نتایج جستجو برای عبارت :

آداب و مهارت های زندگی

 
 
آداب و رسوم و فرهنگ در آلمان
هر فرهنگی، سنت‌ها و آداب و رسوم و رفتارهای اجتماعی خاص خود را دارد. آشنایی با نکات مهم رفتاری نظیر سر وقت بودن، حفظ حریم شخصی، رک بودن، اهمیت به محیط زیست و تفکیک زباله از آداب و رسوم آلمانی‌ها است و به شما کمک می کند که بدون کمترین مشکل، با آلمانی‌ها رابطه برقرار کنید.
 

ادامه مطلب
آداب نشستن بر سر میز غذانشستن سر میز یا سفره در مهمانی ها آداب و اصولی دارد که هم میزبان و هم مهمان باید رعایت کنند.حال در برگزاری مهمانی های رسمی و تشریفاتی این قوانین کمی سفت و
سخت تر است.این آداب تقریبا در تمام دنیا مرسوم است و اگر شما به یک مهمانی رسمی در جایی دعوت شدید و یا به یک رستوران در هر کشوری رفتید بهتر است آنها را رعایت
کنید.ما در این مطلب این قوانین را بطور خلاصه بیان کرده ایم.
 
ادامه مطلب
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
به منظور تربیت و پرورش انسان های سالم و توانمند و بناگذاری جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌، برای کودکان ١٥-٩ سال کشور ، محورها و موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند:
١- مهارت درست لباس پوشیدن٢- مهارت درست راه رفتن٣- مهارت خوب حرف زدن٤- مهارت حرف خوب زدن٥- مهارت منظم بودن٦- مهارت شعر خواندن٧- مهارت نقاشی کردن٨- مهارت نوشتن٩- مهارت ترانه و دکلمه خواندن١٠- مهارت بهداشت ١١- مهارت کار تیمی١٢- مهارت انتقاد کردن درست١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت
آشنایی با آداب غذا خوردن در رستوران
اگر تا به حال به رستوران های لوکس رفته باشید حتما می دانید که غذا خوردن در این رستوران ها آداب و رسوم خاص خود را دارند. رستوران های لاکچری چه در ایران و چه در کشورهای مختلف دنیا از اصولی بین المللی پیروی می کنند که اطلاع از آن ها ضروری است. ممکن است برخی از آداب غذا خوردن در رستوران از جمله نحوه قرار دادن قاشق و چنگال، دستمال سفره و … را بدانید، اما از برخی دیگر بی اطلاع باشید. امروز می خواهیم مهم ترین و ضروری
در هر ورزش مهارت هایی وجود دارد که آنرا زیباتر می کند و اگر بتوان آن مهارت ها را به نحو احسن در بازی پیاده کرد قطعا موفق خواهید بود . مهارت های لازم در ورزش تنیس به سه گروه زیر تقسیم می شود که به شرح هر یک می پردازیم: 
مهارت ضربه ای
مهارت های فیزیکی
مهارت های ذهنی


ادامه مطلب
چقدر زیباست تبادل فرهنگی و یادگیری از آداب فرهنگ ها و کشورهای دیگر
اگر تقلید محض و کورکورانه نباشد
 
هر قبیله و مردمی، آدابی زیبا و قابل احترام دارند که می توان آموخت
از احوال پرسی ژاپنی ها گرفته تا سخت کوشی چینی ها و الی آخر
اسلام دینی کامل است و برای همه جنبه‌های زندگی انسان حتی نوع تغذیه و آداب غذا خوردن رهنمود‌هایی دارد. در این مطلب شیوه زندگی سالم در اسلام درباره آداب غذا خوردن و آداب اسلامی تغذیه گردآوری شده است.
 
۱. میانه‌روی در خوردن غذا
میانه روی و رعایت اعتدال در خوردن غذا از اصول اولیه شیوه زندگی سالم در اسلام است. در همه جای قرآن اسراف و پرخوری امری ناپسند و نکوهیده معرفی شده است. حضرت علی (ع) در این باره فرموده اند: «کم خوردن نفس را گرامی‌تر و تندرست
آداب عشق ورزی: آموزه هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران
آداب عشق ورزی: آموزه هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران
آداب عشق ورزی: علی اکبر مظاهری
معرفی:
کتاب مجموعه­ ایست از آموزه­ هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران با یک نگاه جامع به جنبه­ های مادی و فیزیولوژیکی و روان­شناختی زن و مرد (که شامل تفاوت­های آن­هاست) و جنبه­ هایی معنوی و الهی. البته نگاهی عاقلانه و دقیق در آسیب­ها و مشکلات جنسی مطرح در کتاب که به صورت داستان­ه
آداب دوجو
این آداب میتواند در سبک های مختلف متفاوت باشد اما در اینجا آداب کلی به اضافه نکاتی درباره آداب دوجو کیوکوشین کاراته ذکر می کنیم .با رعایت این اداب یک پیوند اعتماد و احترام بین شما و استاد و دیگر اعضا بوجود می آید .به خصوص در کیوکوشین کاراته که مسیر کیوکوشین از طریق آموزش مداوم، کار سخت، نظم، تعهد، تواضع و احترام به فرجام می رسد.
۱- هنگام ورود و یا خروج از دوجو،شایسته است که رو به  اُ سِنسی (سِنسی بزرگ)، کامیزا (جایگاه ویژه) و یا جلو کل
میز غذای خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان نه تنها گرسنگی خود را سر میز غذا رفع می کنند، بلکه هم زمان خویشتن داری، ارزشهای خانوادگی، مهارتهای گفتاری و تعارف به میهمان را می آموزند. ما آداب خاص غذا خوری از جمله چگونگی استفاده از قاشق و چنگال را به کودک خود یاد می دهیم ، اما در واقع آموزش آنها اهمیت غذا خوردن جمعی را به عنوان یک مراسم فرهنگی مشخص می کند. 
 
 
ادامه مطلب
باسمه تعالىاز آداب سفر این است که مانند کسى به سفر روى که دیگر برنمىگرددمىدانى چرا؟چون همیشه باید براى سفر آخرت آماده بود و براى دیدار تمرین نمودامیدوارم در لحظه ى دیدار دلى فارغ از دنیا و تعلقات دنیایى داشته و با قلبى سلیم محشور گردیم.
آداب معاشرت چیزی است که به راحتی ممکن است زیر پا گذاشته شود؛ بنابراین همه‌ی ما باید نسبت به رفتارهای‌مان هوشیار باشیم و تمام تلاش خود را بکنیم تا درست و طبق اصول با دیگران برخورد کنیم. نتیجه‌ی رعایت کردن آداب معاشرت را هم خود شما و هم اطرافیان‌تان حس خواهید کرد و به نفع همه خواهد بود. ضمنا کسی که در هر حال، آداب معاشرت را رعایت می‌کند کمتر پیش می‌آید که بعدا بابت رفتارش دچار تاسف و خجالت شود.
ما معمولا اشتباهات رفتاری دیگران را خیلی خوب می
هر کشوری با توجه به قدمت و تاریخی که دارد، آداب و رسوم و فرهنگ مخصوص به خود را نیز دارد. گرجستان نیز کشوری با قدمت دیرینه است که در دوره های مختلف حاکمان مختلفی بر آن ها حکم فرمانی کرده اند. تا در قرن 19 حکومت خود را تشکیل دادند.
فرهنگ و آداب و رسوم گرجستان برگرفته از قدمت این کشور می باشد. و تا حدودی به فرهنگ های ایران نیز شبیه هست. 
فرهنگ این کشور برگرفته از فرهنگ ایرانی ، عثمانی ، آناتولی و تا حدودی اروپایی می باشد. 
ادامه مطلب
این پاورپوینت در 16 اسلاید به شکل منحصر طراحی و اسلاید بندی شده است یلدا بهانه دور هم بودن،آداب و رسوم شب یلدا،آداب و رسوم شب یلدا در شیراز،یلدا در فرهنگ اساطیر،شب یلدا در ایل قشایی و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد آداب و رسوم شب یلدا در شیراز در این پاورپوینت درج شده است که امیدواریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
 
 
یکی از بهترین برنامه ها برای کودکان انیمیشن مهرت ها ی زندگی می باشد. این انیمیشن مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت در جامعه را به زبان ساده و زیبا آموزش می دهد . دیدن تمام مجموعه های این انیمیشن مفید را به کودکان شما توصیه می کنیم 
 
لینک دانلود مجموعه انیمیشن های مهارت های زندگی در سایت آپارات
https://www.aparat.com/user/video/user_list/userid/3560257/usercat/139060
 
 
لینک دانلود مجموعه انیمیشن های مهارت های زندگی در سایت تبیان
https://film
آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران
نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای مختلف ایران آداب و رسومی دارد. 
آداب و رسوم خاص شب یلدا از گذشته تا به امروز 
یکی از مهم ترین شب های ایران باستان شب یلدا می باشد که از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان واقع شده
گاهی وقت ها پیش می آید که درجایی یا درمواجه با کسی نمی دانیم چه رفتاری انجام دهیم که مناسب ودرست باشد.یک انسان عاقل می داند که بی اعتنایی به احساسات دیگران‌‌،کاری زشت و ناپسند است و سرچشمه بسیاری از مشکلات روزمره میشود.
معاشرت در لغت به معنی آمیختن،باهم زیستن،باهم گفتن وشنیدن و...است.آدم ها برای اینکه منظورشان را بهتر به هم برسانند وراحت تر باهم زندگی کنند آداب و رسومی را بوجود می آورند.بعضی از این آداب ورسوم برای نشان دادن دوستی واحترام و
حالا کاری به این نداریم که فال حافظ وحی منزل نیست و همه کار را نباید به فال و استخاره گذاشت و این حرف ها اما ظاهرا فال گرفتن رایج ترین روش استفاده ما از دیوان خواجه است؛ به خصوص در ایامی نظیر شب یلدا و سال تحویل که جمع های خانوادگی برپاست و برای سرک کشیدن توی کار همدیگر هم که شده، مدام سفارش فال حافظ برای این و آن می دهند.
این است که با فال حافظ شروع می کنیم که مثل ادب، آداب دارد. اول با هم یک مروری کنیم این آداب و رسوم را و بعد می رویم سراغ ای
 
 
 
حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند فلانی کلاس اجتماعی ندارد یا از آداب معاشرت چیزی نمی‌داند، همه ما در اجتماع زندگی می‌کنیم و در روابطمان ناگزیر از ارتباط با سایر انسان‌ها هستیم و آداب اجتماعی ازجمله اصولی است که باید از آن آگاهی داشته باشیم و ندانستن این اصول و فنون در جامعه مدرن امروزی می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه با سایر انسان‌ها برایمان ایجاد کند.
اما این اصول و آداب چه چیزهایی هستند؟ آیا این اصول از کشوری به کشوری دیگر مت
-ارتباط چیست؟
2-ارتباط چند نوع است؟مثال بزنید؟
3-جامعه انسانی چگونه شکل می گیرد؟
4-نتیجه ارتباط با یکدیگر را بنویسید.
5-جملاتی در مورد اهمیت ارتباط با یکدیگر بنویسید.
6-عناصر ارتباطی را بنویسید.
7-آداب ارتباط یا پل های ارتباطی را تعریف کنید.
8-آداب معاشرت یعنی چه؟
9-در ارتباط برقرار کردن با کوچک ترها چه آدابی را باید رعایت کنیم؟
10-در ارتباط برقرار کردن با دوستان و همسالان چه آدابی را باید رعایت کنیم؟
11-در ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده چه آدا
مهارت‌های اجتماعی کودکان به آن‌ها اجازه می‌دهد ارتباط لذت‌بخش‌تری با هم‌سن‌وسالان خود داشته باشند. اما مزایای آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان بیش از این است. بچه‌هایی که مهارت اجتماعی بیشتری دارند احتمال موفقیت بیشتری هم در جامعه دارند.
ادامه مطلب
شروع کرده‌ام به خواندن کتاب «آداب روزانه» این کتاب روزانه‌ای زندگی ۱۶۱ انسان مهم تاریخ را بررسی می‌کند. راستش توان خواندن ندارم، ضعف می‌کنم از حس ناخوشایندی که از خودم دارم.  من یک دوره‌ی طولانی چنین منظم بودم منتها دوباره ول شدم و این کتاب من را جلوی خودم میگذارد و دچار عذاب وجدانم می‌کند. منتها باید بخوانم و دوباره آن منِ ایده‌آل را شکل دهم.
شاید این روزا نام طرح ایران مهارت به گوشتان خورده باشد...
اگر هنوز درباره شرایط اجرای این طرح مفید در مدارس اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه نمایید:
"طرح ایران مهارت چیست؟"
"آموزشگاه مجاز ایران مهارت"
"برگزاری طرح ایران مهارت در مدارس"
"مدارس مشمول طرح ایران مهارت"
مهارت های ارتباطی و فن بیان در هر کسب و کاری اهمیت بسزایی دارد. اما در برخی از مشاغل نیاز به این مهارت ها کمی بیشتر احساس می شود. مثلا در حرفه ای مانند بازاریابی نیاز به داشتن مهارت های ارتباطی افزایش می یابد. همچنین فن بیان در بازاریابی به خصوص بازاریابی های آنلاین و حضوری نقش زیادی دارد.
ادامه مطلب
آداب غذا خوردن:
*مستحبات:
1- شستن دست ها پیش از غذا و پس از آن.2- در ابتدا گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در آخر گفتن الحمد لله رب العالمین.3- خوردن غذا با دست راست.4- کوچک برداشتن لقمه.5- خوب جویدن غذا.6- هرکس از غذای روبرویش بخورد.7- بتدا میزبان و سپس میهمان بخورند.
* مکروهات:
1- خوردن در حالت سیری.2- پر خوری.3- نگاه به دیگران هنگام خوردن.4- خوردن غذای داغ.5- فوت کردن به غذایی که خورده می¬شود.
6- پاره کردن نان با چاقو.7- گذاشتن نان زیر ظرف غذا.
آداب نوشیدن:
* مستحبا
سرفصل مطالب:
مهارت خود آگاهیمهارت همدلیمهارت حل مسئله
مهارت خود آگاهیمهارت تصمیم گیریمهارت کنترل خشممهارت تفکر خلاقمهارت تفکر نقادانهمهارت ارتباط موثرمهارتهای بین فردیمهارت مدیریت هیجاناتیمهارت افزایش اعتماد به نفس
 
رول پلی تمامی بازیها و تکنیکهای آموزشی

اهداف آموزش








آموزش کلیه مهارتهای  ده گانه زندگی کودکان و نوجوانانآموزش تکنیکها و بازی های لازم  جهت آموزش مربیگری



    برای درخواست  کارگاه موردنظر  در روانشناسی لطفا اینجا
همانطور که در پست قبل با انواع مترجم آشنا شدیم، قصد دارم در این پست از وبلاگ مترجم شو 8 مهارت مهم مترجم حرفه ای را معرفی کنم.
آشنایی کامل با زبان مبدا و مقصد
مترجم باید
ترجمه در رشته تخصصی
مترجم باید 
بی طرفی مترجم
مترجم باید 
مهارت تایپ
مترجم باید به مهارت های کامپیوتری
مهارت نویسندگی
مترجم باید 
وقت شناسی و آن تایم بودن
مترجم باید 
بازخوانی متن ترجمه شده
مترجم باید 
رعایت قواعد نگارشی
مترجم باید 
نتیجه گیری
 
امیدوارم که این مطلب موردپسن
 آداب و رسوم کردهای ایران

آداب و رسوم مناطق مختلف ایران و اقلیت های مختلف متفاوت و بسیار زیبا هستند که در کمتر کشوری شما می توانید این چنین تنوعی در اقلیت های آنها پیدا کنید این تنوع ناشی از هوش بالای مردمان ایران زمین و اهمیت بالایی که برای روابط اجتماعی خود قائل هستند می باشد آداب و رسوم کردهای ایران یکی ازجذاب ترین آنها می باشد
ادامه مطلب
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی:
بنا به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزشی از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.
همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی، امداد و نجات، کسب و کار و حقوقی، سبک زندگی- مالی و فضای مجازی کسب و کار و حداقل یک مهارت منجر به اشتغال را فرا گیرند./ مهر
پنج شنبه ، ۶ آذر ۹۸@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
من مهارت شنیداریم چون اخرین مهارتیه که دارم روش جدی تر کار میکنم از همه ی مهارت هام ضعیف تره.
یعنی برام متمرکز موندن به مدت ۶ دقیقه خیلی سخته و هرچند اصل مطلبو میگیرم؛ اما بازم به سوالات جزییش پاسخ اشتباه میدم.
با همه ی این ها امروز یک نمره پیشرفت داشتم و بابتش خیلی خوشحالم.
امیدوارم تا روز امتحان به مقدار قابل توجهی پیشرفت کنم ^-^
 
به دلیل امتحان کنکور سراسری ابلاغیه ای از طرف دانشگاه جامع مبنی بر تغییر برنامه امتحانات معارف و دروس مهارت مشترک صادر گردیده است که این نغییرات به شرح زیر می باشند:
اندیشه اسلامی (1) 98/3/18 ساعت 16-14
اخلاق اسلامی 98/3/20 ساعت 16-14
دانش خانواده وجمعیت 98/3/21 ساعت 16-14
مهارت ها و قوانین کسب وکار 98/3/23 ساعت 16-14
اندیشه اسلامی(2) 98/3/18 ساعت 16-14
تاریخ تحلیلی صدر اسلام 98/3/20 ساعت 16-14
انقلاب اسلامی 98/3/21 ساعت 16-14
تفسیر موضوعی قرآن کریم 98/3/23 ساعت 16-14
مهارت های مسئله یابی
به دلیل امتحان کنکور سراسری ابلاغیه ای از طرف دانشگاه جامع مبنی بر تغییر برنامه امتحانات معارف و دروس مهارت مشترک صادر گردیده است که این تغییرات به شرح زیر می باشند:
اندیشه اسلامی (1) 98/3/18 ساعت 16-14
اخلاق اسلامی 98/3/20 ساعت 16-14
دانش خانواده وجمعیت 98/3/21 ساعت 16-14
مهارت ها و قوانین کسب وکار 98/3/23 ساعت 16-14
اندیشه اسلامی(2) 98/3/18 ساعت 16-14
تاریخ تحلیلی صدر اسلام 98/3/20 ساعت 16-14
انقلاب اسلامی 98/3/21 ساعت 16-14
تفسیر موضوعی قرآن کریم 98/3/23 ساعت 16-14
مهارت های مسئله یابی
 
آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران
آداب رسوم شب یلدا از رسوم دلپذیر و به یاد ماندنی در میان ایرانیان است که اغلب ایرانیان آن را در هر کجای ایران باشند انجام می دهند.
 
 تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران باستان
نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای
طرح ایران مهارت چیست؟!
ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه ای و وزات آموزش و پرورش رسیده است. هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای می باشد.
 باید متذکر شده که هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادها می باشد.
می توانید شیوه نامه ایران مهارت را
تصوری که همگان از بزرگ کردن و تربیت بچه دارند این است که تمام وقت باید مراقب بچه بود. جای خوابش راحت و گرم باشد و از بیرون بردن بچه تا زمانی که نوزاد است خودداری شود. اما امروز در پرشین وی می خواهیم سبکی عجیب از بزرگ‌ کردن بچه را به شما نشان دهیم که در کشورهای اروپای شمالی رخ می دهد.

ادامه مطلب
آداب و رسوم نوروز در آذربایجان شرقی 
صبح آخرین چهارشنبه سوری مردم بر سر آب رفته و از روی آن می پرند و می خوانند :
آتیل ماتیل چرشنبه (عاطل و باطل شود چهارشنبه)
بختیم آچیل چرشنبه (بختم باز شود چهارشنبه)
در روستاها چهارشنبه آخر سال را «چرشنبه خاتون» می گویند و زنان بالای اجاق خوراک پزی با آرد شکل زنی زیبا را می کشند و زیر آن یک آینه و شانه می گذارند تا وقتی چرشنبه خاتون آمد سرش را شانه بزند.
این رسم تأکید بر بارور شدن زمین در آخرین روزهای اسفند دارد
مدیریت مهارت جرأت ورزی « نه » گفتنمهارت جرأت ورزی ؛۱ – یعنی ، توانایی ابراز خود و حقوق خود بدون پایمال کردن حقوق دیگران .۲ – یعنی ، جرات مندی ، ابراز وجود ، قاطعیت و مهارت نه گفتن .۳ – یعنی ، گفتن نه یعنی اراده ، اقتدار و پافشاری روی حقوق خود و
ادامه مطلب
 
طرح درس روزانه و سالانه 
طرح درس مهارت های نوشتاری نهم یکی از طرح درس های فارسی پایه نهم با موضوع طرح ... دانلود طرح درس ملی راه رهایی تفکر هشتم یکی از کاملترین طرح درس های رورانه ملی ...
 
پاورپوینت طرح درس مهارت های نوشتاری نهم (2)
پاورپوینت طرح درس مهارت های نوشتاری نهم (2) ... نمونه طرح درس پیام های آسمان پایه هشتم بر اساس عناصر و عرصه ها در طرح درس ملی قیمت: 2,500 تومان. نمونه طرح درس علوم ...
 
دانلود طرح درس مهارت های نوشتاری پایه نه
ولقد کرمنا آدم .......... (ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم) انسان موجــودی گرامی داشته شده است ، زیرا خداوند تبارک و تعالی در خلقت او چنین اراده کرده و با توجه به آیات قرآن روح الهــی منشا ء کرامت انسان به شمار می رود : فاذا سویته ونفحت من روحی فقددو له ساجدین  (چون تمامش کردم و در آن روح خود دمیـــدم سجده کنان بر او به خاک بیفتد). از این رو انسان به لحاظ داشتن این گوهر الهــی واجب التکریم است و در وهله نخست خالق هستی خود به اکرام او پرداخته است و همگ
مرکز مهارت آموزی دانش امید آزادشهر  فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
دیپلم ردی ها
ترک تحصیلی ها
بازماندگان از تحصیل 
سربازان
شاغلین و تمام کسانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود نشده اند. با ثبت نام در مرکز مهارت آموزی میتوانند مهارت های دیپلم را دریافت کنند و از آموزش و پرورش دیپلم رسمی خود را دریافت کنند.
 
شماره تماس:
09384642159
فرش‌بافی و قالیبافی یکی از هنرهای دیرین ایرانیان است که افراد زیادی در شهرهای متعددی از کشور مشغول به این هنر هستند. اگر شما می‌خواهید بدانید که چه مهارت هایی برای قالی بافی لازم است ، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین این مهارت‌ها را برای بافت فرش دستباف با یکدیگر بررسی کنیم.
ادامه مطلب
  آداب اسلامی و  احادیثی گهربار درباره غذا خوردن


 

 
 سبک زندگی اسلامی جزئی ترین مسائل زندگی
مسمانان را نیز رها نکرده و در حوزه آداب غذاخوردن عنوان کرده که خوردن و
آشامیدن در ظروف طلا و نقره حرام است و در ظرفهای طلا کوب و نقره کوب مکروه
است.اسلام خوردن طعام های لذیذ و همچنین دادن این گونه طعام به
مردم را خوب می داند، اما باید حلال باشد و در خوردن نیز زیاده روی نشود.
زیاده روی در خوردن مثل اسراف است و این اسراف در خوردن، نباید مو
فرض کنید شما می خواهید از خلاقیت خود استفاده کنید و با استفاده از مهارت های خود دست به خلق آثار زیبا چه در زمینه هنر و چه در زمینه کسب و کار ها کنید. شغلی که شما انتخاب کرده اید طراحی گرافیک است. طراحی گرافیک امروزه یکی از کسب و کارهای پر درآمد است که در صورت مهارت داشتن و کمی خلاقیت، اگر بتوانید بازاریابی خوبی نیز داشته باشید، حسابی پول پارو میکنید. اما برای این شغل مهارت هایی نیاز است که یادگیری آن برای شما ضروری است. در این مقاله می خواهیم به
دانلود کتاب مهارت های زندگی حسین خنیفر
 
 
دانلودفایل
 
 
 
تقریباً ۶۳٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۳۶ ثانیه) اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبمهارت های زندگی - دکتر حسین خنیفر ودکتر مژده پور حسینی ...https://panteashop.ir › مهارت-های-زندگی-دکتر-حسین-خنیفر-ودکتر۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - مهارت های زندگی - دکتر حسین خنیفر ودکتر مژده پور حسینی زندگی و احساس زندگی کردن با زنده ... دانلود رایگان کتاب|دانلود کتاب صوتی| پانته آ.دانلود کتاب مهارتهای زندگی | کتاب روانشنا
مهارت تصمیم گیری چیست؟
ما در بعضی مراحل زندگی با موقعیت هایی مواجه میشویم که ناچار به تصمیم گیری هستیم و از بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنیم؛اما گاهی به علت گزینه های زیادی که پیش رو داریم دچار شک و تردید میشویم.به مهارتی که به وسیله آن می توانیم در موقعیت هایی که با چند گزینه متفاوت روبه رو هستیم به موقع دست به انتخاب مناسب ترین و بهترین گزینه بزنیم،مهارت تصمیم گیری گفته میشود.
مهارت تصمیم گیری روش های صحیح تصمیم گیری منطقی ر
این پاورپوینت در 18 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است دراین پاورپوینت مطالبی از تبریز در گذر زمان،مردم شناسی تبریز،کالبد شکافی شهر تبریز،سابقه جشن نوروز در تبریز و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد آداب و رسوم عید نوروز در تبریز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عرزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
آداب معاشرت در کره جنوبی
کره‌ای‌ها هنگام ملاقات یکدیگر، به هم تعظیم کرده و گاهی اوقات به جای آن به هم دست بدهند. اما شما برای آشناها می‌توانید سر تکان داده و به زبان کره‌ای به آنها سلام کنید. در این کشور مرسوم است که موقع ورود به خانه و بسیاری از رستوران‌های سنتی باید کفش خود را دربیاورید. در برخورد اول با یک فرد سالخورده احتمالاً از شما درباره سن، شغل و تحصیلات‌تان سوال می‌کند، حتی شاید از شغل پدر و مادرتان هم بپرسد. شما هم چنانچه تمایلی
چرا انسان مدرن ملزم به رعایت آداب معاشرت است؟ زندگی‌ های امروز سرعت بسیار بالایی دارند. ما اغلب در حال حرکت غذای خود را می‌خوریم، تمام روز لباس راحتی به تن داریم و در لیوان‌ های مقوایی چای یا قهوه می‌نوشیم. 
اما گاهی لازم است از سرعت زندگی کم کنیم. در رستوران‌های شیک و در آرامش غذا میل کنیم و لباس‌ های رسمی بپوشیم. مودب بودن و احترام گذاشتن به دیگران چیزی نیست که بتوان به دست فراموشی سپرد. این امر همچنین برای پایداری روابط اجتماعی نیز ب
غذا و تغذیه در آموزه های دینی همچون سایر موضوعات ، مورد توجه قرار گرفته است . مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که جهت تندرستی ، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است . قریب به 250 آیه قرآنی و دهها روایت از معصومین عـلیـهـم السـلام بـر اهـمـیـت غـذا و تـغـذیـه دلالت مـی کـنـنـد. سـؤ ال ایـن اسـت که اسلام ، خوردن چه نوع غذاهایی را توصیه کرده است ؟ چه مقدار باید غذا خـورد؟ اسـلام چند وعده برای خوردن را توصیه می کند؟
مهارت های تکنولوژی خود را توسعه دهید
مهارت های فنی به طور فزاینده ای پرمتقاضی است، بازاریاب محتوا در وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا کار می کند. دیگر مهارت های محبوب شامل SEO، HTML، گوگل آنالتیکیز (و تجزیه و تحلیل های مشابه)، و همچنین CSS و برنامه نویسی می شود. بسیاری از شرکت ها مایل به آموزش افرادی هستند که دارای قابلیت های فنی اولیه برای استفاده از برنامه های خاص هستند، دیگر مهارت ها را می توان قبل از شروع کار از طریق برنامه های آموزش آنلا
نحوه آداب معاشرت با اطرافیان
آداب معاشرت : شخصیت انسان در عرصه روابط گوناگونی شکل می گیرد. این روابط به ترتیب عبارتند از: رابطه انسان با خود، رابطه با خدا و رابطه با دیگران.
 انسان موجودى اجتماعى است و نیازمند معاشرت، تبادل افکار و ایجاد روابط نیکو با همنوعان است و بر اثر همین معاشرتها و تبادل افکار روابط انسانى شکل مى ‏گیرد و فرهنگ 
انسانى هویت خود را آشکار مى ‏سازد.
در دیدگاه اسلامى، جامعه و معاشرت روابط انسانى آن، رنگ الهى و عبادى به خود
مهارت‌های ارتباطی در کودکان
کودک در مراحل مختلف رشدی به گونه‌های متفاوتی با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می‌کند. از رفتارهای ارتباطی غریزی مثله مکیدن، گریه کردن در بدو تولد تا؛ به کار بردن مهارت‌های پیچیده‌تر کلامی و… در روان‌شناسی کودک نیز یادگیری مهارت ارتباطی بسیار ضروری است؛ زیرا کودک به وسیله دست‌یابی به این مهارت‌ها می‌تواند به نحوی مؤثر، با محیط و دیگران ارتباط برقرار کند؛ و باعث بروز واکنش‌های سازنده در اطرافیان شود. یا
نام: ارتقای توانمندی های کلی و تحصیلی کودک
تعداد جلسات: 1 جلسه (45 دقیقه)
گروه هدف: کودک و نوجوان، از کودک سالم برای ارتقای مهارت ها تا کودکان با مشکلات یادگیری و تحصیلی.
اهداف درمانی: ارتقای مهارت های مغزی و شناختی کودک برای تحصیل، بهبود اختلالات یادگیری و مشکلات شناختی مورد نیاز برای مهارت های تحصیلی.
 
این مورد بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان و تقاضای خانواده های عزیز برای ارتقای مهارت های تحصیلی فزرندان طراحی شده است. در این فرایند ابتدا مت
منظور از اول وقت خواندن نماز، دقیقا چه زمانی است؟ نماز به عنوان ستون دین اسلام، احکام و آداب متعددی دارد. یکی از این آداب که در حدیثی از امام صادق (ع) به عنوان ملاک تمایز شیعیان از غیر آن‌ها به حساب آمده است، اول وقت خواندن نماز است. مقصود از اول وقت، زمان مخصوصی است که خواندن نماز در آن موقع با فضیلت بوده و آثار معنوی بیشتری به دنبال دارد. البته بر سر این موضوع که زمان اول وقت هر کدام از نمازهای یومیه دقیقا چه موقع است، اختلاف نظرهایی جدی وج
اگر مهارت شنیداری و جنبه ی شفاهی زبان را جزو اولین مهارت هایی بدانیم که فرد از کودکی و به هنگام یادگیری زبان مادری با آن مواجه می شود. پس در یادگیری زبان دوم و زبان خارجی نیز این جنبه اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد، گرچه در کتاب های یادگیری زبان و متدهای آموزشی آن میزان که به مهارت خوانشی توجه میشود به مهارت شنیداری و شفاهی توجه نمی شود.
حال می خواهیم بدانیم فرآیند درک مطلب شفاهی یا مهارت شنیداری زبان از چه مراحلی تشکیل شده است.
چه چیزی
آدم ترسویی هستم. معمولا هر مهارتی رو تا حد آموزش دنبال می‌کنم اما جرات و ریسک اجرا رو ندارم. بنابراین هر موقع هم که نیاز به بیان مهارت‌هام دارم نمی‌تونم با اطمینان 100% اظهار کنم که فلان مهارت رو بلدم. کاش اگر راهکاری در این مورد دارید منو هم درجریان بذارین. 
#آموزشگاه کامپیوتر مشهد
آموزش 10 مهارت ICDL آنچه برای استخدام و ابقاشدن !! در هر سازمان دولتی و خصوصی و درهر سمتی الزام و چالش پیشروی افراد می باشد، مهارت های ICDL ومدرک آن می باشد.دانستن مهارت های اساسی ICDL رکن اصلی و مهم برای استخدام شما درسمت هایی مانند کارمند اداری، کارپرداز، مسئول دفتر، منشی و… می باشد.همچنین از سال 1381 با تصویب هیئت وزیران ارائه مدرک ICDL برای تمامی استخدام های خصوصی و دولتی و ارتقای شغلی و درآمدی کارمندان دولتی و لشگری الزامی
#آموزشگاه کامپیوتر مشهد
آموزش 10 مهارت ICDL آنچه برای استخدام و ابقاشدن !! در هر سازمان دولتی و خصوصی و درهر سمتی الزام و چالش پیشروی افراد می باشد، مهارت های ICDL ومدرک آن می باشد.دانستن مهارت های اساسی ICDL رکن اصلی و مهم برای استخدام شما درسمت هایی مانند کارمند اداری، کارپرداز، مسئول دفتر، منشی و… می باشد.همچنین از سال 1381 با تصویب هیئت وزیران ارائه مدرک ICDL برای تمامی استخدام های خصوصی و دولتی و ارتقای شغلی و درآمدی کارمندان دولتی و لشگری الزامی
حوزه علمیه مشکات رفته بودیم دوره دو روزه.
کلاسمون تموم شد و استاد اومد ایستاد نمازجماعت.
بین دو نماز، پا شد یه نکته گفت دل منو برد!
 
یک نکته از کتاب آداب الصلاه امام خمینی (ره).
گفت امام می فرمایند که برا کنترل حواست در نماز، وقتی داری ذکر نماز یا حمد و سوره رو میخونی، اون رو برای قلبت بخون. یعنی توجه کن که زبانت داره به قلبت یه چیز رو میگه. براش بازگو می کنه.
بعد از چند وقت می بینی که برعکس میشه این قضیه. یعنی اذکار نماز از قلبت بر زبانت جاری میشه.
آداب الصلاة 
السید حسن نصرالله
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
 
 دروس فی السیر والسلوک
 21/ذو القعدة/1428
 حفظ الملف
ــــــــــــــــــــــ
آداب الصلاة  بصوت  الشیخ حسین کورانی (قده) 
ــــــــــــــــــــــ
اداب التکبیر وال
سلام
شما با توجه به تجربیاتی که دارین چه مهارت هایی رو خیلی مهم میدونید که حتما لازمه یک نفر در طول زندگیش یاد بگیره؟، حالا در هر زمینه ای.
مثلا مهارت های روابط اجتماعی، کسب و کار، شغلی، مهارت های لازم برای تشکیل زندگی مشترک و ازدواج، مهارت های تحصیلی و هنری و ... .
در هر سنی که هستید اگر به عقب بر می گشتید چه چیزهایی رو به عنوان مهارت سعی میکردید یاد بگیرید یا همین الان تلاش میکنید برای یادگیریش؟
اگر مایل بودید دلیلش رو هم ذکر کنید، و لطفا بفر
«آداب عشق‌ورزی» برای زوج‌های جوان
زندگی زناشویی برای زوج‌های جوان تجربه‌ای جدید است که در ابعاد مختلف آن نیاز به آموزش دارند؛ آموزش‌های مهارتی برای ادارۀ زندگی، تعامل با افراد جدیدی که در نقش همسر و خانوادۀ او وارد زندگی می‌شوند و... که معمولاً این آموزش‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در خانواده ارائه می‌شود، اما یکی از اموری که کمتر به آن پرداخته می‌شود، زیست جنسی در زندگی متأهلی است. اگرچه زوج‌ها پیش از ازدواج دربارۀ ابعاد مختلف ز
بنظرم یکی از چیزهایی که باید در انتخاب شغل، ماندن در یک موقعیت شغلی و یا تغییر شغل مد نظر گرفت امکان توسعه مهارت‌های فردی هست. البته که باید انگیزمون الهی و توحیدی باشه و برای رضای خدا کار کنیم و این مطلب منافاتی با این موضوع ندره که بین چندتا کار و موقعیت شغلی باید به مفهوم توسعه مهارت‌های فردی هم توجه کرد؛ چراکه شما باید انسانی کارآمد و به‌روز بمانید و هر روز در حال پیشرفت باشید.
ادامه مطلب
توجه داشته باشید که خوردن چند نوع میوه همراه هم مضر است، بعد از خوردن یک نوع میوه ، نیم ساعت صبر کنید و بعد میوه دیگری میل نمایید. میوه ها باید به عنوان میان وعده مصرف شود، زیرا خوردن میوه ها همراه غذا یا با فاصله کمی قبل یا بعد از آن باعث فساد هضم می شود. میوه های تر (آب دار ) مخصوصا خربزه، هندوانه و انگور را ناشتا میل نکنید. در هر فصلی میوه مخصوص آن فصل را میل کنید، برای مثال در زمستان خوردن هندوانه مضر است. نوشیدن آب و مایعات دیگر همراه میوه ها
به مناسبت ۶ مرداد، روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی اعلام شد: روزشمار هفته ملی مهارت  روزشمار هفته ملی مهارت ، به مناسبت ۶ مرداد، روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی اعلام شد .  به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رحمت اله رحمتی، قائم مقام این سازمان و دبیرستاد اجرایی جشنواره بزرگداشت ۶ مرداد با اعلام این خبر تصریح کرد: نام گذاری روزهای هفته ملی مهارت در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، کار و کا
خانواده مجموعه ای متشکل از زن، شوهر، فرزندان و در برخی مواقع مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها است. اگر اعضای یک خانواده بخواهند که خودشکوفا و با اعتماد به نفس بوده، همچنین بتوانند در خارج از محیط خانه در اجتماع نیز موفق باشند، لازم است، هنر همزیستی، مهارت های برقراری ارتباط با یکدیگر را یاد بگیرند.کانون اصلی خانواده را مرد و زن  تشکیل می دهد، مهم ترین وظیفه در هدایت خانواده به سمت و سوی موفقیت را دارند. پس زن و شوهر باید مهارت های برقراری ارتباط هم
 
♦کارت مهارت آموزی و اشتغال
 
به گزارش ایسنا، در راستای صدور کارتهای مهارت و گواهینامه‌ مهارت،
توزیع کارت اشتغال و مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار گرفته و در قالب
آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده تا برنامه
عملیاتی صدور کارت مهارت آموزی و اشتغال دنبال شود.
 
کارت اشتغال و مهارت آموزی کارتی است که به بهبود وضعیت اشتغال در کشور و ساماندهی آمارهای اشتغال کمک می‌کند.
 
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه کار، صدور
آداب دست بوسی در ترکیه 
 
همانطور که میدانیم مردمان کشور ترکیه به احترام به بزرگان اهمیت زیادی می دهد. عادات دست بوسی یکی از عادتی می باشد که بیانگر احترام و علاقه می باشد که اکثرا افراد کوچکتر خانواد با بوسیدن و گذاشتن دست بزرگان بر پیشانی خود ابزار احترام می کنند. اما هرگز فراموش نکنید گذاشتن دست بر روی پیشانی فقط برای بزرگان است و هیچگاه نباید دست افراد کوچکتر و یا کم س و سال را بر روی پیشانی گذاشت که این کار بی احترامی تلقی می شود.
http://turki
خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی نوشته محسن قرائتی برای مهارت آموزان
خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی نوشته محسن قرائتی برای مهارت آموزان ماده 28 خلاصه کتاب مهارت های معلمی قرائتی نقد کتاب مهارت های معلمی قرائتی کتاب مهارت های معلمی قرائتی خرید خلاصه کتاب مهارت های معلمی نوشته محسن قرائتی کتاب laquo;مهارت معلمی raquo; نوشته محسن قرائتی ...
دریافت فایل
رمضان ماه ضیافت الهی است و برای ورود به میهمانسرای الهی آدابی لازم است. امام خمینی (ره) آدابی را برای بهره برداری بیشتر از ماه رمضان بیان فرمود که ما به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:
1. شما در این چند روزی که به ماه رمضان باقی مانده به فکر باشید خود را اصلاح کرده توجه به حق تعالی پیدا نمایید و از کردار و رفتار ناشایسته خود استغفار کنید. اگر خدایی نخواسته گناهی مرتکب شده اید، قبل از ورود به ماه مبارک رمضان توبه نمایید.
ادامه مطلب
چقدر اعصاب خورد کنه مجبور باشی با آدمایی که اصلا در شانت نیستن آداب و معاشرت کنی ، اینکه میگم مجبور واسه اینه که بین بدو و بدتر انتخابشون کردم ، نمیدونم تا کی آبروم بخاطر اینا باید بره !  جلوی چند نفر تاحالا آبروم رفته ؛ نمیدونم...! الانم که گفت: جلوی دهن اینو بگیر اینقدر هیس هیس نکنه دیگه باهاش حرف نمیزنم...! چقدر محیط جامعه تغییر کرده که آدم مجبورِ تحمل کنه !  لعنت به آدمای بی حیا و بی فرهنگ ، البته بگم فرهنگ دارن ولی فرهنگشون به من نمیخوره ‌..!
جدول آداب زیارت امام رضا (علیه‌السلام)
«قبولی زیارت معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولیّ خدا به ملاقات‌کننده میرسد، آن فیض به شما برسد؛ این معنای قبولی زیارت است.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه‌السلام) برخی آداب زیارت را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از پاسداران سپاه حفاظت ولی امر در تاریخ ۸۲/۶/۱ بیان کرده‌اند، در جدول زیر منتشر می‌کند.
بذارید شرح حال کوتاهی بهتون بگم از این روزهام
پایان نامه در صدر هست همچنان. سخت جلو میره و خیلی بیشتر از اونی ک فکر میکردم وقت می گیره. 
حدود پنج ماه از نامزدی ما گذشت. وارد ی سری تعاملات اجتماعی ناشی از ازدواج و وصلت با خانواده ای دیگه ای، شدم. ی سری سنت و آداب و رسوم. نمی دونم خوبه یا بد! ولی بعضی مواقع تعصب روی این آداب و رسوم آزار دهنده س. بخصوص اگه مادرت بسیار در بند این آداب باشه. 
حرف مردم دهن ما رو صاف کرده! فلان کار رو چی کار کنیم. مردم چی می
مهارت برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یکی از مهارت‌های ضروری در زندگی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد هنگام مراجعه به روانشناس از ناتوانی در برقراری یا حفظ ارتباطات خود شکایت دارند. این ناتوانی تا حد زیادی بر بهداشت روان افراد تأثیر منفی می‌گذارد. چرا که گوشه گیری و انزوا را به همراه می‌آورد و در بسیاری از موارد منجر به بروز مشکلات روحی نظیر افسردگی می‌شود. خوشبختانه مهارت برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یک مقوله ذاتی نیست و اگر در این زمینه
مطالعه مستمر و تدریس عملی این کتاب کمک می کند تا
تفکر و تعقل خود را به سطوح بالاتری برسانیم و طرز فکر بهتری داشته باشیم.
غصه ها و عصبانیت هایمان را به حداقل برسانیم.
از اشتباه در برداشت ها و تصمیم گیری ها پیشگیری کنیم
در حل مسایل به مهارت برسیم.⏪⏪ با خواندن این کتاب به بدیهی ترین نکات و اطلاعات بر می خوریم. اغلب این موضوعات را همه می دانیم؛ امّا به علّت عدم توجّه و تفکّر، با انبوه مشکلات ذهنی و اجتماعی روبرو می شویم.
اگر به دنبال انتخاب روشی
١- مهارت خودآگاهی
۲- مهارت همدلی
۳- مهارت روابط بین فردی
۴- مهارت ارتباط موثر
۵- مهارت مقابله با استرس
۶- مهارت مدیریت هیجان
۷- مهارت حل مسئله
۸- مهارتت تصمیم گیری
۹- مهارت تفکر خلاق
۱۰- مهارت تفکر نقادانه
مهارت خودآگاهی:
توانایی شناخت نقاط ضعف وت قوت و یافتن تصویری واقع‌بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی 
مهارت همدلی:
درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوس
مهارت های زندگی (آموزش مهارت های دهگانه)
 
مقدمه
همه ما کم و بیش با عنوان مهارت های زندگی آشنا هستیم. اغلب عنوان مهارت های زندگی را در رسانه ها ، برنامه های روانشناسی و …. شنیده ایم. ولی شاید کمتر با کاربرد آن ، فوایدش و نحوه یادگیری مهارت ها آشنا باشیم. به همین دلیل قصد داریم مرور کوتاهی بر تاریخچه تدوین این مهارت ها، چیستی آن و چگونگی یادگیری آنها داشته باشم. بهتره که اول از خود عنوان شروع کنیم.
ادامه مطلب
در آداب آمیزش، آنچه پس از آمیزش جنسی شایسته است:
۱. ادرار کردن: اگر مردی با همسر خویش نزدیکی کرد، تا ادرار نکرده است، غُسل نکند؛ از این بیم که مبادا باقی مانده منی در آمد و شد باشد و از آن، دردی بی درمان خیزد.(1)
۲. شستن آلت جنسی: اگر کسی از شما به سراغ زن خویش رفت و آن گاه خواست دوباره بازگردد، شرمگاه خویش را بشوید.(2)
۳. غُسل: علّت غسل جنابت، پاکیزگی است تا انسان از آنچه از آزردگی آن کار دیده است، تطهیر شود و همه تن او پاک گردد؛ زیرا جنابت، از همه بد
زمان بندی آزمون آداب در سال 1398 بحضور جهت استحضار اعلام میگردد.

 - ثبت نام آزمون ها طبق جداول اعلام شده فوق، رأس ساعت 8 صبح اولین روز ثبت نام باز و در ساعت 17 آخرین روز ثبت نام بسته خواهد شد.
 - با توجه به فشردگی برنامه زمان بندی و همچنین تداخل ثبت نام آزمون ها امکان تمدید ثبت نام وجود نخواهد داشت.
امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر نموده است. مهارت های زندگی، مهارت هایی هستند که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند که به طور موثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی رو به رو شود.
ادامه مطلب
امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر نموده است. مهارت های زندگی، مهارت هایی هستند که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند که به طور موثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی رو به رو شود.
ادامه مطلب
آداب غذا خوردن مردم کره جنوبی
غذا خوردن بخش مهمی از فرهنگ کره محسوب می‌شود و از آن برای شروع یک رابطه استفاده می‌کنند. هنگام غذا خوردن باید صبر کنید تا بزرگ‌تر مجلس شروع کند. معمولاً در رستوران‌ها می‌بینید که مردم با صدای بلند حرف می‌زنند که این خود نشانه شاد بودن و لذت آنها از غذاهای خوشمزه است. هورت کشیدن نودل هم خیلی عادی است و نشان می‌دهد که شما از غذای خود لذت برده و از دستپخت آشپز راضی هستید. اگر می‌خواهید پول هدیه بدهید آنرا در پاک
چگونه با دیگران ارتباط موثر و مناسب داشته باشیم؟❔
در برخورد و معاشرت هامون با افراد دیگه چه نکاتی کلیدی رو باید رعایت کنیم؟❔
سلاااام عزیزان 
یکی از مهارت های زندگی، مهارت ارتباط میان فردی صحیح و موثره
در ارتباط میان فردی، اصول و قواعدی وجود داره که لازمه رعایت بشه تا معاشرت های بهتری داشته باشیم
ادامه مطلب
روزه در کنار نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است علاوه بر اینکه روزه داری، نوعی اطاعت و فرمانبرداری از امر الهی است در سلامت جسمی انسان نیز تاثیر گذار است رسول_خدا صلی الله علیه و آله برای هر چیزی زکاتی است زکات بدنها، روزه است ( الکافی، ج۴، ص62)
 از طرفی موجب رشد روحی و معنوی وی نیز می شود پیامبر اکرم در این باره می فرماید:
ادامه مطلب
 سازمان بهداشت جهانی مهارت های دهگانه ای را معرفی کرده است که هر کس باید این توانایی ها را برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق کسب کند:
1-مهارت خودآگاهی
2-مهارت همدلی
3- مهارت روابط بین فردی
4- مهارت ارتباط موثر
5- مهارت مقابله با استرس
6- مهارت مدیریت هیجان
7- مهارت حل مسئله
8- مهارتت تصمیم گیری
9- مهارت تفکر خلاق
10- مهارت تفکر نقادانه
 
➖مهارت خودآگاهی
 توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی بر
خلاقیت نعمتی است که همه کودکان با آن متولد می‌شوند. بیش از ۹۰درصد کارهای کودکان خلاقانه است و همین کارهای کوچک همراه با خلاقیت و پشتکار است که باعث می‌شود کودکان به سرعت تمام مهارت‌هایی را که برای زندگی آینده‌شان لازم است، فراگیرند.
حفظ تعادل، یادگیری مهارت‌های حرکتی، راه رفتن و حرف زدن از جمله مهارت‌هایی است که کودک در چند سال اول زندگی خود به آنها مسلط می‌شود.
ادامه مطلب...
پیش نمایش
مقاله آداب شرعی آمیزش
مقدمه: هدف از درج این مقاله آشنایی افرادیست که قصد ازدواج دارند و با اصطلاحات انواع رابطه  آشنایی ندارند و همینطور رفع برخی ابهامات از نظر مسایل شرعی و پزشکی پیرامون رابطه جنسی بین زوجین است. انجام رابطه جنسی بر دو قسم است که شاید هر قسمت پوزیشنها و حالات مخصوص به خود را داشته که تعداد مجموع آنها بیش از ۸۰ پوزیشن میباشد که چون درج و توضیحات در مورد پوزیشنهای هر بخش برای کاربران زیر ۱۶ سال ممنوعیت دارد از درج آ
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
دانلود کاملترین نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
جهت استفاده مدیران و معاونان و معلمان و نیرو های آزاد مدرسه برای آشنایی
با مدرن ترین روش های تدریس مهارت های زندگی سراسر کشور می باشد.همکار
فرهنگی عزیزنمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی بهترین و کاملترین فایل
سوالات ضمن خدمت جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان
های دولتی و غیر دولتی، در آزمون های ضمن خدمت مهارت های ز
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
دانلود کاملترین نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
جهت استفاده مدیران و معاونان و معلمان و نیرو های آزاد مدرسه برای آشنایی
با مدرن ترین روش های تدریس مهارت های زندگی سراسر کشور می باشد.همکار
فرهنگی عزیزنمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی بهترین و کاملترین فایل
سوالات ضمن خدمت جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان
های دولتی و غیر دولتی، در آزمون های ضمن خدمت مهارت های ز
اصطلاح مهارت درمعانی مختلفی به کار رفته است. وقتی می گوییم کسی مهارت انجام کاری را دارد به این معنی است که او توانایی های لازم برای انجام صحیح آن کار را دارد. بر این مبنا و با توجه به معنای مختلف مهارت، از مهارت های زندگی تعاریف مختلفی ارائه شده است.
مهارت های زندگی، مهارت هایی هستند که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند که به طور موثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی رو به رو شود.
” مهارت های زن
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
دانلود کاملترین نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی
جهت استفاده مدیران و معاونان و معلمان و نیرو های آزاد مدرسه برای آشنایی
با مدرن ترین روش های تدریس مهارت های زندگی سراسر کشور می باشد.همکار
فرهنگی عزیزنمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های زندگی بهترین و کاملترین فایل
سوالات ضمن خدمت جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان
های دولتی و غیر دولتی، در آزمون های ضمن خدمت مهارت های ز
مهارت حل مسئله فرآیندی ذهنی است که شامل کشف، آنالیز و حل مشکلات می‌شود. هدف نهایی حل مسئله غلبه بر موانع و پیدا کردن بهترین راه حل برای موضوعات است. بهترین راه حل برای رفع مشکلات را نمی‌توان به صورت تعریف کلی ارائه دارد. در واقع بسته به موقعیتی که فرد در آن قرار دارد راهکارها متغیر است. در بعضی از مسائل بهترین روش این است که افراد اطلاعات خود را بالا ببرند و دانسته‌های قبلی خود را به کار ببندند. گاهی نیز بهتر است تا افراد از خلاقیت خود به صو
مبانی نظری مهارت های ارتباطی
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت‌های ارتباطی ./ دانلود فصل دوم پایان نامه / کارشناسی ارشد / فایل متنی Word / آماده استفاده برای فصل دوم پایان نامه  مبانی نظری مهارت های ارتباطی دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم تحقیق رشته مدیریت)، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ار
به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی/ از سر خواجگی کون و مکان برخیزم
1.کسب معرفت بدون ادب ممکن نیست و هرکجا سفره معرفت گسترده شده، از برکت ادب بوده است.
2.اولیا خدا هیچ کجا با کسی دشمن نبوده اند و حتی با کسانی که با آنان دشمن بوده اند نیز ادب ورزیده اند. زیرا همه جا در حضور حق بوده اند.
3. کسانی که رابطه فرورفته ای با هم دارند (خلطا) اکثرا به یکدیگر ظلم می کنند.
4. موضع استغفار در حضور مولا.
5. به خرابات باید با ادب وارد شد، آنجا جای هرکسی نیست. همه محرمند و
با عرض سلام و درود حضور تمامی بینندگان وب سایت اسفاد وطنم امیدوارم که سالی خوب و خوش همراه با پیروزی و موفقیت داشته باشید 
یکی از مهمترین آداب و رسوم در بین ما ایرانیان که ریشه در دوران باستان دارد، جشن عید نوروز است که همه سال با شروع فصل بهار که مصادف است با پایان اسفند و آغاز ماه فروردین، جشن گرفته می شود و دید و بازدید نوروزی هم از مهمترین آداب این رسم دیرینه است که در آن برای تبریک گفتن نوروز افراد کوچکتر به دیدن افراد بزرگتر فامیل می رون
چه مهارت‌هایی برای زندگی‌ مهم تر است؟ فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 28حجم فایل: 652قیمت: 5000 تومانبخشی از متن:چه مهارت‌هایی برای زندگی‌ مهم تر است؟پرسش مهر مدارس 97 با موضوع چه مهارت‌هایی برای زندگی‌ مهم­تر است؟پرسش مهر 19تعداد صفحات : 28 صفحهقیمت :5000 تومانفرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
با سلام و عرض ادب
کارگاه هایی با عنوان مهارت های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج با همکاری موسسه ذهن پویا و انجمن علمی دانشگاه پیام نور فردوس برگزار شد اولین جلسه ۳ ساعته مهارتهای پیش از ازدواج در تاریخ ۲۵ شهریور و جلسه دوم در اول مهرماه ۱۳۹۸ با تدریس اساتید گرانقدر سرکار خانم باقرزاده و جناب آقای دلیر برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت
 
بدانید که تجدید و ارتقای مهارت‌های نیروهای فعلی، بسیار کارآمدتر از جذب نیروی جدید است. طبق تحقیقات، هزینه تجدید مهارت‌ها بسیار کمتر است.
برای کسانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند، آمادگی داشتن برای کار، یک مشکل اساسی اما قابل‌حل است. آنها باید ذهنیت خود را تغییر دهند و از روش‌ها و منابع بی‌پایان تکنولوژی برای یافتن مسیر حرفه‌ای و موفقیت استفاده کنند و کارفرمایان هم می‌توانند شرایط را برای آنها فراهم کنند تا هم نیروی کار، قدرتمندتر
مهارت مذاکره تجاری
در شروع دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره خود در حوزه مهارت مذاکره تجاری، از دانشجویان میپرسیم : چه مواردی موجب نگرانی شما در زمان مذاکره میشود ؟ اغلب آنان به این نکات اشاره دارند :
میترسم که بهترین نتیجه ممکن را به دست نیاورم.
در بسیار موارد نمیدانم که دقیقا در طی مذاکره باید به چه چیزی برسم و چه طوری باید برسم ؟
احساس میکنم که در طی مذاکره گم میشم و تو جزئیاتش غرق شدم. تا جایی که حتی یادم میره که واقعا دنبال چی بودم ؟

در اد
مراحل زیر را دنبال کنید تا مهارت‌های کارآفرینی سازمانی را در خود رشد دهید:
1-  مهارت‌های فردی مناسب را توسعه دهید.کارآفرینان سازمانی همان مهارت‌ها و توانایی‌هایی را دارند که کارآفرینان دارند. آنها با اعتماد‌به‌نفس،خلاق و با‌پشتکار هستند، که در حل مشکلات تبحر دارند و از اینکه ایده‌هایشان را مطرح کنند نمی‌ترسند.
کارآفرینان سازمانی ریسک‌های حساب‌شده را می پذیرند و تفاوت ریسک خوب و بد را می‌فهمند. بنابراین سعی کنید بیاموزید چطور ریسک
شاید شما قصد تقویت مهارت مکالمه خود پس از شرکت در دوره های اسپرسو 1 زبان ایتالیایی داشته باشید و اکنون قصد شما تقویت مهارت مکالمه در سطح A1 زبان ایتالیایی است.  این جزوه شامل معانی تمام واژه ها و پاسخ ایتالیایی تمام پرسش های هر درس از کتاب مذکور می باشد.
سوال پرسیدن یکی از مهارت های ارتباطی است که به شما کمک می کند تا در گفتگو با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید. اگر در زمان آشنایی قبل ازدواج ندانید چگونه سوالات خودتون را بپرسید و یا زمانی که در سازمانی مشغول به کار هستید نتوانید از مافوق خود سوالاتی در رابطه با حقوق و مزایایتان بپرسید، به احتمال زیاد زندگی آینده تان آنطور که انتظارش را دارید پیش نخواهد رفت. شما با استفاده از مهارت های زندگی می توانید در هر موقعیتی اوضاع را به کنترل خود در
این روزها درباره مهارت های زندگی زیاد میشنویم حتی کلاس ها و کارگاه هایی تشکیل میشود تا افراد مهارت هایی را تمرین کنند، در این پست میخواهیم مهارت زندگی در هزاره سوم را شرح دهیم .
ابتدا تعریفی از سواد داشته باشیم:در ویکی پدیا تعریف سواد اینگونه آمده است : 
سواد، توانایی خواندن و نوشتن است یا توانایی به کاربردن زبان برای خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن.
سازمان یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ) سواد را به این صورت تعریف کرده است:
بسم الله


قال أمیر المؤمنین علیه السلام: و أحسنوا تلاوته فإنّه أنفع القصص. (نهج البلاغه خطبه 193)
قرآن را به نیکویی تلاوت کنید چرا که پر سود ترین قصه ها در قرآن وجود
دارد.
نیکویی و حسن در تلاوت قرآن دایره وسیعی دارد که شامل تمام موارد حسن
در تلاوت می شود، از جمله حسن در صوت قرائت و آداب ظاهری و باطنی آن. آنچه که ما
می خواهیم در موردش بحث کنیم آداب ظاهری و باطنی تلاوت قرآن است.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها