نتایج جستجو برای عبارت :

abstract algebra

حل المسائل کتاب جبر مجرد هراشتاین – ویرایش اول و دوم
Solution manual for Abstract Algebra – 1st and 2nd Edition
نویسنده(گان): Israel N Herstein
این مجموعه شامل دو حل المسائل می باشد که به صورت جداگانه به فروش می رسند.
حل المسائل ویرایش اول تنها جواب برخی مسائل را دارد.
حل المسائل ویرایش دوم شامل حل مسائل همه فصل های اول الی فصل ششم (مجموعا شش فصل و کلی زیر فصل – جمعا تعداد 639 حل) می باشد. به ندرت حل برخی تمرینات وجود ندارد. لیست تمرینان حل شده از ویرایش دوم در ادامه آورده شده اس
به نظر میاد این کورس قراره نظرم رو درباره شدت سختی ریاضیات عوض کنه.
پ.ن: جبر خوندن نوعی مراقبه‌ست. محتاج تمرکز بالا، آرامش، بدون هیجاناتِ حتی ته‌نشین‌شده. برعکس، هندسه، یا به‌طور خاص هندسه اقلیدسی، شاید فیلد هیجان‌زده‌هاست. اون هم نوع دیگری از مراقبه‌ست، اما توش لازم نیست cross-legged بشینی و ذهنت رو در یک نقطه تجمیع کنی؛ شاید حتی لازم باشه از شدت هیجان و تپش به پرواز در بیای و از زندان ذهنت رها بشی. زندان ذهنت، همون خطوط روی کاغذن که برای پیدا
دانلود کتاب نخستین درس در جبر مجرد
 
 
دانلودفایل
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبدانلود کتاب نخستین درس در جبر مجرد نوشته هیگینز - ...riazisara.ir › post۶ مهر ۱۳۹۳ - این کتاب که متن اصلی آن چندین سال است در دانشکده های ریاضی دانشگاه لندن به دانشجویان دوره کارشناسی (دوره لیسانس) ریاضی تدریس می شود، ...نخستین درس در جبر مجرد، فرالی به همراه حل المسائل - ...irmath.com › book › 1051-a-first-course-in-abstract-algebra-fraleigh۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - معرفی کتاب نخستین درس در
هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرایندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی یا به‌منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند. همچنین می‌توان گفت هنر توان و مهارت خلق زیبایی است. از مهم‌ترین رشته‌های هنری می‌توان به هنرهای تجسمی (نقاشی، طراحی، تندیس‌گری، عکاسی و چاپ)، هنرهای نمایشی (تئاتر و رقص)، موسیقی، ادبیات (شعر، داستان)، سینما و معماری اشاره کرد. واژهٔ هنر در زبان سانسکریت، ترکیبی از دو کلمهٔ «سو»
انگاری که بر روی تمام احساسات خوشایندم پرده ای تیره و تار کشیده باشند 
در تماس با هیچ رخداد و یا در هنگام فکر به رخداد و
اتفاق و واقعه ای هیچ حس خوشایندی دیگر سراغ من نمی آید و این مسئله 
کار کردن بر روی اندیشه را برایم سخت می کند.
چگونگی این احساس یخ و بی تفاوت را نمی دانم 
اما باعث می شود از هیچ چیزی انتظار لذتمند بودن را ندشته باشم .
ودیعه ای که روزگاری به رایگان در اختیارم بود. و این محدودیتیست به پهنای زندگی...
انتخاب ذنی هر چیزی مساویست با خ
انگور فلّه ایم ، با گلّه ی انگوران، در خمره مخموری در گوشه ی مهجوری ! قراره که روزی “گنداب شوم گنداب”بیا و بَردارم در کوزه بیاندازم! در یوزه بیاندازم سرخ ترین خونِ ، جان را بِچِش از خونم و بعد اگر خوش بود، اگر که شاد شدی ! مرا به نام خودت!“شراب کن شراب”دفتر کهنه ای ام ! ورق نمی خوردمقسم به جان کسی که دوستش داری ورق بزن مرا ! صحیح قرات کن و بعد مرا به معجزه ات !“کتاب کن کتاب”نه فحش بلد بودم ، نه فحش میگویم فحش که میخوردم ، سکوت میکردم!اصلا بیا هر
Abstract Glitch Logo فوق العاده مدرن قالب افتر افکت با ترکیب روانگردان از اثرات glucking و تحریف است که به طور شیک ترکیب برای نشان دادن لوگوی خود را. معرفی خنثی به فیلم ها، فیلم ها، تریلرها، تیزرها، نمایش های تلویزیونی، آگهی های بازرگانی، فیس بوک و یوتیوب. با استفاده از این به روز رسانی و قالب AE متحرک به صورت پویا، مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
After Effects Version CC 2018, CC 2017, CC 2016, CC 2015, CC 2014, CC, CS6 | No plugins | 1920x1080 | 18 Mb
ویژگی های پروژه:
هیچ پلاگین مورد نیاز نیست
Adobe
حل المسائل معادلات دیفرانسیل و جبر خطی جری فارلو – ویرایش دوم
SOLUTION MANUAL FOR DIFFERENTIAL EQUATIONS AND LINEAR ALGEBRA 2ND ED
نویسنده(گان): JERRY FARLOW, JAMES E. HALL, JEAN MARIE MCDILL, BEVERLY H. WEST
 
مشخصات فایل

فرمت
PDF

تعداد صفحات
934

حجم فایل زیپ شده
14 مگابایت

***
انتقال به صفحه محصول
پیش نیازها:
مروری بر جبر خطی - دریافت
مروری بر احتمال - دریافت
 
منابع دوره:
دوره Machine Learning دانشگاه استنفورد - لینک
 
 [Pattern Recognition And Machine Learning [Springer 2006 از Christopher M. Bishop - دریافت
 
منابع برای مطالعات بیشتر:
Deep Learning - Ian Goodfellow, Yoshua Bengio and Aaron Courville - دریافت
Reinforcement Learning An Introduction - دریافت
می دانی برادر، حساب و کتاب‌ های همه را به‌ هم‌ ریخته‌ ای. تو مصداق کامل «از آخر مجلس، شهدا را چیدند»، بودی. دست خالی و بی‌ ادعا آمدی اما زودتر و برنده‌ تر از همه رفتی و همه را حیران گذاشتی. مراسم تشییعت، شده‌ بود گردهمایی حسرت‌ به‌ دل‌ ها.

ادامه مطلب
اسلام به ورزش و تندرستی و سلامت جسم سفارش نموده است. احادیثی در این باب در منابع شیعی و اهل سنت وارد شده است. در اینجا به نمونه هایی اشاره می شود. حضرت علی ـ علیه السلام ـ فرمودند: در بین مردم، آن کس از همه قوی تر است که تسلّطش بر (هوای نفس) خویش، بیشتر باشد.

ادامه مطلب
در این مجموعه تعداد 25 عدد والپیپر انتزاعی ماشین بسیار زیبا با کیفیت بالا HD برای شما آماده کرده ایم که می توانید از این تصاویر زیبا برای استفاده در تصاویر پس زمینه ویندوز نیز استفاده کنید.
برای دانلود این مجموعه از نایس دانلود به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب
                                            

واقعیت این است که شغل اجتماعی از این جهت که زن یا مرد متصدی انجام آن است، تفاوتی ندارد. امّا نسبت به زنان و مردان محدودیت‌هایی وجود دارد. که برخی از این محدودیت‌ها اختصاص به زنان دارد.

ادامه مطلب
در این مجموعه تعداد 30 عدد والپیپر انتزاعی حیوانات بسیار زیبا با کیفیت بالا HD برای شما آماده کرده ایم که می توانید از این تصاویر زیبا برای استفاده در تصاویر پس زمینه ویندوز نیز استفاده کنید.
برای دانلود این مجموعه از نایس دانلود به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب
در انتخاب زن شیرده و دایه برای فرزندان دقت شود چراکه شیر مادر اثر می گذارد و باعث می شود که ویژگی ‌هاى مادر، صفات شخصیتی و خصوصیات اخلاقی او به کودک منتقل شود. به هر حال، نباید در خصوص تغذیه کودکان و رعایت برخی نکات که در روایات به آن اشاره شده است غفلت کرد.

ادامه مطلب
انس با قران در ماه مبارک رمضان توصیه شده است. مومن باید خیلی با نفس خودش از راه مدارا پیش برود. اگر به نفس خودش یکباره فشار بیاورد، این نفس پس می ‌زند و تمام داشته ‌های معنوی خودش را از دست می ‌دهد. در مسیر سیر و سلوک و قرب الهی، نیاز به مربی راه رفته آشنای با راه می ‌باشد.

ادامه مطلب
تعداد مداحان و سطح کیفی مداحی بچه ها از زمان جنگ بالاتر رفته است. ما الان در بسیاری از شهر ها چندین مداح با کیفیت و خوش صدا داریم. حتی تعداد یادواره ها و هیئت ها زیاد شده است. در شهرستان ها هر مسجد یادواره شهدا دارد. به لطف خدا خیلی پتانسیل هیئت ها بالا رفته است.

ادامه مطلب
چشم و همچشمی ها روح دورهمی ها را گرفته و تنها یک جسد سرد از این مهمانی ها به جای مانده است. فقط به دنبال تجملات و ریخت و پاش هستیم. فقط می خواهیم با مهمانی ها خودمان را برتر و بهتر جلوه دهیم. ما زندگی می کنیم تا جلوی این و آن کم نیاوریم. الگوی ما در زندگی، عوض شده است گویا زندگی می کنیم تا دیگران ما را تمجید کنند.

ادامه مطلب
زوج سخت کوش و صبور اگرچه هر دو روی ویلچر نشسته اند اما پیش از آن که معلولیت را بار سنگینی بر دوششان بدانند، ثابت کرده اند که بدون پا هم می توانند روی پای خودشان بایستند. ای کاش که مادر همسرم نیز از محبت نوه دار شدن ما سیراب می شد ولی عمرش به دنیا نبود. بهر حال، زوج جوان بدون کمک بقیه، دست و پای یکدیگر شده اند؛ زندگی خوب و خوشی دارند و عشق و محبت شان، نُقل محفل فامیل و همسایه شده است.

ادامه مطلب
هیچ مکتب و آئینی در جهان وجود ندارد که به اندازه اسلام، به صحت، سلامتی و شادابی انسان ها اهمیت داده باشد. اسب سواری و تیر اندازی از ورزش های مطرح مورد علاقه مسلمانان است به طوری که فقها و مراجع دینی بابی را تحت عنوان «سبق و رمایه» مطرح نموده اند.

ادامه مطلب
تمایل به زیبائی و جوان ماندن، بخشی از تمایلات اولیه انسان ها است، ولی نوع افراطی آن را می توان بیماری تلقی کرد. دو اختلال روان شناختی، یکی اختلال شخصیت «خودشیفته» و دیگری اختلال «خودزشت انگاری» از موارد شناخته شده ای هستند که فرد را به طور افراطی، متمایل به جراحی و درمان های زیبائی می کند.

ادامه مطلب
موقعی که رسیدیم بالای سر «آقا سید»، صورتش کاملا خونی شده بود. تیری که به سرش اصابت کرده بود دو زمانه بود یعنی یک زمانی که شلیک شده بود عمل کرده و یک زمان هم موقع اصابت به سر چاشنی عمل کرده بود که با این اوضاع شدت تخریب خیلی زیاد بود. بهیار با یک چفیه سرسید را محکم بست تا برای رسیدن به بیمارستان به عقب برگردد. وضعیت «سید نور خدا» طوری بود که حتی 10 درصد هم امید نداشتیم زنده بماند.

ادامه مطلب
سیّد ابن طاووس این دعا را در شمار اعمال شب اوّل ماه ذکر کرده است که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی ذکر شده است.

در آن چند عمل مستحبّ است:
اوّل: غسل نمودن در آب جاری، و بر سر ریختن سی کف دست آب، که در تمام طول سال باعث ایمنی از همه دردها و بیماریهاست.
دوم: کفی از گلاب به روی خویش بزند، تا از خواری و پریشانی نجات یابد و قدری هم به سر خود بمالد، تا در آن سال از سرسام [در برخی نسخه ها: برسام، به معنی بیماری سینه] ایمن گردد.
ادامه مطلب
 
سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز
این دوره به صورت مفصل برنامه نویسی شی گرا در کاتلین را مورد برسی قرار میدهد در این دوره کاملا با زبان کاتلین کد نویسی خواهد شد و سعی شده به صورت تخصصی در مورد کلاس و شی گرایی توضیح داده شود اما دوستانی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردن در هر قسمت از دوره اگر با مشکلی بر خورد کردند میتونن تو قسمت پرسشو پاسخ سوالاشونو مطرح کنن تا بهشون جواب بدم
 
سر فصل هایی که تو این دوره ارایه میشود به شرح زیر است
 
  Class
یکی از مسایل پند آموز تاریخ که بسیار دردناک و در عین حال عبرت ‌آموز است، ماجرای فرزندان و اولادی است که علی‌رغم این که پدران و مادران صالح و باایمانی داشته ‌اند، بد عاقبت شده ‌اند و عاقبت شومی به همراه داشته ‌اند و باعث ننگ و بدنامی پدران و مادران خویش شده‌ اند.یکی از مسائلی که در تربیت فرزندان نقش دارد تغذیه کودک است. تغذیه چه در دوران شیرخوارگی و چه بعد از آن مهم است.

ادامه مطلب
غفلت، یعنی انسان به‌ کلّی متوجّه و متنبّه نباشد که گناهی از او سر می‌ زند. بعضی از افراد غافل، اصلاً به ثواب و عِقاب عقیده‌ ای ندارند؛ بعضی به ثواب و عقاب هم عقیده دارند اما غرق در غفلتند و اصلاً ملتفت نیستند که چه کار می‌ کنند. انسان گاهی اوقات اندک کار کوچکی که انجام می‌ دهد، مغرور می‌ شود. مغرور، خیلی دور از آبادی است، خیلی دستش کوتاه از رهایی و سلامتی است.


ادامه مطلب
روز هشتم ذی الحجه روز ترویه است. در این روز اعمال و آدابی در منابع حدیثی وارد شده است. یوم الترویه حجاج نیت حج تمتع می نمایند و محرم شده از مکه سمت منی حرکت می نمایند و شب را در آنجا بیتوته می کنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار می گردند. طبق روایات گوناگون، منزلت روز ترویه تا جایی است که درک آن مساوی با درک تمام حج شمرده شده است، چرا که روز ترویه در اصل آماده شدن برای ورود به عرفات و عید قربان است.

ادامه مطلب
بسیاری از شهدا از همان کودکی سر به راه هستند. سید نذر داشت هر شب نماز استغاثه حضرت زهرا (س) بخواند، اما روز شهادتش نماز را صبح خواند و دیگر منتظر شب نماند. شش ماه پس از شهادت احسان، پسرش سیدطه به دنیا آمد. پدرش دوست داشت هنگام تولد خودش در گوش فرزندش اذان بگوید، اما پدر پیش از تولد نوزادش آسمانی شد و از آن بالا دعای خیرش را بدرقه راه فرزندش کرد.

ادامه مطلب
بسیار به شهید سیدنورخدا موسوی علاقه داشت و همیشه از ایشان به نیکی یاد می ‌کرد و می ‌گفت: نورخدا موسوی بسیار مظلومانه مجروح و شهید شد. خوب به یاد دارم که روز تشییع شهید موسوی به عمویم گفته بود: «کاش تشییع من هم مثل تشییع شهید موسوی با شکوه باشد.» شکرخدا پدر به این خواسته رسید و پیکر ایشان با عظمت و شکوه خاصی تشییع و تدفین شد.

ادامه مطلب
تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، پر است از حرّهای ناب. بسیاری از از این قهرمانان گمنام دارد که هیچگاه مثل«طیب»، «شاهرخ ضرغام» و حالا داش مجید، نقل محافل نشدند. گریه‌ های مادر اما بالاخره اثر کرد و ورق زندگی اکبر برگشت. خبر شهادتش دهان‌ ب ه‌دهان در کل منطقه پخش شد. سرنوشت علی‌اکبر شاه کمالی، مصداق کامل عاقبت‌ بخیری بود. نان حلال پدرش، سیدعلی را از سقوط نجات داد.»

ادامه مطلب
یکی از رسومی که از گذشته های دور تا به امروز در امر ازدواج پابرجا مانده، جهیزیه است. در اصل رسم جهیزیه برای کمک به داماد در تهیه لوازم اولیه زندگی به وجود آمد. البته در گذر زمان معنی لوازم اولیه دست خوش تغییرات بسیاری شد. رسم و رسوم های دست و پاگیر عروسی آن قدر زیاد شده اند که خلاص شدن از دست شان همت دسته جمعی می خواهد. همتی که از خانواده ها شروع شود و به عنوان فرهنگ جا بیفتد. فرهنگی به نام عروسی ساده کاش شروع کننده این کار باشیم.

ادامه مطلب
در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی 19 عمل و عبادت برای شب اول ماه رمضان ذکر شده است.



در آن چند عمل مستحب است:
1- اوّل: استهلال [یعنی جستجوی هلال ماه]، و بعضی استهلال این ماه را واجب دانسته اند.
2- دوّم: چون رؤیت هلال کرد، به هلال اشاره نکند، بلکه رو به قبله نموده و دستها را به آسمان بردارد و هلال را خطاب کرده و بگوید:
ادامه مطلب
نمی ‌توانم زیاد به مردم کمک کنم، ولی تا جایی که بتوانم کوتاهی نمی ‌کنم برای همین همیشه کفش ‌هایی که ارزان به ‌فروش می‌رسند را می‌ خرم و تعمیر می‌ کنم تا حداقل کفش‌ ها یک ‌سال خوب کار کنند و بعد آن را به افراد نیازمند هدیه می ‌دهم، این کار را هم به برادر کفاشم پیشنهاد دادم و الحمدالله استقبال کرد. معتقدم یک انسان تا فعالیت نکند به جایی نمی ‌رسد، هرکس باید در حد توان و طبق لیاقت و معلومات خودش کار کند، کسی از تنبلی به جایی نمی ‌رسد؛ به هر ع
در این مقاله سعی شده است موضوع اسراف در آیینه قرآن کریم مورد بررسی قرار گیرد. در این نوشتار پس از ارائه مفهوم اسراف که در قرآن مطرح گردیده به ریشه های اسراف در قرآن پرداخته شده و در این راستا شواهدی از قرآن کریم آورده شده است. پیامدهای زیان بار اسراف در حوزه های زندگی فردی و اجتماعی و نیز زیان های اخلاقی اسراف گرایی در زمینه های اخلاقی از دیگر موضوعاتی است که در این نوشتار به آن ها پرداخته شده است.

ادامه مطلب
دانلود حل المسائل جبر شلدون اکسلر Sheldon Axler
دانلود حل المسائل کتاب جبر دانشگاهی شلدون اکسلر Sheldon Axler   این حل المسائل فقط حل تمارین فرد را شامل می شود لطفا در خرید محصول دقت کنید تعداد صفحات : 529 فرمت : PDF زبان : لاتین عنوان لاتین : College Algebra نویسنده : شلدون اکسلر Sheldon Axler     ...دریافت فایل
Abstract
Consumer awareness of food safety and nutrition is a major issue in relation to healthy lifestyles and disease prevention. Improper consumer food management has been implicated in a large number of cases of foodborne illnesses. To reduce the risk of foodborne illness, consumers must be willing to change behaviours that are not consistent with safe food storage and preparation practices.
ادامه مطلب
در عملیات ‌ها پیشتاز بود. او در ستاد فرماندهی نمی ‌نشست تا به باقی دستور بدهد که چه کار‌هایی انجام دهند. همچنین هیچ کس را مجبور نمی‌ کرد که در عملیات حضور داشته باشد. ابتدا در اول صف به راه می ‌افتاد، سپس نیرو‌ها پشت سرش می ‌رفتند. تا مسافت ‌ها به پشت سرش نگاه نمی ‌کرد که چه کسانی با او همراه شده ‌اند. وقتی به مقصد نزدیک می ‌شد، به نیروهایش نگاه می‌ کرد تا براساس تعداد نیرو‌ها برنامه ‌ریزی کند. اگر در دل شب برای شناسایی می‌خواست برود و ن
Abstract
Consumer awareness of food safety and nutrition is a major issue in relation to healthy lifestyles and disease prevention. Improper consumer food management has been implicated in a large number of cases of foodborne illnesses. To reduce the risk of foodborne illness, consumers must be willing to change behaviours that are not consistent with safe food storage and preparation practices.
ادامه مطلب
روایت جذاب از زندگی سخت و پر مشقت زنان و نقش آنان در مقاومت بسیار خواندنی و تاثرانگیز است. رساندن خبر شهادت مرزوق به مادرش را، عجیب ‌ترین و سخت ‌ترین ماموریت دوران حضورش در آبادان می‌ داند. این‌ بار اگر گذارتان به آبادان افتاد به نیت مادر مرزوق به مزارش سر بزنید. این وصیت مادری است که دوست داشت پسرش را در لباس دامادی ببیند. مرزوق در آبادان غریب است. برایش برادری و خواهری کنید.

ادامه مطلب
شهرستانی محروم که نه کلاسی برای او داشت و نه استادی که به‌ صورت خصوصی پیش او حفظ قرآن را کار کند. اما همت مادرش که از کودکی همراه و مشوق اصلی او بود، باعث شد در یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی قرآن همه را پشت سر بگذارد و بر سکوی اول بایستد.



نفر اول مسابقات امسال بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان، یک دختر روشندل ایرانی بود که می‌گوید فقط تلاش‌های مادرش بود که او را در یک شهرستان محروم بدون استاد و کلاس، حافظ کل قرآن کرده است.
ادامه مطل
توی اندروید دو تا روش برای ذخیره سازی وجود داره: 
1. Shared Preferences
2. Database
 
اول دومی رو میگم!
فریم ورک اندروید از دیتابیس SQLite که یه نسخه سبک دیتابیس هست و تقریبا ویژگی های لازم برای یه دیتابیس خوب رو داره، استفاده میکنه. این دیتابیس به صورت embeded توی اندروید پیاده سازی شده و فقط کافیه ما کلاسش رو صدا بزنیم و از متدهاش استفاده کنیم.
به جز یکی دو مورد خاص، لازم نیست درگیر دستورات SQL ای بشیم ولی میتونیم از این دستورات هم استفاده کنیم.
 
اولین قدم برای پی
خشی از فرمایشات رهبری درخصوص شهدای مرزی که در کتاب «مسافران خورشید» آورده شده است: شما در خانه نشستی و از مرز چه خبر دارید. شما پسرت، دخترت را می فرستید مدرسه، می آید، نگران نیستید. خودتان می روید محل کار، می آیید، نگران نیستید. می روید در پارک می نشینید نگران نیستید. می روید راهپیمایی می کنید نگران نیستید. نگران ناامنی نیستید. دارید زندگی می کنید با امنیت. چه خبر دارید آن کسی که در مرز ایستاده و جلوی دشمن را گرفته که وارد کشور نشود.

ادامه مطلب
انقلاب اسلامی عصر جدیدی را آغاز کرده که در آن دین و دنیا توأمان تحصیل می‌ شود و این به نظر من، مقایسه ‌ی انقلاب اسلامی با عصر رنسانس است. در دوران رنسانس از نظر آنهایک عصر جدید است که در جامعه ‌ی بشری یک نوزایی اتفاق افتاده و در واقع دین و دنیا از هم جدا شده است. انقلاب اسلامی یک حرکت ایدئولوژیک در مقیاس جهانی است که ایدئولوژی مدرن و رفتار برآمده از آن را به چالش کشانیده و دو اردوگاه برآمده‌ از آن را با خطر مواجه کرده است؛ یکی را فروپاشانیده
انسان موجودی است که دارای: رفتار دوگانه جبر و
اختیار است. به دنیا آمدن هرکسی جبر است، چون خودش نخواسته! اما اینکه آب وغذا
بخورد یا نخورد، اختیاراست. فلاسفه مادی 
سعی دارند: جنبه اختیاری  را منکر
شوند، و بگویند همه چیز انسان جبر است. برخی ها آن را جبر ذاتی می دانند، و برخی
ها هم نتیجه ابزار. چون ابزار ساخت بشر رشد و تغییر می کند، بنابر این انسان نیز براساس
تغییر ابزار است. به همین جهت انسان را که: پشت ابزار است نمی بینند. البته عمدا
نمی بیند، زیرا
پس از انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص افزایش جمعیت، رسانه های اپوزیسیون و بیگانه تلاش کردند با ارائه «بخشی از حقیقت» مؤلفه های مهم مستتر در بحث جمعیت را وارونه نمایی کنند. فارغ از نیت های شوم معاندین نظام و هراس آنان از «ایرانِ پرجمعیت»، آنچه در پی می آید نشان می دهد بی تردید بیانات رهبر فرزانه انقلاب که با محوریت «جمعیت به عنوان مؤلفه اقتدار ایران» منتشر شد، کاملاًً رهنمودهایی کارشناسی شده و صحیح بوده است.

ادامه مطلب
قسط و عدالت اجتماعی، جوهره اصلی وعده الهی در ظهور و قیام موعود مصلح است. از این‌جهت تحقق این وعده الهی نیز از این مسیر می‌گذرد. با بررسی مجموع آیات و روایات، مشخص می‌گردد که ریشه غیبت او، عدم آمادگی ما برای ظهور است. عدالت در قیام امام مهدی (‌عج)، دارای گستره‌ای به ابعاد همه ساحات وجود انسان، اعم از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت و ژرفایی ورای امور سطحی و ظاهری دارد.

ادامه مطلب
علاقه زیاد به معارف دینی بود و شوق زیادی برای کسب نور قرآن داشت. در همین جهت اقدام و حرکت هم می کرد؛ نه اینکه فقط دوست داشته باشد. غیرت و تعصب بسیاری بر روی نظام داشت و در مقابل فساد عوامل نفوذی در سیستم های تصمیم گیری نظام، بسیار غیرتی بود. او خیلی پُر جوش و خروش بود و اصلاً نمی توانست لحظه ای آرام بنشیند و چون از خیلی چیزها خبر داشت، نمی توانست تحمل کند و تماشاچی صحنه ی ضربه زدن به انقلاب و ولایت و خون شهدا باشد.

ادامه مطلب
مقام معظم رهبری: آن چیزی که من از شهید بروجردی احساس کردم و یک احترام عمیقی از او در دل من به وجود آورد این بود که دیدم این برادر، با کمال متانت و با کمال نجابت، به چیزی که فکر می کند مسئولیت و وظیفه است. من تصور می کنم روحیه آرامش و نداشتن حالت ستیزه جویی با دوستان و گذشت و حلم در قبال کسانی که تعارض های کاری با او داشتند، نشانه آن روح عرفانی شهید بود.» ما نیز در سالگرد شهادت این شهید، بر آن شدیم تا با مرور رشادت های او یادش را زنده نگه داریم و بر
اعتقاد به معاد یکی از نافذترین و مؤثرترین باورها در جهت دادن به رفتار آدمی، تربیت و اصلاح اوست، به طوری که بدون آن هیچ رزمنده ای معتقدانه در صحنه دفاع قدم نمی گذارد و خود را برنده جنگی که به شهادت منتهی می شود، نمی داند. برای انسان معادباور، شوق به لقاء الهی و رهایی از دام حجاب جسمانی، ارزشی است که چیزی با آن برابری نمی کند. امام علی(ع) درباره اشتیاق خود به مرگ فرمود: «سوگند به خدا! انس و علاقه من به مرگ در راه خدا، از علاقه طفل به پستان مادر بیش
ادای حج یا عمره توسط زنان و دختران بر پایه فقه اسلامی، حج بر زنان -همانند مردان- واجب است و شرایط استطاعت و وجوب حج برای زنان همان شرایط حج مردان است؛ البته برخی فقها شرایط دیگری برای وجوب حج بر زنان افزوده اند.

ادامه مطلب
حاج احمد متوسلیان آنقدر مهربان بود که وقتی برای کوچک ترین نیرویش، اتفاقی می افتاد، همه شهر را به دنبالش می گشت. فرمانده و غیر آن، برایش فرقی نداشت. حتی در عملیات فتح المبین، حواسش به خواهرها بود و از بچه ها خواسته بود که ما را سیزده بدر ببرند، چقدر هم آن روز به همه ما خوش گذشت.

ادامه مطلب
من هم مانند دختران دیگر آرزوهایی برای عروسی خود داشتم که یک لباس سفید پُفی تن کرده و ساعاتی خوش را در کنار عشق زندگی‌ام و میهمانان دعوت شده بگذرانم، ولی روز اول سال جدید ورق را عوض کرد و تصمیم گرفتیم تا شادی زندگی‌مان را به چند ساعت و به میهمانان کم، محدود نکنیم بلکه این شادی را با یک جمعیت ۸۰ میلیونی تقسیم کنیم.

ادامه مطلب
شهید همدانی هم چون فرماندۀ قرارگاه سیدالشهدا امام حسین (صلوت الله علیه) بود او هم در این کار متولی شد. او وقتی شنید که پاسدارها می آیند و پاسدارها باید بیایند و همۀ این حرف ها، اصلاً _چون خودش سال ها اینجا بود_ یک شوقی پیدا کرد. یعنی کلاً هوایی شد و گفت من اصلاً نمی مانم و به سمت آنجا آمد. آخرین لحظه ای که من شهید همدانی را دیدم، تقریباً چند ساعت قبل از شهادتش بود. یک حالت جوانی ای در او دیدم. من در آن لحظۀ آخر که شهید همدانی را دیدم، یک لحظه تکان خ
شهید نصیری قدرت تربیت دشمن را داشت و می توانست او را تبدیل به یک دوست کند و این خصوصیت کمی نیست. شهید نصیری در لشکر بدر، رئیس ستاد بودند و با عراقی ها صحبت می کردند. عراقی ها هنوز با شیفتگی از این شهید صحبت می کنند. این عراقی ها، توّابینی بودند که به لشکر بدر آمده بودند تا برای ما بجنگند. رساندن این توّابین به نقطه ی استقرار، کار راحتی نبود؛ به خصوص این که برخی از آنها هنوز در جبهه ی صدام بودند. اما شهید نصیری با رفتار و منش پاک خود بر روی رفتار ا
گاهی اوقات به ویژه در فصل گرما و تابستان در اثر یک حادثه و یا به طور ناگهانی و خود به خود دچار خون دماغ می شویم. ولی علت آن به راستی چیست؟ علل زیادی باعث خونریزی بینی می شوند. در این جا بیست علت خون دماغ شدن را ذکر می کنیم.

ادامه مطلب
در شرایطی که پدر و مادر هنگام سحری خوردن و افطار کردن کودکشان را هم کنار خود می نشانند، فرزند آن ها می تواند به خوبی حس معنویت روزه داری را درک کند، بنابراین الگو بودن در رفتارهای عبادتی بهترین شیوه تشویقی برای کودک و نوجوان است.

ادامه مطلب
دختر و پسر بدون هیج گونه رابطه شرعی و قانونی زیر یک سقف با هم زندگی می کنند که ممکن است با هم روابط عاطفی جنسی داشته باشند و مدتی هم با هم به سر بیاورند و بعد هم اگر علاقه مند نبودند از هم جدا شوند. این پدیده ای که به وجود آمده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چند علت مهم دارد که اولین نکته در این علت پدیداری اش آنست که این نیاز جنسی که برای جوان ها یک نیاز طبیعی است وقتی در بستر ازدواج سالم مشروع و قانونی پاسخ داده نشود طبیعی است که به راه های دیگر
عالم ذر، عالمی غیر عالم دنیا و نشئه ای غیر از حیات مادی است. در آن عالم تمام خلایق انسی، ربوبیت خداوند را به عیان دیده اند و بدان گواهی داده اند، آن عالم، عالم استدلال و برهان نبوده است، زیرا وقتی حقیقت ملموس گردد و به وضوح آشکار شود، استدلال کارایی خود را از دست می دهد. در آن عالم به واسطه نبودن علایق مادّی و لذّات حسّی، پرده ها کنار رفته و ملکوت هویدا گشته، و هویدا شدن ملکوت، یقین به آن را بدون احتیاج به استدلال به دنبال داشته است، و این همان
در لحظه تصمیم گرفتم. بدون اینکه با کسی مشورت کنم و یا حرف های دیگری در من تاثیر داشته باشد. البته شاید تصمیم سختی باشد ولی این تصمیم برای من خیلی ساده بود، زیرا راه و هدفم را مشخص کرده بودم. به اعتقاد من همبازی شدن با رژیم صهیونیستی یعنی ارزش قائل شدن به آن کشور و من برای کشور کودک کش ارزشی قائل نیستم که بخواهم با آن هم بازی شوم و به قولی عطایش را به لقایش بخشیدم. کاپ قهرمانی را هم به آنها بخشیدم زیرا ارزش های انقلابم و مملکتم و رهبر عزیزم برای م
این همه رفتم رو منبر خطبه خوندم همش پرید! هرچی نوشته بودم پاک شد لعنتی :)) دیگه مجبورم Abstract بنویسم:
داشتم میگفتم که جهاد با نفس کار خیلی سختیه.پرهیز از دروغ،ریا،خوردن غذاهای خوشمزه و به مقدار زیاد :)) خوابیدن،استراحت کردن،تنبلی و کار نکردن.دارم از گشنگی میمیرم و با اینکه روزه نیستم و میدونم قراره ناهار بخورم اما هی انواع و اقسام خوراکیا میان توی مغزم رژه میرن.خدایا چرا منو اینقد شکمو و تنبل و از زیر کار در رو آفریدی؟ هوم؟ خوب من باید خیلی سختی
خدایا این ماه مبارک که قرآن در آن نازل گشته، و هدایتی براى مردم، و دلایل روشنى از هدایت و تمیز میان حق و باطل قرار داده شده است، فرا رسید، پس ما را در آن به سلامت بدار و آن را برایمان سالم نگهدار، و از سوى خویش در حال آسانى و سلامت کامل از ما تحویل بگیرش، اى آن که اندک را بپذیرد، و بسیار را قدر نهد، از من اندک را بپذیر.

ادامه مطلب
برای اولین بار دیدم که پشت سر مردان دسته عزاداران، جمعیت بسیار زیادی زنان با چادرهای مشکی بر سر در حالی که پرچم ‌های سبز رنگ بزرگی در دست داشتند حرکت می‌ کردند؛ مشابه مردان بر سر می ‌زدند و همزمان با صدای بلند و هماهنگ «حیدر حیدر» و «لبیک یا حسین» می ‌گفتند و ناله و فریاد می ‌زدند. جمعیت کثیر زنان در صف، دست ‌های خود را بالا می ‌بردند و با صدایی بلند و قدرتمند، با چنان حزنی هم ‌خوانی می‌ کردند که حس می‌ کردم تقریبا محال است کسی چنین صحنه
سریع خودم را به مسئول مربوطه رساندم و گفتم: این چه کاریه شما کردین؟ می‌ دونین کسی رو که بهش دستبند زدین، کیه؟ او فرمانده‌ سپاه غرب کشوره! یعنی شما تا به حال اسم بروجردی به گوشتون نخورده؟ آمدند فورا دست‌ های او را باز کرده و حسابی از او عذرخواهی کردند. اما بروجردی با همان آرامش و لبخندی که روی لبش بود، ضمن اینکه به آنان خسته نباشید گفت، از مسئول مربوطه نیز تشکر کرد که وظیفه ‌اش را به نحو احسن انجام می ‌دهد.

ادامه مطلب
یکی از مبانی اخلاقی در اسلام، مبحث همسرداری است. همسرداری نیازمند به اجرای مباحث طرفینی بین زن و مرد می باشد، بدین معنا که برای دست یابی به همسرداری بهینه و اصولی، هم مرد نقش مهم و به سزایی دارد و هم زن. بر همین اساس، ما در این مقاله برآنیم که اولاً از اصول همسرداری مباحثی ارائه کنیم و ثانیاً وظایف هر یک از مرد و زن نسبت به یکدیگر را به صورت جداگانه بررسی نماییم و در آخر به علل اختلافات بین زن و مرد بپردازیم.

ادامه مطلب
روزی دوستانش او را در حالی که دستانش را روی هم نگذاشته و با مهر نماز می خواند، می بینند و شیعه شدنش را جشن می گیرند. وقتی از او دلیل شیعه شدنش را سوال می کنند، می گوید: توسط دعای کمیل حضرت علی(ع). ابتدا تصمیم می گیرد، نام خود را علی بگذارد؛ اما مسعود از او می خواهد تا شیعه شدنش یک رازی باشد بین او و امیرالمومنین(ع). از آن به بعد نامش را کمال می گذارد و برای برطرف شدن نگرانی مادرش از بابت دوستانی که دارد، او را به کانون می برد تا فضای آنجا را از نزدیک
زن عامل اصلی در ساختن خانواده است و این نقش بسیار بزرگی است که خداوند برای ساختن انسان، به زنان داده است؛ همان طور که امام خمینی (ره) چنین تعبیر می‌ کنند. علاوه ‌بر این نقش، زنان می ‌توانند نقششان را در تمامی زمینه ‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایفا کنند؛ اما به شرطی که ایفای این نقش‌ ها، با نقش آنها در خانواده شأن در تعارض نباشد.

ادامه مطلب
از آن جا که دولت منتظر، زمینه ساز خلافت صالحان است، آن را می توان دولتی صالح پرور نامید؛ بدین معنا که نظام و ارزش ها و جهت گیری کلی آن به گونه ای تعریف شده است که مدیران شایسته در آن تربیت می شوند و ارتقا می یابند و عناصر نالایق و فاسد یا اساساً جایگاهی در مدیریت ها نمی یابند یا در چرخه کاری آن به تدریج کنار می روند و حذف می شوند.

ادامه مطلب
صلاح ذات البین که امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام در وصیت مهم خود آن را بیان می کنند، فقط ائتلاف و اتحاد ظاهری نیست که دو گروه و دو جماعت بر سر یک چیز، قراردادی ببندند و ائتلاف ظاهری تشکیل دهند؛ از این بالاتر است؛ یعنی فیمابین همدیگر، دل ها با هم صاف شود؛ ذهن ها نسبت به یکدیگر خوشبین شود و هیچ گونه تعرّض و ایذایی از کسی و از جناحی به یک مجموعه دیگر صورت نگیرد.

ادامه مطلب
ماه رمضان، ماهی است که می‌ شود با تذکّر و توجّه در آن، به جبرانِ کرده‌ های ناپسند پرداخت. این ماه، ماه خالص شدن است و اگر درست نگاه کنیم، خالص شدن در این ماه، از راه‌ های دیگرِ خالص شدن، آسان‌ تر است. ما با همین روزه و مبارزه کردن با نفس، می‌ توانیم خودمان را خالص کنیم. اغلبِ گمراهی‌ هایی که وجود دارد یا به‌ خاطر گناهانی است که از ما سر می‌ زند و یا به‌ خاطر خصلت‌ های زشتی است که در وجودِ ما نهفته است.

ادامه مطلب
در کتاب مفاتیح الجنان برای روز شریف مباهله(بیست و چهارم ذی الحجه) توصیه به اعمال زیر شده است: اوّل: غسل دوّم: روزه سوّم: دو رکعت نماز و آن مثل روز عید غدیر است در وقت و کیفیّت و ثواب و آیة الکرسى که در نماز مباهله است تا هُمْ فیها خالِدُونَ است. چهارم: خواندن دعاى مباهله که شبیه به دعاى سحرهاى ماه رمضان است و من اختیار مى کنم روایت شیخ را در مصباح فرموده دعاء روز مباهله روایت شده است.

ادامه مطلب
انس با قرآن، از ارکان این مکتب سلوکی است. نظر و نگریستن در قرآن به حساب اینکه کلام الهی است تا چشم هم با دیدن آیات بهره خود را ببرد. این به خودی خود عبادت است. قرائتی که قاری آن خشیت و ترس از عظمت الهی در او دیده شود. این بهترین صوت قرآن است. . در شب قدر انسان باید خود را در پناه قرآن قرار دهد، در عین حال باید قرآن را هم روی سرش بگیرید. همه جلوه های تربیتی قرآن کریم است. انس با قرآن، از ارکان این مکتب سلوکی است

ادامه مطلب
خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثناء ، همه ی آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثناء آثارش خوب است». ایشان بی استثناء آثارش خوب است، انسان ساز است، برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان خدمت های بزرگ کرده است.

ادامه مطلب
در جامعه انسان های متفاوتی هستند که برحسب لیاقتشان، شایسته حقوق ویژه مادی یا معنوی ای هستند. اگر این حقوق دیده نشوند، عقده های اجتماعی پدید می آیند و روزی این عقده ها سر باز می کنند و افراد را در برابر حکومت به واکنش و عکس العمل وا می دارند و گاه کار به جاهای خطرناک می کشد. اینکه مسئولان عالی رتبه نظام به سیره و سیاست امیرالمؤمنین(ع) که یک عمر خوانده اند ایمان بیاورند و به خاطر خدا و برای خدمت به خلق و پاسداری ارزش ها در کار خود تجدیدنظر و آثار
Abstract Decision making about telecommunication systems (central) are important due to their communicative role in organizations and considering to several criteria in selection of telecommunication systems, this is multi-criteria decision making model for selection of telecommunication systems vendor. For this purpose, related indicators are extracted by present literature searching and experts point of view and delivered according to decision making model with combining of VIKOR and AHP. In the manner that, extracting of indicator weights were obtained by AHP-VIKOR model has been used because of advantage of this model rather than other models MADM such as: collaborative desirability element and reflection of appraisers view in decision making for selection classification and vendor sel
حجاب و عفاف در آخرالزمان فرقی با زمان‌ های دیگر ندارد؛ همه در هر زمان و مکان موظف به رعایت اصول عفاف و حجابند. این پذیرفته است که ابزار‌ها تغییر می‌ کنند و در بستر زمان می‌ توانند پیشرفته شوند، اما نباید این پیشرفته شدن به این معنا باشد که اصل مواردی که درباره حجاب و عفاف گفتیم، اندک خدشه‌ ای پیدا کنند.

ادامه مطلب
در بازی ها به دنبال این هستم که بچه ها بدانند هر انتخاب آنها در جامعه چه اثری را از خود به جای می گذارد و هر نکته کوچک را با استفاده از یک حدیث، آیه یا روایت به آنها آموزش دادیم، مثلاً در بازی «هدیه ای برای مادر» به آنها یاد دادم که لازم نیست حتماً برای مادرشان هدیه های گرانقیمت بخرند و می توانند با پول قلک خودشان یک شاخه گل برای مادر هدیه بگیرند و در قالب آموزش های مذهبی به آنها یاد دادیم همین که بچه ها وظایف خود را انجام دهند پدر و مادر از آنها
من به برکت مال خیلی اعتقاد دارم و این برکت با همین معامله کردن با خدا به جای دو دوتا چهارتا کردن به مال آدم بخشیده می ‌شود. من این را در زندگی ‌مان خیلی دیده ‌ام مخصوصاً این روزها که شرایط اقتصادی به همه ما فشار می ‌آورد،‌ من به چشم می ‌بینم که با ملاحظه حال مستأجرمان چقدر پول ما برکت پیدا کرده است.

ادامه مطلب
خداوند انواع و اقسام نعمت های زمینی و آسمانی را مسخر انسان ها کرده تا با استفاده از آنها در مسیر شدن های کمالی گام بردارند و ضمن خدایی شدن در مقام مظهریت خدایی، همه موجودات را به کمال بایسته و شایسته ایشان برسانند. انسان باید همواره در اندیشه باشد که نعمت های الهی چنان بی حد و حصر است که نمی تواند آنان را به شمارش در آورد چه رسد که شکرگزار آن ها باشد؛ پس می بایست به گونه ای عمل کند که بهترین شکل استفاده از نعمت باشد.

ادامه مطلب
در این مقاله پیرامون شب قدر از دید مفسرانی چون ابن عربی، فیض کاشانی، حسن زادة آملی، آشتیانی، امام خمینی، ابن فارض، ملّا سلطانعلی و بانو امین بحث می شود. در این مقاله حقیقت شب قدر و کسانی که درک این حقیقت را کرده اند، علامات ظاهری شب قدر، زمان آن، حال عبودی و خصایل و علوم کسانی که درک حقیقت این شب را کرده اند، بعضی برکات و ثمرات آن برای اهلش و توصیه های معصومین (علیهم السلام) برای درک آن پرداخته شده است.

ادامه مطلب
مناجات و دعا سیره عملی اهل بیت علیهم السلام و بزرگان بوده است. از جمله مناجات ها مناجات معروف شعبانیه است. آخرین جمعه ماه شعبان در روایتى آمده که حضرت رضا(ع) در آخرین جمعه از ماه شعبان به اباصلت فرمود: بیشتر شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است، در این باقیمانده ماه تقصیرهاى گذشته ات را تدارک کن و بر آنچه به کارت می‌آید همّت کن، در دعا و استغفار و تلاوت قرآن بسیار بکوش و از گناهان خویش به سوى خدا توبه کن تا ماه رمضان فرا می‌رسد بر خدا مخلص باشى.

مردم شهید بابایی را به ‌خوبی شناخته ‌اند و اکنون باید بیشتر پیرامون شخصیت مادرم صحبت کنم تا جامعه بداند مادرم برای تعالی پدر زحمت ‌های بسیاری را متحمل شده است. در حقیقت از دامن زن، مرد به معراج می ‌رود. همراهی و هم فکری مادرم با پدر توانست شرایط را برای رسیدنش به سرمنزل مقصود آماده و مهیا کند. در تمام شرایط سخت و نبودن‌ های پدر، مادرم بود که با تمام سختی‌ های پیش ‌رو اوضاع خانه را آرام می ‌کرد تا بتوانیم به درس و مشق خود برسیم.

ادامه مطلب
اینجانب در طول عمرم خیلی ها را ناراحت نموده ام، از پدر و مادرم می خواهم مرا حلال کنند، از دوستانم و اساتیدم تقاضای عفو دارم. خصوصاً در چند ماهه ای که در جهاد بجنورد بوده ام افرادی را ناراحت نموده ام ازآنان تقاضا مندم که مرا ببخشند. خدایا کسانی را که درراه اسلام زحمت می کشند مخصوصاً رهبر انقلاب و مسئولین در پناه خودت محفوط و موید و پیروز بدار.

ادامه مطلب
امام علی(ع) با اشاره به عبادات بی روح می فرماید: «چه بسیار روزه دارانی که از روزه خود جز گرسنگی و تشنگی بهره ای نمی برند»، در واقع این سخن امام برگرفته از قرآن است که می فرماید: «پیوسته عمل کرده و خسته شده اند»، زیرا نه معرفت کافی برای عمل داشتند نه شرایط آن را رعایت کردند، در واقع عبادات، ظاهری دارد و باطنی، ظاهر عبادت افعالی ظاهری است، اما باطن آن فلسفه تربیتی آن است. مثلاً در نماز اگر حضور قلب نباشد، اذکار و افعال نتایجی چون تربیت روح و نهی ا
Abstract: After the end of vertical integrating age in which organizations themselves implemented and executed entirely supply chain activities From the beginning to the end (from supply to distribution and delivery layers of products and customer services), now outsourcing age of organizational activities is started. Nowadays evaluation and outsourcing activities control is one of the manager's challenges.And this fact in the most cases has subject to the experts' thoughts and styles with regard to human judgment and rationalization. And Above all, lack of certainty condition in evaluation indexes, and Outsourcing activities continuation will be subjected to risk by this issue. Thus, in this article after literature reviewing in standards and suppliers' operation Evaluation indexes, we st
هر وقت دو کار و دو انتخاب در مقابل امیرالمؤمنین قرار می گرفت که هر دو مورد رضای خدا بود -نه این که یکی حرام، یکی حلال باشد؛ نه. هر دو حلال باشد؛ مثلاً هر دو عبادت باشد- علی آن یکی را که برای بدن او سخت تر بود، آن را انتخاب می کرد؛ اگر دو غذای حلال بود، آن پست تر را انتخاب می کرد؛ اگر دو لباس جایز بود، آن پست تر را انتخاب می کرد؛ اگر دو کار جایز بود، آن سخت تر را برمیگزید. ببینید؛ این صحبت یک گوینده معمولی نیست که حرف بزند. طبق این حدیث، این امام صادق
در مقالۀ حاضر، به اختصار اشاراتی کوتاه به ظرایف و نکات ریز و حتی گاه فراموش شدۀ تـدریس می شود. از آنجا که رسالت معلم دینی و قرآن تداوم رسالت انبیا در جوامع بشری اسـت، لذا در این مقال با یـادآوری چـنین مسئولیت خطیر و مقدسی، اول خود و سپس سایر همکاران گرامی ام را متوجه عواقب خطرآفرینی می کنم که بی توجهی به امر کلاس داری و برخورد با فراگیرندگان از سوی معلمین این رشته می تواند داشته باشد و از خداوند می خواهم که هـمواره به یاد ما بیاورد وقتی وارد ک
در دل و بر جان‌ شان زخم دارند اما اراده‌ شان قوی‌ تر از عوارض بمب شیمیایی است. زنانی که هم‌ چنان در صحنه‌ های علمی و بین‌ المللی می‌ درخشند و امید و اراده‌ شان صدها برابر قوی‌ تر از زخم کهنه‌ شان است. زنانی که دل در گرو عشق به خانه و شهری به‌ نام سردشت دارند. زنانی که با وجود جانبازی، دو چندان از جانشان مایه گذاشتند و دم نزدند. حتی شماری از آنها با وجود همه سختی ها روی عوارض بمب شیمیایی را کم کرده ‌اند و در صحنه های علمی و بین‌ المللی درخشی
The dignity of reason in the system of religious cognition

Author: Ayatollah Javadi Amoli

Publisher's speech

Praise is to the eternal God is a worthy gem only the goers
of the arena wisdom and heart will benefit. Thanks for the high mission of
Prophet Mohammad Mustafa
(peace be upon Mohammad and
his holy family) which accompany the purity of the mission with the best of
wisdom and reason. It is worthy of divine grace for
servants: Thanks God, only the entourage of God’s blessing are worthy of being
the guardians of the wisdom and the guardians of the tradition.
What establishes the principle of all goodness and perfect
is proper science and perfect knowledge: “Science is the principle of all
goodness.” The world of best, which is based on divine knowledge and
gnosis, is always g
درگیری در تربیت فرزند از معضلات جدید دیگری است که این روزها خانواده‌ ها برای حل آن زیاد به مشاور مراجعه می‌ کنند. گاهی زن و شوهرها بر سر تربیت فرزند، نحوه بزرگ کردن او و یا نوع رفتار در یک مورد تربیتی به اختلافات جدی برمی‌ خورند. حتی مراجعینی بوده ‌اند که بر سر نحوه فراهم کردن امکانات برای فرزندشان به مشکل خورده ‌اند. یکی از والدین معتقد بود که فرزندش باید فلان امکان رفاهی را داشته باشد و دیگری آن امکان را بری تربیت فرزندش مضر می‌ دانست. جد
طلبه جوان گاهی کوچه را پاتوق نمازگزاران کوچک می‌ کند و نماز جماعت با حضور مادران و کودکان شان تماشایی می‌ شود. بعد از نماز جماعت، میهمانی رنگ و بوی دیگری می‌ گیرد. مسلم با صبر و طمأنینه هم بازی پنجاه شصت بچه قد و نیم قد می‌ شود، به کوچک ‌ترها کولی می‌ دهد با بزرگ ‌ترها هفت سنگ بازی می‌ کند، بعد از ساعت بازی نوبت قصه خوانی است. صدای گرم و صمیمی ‌اش در کوچه پس کوچه ‌های محله می ‌پیچد و گاهی رهگذر پیر و جوان محله ‌های اطراف میخ کوب این بزم خیا
در بند ششم و هفتم وظایف شورای عالی مجازی آمده است: «اهتمام ویژه به سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست اندازی بیگانگان در این عرصه... ترویج هنجارها، ارزش ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه.»

ادامه مطلب
جهان برزخ، جهانی است که برخی از خصوصیات دنیا و آخرت را در خود جمع کرده است. با این همه عالم برزخ، بخشی از جهان پیش از قیامت است و پس از قیامت، دیگر عالمی به نام عالم برزخ وجود نخواهد داشت. از این رو برخی گفته اند که عالم برزخ بخشی از عالم دنیاو یا همان نشئه اولی است و با فروپاشی این نظام مادی دنیا و برپایی نشئه آخرت و جهان رستاخیز، دیگر چیزی به عنوان عالم برزخ نخواهد بود.

ادامه مطلب
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 23 مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. تجربه شیرین مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی و پس از آن مقاومت 22 و 8 روزه غزه و سپس پیروزی محور مقاومت در منطقه و شکست داعش و از سوی دیگر تجربه تلخ برجام و عهدشکنی های آمریکا و اروپا، بیش از پیش روشن می سازد که "جنگ یا مذاکره" تنها گزینه های پیش رو نیستند بلکه گز
در جبر، عملیات (جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم) که روی متغیرها انجام می شود، همانند عملیات انجام شده بر روی اعداد است. با این حال، هنگام انجام این عملیات بر روی مسائل، قوانین متفاوت وجود دارد. با آموختن این قوانین ویژه می توانید به راحتی عبارات جبری را حل کنید. در این بخش از مجله آرموو نگاهی داریم به ۸ روشی که می تواند در حل مسائل درس جبر و احتمال به شما کمک کند.
 
۱)عبارات را با توان مثبت ساده کنید
یک توان به سادگی به شما می گوید که چند بار پایه (تعداد
شیر زنان آبادانی قابل ستایش هستند. زنانی که در صحنه دفاع از شهرشان مقاوم بودند و در دوران محاصره یک ساله این شهر، دوشادوش مردان ماندند و ایستادگی کردند. شهیده فرهانیان در تمام مدت عمر گران بهایش با بیداری و هوشیاری سیاسی و دینی زندگی کرد. لحظه‌ ای که پیکر شهیده را به بیمارستان می بردند و با آنکه ترکش به قلب شهیده اصابت کرده بود و تنی نیمه‌ جان داشت، سعی می کرد حجاب خودش را کامل حفظ کند. الان چادر وی به عنوان نماد زن مسلمان در موزه شهدای خیابا
کاهش فشار خون

مصرف اسپیرولینا علاوه بر کاهش کلسترول که در بخش قبل نیز
ذکر شد بر اساس  شواهد موجب کنترل فشار خون
نیز می گردد. نتایج تحقیقی که در سال 2016 انجام گرفت، نشان داد ، مصرف منظم خوراکی
اسپیرولینا به مدت 3 ماه می تواند سبب کاهش فشار خون افراد دارای اضافه وزن و فشار خون بالا  گردد.
اگر خیران دست به دست هم دهند این رؤیا آنقدرها هم دور نیست. اینکه یک زمین بزرگ بخریم و با سرمایه همه خیران 400 واحد مسکونی در آن بسازیم. نام این مجتمع را هم بگذاریم مجتمع صلواتی. همیشه گفته‌ اند یک دست صدا ندارد. اگر ثروتمندانی که پول شان از پارو بالا می ‌رود و کمتر خیرشان به اطرافیان می ‌رسد نیت کنند، همه شهرها گلستان می ‌شود. چشمم را به روی مال دنیا بستم و تصمیم گرفتم با همین داشته اندکم ادامه دهنده این بخشش باشم و حالا یک سالی هست که خانه‌ ام
حضرت امام علی النقی علیه السلام در نیمه دوم ماه ذی الحجه، سال 212 ق در اطراف مدینه و در منطقه «صریا» چشم به جهان گشود. پدر گرامی اش حضرت جواد علیه السلام و مادر ارجمندش سمانه مغربیه از بانوان با فضیلت تاریخ می باشد. مشهورترین القاب آن گرامی نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، مؤتمن، طیب، متوکل و عسکری است و در برخی منابع «ابوالحسن الثالث» و «فقیه عسکری» نیز گفته اند.

ادامه مطلب
تغافل والدین و مربیان اگر به‌جا و در مورد صحیح باشد، نتیجه مثبت می ‌دهد و در تربیت فرزندان، حسن اثر می‌گذارد؛ و اگر نابجا و در غیر مورد واقع شود نه تنها اثر مفید ندارد؛ بلکه در بعضی از مواقع مضر و زیان بخش خواهد بود. تشخیص موارد صحیح و ناصحیح تغافل فرع بر شناخت اوضاع و احوال کودک است. باید محیط خانواده و مدرسه، طرز تربیت، و شرایط زندگی آنها را در نظر گرفت و انگیزه ‌ای که آنها را به کار خلاف واداشته بررسی کرد و از مجموع آنها موارد تغافل به‌ جا
چرا در حق کودکان خود خیانت کنیم و اجازه بدهیم عده ‌ای جاهل و ناآگاه و بیگانه از کودک و نیازهای او و نیز کج ‌فهم، با باورهای عقب‌ مانده فمینیستی از دنیای پاک کودکان سوء استفاده کنند. دراین صورت پس از سن تکلیف آموزه ‌های اصیل اسلام را به او بیاموزید چگونه معنای حیا و عزت را برای او تعریف می‌ کنید کودکی که به ‌عنوان مدل روی صحنه نمایش رفته است چگونه می ‌تواند خود را با آموزه‌ های اسلامی که لطافت و عزت زن را می ‌طلبد و او را در پس پرده حیا و عفت
ایمان و گرویدن، نوعی تسلیم است؛ تسلیم حقیقتی شدن. گاهی انسان حقیقت را می فهمد اما دلِ خود را تسلیم این حقیقت نمی کند و در مقابل آن می ایستد. لذا می بینید در مقابل علم، جهل و شک است اما در مقابل ایمان، جهل نمی آورند؛ در مقابل ایمان، کفر می آورند؛ یعنی پوشاندن. انسان گاهی حقیقتی را قبول دارد اما آن را می پوشاند و پنهان می کند. نقطه مقابل پوشاندن، ایمان است؛ یعنی دل سپردن، گرویدن، سر سپردن، حقیقت را با همه وجود پذیرفتن و در مقابل آن تسلیم شدن. هر چ
در زیر به معرفی انواع سبکها و ژانر های عکاسی پرداخته ایم :
۱.عکاسی مفهومی – Conceptual
۲.عکاسی از کودکان/ خانواده Baby/family photography
۳.عکاسی کوبیسم – Cubism
۴.عکاسی ماکرو
۵.عکاسی انتزاعی – Abstract
۶.عکاسی معماری – Architecture
۷.عکاسی صنعتی – Industrial
۸.عکاسی تبلیغاتی – Commercial
۹.عکاسی فاین آرت – Fine art
۱۰.عکاسی طبیعت بی جان – Still life
۱۱.عکاسی پرتره – Portrait
۱۲.عکاسی مـُد – Fashion
۱۳.عکاسی طبیعت
عکاسی لند اسکیپ – Landscape
عکاسی حیات وحش Wild life – Nature
۱۴.عکاسی خبری – Photojournalism
۱۵. ع
از آنجا که «انتظار» از مهم ترین مقوله های دینی در تشیع محسوب می شود و نیز ترویج فرهنگ انتظار در خانواده ها نقش مهمی در تربیت دینی جامعه اسلامی دارد، واکاوی مشخصه های الگوی خانواده منتظر می تواند در التزام عملی بعد موعود باوری نقش بسزایی داشته باشد. بدین سان، نسل جوان و نوجوان با مبحث امامت، ولایت، موعود و مهدویت آشنا شده و از آسیب های آن آگاهی می یابند. فرهنگ انتظار می تواند در نهاد خانواده تقویت گردد. شاخصه های الگوی چنین خانواده ای در پرتو
بیش از سی سال در انتظار بازگشت مَردِ خانه ماندن و تلاش و مجاهدت برای تربیت چهار فرزند، مرا مشتاق دیدن این زن کرد. در منزل دخترش - که از پدر جز عکس‌هایش را ندیده بود- او را دیدم. بانویی نحیف و خندان و خوش برخورد. برایم ساعتی صحبت کرد و پس از صرف چای و میوه، آهی کشید و گفت: «همینا بود؛‌ ای زندگی مُو».خبر پیچید که پیکر شوهرش شناسایی شده. بانوی قهرمان ما باید دوباره میهمان داری و مجلس داری می کرد. دو- سه ماه نمی شد پیدایش کنم. خودش می گفت: «دوستام مِگن
ابزارها و ظرفیت ‎های اختصاصی برای فرهنگ ‎سازی جوامع وجود دارد. به نظر می ‎رسد یکی از پرظرفیت ‎ترین جوامع، جوامع شیعی است. ظرفیت ‎های شیعه موجب بقای این تفکر و اندیشه شده است. هر چند به ‎صورت اقلیت در طول تاریخ محسوب می‎ شدیم، اما توانسته ‎ایم نه تنها خود را زنده بداریم و نگه‎ داریم بلکه روز به روز بر توسعه کمی و کیفی خود افزوده و اعتقادات خویش را نهادینه کرده توسعه دهیم. یکی از مهم ‎ترین دلائل، همین ظرفیت ‎های بی ‎نظیر سبک ‎سازی شیعه اس

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها