با حضور نوجوانان برگزار شد.
در این نشست ،نوجوانان با مطالعه زندگینامه شهدا دفاع مقدس ،کتابهای خوانده شده را با علاقه مندان به اشتراک گذاشتند.
 
                                                                                                    
سرکه یکی از غذاهای مفید می باشد که متاسفانه امروز مورد غفلت واقع شده است (مراد این مطلب سرکه طبیعی می باشد نه سرکه های صنعتی)
در این آموزش؛ احادیثی از امام جعفر صادق(علیه السلام) که موسس مکتب علمی صادقیه می باشند را درباره "خواص سرکه" بیان می نماییم.
 
* امام صادق علیه السلام :سرکه، تلخه را فرو می نشاند، قلب را زنده می سازد، کِرم های شکم را می کُشد و دهان را استحکام می بخشد.
 
* امام صادق علیه السلام :سرکه، نیکو خورشی است. تلخه را می شکند، قلب را زن
✅ گوگل به‌صورت جداگانه در نشست AndroidDeveloper اعلام کرد که سیستم‌عامل اندروید از این پس قرار است به‌صورت رسمی از نمایشگرهای تاشدنی پشتیبانی به عمل بیاورد. یکی از ویژگی‌ها این است که می‌توان به برخی اپلیکیشن‌ها دستور داد تا هنگام باز و بسته شدن دستگاه واکنش‌‌های خاصی نشان دهند.
نشست مدیران و مدرسین علوم دینی اهل سنت شمال کشور با هدف تحول حوزه‌های علمیه بر اساس نیاز‌های روز جامعه، امروز در گرگان برگزار شد.
به گزارش شریعت نیوز ، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مطالعه، تحقیق، مشاوره و پرسش و پاسخ را از مهمترین ویژگی های مدیران و مدرسان حوزه های علوم دینی دانست و گفت: با توجه به نیازهای جامعه تحول در حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد که در متون درسی بر اساس نیازهای جامعه تحول ایجاد شود.
امام جمعه نگین شهر
براش  سوال شده بود...
این که چطور همه توی مشهد با امام رضا (ع) حرف می زنند و همه هم می فهمند که امام به حرفهاشون گوش می کنه...
کسی نمی گه الان امام رضا (ع) سرش شلوغه و وقت نداره به حرفهای من گوش کنه....
کسی نوبت نمی گیره با امام رضا (ع) حرف بزنه...
اصن چجوری امام رضا (ع) در یک لحظه با هزار نفر حرف میزنه؟!.....
شب میشه...
خواب می بینه توی مشهده و جلوی هر زائر یه امام رضا نشسته:)
دیگه سوالای ذهنش تموم میشه:)
احتراماً بدینوسیله به استحضار میرساند طی هماهنگی های صورت پذیرفته شرکت چند منظوره جهاد نصر با آستان مقدس رضوی در خصوص زائر شهر رضوی که منصوب به امام رضا (ع) در زمین 35 هکتاری به عنوان اسکان ارزان یا رویکرد تکریم از مهمانان امام رضا (ع) با امکانات رفاهی بسیار عالی که هر سوئیت در فضای نورگیر و بزرگ 45 متری و امکانات خوبی مانند تخت و پتوی درجه یک، سیستم سرمایشی و گرمایشی، یخچال و تلوزیون، حمام و سرویس بهداشتی، چای ساز، فلاکس چای، وسایل غذاخوری در
✨✨منبراخلاقی عالی 
✳️حجت الاسلام عالی☘کبوتربازهایی که پول برای امام صادق(ع) جمع کردند☘
مفضل ابن عمر از شاگردان خوب امام صادق علیه السلام بود. در کوفه زندگی می کرد و با افرادی که کبوترباز بود نشست و برخاست می کرد. 
بعضی از مقدسین کوفه خیلی ناراحت شدند که او شاگرد امام صادق علیه السلام است چرا باید با آنها رفت و آمد کند. وقتی مقدسین به مدینه برگشتند به امام صادق علیه السلام موضوع را اطلاع دادند. 
حضرت چیزی نفرمود و نامه ای به آنها داد و فرمو
نشست و هم اندیشی دهیاران باراندوزجنوبی با حضور بخشدار محترم بخش مرکزی و دبیردهیاران بخش. 
 مسجدولیعصر بالانج_1398/3/28
درحاشیه و انتهای نشست دهیاران باراندوز جنوبی,
خانم صنم دلیرابگرمی, دهیار بالانج, با رای قاطع دهیاران دهستان
در مسئولیت دبیردهیاران باراندوز جنوبی ابقا شد.
منبع؛ کانال خبری بالانج
به اطلاع می رساند نخستین نشست همایش نظریه قانون اساسی کارل اشمیت در روز چهارشنبه اول اسفند ماه 1397 از ساعت 8 الی 17 در دانشکده حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.لازم به ذکر است ثبت نام برای شرکت در نشست الزامی می باشد. لذا از علاقه مندان به حضور درخواست می شود مشخصات خود را (نام، نام خانوادگی، رشته، مقطع و دانشگاه محل تحصیل) به آدرس ذیل ارسال نمایند.Schmittconstheory@gmail.com
 

برنامه های هفته کتاب و کتابخوانینشست علمی با حضور امام جمعه محترم شهرستان معرفی کتب توسط امام جمعه محترمبازدید امام جمعه محترم و مدیریت محترم از کتابخانه مدرسهبازدید از کتابخانه آستان قدس شهرستان و ثبت نام چندی از طلاب در این کتابخانه 
نصوص مربوط به امام عصر (عج) از طریق شیعه و سنّی بسیار است و در کتابهای مختلف ذکر شده است، در اینجا فهرست برخی از آنها را که مؤلّف محترم «منتخب الاثر» در کتاب خود آورده، نقل می شود:1- درباره ی این که امامان دوازده نفرند و اوّل آنها علی علیه السلام و آخر آنها مهدی (عج) است. 91 حدیث2- احادیثی که به ظهور آن حضرت مژده می دهد. 657 حدیث3- روایاتی که آن حضرت را از دودمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم می داند. 389 حدیث4- روایاتی که می گوید: اسم و کنیه او مانند پی
خاطراتی از رابطه رهبر انقلاب و آیت‌الله ملکوتی

آیت‌الله شیخ مسلم ملکوتی، پنج‌شنبه سوم اردیبهشت، بر اثر بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت. ایشان در جرگه‌ی نخستین شاگردان امام خمینی رحمه‌الله در نخستین سال تدریس حضرت امام رحمه‌الله در زمان حیات آیت‌الله بروجردی محسوب می‌شوند. آیت‌الله ملکوتی در سال‌های تبعید حضرت امام رحمه‌الله به عراق، در نجف حضور داشته و ضمن تدریس در حوزه‌ی علمیه‌ی نجف اشرف، در خدمت امام رحمه‌الله و در متن مبارز
درس‌گفتار نخست: نظر خاقانی درباره‌ی عرفان چیست؟

پانزدهمین نشست از مجموعه‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی خاقانی به
«گرایش خاقانی به عرفان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنرانی دکتر
مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. با اینکه شالوده‌ی بسیاری از قصاید
خاقانی بر توحید و موعظه و حکمت و انزوا و فقر و مسائلی از این دست استوار است و قصایدی
که رهاورد حج اوست نیز از همین قسم است، کمتر درباره‌ی گرایش خاقانی به عرفان و تصوف
بحث شد
♦ احادیث مهدویت ♦
نصوص مربوط به امام عصر (عج) از طریق شیعه و سنّی بسیار است و در کتابهای مختلف ذکر شده است، در اینجا فهرست برخی از آنها را که مؤلّف محترم «منتخب الاثر» در کتاب خود آورده، نقل می شود:1- درباره ی این که امامان دوازده نفرند و اوّل آنها علی علیه السلام و آخر آنها مهدی (عج) است. 91 حدیث2- احادیثی که به ظهور آن حضرت مژده می دهد. 657 حدیث3- روایاتی که آن حضرت را از دودمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم می داند. 389 حدیث4- روایاتی که می گوید: اس
12 عنوان منابع‌نهمین‌دوره‌جشنواره‌کتابخوانی‌رضوی‌به‌شرح‌زیر‌است:  
1
کودک
)متولدین 1390 تا
)1394
کبوترها و آهوها
سید احمد
میرزاده
به نشر شعر
2
فاطمه و فاطمه:
سالماهلل علیهما شباهتهای حضرت معصومه با حضرت زهرا
محمد
مهاجرانی
زائر شعر
3 امام رضا
زهرا عبدی جمکران داستان علیهالسالم
4 هشت قصه از امام جواد
حسین علیهالسالم
فتاحی
قدیانی داستان
5
نوجوان
)متولدین 1381 تا
)1385
راز آن بوی شگفت؛
فریبا کلهر به نشر داستان علیهالسالم داستانی بر اساس زندگی اما
 
 
 
درآمد:
نواندیشی دینی یکی از سر‌فصل‌های مهم و کاربردی در حوزه‌های علمیه است. امروزه تقریبا در بسیاری از نشست‌های علمی، ابعادی از این سرفصل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. شناخت نواندیشی‌دینی و مبانی آن و آشنایی با نظر امام و رهبری پیرامون این سرفصل، از مهمترین مباحث موجود است؛ لذا برآن شدیم تا با مصاحبه‌ای با حجت الاسلام صبوری به بررسی ابعاد مختلف این سرفصل بپردازیم. حجت الاسلام صبوری از جمله پژوهشگران جوان حوزه هستند که چندین سال
خب البته توصیه و موعظه و حتی پیشنهاد برای زیارت بامعرفت امام رضا، کار هر کس نیست. من هم نه درس‌خوانده‌ام و نه حتی مهارت دینی دارم در این مورد و این است که نمی‌توانم حرفی درباره‌ی نحوه‌ی زیارت همراه بامعرفت امام رضا بزنم؛ این از این.پس حرفم از گفتن مقدمه‌ی بالا چیست؟ راستش قصد کردم از تجربه‌های معمول که هرکدام ما در زیارت امام رضا داریم کمی بنویسم. اینکه می‌گویم از تجربه‌های مختلف هم لزوماً به این معنی است که من خیلی آدم جهان‌دیده و بات
ارائهٔ فشرده‌ای در نشست عقل سرخ داشتم با موضوع شهادت سردار سلیمانی و آخرالزمانی شدن جامعه. منظورم از آخرالزمانی شدن در واقع مواجهه با مسئلهٔ آخر الزمان، به ویژه، آزمونی برای مواجههٔ جبههٔ حق و باطل بود. به بیان دیگر مصرح شدن و آشکار شدن بیش از پیش جبههٔ حق و تمایز آن از جبههٔ باطل و اهمیت این مقوله برای آمادگی جامعه برای دوران ظهور.
این نشست را خبرگزاری‌های ایکنا و مهر و آنا پوشش دادند. طبق معمول خبرنگاران محترم به سرعت مطلب را شنیده و تدوی
 
 
 
 
یحیی بن اَکثَم یکی از دشمنان خاندان رسالت و منکر مسأله امامت بود، بین او و امام جواد «علیه السلام» بارها بحث و مناظره پیش می‌آمد. ولی همیشه یحیی محکوم و مغلوب می‌شد؛
چنانکه خود وی به یکی از این مناظرات که دربردارنده علم غیب امام است اشاره کرده، می‌گوید :
روزی داخل مسجد مدینه شدم و قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله را طواف می‌کردم ، در آن میان محمد بن علیٍ الرضا علیه السلام را دیدم که مشغول طواف است. درباره مسائل مشکلی که در نظرم بود با
امام خامنه ای مدظله العالی:
امام حسین(علیه‌السّلام)، جزو مدافعان ایده‌ی صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسه‌ها - به امام مجتبی‌(علیه‌الصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «فغمز الحسین فی وجه حجر». هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمی‌گرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیه‌السّل
کلیاتی راجع صلح امام حسن علیه السلام 
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیه‌السلام)ازدیدگاه امام خامنه ای
مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
صلح امام حسن(ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود
کتاب صلح امام حسن (ع) 
صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه برای حفظ اسلام 
اثرات صلح امام حسن (ع) 
بررسی جهاد بزرگ امام حسن(ع) در قالب صلح با معاویه
کتاب «صلح امام حسن علیه‌السّلام» با ترجمه آیت‌الله خامنه‌ای
صلح امام حسن(ع) -قیام امام حسین(ع)
پنج دلیل توافق؛ امام حسن(ع) صلح
مردم حقیقتاً در عمل به توصیه‌ی امام کوتاهی‌ای نکردند و نمی‌کنند. سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟
(...) امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود «باحکمت» و «باتدبیر»، انسانی بود «پارسا» و «پرهیزکار» و «دلبسته‌ی به خدای بزرگ»، «دلباخته‌ی به ذکر الهی»؛ امام مر
      و خداوند را دستاویزی برای سوگندهایتان قرار ندهید 
 
امام سجاد از قبیله بنی حنیفه زنی داشت که یکی از دوستانش به او خبر داد که این زن دشمن امام علی (ع) است 
امام او را طلاق داد ان زن با آنکه مهریه اش را گرفته بود از روی دروغ ادعای مهریه کرد و به حاکم مدینه شکایت کرد و مطالبه ی چهار صد دینار مهریه اش را کرد . حاکم به امام عرض کرد یا سوگند بخورید یا مهریه اش را بپردازید .
امام سجاد سوگند نخورد . و به امام باقر امر کرد مهریه اش را بپردازید 
امام باق
1- جاذبه های بی نظیر امام راحل:
✅ ناکامی دشمنان در کم رنگ کردن یاد و نام امام در طول سالها✅ ماندگاری روز قدس بعد از چهل سال آن هم به وسیله توده های مردم✅ حضور اجتماعات عظیم مردمی در مراسم ارتحال بعد از ۳۰ سال
2- سرّ جاذبه امام راحل:
✅ حکیم و باتدبیر بودن امام✅ شجاع و مجاهد بودن امام ✅ پارسا و پرهیزکار بودن امام✅ ظلم ستیز و حامی مظلومان بودن ✅ عدالتخواهی و صادق بودن
هر کس با این خصوصیات باشد دلها به اوجذب میشود این وعده خداست
ادامه مطلب
ریتم نشستهای #سحبا تندتر شده است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای علمی جامعه حقوقی باشیم. در هشتمین نشست، در کنار آقای محمّدرضا ملّت پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل در دانشگاه قم سه گانه سحبا را درباره #کرونا تکمیل خواهیم کرد. در نشست پیش رو با عنوان کرونا و #دیوان_بین_المللی_دادگستری به موضوعاتی نظیر صلاحیت دیوان، قابلیت استماع دعوا، تفسیر اساسنامه سازمان بهداشت جهانی و جایگاه مقررات بهداشتی جهانی اشاره خواهیم کرد. همچنین سعی میکنیم از منظر حقوق
قریب به دوازده سال است که وحید جلیلی را میشناسم و از نزدیک با او آشنایم. یعنی از وقتی که توانستم جایگاه خودم در جهان را بشناسم و خوب به دست و پا و چشم و گوشم، و انچه می بینم و می شنوم، انجا که هستم و جایی که می روم، نگاه کنم با او آشنا شدم و این رفاقت و این رابطه برادری و البته گاها شاگرد استادی ادامه داشته است. فارغ از بعضی نقدها به او، منظورم نقدهای درون خانوده ای است، احترام بی نهایتی برای تفکر و طرز رفتار و عقائد و تجربه هایش قائلم. و نقش او را
بسم الله الرحمن الرحیم از دیرباز- حتّی از آغازین سال های غیبت کبرا- همواره این پرسش درباره امام مهدی علیه السلام مطرح بوده است که آیا ممکن است فردی این همه سال زنده بماند؟برای روشن شدن پاسخ، لازم است ابتدا چند موضوع را بررسی کنیم.
ادامه مطلب
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
برگزاری نشست کتابخوان در محل کتابخانه:
به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه، نشست کتابخوان با محوریت نهمین دوره جشنواره رضوی در محل کتابخانه  با معرفی کتب منتخب جشنواره  و با حضور جمعی از اعضای فعال و کتابخوان برگزار گردید.
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از 100کشور مطرح بش
تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمیکشید!
ادامه مطلب
موضوع : چارچوب شناسی بخش های تخصصی (1)
             بخش تحقیقات پیشرفته فرهنگی  
سخنران : سید محمد
تاریخ : 12 مرداد 98
زمان : ساعت 21:30
محل : کرج - خیابان شهید بهشتی - بعد از سه راه گوهر دشت - دهقان ویلای اول - صحن اصلی مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
می‌خوام برم امام رضا! خیلی وقته نرفتم. دلم تنگ شده. تازه کلّی تشکّر هم بدهکارم. و کلّی چیز جدید باید بخوام. :-پررو
نمی‌دونم... یه روندی تو زندگی‌م دارم. هر چند ماه یه بار برم پیش امام رضا. و این روزهایی که می‌رم اون جا واقعن شارژم می‌کنن. نمی‌دونم چرا... نمی‌دونم چی داره... ولی می‌دونم یه چیز خوبی داره که حسابی دلم براش تنگ شده. :د
شاید به جز ضامن آهو، ضامن آدم‌های گم‌شده هم باشه. دستشون رو بگیره ببره برسونه به خونه‌شون. :د
 
چرا بعضی‌ها به مشهد
ریتم نشستهای #سحبا تندتر شده است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای علمی جامعه حقوقی باشیم. در هشتمین نشست، در کنار آقای محمّدرضا ملّت پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل در دانشگاه قم سه گانه سحبا را درباره #کرونا تکمیل خواهیم کرد. در نشست پیش رو با عنوان کرونا و دیوان بین المللی دادگستری به موضوعاتی نظیر صلاحیت دیوان، قابلیت استماع دعوا، تفسیر اساسنامه سازمان بهداشت جهانی و جایگاه مقررات بهداشتی جهانی اشاره خواهیم کرد. همچنین سعی میکنیم از منظر حقوق
1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 
ادامه مطلب
باران توطئه ها بر ثمر نشست
در کُنجِ فقر پدر با پسر نشست
فاسد شدند گروهی از حاکمان
زخم زبان مدّعیان هم به بر نشست
 
مدیون تک تکِ افراد  میهنند
خوردند و رفته بدامان دشمنند
بدنام و مفتضح و خرابی همیشگی
آوارگان غربت و همخواب ماتمند
 
چپ یا که راست یکی بوده در نظر
دزدیده اندو فراهم شد این خطر
شاید که چشمه شود بسته با دو بیل
سیلاب را نبود چاره ای دگر
 
میگویم از غم مردم که عالی اند
در وقت جشن و عزا مثل قالی اند
هرکس که آمده پا روی شانه هاست
همواره دست
حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمجناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مصطفی محامی دامت توفیقاتهاکنون پس از پایان مسئولیت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت‌توفیقاته در دوره‌ای پر تلاش و موفق، ضمن تشکر از مجاهدتها و خدمات شایسته ایشان، جناب‌عالی را به
با عشق تو هر جان به رضا یار رضا(ع)
از عشق تو هر جان برسد بار رضا(ع)
از عشق تو آن را که برون است به کاه
فاءیده  نبا شد  ،  رد ایثار  رضا(ع)
 
با عشق الهی شهدا دانسته و به رضایت در راه امام رضا(ع)جان داده اند و به بارگاه ایشان اجازه رفت و آمد دارند.
آنانکه در پی کاه این دنیا در پی ذلت و فشار بر مردم و بی فرهنگی،بی عدالتی
...هستند،هر جا که باشند از عشق امام رضا(ع)بیرون رفتن اگه برنگردن هی به جامعه خسارت می زنن و امام رضا(ع)اون ها رو از ایثار و شفاعت در دنیا
عصبانی ام 
خیلی زیاد این قدر عصبانی ام که اگر ننویسم سرم منفجر می شه ...
گرچه که الان هم اینقدر عصبانی ام که سرم داره از درد می ترکه....
امروز مامانم قرار گذاشت بریم دیدن کربلایی ، نمی دونم این مامان من وقتی میخواد کاری بکنه راحتی همه رو در نظر می گیره به جز ما برای اینکه صاحب خونه گفته تو این هفته بیاین که من دیگه اذیت نشم خونه رو مرتب کنم مامانم نکرده، برنامه رو کنسل کنه و ما هفت رفتیم خونشون که دیگه ۸ به جلسه ی روضه برسیم .
اما یهو دیدم بابا بی خ
در تاریخ98/8/28به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه نشست کتابخوانی در آموزشگاه با حضور شهردار شهر ،رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فارسان ، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فارسان ،شورای اسلامی شهر چلیچه برگزار گردید
اهم برنامه ها به روایت تصویر :
 
 
 
 
 
دختر حضرت امام(ره) می‌گویند که تا خانم نمی‌آمدند امام(ره) دست به غذا نمی‌زدند یا اگر مهمان می‌آمد، خودشان می‌رفتند در آشپزخانه کار می‌کردند.
نکته دیگر درباره امام(ره) به دوره اواخر حیات ایشان برمی‌گردد که در بیمارستان بستری بودند، نزدیکانشان می‌گویند هر وقت ایشان به هوش می‌آمدند دو سوال می‌پرسیدند نخست آن که وقت نماز شده یا نه؟ و دیگری این که حال خانم چطور است؟
همسر حضرت امام(ره) خودشان می‌گویند در این سال‌های طولانی زندگی مشت
بسمه تعالی
نشست کتابخوان با موضوع حقوق بشر آمریکایی در تاریخ 1398/05/08 در کتابخانه عمومی نیمروز زابل برگزار شد.
کتابهای ارائه شده در نشست عبارتند از:
1. سیاست حقوق بشر کارتر: نوشته فراز چمنی
2. امنیت انسانی و حقوق بین الملل: نوشته اربارا فن تیگر شتروم
3. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد: نوشته دفتر مطالعات سیاسی
5.حقوق بشر دوستانه و مسائل نوظهور (جنگ های پسانوین): نوشته نادر ساعد
6. سازمان کنفرانس اسلامی حقوق بشر: نوشته اطهره السادات موسوی
         
سردار سلیمانی تازه به تکثیر نشست
تکثیر شدن شهید 
از عجایب رحلت شهید آن است که خون پاک او سبب می شود با اینکه جسمش تکه تکه شده، شخصیت او در بین ارادتمندانش تکثیر شود، این هم نوعی از حضور و شاهد بودن و زنده بودن شهید است، و از این طریق از باب من سن سنة حسنة، بل أحیاء می شود و عند ربهم یرزقون. 
گاهشمار زندگی امام جواد (ع)

تولد امام جواد(ع)
10 رجب 195 ق

سفر امام رضا(ع) به مرو
200 ق

شهادت امام رضا(ع) و آغاز امامت جوادالائمه
اخر صفر 203 ق

تولد امام هادی(ع)
15 ذی الحجه 212 ق

تولد موسی مبرقع
214 ق

ازدواج با ام الفضل
215 ف

  مرگ مأمون و آغاز خلافت معتصم
18 رجب 218 ق

احضار امام جواد(ع) به بغداد توسط معتصم
28 محرم 220 ق

شهادت امام جواد(ع)
آخر ذی القعده 220 ق

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابو
شرح شهادت امام رضا (ع) در منابع اسلامی
 

در روایتی از اباصلت آمده است: «مأمون، امام رضا (ع) را فراخواند و آن حضرت را مجبور کرد از انگور بخورد. آن حضرت به واسطه آن انگور مسموم شد.»
درباره نحوه شهادت امام رضا (ع)، بیشتر عالمان شیعه و همچنین تعداد زیادی از علمای اهل سنت، قائل هستند که آن حضرت مسموم و شهید شده است. البته درباره عامل شهادت امام هشتم، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما قول مشهور این است که آن حضرت، توسط «مأمون» خلیفه عباسی مسموم و به شهاد
برگرفته از کتاب صلح امام حسن(ع) "ترجمه مقام معظم رهبری"
 
درباره صلح امام حسن(ع) سوالات زیادی مطرح می‌شود. مثل اینکه چرا امام به این صلح تن دادند و به جای جهاد با معاویه صلح را انتخاب کردند؟ در این اینفوگرافی به بخشی از سوالات به طور مختصر پاسخ داده شده است. 
در روز 26 ربیع‌الاول سال 41 قمری، امام حسن(ع) که با خیانت فرماندهان، بی‌وفایی یاران و از هم‌پاشیدن لشگری که برای مبارزه با معاویه فرستاده شده بودند روبرو شدند، با معاویه صلح کردند تا امام
نام پدر این بزرگوار امام حسن عسکری (ع) پیشوای یازدهم و نام مادر گرامیشان نرجس خاتون (س) می باشدکه ایشان بنا بر روایات یک شاهزاده رومی بودند و درخواب با امام حسن عسکری (ع) آشنا شده و مسلمان می شوند . امام زمان تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) می باشد
 
 
متن اشعار شهادت امام رضا (ع)
 
ساکت و بی صدا زمین خوردن
زپر پا یک عبا، زمین خوردن
 
بی تعادل شدن شکسته شدن
وسط کوچه ها زمین خوردن
 
ارثی از مادر است که حالا
می رسد به شما زمین خوردن
 
ناله های تو را در آوردند
آتش زهر با زمین خوردن
 
صورتت را چقدر خاکی کرد
یا اما رضا زمین خوردن
 
سوزش زهر سینه کافی بود
حال دیگر چرا زمین خوردن؟
 
پشت درهای حجره می گفتی
ای جوادم بیا زمین خوردن.....
 
بال من را شکست و زخمی کرد
خسته کرده مرا زمین خوردن
 
آخرین لحظه بود د
به همت دفتر هنر و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، «دیدبان»، نشست اکران، بررسی و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» با حضور عوامل فیلم در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد. در این نشست که علاوه بر کارگردان، تهیه‌کننده و یکی از بازیگران فیلم، سیدمحمد حسینی، منتقد سینما، هم در آن حضور داشت، پس از نمایش فیلم موضوع «سینمای نوجوان» به بحث گذاشته شد.
ادامه مطلب
فریده:
نکته های ناب
حضرت مهدی(عج) در چند سالگی به امامت منصوب شدند؟
✅ 5 سالگی
غیبت صغری امام زمان(عج) چند سال طول کشید؟
✅69سال
غیبت کبری امام زمان(عج)از چه سالی شروع شد؟
✅از سال 329 قمری
اولین نشانه ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟
✅طلوع خورشید از مغرب
نمایندگان امام زمان(عج)در غیبت کبری چه کسانی هستند؟
✅مراجع شیعه که عالم به فقه، روایت و کتاب خدا هستند
هنگامی که حضرت مهدی (عج) به دنیا آمد بر بازوی راستشان چه نوشته بود؟
✅"جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل ک
امام صادق ع یکی از غلامانش پی کاری. فرستاد او دیرکردامام بدنبالش رفت دید خواب است بالای سرش نشست و بادش میزد تا بیدار شدامام صادق ع باو فرمود فلانی بخدا تو این نداری که شب وروز هر دو بخوابی شب برای خود روزت از ان ماست 8 رسول خدا ص. فرمود خدا شخس با حیای خویشتن دار پاکدامنبا مناعت را که از مردم سعوال نمبکنددوست دارد علی بن الحسین ع میفرمو د من خوشم میآید از مردی که هنگام غضب بردباریش اورا در یابد
در  سی سال پس از رحلت امام خمینی تلاشهای زیادی صورت گرفته است که یاد امام و نام امام کم‌رنگ شود.
واقعیّت این است که جاذبه‌ی امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتّی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.
سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟
امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که
این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع میشود.
امام این
خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها