نتایج جستجو برای عبارت :

چه عواملی باعث ایجاد آبسه پوستی می شود؟

آبسه دندان نوعی عفونت باکتریایی است که باعث عفونت دندان می شود. این عارضه به علل مختلفی می تواند روی دهد و بخش های مختلفی از دندان را نیز درگیر می کند. آبسه پریودونتال در اطراف ریشه دندان بر روی لثه ها و آبسه پری آپیکال بر نوک ریشه اثر می گذارد. در بعضی موارد دندان پوسیده باید کشیده شود در حالی که در موارد دیگر فقط نیاز به عصب کشی است. درمان نکردن دندان آسیب دیده می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات جدی شود.

ادامه مطلب
چه عواملی باعث ایجاد آبسه پوستی می شود؟
آبسه پوستی چیست؟
آبسه پوستی که به آن جوش نیز گفته می شود ، برآمدگی است که در زیر یا زیر سطح پوست ظاهر می شود. این برآمدگی معمولاً مملو از چرک یا مایع شفاف است. این معمولاً به دلیل عفونت باکتریایی است.
ممکن است آبسه پوستی در هر قسمت از بدن ظاهر شود. با این حال ، آبسه ها معمولاً در پشت ، صورت ، قفسه سینه یا باسن ایجاد می شوند. آبسه های پوستی همچنین می توانند در مناطقی از رشد مو مانند ساعد یا کشاله ران ظاهر شون
 
آبسه های کلیوی در اثر عفونت های ادراری که در مثانه شروع می شوند ، ایجاد می شوند و سپس به کلیه ها و نواحی اطراف آنها گسترش می یابد. برای یادگیری بیشتر بخوانید!
آبسه های کلیوی تجمع چرک در اطراف یک یا هر دو کلیه است. آنها عموماً نتیجه پارگی آبسه حاد قشر مغزی هستند. متأسفانه آبسه های کلیوی میزان مرگ و میر بالایی دارند زیرا تشخیص آنها دشوار است.
آنها در سن متوسط ​​46 سالگی بروز می کنند و 80٪ موارد بر زنان تأثیر می گذارد. اگرچه در کودکان نادر هستند
معرفی متخصص دندانپزشکی در شرق تهران و آبسه
معرفی متخصص دندانپزشکی در شرق تهران و آبسه از جمله مشاغلی میباشد که همیشه مشتری های خود را دارد چه برای امور زیبایی و چه درمانی.
از نظر یک معرفی متخصص دندانپزشکی در شرق تهران و آبسه امور بهداشتی دهان و دندان و لثه بسیار مسئله حساس و مهمی برای هر فردی می باشد.
این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که معرفی متخصص دندانپزشکی در شرق تهران و آبسه معتقد است یکی از عوارض رعایت نکردن امور بهداشتی به وجود امد
آبسه آنورکتال چیست؟
 
 
آبسه آنورکتال عبارت است از بروز آبسه تجمع چرک ناشی از عفونت در ناحیه اطراف مقعد و راست روده این بیماری در مردان و در کسانی که مبتلا به بعضی بیماری های گوارشی هستند بیشتر دیده می شود این آبسه ممکن است در ناحیه سوراخ مقعدی یا به طور عمقی تر در جدار راست روده تشکیل شود.
 

 
علایم شایع:1-تورم درآبسه های سطحی 2-دردبه هنگام لمس راست روده3-درد ضرباندار4-تب ودیگر علایم جدی تردرمورد آبسه های عمقی تر 5-درد به هنگام اجابت مزاج.علل بی
آبسه دندان ایجاد برآمدگی خاصی است که در داخل دندان یا لثه شکل می گیرد، آبسه معمولا یک عفونت باکتریایی است به طور معمول آبسه های دندانی در پالپ نرم دندان انباشته می شوند. اگر پلاک با استفاده از مسواک زدن منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان برداشته نشود عوارضی را بوجود می آورد این عوارض می تواند گسترش باکتری ها در داخل بافت نرم دندان ها یا لثه ها باشند که در نهایت به آبسه های دندانی منجر می شوند.
علائم و نشانه های آبسه دندان عبارتند از:
درد در ناحی
آبسه ی مقعدی در کودکان از جمله بیماری های نشیمانگاهی بوده که والدین بایستی به محض مشاهده ی نشانه های اولیه، کودک را نزد متخصص ببرند. متخصص مربوطه با توجه به نوع آبسه و پیشرفت آن درمان آبسه مقعدی مناسب را تجویز خواهد کرد. ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که علائم آبسه مقعدی در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟ می پردازیم.
آبسه مقعدی چیست؟
زمانی که دهانه ی برخی غدد در اطراف مقعد بسته شود، در کوتاه زمانی متورم و عفونی شده و آبسه تشکیل می شو
آبسه ریه چیست؟
 
 
آبسه ریه ناحیه ای از عفونت در ریه که توسط بافت ملتهب احاطه شده است بافت عفونی شده ریه تخریب شده و چرک جایگزین آن می گردد این بیماری مسری نیست علایم شایع:درد سینه-بوی بد تنفس-تعریق-تب 38/3 درجه سانتیگراد یا بالاتر-لرز-کاهش وزن سرفه همراه خلط (خلط این بیماری چرکی اغلب دارای رگه های خونی و گاهی بدبو است.
 

 
آبسه ریه معمولا به عنوان عارضه ای متعاقب پنومونی ذات الریه رخ میدهدگاهی آبسه ریه در اثر استنشاق ترشحات آلوده از مجاری تنفسی
آبسه مقعدی از تجمع چرک در اطراف راست روده و مقعد ایجاد شده که ناشی از عفونت می باشد. به عبارت دیگر، به حفره ی پر از چرک و عفونی نزدیک مقعد، آبسه ی مقعدی می گویند. آبسه ی مقعدی جزء بیماری های خطرناک به حساب می آید. چرا که می تواند در اثر عدم درمان به فیستول، شقاق و سایر بیماری های نشیمانگاهی منجر گردد. ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که علائم آبسه مقعدی چیست  می پردازیم.
 
علت ایجاد آبسه ی مقعدی
در اکثر موارد این بیماری به علت وجود باکتری ها
آبسه مقعدی از جمله بیماری های خطرناک نشیمانگاهی بوده که ناشی از تجمع چرک و عفونت در اطراف راست روده و مقعد است. چنانچه دهانه ی غده های اطراف مقعد بسته شود غده عفونت کرده و به مرور زمان ملتهب و حاوی عفونت و چرک خواهد شد. این عفونت می تواند زمینه ساز ایجاد آبسه در اطراف مقعد گردد. ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که دلایل بروز آبسه مقعدی چیست؟ می پردازیم.
 
پیشگیری از آبسه مقعدی
دو باکتری اشرشیاکولی و استافیلوکوک جزء مهم ترین باکتری هایی هس
خیلی از افراد می پرسند که آبسه ی مقعدی چیست ؟ چه نشانه هایی دارد؟ روش درمان بدون جراحی چگونه است؟  ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که آبسه مقعدی چیست و درمان آبسه مقعدی چگونه است؟ می پردازیم.
یکی از مهمترین دلایل ایجاد بیماری های مقعدی مثل فیستول و شقاق، وجود آبسه و عدم درمان آن است. آبسه ی مقعدی جزء بیماری های خطرناک نشیمانگاهی بوده که باید برای تشخیص بهنگام آن به نزد متخصص بیماری های نشیمانگاهی رفت و طبق نظر او راه درمانی را پیش گر
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دن
تشخیض اشتباه بیماری آبسه
بیمارانی بوده اند که چندین جا مراجعه نموده که یا معاینه صحیح نشده یا اوایل بیماری آن ها بوده است که به دلیل اینکه اوایل بیماری ، آبسه زیاد مشخص نبوده ، بیماری به اشتباه سرماخوردگی تشخیص داده می شود، در این حالت در صورتی که آنتی بیوتیک هم به بیمار تجویز شود مناسب و کافی برای برای درمان بیماری آبسه مقعد نمی باشد و بیماری پیشرفت می کند.
اکثراً بیماران در یک فاز خیلی بد به ما مراجعه می نمایند، با یک تورم بسیار بزرگ اطراف
 
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان ع
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفو
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفو
مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم، می تواند به کاهش درد آبسه دندان کمک کند.کودکان باید دو بار در روز (صبح و شب) دندانهای خود را مسواک بزنند. مسواک زدن باید پس از رویش اولین دندان ها، به کودک آموزش داده شود.والدین باید به کودکان کمک کنند که نخ دندان بکشند و آن ها را به انجام اینکار عادت دهند.بسیاری از کودکان تا سن ۶ تا ۸ سالگی، نمی توانند دندان هایشان را به تنهایی مسواک بزنند. مسواک زدن تا این سن، باید با کمک والدین انجام شود. اگر فرزند شما ب
فیستول مقعدی بیماری است که معمولاً به دنبال یک آبسه مقعدی قدیمی یا تازه به وجود می‌آید. در ادامه ی مطلب می خواهیم توضیحاتی درباره علائم فیستول و نحوه ی درمان آن دهیم.
چگونه متوجه بشم مبتلا به فیستول مقعدی شده ام!
فیستول چیست؟
فیستول مقعدی یک کانال دو طرفه غیر عادی بین روده و پوست اطراف مقعد و باسن است که می‌تواند در امتداد مسیر یک آبسه مقعدی یا انسداد غدد درون دیواره‌ی روده یا بدون آن‌ها ایجاد شود. این کانال ارتباطی غیر طبیعی منجر به اختلا
مقعد آن قسمت از دستگاه روده است که از کانال عضلانی لگن و اسفنکترهای مقعد عبور می کند. این دهانه نهایی است که از طریق آن مدفوع از بدن عبور می کند. در بزرگسالان، مقعد ۴ تا ۵ سانتی متر طول دارد. نیمه پایینی کانال مقعد دارای انتهای عصبی حساس است.
شکاف مقعد چیست  چگونه ایجاد می شود؟
بیشتر شکاف های مقعد وقتی اتفاق می افتد که یک مدفوع بزرگ و سخت از اندازه مقعد بزرگتر شود و آنودرم ظریف را پاره کند.
در موارد کمتری، شکاف های مقعد به دلیل اسهال طولانی مدت
ABR همچنین در مطالعه کودکان مواجهه شده با  MeHg به کار رفته است. (آلودگی ناشی از غذای دریایی و ماهی موجود در آب شیرین  در سرتاسر دنیا) جذب MeHg می‌تواند منجر به عملکرد بد سیستم عصبی قیمت سمعک زیمنس و اختلال در رشد مغز برای نوزادان متولد شده از مادر مواجهه شده با  MeHgدر طی حاملگی شود.
وجود و مقدار مواجهه با Mehg از آنالیز نمونه‌های مویی تعیین می‌شوند. آسیب به سیستم عصبی در حال رشد (اگر زود کشف شود) به طور بالقوه‌ای قابل برگشت است. در بررسی خیلی کامل 149
علل متفاوتی برای کشیدن دندان وجود دارد:– پوسیدگیهای شدید یا عفونتی که منجر به آبسه های حاد یا مزمن شود.– دندانهای اضافه که جلوی رویش بقیه دندانها را بگیرد.– بیماریهای لثه که باعث لقی شدید دندان شود.– اگر در طرح درمان ارتو ضرورت کشیدن دندانی خاص وجود داشته باشد.– اگر دندان در خط شکستگی وجود داشته باشد.– اگر امکان عصب کشی دندان وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب
در بزرگسالانی که از سایر جهات سالم هستند وقتی ایجاد می گردد ،که غدد تولید کننده موکوس در قاعده کریپت های  آنان بسته شوند همچنین ممکن است بیانگر وجود بیماری التهابی روده ،تروما، کانسر، آسیب رادیاسیون یا عفونت باشند.باکتری های شایع ایجاد کننده شامل استاف آرئوس هستند.
آبسه های آنورکتال و فیستول
آبسه آنورکتوم یک بیماری حاد می باشد که به طور طبیعی به سمت تشکیل فیستول پیش می رود ،که در واقع تلاش بدن برای تخلیه خود به خودی عفونت می باشد.
 
 

علا
فیستول مقعدی مشکلی است که در ناحیه ی مقعد به وجود می آید. بیماری که کمی ناشناخته است.هنگامی که مراجعین کلینیک ما مطلع می شدند به مشکل فیستول مقعدی مبتلا شده اند متوجه شدیم که آنها اطلاعات خیلی کمی درباره ی بیماری خود دارند و اصلا نمی دانند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است . خجالت و ترس هم باعث شده بود تا آنجا که می توانند این مسئله را پنهان کنند.
فست فودها و کم تحرکی در دنیای امروز دو عامل مهمی هستند که می توانند مشکلاتی از این قبیل برای سلامتی م
فیستول مقعدی مشکلی است که در ناحیه ی مقعد به وجود می آید. بیماری که کمی ناشناخته است.هنگامی که مراجعین کلینیک ما مطلع می شدند به مشکل فیستول مقعدی مبتلا شده اند متوجه شدیم که آنها اطلاعات خیلی کمی درباره ی بیماری خود دارند و اصلا نمی دانند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است . خجالت و ترس هم باعث شده بود تا آنجا که می توانند این مسئله را پنهان کنند.
فست فودها و کم تحرکی در دنیای امروز دو عامل مهمی هستند که می توانند مشکلاتی از این قبیل برای سلامتی م
فیستول مقعدی مشکلی است که در ناحیه ی مقعد به وجود می آید. بیماری که کمی ناشناخته است.هنگامی که مراجعین کلینیک ما مطلع می شدند به مشکل فیستول مقعدی مبتلا شده اند متوجه شدیم که آنها اطلاعات خیلی کمی درباره ی بیماری خود دارند و اصلا نمی دانند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است . خجالت و ترس هم باعث شده بود تا آنجا که می توانند این مسئله را پنهان کنند.
فست فودها و کم تحرکی در دنیای امروز دو عامل مهمی هستند که می توانند مشکلاتی از این قبیل برای سلامتی م
فیستول مقعدی مشکلی است که در ناحیه ی مقعد به وجود می آید. بیماری که کمی ناشناخته است.هنگامی که مراجعین کلینیک ما مطلع می شدند به مشکل فیستول مقعدی مبتلا شده اند متوجه شدیم که آنها اطلاعات خیلی کمی درباره ی بیماری خود دارند و اصلا نمی دانند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است . خجالت و ترس هم باعث شده بود تا آنجا که می توانند این مسئله را پنهان کنند.
فست فودها و کم تحرکی در دنیای امروز دو عامل مهمی هستند که می توانند مشکلاتی از این قبیل برای سلامتی م
فیستول مقعدی مشکلی است که در ناحیه ی مقعد به وجود می آید. بیماری که کمی ناشناخته است.هنگامی که مراجعین کلینیک ما مطلع می شدند به مشکل فیستول مقعدی مبتلا شده اند متوجه شدیم که آنها اطلاعات خیلی کمی درباره ی بیماری خود دارند و اصلا نمی دانند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است . خجالت و ترس هم باعث شده بود تا آنجا که می توانند این مسئله را پنهان کنند.
فست فودها و کم تحرکی در دنیای امروز دو عامل مهمی هستند که می توانند مشکلاتی از این قبیل برای سلامتی م
فیستول مقعدی یک اصطلاح پزشکی بوده که به آلودگی پوست و باز شدن عضلات در انتهای دستگاه گوارش اطلاق می گردد. بیشتر فیستول های مقعدی راهی به جز عمل جراحی ندارند. جراحی توسط پزشک عمومی انجام شده و مدت زمان لازم برای عمل نیز حدود نیم ساعت است. ما در مقاله زیر به بررسی این موضوع که درمان فیستول مقعدی در زنان چگونه است؟ می پردازیم.
علائم فیستول مقعدی
فیستول مقعدی در خانم ها می تواند موجب بشود که محتویات میکروبی به زیر پوست رفته و باعث آبسه یا ترشح
میزان مرگ و میر کلی برای آبسه مغزی تقریباً 45 درصد است. در واقع بدون مداخله جراحی همه بیماران فوت می‌کنند. با تشخیص اولیه (مثلاً توسط سی‌تی اسکن) درمان آنتی‌بیوتیک در نتیجه یک درمان قیمت سمعک یونیترون موفقیت‌آمیز است. نسبت رخداد آن در مردان و زنان به ترتیب سه به یک است.
یافته‌های ABR:
Sohmer در سال 1983 ارتباط بین یافته‌های ABR، یافته‌های بالینی (وضعیت نرولوژیک)، پارامترهای فیزیولوژیک (مثلاً متوسط فشار خون شریان، فشار داخل مغزی، فشار وریدی مغزی)
مکمل غذایی بی پروپولیس
60 قرص- از بره موم عسل- دارای آنتی بیوتیک طبیعی- ضد باکتری- 22 آمینو اسید- تقویت سیستم ایمنی بدن- ضد سرطان
 
Forever Bee Propolis
مکمل بره موم عسل، به درمان موارد زیر کمک میکند:
زخم ها ، سرگیجه ( گیجی و منگی )، عفونت مهبل ، سل ، ورم لوزه ، کزاز ، آبسه لثه ( پرودنتال )، آبسه دندان ، استرس ، سینوزیت ، تب مخملک ( تب سرخ ) ، چرک دندان ( پیوره ) ، انسداد ریه ، ذات الریه ، عفونت کلیه ( نفریت )، اوریون ، درد و گرگرفتگی قاعدگی ، سرخک ، التهاب حنجره ، ار
عفونت مغز
_ سفتی گردن_ سر درد_ ضعف عضلانی_ تشنج_ تهوع و استفراغ_ تب_ تاری دید و دو بینی

در نوزادان و کودکان خردسال ، بسیاری از علایم مغزی مشابه میباشد.
با این حال ممکن است کودک علایم دیگری از آبسه ی مغزی را نشان دهد.
در بخش نرم بالای سر کودک مکن است تورم یا برجستگی بوجود آید .
از دیگر نشانه های آبسه ی مغزی در کودکان عبارتند از:
_ استفراغ جهنده_ گریه ی شدید_ سفتی در اندام ها
عوارض
_ تشنج_ مننژیت_ آسیب های مغزی_ آبسه ی مجدد
تشخیص
متخصص عفونی با بررسی
آبسه کبدی عفونت کبد است. اگرچه آبسه کبدی می‌تواند به عنوان عارضه بیماری‌های
کیسه صفرا باشد که در آن عفونت از طریق مجرای صفراوی به کبد ایجاد می‎شود.
علائم آن شامل درد شکم و تب است. درمان آسپیراسیون از راه پوست (قرار دادن یک سوزن
از طریق پوست به داخل آبسه) و یا جراحی لاپاروسکوپی به تخلیه چرک جمع‌آوری شده، با
درمان آنتی‌بیوتیک برای ریشه‎کن کردن عفونت است. آبسه درمان نشده کبدی می‌تواند به
سرعت خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.
تجمع چرک در قسمت
درمان و جراحی با لیزر آبسه مقعد
تخلیه آبسه با جراحی براحتی توسط پزشک متخصص جراح انجام میشود چه جراحی با چاقو و چه با لیزر.
ولی نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که جراحی با لیزر برای بیمار نیز بسیار راحت تر است زیرا به صورت سرپایی با بی حسی موضعی و با یک برش با لیزر می باشد که دیگر نیازی به بیهوشی و بستری در بیمارستان ندارد و چرک تخلیه میشود.
بعد از اینکه چرک تخلیه می شود داخل حفره کاملا تمیز شده و روی حفره پانسمان می شود.
پس از جراحی لیزر معم
درمان کیست مویی بصورت یرپایی در یک جلسه
درمان کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال.
درمان کیست مویی به چند روش تقسیم میشود که بسته به شرایط بیمار و نوع کیست مویی انجام میشود.
از جدید ترین و بروز ترین و کار آمد ترین درمان کیست مویی می شود به لیزر کیست مویی اشاره کرد.
چرا درمان کیست مویی ؟
آیا میشود کیست را درمان نکرد و با حال خود گذاشت تا خود به خود بهبود حاصل شود؟ کیست مویی باعت ایجاد عفونت در بافت ناحیه مورد نظر شده و حتما میدانید ایجاد عفونت مد
آبسه مقعد به دنبال خودش در ۵۰% موارد منجر به بیماری دیگری نیز می شود، زیرا آبسه مقعد علت بعدی یعنی بیماری فیستول اطراف معقد است . بیماری آبسه پرآنال یا به زبان عامیانه (دومل یا کورک داخل معقد)نیز نامیده  می باشد.فیستول مقعد و نحوه درمان آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.
فیستول مقعد و نحوه درمان آن
آبسه به دو قسمت تقسیم می شود: در ۵۰% موارد دیگر تکرار نمی شود ولی در ۵۰% موارد تبدیل به بیماری ای به نام فیستول میگردد.
معنی فیستول
به این معنی است ،کان
گل مژه یکی از بیماریهای شایع پلک است که می تواند افراد را در سنین مختلف گرفتار کند. گل مژه به صورت یک توده متورم، حساس و دردناک و قرمز رنگ درلبه یا نزدیکی لبه پلک تظاهر می کند. این توده در حقیقت یک آبسه کوچک است که در اثر عفونت یا التهاب ریشه مژه ها یا غدد ترشح کننده چربی پلک ایجاد می شود. تماس دست آلوده با چشم (به خصوص اگر با ترشحات بینی آلوده شده باشد) و التهاب لبه پلک (بلفاریت) از عوامل مهمی هستند که باعث بروز گل مژه می شوند.
علایم و نشانه های گل
همه چیز درباره سلولیت که باید بدانید
 
علائم
رفتار
علل
تشخیص
مسری
تصاویر
درمانهای خانگی
عمل جراحی
عوامل خطر
جلوگیری
بهبود
پیش بینی
در مقابل. اریسیسپلا
دیابت
در مقابل. آبسه
در مقابل. درماتیت
در مقابل. DVT
سلولیت چیست؟سلولیت یک عفونت باکتریایی پوستی شایع و بعضا دردناک است. ممکن است ابتدا به صورت یک منطقه قرمز و متورم به نظر برسد که از لمس احساس گرما و لطافت می کند. قرمزی و تورم می تواند به سرعت گسترش یابد.
این بیماری اغلب روی پوست پاهای پایینی تأ
کیست مویی از وجود یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر و در فاصله بین دو باسن ایجاد می شود.
این نوع کیست وقتی موها زیر پوست رشد می کند ایجاد می شود و ممکن است عفونی شود و از آن ترشحات چرکی یا خونابه ای خارج شود اگر مجرا بسته شود ترشحات چرکی داخل حفره جمع شده و باعث آبسه می شود که با درد شدید همراه است.
علت این بیماری بیشتر در افراد پرمو دیده می شود و بیشتر شامل حال کسانی است که شغل های نشسته دارند.
ادامه مطلب
تفاوت فیستول مقعد و آبسه مقعدی در تشخیص و روش های درمانی
فیستول و آبسه مقعدی هر دو از بیماری های عفونی ناحیه مقعد هستند، اما این دو بیماری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند، در واقع می توان گفت تحت شرایطی خاص و در صورتی که آبسه بدون درمان رها شود، احتمال دارد عفونت آن گسترش یافته و به فیستول تبدیل شود. آبسه مقعدی به معنی تجمع عفونت در زیر پوست نواحی اطراف مقعد است و منظور از فیستول مقعدی ایجاد مسیری غیر طبیعی میان بافت روده و پوست اطراف مقع
تفاوت فیستول مقعد و آبسه مقعدی در تشخیص و روش های درمانی
فیستول و آبسه مقعدی هر دو از بیماری های عفونی ناحیه مقعد هستند، اما این دو بیماری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند، در واقع می توان گفت تحت شرایطی خاص و در صورتی که آبسه بدون درمان رها شود، احتمال دارد عفونت آن گسترش یافته و به فیستول تبدیل شود. آبسه مقعدی به معنی تجمع عفونت در زیر پوست نواحی اطراف مقعد است و منظور از فیستول مقعدی ایجاد مسیری غیر طبیعی میان بافت روده و پوست اطراف مقع
هر چیزی که شما باید درباره سلولیت بدانید
 
علائم
رفتار
علل
تشخیص
مسری
تصاویر
درمانهای خانگی
عمل جراحی
عوامل خطر
جلوگیری
بهبود
پیش بینی
در مقابل. اریسیسپلا
دیابت
در مقابل. آبسه
در مقابل. درماتیت
در مقابل. DVT
سلولیت چیست؟سلولیت یک عفونت باکتریایی پوستی شایع و بعضا دردناک است. ممکن است ابتدا به صورت یک منطقه قرمز و متورم به نظر برسد که از لمس احساس گرما و لطافت می کند. قرمزی و تورم می تواند به سرعت گسترش یابد.
این بیماری اغلب روی پوست پاهای پایی
فیستول مقعدی، مجرایی غیر معمول میان فضای داخل کانال مقعد و سطح پوست آن است. این بیماری می تواند به علت عفونت اطراف مقعد و انباشته شدن چرک اطراف آن بوجود بیاید. چرک می تواند در پشت سرش کانال کوچکی را ایجاد کرده و تا سطح بیرونی پوست انتشار یابد. حال سوالی که ممکن است در اینجا پیش بیاید این است که علائم فیستول چیست؟ یا از کجا متوجه شویم که به فیستول مقعدی دچار شده ایم؟ درمان فیستول چه میباشد؟
معمولا افرادی که قبلا به بیماری آبسه ی مقعدی مبتلا ب
در این نوشته قصد داریم به توصیف بیماری­های مقعدی بپردازیم و در مورد درمان فیستول، درمان کیست مویی، درمان شقاق، درمان فیشر، درمان آبسه مقعدی و درمان بواسیر صحبت کنیم. در ادامه به هریک از این موارد اشاره­ای خواهیم داشت و سپس به صورت مفصل، به موضوع درمان شقاق می­پردازیم.
درمان بواسیر
ادامه مطلب
ابتدا بهتر است این موضوع برای شما روشن شود که ابتلا به این نوع بیماری ها نباید برای شما شرم آور باشد، همواره شاهد آن هستیم که افرادی به علت همین شرم و خجالتِ بی مورد به موقع برای درمان مراجعه نمی کنند و این تعویق باعث از دست رفتن زمان طلایی درمان و همچنین سخت و طولانی تر شدن روند درمان آنها خواهد شد.
 نکته اول: به بدن خود توجه کنید
در واقع برای آن که هر چه زود تر از وقوع بیماری ها در بدن خود آگاه شوید، باید نسبت به تغییرات غیرطبیعی بدن تان حساس
آبسه دندان
عفونتی در داخل دهان و در کنار ریشه دندان است که به خودی خود درمان نمیشود و نیاز به درمان و نظارت پزشک دارد. عدم درمان آن میتواند منجربه از دست دادن دندان و عفونت استخوان فک شود.
علت آبسه دندان
آسیب هایی که به دندان وارد میشود اگر تحت درمان صحیح قرار نگیرند، محلی از تجمع باکتری ها تشکیل میدهند که باعث ایجاد عفونت میشود. این آسیب ها میتواند پوسیدگی دندان، سوراخ ایجاد شده در دندان، بیماری های لثه، ترک خوردگی دندان و ... باشند.
عدم رعایت
با روش های خانگی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم می توانید به سادگی عفونت و آبسه دندان را درمان کنید.


به گزارش : دندان درد از بدترین دردهای موجود است که درد آن به سر و کل صورت نیز انتشار پیدا می کند.
ادامه مطلب
عوارض جراحی رینوپلاستی
آیا بعد از عمل بینی زخم به وجود می آید ؟
بله . زخم بعد از رینوپلاستی رایج است اما اکثر افراد قادر به دیدن آن ها نیستند . رینوپلاستی بسته باعث ایجاد برش در اطراف سوراخ بینی می شود که زخم ها در این قسمت به طور کامل پنهان خواهند شد.
رینوپلاستی باز که یک جراحی با رواج کم تر نسبت به نوع بسته می باشد ، باعث ایجاد یک برش در پوست می شود که دو سوراخ را از هم جدا می کند که این برش معمولا به خوبی تسکین داده می شود و ممکن است فقط یک زخم ک
بیماری گورم یا استرانگل در اسب 
 
عامل بروز بیماری گورم یا استرانگل (strangles) باکتری به نام استرپتوکوکوس اکویی است که در لوزه‌های اسب جای دارد. باکتری از طریق دام آلوده یا حامل در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم به دام حساس انتقال می‌یابد. باکتری از طریق جریان لنف در غده‌های لنفاوی تحت فکی و عقب حلقی جایگزین می‌شود و بعد از آن آبسه تشکیل می‌شود. این بیماری گسترش جهانی دارد و مسری است.
دام آلوده تا حداقل 4 هفته بعد از آلودگی باکتری را پخش می‌کند.
یکی از بدترین انواع عفونت‌ها، عفونت سینه است که نفس کشیدن را سخت و آن را به یک معضل بزرگ و جدی برای شما تبدیل می‌کند.عفونت سینه به علت ورود ویروس‌ها و باکتری‌های گوناگون به داخل بدن است و سرفه‌های خلط دار، خس خس سینه، بالا آوردن ترشحات زرو و سبز رنگ، احساس تنگی نفس، تب، سردرد، درد‌های عضلانی، احساس ضعف و خستگی از علائم ابتلا به آن ویروس است.بالا بودن سن، بارداری، کودک بودن، سیگار کشیدن، دیابت و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد را زود‌تر ب
دانستنی؟
آیامیدانید؟ احتمال دارد درسال 6000میلادی علم به حدی پیشرفت كند كه خودرو ها دیگر استفاده نشوند و انسان توسط موج برروی زمین باسرعت بالا حركت كند!!!!!!!!!!
آیامیدانید؟ ترانزیستور قطعه ای الكترونیكی است كه توسط این قطعه انقلابی درجهان ایجادشد وباعث بوجود آمدن عصر اطلاعات وارتباطات شد.تمام وسایل الكترونیكی ارتباطی برای ایجاد ودریافت امواج ازاین قطعه استفاده میكنند.
آیامیدانید؟اگر از زمین فراتر وبسیار زیاد دور شویم  آسمان ها را به صورت
 
 
در بیشتر مراجعینی که به مطب‌ های دندانپزشکی و ارتودنسی مراجعه می‌کنند، مشاهده می‌شود که رنگ دندان‌ ها یشان غیرطبیعی و اغلب زرد رنگ است. این افراد شکایت می‌کنند که هرچه مسواک می‌زنند، دندان‌هایشان سفید نمی‌شود و زیبایی لبخندشان از بین رفته است.خبر بد این است که چنین تغییر رنگ‌هایی با درمان‌های خانگی درمان نمی‌شود. و اگر این درمان‌ ها تاثیری هم داشته باشند، صرفا تاثیرات موقتی هستند. درمان قطعی سفید شدن دندان ها تنها توسط متخصصین
 
بیماری چه در کودکان و چه در بزرگسالان امری طبیعی است که می تواند ایجاد شود.امادر کودکان به علت عدم توانایی در بیان مشکلات و درد ها ممکن است ،چه در تشخیص و چه در انتخاب راه درمان سخت تر باشد. بعضی از والدین بدون شناخت کافی از داروها؛،عوارض و دوز ها اقدام به دارو درمانی می کنند. مصرف دارو برای مودکان بدون تجویز پزشک و یا شناخت کافی، می تواند خطرناک باشد.
ادامه مطلب
عکس آفت دهان
گالری تصاویر و عکس و آفت دهان با کیفیت بالا در سایت جسارت
عکس آفت دهان
آفْت (به انگلیسی: Aphthous stomatitis)
یک بیماری شایع در دهان است که ضایعات دردناک نِکروتیک در مخاط دهان، زبان
و لثه به بار می‌آورَد. علت آن ناشناخته است ولی ممکن است خودایمنی باشد.

عکس آفت دهانی
شیوع آفْت در جوامع مختلف از ۵٪ تا ۶۶٪ گزارش شده و متوسط شیوع آن ۲۰٪ است

عکس از آفت دهان
در زن‌ها برتری نسبی دارد

عکسهای آفت دهان
آفْت، یک عفونت ویروسی نیست و قابلیت سرایت هم
فیستول چیست؟
فیستول یا ناسور یکی از انواع بیماری های ناحیه ی مقعدی است که بسیار آزار دهنده است و از اتصال یا ارتباط غیر طبیعی دو بافت یا دو بخش در بدن ایجاد می شود که در حالت طبیعی باید از هم جدا باشند.
فیستول همراه با درد و خونریزی ایجاد شده و بوی نامطبوعی را به همراه دارد که این بو ناشی از عفونت رخ می دهد.
علائم فیستول مقعدی
- ترشح مداوم یا متناوب
- وجود یک برجستگی سفت و دردناک به هنگام لمس
- درد به هنگام اجابت مزاج یا پس از آن
- تغییر رنگ پوست اط
یکی از بیماری‌های کلیه که ممکن است باعث از دست رفتن و تخریب کلیه‌ها شود، عفونت کلیه یا «پیلونفریت» است. در واقع، به علت احتمال بالای آسیب به کلیه‌ها به دنبال عفونت، درمان عفونت ادراری جزء اورژانس‌های ارولوژی محسوب می‌شود. شایع‌ترین علت ایجاد عفونت حاد کلیه، نوعی باکتری است که از بخش‌های پایینی دستگاه ادراری به بالا صعود می‌کند و سبب درگیری کلیه می‌شود.وجود ریفلاکس ادراری یا برگشت ادرار به کلیه نیز موجب افزایش خطر پیلونفریت حاد می‌
جاک فروت یا جاکویرا این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش می‌روید. میوه جاک فروت شبیه اناناس، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت به خاطر استحکام بسیار آن در ساخت اثاث منزل استفاده می‌شود.
جک فروت سرشار از منگنز ،پتاسیم،ویتامین ب ،کاروتین،کمی کلسیم و آهن و نشاسته در طب چینی میوه خاصیت خنک کننده و بسیار مقوی است.مقوی برای کبدریشه آن برای درمان بیماریهای آسم و پوست مفید است.مغز میوه باعث سقط جنین می شود.
شیره گیاه همرا
ماموگرافی یک روش تصویر برداری رادیوگرافی از سینه ها است که با قرار گرفتن پستان در یک محفظه مخصوص انجام می شود. سرطان پستان می شود گفت که شایع ترین سرطان در بین زنان بوده و انواع مختلفی دارد. بعد از پنجاه سالگی همه زنان چه با سابقه خانواده چه بدون سابقه خانواده باید به این قکر کنند که ماموگرافی چیست؟
آن دسته از زنانی که سابقه خانواده دارند باید بیشتر نگران باشند. یکی از مهم علامت های سرطان پستان وجود توده در پستان می باشد. به همین دلیل توصیه می
کیست پیلونیدال یا کیست مویی از وجود یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر، در فاصله بین دو باسن و کمی بالاتر از مقعد ایجاد می شود. این حفره که ممکن است اندازه ای به قطر یک الی چند سانتیمتر داشته باشد، گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست و توسط چند سوراخ ریز به سطح پوست راه دارد.
این کیست مستعد ابتلا به عفونت است. کیست مویی در مردان شایعتر است. عفونت کیست معمولاً در اوایل بزرگسالی آغاز می‌شود.
این مشکل گاهی بدون علامت
درمان کیست مویی عفونی شده معمولا شامل برش آبسه و تخلیه چرک از آن و گاهی جراحی به منظور برداشتن کل ناحیه عفونی میباشد. التیام زخم جراحی ممکن است چند ماه به طول انجامد، زیرا زخم باید از عمق ترمیم شود.
کیست پیلونیدال یا کیست مویی از وجود یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر، در فاصله بین دو باسن و کمی بالاتر از مقعد ایجاد می شود. این حفره که ممکن است اندازه ای به قطر یک الی چند سانتیمتر داشته باشد، گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی
توده های پوستی چیست؟
 
توده های پوستی مناطقی از پوست غیر طبیعی است که افزایش یافته است. توده ها ممکن است سخت و سفت و سخت یا نرم و قابل حمل باشد. تورم ناشی از صدمه یکی از شایع ترین توده های پوستی است.
بیشتر توده های پوست خوش خیم هستند ، به این معنی که سرطانی نیستند. توده های پوست به طور کلی خطرناک نیستند و معمولاً در زندگی روزمره شما دخالت نمی کنند. اگر نگران رشد غیر طبیعی پوستتان هستید ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص پوست صحبت کنید.
اطلاعات لازم بیماران قبل از تصمیم به عمل جراحی گوش
 1.در صورتیکه پرده گوش پاره یا سوراخ باشد، احتمال بروز عفونت در آن زیاد است. به دنبال استحمام  ممکن است آب از سوراخ پرده گوش عبور کرده و سبب عفونت فعال گوش گردد. این عفونت با خروج مداوم ترشحات چرکی  که اغلب بد بو نیز هست، مشخص می گردد. عفونت های گوش بخصوص اگر طول کشیده یا مکرر باشند سبب کاهش پیشرونده شنوایی می شوند که گاهی غیرقابل درمان و بهبودی است. علاوه بر کاهش شنوایی، سرگیجه، وزوز گوش، فلج
متخصص مغز و اعصاب شیراز
سیستم عصبی انسان به دو دسته کلی اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) و اعصاب محیطی (اعصاب و نورون های عضلات) تقسیم می‌شود.کلیه شرایط و بیماری هایی که هریک ازقسمت ها ی سیستم اعصاب را در گیر کند، در حوزه اختیارات متخصص مغز و اعصاب قرار دارد.
از آنجایی که در همه جای بدن اعصاب وجود دارند، بیماری های عصبی می توانند هریک از اعضای بدن از جمله چشم، پوست، عضلات، گوش، حلق، دست و پا ، سیستم گوارشی از دهان تا مقعد و … را درگیر کنند برای همین طیف
دندان درد
دندان درد ، دردی است که در درون یا اطراف دندان می پیچد که ممکن است ناشی از :
پوسیدگی دندان
آبسه دندان
شکستگی دندان
موادی که با آن دندان پر شده ، آسیب دیده باشد
حرکات تکرار شونده مانند جویدن آدامس یا دندان قروچه ( که در ادامه به آن خواهیم پرداخت )
لثه هایی که دچار عفونت شده اند
 
علائم دندان درد عبارتند از :
دندان درد ممکن است حاد ، منظم یا دائمی باشد. در بعضی افراد ، فقط در صورت اعمال فشار بر روی دندان ، درد حاصل می شود .
تورم در اطراف دن
ابتدا میپردازیم به تعریف کیست مویی
 کیست pilonidal (پای پایین-NIE-dul) یک جیب غیر طبیعی در پوست است که معمولاً حاوی موهای زائد و پوستی است. یک کیست pilonidal تقریباً همیشه در نزدیکی ستون فقرات در بالای شکاف باسن واقع شده است.
 
ممکن است شما به هیچ درمانی نیاز نداشته باشید. یک کیست پیلونیدال ممکن است به تنهایی از بین برود. اگر کیست آلوده شود ، ممکن است چرک تخلیه شود. پزشک شما ممکن است برش کوچکی را برای تخلیه چرک و بسته بندی آن با گاز ایجاد کند.
 
کیستهای پیلو
فواید عسل برای کودکان
۱) از کبد محافظت می کند
عسل به کنترل قند خون کمک می کند.
 
۲) گلو درد را تسکین می دهد
خواص عسل برای کودکان یکی از رایج ترین داروهای طبیعی برای گلودرد است. این دارو در داروهای آیورودا و سایر داروهای طبیعی به فرم های مختلف برای بهبود گلو درد استفاده شده است. عسل برای سرفه کودکان در بسیاری از خانه ها جایگزین شربت سرماخوردگی می شود و تاثیر به سزایی در درمان سرفه و سرماخوردگی کودکان دارد.
 
۳) بهبود ناراحتی معده
عسل می تواند گزی
دیسپلازی دندانی  یک اختلال ژنتیکی است که بر دندان و پالپ تاثیر
می گذارد.
گاهی اوقات دیسپلازی به نام دندان های بدون ریشه نامیده می شود.
زیرا از دست دادن دنتین ریشه سبب می شود که طول ریشه کوتاه شود.
در دیسپلازی دندانی اغلب دندان های قدامی بالا به این ضایعه مبتلا می
شوند.
این بیماری در جنس مونث شیوع بیشتری دارد .
شاید یک دکتر ارتودنسی
خوب  در طول مدت درمان خود
با مواردی روبرو شده باشد که بیمار به علت درمان ارتودنسی مورد ارزیابی قرار می گیرد اما
گلو درد یا زخم گلو معمولاً در اثر یک عفونت ویروسی یا باکتریایی رخ می دهد اما دیگر عوامل مانند تروما، اشیاء خارجی، رفلاکس، زخم ها، بیماری های عصبی، ناهنجاری های استخوانی، بافت های زخمی و حتی تومورها نیز می توانند ابتدا خود را به شکلی نشان دهند که نشانه های آن مشابه گلو درد باشد. از دیگر فاکتورهای دخیل در این امر می توان به آلرژی های محیطی، عفونت های سینوسی، رفلاکس معده و همچنین التهاب ناشی از گرمای خشک، آلاینده ها، مواد شیمیایی و فشار صوتی ا
خطر ترکاندن جوش  , برخی اوقات بر روی صورت و قسمت های مختلف بدن ممکن است جوش  ایجاد شود و افراد با حساسیت بالا نسبت به آن سعی کنند آن را از بین ببرند و برتکانند. اما ترکاندن جوشو فشار بر روی جوش ممکن است آسیب های جدی به پوست  وارد کند.
مثلث مرگ کجا قرار دارد؟
به گفته کارشناسان: منطقه‌ای در نواحی اطراف بینی وجود دارد که مثلث مرگ نامیده می‌شود. قاعده این مثلث در ناحیه لب‌ها و راس آن بین دو چشم است. عفونت در این منطقه می‌تواند به طور مستقیم به
کیست بارتولین چیست ؟
 
 
علائم
علل
تشخیص
رفتار
کیست بارتولین چیست؟
کیست Bartholin یک تورم پر از مایع در یکی از غدد های بارتولین است. غدد بارتولین در هر طرف از باز شدن مهبل (واژن) ، بر روی لب های لب است. آنها مایع روان کننده واژن را ترشح می کنند. این مایع به محافظت از بافت واژن در هنگام مقاربت کمک می کند.
این کیست ها معمول نیستند و معمولاً در زنان در سن باروری بعد از بلوغ و قبل از یائسگی ایجاد می شوند. حدود 2 درصد از خانم ها کیست بارتولین در طول عمر خود ا
دیورتیکولیت چیست؟
گاهی اوقات کیسه های برجسته کوچک (که دیورتیکول نامیده می شود) در روده بزرگ تشکیل شود .این حالت دیورتیکولوز نامیده می شود. اگر این کیسه ها ملتهب یا عفونی شود ،دیورتیکولیت  Diverticulitis  نامیده می شود 
علایم دیورتیکولوز و دیورتیکولیت
 
بیماران مبتلا به  دیورتیکولوز،  معمولا علایم  ظاهری ندارند. علایم بیشتر  در  دیورتیکولیت  قابل توجه است . ممکن است علاوه بر  نفخ، درد و حساسیت در سمت چپ  قسمت تحتانی شکم  ، اسهال ،لرز وتب خفیف وج
هر نفری که از من بالاتره،خودشو از من بالاتر میبینه،خیلی بالا بالا هاست،خیلی خودشو دست بالا میگیره،ازش پایین ترم،منو از خودش پایین تر میبینه،خیلی منو ریز میبینه،خیلی منو دست کم گرفته،......باعث میشه بیشتر برای موفقیت طمع کنم.باعث میشه بیشتر بخوام موفق بشم.باعث میشه ولعم بیشتر بشه،باعث میشه طمعم بیشتر بشه و قطعا باعث میشه سرعتم بیشتر بشه.باعث میشه انگیزه ام قدرت بگیره.
فکر کردن به هر کدوم از این افراد بهم انرژی ای رو میده....باور نکردنی.
می دونستین پرفروش ترین کتاب تاریخ ادبیات، «دو شهر» نوشته ی چارلز دیکنزعه؟ می دونستین رتبه ی بعدی مال ارباب حلقه هاست؟ می دونستین رتبه ی چهارم مال هری پاترعه؟ می دونستین رتبه ی سیزدهم مال ناطور دشته؟ می دونستین رتبه ی نه مال نارنیاست؟ شکه کننده نیست؟ من همین الان خوندم لیستو و باعث افتخارعه که کتابای مورد علاقم همشون جزو پرفروش ترین هان. یا شایدم... باعث افتخارعه که کتابای پرفروش جزو کتابای مورد علاقمن... درهرصورت فرقیم نمی کنه. اصل قضیه اینک
روش های ترمیم دندان پوسیده جلو
همیشه باید به محض مشاهده پوسیدگی و قبل از اینکه اوضاع بدتر شود برای درمان اقدام کنید. این موضوع بخصوص برای دندان های جلویی خیلی مهم است. طبق مطالعات وقتی کودکان دچار پوسیدگی در دندان جلویی می شوند احتمال بیشتری دارد که این خرابی به دندان های دیگرشان سرایت کند.
پر کردن دندان های جلو
برای ترمیم دندان جلو راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها همان پر کردن است. دندان های جلویی هم گاهی مانند دندان های عقبی با پر کرد
عوارض کیست مویی چیست؟
بیماری دردناک کیست مویی بین افراد پر مو و چاق در قسمت نشیمنگاه پایین ستون فقرات به وجود می آید. در این بیماری حفره ای در بدن ایجاد می شود که داخلش چربی و مو جمع می شود. این حفره ها اغلب عفونت می کنند. علت این بیماری رشد غیر طبیعی مو است. مو برعکس به داخل بدن بر می گردد و داخل بدن رشد می کند. کیست مویی با رشد طبیعی مو بزرگ تر می شود. مردان، افراد پر مو، کسانی که موی زائد و تحرک کمی دارند و زیاد می نشینند، در معرض این بیماری هستن
علت بیماری تانسموس و روش های درمان پزشکی، دارویی و خانگی
تانسموس به زبان ساده حس ناخوشایند و مکرر نیاز به توالت است. این حس ممکن است زندگی فرد را شدیداً تحت شعاع خود قرار دهد و فرد را برای حضور در اجتماع دچار مشکل نماید. فرد مبتلا به تانسموس ممکن است با وجود روده خالی و حتی بعد از ۲۰ دقیقه خروج از توالت مجدداً این حس را داشته باشد که نیاز به توالت دارد. نکته مثبت این است که این بیماری قابل درمان است.
علت بیماری تانسموس
این بیماری از عوامل
همین کرونا جنبه های مثبت هم داشته ها،همین کرونا باعث شد، ارگان های نظامی به جای ساخت بمب و موشک،دستکش و ماسک و مایع ضد عفونی کننده تولید کنند.همین کرونا باعث شد نظر مردم به پزشکان به جای پول پرست به مدافعان سلامت تغییر کند و بیمارستان ها به جای پول نجومی رایگان کار کنند.همین کرونا باعث شد، قدر همین بوس و ماچ کردن های الکی مو نو بیشتر بدونیم، و دلمون لک بزنه برای یک بوس بدون ترس.همین کرونا باعث شد، بفهمیم زالوصفت های جامعه ما کدامند و چه کسانی
فیلم ها بر روی انسان تاثیر می گذارند،فیلم های کمدی باعث تاثیرات مثبت در انسان می شوند.
تاثیرات فیلم کمدی
۱.شادی
دیدن فیلم کمدی باعث می شود؛احساس خستگی، بی حوصلگی از بین رود،و انسان احساس شادی کند.
۲.کاهش فشار خون
خندیدن باعث کاهش فشار خون می شود،اگر افراد چند روز پشت سرهم فیلم کمدی نگاه کنند، فشار خون آن ها کاهش می یابد.
۳.قلب
پزشکان می گویند ۱۵ دقیقه شدید خندیدن باعث می شود؛گرفتگی رگ های قلب ازبین رود، فیلم های کمدی معموماً باعث خنده می شوند
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
علت سوختگی موتور تردمیل1- عدم روغن کاری و از بین رفتن لایه استر کتان تسمه نقاله می شود که باعث می شود اصطکاک تسمه تردمیل نسبت به تخته تردمیل بالا رو و باعث داغ شدن موتور تردمیل و سپس باعث سوختن موتور تردمیل می شود .2- به علت عدم استفاده از تردمیل , تسمه نقاله تردمیل خشک شده است و باعث فشار آمدن به موتور تردمیل می گردد. 3- عمر تسمه نقاله تردمیل تمام شده است . 
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
حفره ها و پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی در جهان است. آنها به ویژه در کودکان، نوجوانان و افراد مسن رایج هستند. اما هر کس که دندان داشته باشد می تواند حفره ها را از جمله نوزادان بگیرد.
اگر حفره ها درمان نشوند، آنها بزرگتر می شوند و لایه های عمیق تر دندان های شما را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها می توانند به دندان درد شدید، عفونت و از دست رفتن دندان منجر شوند. بازبینی های منظم دندانپزشکی و عادت های ریزش و ریزه کاری بهترین محافظت در مق
 
عفونت دندان مشکلی است که افراد بسیاری را مبتلا کرده است دندان های شما متصل به اعصاب هستند اگرچه این درد تنها بر یک ناحیه کوچکی از دهان تاثیر می گذارد اما دندان درد اصلا درد کوچکی نیست حتی در برخی از موارد این درد به قدری زیاد است که می تواند ناتوان کننده نیز باشد.
علت دندان درد شما ممکن است عفونت دندان باشد بر طرف کردن عفونت دندان تنها با کمک گرفتن از دندانپزشک ، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کامل از دهان امکان پذیر است.
دلایل عفونت های
گاهی اوقات پیداکردن درد فک کمی دشوار است، زیرا درد می تواند از عضلات، اعصاب و یا استخوان ها در فک یا ناحیه های بدن که شما هرگز به آن توجه نکرده ایی ناشی شود. با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.
انواع درد فک
1.اختلال مشترک تمپوروماندیبولار یکی از علت درد فک، معمولا به عنوان یک مشکل در استخوان ها، رباط ها و یا سایر بافت های بدن که مفصل  ران را تشکیل می دهند، مفصل ران که استخوان پایین را به جمجمه شما متصل می کند.
اختلال مفصل Tempromandibular
قبلا وقتی کسی می گفت که اعتماد به نفسم را از دست دادم هیچی نمی فهمیدم. اینکه فردی را در جایی که باید استفاده نکنند و از وی توقع بیجا داشته باشند باعث از بین رفتن اعتماد به نفسش می شود. 
اینکه فردی را با قصد و  نیت تحقیر کنند باعث از دست رفتن اعتماد به نفسش می شود. اینکه فردی ببیند نمی تواند با وجود تلاش و کوشش به جایی برسد باعث تخریب اعتماد به نفسش می شود.
اینکه در ایران باشی ولی ایرانی به حساب نیاورندت باعث از بین رفتن اعتماد به نفست می شود
 
درمان زخم های دهانی با بره موم
طبق تحقیقات انجام شده در انگلستان در سال 1995 توسط فیلیپ واندر
با استفاده از عصاره بره موم 50 درصد ، زخم های دهانی ،
آسیب های دندانی و ضایعات التهابی و زخم های دردناک را درمان کرده است .
در این درما ن عصاره بره موم به صورت مستقیم و روزی چند بار
روی نواحی دردناک و زخم ها مالیده شد و زخم ها در عرض دو روز بهبود یافتند .
پماد بره موم و وازلین برای درما ن زخم ها و سوختگی ها
برای تهیه این پماد باید الکل یا گلیکول موجود در عصار
یراق آلاتی که برای دوردوش ها استفاده می شود بهتر از جنس مناسب استفاده شود برای اینکه کارتون با قیمت پایین انجام شود از یراق آلاتی که کیفیت پایینی دارن استفاده نکنید باعث میشود زود تر زنگ بزند باعث میشود حشرات موزی به محیط دوردوش جمع شود و باعث آلودگی محیطی می شود .
البته یک چرخه هست که آنتونی رابینز به آن اشاره دارد و آن این است که احساس خوب باعث افکار خوب ، گفتار خوب باعث افکار خوب ، افکار خوب هم باعث احساس خوب و گفتار خوب میشه یعنی این سه تا هم علت هم هستند و هم معلول هم یعنی با هر سه باعث جذب انرژی مثبت میشه و برعکس. علت همه چیزها انرژی است و هر چیزی هم از انرژی تشکیل شده و انرژی های همه چیز هم متفاوت یا میتواند شبیه به هم باشد .حتی برخی معتقدند اینکه طب مدرن علت بیماری ها را میکروب و ویروس می داند باطل اس
عواملی که باعث پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های ان میگردد:
1-استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.
 2-عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها ;که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد.
 3-خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.
 4-زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تس
جراحی فیستول مقعد چگونه انجام می‌شود؟ در اکثر افرادی که به آبسه مقعد مبتلا می شوند بروز فیستول مقعدی نیز امری رایج است. روش درمان فیستول مقعد بدین صورت است که از گسترش بیماری جلوگیری کنیم و به علاوه از آسیب بافت اطراف جلوگیری شود و در عین حال علائم بیماری را کاهش و در نهایت از بین ببریم.
فیستول مقعدی به عنوان تونل هایی کوچک و داخلی در ناحیه مقعد شناخته می شوند که در نواحی پوست نزدیک مقعد به طور واضحی این تونل ها بزرگ و باز می باشند. پس از تح
علت خارش بیضه ها ؟!
بهداشت نامناسب یا وضعیت پزشکی؟پوسته پوستی که بیضه ها را در جای خود قرار می دهد ، خارش بر روی اطراف بیضه یا بیضه وجود دارد ، غیر معمول نیست. تعریق در ناحیه کشاله ران خود بعد از پیاده روی در طول روز می تواند باعث خارش بیضه های شما بیش از حد معمول شود. حتی فقط چند روز استحمام نکردن باعث تمیز شدن آنها می شود.
اما سایر شرایط جسمی و پزشکی نیز می تواند باعث خارش بیضه شود. برخی از این شرایط ممکن است باعث شود شما برای مراقبت از منبع خار
زمانی که به دنیا اومدم شکل جمجمه ای سرم به شکل قایق بوده عمل جراحی کرده اند توی نه ماهگی ، بعد چند ماه مشخص شد که غضروف لگن های هر دو پام هم مشکل داره اما خب با مدوا و درمانی یکی خوب شد اما اون یکی ش نه و این باعث کوتاهی پام شد تا امروز که باعث شد هفت بار عمل جراحی کنم !!! 
هر کاری که میکنم نمیتونم خودمو متقاعد کنم که یکی از آدمای اینترنتی باشم. حتی با اینکه میدونم چقد فایده میتونه داشته باشه اما نمیتونم یکی از اون آدما باشم!!
اینستا باعث میشه خودم نباشم. تویی.تر باعث میشه از آدما بدم بیاد بدون اینکه شرایطشونو بدونم. و حتی این روزا تلگرامم باعث میشه احساس کنم همش درگیر سو تفاهمم...از این در ارتباط بودن زیاد خوشم نمیاد:(
علت سوختن موتور تردمیل
1- عدم روغن کاری و از بین رفتن لایه استر کتان تسمه نقاله می شود که باعث می شود اصطکاک تسمه تردمیل نسبت به تخته تردمیل بالا رو و باعث داغ شدن موتور تردمیل و سپس باعث سوختن موتور تردمیل می شود .2- به علت عدم استفاده از تردمیل , تسمه نقاله تردمیل خشک شده است و باعث فشار آمدن به موتور تردمیل می گردد. 3- عمر تسمه نقاله تردمیل تمام شده است . 
 
20 اشتباهی که باعث تنهایی می شوند. ازدواج با فردی که
نمی‌تواند هیجانش را کنترل کند. چنین آدم هایی مرتبط بار روی دوش شما هستند
چون باید مهارشان کنید، مراقب شان باشید و عین یک بچه هیجاناتشان را
بپذیرید. واقعا کار سختی است!20 اشتباهی که باعث تنهایی می شوندواقعیت
این است که مرتکب شدن برخی اشتباهات در روابط، ما را به سمت تنهایی سوق می
دهند. در ادامه 20 اشتباه ذکر شده که باعث می شود شما
ادامه مطلب
علل ایجاد سینوزیت
عامل زمینه ساز سینوزیت حاد در اکثر موارد عفونت ویروسی است. اما آلودگی هوا و رینیت آلرژیک نیز ممکن است باعث سینوزیت حاد شود. همه عوامل مذکور باعث بسته شدن دهانه سینوس ناحیه OMC ( استئو مئا تال کمپلکس )می گردد. انسداد و تخریب مخاط باعث زمینه سازی کلونیزاسیون باکتری می گردد و منجر به ایجاد حالتی به اسم سینوزیت می شود.
ادامه مطلب
در کشوری زندگی کنی که پیچیدن طنین الله اکبر در فضا
چه وقت اذان
چه شامگاه بیست و یک بهمن
باعث جریان اکسیژنِ خاصی در ریه هات بشه
که غنی شده به حس امید
امید به آینده ای سبز
پ.ن. : نعمت های زیادی هست که گاهی زیاد بودنشون باعث میشه بعد یه مدت کم رنگ بشن...
یک نکته مهم در مورد پخت برنج هاشمی
 
 
بهتر است برنج را قبل از پختن خیس کنیم این کار چندین مزیت دارد
۱-خیساندن برنج قبل از پخت باعث میشود حجم برنج بیشتر شود مثلا اگر یک پیمانه برنج را بدون خیس کردن
پخت کنیم و ۵ قاشق برنج داشته باشیم همان مقدار برنج را اگر ۳ ساعت قبل خیس کنیم ۸ الی ۱۰ قاشق برنج
خواهیم داشت.
۲-خیساندن برنج باعث میشود برنج پخت شده دانه بلند تر و به اصطلاح ری بیشتری بکشد.
۳-خیساندن برنج باعث میشود برنج بعد از پخت نرم تر شود.
۴-خیساندن
کیست مویی پایین کمر
کیست مویی پایین کمر یا سینوس پیلونیدال sinus pilonidal و یا پیلونیدال کیست pilonidal cyst خوانده می شود. سینوس مویی نوعی بیماری پوستی است و از آنجایی که نیاز به تخلیه و جراحی دارد، درمان آن مربوط به متخصص جراحی عمومی می شود. بیماری سینوس خوشخیم محسو می‌شود و ارتباطی با سرطان ندارد. کیست مویی در پایین کمر را عده با نام سرطان کیست مویی می‌شناسند که اشتباه است. زیرا مطلقا هیچ ارتباطی با سرطان ندارد.
شما با خواندن این مقاله مطالب زیر را
بر خلاف ادعاها، که حجاب اجباری باعث برقرار عفاف در جامعه می شود، این طرح سازماندهی شده از طرف جناح های مشکوک و احتمالا با مدیریت انگلستان می باشد. حجاب اجباری در ایران باعث اختلال در بلوغ جنسی پسران شده است زیرا توانایی دیدن یک زن را ندارند و چه بسا ممکن است به دختری علاقه مند شوند اما به دلیل عدم رویت درست وی توانایی آن را ندارند که علاقه خود را تشخیص دهند. 


ادامه مطلب
عصب کشی ، درمان ریشه دندان ، اندو  Endo  ، روت کانال   Root Canal Treatment
بارها شده بیماران از ما می پرسند عصب کِشی درست است یا عصب کُشی ؟
برای جواب دادن به این سوال، در ابتدا باید دید چرا یک دندان نیاز به درمان عصب کِشی یاعصب کُشی دارد.عصب کشی درمان ریشه روت کانال
همانطوری که میدانید دندان دارای دو قسمت تاج و ریشه می باشد. تاج دارای یک قسمت بیرونی به نام مینا و یک قسمت درونی به نام عاج می باشد، درست زیر عاج یک محفظه ای وجود دارد که اطاق پالپ نامید
خواص میوه ازگیل:
 سرشار از مواد مغذیهر ۱۰۰ گرم از میوه ازگیل دارای ۴۳ کالری، انرژی می باشد. ۱۰۰ گرم از میوه ازگیل همچنین، ۵/۰ میلی گرم روی، ۵/۰ میلی گرم منگنز، ۲/۷ میلی گرم آهن، ۳۹ میلی گرم فسفر، ۵۵ میلی گرم منیزیم، ۷۳ میلی گرم کلسیم و ۷۹۲ میلی گرم پتاسیم دارد. این ارقام نشان می دهد که ازگیل سرشار از مواد معدنی می باشد. همچنین ازگیل فاقد هرگونه چربی اشباع و کلسترول است و در آن ۷۵ درصد آب و ۲۱ نوع اسید چرب مانند استئاریک اسید، پالمتیک اسید، لینول
علت خارش بیضه ها در بعضی از اقایان :
 
بهداشت نامناسب یا وضعیت پزشکی؟
پوسته پوستی که بیضه ها را در جای خود قرار می دهد ، خارش بر روی اطراف بیضه یا بیضه وجود دارد ، غیر معمولی نیست. تعریق در ناحیه کشاله ران شما در طول روز می تواند باعث خارش بیضه های شما بیش از حد معمول شود. حتی فقط چند روز استحمام نکردن باعث خارش آنها می شود تا تمیز نشوند.
اما سایر شرایط جسمی و پزشکی نیز می تواند باعث خارش بیضه شود. برخی از این شرایط ممکن است باعث شود شما برای مراقب
کیست مویی یا سینوس پیلونیدال همان سینوسی است که معمولا مو دار است و زیر پوست بین کفل ها کمی بالاتر از مقعد ایجاد میشود. سینوس بصورت عمودی بین کفل ها ایجاد میشود و به ندرت در نواحی دیگر بدن رخ میدهد و مستعد عفونت است. تنها راه درمان کیست مویی خارج کردن کیست به روش جراحی می باشد. به جز روش جراحی هیچ درمان دارویی و یا گیاهی وجود ندارد.
پیلونیدال یعنی ” لانه ی مو”
سینوس یک کانال باریک غیرعادی در بدن شما است. مسیر سینوس معمولا از مرکز عفونت در با
 
 
دانشجویی که سال آخر دانشگاه را می گذراند به خاطر پروژه ای که انجام داده بود جایزه اول را گرفت.او در پروژه خود از ۵۰ نفر خواسته بود تا دادخواستی مبنی بر کنترل سخت و یا حذف ماده شیمیایی «دی هیدروژن مونوکسید» توسط دولت را امضا کنند و برای این خواسته خود دلایل زیر را عنوان کرده بود :۱- مقدار زیاد آن باعث عرق کردن زیاد و استفراغ می شود.۲- یک عنصر اصلی باران اسیدی است۳- وقتی به حالت گاز در می آید بسیار سوزاننده است۴- استنشاق تصادفی آن باعث مرگ فرد
آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی می شود؟ به هیچ وجه. داده هایی در دست نیست که تایید کند واکسن گارداسیل یا همانواکسن زگیل تناسلی باعث نازایی می شود. اتفاقا برعکس دریافت واکسن گارداسیل باعث می شود در برابر سرطان گردن رحم ایمن باشید و همچنین توان بارداری و داشتن فرزندانی سالم را تضمین می کند.
می توانیم با قاطعیت بیان کنیم که تمام حرف هایی که درباره ضرر داشتن واکسن گارداسیل گفته می شود, شایعه ای بیش نیست. نازایی و ناباروری واکسن زگیل تناسلی هم ش

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها