نتایج جستجو برای عبارت :

الکی مثلا پسته :/

به یاد ایام کودکی که پسته از مغازه میخریدم به مامان گفتم یدونه از اون پاکت های کوچیک پسته برام بخره .. وقتی که آورد و بازش کردم همش ده دونه پسته داخلش بود! داشتم آخرین دونه پسته رو میخوردم .. برگشتم که پاکتش رو جمع کنم که دیدم عه یدونه دیگه پسته ته پاکته و چشام قلبی شد!
ویژگی های محصول پسته اکبری خام
وزن خالص پسته اکبری خام: ۵۰۰ و ۹۰۰ گرم
وزن با بسته بندی: ۵۰۰ و ۹۰۰ گرم
شیوه نگهداری: طریقه نگهداری پسته در خانه بسیار ساده است،می توانید پسته خریداری شده را در ظروف در بسته به مدت طولانی نگهداری کنید.
مناسب برای: همه افرد. که به دنبال تقویت حافظه خود هستن. و به ویژه برای کسانی که از کم خونی رنج میبرن.
زمان ماندگاری: یک سال
سایر توضیحات: این نوع پسته درجه یک و به صورت یک دست است.
 
درباره محصول
این محصول در باغات چا
تاریخچه :پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می‌گرفته است. جنگل‍های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم ‍مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصور می رود که درخت پسته حدود 4-3 هزار سال قبل درایران اهلی شده و مورد کشت وکار قرارگرفته است.
ارزش اقتصادی :پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات دارا می باشد. این محصول بخش عمده ای از صادرات غیرنفتی را تشکی
نام محلی که در آن رشد کرده، نام اعضای
بدن که شباهت زیادی به شکل ظاهری پسته دارد، رنگ آن، شباهت پسته به اشیا و نام
افرادی که برای اولین بار آن را شناسایی کرده اند. کشورهای زیادی مشغول تولید پسته
و صادر کردن آن هستند مانند: ایران، چین، آمریکا، سوریه، یونان، افغانستان و ...،
اما در میان این کشورها آمریکا بیشترین مصرف پسته را دارد و ایران هم بزرگ ترین
صادر کننده ی پسته شناخته شده است. مصرف پسته به صورت تازه هم علاقه مندان
مخصوص خود را دارد، در اواخ
بارش مطلوب باران باعث رونق پسته #زرند شد
فرماندار زرند : میزان بارندگی‌ها در شهرستان زرند در سال جاری افزایش قابل‌توجه دارد و باغ‌ها به‌خصوص در بخش تولید پسته در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند.
حبیب‌الله خنجری افزود: در این شهرستان ۴۰ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که ۳۷ هزار هکتار از این باغ‌ها بارور هستند و پیش‌بینی ما برداشت ۲۲ تن پسته در مجموع باغ‌های شهرستان است.
وی تصریح کرد: وضعیت باغ‌ها با نظارت جدی کارشناسان جهاد کشاورزی مطلوب ا
پسته فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله به طور خلاصه خواص مغز پسته  را برای سلامتی و لاغری، کودکان، زنان باردار و پوست و مو شرح داده ایم.
خواص پسته برای پوست و مو
1. آکنه و جوش صورت
2. جوان سازی پوست صورت
3. سرطان و عفونت پوست
4. مرطوب کننده طبیعی پوست
5. ضد آفتاب طبیعی
6. تقویت و افزایش رشد مو
7. نرم کننده طبیعی مو
8. درمان ریزش مو
خواص دارویی و درمانی پسته برای بدن
9. مفید برای نوزادان و کودکان
10.مفید برای جنین و زنان باردار
11. تقویت کننده نی
ابعاد پنهان جنگ نرم:
جلوه های آشکار و اعلام شده جنگ نرم بسیار است و بنا به تکرار آنها ندارم ولی برخی وجوه آن کمتر مورد توجه قرار میگیرد که در این صفحه به مواردی از آن اشاره میکنم:
1- استانداردهای جهانی
مثلا قارچ آفلاتوکسین که در مجاورت هوا و اشیاء آلوده بر روی مواد غذایی می‌نشیند اگر از حدی بیشتر شود برای سلامتی مضر خواهد بود . اما میزان خطرناک بودن آن برای هر ماده غذایی به نسبت مواد تشکیل دهنده و نیز میزان مصرف متفاوت است. این میزان را یک موسس
 
من اگر 79 سال از خدا عمر می گرفتم خیلی هم آدم نیکوکار و خیر و خدمتگزاری به ملت می بودم دیگر از خیر خدمت رسانی !! به مردم در آن سن و سال می گذشتم و می رفتم یکم در لاک خودم و فکر تقسیم دارایی هام و ارث و میراثم بین فرزندانم می افتادم ...یک باغ پسته می خریدم اگر نداشتم! یک تخت می گذاشتم در سایه ی باغ و آنجا پسته می شکستم و جای مردمانی که پسته در ابر آرزوهایشان بود را خالی می کردم!همین جای کسی را خالی کردن خودش امر بزرگی است ... هر کسی دل ندارد در خوشی هایش
آیا آجیل ها چاق کننده هستند؟
صورت کلی انواع آجیل فواید زیادی برای بدن دارند و مصرف مرتب آنها لازم است. در پایین میزان کالری هر کدام از آجیل ها(در 100 گرم) را مشاهده میکنید و میتوانید با توجه به کالری آنها، در انتخاب میزان مصرف آنها، دقت بیشتری نمایید.آجیل فروشی در اصفهان
بادام بو داده: 600 کالری
بادام خام: 578 کالری
بادام زمینی: 586 کالری
بادام هندی: 574 کالری
گردو: 654 کالری
کشمش: 325 کالری
پسته بو داده: 568 کالری
تخمه کدو: 522 کالری
فندق: 664 کالری
تخمه آفتاب
خرید و فروش پسته افزایش پیدا کرد
با استفاده از کود های مناسب براشت محصول پسته بسیار مناسب بوده است . در اولین روز معاملات گواهی های سپرده پسته در بورس کالای ایرانی ، پسته های فندقی سی و دو -سی با نماد طلای سبز زرند دیسکاوری و معامله شد و تاجران تا پایان این معاملات روزانه سه هزارو هشتصد عدد گواهی سپرده پسته را خرید و فروش کردند. تاجران در همان روز معامله کردند که قیمت هر کیلوگرم آجیل پسته سی و دو -سی در کمترین حد به قیمت نهصدوهجده هزار و نهصدوچ
پسته یکی از خوشمزه ترین و جذاب‌ترین خشکبارهایی است که هر کدام از ما امتحان کرده‌ایم؛ و طعم و عطر خاص و ترد بودن جالب پسته همیشه خاطرات خوشمزه‌ای را در ذهن ما ایجاد کرده است. هم پسته تازه که برای رسیدن به مغز خوشمزه و نرم آن ابتدا باید پوست لطیفش را جدا کرد برای همه‌ی ما جذاب است و هم پسته های مختلفی که در آجیل شب عید در خانه‌ی مادربزرگ و پدربزرگ خودنمایی می کنند.
از هر سمتی که به پسته نگاه کنیم، جز طعم فوق‌العاده و جذابیت‌های متفرقه‌ای که
Fresh Pistachio – 500 gr
⭐⭐⭐⭐⭐
ویژگی های محصول:
خرید با تخفیف ویژه پسته تازه – 500 گرم
Fresh Pistachio – 500 gr
دسته بندی محصول :
#خوردنی_و_آشامیدنی
برای خرید با تخفیف ویژه پسته تازه – 500 گرم
Fresh Pistachio – 500 gr یا دیدن جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر یا بر روی عنوان محصول کلیک کنید.پسته تازه – 500 گرم
Fresh Pistachio – 500 gr
[عکس 320×320]
دیدن توضیحات و تخفیف برای خریدنمشاهده مطلب در کانال
عارضه لکه پوست استخوانی یا اضمحلال پوست استخوانی میوه پسته Endocarp Lesion طی چند سال اخیر در مناطق پسته کاری کشور شیوع پیدا کرده است. این عارضه تاکنون بر روی ارقام کله قوچی، احمدآقای، عباسعلی و فندقی مشاهده شده و خسارت آن بر روی ارقام کله قوچی، عباسعلی و احمد آقائی شدید می باشد.
علائم عارضه از مرحله شروع تشکیل پوست استخوانی تا سخت شدن آن به صورت سیاه شدن پوست استخوانی از قسمت راس به سمت قاعده میوه که حدوداً تا دو سوم آن را می پوشاند مشاهده شده و سپ
 
 
شاید شما هم به کاشت درختان و گل و گیاه علاقه داشته باشید.
و یا شاید شما کاشت درختان و گیاهان را به صورت حرفه ای دنبال می کنید.
در میان انواع درختان میوه محدود درختانی هستند که از نظر اقتصادی و توجیه اقتصادی به پای درخت پسته برسند.
شاید گزاف نگفته باشیم اگر بگویم هیچ میوه به اندازه پسته ارز وارد کشور نمی کند.
اگر نیم نگاهی به ارزش محصولات صادراتی بیندازید می بینید که بعد از نفت و قالی رتبه سوم ارز آوری را به خود اختصاص داده است.
به طور گلی اکث
شناخت آفات درخت پسته
درختان پسته همیشه توسط تعداد زیادی از آفت مخصوصا حشرات مورد حمله قرار می گیرند. ضررات آفات و نبود اطلاعات کافی از کنترل آفات و بیماری ها یکی از بزرگترین و مهم ترین مشکلات کشاورزان است.
پر اهمیت ترین ضررات آفات پسته مضرات کیفی و کمی هستند. مضرات کیفی شامل زیاد شدن درصد پوکی و ناخندانی و ضررات کمی مانند کم شدن عملکرد حاصل از ریزش خوشه‌ و میوه‌ و همین طور میتواند سبب ضعف و خشک شدن سرشاخه‌ و سبب از بین رفتن کامل درختان بارور
 
 
بچه که بودیم برای خرج خانه پسته می شکستیم ، گاهی وقتها پسته ها زیر چکش خرد می شد . این طور وقتها محمود اخمهایش را در هم می کشید و می گفت : « چکار می کنی ، مواظب باش ، این مال مردمه ، حق الناسه » یا می گفت :« نکنه از این پسته ها بخوری اگر صاحبش راضی نباشه جواب دادنش توی اون دنیا خیلی سخته ».
 
سردار رشید اسلام شهید حاج محمود کاوه
انواع پسته
چهار نوع پسته در ایران تولید می شود :فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی
خواص دارویی پسته برای بدن
 
ارزش غذایی پسته :
حاوی مواد مغذی،مانند:
کربوهیدراتها، پروتئین، اسیدهای آمینه ،چربی و فیبرهای رژیمی می باشد.
پسته همچنین غنی از مواد معدنی ،پتاسیم، آهن، کلسیم ،روی ،مس و سدیم هستند.
این آجیل، دارای ویتامین های ضروری ،مثل:ویتامین ث ، ب6، آ، کا، تیامین، فولات، کولین ،اسید و بتایین است .
در 100 گرم مغز پسته منابع زیر موجود است :
مواد چرب 54
پسته بر اساس میزان باز بودن شکاف پوسته به سه دسته پسته خندان، نیمه خندان و ناخندان تقسیم می شود. پسته های خندان در تولید پسته، پسته های مطلوب در نظر گرفته می شوند ولی پسته های کم خندان و ناخندان به دلیل پایین بودن کیفیت جدا می شوند. اما قبل از اینکه به این بحث در سایت پسته دون بپردازیم بیاید با هم نگاهی به تاریخچه پسته داشته باشیم.
 
تاریخچه
اولین نشانه های وجود پسته در جهان، قطعه چوب نیم سوخته ای متعلق به دوران پارینه سنگی است که در حدود
پسته گیاهی نیمه گرمسیری از خانواده آناکاردیاسه و جنس پیستاسیا که با شهرت بی نظیر خود، نام سرزمین ما را در اقصی نقاط دنیا بر زبان‌ ها جاری می‌سازد و در میان همه اقلام خشکبار، به سلطان مغزها شهرت دارد. ارقام پسته ایران یکی از بهترین پسته های دنیا از نظر مزه، طعم و بو است و خشکباری بسیار خوشمزه و بسیار مطبوعی در بین مردم کشورهای مختلف به ویژه در اکثر کشورهای غنی و ثروتمند دنیا با ارزش تغذیه‌ای بسیار عالی محسوب می شود.
اهمیت صادراتی پسته
در حقی
21نوامبر


پسته به عنوان یکی از مهم ترین خشکبار در ایران و جهان شناخته می شود و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. ایران یکی از بزرگ ‌ترین و مهم ترین صادرکنندگان پسته در سطح جهان به شمار می آید و حتی می توان گفت بهترین نوع پسته جهان متعلق به ایران است. علاوه بر این پسته یکی از اجزای مهم آجیل‌های شور و شیرین است که در دو نوع خام و بو داده تولید می گردد. آشنایی با انواع پسته موجود در ایران می تواند اطلاعات بیشتری را در خصوص این خشکبار با ار
من الان فهمیدم که ترایپوفوبیا دارم. (Trypophobia)
نکته جالب اینجاست که این ترس رو من از بچگی داشتم و حتی فکرشم نمیکردم که این ترس های به ظاهر بی ربط همشون بهم مربوط باشن!
وقتی بچه بودم تو حموم موهام رو که میشستم و یک دسته از موهام رو نگاه میکردم، میدیدم شبیه حفره حفره شدن و واقعااااا میترسیدم
چندسال پیش ها، حدودا سال ۹۲ بود که دوستم یک ایمیلی برام فرستاد در مورد اینکه لباس زیر رو وقتی میگیرین اول بشورینش بعد استفاده کنین. چون یک زنی تو امریکا یک کرم
بصورت کلی این بسته آموزشی شامل موارد زیر میشود :
☼ آشنایی با تاریخچه کشت درختان پسته در
ایران
☼ آشنایی با ارزش اقتصادی پسته در ایران
☼ آشنایی با سطح زیر کشت درختان پسته در
ایران
☼ آشنایی با نحوه آماده سازی زمین
☼ آشنایی با نحوه پیاده کردن نقشه کاشت
☼ آشنایی با شرایط آب و هوایی مورد نیاز
درخان پسته
☼ آشنایی با ارزش غذایی پسته
☼ آشنایی با گیاه شناسی پسته
☼ آشنایی با گونه های پسته در ایران


برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس
مدیرجهاد کشاورزی زرند گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح ۱ هزار ۷۰۰ هکتارباغ پسته بالغ بر ۱ هزار تن مغز سبز پسته (کال) برداشت شود.
علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از آغاز برداشت مغز سبز در این شهرستان خبر داد و گفت: از ۳۴هزار هکتار سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان زرند حدود ۵ درصد محصول پسته این شهرستان بصورت مغز سبز (کال) برداشت می‌شود .
او افزود: مغز سبز پسته با قیمتی گرانتر در بازار‌های داخلی و کشور‌های اروپایی و چین عرضه می‌شود.
نام پسته
به گفته (برتولد لوفر) ایران شناس
امریکایی که کتابی درباره ایران در سال 1926
منتشر کرده است پسته از ادوار باستان
در ایران حایز اهمیت بوده و لفظ پسته در زبان های یونانی , لاتین و سایر زبان های
اروپایی از نام پسته ایرانی گرفته شده است. نام این درخت در پارسی قدیم پیستاکا و
در پارسی میانه یا پهلوی پیستاک بوده است. و در پارسی امروز پسته تلفظ می شود.


برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس محصول اینجا را کلیک کنید
.
( ارزش غذائی پسته)خشکبار منبع مناسبی برای مواد غذایی از جمله پروتئین، ویتامین و مواد معدنی لازم برای سلامت انسان می باشد، درخشکبار منبع چربی های اشباع نشده است و مفید برای پایین آوردن کلسترول و کاستن از خطر بیماری های قلبی است خشکبار اگر به گونه ای منطقی به عنوان جزئی از برنامه غذایی متعادل گنجانیده شود بیش از هر غذای دیگر مانع افزودن به وزن بدن خواهد شد.
از جمله خشکبارها به دلیل اهمیت آن از نظر ارزش غذایی و بهداشتی مصرف روزافزونی دارد پسـت
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید. 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد شده): یک ق س
 
اد
فرماندار میامی  نیز در این مراسم، گفت: باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی به کسب و کارهای جدید دراین شهرستان با توجه به ظرفیت‌های بخش‌های مرکزی وکالپوش فراهم شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های فراوان شهرستان به خوبی استفاده کنیم.
 
همایش یک‌روزه پسته کوهان از روستاهای توابع میامی هم‌زمان با شامگاه پنج‌شنبه با حضور نماینده شاهرود و میامی در مجلس، مدیرکل دفتر دهیاری‌ها و شهرداری‌های استانداری سمنان، فرماندار میامی و مسئولان شهرست
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید.
میزان سرو: 2 نفر 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد
شنایی با مهمترین ارقام پسته
☼ آشنایی با روش تکثیر و ازدیاد درختان
پسته
☼ آشنایی با روشهای کاشت و تولید نهال
☼ آشنایی با انواع روش صحیح پیوند
درختان پسته
☼ آشنایی با عملیات بعد از پیوند
☼ آشنایی با سال آوری درختان پسته
☼ آشنایی با هرس درختان پسته
☼ آشنایی با انواع آبیاری درختان پسته
☼ آشنایی با نکات مهم آبیاری


برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس محصول اینجا را کلیک کنید
.
☼ آشنایی 
اصلی ترین معیار های خرید پسته کدامند؟
چگونه می توان یک خرید موفق داشت؟
اگر شما قصد خرید پسته را داشته باشید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا یک محصول خوب و با کیفیت و با قیمت مناسب خرید کنید
در ایران بیش از 90 گونه پسته یافت می شود که از مهمترین پسته های تجاری می توان به پسته احمد آقایی، پسته اکبری، پسته فندقی، و پسته کله قوچی اشاره کرد
خرید پسته اکبری به علت درشت بودن معمولا از قیمت بالای نسبت به ارقام دیگر برخوردار است.
خرید پسته کله قوچی
گیاه شناسی درخت پسته
با توجه به اهمیت بازار پسته لازم است در ابتدا درخت پسته از لحاظ گیاه شناسی مورد بررسی قرار گیرد.پسته یکی از محصولات مهم در تیره پسته سانان است. تیره پسته سانان با حدود 60 جنس و نزدیک به 600 گونه، تیره ای مهم در بین گیاهان می باشد. پسته به صورت خودرو در شمال شرقی ایران و آسیای مرکزی و افغانستان وجود دارد.
پسته گیاهی دو پایه است و از نظر گیاه شناسی میوه پسته در ردیف میوه های شفت طبقه بندی می شود. درخت پسته دارای مرکب شانه ای است و
من مطمئنم اگر کرونا نگیریم قطعا به خاطر این همه میوه و مواد مغذی یه بیماری عجیب غریب دیگه خواهیم گرفت.
از وقتی اعلام کردن کرونا به ایران رسیده، مادرِ عزیز هر وقت از کنارم رد میشه یه بشقاب میزاره جلوم میگه بخور
میگم مادر جان پرتقال و سیب و فلان و بیسار آوردی گفتی برای کرونا خوبه ولی آخه پسته؟ پسته برای مغز خوبه نه برای جلوگیری از کرونا.
میگه از کجا میدونی، حالا بخور ببینیم تاثیر داره یا نه، اگر خوردی و کرونا گرفتی مشخص میشه تاثیری نداره ولی اگ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
خواص پسته
 
پسته یکی از
انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و
عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن
نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.مصرف پسته می‌تواند مزایای
زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم،
کنترل وزن، محافظت در برابر بیماری دیابت و پرفشاری خون و بهبود گوارش است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پسته خ
سفارش پک های پذیرایی آماده
سفارش پک های پذیرایی آماده ایپک برای پذیرایی از مراسمات شما طراحی شده اند .
قطعا می دانید که برگزاری بسیاری از مراسمات برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
همه ما دوست داریم در جشن ها و مراسماتمان به میهمانانمان خوش بگذرد و در ذهنشان باقی بماند .
شما می توانید بجای زمان گذاشتن بر روی تهیه ملزومات میهمانی بر روی تشریفات مراسم پذیرایی تان فوکوس کنید .
و صفر تا صد برگزاری میهمانیهای خود را به ایپک باکس بسپارید .
 
ان
امروز مادر خانوم هوس پسته ی کوهی کرده بودن اونم به روش محلی..ینی باید توی هاونگ های سنگی با یه دسته ی خیلی سنگین بکوبیشدیشب و صبح یه دست درد عجیبی داشتم...از طرف دیگه مادر خانوم هم ماه اینده دستش عمل داره :(همین الان دست به کار شدم و یکم پسته کوهی کوبیدم زنگ زدم میگم مادر جان خیلی اماده کنم؟ میگه: فداتشم مامان تو دستت درد میکنه بذار خودم میام میکوبم... اخه مگه میشه به پای تو سجده نکرد؟؟؟
چجوری میشه شرمنده خوبی هات نبود؟؟
تو واقعا بهترین فرشته ای
آب و غذا از چالش های اصلی جوامع آینده بشری محسوب می گردد و برنامه ریزی درست در بخش کشاورزی می تواند موجب کاهش بخش زیادی از تهدیدات و چالش ها گردد. کشاورزی یکی از مقوله های اقتدار و امنیت ملی هر کشوری است زیرا تامین امنیت غذایی در گرو کشاورزی پایدار است. محصول پسته یکی از تولیدات کشاوزی مهم کشور محسوب می شود که می‌تواند نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور بازی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اهمیت این محصول را بیشتر بشناسیم.
 
بخش کشاورزی به دلیل
 
یه سری مشکل و درگیری دارم این روزا، برا اروم شدن دل هممون پلاس اعصاب خط خطیمون ممنون میشم دعا کنید:دی
دلم اتفاق خوب میخواد،
مثلا سیستمای دانشگاه یه هفته خرااب شن راحت شیم
یا بستنی شکلاتی خصوصا اون قیفیایی که نزدیک حرم امام رضا(ع) شبا بعد افطار تو سرما میخوردم
یا پیتزا پر پنیر
یا مثلا کادو بگیرم
یا مثلا ازین کیکایی اینستا نشون میده برش میدن از وسطش یه عالمه شکلات روون میشه ازونا بخورم
مثلا هوا خنک و بهاری بشه
یا مثلا کادو بگیرم.. خب میدونم گف
 
استخراج اسیدهای چرب حاصل از ضایعات پسته
ضایعات و بخش ­های مختلف درخت پسته به برگ­های تازه (FL)، برگ­های خشک شده (DL)٬ تنه (ST)٬ شاخه­ ها (BR)٬ پوسته­ چوبی طبیعی تازه (فرایند نشده)(FSN)٬ مغز تازه (FK) و پوسته چوبی فرایند شده (SP) طبقه بندی می­شوند.
مشخصات فایل

تعداد صفحات
2

حجم
17 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
صنایع غذایی

توضیحات کامل
کشور ایران از صادر کنندگان بزرگ پسته دنیا به حساب می ­آید که در حدود 70 درصد پسته دنیا را تامین می­کند. با توجه به ا
سطح زیر کشت پسته
در حال حاضر سطح زیر کشت پسته ایران
بیش از 360000 هکتار می باشد که استان کرمان با مجموع بیش از 270000 هکتار باغ های
بارور وغیربارور 77 درصد محصول کل کشور را تولید و به عنوان مهمترین منطفه پسته
کاری ایران ودنیا محسوب می شود. ضمناً سایر استانهای پسته خیز عبارتند
از:یزد.خراسان.فارس.سمنان.سیستان وبلوچستان.قزوین.مرکزی.اصفهان و قم می باشند که
بیش از 90000 هکتار سطح زیر کشت باقیمانده را به خود اختصاص می دهند
* خسارات عمده ای که سرمای دیررس و
گ
سطح زیر کشت پسته
در حال حاضر سطح زیر کشت پسته ایران
بیش از 360000 هکتار می باشد که استان کرمان با مجموع بیش از 270000 هکتار باغ های
بارور وغیربارور 77 درصد محصول کل کشور را تولید و به عنوان مهمترین منطفه پسته
کاری ایران ودنیا محسوب می شود. ضمناً سایر استانهای پسته خیز عبارتند
از:یزد.خراسان.فارس.سمنان.سیستان وبلوچستان.قزوین.مرکزی.اصفهان و قم می باشند که
بیش از 90000 هکتار سطح زیر کشت باقیمانده را به خود اختصاص می دهند
* خسارات عمده ای که سرمای دیررس و
گ
توضیحات بیشتر
:
اقلیم مناسب مورد نیاز پسته
اولین قدم برای احداث باغهای پسته
شناخت دقیق از شرایط آب و هوایی منطقه می باشد و انجام هر گونه فعالیتی بایستی با
آگاهی از وضعیت اقلیمی مناطق صورت پذیرد در غیر اینصورت سرمایه گذاری ، با ریسک
پذیری زیادی همراه خواهد بود. در جدول زیر شرایط محیطی مناسب ، قابل تحمل و
نامناسب کاشت پسته ارائه شده است.

برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس محصول اینجا را کلیک کنید
.
 
قیمه نثار خوراکی اصالتاً قزوینی است. این خوراک با برنج و گوشت و خلال بادام و پسته و پیاز داغ تهیه می‌شود.
مواد لازم
500 گرم گوشت مغز ران
2 قاشق غذاخوری خلال پرتقال شیرین شده
6 پیمانه برنج
1 قاشق غذاخوری دارچین، هل و زیره
100 گرم کره
1 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری گلاب
2 قاشق غذاخوری خلال پسته
2 قاشق غذاخوری زرشک
2 قاشق غذاخوری خلال بادام
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
2 قا
مواد لازم برای درست کردن کالباس خانگی
مرغ :1 عدد متوسط
سیردرشت:3 تا 4 حبه
باقلا یا مغز پسته سبزخام :1 ق غ
هویج پخته و خرد شده:یک و نیم  ق غ 
مغز نان ساندویجی خرد شده:3 ق غ
نمک ، فلفل سیاه و قرمز به همراه سایر ادویه جات:به میزان دلخواه

 
ادامه مطلب
مواد لازم :برای 4 نفر
خلال پسته و بادام:2قاشق سوپخوری/روغن:2قاشق سوپخوری/زرشک:2قاشق سوپخوری.
زعفران :به میزان لازم/رب گوجه فرنگی:1قاشق غذاخوری/گوشت قیمه ای خرد شده:1 پیمانه.
پیاز خرد شده:1قاشق سوپخوری/برنج دم کشیده:3 پیمانه/ادویه :به میزان لازم.
خلال پوست پرتقال:2قاشق سوپخوری.
طرز تهیه: 
گوشت را با روغن تفت میدهیم و سپس دو پیمانه اب به ان اضافه می کنیم و می گذاریم تا بپزد.
پیاز داغ،خلال بادام و پسته و پوست پرتقال،رب گوجه فرنگی ،زرشک و نمک را می افزای
بابا بخاری اتاقم که داده بود درستش کنن رو امشب وصل کرد. حالا هم هی میاد چک میکنه ببینه خوب شده یا نه:***مامان امروز بیرون بود با ستاره واسه خرید و بعدشم داییم رو بردن بیمارستان چون دلش درد میکرد. خلاصه کم خونه بود و من کلییی منتظرش بودم تا بیاد. اخر وقتی زنگ زدم گفت تو راهم انقد خوشحال شدم و رقصیدم
 
عصر با ستاره میوه کاکتوس خوردیم که هیچم خوشمزه نبود، اما عوضش هم مامان و هم بابا واسمون پسته تر محبوبم رو خریدن. اونم وقتی که فکر میکردم دیگه امسال
آخرین جزییات بازار اقلام اساسی در ایام پایانی سال/ آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟آخرین بررسی‌ها از سطح بازار عمده فروشی‌های مولوی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۳ تا ۲۰ هزار، برنج پاکستانی ۸ تا ۱۱ هزار، برنج هندی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰، شکر ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، قند ۵ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰، لیموعمانی ۶۰ هزار، نخود ۱۰ تا ۱۲ هزار، لوبیا قرمز ۱۳ تا ۱۵ هزار، لوبیا چیتی ۱۲ تا ۱۵ هزار، عدس ۸ تا ۱۰ هزار، لپه ۱۰ تا ۱۳ هزار، رب گو
صادرات پستهما در این مطلب قصد داریم در رابطه با صادرات پسته و خشکبار با شما گفت و گو نماییم . به صورت کلی برای صادرات خشکبار به خارج از کشور، نیازمند دانستن قوانین بسیاری هستیم که می تواند به ما در تسریع فرایند صادرات کمک بسیاری نماید. پس از دانستن نکاتی کلی از صادرات خشکبار، می توانید در رابطه با صادرات پسته، اطلاعاتی مفید را نیز کسب نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا از این نکات بیش تر بدانیم.
برای صادرات خشکبار بهتر است آن ها را در بسته های
 آشنایی با کاربرد علف کش ها
☼ آشنایی با تغذیه درختان پسته
☼ آشنایی با عناصر غذایی مختلف
☼ آشنایی با آفات درختان پسته
☼ آشنایی با بیماری های درختان پسته
☼ آشنایی با علائم رسیدن میوه و زمان
برداشت
☼ آشنایی با مرحله برداشت محصول
☼ آشنایی با مرحله فرآوری
☼ آشنایی با نحوه درجه بندی بسته بندی و
انبارداری
برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس محصول اینجا را کلیک
کنید .  
اعتمادآنلاین| محسن جلال پور در تازه‌ترین یادداشت تلگرامی نوشت: «فرآیند جمع‌آوری پسته از اوایل این هفته شروع شده و جنب و جوش خاصی به استان کرمان داده است. هرچند کار در برخی مناطق گرم‌تر کرمان از اول این هفته شروع شده اما خیلی‌هاامسال ۱۰ تا ۱۵ روز دیرتر از سال‌های قبل کار را آغاز کرده‌اند.
احتمالا امسال بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن پسته در کشور خواهیم داشت هرچند برخی معتقدند ممکن است محصول امسال از این میزان هم بیشتر باشد. سال گذشته که سال خوبی ن
پسته نوعی میوه درختی است که دارای مزایای سلامتی زیادی است. پسته منبع عالی پروتئین ، آنتی اکسیدان و فیبر است.
تحقیقات نشان می دهد که مردم هزاران سال است که پسته می خورند. امروزه مردم آنها را در انواع غذاها از سالاد گرفته تا بستنی مصرف می کنند.
در اینجا 10 مزیت علمی از خوردن آجیل پسته آورده شده است.
مزایای پستهطبق علم ، پسته ها عبارتند از:
1. سرشار از مواد مغذی استپسته از نظر غذایی غنی است.پسته حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است.
براساس اعلام وزارت کش
+به وقت شنبه دوازده بهمن ماه
با تلفن صحبت میکردم ،هردو افتاده بودن روی فاز شیطنت و سربه سر گذاشتن من.
من دارم تلفنی حرف میزنم و اون دو  با من در حال جنگ‌،دیگه نمیشد  ادامه بدم ،از زهرا عذر خواهی کردم و به زهرا  گفتم بعدا خودم تماس میگیرم.
هردوشون دعوا کردم  و تنبیه شدن به یه ربع رفتن داخل اتاق ، رفتم سراغ تلفن و زنگ زدن دوباره به زهرا ،صدا به گوشم میرسه مامان ازشون میخواد بیان بیرون هر دو با مظلوم‌نمایی میگن:  عمه   گفته یه ربع بمونیم اتاق،آر
قیمه نثار خوراکی اصالتاً قزوینی است. این خوراک با برنج و گوشت و خلال بادام و پسته و پیاز داغ تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه قیمه نثار را به شما آموزش دهیم تا با این غذای محلی و خوشمزه ایرانی بیشتر آشنا شوید.
در قزوین ادویه‌ای موجود هست به نام ادویه مخصوص قیمه نثار که اگر بتوانید نوع مرغوب آن را پیدا کنید، خوراک شما بی‌نهایت خوش عطر می‌شود. این خوراک درگذشته جزو خوراک‌های تشریفاتی محسوب می‌شد و در عروسی‌ها هم به عنوان شام عرو
حمید ملانوری در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: 80 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در رفسنجان داریم که عمده اشتغال شهرستان را در بخش کشاورزی شامل می‌شود.برای اطلاعات بیشتر در مورد چاپ سررسید و سالنامه برروی لینک کلیک نمایید.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی بیان داشت: در بخش پرورش دام و طیور نیز زمینه‌های اشتغال در این شهرستان فراهم است و این اشتغال نشاط و رونق کسب و کار در حوزه کشاورزی ر
 
 
مثلا با حال خوب بیدارشی وروزتو شروع کنی.
 
قطعه مورد علاقتو گوش کنی.
 
روی نیمکت دلخواهت توی پارک بشینی چشماتو ببندی وعطر پاییزو نفس بکشی .
 
ورزش کنی و مردمو دوست داشته باشی...
 
مثلا توی پیاده رو از دختربچه غریبه عکس بگیری ودلت بره برای لبخند ونگاهش ...ببوسیش.
 
و قطعه مورد علاقتو گوش کنی.
 
به هوای خرید گل نرگس بری گل فروشی ولی چشمت خیره کاکتوسا بشه...
 
مثلا آشپزی کنی و دست پختتو دوست داشته باشی  .
 
غروب پیاده روی کنی و با حوصله  از  دست فروش
پرسشگرانه ازم میپرسه  چرا امروز اینقدر بداخلاق شدی؟!
حتی پسته هم متوجه  شده، مثل  همیشه نبودم.
من بداخلاق نشدم عزیزم ،این جوابُ بهش گفتم و  به فکر فرو میرم واقعا من اینروزا چرا اوکی نیستم؟!
دلتنگی
انتظار
آزمون
درس 
حتی سینما دیشب ،شام دسته جمعی دیشب  ،برد پرسپولیس... حالم خوب نکرد!!
 
+۱۳آذر حوالی ظهر  اوج پاییز بود ....
+یادداشت شماره ۴۷
مواد لازم:برای 4 نفر.
برنج:4 پیمانه/ران و سینه مرغ :800 گرم/روغن :4 قاشق غذاخوری.
نمک و فلفل: به میزان لازم/کشمش ریز پلوی:یک دوم پیمانه/خلال پرتقال یا نارنج:یک دوم پیمانه.
خلال پسته:1 بسته/خلال بادام: 1 بسته/زعفران :یک دوم قاشق چایخوری.
طرز تهیه:
مرغ را بعد از پاک کردن و شستن با 1 قاشق کرفس،2 عدد هویج و 1 عدد پیاز
و کمی نمک اپز کرده و خرد می کنیم. خلال پوست پرتقال یا نارنج را تلخی گرفته
و با یک چهارم پیمانه شکر و کمی اب می جوشانیم تا شیرین شود. زرشک را با مقد
من با بعضی از صفاتی که رو حیوونا میذارن مشکل دارم و به نظرم این‌کار نامناسبه. مثلا یه جوری میگن خر نفهمه، انگار بقیه‌ی حیوونا اوقات فراغتشون رو به حل معادلات لگاریتمی می‌پردازن! یا مثلا همچین میگن کوالا‌ها فقط می‌خورن و می‌خوابن، انگار مثلا گوسفند‌ها هر‌ روز صبح ساعت ۵ بیدار میشن، یه چای تلخ می‌خورن، می‌رن بالا سر دکل نفت تا آخر شب!!
شیرینی نخودچی یک شیرینی ایرانی با بافتی نرم و پودری است که در دهان آب می‌شود و بیشتر در ایام عید نوروز مصرف می‌شود. در اصل این شیرینی برای قزوین است. این شیرینی با آرد نخودچی درست می‌شود و عطر هل و گلاب و طعم پودر پسته آن را از سایر شیرینی‌ها متمایز می‌کند.
به طور سنتی این شیرینی با کاتر شیرینی پزی به شکل شبدر شکل داده می‌شوند ولی اگر این شکل کاتر شیرینی پزی در اختیار ندارید، می‌توانید از انواع قلبی، ستاره‌ای و کاترهای شیرینی پزی به شکل
معجون عسل مغز برای ورزشکاران، افراد لاغر و کم‌خون بسیار مفید است و به تناسب اندام افراد به ویژه اشخاص لاغر کمک شایانی می‌کند.
معجون
عسل مغز ترکیبی از عسل طبیعی و چهار مغز پسته ، بادام ، گردو و بادام هندی
می باشد که سرشار از پروتئین و مواد معدنی بوده و بسیار مقوی و انرژی زا است. در ادامه با رویال برای معرفی خواص معجون عسل مغز همراه باشید.
عسل
جایگاه ویژه‌اى در سفره غذایی خانواده‌هاى ایرانى دارد. افرادی که عسل را
در میان وعده‌هاى غذایى خود
 
 
میگم:دنیا پسته...
خیلی پست.
من روزای پست رو دیدم
شبای سیاهو دیدم؛
ولی روشنی رو تو دلم حس کردم نور رو هم دیدم.
اما هنوز با تمام روشنی ک رگ و پیم حس کرده
بازم میگم دنیا پسته.
مگه اینک دریچه ی روشنی رو پیدا کنی
مگه اینک تو دلت فانوس داشته باشی
وگرنه گم شدن تو ظلمت دنیا اسونه.
من نورو حس کردم
تو "تو"...
وقتی نصفه شب چراغ ساندویچی نیمه بسته رو روشن میکنی
ک پول برداری...
که تو سرما بی تفاوت رد نشی از کنار پیرزن قد خمیده ی کنار چار راه.
من از دنیای تاریک
شب
چطوری میشه با یه ف گفتن تا فرحزاد رفت .
میشه به عنوان یه ترفند اونم از نگاه مهندسی اجتماعی  نگاهش کرد . البته این شاید خیلی هاتون بلد باشید ولی بلاخره گفتنش خالی از لطف نیس .
چطور میشه کسی رو که سعی میکنه ناشناس بمونه یا اصلا میخوای پیداش کنی طوری که خودش هم ندونه . 
بهتره پستم رو با سوال بپرسم  
 شما شامل مواردی که گفته میشه ببنید هستید یا نه ؟
پی نوشت : این ترفند همیشه پاسخگو نیس ولی شدنی هستش. 
داخل پرانتز (  از اون جای که ذهن انسان دنبال ساده ک
دیدم امشب شب یلداست و همه چیز رنگ و بوی یلدا داره. گفتم چه خوب که بیاییم و به روند خرید هندوانه و پسته و آجیل شب یلدا مردم در این چند سال یه نگاهی بکنیم.
این شد که نشستم و بعد از چند ساعت کار روی داده ها (اصلا تصور نمیکردم که این همه زمان و انرژیمو بگیره!) اطلاعاتو از بودجه خانوار استخراج کردم و کشیدم.
این هم نمودارش
ادامه مطلب
اقتصاد انار عمدتا بر پایه کشاورزی و پسته کاری و تعداد اندکی واحد صنعتی است.شغل اغلب مردم انار کشاورزی
و باغداری پسته و همچنین تعداد محدودی هم دامپروری(شتر،گاو،گوسفند،و...) است.پسته کاری در انار از دهه 40 شمسی نسبت به قبل رونق گرفت و پس از انقلاب سال 1357 شمسی کم کم پسته جای سایر محصولات کشاورزی
را گرفت.
البته در سال های اخیر کشت های گلخانه ای خیار ،گوجه،قارچ،و...نیز در انار به طور محدود آغاز شده است.
تا چندین دهه قبل گندم،جو،پنبه،وصیفی جات عمده
 مواد لازم برای تهیه دسر انجیر در منزل:
 
 انجیر بزرگ و سیاهگردوی خرد شدهعسلپودر پسته دسر انجیرطرز تهیه دسر انجیر :
این دسر یکی از دسرهای مدرنی است که به راحتی و در زمان بسیار کوتاه میتوانید درست کرده و در مهمانی های خود سرو کنید.
ابتدا انجیرها را شسته و از وسط برش بزنید ، بهتر است از انجیرهای سیاه و درشت استفاده کنید.
گردو را خرد کرده و روی برش های انجیر قرار می دهیم .
فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن کرده و انجیرها را داخل سینی فر چید ه بر
حسنی بی دندون شدهزار و پریشون شده
بی احتیاطی کردهحالا پشیمون شده
با دندوناش شکستهبادام سخت و پسته
مک زده به آب نباتهی جویده شکلات
قندونو خالی کردهوای که چه کاری کرده
دونه دونه دندوناشخراب شدن یواش یواش
تا خونه همسایه هامی آدصدای گریه هاش
 
 
پسته یکی از خوشمزه ترین و جذاب‌ترین خشکبارهایی است که هر کدام از ما امتحان کرده‌ایم؛ و طعم و عطر خاص و ترد بودن جالب پسته همیشه خاطرات خوشمزه‌ای را در ذهن ما ایجاد کرده است. هم پسته تازه که برای رسیدن به مغز خوشمزه و نرم آن ابتدا باید پوست لطیفش را جدا کرد برای همه‌ی ما جذاب است و هم پسته های مختلفی که در آجیل شب عید در خانه‌ی مادربزرگ و پدربزرگ خودنمایی می کنند.
از هر سمتی که به پسته نگاه کنیم، جز طعم فوق‌العاده و جذابیت‌های متفرقه‌ای که
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز با مدد الهی فعالیت در این وبلاگ را آغاز خواهم کرد. فعالیت من در این وبلاگ در زمینه کاشت، داشت و برداشت پسته خواهد بود که ماحصل تحقیقاتم را در دسترس عموم پسته کاران ایران قرار خواهم داد. امیدوارم تمام آنچه در آینده در این وبلاگ قرار می گیرد مورد استفاده عزیزان مخاطب قرار گیرد.
با تشکر مهندس اسماعیل نیا
مواد لازم:برای 4 تا 5 نفر
برنج :4 تا 5 پیمانه/البالو:1 کیلو/شکر:1 کیلو/مرغ:700 تا 800 گرم.
روغن:4 تا 5 قاشق غذاخوری/زعفران:1 قاشق چایخوری/پیاز :2 عدد متوسط.
خلال پسته و بادام:در صورت تمایل برای تزیین.
طرز تهیه:
هسته البالو ها را جدا می کنیم و با شکری که داریم روی هم می ریزیم و می گذاریم روی حرارت 
ملایم تا جوش اید تا بعد از 15 دقیقه قوام اید.
البالو ها را از روی اتش بر می داریم.بعد مرغ را با 1 عدد پیازی که داشتیم می گذاریم تا پخته شود.
اگر مرغ نبود میتوان از گوشت
موردی که همواره من به آن توجه داشتم این بود که مردم ایتالیا در خانه هایشان از وسایل تزئینی خیلی استفاده میکنن. اوج سلیقه مردم ایتالیا راو میشه در قرار دادن گلدان ها در خانه هاشون شناخت. آنها ادعا میکنن که کشورشون دارای تنوع آب و هوایی و بهترین آب و هواست. یکی از مدعیان سرسخت پرورش گیاه در منزل هستند. در واقع اون ها با بهره مندی از نعمت خدادادی آب و هوا بهترین استفاده رو در مصارف شخصی و اجتماعی دارن. 
من یه اصطلاحی به شوخی میان دوستانم داشتم که
پسته یکی از با ارزش ترین و مهمترین محصولات باغی کشور است. به طوری که درآمد حاصل از فروش پسته صادراتی در سال 1395 بیش از دو میلیارد دلار بوده است که حدود 4 درصد ازصادرات غیر نفتی را تشکیل می دهد. در شرایط کنونی حدود 41% از تولید و بیش از 61% از صادرات جهانی پسته در اختیار کشور ما قرار دارد و درآمد ارزی حاصل از صادرات پسته به بیش از دو میلیارد دلار در سال بالغ می شود.
 
جایگاه کشاورزی در صادرات غیرنفتی
در حال حاضر بخش کشاورزی حدود 11 درصد از کل اقتصاد کشو
با سلام اینجا دهکده فارس هست .
ما در این دهکده تازه ترین و خوشمزه ترین محصولات طبیعی استان فارس رو ارائه میدهیم.از جمله :
رب انار ارسنجان
انجیر استهبان
گردو بوانات
حلوای زرقان
زعفران استهبان
آبلیموی جهرم
بادام بوانات
مربای به و به لیمو
پسته نیریز
 
 
+ خدا خیرش بده . کلید دوچرخه ش رو می ذاره رو کنتر برق می گه هر وقت لازم داشتی بردار برو . یه چند روزی با دوچرخه ی آقای همسایه می رفتم . اما بعد چند روز دیدم خیلی خسته میشم . تن و بدنم دیگه برای ادامه ی روز توان کافی نداره . صبر و حوصله م هم کم میشه . بیخیال شدم ...
++ بین روز گرسنم شد . رفتم یه چی بگیرم برا خودم . یاد محمد حسین افتادم . بد عادت شده هر دفعه میرم خونه میگه بابا برا من چی خریدی ؟! گفتم نمیشه که هر دفعه براش کیک و ویفر و اینا بخرم ، ضرر داره . گفتم
مواد لازم ته چین مرغ
مرغ کامل پاک کرده :1 و نیم کیلو (سینه مرغ 1 کیلو)
پیاز متوسط:1 عدد
برنج:1 کیلو
ماست کیسه ای ترش :850 گرم
زرده تخم مرغ :6 تا 7 عدد
زعفران سائیده:1 ق چ
کره:100 گرم
روغن مایع:1/2 پیمانه
زرشک:100گرم
شکر:2 ق سوپخوری
نمک :به میزان لازم
خلال پسته:به میزان لازم

ادامه مطلب
دم ساکت مینشستم یه گوشه فقط دو بار اقدام به سوزوندن
خونه کردم،یه بار دندون بچه همسایه رو شکستم؛همین و بس
من بچه بودم بچه هاى این دوره هم بچه ان همش باید یکى مراقبشون باشه.
یه دعوا درست حسابى تو عمرشون تجربه نمیکنن یا در حال بازى با آیپد ان
یا در حال حرف مفت زدن در مورد شخصیت هاى بازیشون
کاش میشد همشونو جمع کرد ریخت تو یه محفظه شیشه اى انداختش وسط اقیانوس
بعدش لم بدى رو کاناپه با خیال راحت پسته بخورى
برای حفظ سلامتی بدن و نیز برای رسیدن به تناسب اندام، رعایت یک رژیم غذایی مناسب، ضرورت دارد و استفاده از میان وعده‌های سالم نیز بخشی از آن است....
 
پاپ کورن
 
1- شش پیمانه پاپ‌کورن مایکروویو شده
اگر می‌خواهید یک میان ‌وعده زیاد ولی کم کالری بخورید،‌ استفاده از پاپ‌کورن، ‌پیشنهاد خوبی است.
همچنین این میان وعده دارای مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد.
 
چربی اشباع شده: 0/5 گرم
سدیم: 220 میلی‌گرم
کلسترول: ‌0 میلی‌
در میان اقلام مصرفی، محصولاتی همچون
برنج، گوشت، مرغ، حبوبات و... در صدر فهرست خرید‌ها قرار دارد و خرید‌هایی همچون
آجیل، در مرحله بعدی اولویت خرید قرار خواهد گرفت.طبیعتا وقتی ضریب فروش از سوی
واحد‌های خُرد کاهش پیدا می‌کند، کسب و کار فعالان این عرصه نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد
و به اصطلاح خرابی و رکود بازار، دومینو وار مراکز عمده فروش  و فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.کاهش تولید، افزایش قیمت آجیل،
سرمازدگ
مثلا انقدر حرف تو دِلت جمع شده باشه که نتونی بزنی و ندونی که از کجا باید شروع کنی و سکوت رو ترجیح بدی،مثلا بیکار باشی ولی کلی کار داشته باشی،مثلا ناخواسته تمام احساسات منفی بهت هجوم بیارن و تبدیل بشن به غبطه خوردن(شایدم حسادت!)،مثلا از یه جایی به بعد فقط لبخند بزنی،لبخند زدن همیشه به معنی اوکی بودن نیست.مثلا انقدر دلسرد شده باشی که دیگه حتی نخوای شانست رو امتحان کنی و بقول "سین" تیری توی تاریکی بزنی!مثلا حتی شادترین آهنگ ها هم واست غمگین ب
بهترین میان وعده ها برای افزایش وزن
پودر مغزها + نان و پنیر یا کره و مربا
موز + کره بادام زمینی
خرما و پسته + شیر
موز و عسل + شیر
عسل + میوه‌ها
کنجد + برنج
ذرت و نخودفرنگی + سالاد
تخم‌مرغ آب‌پز + سالاد
پوره سیب‌زمینی + مرغ و ماهی
گردو + ماست و دوغ
کره + سیب‌زمینی تنوری
کیک خانگی + چای
مغزها + بستنی
پنیر پیتزا + غذاهای حاضری
پنیر صبحانه + تخم‌مرغ
#محصولات_نیوشانیک
#بهبود_کیفیت_زندگی
#فهیمه_وظیفه‌دان
@fVAZIFEDAN
         یه کانالی هم هست توی بله به اسم توئیتر فارسی. هی پیام های قسمت های مختلف کشور رو فوروارد میکنه که ببینن اونجا اینترنت وصل شده یا  نه؟ خب که چی؟ حالا مثلا اصفهان وصل شده باشه من جمع کنم برم اونجا؟ یا مثلا از شمال کشور شیلنگ اینترنت گرفتن تا بیاد پایین کشور رو خیس کنه طول میکشه و باید ببینیم تا کجا رسیده؟ یا مثلا مسولین این کانال درپیت رو چک میکنن و تا پیام ها رو ببینن با خودشون میگن: شت ببین شیراز رو یادمون رفته وصل کنیم یا چی؟
خب کاری ک
 
مسقطی یک شیرینی نرم و شفاف است که با گلاب، نشاسته، شکر و آب تهیه می‌شود. این شیرینی معمولا در کنار کلوچه در ابتدای سال جدید شمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مواد لازم
100 گرم نشاسته گل
20 عدد دانه هل
200 گرم شکر
50 گرم بادام بو داده شده
3 پیمانه آب سرد
2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
¼ پیمانه گلاب
2 قاشق غذاخوری باتکای سفید
50 گرم روغن آب شده
¼ پیمانه پودر پسته و بادام
دستور العمل‌
نشاسته و آب را در کاسه‌ای بریزید و هم بزنید تا نشاسته در آب
 
مواد لازم برای آجیل پلو مخصوصگردو ، بادام ، فندق ، بادام هندی و پسته : از هر کدام 100 گرمپیاز خلال و سرخ شده:پنج عددبرنج:یک کیلوگرممرغ یا گوشت:یک کیلوگرمروغن مایع  ،نمک و زعفران: به میزان لازمکشمش :100 گرمکره :100 گرم
 
ادامه مطلب
اصفهان در بین زیباترین و باشکوه ترین شهرهای ایران و جهان اسلام قرار دارد که جوی بسیار آرامش بخش را برای توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند. مکان های دیدنی فراوانی در این نقطه از ایران وجود دارد که بیانگر تاریخ کهن کشور است. سوغاتی های محبوب و بی نظیری در این شهر وجود دارد که از جمله بهترین و معروف ترین آنها می توانیم گز اصفهان را خاطر نشان کنیم. در ادامه مطالب قصد داریم در خصوص تاریخچه این شیرینی خوشمزه و محبوب و مراحل تولید آن ب
آموزش درست کردن شله زرد
شله زردی دسری خوشمزه و شیرین است که شاید اکثر ما آن را به عنوان نذری خورده باشیم ، یکی از دلایلی که این غذا به عنوان نذری طبخ می شود شیوه پختن و طرز تهیه آسان آن است که در چند دقیقه بدون هیچ فنون پیچده ای یک شله زرد خوشمزه و دلچسپ را تهیه نمایید.
مواد لازم برای تهیه شله زرد
برنج نیم دانه و خرد شده 2 لیوان
شکر 4 پیمانه
آب 12 لیوان
کره گیاهی 50 گرم
زعفران 1مثقال
گلاب 1 استکان
روغن مایع 1 ق غذاخوری
پودر دارچین برای تزیین
خلال 
مواد لازم ته چین مرغ
مرغ کامل پاک کرده :1 و نیم کیلو (سینه مرغ 1 کیلو)
پیاز متوسط:1 عدد
برنج:1 کیلو
ماست کیسه ای ترش :850 گرم
زرده تخم مرغ :6 تا 7 عدد
زعفران سائیده:1 ق چ
کره:100 گرم
روغن مایع:1/2 پیمانه
زرشک:100گرم
شکر:2 ق سوپخوری
نمک :به میزان لازم
خلال پسته:به میزان لازم

ادامه مطلب
قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور، نزدیکی به تهران و کرج، دارا بودن چندین شهرک صنعتی و نیز امکانات مناسب آموزشی و علمی از جمله چندین دانشگاه دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی - باراجین از موقیت مناسبی در ایران برخوردار است.[۱۷]
قزوین به علت دارا بودن ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان کهن[۱۸] در اطراف شهر و وجود بوستان ۱٬۴۰۰ هکتاری بار
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی 
مواد لازم : 
شیر 2 پیمانهخامه صبحانه 200 گرمشکر یک دوم پیمانهدانه انار مقداری برای تزیینپودر پسته و انار برای تزئینپودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوریوانیل یک هشتم قاشق چایخوریپودر ژله انار 1 بستهآبجوش یک و نیم پیمانهدانه انار 200 گرم

ادامه مطلب
کاملترین و جامعترین نرم افزار آموزشی کاشت داشت و برداشت پسته
در ایران
شامل آموزش هایی چون: نحوه پیاده کردن
نقشه کاشت - ارزش غذایی - گیاه شناسی - هرس - روش تکثیر - ارقام و...
برای دیدن توضیحات کامل و یا خرید پستی و یا عکس محصول اینجا را کلیک کنید
.
مواد اولیه :برای 4 نفربرنج                                      4پیمانهمرغ                                      1قعطه (سینه)کشمش                                3قاشق سوپخوری (پلویی)زرشک                                   2قاشق سوپخوریخلال بادام                              2قاشق سوپخوریخلال پسته                             2قاشق سوپخوریپوست پرتقال                          3قاشق سوپخوری (خلال)پیاز                                      2عددزعفران                                   نصف قاشق چا
مواد لازم ته چین مرغ
مرغ کامل پاک کرده :1 و نیم کیلو (سینه مرغ 1 کیلو)
پیاز متوسط:1 عدد
برنج:1 کیلو
ماست کیسه ای ترش :850 گرم
زرده تخم مرغ :6 تا 7 عدد
زعفران سائیده:1 ق چ
کره:100 گرم
روغن مایع:1/2 پیمانه
زرشک:100گرم
شکر:2 ق سوپخوری
نمک :به میزان لازم
خلال پسته:به میزان لازم

ادامه مطلب
معجون عسل مغز چیست و چگونه تهیه می شود؟
معجون عسل مغز  ترکیبی از عسل طبیعی و چهار مغز پسته ، بادام ، گردو و بادام هندی می باشد
که سرشار از پروتئین و مواد معدنی بوده و بسیار مقوی و انرژی زا است.
عسل جایگاه ویژه‌اى در سفره غذایی خانواده‌هاى ایرانى دارد. افرادی که عسل را در میان وعده‌هاى غذایى
خود جای مى‌دهند از خطر بسیارى از بیمارى‌ها مصون می‌مانند. بزرگترین ویژگى عسل این است که تا
مدت‌ها بدون نگرانى از فاسد شدن مى‌توان آن را نگهدارى و است
پرسش : تفاوت شرط فعل و شرط نتیجه چیست؟شرط نتیجه یعنی اثر حقوقی یک عقد یا یک ایقاع ضمن یک عقد یا یک ایقاع دیگر شرط شود بنابراین شرط نتیجه ۴ حالت دارد :عقد ضمن عقد : مثلا خانه ام را فروختم ۱۰۰ هزار تومان به شرط آنکه وکیا من باشیایقاع ضمن عقد: مثلا من تو را ابرا کردم به شرط اینکه وکیل من باشیعقد ضمن ایقاع: مثلا خانه ام را به تو فروختم به شرط اینکه از دینی که به تو دارم بری باشمایقاع ضمن ایقاع: مثلا تو را بری کردم به شرط اینکه علی از دینی که به تو دارد ب
دلم میخواد ازدواج نکنم
اگ کردم بچه دار نشم
دوس دارم نسلم منقرض بشه
هیچی تو این زندگی ارزش ادامه دادن ندار
اشتباه پشت اشتباه
خطا پشت خطا
سیاهی پشت سیاهی
این اسمش زندگی نیس!
سقوط آزاده تو ی چاه تاریک و عمیق
ولی بی انتها!
هرچی عمیق تر تاریک تر
تلخ تر
از سقوط خسته شدم!
یکم استراحت نمیدی؟
مثلا ادم بره کما بیدار شه بیینه سالهاست خوابیده
مثلا ادم شب بخوابه صب پا نشه
تا مدتها پا نشه
مثلا زمان وایسه!
از صحنه بیایم بیرون
بشینیم کنار کاتب سرنوشت یه چای بخ
دلم میخواد ازدواج نکنم
اگ کردم بچه دار نشم
دوس دارم نسلم منقرض بشه
هیچی تو این زندگی ارزش ادامه دادن ندار
اشتباه پشت اشتباه
خطا پشت خطا
سیاهی پشت سیاهی
این اسمش زندگی نیس!
سقوط آزاده تو ی چاه تاریک و عمیق
ولی بی انتها!
هرچی عمیق تر تاریک تر
تلخ تر
از سقوط خسته شدم!
یکم استراحت نمیدی؟
مثلا ادم بره کما بیدار شه بیینه سالهاست خوابیده
مثلا ادم شب بخوابه صب پا نشه
تا مدتها پا نشه
مثلا زمان وایسه!
از صحنه بیایم بیرون
بشینیم کنار کاتب سرنوشت یه چای بخ
دیدم امشب شب یلداست و همه چیز رنگ و بوی یلدا داره. گفتم چه خوب که بیاییم و به روند خرید هندوانه و پسته و آجیل شب یلدا مردم در این چند سال یه نگاهی بکنیم.
این شد که نشستم و بعد از چند ساعت کار روی داده ها (اصلا تصور نمیکردم که این همه زمان و انرژیمو بگیره!) اطلاعاتو از بودجه خانوار استخراج کردم و کشیدم.
این هم نمودارش
بر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب
همکار محترمی تصمیم گرفته در اعتراض به اتفاق دیروز و اخراج شدن یکی از پرسنل به علت صبحانه خوردن خارج از تایم صبحانه ، آتش به اختیار عمل کنه و دست به اقدامات اعتراضی بزنه 
میگم مثلا چیکار قراره کنی که نشونه اعتراض باشه ؟
میگه مثلا همیشه بین ساعت هشت تا ده صبح یک لیوان چایی میخوردم ، امروز سه تا لیوان خوردم !!!! :| :|
سلام
نمیدونم چرا اینجوریه....اما حتی الانم که بیشتر تلاش میکنم هنوزم دوستای خوبی ندارم. این حالتو دوست ندارم. این که تا بهم نیاز نداشته باشن میرن. این که فقط من به این که میتونیم دوست های خوبی باشیم فکر میکنم. حال همدیگرو فقط وقتی موضوعی برای حرف زدن باشه میپرسیم. حس میکنم روابطمون پسته .یا حداقل ادمایی که من باهاشون دوستمو ارتباط دارم. شایدم دارم یکه به قاضی میرم. شاید منم بدم و دارم این مسئله رو درباره خودم نادید میگیرم. 
نمیدونم....فقط خسته کن

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها