نتایج جستجو برای عبارت :

المراه ریحانه یا الرجال قوامون

به بهانه روز زن و به هوای روز مرد
چندی پیش به یاد ایام شباب با دوستی از دوران گذار به بهانه کتاب، چندساعتی کنجی نشسته بودیم و در کمال آرامش صحبت آفاق و انفس میکردیم و گره به الرجال قوامون علی النسا افتاد
طبق تفسیر خاصی دوست میگفت اشتغال، منظور از قوامون است پس چون الان زن و مرد شاغلند، پس حکم نماز جماعت که مرد جلوتر می ایستد و از همین آیه برداشت شده هم نقض میشود
گفتم تفسیر من قوام بودن را تکیه گاه رشد میبیند و همه مناسبات با این رابطه معنی پیدا
فرزندم:
هر وقت خواستی معنای " الرجال قوامون علی النساء " رو برای دوستهات به صورت ساده و روان بیان کنی میتونی اینطور بیان کنی:
مردها ایستاده میمیرند... اگر واقعا "رجل" باشن نه تنها زنها بلکه کل آفریده های خدا میتونن بهشون تکیه کنن...
ایستایی سرشت مردها هست...
فرزندم:
هر وقت خواستی معنای " الرجال قوامون علی النساء " رو برای دوستهات به صورت ساده و روان بیان کنی میتونی اینطور بیان کنی:
مردها ایستاده میمیرند... اگر واقعا "رجل" باشن نه تنها زنها بلکه کل آفریده های خدا میتونن بهشون تکیه کنن...
ایستایی سرشت مردها هست...
خیلی ساده ست احتمالا کسانی که اینجا رو می خونن استادن ولی سه دفه بنظرم جالب تر از پیش شد این مسائل، خلیفه ی خدا روی زمین یعنی مثلا مادر میشی، میشی نماینده ی خدا برای محبت کردن و مراقبت از یک بنده ی خدا. خود خدا نمی تونست این بنده رو در مهر پرورش بده؟ می تونست، منتهی بنا به حکمت بزرگی امانت دست بنده ی دیگه ش داد، لنبلوکم ایکم احسن عملا...
پدرمیشی، شوهر میشی، میشی نماینده ی خدا برای جاری شدن صفت رزاق خدا، خدا می تونه همه بنده هاشو بی منت شما سیر و س
سلام. سوال د:حدیث داریم که میگه اگر قرار بود به غیر از خدا سجده کنیم، خدا به زن دستور میداد که به شوهرش سجده کنه.من اولش گفتم این انصاف نیست اما ازونجاییکه به عدالت خدا ایمان دارم توی منصفانه بودنش شک ندارم اما دلیلشو نمیدونم. شما اگر میدونید راهنماییم کنید ممنون
 
...............
سلام
اول از سوال زیبا و دقیقتون تشکر می کنم
جواب :
1.حکمت اصلی را خدا می دونه و ما نمی تونیم مفهوم اصلی کلام و قرائن اون رو بطور کامل بفهمیم.
2.سجده نماد اطاعت و فرمانپذیریه
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
زراعة الشعر
یعتبر الشعر من مظاهر الجمال التی کمل الله بها خلق الإنسان، ولذلک کثیرًا ما تؤرق مشکلة تساقط الشعر أو الصلع الرجال والنساء على حدٍ سواء، بل وتزداد المشکلة تفاقمًا بالنسبة للنساء، إذ أن الجمال یهمهُن بطبیعتهن أکثر من الرجال.بالنسبة للصلع الوراثی فمن رحمة الله أنه غالبًا ما یصیب الرجال، ونادرًا ما یصیب الإناث، حیث یحدث نتیجة حساسیة مفرطة لهرمون الذکورة، ویمکن علاجه باستخدام بعض المستحضرات الطبیة مثل “الروجین”، لکن تبقى هذه
زراعة الشعر یعتبر الشعر من مظاهر الجمال التی
کمل الله بها خلق الإنسان، ولذلک کثیرًا ما تؤرق مشکلة تساقط الشعر أو
الصلع الرجال والنساء على حدٍ سواء، بل وتزداد المشکلة تفاقمًا بالنسبة
للنساء، إذ أن الجمال یهمهُن بطبیعتهن أکثر من الرجال. بالنسبة للصلع
الوراثی فمن رحمة الله أنه غالبًا ما یصیب الرجال، ونادرًا ما یصیب الإناث،
حیث یحدث نتیجة حساسیة مفرطة لهرمون الذکورة، ویمکن علاجه باستخدام بعض
المستحضرات الطبیة مثل “الروجین”، لکن تبقى
زراعة الشعر
یعتبر الشعر من مظاهر الجمال التی کمل الله بها خلق الإنسان، ولذلک کثیرًا ما تؤرق مشکلة تساقط الشعر أو الصلع الرجال والنساء على حدٍ سواء، بل وتزداد المشکلة تفاقمًا بالنسبة للنساء، إذ أن الجمال یهمهُن بطبیعتهن أکثر من الرجال.بالنسبة للصلع الوراثی فمن رحمة الله أنه غالبًا ما یصیب الرجال، ونادرًا ما یصیب الإناث، حیث یحدث نتیجة حساسیة مفرطة لهرمون الذکورة، ویمکن علاجه باستخدام بعض المستحضرات الطبیة مثل “الروجین”، لکن تبقى هذه
متن عبارات:
و الّذی یقوی عندی و أوردت دلائله فی الکتاب الکبیر ، هو أن جمیع الأخبار الموردة فی تلک الاصول الاربعة و غیرها من تألیفات الصدوق و البرقی و الصفّار و الحمیری و الشیخ و المفید، و ما تیسّر لنا - بحمد اللَّه - من الاصول المعتبرة المذکورة فی کتب الرجال، و قد أدخلت أخبارها فی کتاب البحار کلّها مورد العمل و أقوى من الأصول العقلیة و الاستحسانات و القیاسات المتداولة بین بعض المتأخرین من الأصحاب لکن لابدّ من رعایة أحوال الرجال عند الجمع بی
در واقع همان‌طور که هر مملکتی برای اداره، نیاز به یک حاکم یا رئیس دارد، خانه هم رئیس می‌خواهد. یعنی ریاست خانه بر عهده مرد است و تأمین حوایج و نیاز‌های زندگی هم وظیفه اوست. از سوی دیگر، خانه با ریاست تنها اداره نمی‌شود و نظیر مملکت که نیاز به اداره داخلی دارد، خانه هم مدیر و مدبر می‌خواهد و مدیریت داخلی خانه بر عهده زن است. به بیان دیگر، اگر زنی از مهر شوهرش برخوردار نباشد، نمی‌تواند فرزندان خود را از مهرمادری سیراب کند. «اگر در زندگی محبت
سلام
در بحث پذیرش تعدد و همسر خوب بودن ، همیشه می گم باید مثل همسران ائمه و پیامبران بود، و در جواب افرادی که می گن همسر ما مثل پیامبران و ائمه نیست می گم تو مثل حصدت آسیه باش . تا در کل بشی یه زن با لیاقت و بهشتی. زنی که ملائک بهت افتخار می کنن...
دوستی می گفت تو این دوره زمانه نمی شه و الان زنها یاغی شدن و ...
 
 
 
ببینید
اگر ما کلا بخوایم ، فارغ از دین، زمونه رو ببینیم و بر طبق زمان عمل کنیم، جدای اینکه هیچ رفتاری ثبات نخواهد داشت، هیچ رفتاری هم در
- سفیان بن عیینة گفت: جابر بن یزید الجعفی را ترک کردم و از او چیزی نشنیدم؛ زیرا او می‌گفت: رسول خدا (ص) علی را فراخواند و آن چه [از خدا] تعلیم دیده بود به او آموخت؛ سپس علی، حسن را پیش خود خواند و آن چه [از رسول خدا] آموخته بود به او تعلیم داد؛ سپس حسن، حسین را خواند و آن چه [از پدرش] آموخته بود به او آموخت؛ سپس حسین پسرش [علی بن الحسین] را فراخواند و آن چه فراگرفته بود به او آموخت. سپس جابر این سخن را ادامه داد تا [پس از ذکر محمد بن علی] به جعفر بن محمّد
یحدث تساقط الشعر عند أکثر من 60٪ من الرجال و عند حوالی 10٪ من النساء. على الرغم من أن نقص شعر فروة الرأس یمکن أن یزید من خطر الإصابة السرطان الجلد و مشاکل فی بنیة الشعر ، فإن الصلع الذکری والأنثوی هی حالات ، مع بعض الاستثناءات، تُعالج بطریقة اختیاریة.
الصلع هو مصدر قلق کبیر للکثیرین ، والجراحة لعلاج تساقط الشعر (أی زراعة الشعر) هی العملیة الاکثر طلبا عند الرجال الیوم. ومع ذلک ، فإن سوق زرع الشعر فی تراجع بسبب التسویق الهائل للمنتجات التی تعالج
دوستم آقای عبدالحسین نوشته بود نکاتی را! بنویسم.امرش را واجب الامتثال یافته و سعی می کنم از باب "افواه الرجال" هم که شده داستانهایی را که شنیده ام یا دیده ام گاهی در وب بنویسم.این هم یکی از همانها: منبع داستان: آیت الله شبیری زنجانی( در شصت -هفتاد سال قبل سه تا موسی در قم بوده اند دوست و رفیق.یکی سید موسی صدر. یکی سید موسی شبیری و دیگری شیخ موسی قمی فرزند شیخ علی زاهد قمی):مرتاضی از هند 
ادامه مطلب
وصایای اخلاقی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام به نقل از کتاب شریف تحف العقول (١٨)
یا علی وإن للمتكلف من الرجال ثلاث علامات: یتملق إذا شهد. ویغتاب إذا غاب. ویشمت بالمصیبة.
ای علی! شخص متظاهر سه نشانه دارد: در حضور چاپلوس است، در غیاب بدگوست، و در مصیبت ملامت‌گر.
ارمغان حکمت از خاندان عصمت، ترجمه تحف العقول عن آل رسول، تالیف ابن شعبه حرانی، ترجمه محمد مهدی سازندگی، صفحه ۲۴
علامه شیخ شوشتری از اون آدمای خوب روزگار خودش بوده که بیشتر به نسل من می خورد. متولد 1281، و متوفی 1374. از اون شخصیتایی که از خودمون میپرسیم، هنوز هم زمان ما وجود دارن؟ در زمان منکه بودند، مثل آیت الله بهجت و همین علامه شیخ شوشتری خودمون.
یکی از چیزهایی که در مورد این علامه خیلی مورد توجهم قرار گرفت، نحوه نوشتن کتابهاش بود. اولین کتابی که شیخ شوشتری نوشت (قاموس الرجال)، به صورت پاورقی و دستنویس کناره های کتابی دیگر بود. بعد از اینکه آن رو نشان حاج
 :
در روایات اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علایم و نشانه هایی ذکر شده که با
تحقق این علایم و نشانه ها ، پی می بریم که هم اکنون در دوره ی آخر الزمان
قرار داریم . اینک به برخی از این علایم و نشانه ها اشاره می کنیم :
1- گسترش ترس و ناامنی
امام باقر علیه السلام می فرماید : « لایقوم القائم إلا علی خوف شدید ....»
؛(2) « حضرت قائم علیه السلام قیام نمی کند مگر در دورانی پر از بیم و
هراس .» و نیز فرمود : « مهدی علیه السلام هنگامی قیام می کند که زمام
کارهای جامعه
در سال ۱۳۰۹
(قمری) کتابی به قلم شخص
ناشناسی به نام " تأدیب النساء "نوشته و منتشر شد. هر فصل این رساله به نحوه اصلاح رفتار و کردار
ناپسندی می‌پردازد که نویسنده منتسب به زنان می‌داند:
فصل اول دربارهٔ «سلوک زن»، فصل دوم «حفظ زبان»، فصل سوم «گله‌گزاری»، فصل چهارم «قهر کردن»، فصل
پنجم «طرز راه رفتن»، فصل ششم «آداب غذا خوردن»، فصل هفتم «پاکیزه نگه داشتن بدن و
استعمال بعضی از عطریات»، فصل هشتم «طرز لباس پوشیدن»، فصل نهم «آداب خوابیدن» و
فصل دهم د
کاش به جای پرداختن به حواشی ایجاد شده توسط سلبریتی ها ، جریان جبهه انقلاب ، چهره واقعی این قشر کریه الچهره را برای جامعه مشخص می کرد. راه مبارزه رسانه ای تماما واکنش نیست . بلکه باید همه مسایل پشت پرده افشا شود. از جمله : خط و مشی این افراد کجا وتوسط چه جریانی نگارش می شود؟ حامی مالی ، رسانه ای و حصار مصونیت انها کجاست؟ از جامعه بخواهیم چهره باطنی این اشباه الرجال را با چشم دل و ایمان بنگرند . ان وقت خواهیم دید لامذهبی ، لا قیدی ، ،بی اخلاقی چه بل
«کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
عملیّة شدّ البطن
یعانی الکثیر من النساء و الرجال من مشکلة الترهّلات الجلدیّة وتحدیداً التی تظهر فی منطقة البطن أو الکرش؛ نتیجةً لتراکم الدهون والشحوم بسبب تناول أطعمة غنیة بالمواد الدهنیة أو الخمول وعدم الحرکة، أو عدم تناول الماء والسوائل بکمیات کافیة؛ لأنّها تساعد على ترطیب الجسم؛ فیبدأ الشخص بالبحث عن أسالیب تساعد على شدّ البطن، وقد تکون هذه الوسائل بسیطة تتلخص فی ممارسة التمارین الریاضیة أو تناول أغذیة معینة، ولکن عندما یکون من ال
سب امیر المومنین علیه السلام توسط مروان ملعون
احمد بن حنبل از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٧٨١- حَدثنِی أبی قَالَ حَدثنَا إِسْمَاعِیل قَالَ حَدثنَا بن عون عَن عُمَیر بْن إِسْحَاق قَالَ كَانَ مَرْوَان أَمِیرا علینا سِتّ سِنِین فَكَانَ یسب علیا كل جُمُعَة ثمَّ عزل ثمَّ اسْتعْمل سعید بن الْعَاصِ سنتَیْن فَكَانَ لَا یسبه ثمَّ أُعِید مَرْوَان فَكَانَ یسبه .
مروان ابن حکم (لعنت الله علیه) شش سال امیر مدینه بود، و در هر نماز جمعه به
جراحة غمازات الوجه أو الخدین
تعدّ الغمازات من علامات الجاذبیة والجمال، عند کل من الرجال والإیناث، والغمازات تکون فی العادة على جانبی الخدین، وتظهر عند الابتسامة، أو تکون عند الذقن وتسمّى الغمازة الذقنیة، وهذه الغمازة تعطی للرجال المزید من الرجولة والجاذبیة، بینما تضیف للفتیات براءة وجمالاً بنسبة أکثر، والغمازة بشکل عام هی صفة وراثیة تنتقل من الآباء للآبناء وهذا ما یفسّر ظهورها عند أناس، وعدم وجودها عند آخرین.إنّ موت بعض خلایا الجلد
 
آثار سبک شمردن نماز.   
 
آثار و عواقب بی توجهی به نماز
 
در باب آثار و عقوبات بی توجهی به نماز الله علیها از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، سوال کرد:« فقالت:یا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال و النساء ». از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلـم پرسیدند:کسی که نمـازش را سبک می شمارد چه زن باشد و چه مرد باشد، آنهایی که نمــازشان را سبک می شمارند چه هست بر ایشـان.
 
این سبـک شمردن صحبتهای مختلف دارد یعنی:یکی این است که در اول وقت نماز نخوا
من الصعب إخفاء فقدان الشعر من الوجه فهو أمر ملحوظ جدا یتنج عنه إطلالة غیر جمیلة ومظهر أشعث غیر لائق. ویمکن لذلک التأثیر بشکل کبیر على نظرة الناس لک. القیام بعملیة زرع شعر اللحیة یمکن أن یغیر إطلالة وجهک بشکل کامل ویضمن لک لحیة مشذبة بطریقة أنیقة.
وقد یلجأ الرجال إلى عملیات زرع اللحیة لمواکبة الموضة العصریة للحیة لکن هناک أیضا العدید من الأسباب غیر ذلک والتی تؤدی إلى الرغبة فی الحصول على لحیة ومن أهمها الحصول على إطلالة رجولیة جذابة.
استشا
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
عملیة شفط الدهون شفط الدهون ، المعروف أیضًا باسم “lipo” هو نوع من الجراحة التجمیلیة التی
جذبت اهتمام العدید من الأشخاص حول العالم. یشیر إلى عملیة شفط
الدهون الزائدة فی أجزاء مختلفة من جسم الإنسان من خلال آلة للشفط وكانیولا
دقیقة. ویمكن اعتبار ذلك وسیلة سهلة لتحقیق اللیاقة البدنیة دون القیام
بأنشطة بدنیة أو حتى اتباع نظام غذائی معین. شفط الدهون هو فی الواقع
الطریقة الوحیدة للتخلص من بعض الدهون المتكدسة دون قضاء الكثیر من الوقت
والطاق
عملیة شفط الدهونشفط الدهون ، المعروف أیضًا باسم “lipo” هو نوع من الجراحة التجمیلیة التی جذبت اهتمام العدید من الأشخاص حول العالم. یشیر إلى عملیة شفط الدهون الزائدة فی أجزاء مختلفة من جسم الإنسان من خلال آلة للشفط وكانیولا دقیقة. ویمكن اعتبار ذلك وسیلة سهلة لتحقیق اللیاقة البدنیة دون القیام بأنشطة بدنیة أو حتى اتباع نظام غذائی معین. شفط الدهون هو فی الواقع الطریقة الوحیدة للتخلص من بعض الدهون المتكدسة دون قضاء الكثیر من الوقت والطاقة لح
{مهدویت در نگاه اهل سنت - شماره 2}
 
حدیث متواتر، حدیثى است که در همه ی طبقات سند آن، تعداد راویان به اندازه اى فراوان باشد که هیچ شک و شبهه اى در صحت آن باقى نماند.
با توجه به آنچه از صاحب نظران شیعه و اهل سنت نقل شده است، احادیث مهدویت از این دسته اند.
مشخصاتِ چند تن از بزرگان اهل سنت، که اعتقاد به تواتر احادیث مربوط به امام مهدی دارند، به شرح زیر است:
[به ترتیب: نام، سال وفات، اسم کتاب] 
- حافظ محمد بن یوسف، ۶۵۸ق، البیان فی اخبار الصاحب الزمان، ب
موضوعات پیشنهادی برای ارائه کنفرانس درس آیین زندگی
در این قسمت موضوعات پیشنهادی برای ارائه
تحقیق خدمت شما معرفی می شود. شما می توانید از این موضوعات یکی را انتخاب کرده و به
عنوان تحقیق درسی ارائه کنید یا اگر خودتان موضوعی را مدنظر دارید با اینجانب در میان
بگذارید و در صورت تایید شروع به کار کنید:
 
1-آداب گفتگو از دیدگاه قرآن وحدیث
 
2-چگونگی تنظیم رفتارها وروابط جنسی در غرب وکشورهای اسلامی
 
3-اخلاق وسیاست در نگرش وروش امام علی(ع)
 
4-ازدواج پ
شفط الدهون ، المعروف أیضًا باسم “lipo” هو نوع من الجراحة التجمیلیة التی جذبت اهتمام العدید من الأشخاص حول العالم. یشیر إلى عملیة شفط الدهون فی ایران الزائدة فی أجزاء مختلفة من جسم الإنسان من خلال آلة للشفط وکانیولا دقیقة. ویمکن اعتبار ذلک وسیلة سهلة لتحقیق اللیاقة البدنیة دون القیام بأنشطة بدنیة أو حتى اتباع نظام غذائی معین. شفط الدهون هو فی الواقع الطریقة الوحیدة للتخلص من بعض الدهون المتکدسة دون قضاء الکثیر من الوقت والطاقة لحرقها. ف
 
نفقه از نظر فقهای اسلام
برای نفقه معانی مختلفی در کتاب های لغت بیان شده است از جمله ریشه ی معنای نفقه را صرف و خرج و آنچه که از دراهم کم و فانی شود، می دانند همانگونه که در المنجد آمده «نفق ، ینفِقُ ، نفقاً فقد و فنی و قُل » (چیزی کم و فانی شد
مشخصات فایل

تعداد صفحات
38

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
فقه و حقوق اسلامی

توضیحات کامل
نفقه از نظر فقهای اسلام
 
گفتار اول- تعریف نفقه:
بند اول- معنای لغوی نفقه:
برای نفقه معانی مختلفی در کتا
عبدالله، پدر جابر یکی از نقبای دوازده‌گانه و جزء هفتاد نفری است که در جمره عقبه با پیامبر(ص) بیعت کردند.عبدالله در غزوه بدر حضوری پرشور داشت و در جنگ احد از دوازده نفری بود که پیمان پیامبر(ص) مبنی بر محافظت از تنگه احد را تخلف نکرد و به شهادت رسید. بدن مطهر ایشان سال‌ها بعد سالم در قبر یافت شد.برای جابر، سه فرزند بدون واسطه نام برده شده است. در کتاب «قاموس الرجال» گوید : جابر انصاری دو پسر داشت : عبدالرحمن و محمد.در کتاب تهذیب التهذیب آمده است :
کتابی در سال ۱۳۰۹ قمری  به قلم شخصی ناشناس با عنوان " تأدیب النساء " در ده فصل به شرح زیر، نوشته و منتشر می شود:
فصل اول دربارهٔ «سلوک زن»،
 فصل دوم «حفظ زبان»،
 فصل سوم «گله‌گزاری»،
فصل چهارم «قهر کردن»،
فصل پنجم «طرز راه رفتن»،
فصل ششم «آداب غذا خوردن»،
فصل هفتم «پاکیزه نگه داشتن بدن و استعمال بعضی از عطریات»،
فصل هشتم «طرز لباس پوشیدن»،
 فصل نهم «آداب خوابیدن» و
فصل دهم دربارهٔ «آداب صبح برخاستن از خواب».
چند سال بعد بی‌بی‌خانم استر
امروز جلسه موسسه حیات حسنی بودم
دومین جلسه ای که شرکت کردم
خیلی جلسه خوبی بود.
در فضای مجازی یه آقایی در مورد تعدد کلاس مجازی گذاشتن که بنده با نظراتشان  خیلی مخالف بودم.
مثلا اینکه مدیر و رئیس خانه مرد است 
یا در مورد تعدد زوجات 
یا خطاب احادیث 
و ... 
نظرات مخالفی دارن. 

امروز در خلال جلسه موسسه حسنی  پاسخ خیلی از شبهات و سوالات رو که در اون کلاس مجازی ایراد شده بود، گرفتم
دیدم تعدد زوجات یه حکم تکوینی و موافق فطرت مرد است
یا پذیرش احکام الهی
مستند اجازه زن از شوهر و فلسفه آنرا تبیین کنید؟در
ابتدا باید به عنوان مقدمه[۱] ذکر گردد که خانواده محل خصوصی ترین و عاطفی
ترین چهره های زندگی است با حقوق و قانون و احکام آمرانه سازگار نیست و
اثر قوانین بدون اخلاق در ایجاد نظم در آن ناچیز است پس اگر در پی آن باشیم
که سنت ها و اخلاق را به دور افکنیم و قانون را جایگزین آن کنیم آنگاه است
که زن و شوهر چون دو مدعی در برابر هم ظاهر می شوند، زن در برابر ادارة
منزل از شوهر دست مزد می خواهد و بسان سایر م
تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
رسول خدا (صلی الله علی
 
افسانه عروسی قاسم:نخستین مورخی که برای اولین بار به مسئله عروسی حضرت قاسم (ع) پرداخت مرحوم ملا حسین واعظ کاشفی بوده است. وی بر اساس کتابی مربوط به قرن پنجم هجری که هم اکنون نیز اثری از آن بجای نمانده است به این نکته اشاره نموده و آن را پر و بال داده است. در این کتاب آن هم در یک بیت از اشعارش چنین اشاره شده است که امام به قاسم فرمود: آرزوی دیدن عروسی تو را داشتم. این یک بیت سبب ساخت وقایعی پر سوز و بیان ماجراهایی اتفاق نیفتاده در کربلا شده است.پس
فرزندم:
جایی میخواندم که در خانواده نه زن سالاری موضوعیت دارد و نه مرد سالاری و نه حتی شایسته سالاری...
بلکه در خانواده جایگاه سالاری موضوعیت دارد...
روی آن حرف فکر کردم... نمیدانم همان اندازه که برای من دلنشین بود تو هم با آن ارتباط برقرار میکنی یا نه... اما به نطر من این جمله بسیار حکیمانه است...
معنای این حرف این است که حتی اگر علم تو یا توانمندی های تو از همسرت بیشتر بود دلیلی بر سالاری تو در منزل و خانواده نیست... بلکه آنچه در خانواده باید مورد ح
تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
رسول خدا (صلی الله علی
بسم الله الرحمن الرحیم –نظریات شخصی است- چند نکته-دو  اصل بسیارمهم است اول توحید دوم –ولایت- هرکردم خطشه یا ایراد پیدا کند- دیگر مسائل  وموضوعات ار زشی ندارد ولو درست باشد—هم درتوحید یهود وهم درتوحید مسیحیت تناقض زیادی است وهم چنین در امر ولایت- اخیرا  دائرتالمعارف ویکی پدیا- نوشته است یهودیان درحا ل حل تناقضات وحشتناک درامرتوحید-را میخواهند- تاحدی رفع کردند واین امرهم به دلیل فشار انقلاب ایران ومسلمانان درجهان است یهودی  وحی را تحریف م
*علم رجال
علم رجال دانشی است که در آن از شرایط قبول قول راوی بحث می شود. به عبارت دیگر علم رجال به شناخت ظاهری یعنی نام و کنیه و...، و باطنی یعنی اوصاف ذاتی مانند وثاقت و ممدوحیت راوی یا عدم آن می پردازد.      
*معرفی منابع اصلی رجال شیعه
معیار ارزشگذاری ناقلین روایات و کشف میزان اعتبار آنها یکی از ایزارهای اعتبار سنجی احادیث و روایات در منابع شیعی است. از این رو فقهاء شیعه توجه به احوال روایتگران و ناقلین احادیث را اجتناب ناپذیر دانسته و آنرا ی
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
کوچک‌های بزرگ!
در زندگی مشترک، مشکلات و اختلافات کوچکی دیده می‌شود، مشابه مهمان کوچک دنیا، ویروس کرونا. این ویروس کوچک می‌تواند طی چند روز یک انسان قوی را از نفس بیندازد.
این مشکلات به‌ظاهر کوچک و بی‌اهمیت را نباید دست‌کم گرفت، بلکه باید هرچه سریع‌تر به‌دنبال درمان و رفع آن رفت. به تعبیر دیگر مشکلات زندگی مانند جدول حروف است. برای حل آن ابتدا باید سراغ مشکلات کوچک‌تر رفت، مشکلات بزرگ خودبه‌خود رفع خواهد شد.
با یکدیگر صحبت کنید
یکی از
مدتها بود عبارتی از آیات کریمه ی قرآن حکیم مرا بخود مشغول ساخته بود. برداشتهای مختلف از این عبارت قرآنی، تحلیلها، سوء استفاده ها و...
زنی نیستم ک نسبت ب وظایف شخصی و خانوادگی و اجتماعی خویش بی مسؤولیت باشم. و آنقدر فکورم ک برای هر کاری و هر اتفاقی و هر مسأله ای ساعتها بلکه روزها فکر می کنم و ابعاد و زوایای مختلف امور پیش آمده را بررسی می کنم، و سرانجام ب این نتیجه می رسم ک ما هنوز هم ک هنوز است سردرگمیم. در خیلی مسائل. خیلی مسائل.
هنوز ابعاد مختلف
تعدادی از القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام
شهید قاضی نور الله تستری (شوشتری) قدس الله روحه الشریف در بیان القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد:
(1) علیّ سید المسلمین‌
(2)» امام المتقین‌
(3)» قائد الغرّ المحجلین‌
(4)» یعسوب المؤمنین‌
(5)» ولیّ المتقین‌
(6)» یعسوب الدین‌
(7)» أمیر المؤمنین «أمیر كل مؤمن»
(8)» سیّد ولد آدم «ما خلا النبیّین»
(9)» خاتم الوصیین‌
(10)» اوّل من یرى رسول اللّه یوم القیامة
(11)» اوّل من یصافح النبی یوم القیا
 
 
 
اولین مظلوم عالم آه را گم کرده است
رهبر راه خدا همراه را گم کرده است
یک توقف پشت در صد بغض مانده در گلو
تا کنار قبر مخفی چاه را گم کرده است
هیچ فانوسی دگر در کوچه ها روشن نبود
نیمه شب خورشید یثرب ماه را گم کرده است
انتهای شب صدای زخمی اش آید بگوش
اختیار از ناله ی شبگاه را گم کرده است
تا اذان صبح از بس ناله زد خوابش گرفت
خواب دید آن شب حسینش راه را گم کرده است
ابرهای بی صدا از دیده اش دریا گرفت
رعد و برق نعره اش ناگاه را گم کرده است
یاد آن روزی ک
مراکز زراعة الشعر فی ایران مشهد
1- باران: عیادة باران أحد العیادات التخصصیة لعلاج مشاکل الجلد والشعر ومجهّز بأحدث تقنیات لإجراء عملیة زرع الشعر.
2- جهربد: مرکز جهربد فی مشهد أحد مراکز الشهیرة فی إجراء عملیات التجمیلیة فی فرع الجلد والشعر ویقدّم أفضل خدمات للمرضى.
3- آریانا: مرکز آریانا لزرع الشعر وعلاج تساقط الشعر وترمیم الجلد یقع فی مدینة مشهد. یعد هذا المرکز أحد المراکز المفضلة للمرضى.
4- نکین: عیادة نکین بإشراف الدکتور محرابی یقدّم أحسن
از اون عیدالزهرایی هاست...
از اونهایی که از اول محرم تا هشتم ربیع ریش هاشون رو کوتاه نمی کنن... و لباس مشکی رو از تن شون بیرون نمیارن...
و روز نهم ربیع ریش ها رو تیغ میندازن و میرن به جشن و پایکوبی و ...
میگن رفع القلم هست...
توی این مدت آشنایی تقریبا یک ساله مون... خیلی از تعصباتی که که داشت شکسته... گاردهایی که داشت تعدیل شد... اما هنوز هم این باورهای ناموزونش خیلیه...
دیروز بحث مدیریت و اهمیت درک مدیریتی رو میکردیم... 
گفت مگه فلان سِمَت انتصابی نیست؟..
شایعه سازان از هر اهرمی برای تبلیغات علیه اسلام، استفاده می کنند! تا دیروز که همه ازار جنسی را افتخار می دانستند، آنها به مسلمانان سرکوفت می زدند که: شما امل و فناتیک هستید، از رفتار زن  و مرد غریبه سر در نمی اورید، فقط به یک زن در عمرتان اکتفا می کنید! حتی روی آن زن را هم، بعد از شب عروسی می بینید. حالا که می بینند همین کار درست است، از ان طرف دیوار افتاده اند! و مردم ما را به ازار جنسی متهم می کنند، تا خودشان را معصوم جلوه دهند. یعنی در هیچ کجای
دانلود
کتاب سر المستتر شیخ بهایی pdf نسخه کامل, برای نخستین بار نسخه کامل کتاب
ارزشمند و کمیاب سرالمستتر شیخ بهایی در علوم غریبه و طلسم نویسی و
دعانویسی خدمت شما ارائه می شود
برای دیدن جزئیات تصاویر روی آنها کلیک کنید
دانلود کتاب سر المستتر شیخ بهایی، در علوم غریبه، جفر و خوابنامه

نام کتاب: سِرُ المٌستَتِر (در علوم غریبه و جفر و خوابنامه شیخ بهانی در خواص اسماء الله و دانستن بعضی مطالب مجهوله)
نام نویسنده: شیخ بهائی
به قلم: حضرت حجّتۀ الاسل
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
باور به ظهور منجی از مسلّمات اعتقادی مسلمانان بلکه جهانیان و آرزوی تحقق عدالت نیز از آرمانهای همه منتظران است. امروز جهان تشنه آب زلال و گوارای عدالت است. اما چه عامل یا عواملی مانع ظهور امام زمان علیه السلام و منجی عالم بشریت و موجب تاخیر آن است؟ در این یادداشت کوتاه به یک مانع اشاره می شود.همه می دانیم که مهم ترین شعار مهدویت، عدالت است. در منابع حدیثی شیعه از آن حضرت با عنوان عدل مجسّم یاد شده است: اللهم و صلِّ علی ولیِّ امرک القائم المُومّ
علاج أمراض العیون فی شیراز
 
علاج
أمراض العیون فی شیراز و لطب العیون مکانة رفیعة فی شیراز. یتم جمیع مراحل
العلاج والعملیات الجراحیة للعیون علی ید المتخصصین الشیرازیین وفی
المراکز والمستشفیات الخاصة علاج أمراض العیون فی شیراز. إن مستوی خدمات طب
العیون و علاج أمراض العیون فی شیراز أعلی من العالم. حیث تقدم هذه المراکز خدماتها عبر المتخصصین البارزین فی طب العیون و علاج أمراض العیون فی شیراز وباستخدام.
إمکانیات
وتقنیات متطورة للتشخیص وال
1. ایمان
روایت :یه نفر از امام حسن مجتبی
سوال کرد . دخترم رو به چه کسی بدم ؟ خواستگار زیاد داره . امام در جواب فرمودند
به کسی بده که ایمان و اخلاقش خوب باشه . به یه آدم باتقوا بده . می دونی چرا ؟چنین
آدمی اگه دخترت رو دوست داشته باشه ، بهش محبت می کنه ، اون رو گرامی میداره. اما
اگه دوستش نداشته باشه به خاطر دینی که داره اون رو مورد اذیت و آزار قرار نمیده .
اون رو تحت فشار قرار نمیده .
با لنگه ی خودتون ازدواج کنید .
ایمان داشته باشید و با یه فرد با ایمان
اتحاد نوری حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه به نقل از جلد دوم کتاب دلائل الامامة طبری شیعی رضوان الله علیه که امروزه مفقود است نقل کرده است:
فیما نذكره من كتاب (الدلائل) لمحمد بن جریر الطبری، فی تسمیة جبرئیل علیه السلام لمولانا علی علیه السلام فی حیاة النبی صلى الله علیه وآله أمیر المؤمنین وسید الوصیین. فقال ما هذا لفظه: حدثنا أبو الفضل محمد بن عبد الله قال: حدثنا عمران بن محسن بن
ما هو بنک الشعر و أهمیته
أین بنک الشعر ؟
المنطقه التی تؤمن و تحتوی علی البصیلات السلیمه لزراعة الشعر. أجزاء المعینة و الخاصة من الرأس التی لدیها المقاومة العالیة فی أمام عوامل البیئیة و لها شعرٌ قویٌ. بنک الشعر هو جزءٌ الذی أن یستخدم أثناء زراعة الشعر و تتم الإزالة طعوم اللازمة لزرع الشعر من هذه المنطقة. عندما أن یعانی الشخص عن تساقط الشعر الحاد أو أن یفقد بأی الشکل من الأشکال الشعر الرأس أو الحواجب أو اللحیة، یستطیع أن إستخدام من طریقة زر
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحث نقش
مادری در بچه اوردن که در بی بی سی  مطرح
بود بعلت بعضی مسائل من تمام ان بحث نتوانستم پی گیری کنم- مسئله سواد وبچه اوردن
دراسلام مورد توجه قرار بدیهم-  مقدمتا-
چند نکته مهم است- اول  اصل دقی و عرفی –
دراصل دقی  پیامبر اکرم صلواته الله علیه
واله والسلم حکم الهی را بیان میکند- وربطی به عرف ندارد ودرحکم عرفی  حکم درارتباط با مسئله عرف است-  بعنوان مثال هر فرهنگی میتواندطول عمرمرد ویازن
را قسیم کند مث
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- من – و-اربعین- دروازه های خروج  و ورود بسیار مهم استتاثیرات زیادی روی فرد مثبت ومنفی میگذارد  فرض کنیم دروازه شلمجه اگر باران بگیرد چه میشود ؟؟ بایدانجارابه بخش خصوصی داد- مواد وکلاهای مورد نیاز را فراهم کنند  من ئجملهشارش  موبایل  عیتک های ارزان ضد افتاب هرگز نزد پنچره نشنید واگر نشسته اید زیاد به بیرون نگان نکنید چون چشم شما سرخ میشود گرچه یادمهم نیست و کرک ضد فتاب داشته باشید وکرم ماساش وسعی کنید
شاید بهتر باشه قبل از اینکه دیدگاه خودمو هم راجع به این سوال بگم، نظرمو نسبت به کامنت‌های شما بنویسم. اول تشکر می‌کنم از دوستانی که نظر خودشونو اعلام کردند. دوم اینکه باید بگم هدفم از نوشتن این پست، اصلاح کردن دیدگاه شما راجع به این مسئله نیست. دوست دارم برای پذیرفتن یا رد کردن هرکدوم از بینش‌ها، استدلال مکتوبی برای خودم داشته باشم. مطمئنا شما هم تمام افکارتونو ننوشتید و من با گوشه‌ای از ذهنیت شما نمی‌تونم قضاوت دقیقی راجع به دیدگاه‌تون
زراعة اللحیة و الشارب للرجال
زراعة اللحیة و الشارب للرجال
تعد زراعة اللحیة و الشارب عن خلال تلک المستخدمة فی العیادات الجلد و الشعر. تستخدم هذه الأسلوبة و الطریقة لأولئک الذین لدیهم تساقط جزئی أو کامل للشعر فی منطقة الوجه و یعیدون الجمال و یجذبونهم. قد تکون زرع اللحیة و الشارب حاجة الشخص لعدة أسباب و العوامل. بعض من الأشخاص و الناس یعانون من نقص وراثی فی شعر الوجه و مما یسبب لهم لهم لحیة غیر متساویة و شعر أو حتی عدم نمو الشعر فی هذه المناطق.
دیدگاه دانشمندان اهل سنت
۱ – ابن ابی‌الحدید معتزلی
این دانشمند حنفی مذهب در ذیل خطبه ۲۲۱ نهج البلاغه می‌ گوید: «این خطبه از عمقی عجیب برخوردار است و حاوی الفاظی بلیغ، مشکل و فصیح است که اگر کسی این فصل از نهج البلاغه را بررسی کند خواهد فهمید که آنچه معاویه گفته است که: «علی بلاغت را برای قریش بنیان‌گذاری کرده»، صحیح گفته است».
ابن ابی‌الحدید سپس می‌ گوید: «اگر تمام فصحای عرب در جایی جمع باشند و این خطبه بر آنان قرائت شود شایسته است همگی به
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
کهیعص
و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلایسرف فى القتل انه کان منصورا
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى وادخلى جنتى
این آیات در شأن این مظلومند. هر کدام از این آیات ، کیفیتى و تقسیرى دارند؛ لیکن امروز، کار لازمتر داریم از تفسیر این آیات .
اول باید تحصیل حالت خودمان بکنیم که حق امروز را ادا کرده باشیم .
خدائى که لله جنود السموات و الارض  فرموده ، طلب یارى از بندگان خود مى فر
فتنه ها ممکن است باز هم ادامه یابد! زیرا سرچشمه آنها یعنی آمریکا و اروپا مجازات نشدند. فقط چند نفر فریب خورده را دستگیر و مجازات می کنند. دلایل ادامه فتنه کشته سازی است. فرضا 143 نفر هم کشته شده باشند، دشمنان باید شرم کنند که این فتنه را به راه انداختند. آنها باید اعدام شوند نه اینها. حالا که دست پیش گرفته اند، برای این است که خط  و ربط را گم کنند. زیرا هزینه سنگینی کرده بودند، ولی همه باد هوا شد. نیچر وان به مایک پنس گفته: شما که 7تریلیون دلار در عر
غدیر در قرآن
الیوم کملت لکم دینکم  و اتممت علیکم نعمتى  و رضیت لکم الاسلام دینا . ( مائده : .3 )
روز غدیر خم دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم .

» جایگاه عید غدیر در مکتب


1ـ عید خلافت و ولایت
 روى زیاد بن محمد قال :
دخلت على ابى عبد الله (ع) فقلت :
للمسلمین عید غیر یوم الجمعة والفطر والاضحى ؟
 قال : نعم ، الیوم الذى نصب فیه رسول الله (ص) امیرالمؤمنین (ع) . مصباح المتهجد : .736
 زیاد بن محمد
اللّهمّ صلّ علیٰ ولیّک علیّ بن محمّد الهادی
النّقیّ سلاماً دائماً بدوام عزّک و سلطانک.
امام خامنه ای
شهادت حضرت امام هادی (سلام‌اللّه‌علیه)
را تسلیت عرض میکنم. این امام بزرگوار در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ
(علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط
به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان
کرده‌اند. زیارت جامعه‌ی کبیره، از این بزرگوار است؛
جلسه سی و چهارم (دوشنبه، 98.09.11)                                بسمه تعالی
الثالث: الإجماع... ص311
دلیل سوم: اجماع
سومین دلیلی که بر حجیت خبر واحد اقامه شده اجماع علماء است.
شش وجه و بیان در تبیین استدلال به اجماع وجود دارد:
وجه اول: ادعای اجماع به نحو موجبه جزئیه
قبل از تبیین وجه اول به جهت ورود دو اصطلاح منطقی و اصولی در عبارت مرحوم شیخ انصاری و به جهت یادآوری مباحثی که سالهای قبل خوانده‌اید به دو مقدمه اشاره می‌کنیم:
مقدمه اول، منطقی: اصطلاح

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آیینه پردازان (ayinepardazan) گروه هنری آدُر