نتایج جستجو برای عبارت :

یاس در آتش (حوادث دردناک پس از رحلت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم))

تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
):من استبطاالرزق فلیکثرمن التکبیر،ومن کثرهمه وغمه فلیکثرمن الاستغفار-کنزالعمال 9325 منخب میزان الحکمه 234
پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود،کسی که درروزی خودتاخیروتنگی بیندزیادتکبیربگویدوکسی که اندوهش زیادشودبسیاراستغفارکند.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
) لما قیل له : احب ان یوسع علی فی الرزق ؟ دم علی الطهاره یوسع علیک فی
الرزق-کنزالعمال 44154 منتخب الحکمه
234



به رسول خدا (صلی الله ع
٥ـ قال : ومن ألفاظ رسول الله ( صلّى الله علیه وآله وسلم ) : الشدید من غلب نفسه.
از سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله این بود که می‌فرمودند: قوی و استوار آن کسی است که بر نفس خویش غلبه کند.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی رحمه الله، ابواب جهاد با نفس، باب ۱، حدیث ۵
بعضی از اصحاب حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مانند عبدالرحمان‌بن‌عوف، ابراهیم و عثمان، همچنین ابن‌سعود ثروتمند بودند و حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به آنها ایراد نگرفت، بلکه از آنها قرض می‌گرفت.
زمانی اصحاب صفه به حضرت اعتراض کردند که از بس خرما خورده‌ایم، شکم‌های ما سوخت. حضرت فرمود: دو ماه است از خانه‌های آل‌محمد دود بلند نشده است، هرچه ما خودمان می‌خوریم به شما هم می‌دهیم. و نیز مهریه دخترش فاطمه زهرا علیهاالسلام
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«لیس بین قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و بین قتل النفس الزکیة الا خمس عشر لیلة».
-«میان ظهور قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و بین قتل نفس زکیه بیش از 15 روز فاصله نیست».
اعلام الوری/ ص427
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به امیرالمومنین علی صلوات الله علیه فرمودند:
یا علی ! چهار چیز است که در هر کس باشد اسلام او کامل است:
صداقت ، سپاسگزاری ( در برابر خدا و در مقابل خوبی های دیگران) ، حیا و شرم ، خوش خلقی
تحف العقول ص 6 الی 9
وصف روزگاران بعثت پیامبر صلى الله علیه و آله در کلام امیر المومنین علیه السلام
امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
أَرْسَلَهُ عَلَى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْیَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِینِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِیَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَا
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
خلفای غاصب و حاکمان سنی بدتر از خوارج
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری در مقدمه کتاب فصائل فاطمه الزهرا (علیها السلام) می‌نویسد:
ثم إنّ زماننا قد خلّفنا فی رعاة یتقرّب النّاس إلیهم ببغض آل محمد صلى الله علیه وآله وسلم والوضع عنهم، فكلّ من یتوسّل إلیهم فتوسّله بذكر الآل بما قد نزّهم الله عنه، وإنكار كلّ فضیلة تذكر من فضائلهم، واللّه المستعان على ذلك، والمسؤول أن یصلّی على محمّد النّبیّ وآله، وأن یبدلنا بالخوارج خیرا منهم، إنّه ولی
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
 
در روز عید سعید غدیر وجود مبارک‏ علی ابن ‏ابی‏ طالب(علیه‌السلام) به دست گرامی رسول‏ اکرم‏(صلّی الله علیه وآله وسلّم) و با عمامه شخصی رسول‏ خدا به نام «سَحاب» معمّم شد؛ چنانکه فرمود: پیامبر در روز غدیر مرا معمم کرد؛ «عمّمنی رسول‏ اللّه‏ (صلّی الله علیه وآله وسلّم) یوم غدیر خم بعمامة فسدل نمرقها علی منکبی».[ الغدیر، ج1، ص292]
 
هنگامی که رسول گرامی، وجود مبارک علی(علیه‌السلام) را به دست خود معمم کرد، براساس برخی نقلها به آن حضرت فرمود: ای ع
236-  و من کلام له (علیه السلام)> اقتص فیه ذکر ما کان منه بعد هجرة النبی (صلی الله علیه وآله) ثم لحاقه به <فَجَعَلْتُ أَتْبَعُ مَأْخَذَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) فَأَطَأُ ذِکْرَهُ حَتَّی انْتَهَیْتُ إِلَی الْعَرَجِ.#قال السید الشریف رضی الله عنه : فی کلام طویل ، قوله (علیه السلام) فأطأ ذکره من الکلام الذی رمی به إلی غایتی الإیجاز و الفصاحة أراد أنی کنت أعطی خبره (صلی الله علیه وآله) من بدء خروجی إلی أن انتهیت إلی هذا الموضع فکنی عن
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
امام خمینی (قدس سره )
هرکس هرجاهست امور همانجا رااصلاح کندمملکت همه
اش اصلاح خواهدشد.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
)
مررت لیله اسری بی علی قوم یخمشون وجوههم
باظفارهم ،فقلت :یاجبرئیل ،من هولاء ؟فقال : هولاء الذین یغتابون الناس ویقعون فی
اعراضهم -تنبیه الخواطر1/115



پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم )درشب معراج
،مردمی رادیده که چهره های خودراباناخنهایشان می خراشند،پرسیدم:ای جبرئیل اینها
کیستند؟گفت:اینهاکسانی هستندکه ازمردم غیب
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
پیامبر(صلی الله علیه وآله):گذشت جزء برعزت بنده نمی افزاید, پس ازیکدیگر درگذریدتاخداوندبه شما عزت بخشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن باهرخصلتی سرشته میشود اما با دروغگویی وخیانت سرشته نمیشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):برشما باد آرامش و وقار.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):پایدارترین شما بر صراط کسی است که محبتش به اهلبیت من بیشترباشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس درجستجوی دانشی برای زنده کردن اسلام باشدودر آن حال مرگش فرا رسد, پیامبر
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
ابن عربی ناصبی می‌گوید که خدا با صدای ابی بکر صلوات می‌فرستد!!!
ابن عربی اندلسی از بزرگان و بت‌های صوفیه و عرفان کذایی است که جایگاه بزرگی نزد آنان دارد و به شدت تحت تأثیر او هستند. عده‌ای از علمای صوفی مسلک ادعای تشیع ابن عربی کرده‌اند در حالی که اگر کمی بر کتب ابن عربی نظر کنیم متوجه می‌شویم که او نه تنها شیعه نبوده، بلکه از نواصب و مبغضین اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان متعصب دشمنان اهل بیت بوده؛ چنانچه در رسائل خود می‌نویسد:
فسبق الن
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
وقتی میگویم اهل سقیفه اهل بدعت هستند نه اهل سنت پیامبر میگویند چرا
میگویم تاریخ یعقوبی مینویسد در ماه مبارک رمضان سال چهارده هجری عمر دستور جماعت خواندن نماز تراویح را میدهد به او می‌گویند این عمل بر خلاف سنت پیامبر و  روش ابابکر است میگوید اگر بدعت است بدعتی نیکوست
به اهل سقیفه میگویم اهل بدعت عمر نه اهل سنت پیامبر این یک دلیل
آیا نماز تراویح سنت پیامبر اسلام صل الله علیه و آله وس
عن رسول الله (صلی الله
علیه وآله وسلم ) ان الشیطان ذئب الانسان کذئب الغنم یاخذالشاه القاصیه والناحیه
،فایاکم والشعاب ،وعلیکم بالجماعه ،والعامه ،والمسجد.

رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم )می فرماید:شیطان گرگ
وجودانسان است ،چنانکه همواره گرگ گوسفندان وامانده ودور افتاده ازگله رامی درد،پس
ازتفرقه بپرهیزیدبرشمابادبه شرکت درجماعت،مجالس عمومی وحضوردرمسجد.نقل شده پس
ازنزول آیه ی وامراهلک بالصلاه واصطبرعلیهاپیامبربزرگواربه مدت چهل روز
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
برتری امیر المومنین و حضرت زهرا علیهما السلام نزد پیامبر صلی الله علیه و آله به اعتراف عایشه و توهین عایشه به رسول خدا به این دلیل (به روایت اهل تسنن)
هیثمی عالم بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وعن النعمان بن بشیر قال :‏ إستأذن أبوبكر على رسول الله صلى الله علیه وسلم فسمع صوت عائشة عالیاًً وهی تقول‏ :‏ والله لقد عرفت أن علیاًً وفاطمة أحب إلیك منی ومن أبی مرتین أو ثلاثاًًً ، فإستأذن أبوبكر ‏فدخل‏ فأهوى إلیها فقال :‏ یا بنت فلانة لا أسمعك ترفعین صوت
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«اسماعیل بن علی نوبختی می گوید: در آخرین روزهای زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام به محضر آن حضرت مشرف شدم، آقازاده ی گرامی، پدر بزرگوارش را کمک می کرد، تا وضو بگیرد، چون در اثر بیماری (مسموم بودن) خود قدرت نداشت. آقازاده ی گرامی بر سر مبارک و پاهای شریف آقا، مسح کرد چون کار وضو به پایان رسید، امام علیه‌السلام خطاب به نور دیده ی گرامی فرمود:«ابشر یا بنی! فانت صاحب الزمان، و انت المهدی، و انت حجة الله فی ارضه، و انت
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«اسماعیل بن علی نوبختی می گوید: در آخرین روزهای زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام به محضر آن حضرت مشرف شدم، آقازاده ی گرامی، پدر بزرگوارش را کمک می کرد، تا وضو بگیرد، چون در اثر بیماری (مسموم بودن) خود قدرت نداشت. آقازاده ی گرامی بر سر مبارک و پاهای شریف آقا، مسح کرد چون کار وضو به پایان رسید، امام علیه‌السلام خطاب به نور دیده ی گرامی فرمود:«ابشر یا بنی! فانت صاحب الزمان، و انت المهدی، و انت حجة الله فی ارضه، و انت
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
هنوز پیامبر صلی الله علیه و آله دفن نشده بود که اهل سقیفه هلهله می‌کردند
زبیر بن بکار از علما و مورخین نامی اهل سنت عمری می‌نویسد:
فلما بویع أبو بكر أقبلت الجماعة التی بایعته تزفه زفا إلى مسجد رسول الله.
هنگامی که بیعت با ابی بکر انجام شد، ابی بکر را با هلهله و شادی به مسجد رسول الله (صلی الله علیه و آله) آوردند.
الاخبار الموفقیات، تالیف زبیر بن بکار، صفحه ۴۶۳، چاپ عالم الکتب

ابو بکر و عمر هنگام دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم حضور نداشتند
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
عمار یاسر با حضرت علی علیه السلام درغزوه العشیره در کناردرخت خرمایی به خواب رفتند،بعد از مدتی پیامبر آمدند وآنها را بیدار کرد،قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلملعلیّ:یا ابا تراب_لما علیه من التراب_یعنی پیامبر فرمودند:یا ابا تراب،واین لقب را به ایشان دادند. وحضرت علی علیه السلام این لقب را بسیار دوست میداشتند.
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا ظهر القائم (علیه‌السلام) ظهر برایة رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) و خاتم سلیمان و حجر موسی و عصاه».
«هنگامی که قائم (علیه‌السلام) ظاهر شود، پرچم رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)، انگشتر حضرت سلیمان (علیه‌السلام)، سنگ و عصای حضرت موسی (علیه‌السلام) را همراه خود می آورد».
اثباة الهداة/ ج3/ ص542
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندازشخص تندرست بیکار که نه درکاردنیاست ونه سرگرم آخرت, نفرت دارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ عبادتی جزء بایقین ارزش ندارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سوگندبه خدایی که جزءاوخدایی نیست , هیچ بنده مؤمنی به خداگمان نیک نبرد, مگراینکه خداوندمطابق همان گمان بااوعمل کند, زیراخداوندکریم است وهمه خوبیهابه دست اوست وشرم داردازاینکه بنده مؤمنش به اوگمان نیک بردو اوخلاف گمان وامیدبنده رفتارکند.
امام حسن(علیه الس
تلبیس ابلیس کتابی به عربی در ردّ و نقد
اصحاب عقاید و طوایف مختلف از جمله فیلسوفان و صوفیان ، تألیف ابوالفرج ابن
جوزی عالم و واعظ حنبلی قرن ششم می‌باشد.
این کتاب به تعبیر مؤلف درباره انواع محرّمات و بدعت های ناشی از وسوسه های شیطانی است.
ابن
جوزی در این اثر، با بحث جدلی به بسیاری از طوایف و فرق ، از جمله خوارج ،
شیعیان (به قول او روافض )، فلاسفه، متکلمان ، باطنیان و به ویژه صوفیه،
تاخته و حتی برخی محدّثان و فقها را، به سبب طرفداری از آنچه او ب
پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله)با مرکب تفکر و تعقل از مرز ماده و طبیعت عبور کرده و در آن سوی این پدیده های چشم گیر و در همان حال ناپایدار و زودگذر، به پدید آورنده و آفریدگار نیرومند و دانا و ابدی و ازلی می اندیشید و محصول آن، روی آوردن به وی با همه وجود و تسلیم در برابر او بود.

الگوی گفتار و رفتار
پیامبر(صلی الله علیه وآله) الگو است. «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ» (الأحزاب/21) «اسوه» یعنی الگو، نگفته (لقد کان رسول الله اسوه)،
عذاب اولین مخالف غدیر (به روایت اهل سنت عمری)
سبط بن جوزی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
ذكر أبو اسحاق الثعلبی فی تفسیره باسناده ان النبی (صلى الله علیه وآله) لما قال ذلك طار فی الأقطار و شاع فی البلاد و الامصار فبلغ ذلك الحرث بن النعمان الفهری فأتاه على ناقة له فأناخها على باب المسجد ثم عقلها و جاء فدخل فی المسجد فجثا بین یدی رسول اللّه (صلى الله علیه وآله) فقال یا محمد انك امرتنا ان نشهد ان لا إله إلا اللّه و انك رسول اللّه فقبلنا منك ذلك؛ و
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ):نورالحکمه الجوع ،والتباعدمن الله العزیزالشبع ،والقربه الی الله حب المساکین والدنومنهم،لاتشبعوافیطفی نورالمعرفه من قلوبکم ،ومن بات فی خفه من الطعام بات وحور العین حوله ،لاتمیتوا القلوب بکثره الطعام والشراب ،فان القلوب کالزرع اذاکثرالما ء فسدالزرع .
غررالحکم ج 2 به نقل ازکتاب معارج الیقین
 پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: گرسنگی نورحکمت است و سیری دوری ازخداوند قادر متعال است تقرب به
علت نام گذاری حضرت زهرا سلام الله علیها به فاطمه
شیخ طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
٥٧١ / ١٨ ـ وبهذا الاسناد ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : إنما سمیت ابنتی فاطمة لان الله ( عز وجل ) فطمها وفطم من أحبها من النار.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: دخترم را فاطمه نامیدم زیرا که خداوند او و دوستدارانش را از آتش جهنم دور کرده است.
الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۱، حدیث ۱۸، صفحه ۲۹۴، چاپ دار الثقافة
راهزنان دین !!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى "
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
١١٧ / ٦ ـ ویصدق ذلك ما رواه جابر بن عبد الله ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : « ما اعتصى علیّ أهل مملكة قط إلاّ رمیتهم بسهم الله » قلنا : یا رسول الله ، وما سهم الله ؟ قال : « علیّ بن أبی طالب ، ما بعثته فی سریة قط إلاّ رأیت جبریل عن یمینه ، ومیكائیل عن یساره وملك الموت أمامه فی سحابة تظله ، حتّى یعطی الله لحبیبی النصر والظفر ».
رسول خدا صلى ال
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
آقا در ابتدای جلسات درس خارج فقه خود، به شرح یک حدیث اخلاقی می‌پردازند. «خدمت به مردم» موضوع شرح حدیثی اخلاقی از پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم (۱) است: هر کسی بیشتر خدمت کند، این شخص اولای به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم؛ بلکه برویم سراغ اینکه ببینیم چه کسی بیشتر به این قوم خدمت می‌کند، او سید قوم است.۱۳۹۲/۱۱/۳-رهبر انقلاب
(۱) و عَن النَّبیّ صلّی‌الله‌علیه‌وآله أَنّ
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
رسول الله صلى الله علیه وآله :مَن لا یَرْحَمِ الناسَ لا یَرحَمْهُ اللّه ُ 
 کسى که به مردم ترحّم نکند، خداوند به او #رحم نمى کند.
تفسیر روایی:عنه صلى الله علیه وآله:مَن لا یَرحَمْ مَن فی الأرضِ لا یَرحَمْهُ مَن فی السماءکسى که به ساکنان زمین رحم نکند، آن که در آسمان است به او رحم ننماید
▫️عنه صلى الله علیه وآله:إنّما یَرحَمُ اللّه ُ مِن عِبادِهِ الرُّحَماءخداوند تنها به بندگان مهربان خود، رحم مى کند .
▫️عنه صلى الله علیه و آله :و الذی نَفسِ
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در برخی از جنگها زره ای می پوشیدند،که حضرت را اذیت میکرد،جبرئیل نازل شد،وفرمود،خدایت به تو سلام می رساند،ومی فرماید:این زرهرا در بیاور وبجای آن این دعا را بخوان،که موجب حفظ تووامت تواز خطرات است.(اخلع هذا الجوشن واقرا هذا الدعاءفهو امان لک ولاُمتک).سفینه البحار،ماده جشن.
راهزنان دین!!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى " -
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه فردی ازشما دعا میکند, تقاضاهای بزرگ بنماید زیرا برخداوندهیچ چیزی بزرگ نمی آید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هنگام آسایش خودرا به خدا بشناسان تاهنگام گرفتاری وسختی تورا بشناسد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درآمدت راپاک کن تا دعایت مستجاب شود , زیرا هرگاه آدمی لقمه حرام به دهان خودببرد تا چهل روز دعایی از او پذیرفته نمی شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):صلوات فرستادن شما برمن باعث رواشدن حاجت های شما است وخدا را
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
امام صادق(علیه السلام):کسی که درماه رمضان آمرزیده نشود, تارمضان آینده آمرزیده نگرددمگرآنکه درعرفه حاضرشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکه ماه رمضان رادریابدوآمرزیده نشود, خداونداورا ازرحمت خود دورگرداند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):به راستی بدبخت آن کسی است که این ماه راپشت سرگذاردوگناهانش آمرزیده نشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):رمضان , بدین سبب نامیده شده است که گناهان را می سوزاند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درنخستین شب ماه رمضان د
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیا وهرچه درآن می باشدملعون است مگرآنچه به واسطه آن خشنودی خدای عزوجل طلب شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دعای کودکان امت من درصورتی که به گناهان آلوده نشده باشند مستجاب میشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندمیفرماید:هرکس چنان به یاد من باشدکه فراموش کندچیزی ازمن بخواهد بالاترازآن راکه به سوال کنندگان میدهم , به اوعطا کنم.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیابه کام هیچ مؤمنی نیست . چگونه چنین باشددر حالیکه آن ز
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکس به بندگان ستم کند, خداوند دشمن اوست.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه کاری کردی آن راتنها برای خدا انجام ده, زیرا اوتنها اعمال خالص بندگانش را می پذیرد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دلت را خالص گردان , کاراندک تورا بس است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نشانه خاشع چهارچیزاست: حساب بردن ازخدادرنهان وآشکار, انجام کارهای نیک , اندیشیدن برای روزقیامت وراز ونیاز باخدا.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه کسی ازشما د
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُٓ ۚ أُولَٰٓئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰٓئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ
آنان که سخنان مختلف را می‌شنوند و از بهترینش پیروی می‌کنند، اینان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و یقیناً خردمندند.
زمر - 18
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و الغلبه
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس ازمیان گروهی مردی را به کارگمارد درحالیکه دربین آنها خداپسندتر ازاو وجود دارد, به خداورسول او ومؤمنان خیانت کرده است.   میزان الحکمه
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نخستین چیزی که موجب عصیان پروردگار گردید, شش چیزبود:دنیاطلبی, ریاست طلبی, شکم پرستی, شهوت پرستی , علاقه به خواب و راحت طلبی.   بحارالانوارج ۷۳
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرچیزی آفتی داردکه مایه فسادآن میشودوآفت این دین زمامداران بدند.   نهج الفصاح
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
ذیل آیه ۲۴ سوره الصافات(وقِفوهُم اِنَّهُم مَسئُولُونَ)،از پیامبر،اکرم،صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده که فرمودند:در روز قیامت هر کسی باید به این ۴ سئوال جواب بدهد:۱.از عمر خود که در چه راهی تمام کرده ۲.جوانی خود را در چه راهی گذرانده،۳.مالش را از کجا کسب کرده ودر چه راهی خرج کرده است،۴.واز محبت بما اهل بیت هم سئوال میشود.(نور الثقلین،ج۴،ص۴۰۲).
تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
رسول خدا (صلی الله علی
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
امام صادق(علیه السلام):شیعیان ما اهل تقوی وپاکدامنی وکوشش وجدیت اند ومردمی باوفاو امین اند واهل زهدوعبادتندوکسانی هستندکه در شبانه روز 51 رکعت نماز میخوانند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نمازجواز عبور ازصراط است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هروقت گرما وشدت آن برشما سخت گرفت توسط نماز آن را خنک کنید ،زیرا گرما وحرارت ازجوشش جهنم است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):همانا نمازگزار درب خانه خداوندرا می کوبد. هرکس پیوسته دری رابکوبد عاقبت به روی او باز
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
پیامبر(صلی الله علیه وآله):شیطان گرگ انسان است. همانندگرگ گوسفندان که همیشه میشهای دور افتاده  و کنارگیر را میگیرد, پس ازدسته بندیها بپرهیزیدوبرشمابادبه حضوردرجماعت ومجالس ومسجد.
حضرت زهرا(سلام الله علیها):خدا اطاعت وپیروی ازما اهلبیت راسبب برقرای نظم اجتماعی درامت اسلامی وامامت ورهبری مارا عامل وحدت ودرامان ماندن ازتفرقه ها قرارداده است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ امتی پس ازپیامبرخودگرفتاراختلاف نشدمگرآنکه باطل گرایان آن بر ح
بسم الله الرحمن الرحیم
​​​​​​در اسلام علوی ماه محرم الحرام از ماه‌هایی است که در آن جنگ حرام و ممنوع بود و همگان جنگ را تعطیل میکردند
در اسلام عمری 
انانکه اعتقاد به سیره عمر داشتند نه سنت رسول الله،در ماه محرم الحرام جنگ تا برابری را با اهل بیت پیامبر صل الله علیه وآله وسلم آغاز کردند و خون خاندان پیامبر را حلال شمردند و دختران پیامب ر را اسارت گرفتند
السلام علیک یاروح الله                                                                                                                                 مراسم بزرگداشت رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)وقیام خونین ۱۵خرداد                                                  درروزسه شنبه مورخ ۹۸/۳/۱۴ازساعت ۶:۳۰عصردرمسجدحضرت ولی عصر(عج)برگزارمی گردد.                                                                  ازکلیه خواهران وبرادران جهت شرکت دراین مراسم دعوت به عمل می آید.
قال الله تبارک وتعالی: نحن
نزلنا الذکروانا له لحافظون
برخی ازاندیشمندان غیرمسلمان دربرابرعظمت قرآن کریم
سرتعظیم فروآورده اند.گرچه اوج وعظمت قرآن درجایگاهی است که تاییدویاانکارافرادذره
ای به آن آسیب نمی رسانداما پرداختن به آراء اندیشمندانی که غالبا غیرمسلمان
وازپیروان سایرادیان بوده وگاه بامقوله دین بیگانه ،درباره شکوه این کتاب الهی
خودتذکری برای توجه بیش ازپیش ماومسلمانان وپیروان قرآن است.علاوه براین ،یادآوری
این تذکرات به مام
پیامبر(صلی الله علیه وآله):آن مؤمن ایمانش کاملتراست که اخلاقش نیکوترباشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):بنده هرچنددرعبادت ضعیف باشد, مسلما با اخلاق نیک خود درآخرت به درجات بزرگ ومنزلتهای والایی دست می یابد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندعزوجل فرماید:هرگاه دل بنده ام رابنگرم ودریابم که از روی اخلاص وبرای خشنودی من طاعتم را بجا می آورد , اصلاح وتربیت اورا خودبه عهده گیرم.
امام باقر(علیه السلام):نخستین چیزی که بنده برای آن حساب رسی میشود ,
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
لو لم یبق من الدنیا إلاّ یوم واحد لطوّل اللّه عزّ وجلّ ذلک الیوم حتّی یخرج رجل من ولدی یملأها عدلاً وقسطاً کما ملئت جوراً وظلمًا، کذلک سمعت رسول اللّه صلی اللّه علیه وآله یقول.
اگر از عمر این جهان تنها یک روز باقی مانده باشد خداوند آن روز را طولانی می‌سازد تا مردی از فرزندان من ظهور کند و جهان را همانگونه که از ظلم و جور لبریز گشته است از عدالت پر سازد. این واقعیت را همین گونه پیامبر خدا ـ صلّی اللّه علیه وآله ـ فرمود.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):بخیل رازهای خودباش و رازی راکه به توسپرده شده است , افشا مکن که افشای راز , خیانت است.امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرفردی به همانند خود گرایش دارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس آبروی مؤمنی راحفظ کند, بدون تردیدبهشت براو واجب شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مساجدرانورانی کند, کسی که دوست دارد قبرش تاریک نباشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):صلوات فرستادن شما برمن باعث روا شدن حاجت های شما است وخدا  را از شما ر
بهترین جهاد
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- وبإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد ، عن أبیه جمیعاً ، عن جعفر بن محمّد ، عن آبائه علیهم السلام فی وصیّة النبی صلّى الله علیه وآله لعلی ، قال : یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد .
امام صادق علیه السلام به نقل از اجداد بزرگوارش علیهم السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، بهترین جهاد انسان این است که صبح کند و در فکر
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ رنجی ودردواندوهی وحتی نگرانی خاطری به مؤمن نرسدجزء اینکه خداوندبدان گناهانش رابزداید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه کاربدی کردی , کارخوبی انجام بده که آن بدی را پاک میکند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):چهارچیزاست که هرکس داشته باشداگرسرتا پا غرق گناه باشدخداوند آن گناهان رابه حسنه ونیکی تبدیل میکند؛ راستی , حیا , خوشخویی وسپاسگزاری.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درپاسخ به مردی که پرسید:ای رسول خدا نجات درچی
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خوشبخت کسی است که اسلام راپذیرفته وبه قدر معاش خود درآمد دارد وقوای بدنش نیرومنداست.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خانه ای که درآن قرآن خوانده میشود, درنظر اهل آسمان چنان می نماید که ستارگان درنظراهل زمین.
امام رضا(علیه السلام):کسی که دنبال روزی می رودتا آبروی خودوخانواده اش را حفظ کند, اجروپاداشش از رزمنده ای که در راه خدا جنگ میکند بیشتراست.
امام صادق(علیه السلام):هرکس دنیا راطلب کندبه قصداینکه آبروی خودرا ازمر
امام رضا(علیه السلام):هرکس نتواندکفاره گناهان خودرا بپردازدبایدبرمحمدوآلش درودفراوان بفرستدکه آن گناهان را منهدم  می سازد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):اگرنمازگزار میدانست چه رحمتی اورا فرا گرفته , سرازسجده بر نمی داشت.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس درکارخیری به رویش گشوده شودبایددراستفاده ازاین فرصت بشتابد زیرا او نمیداندکه این در کی به رویش بسته میشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندتبارک وتعالی هرگاه ماندگاری یا رشدمردمی ر
میلادخجسته ومسعودحضرت علی
اکبر (علیه السلام )روزجوان برشما ارادتمندان به خاندان عترت وطهارت مبارکباد


علی بن ابراهیم عن ابیه عن النوفلی عن السکونی عن ابی
عبدالله عن آبائه علیه السلام قال رسول الله (صلی اللله علیه وآله وسلم )من اتی
الجماعه ایمانا واحتسابا استانف العمل.
سکونی ازامام صادق (علیه السلام )ازپدرانش نقل
کرده است که پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم )فرمود:هرکس ازروی ایمان وبرای
خشنودی خدابه نمازجماعت حاضرشود ،اعمال خودراازس
نامه ابی بکر به پدرش برای بیعت و پاسخ دندانشکن ابی قحافه در دفاع از امیر المومنین علیه السلام به او
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أبا قحافة كان بالطائف لما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله وبویع لأبی بكر، فكتب ابنه إلیه كتابا عنوانه " من خلیفة رسول الله إلى أبی قحافة. أما بعد فإن الناس قد تراضوا بی، فإنی الیوم خلیفة الله، فلو قدمت علینا كان أقر لعینك " قال: فلما قرأ أبو قحافة الكتاب قال للرسول: ما منعكم من علی؟ قال: هو حدث السن وقد أ
امام مهدی عجل الله فرجه خلیفه عدل‌گستر خداوند (به روایت اهل تسنن)
ابی داود سجستانی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
٤٢٨٥- حدَّثنا سهلُ بنُ تمام بنِ بَزِیع، حدَّثنا عِمرانُ القطَانُ، عن قتادةَ، عن أبی نَضرَةَ عن أبی سعیدٍ الخدریِّ، قال: قال رسولُ الله - صلَّى الله علیه وسلم -: المهدیُّ منِّی أجْلَى الجَبهَةِ، أَقنَى الأنفِ، یملأُ الأرضَ قِسطْاً وعَدلاً، كما مُلِئَت جَوْراً وظُلماً، یملِكُ سبعَ سنین.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمو
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ای علی! اگر بعدازمن تونبودی مؤمنان شناخته نمی شدند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):علی ستون دین است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کمترین کفراین است که انسان ازبرادرش سخنی بشنودوآن رانگه داردتااورا با آن سخن رسواکند.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):ای مردم! همانامن درمیان شمامانندهارونم درمیان فرعونیان وهمچون باب حطه ام درمیان بنی اسراییل وچونان کشتی نوح درمیان قوم نوح. منم آن نبإ اعظم وآن صدیق اکبر, بزودی آنچه راوعد
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکس ما اهلبیت رادوست داردبایدچون ماعمل کندوجامه پارسایی برتن کند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نخستین موجودی که خدای عزوجل بیافرید, ارواح مابودو آنگاه آنهارابه توحید وتمجیدخودگویا کردسپس فرشتگان راخلق فرمود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):شراب وایمان هرگز در درون یا دل کسی باهم جمع نمیشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):شراب خوار به گوگرد می ماند.به او نزدیک نشویدکه شمارا بدبو میکند هم چنانکه گوگرد بدبو میکند.
ام
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
پیامبر(صلی الله علیه وآله):بهره مندترین مردمان از اسلام , ایرانیان هستند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ای مردم! به نظرشمافقیرکیست؟ عرض کردندمردی که ثروتی ندارد. فرمود:نه فقیرحقیقی کسی است که ازمال خود چیزی به حساب خدا پیش نفرستد.اگرچه پس از او مال بسیاری بماند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خانه ای که درآن قرآن خوانده میشود درنظراهل آسمان چنان می نماید که ستارگان درنظر اهل زمین.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن را سه وقت است:وقتی که با پرو
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
بسم الله
نویسنده: آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(رحمت الله علیه)
ماه شریف شعبان برای سالک الی الله بسیار با ارزش است. یکی از شبهای قدر در این ماه می باشد و کسی در آن متولد شده که خداوند بواسطه او وعده پیروزی به تمامی دوستان، پیامبران و بر گزیدگانش - از زمانی که پدر ما حضرت آدم )علی نبینا و آله وعلیه السلام) در زمین ساکن شده - داده است. و وعده داده، بوسیله او بعد از پر شدن زمین از ظلم جور، آن را پر از قسط و عدل نماید. از مقام آن همین بس که ما
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ازمانیست کسی که در امانت خیانت کند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):اگراندازه رحمت خدا را بدانیدهرآینه برآن تکیه خواهیدکردوجزء اندکی عمل نخواهیدکردواگراندازه خشم خدا رابدانیدهرآینه خواهیدپنداشت که هرگزنجات نمی یابید.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آنکه باخودیک رنگ نباشدبا دیگران نیز یک رنگ نیست.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکس معاشرتش نیکوباشد برادرانش بسیارشوند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کرفس بخورید, زی
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):به محبت وعشق به ما اهلبیت روی بیاورید, زیراکسی که خدارا با چنین خصلتی ملاقات کند داخل بهشت گرددوازشفاعت مابرخودارشود.قسم به خدایی که جانم در دست اوست جزءبامعرفت به حق ماهیچ کس ازعمل خودبهره ای نخواهدبرد.  امالی شیخ مفیدص۴۳
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):هرگاه بنده ای درمیان رکن ومقام هزارسال به عبادت خدا بپردازد تااز زیادی بندگی خدابه مشک خشکیده ای بماندوباخدادرحالی ملاقات کندکه کینه ی آل محمدرا دردل داردخد
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداو
یا علی گفتن حلقه‌ی در بهشت
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۱۳- حدثنا أبی (رحمه الله)، قال: حدثنا عبد الله بن الحسن المؤدب، عن أحمد بن علی الاصبهانی، عن إبراهیم بن محمد الثقفی، قال: حدثنا محمد بن داود الدینوری، قال: حدثنا منذر العشرانی، قال: حدثنا سعید بن زید، عن أبی قنبل، عن أبی الجارود، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، عن النبی (صلى الله علیه وآله)، قال: إن حلقة باب الجنة من یاقوتة حمراء على صفائح الذهب، فإذا دقتالحلقة على الصفحة طنت وقالت: یا
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که عمرخودرا درطلب دنیاصرف کند, دراین معامله زیان کرده وتوفیق را از دست داده است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نمازپرچم اسلام است. مؤمن واقعی کسی است که دل به آن دهدومراقب حدود و آداب وقت آن باشد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):اگرنمازگزاربداندچه اندازه مشمول جلال الهی است هرگز راضی نمیشود که سراز سجده بردارد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکه ازحفظ راز خودناتوان باشد ازحفظ راز دیگری ناتوان تر است.
پیامبر(صل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها