نتایج جستجو برای عبارت :

لگد مال شدن نهالی که تازه کاشته بودمش

این روزا فهمیدم بدتر از اینکه نذارن اعتراض کنی اینه که اعتراض کنیو کسی توجه نکنه اعتراض کنیو برای کسی مهم نباشه شاید خیلی وقتها بهتره کاریو انجام ندیم چون اونموقع شاید اخرین امیدمون هم پر پر بشه 
 
+قبوله ! من صبر میکنم به هرطریقی که شده اما هرگز یادم نمیره این روزهارو 
 
+کار دلم به جان رسد کارد به استخوان رسد
ناله کنم بگویدم دم مزن و بیان مکن
اوج لذتی که تجربه میکنم اینه که وقتی همه دارن نهال تازه جون گرفته باغچه‌ام را تشویق میکنند؛ من سمعک هر دوگوشم را درمیارم، جهان در سکوت فرو می‌ره و من زیر لب میگم تازه خبر ندارین که چه دونه هایی توی اون گلدون کنار دیوار کاشته‌ام. قصه همیشه همین بوده، همه فقط اون چیزی که هست را میبینند، کسی اون چیزی که قراره باشه را نمیبینه، فقط خودتی و ‌خودت که می‌دونه چه دونه‌هایی کاشته و قراره چه جنگلی رغم بزنه!
زمین چه با سخاوت است. گرمى آغوشش باز است به روى مسافرها 
دانه اى که در خاکش خانه مى کند و گرده ى افشانى که بر آن مى نشیند را در بر مى گیرد و با داشته هایش در طبق اخلاص آن را مى نوازد. بذر ریشه مى دواند و آغوش زمین مى فشارد، جوانه مى زند و سر بر مى آورد. به بار مى نشیند؛ خواه میوه اى باشد یا رنگ و رایحه اى. و دانه یا گرده ى مسافر دیگرى روانه ى سفره ى خاک مى کند. 
زمین را دوست دارم. جایم مى دهد. سفر پیشینم را بذر سفر تازه مى پروراند. هر بار مى رویاندم به ب
امروز به من نشان دادی سرچشمه ی تک تک نعمت های دلنشین زندگی من برکت حضور حسین است.حسین نانُ جانُ‌‌‌‌ رفیقُ پدر و مادر من بوده استُ منِ کور دل ندیده بودمش !حسین خندهُ اشکُ سر خوشیُ غمِ محترم من بوده استُ من نفهمیده بودمش!نوای محزونِ شبانه ی من از حنجرِ قرآن خوانِ حسین بلند می شده استُ گوش های من کر بودند از شنیدنش!آفریدگارِ حسینتو را شُکر؛حسین را آفریدی که من عاشق باشم!
.
.
بعد التحریر:
همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستیکه هنوز من نبودم که تو د
امروز به من نشان دادی سرچشمه ی تک تک نعمت های دلنشین زندگی من برکت حضور حسین است.حسین نانُ جانُ‌‌‌‌ رفیقُ پدر و مادر من بوده استُ منِ کور دل ندیده بودمش !حسین خندهُ اشکُ سر خوشیُ غمِ محترم من بوده استُ من نفهمیده بودمش!نوای محزونِ شبانه ی من از حنجرِ قرآن خوانِ حسین بلند می شده استُ گوش های من کر بودند از شنیدنش!آفریدگارِ حسینتو را شُکر؛حسین را آفریدی که من عاشق باشم!
.
.
بعد التحریر:
همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستیکه هنوز من نبودم که تو د
از دست رفته‌م
یک خط‌کش تازه برای خودم در نظر گرفتم که همچین قشنگ راه نشون میده. نه اینکه خط‌کش تازه ساخته شده باشه یا تازه دستم رسیده باشه، من تا حالا ندیده بودمش. خط‌کش قبلی خودم زحمتش زیاد بود، آدمای خیلی زیادی رو خط‌خطی کردم باهاش. آخه هیچ آدمی دقیقا اندازه‌ی خط‌کش من نمی‌شد. اذیت می‌شدم که "ای بابا! این چه وضعه؟ چرا همه کج‌وکوله‌ان؟"، الانم درسته ازش خسته شدم و می‌خوام عوضش کنم، ولی در حد یه آرمانه برام که بتونم عملیش کنم. یعنی بشه ر
♦️فردی از کشاورزی پرسید: آیا گندم کاشته‌ای؟ 
کشاورز جواب داد: نه، ترسیدم باران نبارد
. مرد پرسید: پس ذرت کاشته‌ای؟ 
کشاورز گفت: نه، ترسیدم ذرت‌ ها را آفت بزند. مرد پرسید: پس چه چیزی کاشته‌ای؟ 
کشاورز گفت: هیچ‌چیز، خیالم راحت است!
ادامه مطلب
اگر یک باغبان هستید و در«اُتاوا»( پایتخت کشور کانادا و یکی از سردترین پایتخت‌های دنیا) درختان پرتقالی کاشته‌اید که میوه نمی‌دهند، می‌توانید خودتان را کتک بزنید یا به آتش بکشید و فریاد بزنید: من باغبان بدی هستم.
یا اینکه درک کنید «اُتاوا» جای مناسبی برای کاشت پرتقال نیست. بجای آن می‌توانید به «کوبا» نقل مکان کنید یا همین‌جا گندم زمستانی بکارید.
ولی خودتان را صرفا به این خاطر که آب و هوا با دانه‌‌ای که شما کاشته‌اید سر سازگاری ندارد، کت
بچه ها رو برده بودیم ایستگاه هیجان و بعدش همراه خانواده رفتیم تونل خریددر حال گشت زدن بودیم که یه آقایی پشت سرم با صدای بلند داد زد: معصومهمنم برگشتم بی اختیارادامه داد: معصومه بابا بیا اینجاشناخته بود منو! دااائما هم این اسمو تکرار میکرد تو کل این راهروها،جوری که کل خانواده شاکی شده بودن که چرا زیاد تکرار میکنه!ولی من تا طبقه پایین تونل هم فکر میکردم این کی بود!من قبلا کجا دیده بودمش!چرا حس میکنم آشناست!تازه فهمیدم هم دانشگاهیم بود!اصلا فکر
میگویم که نکند فلانی مرده باشد؟ 
سامان میگوید داری فوبیای مرگ فلانی را میگیری! 
حق داری. دوره دارد. میگذرد. بهتر میشوی. 
راست میگوید. کم کم دارم میفهمم همه چیز دوره دارد. من! من با این همه اهن و تلپ دوره داشتم! دوره ام که سررسید عین کنسرو تن ماهی راهی سطل زباله شدم. انوقت تو میخواهی غم دوره نداشته باشد؟ ترس دوره نداشته باشد؟ هه! ساده ای ها. 
برایم موی بلند نذر کرده! گفته اگر سالی_ماهی رسید که وسطش دنیا کمرمان را خم نکرد، هیچی به خم طره نمیبریم. 
بر
مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل
پس از کاشت ریش و سبیل بیمار بایستی برخی مراقبت ها را انجام دهد. این مراقبت های بعد از کاشت برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی است. انجام مراقبت های توصیه شده توسط پزشک باعث می شود نتایج دائمی باشد. همچنین این مراقبت ها احتمال بروز عفونت را به حداقل می رساند. ما در ادامه برخی از مراقبت های لازم پس از کاشت را بیان می کنیم.
خودداری از اصلاح صورت
به طور معمول پس از کاشت، بیمار نباید تا 10 روز الی دو هفته اصلاح کند. هرچ
مارچوبه چیست؟
مارچوبه یکی از سبزیجات از راسته ی مارچوبه می باشد که بومی اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیاست و به رنگ ها مارچوبه سفید، مارچوبه سبز و مارچوبه بنفش یافت می شود. مارچوبه در ایران بیشتر در خوی، تبریز، جلفای اصفهان، اراک، کرمانشاه و مهارلو در شیراز کاشته می شود.مارچوبه فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص مارچوبه سبز تازه و مارچوبه خشک را برای سلامتی، بارداری، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم.
ادام
ما بچه که بودیم در بهشت زندگی می کردیم ما اصلا در بهشت به دنیا آمدیم ...
  وقتی یاد غذاهایی که می خوردیم می افتم می فهمم ما توی بهشت به دنیا اومدیم و بزرگ شدیم طعام آدم خیلی مهمه یادمه هر وعده غذا سرشار از عشق پدر و مادر بود بابا برای هر روز همون روز  خرید می کرد سبزی تازه گوشت تازه تخم مرغ تازه گوجه تازه چیده ریحون که از بازار روز می خرید و بازار روز واقعا بازار روز بودحتی اون  زن روستایی که سبزی می فروخت یا اونکه رب انار می فروخت یا ماهیگیری که چ
معلم یه نگاهی به من کرد و گفت : چرا درس نخوندی ؟
از خجالت سرمو انداختم پایین
بعد چوبی رو که توی دستش بود داد به من و گفت : منو بزن
گفتم : چی ؟!
گفت : بزن ، حتما من درست درس ندادم که شما خوب یاد نگرفتی
منم دیدم حرفش منطقیه !
به همین برکت اینقدر زدمش اینقدر زدمش ، که اگه ناظم نیومده بود کشته بودمش !!
من روی نوع آموزش خیلی حساسم...
-مگه نمیگن یه نگاه فقط حلاله؟
-چرا.
-پس چرا از سر شب هی نگاش میکنی؟ هربار با دقت تر!
-دارم به خوشحالی تو چشماش فکرمیکنم، میخوام مطمئن شم که الان خوشبخته..
-خب این جوازه برات؟!
-نه.
-پس چی؟
-هیچوقت ندیده بودمش اینجوری.
-خیالت راحت شد؟
-اره.
- هنوز ناراحت میشی از فکرش؟
- برای هراتفاقی باید یه بار عزاداری کنیم، میخوام اینو یادبگیرم. همین.
 
#بی_رودروایسی
 
داستانی پنجم:
با سینی محتوی دو لیوان شیر و چند بیسکوییت که تکه های کاکائو در آن ها به چشم می خورد از آشپزخانه خارج شد.به طرف دوستش که چند کاغذ و یک مداد در دست داشت رفت.روی صندلی رو به روی او نشست و سینی را روی میز عسلی چوبی کوچکی که در کنارشان بود گذاشت.
-داری چه کار می کنی؟
-شعر می گم.
شعر می گی؟
-به پیشنهاد یکی از دوستانم گفتن شعر رو شروع کردم.
-چه خوب.شیر و بیسکوییت می خوری؟
-آره.ممنونم.فضای خانه ای با طعم اکالیپتوس........ .
-هان؟
-یکی از ابیات شعرمه.
کوچه ما و کوچه های اطراف اون از دیرباز به جای شباهت زیادش به ایران شباهت زیادی به کوچه های ایالات متحده داشت. بسکتبال به جای گل کوچیک مهم ترین شاخصه اون بود البته که دلیل نمیشد داخل کوچه ورزش ملیمونم انجام ندیم ولی خوب. دیروز زمانی که داشتم از وسط محله مون رد می شدم حلقه بسکتبال قدیمی مال 10 سال پیشو دیدیم که حالا به یک تیر برق جدید وصل شده بود. شایدم مدت زیادی اونجا بود و من ندیده بودمش به هر حال چیزی که مهمه اینه که خود خودش بود. پوسیده شده بود
انواع کاشت ناخن
مقدمه
کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که زیر مواد مورد استفاده در کاشت ناخن که قرار است جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد و هر چه ناخن کاشته شده برجستگ
داستان کوتاه
نیکی 
خانم معلم مدرسه‌ای با اینکه ﺯﺒﺎ بود ﻭ ﺍﺧﻼﻕ خوبی داشت، هنوز ازدواج نکرده بود.
ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻧﺶ ﻨﺠﺎﻭ ﺷﺪند ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺮﺳﺪﻧﺪ:
«ﺮﺍ ﺑﺎ ﺍﻨﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﻨﻦ ﺟﻤﺎﻝ ﻭ ﺍﺧﻼﻗ خوبی ﻫﺴﺘ ﻫﻨﻮﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﺮﺩﻩﺍ؟»
خانم معلم گفت: 
« ﺯﻧ ﺩﺍﺭﺍ ﻨﺞ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﻮﺩ. ﺷﻮﻫﺮﺵ او ﺭﺍ ﺗﻬﺪﺪ ﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﺮ بار ﺩﺮ ﺩﺧﺘﺮ به دنیا بیاورد ﺁﻥ ﺭﺍ ﺳﺮ ﺭﺍﻩ خواهد ﺬﺍﺷﺖ ﺎ به هر ﻧﺤﻮ شده ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻭﻥ ﻣﺍﻧﺪﺍﺯد.
ﺑﺎﺭ ﺩﺮ ﺁﻥ ﺯﻥ ﺩﺧ
محصولاتی مثل  :
بادام زمینی - پرتقال - گیلاس - انجیر - گلابی - لیمو شیرین - ازگیل
کیوی


برنج ( شالی کاری )


کدو حلوایی ( کوییی)


کلزا



در این روستا کاشته میشه .

در زمان قدیم  توتون هم کاشته میشده.

یه موضوع جالب : توی این عکس آخر این پسر بچه ای که جلو وایستاده بابامه D:
پریا ، انقدر شیطنت داشته توی این سال ها و انقدر برای بابا از خواسته های ِ مطابق با اقتضای سنش حرف زده که بابا مثل یه جوان ِ بیست ساله از تمام ِ مناسبت ها ، شبکه های اجتماعی و مسائل روز ِ جوان ها سردرآورده . چند سالی ست ولنتاین را به صورت ِ نوشتاری ِ "والنتاین" به ما تبریک می گوید و قربان صدقه مان می رود که نکند ما کمبودی از این نظرها داشته باشیم . امسال برای عباس هم پیام فرستاد . پیام هایش را با "عزیزم" برای عباس ، "نفسم" برای من و "گلپری" برای پریا شر
اگر باشی محبت روزگاری تازه خواهد یافت
زمین در گردشش با تو مداری تازه خواهد یافت
 
دل من نیز با تو بعد از آن پاییز طولانی
دوباره چون گذشته نوبهاری تازه خواهد یافت
 
درخت یادگاری باز هم بالنده خواهد شد
که عشق از کُندهٔ ما یادگاری تازه خواهد یافت
 
دهانت جوجه‌هایش را پریدن گر بیاموزد
کلام از لهجهٔ تو اعتباری تازه خواهد یافت
 
بدین سان که من و تو از تفاهم عشق می‌سازیم
از این پس عشق‌ورزی هم، قراری تازه خواهد یافت
 
من و تو عشق را گسترده‌تر خواه
خیلی ازین پسرای چسو دانشگاه فک میکنن چون من دختر آرومی هستم بیرون سینگل بودم از اول عمرم. یا با پسرای درست حسابی نپریدم (از نظر هرچی)
من با خیلی پسر ها صحبت کردم در حددو ست اجتماعی و اینا.
و جالب اینجاست وقتی با پسرا صحبت میکنم ۹۰ درصدشون اوکی میشن و دوست میشیم و راحت حرف میزنیم.
یه پسره بود زبان و مدیریت خونه بود . ارشد مدیریت بود. 
واقعا پسر خوبی بود. خیلی جاها دیده بودمش . خودش بود. بی پول و باحال.
ولی به یه جایی که رسیدیم فانتزی هامون واقعا باهم
دارم به این فکر میکنم که اگر خواستم یه روز ازدواج کنم مطمئن بشم طرف مقابلم پر خواب نیست !!! 
وگرنه قطعا جدا میشم !
از صبح تا الان تو اتاق خوابیده ! 
گفت برا نماز بیدارش کنم ساعت ۶ عصر و بیدارم نشد ! 
هر روزشم همینه ها ! 
تو این ۶ سال عین هر روزش همینه ...
بعد میگه نه من زیاد نمیخوابم ! 
میخوام کله اش رو بکوبونم به دیوار :)) 
یعنی اگر هم خونه ام بود یا تا الآن کشته بودمش ، یا به احتمال ۹۹ درصد خودم رو کشتم ... 
کوچه ما و کوچه های اطراف اون از دیرباز به جای شباهت زیادش به ایران شباهت زیادی به کوچه های ایالات متحده داشت. بسکتبال به جای گل کوچیک مهم ترین شاخصه اون بود البته که دلیل نمیشد داخل کوچه ورزش ملیمونم انجام ندیم ولی خوب. دیروز زمانی که داشتم از وسط محله مون رد می شدم حلقه بسکتبال قدیمی مال 10 سال پیشو دیدیم که حالا به یک تیر برق جدید وصل شده بود. شایدم مدت زیادی اونجا بود و من ندیده بودمش به هر حال چیزی که مهمه اینه که خود خودش بود. پوسیده شده بود
خب مقاله ی در وی امر نو رو خوندم که گفتگویی بود با رابرت روزنبلوم با ترجمهٔ فرشید آذرنگ در حرفه هنرمند ۶. قبلا هم خونده بودمش اما الان تو ذهنم موند. چیزایی که موقع خوندن به فکرم میرسیدو نوشتم و شد چهار صفحه :/ البته چرت و پرتم شاید بینش باشه باید ویرایشش کنم بعدن. شاید اینجا بنویسم. خب قرار گذاشتیم با دوستام بخونیمو راجع بهش حرف بزنیم نمیدونم چیزایی که نوشتم بدرد میخوره یا نه ولی خب حرفای من در همین حد بود :دی  چیزای ساده ای یادم اومد و به نظرم ر
شعر نو می گویم اما حرف هایم تازه نیستعزم رفتن دارم اما رد پایم تازه نیستیک دو روزی در دلی بودیم و رفتیم عاقبترفتن از یاد عزیزانم برایم تازه نیستدوستت دارم ولی دیگر چه جای ماندنم ؟میروم بی منت از جایی که جایم تازه نیستآمدم با شور و شوق از عشق گویم با دلتکهنه شد آواز من شور و نوایم تازه نیستسخت می گردد تنفس در فضای بی کسیسینه ام سنگین و هم حال و هوایم تازه نیستروزگاری گوش یاران بود و صحبت های منگرچه مدت هاست هم دیگر صدایم تازه نیست
یه جایی توی نوشته‌هام اینو پیدا کردم:
وقتی بهشان نگاه می‌کنم، می‌دوند می‌روند پشت سنگ‌ها؛ اما همین که رویم را برمی‌گردانم، یواشکی از مخفی‌گاهشان سرک می‌کشند تا تماشایم کنند. اگر چند لحظه بیشتر تحمل کنم و برنگردم به طرفشان، آرام‌آرام از پشت سنگ‌ها دوباره می‌آیند بیرون... 
درباره‌ی افکارم نوشته بودمش. از اون موقع تا الان هنوزم اوضاع خیلی فرقی نکرده. هنوزم فقط وقتی پشتم بهشونه، نگاهم می‌کنن. چشم تو چشم نمی‌شه شد باهاشون. درمی‌رن؛ نمی
برای نوشتن از زمانِ حال، باید دیوانه باشی. 
زمان به دو دسته تقسیم پذیر است: گذشته و آینده. که گذشته دائما آینده را بلعیده، بزرگ و بزرگتر میشود. برای چشیدنِ طعم زندگی، آینده را که نه، باید گذشته را سفت چسبید. 
 
پ ن: توی دفترچه ی پالتوییِ راه راهم نوشته بودمش، همین تابستون. ولی وقتی دیدمش یادم نیومد کی نوشتم، اصلا و ابداً. پس حتماً قبل از خوابیدن نوشتمش.
اگه جشن پایان پیش‌دبستانی که توش آرزو کردم دکتر بشم و جشن الفبای اول دبستان که توش حتی تخصصم هم انتخاب کردم رو بگذاریم کنار و جدی نگیریم، قوی‌ترین خاطره‌ی من برای پرورش این رویا برمیگرده به وقتی که دوم دبستان بودم . یک روز تابستونی رفتم یه درمانگاه و روح من اونجا موند ! و از فرداش ، تمام رویا و بازی‌های من خلاصه شد تو فضای بیمارستانی که توی ذهنم ساخته بودمش. اگه اون روز رو به طور میانگین بگیریم ۱۵ مرداد سال ۸۵ ، الان چهار هزار و ششصد و هفتاد
یکی از رسم های قدیمی ایرانی ها خوردن ماهی در شب های عید و دیگر شب های مناسبتی سال است و از دغدغه‌های مهم افراد در این شب ها تشخیص ماهی تازه از کهنه است تا غذایی تازه و لذت بخش بخورند. اما واقعا چگونه می توان ماهی تازه را از کهنه تشخیص داد؟ نشانه های ظاهری در آن وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم در تشخیص ماهی تازه بیان کنید.
 
ادامه مطلب
دیروز اینجا طوفان شدید و گردو خاک شد و بعد هم یکم بارون اومد. تو کانال هواشناسی خوندم که ییلاقات طوفان شدیدتر داشتن.من همین جمعه چند تا درخت تازه کاشته بودم فکر کنم با این طوفان مثل دفعه پیش همشون از ریشه در اومدن:|تو سطح شهر هم خیلی از درختای خیلی بزرگ شکسته بودن.حیف:(
 
دیروز اول شیفتم یهو لینک قطع شد.کابل اینا رو چک کردم مشکلی نداشت.همسر هم هنوز نیومده بود که بره کابل های تلفن بیرون ساختمون رو چک کنه. با نت گوشی هم نمی تونیم برای دورکاری وصل ب
درسوره مریم /۲۵(وهزّی الیکِ بجِذع النخله تُساقط علیکِرُطباًجَنیّاً).خدا به حضرت مریم میفرماید:شاخه خرما رابه سمت خود تکان بده تا رطب تازه بر تو بریزد،ولذا طبق اینآیه شریفه برای زنی که زایمان کرده یکی از بهترین غذاهارطب تازه است.
کاشت ابرو و مژه در کلینیک آرین سیما
با توجه به موقعیت حساس ابروها در صورت ، کاشت ابرو یک جراحی حساس می باشد. طراحی و کاشت طبیعی ابروی مناسب به مهارت پزشک بستگی دارد. برآورد موقعیت و اندازه و ابعاد ابروها چیزی است که در حین معاینه و بر اساس سلیقه بیمار تعیین می شود. هرچند دوره نقاهت کاشت ابرو کوتاه است. با اینحال انتخاب پزشک با تجربه می تواند شما را از عوارض کاشت ابرو که بعضا ناخواسته هستند دور نگه دارند. مثل عفونت و یا رشد ناصحیح موها. شایان ذکر
خب بالاخره مقاله آئورارو تمومش کردم یه خورده با وسواس خوندمش واسه همین طولانی شد تازه فرداهم یه مرورش میکنم. شاید بخش هاییم ازش بذارم دوباره. و چون که راستش مقاله ی بنیامین رو که میخوندم یه چیزاییشو نفهمیدم بعد الان اینو خوندم برام باز شد مطلب با این که قبلا خونده بودمش. میخوام قبل از کتاب دربارهٔ عکاسی بنیامین کتاب لذت متن بارت رو بخونم با مقاله ای که مایکل پین نوشته. اینارم قبلا خوندم برای بار دوم میخونم چون انگار به هم میتونه ربط داشته با
امشب ملیکا رو مجبور کردم به کتابی که براش میخونم گوش بده سه بار به خاطر دقیقا دو صفحه بلند شد حرف زد من دوباره مجبورش کردم گوش بده گفتم آخرش ازت میپرسم بعد وقتی تمام شد چشماش رو باز کرد انگار یک دل سیر زده بودمش خسته شده بود از چششماش مشخص بود بعد که رفت با خودم گفتم آدم بودن اینقدر سخته زهرا نمیفهمی همه دنیا قرار نیست کتاب بخونن قرارم نیست مثل تو زندگی کنن.
دوست دارم اینجوری فکر کنم که حتما حکمتی بوده که گوشیم یدفعه هنگ کرد و از بیان اومد بیرون و نذاشت که آرزوم رو منتشر کنم
چون گوشی من هنگ نمیکنه و از طرفی هم خلاف دلم نوشته بودمش. 
 
اما بعد ها شاید درباره‌ش بنویسم. 
 
اما این شب ها وقت خواستنِ...شب های رجب.. 
شب های رجب آرامشش یجور دیگه ست، با همین حال خوشی که داره باید با امام علی حرف زد، درد دل کرد، معامله کرد... ازش خواست.. 
محال که امیر مومنان بذاره ناامید برگردیم از در خونش.. 
 
 
از اون همه نوشته
کدام خاک برای کشاورزی مناسب است چرا ؟
کاشت درختان و محصولات کشاورزی در روزهای پایانی فصل زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نکته بسیار مهم و اساسی برای کاشت درختان و محصولات زراعی توجه به نوع خاک و انتخاب خاک مناسب می باشد.
توجه کردن به شرایط اقلیمی منطقه یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در رشد گیاهان مخصوصا انواع درختان است. علاوه بر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی باید به نوع خاک منطقه کشت و کود مناسب توجه شود.مثلاً در مناطقی که خاک آن‌ها از
+تو فکری؟
-دارم به اون روز فکر میکنم، روزی که ناخواسته اومدی و وارد زندگی من شدی!
***
بی حواس جلوی در محضر ایستادم تا بیان، باورم نمیشد، اصلا امکان نداشت، مگه میشد........
انگار درست نفهمیدم چی شده...
کسی کنارم ایستاد، عمو بود  و اون یک جایی دور تر از ما ایستاده بود ، پس فهمیده بود که حرف خصوصی دارم، یعنی ادم فهمیده ایه!؟ نمیدونم
من دارم در موردش نطر میدم، یعنی پذیرفته بودمش؟ نمیدونم...
عمو دستم رو گرفت و فشار داد، پیشونیم رو بوسید اما دل من خیال قر
گاهی اوقات هنگامی که در ازدواج ناباروری وجود دارد ، زوجین تصمیم می گیرند که به دنبال فرزندان ، از خدمات یک رحم اجاره ای و جایگزین استفاده کنند. جانشین زنی است که موافقت می کند با جنین تولید شده توسط لقاح آزمایشگاهی (IVF) کاشته شود و پس از اتمام حاملگی و تولد ، نوزاد تازه متولد شده را به زوج تحویل دهد. در سالهای اخیر ، جراحی حاملگی به یک صنعت چند میلیون دلاری تبدیل شده است ، مشتری های گسترده ای را اعم از زوج های متاهل گرفته تا زنان مجرد ، زوج های ه
نشستیم توی اورژانس بیمارستان و با دو از پرستارا که اونام تازه عروسن حرف میزنیم ...هر دو دهه هفتادین و انقدر چیزایی که میگن با من فرق داره که نمیدونم من عجیبم یا اونا
من مهریم ۱۴ سکه است...برای نامزدیم خودم ارایش کردم...یه لباسای قدیمیم که نپوشیده بودمش رو پوشیدم...خرید نداشتم...کیک نداشتم...برای عقد خیلی سریع و به اصرار دندون موشی خرید کردم...سرویس عروسیم ۲۰ تومنه و دومین سرویسی که دیدم رو خریدم...حلقه عروسیم ۹ تومنه...برای عقدم ارایشگاه نمیخوام بر
دیشب در حالی که تو مطب دکتر منتظر نشسته بودیم یه دختره وارد شد یهو با دیدن ما هیجان زده داد زد واااااای سلااااام و منو محکم بغل کرده بود و روبوسی اینا منم کلا هنگ که این کیه دیگه بعد با مامان روبوسی کرد و حافظم بالاخره لود شد و اونو شناخت..دوست ابجیم بود که اخرین باری که دیده بودمش ده سال پیش بود و الان دستیار دکتر بود.و خب همون ضرب المثل معروف کوه به کوه نمیرسه آدم به آدم میرسه
پ.ن:چند روز پیش  سر یه تشخیص اشتباه دکتر شوک بزرگی به هممون وارد شده
 از اواسط مهر ماه تا اوایل آذر ماه فصل برداشت میوه تازه زرشک قرمز در شهر ستان های بیرجند و قاینات  است. زرشک تازه به سه صورت فروخته می شود:
 
فروش زرشک تازه با برگ و شاخه 
فروش زرشک تازه خوشه شده  (شاخه های و برگ ها در این شیوه جدا می شوند)
فروش زرشک تازه به صورت دان شده. 
 
قیمت روز هر دسته از دیگر گروه ها متمایز است. قیمت زرشک تازه با برگ و خوشه در مجموعه زرشک ابرام برا فروش عمده  ۱۵ هزار تومان است. قیمت فروش زرسک تازه خوشه شده ۲۰ هزار تومان و قیم
با ایدین چمدان می بستیم. اخر چه کسی می توانست لباس و مایحتاج یک ماه خود را در یک چمدان جا کند ؟ دانه دانه حذف می کردیم، می افزودیم، باز می کردیم و می بستیم، دست اخر شد ٢ چمدان بزرگ! که نیمی از یکیشان فقط نان بربری و سنگک برای فامیل ِ از ایران دور مانده -سوغات- بود. 
هر کس که تجربه ی خروج از ایران به یکی از کشور های در حال توسعه/ توسعه یافته را داشته باشد می داند که از ایران به مقصد، به یک باره، رنگ عوض می شود. انگار یک هو در فضای خاکستری نخوت بار افر
دقیقا یادم نمی آد کجا دیده بودمش، ولی یه چالش 30 روزه شرح‌حال نویسی بود که خیلی وقت بود می خواستم انجامش بدم و همه ش می گفتم از شنبه. :دی تقریبا یادم رفته بود دیگه. امروز داشتم فولدرهامو مرتب می کردم که دیدمش تو یکی از وردام. دیدم بیکارم و موضوع هم که ندارم بنویسم، بشینم اینو شروع کنم حداقل یه کاری انجام بدم. :دی
اگه شما هم دوست دارید شروع کنید، بگید بهم که بفرستم واستون سی روزشو. :)
ادامه مطلب
دیروز در حالیکه بعد از خوردن 3 تا قرص سرماخوردگی (که مکانیزمشون خواب آور بودنشونه نه درمان سرماخوردگی) از مدرسه 6 اینا رسیدم خونه و 6 غروب خوابیدم تا 6 صبح :))))))))) و هنوزم خوابم میاد :)))))))))))) من مطمئنم بابام بهم قرص اشتباه داده :|
و با اون چشمایی که بعد از 12 ساعت خواب قطعا شبیه چشم موش کور بودن رفتم برا کارت ملیم بالاخره عکس گرفتم :)))))) و حقیقتا تمام تلاشمو کردم و به انواع و اقسام لوازم آرایشی بهداشتی متوسل شدم ولی حدسم اینه که شبیه شیر دریایی در هنگا
 
درختی کاشته ام که میوه اش شعر است .
 به پایش ، عشق می ریزم.
 با بوسه شکوفه می دهد .
 برگ هایش با لمس نوازش ، تا ابد سبز اند .
 به جای آب ، پایش واژه می ریزم . 
زیر سایه اش ، چای می نوشم ، شعر میخوانم ، شعر می گویم .
 من درختم را قدر عالم دوست می دارم.  
#فاطمه_جلائی_زاده
http://t.me/sorna_paradise
همین الان داشتم با لپ تاپ کار میکردم تدی رو با یه دستم گرفته بودم لب پنجره که یکهو کیسی پرید رو میز ، کشوی میز رفت تولپ تاپ یهو ول شد رو هواکیسی افتاد رو زمینلپ تاپ رو  وقتی روی هوا داشت میفتاد زمین گرفتم ، فقط اگر یک ثانیه دیر تر گرفته بودمش الان نمیتونستم این پست رو بزارم و دنیای من تموم شده بود...یه لحظه به خودم اومدم دیدم تدی هنوز تو دست راستمهاصلا تو اون جریان متوجه حضور تدی نشدمدر صورتی که اگر یه لحظه غافل میشدم ممکن بود تدی برای همیشه تمو
داشتم کمد لباسامو تمیز میکردم یه چیز مدال مانند شبیه این چیزایی ک سر آستین یا گوشه پایین مانتو میدوزن پیدا کردم خیلیییی عجیب بود تا به حال ندیده بودمش و در کل کلی سوپرایز شدم روش نوشته بود gemeni یعنی جوزا یا خرداد خودمون پشتشم نوشته اینتلیجنت با نماد ماه جوزا سوپرایزش اینجاس ک من خرداد بدنیا اومدم عجیب نیس؟مطمئنم ک واسه هیچ کدوم لباسام نیس از کجا اومده خدا عالمه:)هنوزم ک بش نگاه میکنم مث یه سکه ی شانس تو فیلما میمونه برام عجیب و جذاب محسور کنن
باغ زیبای کوکنهف هلند
 
باغ گل کوکنهف در هلند هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
کوکنهوف (Keukenhof) یکی از زیباترین باغ های بهاره دنیا، با بیش از ۸۰۰ نوع گل لاله و ۷ میلیون شاخه گل در شهر «لیسه» (Lisse) کشور هلند قرار دارد. بهترین زمان برای بازید از این باغ شگفت انگیز سی و دو هکتاری در تعطیلات نوروز است چرا که با وجود طرفداران بسیار زیاد، تنها هشت هفته در بهار هر سال امکان بازدید از این باغ زیبا مهیا می شود. با نگاهی به گذشته این باغ متوجه م
جنازه‌ام رو به‌زور از اون سر تهران کشونده بودم و رسونده بودمش توی اتاق. نتیجه‌ی کش‌مکش‌های ذهنی‌ام به این جمله ختم شد: گاهی هم فکر می‌‌کنم هیچ داستانی از خودم ندارم که برای دیگری تعریف کنم. خب... دیشب هم تو موقعیت مشابه جسمی و فکری بودم که از گشت شبانه‌ام توی بیان و رسیدن اتفاقی به چند تا پُست، فهمیدم یه داستان دارم، یه داستان به‌غایت زرد و تهوع‌آور.
این کتاب خیلیییی خفن خیلی زیاد باورم نمیشه. کاش زودتر خونده بودمش. به خصوص این که با بنیامین شروع میشه . چقدر من این بشرو دوست دارم.
 
کتاب اکران اندیشه ، پیام یزدانجو ش،نشر مرکز
 
دلم تنگ شده بود برای خوندن کتابی که اینجوری منو به وجد بیاره. 
مگه ممکنه دنیای سوفی و one strange rock اتفاقی، هم زمان و در زمان مناسبش جلوی چشمام باشن! اوووم.... فکر نمی کنم!
مستنده از اردیبهشت داشت خاک می خورد و از دو ماه پیش ریخته بودمش رو گوشی!
دنیای سوفی اصلا تو کتابخونه امون موجود نبود و اون روز به شکل اتفاقی تو قفسه ها دیدمش!
بیایید به اینم ایمان بیاریم که هر اتفاقی یک دلیلی، حکمتی، جادویی، ... پشتشه! ایمان بیاریم که گاهی فقط این ما نیستیم که چیزی رو انتخاب می کنیم ؛)
+ احساس نیاز می کنم به کلمه کلیدی «ایمان بیا
وقتی بهی تو کافه بهم گفت: پنجشنبه ها که با توام تا آخر هفته بعد انرژی دارم از بس میگیم و میخندیم و شوخی میکنی و فراموش میکنم خیلی چیزارو،خوشحال شدم، خداروشکر که میتونم برای کسی تو یه سری شرایط انرژی باشم.وقتی همکار البته بیشتر دوست جونم فائزه، بعد از دیدن فایل های صوت ولحن که قسمت بندی کرده بودمش گفت: بغض کردم از خوشحالی معصومه،ان شاءاللّه قرآن جایی دستت رو بگیره که فکرشو نمیکنی، خوشحال شدم.خدایا خوشحالم که میتونم گاهی حال بعضی هارو خوب کنم.
دیروز با مدیر جلسه داشتم. 
هر هفته یکساعت برای من وقت میذاره و تمام گیر و گور ای کارم رو بهم میگه و این یک فرصت بسیار عالیه برای من که تازه وارد عرصه تجارت شدم بتونم در کنار یه آدم ابر موفق کسب تجربه کنم! اونم بصورت کاملا خصوصی:) 
 
دیروز صبح که از خواب بیدار شدم کمی فکرم درگیر بود خیلی طول کشید بفهمم خواب بوده!! تو خواب مدیر ناراحت و پریشان بود!! و من نگران از اینکه چی شده که رئیس انقد ناراحته ... وسط جلسه ای که داشتیم یهو عذرخواهی کرد و رفت و من خیل
اقا یکی که به پشمشم نیست ب اقای مهری کنکور اسان است زنگ بزنه بگه کی گفته میخوایم بات کار کنیم که تازه رتبه دو رقمیم نشیم تازه شرطم میذاری یک ساعت و نیمم مخ ادمو میذاری تو فرقون ک بگی خیلی خفنی و خفنین و اینا!!؟؟ تازشم!!! م اگ مشاور میخاسم همون تابستون میزنگیدم باو. بیا بروووو ://// یه فیلم خاسیما! اه :| ینی تازه وقتشم مهمه براش! 
م سرم درد گرفته :/ 
امروز یه گنجشک افتاده بود وسط خیابون 
فکر کنم خورده بود به شیشه ماشینی چیزی ..
یهو متوجهش شدم قبل اینکه ماشینا لهش کنند پریدم وسط خیابون و برش داشتم...
قلبش تند تند میزد و بیحال بود..
هر کاری کردم اب نخورد و هی چشاشو باز میکرد نگاه میکرد..
همونطور که تو دستام گرفته بودمش سوار تاکسی شدم تا زودتر برسم خونه شاید بتونم برسونمش بیمارستان حیوانات نزدیک خونه.. 
اما از تاکسی که پیاده شدم ... یهو دیدم هر دو تا چشاشو باز کرد و بالهاشو یه تکونی داد و یهو قلبش
انواع کاشت ناخن
مقدمه
کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که زیر مواد مورد استفاده در کاشت ناخن که قرار است جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد و هر چه ناخن کاشته شده برجستگ
ضربه دقیق و هدفمند پا فشار روی دفاع تیم را کمتر می کند.ضربات پا به سه دسته کلی تقسیم می شوند:
1.ضربات کاشته: درحالی زده می شود که توپ ثابت باشد مثل ضربه دروازه.برای ضربه کاشته ابتدا باید مسیر توپ را مشخص کنید،سپس حالت ضربه روی پا را بگیرید.پای ضربه زننده را به عقب برده و به سرعت روبه جلو حرکت دهید و با روی پا به نیمه ی پایین توپ ضربه بزنید.پس از ضربه کمی به جلو خم شوید و با پای خود توپ را دنبال کنید.
2.شوت هوایی: برای زدن یک شوت هوایی از دستان خود است
زندگیشاید آن لحظهٔ مسدودی‌ستکه نگاه من در نی نی چشمان توخود را ویران می سازد!و در این حسی استکه من آن را با ادرک ماهو با دریافت ظلمت خواهم آمیختدر اتاقی که به اندازه یک تنهاییستدل منکه به اندازه یک عشق‌استبه بهانه‌های ساده خوشبختی خود می‌نگردبه زوال زیبای گلها در گلدانبه نهالی که تو در باغچه خانه‌مان کاشته ایو به آواز قناری‌هاکه به اندازه یک پنجره می‌خوانند ...
ضربه دقیق و هدفمند پا فشار روی دفاع تیم را کمتر می کند.ضربات پا به سه دسته کلی تقسیم می شوند:
1.ضربات کاشته: درحالی زده می شود که توپ ثابت باشد مثل ضربه دروازه.برای ضربه کاشته ابتدا باید مسیر توپ را مشخص کنید،سپس حالت ضربه روی پا را بگیرید.پای ضربه زننده را به عقب برده و به سرعت روبه جلو حرکت دهید و با روی پا به نیمه ی پایین توپ ضربه بزنید.پس از ضربه کمی به جلو خم شوید و با پای خود توپ را دنبال کنید.
2.شوت هوایی: برای زدن یک شوت هوایی از دستان خود است
ترمیم مو به روش کاشت مو
معروف‌ترین روش درمانی ترمیم مو‌های از دست رفته، کاشت مو است. این روش به پیوند مو هم شناخته می‌شود. دیگر روش‌هایی که در آن مو‌های ریخته شما، در کلینک‌های پزشکی درمان می‌شود PRP، BTH مزوتراپی و درمان‌های دارویی هستند.
عمل کاشت مو، یک عمل پزشکی تمام عیار است و کاری نسبتا دردناک. مراقبت از مو‌های کاشته شده نیز خود مشکلی است. برخی افراد نیز بعد از این عمل باید دارو‌هایی را برای حفظ مو‌های خود بخوردند.
در پایان نیز از هر س
دلم را به جا رختی اویختم 
وشانه های تنهاییم را درآغوش گرفتم
زنوانم این بهترین همراه هم پایی ات
هنوز تاب می آور بعد رفتن
کاش چشمانت مرا ندیده بود
کاش هنوز همه دنیایم تنهایی بود
کاش عاشقی یاد م نمی ماند   
کاش  عشق  رانشانم نمی دادی
 کاش هزاران کاشته عاشقانه ام
سکوت بعد رفتن وتنهای ، گل نمیداد  
ازدواج و برگزاری مراسم یکی از مراحل سخت در عروسی است اما با پشت سر گذاشتن این دوران کوتاه ،دوران زندگی مشترک با کوله باری از مسائل کوچک و بزرگ در انتظار تازه عروس و داماد هاست.تازه عروس ها می توانند با داشتن علم مدیریت خانه داری بسیاری از این مسائل را به دوران شیرینی تبدیل کنند.

ادامه مطلب
پیام داده بود برای رفع کدورتا... 
البته از موضع بزرگواری و بخشندگی...
توش نوشته بود خیلی نامردین... به شوخی مثلا...
بعد وقتی دیده بودمش یه نگاهی کرده بود... ازونا که احتمالا هزار حرف نگفته مثل آتیش زیر خاکستر دارن...
بعدها که سال‌ها بگذره... وقتی تو منو یادت نیست و من دورم ازین روزا...
نمیدونم خوشحال خواهیم بود یا نه...
راضی و خرسند از زندگی که خواهیم ساخت یا نه...
اما بدون پشت این چشمای بی تفاوت و ظاهر همیشه محکم...
یه دلیه که توی تنهاییش گر میگیره و میسو
مدتی پیش به
مطلب جالبی برخوردم که در آن فردی برای ساخت یک ساندویچ ، از صفر تا صد ملزومات درست
کردن این خوراکی را خود به تنهایی پرورش داده بود و پس از ماه ها ممارست موفق به
تهیه غذایی شده بود که به گفته وی به خوشمزگی نمونه های آماده و در دسترس آن هم
نبوده است . به عنوان مثال این فرد برای تهیه نان مورد نیاز ابتدا گندم کاشته و پس
از موعد برداشت آن ها ، با آسیاب کردن و تهیه آرد ، خمیر مورد نیاز آن را به دست
آورده بود ، خمیری که تازه به مرحله طبخ در تنور
طبعا هر عمل جراحی عوارضی را به همراه دارد. کاشت ریش و سبیل هم از این قاعده مستثنی نیست و بعد از انجام عمل جراحی ممکن است برخی علائم ظهور و بروز پیدا کند که باید آنها را جدی گرفت و در صورت مشاهده با پزشک معالج خود مشورت نمود.
البته تمامی عوارضی که در این قسمت ذکر می شود ممکن  است در یک فرد بروز نکند و یا حتی این احتمال وجود دارد در برخی افراد علائم و عوارضی مشاهده نشود اما به طور معمول پس از کاشت ریش و سبیل التهاب در نواحی پیوند شده تقریبا اجتناب
دلم را به جا رختی اویختم 
وشانه های تنهاییم را درآغوش گرفتم
زانوانم ، این بهترین همراه هم پایی ات
هنوز تاب می آور بعد رفتن
کاش چشمانت مرا ندیده بود
کاش هنوز همه دنیایم تنهایی بود
کاش عاشقی یاد م نمی ماند   
کاش  عشق  رانشانم نمی دادی
 کاش هزاران کاشته عاشقانه ام
درسکوت ؛ بعد رفتن وتنهای ،
گل نمیداد  
مامان امسال بادوم کاشته بود و من هیج سالی توی عمرم به اندازه ی امسال بادوم زمینی نخوردم.
بادوم های خیلی درشت و قشنگ و خوش طعم.
فکر میکنم بابت این نعمتی که امسال داشتم از خدا تشکر نکرده بودم.
خدایا مرسی که اینقدر مهربونی و به ما امسال یه عالمه بادوم ِ خوشگل کادو دادی.
 
+به بادوم ها آب نمک می زنیم و بعد میذاریم داخل فر. کاملا مثل بادوم های بیرون میشه؛ حتی بهتر.
پنج ماه از شروع خوندن جدی برای دستیاری میگذره و من برای اولین بار به سیزده ساعت رسیدم...سیزده ساعت دقیق با کرنومتر...
خسته ام...چشم درد...بدن درد...بی رمق...اما واقعا خوشحالم!
 
*باید به خودم تکونی بدم.اگر با وضعی که مردادماه رو شروع کردم ادامه بدم باید برای قبول شدن یک رشته ی ماژور دعا دعا کنم...اما من به خودم قول دادم که تکرار نشه...که یادم بیاد چه میخواستم و میخوام...
*آزمون ریه دادم و از بیست و پنج سوال یک غلط داشتم که اونهم یک سوال ساده بود که درست نخ
بسم الله مهربون :)
دیروز چیزی حدود 7 واحد اختصاصی با هم امتحان داشتم. یعنی این ترم به حدی واحد ها و برنامه ی امتحان های من داغونه که فقط امیدوارم زنده بمونم دی:
ولی خب بعدش 12 ساعت خوابیدم که تلافی شه. امتحان بعدیمم آناتومی اعصابه که بی نهایت برای من سخته. قشنگه ها، خیلی قشنگه. من هرموقع میخونم واقعا از قشنگی و پیچیدگیش لذت میبرم ولی خب در عین حال سخته. استادمون خیلی جزئیات گفت که همه ش رو هم باید بدونیم.
+ یه گلدون حسن یوسف چند روز پیش هدیه گرفتم،
سلام به همه دوستان
 
امروز بعد از مدت ها با توجه به اینکه چند روز پشت سرهم هوا بارونی بود و زمان مناسبی برای کاشت خیار نبود رفتم و خیارهایی که از سال قبل بذرشون رو نگه داشته بودم رو به کمک مادرعزیزم کاشتم.
 
تجربه‌ی جالبی که داشتم این بود، من امسال برخلاف پارسال که همه ی خیارهامو در یک جا باهم کاشته بودم و به شدت هم‌بست شده بودن بیچاره ها... ازقبل جاشون رو آماده و مشخص کردم و بعدش زمان مناسبشون که امروز بود خیلی تمیز و مرتب هرکدوم سرجای خودشون
نتایج پیوند ابرو هم مانند پیوند مو به‌ یک‌ باره خود را نشان نمی‌دهند. در طول مدت جراحی، یک متخصص کاشت مو خوب حدود ۵۰ تا ۶۰۰ گرافت به ابرو پیوند می‌زند و این تعداد بستگی به میزان پرپشتی دلخواه شما و تنکی ابروهای طبیعی‌تان دارد. معمولاً به‌طور متوسط بین ۵۰ تا ٣۵۰ گرافت پیوند زده می‌شود. پس از اتمام جراحی معمولاً لایه‌ای دلمه روی موی پیوند زده‌ شده شکل می‌گیرد اما همراه با نشانه‌های قرمزی یا تورم باید پس از چند روز از بین برود.
 
معمو
اومدم از حال و احوال خودم بگم که خدا روشکر خیلی بهترم، یعنی در واقع اصلا قابل مقایسه با قبل نیستم، پسر کوچیکه که تب داشت همون روز که پست قبلی را گذاشتم صبح برده بودمش دکتر و گفته بود تب ویروسی هست و تا پنج روز نهایتا برطرف میشه، که خدا رو شکر قبل از پنج روز تموم شد:) یه تب ساده بود اما چون چند روز بود و سمج شده بود و با این شرایط فعلی خیلی حالم را خراب کرده بود و حسابی من را به هم ریخته بود.
الان همگی خوبیم و روحیه ام هم بهتره. حقیقت اینه هیچ چیزی ب
من آن‌جا بودم. می‌توانستم از دیوارها رد شوم. میتوانستم از ساب آقای اوه هم تند تر حرکت کنم. می‌توانستم کله بکشم وسط داستان به گربه‌ی مظلوم کنار گاراژ خانه ی پیرمرد لبخند بزنم و به سگ بی ادب چکمه‌ی زمستانی، زبان درازی کنم. من آنجا بودم. درست میان صفحات کتابی که اسمش مردی به نام اوه بود و فردریک بکمن آن را نوشته بود. کتابی که در شناسنامه اش آمده از ادبیات سوئدی است و در مقدمه اش آورده شده که فردریک بکمن همسری ایرانی، به نام ندا ازدواج کرده است و
 
می خواستم دستور پخت نان ِروغنی را توی دفترچه ام بنویسم اما نمی دانم چرا رفتم سروقت لوازم آرایشم و آن رژ لب گلبهی پررنگ را برداشتم و با آینه ی کوچکی توی دست، مشغول شدم. آخرین باری که زده بودمش شاید یکی - دو روز بعد از ازدواجم بود. آن هم پیش از آمدن جان به خانه، می خواستم لبهایم رنگ بیشتری داشته باشند! هر چند که همه اش در همان لحظه ی استقبال از روی لب هایم محو شد!! 
امروز صبح اما چرا هوسش را کرده بودم؟! بخاطر کمرنگی و بی رمقی لب هایم که خونی در آن ه
روزی می‌آید که تو دیگر نیستی
و صدای تو را باد خواهد برد
یاد تو خنجری‌ست که روحم را می‌درَد
و همان دم کلاغی از سرْشاخه‌‌ٔ لختِ درخت می‌پرد
بین خودمان باشد، آن روز آمده
تو نیستی و فصل ها با شتابی بی‌شرمانه از هم سبقت می‌گیرند
و من نگران چال روی گونه‌ات هستم،
نگران گُلی که آخرین بار تویش کاشته بودم
عزیزِ دردانه
از وقتی که نیستی خرمالوی کال چنان حلاوتی دارد که انار می‌خوش، شوکرانی بیش نیست
این روزها گنجشک‌ها هم شانه‌هایم را پس می‌زنند
ت
به طور کلی نمی
توان گفت استخر بعد از کاشت مو برای افراد مشکل ایجاد می کند، اما حداقل باید تا
زمانی که زخم های سر ترمیم نشده است از رفتن به استخر پرهیز کنید.
بهتر است حدود دو
هفته تا یک ماه از رفتن به استخر و شنا کردن پرهیز کنید. برای آنکه خیالتان از
آسیب نرسیدن به موهای کاشته شده راحت باشد، توصیه می کنیم حداقل تا دو ماه از شنا
کردن پرهیز کنید. کلر موجود در آب استخر باعث خشکی مو شده، شکستن موها، ژولیدگی زیاد
و ظاهر تیره می شود.
شستشو بعد از
کاشت م
، زیادی بزرگ و خشن بود ولی
به هر حال ازش استفاده میکردم. چند وقت پیش رفتم سفر، از سفر که برگشتم
دیدم شونه نیست. توو اتاق هتل جا گذاشته بودمش. رفتم یه شونه دیگه خریدم،
این یکی خیلی بهتر بود خوش دست بود اندازه اش مناسب تر بود خیلی از خریدش
راضی بودم...چند روز پیش که کوله پشتیمو می گشتم شونه قبلیم توو یکی از
جیباش پیدا شد، یه نگاهی بهش انداختم: بد شکل تر و نامناسب تر از قبل به
نظر میومد. با خودم فکر کردم اگر این شونه گم نشده بود ازش همچنان
استفاده
تفاوت اصلی ترمیم مو و کاشت مو در این است که در روش کاشت مو  تارهای مو همراه با پیاز مو با جراحی کاشته می شود اما در روش ترمیم تارهای موی طبیعی داخل یک پروتز کاشته و روی پوست سر فیکس می شود.
تفاوت دیگر کاشت مو و ترمیم مو این است که در کاشت مو تراکم کمتری نسبت به ترمیم مو دارد میزان تراکم مو در کاشت بستگی به بانک موی فرد دارد ولی در روش ترمیم موهر میزان تراکم و هر اندازه ای که فرد بخواهد بر روی سر فرد انجام می شود.
از تفاوت های دیگر در کاشت و ترمیم مو
 
پودر از سیرهای تازه و خشک شده که شامل آلیین و آلیناز هستند، اما شامل آلیسین نیست، ساخته میشود. طبق یک بررسی مارس ۲۰۰۱ منتشر شده در مجله تغذیه.
 
بیشتر تحقیقات نشان داده است که سیر تازه یک منبع مناسب تر برای کسب فواید سیر در بدن را فراهم می کند، اما کپسول سیر هم میتواند یک گزینه جایگزین باشد، به خصوص اگر شما بوی سیر تازه را دوست نداشته باشید. کپسول سیر حاوی پودر سیر غلیظ، اسانس یا عصاره سیر است. 
ادامه مطلب
شستشو بعد از
کاشت مو یکی از مهم ترین مواردی است که پس از کاشت مو باید به آن توجه کنید. زیرا توجه
نکردن به شستشو بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی جدی برای شما می شود. شستشو سر
بعد از کاشت مو باید به گونه ای باشد که به گرافت های کاشته شده آسیب وارد نشود. همچنین
نشستن و تمیز نکردن سر بعد از کاشت مو باعث ایجاد چربی و شوره می شود که احتمال
بروز جوش های چرکی و کیست مویی را روی سر افزایش می دهد.
موهایی که به
تازگی کاشته شده اند به اندازه موهای اولیه شما ق
 چند ساعت به عید مانده، راضیه دلش از آن ماهی تپلی هایی می خواهد که بیرون می فروشند و گوشش به حرفهای مادر که اصرار می کند آن ماهی ها هم از همین ماهی های داخل حوض هست، بدهکار نیست!!!
فیلم قشنگی بود و بازی ها مثل همه این فیلمایی که این چند روزه دیدم عالی. فقط همینو بگم که این فیلم کلی جایزه برده ؛ این دختر کوچولو هم به خاطر این فیلم، جایزه بهترین بازیگر کودک جشنواره فجرو برده و چقدر هم بازیش معرکه بود. اون بغضاش و اون چپ چپ نگاه کردناش دل ما را برد.
ی
یادش_بخیر جای همتون خالی …دیشب رفته بودم مراسم دانشگاه امام صادق علیه السلامسخنرانی آقا پناهیان و روضه حاج میثم مطیعی … خیلی عالی بود …ولی…از اول مجلس یاد آقا مهدی افتادم بارها اینجا دیده بودمش خیلی دلم برا صورت نازش و صدای قشنگش تنگ شدهمی گفت تو تهران فقط دانشگاه امام صادق میام هیئت …(ارسالی …
نوشته خاطره از همکاران شهید مهدی لطفی نیاسر اولین بار در شهید محمد مهدی لطفی نیاسر. پدیدار شد.
  رسولخدا ص فرمود هرکه سه نفر از مسلمین را اطعام کند خدا اورا از سه.  بهشت در ملکوت اسمانها اطعام کند  1 فردوس 2. جنت عدن 3. طوبی و ان درختی است که از جنت عدن بیرون ابد  و پر وردگار ما انرابدست خود کاشته. است   یعنی انرا تنها  بقدرت خود بدون وساطت  فرشته اسباب دیگری  افریده است  4 امام  صادق ع فرمود مردی نیست که دوتن از مومنین را بخانه خود برد و بقدر سیری انها بخوراند جز انکه این عملش. بهتر از ازاد کردن یک بنده باشد
بابک جهانبخش پایان تازه
دانلود آهنگ بابک جهانبخش پایان تازه با کیفیت ۳۲۰ و لینک مستقیم به همراه پخش آنلاین و متن ترانه
Download Song ♪ Babak Jahanbakhsh Payane tazeh ♪ With Best Quality + Lyrics
بزودی…دمو و تیزر قرار گرفت. زمان پخش نامشخص
 
منبع: گیتار موزیک
یه فحش ترکی هست که بلد نیستم ولی معنیش میشه ریدم دهن اونی که تو رو کاشته تو کس ننه ای که تو رو ریده.
 
خوابگاهه و دیدن اجباری سگ و شغالاش اصن.
ولی واقعا دیگه خز شده قضیه و به تخممه همه چی.
دختره ی بیمار روانی که ترم پیش باهام هم اتاق بود داره چوب اخلاقاش رو میخوره.
و حسابی عصبانیه که من حالم عالیه.
در حقیقت زندگی همینه.
ادم باید مسیولیت کا هاش رو بپذیره.
وقتی مثل این ندید بدید ها ترم۲ رل میزنه و حس میکنه خیلی خوبه و الان هم رل میزنه و حس میکنه شاخ تر
مزایای چای گل رز برای سلامتی
 
چای گل سرخ یک چای گیاهی است که از میوه های شبه گیاه گل رز ساخته شده است.
این میوه دارای طعمی ظریف و گل است که با طعم کمی ترش کمی شیرین است.
دقیقاً زیر گلبرگهای گل رز ، باسن گل رز کوچک ، گرد و معمولاً قرمز یا نارنجی است.
چند صد گونه گیاه گل رز وجود دارد ، اگرچه تحقیقات در مورد باسن گل رز بر روی شبه میوه گیاه گیاه گل سرخ (Rosa canina) (منبع 1Trusteded) متمرکز شده است.
باسن گل رز با فواید بیشماری از جمله بهبود ایمنی ، سلامت قلب ، کاهش
هرمان هسه و شادمانی های کوچک: بذارید اعتراف کنم که توی خواب دیده بودمش :) و همین که تو کتابخونه چشمم بهش افتاد برش داشتم :دی اومدم خونه یه کم از پیشگفتارش خوندم و یه ورقی زدمش و دیگه بیشتر از این حوصله ام نکشید. کتاب برای اونایی خوبه که هرمان هسه از نویسنده های مورد علاقشونه. من هیچ کتابی ازش نخوندم و حس خاصی نسبت بهش ندارم. از مکاتبات هسه و خاطراتش و اشعارش و ... تو کتاب آورده شده.
وقت نویس: چند وقت پیش می خواستم بخونمش که خوشم نیومد و از همون وقت ت
Ahmad Saeedi
Naz Nakon
#AhmadSaeedi
دل به دل راه نداره مگه 
چرا من دلم تنگ اما تو نه
قلب من با یه دنیا برات 
داره میجنگه اما تو نه
دل به دل راه نداره مگه 
چجوری به چشمت نیومد دلم
مثل من شو که لب تر میکردی
قید کل دنیا رو میزد دلم 
ناز بی اندازه نکن
زخمای دل منو تازه نکن
کی با تو میسازه نرو نرو
من دلم گیره پیشت اه
ناز بی اندازه نکن
زخمای دل من و تازه نکن
کی باتو میسازه نرو نرو 
من دلم گیره پیشت
خوب میدونی دلم تنگته آخه
اما عزیزم این نمیشه که
هرچی میگم میگی باشه بعد 
بابا تو چند مترمربع باغچه‌ی تو حیاط چند جور درخت کاشته.
امشب با هم یه نهال آلبالو کاشتیم. مراسم جالبی بود. اول باید گودال کند. اندازه‌ی ریشه‌ی نهال. بعد نهال رو از گلدونش جدا می‌کنی. میذاری تو گودال. خاک می‌ریزی و آب میدی که خاک جدید به قدیم وصل شه. تو همه‌ی این مراحلم باید بگی: "بسم‌الله" یا حداقل بابا اینطوری می‌گه. که درخته بگیره.
 
+ کاش زودتر آینده بیاد. بگذره این روزا. خدایا اندکی نسیان به من بده. اندکی بی‌حسی.
++ مونگه، حیدو (سین فرستاد گ
خیلی وقت است که
می‌خواهم بنویسم؛ از کبوتری که در ایوان کوچک‌مان لانه کرده، از دخترانی که
روزهاست من را خانوم فارسی صدا می‌کنند، از آشپزی و شعفی که وقت مخلوط کردن خوراکی‌ها
با هم به من دست می‌دهد، از اتو کردن لباس‌های مردی که دوستش دارم، از تمام شدن
کلاس‌های ارشد، از شعرهای تازه‌ای که می‌گویم، از رویاهایی که می‌بافم، از لحظه‌های
دو نفره و درک شیرینیِ از خود گذشتگی‌های دو سویه، از دوستان جدیدی که پیدا کرده‌ام،
از خانۀ دوست‌داشتنی‌م
 
بیمار بلافاصله پس از کاشت ابرو نتیجه ای که مشاهده می کند، در اصل فولیکول های تازه انتقال داده شده است که ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشند. همچنین زخم های کوچک و ریزی که در ناحیه ی ابرو دیده می شود نیز مزید بر علت می شود تا شما بهت زده شوید؛ اما بهتر است بدانید این اول کار است، شما تازه از زیر عمل بیرون آمده اید و نباید انتظار زیادی داشته باشید. زیرا این علائم کمتر از یک هفته از بین می روند. حتی اکثر افراد می توانند بلافاصله روز بعد از کاشت ابر
 امام باقر ع فرماید رسولخداص فرمود هرکه خواهد مانند پیغمبران زندگی کند و مانند شهیدان بمیرد و در بهشتی که  خدای رحمن کاشته ساکن شود باید از علی  ع پیروی کند وبا دوست او دوستی کند و با مامان پس از وی اقتدا کند زیرا ایشان عترت  م نند و از طینت من آفریده شده اند خدایا فهم و علم مرا بایشان روزی کن وای بر آنها که از امت من مخالف ایشان باشند خدایا شفاعت مرا بانها مر سان خدایا مارا هم توفیق پیروی علی و دوستی دوستانش و رسیدن بشفاعت رسولت عطا فرما 
شستشو بعد از کاشت مو چگونه است؟

نحوه شستشو و
تمیز کردن موها پس از کاشت مو با شستشو همیشگی سر متفاوت است. شما باید مواردی را
هنگام شستشو سر رعایت کنید.

هنگام شستشو
موهایتان بهتر است از شامپو بچه استفاده کنید زیرا فاقد مواد شیمیایی هستند.

زمانی که موهای
خود را می شویید حواستان باشد نوک انگشت و ناخن خود را به سرتان نکشید، این کار
باعث آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می شود.  

برای خشک کردن
موهای کاشته شده خود از سشوار استفاده نکنید و اجازه د
تفاوت های روش DHI از روش استاندارد FUE چیست؟
در روش DHI  نیز  برای برداشت پیوند از روش FUE استفاده می شود. در کاشت مو به روش DHI ، باز کردن شیار  و قرار دادن پیوند با قلم همزمان انجام می شود. این قلم هم امکان باز شدن کانال و هم قرار دادن فولیکول مو را در یک زمان فراهم می کند.
در  کاشت ۳۰۰۰ پیوند با روش استاندارد FUE ، ابتدا ۳۰۰۰ پیوند برداشت می شود. سپس ، در حالی که گرافت ها نگه داشته می شوند ، ۳۰۰۰ کانال برای قرار دادن فولیکول های مو باز می شود و پس از اتما
از لابلای توری خاک گرفته و نرده های حفاظِ پنجره ...یک آسمان با ابرهای خاکستری و درختانی که سبز ایستاده اند ...و صدای رسای رودخانه ...که بی امان جاری است ...
صدای بیل زدن زمین می آید ...
بوی نعنا و ریحان پیچیده است توی دستانم 
بوته های گلپرِ نزدیک رودخانه ...
سیب های کالِ روی درخت
میوه های سرخ و کوچک رزبری 
سبزی هایی که عمه برایمان کاشته است ...
نسیمی که گاه به گاه روحمان را نوازش میکند...
صدای پرنده هایی که این حوالی پرسه میزنند ...
دو تا کلاغی که آمده اند
امام باقر ع فرماید رسولخدا ص فرمود هر که خواهد مانند پیغمبران زندگی کند و مانند شهیدان بمیرد و در بهشتی که خدای رحمن کاشته ساکن شود باید از علی پیروی کند و با  دوست او دوستی کند و با مامان پس از وی اقتدا کند زیرا ایشان عترت من ند و از طینت من آفریده شده اند خدایا فهم و علم مرا بایشان روزی کن وای بر آنها که از امت من مخالف ایشان باشند خدایا شفاعت مرا به آنها  مر سان خدایا مارا هم توفیق پیروی علی و دوستی دوستانش و رسیدن ب شفاعت رسولت عطا فرما  
کم کم داریم به روزای عیدنزدیک میشیم و من احساس میکنم چندوقته حسابی دلم گرفته...یا بهتره بگم دلم تنگ شده...
دلم تنگ شده برای یه شخصی که شاید خیلی نزدیک به نظر نیاد اما من از ته دل دوستش دارم!!!
فروردین ماه سال 1396 یه اتفاق تلخ افتاد و زندگی رو از چیزی که بود به کامم تلخ تر کرد!!!
یکی که از ته دل دوستش داشتم...یکی که شاید خیلی بهش محبت نکردم اما خیلی برام عزیز یود...یکی که خیلی وقتی رو باهاش نگذروندم اما الان تک تک لحظه هایی که دیده بودمش، باهاش حرف زده بو
از هر طرف خبرهای دلهره آور به سمتم میاد . به خودم میگم تو که نمونه این رو قبلا هم داشتی پس نباید اینجوری به هیجان بیای و دلت هرری بریزه . اما انگاری دردها جنس شون اینجوریه که هر بار که سمتت میان تازه ان ! حتی اگه برای سالیان درگیرشون بوده باشی. 
قصه ی خوشحالی اما اینجوری نیست . خوش حالی ها ، همه یه جورن ...
استحمام بعد از
کاشت مو موضوعی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. حمام کردن
نادرست و شستشو اشتباه سر بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی از جمله آسیب رسیدن به
گرافت های کاشته شده می شود.
شما با گذشت دو
روز از کاشت موی خود بهتر است دو بار در روز به حمام بروید و این کار را تا 10 روز
ادامه دهید. تا 10 روز بعد از کاشت مو باید از قرار گرفتن زیر دوش آب مستقیم و
عمودی پرهیز کنید، زیرا تماس مستقیم سر با آب به گرافت های کاشته شده آسیب وارد می
کند.
ب
می‌شه یه سری حرفا رو با یه به جهنم ساده و حتی سرسری کنار گذاشت.
دیروز یه نفر تمام تلاش کاری‌ام از مهر نودوپنچ تا دیروز رو با کلماتی نسبتا رکیک زیر سؤال برد که خب با یه نمی‌فهمه دیگه، به جهنم مسئله حل شد.
برای یه سری اتفاقات به جهنم کاربردی نداره؛ چون یا خیلی سطحشون پایینه یا واقعا اتفاق بدی نیستن (که در این صورت اصلا نیازی به استفاده از این عبارت نیست) یا چی؟ نمی‌دونم.
دیروز اشتراکی از تمام یاهای مورد قبل توی یه مسئلۀ شخصی جمع شد و واقعیت این
جان من , که ندارمت اینهمه رخت تازه تن نکن از دور که می بینمت باز شعر می شوی و از دهان فکر جاری ... نمی دانم شخص تو کیستی اما شخصیتت را خوب می شناسم و نیز می دانم حال که می خوانی فکرش را نمی کنی این شعر توست ... دوست داری و می گویی : یعنی کیست آن خوش اقبالی که این چنین عاشقی دارد کاش من جایش بودم و کسی این چنین با نوشتن مرا بر دل ها نقش می کشید ... #الهام_ملک_محمدی
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



جاده ی یک طرفه/ پاشایی
 
دیروز پنجمین سالگرد درگذشت مرتضی پاشایی بود. خواننده ای که به تازگی  شناخته بودمش و آهنگهاش تازه داشت ورد زبانم میشد که رفت. آهنگ" ستایش" پاشایی، آهنگ وب یکی از دوستان
بسم رب الشهدا
.
#قسمت_هفتاد_و_پنجم
.
ترم دو شروع شد
بدون چادر زدم بیرون و رفتم سر کلاس
چند هفته ای گذشت
دو شنبه بود رفتم سمت انتشارات که جزوه کپی کنم
صدای یه نفر که از پشت صدام زد
من رو مجبور به توقف کرد
ایستادم
یه پسر مذهبی بود
تو یکی از کلاس ها دیده بودمش
- بله بفرمایید
- خانم سهیلی اگه ممکنه چند لحظه ای کارتون دارم
- خب بفرمایید
- کارم خصوصیه
- خصوصی یا عمومی اینجا غیر من و شما کسی نیست بفرمایید
یکم این پا اون پا کرد
- راستش من از شما خوشم میاد
ادامه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بزرگترین سخنران و مشاور دنیا