نتایج جستجو برای عبارت :

اثول کافی جلد 3 ص80 بفیه از حیث. قبل

ونیز انحضرت ع فدمود هر گاه بناصبی ها و هم نشینی انها گر فتار شدی پس مانند کسی باش که روی سنگ سرخ شده نشسته باشی تا بر خبزی زیرا خداوند انها را دشمن دارد و لعنت کند پس هر گاه دیدی که در باره امامی از امامان بد گویند بر خیر زبرا غضب خداوند در چنین وقتی بر ایشان نازل کردد
ابو جمزه گویدامام باقر ع بمن فرمودایااباحمزه هر یک از شما که خواهد چند فرسخی پیماید برای خود راهنمایی گیرد تو که براهنهای اسمان ناد اننتری تا براهای زمین پس برای خود راهنمایی طلب کن وانراهنما غیر از اهلبیت پیغمبر نباشد  زیرا از اسمان وحی در خانه انها نازل شده وراه بهشت و جهنم را دانند
 
ابو بصیر گوید از حضرت صادق ع از تفسیر گمتار خدای عزوجل پرسیدم که فرماید همانا انانکه پرهیز گاری کردند و هرگاه شبطان رخگذری خود را بدانهاسابد یاد اور شوند وبناگاه بینا شوند سوره اعراف ایه 201 فرمود او بنده ای است که اهنگ گناه کند سپس یاد اور از خدا شود و خود داری کند پس اینست گفتارش که فرمابد و یاد اور شوتو و بنا گاه بینا شود
                      
 ابو بصیر گوید بامام صادق ع عرضکردم ایا بر امام زکاه نیست فرمود سخن محالی گفتی ای ابا محمد ر نمی دانی که دنیا و اخرت از ان امامست واو ان را هرکجا خواهد نهد و بهر که خواهد دهد این حق برای او از جانب خدا روا گشته ای ابا محمد همانا امام شبی نیست که بخوابد وبرای خدا در گردن او حقی باشد که از ان مورد باز خواست گردد 
 مفضل بن عمر گو ید حضرت صادق  ع  فرمود ای مفضل از همه مردم خویشتن رک بوسیله  بسم الله الرحمن الرحیم وبسوره قل  هوالله احد نگهداری و محافظت کن وانرا از  سمت راست واز سمت چب واز پیش واز پس  چب و از پبش رویت واز پشت  سرت واز بالای سرت واز زیر پایت.  بخوان  یعنی بشش جهت بخوان وچون بر سلطان.  ستمکاری وارد شدی. همینکه نگاهت باو افتادسه  بارانرا  یعنی سوره. قل هوالله را بخوان. وبا دست چب بشمار و از خواندن ان جدا مشو  وادامه. بده. تا از نزدش. بیرون.  ایی
حضرت صادق ع فرمود مومن بهر مرگی میمیرد جز صاعقه زیرا در حالیکه او ذکر خدای عزوجل میکند باو اصابت نکند  یزید بن معاویه عجلی گوید حضرت صادق ع فرمودصاعقه ها بکسبکه ذکر خدا گوید وذاکر است اصابت نکنند، گوید من عرضکردم  ذاکر کیست فرمود انکه صد ایه بخواند شرح مجلسی ره گوبد یعنی در هر  شب وروز صد ایه بخواند ایه بخواند یا در هر یک از شب و روز 
امام صادق ع فرمود هیچ مسلمانی ار برادرمسلمانش درراه خدا وبرای خدا دیدن نکند جز انکه خدای عزوجل فریادش زند ای زایرخوش باش و بهشت برابت خوش باشد امام باقر ع عرمود خدای عزوجل را بهشتی است که جزسه کس واردش نشوند  مردیکه بر زیان خود بحق. حکم کند و مردیکه برادر مومنش را برای خدا زیارت کند و مردیکه برای خود برادر مومنش را بر خودترجیح دهد
همانا خدا رسولانرا ویژه. امر خود  ساخت وسپس انها  راباتصدیق   و باور بان بیمهای. خویش بر کزیده و هرمود  هیچ امتی نبوده جز اینکه ببم دهنده ایدر میان انها بوده24 سوره35 هر  که ندانست یراهه رفت و هرکه چشم گشود وتعقل کرد هدایت یافت همانا  خدای عزوجل  فرماید نکته اینست که دیده هاکور نیست بلکه میان. سینه ها کور است46 سو ره22 و کسیکه نمیبیند. چگونه  راه یابد وکسیکه بیمش نداده اند. چگونه بینا باشد
حضرت صادق  ع  همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من از. در خواست وپرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خود را  فراموش  کند باو بدهم بهتر از انچه  میدهم بانکس که از من درخواست  کند  وذکر  من اورا سر گرم نکرده ونبز انحضرت ع فرمود همانا بنده ای. بخدای عزوجل حاجتی دارد و به ثنای و ستایش بر خدا و صلوات بر محمدو وال محمد شروع کند تا اینکه حاجت خودرافراموش کند و سر گرم نای بر خدا وصلوات شود پس خداوند حاجت اورا بر اودد بی انکه در باره ان در
علی بن محمد گویدمردی از اهل ابت  مالی اورده بود که بناحیه مقدسه رساندو یک شمشیر را در ایت فراموش کرده بود انچه همراه داشت رسانید حضرت باو نوشت از شمشریکه فراموش کردی چه خبر  21 خسن بن خفیفاز پدرش نقل کندکه حضرت قایم خمتگزارانی بمدبنه فرستاد شاید غلامان خود حضرت بوده اندو برای خدمت مسجد ضریح اعزام شده اند و همراه آنان دوخادم بودند بکوفه رسیدند یکی. از اندو خادم شرابی مست کننده اشامیداز کوفه بیرون نرفته بودند که ار سامره نامه امد خادمیکه شراب
بسا تو هم ودکه میان اینجا وانچه گذشت  که دعاهای پنهانی ثوابش بیشتر است منافات است و ممکن است بدو وجه جواب داده شود. اول اجنماعدر اجابت موثر تر است. گرچه ثوابش کمت  است   دوم این درجاتی است که از ریا و خود نمایی مامون باشد. وانچه در ان باب گذشت در صورتی است از ریا ایمن نیست و نیز حضرت صادق  ع فرمود  هیچ. گاه چهار نفر باهم اجنماع  نکرده اند که برای مطلبی  بدرگاه  خدا جز ابنکه با اجابت ان دعا از هم جداشده. اند 3 و نیز انحضرت ع فرمود هر گاه پیش امدی پ
 امرالمومنین  ع سی سال بعداز عاالفیل متولد شد بکشنه 21 ماه رمضان سال چهل هجری دختر اسد بنت اسد نزد ابوطالب امد تا اورا بولادت پیغمبر ص مزده دهد ابو طالب  گفت یک سبت صبر کن  من هم تورا بشخصی مانند او غبراز مفام نبوت  مژوه خواهم. داد امام صادق ع فرموو سبت 30 سال. است و فاصله میان پیغمبر ص گو امرالمومنین عسی سال لود   2  امام صادق ع فرمود  فاطمه بن اسدنزد ابوطالب امد تا اورا. بولادت. پیغمبر. ص مژوه دهد  ابوطالب گفت بگ سبت صبر من هم تورا بشخصی مانند ا
مانیکه حضرت ابو محمد ع نزد صالح بن و صیف ترکی پیشکارواختیار مهدی عباسی در زندان بود عباسییون و صالح بن علی   دیگرانیکه از ناحیه.اهلبیت منحرف بودند نزد صالح منحرف بودند نزد صالح رفتندتا باو سفا رش کنند در باره حضرت سختگیری کند صالح گفت من چکنم دو نفر از نانجیب ترین مردانی را که میتوانستم  پیداکنم ب. او ،گماشتم. اندونفر در اثر مشاهده رفتار حضرت از لحاظ عبادت ونماز وروزه خیلی کوشاشدند من باندو نفر گفتم در اوچه خصلت است گفتندچه می گویی در باره
حضرت باقر ع فرمودروز قیامت قران ببهترین صورت بیاید وبر مسلمین گذر کند انها گویند این مرد از ما است از ان بگذردو نزد پیغمبران اید انها نیز کویند از ما است از ما است از انها نیز بگذردو نزد فرشتگان مقرب اید انان هم گویند از ما است تا ابنکه بدرگاه پروردگار عزت رسد وب. گویدپروردگارا فلانکس پسر فلان را من در دنیا روزهای گرمش را بتشنگی کشانده وشبهایش را به بیداری و فلانکس پسر فلان را نه روزهایش را به تشنگی بردم  ونه شبش را به بیداری  پس خدای تبارک و
ابواصباح کنانی گوید خدمت امام صادق ع بودم بر انحضرت وارد شد و عرض کرد یا ابا عبدالله من از فرزندانمو ناسپاسیشان و از برادرانم و جفا کاریشان نزد شما  شکایت اورده ام با این ساالخوردگی من حضرت صادق ع فرمود ای پیر مرد همانا برای حق دولتی است   برای باطل هم دولتی است وهرکدامیک از ایندو در دولت رفیقش خوار است و همانا کمترین مصیبتی که در دولت باطل بمومن رسدازار کشیدن از فرزندان و جفا کاری برادران اواست و هیچ مومنی نباشد که در دولت باطل اسایشی ببین
 یهودی من میخواهم از تو سه مساله  سه مسالهویک مساله بپرسم  علی علیه السلام لبخندی زد. فرمود چرا نگفتی هفت مساله یهودی برای اینکه سه میاله خواهم پرسید ا،ر جواب گفتی دنبال انهارا  میپرسم واگر جواب مبدانم که در میان شما دانشمندی نسیت علی علبه السلام  از تو میپرسم بحق خداییکه پرستش میکنی اگر هرچه خواهی جوابت بگویم دبنت را میکنی و بدین من میگرایی یهودیجز برای این نیامده ام علی ع پس بپرس ^ یهودی بمن اولین قطره خونی که بر روی زمین بجنبش امد چه بود
 امام صادق  ع فرمود حمیده از پلیدیها  پاکست  مانند شمش   طلا و فرشتگان  همواره اورا نگهداری کردند  تا بمن  رسبد  بجهت کرامتی که خدا نسبت بمن و حجت پس از من فرمود 3 ابو خالد زبالی  گوید چون موسی بن جعفرع را در نخستین بار در نخستین بار نزد مهدی عباسی میبردند در زباله منزل رد من با او سخن میگفتم حضرت مرا اندوهگین  دید  فرمودای ابا خالد چرا ترا  اندوهگین  نباشم در صورتیکه شما بسوی طغیان گر. میبرند و نمیدانم چه .بسرت میاید فرمود. مرا باکی نیست  چو
 علی علیه اسلام ای هاررونی محمد دوازده امام عادل دارد که هر که ایشانرا واگذارد ورها  کند  بانها زیانی نرسد. و انها از مخالفت مخالفین وحشت نکنند ودر امردبن از کوههای. پا بر جای روی زمین استوارترندو محل سکونت محمددر بهشت خود اوستهمراهیان او همین دوارده امام عادل باشند   یهودی راست گفتی بخداییکه حز او شایان پرستش نیست من ابنها را در کتب پدرم هارون دیده ام که با دست خود نوشته و عمویم موسی ع املا کرده سپس گفت ان یک مساله ا بگو جانشین محمد چند سال

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها