نتایج جستجو برای عبارت :

انسان کامل از نظر مولانا

روزی مولانا ،شمس تبریزی را به خانه اش دعوت کرد.شمس به خانه ی مولانا رفت و پس از این که وسائل پذیرایی میزبانش را مشاهده کرد از او پرسید:آیا برای من شراب فراهم نموده ای؟ مولانا حیرت زده پرسید:مگر تو شراب خوارهستی؟! شمس پاسخ داد:بلی. مولانا:ولی من از این موضوع اطلاع نداشتم!! ـ حال که فهمیدی برای من شراب مهیا کن.
ادامه مطلب
 
 
 
 
حتی اگر نقطه‌ها مدام عوض شوند، کل همان است. به جای دزدی که از این دنیا می‌رود، دزدی دیگر به دنیا می‌آید.
جای هر انسان درستکاری را انسانی درستکار می‌گیرد.
کل هیچگاه دچار خلل نمی‌شود، همه چیز سرجایش می‌ماند، در مرکزش… هیچ چیز هم از امروز تا فردا به یک شکل نمی‌ماند، تغییر می‌کند.
به جای هر صوفی‌ای که می‌میرد، صوفی‌ای دیگر می‌زاید.
 
قاعده های صوتی و تصویری را اینجا ببینید. کلیک کنید 
و شمس مولانا را از منبر خطابه به زیر افکند تا به او بفهماند:
نردبان این جهان ما و منیست
عاقبت این نردبان افتادنیست
لاجرم هر کس که بالاتر نشست
استخوانش سختتر خواهد شکست
مولانا از راس نردبانی بلند به زمین افکنده شد و تمام استخوانهای کبر و غرورش به سختی شکست،دشواری کنده شدن از منبر و خطابه و موعظه و پشت کردن بر شاگردان بر مولانا سخت مینمود ولی با درک اینکه هر موضوعی را میتوان از بعد دیگری هم دید این سختی را  با اغوش باز خوشامد گفت و بر دایره عشق
دریافت-مولانا محمد عمرعنوان: سرطان هرگز من را نخواهد کشتحجم: 130 کیلوبایتتوضیحات: داستانی واقعی از زندگی مولانا محمد عمر سربازیواقعه ای که به اوج ایمان و اعتقاد اشاره می کند.
هنگامی که پزشک معالج ایشان اعلام می کند که مولانا دچار سرطان شده اند، اما ایشان....
برای خواندن ادامه داستان بر روی «لینک-مولانا محمد عمر» کلیک کنید.
 
 
 
از حیله و دسیسه نترس. اگر کسانی دامی برایت بگسترانند تا صدمه‌ای به تو بزنند، خدا هم برای آنان دام می‌گسترد.
چاه کن اول خودش ته چاه است. این نظام بر جزا استوار است.
نه یک ذره خیر بی‌جزا می‌ماند، نه یک ذره شر. تا او نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد. فقط به این ایمان بیاور.
 
قاعده های صوتی و تصویری را اینجا ببینید. کلیک کنید 
فکر می کنید مولانا اسم کتابش را چگونه انتخاب کرده است؟ 
برخلاف دیگر شعرا، او در قید و بند اسم نبوده
و اسم کتابش را مثنوی معنوی گذاشته! مثنوی که یک قالب شعریست...
فکر می کنید مولانا اولین بیت کتابش را چگونه آغاز کرد؟ بر خلاف دیگر شعرا که با نام خدا شروع کرده اند...
بشنو این نی چون حکایت می کند   از جدایی ها شکایت میکند
این بیت سرآغاز اشعار مولاناست...
که در آن نی، استعاره از انسان است و مصرع دوم اشاره دارد به جدا افتادن انسان از اصل خویش
و اینکه اگ
فکر می کنید مولانا اسم کتابش را چگونه انتخاب کرده است؟ 
برخلاف دیگر شعرا، او در قید و بند اسم نبوده
و اسم کتابش را مثنوی معنوی گذاشته! مثنوی که یک قالب شعریست...
 
بشنو این نی چون حکایت می کند   از جدایی ها شکایت میکند
این بیت سرآغاز اشعار مولاناست...
که در آن نی، استعاره از انسان است و مصرع دوم اشاره دارد به جدا افتادن انسان از اصل خویش!
و اینکه اگر انسان مانند نی درونش خالی از حسد و کینه و امراض شیطانینباشد نمی تواند آواز انسانیت سر دهد!
 
 
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم. هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری. اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنویم
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم.
هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری.
اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنوید
بجوشید بجوشید که ما بحر شعاریم 
بجز عشق بجز عشق دگر کار نداریم 
مولانا در این غزل، میفرماید که:
ای انسان ، ای اشرف مخلوقات ، اجازه بده که این عشق ، این برکت زندگی ، این آب زندگانی از درونت جوشیده و بالا بیاید تا در فضای یکتائی با خدا یکی شوی و طعم و لذت وحدت و یگانگی را به چشی . برای این که ما انسان ها ، دریای نشانی های عشق ، خدا ، و وحدت هستیم . 
شعار به معنای نشان و نشانی و علائم است . ما نشانی های این یگانگی و وحدت را می شناسیم . این نشانی ها ؛ برک
اوّل زبانست که باید ساکت شود. کلمات خودشان را در سکوت طوری دیگری به انسان می نمایند. و مفاهیم از کالبد کلمه خارج می شوند. سپس ذهن است که ساکت می شود. تا تصاویر در جای خودشان بایستند و جریان سیّال و جوشان ذهن خاموش شود. به قول زنون،‌ ذهن ما از سکونات متعاقب مفهوم حرکت را انتزاع می کند. باید سال ها در این سکون ذهن ماند، تا قلب انسان ساکت شود. که احساس، مسیر خودش را پیدا کند. و برسد به آن وحدتی که ابن عربی می گوید. اینجاست که عشق می جوشد. که رنگی است ا
ادامه تفسیر بیت اول گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
بنام آنکه جان را فکرت آموختچراغ دل به نور جان برافروخت
روشن شد که جان انسان دارای فکرت است، تفاوت نفس آدمی با جان سایر جانوران، همین است که نفس انسان ناطقه است و دارای فکرت است. و این فصل ممیزی است که انسان را از سایر حیوانات متمایز کرده است. در واقع همین فصل خاص انسان، آدمی را خلیفه و اشرف مخلوقات کرده است. این فکرت نور جان است. این نور جان، که در حقیقت همان فکرت است، دل را روشن می کن
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی 
گویند که حضرت مولانا در روم هنگامی که اشعار فارسی می گفت. فردی وی را اذیت می کرد و چون حضرت مولانا پوستی سبزه و تیره داشت و فارسی شعر می گفت وی به مولوی میگفت : که شما هندی هستی و اصلا از زبان و پوستت معلوم است. خبر به گوش سلجوقیان روم و دیگر حکام رسید و ایشان در اتحاد گفتار گفتند : که کسی حق ندارد ، مولانا را بیازارد.
ادامه مطلب
زندگینامه مولوی (جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا)


نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده ودر دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»؛ «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است.
ادامه مطلب
#اخلاق_انتخاباتی 
 کاندیداها و هواداران آنان در فضای رقابت انتخاباتی اخلاق اسلامی را از یاد نبرند. اختلاف نظر امری طبیعی است اما آنچه ناپسند است اهانت ، تخریب و تهمت و بد رفتاری هاست که بر خلاف اخلاق اسلامی و حرام است.
مولانا ساداتی/مراسم نماز جمعه اهلسنت سراوان ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
انحرافات اخلاقی شمس تبریزی و مولوی بلخی
شرم آور نیست؟
صوفی مشهور عبد الرحمن جامی در کتاب نفحات الانس از بزرگ ترین کتب صوفیه آورده است:
روزی مولانا شمس الدین (شمس تبریزی) از مولانا شاهدی (مفعول) زیبارو درخواست کرد. مولانا حرم (همسر) خود را در دست گرفته در میان آورد. (شمس تبریزی) فرمود که او خواهر جانی من است، نازنین پسری می.خواهم. (مولوی) فی الحال فرزند خود سلطان ولد را پیش آورد. شمس فرمود: حالیا اگر قدری شراب دست می‌داد ذوقی می‌کردیم. مولانا بیر
خبری اگر شنیدی ز جمال و حسن یارمسر مست گفته باشد من از این خبر ندارم شب و روز می بکوشم که برهنه را بپوشمنه چنان دکان فروشم که دکان نو برآرمعلمی به دست مستی دو هزار مست با ویبه میان شهر گردان که خمار شهریارمبه چه میخ بندم آن را که فقاع از او گشایدچه شکار گیرم آن جا که شکار آن شکارمدهلی بدین عظیمی به گلیم درنگنجدفر و نور مه بگوید که من اندر این غبارمبه سر مناره اشتر رود و فغان برآردکه نهان شدم من این جا مکنید آشکارمشتر است مرد عاشق سر آن مناره عشق
وقتی معرفی مولانا حرام می شود.                                                
 
چند سال پیش در یکی از مراکز آموزشی ، در کلاس فارسی عمومی ، بحث مولانا و مثنوی مطرح شد.
سوال کردم:
چند نفر مثنوی را مطالعه و با مولوی آشنایی دارند؟
آشنایی در حد کلاس های دبیرستانی بود.
دوباره سوال کردم ، چند نفر کتاب مثنوی را دیده اند؟
فقط یک نفر پاسخ داد : در کتابخانه این کتاب را دیده است ؛ اما مطالعه نکرده است.
بحث به شمس تبریزی کشیده شد  و دوباره سوال کردم: کسی با شمس تبریز
"انسان کامل” کا مسئلہ ہمارے اصول دین کی دو اصلوں کے ساتھ مربوط ہے، ان میں سے ایک نبوّت اور دوسری امامت ہے اور "انسان کامل” ان دو اصلوں کا جامع اسم ہے۔ جب ہم ان دو اصلوں کی بات کرتے ہیں، تو ان کا جامع "انسان کامل” ہے، رہی یہ بات کہ اصول دین میں یہ ایک دوسرے سے علیٰحدہ ہیں تو اس کی وجہ وہ فرائض ہیں جو پیغمبر (ع) اور امام (ع) کے سپرد ہیں ورنہ دونوں کا منشا "انسان کامل” ہے، انسان کامل کسی مقام پر ظاہر ہو کر پیغمبر (ع) کا کردار ادا کرتا ہے اور کسی مقام پر
هیچ انسانی کامل نیست. پس باید مراقب کسانی باشیم که مدعی هستند بی‌عیب‌ونقصند.
روزی که فکر می‌کنیم انسان کاملی شده‌ایم، باید همه‌چیز را از اول شروع کنیم.
انسان کامل شدن سرابی بیش نیست؛ اما می‌توان حداکثر تلاش را برای انسان خوبی بودن کرد.

استفان آینهورن
هنر خوب بودن
انسان برای زندگی کردن نیاز دارد تا معنایی برای زندگی بیابد ، معنایی برای بودن ، معنایی برای وجود داشتن و ادامه دادن .
آنچه که به زندگی معنا می دهد همان چیزی است که در آن امید ادامه دادن را ایجاد می کند .
چیزی که امید را می سازد یک هدف است ، یک آرمان ، یک ارزش معنادار .
 
اگر میخواهید معنای زندگی خود را بیابید توصیه میکنم حتما کتاب انسان در جستوجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل را بخوانید .
همچنین برای شناخت بیشتر خودتان به عنوان یک انسان از کتاب مثنو
دو جنبه شاعرانگی و عرفانی مولانا
مساله دیگری که امروز می‌خواهم توجه دوستان را جلب بکنم بر اینکه، مولانا دو جنبه دارد: یک جنبه «شاعرانگی» و یک جنبه «عرفانی». خیلی کم به جنبه شاعرانگی مولانا توجه شده است. مولانا در قله قاف شعر فارسی قرار دارد. تازه این پژوهش‌های جدید به این نکات و ظرایف و پیچیدگی‌ها و رموز شاعرانگی مولانا پرداخته‌اند، مخصوصا با توجه به معیارهای نقد ادبی مدرن، در مثنوی (این شاعرانگی‌ها را) کشف می‌کنند و از این لحاظ خیلی جال
#یک_لحظه_سکوت_قدری_تامل
عشق خدایی
چرا مولانا کمتر از "گناه" می‌گوید؟
 مثنوی مولوی، یک اثر بی‌نظیر معنوی است. ولی جالب است بدانید آن میزان که ادیان و مذاهب درباره گناه و معصیت، حلال و حرام، نجاست و طهارت انسان را انذار و هشدار دادند، مولانا در آثارش سخن نگفته است، چرا؟!
خداوند، عشق مولاناست،
 اما چرا عبور از خطوط قرمز و حدود الهی او را حساس نمی‌کند،
رگ غیرتش باد نمی‌کند،
 تعصب مذهبی‌اش گل نمی‌کند،
و خونش به جوش نمی‌آید، 
چرا؟!
آیا مولانا گ
مولانا محی الدین بن بدرالدین اناری از اخترشناسان سده 10 هجری قمری بوده است.شاه عباس صفوی به این شتاره شناس اناری،اعتقاد زیادی داشت.
مولانا محی الدین بن بدرالدین انار،سال1012 هجری قمری را سالی پرحادثه پیش بینی کرده بود که همین گونه هم شد.دراین سال،شاه عباس صفوی به ارمنستان لشکرکشی کرد.شاه عباس در این مقطع،پس از فتح تبریز،اقدام به باز پس گیری ولایات از دست رفته ایران در آذربایجان،ارمنستان،گرجستان و شروان نمود که در زمان پدرش از ایران جدا گشته
مولانا شیخ محمد فقیه اناری،فقیه و مجتهد و از شاگردان شیخ بهایی بوده و نزد او علوم دینی،حدیث،هندسه،منطق،ریاضی،طب و علوم غریبه را فرا گرفته بود و ازشیخ بهایی اجازه روایت حدیث و اجتهاد و صدور فتوا داشت.
شیخ بهایی دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری که در دانش های فلسفه،منطق،هیعت و ریاضیات تبحر داشت.در حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست،حدیث،ریاضی،اخلاق،نجوم،عرفان،فقه،مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.یونسکو به پاس خدمات وی به علم ستار
مولانا شیخ محمد فقیه اناری،فقیه و مجتهد و از شاگردان شیخ بهایی بوده و نزد او علوم دینی،حدیث،هندسه،منطق،ریاضی،طب و علوم غریبه را فرا گرفته بود و ازشیخ بهایی اجازه روایت حدیث و اجتهاد و صدور فتوا داشت.
شیخ بهایی دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری که در دانش های فلسفه،منطق،هیعت و ریاضیات تبحر داشت.در حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست،حدیث،ریاضی،اخلاق،نجوم،عرفان،فقه،مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.یونسکو به پاس خدمات وی به علم ستار
هوروزی هجده بار خلع بدن نمودن سندالعرفان قدوة العرفاء الراشدین السید النجیب میرزا ابوالقاسم شریفی ذهبی (راز) شیرازیذکر و فکرم داد و در خلوت نشانداز حضیضِ تن به اوج دل رساندسِیر ها حاصل شدم از کشف و دیدهرچه کردم عرض او کم می شنیدآخرم گفت ، ای پسر ، اینجا بایستدر طریقت دل به این ها بسته نیستسعی کن تا خلع تن حاصل شودگرددت دل زنده ، جان کامل شودچون شود خلع بدن حاصل تو رانفس میرد ، دل شود کامل تو رادر ریاضت روز و شب من تن زدمتا دمی خلع بدن حاصل شدمع
به نوعی از رقص صوفیانه شامل چرخش بدن همراه با حالت خلصه، یعنی نوعی ربودگی برای اهداف معنوی گفته می شود.سماع دیرینه تاریخی دارد و در اسلام موافقان و مخالفان زیادی در این دین پیدا نموده است. سماع در لغت به معنی شنیدن، شنوایی، آوای گوش نواز، رقص و وجد است.و در تعبیر صوفیات ترانه عرفانی توسط مطرب و مطربان است. ار آنجا که این پدیده گاه به رقص و دست افشانی می انجامد سماع گفته می شود. 
صائب تبریزی در این مورد می فرماید:
ذرات جهان را در سماع آورده است 
 
_ چرا آدم‌هایی که محکوم به نابودی‌ هستند را دوست داریم؟_ زیرا در یادها بیشتر و بهتر می‌مانند._ موجودات روان پریشی که می‌خواستند در یادها بمانند. با پرداختن چه بهایی؟_ به هر قیمتی.
* عنوان نوشت:نگاه صوفی ِ ناخواناجهان پریشی ِ مولانادهان پریشی ِ مولاناتو خانقاه منی؛ با منبچرخ و یاحق و یاهو کن
 
لیست حضور غیاب رو بیرون آوردم داشتم حضور غیاب میکردم یهو رسیدم به اسم شمس تبریزی خوندن نام شمس تبریزی کافی بود تا  صدای قهقه خنده توی کلاس بلند بشه 
سرم رو چرخوندم طرف بچه ها تا شمس رو پیدا کنم  یه پسر تپل که از اول کلاس مزه پرونیاش رو مخم  بود خودشم داشت میخندید یهوو گفتم فیلمتم که نذاشتن ساخته بشه خیلی شیرین زد توی پیشونیش گفت هعی استاد دیشب اگه بدونی مولانا چه داغون بود سه شبه با دیازپام خوابش میکنم صدای خنده ها بلند تر شد 
بعد گفتم خب چرا
کتاب ملت عشق الیف شافاکمترجم: مریم صالحی

رمانی سراسر عاشقانه و جذاب که نویسنده ترکیه ای اثر #الیف_شافاک
با قدرت تخیل خویش ماجرای جذاب جستجوی شمس و مولانا
را با یک روایت عاشقانه امروزی در آمیخته و
در چهل فصل به بیان قصه پرداخته است.
در آخر هر فصل نویسنده پند هایی را به عنوان سرلوحه
رفتارهای اجماعی بیان میکند که به رمان رنگ و بوی عرفانی می دهد .
این رمان در دل هر فصل قصه هایی ناب و جدید را
مطرح می کند که این روایت ها در فضای مجازی دست به دست شده
مولانا!امشب از گیسوان خاک گرفته ام تار مویی جدا کرده ام و رشته ای از قلبم به نام اعظمت رسانده امباید قلبم را بگیرم در دستکه مبادا گرد و غبار غفلتم تار مو را چرکین کندباید قامتم را برسانم ب نورتتا فاصله، سایه بر حیاتِ بی ارزشم نیاندازدباید زبانم را بی وقفه به نام مباکت متبرک کنمتا جویبار کلامم از چشمه ی زلال وجودت منفصل نگرددباید نامت را چون کتیبه ای از پلک هایم بیاویزمتا جهانم را جز نامِ تو نبینممولانا!ای قرصِ قمرِ نقره پاشِ بنی هاشمتمام عم
ریشه‌ی بی قراری های ما چیست؟
مولانا بر این باور بود که:
جمله ی بی قراری ات از طلب قرار توست
طالب بی قرار شو تا که قرار آیدت
می گوید: علت بی قراری های ما از قرار جویی و ثبات طلبی های ما نشأت می گیرد، اما اگر طالب بی قرار باشیم و اذعان کنیم که همه چیز در معرض تغییر و تحول است آن گاه به آرامش دست خواهیم یافت.
به جای آنکه از لحظه ای که در آن هستیم لذت ببریم ، سعی می کنیم با عکس گرفتن، آن لحظه و خاطره را تصاحب کنیم و...
 شاید یک نتیجه این تمایل ما به داشتن
مولوی، پیونددهندهٔ ملت‌ها 
جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی (‎۶ ربیع‌الاول ۶۰۴، بلخ یا وخش - ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری، قونیه) از مشهورترین شاعران فارسی‌زبان ایرانی‌تبار است. نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی
کتاب ملت عشق الیف شافاکمترجم: مریم صالحی

رمانی سراسر عاشقانه و جذاب که نویسنده ترکیه ای اثر #الیف_شافاک با قدرت تخیل خویش ماجرای جذاب جستجوی شمس و مولانا را با یک روایت عاشقانه امروزی در آمیخته و در چهل فصل به بیان قصه پرداخته است. در آخر هر فصل نویسنده پند هایی را به عنوان سرلوحه رفتارهای اجماعی بیان میکند که به رمان رنگ و بوی عرفانی میدهد . این رمان در دل هر فصل قصه هایی ناب و جدید را مطرح میکند که این روایت ها در فضای مجازی دست به دست شده و
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، به‌منظور شرکت در کنفرانس «الإسلام؛ رسالة الرحمة و السلام» (اسلام؛ پیام‌آور مهربانی و صلح)، امروز پنج‌شنبه (8 فروردین 1398) تهران را به مقصد موسکو ترک کردند.
به گزارش شریعت نیوز  ، کنفرانس «اسلام؛ پیام‌آور مهربانی و صلح» که توسط سازمان امور اسلامی و افتای چچن برگزار می‌شود، از امروز پنج‌شنبه (28 مارس/ 8 فروردین) آغاز و تا شنبه (30 مارس/ 10 فروردین) ادامه خواهد داشت.
اختتامیۀ این کنفرانس قرار است 10 فروردین در شهر "گ
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، به‌منظور شرکت در کنفرانس «الإسلام؛ رسالة الرحمة و السلام» (اسلام؛ پیام‌آور مهربانی و صلح)، امروز پنج‌شنبه (8 فروردین 1398) تهران را به مقصد موسکو ترک کردند.
به گزارش شریعت نیوز  ، کنفرانس «اسلام؛ پیام‌آور مهربانی و صلح» که توسط سازمان امور اسلامی و افتای چچن برگزار می‌شود، از امروز پنج‌شنبه (28 مارس/ 8 فروردین) آغاز و تا شنبه (30 مارس/ 10 فروردین) ادامه خواهد داشت.
اختتامیۀ این کنفرانس قرار است 10 فروردین در شهر "گ
در جمادی الاخر سال 672 مولانا را فرمان رسید که : 
" ای صاحب نفس مطمئن ، به سوی پروردگارت باز گرد ،در حالی که تو از وی خشنود و او از تو خرسند است " 
این فرمان بازگشت و صفیر عرش بصورت بیماری " حمای محرق " بر مولانا در آمد و او را از پای بینداخت . مولانا پیش از این گفته بود که در مرگ من تهمت بر سبب ها منهید که : 
این سبب ها در نظر ها پرده هاست 
که نه هر دیدار صنعش را سزاست 
بیماری ناگهانی مولانا شهر قونیه را به تشویش و اضطراب انداخت و خویشان و مریدان شفاک ا
انسان کامل از دیدگاه شهید مطهری و امام خمینی (س)
انسان
کامل، برجسته‌ترین موجودی است که خداوند او را با دو دست جلال و جمال خود
خلق کرد و همه‌ی علوم را به او آموخت و او را خلیفه‌ی خود بر روی زمین قرار
داد خلقت جهان به واسطه‌ی او انجام گرفت که او واسطه‌ی فیض، بین خدا و
مخلوقات است و به واسطه‌ی ‌این خلقت خدا خود را مورد ستایش قرار می‌دهد.
انسان کامل عامل به شریعت، طریقت و حقیقت است و برای رسیدن به حقیقت، سیر و
سلوک عرفا مطرح می‌گردد که یکی ا
دانلود کتاب نورالوحدت
 دانلود کتاب نور الوحدت  کتاب نور الوحدت معرفی کتب اخلاقی و عرفانی  مجموعه رسائل عوارف المعارف‌ (کتاب)  دانلود رایگان کتاب نور الوحدت  دانلود رایگان کتاب نور الوحدت  نور الوحدت رساله نور وحدت  شیعه  تعداد منبع دیجیتال  مجموعه رسائل عوارف المعارف  نسخه آزمایشی  متن کتاب دانشنامه ادب فارسی  مرور بر اساس نوع مدرک  معارف العوارف: حق الیقین. رساله کنز الاسرار نوریه. ترجیع بند  کردستان عراق و زبان فارسی/Курдистони Иро
متن تصنیف غزلی از مولانا جلال الدین رومی
ما همگان محرمیم آنچ بدیدی بگوای شه و سلطان ما ای طربستان مادر حرم جان ما بر چه رسیدی بگونرگس خَمار او ای که خدا یار اودوش ز گلزار او، هر چه بچیدی بگوای شده از دست من چون دل سرمست منای همه را دیده تو آنچ گزیدی بگوعید بیاید رود عید تو ماند ابدکز فلک بی‌مدد چون برهیدی بگودر شکرستان جان غرقه شدم ای شکرزین شکرستان اگر هیچ چشیدی بگومی‌کشدم می به چپ می‌کشدم دل به راسترو که کشاکش خوش است تو چه کشیدی بگومی به ق
اگر انسان دارای همه اعضاء و اجزاء باشد، او انسانی کامل به شمار می رود و تفاوتی نمی کند که او ظالم باشد یا مظلوم، با سواد باشد یا بی سواد و...
ولی آیا انسانیت انسان، و آنچه که شرافت و کمال انسانی نامیده می شود نیز این گونه تعریف می شود ؟
دانلود کتاب های رایگان و جدید با فرمت pdf و دانلود با لینک های مستقیم و دانلود کامل کتاب انسان خردمند pdf
باحال ترین و جذاب ترین و رمان های ترسناک و هیجان انگیز دانلود رایگان کامل کتاب انسان خردمند pdf
ترسناک ترین و خیال انگیز ترین رمان ها و دانلود رایگان کامل کتاب انسان خردمند pdf با فرمت apk و دانلود با لینک مستقیم
دانلود بهترین و جذاب ترین کتاب های سال های اخیر و دانلود کتاب رایگان و دانلود رایگان کامل کتاب انسان خردمند pdf
دانلود بهترین و جدید تر
تصویر حسام منظور که در فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، تصویر حسام منظور که در فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، همنشین و شاگرد مولانا ایفای نقش خواهد کرد.
 
شهاب حسینی، پارسا پیروز فر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم سایر بازیگران «مست عشق» هستند.
تهیه کننده این فیلم مهران برومند است
ویژگی‌های انسان کامل از نظرحضرت آیت‌الله بهجت:کمال انسان در عبودیت است، و
سبب عبودیت، ترک معصیت در اعتقاد و عمل است. فردِ کامل، مرشد است و در این
عصر، [فرد کامل]، ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است؛ و طریق رسیدن به
ارشاد او، ادامه توسلاتِ معلومه است از قبیل: زیارات مأثوره از روی صدق و
با عدم تردید و نماز‌های آن حضرت و همه تحبّبات (اظهار دوستی) به خدا و
دوستان او.
منبع وبسایت:https://www.fardanews.com
دانلود با کیفیت ترین و کامل ترین  کتاب انسان شناسی محمود رجبی به صورت خلاصه در قالب pdf  که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود. شامل دو فایل خلاصه شده با کیفیت بالا می باشد.خلاصه کتاب انسان شناسی رجبی
این خلاصه درس با کیفیت بالا تهیه شده و مربوط به قسمت های مهم و کلیدی این کتاب می باشد.
دانلود کامل ترین خلاصه و سوالات کتاب انسان شناسی محمود رجبی
دانلود کتاب انسان شناسی محمود رجبی pdf
این فایل، خلاصه کامل کتاب انسان شناسی محمود
قونیه Konya شهری در جنوب آنکارا پایتخت ترکیه که امروزه به خاطر حرم مولانا شعر سرا حاذق اهل ایران آوازه جهانی پیدا کرده است . ( با اسم بدون نقص مولانا جلالالدین محمد بلخی رومی در ادبیات انگلیسی ) قونیه یک توشه پایتخت پاد شاه رومی بود که در ترکیه تحت عنوان Anadolu Selçukluları شناخته می شود , وضعیتی که در سود اکثری از به جا مانده معماری روز جاری به چشم میخورد از اثرها اوست .
ادامه مطلب
یک اثر هنری ، علاوه بر زیبایی هایی که داره، باید مفهوم خاصی رو هر بار ارائه کنه. مفاهیمی چون عشق، زندگی، دوس داشتن، امید، بخشش و ... ذات هنر انتقال مفاهیم از طریق ناگفتنی هاست. نقاشیخط یک هنر اصیل ایرانیه که به شما مفهوم میده. اثر الهی ، شاهکار خانم سارا ارجمند با شعر ماندگار مولانا، جلوه ی دیگه ای داره که دعوت میکنم حتما ببینیدتابلو نفیس الهی ، اثر سارا ارجمند با شعری از مولانا
برنامه سفر به بهشت اندیشه ها برنامه ای در مورد حضرت مولانا است که شبکه چهار سیما تولید کرد در این برنامه که در شهر قونیه ترکیه و شهر خوی ضبط شده است کارشناسان و اساتید ادبیات درباره مولانا، افکار و اندیشه های او صحبت می کنند. 
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم
قسمت نهم
به گزارش شریعت نیوز نشست مسئولین مکاتب خواهران شهرستان سراوان بزرگ (سراوان، مهرستان وسیب و سوران) به میزبانی مکتب فاطمه الزهرا بخشان امروز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه برگزار گردید.
تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محمد سپاهی آغازگر این نشست معنوی بود.  بعد از آن مولوی محمود یکی از مدرسین مکتب فاطمة الزهراء، به مهمانان این جلسه خیر مقدم عرض نمود.
پس از آن مولانا محمداسحاق سپاهی مسئول شورای سراوان سخنانی را ایراد نمودند. سپس مولانا احمد ن
کاملان از دور نامت بشنوند 
تا به قعر تارو پودت در روند 
بلکه پیش از زادن تو سالها 
دیده باشندت به چندین حالها 
از دیدگاه مولانا ، انسان کامل دارای مشخصات زیر است : 
- انسان کامل و بزرگوار ، همواره جویای حقیقت است و از بیان حقیقت ولو آنکه مخالف نظرات و افکار جامعه باشد ، پروائی ندارد . 
- قول و فعلش صریح است .زیرا بی اعتنائی به دیگران به او اجازه می دهد که صراحت داشته باشد .
- او دوستدار بیان حقیقت است جز در بعضی موارد که در خطاب با طبقات مردم ،لحن
عشق را بی معرفت معنا مکن
 زر نداری مشت خود را وا مکن
گر نداری دانش ترکیب رنگ 
بین گلها زشت یا زیبا مکن
خوب بودن شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن
دل شود روشن ز شمع اعتراف
با کس ار بد کرده ای حاشا مکن
ای که از لرزیدن دل آگهی هیچ
کس را هیچ جا رسوا مکن
زر بدست طفل دادن ابلهی
ست اشک را نذر غم دنیا مکن
پیرو خورشید یا آیینه باش
هرچه عریان دیده ای افشا مکن
 
تصویر :
 
 
 
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 39}
 
انسانِ کامل (١)
 
در فلسفه (کار عقل) قانون تثبیت شده‌ای وجود دارد تحت عنوان (به قول حضرت امام خمینی ره): «عشق واقعی و عاشق واقعی، دلیل بر وجود معشوق واقعی است». این یک اصل لایتغیر و اثبات شده است.
بدین معنا که اگر عاشق واقعی «یک انسان واقعی که عشقی دارد، نه یک انسان یا موجود خیالی»، عشقی واقعی «نه یک هوس یا خیال، بلکه عشق» داشته باشد، معلوم است که معشوق واقعی نیز حتماً وجود دارد. به عنوان مثال اگر انسان هست و
می شه گفت شاخص ترین شاعران در حیطه ی غزل پست مدرن "سید مهدی موسوی" و "فاطمه اختصاری" هستن.
در زمینه ی رمان پست مدرن و داستان کوتاه پست مدرن هم می تونیم از "بهمن انصاری" اسم بیاریم، که گویا اولین رمان پست مدرن تاریخ ادبیات فارسی ایران (به نام "مسلخ روح") رو منتشر کرده و یه مجموعه داستان به نام "سرزمین جذامی ها" داره که حدود نیمی از داستان هاش در سبک پست مدرن هستش.
-------
یکی از اساسی ترین ویژگی های غزل پست مدرن، اینه که زمان نداره! یعنی نویسنده (اگه کتاب
مقدمه
یکی از مهم ترین ارکان جهان بینیها «انسان شناسی» است. عرفان بر مبنای سه مبحث اصلی «جهان شناسی»، «خداشناسی» و «انسان شناسی» بنا نهاده شده است. انسان کامل به دلیل اینکه واسطه بین حق و خلق بوده (البته انسان خود نیز در زمره خلایق است) و هدف غایی خلقت، و قادر به شناخت خدا، جهان و خود است اهمیت بسزایی دارد. نظریه انسان کامل یکی از محوریترین مباحث عرفان و حکمت اسلامی است.
محققان پیدایش موضوع انسان کامل را قبل از ابن عربی بیان کرده اند؛ اما ابن ع
اگر مستضعفی دیدی ،
                         ولی از نان امروزت
 
 به او چیزی نبخشیدی ،
      به انسان بودنت شک کن!
 
                اگر چادر به سر داری ،
                           ولی از زیر آن چادر
 
 به یک دیوانه خندیدی
     به انسان بودنت شک کن!
 
               اگر قاری قرآنی ،
                        ولی در درکِ آیاتش 
 
دچارِ شک و تردیدی ،
   به انسان بودنت شک کن!
 
                 اگر گفتی خدا ترسی ،
                          ولی از ترس اموالت
 
 تمام شب نخوابیدی ،
انسان آنچنان موجودی است که نمی‌تواند عاشق امر «محدود» و «فانی» باشد، یعنی عاشق شیئی باشد که به زمان و مکان محدود است. انسان عاشق کمال مطلق است و عاشق هیچ چیز دیگری نیست، یعنی عاشق ذات حق است، عاشق خداست. همان کسی که منکر خداست، عاشق خداست. حتی منکرین خدا نمی‌دانند که در عمق فطرت خود عاشق کمال مطلق‌اند ولی راه را گم کرده‌اند، معشوق را گم کرده‌اند. محیی‌الدین عربی می‌گوید پیغمبران نیامده‌اند که عشق و عبادت خدا را به بندگان یاد بدهند، بلکه
 موضوع بحث ، انسان کامل از دیدگاه اسلام است . انسان کامل یعنی انسان‏ نمونه ، انسان اعلی یا انسان والا . انسان مانند بسیاری از چیزهای دیگر ، کامل و غیرکامل د ارد و بلکه معیوب و سالم دارد و انسان سالم هم دو قسم‏ است : انسان سالم کامل و انسان سالم غیر کامل .

 شناختن انسان کامل یا انسان نمونه از دیدگاه اسلام ، از آن نظر برای ما مسلمین واجب است که‏ حکم مدل و الگو و حکم سرمشق را دارد ، یعنی اگر بخواهیم یک مسلمان کامل‏ باشیم چون اسلاممی‏خواهد ان
⁦✍️⁩حقایقی درباره روح انسان!
⁦✔️⁩روح درگیر جسم است؛ در حالت استراحت جسم مثل خواب روح فرصت جدا شدن از جسم پیدا میکند.
⁦✔️⁩در خواب روح به طور کامل از جسم جدا نمیشود و پس از رفع خستگی جسم دوباره به بدن وارد میشود.
⁦✔️⁩روح مانند جسم در قید مکان و زمان نیست؛مثلا روح در خواب میتواند در کسری از ثانیه به هر کجا که اراده کند برود؛ به این کار طی الارض میگویند.
⁦✔️⁩روح قبل از جسم خلق شده است و پس از کامل شدن جنین روح متوجه آن میشود.
⁦✔️⁩مانند
چرا انسان ها تمایل به اعتراف دارند؟
چرا انسان ها نمی توانند چیزی در دورن شان نگه دارند؟
چرا من باید بگویم که درون من چه می گذرد و در نهایت چرا انسان ها پیوسته به دنبال یارِ غار و سنگ صبور می گردند؟
چرا انسان ها از نگه داشتن حرفی در درون و فکری در درون ابا و ترس دارند ؟
بسم الله الرحمن الرحیماللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمسلام دوستانانسان یک موجود دو وجهی هست، یک جسم و یک روح، تنها در صورتی میتونیم بگیم که دین و آیین ما کامل هست که هر دو وجه زندگی انسان با عمل به دستورات دین کامل بشه، اگر اسلام تنها به روح توجه داشت و براش مهم نبود که چه اتفاقی برای جسم می‌افته پس میشد مسیحیت تحریف شده ای که الان هست با کمی تفاوت در رسومات مذهبی...زیاد نمیخوام کش بدم این بحث رو که همه میدونیم... همه میدونن که اصولا مذهب
مرا خویی است که نخواهم که هیچ دلی از من آزرده شود. این‌که جماعتی خود را در سماع بر من می‌زنند و بعضی یاران ایشان را منع می‌کنند، مرا آن خوش نمی‌آید. و صد بار گفته‌ام برای من کسی را چیزی مگویید. من به آن راضی‌ام و آخر من تا این حد دلدارم که این یاران که به نزد من می‌آیند، از بیم آن که ملول نشوند، شعری می‌گویم تا به آن مشغول شوند، و اگر نه من از کجا شعر از کجا؟
واللّه که من از شعر بیزارم، و پیش من از این بَتَر چیزی نیست! هم‌چنان است که یکی دست در
انسان مانند دریاست ؛هر چه عمیق تر باشد آرامتر است.انسان بزرگ بر خود سخت می گیردو انسان کوچک بر دیگران.انسان قوی از خودش محافظت میکندو انسان قویتر از دیگران.وقطعاً این قدرت را فقط میتوان در پناه پروردگار داشت.هرکس که به او نزدیک تر است،آرامتر، متواضع تر و قدرتمندتر است،و تابش نور او را میتوان هر لحظه حس کرد
ادامه مطلب
‎محفل ادبی فیض در اولین نشست ویژه از سلسله نشست‌های تخصصی خود به بررسی ویژگی های زبانی آثار منظوم مولانا پرداخت این برنامه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر واقع در خیابان بهشت تهران برگزار شد.
در این محفل که با حضور شاعران،پزوهشگران و نویسندگان مطرح کشور برگزار شد.
‎قرن‌هاست که عارفان و شاعران و اهل فکرت در دریای بی‌کران اشعار و آثار مولانا جلال الدین رومی مروارید‌های معنا صید می‌کنند و جان‌های ر
 
فیلم مست عشق
 
پس از این‌که حسن فتحی کارگردان سریال پر مخاطب شهرزاد اعلام کرد که قصد دارد فیلمی درباره‌ شمس تبریزی و مولانا را در کشور ترکیه بسازد همه‌ی نگاه‌ها به این فیلم سینمایی جذب شد.
اولین بازیگر انتخاب شده برای ایفای نقش در مست عشق شهاب حسینی معرفی شد که قرار است به عنوان شمس تبریزی در این فیلم حضور پیدا کند و اما انتخاب بازیگر مکمل برای ایفای نقش شخصیت مولانا کمی برای سازندگان این فیلم حاشیه‌ ساز شد.
در ابتدا فرهاد توحیدی نویسند
 
مردی از جنس دریا
مردی از جنس دریا
امواج پرمتلاطم دریا برای تو از شیخ بحر، مرد دریا دل، ناخدای امت، غواص دریای علم و معرفت، صیاد قلوب، سید و صوفی زمانه، مفتی عصر، استاد سخن، شیخ الحدیث و التفسیر مولانا عبدالرحمان چابهاری (سربازی) می‌گویند.    امام و بنیان گذار مسجد جامع چابهار و مدیریت حوزه علمیه الحرمین الشریفین چابهار که اسم حوزه حاکی از عشق و علاقه وافر ایشان به سرزمین وحی است. 
   برادر قطب زمان، عارف بالله مولانا محمد عمر سربازی است و
.
 
 انسان هر حقیقت و جوهری که دارد عبارتست از وجودی که آگاه و آزاد و آفریننده است.پس دشمنان انسان خیلی مشخص هستند: آن‌ها عواملی می‌باشند که انسان را از توجه به این سه بعد اساسی خودش فارغ می‌کنند و به چیزی دیگر مشغول می‌نمایند.
علی شریعتی، نیازهای انسان امروز
 
انسان هر حقیقت و جوهری که دارد عبارتست از وجودی که آگاه و آزاد و آفریننده است.پس دشمنان انسان خیلی مشخص هستند: آن‌ها عواملی می‌باشند که انسان را از توجه به این سه بعد اساسی خودش فارغ می‌کنند و به چیزی دیگر مشغول می‌نمایند.
علی شریعتی، نیازهای انسان امروز
 
انسان کامل
امیرمؤمنان علی علیه السلام در توضیح ویژگی های انسان کامل در قالب شرح حال
یکی از برادران دینی شان چنین فرمود: «در گذشته، برادری دینی داشتم که در
چشم من بزرگ مقدار بود؛ چون دنیای حرام در چشم او بی ارزش می نمود و از شکم
بارگی دور بود، پس آنچه را نمی یافت، آرزو نمی کرد و آنچه را می یافت
زیاده روی نداشت. در بیشتر عمرش ساکت بود؛ اما گاهی که لب به سخن می گشود،
بر دیگر سخنوران برتری داشت و تشنگی پرسش کنندگان را فرو می نشاند. به
ظاهر، ناتوا
دوره ۰، شماره ۱۴ - (شماره چهاردهم- بهار و تابستان ۱۳۹۵) 
دعا و طلب در عرفان نظری PDF
مفهوم عرفانی نور و ظل در قرآن و سنت PDF
عرفای مسلمان و مسئلۀ تأهل و تجرد سالک PDF
بررسی و نقد فلسفی دیدگاه ابن عربی درباره ی مبادی برهان و یقین در عالم ماورای طبیعت PDF
جایگاه و نسبت میان تصوف و شریعت در اندیشه ی شیخ احمد سرهندی PDF
 
دوره ۰، شماره ۱۵ - (شماره پانزدهم-پاییز و زمستان ۱۳۹۵)
جامعیت انسان کامل در نهج البلاغه PDF
انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و مولانا PDF
عرفان ش
از دهم تا هفدهم دسامبر هر سال میلادی (19 لغایت 26 آذرماه)، هزاران نفر در شهر قونیه و بعضا در شهرهای استانبول و آنکارا ترکیه برای شرکت در مراسم گرامی داشت مولوی و جشنواره سالانه سماع دراویش، حضور پیدا می کنند. هم اکنون قونیه در حال مهیا کردن خود برای یکی از مهمترین رویدادهای سال می باشد و آن جشنواره سالانه بزرگداشت مولوی و مراسم چرخش دراویش است. برای افراد بسیاری این یک سفر برای بزرگداشت مرگ یک شاعر و همینطور آثار او است که همچنان در جامعه امرو
ادامه تفسیر بیت اول گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
بنام آنکه جان را فکرت آموختچراغ دل به نور جان برافروخت
در ادامه معنای فکرت بودیم
 سرور و سید کائنات حضرت ختمی  مرتبت (ص) فرموده است: «کی ان الله تعالی خلق الملائکة و رکب فیهم العقل و خلق البهائم و رکب فیها الشهوة و خلق بنی آدم و رکب فیهم العقل و الشهوة فمن غلب عقله شهوته فهو اعلی من الملائکة و من غلب شهوته عقله فهو ادنی من البهائم» به این معنا است که خداوند سه گونه خلق کرده است، دسته
جلال الدین محمد بلخی ، معتقد بود که کائنات در تحول دائم است ، و اساس هستی در نیستی و بقاست . این سیر تحولی تا جهان ،جهان است ،خورشید و ماه و ستاره در افق مشغول نورافشانی است به نام تحول و تکامل ، ادامه خواهد داشت : 
آدم از خاک است ، کی ماند به خاک 
هیچ انگوری نمی ماند به   تاک 
نطفه از نان است ؛کی ماند به نان ؟ 
مردم از نطفه است ، کی باشد چنان ؟ 
هیج اصلی نیست مانند اثر 
پس ندانی اصل رنج و درد سر 
در کلیه پدیده های طبیعت ، آثار تغییر و تحول به چشم می
خب اینجورکه معلومه زوردنیای MATRIXازفرزندنئوهم بیشتره.این حرف پیشگودررابطه باآینده دنیایMATRIXبودعصری که انسان هادرآن کشت میشدندبدست ماشین هایی که نسل انسان ساخته شده بودشبیه سازی DNAرخ مینمود.
باران جای خودرابه برف داده بودزایان درسرماویخبندان فرورفته بود.
فصول مختلف موجب ایجادنقص هایMATRIXمیشدند.این فصول درهرنقطه جغرافیایی سیاره زمین موجب نوسانات گرمایی وسرمایی دراپراتورمرکزی سیاره زمین میگردید.ازنگاه پیشگودنیاباانسان یابی انسان زمانی
کامل و ایده آل
انسان کامل، انسانی است که زندگی او در تمامی ابعاد، کامل و شایسته
باشد. در اخلاق فردی، خانوادگی و اجتماعی، دستورها و آداب دین اسلام را
مدّنظر داشته باشد و فراز و نشیب های زندگی، او را دچار ضعف اخلاقی و اعمال
و رفتار ناشایست نکند. فروتنی، خوش اخلاقی، دوری از حرف های بیهوده، کسب و
کار حلال، دوری از اذیت و آزار مردم، ویژگی هایی است که امیر مؤمنان علی
علیه السلام درباره انسان کامل و ایده آل، به آنها اشاره فرمودند:

«خوشا به حال آن
انسان کامل
امیرمؤمنان علی علیه السلام در توضیح ویژگی های انسان کامل در قالب شرح حال
یکی از برادران دینی شان چنین فرمود: «در گذشته، برادری دینی داشتم که در
چشم من بزرگ مقدار بود؛ چون دنیای حرام در چشم او بی ارزش می نمود و از شکم
بارگی دور بود، پس آنچه را نمی یافت، آرزو نمی کرد و آنچه را می یافت
زیاده روی نداشت. در بیشتر عمرش ساکت بود؛ اما گاهی که لب به سخن می گشود،
بر دیگر سخنوران برتری داشت و تشنگی پرسش کنندگان را فرو می نشاند. به
ظاهر، ناتوا
 
برای اولین بار قرار بود حسن فتحی سریالی درباره زندگی شمس و مولانا بسازه که حضرات فتوا دادن چون ممکن فرقه صوفیه تبلیغ بشه حرامه!!!چند سوال برام پیش امد: چطور در مورد معاملات شبهه دار و اختلاسها و ...فتوایی وجود نداره و اگه داره چرا هیچ اهمیتی داده نمیشه؟اساسا در هر مسئله ای استفتا لازمه؟مگر ما ادعا نداریم که بهترین و کامل ترین دین رو داریم‌پس چرا باید از شنیدن صدای متفاوت انقدر وحشت کنیم؟
ادامه مطلب
انسان به میزان برخورداری های که در زندگی دارد انسان نیستبلکه درست به اندازه نیازهایی که در خویش احساس می کند انسان استسطح تعالی و درجه کمال هر انسانی را با درجه تعالی و کمال نیازهایی که دارد و کمبودهایی که احساس می کند، دقیقا می توان اندازه گیری کرد.یعنی:هر کس به میزانی انسان تر استکه نیازهای کامل تر و متعالی تر داردآدم های اندک نیاز های اندک دارندو انسان های بزرگ نیاز های بزرگ.(دکتر شریعتی)  
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 40}
 
انسانِ کامل (٢)
 
این انسانِ کامل برای انسان «امام» است. هر کسی، شخصی را انسانِ کامل می‌داند و از او پیروی می‌کند. لذا «امامت» مسئله‌ای همگانی است و اختصاص به مسلمانان یا شیعیان ندارد. بلکه همه امام دارند.
مباحثی مانند: الگو قرار دادن، پیروی کردن، تبعیت نمودن، مُد و... نیز از همین گرایش فطری سرچشمه می‌گیرد. پس هر کسی برای خود امامی بر می‌گزیند و هیچ کس در دنیا بی‌امام نیست و همین خود بهترین دلیل بر وجود ا
بنام خالق هستی
انسان ... همه ی موجودات جهان زمانیکه به دنیا می اینددارای نوع هستند...برای مثال زمانیکه یک اسب به دنیا میاد دارای ماهیت اسب هست وزمانیکه می میرد هم می گویند اسب مرد.یعنی درطول عمرش همان اسب بوده است وماهیتش ازاسب به پلنگ یاگربه یا هرحیوان دیگر تغیییر نکرده است... حالا بیایم سراغ انسان...انسان زمانیکه به دنیا می اید دارای نوع خاصی نیست.هرچند به شکل وشمایل یک انسان است ولی انسانیتش را خودش باید بسازد..انسان یک موجود زنده خام است که
مولانا مبارک زیدی قمی کی فرمائش پر مصرع طرح پر لکھے گئے اشعار
.خلد و کوثر پہ حق ذرا نہ ہوا
جس کا حیدر سے رابطہ نہ ہوا
بے ولائے علی نبی کی ثنا
شُکْر  میں ایسا بے وفا نہ ہوا
سو کے پہلوئے مصطفیٰ میں بھی
مثلِ الماس، کوئلہ نہ ہوا
ادامه مطلب
مولانا مبارک زیدی قمی کی فرمائش پر مصرع طرح پر لکھے گئے اشعار
.خلد و کوثر پہ حق ذرا نہ ہوا
جس کا حیدر سے رابطہ نہ ہوا
بے ولائے علی نبی کی ثنا
شُکْر  میں ایسا بے وفا نہ ہوا
سو کے پہلوئے مصطفیٰ میں بھی
مثلِ الماس، کوئلہ نہ ہوا
ادامه مطلب
ای خجل از چهرهٔ تو آفتابآفتاب از عرصه شد در پیچ وتاب

شد سیه از خِجلت گیسوی دوستچهرهٔ ریحان در وی مُشکِ ناب

ساقیا جان بر لب آمد از عطشحُسن بذلِ باده باشد بی حساب

ساقی از مَخموری هندوی چشمآسمان را همچو من دارد خراب

پنجه دست لبم هرگز نشداز گل بوس رخ او کامیاب

باشد از بخت بدم یا از سپهرکو به پیش دشمنم دارد عتاب

هر چه گویم در حَقِش باشد خطاچون زنادانان نمی آید صواب

چشم حق بین هر که دارد آگه استنیست عیش دور کردن جز سراب

"حسرت"از الطاف ساغر عاقبتش
درون هر آدمی پر از غار نمکی و سنگواره های تاریخی و تندیس هست که بیرونش نشون نمیده اما تمام اینها بخشی از زیبایی های وجودی یک انسان هست. نمیشه چون چاله های دروغ و تاریکی های دورویی درون یک انسان هست بگی فاقد انسانیت هست. از نگاه مطلق گرایی که انسانیت رو مقارن با تمام فضیلت های انسان کامل میکنه گریزانم. انسانیت یعنی نورها و تاریکی های توامان. نمیشه چون دریا در حدی نیست که انتظارات ما رو از استخر برآورده کنه بگیم زائده یا زیبا نیست. باید عادت به "
برای انسان از حیث روابط چند گونه ساحت وجود دارد :
1-رابطه انسان با خودش
2-رابطه انسان با خدا
3-رابطه انسان با جهان
البته ماتریالیست ها (ماده گراها )از آنجایی که به خدا اعتقاد و باور ندارند خدا و جهان را یکی می دانند و از آن به طبیعت یاد می کنند.
دانلود جدید ترین و زیبا ترین کتاب های خیال انگیز و دانلود کتاب انسان خردمند
دانلود باحال ترین و جذاب ترین و قشنگ ترین کتاب های قرن 21 و کتاب انسان خردمند
دانلود مجموعه کتاب های جدید و دراماتیک و دانلود کتاب انسان خردمند با فرمت های pdf و apk
دانلود زیبا ترین و کامل ترین نسخه های کتاب های ایرانی و جهانی و دانلود کتاب انسان خردمند
دانلود بهترین کتاب های قرن 21 با فرمت های pdf و apk و دانلود کتاب انسان خردمند با لینک مستقیم

ادامه مطلب
عادت عجیبی داشتم و سعی میکردم جایی بروزش ندهم،برای هر کس کنج قفس ذهنم اسم های مختلفی رو ذخیره کرده بودم.مثلا فریبا هم شراره بود هم فریبا!فریبا ساغر بود و عزت،پروانه بود و شمس..
معنای اسم رو با ویژگیشون تطابق میدادم و توی موبایلم اینجوری سیوشون میکردم و یا توی خلوت اینجوری صداشون!
ولی او!نام او!
نامش درست مانند چشمانش در جانم نفوذ کرده بود،برایم مقدس شده بود
زیبا ترین نام این منظومه شمسی که زمزمه کردنش جانی دوباره میبخشد به این تشنه
خواستم ول
مولانا در مثنوی داستان شیخی را تعریف می کند که در تاریکی دم صبح افسار الاغش را جلو حمام به مردی که چهره اش نمایان نبود سپرد و به حمام رفت، وقتی برگشت دید که افسار الاغش در دست دزد معروف ده است و شروع کرد به داد و بیداد. دزد گفت چرا داد و بیداد می کنی؟
شیخ گفت ای دزد نابه کار افسار الاغ من در دست تو چه می کند؟
دزد گفت تو خود در تاریکی الاغت را به من سپردی. تازه مرا از کارم باز داشتی و حالا داد و بیداد هم می کنی.
شیخ پرسید: پس چرا الاغ را ندزدیدی؟
دزد گ
به صبوری. به خشم. به ناچاری. به لابد هایم .به شاید هایم. به نمی شود هایم. به ضمیر پنهان تو.به پیدایی او. به در ها و اتاق ها و پنجره ها. خیابان هایی که در آن ها گرفتارم. درختانی که بی برگ سر می کنند. به آفتاب از این سوی پنجره. به سکوت خاک و برگ و آب. به واژه واژه ی آدم ها. به خاموشی مولانا.
گویش ها متفاوت , اما زبان ها یکی است هنگام اظهار عشق هنگام رد عشق و ما از نظر جسمی انسان های یکسانی هستیم ولی در واقع متفاوت خیلی ها در کالبد انسانی حیوانند انسان های دیگر را می درند و در واقع انسانیت را هر حیوانی جوری اجلی دارد آهو - شیر , خرگوش - روباه , مورچه - مرغ و انسان خودش ...!!! #الهام_ملک_محمدی
خب راجع به کتاب امیرعلی ق میخواستم نظرمو بگم. بعد فهمیدم من واقعا صاحب نظر نیستم. فقط میتونم بپرسم آیا تو همه‌ی بازه‌های تاریخی ملت‌ها ابتذال‌پسند بودن یا هر چی دورتر میشیم وضعیت خراب‌تر میشه؟ مثلاً مولانا اون موقع مبتذل بوده؟ یا جامعه‌ی اون زمان به هنر اهمیت می‌داده و احترام میذاشته؟
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
محمد بن ادریس شافعی(۱۰۵ تا ۲۰۴)
رئیس مذهب شافعی
 در کتاب دیوان اشعار خود چنین میگوید
کفی فی فضل مولانا علی
وقوع الشک فیه انه الله
و مات الشافعی لیس یدری
علی ربه ام ربه الله
(در فصل و برتری مولایمان علی همین بس که در تردیدی که آیا او خداوند بود؟و شافعی عمر خود را به پایان رسانید در حالی که ندانست علی پروردگار اوست یا الله)
علی حبه جنه
امام الناس والجنه
وصی المصطفی حقا
قسیم الناروالجنه
شمس تبریزی در گوش مولانا خوانده بود که : 
از حد خاک تا بشر چند هزار منزل است 
شهر به شهر بردمت بر سر زه نمانمت 
و نیز گفته بود که : 
تو هنوز نا پدیدی ز جمال خود چه دیدی 
سحری چو آفتابی ز درون خود در آئی 
و یا :
زیر دیوار وجود تو ، توئی گنج گهر 
گنج ظاهر شود ور تو ز میان بر خیزی 
شمس می گوید که : 
"اعتقاد و عشق دلیر کند و همه ترس ها ببرد ، هر اعتقاد که ترا گرم کرد آن را نگهدار و هر اعتقاد که ترا سرد کند ، از آن دور باش ." 
بیرون ز کفر و دینم ، برتر ز صلح و کی
بیماری های مشترک انسان و اسب
به تدریج که انسان با ابیماریهای باکتریایی، ویروسی و انگلی آشنا و به کشف عامل آنها دست یافت عوامل بیماری زا را در انسان و حیوانات مورد بررسی قرار داد و در همین ارتباط بیماریهای اسب به خصوص بیماریهای مشترک بین اسب و انسان نیز مورد توجه قرار گرفت.
 
مشاوره و آموزش درمان بیماری های دام 
 
خوشبختانه تعداد بیماریهای مشترک بین انسان و اسب زیاد نیست و ما در اینجا بر حسب اهمیت و به طور مختصر به آنها اشاره می نماییم:
 
من نشستم ز طلب وین دل پیچان ننشستهمه رفتند و نشستند و دمی جان ننشست
 
هر که استاد به کاری بنشست آخر کارکار آن دارد آن کز طلب آن ننشست
 
هر که تشویش سر زلف پریشان تو دیدتا ابد از دل او فکر پریشان ننشست
 
هر که را بوی گلستان وصال تو رسیدهمچنین رقص کنان تا به گلستان ننشست
 
#مولانا
واریانس فکری بالا یعنی اینکه موزیک پلیرت را باز کنی، اپرای عروسکی دیدار شمس و مولانا اون قسمت که مغول ها حمله کردن به ایران را پلی کنی و بعد وقتی تموم شد با دست خودت بری cloudy now از بلک فیلد را پلی کنی.
شافل پلی نه هاااا با دست خودت از همایون شجریان بری استیون ویلسون. 
پاورپوینت درس انسان ،طبیعت ، معماری
دید کلی :
پاورپوینت درس انسان ،طبیعت ، معماری در 78 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
توضیحات کامل :
پاورپوینت درس انسان ،طبیعت ، معماری در 78 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
 
فهرست مطالب:
هدف درسانسان کیستداستان آفرینشتعریف انسان‌شناسیدسته‌بندی انسان‌شناسیاهمیت و ضرورت انسان‌شناسیابعاد وجودی انسان ویژگیهای انسان نیازهای انسانی روابط انسانی نگرشهای مختلف در ارتباط با انسان و محیطنقش عوامل
کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf فقط جلد اول پی دی اف موجود می باشد    
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فایل کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf | afternoon | 3314. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. جزئیات محتویات بسته ...
دریافت بسته جامع کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول ...containing.dambook.ir › containing › htmlدریافت بسته جامع کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf | containing | 3314. سلام و عرض ادب فراوان خدمت
دانلود کتاب صوتی ملت عشق اثر الیف شافاک 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود کتاب صوتی ملت عشق - الیف شافاک - کتابراهwww.ketabrah.ir › کتاب صوتی › داستان و رمان خارجیکتاب صوتی ملت عشق اثر الیف شافاک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان ترکیه، داستانی از دلدادگی و عشق است. ملت عشق در چند سال اخیر بیش از 500 بار به ...
دانلود کتاب صوتی ملت عشق با صدای پروین محمدیان - ناول ...novelcafe.ir › tag › دانلود-کتاب-صوتی-ملت-عشق-با-صدای-پروین-مدانلود رایگان رمان ملت
دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکنچون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن
باده‌ی خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ایبوی شراب می‌زند خربزه در دهان مکن
روز الست جان تو خورد می‌ای ز خوان توخواجه‌ی لامکان تویی بندگی مکان مکن
مولانانقاشی: مارِک روزیک

مطالب بیشتر را می توانید در کانال تلگرامی لامکان دنبال کنید.
انسان ها شبیه هم عمر نمی کنندیکی زندگی می کند یکی تحمّل!انسان ها شبیه هم تحمّل نمی کنندیکی تاب می آوردیکی می شکند!
انسان ها شبیه هم نمی شکنندیکی از وسط دو نیم می شوددیگری تکه تکه!تکه ها شبیه هم نیستندتکه ای یک قرن عمر میکندتکه اییک روز...!! 
استفاده از فرصت ها
استفاده درست و کامل از فرصت ها و استعدادها، بزرگ ترین عامل کامیابی و
خوشبختی انسان است. انسان کامل، انسانی است که در مدّت کوتاه عمر خویش، با
بهره گیری از امکاناتی که در اختیار اوست، زمینه را برای زندگی سعادتمندانه
در آخرت فراهم کند و پیش از آنکه فرصت ها را از دست بدهد و ناتوانی و سستی
وجودش را فرا گیرد، بار سفر آخرتش را به بهتیرن وجه ببندد. امیر مؤمنان
علی علیه السلام در این باره فرمود:

«ای جمعیّت انسان ها! پروا کنید، حال
《اَلحَمْدُلِله رَبِّ العلَمِیْنَ وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ و الصَّلوةُ والسَّلاَمُ عَلی خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَّ الهِ وصحبِهِ اَجْمَعِینْ》
《کُنتُم خَیْرَ أُمَّةٍ أُخرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأمُرُنَ بِالمَعرُوفِ و تَنهَوْنَ عَنِ المُنکَرِ و تُؤمِنُونَ بِاللهِ‌》‌(شما بهترین امت هستید که بیرون آورده شدید برای مردمان،امر میکنید به کار پسندیده و منع میکنید از کار ناپسند وبه خدا ایمان دارید.)
《قال رسول الله(ص):من رأی منکم منکراً ف
《اَلحَمْدُلِله رَبِّ العلَمِیْنَ وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ و الصَّلوةُ والسَّلاَمُ عَلی خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَّ الهِ وصحبِهِ اَجْمَعِینْ》
《کُنتُم خَیْرَ أُمَّةٍ أُخرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأمُرُنَ بِالمَعرُوفِ و تَنهَوْنَ عَنِ المُنکَرِ و تُؤمِنُونَ بِاللهِ‌》‌(شما بهترین امت هستید که بیرون آورده شدید برای مردمان،امر میکنید به کار پسندیده و منع میکنید از کار ناپسند وبه خدا ایمان دارید.)
《قال رسول الله(ص):من رأی منکم منکراً ف
یکی از بحث های چالش بر انگیز این بوده که آیا افکار ما قدرت خاصی دارن یا نه.
دکتر ایموتو بعد از انجام آزمایش های معروفش مدارکی رو تهیه کرد که به وضوح قدرت افکار انسان و میزان نفوذ اونها رو نشون میده.
این پست در مورد قدرت افکاره. بخونین و 3 تا کلیپ زیرنویس شده رو هم تماشا کنین و ازشون استفاده کنین.
خواندن داستان کامل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها