نتایج جستجو برای عبارت :

میز تلویزیون بغل خمره

روزی ملا نصرالدین در خزینه حمام به خواندن پرداخت. آواز خود را بسیار نیکو و شیرین یافت. پس به نزد حاکم رفت و به او گفت هر آینه مهمان گرانقدری داشتی مرا خبر کن تا از آواز ملکوتی خود وی را مستفیض گردانم.
بعد از مدتی چند نفر مهمان حاکم شدند و حاکم خواست تا بساط سرور آنان را مهیا کند پس یاد ملا افتاد و به نوکرانش دستور داد تا وی را حاضر کنند.
ملا که آمد به وی گفت: بخوان.
ملا گفت: فرمان بده تا خزینه ای بیاورند.
حاکم گفت مردک چطور اینجا خزینه مهیا کنم؟ پس
کنسول دو درب تمام خمره برنز خور در رنگ های سفید،طلایی و قهوه ای طراحی شده است.کنسول دو درب تمام خمره برنز خور از ترکیب چوب راش و ام دی اف ساخته شده است که کلاف های آن که اصلی ترین قسمت کنسول می باشد و شامل پایه ها و اسکلت کنسول می شود از چوب راش ساخته شده است.چوب راش از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی برخوردار است و استحکام و طول عمر بالایی به کنسول دو درب تمام خمره و تمام برنز بخشیده است.
در ساخت کنسول دو درب تمام خمره برنز خور از رنگ پولیشی ا
میز تلویزیون جدید بغل خمره معرق در ابعادی به طول 170 سانتی متر و عرض
43 سانتی متر و ارتفاع 57 سانتی متر طراحی شده است.در ساخت میز تلویزیون
بغل خمره معرق از چوب راش استفاده شده است.چوب راش در جنگل های شمال کشور در استان های گیلان و مازندران رشد می کند.
میز تلویزیون جدید بغل خمره معرق به طول 170 سانتی متر برای تلویزیون
های 50 اینچ تا 70 اینچ طراحی شده است. میز تلویزیون بغل خمره معرق از
طراحی زیبایی برخوردار می باشد و جذابیت خاصی به تلویزیون و دکوراسیو
کنسول سه درب تمام خمره، برنزخور می باشد و در رنگ های سفید و قهوه ای طراحی شده است.همچنین کنسول سه درب تمام خمره در مدل دو درب نیز طراحی شده است.
کنسول سه درب تمام خمره از جنس چوب راش و ام دی اف می باشد.اسکلت اصلی و پایه های کنسول سه درب تمام خمره از چوب راش ساخته شده است و با توجه به اینکه چوب راش در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم می باشد، کنسول سه درب تمام خمره نیز بسیار مقاوم می باشد.ام دی اف به کار رفته در کنسول سه درب تمام خمره نسبت به نیوپان از
ای خبرگان ای خبرگان آن خمره‌ها را وا کنیداز خبرگی بیرون شوید و جام‌ها پیدا کنید
ای خواب‌های عقل زار، ای مردگان انتظارای مغزهای اشتهار آن قلب‌ها دریا کنید
عمر گران بگذشت پست، ای وای زین عقل خجستیک لحظه گر مانده‌ست آن یک لحظه را غوغا کنید
ای مردگان برپا شوید، ای زندگان با ما شویدای خفتگان قرن‌ها آن رخت‌ها را تا کنید
ای روز با ما یار شو، ای شب دگر بیدار شوای مردم گم‌کرده‌ره آن راه را پیدا کنید
آن راه وجد و روشنی، آن موسقی بی‌منیعزمی به راه
ای خبرگان ای خبرگان آن خمره‌ها را وا کنیداز خبرگی بیرون شوید و جام‌ها پیدا کنید
ای خواب‌های عقل زار، ای مردگان انتظارای مغزهای اشتهار آن قلب‌ها دریا کنید
عمر گران بگذشت پست، ای وای زین عقل خجستیک لحظه گر مانده‌ست آن یک لحظه را غوغا کنید
ای مردگان برپا شوید، ای زندگان با ما شویدای خفتگان قرن‌ها آن رخت‌ها را تا کنید
ای روز با ما یار شو، ای شب دگر بیدار شوای مردم گم‌کرده‌ره آن راه را پیدا کنید
آن راه وجد و روشنی، آن موسقی بی‌منیعزمی به راه
دانلود آهنگ مستان و همای سفر دوزخ
Download Music Mastan & Homay Safar Dozakh
دانلود اهنگ سنتی سفر دوزخ از مستان و همای با متن شعر و ترانه از سایت پلی نیو موزیک
دانلود آهنگ سنتی آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید زیر کفنم خمره ای از باده گذارید
برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …
متن آهنگ مستان و همای سفر دوزخ
♬/●!♪♯♫آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید♬/●!♪♯♫
♬/●!♪♯♫زیر کفنم خمره ای از باده گذارید♬/●!♪♯♫
♬/●!♪♯♫آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید
با توجه به میز تلویزیون تمام خمره معرق از روکش معرق ساخته شده است جلوه به خصوصی دارد.روکش معرق ابتدا توسط دستگاه لیزر برش می خورد و سپس روکش معرق برش خورده توسط دست مونتاژ می شود.
میز تلویزیون تمام خمره معرق از چوب های راش و ام دی اف ساخته شده است.اسکلت اصلی و پایه های میز تلویزیون تمام خمره معرق از جنس چوب راش می باشد. چوب راش و ام دی اف از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی برخوردار می باشند و طول عمر بالایی به میز تلویزیون تمام خمره معرق داده
کنسول چهار درب بغل خمره از جنس چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش و ام دی اف از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و باعث استحکام کنسول چهار درب بغل خمره شده است.
کنسول چهار درب بغل خمره در رنگ های سفید صدفی، کرم خش و طلایی طراحی شده است.کنسول چهار درب بغل خمره در ارتفاع 96 و طول 172 و عمق 45 سانتی متر طراحی شده است.کنسول چهار درب بغل خمره از کیفیت رنگ پولیشی برخوردار است که این رنگ ضد خش می باشد.رنگ پولیشی باعث شفافیت و نگهداری کنسول چهار درب بغل خمره می
در ساخت آینه و کنسول نقاشی از چوب های راش و ام دی اف استفاده شده است. اسکلت اصلی و پایه های آینه و کنسول نقاشی از چوب راش ساخته شده است.چوب راش و ام دی اف در برابر عوامل خارجی مانند حشرات چوب خواربسیار مقاوم است و طول عمر آینه و کنسول نقاشی را بالا می برد.
رنگ به کار رفته در آینه و کنسول نقاشی از نوع رنگ پولیشی می باشد که نقش نگهداری و شفافیت سطح را برعهده دارد و همچنین ضدخش می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و
کنسول دو درب تمام خمره سفید در رنگ های سفید صدفی، سفید کرم خش، طلایی و معرق طراحی شده است.
در نمونه معرق کنسول دو درب تمام خمره معرق آن به وسیله دستگاه لیزر برش می خورد و سپس معرق برش خورده به وسیله دست مونتاژ می شود.
کنسول دو درب تمام خمره سفید از جنس چوب راش و ام دی اف ساخته شده است. ستون های اصلی کنسول دو درب تمام خمره سفید از چوب راش ساخته شده است و با توجه به اینکه چوب راش مقاومت بالایی در برابر حشرات و قارچ های چوب دارد طول عمر کنسول دو درب ت
آینه و کنسول چهار درب بغل خمره در رنگ های سفید و طلایی طراحی شده است.جنس آینه و کنسول چهار درب بغل خمره از چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی دارد.کلاف های آینه و کنسول چهار درب بغل خمره شامل پایه ها و اسکلت اصلی از جنس چوب راش می باشد.
ام دی اف به کار رفته در آینه و کنسول چهار درب بغل خمره از مقاومت بالایی در برابر سایش و سختی برخوردار است و همه ی این اوامر باعث مقاومت و کیفیت هر چه بیشتر آینه و کنسول چهار درب بغ
میز تلویزیون بغل خمره سفید در رنگ های سفید و طلایی و معرق طراحی شده است.میز تلویزیون بغل خمره سفید از جنس چوب راش و ام دی اف ساخته شده است.چوب راش و ام دی اف دارای مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری خوبی می باشند.اسکلت اصلی و پایه های میز تلویزیون بغل خمره سفید از چوب راش ساخته شده است.
در ساخت میز تلویزیون بغل خمره سفید از رنگ پولیشی استفاده شده است که ضد خش می باشد و علاوه بر نگهداری از سطوح، شفافیت بالایی به میز تلویزیون بغل خمره سفید داده است.
در
جنس میز تلویزیون تمام خمره ای از چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش دارای بافتی است که در برابر حشرات چوب خوار و قارچ مقاومت خوبی دارد.
میز تلویزیون تمام خمره ای به طول 170 سانتی متر و عرض 45 سانتی متر و ارتفاع 58 سانتی متر مناسب برای تلویزیون های 50 تا 60 اینچ می باشد. با توجه به اینکه تمام خمره می باشد در ابعاد 150 و 190 نمی توان طراحی کرد؛ بدلیل اینکه وزن آن سنگین می شود.
رنگ به کار رفته در میز تلویزیون تمام خمره ای رنگ پولیشی می باشد که یکی از خاصیت های
کنسول دو درب تمام خمره از به روز ترین روکش دنیا که همان روکش کاوازینکو می باشد ساخته شده است.روکش کاوازینکو یا همان روکش فرآوری شده ایتالیایی می باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
کنسول دو درب تمام خمره از جنس چوب های راش و ام دی اف می باشد و با توجه به اینکه چوب راش از مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی برخوردار می باشد این نوع چوب دارای طول عمر بالایی می باشد.بنابراین کنسول دو درب تمام خمره نیز مقاومت بالایی دارد.
روی بدنه کنسول دو د
میز تلویزیون بغل خمره معرق در طول های 150 ، 170 و 190 طراحی شده است.
در ساخت میز تلویزیون بغل خمره معرق از چوب های راش و ام دی اف و همچنین روکش کاوازینکو  استفاده شده است.اسکلت اصلی و پایه های میز تلویزیون بغل خمره از چوب راش ساخته شده است که در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم می باشد و کیفیت میز تلویزیون بغل خمره را دو چندان کرده است.
روکش کاوازینکو به روز ترین روکش در دنیا می باشد که جلوه به خصوصی دارد و نسبت به روکش آکاژو و ملچ بسیار با کیفیت می باشد
کنسول سه درب بغل خمره کشودار از جنس چوب راش و ام دی اف ساخته شده است. یکی از دلایل انتخاب چوب راش مقاومت بالای این چوب در برابر عوامل خارجی مانند حشرات و ... می باشد.کلاف های کنسول سه درب بغل خمره کشودار که شامل پایه ها و اسکلت اصلی آن می باشد از چوب راش ساخته شده است.
کنسول سه درب بغل خمره کشودار در دو مدل روکشی و معرق طراحی شده است.در نمونه معرق آن ابتدا معرق توسط دستگاه لیزر برش می خورد و سپس به وسیله دست مونتاژ می شود.
کنسول سه درب بغل خمره کشود
در ساخت میز تلویزیون بغل خمره معرق از چوب های راش و ام دی اف و همچنین روکش کاوازینکو  و روکش گردو استفاده شده است.اسکلت اصلی و پایه های میز تلویزیون بغل خمره از چوب راش ساخته شده است که در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم می باشد و کیفیت میز تلویزیون بغل خمره را دو چندان کرده است.
میز تلویزیون بغل خمره معرق در طول های 150 ، 170 و 190 طراحی شده است.
روکش کاوازینکو به روز ترین روکش در دنیا می باشد که جلوه به خصوصی دارد و نسبت به روکش آکاژو و ملچ بسیار با ک
کنسول سه درب بغل خمره کشودار از جنس چوب راش و ام دی اف ساخته شده است. یکی از دلایل انتخاب چوب راش
مقاومت بالای این چوب در برابر عوامل خارجی مانند حشرات و ... می
باشد.کلاف های کنسول سه درب بغل خمره کشودار که شامل پایه ها و اسکلت اصلی
آن می باشد از چوب راش ساخته شده است.
کنسول سه درب بغل خمره کشودار در دو مدل روکشی و معرق طراحی شده است.در نمونه معرق آن ابتدا معرق توسط دستگاه لیزر برش می خورد و سپس به وسیله دست مونتاژ می شود.
کنسول سه درب بغل خمره کشو
کنسول دو درب تمام خمره از به روز ترین روکش دنیا که همان روکش کاوازینکو می باشد ساخته شده است.روکش کاوازینکو یا همان روکش فرآوری شده ایتالیایی می باشد و از کیفیت بسیار بالایی نسبت به روکش های ملچ و آکاژو برخوردار است.
کنسول دو درب تمام خمره از جنس چوب های راش و ام دی اف می باشد و با توجه به اینکه چوب راش از مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی برخوردار می باشد این نوع چوب دارای طول عمر بالایی می باشد.بنابراین کنسول دو درب تمام خمره نیز مقاومت بال
کنسول دو درب بغل خمره معرق در ابعادی به طول 120 سانتی متر و ارتفاع 97 سانتی متر و عرض 48 سانتی متر طراحی شده است.کنسول دو درب بغل خمره معرق کاری شده می باشد که  روکش معرق به وسیله دستگاه لیزر برش می خورد و مونتاژ آن کار دست می باشد. به همین دلیل به کنسول دو درب بغل خمره کیفیت بالایی می دهد.
کنسول دو درب بغل خمره از ترکیب چوب های راش و ام دی اف ساخته شده است و با توجه به اینکه چوب راش در برابر عوامل طبیعی مقاوم می باشد از طول عمر بالایی برخوردار است.همچ
معرفی آزاد...خانم زهرا پورسعید
1
کتاب دعبل و زلفا اثر نویسنده ی توانمند، آقای مظفر سالاری می باشد.
داستان حول محور عاشقانه های شاعری با نام "دعبل خزاعی" در دوران امام رضا (علیه السلام) می چرخد؛ عاشقانه هایی همراه با شرم و حیا و انتظار و بلا.
در لابه لای این داستانِ عاشقانه به اوضاع تاریخی آن زمان و ظلم و جور حاکمان هم پرداخته می شود.
سختی های راه وصال عاشق و معشوق به زیبایی به تصویر کشیده شده و ادبیات نویسنده کشش خوبی دارد.
 اگر کتاب "رویای نیمه ش
میشناسم
ساقی را 
عاشق است 
از این رو 
مرزی ندارم ...
 
عشق به این دنیا بده کارم 
با اینکه
از کسی
قرضی ندارم ...
 
به کفر من شک نکن 
خمره ایمان من محکم و مستحکم است
لرزی ندارم
 
 
دلبر من دائمن بر در دل حاضر است 
هر چه که گفتید 
بگویید
 
من
با شما
عرضی ندارم ... 
 
 
 
 
 
کنسول سه درب کشودار در رنگ های قهوه ای، کرم خش و معرق موجود می باشد.کنسول سه درب کشودار معرق ابتدا روکش معرق توسط دستگاه لیزر برش می خورد و سپس به وسیله دست روکش معرق برش خورده مونتاژ می شود.
کنسول سه درب کشودار از جنس چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش و ام دی اف از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی برخوردار می باشند.اسکلت اصلی و پایه های کنسول سه درب کشودار از جنس چوب راش می باشد.
رنگ به کار رفته در کنسول سه درب کشودار از نوع رنگ پولیشی می باشد
آینه و کنسول پایه خراطی از روکش کاوازینکو ایتالیایی ساخته شده است.همچنین آینه و کنسول پایه خراطی در نمونه های معرق، قهوه ای، روکشی ساخته شده است.در نمونه معرق آینه و کنسول پایه خراطی ابتدا روکش معرق به وسیله دستگاه لیزر برش می خورد و سپس به وسیله دست مونتاژ می شود.
آینه و کنسول پایه خراطی از چوب راش و ام دی اف ساخته شده است.چوب راش در برابر عوامل خارجی مانند قارچ ها و حشرات چوب خوار مقاوم می باشد و اسکلت اصلی و پایه های آینه و کنسول پایه خراطی
میز تلویزیون ناودانی معرق از ترکیب چوب راش و ام دی اف ساخته شده است.چوب راش در برابر حشرات چوب خوار و قارچ ها مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.ام دی اف به کار رفته در میز تلویزیون ناودانی نسبت به نئوپان از شکل پذیری بالاتری برخوردار است.
میز تلویزیون ناودانی معرق در طول های 150 سانتی متر و 170 سانتی متر طراحی شده است.میز تلویزیون ناودانی معرق 150 سانتی متر برای تلویزیون های 40 تا 50 اینچ و میز تلویزیون ناودانی معرق 170 سانتی متر برای تلویزیون های 50 تا
آینه و کنسول دو درب ناودانی معرق می باشد و با توجه به اینکه معرق آینه و کنسول دو درب ناودانی توسط دستگاه لیزر برش میخورد و به وسیله دست مونتاژ می شوداز کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
آینه و کنسول دو درب ناودانی معرق از ترکیب چوب های راش و ام دی اف ساخته شده است و چوب راش با توجه به اینکه در برابر حشرات چوب خوار و قارچ ها مقاوم می باشد از طول عمر بالایی برخوردار می باشد.
روکش آینه و کنسول دو درب ناودانی معرق از به روز تریم روکش دنیا که همان
کنسول چهار درب ناودانی از جنس چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش بدلیل مقاومت بالا در برابر حشرات و قارچ ها باعث مقاومت بالای کنسول چهار درب ناودانی شده است.
کلاف های کنسول چهار درب ناودانی که شامل اسکلت اصلی و پایه ها می باشد از جنس چوب راش می باشد.
کنسول چهار درب ناودانی در دو مدل معرق و روکش کاوازینکو طراحی شده است.روکش کاوازینکو یکی از به روز ترین روکش های دنیا می باشد که از شفافیت و کیفیت بالاتری نسبت به روکش آکاجو و روکش ملچ برخوردار می با
کنسول چهار درب ناودانی از جنس چوب راش و ام دی اف می باشد.چوب راش بدلیل مقاومت بالا در برابر حشرات و قارچ ها باعث مقاومت بالای کنسول چهار درب ناودانی شده است.
کلاف های کنسول چهار درب ناودانی که شامل اسکلت اصلی و پایه ها می باشد از جنس چوب راش می باشد.
کنسول چهار درب ناودانی در دو مدل معرق و روکش کاوازینکو طراحی شده است.روکش کاوازینکو یکی از به روز ترین روکش های دنیا می باشد که از شفافیت و کیفیت بالاتری نسبت به روکش آکاجو و روکش ملچ برخوردار می با
روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟….
ادامه در لینک زیر:
کلیک کنید
اوایل دهه شصت تنها شامپوی موجود، شامپوی خمره ای زرد رنگ داروگر بود. تازه آن را هم باید از مسجد محل تهیه می کردیم و اگر شانس یارمان بود و از همان شامپوها یک عدد صورتی رنگش که رایحه سیب داشت گیرمان می آمد حسابی کیف می کردیم. سس مایونز کالایی لوکس به حساب می آمد و پفک نمکی و ویفر شکلاتی یام یام تنها دلخوشی کودکی بود. صف های طولانی در نیمه شب سرد زمستان برای 20 لیتر نفت! بگو مگو ها سر کپسول گاز که با کامیون در محله ها توزیع می شد، خالی کردن گازوئیل با
 

من از سرچشمه ی عشقش عجب مستانه نوشیدم
دل از کون و مکان دیگر به جز پیمانه پوشیدم
بیا ساقی تو لطفی کن کُلوخ از خمره ها برگیر*
خُمِ من را دَرَش بُگشا،که در دل من بجوشیدم 
اگر بینی که یاقوتی* درون سینه ام دارم
ز یاقوت لبش باشد که لعلش من ببوسیدم 
دلم دیگر نمی خواهد که ساقی باده ای بخشد
که من از چشمه ی عشقش بسی مستانه نوشیدم
چو او لیلی بُوَد داند، که مجنون در چه حالی است 
به محمل در نشنید او، کلامی گفت و بشنیدم
دوان اندر پی محمل، که آمد نیزه ای خونر
بعد از ظهری که گرمایش میرود تا جوشش بنشیند و اندکی خودش را خلاص کند. در شهر کویری این بعد از ظهر شاید بهترین وقت باشد برای فکر کردن به داستان ها: داستانهایی که با نگاه کردن به سراب پیش روی در میان نخل ها، گز ها و تاق های رسته از زمین، مانند همین درختچه های سرسخت از دل خاک تخت و آفتاب خورده زمین دهن ، سر و کله شان پیدا می شود. 
همیشه دو داستان جلوتر از همه با دیدن و بودن در این منظره به خاطرم می آید: نوشته ی «کویر» از علی شریعتی و داستان «خمره» از هو
#شعر_مهدوی

 
این ریسه ها مرا ز شما دور می کند
چشم دل  ضعیف  مرا کور می کند
 در ذهن  بی نمازترین عاشقان تان 
 چندین چراغ؛ جلوه ای از طور می کند
 این  زرق و برقِ  سبز کلیمم نمی کند
 بدتر مرا ز طور شما دور می کند
  اشک فراق  منتظران  ظهور را
 مطرب درون خمره ی انگور می کند
 امسال هم دوباره مگس های شهر را
 شیرینی ولای  تو  زنبور  می کند
 بانی خرج هیئت مان را نگاه  کن 
 دارد هوای نفس  چه مغرور می کند!
 مداح های  پاکتی اهل کسب را 
 این عید و جشن هاست که
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
ما توی بچگی این ایام که می شد، از این سرودها میخواندیم:
دیدی از آن لحظه که از اردوی کفار ***تیر ستم آمد بر آن امت چو رگبار
از مکه می گویم سخن ***از مکر و کین اهرمن
می گویم از آل سعود*** و از کینه آل یهود
احرامیان را زد شرر*** آن دشمن ضد بشر
بس در خیابان شد شهید*** از مرد و زن های رشید
اندر طواف کوی عشق*** شد کعبه آن مینوی عشق
اندر طواف بیت حق*** شب شد سحر آمد فلق
چادر به چادر دشت خون***صحن خیابا
انگور فلّه ایم ، با گلّه ی انگوران، در خمره مخموری در گوشه ی مهجوری ! قراره که روزی “گنداب شوم گنداب”بیا و بَردارم در کوزه بیاندازم! در یوزه بیاندازم سرخ ترین خونِ ، جان را بِچِش از خونم و بعد اگر خوش بود، اگر که شاد شدی ! مرا به نام خودت!“شراب کن شراب”دفتر کهنه ای ام ! ورق نمی خوردمقسم به جان کسی که دوستش داری ورق بزن مرا ! صحیح قرات کن و بعد مرا به معجزه ات !“کتاب کن کتاب”نه فحش بلد بودم ، نه فحش میگویم فحش که میخوردم ، سکوت میکردم!اصلا بیا هر
از زیر سنگ هم شده پیدایم کن!
دارم کم کم این فیلم را باور می کنم
و این سیاهی لشکر عظیم
عجیب خوب بازی می کنند.
در خیابان ها
کافه ها
کوچه ها
هی جا عوض می کنند و
همین که سر برگردانم
صحنه ی بعدی را آماده کرده اند
از لابلای فصل های نمایش
بیرونم بکش
برفی بر پیراهنم نشانده اند
که آب نمی شود
از کلماتی چون خورشید هم استفاده کردم
نشد!
و این آدم برفیِ درون
که هی اسکلت صدایش می کنند
عمق زمستان است در من
 
اصلا
از عمق تاریک صحنه پیدایم کن!
از پروژکتورهای روز و شب
قبرهای حفره‌ای ساده
این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره‌ای را که کمی یش از طول و عرض بدن انسان بوده می‌کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می‌دادند و روی آن را با تیرهای چوبی، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند .
معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین
قبرهای حفره‌ای ساده
این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره‌ای را که کمی یش از طول و عرض بدن انسان بوده می‌کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می‌دادند و روی آن را با تیرهای چوبی، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند .
معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین
  
دلم سه شنبه شبی باز راهی قم شد.. کنار درب حرم، بین زائران گم شد نگاه چشم ترم تا به گنبدت افتاد دوباره شیفته ی رنگ زرد گندم شد به یاد مشهد و باب الجواد افتادم سرود عاشقی ام، یا «امام هشتم» شد به محض بردن نام امام آینه ها لبان آینه هایت پر از تبسم شد به استحاله کشاندی مرا به لبخندی.. دو چشم مملو اشکم، دو خمره ی خم شد سلام برتو و بر خاندان اطهارت...
 
بار اول بود که می‌خواستم خیاطی کنم. اشتباهاتم از خرید پارچه شروع شد. لینِن آبی‌ روشن طرح‌دار تودل‌برویی خریدم که وقت بریدن، ضمختیش باعث دردسر بود و خط‌های الگوم توی طرح و رنگش گم می‌شد. آستر هم لازم داشت که مثل پوست ماهی لیز بود و بریدن و دوختنش مصیبت. تا به حال دست به چرخ خیاطی نزده بودم. سعیم را ‌کردم اما خطوط دوختم ناهموار و مثل پس‌کوچه‌های تهران پر از پستی و بلندی از آب درآمد. قرار بود دامن بدوزیم و چیزی که عاقبت حاصل شد، هرچند از کمال
حق با تو بودمی بایست می خوابیدماما چیزی خوابم را آشفته کرده استدر دو ظاقچه رو به رویم شش دسته خوشه زرد گندم چیده امبا آن گیس های سیاه و روز پریشانشانکاش تنها نبودمفکر می کنی ستاره ها از خوشه ها خوششان نمی آید ؟کاش تنها نبودیآن وقت که می تواستیم به این موضوع و موضوعات دیگر اینقدر بلند بلندبخندیم تا همسایه هامان از خواب بیدار شوندمی دانی ؟انگار چرخ فلک سوارمانگار قایقی مرا می بردانگار روی شیب برف ها با اسکی می روم ومرا ببخشولی آخر چگونه می شو
موزه
آب در بلوار سازمان آب مشهد قراردارد. مشکل کم آبی و مسئله مهم آب هموراه در طول
تاریخ برای شهرهای کویری و خشک کشور ما در طول دوران های مختلف از اهمیت ویژه ای
برخوردار بوده است. مشکل کم‌آبی در این مناطق باعث ابداع روش‌ها و تکنیک‌های نو در
استفاده از آب شده است.  در موزه آب مشهد سازه‌های آبی قدیمی استان نظیر
سدها، قنات‌ها، آب انبارها، یخدان‌ها، پل‌بندها، شیوه‌ی آبیاری سنتی و معرفی سیر
پیشرفت صنعت آب برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته
موزه
آب در بلوار سازمان آب مشهد قراردارد. مشکل کم آبی و مسئله مهم آب هموراه در طول
تاریخ برای شهرهای کویری و خشک کشور ما در طول دوران های مختلف از اهمیت ویژه ای
برخوردار بوده است. مشکل کم‌آبی در این مناطق باعث ابداع روش‌ها و تکنیک‌های نو در
استفاده از آب شده است.  در موزه آب مشهد سازه‌های آبی قدیمی استان نظیر
سدها، قنات‌ها، آب انبارها، یخدان‌ها، پل‌بندها، شیوه‌ی آبیاری سنتی و معرفی سیر
پیشرفت صنعت آب برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته
عمارت کلاه فرنگی به نوع خاصی از معماری گفته می‌شود، در لغت‌نامه دهخدا عمارت کلاه فرنگی اینگونه تعریف شده است: عمارتی که در میان عرصه با گنبدی به شکل مخروط که در میان کاخ‌ها و باغ‌ها برای استراحت می‌سازند.

این عمارت در کنار رودخانه‌ی گوهررود در ضلع جنوبی پارک قدس (محتشم) قرار دارد. این عمارت در اواخر دوران قاجار بنا شده است و از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر رشت به حساب می‌آید. علت انتخاب نام کلاه فرنگی را بر روی این بنا شباهت طبقه فوقانی آن ب
 
 
 
   
فیلم خاطره‌انگیز «ساز دهنی» به کارگردانی امیر نادری از تولیدات موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه سینما اکران می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، فیلم سینمایی خاطره‌انگیز «سازدهنی» که از محصولات امور سینمایی کانون پرورش فکری در سال ۱۳۵۲ است، با گذشت نزدیک به نیم قرن از تولید آن، روز 16 مهر 1398 در موزه سینما اکران می‌شود.
«ساز دهنی» در زمره فیلم‌های موفق سینمای کودک است که پیش‌تر مدال طلای شهر جیفونی در سال
عمارت کلاه فرنگی به نوع خاصی از معماری گفته می‌شود، در لغت‌نامه دهخدا عمارت کلاه فرنگی اینگونه تعریف شده است: عمارتی که در میان عرصه با گنبدی به شکل مخروط که در میان کاخ‌ها و باغ‌ها برای استراحت می‌سازند.

این عمارت در کنار رودخانه‌ی گوهررود در ضلع جنوبی پارک قدس (محتشم) قرار دارد. این عمارت در اواخر دوران قاجار بنا شده است و از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر رشت به حساب می‌آید. علت انتخاب نام کلاه فرنگی را بر روی این بنا شباهت طبقه فوقانی آن ب
امیدوارم که این مجموعه مورد توجه همه علاقمندان به تاریخ باشکوه ایران قرار بگیرد
آثار:
1-آثار نعل اسب: هر کجا که این آثار وجود دارد نشان تل خاکی است . که بستگی به کمانگی نعل اسب دارد .هر چه کمانگی بیشتر باشد . عمق بار بیشتر است و معمولا نعل اسب همراه با چند آثار دیگر است که همه یک منظور را می رسانند. و جهت را نشان میدهند و اگر تعداد نعل ها بیشتر باشد , فاصله کار بیشتر می شود . جایی که از نعل استفاده می شود . معمولا تله ندارد ولی متراژ بار اصلی بین 6 تا 8
کتاب هایی که در سال 2018 خواندم.
البته بعضی از کتاب ها وقعا ضعیف بودند و به آخر نرسیدند. مثلا لولیتاخوانی در تهران. که پر از تعصب منفی و قضاوت بدون فکر بود.
کتاب هایی که دوست نداشتم و  اکثرا نیمه کاره گذاشتم  یا گربه شورخوانی کردم (یعنی به سرعت خواندم و خیلی جاها اسکیپ کردم که فقط تموم بشه):
48 راه رسیدن به قدرت.  به شدت غیر اخلاقی. نیمه رها شده.
لولیتاخوانی در تهران. به شدت متعصبانه. نیمه رها شده.
ساختن برای ماندن. جیمز کالینز. به نظر من ضعیف و خارج ا
ترم سنگینیه!
یعنی یه طوفانیه که نمیدونم چجوری از پسش باید بر بیام!ولی اگه بربیام چقد به خودم افتخار کنم :)
یه سری چیزا یهو میاد سر راهت بدون اینکه براش نقشه ای کشیده باشی!من خیلی به این چیزا اعتقاد دارم!
بچه ها میگفتن تا قبل از اینکه سر کلاس الکترونیک برسم همههه ساکت بودن!وقتی من رسیدم و سوالام شروع شد همه بچه ها هم فعال شدن :)
بهم انگیزه داد این خبره :)))
همه چی خوبه ولی فکر کنم ارامش قبل طوفانه!طوفان ترم ۵ با ۱۹ واحد اختصاصی سنگین!
دیوونم؟!شاید!
به
سجاده فرش ها چگونه تولید می‌شوند؟
شروع تولید یک فرش سجاده ای ماشینی در کارخانجات با ورود الیاف خام و یا همان نخ به کارخانه آغاز می‌شود، پس از ورود نخ به کارخانه وارد سیستم رنگریزی کارخانجات می‌شود تا نخ در تنوع رنگی بالا تولید کند. نخ‌ها پس از رنگ گیری هیت ست می‌شوند. در ادامه نخ‌ها به واحد تولید سجاده فرش فرستاده می‌شود و بوسیله‌ی دستگاه قالی‌بافی، نقشه مدنظر شروع به بافت می‌کند و پس از بافت ابتدایی فرش، فرش بافته شده به واحد شیرینگ و
شروع تولید فرش سجاده ای ماشینی در کارخانجات با ورود الیاف خام و یا همان نخ به کارخانه آغاز می‌شود، پس از ورود نخ به کارخانه وارد سیستم رنگریزی کارخانجات می‌شود تا نخ در تنوع رنگی بالا تولید کند. نخ‌ها پس از رنگ گیری هیت ست می‌شوند. در ادامه نخ‌ها به واحد تولید سجاده فرش فرستاده می‌شود و بوسیله‌ی دستگاه قالی‌بافی، نقشه مدنظر شروع به بافت می‌کند و پس از بافت ابتدایی فرش، فرش بافته شده به واحد شیرینگ و آهار زنی ارسال می‌شود و پس از تکمیل،
سرانجام، کتاب «متن کامل طومارهای بحرالمیّت» با ترجمه بنده، از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد. مشکلاتی که سبب هفت سال وقفه در نشر این کتاب شد، و مسائل فنی مربوط به نوشته های روی جلد و صفحه شناسنامه کتاب، داستانی دارد که باید این زمان بگذاشت تا وقت دگر. خوشبختانه متن کتاب، از جهت دقت ترجمه، دوبار در طی این هفت سال، به طور کامل بازبینی شده و از نظر بنده (مترجم کتاب)، در نهایت دقت است. کتاب علاوه بر 100 صفحه مقدمه نویسنده (پروفس
.
امشب،
شعله را به من هدیه کن؛
که در این یک‌جا نشینی عاشقان،
خمره‌های شراب را،
با طعم شورانگیز و شرربار نگاهت، ترکیب می‌کنند!
.
•••••••
.
امشب،
شعله را به من هدیه کن؛
که در این تک‌نوازی جغدهای سپید،
از شقائق پرستوهای مجنون،
سر می‌رود، تمام عاشقانه‌هایی را که در روشنی شهر، سروده‌اند!
.
•••••••
.
امشب،
شعله را به من هدیه کن؛
که در این هبوط شب‌پرستان بی‌ادعا،
آخرین اشتباه عاشقان،
جایی میان هرج و مرجِ ستیزِ با هوشیاری، در میان شاعرانه
آموزش نازکدوزی
 
آموزش طراحی دوخت مقدماتی میباشد که ازانواع متدهای خیاطی مانند مولر،متریک،گرلاوین،ایتالیایی میباشد که با به روزترین و جدیدترین الگوها بدون پرو میباشدو هنر جو پس از گذراندن این دوره توانایی رسم الگو ،برش ودوخت مدلها را  خواهد داشت مدلها شامل دامن ها ،بالاتنه و برشها همراه با یقه ها و انتقال پنسها و نقایص اندام و مدلهای آستین میباشد .در پایان این دوره که به صورت عمومی و خصوصی و نیمه خصوصی برگزار میشود قادر به دوختن دامن،بل
نشانه های زیر خاک بیان کننده چیست؟
 
 
قصد نا امید کردن شما را نداریم ولی بهتر است بدانید
دوستان زیادی عکس اشیاء و نشانه و علامت هایی میفرستند.
که از داخل قبرها بیرون می آید.باید بگم که نشانه و علائمی که در زیر زمین هستند.
در نودونه درصد اوقات فاقد اعتبار هستند. مخصوصا اگر علامت برای قبر باشد.
الکی از زدن حدس و گمان بپرهیزید.
یا بعضی ها میرند در مناطق مهم باستانی که درطول هزاران سال محل زندگی انسانها بوده شروع به حفاری می کنند
و آثار بجا مانده
نشانه های زیر خاک بیان کننده چیست؟
 
 
قصد نا امید کردن شما را نداریم ولی بهتر است بدانید
دوستان زیادی عکس اشیاء و نشانه و علامت هایی میفرستند.
که از داخل قبرها بیرون می آید.باید بگم که نشانه و علائمی که در زیر زمین هستند.
در نودونه درصد اوقات فاقد اعتبار هستند. مخصوصا اگر علامت برای قبر باشد.
الکی از زدن حدس و گمان بپرهیزید.
یا بعضی ها میرند در مناطق مهم باستانی که درطول هزاران سال محل زندگی انسانها بوده شروع به حفاری می کنند
و آثار بجا مانده
بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ عَصارخان از نظر لغوی به معنی عُصاره گیری و افشرده کردن و جایی که روغن در آنجا گرفته می شود به روغنگیرخانه یا عَصارخان (عَصار خانه)معروف است.
صَنعت عَصاری در تاریخ ایران سابقه دیرینه داشته تا جایی که در زمان داریوش، پادشاه هخامنشی کُنجِد جز کالاهایی بود که از ایران به مصر صادر می شده است. این صنعت در دوره صفویه ، همچون صنایع و هنرها در این دوران به رونق چشمگیری چه از منظر صنعت و چه از نظر معماری دست می یاب
پودر طلا به چه صورتی هست؟
درمور پودر طلا اینطور می شنوید که یک کوزه پیدا کردیم،
داخلش خاکستر وجود داشت آن را ریختیم،
بعد از اینکه که تحقیق کردیم فهمیدیم که پودر طلا بوده. ببینید،
نشانه های گنج
پودر طلا از داخل خمره بیرون می آید و فهمیدن اینکه طلا هست یا نه خیلی ساده می باشد،
دلیلش این است که طلا خیلی سنگین می باشد اگر در دستتان بگیرید،
سنگینی و دانه های طلا را حس خواهید کرد.
 
خرید فلزاب
اگر برای رد گم کردن با خاکستر یا خاک ذغال مخلوط شده باشد،
به عکس‌ها و فیلم‌های
انقلاب 1357 نگاه کنیم، چه می‌بینیم؟ اکثر جمعیت حاضر در خیابان‌ها، در اعتراض‌ها،
در تیررسِ گلوله‌ها و زیر آماج شکنجه‌ها، جوان‌های 18 تا 28 ساله‌ هستند. افرادی
که جانمازآب‌کشیده و نمازشب‌خوان هم نبودند. مثل ما شیطنت‌هایی هم داشتند و اتفاقا
دُمی به خمره زده و گرمای حضورِ چند راس دوست‌پسر یا گرل‌فرند را
نیز تجربه کرده بودند. تازه این تصاویری است که از رسانه‌ی انحصاری‌یِ کنونی پخش
می‌شود و در آن خبری از سیل حضور انبو
 
اوایل دهه شصت تنها شامپوی موجود ، شامپوی خمره ای زرد رنگ داروگر بود .تازه آن را هم باید از مسجد محل تهیه می کردیم و اگر شانس یارمان بود و از همان شامپو ها یک عدد صورتی رنگش که رایحه سیب داشت گیرمان می آمد حسابی کیف می کردیم .
سس مایونز کالایی لوکس به حساب می آمد و پفک نمکی و ویفر شکلاتی یام یام تنها دلخوشی کودکی بود.
صف های طولانی در نیمه شب سرد زمستان برای 20 لیتر نفت !بگو مگو ها سر کپسول گاز که با کامیون در محله ها توزیع می شد ، خالی کردن گازوئیل
پودر طلا
درمور پودر طلا اینطور می شنوید که یک کوزه پیدا کردیم،
داخلش خاکستر وجود داشت آن را ریختیم،
بعد از اینکه که تحقیق کردیم فهمیدیم که پودر طلا بوده. ببینید،
نشانه های گنج
پودر طلا از داخل خمره بیرون می آید و فهمیدن اینکه طلا هست یا نه خیلی ساده می باشد،
دلیلش این است که طلا خیلی سنگین می باشد اگر در دستتان بگیرید،
سنگینی و دانه های طلا را حس خواهید کرد.
خرید فلزاب
اگر برای رد گم کردن با خاکستر یا خاک ذغال مخلوط شده باشد،
دوباره از سنگینی ا
شهر باستانی حریره با 800 سال قدمت، یکی  از جاهای دیدنی کیش است.
  
کیش که به عروس جزایر مرجانی دنیا شهرت دارد، به بازارهای جذابش معروف است. مردم به کیش سفر می‌کنند تا در  سواحل زیبایش به استراحت بپردازند و در بازارهای آن خریدی دلچسب داشته  باشند. با این حال شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید کیش جزیره‌ای  باستانی به شمار می‌رود. دیدنی‌های تاریخی جزیره، یکی از مواردی است که  ممکن است از دید گردشگران پنهان بماند. با صفحه گردشگری مجله دلتا همر
بقلم شهروز براری صیقلانی اپئزود اول از اثر شماره یک                    نویسنده اثر     شهروز براری  صیقلانی  اثر   
L♥o♥v♥e♥♥♥s♥h♥i♥n♥♥b♥r♥a♥r♥y♥
 
داستان اول ♦♦ از شهروز براری صیقلانی   ♦♦
        
               همواره حرفهایم را نتوانستم بگویم ، درعوض بی وقفه نوشته آم . چه توان کرد وقتی توان ابراز نباشد؟ نوشتن بهتر از در خود نهفتن است . هر چه است از نگفتن بهتر است. افسوس ک اشتیاق خواندنش نباشد. افسوس.....
ترا روی کاغذ ها جامیگذارم و میروم ،م
ا
◄ ارباب حلقه‌ها (مجموعه‌فیلم)‏ (۲ ر، ۵ ص)

س

◄ سرگذشت نارنیا (مجموعه فیلم)‏ (۵ ص)

◄ سه‌گانه هابیت (فیلم)‏ (۵ ص)


ف

◄ فیلم‌های آلیس در سرزمین عجایب‏ (۱۶ ص)

◄ فیلم‌های پویانمایی بر پایه کتاب کودکان‏ (۴۴ ص)

◄ فیلم‌های پیتر پن‏ (۶ ص)


ه
◄ هری پاتر (مجموعه‌فیلم)‏ (۱۳ ص)


صفحه‌ها
این ۱۳۰ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۱۳۰ صفحه است.

۱
۱۰۱ سگ خالدار (فیلم ۱۹۹۶)
۱۰۲ سگ خالدار

آ
آرتمیس فاول (فیلم)
آرتور و نامرئی‌ها
آلیس وارو
بوستان لاله تهرانمکان فعلی بوستان لاله پیشین از این که به بوستان تبدیل شود , یک ناحیه نظامی بود که برای سوارکاری و رژه مورد به کار گیری ارتش قرار می گرفت و گلشن جلالیه اسم داشت . بعداز تبدیل شدن به بوستان تجهیزات و جاذبه‌ های توریسم اکثری در آن ساخته شد که می ‌توان به مسجد و او‌لین کتابخانه طفل کشور ایران و میز شطرنج اشاره نمود .در بوستان لاله گونه‌ های گوناگون گیاهی مانند چنار , سرو نقره‌ ای و اقاقیا موجود هست و طب
فروشگاه اینترنتی و آنلاین گیلی شاپ با کادری مجرب و دلسوز افتخار دارد بهترین، مرغوب ترین و اصیل ترین سوغات و صنایع دستی بومی و محلی استان گیلان را با نازلترین قیمت به شما هموطنان عزیز و گرامی در سراسر کشور عرضه نماید. این مجموعه امیدوار است با هدف رضایت و کسب اعتماد شما عزیزان بتواند فرهنگ غنی این استان را حفظ و از تولیدات صنایع دستی حمایت کند. گیلی شاپ، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی استان گیلان، با گستره‌ای از سوغات و صنایع دستی متنوع است
کدو حلوایی، میوه یک گیاه علفی است که دارای ساقه های بلند و خزنده و برگ های پهن است.
گل های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است. قسمت های مورد استفاده کدو حلوایی عبارتند از: میوه، پوست، تخم میوه، گل کدو حلوایی را به صورت پخته، ترشی، مربا، تهیه روغن، مورد استفاده قرار می دهند.
 
خواص کدو حلوایی:
• یرقان (زردی) را برطرف می کند.
• انواع کدو، ادرار آور و تب بر است.
• تخم کدو به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. لذا مصرف مقدار ۷۵ ت
 وبلاگ موسیقی :معرفی کامل انواع سازهای کوبه ای+ تصاویر
سازهای کوبه ای از قدیمی ترین سازهایی هستند که از هزاران سال پیش تمدن بشری از آنها استفاده میکرده است. اولین استفاده بشر از سازهای کوبه ای برای برقراری ارتباط راه دور بوده و بتدریج برای مراسم شادی، عزا، تشریفات مذهبی و … از آنها استفاده شده است.سازهای کوبه ای به همراه سازهای بادی برنجی از زمانهای دور در خدمت موسیقی بوده اند که این نشان دهنده لزوم وجودی آنها در موسیقی است. ریتم نیاز طبیعی
موزه خصوصی بشرویه که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شده است، نخستین موزه خصوصی ایران است که با همکاری بخش خصوصی در خانه تاریخی ملا عبدالله تونی، واقع در بافت تاریخی شهرستان بشرویه (محله میانده) ایجاد و راه‌اندازی شده است. این بنا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، دارای بیش از ۲ هزار شی تاریخی است.
عکس از: هادی اسدی
تاریخچه
این بنا با معماری اصیل خانه‌های چهار ایوانی صفویه، زادگاه یکی از علمای بزرگ ایران در همین دوره به نام ملا عبدالله تو
در اصطلاح حکما ، عقل به دو قسمت تقسیم می شود : 
. عقل نظری 
. عقل عملی 
ولی در مثنوی معنوی ؛ عقل به معانی زیر آمده است : 
1- قوه قدسی ادراک و فهم و شعور در تدبیر اصلاح امور معاش  معاد و تشخیص نیک و بد و مصالح و مفاسد اعمال و احوال :
عاقل آن باشد که او با مشعله است 
او دلیل و پیشوای قافله است 
عقل باشد مرد را بال و پری 
گر نباشد عقل ، عقل رهبری 
بی ز مفتاح خرد این فرع باب 
از هوی باشد نه از روی صواب 
2- عقل ایمانی و عرشی ؛ که این عقل نیز از تجلیات همان عقل
نقد و بررسی matrix
جلوه های ویژه 10، فیلمنامه صفر! فیلمی بسیار جذاب و پیچیده، با ابر انسانهایی میتوانند خود را غیب کنند و به شکلهای مختلف دربیاورند. بی تردید ماتریکس را میتوان تحولی در هنرهای تصویری و فیلمهای علمی تخیلی دانست؛ بطوریکه تریلر پیش از اکرانش هوش از سر بسیاری به خصوص نوجوانان برد. از سویی دیگر فیلم با زبانی گیج کننده و تقریباً بی سر و ته ، مفاهیم فلسفی و باورهای مذهبی ای به چالش میکشد که میتواند برای جوانان و علاقه مندان به این گونه م
آشنایی با باغ ارم شیراز
شیراز، شهر باغ‌هاست.اما عکس‌های شیراز را که نگاه کنید، باغی هست که یک پای ثابت همه عکس‌هاست.و آن باغی نیست جز باغ ارم.باغ ارم شیراز با درخت‌های سرو و نارنجش، زمانی تنها محل رفت و آمد بزرگان و اعیان بود.ولی حالا سال‌هاست که درهایش به روی گردشگران باز شده است.می‌توان در آن راه رفت و از آن همه زیبایی به وجد آمد.
علل ثبت جهانی باغ ارم شیراز موارد زیر می باشد:
مبین نبوغ و خلاقیت انسانی می باشد.
گواهی استثنایی از سنت فرهنگی
در اصطلاح حکما ، عقل به دو قسمت تقسیم می شود : 
. عقل نظری 
. عقل عملی 
ولی در مثنوی معنوی ؛ عقل به معانی زیر آمده است : 
1- قوه قدسی ادراک و فهم و شعور در تدبیر اصلاح امور معاش  معاد و تشخیص نیک و بد و مصالح و مفاسد اعمال و احوال :
عاقل آن باشد که او با مشعله است 
او دلیل و پیشوای قافله است 
عقل باشد مرد را بال و پری 
گر نباشد عقل ، عقل رهبری 
بی ز مفتاح خرد این فرع باب 
از هوی باشد نه از روی صواب 
2- عقل ایمانی و عرشی ؛ که این عقل نیز از تجلیات همان عقل
مشهد جز شهرهایی است که دارای پارک های فراوانی است که میتوانید در آنها به تفریح بپردازید و از طبیعت زیبای  آن لذت ببرید، ما در اصفهان تور قصد داریم به معرفی معروف ترین پارک های این شهر مقدس بپردازیم،پس با ما همراه شوید:
 
پارک بزرگ ملت
این بوستان با وسعتی بالغ بر ۷۲ هکتار در سال ۱۳۴۵ در ابتدای بلوار وکیل‌آباد احداث گردید و یکی از مهمترین و وسیع‌ترین تفرج‌گاه‌ها و مراکز گردشگری – تفریحی مشهد به شمار می‌آید. ورودی‌های پارک شامل ضلع شمالی (ب
مرگ ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. دوره یونان قدیم، از مرگ ارسطو تا قرن چهارم میلادى است، این دوران را که حدود هشت قرن طول کشید، دوران «هلنیزم» Helenism  می نامند. دوران هلنیزم، یعنى فاصله میان مرگ ارسطو و آغاز قرون وسطى. قرن چهارم میلادى را دوران یونانیگرى یا یونانى مآبى نیز نامیده اند.
نخستین ویژگى دوران هلنیزم، در واقع نوعى بازگشت به تعلیمات سقراط است. یعنى نوعى عدول از ارسطو و افلاطون و بازگشت به استاد اینها که سقراط مى باشد.
آنچه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها