نتایج جستجو برای عبارت :

کافر

شرکت در انتخابات بر همه مسلمانان عاشق اسلام لازم است.
این شرکت پشتوانه رزمندگان حوزه سخت و نرم در مقابل استکبار جهانی است.
الله ولی الذین امنوا...والذین کفروا ...
نباید به نعمت  انقلاب کافر شد...
که هر که کافر شد٬ظلم باور شد...
 
بیا به صحنه و ضربتی بنواز بر گوش
هر آن که دخالت کرد هر آن که کافر شد
شاعر: نایبی
 
فردی مسلمان همسایه ای کافر داشت هر روز و هر شب با صدای بلند همسایه کافر رو لعن و نفرین می کرد :خدایا ! جان این همسایه کافر من را بگیر, مرگش را نزدیک کن (طوری که مرد کافر می شنید) زمان گذشت و مسلمان بیمار شد. دیگر نمی توانست غذا درست کند ولی در کمال تعجب غذایش سر موقع در خانه اش ظاهر می شد .

ادامه مطلب
کافر صادق است،منافق گول میزند!
این مسئله را- که چرا این همه قرآن روی منافقین تکیه کرده است- مفسرین طرح کرده‏‌اند و معمولاً چنین پاسخ داده‌‏اند: با وجود اینکه منافق یکی از اقسام کافر است در عین حال چنان‏که از قرآن در بعضی موارد استفاده می‏شود منافق خطرش برای اسلام از کافر بیشتر است.
ادامه مطلب
اماره یعنی بسیار امر کننده به بدی. نفس لوامه، همان نفس مومن است که همواره او را در دنیا به خاطر گناهانش وسرپیچی از اطاعتش ملامت می کند. بعضی گفته اند: نفس لوامه، جان آدمی است، چه انسان مومن صالح وچه انسان کافر . برای این که هر دوی این جان ها آدمی را درقیامت ملامت می کنند. نفس کافر، کافر را ملامت می کند به خاطر کفر و فسادش. و نفس مومن، مومن را ملامت می کند به خاطر کمی اطاعتش و این که
ادامه مطلب
نوشته بود: "دشمن خامنه ای کافر است" بعد به خود گفته بود چه حرفی زدم اگر اشتباه می گویم حضرت ابالفضل العباس ع جوابم را بدهد اگر هم درست گفتم خود ابالفضل ع با نشانه ای حرفم را تایید کند. روز تاسوعای همان سال یکی از مدافعین حرم که فرد بسیار معنوی و با اخلاصی است و مدتها او را ندیده بود به ایران آمده بود و به دیدن او رفته بود. با خود گفت: اینهم تایید حضرت ابالفضل العباس ع 
قبل از ماه رمضون:
+ روزه میگیری؟
- نه
+ روزه خوار کافر
دیروز:
- اذان زد هانیه؟
 Haniyeh: اره
Haniyeh: نماز میخونی ؟
- آره پس من برم بخونم
Haniyeh: من فکر میکردم بل کل کافر شدی
- نه بابا فقط یه دوره نخوندم دوباره شروع کردم
 Haniyeh: مگه یه دوره نخوندی؟!؟؟
-اره
 Haniyeh: من از جهت روزخواریت گفتم کافریتو
-
Haniyeh: نخند کافر
- در مسائل منو خدا دخالت نکن.
Haniyeh: دلم میخواد  به عنوان بنده مومن با تقوای صالح دخالت کنم
- چیزی رو از قلم ننداختی؟!؟ 
 Haniyeh: چرا یکسری صفات دیگه هم هست که
یکی از مسلمات فقه اسلامی این است که منکر ضروری دین مرتد است. ضروری دین به‌حکم شرعی و یا عقیده‎ی دینی گفته می‌شود که جزء دین بودنشان اثبات‌شده و ازجمله واضحات و بدیهیات باشد، به‌گونه‌ای که عادتاً بر هیچ مسلمانی پوشیده نباشد و حتی بعضی از غیرمسلمانان هم جزء دین بودن آن را بدانند. انکار […]
نوشته آیا منکر وجوب حجاب، مرتد و کافر است؟ اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
❓چرا کافر، نجس است از نظرِ اسلام؟ 
پاسخ
➕ معنایِ کفر: کافر کسی است که یک یا چند حقیقتِ اعتقادی یا ضرورتِ دینی رو انکار میکنه. مثلا خدا یا نبوت یا قیامتو از بیخ قبول نداره. یا یکی از ادیانِ آسمانی رو قبول داره اما برخی از ضروریاتِ همون دین مثلِ نماز، روزه یا حجاب رو عالمانه و عامدانه انکار میکنه.
➕ معنایِ نجس: شخص یا شیئی که "ظاهراً" یا "باطناً" ناپاک و  فاقدِ طهارته اصطلاحا نجس نامیده میشه. نجاستِ ظاهری مثلِ خون، ادرار، مدفوع، منی، مردار، سگ،
226
 
علم از آن جهت که علم است نور است؛ یعنی علم به فعل خدا، به نظام و به آنچه در تاریخ واقعیت دارد، چه در زمین و آسمان باشد، چه مربوط به دنیا و آخرت باشد، هر چه که در جهان واقعیت دارد و فعل خداست، علم و نور است، چون چراغ است.حالا گاهی عالِم که این چراغ به دست اوست، این چراغ را به دست می‌گیرد که راه دیگران را ببندد و مردم را به چاه هدایت کند، این می‌شود علم غیر نافع.یک وقت است که این چراغ دست اوست، تا خودش این راه را ببیند، نه بیراهه برود، نه راه کس
امام صادق.ع راجع بقول خدای.عزوجل کسانیکه از گناهان.   بزرک وزشتکایها بجز  گناهان خرد اجتناب میکنند 35 سوره 53 فرمود زشنکا یها زنا وسرقت است وگناه خر  اینستکه کسی.اهنگ گناه کند و سپس از خدا امرزش خواهد عرضکردم میان گمراهی و کفر منزلی است فرمود دست اویزهای ایمان بسیار است 
شرح بنا بقولی کبایر گناهانی است که مرتکبش را بدوزخ کشاند و فواحش گناهانی است که حد دارد مانند زنا و شرب خمر وسرفت ولمم گناهان صغیره است مانند نگاه کردن و بوسیدن حرام و اما سو
دانلود اهنگ هی آسمون هفت بار ببار
ای آسمون هفت بارببار
اهنگ ای اسمون هفت بار ببار از رزمجو
دانلود اهنگ ای بو بو سجاد رزمجو

دانلود اهنگ اسمون سیلم نکه
دانلود اهنگ اسمون اخی سیلم نکرد کافر
دانلود آهنگ لری آسمون اخی سیلم نکه کافر
دانلود اهنگ لری اسمون اخی سیلم نکرد کافر
احیاء مدینه فاضله از منظر تولی و تبری:
 
《《تفاوت مومن و کافر 》》 پیش زمینه فکری؛ انسان فطرتا مظلوم(حق)و ظالم(باطل)را می شناسد و دینش تولی(دوستی با دوستان خدا)و تبری(دشمن داشتن دشمنان خدا یعنی دروغگویا و حرام خواران)است. پیش زمینه فکری؛ ابتداء بدان انسانها از دو عالم آفریده شده اند یک؛ عالم علیین که مومنان از این عالمند. دوم عالم سجین که کافران از این عالمند،که این از آیه ۱۷۹سوره اعراف معلوم است. نکته ویژه؛ 《《《منافق و کافر در تمام اهدافشان،
{شناخت شناسنامه ای امام زمان(عج) - شماره 40}
 
کلام آخر، ترازوی کافر شناسی
 
امام کاظم(ع) میفرمایند: کسیکه درباره چهار چیز شک کند، به تمام آنچه خدا نازل کرده کافر شده است؛ یکی از آنها شناختن امام در هر عصر و زمان است که شخص امام و صفاتی را که داراست بشناسد.
[بحار الانوار؛ جلد۶۹؛ صفحه۱۳۵]
از آنچه تا کنون در حوزه وُجوب شناخت امام زمان بیان شد، به این نتیجه میرسیم که مساله شناخت، اولین و مهمترین مرحله کار در عرصه مهدویت است. چرا که شناخت، مقدمه و موتو
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
از ویژگی های عمر ابن بود که وقتی در جنگ ها بر غیر مسلمانها مسلط میشد زنان آنان را به عنوان کنیز می‌فروخت و حجاب از سر آنان بر می‌داشت و می‌گفت این کافران لیاقت حجاب ندارند
اگر علمای عربستان زنان ایرانی را بی حجاب می خواهند به این دلیل است که زنان ایرانی را کافر و لایق حجاب نمی‌داند.
زنان بی حجاب ایرانی به. عمر میگویند ما کافر و لایق حجاب نیستیم 
 
«خداوند» که نیست خدایی مگر آن زنده پاینده ، خواب سبک و سنگین درنگیردش، آنچه در آسمانها و زمین است از آن اوست ، کیست آنکه نزد او شفاعتی کند؟ مگر به اذن او ، می داند ، آنچه در پیش روی و پشت سر دارند، و به چیزی از علم او احاطه نیابند، مگر بر آنچه بخواهد، کرسی فرمانروایی اش آسمانها و زمین را فراگرفته، و نگهداشت آنها بر او آسان است، و اوست والای عظیم (255)  در دین اکراه نیست، راه فرا رفتن از فرو رفتن به روشنی بیان شده است، و هرکس به طاغوت کافر و به خدای
دو برادر زرتشتی پدرشون مبتلا به سرطان میشه و بین همین بیماری بر سر اموال پدر که به چه کسی برسه اختلاف داشتند.
برادر بزرگتر به طور مخفیانه با مراجعه به مسجد محل و اعلام مسلمان شدن و اخذ گواهی. مسلمون بودنش رو قایم میکنه و بعد از مرگ پدر که اختلاف بالا میگیره ایشون با گواهی مسلمان شدنش دعوا رو برنده میشه و ارثی به برادر کوچکترشون نمیرسه.
مطابق قانون مدنی ماده ۸۸۱ مکرر:  کافر از مسلم ارث نمی برد و اگر در بین ورثه متوفای کافری، مسلم باشد وراث کاف
توارث مسلمان و کافر
  فرمت : Word تعداد صفحات : 51   از مسائل مطرح شده در روابط مالى بین مسلمان و کافر، توارث مسلمان و کافر است که در احکام ارث بیان مى‏گردد. ارث موجبات، حواجب و موانعى دارد. مقصود از موجب علتى است که باعث مى‏شود شخصى از دیگرى ارث ببرد همچون نسب و سبب، مثلا سبب ارث بردن فرزند از پدر نسبت پدر و فرزندى است و یا ارث بردن زن و شوهر از یکدیگر به سبب زوجیت است. به تعبیر دیگر موجب همان علت مقتضى ارث است. مقصود از حاجب، شخص یا اشخاصى هستند ک
{سبک زندگی مهدوی - شماره 29}
 
اهمیت احترام به همسایه
 
یکی از نکات مهم در سبک زندگی مهدوی، نوع رفتار و برخورد با همسایگان می باشد. در روایات متعدد به اهمیت اکرام و احترام به همسایه اشاره شده است حتی اگر آن همسایه، کافر باشد.
نقل شده که رسول مهربانی ها فرمودند: «ای علی! هر کس همسایه خود را بیازارد، از رحمت خدا محروم است... ای علی! همسایه ات را گرامی بدار، هر چند کافر باشد» (جامع الاخبار ص۸۴)
همچنین امام صادق(ع) می فرمایند: «ای شیعیان! کسی که رفتارش با
زندگی این طور است که خوش و خرم می‌روی باشگاه و اواخر تمرین وقتی که صفحه‌ی 10 کیلویی در دست داری و تمرین فیله‌ی کمر انجام می‌دهی، ذهنت برای رهایی از فشار جسمی ناگهان تصمیم می‌گیرد که به یادت بیاورد آن روزی که رفته بودی برای اولین بار پیمان را ملاقات کنی و گوشی‌ات مثل همیشه به احترام کسی که به دیدارش رفته‌ای روی سایلنت بود، دوست‌پسر سابقت ناگهان حس می‌کند که تو هم مثل خودش دغلباز هستی و قرار است که خیانت کنی؛ پس تصمیم می‌گیرد که زنگ بزند
تو رسیدی که به این مرده کمی جان برسد
تا به این روح کویری، نم باران برسد
آمدی در دل من سلطه براندازی تا-
دوره ی سلطنت غصه به پایان برسد
قبل تو چاه غم و، حال در این محبس عشق
یوسف از چاه کشیدی که به زندان برسد
باور هیچ کسی نیست که با معجزه ات
کافر عشق چنین ساده، به ایمان برسد
پا به پای تو به پابوسی او خواهم رفت
باید این قصه در آخر به خراسان برسد
#احسان_نصری
پ.ن: امسال امام رضا ع جان هنوز ما رو نطلبیده
یادش بخیر ازدواج دانشجویی مشهد
ایشالله که قسمت بشه
 سلیم بن قیس گوید شنیدم علی علیه السلام میفرمود  واین هنگامی بود که مردی نزدان حضرت امده بود باو عرضکرد کمتر  چیزی که بنده بسبب ان مومن  شود چیست  وکمتر چیزی که بنده  بوسیله ان کافر گردد  چیست. حضرت باو فرمود پرسیدی پس  پاسخش  دقت کن و بفهم اما کمتر چیزیکه که بنده بدان مومن است انست که خدای تبارک وتعالی خودش را بان بنده بشناساند پس ان بنده بفرمانبرداری برای او اقرار کند و سپس پیغمبرش ص را باو بشناساند پس بفرمانبرداری او نیز اقرار کند و هم چن
سلام
« به قولی ام‌عمره که نامش اسماء و دختر بشیر بن نعمان بود، به مصعب گفت: مختار، متقی و پاک و روزه‌دار بود. مصعب گفت: ای دشمن خدا تو هم او را ستایش می‌کنی؟ سپس دستور داد تا او را گردن زدند. وی نخستین زنی بود که دست بسته گردن زده شد.
به قول دیگری، وی در پاسخ مصعب که از او خواسته بود از مختار بیزاری بجوید، گفت: چگونه از مردی بیزاری جویم‌ که می‌گفت خدا پروردگار من است و روزها روزه‌دار بود و شب‌ها را نماز می‌خواند و در راه خدا و پیامبر او فداکار
فکر را پَر بدهیدو نترسید که از سقف عقیده برود بالاترفکر باید بپردبرسد تا سر کوه تردیدو ببیند که میان افق باورهاکفر و ایمان چه به هم نزدیکند"فکر اگر پَر بکشد"جای این توپ و تفنگ، اینهمه جنگسینه ها دشت محبت گردددستها مزرع گلهای قشنگ"فکر اگر پر بکشد"هیچکس کافر و ننگ و نجس و مشرک نیستهمه پاکیم و رها...
نیما یوشیج
شهادتت تو این لحظه شوک برانگیز ترین خبری بود ک میتونستم بشنوم...
انقلابی ، ضد انقلاب ، مسلمون ، کافر و... با هر عقیده و تفکری ک باشی اگ از کارهای حاج قاسم خبر داشته باشی از شجاعتش از ... الان دلت خونه...
آمریکا باید تاوان پس بده و میده...
شهادت مبارکت حاج قاسم...
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
العلمُ علمنا ولا شیء علیکم مِن کُفرِ مَن کَفر
ای شیعه ما دانش، دانشِ ماست، از کفرِ کافر، گزندى بر شما نیست.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 374 / فی ذکر أبی القاسم الحسین بن روح النوبختی ..... ص : 367بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 53 / 151 / باب 31 ما خرج من توقیعاته ع ..... ص : 150
واقعا اسم همسرانِ مومن و کافر حضرت نوح به چه دردِ یه بچه هفت هشت ساله [حتی یه آدم بالغ] می خوره که تو کلاس بهش یاد می دن و بعد ازش سوال می پرسن؟!! اینم از نظام آموزشی ما! تازه وقتی همچین سوالی رو از معلمِ؟! گرامی؟! می پرسن، جواب می ده خوبه که به گوششون بخوره!
که چی بشه مثلا؟!! واقعا که چی بشه؟! به شدت احمقانه و مضحکه!!! 
+ خدایا از نادونی ما به شگفت بیا!!!!   
#حدیث_مهدوی
 
کلام امام زمان(عج)
العلمُ علمنا ولا شیء علیکم مِن کُفرِ مَن کَفر
ای شیعه ما دانش، دانشِ ماست، از کفرِ کافر، گزندى بر شما نیست.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 374 / فی ذکر أبی القاسم الحسین بن روح النوبختی ..... ص : 367بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 53 / 151 / باب 31 ما خرج من توقیعاته ع ..... ص : 150
یکی از شاهان جهود در صدد برآمد تا مسیحیت و مسیحیان را به طور کامل نابود کند. از اینرو آتشی عظیم فراهم ساخت و در کنار آن، بتی برنهاد و فرمان داد تا همگان بر آن بت، سجده آرند. هرکس که فرمان او را می نیوشد از کام آتش می جست و الا در آتش می خست.
ادامه مطلب
«١٢»قُلْ‌ لِلَّذِینَ‌ کَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ‌ وَ تُحْشَرُونَ‌ إِلى‌ جَهَنَّمَ‌ وَ بِئْسَ‌ الْمِهادُ به کسانى که کافر شدند بگو:به زودى شکست مى‌خورید و به‌سوى جهنّم رانده مى‌شوید و چه بد جایگاهى است. نکته‌ها: چنانکه در تفاسیر،مجمع البیان و کبیر و مراغى آمده است وقتى مسلمانان در سال دوم هجرى در
ادامه مطلب
ما مسلمان‌ها خیلی کافریم.
طوری که کافر در کفرِ خودش راسخ است ما در اسلاممان  نیستیم و این بدبختی ماست.
ادب از که آموختی؟... اسلام از که؟
طوری که کافر اعتماد به راهش دارد، طوری که او زمانِ بریدن سرِ آرامش داردما به همان اندازه ناامیدیم، می‌ترسیم و سکوت می‌کنیم. جایی که باید فریاد بزنیم در سجده خوابمان برده و جایی که باید در کف میدان بجنگیم تقوا پیشه می‌کنیم!
به علی می‌گوییم که نمی‌دانیم که تو حقی یا نه! مای "خواجه ربیع" می‌رویم و به عرفانمان
به نام خدایی که می‌دانم مهربان است اما باز مقاومت می‌کنم و می‌گویم: نکند مرا گم کرده باشد. نکند بین اییییینهمه بنده‌ی جور و ‌واجور و‌ جور و ناجور من عنصر کمیاب باشم و کمتر به چشمش بیایم. بعد فاصله بین انگشتانم را گاز می‌گیرم که خل شده ای دختر؟ پاک انگار زده به سرت؟ تنهایی مزمنِ این روزها خوب کار دستت داده... رسمأ کافر شده ای، مبارک است.
ادامه مطلب
ما مسلمان‌ها خیلی کافریم.
طوری که کافر در کفرِ خودش راسخ است ما در اسلاممان  نیستیم و این بدبختی ماست.
ادب از که آموختی؟... اسلام از که؟
طوری که کافر اعتماد به راهش دارد، طوری که او زمانِ سر بریدن، آرامش دارد ما به همان اندازه ناامیدیم، می‌ترسیم و سکوت می‌کنیم. جایی که باید فریاد بزنیم در سجده خوابمان برده و جایی که باید در کف میدان بجنگیم تقوا پیشه می‌کنیم!
به علی می‌گوییم که نمی‌دانیم که تو حقی یا نه! مای "خواجه ربیع" می‌رویم و به عرفانما
ما مسلمان‌ها خیلی کافریم.
طوری که کافر در کفرِ خودش راسخ است ما در اسلاممان  نیستیم و این بدبختی ماست.
ادب از که آموختی؟... اسلام از که؟
طوری که کافر اعتماد به راهش دارد، طوری که او زمانِ سر بریدن، آرامش دارد ما به همان اندازه ناامیدیم، می‌ترسیم و سکوت می‌کنیم. جایی که باید فریاد بزنیم در سجده خوابمان برده و جایی که باید در کف میدان بجنگیم تقوا پیشه می‌کنیم!
به علی می‌گوییم که نمی‌دانیم که تو حقی یا نه! مای "خواجه ربیع" می‌رویم و به عرفانما
ابو حمزه گوید  شنیدم امام باقر ع میفرمود همانا علی ع دریست که خدا انرا بروی بندگانش گشوده هرکه از ان در وارد شود مومن است و هرکه از ان خارج شود کافر است وهر کس  نه داخل شود و نه خارج شود بیطرف باشد با انحضرت را نشناید در زمره کسانی است که خدای تبارک و تعلی در باره ایشان فرموده است من د.ر باره انها بخواست خود رفتار کنم یا ببهشت وبابدوزخشان برم
 امام صادق ع فرمود هرکه مومنی را سیر کند بهشت برایش واجب شود هرکه کافری را سیر کند بر خدا سزاوار که درونش از زقوم پر کند چه مومن باشد و چه. کافر  2 ابو بصیر امام صادق ع فرمود یک مسلمان را خوراک دهم از خوراک دادن افقی از نزد من بهتر است  عرضکردم افق چه قدر است فرمودصد هزار کس یا بیشتر  شرح مراد به مردم مخالفین مستعضف یا مومنین مستعضباست مجلسی ره 
شخص آشنای نزدیکی تقریبا دو سال پیش حدود 30 ملیون تومن توی یونیک فاینانس سرمایه گذاری کرد. همون موقع من هم از این کارش خبردار شدم و زیر و بالای یونیک فاینانس رو در آوردم.
چند وقت بعد توی یک تماس یک ساعت و نیمه، کل ماجرای یونیک فاینانس رو برای من از صفر تا صد توضیح داد که البته اکثرش رو می دونستم. مقصودش این بود که بیا و تو هم توی یونیک فاینانس سرمایه گذاری کن و بشو زیرشاخه من. خودِ شخص طی این دو سال حدود 500 میلیون تومن سود کرده است.
یک نکته برام خ
 
پرسش: صرفاً با نظر به سطح این دو وسیلۀ نقلیّه (بدون نظر به سایر امور) ؛
آیا صاحب کدامیک از این دو وسیله، مؤمن است و کدامیک کافر؟
جواب از میان پنج گزینه ی زیر:
گزینه 1) هر دو مؤمن هستند.
گزینه 2) هر دو کافر هستند.
گزینه 3) موتوری فقیر، مؤمن است و آن یکی پولدار، کافر است.
گزینه 4) صاحب خودرو هوندا مؤمن، و آن موتوری بدبخت کافر است.
گزینه 5) ما به این ظواهر نمی توانیم قضاوت کنیم
و خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می دانند که هر کدام از این دو،
امام باقرع فرمود همانا خدای  عزوجل علی  ع را نشنانه ای. میان خود و مخلوقش گماشت هر که اورا شناسد مومن است  وهرکه  انکارش کند کافر است وهر که اورا نشناسد گمراهست و هر که دیگری را همراه او گمارد مشرکست و هرکه با ولایت او را با ولایت او اید ببهشت در اید شرح انکار در صورتی است که انحضرت را بشناسد و مقام امامت وولایتش را بداندوبا وجود ان بواسطه لجاج و عناد نپذیردولی نشناختندر صورتی است که بمقام انحضرت جاهل باشد 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

علامه‌ مروجی‌ سبزواری شهید مقام‌عندیت
 آنکه در راه خدا کشته می شود، می شود شهید.
شهید، فعیل به معنای فاعل است یعنی شاهد. مشاهده کننده.
شهید یعنی کسی که مشاهده می کند.چه کسی را؟خدا را دارد مشاه
ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام و دروغگویی مخالفین در کلام امام صادق علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲۹- الحسین بن محمد ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن إسحاق، عن بكر بن محمد الأزدی، عن إسحاق بن جعفر، عن أبیه علیه السلام قال: قیل له: إنهم یزعمون أن أبا طالب كان كافرا؟ فقال: كذبوا كیف یكون كافرا وهو یقول: ألم تعلموا أنا وجدنا محمدا * نبیا كموسى خط فی أول الكتب وفی حدیث آخر كیف یكون أبو طالب كافرا وهو یقول: لقد علمو
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
عبید بن زراره گوید از امام صادق ع راجع بکبایر  پرسیدم  فرمود  انها در کتاب علی ع هفت است 1 کفر بخدا  ادم کشی 3 نافرمانی پدر مادر 4خوردن ربا بعد از دانستن  5 خوردن مال. یتیم بنا حق 6. فرار از جهاد7 تعرب  بعداز هجرت  عرضکردم انها. بزرگتربن. گهانانند فرمود اری  عرضکردم گناه.  خوددن.یک درهم از مال بناحق. بزرگتر است ترک نماز فرمود ترک نماز عرضکردم شماکه ترک نمازرااز کبایر نشممردی فرمود نخستین چیزی که بتو ،گفتم چه بود. عرض کردم کفر فرمود تارک. نماز کاف
«٩٠»بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ‌ أَنْفُسَهُمْ‌ أَنْ‌ یَکْفُرُوا بِما أَنْزَلَ‌ اللّهُ‌ بَغْیاً أَنْ‌ یُنَزِّلَ‌ اللّهُ‌ مِنْ‌ فَضْلِهِ‌ عَلى‌ مَنْ‌ یَشاءُ مِنْ‌ عِبادِهِ‌ فَباؤُ بِغَضَبٍ‌ عَلى‌ غَضَبٍ‌ وَ لِلْکافِرِینَ‌ عَذابٌ‌ مُهِینٌ‌ 
چه بد است آنچه که خویشتن را به آن بفروختند که از روى حسد،به آیاتى که خدا فرستاده بود کافر شدند(و گفتند:)که چرا خداوند از فضل خویش بر هرکس از بندگانش که بخواهد،(آیاتش را)نازل مى‌کند.پس به ق
           ضد کافر: ربنا و لا تحملنا ما لا طاقة لنا به و اعف عنا واغفر لنا و ارحمنا  انت مولئنا فانصرنا علی القوم  الکافرون((94))
 
بر هر شیعه لازم است هر شب جمعه این سوره و سوره اعلی را بخواند و در نماز ظهر جمعه هم این سوره و منافقین را بخواند تا به شیوه رسول عمل کرده باشد هرکه صبح و شب این سوره را بخوانداز وسوسه شیطان ایمن شود
حضرت صادق برای.  حفظ و نگهداری از چشم. و بلا ها فرمود. کوزه. تازه اب ندیده ای  بگیر و ان، را اب کن سپس بر ان سوره انا انزلناه فی لیله القدر را سی بار بخوان سپسان را. اویزان. کن واز ان بیاشام ووضو  بگیر و هر چه بخواهنددر ان اب بیفزاید ان. شاالله. شرح یعنی هر گاه اب ان رو  بانمام رفت چنانچه اب روی ان بریزند همان تاثیر وخاصیت را اضافات نسخه نویسان باشد و از شرح مجلسی ره نیز برای حدیث چنین بر اید  زیرا فرمایدو مای ان شاالله ای کلمانقص ماوه یصب  علیه ما
کتاب منظره ها با تو عکس می گیرندشاعر: جواد منفرد

شیر شد هر کس کنارت، خط بکش بر باورشسکه را این بار برگردان به روی دیگرشدور خود چرخید، در راه تو هر کس پا گذاشتدایره فرقی ندارد این سرش با آن سرشگاه در هر حالتی یک رنگ بودن خوب نیستمثل تقویمی که با تو زرد شد سر تا سرشحال تو چون حرکت تقویم سال شمسی استاولش با روی خوش می آیی اما آخرشقهر در اوج یکی بودن هم آری ممکن استمثل روحی که نگنجد در وجود پیکرشمومنم کردی به عشق و جا زدی تکلیف چیستبر مسلمانی که ک
«٨٩»وَ لَمّا جاءَهُمْ‌ کِتابٌ‌ مِنْ‌ عِنْدِ اللّهِ‌ مُصَدِّقٌ‌ لِما مَعَهُمْ‌ وَ کانُوا مِنْ‌ قَبْلُ‌ یَسْتَفْتِحُونَ‌ عَلَى الَّذِینَ‌ کَفَرُوا فَلَمّا جاءَهُمْ‌ ما عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ‌ فَلَعْنَةُ‌ اللّهِ‌ عَلَى الْکافِرِینَ‌ 
و چون از طرف خداوند،آنان را کتابى(قرآن)آمد که مؤیّد آن نشانه‌هایى است که نزد آنهاست و پیش از این به خود نوید مى‌دادند(که با کمک کتاب و پیامبر جدید)بر دشمنان پیروز گردند،اما چون آنچه(از کتاب و پیا
کشتی نوح این زمانه!
حضرت نوح (ع) پس از هزار سال دعوت قوم خود به خدا پرستی از هدایت آن ها ناامید شد؛زیرا آن ها سیستم ساخته بودند.
وقتی کفر سیستم ساخت؛ هدایت مردم غیر ممکن میشود؛دیگر هیچ کس در این سیستم متولد و بزرگ نمیشد مگر اینکه او هم کافر میشد؛حتی پسر خود حضرت نوح!
هر کس سوار بر کشتی نوح شد نجات پیدا کرد؛ پسر نوح گفت به بالای کوه میروم اما آب از کوه هم فراتر رفت؛اما کشتی روی آب شناور ماند.
کشتی نوح در این دنیای متلاطم امروز امام حسین (ع) است؛سوا
اندراین شادی شیعه کاش مهدی سررسد/آن زمان مژده های ناب پیغمبررسد/کربلاو فاطمیه آرزویش کرده اند/موسم مرهم گذاری بردل حیدررسد/نیمه شعبان رسیده شدامیدمافزون/وقت نابودی برای دشمن کافر رسد/یاورانی پاک ومخلص دررکابش جان نثار/دردفاع از ولایت معنی کوثررسد/عید عظمایی برای مصطفی واهل بیت/بهرنورانی دلها زمزم رهبررسد/طلعت رخسارمهدی باظهورش آشکار/کن دعااز بهرمولاناگهان سروررسد/
بااشک دیده شوید این کربلا جهان را/پاکیزه میکند او حتی رخ نهان را/کارحسین وزینب درعرش دلربایی/بخشیده سوی شیعه گنجینه امان را/درگلشن محبت یاران او ولایی/این زمزم ولایت نوراست آسمان را/هرگریه ای برایش تیری است سوی دشمن/آماده کرده دائم هریاراو کمان را/سخت است بهرشیعه از نینوا شنیدن/وقت وداع یاران ازحجت عیان را/سرهابریده گشته برنیزه ها بلنداست/آنجا شهید عاشق تقدیم کرده جان را/زینب درآن بلندی با مرگ دست وپازد/دیده است شمر کافر بالشکربدان را/این
شرالبریه چه کسانی هستند؟
منظور از این آیه چه کسانی هستند؟ ان الذین کفروا من اهل الکتاب و المشرکین فی نار جهنم خالدین فیها اولئک هم شرالبریه
ظاهرا بدترین انسانها قاتلین اهل بیت و یزیدیان و امثالهم هستند.اما این آیه بدترینها را دو گروه معرفی میکند:کسانی از اهل کتاب که کافر شدند و مشرکان(یا کسانی از مشرکان که کافر شدند).آیا یزیدیان هم جزو این دسته هستند؟اگر هستند کدام گروه؟مشرکین،بدلیل اینکه شیطان را میپرستیدند(چنانکه حضرت ابراهیم به پدرش گ
«٨٦»کَیْفَ‌ یَهْدِی اللّهُ‌ قَوْماً کَفَرُوا بَعْدَ إِیمانِهِمْ‌ وَ شَهِدُوا أَنَّ‌ الرَّسُولَ‌ حَقٌّ‌ وَ جاءَهُمُ‌ الْبَیِّناتُ‌ وَ اللّهُ‌ لا یَهْدِی الْقَوْمَ‌ الظّالِمِینَ‌ چگونه خداوند هدایت کند گروهى را که بعد از ایمان و گواهى بر حقّانیت رسول و آمدن معجزات و دلایل روشن بر ایشان،باز هم کافر شدند،و خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمى‌کند. پیام‌ها: ١-هرچه دلایل هدایت،بیشتر و روشن‌تر باشد،کفر و بى‌اعتنایى به آنها خطرناک‌
اویغور
بیر "بالا" ایله تانیش اولدوم. بیرآز چکدی بیربیریمیزی آنلایاق. ال‌آیاق
دیلی ایله، تورکجه، اویغورجا، چینجه، اینگلیسجه ... آنجاق یاریماقیرچ آنلاییردیق
بیربیریمیزی. دانیشیغیمیزن چوخو دا گولوشلر آراسیندا ایتیردی، آنلاشیلماز قالان
سؤز ساولاری اؤرت‌باس ائتمک اوچون. گؤزلرینده جانلی بیر قارالیق وار... اوینار
دورور، گؤزللیک ساچیردی.
«بالا»
اویغور دیلینده، بیزلره رغمن، تمامن مثبت آنلامدا، اوشاقدان توت اورتا یاشلی آداما
دئییلیر. فخرله ا
شب قدرخدا تقدیردارد/برای زندگی تدبیر دارد/بیاید سرنوشت ازسوی ایزد/به قلب هرکسی تعمیردارد/خدالطفش عیان برمومنین است/عقوبت شیعه راتاخیر دارد/ شب قدر ونزول کل قرآن/به آیاتش خدا تفسیر دارد/شده معنی دین عشق ولایت/نگاراو به دل تصویر دارد/شب قدر و فراق حیدرآمد/ولایت درجهان تقریر دارد/شودزندان همان شیطان کافر/برایش حق غل وزنجیر دارد/بودحب نبی وآل او شور/شفای دل خدااکسیردارد/رسداعمال ما دردست مهدی/نشانی فرج تکبیر دارد/
زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست / پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست
نرگسش عربده جوی و لبش افسوس کنان / نیم شب دوش به بالین من آمد بنشست
سر فرا گوش من آورد به آواز حزین / گفت ای عاشق دیرینه من خوابت هست
عاشقی را که چنین باده شبگیر دهند / کافر عشق بود گر نشود باده پرست
برو ای زاهد و بر دردکشان خرده مگیر / که ندادند جز این تحفه به ما روز الست
آن چه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم / اگر از خمر بهشت است وگر باده مست
خنده جام می و زلف گره گیر نگار / ای بسا
سپس بسامره امدم کیسه پولی دینار بود با جامه یی بمن رسید اندوهگین شدم با خود گفتم پاداش من نزد این مردم یعنی ایمه  این است  . من دعا ی انها را میخواهم  برای مال دنیا میفرستند و ممکن است مقصودش کمی مبلغ باشد و نادانی ورزیدم وان را پس دادم ونامه یی نوشتم گیرنده نامه در ان پاره بمن اشاره یی نکرد وچیزی نگفت سپس سخت پشیمان شدم با خود گفتم من بسبب رد کردم بر مولای خود کافر شدم نامه یی نوشتم و از کار خود پوزش خواستم و بگناه خود اقرار کردم دبنارها بمن ب
«٥٥»إِذْ قالَ‌ اللّهُ‌ یا عِیسى‌ إِنِّی مُتَوَفِّیکَ‌ وَ رافِعُکَ‌ إِلَیَّ‌ وَ مُطَهِّرُکَ‌ مِنَ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا وَ جاعِلُ‌ الَّذِینَ‌ اتَّبَعُوکَ‌ فَوْقَ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا إِلى‌ یَوْمِ‌ الْقِیامَةِ‌ ثُمَّ‌ إِلَیَّ‌ مَرْجِعُکُمْ‌ فَأَحْکُمُ‌ بَیْنَکُمْ‌ فِیما کُنْتُمْ‌ فِیهِ‌ تَخْتَلِفُونَ‌ (به یاد آور)هنگامى که خداوند فرمود:اى عیسى! من تو را(از زمین)برگرفته و به‌سوى خود بالا مى‌برم و تو را از کسانى که کاف
آیامیشود فرزندرا از ارث محروم کرد؟
آیامیشود فرزندرا از ارث محروم کرد؟ ، مثلا پدر برای تهدید فرزندش یا برای انحطاط اخلاقی وی بنویسد
که فرزندم را ارث محروم کردم یا فرزندی برای الجاجت با پدرش ارث و میراث را خود سلب و ساقط نماید در پاسخ باید گفت :
قاعده توارث بنا به نظم اجتماعی تاسیس شده بدین جهت وراث نمی توانند ارث را از خود سلب کنند و همچنان که مورث (متوفی) نمی تواند
آن را از وراث سلب کند چون توارث از احکام به شمار می رود نه از حقوق تا شخص بتواند
إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَن یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِم مِّلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَىٰ بِهِ أُولَٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِینَ
کسانی که کافر شدند و در حال کفر از دنیا رفتند، اگر چه روی زمین پر از طلا باشد، و آن را بعنوان فدیه (و کفّاره اعمال بد خویش) بپردازند، هرگز از هیچ‌یک آنها قبول نخواهد شد؛ و برای آنان، مجازاتِ دردناک است؛ و یاورانی ندارند. (آل عمران/٩١)
 
دریافت
«٧٢»وَ قالَتْ‌ طائِفَةٌ‌ مِنْ‌ أَهْلِ‌ الْکِتابِ‌ آمِنُوا بِالَّذِی أُنْزِلَ‌ عَلَى الَّذِینَ‌ آمَنُوا وَجْهَ‌ النَّهارِ وَ اکْفُرُوا آخِرَهُ‌ لَعَلَّهُمْ‌ یَرْجِعُونَ‌ و گروهى از اهل کتاب گفتند:به آنچه بر مؤمنان نازل شده است،در آغاز روز ایمان آورید و در پایان روز کافر شوید،شاید(با این حیله،آنها از اسلام)بازگردند . نکته‌ها: دوازده نفر از دانشمندان یهود،تصمیم گرفتند براى ایجاد تزلزل و تردید در عقاید مسلمانان،صبحگاهان نزد حض
 یونس بن یعقوب گوید که شنیدم حضرت صادق ع میفرمود هر که گناهی کند و بداند که خدا بر او مطلع هست که اگر خواهد اورا عذاب کند واگر خواهد اورابیامرزد خداوند بهمبن  اگاهیش اورا بیامرزد تگر چه استغفار هم نکند  شرح مجلسی ره در جمله  فعلم انالله مطلع علیه گوید شابد مقصود علمی است که در  نفس اثر کند و ثمره اش عمل باشد  یعنی دنباله این علم  عمل باسد ودست از گناه برداریدوگرنه هر مسلمانی باین امر اعتراف دارد و هر که منکر ان باشد کافر است  هرکه بر این علمب
#شهید_نوشت
دست نوشته شهید لطفی نیاسر  در سررسید خود به تاریخ ۹ ربیع الاول سال ۱۴۲۵ (۱۵ سال پیش ) :
《 به نام خدای فاطمه سلام الله علیها 》
خدایا می گویند که این روز که اولین روز امامت حضرت حجت ( عج ) است ، روزی است که شاد کردن دل در آن توصیه شده است ؛ پس خدایا دل ما را که (چه کسی ) شاد خواهد کرد ؟!
《 نمی دانم  اما فقط می دانم که من بی صاحب نیستم 》
آری مولایی دارم که با ظهورش دل مشرک و کافر را شاد می کند ، پس ببین با دل ما چه می کند ؟
《خدایا سلامش را برسان
 
 
وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلی مُلْکِ سُلَیْمانَ وَ ما کَفَرَ سُلَیْمانُ وَ لکِنَّ الشَّیاطینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَکَیْنِ به بابلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما یُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّی یَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ ا
سر تا پای هریک از ما را که خلاصه کنند،می شویم یک مشت خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا قلوه سنگ روی شانه یک کوه یا مشتی سنگ ریزه که ته اقیانوس؛ 
یا حتی خاک یک گلدان، خاک همین گلدان پشت پنجره!
یک کف دست خاک ممکن است هیچ وقت، هیچ اسمی نداشته باشدوتا همیشه خاک باقی بماند؛ فقط خاک ...
اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به اواجازه داده نفس بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان داشته باشد، انتخاب کند، تغییر کند، تکامل یابد و ... و خداون
سر تا پای هریک از ما را که خلاصه کنند،می شویم یک مشت خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا قلوه سنگ روی شانه یک کوه یا مشتی سنگ ریزه که ته اقیانوس؛ 
یا حتی خاک یک گلدان، خاک همین گلدان پشت پنجره!
یک کف دست خاک ممکن است هیچ وقت، هیچ اسمی نداشته باشدوتا همیشه خاک باقی بماند؛ فقط خاک ...
اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به اواجازه داده نفس بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان داشته باشد، انتخاب کند، تغییر کند، تکامل یابد و ... و خداون
خواستم بگم الان تو نمازخونه ترمینال خواب بودم. اذان میگفتن مستخدم اونجا اومد بلندم کرد . حالا به اینجاختم نشد که . حاج آقا روشو کرد بهم گفت آقاببخشید مزاحم شما شدیم . منم گفتم نه خواهش میکنم از اونطرف جیم شدم رفتم بیرون.
شیطونه میگفت برم وضو بگیرم بیام پشتش نماز بخونم نگه اینم کافر و بی نمازه . حیف که ده دقیقه دیگه بلیط داشتم . اصلا احساس میکنم بد طعنه ی بزرگی بهم زد 
یونس بن یعقوب گوید که شنیدم حضرت صادق ع میفرمودهر که گناهی کند و بداند که خدا بر او مطلع هست که اگرخواهد اورا عذاب کند و اگر خواهد اورا بیامرزد  خداوند بهمبن اگاهیش اورا بیامرزد اگر چه استغفار نکند شرح مجلسی ره در جمله و فعلم انالله مطلع علیه گوید شاید مقصود علمی است که درنفس اثر کند و ثمره اش عمل باشد یعنی دنباله این عمل باشد  ودست از گناه بر دارد وگرنه هر مسلمانی باین امر اعتراف دارد و هر که منکر کافر است و هر که بر این علم بیندیشد وادامه  گ
یذره به کارای خودمون فکر کنیم ببینیم درسته!؟طرز نگاهمون!؟هر با حجابی مومن نیست و هر بی حجابی کافر نیست...چرا به هر شخصیت سیاسی تهمت میزنیم!؟ اگر سند داری رو کن...چرا چهره ی دین رو خراب به مردم عرضه میکنید!؟آیا این راه و رسم امر به معروف و نهی از منکره!؟هرکی ظاهرش خرابه بد نیست و هرکی ظاهرش خوبه خوب نیست!چون هرکی تحصیل کرده دلیل نمیشه آدم(انسان) باشه!چون کسی بسیجی نیست دلیل نمیشه مذهبی نباشه و آدم پرتی باشه!؟خیلی از همین بسیجی ها بخاطر بسیج بسیجی
ای امیدحق پرستان لحظه آخررسید/ازیمن ازشام وایران بهرتولشکررسید/وقت آزادی قدس وهم بقیع ومکه است/آن زمان جانفشانی فتح برخیبر رسید/نائبت سیدعلی شدامتش آماده باش/ذوالفقارت رابیاور کشتن کافر رسید/چون سلیمانی برایش مالک و عمار هست/ای امام مهربانی زمزم کوثررسید/عیدمیلادشماشد هرکسی درانتظار/بعدآن دوران غیبت مژده حیدررسید/گفت پیغمبروآلش میرسی با افتخار/شادمانی از برای شیعه و رهبررسید/ماهمه آماده باش آن ظهور ناب تو/یوسف زهرابیاکه درجهان سرورر
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
«١٦١»إِنَّ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ‌ کُفّارٌ أُولئِکَ‌ عَلَیْهِمْ‌ لَعْنَةُ‌ اللّهِ‌ وَ الْمَلائِکَةِ‌ وَ النّاسِ‌ أَجْمَعِینَ‌ همانا کسانى که کافر شدند و در حال کفر از دنیا رفتند،لعنت خدا و فرشتگان و مردم،همگى بر آنها خ
شاعر لالی بودم که هرگز حامل پیام دلخواهی برای مردم نبود. رسولی که مردمی که عاشقانه بهشون عشق میورزید با سنگ زدن بهش پاسخ میدادن. من معلمی بودم که رنج های زندگی خودش رو از یاد میبرد تا آینده کودکانی رو روشن تر ترسیم کنه اما جز بی مهری و بی رغبتی پاسخی دریافت نمیکرد.
بیش از اندازه سکوت کردیم.
بیش از اندازه بخشیدیم.
توی خودمون ریختیم.
خودمونو بین خواسته های بقیه مدفون کردیم.
اونقدر که گمان کردن لالیم.
کوریم.
بی رویا و بی باوریم.
ضعیفیم.
اما درست تو
به یاد آر وقتی که خدا فرمود : 
ای عیسی همانا من روح تو را قبض نموده و 
به سوی آسمان قرب خود بالا برم و 
تو را پاک و منزه از معاشرت و آلایش کافران گردانم و
پیروان تو را بر کافران تا روز قیامت برتری دهم 
آن گاه بازگشت شما به سوی من خواهد بود
پس به حق حکم کنم در آنچه برسر آن با هم به نزاع بر می خاستید .
پس آن گروهی را که کافر شدند به عذابی سخت در دنیا و آخرت
معذب گردانم و برای نجاتشان هیچ کس به آنها مدد و یاری نخواهد کرد .
 
55 و 56 آل عمران .
 
پس ای کافران
حیدرزداغ فاطمه آهنگ محشر کرده است/بااشک چشمانش کنون این غصه باورکرده است/ام ابیها میرود سوی پدربادردها/زیراشکایت فاطمه سوی پیمبرکرده است/دشمن زکین داردلگدبرخانه زهرازند/با دست بسته مرتضی رویت برآن در کرده است/مولایتیمان رانگر دارد تسلی میدهد/چون مجتبایش یاداز سیلی کافر کرده است/آغازگشته کربلا شورحسین وزینبش/بیت علی وفاطمه غوغای دیگرکرده است/عشق ولایت محوری رافاطمه آموخته/اوبابصیرت شیعه را محبوب کوثرکرده است/ایران اسلامی ما ازلطف زهر
دانلود صوت جلسه دهم:
تقسیم بندی بیماری بر اساس علل بیماری:اسباب و علل غیر مستقیم
وقتی چند نفر در معرض یک بیماری قرار میگیرد و یک نفر بیمار و دگیری بیماری نمیشود و چند نفر با یک بیمار مبتلا به آنفولانزا یک بیمار میشود و دگیری بیمار نمیشود و یکی دارو مصرف میکند مبتلاتر میشود و دیگری دارو مصرف میکندو خوب میشود:
از نظر اسلام علل بیماری ها را فعل و کار بشر میداند(گناه سبب بیماری است)
اِختِلاج یعنی اضطراب
اضطراب یعنی پرش مثلا تکه گوشتی که همانند پل
 
 
 
میگه که به نظر من حضرت محمد(ص) یه آدم خیلی باهوش بوده، قرآن رو خودش نوشته.
میگم بابا قرآن کلی معجزه علمی داره داخلش که اون زمان گفته شده و دانشمندا الآن دارن بهشون میرسن و چندتا مثال براش میزنم.
میگه اون موقع اصلا ممکنه ماهواره و اینا هم به فضا فرستاده باشن اما یه اتفاقی افتاده و کل علم اون زمان از بین رفته و ما الآن داریم کم کم به اونا میرسیم :|
همین آدم ده روز اول ماه رمضون مدام به ما میگفت چرا روزه میگیرید ؟ :|
دیروزم میگه با این اوضاع من دو
سر ظهر بود که مرد را در میدان شهر آتش زدند، گفتند کافر است. صبح اول وقت مرد رفته بود ایستاده بود روی تپه کنار شهر و فریاد زده بود که ایها الناس، خورشید در آسمان نیست، در خانه من است، برای من می رقصد، می خندد، حرف میزند، نان می پزد، مرا می بوسد و از جای بوسه اش هزار پرنده آزاد می شوند در پوست تن من و بی وقفه می خوانند. گفته بود ماه در آسمان نیست، در خانه من است. انگشتهایم روی مهره های کمرش نی لبک می زنند و وقتی او را به خودم می فشارم جانم رها می شود و
جوانی به مرد صالحی گفت اگر بر پیشانی دجال " کافر " نوشته شده باشد به نظرم کسی از او پیروی نخواهد کرد.
مرد گفت:
بر روی ( پاکت ) سیگار هم " سرطانزا " نوشته شده است اما با این وجود خیلی از مردم معتاد آن هستند.
بینش اعتبار دارد نه بینایی
( و کسیکه الله برای او نوری قرار  ندهد ، برای او نوری نیست ). النور/ ۴۰
 فضیل بن یونس گوید حضرت ابو الحسن ع فرمود بسیار بگو بار خدایا مرا از عاریه داران ایمان قرار مده واز تقصیر ببیرون مبر عرض8کردم معنی عاریه داران را میدانم که مردی دین را بطور عاریه میگیرد و سپس از ان خارج میشود چون دینش مستقر و ثابت نبوده پس از اندکی کافر وبیدین شود معنی مرا از تقصیربیرون مبر چیست فرمود هر عملی که بمقصد خدای عزوجل میکنی  خودر ا در ان مقصر  شناس زیرا مردم همگی در اعمال خویش میان خود و خدا مقصرند جز انکه را خدای عزوجل نگهداریکند
من آن گنجشک در زمستان هستم که خداوند در لانه ام نه سقف ساخته و نه مرا به خواب زمستانی می برد. مرا رها کرد و گفت اگر تا بهار زنده ماندی پاداش می گیری. نه اونقدر زیبا هستم که در قفس حبس شوم و نه یاری تا خود را در آغوشش افکنم. من یک رها شده هستم که نیازم برای دیگری یک بودن است. درختان خشکیده و پنجره ها بسته، کدام نور امیدی برای پرستیدن. من کافر نشدم که شیطان هم از درس عبرت من آموخته است. می گویند: باید مرد؟! اما مرگ پایان دهنده رنج ها نیست. این را زمانی
سر تا پای هریک از ما را که خلاصه کنند،می شویم یک مشت خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا قلوه سنگ روی شانه یک کوه یا مشتی سنگ ریزه که ته اقیانوس؛ 
یا حتی خاک یک گلدان، خاک همین گلدان پشت پنجره!
یک کف دست خاک ممکن است هیچ وقت، هیچ اسمی نداشته باشدوتا همیشه خاک باقی بماند؛ فقط خاک ...
اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به اواجازه داده نفس بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان داشته باشد، انتخاب کند، تغییر کند، تکامل یابد و ... و خداون
دانلود صوت جلسه دهم:
تقسیم بندی بیماری بر اساس علل بیماری:
اسباب و علل غیر مستقیم
گاهی بیماری در شخصی نفوذ میکند و در دیگری نقوذ نمی‌کند(مثلا دونفری که در  جوار ویروس آنفولانزا قرار میگیرند) یا مصرف دارو  به نحو برابر، در یکی اثر میکند و در دیگری اثر نمیکند، این گونه موارد  از نظر اسلام دلایلی نظیر گناه بیان شده است.
اسلام علت بروز بیماری‌ها  را فعل و اعمال  انسان‌ها می‌داند. یعنی گناه سبب بیماری است.
اِختِلاج یعنی اضطراب
اضطراب یعنی پرش م
«٥٦»فَأَمَّا الَّذِینَ‌ کَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ‌ عَذاباً شَدِیداً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ‌ وَ ما لَهُمْ‌ مِنْ‌ ناصِرِینَ‌ 
و امّا گروهى که کافر شدند،در دنیا و آخرت به عذابى سخت عذابشان مى‌کنم و براى آنها هیچ یاورانى نیست. 
«٥٧»وَ أَمَّا الَّذِینَ‌ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ‌ فَیُوَفِّیهِمْ‌ أُجُورَهُمْ‌ وَ اللّهُ‌ لا یُحِبُّ‌ الظّالِمِینَ‌ 
و امّا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‌اند،پاداش‌هاى
علی احمسی از حضرت باقر ع حدیث کند که فرمود بخدا  سوگند از گناه نجات نیاید ورها نشود جز کسیکه بدان اعتراف کند  کوید ونیز ان حضرت ع فرمود در توبه پشیمانی کافی است  شرح مجلسی ره در قسمت اول حدیث گوید یعنی اعتراف کند که گناه است زیرا کسی که گناهی مرتکب گردد انکار کند که این گناه است وانرا حلال بشمارد چنین کسی کافر است و توبه اش پذیرفته نشود واگر مقصود از اعتراف بگناه توبه باشد پس ممکن است ان را بر نجات کامل یا نجات قطعی حمل کرد زیرا بدون توبه شخص
#حدیث_مهدوی 
امام حسن مجتبی(ع)
«لا یکون الأمر الذی تنتظرون حتی یبرء بعضکم من بعض و یتفل بعضکم فی وجوه بعض و یشهد بعضکم علی بعض بالکفر و یلعن بعضکم بعضا».
«این امر که فرا رسیدن موعدش را انتظار می کشید واقع نمی شود مگر بعد از آنکه برخی از شما از برخی دیگر بیزاری بجوید، و برخی در صورت برخی آب دهان بیندازد و بعضی از شما بعضی دیگر را کافر بداند و یکدیگر را لعن کنند».عمیر می گوید عرض کردم: چنین زمانی چه ارزشی دارد؟ امام علیه‌السلام فرمود:«الخیر کله ف
#حدیث_مهدوی 
امام حسن مجتبی(ع)
«لا یکون الأمر الذی تنتظرون حتی یبرء بعضکم من بعض و یتفل بعضکم فی وجوه بعض و یشهد بعضکم علی بعض بالکفر و یلعن بعضکم بعضا».
«این امر که فرا رسیدن موعدش را انتظار می کشید واقع نمی شود مگر بعد از آنکه برخی از شما از برخی دیگر بیزاری بجوید، و برخی در صورت برخی آب دهان بیندازد و بعضی از شما بعضی دیگر را کافر بداند و یکدیگر را لعن کنند».عمیر می گوید عرض کردم: چنین زمانی چه ارزشی دارد؟ امام علیه‌السلام فرمود:«الخیر کله ف
۱- وموسی(ع) گفت : اگر شما و هر که در روی زمین است همگی کافر شوید ؛ بی گمان ، خداوند بی نیاز ستوده است.
۲- و روز قیامت چون کار از کار گذشت و داوری صورت گرفت ، شیطان می گوید : در حقیقت ، خداوند به شما وعده داد وعده راست ، و من به شما وعده دادم و با شما خلاف کردم ؛ و مرا بر شما هیچ تسلطی نبود ، جز اینکه شما را دعوت کردم و اجابتم نمودید . پس مرا ملامت نکنید و خود را ملامت کنید. من فریاد رس شما نیستم و شما هم فریاد رس من نیستید . من به آنچه پیش از این مرا در کار
روزقیامت،اهل جهنم باچهره سیاه
واهل بهشت باچهره سفیدمحشور میشوند:
یوْمَ تَبْیَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ
فَأَمَّا الَّذِینَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَکَفَرْتُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ
روزقیامت اهل بهشت باچهره‌هائی سفید،
اهل جهنم باچهره سیاه محشور میشوند
اما آنها که صورتهایشان سیاه شده، به آنها گفته می‌شود:
آیا بعد از ایمان، کافر شدید؟! پس بچشید عذاب را، به سبب کفرتان.
وأَمَّا الَّ
#حدیث_مهدوی
 
امام محمد باقر(ع)
«ابو حمزه ی ثمالی می گوید: در خدمت امام باقر علیه‌السلام بودم، چون مردم رفتند و مجلس خلوت شد فرمود (سخنی در جمع خواص):-«یا ابا حمزه! من المحتوم الذی حتمه الله قیام قائمنا، فمن شک فیما اقول، لفی الله و هو به کافر».-«ای ابا حمزه! از امور حتمی ای که خداوند حتمی ساخته است قیام قائم ماست، هر کس در این گفتار تردید کند خدا را در حال کفر ملاقات می کند».سپس فرمود: پدر و مادرم به فدای کسی که هم‌نام و هم‌کنیه ی من است او هفتمین
زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست
پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست

نرگسش عربده جوی و لبش افسوس کنان
نیم شب دوش به بالین من آمد بنشست

سر فرا گوش من آورد به آواز حزین
گفت ای عاشق دیرینه من خوابت هست

عاشقی را که چنین باده شبگیر دهند
کافر عشق بود گر نشود باده پرست

برو ای زاهد و بر دردکشان خرده مگیر
که ندادند جز این تحفه به ما روز الست

آن چه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم
اگر از خمر بهشت است وگر باده مست

خنده جام می و زلف گره گیر نگار
ای بسا توبه
امام صادق ع میفرماید ماییم که خدا اطاعت مارا واجب ساخته  مردم راهی جز معرفت ماندارند و بر نشناختن ما معذور نباشندهر که مارا شناسد هر که مارا شناسد مومن است و هرکه انکار  کند کافر است و کسی که نشناسد و انکار هم نکند گمراهست تا زمانیکه بسوی  بسوی هدایتی که خدا بر او واجب ساخته و ان اطاعت حتمی ماست بر گردد  واگر بهمان حال گمراهی بمبرد خدا هرچه خواهد با او کند  شرح  مقصود از کسانبکه ایمه را شناخته  و انکار هم نکردهاند انهایند که عقل وفهم درک مقا
79-  و من کلام له (علیه السلام)
> قاله لبعض أصحابه لما عزم علی المسیر إلی الخوارج ، و قد قال له : إن سرت یا أمیر المؤمنین فی هذا الوقت خشیت ألا تظفر بمرادک ، من طریق علم النجوم فقال (علیه السلام) <
أَ تَزْعُمُ أَنَّکَ تَهْدِی إِلَی السَّاعَةِ الَّتِی مَنْ سَارَ فِیهَا صُرِفَ عَنْهُ السُّوءُ وَ تُخَوِّفُ مِنَ السَّاعَةِ الَّتِی مَنْ سَارَ فِیهَا حَاقَ بِهِ الضُّرُّ فَمَنْ صَدَّقَکَ بِهَذَا فَقَدْ کَذَّبَ الْقُرْآنَ وَ اسْتَغْنَی عَنِ ال
۱. یکی‌شون گفت: نگرانتم، نذار فکر‌کردنت به خدا، باعث کفر شه. نذار اونقدری شک کنی که کافر شی. اون‌یکی گفت: فلسفه باعث کفر میشه. نرو سراغش. ولش کن.یکی‌ دیگه گفت: حسش کن، نشونه‌هاش هست. روایاتش هست. احادیث هست. آیه‌هاش هست.معلما از دستم کلافه‌ن. این رو حس می‌کنم. اون‌روز صدای کافرگفتن‌هاشون توی مغزم می‌پیچید. خانم برگمن گفت بعد از اینکه پیام تبریک روز معلمم بهش رو توی گروه معلما فرستاده، یه عکس‌العمل‌هایی دیده ازشون که باید بعدا صحبت کنیم.
کلامی از شیخ بهایی:
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:
اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !
اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !
اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !
اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !
اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !
اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !
اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !
و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !
لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز از خداو
                                    لا اله الا الله سبحان ذی الملک و الملکوت
بسم الله الرحمن الرحیم
یا من تغشی لباس النور الساطع الذی استضاء به اهل سماواته و یا من بتوبته علی کل من هو دونه
کذالک ینبغی لوجه الذی عنت له وجوه ملائکته المقربین له ان الذی کنت لک فیه من عظمتک جاحدا شر
من کل نفاق فاغفر لی جهودی فانی اتیتک تائبا وها انا ذا اعترف لک علی نفسی بالقربة علیک فاذا
امهلت لی فی الکفر ثم خلصتنی منه فطوقنی حب الایمان الذی اطلبه منک بحق ما ل
بیزاری اهل بیت علیهم السلام از اهل جبر و تشبیه
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام رضا علیه السلام فرمودند:
بِالتَّشْبِیهِ وَ الْجَبْرِ فَهُوَ كَافِرٌ مُشْرِكٌ وَ نَحْنُ مِنْهُ بِرَاءٌ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة
هر کس به تشبیه و جبر اعتقاد داشته باشد کافر و مشرک است، و ما در دنیا و آخرت از او بیزاریم.
التوحید، تالیف شیخ صدوق، صفحه ۳۶۴، چاپ دار المعرفة
پی نوشت: اهل جبر یعنی کسانی که معتقدند همه افعال از خداست و انسان هیچ اختیار
بازآ بازآ هر آنچه هستی بازآ
گر کافر و گبر و بت پرستی بازآ
این درگه ما درگه نومیدی نیست
صد بار اگر توبه شکستی بازآ
ای واقف اسرار ضمیر همه کس
در حالت عجز، دستگیر همه کس
یارب تو مرا توبه ده و عذر پذیر
ای توبه‌ده و عذرپذیر همه کس
جز وصل تو دل به هرچه بستم، توبه
بی‌یاد تو هرجا که نشستم، توبه
در حضرت تو، توبه شکستم صدبار
زین توبه که صد بار شکستم، توبه
ابوسعید ابوالخیر
زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست
پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست

نرگسش عربده جوی و لبش افسوس کنان
نیم شب دوش به بالین من آمد بنشست

سر فرا گوش من آورد به آواز حزین
گفت ای عاشق دیرینه من خوابت هست

عاشقی را که چنین باده شبگیر دهند
کافر عشق بود گر نشود باده پرست

برو ای زاهد و بر دردکشان خرده مگیر
که ندادند جز این تحفه به ما روز الست

آن چه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم
اگر از خمر بهشت است وگر باده مست

خنده جام می و زلف گره گیر نگار
ای بسا توبه
                           یا تواب یا حکیم یا سمیع یا بصیر یا غفوریارحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
1= وعنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو ویعلم ما فی البر و البحر و ما تسقط من ورقة الا یعلمها و لا حبه
فی ظلمات الارض و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین اللهم انک تهدی من الضلاله و تنجی من العمی
و ترد الضالة ضل علی محمدو آله و اغفر لی و رد ضالتی و صل علی محمد وآله و سلم
2= اللهم انک اله من فی السماء و اله من فی الارض و عدل فیهما و انت الهادی من الضلاله و ت
بااشک دیده شوید این کربلا جهان را/پاکیزه میکند او حتی رخ نهان را/کارحسین وزینب درعرش دلربایی/بخشیده سوی شیعه گنجینه امان را/درگلشن محبت یاران او ولایی/این زمزم ولایت نوراست آسمان را/هرگریه ای برایش تیری است سوی دشمن/آماده کرده دائم هریاراو کمان را/سخت است بهرشیعه از نینوا شنیدن/وقت وداع یاران ازحجت عیان را/سرهابریده گشته برنیزه ها بلنداست/آنجا شهید عاشق تقدیم کرده جان را/زینب درآن بلندی با مرگ دست وپازد/دیده است شمر کافر بالشکربدان را/این
امام صادق ع ع فرمود اهل دوزخ از اینرو در ووزخ جاودان باشندکه نبت داشتند اگر در دنیا جاودان باشد همیشه نافرمایی خدا کنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشندکه نیت داشتند اگر در دنیاباقی بمانند  همیشه اطاعت خدا کنند پس این دسته و ان دسته  بسبب نیت خویش جاودانی شدند. سپس قول خدایتعلی را تلاوت نمود بکو هر کس طبق طریقه خویش عمل میکند 79 سوره 17 و فرمود یعنی طبق یت خویش شرح از توضیحی که ذیل روایت دوم این باب  راجع بمعنی نیت بیان شد معلوم گشت که ن
هم اوّل تاریخ تو، هم آخر تاریخ تو محفل به محفل دم به دم بر منبر تاریخ تو
هم سجده‌ی محراب تو، هم چرخش مضراب تو هر صحنه‌ای هر گوشه‌ای بازیگر تاریخ تو
آن مغرب خودخواه تو، این مشرق گمراه توهر چشمه‌ی خون‌گشته بر خاکستر تاریخ تو
در روح چون برخاستم دیگر زبانم کور شد چون دود من بر آسمان، در مجمر تاریخ تو
با من ز راز عشق گو، فردا مرا در کار نیست در رفته از ادوار من، در هر سر تاریخ تو
بی مرز در هر آسمان، از قلب حق تا بر زمین هم این ور تاریخ تو، هم آن و
مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با عمر بن خطاب در عالم رویا
این ماجرا را شیخ ابو علی حسن بن معمر در سال ۴۲۳ هجری از شیخ مفید نقل می‌کند که گفته است: در خواب دیدم که در راهی گذر می‌کردم و مردم بسیاری گرداگرد هم بودند. گفتم این چیست؟ گفتند: این حلقه‌ای است در گرد مردی که موعظه می‌کند. گفتم: آن مرد کیست؟ گفتند: عمر بن خطاب است. پیش رفته و مردم را کنار زدم و درون حلقه درآمدم. به ناگاه مردی را دیدم برای مردم در باره چیزی که من نفهمیدم سخنرانی می‌کند
سلام
 
                           بسم الله الرحمن الرحیم
 
الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ ۖ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا ٧٦
آنان که ایمان آورده اند، در راه خدا می جنگند؛ و کسانی که کافر شده اند، در راه طاغوت می جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان [در برابر اراده خدا و پایداری شما]
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
کافر همه را به کیش خود پندارد
پیامبر رحمت شرط مسلمانی را گفتن شهادتین می‌دانست ولی معاویه به دلیل اینکه
اولا خودش در فتح مکه از بن دندان مسلمان نشد و ایمان نیاورد ومنافقانه شهادتین گفت
ثانیآ چون به سنت پیامبر رحمت اعتقادی نداشت
اعلام کرد که باید ده سال از مسلمان شدن فردی بگذرد تا از نظر دولت پیمان شکن معاویه مسلمان به حساب آید
وعلت این کار را چنین می‌گفت که شاید فرد واقعا مسلمان نشده باشد
اللهم
____________________________________________
پس شاخه های یاس و مریم فرق دارند؟
آری اگر بسیار اگر کم فرق دارند
 
شادم تصور می کنی وقتی ندانی
لبخند های شادی و غم فرق دارند
 
برعکس می گردم طواف خانه ات را
دیوانه ها آدم به آدم فرق دارند
 
من با یقین کافر،جهان با شک مسلمان
با این حساب اهل جهنم فرق دارند
 
بر من به چشم کشته عشقت نظر کن
پروانه های مرده با هم فرق دارند
 
گریه های امپراطور،فاضل نظری
____________________________________________
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها