نتایج جستجو برای عبارت :

فراخوان جذب فضانورد ناسا: آیا شما هم می‌خواهید به فضا بروید؟

آیا شما هم می‌خواهید به فضا بروید؟ ناسا طی اقدامی جدید از افرادی که علاقه‌مند به فضانوردی هستند برای پیوستن به این مجموعه دعوت به همکاری کرده است. اطلاعات تکمیلی درباره فراخوان جذب فضانورد ناسا را در ادامه بخوانید.
فراخوان جذب فضانورد ناسا
ناسا تا به امروز بیشتر تحقیقات فضایی خود در فضا را به طور فزاینده‌ای با اعتماد به ماشین‌های پیشرفته‌ای چون کاوشگرهای فضایی، مدارگردها و سطح‌نشین‌ها انجام داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که
«اسکات کیلی» که چهار سفر فضایی انجام داد و سال 2016 از آژانس فضایی آمریکا (ناسا) خارج شد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک از ابعاد مادی این شغل پرهیجان سخن گفت.
به گفته این فضانورد، همکاران او در رتبه شغلی 15 جای دارند که در آن رتبه‌های سرهنگ ارتش و سروان نیروی دریایی قرار می‌گیرند.
ادامه مطلب
از میان 12 نفری که به ماه قدم گذاردند همه مرد بودند که در این زمینه ناسا قصد دارد این پروسه را تغییر دهد و نخستین زن فضانورد را به ماه اعزام کند. جیم برایدنستاین مدیر ناسا گفت که یک دختربچه 11 ساله دارد و می خواهد به زن ها این فرصت را بدهد تا به ماه سفر کنند.
وی افزود در 1960 زنان این فرصت را نداشتند که به ماه سفر کنند ولی اکنون می توانند این وضعیت بسیار هیجان انگیز را تجربه کنند.
تا به امروز از 566 نفری که به فضا سفر کردند فقط 64 نفر را زنان تشکیل دادند.
پرورش فلفل در فضا توسط ناسا
گروهی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی کشت می کند و پرورش می دهد.
ناسا قصد دارد فضانورد به مریخ بفرستد، بنابراین یافتن گیاهان و میوه هایی که بتوان همراه آنها را ارسال کرد، بسیار مهم است.
به گفته جاکوب تورس یکی از دانشمندان ناسا، کوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می کشد و وعده های غذایی آماده نمی ت
این پاورپوینت در 22 اسلاید به شکل منحصر به فرد و زیبا طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از نحوه شکل گیری ناسا،ماموریت ناسا،نحوه مدیریت ناسا، ساختمان های ناسا،بودجه ناسا و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد ناسا در این پاورپوینت درج شده است که امیدواریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
نخستین فضانورد اماراتی که سفر خود به فضا را سوم مهرماه سال جاری آغاز می‌کند، به همراه محموله خود یک جلد قرآن را نیز به فضا خواهد برد.
به گزارش شریعت نیوز  «هزاع المنصوری»، نخستین فضانورد اماراتی است که از سوم مهرماه سال جاری (۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹) سفر خود را به فضا آغاز خواهد کرد.وی در این سفر محموله‌ای به وزن ۱۰ کیلوگرم به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد که یک جلد قرآن کریم نیز از جمله محتویات این محموله خواهد بود.«سالم المری»، مدیر برنامه فض
آشنایی با ناسا


همشهری آنلاین:
ناسا مخفف سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا است.





ناسا عهده‌دار و مجری اکثر طرح‌های دولتی آمریکا در زمینه فضا و علوم مربوط به آن است. همچنین ناسا مسئول مدیریت و اجرای پژوهش‌های تجاری و نظامی در زمینه‌ هوافضا است.
ادامه مطلب
ناسا اخیرا با صدور فراخوانی از پیشگامان و متخصصان فعال در حوزه حمل و نقل درخواست کمک کرده است. در فراخوان مربوطه ناسا از شرکت ها و دانشمندان می خواهد تمام تجارب خود در زمینه توسعه وسایل نقلیه پیشرفته را به کار بسته و به این سازمان در ساخت خودروی ماه نورد کمک کنند.
از طرفی شاید شنیده باشید که تویوتا با همکاری آژانس هوافضای ژاپن یک ماه نورد می سازد که خودروی ماه نورد تویوتا امکان استفاده حدودا 16 ساله برای فضانوردان فعال بر روی سطح ماه و علاوه
در روز پنجشنبه گذشته، ناسا اعلام نمود اسکات کلی، فضانوردی که نزدیک به یک سال را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گذرانده است، پس از بازگشت از فضا متوجه شده است که ۵ سانتی متر به قدش اضافه شده است.
محققان ایستگاه فضایی اعلام کردند به دلیل عدم وجود گرانش در فضا، دیسک‌های ستون فقرات گسترش می یابد.
کلی در روز سه شنبه  به همراه دو فضانورد روسی در بیابانهای قزاقستان فرود آمد. افزایش در حدود ۱٫۵ اینچ در قد کلی ناشی از عدم وجود جاذبه بوده است.
مارک کلی
ناسا برای طراحی ربات حفاری ماه درخواست کمک کردبه نقل از دیجیتال ترندز، ناسا رباتی را برای حفاری در ماه و نمونه برداری از عمق آن آماده خواهد کرد و برای ارتقای کیفیت آن خواستار همکاری و کمک هر فردی شده که در این زمینه تخصص دارد.
فراخوان های استان
فراخوان های استان اصفهان سال تحصیلی 98-99  
 

ردیف
عنوان فراخوان
مهلت ارسال به استان
 استانی

1
فراخوان طراحی آزمون استاندارد پایانی نوبت اول با پاسخ نامه. مخاطبین: دبیران محترم پایه نهم - دهم نظری - دوازدهم فنی 
15 بهمن 98


2
فراخوان تهیه پویانمایی، نماهنگ یا فیلم  کوتاه آموزشی متناسب با محتوای کتب درسی. مخاطبین: دبیران محترم و دانش آموزان پایه نهم - دهم نظری - دوازدهم فنی
1 اسفند 98
ناسا از جدیدترین فضاپیمای خود رونمایی کرد
ناسا از یک فضاپیمای جدید رونمایی کرده که امیدوار است برای کشف یخ‌های آب در نزدیکی قطب جنوبی ماه موفق عمل کند؛ بسیاری از مردم آب در ماه را به عنوان یک منبع حیاتی برای مأموریت‌های آینده می‌دانند. براساس اخبار منتشر شده VIPER قرار است در قطب جنوب ماه فرود آید و به تازه‌ترین اکتشافات بپردازد.
+ اوضاع خوب میگذره؟
_ آره میگذرهدارم میجنگمزندگی لذت بخش شدهبا اینکه همه همونن و چیزی عوض نشده ولی خودم عوض شدم و دارم میشماحساس میکنم تو یه مزرعه آفت زده گندم دارم رشد میکنم چون فهمیدم یه بار زندگی میکنم و باید تاثیرمو رو دنیا بذارمامشبم بارون قطره هارو دارم رو برگم حس میکنم
+ حال خونم ته  کشیده بودحال مختصرت تزریق شد بم
_ چرا من باید این چیزارو امشب بت میگفتم نمیدونم ولی حتما یه چیزی هسیه قدرتی وجود دارهخوب باش همیشه دخترک
+ مرسی فضانورد ک
+ اوضاع خوب میگذره؟
_ آره میگذرهدارم میجنگمزندگی لذت بخش شدهبا اینکه همه همونن و چیزی عوض نشده ولی خودم عوض شدم و دارم میشماحساس میکنم تو یه مزرعه آفت زده گندم دارم رشد میکنم چون فهمیدم یه بار زندگی میکنم و باید تاثیرمو رو دنیا بذارمامشبم بارون قطره هارو دارم رو برگم حس میکنم
+ حال خونم ته  کشیده بودحال مختصرت تزریق شد بم
_ چرا من باید این چیزارو امشب بت میگفتم نمیدونم ولی حتما یه چیزی هسیه قدرتی وجود دارهخوب باش همیشه دخترک
+ مرسی فضانورد ک
 
 
 
ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد سال 2029، 2036 و 2068، اما در عین حال ادعا می کند که هیچگونه تهدیدی برای زندگی در زمین وجود ندارد.
منابع متعدد معتبر زنگ هشدارشان به صدا درآمده است. آنها می گویند، ناسا تعیین کرده است که سیارک غول پیکر آپوفیس 12 سال دیگر و یا حداکثر در 19 سال دیگر سقوط خواهد کرد و چنانجه یکی از سایت ها نوشته است، یکی ا
مسئول سازمان فضایی آمریکا (ناسا) کل هزینه
لازم برای ارسال فضانوردان به ماه را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرده
است. این بودجه علاوه بر بودجه سالانه این سازمان است.
ادامه مطلب
ناسا اعلام کرده که علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی این آژانس فضایی نام خود را ثبت کنند تا نام آنها روی یک تراشه که روی بدنه مریخ نورد "مارس 2020" چسبانده می‌شود به مریخ فرستاده شود.
شما با ورود به سایت ناسا یک پاسپورت مخصوص دریافت خواهید کرد که اثبات می‌کند نام شما همراه "مارس 2020" به سیاره سرخ می‌رود، این امکان برای همگان در سراسر جهان در دسترس است و نیاز به هیچ اطلاعات شخصی جز آدرس ایمیل شما ندارد، برای شرکت در این کمپین تا 3
سازمان فضایی ناسا تو سال ۲۰۱۷  کتابخانه تصاویر و ویدئوهای خود را باسازی کرد تا طوطی ای ارشد از تصاویر با کیفیت را در جوانمردی مردم قرار دهد. در دنباله می توانید ۱۳ تصویر از نامدار ترین مدل های موجود در این آرشیو را به همراه شرح کوتاهی داخل مورد آن، مشاهده کنید. همراه زومیت باشید.۱- زمیناین عکس از باریک بین ترین تصاویر اندوهناک شده از زمین تا بوسیله حال است؛ تصویر با ترکیبی از ته رنگ های آبی فیروزه ای، توسط دوربین مادون قرمز نصب شده روی ماهوار
محققان ناسا موفق شدند پس از بررسی داده های گرمای اقیانوسی و اطلاعات ماهواره ای، انرژی گم شده زمین را در اعماق اقیانوس کشف کنند.
 
دو سال قبل محققان مرکز ملی تحقیقات جوی در بولدر آمریکا، در تحقیق خود مدعی شدند که تناقضات موجود در اطلاعات ماهواره ای از گرمای زمین و اندازه گیری گرمای اقیانوس، نشانه ای از انرژی گم شده در زمین است.
اما آیا واقعا انرژی گم شده ای وجود دارد یا اشتباهی در محاسبه دانشمندان در خصوص انرژی جذب شده از خورشید و بازتابش آن ب
چند ساعت دیگر، حدود ساعت ده شب، فضاپیمای سامانتای ناسا از زمین به سمت مریخ پرتاب خواهد شد. یک گروه پنج نفره، مسافران اعزامی خواهند بود. ماموریت این گروه تحقیق بر روی استرنجا است. استرنجا محدوده‌ای از مریخ است که یک سال پیش یکی از ملخک‌های جستجوگر ناسا خبر وجود موجودات عجیب در آن را به زمین فرستاد. بر روی خاک این محدوده تعدادی رد پا کشف شده بود که شباهت زیادی به پای انسان داشت. پاهایی نسبتاً بزرگ و چهار انگشت.
ادامه مطلب
کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) بیش از چهل سال پس از پرتاب و در فاصله چند میلیارد کیلومتری (حدوداً 18507456000 کیلومتر) از زمین دچار نقص فنی شد و مهندسین ناسا با وجود چالش های متعدد موفق به تعمیر آن شدند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری مدرن موجود در کاوشگر های میان ستاره ای جدید ،  تعمیر وویجر 2 به دلیل فناوری قدیمی آن با چالش های متعددی همراه بود و با این حال پیش بینی میشود در اینده نیز وویجر 1 و 2 باز هم دچار نقص فنی شوند. دانشمندان ناسا برای رفع مشکل وو
آغاز فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ها از ساعت ۱۴ امروز
 
فراخوان جذب اعضای هیئت علمی تا ششم اسفند ادامه دارد.
 
بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها به مدت پنج روز انجام می‌گیرد و پرونده‌های متقاضیان دارای شرایط اولیه نیز طی هفت روز کاری به کمیته‌های بررسی توانایی‌های علمی و صلاحیت‌های عمومی ارسال می‌شود در نهایت نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه به مدت ۴۵ روز کاری انجام می‌گیرد.
 
تمامی بررسی های فو
جونو (Juno) نام فضاپیمای ناسا است که در سال ۲۰۱۱ از فلوریدا به مقصد مشتری پرتاب شد و از سال ۲۰۱۶ درحال گردش به دور غول گازی منظومه شمسی و گردآوری اطلاعات علمی ارزشمند است.
‏برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فضاپیما براثر میدان مغناظیسی فوق العاده قوی مشتری، مدار جونو به شدت بیضوی انتخاب شده است تا مدت زمانی که فضاپیما در نزدیکی سیاره و در میدان مغناطیسی آن به سر می‌برد، به حداقل برسد.
‏جونو از زمان آغاز مأموریت خود، مجموعه‌ای از زیباترین تصاویر
فیلم تحسین شده #مریخی (The Martian) فیلمی در ژانر علمی - تخیلی، ماجراجویی و درام اثر کارگردان معروف بریتانیایی ریدلی اسکات (Ridley Scott) است که ۲ اکتبر ۲۰۱۵ انتشار یافت. فیلمنامه این فیلم که با بودجه تقریبی ۱۰۸ میلیون دلاری و فروش بیش از ۶۳۰ میلیون دلاری در کشور مجارستان تولید شده است، بر اساس رمانی با نام "مریخی" اثر اندی ویر (Andy Weir) به رشته تحریر در آمده است.
فیلم مریخی یکی از فیلم های موفق ژانر علمی‌ تخیلی طی سال‌های اخیر است که نقش اول آن را "مت دیمون"
کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) بیش از چهل سال پس از پرتاب و در فاصله چند میلیارد کیلومتری (حدوداً 18507456000 کیلومتر) از زمین دچار نقص فنی شد و مهندسین ناسا با وجود چالش های متعدد موفق به تعمیر آن شدند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری مدرن موجود در کاوشگر های میان ستاره ای جدید ،  تعمیر وویجر 2 به دلیل فناوری قدیمی آن با چالش های متعددی همراه بود و با این حال پیش بینی میشود در اینده نیز وویجر 1 و 2 باز هم دچار نقص فنی شوند. دانشمندان ناسا برای رفع مشکل وو
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
فیلمای کریستوفر نولان رو دوس دارم. دیشب فیلم میان ستاره ای (Interstellar) رو دیدم. داستانی راجع به آینده که زمین درگیر طوفان های شنی شده و داره نابود میشه. یه خلبان بازنشسته ناسا میره تو تأسیسات مخفی ناسا و بعدش برای اینکه سیاره جدیدی برای زندگی پیدا کنند میخان بفرستنش فضا. خیلی داستان مهیجی داره.
مت دیمون هم که بازی کرده
موسیقی فیلم و جلوه های ویژه عااااالیه.
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
مریخ‌نورد اینسایت از آغاز تا پرتاب
آخرین پروژه ناسا امریکا در مسیر سفر به سیاره سرخ بهرام چند روز پیش آغاز شد. کاوشگر جدید قرار است در مورد لرزه‌های مریخ و بخش‌های درونی سیاره اطلاعاتی جمع‌آوری
کند.
چند روز پیش شاهد یک رویداد مهم در عرصه‌ی فعالیت‌های فضایی و تلاش جاه‌طلبانه‌ی ناسا برای دستیابی به مریخ بودیم: فضاپیمای اینسایت ناسا در صبحگاه روز پنجم ماه می (شنبه ۱۵ اردیبهشت) به وقت کالیفرنیا، سفر خود به مقصد مریخ را آغاز کرد؛ سفری ۶ ماه
 معاونت تشکل‌های اتاق ایران از تولیدکنندگان داخلی قهوه و واردکنندگان قهوه سبز جهت عضویت در مجمع موسسین «انجمن قهوه ایران» دعوت به‌‌عمل آورده است.
در آگهی فراخوان اتاق ایران که امروز ۲۱ آبان ۹۸ در روزنامه دنیای اقتصاد به چاپ رسیده، آمده است:
ادامه مطلب
در این روز، #یوری_گاگارین‌ به وسیله فضاپیمای وُستوک ۱ به فضا رفت و طی ۱۰۸ دقیقه، مدار زمین را پیمود و به سلامت به زمین بازگشت. سازمان ملل متحد به افتخار این فضانورد و به یاد نخستین سفر انسان به فضا، ۱۲ آوریل را به عنوان #روز_فضانورد نامگذاری نموده است. همچنین هر ساله در این زمان جشنی تحت عنوان #شب_یوری توسط ستاره‌شناسان آماتور و علاقه‌مندان به فضا در بسیاری از کشو‌رها از جمله کشور عزیزمان ایران برگزار می‌شود که متاسفانه شرایط خاص امسال اجا
در پی
انتشار فراخوان پیشنهاده برای پیاده‌سازی «دستورالعمل آمایش سرزمینی
کتابخانه‌های عمومی ایران» ۷۰ پیشنهاده از ۲۸ استان دریافت شد و از این
میان، تعداد ۱۸ پیشنهاده از ۱۸ استان در رقابت با دیگر پیشنهاده‌ها با کسب
حداقل‌های لازم انتخاب شدند.
 
 
 
فراخوان شغل اینترنتی
مژده مژده
✅شغل اینترنتی پاره وقت✅برای تمام اقشار جامعه ✅بدون محدودیت زمانی و مکانی✅شغل دوم✅با درآمد بالا و تضمینی✅تسویه‌ی روزانه✅با درآمد روزانه حداقل 200 هزار تومن✅به همراه پشتیبان آموزشی✅فقط با یه گوشی در منزل خودتونفرصت محدود
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و مصاحبه‌ی رایگان با آیدی تلگرام زیر در ارتباط باشید.@Z_porheshmati
 
قابل توجه شرکتهای فناور کشور در حوزه امنیت سامانه‏‏‏ های کنترل و اتوماسیون صنعتی  

عنوان فراخوان
تشریح پروژه
شروع فراخوان
پایان فراخوان
وضعیت
نوع واگذاری
درخواست همکاری


طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی رمزنگار داده، متناسب با پروتکل IEC60870-5-104 مورد استفاده در شبکه انتقال صنعت برق
دریافت
1398/10/01
1398/10/10
شرکتی
تکمیل فرم

طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتیDPI Firewall متناسب با پروتکل IEC60870-5-104
دریافت
1398/10/01
1398/10/20
شرکتی
تکمیل فرم


 
ادامه مطلب
سیارکی که حدود نودوشش کیلومتر قطر دارد، با سرعتی نزدیک به بیست‌وپنج‌هزار کیلومتر در ساعت در حال نزدیک‌شدن به زمین است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سه‌ماه و ده‌روز دیگر این سیارک به زمین برخورد خواهد کرد و احتمال عدم برخورد آن چیزی کم‌تر از یک‌دهم درصد است. روش‌های مصنوعی جلوگیری از برخورد آن نیز به‌دلایل گوناگون موفق نخواهد بود و راهکاری برای مقابله وجود ندارد. چنین رویدادی در نوع خود کاملاً بی‌سابقه است و تا کنون هیچ‌گاه زمین در
 
   فراخوان طراحی لوگو پژوهشکده مدیریت آب - مرحله دوم
 از آنجاییکه طبق قانون مسابقه ها، اگر یک مسابقه برنده ای نداشته باشد، جایزه مسابقه به مسابقه مشابه در مرحله بعدی انتقال می یابد، لذا مرحله دوم مسابقه طراحی لوگوی پژوهشکده مدیریت آب با شرایط در نظر گرفته شده برگزار می گردد.
مهلت ارسال آثار : ۲۲ آبان ماه
سرانجام انتظارها به پایان رسید و قرار است که آستین‌ها را بزنیم بالا! از این طرف لطفا! بنشینید تا همفکری کنیم! برای ورد به اتاق لطفا روی لینک پایین کلیک کنید:
 
اتاق گفتگوی وبلاگی‌ها
 
 
پ.ن1: صفحه‌ی مستقل اتاق گفتگو را می‌توانید از منوی گوشه‌ی وبلاگم پیدا کنید.
پ.ن2: مطالب مرتبط با این پست:
فراخوان وبلاگی (1)
فراخوان وبلاگی (2)
عکس تزیینی استوزارت علوم با هدف به کارگیری نیروهای متخصص با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور و به‌منظور بهره‎مندی از خدمات آنان در امور پژوهشی و کار در آزمایشگاه‌ها به تشخیص معاونت پژوهش و فناوری، از مشمولان واجد شرایط دعوت به همکاری می‌کند.
به گزارش ایسنا، بر اساس این فراخوان، تمامی مشمولان وظیفه و دانش‌آموختگانی که تمایل به گذراندن دوره سربازی خود در قالب نیروی پژوهش یار ا
 
 
 
سلام!
احتمالا خیلی هاتون دیگه فیلم Gravity  محصول 2013 رو دیدید اما بازم بهتره بگم که کمی لو میدم داستان رو اینجا..مدتها توی لیستم بود ولی کشش دیدنشو نداشتم میدونید که فیلم های مربوط به فضا یک حوصله ی خاصی رو میطلبند و یکم با طبع مایی که نسل عجله و فوریت هستیم حتی در زمینه لذت،شاید جور نباشند.
به هرحال حوصله ای ایجاد شد و فیلم رو دیدم..فیلم خوبی بود از نظر جلوه های ویژه و باورپذیری بازی ها و اوج و فرود لحظات و شاید خیلی ها این فیلم رو کاملا رئال و
از راست به چپ: باز آلدرین، مایکل کولینز و نیل آرمسترانگ
فرود اولین انسان بر روی کره ی ماه 50 ساله شد. نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در 20 ژوئیه 1969 در ساعت 20:18 جهانی بر کره ی ماه فرود آمدند. این سفر به کمک آپولو11 انجام شد. و حدود 6 ساعت بعد آرمسترانگ بر روی کره ی ماه گام نهاد. فضانورد سوم مارکل کالینز در مدار ماه ماند تا 15 ساعت دیگر نیل و باز به وی بپیوندند. پس از 8 روز زندگی در فضا هر سه فضانورد به زمین باز گشتند. این فضاپیما از مرکز فضایی کندی در واقع در ج
 
ناسا به‌منظور بزرگ‌داشت ۳۰ سالگی نقطه‌ی آبی کمرنگ، یکی از بی‌نظیرترین عکس‌های فضایی ثبت‌شده تاکنون، نسخه‌ای بازسازی‌شده از آن را منتشر کرد.
فضاپیمای وویجر ۱ در ۱۴ فوریه‌ی ۱۹۹۰، یکی از عکس‌های نمادین عصر فضا را ثبت کرد. این تصویر که نقطه‌ی آبی کم‌رنگ نام دارد، کره‌ی زمین را از فاصله‌ی تقریبا چهارمیلیاردکیلومتری به‌عنوان لکه‌ای ریز در فضای بیکران و در میان نواری از روشنایی ایجاد‌شده براثر نور خورشید نشان می‌دهد.
ادامه مط
اهداف عملیاتی فراخوان پرسش مهر 20
1- پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها2- آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی3- ایجاد تعامل بیش‌تر بین معلمان و دانش‌آموزان4- ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیش‌تر در مدارس5- کاهش فاصله بین حوزه‌های ستاد و اجرایی6- ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش7- گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی8- شناسایی تنگناها، موانع و مشکلات جامعه و ارائه راه‌کارهای مناسب9- کشف، رشد و پرورش استعدادهای بال
با سلام و احترام ، به استحضار همکاران محترم می رساند ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نظر دارد به منظور گردآوری مجموعه فیلم های آموزشی تدریس توسط همکاران فراخوانی با عنوان پویش درس خانه ( تولید فیلم آموزشی ) برگزار کند . تا با اجرای این فراخوان ، مجموعه کاملی از تدریس کتب در سایت آپارات بارگذاری شود. تدریس می تواند به صورت حضوری و عملی توسط همکار بوده و یا اینکه به صورت مجازی و فیلمبرداری از صفحه نمایش باشد .لازم به ذکر است ، نکته مهمی ک
ناسا برنامه داره سال 2024 (همون سالی که قرار بود مارس وان پروژه ش. شروع کنه) به ماه سفر کنه. حالا هم با 11 کمپانی امریکا حرف زده تا برای ارتقای سطح سفر های فضایی لاهاش همکاری کنن و حتی جایزه هم براشون در نظر گزفته ( 45.5 میلیون دلار)
ه
 
فراخوان بزرگ حامیان حاج مسعود جابریبه اطلاع تمامی حامیان کاندیدای محبوب جناب آقای حاج مسعود جابری بخصوص مردم شریف دهستان مومه ای و روستاهای همجوار میرساند،باشرکت در راهپیمایی 22بهمن از درب ستاد با جمعیت زیاد بطرف میدان حرکت کنیم که بتونیم با این عمل اتحادو وحدتو یکپارچگیو  همدلی و حمایتمان از کاندیدای محبوبمان جناب حاج مسعود جابری را به گوش همه برسانیم.از تمامی خواهران و برادران و حامیان عزیز  خواهشمندیم این پیام را به همه برسانند
و
اگر پست مرتبط را ندیده‌اید به اینجا سر بزنید ---> فراخوان وبلاگی (1)
خب! وقت آن رسیده که از لیست عزیزانی که در پست فراخوان وبلاگی (1) اعلام کردند که تمایل به همکاری دارند رونمایی کنم! بسیار سپاسگذارم که به درخواست بنده اهمیت ندادید و پست را به اشتراک نگذاشتید، البته به جز ساجده که این کار را کرد.
 
اسامی دوستان به ترتیب زمانی که پیام دادند:
1. عالیس ---> خیالپرداز نادان
2. یک آشنا ---> یک آشنا
3. ساجده ---> Teepee
4. کازیوه ---> بوسیدن پای اژدها
5. زهرا -
مدلین: «من کلاسای آنلاین رشته‌ی معماری رو برداشتم. هروقت که یه مدل جدید می‌سازم، توش یه عروسک فضانورد می‌ذارم. اون فضانورد نقش من رو اون میون توضیح می‌ده. احساس می‌کنم مثل فضانوردی‌ام که توی کهکشان گیر افتاده.»

+ یک بخش بانمک از فیلم بود که اولی و مدلین نشسته بودند روبه‌روی هم. با رودربایستی با هم حرف می‌زدند. کلامی که به زبان می‌آوردند و به گوش می‌رسید یک چیزی می‌گفت و بعد حرف اصلی که توی ذهنشان می‌گذشت، زیرنویس می‌شد. یک حرف کاملاً م
فراخوان رادیویی
صدای خود را گوش به ایران و جهان برسانید...
علاقمندان میتوانند برای همکاری با رادیو اینترنتی ابهر به عنوان:
گوینده  خواننده نوازندهو...
 
فایل های صوتی خود را برای ما به نام خود ارسال کنید.
☎️روابط عمومی:09198456563 (در تلگرام)
SHAYAN2000000@
radioabhar@
http://radioabhar.blog.ir
فراخوان ایده شو با محوریت شهر هوشمند
عناوین مورد نظر جهت شرکت در فراخوان فوق الذکر عبارتنداز؛ گردشگری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، محیط زیست و پسماند، حمل ونقل پاک و فرهنگ ترافیک.مهلت ارسال آثار نیز 31 تیرماه 1398 از طریق ثبت در لینک زیر می باشد. منتظر مشارکت شهروندان عزیز در این فراخوان هستیم.
ثبت نام در فراخوان  ایده شو
اگر پست مرتبط را ندیده‌اید به اینجا سر بزنید ---> فراخوان وبلاگی (1)
خب! وقت آن رسیده که از لیست عزیزانی که در پست فراخوان وبلاگی (1) اعلام کردند که تمایل به همکاری دارند رونمایی کنم! بسیار سپاسگذارم که به درخواست بنده اهمیت ندادید و پست را به اشتراک نگذاشتید، البته به جز ساجده که این کار را کرد.
 
اسامی دوستان به ترتیب زمانی که پیام دادند:
1. عالیس ---> خیالپرداز نادان
2. یک آشنا ---> یک آشنا
3. ساجده ---> Teepee
4. کازیوه ---> بوسیدن پای اژدها
5. زهرا -
حباب های فضایی در کهکشان راه شیری. این عکس توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر گرفته شده و در صفحه رسمی ناسا منتشر شده است. این تصویر در بردارنده ابرهای گازی و گردو غبار های فضایی ست که با حباب هایی در ابعاد 10 تا 30 سال نوری پر شده و هر یک از اونها صد ها تا هزاران ستاره رو در بر میگیره.
این منطقه از شکل گیری ستاره ها در داخل کهکشان ما و صورت فلکی عقاب قرار داره. رگه های سیاهی که از داخل ابرها به سمت بیرون متمایل میشن، مناطقی با گاز ها و غبار های سرد و با چگال
فراخوان ایده شو با محوریت شهر هوشمند

عناوین مورد نظر جهت شرکت در فراخوان فوق الذکر عبارتنداز؛ گردشگری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، محیط زیست و پسماند، حمل ونقل پاک و فرهنگ ترافیک.مهلت ارسال آثار نیز 31 تیرماه 1398 از طریق ثبت در لینک زیر می باشد. منتظر مشارکت شهروندان عزیز در این فراخوان هستیم.

ثبت نام در فراخوان  ایده شو
این عکس که با عنوان «ظهور شکوفه فیتوپلانکتون در یکی از پر رفت و
آمدترین گذرگاه‌های نفتی جهان» امروز (جمعه) در تارنمای رصدخانه زمین ناسا
(Earth Observatory) منتشر شد، در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهر ۱۳۹۸) توسط
تصویربردار عملیاتی زمین (OLI) بر روی ماهواره لندست ۸ ثبت شده است.

ناسا در توضیح این عکس و با اشاره به گرداب فیتوپلانکتون در این منطقه
نوشت: نفتکش‌ها در هر روز حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت خام (چیزی در حدود ربع
میزان مصرف جهانی) را از تنگه هرمز جابه‌
ناسا تصویری از تابستان مریخ منتشر کرده که در آن پوشش یخی تپه های سطح سیاره آب شده است. 
به گزارش مهر به نقل از ناسا، سازمان فضایی آمریکا به تازگی عکسی از تابستان سیاره مریخ منتشر کرده است. مدار گرد مریخی Reconnaissance این تصویر را در زمانی ثبت کرده که روی تپه های این سیاره اثری از پوشش همیشگی آنها دیده نمی شود. فقط توده های کوچکی از یخ در سایه تپه های دیگر باقی مانده است.
 
قطب شمال مریخ در انبوهی از تپه های شنی محاصره شده است. در این منطقه، تپه ها در ف
فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که قرار است 24 تا 30 بهمن ماه امسال برگزار شود، منتشر شد.  گروهها و هنرمندان موسیقی برای شرکت در جشنواره تا 17 آذرماه سال جاری فرصت دارند تا در سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com ثبت نام کنند.
سی‌و‌پنجمین جشنوارۀ موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ 24 تا 30 بهمن 139۸ برگزار خواهد شد. فراخوان حاضر بر اساس آیین­نامۀ جش
اگر پست مرتبط را ندیده‌اید به اینجا سر بزنید ---> فراخوان وبلاگی (1)
خب! وقت آن رسیده که از لیست عزیزانی که در پست فراخوان وبلاگی (1) اعلام کردند که تمایل به همکاری دارند رونمایی کنم! بسیار سپاسگذارم که به درخواست بنده اهمیت ندادید و پست را به اشتراک نگذاشتید، البته به جز ساجده که این کار را کرد.
 
اسامی دوستان به ترتیب زمانی که پیام دادند:
1. عالیس ---> خیالپرداز نادان
2. یک آشنا ---> یک آشنا
3. ساجده ---> Teepee
4. کازیوه ---> بوسیدن پای اژدها
5. زهرا -
بالاخره دیشب بعد از سه هفته فاز اول پروژه رو انجام دادم. خیلی سخت نبود و میشد یه هفته‌ای هم انجامش داد اما تنبلی کردم و سه هفته طولش دادم. شاید به‌خاطر این باشه که چند وقت طولانی میشه کد نزدم. به هرحال، دیشب به مانا پیام دادم که متلب‌ش رو می‌خوام برای شروع فاز دوم پروژه. بعدش که فکر کردم فردا باید ۸صبح از خونه بزنم بیرون و این همه راه ُ برم تا دانشگاه پشیمون شدم که چرا دانلود نکردم.موقع خواب زمانبندی پروژه رو مرور میکردم و اینکه میتونم خوب تم
ناسا به تازگی جدیدترین تصویر خود از سیاره زحل را منتشر کرد.
به نقل از دیلی‌میل، هر ساله زمانی‌ که سیاره زحل به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین می‌رسد، تلسکوپ فضایی هابل یک عکس دقیق‌تر از آن منتشر می‌کند.
در این عکس جدید هم که توسط تلسکوپ فضایی هابل رؤیت شده، در اتمسفر زحل تغییرات فاحشی قابل مشاهده است.
تصاویر منتشر شده از دوربین سوم هابل با دید عریض نشان می‌دهد که طوفان‌های سهمگین سیاره زحل در قطب شمالی آن که سال گذشته دیده شد، از بین رفته
سازمان ملی هوانوردی و فضا ایالات‌متحده آمریکا، ناسا؛ با هدف تکمیل و پیش برد برنامه فضایی آرتمیس (Artemis) و فرود آوردن زن و مرد برروی کره ماه در سال 2024 فراخوانی برای بزرگان صنعت و متخصصان در زمینه‌های گوناگون ارسال کرده است. ما کاملاً  مطمئن هستیم که هدف از پروژه آرتمیس، صرفاً پرتاب موشک و فرود انسان برروی کره ماه نبوده و ناسا در پروژه آرتمیس با تکیه بر هوش روباتیک و انسان  بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین کاوشِ جهان را انجام خواهد داد. ناسا دو اط
فراخوان شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

 


این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان
می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و
الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.




برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منابع به
کتابخانه عمومی شهید باهنر مراجعه کنید .
عتقاد بر این است که ما در جهان هستی تنها نیستیم اما تاکنون شواهد مستقیمی در این رابطه نادیده گرفته شده است. اکنون ناسا قصد دارد ماموریت جدیدی را راه‌اندازی کند تا با مطالعه اثر متقابل میان ستارگان و سیارات‌ فراخورشیدی این مثبت‌های کاذب را ریشه‌کن کند.
گفتنی است؛ زمین تنها سیاره‌ای است که به عنوان مکانی برای زندگی شناخته شده و مدت‌ها است که ستاره‌شناسان به دنبال دنیایی شبیه به زمین در فضای خارجی هستند.
طبق این گزارش، کشف میکروب‌ها، گیا
۱۲:۵۱
یه بار، چند سال پیش‌‌ها، شهریور بود. صبح داشتم می‌رفتم مدرسه و سردم بود. و یهو خیلی جدی فکر کردم، نکنه پاییز شده و من جا موندم؟
پاییز نشده بود.
جا نمونده بودم.

۱۴:۱۱
What do you want from me? Why don't you run from me?What are you wondering? What do you know?Why aren't you scared of me? Why do you care for me?When we all fall asleep, where do we go?
‌‌
۱۹:۵۹
ماه خیلی دوره. اگه زمین گرد نباشه چی؟ ممکنه به یه نقطه نگاه کرده باشم که هر چی نگاهم رو ادامه بدی به هیچ جرم آسمانی برخورد نکنه؟ یه بارم تو دفترچه‌م یه چیزی نوش
 
در ده سال آینده، گام‌های بزرگی مثل ارسال فضاپیماهای سرنشین‌دار و مریخ‌نوردهای متعدد برای بررسی علائم حیات در مریخ برداشته خواهد شد.
دهه‌ی ۲۰۱۰، عصر پیشرفت‌های بزرگ در زمینه‌ی کاوش‌های مریخی بود. حالا با آغاز دهه‌ی جدید، اخبار هیجان‌انگیزی در راه است. دانشمندان در ده سال گذشته، به اطلاعات زیادی درباره‌ی تاریخ و تکامل مریخ دست یافتند.
مریخ‌نورد کریاسیتی ناسا موفق به کاوش در بخشی از سیاره‌ی مریخ شد که در گذشته‌ای دور، شرایط حیات

تصویر جدید شفق قطبی در "زحل" + تصاویر
  اخبار علمی - تصویر جدید شفق قطبی در "زحل" + تصاویر
ناسا در جدیدترین ویدئوی خود موفق به ثبت یکی از فعالترین شفقهای قطبی مشاهده‌شده در سیاره زحل شده است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ ناسا در جدیدترین ویدئوی خود موفق به ثبت یکی از فعالترین شفقهای قطبی مشاهده‌شده در سیاره زحل شده است.به گفته دانشمندان، تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ‌های هابل و کاسینی به ارائه بهترین منظره از این پدیده پرداخته است. این تصویر
گروه علاقه مندی های ویژه محیط زیست، پایداری و کتابخانه های ایفلا  برای پنجمین جایزه کتابخانه سبز ایفلا ۲۰۲۰ فراخوان داد.
به گزارش لیزنا، در این روزها، بسیار زیاد در مورد تغییرات آب و هوا می‌شنویم. شاید  این سؤال مطرح باشد که کتابخانه ها چه ارتباطی با مسائل زیست محیطی دارند و آیا کتابداران در این باره نقشی ایفا می کنند.؟
کتابداران می توانند اکنون  نقش خود را ایفا کنند.  گروه علاقه­ مندی های ویژه درباره محیط زیست، پایداری و کتابخانه­ ها 
ناسا در عکس روز خود تصویری را با کاربران به اشتراک گذاشت که توسط تلسکوپ فضایی "هابل" رصد شده است.
ناسا در رابطه با این تصویر نوشت: یک ستاره مانند خورشید ما، در واپسین روزهای زندگی خود می‌تواند به یک غول سرخ‌رنگ تبدیل شود. در آخرین روزهای عمر یک ستاره، هسته آن به داخل خودش سقوط می‌کند و لایه‌های سطحی را به بیرون می‌راند. ستارگان در اثر همجوشی هسته‌ای که در هسته آن ها رخ می‌دهد، پایدار هستند که این امر باعث تولید انرژی می‌شود.
 بعد از استقبال شما بزرگواران از اولین شماره "#تجربه_نامه" که حاوی تجربیات کاربردی هر یک از شما عزیزان در محیطهای کاری مختلف بود، در حال آماده سازی دومین شماره برای در اختیار قرار دادن به صاحبین کسب و کار، کارآفرینان، کارمندان،دانشجویان و تمامی کسانی که به طریقی با کسب و کار ایران در هر حوزه ای در ارتباطند، هستیم و سعی خواهیم کرد محصولی که با همکاری و مساعدت خود شما تولید شده تبدیل به یک پایگاه جامع تجربیات کاربردی در حوزه کسب و کار کشورمان
ریاضی دان مری جکسون یکی از گروههای کوچکی از زنان آمریکایی آفریقایی تبار بود که به عنوان مهندس هوانوردی با نام "رایانه های انسانی" در ناسا در عصر فضا کار می کرد.مری جکسون کی بود؟ماری وینستون جکسون ، ریاضی دان ، در زمان جدایی نژادی ، از نظر دانشگاهی عالی بود. مهارتهای ریاضی و علمی وی موقعیتی را به عنوان "کامپیوتر انسانی" برای NACA به دست آورد و بعداً او به عنوان نخستین مهندس زن سیاه پوست ناسا درآمد. وی در کنار خدمت به نقش اساسی در توسعه برنامه فضای
بر اساس گفته "کریستینا کخ" که هم‌اکنون برای انجام ماموریت "اکسپدیشن ۶۰"(Expedition ۶۰) در فضا به سر می‌برد، این نقطه از سیاره خاکی که در تصویر مشاهده می‌کنیم، یکی از برجسته‌ترین و قابل‌تشخیص‌ترین مناطق جغرافیایی کره زمین است.
این منطقه "شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا" است که در شمال غربی مکزیک قرار دارد و خلیج کالیفرنیا در شرق و اقیانوس آرام در غرب آن قرار دارد.
نمای قابل مشاهده در عکس زیر نیز منظره‌ای از شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا از منظر "ایستگاه
#یوری_گاگارین نخستین انسانی بود که در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی با فضاپیمای وستوک ۱ به فضا رفت و طی ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را به طور کامل پیمود. این ویدیو شامل لحظات پرتاب فضاپیما به فضا، بازگشت به زمین و استقبال باشکوه مردم اتحاد جماهیر شوروی از وی در ۶۹ سال پیش است!
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:Website Weblog Instagram Telegram
[ویدئو ۳:۲۲]
Add a commentمشاهده مطلب در کانال
قسمت اول درباره‌ی مارگارت همیلتون بود که با فرود موفق اولین انسان روی ماه تموم شد. برای قسمت دوم اما قرار نیست ماجرا رو کامل توضیح بدم؛ چون آخرش می‌خوام شما رو ارجاع بدم به یک اقتباس سینمایی.
قسمت دوم در سال 1961، یعنی حدودا هفت سال قبل از قسمت اول جریان داره. آمریکا و شوروی درگیر جنگ سرد هستن و در دوازده آپریلِ همون سال، شوروی موفق میشه که اولین انسان رو به فضا بفرسته. یوری گاگارین سوار بر کپسولِ واستوک طی یک ساعت و چهل و هشت دقیقه مدارِ زمین
در خطبه های نماز عید فطر: افطاری های ساده که توصیه شده بود، بحمدالله مردم اقبال کردند. در یکجایی فراخوان افطار داده شد و میلیاردها برای افطار جمع شد/ کمک رمضانی مردم به سیل زده ها چشمگیر بود؛ من همینجا عرض بکنم، هم به همه آحاد برادران و خواهرانمان و هم بخصوص به مسئولین محترم، که مبادا مسئله سیل زده ها را به دست فراموشی بسپرید/ بخصوص در مناطقی مثل خوزستان که هوا رو به گرمی است.
دوشنبه 3دیماه1397 طی جلسه ای که در منزل سردارشهید یوسف بردستانی برگزار شد، محمد شهنیایی بعنوان رئیس ستاد برگزاری 32مین سالگرد سردارشجاع دل جنوب شهید یوسف بردستانی انتخاب و ایشان در پایان جلسه از برگزاری سالگرد سردارشهید یوسف بردستانی در هفته اول بهمن ماه خبر دادند.
محمدشهنیایی همچنین با اعلام این خبر از طرح فراخوان جایزه ادبی "شجاع دل" نامه ای به سردارشهید یوسف بردستانی نیز رونمایی کرد. این فراخوان که بدون محدودیت سنی و در بین اقشار مختلف مر
هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک فراخوان خود را با عنوان «تازه‌های نقد و نظریه‌ ادبیات کودک و نوجوان» منتشر کرد.
 به گزارش ایسنا، این همایش  با همت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با همکاری معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در   اردیبهشت سال  ۱۳۹۸ در دانشگاه شیراز برپا می‌شود.
ادامه مطلب
صبح 23 نوامبر یک صبحی متفاوت برام بود. از ساعت 6 صبح رفتیم کنار ساحل ورزش کردیم و آرش مثل یه مربی پا به پای من میدوید. تمام این روزها برام درست مثل یه فیلمی میمونه که انگار خیلی وقت بود منتظر تماشاش بودم.
وقتی به این دوره ها و آینده شغلیم فکر میکنم، تلاش های آرمسترانگ درست روبروی چشام قرار میگیره. همه چی منظم و مرتبه و برنامه ریزی شده است و هیچی بهتر از این نمیشه. 
درسته که قرار نیست مثل آرمسترانگ فضانورد بشم ولی این شرایط و خاص بودن شغلم باعث شده
روز گذشته رئیس قوه قضائیه فراخوانی منتشر کرد که در آن آمده است: «امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‌های سنتی خشک و دیوان‌سالارانه، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم‌کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به‌اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است». این فراخوان اگرچه بر اساس اخبار رسمی درباره مشارکت‌جویی مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضائی صادر شده است، در دل خود حکایت از تغییر نگاه و رویکرد
سکانس اول:
دیشب دوست مهدی شیرینی پایان خدمتش رو داد و مهدی گفت اپلای کرده بره آمریکا و در ادامه کلی حسرت خورد از فرار نخبه ها و تعریف و تجمید از مزایا و شرایط اونور
سکانس دوم:
بحث کشیده شد به ناسا و اولین خانومی ک رکورد بیشترین حضور در فضا رو زده و مهدی از آرزوی همکاریش با ناسا گفت ضمن تاسف از این که در اونصورت باید دائم اونجا باشه
سکانس سوم:
نگرانی من از تمایل مهدی به مهاجرت دائمی و مطرح کردنش با اون به عنوان موضوع آتی و پیگیری بحث همون موقع توس
اکنون که نخستین نوشته‌ی وبلاگ «از کیهان» منتشر می‌شود، دانش‌پیشگان و مهندسانی از ناسا و بسیاری از دوستداران دانش نجوم و فناوری‌های میان‌سیاره‌ای در سراسر زمین، سخت دل‌مشغول و نگران‌اند، به‌تماشای آغاز مأموریتی جاه‌طالبانه، ۸۵۰ میلیون دلاری، طولانی و بینش‌افزا نشسته‌اند. مریخ‌نشین «InSight» چند دقیقه دیگر، پس از سفری هفت ماهه میان زمین تا مریخ، در طی علمیاتی هول‌انگیز بر سطح سیاره‌ی سرخ فرود خواهد آمد.
در فضای خبری و شبکه‌های اجت
⭕️ فراخوان کاکو موزیک ⭕️
همراهان و دوستان 
بدین وسیله اولین  اطلاعیه عمومى تیم کاکو موزیک از شما عزیزان دعوت میکند تا فرصت حضور در یک تیم مجرب، متمرکز،هدفمند و پیشرو در عرصه موسیقى و طراحی را به دست آورید. 
بعد از طى کردن مسیرى طولانى و تلاش شبانه روزى اعضا تیم در جهت ارائه بهترینها و ارتقا روز به روز ، امروز در راه عملى کردن اصلى ترین هدف کمپانی کاکو موزیک قدمى بزرگ بر میداریم. هدف کاکو موزیک همواره حمایت، پشتیبانى و ارتقاع سطح کمی و کیفی
این‌ که می‌بینید پروژه‌ی جدید من است. وسط سرشلوغی‌ها، درس‌خواندن‌ها و نخواندن‌ها، نوشتن‌ها‌ و ننوشتن‌ها، پرورش مستر و خرده‌فرمایشات زن وَ مرد، این‌یکی هم قرار است بیاید وصله شود به فهرست کارهام و نمی‌دانم چرا؟ صبح، فال حروف ابجد زدم. سعی کردم با حضور قلب، حمد و آیه‌اش را بخوانم و موقع نیت‌کردن تمرکز کافی داشته‌باشم تا فالم حرف‌های مفیدی تحویلم دهد و مثلا نگوید آن‌زنِ گندم‌گونِ فلان، در پی صدمه و آسیب به تو است. و فکر می‌کنید‌
سلام بر دوستان عزیز طلبه
نشریه بهمن ماه 98
با موضوعات
معرفی مقالات یکی از طلاب
معرفی کتاب
فراخوان پانزدهمین آثار پژوهشی طلاب
تلخند : سلام کرونائی
 
روی لینک زیر بزنید
دریافتحجم: 1.08 مگابایتتوضیحات: واحد پژوهش مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع)درگز 
این شخص کمال سرابندی اهل سیستان و بلوچستان است. او ۱۸ دکترا و ۳ پروفوسورا در رشته های ریاضی، رادار و الکترونیک دارد. در جهان هر کس بخواهد در این سه رشته پروفوسورا بگیرد، او باید تایید کند. وی اولین مخترع هواپیمای رادار گریز بدون سرنشین است. کمال سرابندی استاد دانشگاه میشیگان شیکاگو، مشاور ناسا و رییس بزرگترین آزمایشگاه جهان است.
 
 
نظر سنجی
همکاران عزیز لطفا حتما زمانی قرار دهید جهت شرکت در "نظر سنجی کتب جدیدالتالیف".
نظر خود را مثبت و منفی، در مورد تک تک کتب،بیان نمایید. 
نظر همکاران بزرگوار هر چه باشد، راهگشا و باعث تعالی رشته حسابداری خواهد بود. 
فرصت کم است.لطفا حتما وارد سامانه شده و در مورد کتب اظهار نظر نمایید. فقط تا ۲۸ اسفند نظرسنجی تمدید شده است. 
پاینده باشید
باسلام.به اطلاع کلیه برادران بسیجی پایگاه امام حسین(ع) می رساند:با توجه به تغییرات عمده در ساختار بسیج و یکسری مسائل توجیهی دراین رابطه لذا از تمامی عزیزان دعوت به عمل می آید در مورخ پنج شنبه 98/8/9 موقع نماز مغرب عشاء در محل مسجد امام حسین(ع) حضور به هم رسانید.(حضور عزیزان در این جلسه الزامی می باشد.)باتشکر فرمانده پایگاه امام حسین(ع) سده لنجان
قرآن سوره ذاریات آیه ۴۷
وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّالَمُوسِعُونَ
و ما آسمان را با قدرت خود بر افراشتیم و آن را همچنان گسترش می دهیم.
نکته ی قابل تامل در کلمه ی لَمُوسِعُونَ است که لَ در عربی به معنای مستقبل است و منظور این است که در آینده نیز این عمل ادامه خواهد داشت،که دانشمندان به تازگی به این نکته رسیده اند.
قرآن آشکار می کند که این جهان انبساط پیدا می کند یعنی بزرگ می شود امروزه علم نیز به این موضوع اشاره نموده است.
تا اوای
با عنایت به راه اندازی دفتر سازمان مردم نهاد دیده بان عدالت و شفافیت استان قزوین، این مجموعه از افراد علاقه مند دعوت به همکاری مینماید. در صورت علاقه مندی همکاری با این مجموعه و یا داشتن اطلاع از فسادهای قابل پیگیری همراه با مستندات میتوانید با شماره تلفن  ۳۳۲۳۵۷۰۰ و یا با مراجعه به دفتر این مجموعه در خیابان نادری جنب ستاد عتبات عالیات مراجعه العام همکاری نمایید. 
با عنایت به راه اندازی دفتر سازمان مردم نهاد دیده بان عدالت و شفافیت استان قزوین، این مجموعه از افراد علاقه مند دعوت به همکاری مینماید. در صورت علاقه مندی همکاری با این مجموعه و یا داشتن اطلاع از فسادهای قابل پیگیری همراه با مستندات میتوانید با شماره تلفن  ۳۳۲۳۵۷۰۰ و یا با مراجعه به دفتر این مجموعه در خیابان نادری جنب ستاد عتبات عالیات مراجعه اعلام همکاری نمایید. 
توی مترو، تاکسی، صف نونوایی و ... حتما چندتایی از این جملات را شنیدید: "الان چشم دنیا به ماست ببین با تحریمای آمریکا جا می‌زنیم یا نه!" "میدونستی 99.9 درصد دانشمندای ناسا ایرانین؟" "شما برو اروپا تعداد ایرانیاش از خودشون بیشتره. اینقدر که ایرانی اونجا هست از هیچ جای دیگه نیستن. من خودم 50هزار سال اروپا بودم. پروازم همین 30ثانیه پیش از لندن نشست!" و قص علی هذه.
ولی واقعا این حرفا تا چه حد واقعیت داره؟ آیا مردم دنیا از عبادت‌گاه‌های بودایی چین تا سواح
امروز بیدار شدم. صبح. نه، شب بود. دیدم نیستی. نبودی. نمی‌دانستم چی‌به‌چی‌ است ولی می‌دانستم که نیستی. خودم گفتم بهتر است نباشیم، چون آن لحظه دلتنگت بودم زیاد. چرا نبودی؟ نمی‌فهمیدم. و این دلتنگیِ زیادی عصبی‌ام کرده بود. نمی‌دانستم چه کنم؛ گفتم نباشیم! باری... شب بود، بیدار شدم دیدم نیستی. صبح هم... می‌دانی، از لحظۀ اولین بیدارشدنم تا نزدیکِ ظهر، حسِ تعلیقِ همان زباله‌های ناسا در خلأ را داشتم که درِ گوش‌ات گفتم. نزدیکِ ظهر، پیامت را روی گو
امروز بیدار شدم. صبح. نه، شب بود. دیدم نیستی. نبودی. نمی‌دانستم چی‌به‌چی‌ است ولی می‌دانستم که نیستی. خودم گفتم بهتر است نباشیم، چون آن لحظه دلتنگت بودم زیاد. چرا نبودی؟ نمی‌فهمیدم. و این دلتنگیِ زیادی عصبی‌ام کرده بود. نمی‌دانستم چه کنم؛ گفتم نباشیم! باری... شب بود، بیدار شدم دیدم نیستی. صبح هم... می‌دانی، از لحظۀ اولین بیدارشدنم تا نزدیکِ ظهر، حسِ تعلیقِ همان زباله‌های ناسا در خلأ را داشتم که درِ گوش‌ات گفتم. نزدیکِ ظهر، پیامت را روی گو
این پاورپوینت در 18 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است د راین پاورپوینت مطالبی از زندگی د راورست،اورست در دوربین ناسا،چند نکته جالب درمود اورست، گرمای زمین و اورست و سایر مطالب مفید و ارزنده در مود کوه اورست در این پاورپوینت درج شده اسنت که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
اکنون که نخستین نوشته‌ی وبلاگ «از کیهان» منتشر می‌شود، دانش‌پیشگان و مهندسانی از ناسا و بسیاری از دوستداران دانش نجوم و فناوری‌های میان‌سیاره‌ای در سراسر زمین، سخت دل‌مشغول و نگران‌اند، به‌تماشای آغاز مأموریتی جاه‌طالبانه، ۸۵۰ میلیون دلاری، طولانی و بینش‌افزا نشسته‌اند. مریخ‌نشین «InSight» چند دقیقه دیگر، پس از سفری هفت ماهه میان زمین تا مریخ، در طی علمیاتی هول‌انگیز بر سطح سیاره‌ی سرخ فرود خواهد آمد.
در فضای خبری و شبکه‌های اجت
دولت ترامپ بر سر استقرار یک شبکه جدید سلولی 5G تقسیم شده است که پنتاگون ، ناسا و سایرین با دیگر آژانس های دولتی اختلاف نظر دارند.
کمیسیون ارتباطات پنج عضو فدرال (FCC) در اواخر ماه آوریل به تصویب استقرار یک شبکه سلولی 5G توسط شبکه Ligado رای داد.
مخالفان این طرح استدلال می کنند که می تواند از طیفی استفاده کند که به طور بالقوه می تواند فرکانسها را مختل کند.
تصمیم FCC حمایت از دادستان کل بیل بار و مایک پومپئو وزیر امور خارجه را دریافت کرده است.
اما رئیس پن
سلام خدمت دوستان و همراهانافرادی که تمایل دارند در موکب گروه های جهادی و ستاد اجرایی فرمان امام در مرز شلمچه به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت کنندبه این شماره09399411944  مشخصات خود را ارسال نمایند.پای کار حسین ایستاده ایم
 
بار دیگر محصولی جدید از شرکت فرش سجاده‌ای محراب نقش کاشان:
حدس بزن، جایزه بگیر!
برای هر مجموعه و شرکتی که فعالیت‌های تولیدی دارد، به روز بودن و توسعه محصولات، اصل بسیار مهمی است. شرکت فرش سجاده‌ای محراب نقش، طبق این اصل، با نیازسنجی از مساجد و نمازخانه‌ها، به ایده‌ای خلاقانه‌ دست یافته و قصد دارد در ماه آینده این ایده را عملیاتی کند: رونمایی از یک محصول جدید در عرصه سجاده فرش! ایده‌ای جذاب که کمتر کسی می‌تواند تصور کند. آیا فکر می‌کنید
امروز این خبر رو دیدم. گویا ناسا برنامه داره که تا سال ۲۰۲۴ دوباره انسان رو به ماه بفرسته.
من قبلا جایی خوند بودم که این برنامه وجود داره که اول یه پایگاهی روی ماه ساخته بشه و از اونجا آدم ها رو سمت مریخ بفرستن.
به نظرم زمین دیگه زیادی کهنه شده، چند هزار سال هست که ما آدم ها روی زمینیم باید کم کم ترکش کنیم.
میگن سفر به مریخ یک طرفه خواهد بود یعنی افرادی که میرن دیگه امکان بازگشت ندارن، ولی به نظرم به هیجانش میارزه. من که کاملا راضیم برم، فقط مشکل
 
بنا به فراخوان سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود فرآورده
های خونی و همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله
علیها، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر با اجرای طرح اهدای خون به یاری
بیماران نیازمند شتافتند.
ادامه مطلب
روابط عمومی شهرداری نوشهر ضمن عرض پوزش بابت تاخیر در اعلام نتایج عنوان نمود از زمان انتشار فراخوان تا آخرین مهلت ارسال تعداد 215 اثر از 171 نفر شرکت کننده از سراسر کشور به دبیرخانه رسید که پس از بررسی در چند مرحله زیر نظر متخصصان این امر اعلام نمود ، هیئت داوران به لحاظ مضمون و نمادی که بتواند بیانگر فعالیت شهرداری ، همسو و هماهنگ با معیارهای تبیین شده از سوی دبیرخانه باشد اعلام نکرد و هیچ یک از آثار ارسالی را شایسته کسب مقام ندانست.هیأت داور
اون قدیم ندیما یه ذره اهل علم نو بودم.کتاب و مقاله علمی میخوندم.مستند از کیهان و کرمچاله  میدیدم تا داستان خدا با مورگان فری من.مثلا میدونستم کاوشگر ووجر کی از منظومه شمسی خارج میشه.یبار یادمه ناسا فراخوان زد هرکی که میخواد اسمش بره تو فضا ثبت نام کنه.الان شاید اسم و فامیلم رو یه تیکه کاغذ یه جایی تو فضا معلق باشه.اما امروز تو باغ سر آبیاری ، از پسرِ مشدی غضنفر که از شرکا هست شنیدم که درباره بزرگ ترین رخداد نجومی قرن صحبت میکرد.همینجور که چونه
 
صبح خبر رو خوندم. Cnn نوشته بود از قول ناسا: که از یه سیاره با فاصله ۵۰۰ میلیون سال نوری، هر ۱۶ روز سیگنال رادیویی دریافت میکنه!
 
از صبح تو افکارم غرقم. که اون سیگنال‌ها چی میخواد بگه؟! داره پیام خاصی میده؟ موحودات  خاصی دارن پیام میدن یا اینها هم کشف تازه ای در کائناته و فقط ما الان بهش دست پیدا کردیم و چیز مهمی نیست؟!
 
 
اگه پیام خاص از موجود خاصی باشه چی؟ چند میلیون سال قبل این پیام رو فرستادن که ما الان دریافتش کردیم؟ چی گفتن؟ نکنه یه موجود
دروتی،کاترین و مری اولین زن های سیاه پوستی هستند که در اوضاع جنگ نژادپرستانه سفید پوست های آمریکایی ، و وقتی که رقابت فرستادن اولین فضا پیما بین روسیه و آمریکا بالا گرفته است، به عنوان متخصصی و متفکران ریاضی وارد سازمان ناسا می شوند و اولین فضاپیمای آمریکا را راهی کهکشان ها می کنند.
فیلم بر اساس واقعیت و کتابی با همین اسم ساخته شده است.و بدون شک ارزش دیدن دارد
 
بار دیگر محصولی جدید از شرکت فرش سجاده‌ای محراب نقش کاشان:
حدس بزن، جایزه بگیر!
برای هر مجموعه و شرکتی که فعالیت‌های تولیدی دارد، به روز بودن و توسعه محصولات، اصل بسیار مهمی است. شرکت فرش سجاده‌ای محراب نقش، طبق این اصل، با نیازسنجی از مساجد و نمازخانه‌ها، به ایده‌ای خلاقانه‌ دست یافته و قصد دارد در ماه آینده این ایده را عملیاتی کند: رونمایی از یک محصول جدید در عرصه سجاده فرش! ایده‌ای جذاب که کمتر کسی می‌تواند تصور کند. آیا فکر می‌کنی
چطور انسان ها در فضا پیر می‌شوند؟


همشهری آنلاین:
فضانوردانی که در فضا زندگی می‌کنند، مانند ساکنان ایستگاه فضایی
بین‌المللی با سرعت زیادی در حرکتند،‌ از این رو عمر آنها نسبت به ساکنان
زمین آرامتر سپری می‌شود.




براساس گزارش هاواستافورکز، براساس قاعده فیزیکی تاخیر زمانی، پس از گذشت 6 ماه از اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی،
زمانی که این افراد به زمین بازگردند، کمی از هم‌سن‌های خود ج

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها