نتایج جستجو برای عبارت :

موعظه شیطان

نمی دونم چرا ما آدمای این دوره، از نصیحت شنیدن خوشمون نمیاد. 
یعنی کلا از موعظه و پند و اندرز فراری هستیم. 
درحالی که خداوند به پیامبرش دستور میده که "و ذکِّر، فإنَّ الذکری تنفع المومنین" " موعظه کن که موعظه به مومنان سود می رساند." 
اصلا قدیما میرفتن پیش آدمای خوب، میگفتن ما رو موعظه کنید. 
یا خود مولای متقیان، به یکی از صحابه شون میفرمایند که منو موعظه کن!! چون در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست... جل الخالق!
حالا اینکه انقدر از زیر بار موعظه ش
موعظه و حکمت: «تفاوت موعظه و حکمت در این است که حکمت تعلیم است و موعظه تذکار، حکمت برای آگاهی است و موعظه برای بیداری، حکمت مبارزه با جهل است و موعظه مبارزه با غفلت، سر و کار حکمت با عقل و فکر است و سر و کار موعظه با دل و عاطفه، حکمت یاد می‌دهد و موعظه یادآوری می‌کند، حکمت بر موجودی ذهنی می‌افزاید و موعظه ذهن را برای بهره‌برداری از موجودی خود آماده می‌سازد، حکمت چراغ است و موعظه باز کردن چشم است برای دیدن، حکمت برای اندیشیدن است و موعظه برا

#میرزا_جواد_ملکی_تبریزی 
#توصیه_به_پیش_نمازها
باید خو را بیازماید: انگیزه او از ارشاد و موعظه چیست؟ اگر دین است بکار موعظه پردازد و اگر خداى نخواسته انگیزه او آلوده به خواهش هاى نفسانى است، یا اخلاص کارش بر او، روشن نیست، موعظه خلق را ترک کرده، به سازندگى خویش پردازد، و در پى کسب دو گوهر گرانسنگ ( (صدق و اخلاص) ) بر آید. چنانچه در این تلاش، راستى و خلوص داشته باشد، خداوند او را راه نماید.
دستورالعمل های عرفانی
#توصیه_های_اخلاقی_علما
بببینید، مخالفت با تغییر، منطقی نیست. اما وقتی در عرض کمتر از یک‌سال کسی تغییرات بنیادین در عقایدش می‌ده، برای من قابل‌پذیرش نیست که اون فرد دلایل تغییراتش رو در خودش عمیق کرده باشه، و متاسفانه تا جایی که در حافظه‌مه، همیشه در رفتارهای این افراد بی‌اعتمادی به خود و رفتارهای متناقض و جوگیرانه دیده‌م. پس لااقل توی چنین وضعی، منبر نگیرید و موعظه کنید دیگران رو، یا لااقل مخاطبتون رو در نظر بگیرید و بعد موعظه‌ش کنید و بلافاصله خودتون رو رو
1. نهج البلاغه دارای چند خطبه می‌باشد؟2. نهج البلاغه دارای چند نامه می‌باشد؟3. نهج البلاغه دارای چند حکمت می‌باشد؟4. طولانی‌ترین خطبه کدام است؟5. کوتاهترین خطبه کدام است؟6. طولانی‌ترین نامه کدام است؟7. کوتاهترین نامه کدام است؟8. طولانی‌ترین حکمت کدام است؟9. کوتاهترین حکمت کدام است؟10. نهج البلاغه توسط چه کسی جمع آوری شده است؟11. جمع آوری نهج البلاغه در چه سالی و چه ماهی به اتمام رسیده است؟12. آخرین جمله نهج البلاغه درباره چه موضوعی می‌باشد؟13.
 
        انسان، مربی خود
انسان یک فلز یا یک سنگ گران قیمت نیست که او را به دست یک صنعتگر ماهر بدهیم و همه آرایش و پیرایش او را از آن صنعتگر بخواهیم،
⤵️ انسان‏ یک گیاه نیست که او را بدست باغبان بسپاریم و فقط باغبان را مسئول همه‏ چیز او بدانیم،
 ⤵️انسان از آن جهت که انسان است علاوه بر قوای نباتی و احساساتی حیوانی، دارای قوه عقل و اراده است، عقل و اراده نمی ‏گذارد که‏ صد در صد تابع عوامل خارجی باشد، مانند یک فلز و یک سنگ تابع حرکات‏ دست یک صن
راننده تاکسی آهی میکشه و میگه:《حاجی 4 چیز این مردم پیرم کرده:1. میبینه طرف کامیون داشته برو بیا داشته خونه زندگی داشته معتاد که شد بدبخت شد فقیر شد خانواده ش از هم پاشید آواره کوچه خیابون شد، با اینهمه میره سمت مواد!!!2. میبینه آدمای بدقول و دروغگو چه جایگاهی بین مردم دارند میبینه کسی پای حرفشون تره هم خرد نمیکنه، میبینه چه فحش وناسزاها که به خود و پدرومادراشون حواله میشه، میره و دروغ میگه!! قول بیخودی میده!! بدعهدی میکنه!!3. دیده بدی کردند بدی دی
«قَالَ الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ع مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ قَلْبِهِ وَ زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ قَرِینٌ مُرْشِدٌ اسْتَمْکَنَ عَدُوَّهُ مِنْ عُنُقِه»شافی، صفحه‌ی ۶۵۲ فی الفقیه، عن الصّادق (علیه‌السّلام) [حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند]: «من لم یکن له واعظ من قلبه و زاجر من نفسه و لم یکن له قرین مرشد استمکن عدوّه من عنقه». اولین چیزی که موجب میشود که انسان بتواند در مقابل دشمنش - که مراد، شی
اخوندی در اتوبوس نشسته بود که یک نفر که کمی بوی الکل میداد سوار شد و کنار او نشست مرد مست روزنامه ای باز کرد و مشغول خواندن شد و بعد از مدتی از آخوند پرسید: حاج آقا روماتیسم از چی ایجاد میشه؟
آخوند هم موعظه را شروع کرد و گفت: روماتیسم حاصل مستی و بی بند و باری و روابط نامشروع،حرام خواری،خبث اندیشه،چشم هیز،وگناهان کبیره بسیاری است 
مرد با حالت منفعل دوباره سرش گرم روزنامه ی خودش شد...
آخوند از او پرسید چند وقت است رماتیسم داری؟ مرد گفت من رومات
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

مدت زمان: 1 دقیقه
 دریافت
حجت الاسلام عالی
موضوع: اثر شنیدن موعظه
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
مدت زمان: 1 دقیقه
 دریافت
حجت الاسلام عالی
موضوع: اثر شنیدن موعظه
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
مدت زمان: 1 دقیقه
 دریافت
حجت الاسلام عالی
موضوع: اثر شنیدن موعظه
✨﷽✨
«مـوعظه شـیــــطان»
پس از آنکه حضرت نوح علیه السلام قوم گنه کار خود را نفرین کرد و طوفان همه آنها را از بین برد، ابلیس نزد او آمد و گفت : تو بر گردن من حقی داری که می خواهم آن را ادا کنم!
نوح گفت : چه حقی؟!خیلی بر من سخت و ناگوار است که من بر تو حقی داشته باشم!
▪️ابلیس گفت : همان که تو بر قومت نفرین کردی و همه آنها به هلاکت رسیدند و دیگر کسی نمانده که من او را گمراه سازم! بنابراین تا مدتی راحت هستم تا نسل دیگری بیاید! نوح فرمود : حالا می خواهی چه
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

مدت زمان: 6 دقیقه 59 ثانیه 
دریافت
حجت الاسلام عالی
موضوع: اثر شنیدن موعظه
  رسولخدا. ص  فرمود نبود زمانیکه  جرییل نزد من اید جز ان انکه غالبا میگفت ای محمد ازو دشمنی  مردم بپرهبز  5 امام صادق ع فرمود جبرییل به پیغمبر  گفت  از گفتگو  و ستیزه با مردم. بپرهیز   7 امام صادق فرمود از بر انگیختن شر بپرهیزید زیرا دشمن دل را مشغول کند و مو جب. نفاق شود و کینه ها پدید ارد 10 رسولخدا. ص فرمود هیچکاه نبود  که جبرییل  نزد من ابد جز انکه  مرا موعظه مبکردو اخرین  سخنش بمن این بود که ار دشمنی با مردم بپر. هیز زیرا که ان عیب  نهفته را ا
و شمس مولانا را از منبر خطابه به زیر افکند تا به او بفهماند:
نردبان این جهان ما و منیست
عاقبت این نردبان افتادنیست
لاجرم هر کس که بالاتر نشست
استخوانش سختتر خواهد شکست
مولانا از راس نردبانی بلند به زمین افکنده شد و تمام استخوانهای کبر و غرورش به سختی شکست،دشواری کنده شدن از منبر و خطابه و موعظه و پشت کردن بر شاگردان بر مولانا سخت مینمود ولی با درک اینکه هر موضوعی را میتوان از بعد دیگری هم دید این سختی را  با اغوش باز خوشامد گفت و بر دایره عشق
‍ رابطه ی گوش دادن به قرآن و کاهش تنش های عصبی
براساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان ثابت شده است گوش کردن به صوت ترتیل قرآن کریم تغییرات فیزیولوژیکی درسیستم عصبی انسان ایجاد می کند و تنش های روحی را کاهش می دهد.
اشاره قرآن
اى مردم، براى شما از جانب پروردگارتان موعظه‌اى آمد و شفایى براى آن بیماریى که در دل دارید و راهنمایى و رحمتى براى مؤمنان.  (یونس آیه57)
فردی از عارف خواست که او را موعظه کند.
عارف گفت :
 مرنج و مرنجان!
 گفت: 
«مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم ولی «مرنج» یعنی چی؟ چه‌طور می‌توانم ناراحت نشوم !؟ مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده ، چه‌طور نباید برنجم؟»
عارف پاسخ داد :
« علاج آن است که خودت را کَسی ندانی ،، و اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی‌رنجی! »
جفا کشیم و ملامت خوریم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری‌ست رنجیدن
با کسانی که به راه پروردگار دعوت‌می کنیم: سه روش لازم است:۱-دعوت با حکمت۲- دعوت با موعظه حسنه۳- جدال احسن با دعوت شدگان
اُدْعُ إِلىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ اَلْمَوْعِظَةِ اَلْحَسَنَةِ وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ  إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ(نحل125) 
چرا در دعوت سخن از سه روش است؟
چرا موعظه برخلاف حکمت به صفت حسنه متصف شده است و جدال به صفت احسن؟
چرا جدال
بچه بیان بودم ولی هر دفعه یک مصیبتی پیش آمد تا ترک بیان کنم ولی حالا برای همیشه برگشتم. 
الان دیگه تجربه‌ای متفاوت دارم ولی بازم مشکل زیاده! به ولله مشکل زیاده ، یعنی پیچیده ی پیچیده! آخه شما که نمیدانید من با این اندروید لعنتی چه دردسرهایی دارم. البت دلمم نمیاد ازش دست بکشم. 
خوب ، حالا که برگشتم بگم که کلهم رویه‌ای متفاوت در پیش گرفتم. 
بچه‌های بیان دنبال کنند دنبال میشند بدون هیچ محدودیتی. 
کامنت و غیره دوست داشتید بگذارید. 
ای داد! طرز نو
کاروانی در زمین یونان بزدند و نعمت بی قیاس ببردند. بازرگانان گریه و زاری کردند و خدا و پیمبر شفیع آوردند و فایده ای نبود. 
چو پیروز شد دزد تیره روان // چه غم دارد از گریه کاروان؟
لقمان حکیم اندر آن کاروان بود، یکی گفتش از کاروانیان مگر اینان را نصیحتی کنی و موعظه ای گویی تا طرفی از مال ما دست بدارند که دریغ باشد چندین نعمت که ضایع شود. گفت دریغ کلمه حکمت با ایشان گفتن.
آهنی را که موریانه بخورد// نتوان برد ازو بصیقل زنگ
با سیه دل چه سود گفتن وعظ؟// ن
تقویم شیعه
بیست و پنجم صفر
دستور حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به پیروی از ثقلین
 
در این روز حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله در جمع مسلمانان بر منبر رفتند و طی خطبه‌ای مردم را موعظه کرده، آنان را به پیروی از کتاب و عترت وصیت فرمودند.
تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۷۵
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إلَینا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَ اللّهُ شاهِدٌ عَلَی وَ عَلَیکُمْ. [37] .
ای شیعه ما هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما - اهل بیت عصمت و ط
امام باقر ع فرمود شیعیان علی ع تنها همان بردباران دانشمندان خشکبده لبند که رهبانیت وترک دنیا بر رخسارشان هویدا است حدیث 21 اما باقر ع فرمود امیرالمنین ع نماز صبح را در عراق بجماعت گزارده چون رو بر گردانید مردم را موعظه فرمود و از خوف خدا گریست وانها را نیز گریاند. سپس فرمود هان بخدادر زمان دوست صمیمم پیغمبر ص مردمی را را میشناختم که در بامدادو شام ژوییده وگرد الود و گرسنه بودند پیشانی انها در اثر سجده مانند زانوی بزمین برای پروردگار خود با س
درس‌گفتار نخست: نظر خاقانی درباره‌ی عرفان چیست؟

پانزدهمین نشست از مجموعه‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی خاقانی به
«گرایش خاقانی به عرفان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنرانی دکتر
مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. با اینکه شالوده‌ی بسیاری از قصاید
خاقانی بر توحید و موعظه و حکمت و انزوا و فقر و مسائلی از این دست استوار است و قصایدی
که رهاورد حج اوست نیز از همین قسم است، کمتر درباره‌ی گرایش خاقانی به عرفان و تصوف
بحث شد
هنوز برای قرض گرفتن
هیزم از همسایه ها
هوا آن چنان سرد نیست.
 
# ریچارد براتیگان
 توی ایامی که همه به فکر گرامیداشت مقام زن و مادر هستند ، تقریبا همه فقط محدود میشند به خانوم های که در اطرافشون هستند و تبریکات و هدایا رو به اونها تقدیم میکنند ، اما این شعر منو مجبور به فکر کردن به زنان سرپرست خانوار ، خانومایی که خیلی مشکلات و سختیارو دارند به تنهایی باهاشون دست و پنجه میکنند کرد ، یه کم به فکر اونا هم باشیم حالا به هر طریقی که خودتون میدونیدهد
نصیحت های جالب گنجشک به مرد دمشی
حکایت 3 پند گنجشک
حکایت
کرده اند که مردى در بازار دمشق، گنجشکى زیبا، به یک درهم خرید تا به
منزل آورد و فرزندانش با آن بازى کنند. در بین راه، گنجشک به سخن آمد و به
مرد گفت:« در من سودی براى تو نیست. درصورتی که مرا ازاد کنى، تو را سه
پند مى گویم که هر یک، مانند گنجى است. دو پند را وقتى در دست تو اسیرم مى
گویم و نصیحت سوم را، وقتى آزادم کردى و بر شاخ درختى نشستم، مى گویم.
مرد با خود اندیشید که سه پند از پرنده اى که
نصیحت های جالب گنجشک به مرد دمشی
حکایت 3 پند گنجشک
حکایت
کرده اند که مردى در بازار دمشق، گنجشکى زیبا، به یک درهم خرید تا به
منزل آورد و فرزندانش با آن بازى کنند. در بین راه، گنجشک به سخن آمد و به
مرد گفت:« در من سودی براى تو نیست. درصورتی که مرا ازاد کنى، تو را سه
پند مى گویم که هر یک، مانند گنجى است. دو پند را وقتى در دست تو اسیرم مى
گویم و نصیحت سوم را، وقتى آزادم کردى و بر شاخ درختى نشستم، مى گویم.
مرد با خود اندیشید که سه پند از پرنده اى که
مراقب دنیای نوجوانهای دور و برتان باشید! دختر یا پسر، فرقی نمیکند؛ آنها بی اندازه لطیف و شکستنی هستند و دنیایشان به طرز عجیبی، جمع اضداد است. سردرگمیهایشان را بفهمید. بزرگ شدنی را که هنوز پر از کودکی است درک کنید. و نگرانیهایتان را با عشق ورزیدن به آنها نشان دهید نه با کنترل کردن و موعظه های طولانی. اگر بتوانید راهی برای ورود به دنیای پر رمز و رازشان پیدا کنید، خواهید دید که پشت آن همه طغیانگری،چه قدر معصومیت و نیاز هست. لطفا لطفا لطفا نگذاری
 صرفا موعظه مردم؟  ایجاد کسب و کار و ورود مستقیم در اقتصاد؟  یا هدایتگری و تنویر اذهان مردم نسبت به واقعیت‌ها؛ تبیین جایگاه اقتصاد در دین؛ مبارزه با تفکرهای غلط رشدیافته در ذهن مردم؛ ارائه راهکارهای عملی به مردم و... تبلیغ رمضان، فرصت طلایی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی
کانال مناهج در پیام‌رسان ایتا
کانال مناهج در تلگرام
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
117-  و من کلام له (علیه السلام)> یوبخ البخلاء بالمال و النفس <فَلَا أَمْوَالَ بَذَلْتُمُوهَا لِلَّذِی رَزَقَهَا وَ لَا أَنْفُسَ خَاطَرْتُمْ بِهَا لِلَّذِی خَلَقَهَا تَکْرُمُونَ بِاللَّهِ عَلَی عِبَادِهِ وَ لَا تُکْرِمُونَ اللَّهَ فِی عِبَ
ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدینَ (125)
 با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‏اى‏] که نیکوتر است مجادله نماى. در حقیقت، پروردگار تو به [حال‏] کسى که از راه او منحرف شده داناتر، و او به [حال‏] راه‏یافتگان [نیز] داناتر است.

1398/11/7
دکتر حسن عباسی در سخنر
علت پذیرش توبه از سوی خداوند، رحمت وسیعه اوست.
... وَ رَحْمَتی وَسِعَتْ کلَّ شَی ءٍ...[1]
رحمت من همه چیز را در بر گرفته است.
او که خود را به صفت رحمانیت و رحیمیت معرفی نموده است، قطعاً به بندگانش نه به عدل بلکه به لطف و رحمت رفتار خواهد نمود.
«شعوانه بصریه» در غالب مجالس فسق و فجور حاضر بود، روزی با کنیزان خود از جایی می گذشتند، صدای خروش و ناله از خانه ای برمی آمد، شعوانه کنیزی فرستاد تا خبری بیاورد او رفت و برنگشت. دومی نیز روان شد اما باز هم نیام
95-  و من خطبة له (علیه السلام)
> یقرر فضیلة الرسول الکریم <
بَعَثَهُ وَ النَّاسُ ضُلَّالٌ فِی حَیْرَةٍ وَ حَاطِبُونَ فِی فِتْنَةٍ قَدِ اسْتَهْوَتْهُمُ الْأَهْوَاءُ وَ اسْتَزَلَّتْهُمُ الْکِبْرِیَاءُ وَ اسْتَخَفَّتْهُمُ الْجَاهِلِیَّةُ الْجَهْلَاءُ حَیَارَی فِی زَلْزَالٍ مِنَ الْأَمْرِ وَ بَلَاءٍ مِنَ الْجَهْلِ فَبَالَغَ (صلی الله علیه وآله) فِی النَّصِیحَةِ وَ مَضَی عَلَی الطَّرِیقَةِ وَ دَعَا إِلَی الْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظ
دوران اولیه‌ی آمریکا بعد از آنکه تنها مردان را قانون‌گذار می‌دانستند و معتقد بودند قوه‌ی تعقل قوی‌تری نسبت به زنان دارند و خلاصه اینکه زنان، در برابر دیدگان تاریخ، شهروندانی نامرئی بودند، رفته رفته حضور اجتماعی زنان بیشتر شد. این در حالی است که با انقلاب صنعتی و روی آوردن زنان به مشاغل کارخانه‌ای شاهد تحت فشار قرار داشتن زنان برای در خانه ماندن هستیم! در همین زمان تعریفی از _الگوی زن نمونه_ کم کم در موعظه‌ها و کتاب‌ها ظاهر شد. «کار زن ن
سنگ از دیرباز یکی از افزارهای زورخانه بوده است .امروزه درازای هرسنگ که از جنس چوب می باشد، یک متر و پهنای آن هفتاد سانتیمتر است. وزن جفت آن نیز ازبیست کیلو تا صد و بیست کیلو می باشد.
این ابزار ورزشی سابقاً از جنس سنگ بود و به آن "سنگ نعل و سنگ زور" نیز می گفتند.غالباً در هر زورخانه چند سنگ در اوزان مختلف وجود داشت که هر ورزشکار به تناسب نیرومندی و زوربازویش سنگ میگرفت. افراد انگشت شماری هم بودند که سنگ مخصوصی داشتند و کسی جز خودشان نمیتوانست آن س
استاد سید محمّدمهدی میرباقری:

«قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل(سلام ‌الله علیه)، سرآمد همه کسانی بودند که از روی بصیرت و درایت به امام حسین(علیه السلام) پیوستند.
اگر همه مقاتل را بگردید، یک‌جا نمی‌یابید که مورخان نقل کرده‌اند که حضرت پیشنهادی به امام(علیه السلام) داده باشند که مثلاً بروید یا نروید! جنگ کنید یا نکنید! زن و بچه با خودتان ببرید یا نبرید! 
کاملاً می‌دانند که سیّدالشّهدا(علیه السلام) موعظه لازم ندارند و اگر انسان می‌خواهد بهره ب
✨﷽✨
✅حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی :
✍یک یادگاری به ما داد: اقامه که میگویی قبل
از گفتن الله اکبر یک سلام به امام حسین(ع)بده
که نمازت عالی می شود...
در گرفتاری ها توصیه می کرد به حضرت نرجس‌
خاتون(س) متوسل شوید ایشان مادر ولیّ زمان
ما هستند به فرزندشان می گویند: پسرم، این
شخص به من متوسل شد خواسته‌اش را بده.
هزار صلوات یا یک ختم قرآن نذر ایشان کن
تا گرفتاریت برطرف شود.
مکرر نقل می کرد: شخصی خدمت آقای اراکی
(ره)رسید عرض کرد: آقا مرا موعظه کنید.
آقای
اوهنوز زیبا بود
رنگ آسفالت خیابان تغییر  کرده بود وسفید شده بود.بارش  برف همچنان ادامه داشت.یقه پالتوی پشمی اش را بالاتر آورد ودور صورتش پوشاند.سوزش سرما روی انگشانش تأثیر گذاشته بود، چنانچه احساس می کرد هر لحظه ممکن است انگشانش قطع بشوند.چاره ای نبود باید در خانه ای را می زد.نگاهی به دوطرف خیابان انداخت.در این صبح سرد زمستانی خانه ها گویی جسدهای مرده ای بودند که ته مانده روحشان در حال حلول بود.هنوز هم کمی توان داشت. باید راه می رفت.شاید کسی
اوهنوز زیبا بود
رنگ آسفالت خیابان تغییر  کرده بود وسفید شده بود.بارش  برف همچنان ادامه داشت.یقه پالتوی پشمی اش را بالاتر آورد ودور صورتش پوشاند.سوزش سرما روی انگشانش تأثیر گذاشته بود، چنانچه احساس می کرد هر لحظه ممکن است انگشانش قطع بشوند.چاره ای نبود باید در خانه ای را می زد.نگاهی به دوطرف خیابان انداخت.در این صبح سرد زمستانی خانه ها گویی جسدهای مرده ای بودند که ته مانده روحشان در حال حلول بود.هنوز هم کمی توان داشت. باید راه می رفت.شاید کسی
امیرالمؤمنین (ع):
«خدا پیامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود که مردم در حیرت و سرگردانى بودند، در فتنه‌ها به سر مى‌بُردند، هوى‌وهوس بر آنها چیره شده، و خودبزرگ‌بینى و تکبّر به لغزش‌هاى فراوان‌شان کشانده بود، و نادانی‌هاى جاهلیت پَست و خوارشان کرده، و در امور زندگى حیران و سرگردان بودند، و بلاى جهل و نادانى دامنگیرشان بود. پس پیامبر (ص) در نصیحت و خیرخواهى نهایت تلاش را کرد، و آنان را به راه راست راهنمایى، و  مردم را به حکمت و موعظه نیکو دعو
خاطرات مدیومها
سفارش یک روح عالیمقام
فرامرز ملاحسین طهرانی
این
بار می خواهم از تجربه خودم در کتابتی که هفته قبل داشتم برایتان مطلبی را
قلمی کنم. هفته گذشته مطابق هر سه شنبه اقدام به کتابت با روح حامی خود
کردم و از آنجا که من سالهاست مشغول گرفتن پیام از این نیروهای مقدس نامریی
هستم طبق سنوات گذشته منتظر بودم تا این روح عالیمقام به موعظه ها و پیام
های معنوی به وسیله قلم در دست من مطالبی را بر روی کاغذ بنگارد. این را هم
متذکر شوم که روز قبل از
 
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می بخشد. پیامبر خاتم نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می ورزید. افزون براین، بعضی از روایات نشان می دهد معصومان(علیهم السلام)درکجا ودر پی چه مسایلی شاد می شدند و برای شاد و بودن چه برنامه هایی ارائه می کردند.
پیامبر اکرم(ص)با یارانش مزاح می کرد، اجازه می داد یاران باوی مزاح کنند و گاه به شوخی یاران با یکدیگر، گوش می سپرد وتبسم می فرمود. او هرگز
سر آغاز
قرآن معجزه است چون  فرمود: " ذلک الکتاب لا ریب فیه "؛ قرآن معجزه است چون بشارت داد:  " هدی للمتقین "؛ قرآن معجزه است چون چنین تعریف شده:  " لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنزیل من الحکیم الحمید "؛ قرآن معجزه است چون امید وار کرد که:  " و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمه للمومنین".
آری قرآن معجزه است چون نور است، هدایت است، شفاست، شکی در او نیست، رحمت  است، حق است و باطل در او راه ندارد.
اعجاز قزآن نه به این است که پر از فصاحت و بلاغت
                                                            ربنا استمتع بعضا ببعض وبلغنا اجلنا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مقررات نماز جمعه :
 
1. این نماز دو رکعت است که دو تا قنوت دارد قنوت اول قبل ار رکوع رکعت اول و قنون دوم بعد از رکوع
رکعت دوم است . دارای دو خطبه هم هست که توسط پیش نماز قرائت می شود
 
2.مستحب است در موقع بیان خطبه ها نماز گزار سکوت کند
 
3.در نمازرکعت اول بعد از حمد سوره جمعه و در رکعت دوم سوره منافقون خوانده می شود
 
4.مستحب
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 30}
 
برهان لزوم ضمانت اجرایی در قانون الهی (بخش دوم)
 
رکن دوم، ضمانت اجرایی قوانین و احکام الهی که شایسته است بدون دخل و تصرف همواره اجرا گردد. این ضامن اجرایی یعنی همان زمامدار جامعه که نوع الهی آن، انبیاء و پس از آنان امامان هستند که می‌توانند ولی امر و رهبری شایسته و بایسته برای انجام صحیح قوانین الهی باشند.
ناگفته پیداست کسانی میتوانند ضامن اجرای قوانین الهی و رهبر خوبی برای انجام صحیح آن باشند که در مرح
اوهنوز زیبا بود
رنگ آسفالت خیابان تغییر  کرده بود وسفید شده بود.بارش  برف همچنان ادامه داشت.یقه پالتوی پشمی اش را بالاتر آورد ودور صورتش پوشاند.سوزش سرما روی انگشانش تأثیر گذاشته بود، چنانچه احساس می کرد هر لحظه ممکن است انگشانش قطع بشوند.چاره ای نبود باید در خانه ای را می زد.نگاهی به دوطرف خیابان انداخت.در این صبح سرد زمستانی خانه ها گویی جسدهای مرده ای بودند که ته مانده روحشان در حال حلول بود.هنوز هم کمی توان داشت. باید راه می رفت.شاید کسی
دیگه از اومدن و رفتن ها  نه خوشحال میشم و نه ناراحت....
این رو وقتی فهمیدم که پسرک گلدون جهیزیه م رو شکست اما بدون این که اخم بیاد تو صورتم سطل آشغال رو گذاشتم جلوش و گفتم با احتیاط جمعشون کن تا من نماز بخونم...
این رو وقتی فهمیدم که دم عید باید سی ملیون دیه می دادیم واسه بی احتیاطیه یه نفر دیگه و اصلا هیچ حس ناراحتی یا غم یا حتی انزجار از اون طرف توی من به وجود نیومد...
یا وقتی  فهمیدم که چهارتایی یه انگشتر برای مادرم خریدیم و مامانم انگشترش رو گم ک
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بخش سوم حضرت مریم صلواته الله علیه-م قدمتا چند نکته باید بیان  شود  حضرت عیسی علیه السلام در حدود هفتاد حواری داشت- که دوازده نفرانهارا انتخاب کرد- که این اراد غالبا بعضی از انها همراه عیسی علیه السلام بوده اند حضرت مسیح علیه السلام جهان بدوقسمت تقسم کرده است ظاهر اینطور گفته میشود یهودی نشین ونجیب نشین-  چنان گفته شده است که اول یهود نشین را موعظه کنید که گویا به بعضی حوارین فرمودند که ماهیگیری را ره
بعضی از این نویسنده های کتاب کودک واقعا در انتخاب موضوع، بی سلیقه اند. 
تازگی یه نفر یه کتاب هدیه داده به علی، که نویسنده داستان یه خرِ بنفش رو روایت می کنه.(من اسمش رو گذاشتم خرخرو!) 
انقدر کتاب سخیفه، که علیِ من که عاشق کتاب و شعره، و یکی از لذت بخش ترین تفریحاتش اینه که من براش کتاب بخونم، اصلا محلِ خر هم به این کتاب نمیذاره :|
داستان اینجوریه که این خرخرو خیلی سروصدا میکنه، مدام در حال آواز خوندنه (به عبارت اُخری عر زدن).
هی همه ی حیوانات مزرع
در زمان حکومت عمر بن خطّاب ، دو نفر زن بر سر کودک شیرخواره اى نزاع واختلاف
کردند؛ و هر یک مدّعى بود که کودک فرزند او است ، بدون آن که دلیلى بر ادّعاى خود
داشته باشند. عمر در قضاوت این مساءله و بیان حکم فرو ماند، که آیا کودک را به
کدام یک از آن دو زن بدهد.به همین جهت از امیرالمؤ منین علىّ علیه السلام در
خواست کرد تا چاره اى بیندیشد و براى رفع مشکل اقدامى نماید. حضرت امیرالمؤ
منین علىّ علیه السلام هر دو زن را دعوت به صبر و سکوت نمود؛ و با موعظه از
قرآن کریم عقول بشر را به سوى به کار بستن هر امرى که استعمال آن فطرى او است و به سوى پیمودن راهى و روشى که به حسب طبع با آن مأنوس است و طبعش آن راه را مى‌شناسد هدایت می‌کند و آن عبارت است از مرتب و منظم کردن آنچه را می‌داند براى به دست آوردن آنچه را که نمی‌داند، آرى عقل بشر مفطور بر چند نوع تفکر است، مفطور بر این است که مقدماتى حقیقى و یقینى را در ذهنش ترتیب دهد، و از ترتیب آنها به نتایجى تصدیقى و واقعى که قبلا نمی‌دانسته برسد، و این همان برهان
1.پرنیان چهارده سال و نه ماهه ی عزیز، ایمیلت به دستم رسید امروز :)
با وجود نگرانی هایی که داشتی ازینکه سوال هایت مسخره باشند، نامه ات را خیلی دوست داشتم :)
آخرش اشک هایم را ول کردم بیایند چون دیدم آدم که اشک شوق را هم نباید سانسور کند.
لینک نامه نویسی به آینده تان: https://www.futureme.org/
 
2. داشتن شخصیت خوب، یک موهبت بزرگ است.
داشتن دوست خوب، یک موهبت فوق العاده‌ست‌.
خود خوبتان، در لحظاتی که تحت تاثیر غم و اندوه، حسادت، عصبانیت و دیگر احساسات خودتان را گ
در این ویدیو با استفاده از احادیث اهل بیت علیهم السلام به نشانه های جهل پرداخته می شود، مثل فراط و تفریط در کارها، تکبر، عدم تأثیر امربه‌معروف و نهی از منکر و موعظه، عجله در کارها و فرصت سوزی، دشمنی کردن با مردم و  نافرمانی خداوند.و در نهایت به این نتیجه می رسیم که جاهل بودن به بی سوادی نیست و چه بسیار باسوادهایی که این نشانه‌ها را دارند و اگر کسی پروفسور، دکتر، مهندس حتی آیت‌الله باشد و این نشانه‌ها را داشته باشد جاهل است و چه بسیار بی سوا
 
به من اطلاع داده شد که برخی، در زندانِ درجه داران شرابخواری می کند . در این زندان و زندان قبلی دیدم که کسانی «بنگ» را به عنوان مواد مخدر استعمال می کنند؛ زندانیان می چرخند و بنگ می کشند و در حالتی شبیه به اغما، هذیان می گویند.
 
یک جوان سالم وقتی وارد این زندان ها می شد، به ناچار فاسد می گردید چون بیشتر به یک گنداب متعفن شبیه بود و هر کس - به جز کسانی که خدا به آنها رحم کرده باشد - در آن می افتاد، به گند و فساد آن دچار می شد. تازه اینجا به عنوان زند
امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه):ای شیعه ما! هدف وقصدخویش رانسبت به محبت ودوستی ما بر مبنای عمل وسنت واجرای احکام الهی قراردهید.پس همانا که موعظه ها وسفارشات لازم رانموده ام وخداوندمتعال نسبت به همه ی ماوشماگواه میباشد.
امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه):ای شیعه ما! پس شماهم ازخدا بترسیدوتسلیم ماشویدوکارها رابه ما واگذارید, زیرا برماست که شماراسیراب ازچشمه بیرون آوریم همچنانکه ماشمارابه سرچشمه بردیم. آنچه برشماپوشیده است برای اطلاع ازآن اصر
خب البته توصیه و موعظه و حتی پیشنهاد برای زیارت بامعرفت امام رضا، کار هر کس نیست. من هم نه درس‌خوانده‌ام و نه حتی مهارت دینی دارم در این مورد و این است که نمی‌توانم حرفی درباره‌ی نحوه‌ی زیارت همراه بامعرفت امام رضا بزنم؛ این از این.پس حرفم از گفتن مقدمه‌ی بالا چیست؟ راستش قصد کردم از تجربه‌های معمول که هرکدام ما در زیارت امام رضا داریم کمی بنویسم. اینکه می‌گویم از تجربه‌های مختلف هم لزوماً به این معنی است که من خیلی آدم جهان‌دیده و بات
دیروز بود .خوابیده بودم .به ماندگاری احساساتم نگاه کردم .هیچ کدام ماندگار تر از این یکی نبود .نگاه کردم به خودم .لرزیدم از ترسِ اینکه دوباره کاری کنم که وجودم طرد شوم .دلم قرص شد که نمی کنم اینکار را دیگر .به ماندگاری این احساس نگاه کردم .به ابعادش فکر کردم .به اینکه چرا مانده بی آنکه حرفی بزنم ؟
ناگهان تک تک سلول های تنم به ارتعاش درآمد .آنچه را فهمیدم که نمی دانستم .که "دوست دارم" و نمی خواهم بازگویش کنم ،نمی خواهم تصاحب کنم ،نمی خوام ردی بر قلب
یک. پیرو چند پست قبل که در مورد "سفیر عقیق" نوشتم، انگشترم حاضر شد:
اولین بار که دست کردم فقط یه منبر می خواستم که برم بالاش و بقیه رو موعظه کنم((: فکر کنم درست می گفتن من اهل دست کردن این مدل انگشترا نیستم چون وقتی دست کردم احساس کردم به دستم نمیاد و دیگه ذوق اولو براش نداشتم ولی الان یه هفته ست که فعلا دارم دست می کنم، تا بعدا چی پیش بیاد..
دو. تو هفته ای که گذشت آزمون عملی شیرینی پزی هم دادم و اینا نتیجه آزمونمه:

البته هنوز نمره ی نهایی نیومده تا
مراحل راه اندازی فست فود چه‌طور می باشد؟؟؟گروه فوق تخصصی سرآشپزان برتر در مسئله تجهیز و فعال سازی فست فود اینجا در کنار شما است تا به شما مشورت و موعظه جهت فعال‌سازی فست فود و فرآیند رسمی آن از صفر تا صد بدهد .داخل شدن به بازار خوراک یک تصمیم زیاد معضل برانگیز است به دلیل آنکه بخش اعظمی از فست فود ها در یکسال نخستین باخت خورده اند . این‌که چطور چیز هایی که در ذهن دارید به حقیقت تبدیل می‌شوند نیاز به بررسی و تحقیق و طرح ریزی داراست . از‌آنجا
والا من امشب دنبال #نذری نبودم. رفتم عکس‌های خواهرم را بگیرم که دیدم اذان دادند. می‌دونستم اون اطراف یه مسجد هست. گفتم یه سواستفاده‌ای کنم و برم نماز جماعت بخونم. نماز را خوندیم و حاج آقا رفت روی منبر، گفتم تو که اوضاعت خرابه، بشین یه خرده موعظه بشنو شاید آدم شدی. منبر که تموم شد، وضه‌خون اومد و روضه‌ی حضرت قاسم را شروع کرد، نتونستم دل بکنم و نشستم. بعد سینه‌زنی شروع شد. گفتم فلان فلان شده چهارتا سینه هم برای امام حسین بزن، خیر سرت سید حسین
 
 
نقد رمان عشق در برابر عشق : القاء فرهنگ سخیف عرب جاهلی به عرب مسلمان
 
نقد رمان عشق در برابر عشق نوشته ی امید کوره ­چی عشق در برابر عشق کتابی است از نشر کتابستان.شاید اولین انتشاراتی که اولین رمان را راجع به امام حسن (علیه السلام) به رشته تحریر در می­ آورد و این مورد تقدیر است. اما خیلی بعید است که چندین اشتباه تاریخی داستانی شخصیتی در آن دیده شود.
شروع کتاب جذابیت خوبی دارد اما متحیرم که چرا نویسنده بسیار سعی داشته تا القاء کند عرب ۵۰ سال م
هوالجمیل
در سوگ مرد خدا، مرحوم کربلایی کرامت حسینی
مرگ، حق است و خلایق همگی می میرندزندگی را پس از این نشئه ز سر می گیرندای خوشا آنکه سبکبال و سبکبار رَوَدفارغ از هر دو جهان، تا بر دلدار رَوَدبعد مرگش همه از خوبی او یاد کنندروح او را به مناجات و دعا شاد کنندآنچه در مرگ عزیز دل ما رفت این بودداغ جانسوز کرامت به همه سنگین بودنابهنگام پرید از قفس فرش به عرشداد ترجیح، مثال شهدا، عرش به فرشاو به دنیای دنی جز به دمی وصل نبوددَم او نیز بجز ذکر اباال
 
 
فیلمی در ژانر کمدی، درام به کارگردانی پیتر فارلی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم تور ۱۹۶۰ پیانیست کلاسیک و جاز آمریکایی-جامائیکایی، دان شرلی (ماهرشالا علی) به همراه بانسری اهل نیویورک به نام تونی لیپ (ویگو مورتنسن)، که راننده و محافظ او بود را در جنوب آمریکا به تصویر می‌کشد. نمایش جهانی فیلم با پخش آن در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز شد که فیلم را برنده جایزه انتخاب مردم کرد. فیلم در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ در آمریکا ت
 
"رسولان به خداوند گفتند: ((ایمان ما را بیفزا!)) خداوند پاسخ داد: ((اگر ایمانی به کوچکی دانه خردل داشته باشید، می توانید به این درخت توت بگویید از ریشه برآمده در دریا کاشته شود، از شما فرمان خواهد برد.))"
 
انجیل لوقا، باب 17، آیات 6 و 5
 
انجیل لوقا یکی از اناجیل چهارگانه عهد جدید می باشد. انجیل لوقا بر این موضوع تاکید می کند که عیسی پسر خدا است.
باب 17 با عنوان "بخشایش، ایمان و وظیفه" از توصیه ای که عیسی مسیح با رسولان پیرامون بخشش فراوان سخن می گوید.
چگونه اسلام آغاز شد؟اسلام یک باورداشت توحیدی است که محور اعتقاد به یک خدای واحد است. در همین امتداد ، با ردیابی تاریخ خود به مردسالار ابراهیم و در نهایت با اولین پیامبر ، آدم ، بعضی از عقاید را با یهودیت و مسیحیت در میانی می گذارد. کل انبیا موعظه می کردند همان پیام جهانی اعتقاد به یک خدا و مهربانی به بشریت. آخرین تن در زنجیره پیامبران ، به گفته مسلمانان ، محمد بود. محمد در حدود سنه 570 بعد از زادروز در مکه ، عربستان سعودی متولد شد. او پیش درآمد به
اگه علاقمند به خواندن داستان های زیبا با ساختار حرفه ای و هنرمندانه هستید، خواندن سوره طه رو از دست ندید...
خداوند در این سوره، اوج زیباییِ یک روایت رو به تصویر کشیده...روایتی که برای یه مخاطب مبتدی هم جذابه... روایت زندگی حضرت موسی (علیه السلام)
من هروقت این سوره رو میخونم، از تصویرسازی های فوق العاده ش به وجد میام. مثلا تصور کنید صحنه ی داستان، درمورد صحبت های خداوند با حضرت موسی و حضرت هارونه، ناگهان صحنه عوض میشه و میره تو کاخ فرعون! و انقدر
سرو های موعظه آنلاین غذای چیلیوری و ریحون که هر دو فعالیت خویشتن را تقریبا به طور همزمان و از سال ۹۴ آغاز کرده بودند، امروز خلال نشستی خبری اعلام کردند که باهم ادغام شدند.چیلیوری و ریحون از آغاز رقیب محسوب می شدند و به خشکی امدن سر گرفتن رله دوم برترین سرویس غذای آنلاین در تلاش بودند؛ تا اینکه درنهایت تصمیم گرفتند کارمایه خویشتن را معطوف یک دست خط کرده و در کنار یکدیگر به حیات دنباله دهند.کنفرانس خبری این ادغام امروز با حضور مدیران عامل هلد
جزوه تفسیر موضوعی قران کریم
جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.
جزوه تفسیر موضوعی قران کریم

جزوه تفسیر موضوعی قران کریم: درس تفسیر موضوعی قران کریم یکی از دروس عمومی دوره کارشناسی در اکثر دانشگاه های ایران است دانلود رایگان خلاصه دروس و جزوات درس تفسیر قرآن کریم (آیات برگزیده) :شامل 2 جزوه. روش تدریس مفاهیم و قرائت قرآن دانلود کتاب و خلاصه درس تفسیر موضوعی قرآن دانشگاه پیام نور در این پست وب سایت کلبه دانش ما برای شما دانشج
رسول اکرم (ص) ضمن بیان آن وضعیت، خطرات ناشی از آن را گوشزد نموده و امت اسلامی را نسبت به فرو رفتن در این منجلاب هشدار داده است و ضروری ست زنان در عصر غیبت گوش جان به این موعظه گرانقدر سپرده و همچون دیدبانی بصیر و آگاه و به عنوان فرهنگ سازان جامعه، با آگاهی نسبت به خطرات، خود و جامعه را از این مرداب وحشتناک برهانند.
زن اگر در جایگاه واقعی خود در عالم هستی قرار گیرد، موجودی است نجات دهنده و حیات بخش. در غیر این صورت تبدیل به موجودی می‌گردد که یک ج
بسم الله الرحمن الرحیم
دلنوشته(6)
 ملک الموت مکلف است نوبت هرکس برسد معطل نمی کند
او  تعیین نمی کند نوبت مشخص است
اجل دیگران با صدای بلندموعظه می کند خبر از مرگ می دهد که صاحب آن غافل است
 این یک موعظه است وقت تو تمام شده پرونده بسته شده وقت رفتن است بخواهیم و نخواهیم بایددل  بکنی
دلت را با خودت ببر خاطرجمع برو دلواپس نباش فقط بدان آنچه از پیش فرستادی کارساز است آنچه مانده وضعش معلوم است
مانده از آن تو نیست از دیگران است
احساس می کنم وظیفه دارم اینجا از تک تک دوستانی که لطف می کنن و برام کامنت میذارن تشکر کنم 
آره 
امشب که مهمونی رفتم خونه خواهرم و اون کاملا از روی احساس وظیفه دوبار اومد کنارم که بار اول رو ازش خواستم بیاد و دقیقا یک دقیقه بعد به بهانه شطرنج‌ آوردن بلند شد و دیگه نیومد 
و بار دوم وقتی متوجه شد تنها تو اتاقم اومد و دقیقا سی ثانیه نشست و پرسید چرا اینجایی؟ بیا شطرنج نگاه کن و اینا و تا اومدم دهن باز کنم مامان مخالفه بلند شد (خواهر کوچیکه با فاطمه
غربی ها اقلیتی هستند که در صددند افکار خود را بر مردم جهان تحمیل کنند. بشر در طور تاریخ با راهنمایی های پیامبران اولیه، یهود، مسیحیت و اسلام : و فیلسوفان و عارفان و انسان های با تجربه به چارچوبها و اصول صحیحی رسید که غرب در تلاش است همه آن ها از بین ببرد و بشریت را به توحش برگرداند. انسان قرنها طول کشید تا فهمید و باور کرد که باید خانواده داشته باشد و پدرش معلوم باشد. باید پدر نسبت به فرزندان مسئولیت داشته باشد. باید مرد نسبت به همسر خود مسئول ب
بعدها، اگر اجل مهلت داد خواهم گفت برایشان از این سال و روزهایش. که چه سخت بود و پرالتهاب. پر از شکنجه و عذاب، پر از مصیبت و بلا. مدام دروغ می‌گفتند. مدام چیزی برای مخفی کردن و پنهان نگه داشتن داشتند. اشک می‌زیختیم و نفرین می‌کردیم و آه می‌کشیدیم. مدام جان می‌کندیم که زنده بمانیم. بلا بود که از زمین می‌رویید و از آسمان می‌بارید. سیل می‌کشت. زلزله می‌کشت. موشک می‌کشت. گلوله می‌کشت. مرض می‌کشت. همه چیز در عهدی نانوشته کمر بسته بودند به نابود
85-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها صفات ثمان من صفات الجلال<
وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ الْأَوَّلُ لَا شَیْ‏ءَ قَبْلَهُ وَ الْآخِرُ لَا غَایَةَ لَهُ لَا تَقَعُ الْأَوْهَامُ لَهُ عَلَی صِفَةٍ وَ لَا تُعْقَدُ الْقُلُوبُ مِنْهُ عَلَی کَیْفِیَّةٍ وَ لَا تَنَالُهُ التَّجْزِئَةُ وَ التَّبْعِیضُ وَ لَا تُحِیطُ بِهِ الْأَبْصَارُ وَ الْقُلُوبُ.
>و منها :< فَاتَّعِظُوا عِبَادَ اللَّهِ بِالْ
قصه های خوب برگزیده از قرآن برای بچه های خوب: مجموعه ای از داستان های قرآنی
 
قصه های خوب برگزیده از قرآن برای بچه های خوبنویسنده: مهدی آذریزدیانتشارات: نشر امیرکبیر
معرفی:
این کتاب، کتابی جذاب و دلنشین است که شما را مجذوب خود می کند و مهارت ها و چیزهای بزرگی به شما می آموزد. جلد پنجم از کتاب قصه های خوب آن قدر شیرین است که شما دلتان نمی خواهد لحظه ای آن را زمین بگذارید.
خلاصه:
این کتاب مجموعه ای از داستان های معروف قرآن است که به نثر روان درآمده
"  
1. مفهوم شناسی قرآن
 قرآن در اصل مصدر است و به معنی خواندن، چنان چه در برخی آیات نیز مراد خواندن است مانند: " ان علینا جمعه و قرانه.  واذا قراناه فاتبع قرانه: جمه کردن و خواندن قرآن بر عهده ماست. پس هر گاه آن را خواندیم از خوانن آن پیروی کن  " [1]
سپس لفظ قرآن از سوی خداوند تبارک و تعالی برای کتاب اسمانی که بر رسول گرامی اسلام – صلی الله علیه و اله و سلم – علم شده به اعتبار این که قرآن خواندنی است و بایستی  آن را خواند و در معانی  و معارف والای آ
 
با تبریک ولادت با سعادت امام سجاد علیه السلام
 
صحیفه سجادیه دعاهای نقل شده از امام سجاد علیه السلام است که توسط امام باقر علیه السلام و برادرش حضرت زید نوشته شده است و آنچه الان در دسترس است شامل 54 دعا از ادعیه آن حضرت می باشد که گاهی نیز برخی ادعیه مانند دعاهای ایام هفته و مناجات خمسه عشر به عنوان ملحقات در برخی چاپ ها به آن اضافه می شود.
 
ابن شهر آشوب در معالم العلماء آن را به «زبور آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)» و «انجیل اهل بیت علیهم
زندگی ما چه نوع زندگی باید
باشد؟ جایش کجاست و هدفش چیست؟ ما یک مشت افراد خارج از جامعه هستیم، چون که روسیه
جامعه نیست. ما نه زندگی سیاسی داریم، نه دینی، نه علمی، و نه ادبی. ملال و بی
حالی و نامرادی و تلاش بیهوده – این است زندگی ما... چین کشور نفرت انگیزی است، ولی نفرت
انگیزتر از آن کشوری است که همه جور مواد برای زندگی دارد اما مثل یک بچه زهوار در
رفته سراپایش را گچ گرفته اند.
... چون ما می فهمیم که برای
ما در زندگی واقعی زندگی وجود ندارد، و چون ماهی
اون پست غر زدنه؟ آهان، ایناهاش.
جریان اینه که تو ماشینیم، داریم می‌ریم نکمک. من خوابیدم. بیدار می‌شم اما چشمام هنوز بسته‌ن، و می‌شنوم که مامان و بابام دارن حرف می‌زنن. دقیق نمی‌دونم چیه جریان حرفاشون چون از اول گوش ندادم، اما از محتواش می‌فهمم که انگار یکی از دوستای مامانم، درمورد نوع پوشش من به مامانم گیر داده!
وقتی رسیدیم نکمک می‌رم چتای تلگرام مامانم با اون آدم رو می‌خونم. (ببخشید مامان) به مامان گفته که آره، برای من سوال شده بود که چ
  
اصرار پشت اصرار که آقای بهشتی باید بیاید و جمع ما را موعظه و نصیحت کند.
جلسه اول رفت  و گفت : نماز را اول وقت بخوانید . یک سال که عمل کردند ،
جلسه دوم رفت و گفت : برای خدا کارتان را خالص کنید ،
جلسه سومی تشکیل نشد،
 چون خالص شد و رفت.
 
 
کتاب : صد دقیقه تا بهشت
بهلول، یکی از عقلای مجانین سدهٔ دوم هجری و معاصر هارون‌الرشید بود. هارون و خلفای دیگر از بهلول موعظه می‌طلبیدند. بهلول را از شاگردان امام کاظم (ع) دانسته‌اند. زمانی که بهلول از سوی هارون‌الرشید در معرض خطر قرار گرفت خود را به جنون زد.
گویند روزگاری کار بر ایرانیان دشوار افتاده بود، و آن دشواری دندان طمع عثمانی را تیز کرده و سلطان عثمانی به طمع جهانگشایی چشم بر دشواری‌های ایرانیان دوخته بود. پس ایلچی فرستاد که همان سفیر است، تا ایرانیان را
مقاله ها در موضوع سئو موتور کاوش
سئو سایت
در تحت به برخی از مقاله‌ها در قضیه سئو موتور کاوش اشاره شده‌است:
 
پژوهشی در استراتژی های سئو موتور کاوش برای توسعه و گسترش وبسایت های وسیع
در‌این پژوهش محقق اعتقاد دارد که زمانی که پیاده سازی تارنما به آخر میرسد مشکلی که خیلی از شرکتهای با آن مواجه میباشند این موضوع میباشد که نمی دانند که چه طور تارنما خویش را در وب نام گذاری کند که شایسته ترین طرز برای معرفی تارنما بهنیه سازی موتور کاوش میباشد. در
دکتر مجید دادرس خالدی از فرهیختگان ، شهر خالدآباد یکی از چهره های دانشگاهی خوش فکر با برنامه و موجه شهر خالدآباد بود که متاسفانه از گردونه ی رقابت انتخاباتی خارج گردید ، قطعا اگر این جوان فرهیخته و اندیشمند با برنامه های مدونی که تدارک دیده بود از دور رقابت خارج نمی شد می توانست منشا اثرات خیر فراوانی در سطح حوزه ی انتخابیه گردد ، افسوس و صد افسوس .علی ایحالان شاءالله که تصمیمات مسئولین ذیربط در این باب خیر است و در اتفاق حادث شده  حکمتی مست
رمان زن قراردادی
دانلود رمان زن قراردادی اثر مهری رحمانی با فرمت های pdf ، اندروید، آیفون و جاوا با ویرایش جدید و لینک مستقیم
داستان رمان در اصل با همین عنوان توسط نویسنده خارجی لین گراهام نوشته شده است که به همین اسم هم توسط مهری رحمانی با مضمون متفاوت به تحریر درامده هر دو حکایت با فرمت پی دی اف هستند که نسخه اندرویدی که برای دانلود قرار داده ایم رمان خارجی هست که در سایت های مشابه برای فروش گذاشته شده اند و نسخه فعلی آنها کامل نیست ...
خلاصه
از رافعی نقل شده که گفت: 
مرا پسر عمویی بود به نام حسن بن عبدالله، که مردی زاهد و از عابدترینِ مردمِ روزگارش بود. و گاهی سلطان از او دیدار می کرد و چه بسا [پیش می آمد که] با گفتاری درشت با سلطان برخورد و او را موعظه و امر به معروف می کرد. سلطان نیز به خاطر صلاحیتِ او گفتارش را تحمل می کرد و می پذیرفت. 
پیوسته حالِ پسر عمویم چنین بود تا اینکه روزی حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) وارد مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله) شد و او را دید و نزدیکش رفته و فر
175-  من خطبة له (علیه السلام)> فی الموعظة و بیان قرباه من رسول اللّه <أَیُّهَا النَّاسُ غَیْرُ الْمَغْفُولِ عَنْهُمْ وَ التَّارِکُونَ الْمَأْخُوذُ مِنْهُمْ مَا لِی أَرَاکُمْ عَنِ اللَّهِ ذَاهِبِینَ وَ إِلَی غَیْرِهِ رَاغِبِینَ کَأَنَّکُمْ نَعَمٌ أَرَاحَ بِهَا سَائِمٌ إِلَی مَرْعًی وَبِیٍّ وَ مَشْرَبٍ دَوِیٍّ وَ إِنَّمَا هِیَ کَالْمَعْلُوفَةِ لِلْمُدَی لَا تَعْرِفُ مَا ذَا یُرَادُ بِهَا إِذَا أُحْسِنَ إِلَیْهَا تَحْسَبُ یَوْم
رمان زن قراردادی
دانلود رمان زن قراردادی اثر مهری رحمانی با فرمت های pdf ، اندروید، آیفون و جاوا با ویرایش جدید و لینک مستقیم
داستان رمان در اصل با همین عنوان توسط نویسنده خارجی لین گراهام نوشته شده است که به همین اسم هم توسط مهری رحمانی با مضمون متفاوت به تحریر درامده هر دو حکایت با فرمت پی دی اف هستند که نسخه اندرویدی که برای دانلود قرار داده ایم رمان خارجی هست که در سایت های مشابه برای فروش گذاشته شده اند و نسخه فعلی آنها کامل نیست ...
خلاصه
مقدمه
قال الله الحکیم : (ان الذین یوذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدینا و
الاخره : آنانکه خدا و رسول را به مخالفت آزار و اذیت می‌کنند خدا آنها را
در دنیا و آخرت لعن کرده است .[۱۰۶]
قال رسول الله صلی الله علیه و آله : (لا یحل للمسلم اءن یشیر الی
اءخیه بنظره تؤ ذیه : برای مسلمان روا نیست ، به برادر مؤ من نوعی نگاه کند
که موجب اذیت او شود[۱۰۷]
شرح کوتاه :
از آنجایی که خلائق عیال حق هستند و سر آمد آنها اهل ایمان است ، کسی که برای خلائق سودمند باشد ن
 درآمد؛ پرونده تبلیغ رمضان
علی مهدوی (سردبیر) ایام تبلیغی بهترین فرصت برای ارتباط روحانیت با اقشار مختلف جامعه است. دغدغه جدی هر مبلغی این است که سؤال اصلی مخاطبینش چیست؟ چه موضوعی گره‌های ذهنی مخاطب را باز می‌کند و بیشترین بهره‌برداری از منبر و تبلیغ را در اختیار وی قرار می‌دهد؟ پرداختن به چه موضوعی، روحیه دین‌داری مردم را تقویت و امید و باورشان را مستحکم می‌کند؟ اینجاست که نوبت به اهم و مهم کردن معضلات دینی و فرهنگی مردم می‌رسد. بر
تقویم شیعه
۱ ذی الحجه
۱- عزل ابو بکر از تبلیغ سوره برائت
در این روز در سال نهم هجرت، ابو بکر از تبلیغ سوره برائت عزل شد. سپس پیامبر صلی الله علیه و آله امیر المومنین علیه السلام را روانه فرمود که آیات برائت را از ابو بکر بگیرد و خود بر اهل مکه قرائت فرماید. آغاز ماجرا این بود که در سال ۹ هجری قمری پیامبر صلی الله علیه و آله ابو بکر را به مکه فرستاد تا آیات اوایل سوره برائت را بر کفار بخواند. پس از رفتن او جبرئیل نازل شد: یا رسول الله، ادای این امر ب
تقویم شیعه
بیست و چهارم رجب
۱- فتح خیبر به دست امیر المومنین علیه السلام
در این روز در سال هفتم هجری قمری در جنگ خیبر مرحب به دست امیر المومنین علیه السلام کشته شد و قلعه خیبر به دست آن حضرت فتح گردید. و در بحار الانوار ۲۷ رجب روز فتح خیبر ذکر شده است. چون پیامبر صلی الله علیه و آله به جنگ خیبریان رفت و قلعه قموص را محاصره کرد، ابتدا پرچم را برای مبارزه با آنان به ابو بکر دادند. ابو بکر با لشکری رفت، ولی چون نظر به پهلوانان آنان نمود فرار کرد و لش
تقویم شیعه
بیست و چهارم رجب
۱- فتح خیبر به دست امیر المومنین علیه السلام
در این روز در سال هفتم هجری قمری در جنگ خیبر مرحب به دست امیر المومنین علیه السلام کشته شد و قلعه خیبر به دست آن حضرت فتح گردید. و در بحار الانوار ۲۷ رجب روز فتح خیبر ذکر شده است. چون پیامبر صلی الله علیه و آله به جنگ خیبریان رفت و قلعه قموص را محاصره کرد، ابتدا پرچم را برای مبارزه با آنان به ابو بکر دادند. ابو بکر با لشکری رفت، ولی چون نظر به پهلوانان آنان نمود فرار کرد و لش
سیدالشهداء در حج به یارانشان می‌فرمایند که بروید و همه‌ی کسانی را که می‌شناسید، از بزرگان، مفسران قرآن، علما، اصحاب پیامبر، آدم‌های نخبه، روشنفکران و هرکسی که جامعه به آنها توجه دارد الان در مراسم حج و در مکه است، همه را فرا بخوانید. من سخنان مهمی با آنان دارم. گروهی نزدیک به نهصد نفر از بزرگانی را که به مراسم حج آمده بودند، جمع کردند. بیش از دویست تن از اصحاب درجه یک پیغمبر (ص) در آن جمع بودند و عده‌ای نیز از تابعین، همان نسل دوم و سوم که پ
سیدالشهداء در حج به یارانشان می‌فرمایند که بروید و همه‌ی کسانی را که می‌شناسید، از بزرگان، مفسران قرآن، علما، اصحاب پیامبر، آدم‌های نخبه، روشنفکران و هرکسی که جامعه به آنها توجه دارد الان در مراسم حج و در مکه است، همه را فرا بخوانید. من سخنان مهمی با آنان دارم. گروهی نزدیک به نهصد نفر از بزرگانی را که به مراسم حج آمده بودند، جمع کردند. بیش از دویست تن از اصحاب درجه یک پیغمبر (ص) در آن جمع بودند و عده‌ای نیز از تابعین، همان نسل دوم و سوم که پ
سیدالشهداء در حج به یارانشان می‌فرمایند که بروید و همه‌ی کسانی را که می‌شناسید، از بزرگان، مفسران قرآن، علما، اصحاب پیامبر، آدم‌های نخبه، روشنفکران و هرکسی که جامعه به آنها توجه دارد الان در مراسم حج و در مکه است، همه را فرا بخوانید. من سخنان مهمی با آنان دارم. گروهی نزدیک به نهصد نفر از بزرگانی را که به مراسم حج آمده بودند، جمع کردند. بیش از دویست تن از اصحاب درجه یک پیغمبر (ص) در آن جمع بودند و عده‌ای نیز از تابعین، همان نسل دوم و سوم که پ
ولادت حضرت عیسی
 
حضرت عیسی بن مریم(ع) پیامبر بزرگ الهی و اولوالعزم، در روز 25 دسامبر سال اول میلادی، 622 سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد. با این حال تاریخ تولد حضرت عیسی(ع) دقیق نیست و در قرن ششم قبل از هجرت، روز 25 دسامبر به عنوان عید میلاد مسیح(ع) برگزیده شد، درصورتی که تاریخ‏نویسان، معتقدند تولد ایشان 4 یا 6 سال قبل از آن بوده است. حضرت عیسی(ع) به فرمان خداوند، به گونه‏ای اعجازآمیز از مادری باکر
اولاً خداوند در آیه 124 سوره بقره می فرمایید:
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۖ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قر
✅ از مهم‌ترین سرفصل‌های
مکتب امام، "قیام لِلّه" است که از عمده نقدهای حضرت امام به جریانات سیاسی
گرفته تا هویت اصلی شکل دهنده مبارزات خودشان و... همه ذیل آن بحث می‌شود.

 ✅ یکی از پرسش‌هایی که ذیل این عنوان مطرح می‌شود اینکه: «برای قیام
لِلّه چه لوازم مادی نیاز داریم؟»

آنچه مسلم است بنا به آیات
قرآن و جملات حضرت امام برای قیام لِلّه به یک معنا هیچ مقدمه مادی نیاز نیست، به
عنوان مثال در قرآن در مورد قتال و مبارزه مستقیم با کفار که از سخت‌تر
اولاً خداوند در آیه 124 سوره بقره می فرمایید:
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۖ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قر
 کفر یکی از مهم‌ترین عوامل غضب الهی است.
دومین عاملی که سبب خشم الهی می‌شود، دروغ بستن به خدا و دروغ شمردن آیات الهی است.
دروغ بستن به خدا یعنی انکار توحید
دروغ شمردن آیات الهی انکار نبوت است. 
شرک، ظلم است. 
عدل از نظر لغت یعنی هر چیزی را در جای خود نهادن، ظلم هم یعنی چیزی را جای خود قرار ندادن. 
لقمان هم به پسرش موعظه می کرد که شرک ظلم بزرگی است.
آن قدر شرک در زندگی خطرناک است که قابل آمرزش نیست، سایر گناهان را ممکن است خداوند حتی بدون توبه هم
«...ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم،
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب،
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار..»

مشیری، آنوقت که چنین حسی را در کلمات ریخته لابد فکر کرده زیبایی دیدن روزی آفتابی آنقدر زیاد است که به یک ثانیه زنده بودن می‌ارزد. مولانا وقتی سروده "آفتابیش در میان بینی، دل هر ذره‌ای که بشکافی!" از دنیاهای آفتابی پنهان خبر داشته، درست مثل کسی که نقشه‌ی گنجهای زیرِ زمین را بداند، چه موعظه باشند و مشق علم و استادی، چه عاشقی و
رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)
 
«اِنَّکَ مَیِّتٌ وَ اِنَّهُمْ مَیِّتُونَ»[1]رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ پس از آخرین سفر حج و رخداد با شکوه غدیر به مدینه مراجعت فرمود و بر آن حضرت معلوم شد که مرگ و رحلت او نزدیک است، پیوسته در میان اصحاب خطبه می خواند و از آخرین فرصتها برای ارشاد و راهنمائی خلق خدا استفاده می کرد. همواره وصیّت می کرد داخل فتنه های بعد از خود نشوند، دست از راه و روش او برندارند، در دین خدا بدعت نگذارند و در هر شرائط
صبر و بردبارى‏
 
امام نهم‏ علیه ‏السلام در مقابل مصائب و گرفتاریهاى روزگار بسیار شکیبا و بردبار بود. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشامدهاى ناگوار، هیچ‏گاه آشفته و مضطرب نمی‏شد؛ بلکه با اتکال به خداوند متعال به صبر و تحمل روى می‏آورد؛ البته این در صورتى بود که مشکلات به شخص حضرت روى می‏آورد؛ اما درباره اصول اسلامى و حدود الهى کاملاً در مقام دفاع برمی‏آمد و موضع گیریهاى اساسى و حساب شده‏اى به عمل می‏آورد.
آن بزرگوار، صبر بر مصائب را از
با حسرت های زندگیمان چیکار کنیم؟ خیلی از ماها در زندگی کم و بیش حسرت‌ هایی را تجربه می‌کنیم و وقتی به گذشته فکر می‌کنیم در مورد کارها‌ و تصمیم‌های‌مون افسوس می‌خوریم. مثل حسرت‌هایی در مورد شغلمون، رابطه های خانوادگی مربوط به والدین ، فرصت‌های اقتصادیمون، عدم مراقبت درست از بدن، و چیزهای زیادی که وجود دارند و همه‌ی ما در مورد زندگی خود داریم.
بنظر میاد حسرت خوردن در مورد تصمیماتون در طول زندگی، طبیعیه! چون هیچ کس عاری از اشتباه نیست.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها