نتایج جستجو برای عبارت :

کاهش ۱۵ درصدی قیمت زعفران در سال جدید

به گزارش شهر زعفران، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ در آستانه شب عید اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان است.
چرا قیمت زعفران پایین آمد؟
وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و لغو پروازها، قیمت زعفران کاهش یافته است که با استمرار روند توقف صادرات، افت قیمت محصول ادامه خواهد داشت.
ادامه مطلب
به گزارش شهرزعفران، علی حسینی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار هکتار سطح زیرکشت زعفران است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰۰ تن زعفران برداشت شود، گفت: سال گذشته پیش‌بینی می‌کردیم بیش از ۴۵۰تن زعفران تولید شود ولی آماری که وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد حدود ۴۳۰ تن بود.
وی اضافه کرد: آبان ماه فصل برداشت زعفران است و معمولا در این ماه در برخی نقاط بارندگی یا سرما رخ می‌دهد. به همین دلیل سال گذشته بخشی از گل زعفران به دلیل بارندگی از بین رفت و به هم
زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب کاهش چربی و کلسترول خون می گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پیشگیری کننده از بیماریهای قلبی و سرطان، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بیماریهای پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، یرقان، پیش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شکم، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.
زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده می باشد و به عنوان م
مطالعات نشان می‌دهد که زعفران دارای تاثیرات بسیاری بر روحیه‌ و خلق و خوی افراد می باشد که ضد افسردگی بوده و  با تاثیر بر هورمون‌های مغز، موجب کاهش استرس و اضطراب می گردد.
قابل توجه است که در زمان‌های قدیم از زعفران به دلیل خواص آرام بخش، برای بهبود روند خواب نیز از آن استفاده می نمودند. زعفران قدرت یادگیری و حافظه را ارتقا داده و می‌تواند سرعت رشد بیماری آلزایمر و پارکینسون را نیز کاهش دهد.
آیا کیفیت زعفران روی قیمت آن تاثیر دارد؟ قیمت روز زعفران در بازار های جهانی چگونه تعیین می شود؟ قیمت لحظه ای زعفران فله و بسته بندی قاینات در سال ۹۹ چقدر است؟ نمودار قیمت روز زعفران چگونه است؟ معتبر ترین فروشگاه برای قیمت گذاری زعفران خراسان در کجاست؟
گروه شهرزعفران انواع زعفران را با درجه کیفیت های مختلف ارائه می کند. در فروشگاه ما درجه کیفیت های یک، دو و سه در نوع خود بهترین می باشند. یعنی زعفران درجه ۳ عرضه شده در فروشگاه ما بالاترین کیفی
قیمت امروز زعفران ۱ مهر (یکم مهرماه)
قیمت امروز زعفران (نگین | پوشال | سرگل | دسته و … ) به شرح ذیل می باشد.(کلمات کلیدی : قیمت امروز زعفران , قیمت زعفران ۹۸ , قیمت زعفران خراسان , زعفران مشهد چند , قیمت روز زعفران , قیمت روز زعفران خراسان مشهد قاین , قیمت زعفران تازه)
 
با سایت طلای سرخ در جریان قیمت لحظه ای زعفران قرار داشته باشید…
همچنین جهت خرید اینترنتی زعفران می توانید از سایت ما سایت طلای سرخ اقدام کنید
به نقل از گروه شهر زعفران، خرید زعفران درجه یک و با کیفیت برای شرکت هایی که صادرات زعفران انجام می دهند، اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر زعفران کیفیت مطلوب را نداشته باشد، می تواند برند و نام آن شرکت را تحت تاثیر قرار دهد.
اما سوال اینجاست که چگونه می توان اطمینان کرد که این زعفران درجه یک و با کیفیت است؟ در تجارت زعفران، وجود واسطه به معنای بالا رفتن قیمت است.
شهرزعفران، کشاورزهای زعفران را به خریداران نهایی زعفران وصل می کند، اما این تمام کار شه
قیمت زعفران در سال ۹۹ در کدام ماه مشخص می شود؟ نمودار قیمت زعفران در سال ۹۹ چگونه تغییر می کند؟ اکثر خریداران به دنبال این هستند که بدانند قیمت زعفران در سال ۹۹ چقدر است یا اینکه چگونه قیمت هر کیلو زعفران امروز تعیین می شود تا طبق قیمت تعیین شده در سال ۹۹ قیمت های زعفران خودشان را مشخص و به فروش برسانند.
اما عوامل زیادی هست که می تواند قیمت زعفران را تغییر دهد و بعضی از این عوامل به صادرکنندگان، بورس و کشاورزان و واسطه ها بر می گردد و عوامل دی
آیا می دانستید با قراردادن محصولات زعفران خود در سایت طلای سرخ می توانید یک تجارت زعفران شروع کنید؟ (کلمات کلیدی : خرید اینترنتی زعفران , افزایش محصول زعفران , زعفران , قیمت روز زعفران مشهد , خرید سرگل , خرید زعفران , طلای سرخ , خرید زعفران از کشاورز , فروش زعفران , خرید از فروشگاه , زعفران قائنات , قیمت سرگل زعفران امروز , قیمت زعفران یک مثقالی ,  خرید سرگل یک مثقال , فروشگاه اینترنتی زعفران , قیمت پوشال , خرید مستقیم زعفران از کشاورز , سایت سرخ , خر
سایت خرید زعفران
 سایت طلای سرخ یک سایت جامع برای خرید زعفران است که شما می توانید نسبت به خرید زعفران خود از این سایت اقدام کنید؛(کلمات کلیدی : خرید اینترنتی زعفران , افزایش محصول زعفران , زعفران , قیمت روز زعفران مشهد , خرید سرگل , خرید زعفران , طلای سرخ , خرید زعفران از کشاورز , فروش زعفران , خرید از فروشگاه , زعفران قائنات , قیمت سرگل زعفران امروز , قیمت زعفران یک مثقالی ,  خرید سرگل یک مثقال , فروشگاه اینترنتی زعفران , قیمت پوشال , خرید مستقیم ز
ویژگی های زعفران سرگل دلباز
وزن خالص: ۴/۶ گرم
وزن با بسته بندی: ۴۵ گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
 
درباره محصول
زعفران سرگل دلباز محصول استان خراسان
ویژگی های محصول زعفران دسته آبیز
وزن خالص: ۴.۶گرم
وزن با بسته بندی:  ۵۰گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
درباره محصول
این نوع زعفران استان خراسان جنوبی
روش دم کردن زعفران با آب جوش
روش‌های مختلفی برای دم کردن زعفران وجود دارد که در این بخش قصد داریم با یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها شما را آشنا کنیم. پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.
ابتدا رشته‌های زعفران به اندازه دلخواه را درون هاون ریخته و آن بسایید.
این کار را تا زمانی که زعفران کاملا ساییده شود ادامه دهید.
روی زعفران ساییده شده آب جوش بریزید.
یک قاشق چایخوری را با نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید.
یک درپوش بر روی محلول قرار دهید و آن را در معرض حرا
طلای سرخ
زعفران اسم تجاری کلاله‌های گلی با نام علمی .Crocus sativus L است.زعفران یا همان طلای سرخ یک ماده خوراکی گران‌قیمت است و پرورش آن در بخش کشاورزی، تجارتی با ارزش محسوب می‌شود.استفاده از زعفران برای تهیه غذا، به دلیل رنگ، عطر و طعم خوبی است که باعث خوش‌طعم شدن و نتیجه بهتر در پخت ماده غذایی مورد نظر است. شاید با استفاده از زعفران تقلبی بتوان رنگ را تا حدی به غذا استفاده کرد، ولی فارغ از نمودهای بیرونی استفاده از زعفران مانند عطر، طعم و رنگ ن
دم کردن زعفران، آموزش روش های دم کردن این گیاه آرام بخش 
زعفران یکی از با ارزش‌ترین ادویه‌های جهان است. رنگ قرمز زعفران رنگی جادویی است که می‌تواند اشتها را افزایش دهد وهمچنین به خاطر کاربردهای بی شمارش در مصارف خوراکی، درمان و… عنوان گرانترین ادویه را در دنیا به خود اختصاص داده است . خیلی‌ها طریقه مصرف زعفران یا روش دم کردن زعفران را نمی‌دانند.
برای دم کردن زعفران راه های مختلفی دارید و بر اساس هر شیوه دم کردن، طبیعتا رنگ و طعم متفاوتی
زعفران یک گیاه است. گلهای خشک شده (قسمت هایی مانند گل) برای تهیه ادویه زعفران استفاده می شود. برای تولید یک پوند ادویه زعفران می تواند 75000 شکوفه زعفران طول بکشد. زعفران عمدتاً با دستی و کشت و برداشت آن انجام می شود. به دلیل میزان نیروی کار در برداشت ، زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیا به حساب می آید. از نیش ها و گاه گلبرگ ها نیز برای تهیه دارو استفاده می شود.

ادامه مطلب
زعفران گیاهى است علفى، دائمى و درعین حال زینتى که از طریق پیاز تکثیر می‏شود، زیرا زعفران یک گیاه نازاى طبیعى می ‏باشد. پیاز زعفران در حکم ساقه زیر زمینى محسوب می‏ گردد که از این جهت در گیاه شناسى به بُنَه یا Corm موسوم است. پیاز زعفران مدور، سخت ، گوشتى و به رنگ سفید است که بر روى آنها تعداد زیادى جوانه‏ هاى رویشى دیده می ‏شود.

ادامه مطلب
کاشت زعفران صفر تا ۱۰۰
مقدمه :
کاشت زعفران در آب و هوای معتدل باید
انجام گیرد. در تهیه زمین به منظور کاشت زعفران لازم است توجه و دقت خاصی
معمول شود. از مرداد ماه تا مهر ماه می توان به کاشت زعفران اقدام
نمود. جهت رشد و نمو مناسب گیاه و تولید محصول مرغوب و مطلوب، زمینهای
حاصلخیز و زهکشی شده بدون درخت با خاک (لومی ، لیمونی ، رسی و شنی) و
آهک‌دار که PH آن بین ۸-۷ باشد بر زمینهای شور، فقیر و مرطوب، اسیدی ترجیح
داد.
ادامه مطلب
ادویه‌جات بهترین افزودنی مجاز برای طعم‌دهی و رنگ و بوی زیبای غذاها هستند. بهترین نوع ادویه برای آشپزی ادویه‌جات ارگانیک و طبیعی هستند، چرا که طعم‌دهنده‌های طبیعی علاوه بر تاثیر بر عطر و طعم غذا، آثار بی‌نظیری در بهبود بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون دارند.
یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در دنیای آشپزی زعفران است. بهترین زعفران دنیا در مزارع ایران و توسط کشاورزان ایرانی کشت می‌شود.
زعفران علاوه بر عطر و رنگ فوق‌العاده خواص دارویی و
ادویه‌جات بهترین افزودنی مجاز برای طعم‌دهی و رنگ و بوی زیبای غذاها هستند. بهترین نوع ادویه برای آشپزی ادویه‌جات ارگانیک و طبیعی هستند، چرا که طعم‌دهنده‌های طبیعی علاوه بر تاثیر بر عطر و طعم غذا، آثار بی‌نظیری در بهبود بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون دارند.
 یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در دنیای آشپزی زعفران است. بهترین زعفران دنیا در مزارع ایران و توسط کشاورزان ایرانی کشت می‌شود. 
 زعفران علاوه بر عطر و رنگ فوق‌العاده خواص دارویی
زعفران از ترکیبات شیمیایی متنوعی برخوردار است که عامل اصلی طعم، رنگ و خواص آن می باشند.در تاریخ، موارد بسیاری دیده شده که زعفران در نقش دارو برای درمان بیماری های زیر بکار گرفته شده است:آسمگرفتگی عضلاتاسترسکم خونی و نارسایی قلبهم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.در علم پزشکی مدرن استفاده از زعفران برای خواص درمانی آن در رفع مشکلات زیر نیز کاربرد پیدا کرده است:رفع اضطرابدرمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)درما
ویژگی های محصول زعفران نگین کاویانی (آذین)
وزن خالص:  ۱گرم،۲.۳گرم،۴.۶گرم
وزن با بسته بندی:  ۳۰گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
درباره محصول
زعفران نگی
به نقل از گروه شهر زعفران، سوالاتی که بیشترین حجم را دارند به این صورت است، ببخشید مهمترین آبیاری که در زمین زعفران وجود دارد چه موقع هست؟
سلام مطمئنا آبیاری درست و اصولی مزرعه زعفران در بازدهی و عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد -بصورت خلاصه ۴ مرحله آبیاری اصلی در مزرعه زعفران داریم که مرحله آبیاری زاچ آب که بعد از گلدهی هست مهمترین مرحله آبیاری میباشد
اهمیت این آبیاری بخاطر این هست که پیاز زعفران تمام ذخیره غذایی خود را صرف گلدهی و بیرون امدن و
دم کردن زعفران، آموزش روش های دم کردن این گیاه آرام بخش 
زعفران یکی از با ارزش‌ترین ادویه‌های جهان است. رنگ قرمز زعفران رنگی جادویی است که می‌تواند اشتها را افزایش دهد وهمچنین به خاطر کاربردهای بی شمارش در مصارف خوراکی، درمان و… عنوان گرانترین ادویه را در دنیا به خود اختصاص داده است . خیلی‌ها طریقه مصرف زعفران یا روش دم کردن زعفران را نمی‌دانند.
برای دم کردن زعفران راه های مختلفی دارید و بر اساس هر شیوه دم کردن، طبیعتا رنگ و طعم متفاوتی
ویژگی های محصول زعفران نگین کاویانی (کریستال)
وزن خالص:  ۱گرم،۲.۳گرم،۴.۶گرم
وزن با بسته بندی:  ۳۰گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
درباره محصول
زعفران
زعفران گیاهی کوچک و چندساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است. از وسط پیاز یا قاعده‌یِ ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه‌ای گلدار بیرون‌می‌آید که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش‌رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند. گل‌ها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه‌شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی هستند. قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه
به گذارش گروه شهر زعفران، ویژگی ها و خواص زعفران بسیار زیاد است و اگر در مورد این گیاه اطلاعات مفید و کامل داشته باشید، به راحتی می توانید از آن در بیشتر غذاها یا به عنوان دارو! استفاده کنید. این گیاه کوچک با ویژگی های زیاد در چند سال به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر می رسد.
 
چگونه از خواص زعفران بیشترین استفاده رو ببریم؟
قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله به عنوان زعفران مشهور است و دارای بوی معطر با کمی طعم تلخ است. در فرهنگ عام ،زعف
ویژگی های محصول زعفران نگین کاویانی (ساده)
وزن خالص:  ۴.۶گرم،۱۰گرم
وزن با بسته بندی:  ۳۰گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
درباره محصول
زعفران نگین کاوی
ادویه‌جات بهترین افزودنی مجاز برای طعم‌دهی و رنگ و بوی زیبای غذاها هستند. بهترین نوع ادویه برای آشپزی ادویه‌جات ارگانیک و طبیعی هستند، چرا که طعم‌دهنده‌های طبیعی علاوه بر تاثیر بر عطر و طعم غذا، آثار بی‌نظیری در بهبود بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون دارند.
یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در دنیای آشپزی زعفران است. بهترین زعفران دنیا در مزارع ایران و توسط کشاورزان ایرانی کشت می‌شود.
زعفران علاوه بر عطر و رنگ فوق‌العاده خواص دارویی و
 
زعفران ادویه ای است که از گل های crocus sativus Linné حاصل می شود. زعفران در خاورمیانه و مناطقی از اروپا رشد می کند. این گیاه بیشتر در ایران ، هند و یونان کشت می شود. فقط ماه های محدودی، حدود سه تا چهار هفته گل می دهد. این گل ؛ رنگ قرمز تیره دارد ، همچنین نخ مانند های کنار آن ها نیز محسوب می شوند که با دقت با دست برداشته شده و خشک می شوند. اینها ادویه زعفران به حساب می آیند.
از زعفران در آشپزی برای افزودن رنگ و طعم به غذاها ، به عنوان یک رنگ دانه و یک ماده م
زعفران از گذشته بعنوان یک طعم دهنده عالی و در عین حال گران در سفره غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. زعفران یک ادویه بی نظیر ایرانی است که دارای طعم ، رنگ و رایحه ای فوق العاده می باشد که در کشورهای دیگر هم مورد استقبال قرار گرفته است و سالانه حجم زیادی از نیاز کشورهای دیگر توسط تولید کنندگان ایرانی تامین می شود. امروزه زعفران درکشورهایی مثل فرانسه، هند، ایران، مراکش، اسپانیا و ترکیه کشت و تولید می شود. زعفران تولید شده در ایران بیش از
گیاه زعفران که با نام علمی Crodus Stativus شناخته میشود گیاهی دارای پیاز کروی شکل و پوشیده از یک پوسته قهوه ای رنگ است. این گیاه بنفش رنگ که در نواحی جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و مناطق جنوبی اروپا یافت میشود به قدری ارزشمند است که از آن با نام محاوره ای طلای سرخ یاد میشود! در حالت کلّی آن چیز که ما با نام زعفران استفاده میکنیم تا رنگ و طعم خوراک خود را بهبود ببخشیم در واقع همان سرگل سرخ رنگ مرکزی گیاه زعفران است. سرگل گیاه زعفران دارای املاح معدنی
زعفران، ادویه ای ایرانی است که خواص درمانی و دارویی آن اصلا کم نیست. با یک جست و جوی کوتاه در گوگل احتمالا متوجه می شوید که سایت های مختلفی هستند که در زمینه خرید زعفران فعالیت می کنند. جدال بر سر قیمت در زعفران متاسفانه وضعیت خوبی را به وجود نیاورده است. متاسفانه برخی از سودجویان در این رابطه سعی می کنند تا با انجام تقلب های زعفرانی، قیمت پایین تری را به مشتری ارائه دهند تا بتوانند بازی را از رقیب خودشان ببرند.
خریدار زعفران باید دقت کند که ه
 خواص درمانی زعفران
زعفران دارای مواد مغذی زیادی است  که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند.زعفران دارای  روغن های  پینن، بورنئول و ژرانیول است که همین 
روغنها برای سلامتی بدن خوب است.زعفران، خلق و خو را بهتر میکند به همین دلیل یک داروی خوب برای بیماری افسردگی است

ادامه مطلب
بعد از آب چای و انواع دمنوش ها محبوب ترین نوشیدنی در جهان محسوب می شوند.در واقع چای و دمنوش ها جز یکی از اجزای فرهنگ شرق و ایران می باشد.همیشه چای زعفرانی و دمنوش های ترکیب زعفرانی جایگاه مخصوص و ویژه ای نزد ما ایرانیان دارند.
زعفران یکی از پرطرفدار ترین ادویه ها در جهان می باشد و جز ادویه های اصیل ایرانی به حساب می آید.زعفران علاوه بر رنگ و عطر فوق العاده دارای خواص منحصر البفرد و زیادی می باشد.
با ترکیب چای و زعفران می توانیم فواید چای و دم
قیمت امروز زعفران (نگین | پوشال | سرگل | دسته و … ) به شرح ذیل می باشد.(کلمات کلیدی : قیمت امروز زعفران , قیمت زعفران ۹۸ , قیمت زعفران خراسان , زعفران مشهد چند , قیمت روز زعفران , قیمت روز زعفران خراسان مشهد قاین , قیمت زعفران تازه)
با سایت طلای سرخ در جریان قیمت لحظه ای زعفران قرار داشته باشید…
همچنین جهت خرید اینترنتی زعفران می توانید از سایت ما سایت طلای سرخ اقدام کنید
گروه شهر زعفران زعفران به عنوان گیاه باستانی در ایران و شهره این روزهای جهان، با خواص درمانی معجزه‌گرانه خود به عنوان برترین و خاص‌ترین گیاه همچنان در رتبه اول گیاهان دارویی قرار دارد.
قرنهاست که کشت و تولید گیاه ارزشمند و استراتژیک زعفران در ایران انجام می‌شود و گرچه کشورهایی همچون اسپانیا، چین و افغانستان در تولید این ادویه گرم رقیب ایران هستند، اما همچنان بهترین و معطرترین زعفران دنیا در خاک ایران کشت و تولید می‌شود و گرچه هنوز هم ا
زعفران و تقلب در آن
قیمت زعفران بدلیل ترکیبات باارزش و خواص بالای آن و همچنین از نظر برداشت دشوار آن، بسیار بالاست. کلاله های خشک شدۀ زعفران، گران ترین مادۀ گیاهی و ادویه در جهان است که قیمت بالا و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید، منجربه افزایش تقلب در آن با استفاده از ترکیب مواد رنگی با ارزش کمتر و غالباً مضر برای سلامتی انسان، شده است.
روش های متداول در ارزیابی کیفی زعفران شامل کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا ،طیف سنجی فروسرخ نزدیک ،فرو
قیمت امروز زعفران ۶ مهر (ششم مهرماه)
قیمت امروز زعفران (نگین | پوشال | سرگل | دسته و … ) به شرح ذیل می باشد.(کلمات کلیدی : قیمت امروز زعفران , قیمت زعفران ۹۸ , قیمت زعفران خراسان , زعفران مشهد چند , قیمت روز زعفران , قیمت روز زعفران خراسان مشهد قاین , قیمت زعفران تازه)
با سایت طلای سرخ در جریان قیمت لحظه ای زعفران قرار داشته باشید…
همچنین جهت خرید اینترنتی زعفران می توانید از سایت ما سایت طلای سرخ اقدام کنید ( برای مشاهده قیمت ها اینجا کلیک کنید)
ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران 90 درصد از بازار جهانی زعفران را به خود اختصاص داده است ، اسپانیا در حال رقابت با ایران است و این در صورتی است که تنها علت آن بسته بندی‌های بهتر کشور اسپانیا می‌باشد.
 
در این میان مشکلاتی نظیر صادرات فله‌ای، نبود نظارت و ایجاد انگیزه در تولید محصول با کیفیت، حضور دلالان و  واسطه‌ها در این بازار، عدم نظارت و مدیریت مناسب، نبود بسته‌بندی مناسب، عدم تعامل با کشورهای مقصد و …  سبب شده است تا زعفرا
ویژگی های محصول زعفران نگین کاویانی (خاتم)
وزن خالص: ۴۶ گرم، ۱۰ گرم
وزن با بسته بندی:  ۳۰گرم
شیوه ی نگهداری: درجای خشک و خنک نگهداری شود
موارد استفاده: شربت، چاشنی غذا، درست کردن انواع شیرینی، صنایع قنادی و لبنی
سایر توضیحات: زعفران با عطر و طعم عالی در خراسان کشت می شود
زمان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری زعفران بسیار زیاد است به طوری که میتوان گفت هیچگاه غیرقابل استفاده نمیشود.
زمان برداشت محصول: آبان ماه ۱۳۹۸
درباره محصول
زعفران نگین کاوی
معرفی گیاه زعفران
زعفران یکی از بهترین چاشنی‌ها در انواع غذاها و دسرهای ایرانی ست که با شناخته شدن در سطح دنیا نیز توانسته است محبوبیت بیشتری بدست بیاورد. این گیاه کوچک که ارتفاع تقریبی ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر دارد، تنها شامل ساقه و گلی به رنگ بنفش است. این گل زیبا ۶ گلبرگ دارد و بخش اصلی که از گل برداشت می‌شود پرچم این گل زیبا است. این قسمت کلاکه سه شاخه به رنگ قرمز و مایل به نارنجی، معطر و کمی تلخ به زعفران مشهور است.
گیاه زعفران و سرما
گیاه زعفرا
اسفاد همانطور که از لحاظ فرهنگی . اجتماعی . دینی و مذهبی همیشه پیشرو بوده است از لحاظ صنعت و کشاورزی نیز منحصر به فرد بوده است محصولات کشاورزی و صنعتی اسفاد تا مور ( مرو ) و سرخس و هرات رفته است .می توان گفت اسفاد اولین نقطه کشت زعفران در منطقه زیرکوه است .وجود آب شیرین و زمین مرغوب باعث شده است که این روستا از قدیم از رونق فراوانی برخوردار باشد.اولین بار مرحوم حاج محمد نوروزی پیاز زعفران را از منطقه مهموئی قائن به اسفاد می آورد و به کاشت زعفران
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
محمود ایزدی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۴۰ تن محصول خشک از مزارع زعفران زاوه برداشت می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت مزارع زعفران دارد که حدود ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول در کشور و یک هشتم سطح زیرکشت آن را در استان شامل می‌شود. 
ادامه مطلب
ممکن است شما از زعفران فقط در حد برنج زعفرانی که مادر بزرگتان در آشپزخانه تهیه می کرد آشنا باشید .  رنگ و عطر و طعم زعفران آنقدر مشخص و دلپذیر است که نمی توانید آن را با هر چیز دیگری مقایسه کنید.
 آیا می دانید فواید زعفران فراتر از آشپزخانه است؟  حکیمان هزاران سال است که از زعفران برای هضم ، سم زدایی و حتی برای درمان تومورها استفاده می کنند.
 به تازگی ، زعفران و ماده مؤثر آن کروسین توجه محققان را به خود جلب کرده است و به دلیل اثرات محافظتی آن ب
عصارۀ زعفران که به نام Swedish bitters موسوم است، توسط کارخانجات گوناگون تهیه گردیده و به بازار عرضه می‌شود‌. به منظور نگهداری ایده‌آل زعفران باید از مجاورت نور و رطوبت محافظت شود‌. بهترین ظروف نگهداری زعفران در درجة اول، ظروف فلزی و بعد ظروف شیشه‌‌‌ای رنگی است‌. ظروف پلاستیکی برای نگهداری مناسب نیستند، زیرا در مدّتی کوتاه، اسانس آن را کم کرده و از مرغوبیت آن می‌کاهد؛ همچنین بهتر است هنگام مصرف به صورت پودر درآید و یا پودر آن در زمان کوتاهی
صادرات یکی از بهترین روش ها برای افزایش توان اقتصادی هر کشوری است. در ایران زعفران جزو یکی از بهترین محصولات است که می توان صادر کرد از این رو صادرات زعفران می تواند کمک بزرگی به ایجاد اشتغال و ارز آوری برای کشور ما شود. بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید شده و خرید زعفران از ایران بیشترین رتبه را دارد و بیش از ۹۰ درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.
تولید زعفران
بیشترین میزان تولید زعفران در ایران در استان های خراسان و اصفهان
طرح لایه باز لیبل زعفران
دسته: فایل های لایه باز و PSDبازدید: 1 بارفرمت فایل: zipحجم فایل: 1275 کیلوبایتتعداد صفحات فایل: 1
برچسب ریشه زعفران
طرح لایه باز برچسب زعفران
مشخصات فایل :
psd
لایه باز وقابل ویرایش
کیفیت رزولیشن 300
اندازه 6*5 سانتی متر
cmyk
برچسب ها : طرح لایه باز برچسب زعفران , لیبل زعفران , طرح لایه باز برچسب زعفران , برچسب ریشه زعفران , لیبل زعفران , طرح psd زعفران
در طب سنتی گل زعفران دارای طبیعتی گرم و خشک است و از خواص دمنوش زعفران می توان به کاهش تحریکات بینی، تعریق زیاد پوست، غنی شدن خون، درمان دردهای معده و عصبی، تشنج و سرفه های تشنجی و همچنین هیستری اشاره کرد. خوردن مخلوط زعفران و عسل طبیعی نشاط آور و خنده آور می باشد و برای خرد کردن سنگ مثانه مفید است.مصلح زعفران، بادیان رومی یا همان انیسون و سکنجبین می باشد.
دمنوش زعفرانی
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست
در طی یک پروژه روانشناسی محققان توانستند با انجام آزمایشات طولانی مدت، تاثیر فوق العاده زعفران در درمان افسردگی را به اثبات برسانند. دانشمندان طول مدت انجام این تحقیق را حدود شش ماه ذکر کردند و در مورد نحوه انجام این تحقیق گفتند: در مرحله اول موش ها در یک محفظه شیشه ای حاوی آب نگهداری شدند. حیوان در این شرایط برای روی آب نگه داشتن خود شروع به شناکردن کرد و پس از مدتی ناامید شده و برای جلوگیری از غرق شدن خود هیچگونه حرکتی نکرد. در این زمان مح
کاربردهای استفاده از زعفران
زعفران از دیرباز به عنوان یک چاشنی خاص در آشپزخانه های ایران مورد استفاده قرار می گرفت. یک لایه نازک از برنج مخلوط زعفران در بالای گلدان سفید برنج و زرشک ، در کنار عطر و رنگ کباب مرغ (جوجه کباب) ، همه نوید میزبان مهمان نوازی است.

ادامه مطلب
کاشت زعفران در آپارتمان

زعفران یکی از ارزشمندترین گیاهان ایران است که با رنگ و رایحه ای دل انگیز و مزه ای دلپذیر جهانیان را مجذوب خود کرده است. شاید‌ فکر کنید‌ برای کاشت گیاه پر سود‌ و گران قیمتی مثل زعفران باید‌ حتما زمین زراعی د‌اشته باشید‌. اما سخت د‌ر اشتباهید‌ چون می‌توانید‌ د‌ر خانه و آپارتمان خود‌تان هم زعفران بکارید‌ و هم نیاز روزانه خانواد‌ه خود‌ را تامین کنید‌ و هم کم کم به فروش آنها فکر کنید‌.
 
زعفران گیاهی کم توقع بوده
تشخیص کیفیت زعفران مرغوب کار چندان
آسانی برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند نیست. از ویژگی های زعفران مرغوب
می توان چند مورد نام برد که ، یکی بررسی ظاهر آن است . از دیگر ویژگی های زعفران
اصل ایرانی این است که، با توجه به محل کشت زعفران وهمچنین تازگی یا کهنه بودن
زعفران ، ویژگی های ظاهری این محصول دچار تغییر می شود.به عنوان مثال رنگ
زعفران  قرمز تیره می باشد همچنین زعفران
خوب دارای بوی گرم ، تند و مطبوع است ، بوی کم زعفران می تواند نشان از
ماسک های زعفران برای انواع جنس پوست
 
 
ماسک صورت زعفران یک راه طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست است. این ماسک تنها در عرض چند دقیقه آماده می شود و تهیه آن ساده و آسان است. زعفران زمانی که برای پوست استفاده شود، می تواند شگفتی ایجاد کند، زعفران برای پوست خواص بسیاری دارد.
 
 
شرب زعفران یک شربت خوشمزه و پر خاصیت و اصیل ایرانی است. که نوشیدن این شربت در فصل تابستان بسیار پر طرفدار و دلپذیر است و یک پذیرایی مناسب با مجالس شما خواهد بود. یکی از نکات مهم در تهیه شربت گلاب زعفران یا شربت زعفران دانستن طرز تهیه شربت زعفران اصیل ایرانی است.
در روزهای گرم تابستان به دلیل تعریق زیاد و از دست دادن آب بدن بجاست که از شربت هایی با طبع مناسب این فصل استفاده کنید که علاوه بر رفع کمبود آب بدن خواص مفید دیگری نیز داشته باشد. شربت زع
شرب زعفران یک شربت خوشمزه و پر خاصیت و اصیل ایرانی است. که نوشیدن این شربت در فصل تابستان بسیار پر طرفدار و دلپذیر است و یک پذیرایی مناسب با مجالس شما خواهد بود. یکی از نکات مهم در تهیه شربت گلاب زعفران یا شربت زعفران دانستن طرز تهیه شربت زعفران اصیل ایرانی است.
در روزهای گرم تابستان به دلیل تعریق زیاد و از دست دادن آب بدن بجاست که از شربت هایی با طبع مناسب این فصل استفاده کنید که علاوه بر رفع کمبود آب بدن خواص مفید دیگری نیز داشته باشد. شربت زع
ممکن است شما از زعفران فقط در حد برنج زعفرانی که مادر بزرگتان در آشپزخانه تهیه می کرد آشنا باشید .  رنگ و عطر و طعم زعفران آنقدر مشخص و دلپذیر است که نمی توانید آن را با هر چیز دیگری مقایسه کنید.
 آیا می دانید فواید زعفران فراتر از آشپزخانه است؟  حکیمان هزاران سال است که از زعفران برای هضم ، سم زدایی و حتی برای درمان تومورها استفاده می کنند.
 به تازگی ، زعفران و ماده مؤثر آن کروسین توجه محققان را به خود جلب کرده است و به دلیل اثرات محافظتی آن ب
امروز میخوام درباره زعفران براتون صحبت کنم 
زعفران توی استان خراسان کاشت میشه 
اگر تمایل به خرید زعفران دارید میتونین از سایت سودرسان انجلم بدین
2 نوع زعفران دار خرید سرگل و زعفران با ریشه
خواص زعفران هم که دوای همه ی مرضی هاست و معجزه میکنه
کیفیت محصولات زعفران در یزد
فستیوال برداشت زعفران با همکاری روستای آسفیج،اداره میراث فرهنگی ،فرمانداری بهاباد،مدیریت جهاد کشاورزی،گردشگری و صنایع دستیبرگزار میگردد. شهرستان بهاباد در دویست کیلومتری یزد قرارداشته و جمعیت آن حدود بیست هزار نفر میباشد.
سیدجمال سجادی پور در مردادماه امسال با تشویق و تشریح امکانات زعفران و کمترین نیاز به آب و افزایش قیمت بالای آن ، اعلام کرد: زعفران استانی تولید شده به آب و هوا و منبع خاکی نیز از کیفیت بالا
زعفران ایرانی ادویه ای طبیعی است که آن را طلای قرمز می نامند. زعفران به دلیل کیفیت و اثرات بی نظیر آن عطر و طعم دلپذیر و رنگ عالی در سطح جهانی شناخته شده است. ایران حدود ۸۰ درصد از تولید زعفران در جهان را به خود اختصاص می‏دهد. با وجود اندازه کوچک زعفران قیمت آن بسیار گران بوده و در عین حال کاربرد آن بسیار وسیع است. در این مقاله به مراحل صادرات زعفران در ایران اشاره شده است.
زعفران یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران است که نقش مهمی در درآمد
مواد لازم :برای 4 نفر
برنج :4 پیمانه/مرغ یا گوشت چرخ کرده:500 گرم/هویج :1 کیلو/شکر:یک دوم لیوان.
زعفران :1 قاشق غذاخوری.
طرز تهیه:
هویج ها را پوست می کنیم و به صورت خلال های نازک برش می زنیم.ان را با کمی روغن سرخ 
می کنیم و شکر را به ان اضافه می کنیم. مرغ را هم جداگانه می گذاریم تا پخته شود بعد از پخته شدن مرغ را هم ریش ریش می کنیم و با هویج مخلوط می کنیم.برنج را ابکش می کنیم و برنج و مواد
مخلوط شده را لابه لایه هم دم می کنیم.
زعفران اب کرده را روی برنج،در ق
02نوامبر


زعفران، یکی از گران ترین ادویه های دنیاست که هم اکنون در بازار به صورت رشته ای، پودر و عصاره آبی قابل دسترس است. عصاره آبی زعفران توسط برخی از شرکت های تولید کننده زعفران به فروش می رسد، اما به خاطر هزینه بالای تولید و ناپایداری آن، بیشتر تولیدکنندگان زعفران ترجیح می دهند تا از گیاه زعفران محصولاتی به صورت پودر و یا رشته های خشک تهیه کنند. شما می توانید با استفاده از زعفرانی که از قبل به صورت پودر تهیه شده است سرعت پخت و پز خود را افز
مواد لازم:برای 5 نفر
برنج:5پیمانه/مرغ:800گرم/زرشک:1پیمانه/پیاز متوسط:1عدد/شکر:درصورت تمایل.
روغن ابکرده:3 قاشق غذاخوری/زعفران:1دوم قاشق چایخوری/فلفل و نمک:به میزان لازم.
طرز تهیه:
برنج را بعد از خیس کردن بجوشانید و ابکش کنید.مرغ را با نیمی از زعفران،یک لیوان اب و
پیاز بگذارید تا پخته شود،وقتی که اب ان تمام شد،برنج ابکش را در ظرف مناسب ریخته،
لا به لایه ان قطعات مرغ را قرار دهید،بعد ان را با شعله کم روی حرارت ملایم دم کنید.
در یک ظرف روغن را داغ کرده
بسیاری از افراد خریدهای روزانه خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و معمولا از کیفیت محصولات راضی هستند. امروزه خرید مواد خوراکی نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای خرید زعفران به صورت اینترنتی لازم است با شماره های ما تماس بگیرید و با مقایسه قیمت و کیفیت زعفران، خرید را انجام دهید.
تاریخچه زعفران:
زعفران به دلیل رنگ و عطر خوش، در یونان باستان بسیار مورد تحسین بوده و به عنوان دارویی برای رفع بی خوابی و برطرف کننده خماری بعد از نوشیدن شراب مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین از آن برای معطر کردن حمام و تقویت میل جنسی استفاده می کردند.
 
عده ای مبداء زعفران را ایالت قدیم ماد ایران می دانند، برخی از محققین نیز خاستگاه زعفران را در منطقه وسیعتری از کره زمین شامل یونان، ترکیه، آسیای صغیر و ایران میدانند.
 
اعراب از زعفران
تاریخچه زعفران:
زعفران به دلیل رنگ و عطر خوش، در یونان باستان بسیار مورد تحسین بوده و به عنوان دارویی برای رفع بی خوابی و برطرف کننده خماری بعد از نوشیدن شراب مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین از آن برای معطر کردن حمام و تقویت میل جنسی استفاده می کردند.
 
عده ای مبداء زعفران را ایالت قدیم ماد ایران می دانند، برخی از محققین نیز خاستگاه زعفران را در منطقه وسیعتری از کره زمین شامل یونان، ترکیه، آسیای صغیر و ایران میدانند.
 
اعراب از زعفران
شاید برای اکثر ما باورش سخت باشد که ارزش اقتصادی بعضی گیاهان دارویی اگر از فلزات گرانبها بیشتر نباشد کمتر هم نیست. گیاه زعفران با نام علمی Crocus Sativus.L از آن جمله گیاهان دارویی است که سابقه آن به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل برمی گردد. گفته می‌شود که این گیاه ظاهرا بومی یونان و مناطق مدیترانه‌ای است ولی بسیاری از پژوهشگران معتقدند که خاستگاه زعفران به عنوان با ارزش‌ترین ادویه جهان به دامنه‌های کوه‌های زاگرس و به ویژه ناحیه الوند در ایران تعلق دارد. ا
دمنوش زعفران بنوشید
مواد لازم برای تهیه‌ی دمنوش زعفران
زعفران – یک قاشق چایخوری
آب سرد – سه  لیوان
نبات (در صورت تمایل) – به مقداری لازم
طرز تهیه دمنوش زعفران
زعفران را بکوبید ( در صورت امکان با هاون )، زعفران کوبیده شده را با آب سرد و در صورت تمایل نبات داخل قوری بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه قوری دمنوش را روی بخار آب بگذارید تا دم بکشد پس از سی دقیقه دمنوش زعفران شما آماده است که می توانید  آن را گرم یا سرد میل کنید.
نوش جان
نکات تکمیلی :
به جای نب
آموزش گام به گام کاشت زعفران در خانه و ایجاد درآمد مالی
 
 
برای مشاهده آموزش کامل کاشت زعفران اینجا کلیک کنید...
www.soffron.com
 
فرصتی برای ایجاد درآمد مالی شما عزیزان در منزل فراهم شده... روی دکمه اینجا کلیک کنید(در تیتر بالا) تا وارد صفحه آموزش بشوید...
این سوالی است که مشتریان از ما می
پرسند!از قدیم به زعفران طلای سرخ می گفتند و دلیل آن ارزش و قیمت بسیار بالای آن
می باشد.ارزش بالای زعفران باعث شده عده ای سودجو به تقلب و غش در این ادویه
ارزشمند روی آورده و زعفران تقلبی را بجای زعفران اصل به مشتریان بفروشند.یکی از
روش های تقلب، جایگزینی گل رنگ به زعفران می باشد. همچنین گاهی برای اضافه شدن
وزن، به رشته های زعفران، روغن،شربت نبات و یا آب نمک افشانه می کنند.از روش های دیگر
تقلب، استفاده از کاکل ذر
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان :  زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از  زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی  به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد  . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این  محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفر
دانلود پاورپوینت طرح کارآفرینی کشت زعفران
فرمت فایل: پاورپوینت pptx
تعداد اسلایدها: 35 اسلاید
حجم فایل: 782 کیلوبایت
پروژه کشت 3 هکتاری زعفرانمحل اجرا : زمین های مزروعی روستای رحمت آباد تربت جامزعفران از خانواده زنبقیان است که کشت آن در گذشته ای بس دور در ایران متداول بوده است . زعفران یکی از محصولات کشاورزی است که دارای ارزش تجارتی بسیار بالائی است و به همین دلیل به طلای سرخ معروف است امروزه هر کیلو زعفران در بازار تا 2 میلیون تومان خرید و فروش
در این پست برخی از خواص زعفران برای پوست بیا می شود. آنچه به عنوان زعفران در بازار می‌شناسیم در حقیقت بخش رشته مانند گل زعفران است که دارای فواید درمانی و سلامتی زیادی است. زعفران یکی از گرانترین چاشنی‌های دنیا است و تقریبا تمام فرایند تولید آن توسط دست انجام می‌گیرد. از دلایل ارزش زعفران می‌توان به طعم متمایز آن و خواص سلامت بخش این چاشنی اشاره کرد.
فواید زعفران برای پوست
۱. روشن شدن پوست
اولین خواص زعفران برای پوست روشن شدن پوست است. زعف
آموزش گام به گام کاشت زعفران در خانه و ایجاد درآمد مالی
 
 
برای مشاهده آموزش کامل کاشت زعفران اینجا کلیک کنید...
www.soffron.com
 
فرصتی برای ایجاد درآمد مالی شما عزیزان در منزل فراهم شده... روی دکمه اینجا کلیک کنید(در تیتر بالا) تا وارد صفحه آموزش بشوید...
روزگار غریبی است ...
نمکدان را که پر میکنی توجهی به ریختن نمکها نداری ...اما زعفران راکه میسابی به دانه دانه اش توجه میکنی..!!
حال آنکه بدون نمک هیچ غذایی خوشمزه نیست...ولی بدون زعفران ماهها و سالها می توان آشپزی کرد و غذا خورد ...
مراقب نمکهای زندگیتان باشید ...ساده و بی ریا و همیشه دم دست  ...که اگر نباشند وای بر سفرهٔ زندگی....
طرز تهیه حلوا زعفرانی
حلوا زعفرانی با آرد سفید یکی از پرطرفدارترین انواع حلوا ایرانی است که در ادامه این مقاله طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید به همراه طرز تهیه شهد حلوا با گلاب و زعفران را به شما خانم های عزیز آموزش خواهیم داد اگر طرز پخت حلوای زعفرانی را نمی دانید با این مطلب از سایت سماتک همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه حلوا زعفرانی
آرد سفید: ۲ فنجان سر پر
روغن جامد: ترجیحا حیوانی ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع: یک چهارم فنجان
شکر: یک لیوان
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
ترکیبات زعفران چیست؟
 
 
زعفران دارای ترکیباتی است که این گیاه ارزشمند را از سایر گیاه ها متمایز ساخته است. کیفیت زعفران از طریق این ترکیبات در آزمایشگاه و لابراتور ها سنجیده می‌شود که هر چقدر درصد این ترکیبات بیشتر باشد زعفران با کیفیت تر و در نتیجه تاثیر زیادی روی خواص زعفران دارد.
 
 
این ترکیبات شامل:

کروسین عامل قدرت رنگ

پیکروسین عامل قدرت طعم

سافرانال عامل قدرت عطر و بو

​​​​​​​
 
زرشان سایتی است که که کشاورزهای زعفران را به مردم وصل می کند. از آنجایی که خود ما اصالتا اهل تربت حیدریه مشهد هستیم (تربت حیدریه بیشترین تولید زعفران در ایران را دارد) به راحتی توانستیم با کشاورزهای منطقه این کار را شروع کنیم و سعی کنیم که آنها را به مردم وصل کنیم.
زرشان به این صورت باعث افزایش درامد کشاورزان و سلامتی بیشتر مردم می شود. اگر شما در گوگلسایت هایی که خرید و فروش زعفران انجام می دهند، جستجویی را انجام دهید، احتمالا فرق زرشان با بق
جوجه چیلی زعفرانی مخصوص سر آشپزمواد لازم  مرغ 1 کیلو(ران و بال لذیذ تر است)پودر سیر نصف قاشق غذاخوریپودر رنجبیل نصف قاشق چایخوریزعفران دم کرده نصف فنجانآب نارنج یک سوم لیوانسس سالسا یک قاشق غذاخوریکره آب شده 50 گرمپاپریکا نصف قاشق چایخوریپودر فلفل چیلی یک چهارم چایخورینمک و فلفل سیاه به مقدار لازممرغمون رو با مواد بالا به غیر کره و کمی زعفران دم کرده مزه دار کرده چند ساعت داخل یخچال میزاریم تا خوب مزه مواد به خوردش بره بعد از یخچال در میاری
خواص ضد سرطانی زعفران
زعفران دارای عطر و طعم متمایز است و یک عنصر ارزشمند در بسیاری از غذاهای ایرانی و غذاهای مللاست.
زعفران بدن انسان را در مقابل مواردی مثل استرس، سرطان و عفونت ناشی از اکسیدان کمک می‌کند.
اجزای فعال زعفران در بسیاری از داروهای سنتی به عنوان آنتی اکسیدان، ضد تشنج، ضد عفونی کننده و ضد افسردگی استفاده می شودـ
زعفران یک منبع آلی از مواد معدنی از جمله: پتاسیم، آهن، منگنز، مس، کلسیم، سلنیوم، روی و منیزیم‌ است.
پتاسیم به کنتر
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان : زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ای
کرونا یک ویروس بسیار خطرناک و کشنده بوده است که در دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین پدید آمد و جان چند نفر را گرفت.این ویروس در مدت زمان کوتاهی همه گیر شد و حتی به کشور های دیگر مانند ایران انتقال یافت همه کادر پزشکی کشورها به حالت آماده باش در آمدند تا در مقابل این ویروس کشنده بایستند.ما در این مقاله قصد داریم با زعفران مقابل این ویروس کشنده بایستیم پس باما همراه باشید.
ادامه مطلب
با مصرف زعفران با سرطان کبد
خداحافظی کنید. همانطور که می دانید کبد حساس ترین عضو داخلی بدن است. سرطان کبد
پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می رود.
اصلی ترین عامل خطر در ابتلا به سرطان کبد، عفونت مزمن ناشی از ویروس هپاتیت B و C
است. سایر عوامل خطر عبارتند از: مصرف بیش از حد آهن، کبد چرب، مصرف الکل و مواجهه
با سرطان زاهای محیطی که در دخانیات، مواد آرایشی، بنزین و غذاهای فرآوری شده از
جمله فرآورده های شیر و گوشت ی
به گزارش گروه شهر زعفران، پولکی زعفرانی سوغات استان اصفهان می‌باشد که به دلیل طعم فوق العاده اش طرفداران زیادی دارد و طرز تهیه‌ی بسیار ساده و راحتی دارد.
مواد اصلی برای تهیه آبنبات پولکی زعفرانی
شکر
۱ پیمانه
آب
۱/۲ پیمانه
سرکه
۱/۴ پیمانه
زعفران (حل شده در آب جوش)
۱ قاشق سوپ خوری

ادامه مطلب
به گزارش گروه شهر زعفران،  برای  آموزش پخت یک ته چین خوشمزه  آلبالو پلو  با ما همراه باشید. در این مقاله به صورت کامل طرز تهیه ته چین قالبی آلبالو پلو را با شما به اشتراک می گذاریم.
 
موادلازم ته چین قالبی آلبالو پلو
برنج
۳ پیمانه و نیم
تخم‌مرغ ۳ عدد
ماست چکیده ۴ تا ۶ قاشق سوپخوری
شکر
۴ قاشق سوپخوری
آلبالو ۴۰۰ گرم
فیله مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
نمک و فلفل و روغن و زعفران به مقدار لازم

ادامه مطلب
اعلام خرید تضمینی زعفران در بورس
حسین شیرزاد با استناد به تولید پانصد هزار کیلو زعفران در سال 1398 بیان کرد از این به بعد زعفران را می توانید از بورس کالا تهیه کنید .
معاون وزیر جهاد کشاورزی  در مورد خرید تضمین شده زعفران از طریق تعاون روستایی هر شهر گفت : خرید تضمین این محصول از سال نود و شش تا نود و هفت توسط تعاون روستایی اداره شد  و فروش آن نیز در بازار سهام ایران صورت گرفت.
حسین شیرزاد با بیان اینکه زعفران یک محصول استراتژیک برای صادرات به کش
ادویه‌جات بهترین افزودنی مجاز برای طعم‌دهی و رنگ و بوی زیبای غذاها هستند. بهترین نوع ادویه برای آشپزی ادویه‌جات ارگانیک و طبیعی هستند، چرا که طعم‌دهنده‌های طبیعی علاوه بر تاثیر بر عطر و طعم غذا، آثار بی‌نظیری در بهبود بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون دارند. یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در دنیای آشپزی زعفران است. بهترین زعفران دنیا در مزارع ایران و توسط کشاورزان ایرانی کشت می‌شود. زعفران علاوه بر عطر و رنگ فوق‌العاده خواص دارویی و
03دسامبر


همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، زعفران گیاهی است که خواص و استفاده‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف دارویی و غذایی دارد و کشور ایران نیز بزرگترین تولید کننده‌ی زعفران در سرتاسر جهان است. همانطور که گفته شد زعفران خواص دارویی فراوانی دارد و به روش‌ها مختلفی بین مردم استفاده می‌شود. مثلاً شربت زعفران، دم‌نوش زعفران، اسانس زعفران برخی از موارد و روش‌های مصرف این گیاه کوچک، اما با ارزش و پر خاصیت می‌باشند. زعفران به دلیل ط
مهمترین خواص دمنوش زعفران

کمک به درمان افسردگی
شادی اور و خوشحال کننده است.
کمک به تقویت و تصفیه کبد
تقویت کننده قوای جنسی است.
پاک سازی کلیه و مثانه
خاصیت مسکن دارد.
خون ساز است
برطرف کننده ی گاز معده است..
به تقویت حافظه و حواس کمک می کند.
رفع کننده ی سرفه است.
اثر مفیدی بر روی درمان برونشیت دارد.
ضد تشنج است.
به تسهیل گردش خون کمک می‌کند.
سرشار از آنتی اکسیدان است.
اشتها آور است.
به کاهش دردهای دوران قاعدگی کمک می کند.
درمان سرخک را سریعتر می‌
دراین غذا از چهار نوع سبزی استفاده میشود که بر اساس محل زندگی خود می توانید ازآن‌ها استفاده کنید. یا این که تنها می توانید از شوید استفاده کنید، دراین صورت باید بجای یک چهارم فنجان شوید، از یک فنجان شوید استفاده کنید. درکنار این غذا می توانید از ترشی کلم، لیمو یا خیار شور استفاده کنید. همچنین در این جا با استفاده از زعفران و آب لیمو بوی ماهی را کاهش می دهیم.
مواد لازم
= ۲ فنجان برنج دانه بلند باسماتی
= ۳ تکه ماهی تیلاپیا یا ماهی موردنظر خودتان
=
از آنجایی که زعفران گیاهی مقاوم به گرما بوده، کمتر به آب نیاز پیدا می‌کند. از طرفی دیگر پیاز زعفران در عمق ۲۰ سانتی‌متری زمین قرار می‌گیرد و آبیاری بیش از اندازه فقط سبب هدر رفت آب خواهد بود. بنابراین آبیاری زعفران تا حدی که نهایتاً به عمق ۴۰ سانتی‌متری نفوذ کند، لازم بوده و بهتر است به جای آبیاری با حجم زیاد، دفعات آبیاری افزایش یابد.
با این حال به دلیل آنکه زعفران در آب‌وهوای گرم و خشک پرورش می‌یابد، چگونگی آبیاری و نیز سله‌ شکنی آ
خرید اینترنتی زعفران اصل

خرید اینترنتی زعفران اصل
یکی از طعم دهنده های اصلی غذاهای ایرانی زعفران اصل می باشد.این طلای سرخ دارای خواص متعددی می باشد از جمله بهبود و تقویت سلامت قلب، بهبود سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوانها، ضد سرطان و ضد افسردگی .
دم کرده زعفران از قدیم الایام برای پخت و پز علی الخصوص برنج مورد استفاده قرار می گیرد.
مهم ترین مساله در خرید زعفران تشخیص اصل بودن آن می باشد.امروزه مارکهای تقلبی بسیاری در بازار یافت می شود که اگر
مرغ
کره
زعفران
نمک و فلفل
مرغ رو به قسمت‌ها کوچیک تقسیم میکنیم. (ضخامت کم باشه... در حد یک سانت نهایت)
مرغ‌ها رو کف تابه میچینیم، نمک و کمی فلفل میزنیم.
کره‌ها رو روی مرغ میذاریم. زعفران میزنیم.
در تابه رو میذاریم، میذاریم با حرارت کم بپزه.
مرغ خودش آب میندازه، و کره کم‌کم آب میشه. بعدکه آب مرغ کاملا خشک شد و مرغ سرخ شد حرارت رو خاموش میکنیم.
نکات
۱. میتونید از کره محلی و کره پاستوریزه همزمان استفاده کنید. کره پاستوریزه رو میشه تنها استفاده کرد.
زعفران برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش اشتها مفید است.
از آن جا که طبیعت گرم دارد، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.
نفخ و اسید معده را از بین می برد.
به شیر ولرم زعفران اضافه کنید و قبل از خواب بخورید تا خواب راحت داشته باشید.
زعفران حل شده در شیر، خشکی و خارش پوست را از بین می برد.
از آن جا که به گردش خون کمک می کند، اختلالات کلیه، مثانه و کبد را درمان می کند.
از درد قاعدگی می کاهد.
علاوه بر تصفیه خون، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.
ماساژ دادن
زعفران تقلبی
 
روش اول
در صورت مشاهده ظاهر غیر طبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کنید اگر دیدید ماده خاصی از آن روی کاغذ نقش می‌بندد و کاغذ و انگشتان دست چرب می‌شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.
روش دوم
پایین بودن قدرت رنگ دهی آن نشان دهنده این تقلب خواهد بود.
 
روش سوم
استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ کردن دیگر قسمت‌های سفید زعفران و مخلوط کردن آن با این محصول است، این روش محترمانه
زعفران تقلبی
 
روش اول
در صورت مشاهده ظاهر غیر طبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کنید اگر دیدید ماده خاصی از آن روی کاغذ نقش می‌بندد و کاغذ و انگشتان دست چرب می‌شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.
روش دوم
پایین بودن قدرت رنگ دهی آن نشان دهنده این تقلب خواهد بود.
 
روش سوم
استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ کردن دیگر قسمت‌های سفید زعفران و مخلوط کردن آن با این محصول است، این روش محترمانه
06اکتبر


زعفران یک ادویه بسیار با ارزش و گران قیمت است که به دلیل رنگ، طعم و خاصیت دارویی منحصر به فردش از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار است. تولید اندک و قیمت بالای این ادویه سبب شده است تا برخی از افراد سودجو در تهیه آن از تقلب‌های زیادی استفاده کنند. اکثر این تقلب ها از طریق افزودن مواد گیاهی و شیمیایی مشابه زعفران صورت می گیرد. در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی موجود در آزمایشگاه ها می توان به راحتی زعفران خالص را از ناخالص تشخیص
زعفران یک چاشنی نام آشنا و با ارزش در بین ایرانیان و حتی کشورهای دیگر می باشد که رنگ، عطر و طعم بی نظیر آن را همه می شناسند.
یکی از دلایل با ارزش بودن زعفران این است که حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش است و تمام مراحل تولید این محصول با دست انجام می شود.
قطعا کسانی که به استان خراسان و مخصوصا شهر زیارتی مشهد مسافرت می کنند یکی از اصلی ترین خرید های خود را به زعفران اختصاص می دهند.
این محصول که مقدار آن 4.608 گرم یا یک مثقال است با قیمت ویژه ارائه شده ا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

انتصاب