نتایج جستجو برای عبارت :

بهترین مواد غذایی برای سلامت روده

سلامت روده چگونه بر شما تأثیر می گذارد ؟
 
میکروبیوم رودهپیچیدگی باورنکردنی روده و اهمیت آن برای سلامتی کلی ما موضوعی است که باعث افزایش تحقیقات در جامعه پزشکی می شود. مطالعات بیشمار در دو دهه گذشته ارتباط بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن ، خلق و خوی ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، شرایط پوستی و سرطان را نشان داده است.
در یک زمان ، سیستم گوارش ما یک سیستم بدن نسبتاً "ساده" در نظر گرفته می شد ، که اساساً از یک لوله ط
ارتباط سلامت روده با مغز در چیست
محققان با بررسی تاثیر سلامت روده و عملکرد مغزی به نتایج جالبی درباره
ارتباط سلامت روده  سلامت مغز رسیدند و مشخص شد روده انسان به دلیل وجود
باکتری زیاد عامل تعیین کننده ای برای ابتلا به بیماری های مختلف در بدن
است.

ارتباط سلامت روده و مغز
 آنها در واقع این نقش تعیین‌کننده را به
باکتری‌ها نسبت می‌دهند.بر اساس مطلبی که دویچه‌وله به تازگی منتشر کرد: هر
انسان حدود دو کیلو از این باکتری‌ها را در خود حمل می‌ک
شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.شیر نارگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند
چه به واسطه مصرف باکتری های مفید در قالب مکمل ها یا مصرف یک کاسه ماست، احتمالا چیزهایی درباره پروبیوتیک ها، ارگانیسم های کوچکی موجود در غذاهای تخمیر شده، شنیده اید. اما آیا می دانستید که پروبیوتیک ها نیز برای ادامه زندگی خود به غذا نیاز دارند؟
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو استرانگ"، این جایی است که پری‌بیوتیک ها، نوعی فیبر، وارد بازی می شوند. در شرایطی که بیشتر میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر منبع خوبی برای پری‌بیوتیک ها هس
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آنان طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . علامتها دیگر ممکن است دربرگیرنده دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد کاملا از تلاش روده عبور نکرده باشد . عارضه ها ناشی از یبوست ممکن است مشتمل بر بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان در میان سه نفر طی روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار جنبش روده دارا هستند , در
سلام دوستان 
امروز در مورد پروبیوتیک میخوام صحبت کنیم.
پروبیوتیک چیه اصلا؟
به زبون ساده باکتری های مفید دستگاه گوارش رو پروبیوتیک میگن.
حالا تعریف سازمان دارو و غذای جهانی از پروبیوتیک:
پروبیوتیک هامیکروارگانیسم های زنده ای هستن که مصرف سروش افلاطون کافی آنها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان میشود.
دوستان داخل دستگاه گوارش بخصوص روده هم باکتری های مفید یعنی پروبیوتیک ها وجود دارن هم باکتری های مضر هم باکتری های خنثی.قناری سال
انسداد روده چیست و چه عوارضی دارد ؟
 
 
علل
علائم
تشخیص
رفتار
عوارض
انسداد روده چیست؟
انسداد روده یک وضعیت بالقوه جدی است که در آن روده مسدود می شود. انسداد ممکن است جزئی یا کامل باشد ، در یک یا چند مکان اتفاق می افتد. هم روده کوچک و هم روده بزرگ به نام روده بزرگ می توانند مبتلا شوند. هنگامی که انسداد رخ می دهد ، غذا و نوشیدنی نمی توانند از بدن عبور کنند. موانع جدی هستند و باید سریعاً درمان شوند. آنها حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.
عل
 
ول این که شیوع آن زیاد است؛ مثلا تعداد بیشتری از مردم درگیر سرطان کلون به نسبت سرطان کیسه صفرا می‌شوند. بر طبق آمار‌های رسمی سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که سالانه به این مقدار افزوده می‌شود. در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ کشف که حدود ۴۵ هزار مورد آن منجر به مرگ و میر می‌شود. همجنین شیوع آن در مردان بیش از زنان بوده و در بیشتر موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد.
راه‌ه
یکی از دلایل مهم ابتلا به برخی بیماری‌های گوارشی و ناراحتی‌های کبدی، خوردن همزمان برخی از مواد غذایی است که هیچ سازگاری با هم ندارند و مصرف همزمان آنها با هم، ضمن ایجاد فساد در معده در نهایت باعث تولید "خون ناصالح" و درگیر کردن اندام‌های رئیسه از جمله "کبد" است.
در ادامه به اهم موارد و غذاهایی که خوردن آنها با هم، مضر و باعث تهدید سلامت می‌شود، اشاره شده است:
ادامه مطلب
کولیت روده یا به طور کلی بیماری های التهابی روده، معمولا باعث مرگ بیمار نمی شوند ولی هنگامی که التهاب آنقدر زیاد شود که تمام روده را درگیر کرده و بدن بیمار به دارو جواب نداد، نیاز به عمل جراحی می باشد. در این حالت اگر بیمار از جراحی صرف نظر کند در عرض چند روز ممکن است جان خود را از دست بدهد.
این بیماری اگرچه درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو قابل کنترل است و می توان جلوی عوارض آن را گرفت. از آنجایی که کولیت روده دائما خاموش و فعال می شود، بیمار ن
ماهی آزاد
در حالت کلی ماهی های چرب و مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای نرمی و افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست توصیه می شود. اگر از مشکل اگزما رنج می برید حتماً ماهی آزاد را که سرشار از این ترکیبات مغذی است به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. این نوع ماهی باعث احیای سلول های پوستی شده و جوانی را به آن برمی گرداند. علاوه بر این برای حفظ سلامت مغز و حافظه تان نیز مفید است. ماهی های چرب از بروز التهاب های عامل اگزما پیشگیری می کن
درمان های مورد استفاده برای سرطان کولورکتال ممکن است شامل برخی از جراحی ها ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند باشد. سرطان هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارند ممکن است با عمل جراحی قابل درمان باشند ، در حالی که سرطان که به طور گسترده گسترش یافته است ، معمولاً قابل درمان نیست ، با مدیریت جهت بهبود کیفیت زندگی و علائم هدایت می شود. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 65٪ است.
 
 احتمال بقاء فرد بستگی به پیشرفت سرطان دارد ، آیا با جر
خرمالوی نارس با این که بسیار گس و قابض است و حالت جمع‌شدگی در دهان ایجاد می‌کند، بهترین و موثرترین دارو، برای تقویت معده و التیام بیماری‌های التهابی روده است.
خرمالویی که رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می‌کندکه نشانه قابض بودن آن است و برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید است.
همچنین افرادی که دچار بیماری های التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می‌توانند از خاصیت جمع‌کنندگی خرمالویی که قدری نار
همه باکتری‌ ها مضر نیستند. احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید روده‌ های ما میزبان 800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری ‌ها به حدود 100 میلیارد می‌ رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌ های بدن است.
این باکتری‌ ها فلور روده را تشکیل می ‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند. اکثریت باکتری ها برای شما مفیدند و تنها یک درصد آنها شاید تهدید کننده سلامت باشند.
شما می توانید با رعایت رژیم های غذایی و عادات سالم از فلور روده
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
راه های ساده برای پیشگیری و درمان نفخ
۹۹٪ از گازهای روده از عناصری مانند اکسیژن، نیتروژن، دی اکسید کربن، هیدروژن و متان تشکیل شده و بی بو هستند اما ۱٪ از گازهای روده بزرگ حاوی گوگرد است که توسط
 باکتری ها تولید شده و باعث بوی نامطبوع می شوند. دو منبع اصلی برای ایجاد گاز روده وجود دارد: گازی که از مصرف مواد ایجاد می شود و گاز تولید شده توسط باکتری که به
 طور معمول در روده بزرگ زندگی می کنند با یک فرآیندی به نام تخمیر ایجاد می شوند. نفخ به موردی ا
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
 دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
 
عنوان فایل : دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
حجم فایل : 1 مگ
توضیحات :
نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، بدون هرگونه علت ارگانیک دیگری، مشخص می‌شود. اسهال یا یبوست می‌توانند علامت غالب باشند که ممکن است به صورت متناوب ظاهر شوند.
این مجموعه شامل
پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS) در 24 ص
فهرست :
IBSتعریف
تاریخ
ایسکمی روده هنگامی اتفاق می افتد که جریان شریان های اصلی که منبع تامین خون روده ها هستند، متوقف شود. در واقع اگر به دلیل انسداد روده جریان خون به روده نرسد، این عارضه به وجود می آید. ایسکمی هم برای روده بزرگ و هم برای روده کوچک می تواند اتفاق بیفتد. این بیماری بسیار جدی و خطرناک بوده و در موارد شدید، باعث می شود جریان خون به روده قطع شود و منجر به مرگ شود. اما خوشبختانه این بیماری گوارشی هم اکنون قابل درمان است (از طریق برگرداندن جریان کافی خون)
حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندانها، درمان یبوست (Constipation)، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است
نان سبوس دار نانی است تهیه شده از آرد سبوس دار که پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ویتامین‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد. انواع نان سبوس د. ار شامل نان سبوس گندم و نام جو سبوس دار میباشد که هریک خواص مختص به خود را برای سلامت بدن دارا میباشند
ادامه مطلب
عوارض جانبی مصرف سبوس برنج و محدودیت ها
 
 
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای افرادی که مبتلاء به زخم معده و روده و کولیت عصبی روده هستند مضر است.
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای زنان باردار ، شیرده ،نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.
مصرف زیادی آن باعث انسداد روده ، التهاب دیورتیکول روده و اسهال می شود.
توصیه می شود که مایعات و آب زیاد پس از مصرف سبوس برنج نوشیده شود.
برای شستشوی پوست و موی سر با محلول سبوس برنج ۲۴ ساعت قبل کمی از محلول را روی
سرطان کولورکتال (CRC) ، همچنین به عنوان سرطان روده و روده بزرگ شناخته می شود ، پیشرفت سرطان از روده بزرگ یا روده بزرگ (بخش هایی از روده بزرگ) است.  سرطان رشد غیر طبیعی سلولهایی است که توانایی حمله یا گسترش به سایر قسمتهای بدن را دارند. علائم و نشانه ها ممکن است شامل خون در مدفوع ، تغییر حرکات روده ، کاهش وزن و احساس خستگی در تمام مدت باشد. 
 
بیشتر سرطانهای کولورکتال به دلیل عوامل سالخوردگی و شیوه زندگی ، و تعداد کمی از موارد به دلیل اختلالات ژنت
بهترین مواد غذایی برای سلامت روده
همانطور که رژیم‌غذایی می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت قلب، مغز و استخوان‌ها داشته باشد، سلامت عمومی روده‌های شما هم تحت‌تاثیر چیزهایی است که می‌خورید.روده بخش مهمی از دستگاه گوارش را تشکیل می‌دهد و وضعیت‌های مختلفی می‌تواند موجب بروز اختلال در آن شود. بعضی از این وضعیت‌ها بیماری‌های التهاب روده مثل کولیت اولسراتیو، بیماری کرون، بیماری دیورتیکولی، سندرم روده تحریک‌پذیر و سرطان روده بزرگ می
قولنج‏:(Colitis) واژه یونانى، تازى شده آماس سخت روده بزرگ یا درد و دل‏پیچه‏ى روده‏اى است سپس واژه همگانى شده و بر هر درد دل‏پیچه‏اى آدمیان و یا از آماس آپاندیس یا روده‏ى كور یا آماس سخت كلیه و یا جز آن آمده است. پزشكان كهن نتوانستند میان آنها تفاوتى بگذارند، [...]
این نوشته قولنج چیست تعریف و تحقیق در این باب برای اولین بار ظاهر می شود در Wpesharat & پرتال جامع علوم صوتی اشارت.
 
در فصل سرما و زمستان علاوه بر مراقبت از بدن باید به فکر تغذیه و آنچه می خوریم هم باشیم چرا که اثر مستقیم روی سلامت جسم و روح دارد ؛ برای همین در این قسمت از بخش سلامت تغذیه در نمناک قصد داریم مواد غذایی را نام ببریم که مصرف آن ها در فصل زمستان ممنوع است و در نتیجه تکلیف شما مشخص می شود که در این فصل چه مواد غذایی خریداری کنید تا بدن سالم تری داشته باشید .
ادامه مطلب
 
بای پس روده یک عمل جراحی است که به منظور کاهش وزن دائمی در ۲ مرحله انجام می‌شود. این عمل در واقع ترکیبی از دو عمل لاغری دیگر است و به آن دئودنال سوئیچ نیز گفته میشود. دئودنال سوئیچ یکی از پیچیده‌ترین پروسه های جراحی-درمانی در پزشکی است که در آن هم حجم معده و هم جذب مواد غذایی کاهش میابد.
جراحی بای پس روده برای چه افرادی مناسب است
محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی یکی از ابزارهای سنجش مقایسه وزن و قد شخص است. به طور کلی بیمارانی که شاخص توده بدنی با
نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامت بدن خود انجام دهید. به طور خاص، آب داغ می تواند فواید بیشتری نیز ارائه کند. به گزارش گروه سلامت عصر ایران، نوشیدن آب می تواند به جایگزینی مایعات مورد نیاز بدن کمک کند. همچنین، این اقدام می تواند به بهبود گوارش، رفع احتقان، و حتی کسب آرامش کمک کند. افراد بسیاری نوشیدن آب داغ را به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته و آن را صبح ها با معده خالی انجام می دهند.
کمک به گوارش 
آب داغ می توان
به گفته کارشناسان تغذیه، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود.
کارشناسان توصیه می کنند مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد.
ادامه مطلب
دیالیز ۲ نوع اصلی همودیالیز و دیالیزپریتونیل دارد؛ در همودیالیز برای خارج کردن مواد زائد و آب اضافی از بدن از نوعی فیلتر خاص استفاده می‌شود و در دیالیز پریتونیل از مایعی که با یک لوله پلاستیکی در حفره شکم بیمار قرار داده می‌شود، مواد زائد و آب اضافی از بدن خارج خواهد شد.
همودیالیز چیست؟
در همودیالیز، خون بدن بیمار از یک فیلتر در دستگاه دیالیز که غشای دیالیز نامیده می‌شود، عبور می‌کند؛ در این عملیات، یک لوله پلاستیکی خاص بین یک سرخرگ و سی
گوشت گوسفند منبع تامین انرژی و همچنین انواع مواد مغذی نظیر پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که باید همواره به میزان مصرف آن توجه کرد .
از فواید مصرف آن می توان به کمک کردن به افزایش سلامت پوست ، پیش گیری از استرس و افسردگی ، تقویت ذهن ، افزایش سلامت استخوان ها ، قوی کردن سیستم ایمنی بدن و ... اشاره کرد .
 به شما عزیزان پیشنهاد می کنم برای اینکه از خواص باورنکردنی گوشت گوسفندی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما مقاله مربوط را در سایت بازار
نام های شناخته شده دیگر: کلردینیوم، کلیندکس، لیبراکس.کلردیازپوکساید یک بنزودیازپین است که مواد شیمیایی نامتعادل در مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.کلیدنیوم اسید معده و اسپاسم روده را کاهش می دهد.کلردیازپوکساید و کلیدینیوم یک داروی ترکیبی (کلردیازپوکساید+ کلیدنیوم) است که در درمان زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر یا نشانه های مربوط به عفونت روده موثر است. کلردیازپوکساید و کلیدینیوم با هم و به همراه داروهای دیگر برای کاهش نشانه های بالا تجویز
” ارتقاء سلامت روان ، نشاط اجتماعی ”
اسامی روزهای هفته سلامت روان؛
1. پنجشنبه ۱۸ مهر : نقش خود مراقبتی در نشاط اجتماعی
2. جمعه ۱۹ مهر : نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
3.شنبه ۲۰ مهر: تحکیم خانواده، جامعه با نشاط
4. یکشنبه ۲۱ مهر : ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی
5. دوشنبه ۲۲ مهر : نقش مهارت های زندگی در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
6. سه شنبه ۲۳ مهر: عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتما
پاورپوینت تغذیه روده ای
  پاورپوینت تغذیه روده ای   144اسلایدهمراه باتصویر تعدادی اسلاید به زبان انگلیسی میباشد   اصول غذا دادن به بیمار دهانی تغذیه روده ای : ( گاواژ-گاستروستومی) تغذیه ی خارج روده ای ) تغذیه وریدی) تغذیه ی خارج روده ای کامل ( TPN )  تغذیه ی خارج روده ای نسبی یا محیطی ( PPN     لوله های دسترسی به روده • از طریق بینی : بینی- معدی-بینی روده ای (بینی-دئودنوم، بینی-ژژنوم) • جراحی : گاستروستومی یا ژژوستومی آندسکوپی       ...دریافت فایل
اطلاعات دارویی یدوکینول
 Iodoquinol
رده درمانی:ضد آمیب.
 
اشکال دارویی:قرص
 
موارد مصرف:آمیبیاز روده ای
 
قرص یدوکینول در درمان آمیب روده ای تاثیر گذار می باشد. آمیب در واقع انگلی است که در روده انسان زندگی می کند به غشای روده آسیب رسانده و از سلول های خونی تغذیه کرده و موجب پاره شدن دیواره روده شده و اسهال خونی را به وجود می آورد.
 

ادامه مطلب
خرید فروش برنج معطر ایرانی در اصفهان
 
عوارض جانبی مصرف سبوس برنج و محدودیت ها
 
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای افرادی که مبتلاء به زخم معده و روده و کولیت عصبی روده هستند مضر است.
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای زنان باردار ، شیرده ،نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.
مصرف زیادی آن باعث انسداد روده ، التهاب دیورتیکول روده و اسهال می شود.
توصیه می شود که مایعات و آب زیاد پس از مصرف سبوس برنج نوشیده شود.
برای شستشوی پوست و موی سر با محلول سبو
این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزرگ بسته شود. این انسداد مانع عبور طبیعی غذا، مایعات و گاز ها از داخل روده شده و ممکن است با درد شدید و منقطع همراه باشد.
علل
این انسداد می تواند جزئی و کلی باشد. انسداد جزئی روده می تواند بدون جراحی درمان شود اما اکثر انسداد های کلی نیاز به جراحی روده دارند.
تشخیص
تشخیص  انسداد روده از طریق آزمایش یا معاینه فیزیکی انجام می شود.
صداهای روده: روده به طور طبیعی صداهایی مانند غار و غور
 
 
برای داشتن معده سالم لازم است به نکات این متن توجه کنید.
 
رژیم غذایی غربی معمولی-بالا در کربوهیدرات تصفیه شده, چربی اشباع و مکمل های غذایی — به افزایش خطر ابتلا به اختلالات گوارشی مرتبط 
افزودنی های مواد غذایی, از جمله گلوکز, نمک و دیگر مواد شیمیایی, پیشنهاد شده است برای کمک به افزایش التهاب روده, منجر به یک بیماری به نام روده چکه کند
چربی های ترانس در بسیاری از غذاهای فراوری شده یافت. آنها به خوبی شناخته شده برای اثرات منفی خود را بر سلام
 
خواص بی‌نظیر برنج قهوه ای
زمان مطالعه : 3 دقیقهبرنج قهوه ای نوعی غلات تصفیه نشده است که فقط پوسته خارجی آن گرفته می‌شود و به خاطر سبوسی که دارد مواد مغذی خود را حفظ کرده و از برنج سفید عطر و طعم بهتری دارد. در این مقاله می‌خواهیم به خواص باورنکردنی برنج قهوه‌ای بپردازیم و شما را متقاعد کنیم که به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای بخورید. با ما همراه باشید.طرز تهیه کته با برنج قهوه ای بایدها و نبایدهایی دارد که باید از آن مطلع باشید.
همانطور که
فوراور فریدام
این محصول حاوی ژل ۱۰۰ % طبیعی آلوورا و مواد مفید دیگر (ویتامین ث) برای تقویت و سلامتی بدن می‎باشد.
 
Forever Freedom
در فوراور فریدم، آلوورا با مواد دیگرى ترکیب شده است که تمامی این مواد براى حفظ سلامت و کارکرد صحیح و سالم مفصل‎ و نیروى حرکتى انسان مفید می‎باشد، این محصول داراى فرمولى با طعم پرتقال است.در محصول ژل آلوورا فریدم فوراور دو عنصر مهم یعنى فسفات گلوکوزامین و سولفات کندروتین که عناصرى طبیعى و مفید براى سلامت مفاصل هـستند و
خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که میخوریم، می‌توانند عامل اصلی سرطان باشند؛ هرچند اعمال تغییراتی ساده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
در کنار فهرست مواد غذایی که مصرف آن‌ها به دلیل سرطان‌زا بودن توصیه نمی‌شود افراد باید آگاه باشند چه مواد غذایی درحفظ سلامت بدن در برابر انواع مختلف سرطان نقش دارند. برخی از کارشناسان رژیم غذایی از بین برنده سلول‌های بنیادی سرطان را پیشنهاد می‌کنند.
این سلول‌های بنیادی از فرایند
چربی احشایی چیست؟
چربی های احشایی به عنوان چربی هایی شناخته می شوند که در میان تنه و اطراف ارگان های بدن تجمع کرده اند.
چربی های احشایی معمولا زیر پوست نیستند و در عمق بدن ذخیره شده اند. چربی های احشایی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از سرطان ها را افزایش دهد.
متاسفانه آمار افراد چاق روز به روز در حال افزایش است. از این رو تعداد بسیاری از افراد بالغ در خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی هستند.
بسیاری از افراد این را
1- آناناس
آناناس یک آنزیم قدرتمند به نام بروملین دارد که دارای خواص درمانی می باشد.
مطالعات نشان داده است که باعث می شود پلاکت های خون در امتداد دیواره رگ های خونی که می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود، ایجاد نگردند.
همچنین به بدن در هضم پروتئین ها کمک می کند تا بتواند مواد مغذی را بهتر جذب کند.
اگر بعد از انجام ورزش دچار التهاب شدید، چند تکه آناناس بخورید. به دلیل مقادیر زیاد پتاسیم باعث کاهش درد عضلات می شود.
2- روغن نارگیل
روغن نارگیل غذا
فیبر یکی از مواد مغذی است که پایه ای گیاهی داشته و در دسته خوراکی های کربوهیدرات دسته بندی می شود. مصرف غذاهای دارای فیبر برای بدن ضروری است زیرا که این ماده در برابر آنزیم های روده مقاوم بوده و هضم نمی شود و در روده آبی زیادی را جذب می کند در نتیجه در هضم غذا ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است.
فیبر دارای دو نوع محلول و نامحلول است، فیبر محلول حالت ژل داشته و به عنوان قوام دهنده عمل می کند در حالی که فیبر نامحلول می تواند تا 20 برابر وزن خود
تطابق پنج عنصر در طب سوزنی
 
چوب: کبد و کیسه صفراآتش: قلب و روده کوچکزمین: طحال و معدهفلز: ریه ها و روده بزگآب: کلیه ها و مثانه
- عناصر پنجگانه به عنوان ویژگیهای اصلی
 
⦁    آنچه میخیساند و به پایین میرود (آب) شور است.( کلیه و مثانه)⦁    آنچه به بالا شعله میکشد (آتش) تلخ است.( قلب، روده کوچک، پریکاردیوم و سانجیائو)⦁    آنچه میتواند خم و راست شود ( چوب) ترش است.(کبد و کیسه صفرا)⦁    آنچه میتواند ذوب شده و دوباره سخت شود (فلز) تند است.( ریه و روده بزرگ)
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
رفتم بیمارستان پارس(خصوصی) هزینه ام ار انتروگرافی 900تومن بود
با انجام ازمایشاتی که اونها میخوان یک ملیون و خورده ای
نوبت هم برای یک ماه دیگه میدادن
سرم سوت کشید دو سوم حقوق یک ماه ما:/
این روزها هم دکتر رفتم و دارو گرفتم یک سوم دیگه هم رفت
دکتر گفت مشکوکم به کرون (کل روده بزرگم زخمه) احتمال اینکه روده کوچیکنم درگیر شده باشه هست، با انجام این ام ار ای مشخص میشه
بیمارستان شریعتی همین کار و انجام میده با 280تومن نوبت برای اواخر ابان ماه...
اگه روده ک
«مسئله‌ی سلامت، جزو مسائل درجه‌ی یک هر کشوری است.» ۱۳۹۱/۱۰/۱۱ این عبارت رهبر انقلاب اسلامی به روشنی نشان دهنده‌ی اهمیت سلامت مردم نزد ایشان بعنوان یکی از مسائل اساسی و حیاتی کشور است و در زمینه‌ی ارتقای سطح سلامت عمومی یکی از مسائل مهم نقش بی‌بدیل پزشکان و فداکاری پرستاری است. پایگاه اطلاع‌رسانی  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در خصوص سلامت مردم و اهمیت نقش پزشکان و پرستاران در این زمینه بازخوانی می‌کند.
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که برخی از امواج مغز می‌توانند آن را هنگام خواب پاکسازی کنند 
به گزارش نیوساینتیست، به نظر می‌رسد امواج حاصل از فعالیت الکتریکی مغز، عناصری را که می‌توانند به سلول‌های مغز آسیب برسانند، هنگام خواب از بین می‌برند و مغز را پاکسازی می‌کنند. این فرآیند می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تخریب‌کننده عصب مانند آلزایمر داشته باشد. 
"لائورا لویس"(Laura Lewis)، پژوهشگر "دانشگاه بوستون"(BU) و سر
در رابطه با آموزش صبحانه سلامت و ترویج غذاهای سنتی در طی سال تحصیلی دو برنامه صبحانه سلامت در آموزشگاه داشتیم و دانش آموزان در برنامه های آغازین توجیه شدند نسبت به صبحانه سلامت و غذاهای سنتی و در نماز خانه آموزشگاه با همکاری فاطمه دهقان کمیته بهداشت آموزشگاه و مدیر و معاونین و همکاران طرح صبحانه سلامت برگزار گردید و سفیران سلامت و کمیته بهداشت مسئول نظارت بر تغذیه دانش آموزان در زنگهای استراحت بودند.
به گزارش ایسنا، زنجبیل از جمله طعم‌دهنده‌های نوشیدنی چای به حساب می‌آید. کارشناسان تغذیه و سلامت، مصرف زنجبیل را به دلایل پزشکی متعددی توصیه می‌کنند از جمله اینکه می‌توان با افزودن این گیاه خوراکی به وعده صبحانه، روز خود را تغییر داد. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و افزودن زنجبیل که سرشار از مواد مغذی است، این وعده غذایی را سالم‌تر می‌سازد. به نوشته روزنامه "تایمز آو ایندیا" از جمله دلایلی که به مصرف مرتب زنجبیل در هنگام صبح توصیه می
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
بیماری انگل روده ای کودکان
بیماری انگل روده ای کودکان
اغلب کودکانی که در مناطقی زندگی می کنند که بهداشت به طور کامل رعایت نمی شود، به نوعی انگل آلوده می شوند که سیستم گوارش و به ویژه روده بزرگ را هدف قرار داده و در این قسمت از بدن، شروع به رشد و تکثیر می کنند.
به همین دلیل همه کودکان قبل از ورود به مهدکودک و دبستان بایستی آزمایش انگل دهند تا در صورت وجود مشکل قبل از ورود به به مدرسه درمان شوند و دیگر کودکان را مبتلا نکنند.
اطلاعات کلی در مورد ان
سوالات مهم درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات امتحانی درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا

ادامه مطلب
با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، باید نگاه دقیق‌تری به نوع تغذیه و تهیه غذاها داشته باشیم.
یکی از گروه‌های غذایی که بهتر است در این ماه کمتر استفاده شود، گروه چربی‌ها و غذاهای پرچرب است. به‌طورکلی بعد از مصرف غذای چرب، برای هضم و جذب چربی‌ها، صفرا ترشح می‌شود. براساس میزان مصرف چربی، مقدار ترشح صفرا متغیر خواهد بود البته مقداری از صفرا از طریق خون جذب می‌شود و مقداری از آن به نواحی انتهایی‌تر روده می‌رسد و در آنجا به وسیله میکروب‌های موج
همه به دنبال سلامت جسمانی خود هستند. همه مردم سلامت جسمانی را در اولویت قرار میدهند اما فارغ از اینکه سلامت روان هم می تواند بر روی کیفیت زندگی آنها تاثیر زیادی بگذارد.
سلامت جسمانی در حقیقت از سلامت روان نشات می گیرد. این موضوعی است که در این پست از وبلاگ روانشناسی به آن میپردازیم.
یعنی اگر فردی از سلامت روان کامل برخوردار باشد سلامت جسمانی حقیقی را هم به دست می آورد.
سالها تجربیات علمی ثابت کرده است که ذهن تاثیر کاملی بر جسم و نحوه فعالیت آ
کشمش به طور کلی انگور خشک شده است. کشمش نیز همانند انگور دارای املاح و ترکیبات مفید زیادی به مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین B است. کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی مفیدی است که با رادیکال‌های آزاد در بدن به عنوان تخریب کننده سلولی مبارزه و آن‌ها را از بین می‌برد. از دیگر خواص کشمش می‌توانیم به طور خلاصه وجود فیبرهای کافی را اشاره کنیم. فیبر موجود در کشمش هضم غذا را تسهیل کرده و از بروز بیماری‌های معده و روده جل
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
 نوشیدن آب بسیار مهم است و می تواند به مقابله با بسیاری از بیماری ها کمک کند.مطالعات نشان می‌دهند کم آبی می‌تواند منجر به اختلالات رفتاری شده و بر عملکرد شناختی، میزان تمرکز و هوشیاری هم تاثیر گذارد و حتی موجب سردرد شود. در ادامه به برخی ناخوشی‌ها و بیماری‌های که می‌توان با نوشیدن آب با آنها مقابله کرد، می‌پردازیم.
آسیب کلیوی
مطالعات نشان می‌دهد مصرف آب به اندازه کافی می‌تواند به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک کند. آب می‌تواند روند رقیق کردن ا
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
 
 
در برخی موارد، جای زخم یا التهاب ناشی از جراحی لاغری ممکن است راه ارتباطی معده و روده را باریک و تنگ کند. این تنگ شدگی معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لاغری اتفاق می افتد و کمتر از ۵ درصد از بیماران به آن مبتلا می شوند. بیمارانی که به این تنگ شدگی مبتلا می شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مایعات و غذا مصرف کنند. در این موارد ممکن است مشکوک به انسداد روده باشند.
انسداد روده چیست؟
این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزر
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
تبّوله سالاد لبنانی-عربی است که به‌طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریز شده که اغلب با سیر و پیاز با روغن زیتون، آبلیمو و نمک همراه است، تشکیل شده است.
 
سالاد تبوله از چه چیزهایی درست می‌شود؟
 
بسیاری از افراد فکر می کنند که ماده اولیه اصلی در سالاد تبوله، بلغور گندم است. به همین دلیل مقدار بسیار زیادی بلغور گندم در سالاد خود می ریزند. اما این کار اشتباه است. در حقیقت ماده اولیه اصلی در سالاد تبوله، جعفری تازه است که به شکل خیلی ریز خرد
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
آنچه باید درباره سلامت گوش بدانید
 متخصص گوش و حلق و بینی و رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه «مجله پزشکی» در مورد موضوع سلامت گوش گفت : بهترین کاری که ما می‌توانیم برای گوش، این سیستم پیشرفته و مهم، انجام دهیم مراقبت از آن است، باید دانست، به محض اینکه گوش های ما آسیب می بینند، شروع به ترمیم کردن خود می کنند.

ادامه مطلب
روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد.
سلامت روانی در رویکردهای مختلف روان شناسی، تعاریف متفاوتی دارد که این تعاریف به رغم تفاوت ظاهری، با یکدیگر در تناقض نیستند و هر یک از آن ها به بعد خاصی از ابعاد سلامت روان توجه دارند.

ادامه مطلب
فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن
تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش ا
طبیعت گرم وخشک دارد.گردو میوه مغزدار باارزشی است ویتامین B موجوددرآن کاهش دهنده استرس است که درشادابی وحفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد.گردو باعث می شود روده ها کار دفع را راحتر انجام دهند.مصرف گردودر رشدفیزیکی کودکان بسیار مفید است.
ادامه مطلب
نمونه سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
 درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات امتحانی درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا


ادامه مطلب
اضافه کردن تخم کتان یا روغن کتان به رژیم غذایی بسیار توصیه می‌شود.
حداقل 6 هزار سال است که تخم کتان یا بذرکتان به‌عنوان دانۀ دارویی مصرف می‌شود و آن‌را به یکی از مغذی‌ترین دانه‌ها، در سراسر دنیا معرفی کرده است. دو نوع اصلی بذر کتان وجود دارد: طلایی و قهوه‌ای؛ مشخصات تغذیه‌ای هر دو خیلی شبیه یکدیگرند و هر دو به یک اندازه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.
هر دو نوع آن منبع سرشار فیبر، چربی مفید، پروتئین و مواد معدنی متعدد و انواع ویتامین‌ها ا
یک رژیم‌غذایی سالم و متعادل نقش حیاتی
در سالم ماندن شخص ایفاد می‌کنند.

در فصل زمستان و افزایش احتمال ابتلا به
آنفلوآنزا، آگاهی از خوراکی‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی کمک و بدن را در برابر آن
مقاوم می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.اگرچه یک نوع غذای خاص یا رژیم غذایی شناخته
شده‌ای وجود ندارد که با کمک آن‌ها بتوان بیماری را از بدن دور و از بیمار شدن پیشگیری
کرد، اما مصرف تمامی انواع مواد غذایی می‌تواند مفید باشد.در فروشگاه ارگانیک میت
یک رژیم‌غذایی سالم و متعادل نقش حیاتی
در سالم ماندن شخص ایفاد می‌کنند.

در فصل زمستان و افزایش احتمال ابتلا به
آنفلوآنزا، آگاهی از خوراکی‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی کمک و بدن را در برابر آن
مقاوم می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.اگرچه یک نوع غذای خاص یا رژیم غذایی شناخته
شده‌ای وجود ندارد که با کمک آن‌ها بتوان بیماری را از بدن دور و از بیمار شدن پیشگیری
کرد، اما مصرف تمامی انواع مواد غذایی می‌تواند مفید باشد.در فروشگاه
محصولات ارگا
بخور، نخورهای معده خالی!
غذا خوردن برای سلامت و بهزیستی ما حیاتی است. ما برای تداوم زندگی خود نیازمند مواد غذایی هستیم. در برخی موارد، این که چه زمانی غذا می خورید و این که چه 
چیزی مصرف می کنید نیز می تواند مهم باشد. خوردن مواد غذایی خوب در زمان اشتباه نه تنها ممکن است سودی نداشته باشد، بلکه مضر نیز باشد.
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لایف هک"، هدف از سالم غذا خوردن تنها مصرف مواد غذایی سالم و پرهیز از نمونه های بد و ناسالم نیست. بلکه
عسل و سیب راهکاری بسیار عالی برای پاکسازی کولون ( روده بزرگ ) است.
سیستم
گوارشی انسان یک لوله طولانی است. کولون ( روده بزرگ ) آخرین ایستگاه سفر
مواد غذایی در مجرای گوارشی است. به عنوان یک سیستم، کولون چندین عملکرد
دارد. کولون ، مایعات، نمک و اسیدهای چرب را از باقی مانده مواد غذایی غیرقابل هضم جذب کرده و ضایعات گوارشی سمی را دفع می کند.
یک مجرای گوارشی سالم به معنای سلامت شما است. در این مقاله به شما می
گوییم که چگونه می توانید مخلوطی از عسل و
گردشگری سلامت و درمان چیست ؟
گردشگر درمانی همیشه وجود داشته ولی تا قبل از قرن هجدهم اهمیت چندانی برای آن قائل نبودند. در انگلستان این بخش به شهرهای دارای چشمه‌های آب گرم اختصاص داشت و عموماً مناطقی که آب‌های معدنی داشتند برای درمان امراض مختلف از بیماری‌های روده‌ای گرفته تا کبدی و برونشیت مورد توجه قرار می‌گرفتند.امروزه برخی کشورهای پیشرفته در زمینه بهداشت و درمان، اقدام به توسعه شهرک‌های گردشگری درمانی نموده‌اند تا بیمارانی که نیا
پاورپوینت سفره ی سلامت علوم هفتم فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 11حجم فایل: 746قیمت: 2200 تومانبخشی از متن:
پاورپوینت دوره اول متوسطه (هفتم) درس علوم فصل 12 سفره سلامت
 
بخشی از متن
برای چه لازم است غذا بخوریم؟
1-باعث تامین ماده(برای ساخت سلولهای جدید و رشد بدن)
2-باعث تامین انرژی(برای انجام فعالیت های روزانه)
انرژی تولیدی از غذاها در بدن ما به مواد مغذی آنها بستگی دارد.
این مواد شامل:
کربوهیدراتها(قندها) ، لیپیدها(چربی ها) ، پر
به مناسبت هفته سلامت از کارشناسان بهداشت دعوت به عمل آمد تا درباره بهداشت عمومی و شعار هفته سلامت برای دانش آموزان صحبت کنند و نیز برنامه صبحانه سلامت با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه اجرا شد همچنین دانش آموزان در این خصوص ویژه برنامه ای اجرا کردند دعوت از اولیا به مناسبت هفته سلامت و اجرای پیاده روی به مناسبت هفته سلامت
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که بروز افسردگی ارتباط مستقیم با مشکلات گوارشی و عملکرد روده‌ها دارد.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه “کلمبیا” نشان
دادند که میزان کم سروتونین ( serotonin) که نوعی انتقال‌دهنده عصبی مرتبط
با بروز افسردگی است، می‌تواند مستقیماً نتیجه اختلالات روده‌ای باشد. از
جمله این اختلالات می‌توان به یبوست اشاره کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛ این مطالعه در حالی انجام گرفته که یک پروژه تحقیقاتی دیگر توسط محققان “بیما
از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر جلوگیری کنید
محققان یافته اند عسل از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر جلوگیری می‌کند، همچنین می گویند با حذف فیبرها و کربوهیدارت ها در رژیم غذایی می شود از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر جلوگیری کنید. ادامه مطلب از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر جلوگیری کنید ادامه مطلب ...
به آپاندیس فشار بدی وارد میشود.اون معمولا به عنوان بخشی از بدن تلقی میشود که عملکردش را میلیون ها سال پیش از دست داده است.تنها کاری که میتواند انجام‌ دهد این است که گاه وبیگاه آلوده شود و آپاندیسیت(تورم آپاندیس) را ایجاد کند. با این حال اخیراً کشف شده است که آپاندیس برای باکتری هایی که به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می کنند بسیار مفید است.آنها ازش استفاده میکنند تا از فشار فعالیت دیوانه وار روده بکاهد ، جایی برای پرورش و کمک به نگهداری باکتر
ایسکمی روده شامل شرایط مختلفی است که در اثر قطع و یا کاهش جریان خون رسانی به روده به علت انسداد رگ خونی و شریان ها ایجاد می شود. ایسکمی روده می تواند بر روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو تأثیر بگذارد. ایسکمی روده یک بیماری جدی و مهلک است که می تواند باعث درد شدید شود و عملکرد طبیعی روده را دشوار کند. در موارد شدید، قطع جریان خونرسانی به روده می تواند به بافت روده آسیب برساند و خطر مرگ را درپی دارد. ایسکمی روده قابل درمان است ولی باید سریعاً مورد معا
 از بین بردن IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر)
 
 
برنج حاوی نشاسته‌ی مقاوم است که پس از رسیدن به روده‌ها، باعث تحریک رشد باکتری‌های مفیدی می‌شود که به حرکت طبیعی روده‌ها کمک می‌کنند. این نشاسته‌های نامحلول همچنین در کاهش تأثیر بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر و اسهال مؤثر هستند.
به گفته‌ی مؤسسه‌ی بین‌المللی تحقیقات برنج در فیلیپین، ارزش غذایی برنج باید تا حد امکان افزایش یابد تا مردم جهان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. با ت
با اینکه ارتباط "اختلال روده ی نشت کننده" و بیماریهای خودایمنی هنوز بصورت دقیق و جامع از نظر علمی اثبات نشده اما " افزایش نفوذ پذیری روده" در پیشینه ی بسیاری از تحقیقات و پژوهش ها در سالهای اخیر بوده است و حتی عامل اصلی در ایجاد برخی بیماریها تلقی شده است.
اختلال روده ی نشت کننده چیست؟سطح روده ی ما (بنام اِپیتلیوم) با لایه ای از سلولهای به هم چسبیده پوشیده شده است. این لایه ی سلولی به عنوان سدی میان محیط بیرونی (مجاری گوارشی) و محیط داخل (خون و فض
با اینکه ارتباط "اختلال روده ی نشت کننده" و بیماریهای خودایمنی هنوز بصورت دقیق و جامع از نظر علمی اثبات نشده اما " افزایش نفوذ پذیری روده" در پیشینه ی بسیاری از تحقیقات و پژوهش ها در سالهای اخیر بوده است و حتی عامل اصلی در ایجاد برخی بیماریها تلقی شده است.
اختلال روده ی نشت کننده چیست؟سطح روده ی ما (بنام اِپیتلیوم) با لایه ای از سلولهای به هم چسبیده پوشیده شده است. این لایه ی سلولی به عنوان سدی میان محیط بیرونی (مجاری گوارشی) و محیط داخل (خون و فض
1-ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد
رژیم های غذایی حاوی سبزیجات خانواده کلم با خطر کم تر رو به رو شدن با سرطان های خاص ارتباط دارند.
محققان ترکیبات حاوی گوگرد را در درون آن ها شناسایی کرده اند که ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند، که شامل گلوکوزینولات ها و محصولات جانبی آن ها مانند ایندول و ایزوتیوسیانات ها است.
آنتی اکسیدان ها در جوانه های بروکسل مانند کامپرفرول نیز به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها برای مقابله با سلول های سرطا
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که بروز افسردگی ارتباط مستقیم با مشکلات گوارشی و عملکرد روده‌ها دارد.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه “کلمبیا” نشان
دادند که میزان کم سروتونین ( serotonin) که نوعی انتقال‌دهنده عصبی مرتبط
با بروز افسردگی است، می‌تواند مستقیماً نتیجه اختلالات روده‌ای باشد. از
جمله این اختلالات می‌توان به یبوست اشاره کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛ این مطالعه در حالی انجام گرفته که یک پروژه تحقیقاتی دیگر توسط محققان “بیما
 
 
شاید از بیماری کرون شنیده باشید یا حتی تجربه دست اول را با آن تجربه کرده باشید. بیشتر افراد تصور می کنند از این بیماری التهابی روده رنج می برند که نه تنها بر عملکرد روده شما بلکه در هر نقطه ای از دستگاه گوارش نیز تأثیر می گذارد. ما هنوز دلایل بروز این بیماری را نمی دانیم. این شرایطی است که به اشتباه سیستم ایمنی بدن ما را مورد حمله قرار داده و بافت های سالم را از بین می برد. التهاب مزمن می شود و دیواره های روده را تحت تأثیر قرار می دهد. امی
تطابق پنج عنصر در طب سوزنی
چوب: کبد و کیسه صفراآتش: قلب و روده کوچکزمین: طحال و معدهفلز: ریه ها و روده بزگآب: کلیه ها و مثانه
- عناصر پنجگانه به عنوان ویژگیهای اصلی
 
⦁    آنچه میخیساند و به پایین میرود (آب) شور است.( کلیه و مثانه)⦁    آنچه به بالا شعله میکشد (آتش) تلخ است.( قلب، روده کوچک، پریکاردیوم و سانجیائو)⦁    آنچه میتواند خم و راست شود ( چوب) ترش است.(کبد و کیسه صفرا)⦁    آنچه میتواند ذوب شده و دوباره سخت شود (فلز) تند است.( ریه و روده بزرگ)⦁ 
 
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌ بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
درمان خانگی انگل روده ای کودکان
درمان خانگی انگل روده ای کودکان
یکی از بیماری هایی که ممکن است هر کودکی را مبتلا کند، انگل روده ای است. این انگل ها که اغلب با عنوان کرم روده نیز شناخته می شوند، از طریق دهان وارد بدن کودک شده و با تغذیه از بدن بیمار، مراحل رشد و تکثیر خود را طی می کنند.
متاسفانه انگل روده در مراحل ابتدایی علائم خاصی ندارد و به همین دلیل ممکن است از طریق کودک آلوده به دیگر افراد خانواده نیز انتقال یابد. به همین دلیل بایستی برای ج
فیکوس
کاریکا ، فیکوس پالماتا و فیکوس پودوکاریکا از انواع درخت های انجیری
هستند که برای میوه کاشته می شوند. درخت فیکوس کاریکا همان درخت شناخته
انجیر برای عموم مردم است که میوه های آن را در میوه فروشی ها مشاهده می
کنید.
انجیر در دسته بندی میوه های مناطق نیمه گرمسیری طبقه بندی می
شود. جالب است بدانید که بزرگترین انجیرستان جهان که به صورت دیم آبیاری می
شود در شهرستان استهبان قرار گرفته است. این شهرستان از شهرهای استان فارس
می باشد.
نکته مهم د
تعداد چهل دانش آموز در پایه های پنجم و ششم به صورت داوطلبانه و علاقمند به فعالیتهای فرهنگی تربیتی با موضوع سفیران سلامت ، در طرح سفیران سلامت این آموزشگاه شرکت نمودند ابتدا اهداف ، شرایط ، وظایف سفیران سلامت برای ایشان شرح داده شد سپس الگو بودن رفتار و منش دانش اموز عضو سفیران سلامت مورد تاکید بود و در جلسه ی دوم برای هر دانش آموز کارت سفیر سلامت صادر شد
یکی از سوسیس ساز های خانگی ارزان قیمت موجود در بازار که برای مصارف خانگی و دستی عالی است، سوسیس پمپ سلامت می باشد که دارای بدنه پلاستیکی بوده و بسیار ساده طراحی شده است و در عین حال می توانید به راحتی با مواد اولیه سالم و عالی، سوسیس های خوشمزه تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.
 
 
برای مشاهده ویدیوی سوسیس پمپ سلامت بر روی تصویر کلیک نمایید
 
یکی از سوسیس ساز های خانگی ارزان قیمت موجود در بازار که برای مصارف خانگی و دستی عالی است، سوسیس پمپ سلامت می باشد که دارای بدنه پلاستیکی بوده و بسیار ساده طراحی شده است و در عین حال می توانید به راحتی با مواد اولیه سالم و عالی، سوسیس های خوشمزه تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.
 
 
برای مشاهده ویدیوی سوسیس پمپ سلامت بر روی تصویر کلیک نمایید
 
گزینه های بسیاری پیش روی افرادی است که قصد انجام جراحی لاغری را دارند. آنها می توانند یکی از جدیدترین روش های جراحی لاغری اعم از بای پس معده، اسلیو معده، حلقه معده و غیره را انتخاب کنند. هر کدام از این جراحی ها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند که بیمار پس از شنیدن مشاوره های جراح لاغری، بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب می کند.
پس از انتخاب نوع جراحی لاغری، لازم است به مقایسه گزینه های پیش رو بپردازید. باید تفاوت ها و شباهات دو نوع جر
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
ساعت خوابیدن و اهمیت آن در زیبایی و سلامتی 
ساعت 9 تا 11 شب:
زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد.
ساعت 11 تا 1 شب:
عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.
ساعت 1 تا 3 نیمه شب:
عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.
ساعت 3 تا 5 صبح:
عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.
بعض
 
 
با خوردن هلو، سالم بمانید
خوردن میوه فواید زیادی برای بدن و سلامتی دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از میوه هایی که هم طعم بی نظیری دارد و هم برای سلامت بدن مفید است، هلو است که در ادامه به تعدادی از فواید آن می پردازیم:
بهبود هضم غذا
هلو سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که به هضم بهتر کمک می کند. مطالعات نشان می دهد فیبر نامحلول موجب کاهش احتمال یبوست می شود. همچنین هلو حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است که موجب کاهش التهاب شده و مشکلات
ترشیجات در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی دارند بنابراین اکثر خانم های ایرانی به صورت سنتی انواع ترشیجات را تهیه می کنند تا در فصل زمستان به مصرف برسانند . ترشیجات هم مانند سایر مواد غذایی دارای خواص مفید و مضر می باشند که در این بخش از سلامت چفچفک به بیان فواید ترشیجات پرداخته ایم .
فواید مصرف ترشی و ترشیجات در طب سنتی و مدرن
کاهش قند خون
سرکه برای تهیه ترشیجات به کار می رود . سرکه به خصوص سرکه سیب قند خون را کاهش می دهد و بعد از صرف غذ
عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل  اسلیو معده  است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد
فواید جراحی بای پس روده 
متعادل شدن دریافت کالری و کاهش جذب مواد غذایی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع جراحی کاهش وزن هستند. برخلاف عمل بای
عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل جراحیاسلیو معده است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.
 
چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بای پس روده هستند؟
این عمل برای افرادی است که از چاقی مفرط  رنج میبرند و شاخص توده بدنی ۵۰ یا بیش
دکتر پیمان ادیبی فوق تخصص و استاد گوارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: زخم اثنی عشر در انتهای دهانه معده و در ابتدای روده باریک رخ می‌دهد؛ مخاط لوزالمعده (روده) بر خلاف مخاط معده پرزدار است که هضم غذا را راحت‌تر و آسانتر می‌کند.
این فوق تخصص گوارش درباره این سوال که علائم زخم اثنی عشر چیست، پاسخ داد: زخم اثنی عشر خوش خیم است و به سرطان و زخم بدخیم ختم نمی‌شود.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها