نتایج جستجو برای عبارت :

خواص آب جعفری

خواص مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند...
خواص عسل معجزه ای برای سلامتی بدن
مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی
می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود،
ادامه مطلب
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب

آشنایی با خواص سنگ نمک
   
سنگ نمک چه ویژگی ها و خاصیت هایی دارد
 
نگه داشتن سنگ نمک در خانه فواید بسیار زیاد است که ممکن است هیچکدام از آن ها را نشنیده باشید. از جمله فواید این سنگ می توان به پاک کردن محیط و دور کردن انرژی منفی اشاره کرد. سنگ نمک همچنین می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و خواص درمانی زیادی دارد. در این مقاله با بعضی از خواص سنگ نمک آشنا می شویم.
ادامه مطلب
آیا از خواص روغن زالو چیزی به گوشتان خورده است ؟
زالو یک جاندار عجیب و استثنایی به شمار می رود به گونه ای که درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد .
حال میخواهیم به بررسی خواص روغن زالو ( فواید و عوارض ) بپردازیم :
 
۱- خاصیت اول از خواص روغن زالو :
بزرگ کننده اندام حیات دهنده مرد ( آلت تناسلی )
ادامه مطلب
کانی شناسی سنگ،کیفیت سنگ(تراوایی)،خواص و ترکیب نفت مخصوصا محتوای اسفالتینی،خواص و ترکیب اب سازند،شوری و PH,دما و فشار مخزم،اشباع و تاریخچه اشباع مخزن، به طوری که می توان گفت ترشوندگی یکی از پارامترهای پیچیده مخزن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.این عوامل شامل خواص سنگ و خواص نفت و اب سازند در شرایط مخزن می باشد.
استفاده از سنگ فیروزه خواص فراوانی برای روح و جسم انسان دارد. در ادامه اینفوگرافیک خواص سنگ فیروزه را برای شما جهت مطالعه قرار داده‌ایم تا با خواص این سنگ شگفت‌انگیز آشنا شوید. (جهت مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.)
 
خواص عرق چهل گیاه
 
از جمله خواص عرق چهل گیاه می توان به گرم بودن طبع این گیاه اشاره نمود. تقویت و آرامش اعصاب از دیگر خواص عرق چهل گیاه به شمار می رود.
عرق چهل گیاه نمونه ای از عرقیجات بوده که نوعی شبه دارو به حساب می آید و دارای خواص فراوان است. از جمله خواص عرق چهل گیاه تقویت دستگاه گوارش بوده که عمدتا در میان مردم شناخته شده نیست. این عرق طبعی گرم داشته و سبب رفع ناراحتی های روده، دل درد، نفخ شکم، دل پیچه و همچنین ضد استفراغ و تهوع می باشد.
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در م
معرفی خواص قهوه
تمامی افراد با این سناریو روبرو شدند، یعنی باید تا پاسی از شب بیدار باشند و برای راه‎حل آن به قهوه پناه می‎برند. قهوه را به عنوان یک ضد خواب می‎شناسند ولی بیدار نگه داشتن فرد تنها خواص قهوه نیست. در این مطلب قصد داریم تعدادی از خواص بینظیر قهوه را با یکدیگر بررسی کنیم.
اگر بخواهیم از فواید قهوه برای شما صحبت کنیم ، قطعا در یک صفحه و چند کلمه نمیگنجد و خواص قهوه بسیار بیشمار است ولی به برخی از خواص قهوه در این مقاله اشاره کرد
همه آنچه که باید درمورد خربزه بدانید را درادامه ببینید.
خواص خربزه بیشمار است و مصرف خربزه از سوی امامان نیز توصیه شده است. خربزه رفع کننده یبوست و کمک کننده به هضم غذا، افزاینده ادرار و دفع کننده کم خونی و سنگ مثانه و تولیدکننده عرق در بدن. به طور کامل به خواص و فواید و در عین حال به مضرات خوردن خربزه می پردازیم.

ادامه مطلب
خواص عسل و فواید آن برای سلامتی
همانطور که در مطلب قبل به آن اشاره شد خواص عسل از دیرباز برای جوامع مختلف بشری آشکار بوده است. اما در مناطق مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ و رسوم مردم تنها بخشی از خواص عسل بررسی و مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با توجه به پژوهش ها و تحقیقات گسترده ایی که بر روی عسل صورت گرفته می توان به جرات گفت خواص عسل برای هیچکس ناشناخته نیست. . .
ادامه مطلب
 
بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناست و خواص شگفت انگیزی دارد.بادرنجبویه از قلب و کبد محافظت می کند و درمان خوبی برای تپش قلب است.این گیاه در بهبود بیش فعالی کودکان و بهبود کیفیت و کاهش اختلالات خواب بسیار موثر است.
ادامه مطلب
زعفران از ترکیبات شیمیایی متنوعی برخوردار است که عامل اصلی طعم، رنگ و خواص آن می باشند.در تاریخ، موارد بسیاری دیده شده که زعفران در نقش دارو برای درمان بیماری های زیر بکار گرفته شده است:آسمگرفتگی عضلاتاسترسکم خونی و نارسایی قلبهم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.در علم پزشکی مدرن استفاده از زعفران برای خواص درمانی آن در رفع مشکلات زیر نیز کاربرد پیدا کرده است:رفع اضطرابدرمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)درما
خواص شیر بز 
شیر منبع مناسبی برای ویتامینن های مورد نیاز انسان‌ نظیر: k ،A ،B۱ ،B۲ ،B۶ ،B۱۲ ،D ،C، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و نیاسین است. اسیدیته موجود در 
شیر گاو بین ۶،۴ تا ۶،۸ می باشد؛ و به میزان کم اسیدی به شمار می رود. لذا مصرف شیر بز بهتر از شیر گاو است. برای آشنایی بیشتر با خواص شیر بز در ادامه با ما همراه 
باشید.

ادامه مطلب
۱۰ مورد از بهترین خواص نعناع
خواص نعناع
نعنا گیاهی به رنگ سبز و برگهای چروکیده بیضی شکل با ساقه های بسیار کوتاه یا بیشتر بی ساقه با بوی خوش و دلپزیر برای روح است، این امر در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی یک و یا اضافی برای برخی نوشیدنی ها شناخته می شود.این ماده در بسیاری از مصارف پزشکی ، مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.
ادامه مطلب
خواص شیر شتر
شیر و دوغ شتر که توسط وزارت بهداشت تائید شده است و استاندارد است هفت برابر بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد بنابراین به طور چشم‌گیری از ابتلا به پوکی استخوان 
جلوگیری می‌کند
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص معجزه‌آسای شیر شتر گفت: شیر و دوغ شتر در درمان زخم معده و کاهش فشار خون بسیار موثر است و از ابتلا به یبوست
 پیشگیری می‌کند.

ادامه مطلب
عسل درمانی: خواص عسل(فیلم) (دکتر ضیایی)
خواص عسل و فواید آن برای بدن و سلامت انسان فراوان است:
عسل ضد باکتری است
عسل ضد قارچ است
عسل ضد میکروب است
عسل ضد باسیل است
عسل ضد ویروس است
تخمین زده می شود هر فرد در مدت زندگی اش، حدود ۲۰۰ ویروس وارد بدن او می شود که این نکته در مباحث فوق تخصصی ویروس شناسی، میکروبیولوژی و علوم سلولی ملکولی مطرح است.
چه کار کنیم تا خاصیت میکروب کشی عسل دو برابر شود؟
فیلم و متن کامل را در لینک زیر بخوانید و ببینید
عسل درمانی
خواص گزنه برای مو
 
گزنه یکی از گیاهانی است که خواص زیادی دارد، یکی از این خواص اهمیت مصرف آن ها برای موهاست که در ادامه به مهمترین خواص گزنه اشاره میشود .
چند مورد از مزایای گزنه را برای شما بازگو می کنیم:
ضد ریزش مو، درخشان کننده مو و عامل رشد مجدد مو ها
درمان خشکی مو، موخوره، شوره سر و کاهش خارش پوست سر
درمان پوست های چرب، اکنه، جوش و اگزما
مناسب برای درمان کم خونی، افزایش گلبول های قرمز و انعقاد خون
افزایش شیردهی در زنان
مناسب برای قائدگی،
خواص تخم شربتی بسیار زیاد است. دانه ریحان معروف به تخم شربتی است ، یکی از پرخاصیت ترین قسمت های گیاه ریحان است ،
در تابستان هنگامی که به خانه مادر بزرگ یا یکی از بزرگتر های فامیل می روید برای رفع تشنگی معمولا با تخم شربتی از شما پذیرایی می کنند.

اما آیا فقط رفع گرمای بدن تنها خواص تخم شربتی است ؟ نه من فکر میکنم که اگر فقط رفع گرما را از خواص تخم شربتی بدانیم در حق این گیاه  معطر کوتاهی کرده ایم ، در این مقاله قصد داریم تا خواص تخم شربتی را به شم
خواص عنبر نسارا برای رفع عفونت و میکروب
عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (ماچه الاغ) است که در بهار جمع آوری می شود و در طب سنتی ارزش فراوانی برای درمان بیماری ها دارد. این ماده به ظاهر بی ارزش خواص مشمئز کننده داروی عجیبی برای درمان بسیاری از بیماری ها است. در این بخش از سلامت نمناک شما با عنبر نسارا و خواص آن و تمامی مواردی که در زمان استفاده از آن باید رعایت شود ،آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب
 
انبه میوه‌ای که کودکان معمولاً آن را به واسطه نرمی دوست دارند خاصیت بیشتری به جز راحتی در خوردن دارد. این دقیقاً موضوعی است که امروز در جیمیتو به آن خواهیم پرداخت. انبه که پادشاه میوه‌ها نیز نامیده می‌شود، خواص فراوان سلامتی برای شما دارد. همراه ما و خواص انبه باشید.
ادامه مطلب
یکی از میوه هایی که خیلی ها به آن علاقه دارند، توت است. این محصول که خواص بسیار زیادی از نظر پزشکی و طب سنتی دارد.قندی که در توت سفید است برای افراد مبتلا به مرض قند بسیار مفید است.بیایید و برخی از خواص درمانی میوه توت سفید را بررسی کنیم.
ادامه مطلب
اکثر انسان ها فقط برای امرزش گناهان از ذکر استغفار استفاده می کنند. بیشر افراد با دیگر خواص شفگت انگیز ذکر استغفار اشنا نیستند. در این مطلب به برسی خواص ذکر اسغفار، ذکر استغفار در گفتار پیامبران و امامان و نقل یک داستان کوتاه از آیت‌ الله بهجت(ره) پرداخته ایم.
ادامه مطلب
خواص زنجبیل:
زنجبیل یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های کره زمین است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است که فواید بسیاری برای بدن و مغز شما دارند. 
در اینجا 11 خواص زنجبیل وجود دارد که توسط تحقیقات علمی ثابت شده اند:
ادامه مطلب
خواص حنا برای مو بسیار است و در کشور های جنوبی آسیا طرفداران بسیاری دارد. اکثرا از حنا برای رنگ کردن مو استفاده می شود و رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز برای موهای مشکی است. سال های زیادی است که حنا از محبوب ترین گیاهان در هند است. اگر فکر می‌کنید حنا فقط برای رنگ کردن مو کاربرد دارد، باید طرز فکرتان را عوض کنید. از حنا استفاده‌های زیادی می شود که هر کدام از آن‌ها، پوست سر را سالم و موی شما را قوی تر میکند و همچنین برای سلامت عمومی بدن تان بسیار مف
خواص معجزه آسای ترب سفید
از
خواص و فواید بی نظیر ترب سفید آگاه هستید؟ آیا می دانید ترب سفید برای
پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است؟ در ادامه با تمام خواص و
فواید ترب سفید آشنا می شوید.
خواص و فواید ترب سفید برای زیبایی و سلامت بدن
ترب
سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به
بخش‌های دیگر جهان هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای
از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.وضعیت آن ها آنقدر
خواص آب قلم گاو و گوسفند
آب قلم دارای مواد معدنی و ویتامین هایی از قبیل کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های گروه B است.
با توجه به مواد و ویتامین هایی که در بالا ذکر شد، برخی از خواص آب قلم عبارتند از:
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا،
ژلاتین موجود در آن هضم را آسان می کند و موجب تقویت دستگاه گوارش می شود.
درمان کم خونی و کمبود ویتامین در کودکان، زنان باردار و شیرده،
سلامت استخوان ها،
اکثر انسان ها فقط برای امرزش گناهان از ذکر استغفار استفاده می کنند. بیشر افراد با دیگر خواص شفگت انگیز ذکر استغفار اشنا نیستند. در این مطلب به برسی خواص ذکر اسغفار، ذکر استغفار در گفتار پیامبران و امامان و نقل یک داستان کوتاه از آیت‌ الله بهجت(ره) پرداخته ایم.
ادامه مطلب
تمام خواص و فواید سیاه دانه سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.
ادامه مطلب
خواص سیب زمینی
عکس سیب زمینی
سیب زمینی گیاهی یک ساله است که ما از غده موجود در آن استفاده می کنیم و ساقه و برگ های آن حاوی مواد سمی بنام سولانین است که نباید مصرف شود. 9 تا 25 درصد سیب زمینی حاوی نشاسته است که نشاسته برای تامین انرژی و سلامتی بدن ماده بسیار مفید است. برای اینکه مواد مغذی موجود در سیب زمینی از بین نرود بهتر است آن را به صورت آب پز یا کبابی بخورید و از سرخ کردن سیب زمینی تا حد ممکن خودداری کنید.
در مورد تاریخچه سیب زمینی جالب است بد
انبه میوه‌ای که کودکان معمولاً آن را به واسطه نرمی دوست دارند خاصیت بیشتری به جز راحتی در خوردن دارد. این دقیقاً موضوعی است که امروز در جیمیتو به آن خواهیم پرداخت. انبه که پادشاه میوه‌ها نیز نامیده می‌شود، خواص فراوان سلامتی برای شما دارد. همراه ما و خواص انبه باشید.
 
 
ادامه مطلب
مهم ترین خواص تخم شربتی برای سلامتی بدن
 تخم شربتی گیاهی خودرو، یک ساله و شبیه به ریحان ولی با برگ ها و تخم های ریزتر است. ساقه های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی است. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان ها و بیابان ها می روید.نام های دیگر این گیاه:بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض می باشد.
 تخم شربتی یک نوشیدنی لذت بخش و دارویی گیاهی است همچنین این گیاه در درمان بسیاری از بیماری های مفید است. این گیاه بومی آم
معرفی خواص چای سبز
چای برای ما ایرانیان ارزش زیادی دارد و روزانه گاهی اوقات تا چند استکان از آن را می‎نوشیم. اما در کنار چای سیاه باید از ارزش و خواص چای سبز یاد کنیم که فواید و ارزش زیادی در زمینه‎ های مختلف از جمله درمان امراض، تناسب اندام و شادابی بدن دارد.
تهیه چای سبز از جوانه ‎ها و گلبرگ‎ های تازه گیاه چای است. در فرآیند تولید آن سطح اکسایش بسیار کم است و انواع مختلفی از آن مانند چینی و ژاپنی دیده می‎شود. در این مطلب از مجله اینترنتی نو
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟ یک متخصص طب سنتی گفت: نخود از بهترین حبوبات برای افزایش قوای عمومی است؛ به ویژه برای کودکان که در سنین رشد قرار دارند، بسیار مفید است. از دیدگاه طب سنتی حبوبات دارای ارزش غذایی بسیار هستند و بهترین آنها نخود بوده که …
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟

ادامه مطلب
عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل‌ها جمع‌آوری شده و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. در ادامه به خواص درمانی عسل های مختلف میپردازیم.
خواص درمانی عسل بهار نارنج
مقوی قلب، ضد بی‌خوابی، تقویت اعصاب و آرام‌بخش.
عسل آویشن
خواص دارویی:
رفع عفونت‌های عمومی، تقویت بینایی، ضد صرع و تشنج، درمان تنگی تنفس و معالج دردهای مفاصل.
عسل ریحان
خواص دارویی:
ضد میگرن، تقویت عمومی بدن و تقویت اعصاب
خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان بیماری ها و زیبایی
کاسنی یک گیاه علفی جاودانه است و این گیاهان تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند. برگ های گرد دارد که تلخ مزه هستند و شاخه های سختشان گلهای آبی دارد. این گل ها 15 تا 20 گلبرگ دارند، که در صبح زود باز می شوند و در اواخر روز بسته می شوند. گیاه میوه هایی بارنگ آبی روشن دارد و یک ریشه گوشتی بلند دارد که شبیه دم گاو است. برگ های کاسنی را می توان به سالاد اضافه کرد.

ادامه مطلب
معرفی خواص چای سبز
چای برای ما ایرانیان ارزش زیادی دارد و روزانه گاهی اوقات تا چند استکان از آن را می‎نوشیم. اما در کنار چای سیاه باید از ارزش و خواص چای سبز یاد کنیم که فواید و ارزش زیادی در زمینه‎ های مختلف از جمله درمان امراض، تناسب اندام و شادابی بدن دارد.
تهیه چای سبز از جوانه ‎ها و گلبرگ‎ های تازه گیاه چای است. در فرآیند تولید آن سطح اکسایش بسیار کم است و انواع مختلفی از آن مانند چینی و ژاپنی دیده می‎شود. در این مطلب از مجله اینترنتی نو
خواص ماست البته به طور شگفت انگیز برای بدن
 
 خواص ماست بسیارند به نوعی که با دانستن آنها می توانید بدنتان را در برابر انواع بیماری های مصون کنید و مشکلات سلامتی خود را برطرف کنید چرا که از نظر تغذیه ای، ماست ماده غذایی مفیدی می باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. املاح موجود در آن زیاد بوده و در عوض، میزان چربی آن با میزان چربی شیری که ماست از آن تهیه شده برابر می باشد.
کالری ماست
یک لیوان ماست کم چرب ( 254 گرم ) حاوی 155 کیلو کال
گیاه شاتره که از آن با نام های بقلة الملک، شاه ترج و پیت پاپارا در کتب طب سنتی مذکور ، گیاهی است علفی، یکساله با ارتفاع تا 80 سانتیمتر و از تیره شاه ترگان که در طب سنتی ایرانی از آن بیش تر در درمان بیماری های کبدی استفاده می شده است. لکن بعضی خواص دیگر این گیاه عبارتند از خاصیت صفرابر، اشتها اور و تصفیه کنده خون، همچنین شاتره مملو از انواع ویتامین ها میباشد .
 
خواص عرق شاتره:عرق شاتره هم دارای خواص زیادی برای سلامتی انسانها میباشد. عرق شاتره از
خواص عسل برای معده چیست ؟
در مقاله ی مهم ترین خواص عسل به صورت کلی به مبحث خواص و فواید عسل پرداختیم. اما در این مقاله قصد داریم درباره ی خواص عسل برای معده صحبت کنیم و در مورد راه های موثر و انواع شیوه های درمان ناراحتی های معده به وسیله ی عسل طبیعی نکاتی را مطرح کنیم. البته باید توجه داشته باشید که انواع عسل های موجود و ترکیب آن ها با دیگر مواد طبیعی پرخاصیت ممکن است این روند را تسریع بخشد. . .
ادامه مطلب
گزنه سفید و خواص و مضرات آن
هدف ما در این مقاله برای شما، آشنایی با گزنه سفید و خواص و مضرات آن است
این سری اگر به شهر های شمالی سفر کردین (در ایام اردیبهشت) به دقت می توانید به جستجو بپردازید؛ از کجا معلوم شاید که گزنه سفید پیدا کردید.
اگر علاقه مندید اطلاعاتی از این گیاه من باب خواص، زیستگاه، مضرات و.. بدانید به مطالعه کردن ادامه دهید.

ادامه مطلب
حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندانها، درمان یبوست (Constipation)، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است
نان سبوس دار نانی است تهیه شده از آرد سبوس دار که پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ویتامین‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد. انواع نان سبوس د. ار شامل نان سبوس گندم و نام جو سبوس دار میباشد که هریک خواص مختص به خود را برای سلامت بدن دارا میباشند
ادامه مطلب
میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.
 
خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.
 
ادامه مطلب
تمام خواص و فواید سیاه دانه
 سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

ادامه مطلب
آشنایی با خواص قهوه سبز
خواص قهوه سبز برای بدن و به خصوص پوست و مو زیاد است و یکی از تاثیرات قهوه سبز، لاغری است.
قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های خاص و پر طرفدار در دنیا خواهان زیادی دارد. اغلب مردم در
خانه های خود از قهوه استفاده می کنند. قهوه ی سبز به نوعی از قهوه گفته می شود که حرارت
ندیده است. در صورتی که این قهوه حرارت نبیند مقدار کافئین، اسیدهای کلروژنیک، پولیفنول ها و
مواد دیگری که در قهوه وجود دارد از بین نمی رود. به همین دلیل خواصی نظیر
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشکگشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.خواص گشنیز
فواید و خواص گشنیز خشک و خامگش
مزاج:
طبع تخم مرغ گرم و مرطوب است. 
خواص:
 پودر سفیده تخم مرغ دارای امکاناتی مثل حجم کم، ویژگی نگهداری بالا و راحتی برای جابجایی باشد که می توانید آن را به راحتی و به صورت روزانه جایگزین تخم مرغ تازه کنید .
خواص پودر سفیده تخم مرغ شامل موارد زیر است:
  سفیده تخم مرغ یک منبع مالی سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های مختلف است.
  پودر سفیده تخم مرغ یکی از با کیفیت ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه ای مورد علاقه بدنسازان است
خواص برنج؛ ۱۰ خاصیت باورنکردنی برنج برای سلامت بدن
تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر دیسانتری، سرطان و بیماری‌های قلبی از دیگر خواص برنج به‌شمار می‌روند.
این خواص در بیش از چهل هزار نوع از این دانه‌ی غلات وجود دارد. برنج به دو دسته‌ی اصلی دانه‌های کامل و برنج سفید تقسیم می‌شود. دانه‌های کامل برنج که به شکل اولیه و خالص هستند، ارزش غذایی بالایی دارند. اما
عسل انجیر خواص بسیار زیادی دارد. این معجون خوش عطر و طمع می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک نماید.
همانگونه که از اسمش پیداست، عسل انجیر ترکیبی از عسل طبیعی و انجیر درجه یک می باشد. میل کردن انجیر به همراه عسل طبیعی و با کیفیت می تواند خواص این مواد مغذی را تکمیل کرده و مخلوط مصرفی را به یک سوپر فود بدل کند.
انجیر سرشار از انواع ویتامین ها از جمله B ، A و C است. همچنین انجیر،
غنی شده از انواع مواد معدنی از جمله آهن، پتاسیم، کلسیم ، منیزیم و
با خواص معجون عسل و زنجبیل بیشتر آشنا شوید
مصرف عسل و زنجبیل برای بدن انسان خواص متعددی دارد و هنگامی که زنجبیل را با عسل ترکیب نمائیم خواص بهتری را شامل می شود و همین طور در جذب این خواص کمک شایانی می‌کنید .ادامه مطلب با خواص معجون عسل و زنجبیل بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب ...
تمام خواص و فایده میوه ، غوره و برگ انگور برای سلامتی ، زیبایی و درمان
انگور به عنوان " ملکه میوه ها " مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز، و سیاه آبی طبقه بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین ث،است انگور شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند که ضد التهاب هستند.
ترکیبات شیمیایی انگور:
برگ مو حاوی ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی
زرده تخم مرغ چه خواص و چه مضراتی دارد؟
تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است.

خواص و تاثیرات زرده تخم مرغ
تخم مرغ دارای سه قسمت جداگانه؛ پوسته، سفید و زرده است. زرده تخم مرغ قسمتی از تخم مرغ است که رویان در حال رشد را تغذیه می کند. به عنوان یک غذا، زرده منبع عمده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است. ترکیبات زرده حاوی چربی و کلسترو
مارچوبه از آن دسته گیاهانی است که در آشپزی کاربردهای زیادی داشته و داری خواص درمان شگفت انگیزی است. در این مقاله با برخی از خواص مارچوبه آشنا خواهید شد:
خواص مارچوبه:
خوردن مارچوبه اگرچه باعث ایجاد بو در ادرار می‌شود اما زمانی که وارد بدن گردد مزایای زیادی برای آن خواهد داشت. این گیاه سبز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون ویتامین A ، C ، E ، K و B6 و نیز فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر است.
به خاطر وجود این مواد، مارچوبه مزای
خواص عسل با استفاده از این ثروت باد اورده از خواص عسل برای هزاران سال است که عسل بعنوان یک درمان
دارویی مورد استفاده قرار میگیرد.اولین استفاده ثبت شده از عسل به عنوان یک تغذیه درمانی بوده است
که از لوح های گلی سومری یافت شده است  .همچنین مصریان باستان از عسل به طور منظم برای
درمان مشکلات پوستی و چشم استفاده میکرده اند .
ادامه مطلب
بامیه دارای پروتئین ، قند، چربی ، کلسیم ،  آهن و ویتامین های A, B, C است . میوه بامیه منبع خوبی از عنصر منیزیم است. همچنین بامیه اشتها آور بوده ،  گرفتگی صدا را باز نموده ،  سرفه را درمان کرده و از فشار خون جلوگیری می نماید.
خواص بامیه
ضد تب ،  دافع کرم معده ، تقویت کننده حس بینایی ، نرم کننده سینه ، دافع بلغم ، دارنده ی ویتامین های A, B , C ، ضد فساد خون و تقویت کننده اعصاب است.

ادامه مطلب
نارنگی از خانواده مرکبات و یکی از پرطرفدارترین اعضای این خانواده است که اولین بار در جنوب شرقی آسیا تولید شده است. این میوه، کوچک‌تر از پرتقال است و پوست آن به راحتی با دست کنده می‌شود. شاید همین خاصیت از بیشمار خواص نارنگی، دلیل علاقه زیاد مردم به این میوه باشد. طعم آن مانند پرتقال ترش و اسیدی است و خوردن این میوه، آرامش خوبی به افراد می‌دهد. نارنگی می‌تواند در وعده‌های غذایی به‌ صورت سالاد، دسر و مربا و همچنین در بعضی غذاهای اصلی به کار
خواص روغن آرگان:۳۰ فایده روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن و سلامتی
روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگ
بارهنگ به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی می تواند به درمان هموروئید خونی یا بواسیر کمک کند. اسید اولانیولیک موجود در بارهنگ دارای خواص ضد ویروسی قوی است که از کبد در برابر ابتلا به هپاتیت محافظت می کند.
 
 
 
بارهنگ یا بارهنگ کبیر که به نام های لسان الحمل، ذنب الفار و بارتنگ و در هند به نام داروی زندگی شناخته می شود یک گیاه دارویی بسیار مفید است که از برگ و دانه های آن برای پیشگیری و درمان عفونت مثانه، سرماخوردگی، برونشیت و هموروئید
 
 
آشنایی با شنبلیله
شنبلیله یک گیاه علفی است که ارتفاع آن به طور متوسط بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر می باشد. جالب است بدانید شنبلیله بومی ایران است و برگ های این گیاه از قدیم الایام در پخت و پز و پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته است. شنبلیله دارای برگ های سبز روشن می باشد
و دانه های آن معطر و تند است. شنبلیله دارای خواص دارویی زیادی برای سلامتی می باشد. شنبلیله را می توان به صورت خام استفاده نمود یا از برگ و تخم آن استفاده کرد این گیاه برای کاهش کلست
نخود یکی از پرخاصیت ترین حبوبات می باشد که در طب سنتی به مصرف آن تاکید شده است. آب نخود بهترین ماده غذایی در فصول سرد سال می باشد زیرا نخود طبع گرمی دارد.برای درمان نازایی مصرف روزانه آب نخود همراه عسل بسیار توصیه شده است.همچنین آب نخود ملین است و از یبوست جلوگیری می کند.همچنین تحقیقات نشان می دهد آب نخود موجب رفع عفونت ریه و کاهش تورم لثه ها می شود.در این مطلب در نیک صالحی به خواص آب نخود پرداخته ایم.

ادامه مطلب
 
کنجد خواص درمانی چشمگیری دارد. منبع غنی اسید آمینه کنجد رشد تومورها را متوقف می‌کند و به رفع مسمومیت کبد و کلیه‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان‌ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی و بسیار پر انرژی هستند.
کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم وهمجنین خاصیت ضد سرطان دارد. خواص ضد قارچ و ضد ب
خواص تخم شربتی و مضرات تخم شربتی
فواید تخم شربتی برای سلامتی بسیار است. یکی از مهمترین خواص تخم شربتی لاغری و کاهش وزن است. همچنین شما میتوانید در روزهای گرم سال و ایام ماه رمضان برای
 رفع تشنگی از تخم شربتی استفاده کنید. همچنین مصرف تخم شربتی کلسیم زیادی را به بدن شما می رساند. در این بخش از سایت برفانک درباره فواید تخم شربتی اطلاعاتی
 را تقدیم می کنیم.

ادامه مطلب

خواص دارویی گیاه چوچاق و نحوه مصرف آن
 
گیاه چوچاق تسکین دهنده دردهای روماتسیمی می باشد
 
گیاه چوچاق بومی نواحی شمال ایران میباشد. ترکیباتی مثل لیمونن و اسید فولیک در چوچاق به فراوانی یافت میشود به
همین علت میتواند نقش زیادی در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن داشته باشد.
ادامه مطلب
خواص عایق الاستومری 
عایق الاستومری در مقابل دمای بالا ، گاز ازن و اشعه UV و همچنین رطوبت و گاز های خورنده مقاومت بالایی دارد. عایق الاستومری در هنگام حریق، شعله ور نمی شود. و همچنین به خاطر بافت پایدار و پیوسته ی ان هنگام نصب دچار پارگی و تکه تکه شدن نمی گردد .
همچنین در مقابل بخار آب مقاوم  است. عایق های الاستومری لینکران نسبت به عایق های سنتی جذب رطوبت بسیار کمتری دارد.
در خصوص خواص عایق الاستومریک در روز های آینده و مطالب بعدی مفصلا صحبت خو
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
خواص عقیق بر روی بدن
 
در کتب فارسی آورده شده است که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و استفاده نمایید برای جلوگیری از خونریزی معده، لخته شدن خون، کثرت حیض و همچنین درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد. از دیگر خواص عقیق این است که سرمه‌ی ساخته شده از این سنگ، بینایی را تقویت و چشمها را درخشان می سازد . این گوهر برای بن آوردن خونریزی لثه بسیار مفید بوده ، و دندان ها را محکم می
خواص میوه ها برای سلامتی بسیار است. اکثر میوه ها دارای فیبر هستند که به هضم غذا کمک کرده و همچنین موجب تناسب اندام می شوند. یکی دیگر از خواص میوه ها مخصوصا میوه های آبدار درمان کم آبی بدن و زیبایی پوست است. در این بخش خواص برخی از انواع میوه ها را به شما معرفی می کنیم.
خواص میوه گردو
مغز میوه گردو دارای خاصیت خون سازی است و بعضی از دانشمندان معتقدند که خوردن آن مانع تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود . پوست ریشه ی گردو و پوست خارجی میوه ی گردو هر دو قابض ب
خواص شیر و عسل
خواص
شیر و عسل آنقدر زیاد است که میتوان گفت مصرف آن یکی از بهترین راه ها
برای سلامت و بهبود بدن می باشد. با توجه به اینکه هریک دارای مقدار زیادی
ویتامین و مواد معدنی می باشند، معجون شیر با عسل یک روش خوب برای کاهش
مصرف شکر و کمک به تغذیه سالم تر برای بدن است. برای افرادی که دارای اضافه
وزن هستند، عسل نه تنها خطر مرض های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بلکه از
افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. مخلوط شیر و عسل باعث به وجود آمدن یک غذای
بس
ب – ترانس- پلی‌ایزوپرن رابر (PIR)
ترانس – ۱ و ۴- پلی‌ایزوپرن رابر، یک رابر مصنوعی با خواص مشابه نوع طبیعی آن است. این ماده اولین بار در طول جنگ جهانی دوم به واسطه مشکلات تامین رابر طبیعی بطور صنعتی شناخته شد. گرچه، این ماده حاوی ناخالصی‌های کمتری نسبت به رابر طبیعی بوده و فرآیند تهیه آن بسیار ساده است، به دلیل قیمت بالای آن، زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. خواص مکانیکی و مقاومت شیمیایی آن، مشابه رابر طبیعی بوده و مانند بسیاری از انواع دیگر ر
هنگامی که نام شیر بر زبان آورده می شود همه فکر می کنند که منظور شیر گاو است، در صورتی که پزشکان به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند دارای خواص بسیار زیادی است و در حدود 40% انرژی بیش تری نسبت به شیر گاو و بز دارد . شیر گوسفند برای ورزشکاران بسیار مناسب است .
خواص و فواید شیر گوسفند :
- کاهش سطح کلسترول
- تقویت استخوان ها
- پیشگیری از نقایص مادرزادی
- مقابله با سرطان
- کاهش فشار خون
همانگونه که می دانید درصد بسیار زیادی از خواص شیر گوسفند مربوط به تف
با پودر طبیعی هسته خرما بیشتر آشنا شویم
 
خرما خود یکی از بمب های انرژی زایی محسوب می شود که خواص بی شماری دارد و زیر مجموعه خواص این بمب هیجان انگیز هسته آن هم از این نعمت بی نصیب نمانده است و خواص دارویی فراوانی را به خود اختصاص داده است .
 
مطلب ادامه دارد...
ادامه مطلب
میوه های خشک روشی آسان و راحت برای رسیدن به دریافت مواد مغذی توصیه شده روزانه هستند. سیب خشک از جمله میوه های پرطرفداری است که می توانید هر روز آنها را مصرف کنید اما آیا خوردن سیب خشک واقعا سالم است؟ و آیا خواص سیب خشک برای رفاه عمومی بدن شما مفید است؟
ادامه مطلب
هل میوه‌ ای کوچک از خانواده زنجبیلیان است که به عنوان دانه‌ ای خوشبو در انواع مختلفی از جمله هل سیاه، هل سفید و هل سبز یافت می شود.
دانه هل فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص پودر، دمنوش و عرق هل را برای لاغری، سلامتی، پوست و مو و بارداری شرح داده ایم.
ادامه مطلب
فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن
تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش ا
گروه های عاملی(تکمیلی)
گروه های عاملی ، دسته هایی از اتم ها هستند که در مواد آلی مختلف مشترک اند و به غیر از تغییراتی جزئی ، خواص آن ها در همه ی مولکلو ها مشابه هم می باشد. گروه های عاملی می توانند تغییرات اساسی ای را در خواص فیزیکی و شیمیایی یک مولکول به وجود آورند و علاوه بر اینکه ، بنیان دسته بندی مواد آلی به حساب می آیند ، اصلی ترین بخش تعیین کننده ی خواص این مواد نیز هستند.
 
در مقاله ی طبقه بندی مواد آلی ، مختصری در مورد گروه های عاملی بحث کر
ب سنتی میوه درمانی را تقریبا برای درمان هر دردی توصیه می کند . بسیاری از بیماری های گوارشی ، عفونی و پوست و مو با میوه درمانی اصولی درمان پذیرند.
به گزارش افکارنیوز، هر میوه ای که در طبیعت یافت می شود، قطعا دارای خواص بی شماری است و بسیاری نیز خواص درمانی دارند.
میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی میوه هایی هستند که از لحاظ ارزش غذایی بسیار مفید هستند.
میوه ثمر طبیعت و تنزیلى از میوه‌ هاى بهشتى است. کسانى که مرتب با انواع میوه‌ ها خود را تغذیه 
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشک
گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.
فواید و خواص گشنیز خشک و خام
گشنیز ح
مکمل گیاهی جوپارصورتی که با نام جوپار بانوان نیز معروف است دارای خواص ویژه ایست که باعث تنظیم هورمونی بانوان میشود و همچنین با تقویت سیستم ایمنی جسم باعث تقویت قوای جنسی بانوان میشود و این اتفاق کاملا طبیعی صورت میگیرد ...
ادامه مطلب
نارنگی از خانواده مرکبات و یکی از پرطرفدارترین اعضای این خانواده است که اولین بار در جنوب شرقی آسیا تولید شده است. این میوه، کوچک‌تر از پرتقال است و پوست آن به راحتی با دست کنده می‌شود. شاید همین خاصیت از بیشمار خواص نارنگی، دلیل علاقه زیاد مردم به این میوه باشد. طعم آن مانند پرتقال ترش و اسیدی است و خوردن این میوه، آرامش خوبی به افراد می‌دهد. نارنگی می‌تواند در وعده‌های غذایی به‌ صورت سالاد، دسر و مربا و همچنین در بعضی غذاهای اصلی به کار
خواص رازیانه:
۱. کمک به کم خونی و درمان آنهنگامی که ما در مورد خواص رازیانه برای سلامتی صحبت می‌کنیم، باید این گیاه را به عنوان یک درمان خانگی موثر برای کم‌خونی معرفی کنیم، چرا که تخم رازیانه دارای دو ماده‌ی غذایی مهمی برای تشکیل خون است، از جمله هیستیدین و آهن. هم هیستیدین و هم آهن موجود در رازیانه به بهبودی قابل‌توجه بیماران مبتلا به کم‌خونی کمک می‌کنند. آهن یک ماده‌ی کلیدی هموگلوبین است. هیستیدین در افزایش تولید هموگلوبین و افزایش شک
گیاه دارویی آقطی گیاهی است که میوه های آن سیاه رنگ و شبیه به دانه های انگور. از گذشته تا کنون خواص گیاه آقطی مورد توجه مردم، حکیمان و پزشکان بوده است. این گیاه دارای طبع سرد و خشگ می باشد.  از جمله اطباعاتی که می توان راجع به این گیاه به آن اشاره کرد این است که به علت دارا بودن گل های زیبا از آن به عنوان گیاه زینتی هم استفاده می شده است.
از جمله خواص این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دارای خاصیت معرق است.
رقیق و صاف کننده خون می باشد.
این گی
هنگامی که سخن از شیر به میان می آید، همه فکر می کنند که منظور شیر گاو است . پزشکان و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند دارای خواص و فواید بسیاری است .
شیر گوسفند در حدود 40 درصد، انرژی بیش تری نسبت به شیر گاو یا بز دارد که برای افراد ورزشکار بسیار مناسب است .
مزایا و خواص شیر گوسفند :
- کاهش سطح کلسترول
- تقویت استخوان ها
- پیشگیری از نقایص مادر زادی
- مقابله با بیماری سرطان
- کاهش فشار خون
- تحریک رشد و تکامل
همانگونه که می دانید درصد بسیار
خواص روغن آرگان:۳۰ فایده روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن و سلامتی
روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگ
میوه آلو از خانواده هلو و زرد آلو است و در رنگهای مختلفی است که بیش از هزار گونه داشته با هر یک از نظر شکل و ظاهر و طعم با هم تفاوت دارند.آلو بخارا هم یکی از انواع آن است که خواص بسیار زیادی برای آن در طب سنتی به عنوان یک گیاه دارویی ذکر شده است. برخی از خواص این میوه در اینجا عنوان شده است. آلو تاثیرات زیادی بر روی قلب و خون دارد. مثلا از افزایش فشار خون و قند خون جلوگیری کرده و از بروز بیماریهای قلبی، گوارشی، سرطان نیز پیشگیری میکند.این میوه همچ
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
62 خواص عسل خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید
در حقیقت عسل از قند و ترکیبات دیگر تشکیل شده است. در ساختار عسل وقتی به کربوهیدرات‌ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که عسل عمدتا گلوکز و فروکتوز است و شباهت آن به شربت اینورت را متوجه می شویم، که حدودا ۴۷٪ گلوکز ، ۴۸٪ فروکتوز  و ۵٪ ساکارز است. ادامه مطلب خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید ادامه مطلب...
خواص دارچین برای پوست
دارچین حاوی خواص ضد میکروبی است که می‌توانند برای پوست مفید باشند. دراین نوشتار با ما باشید تا بیاموزید که این ادویه‌ی متواضع چگونه می‌تواند به تمیز کردن و پاکسازی پوست‌تان بدون نیاز به آب‌گرم‌های گران قیمت و درمان‌های سالنی کمک کند.
ادامه مطلب
خواص و فواید زرد چوبه
فواید زرد چوبه به طور عمده به علت فیتوشیمی بودن آن است. ترکیبات زرد چوبه به نام کورکومینویید (مانند کورکومین، دمتوکسیکورکرومین و بیسدمیتوکسیکورکومین) چندین مزیت برای سلامت انسان دارند - که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد. زدچوبه همچنین شامل روغن های فراری به نام آتلانتون، تورمرون و زینگیبرن است. ترکیبات دیگر زرد چوبه، پروتئین ها، رزین و قند است.
تاریخچه زردچوبه چیست؟
این گیاه به
خواص دارویی سنجد
 
ضد تب و درد است.
بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می دهد.
پودر هسته آن غضروف ساز بوده و جهت ترمیم مفاصل و کمردرد میتوان آنرا با شیر میل کرد
از گل آن برای التیام زخم استفاده می شود.
کم کالری و مقوی معده است.
سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل وخارش پوست را درمان می کند و برای رشد مومفید است.
 

 
آیا خواص میوه های رنگی را می دانید؟
مردم باید بدانند که خوردن پنج وعده میوه و سبزی در روز بسیار مهم و حیاتی است. با خوردن میوه وسبزی های رنگی، می‌توان از بهترین خواص درمانی میوه ها بهره برد؛ زیرا آن‌ها بسته‌های کاملی از مواد مغذی هستند. این مواد مغذی به شما در جنبه‌های مختلف سلامتی کمک می‌کند از چشم‌هایتان بگیرید تا استخوان‌هایتان.
حتماً اسم رژیم مدیترانه ای را شنیده‌اید. به دلیل اینکه مصرف میوه و سبزی‌های متنوع جزء ارکان اصلی ای
ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که  زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .
ادامه مطلب
ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که  زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .

ادامه مطلب
ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که  زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .
ادامه مطلب
خواص دانه شنبلیله برای مو بسیار است.از ریزش مو تا شوره سر، تخم شنبلیله می تواند یک دنیای جدید را بر روی موهای شما باز کند. با ما همراه باشید تا با خواص دانه شنبلیله برای مو آشنا شویم.
دانه شنبلیله چیست؟
شنبلیله یک گیاه از خانواده نخود است و دانه های آن کوچک و زرد مایل به قهوه ای است و برای داشتن مویی سالم و زیبا مفید هستند.خواص دانه شنبلیله برای مو و سلامت بی شمار است. اگرچه این دانه ها طعم تلخی دارند، اما اغلب به عنوان دارو استفاده می شوند.بعض
خواص درمانی مارچوبه، گیاهی گران قیمت
 
مارچوبه چیست
 
مارچوبه دارای خواص و فواید بی نظیری می باشد و همچنین برای سلامتی مفید است، مارچوبه، نوعی سبزی خوراکیه که به
صورت خام یا پخته مصرف می‌شود. گران‌بها بودن این سبزی باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. به علت زیبایی
مارچوبه، خیلی از افراد این گیاه را برای تزئین باغچه می‌ کارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این گیاه زیبا و گران قیمت بیشتر
آشنا شوید.
ادامه مطلب
مقدمه
 
ریحان یک گیاه معطر از خانواده‌ی نعناعیان است، همان خانواده‌ی گیاهی که سایر گیاهان مفید و مغذی، از جمله نعناع، اورگانو و رزماری به آن تعلق دارند.
قطعا ریحان برای خوش‌طعم کزدن انواع دستورپخت‌ها استفاده می‌شود، اما آن‌چه ممکن است باعث شگفتی شما شود، شمار زیاد خواص ریحان است که از میان آن ها بیش از همه به خاطر خاصیتش برای تقویت سیستم ایمنی معروف است.
اثبات شده است که عصاره‌ی ریحان، یا روغن آن، می‌تواند به جلوگیری از طیف گسترده‌ا
#آموزشی
پوست پرتقال طلاست؛ آن را دور نریزید.
پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید ، فلاوونوئید ، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.
دارای خواص ضد میکروبی ، ضد ویروسی ، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است.
پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.
باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد.
 
چطور استفاده کنیم:
پوست یک پرتقال را در مقداری آب (حد
گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.
گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون
قهوه خواص زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:
سلامت کبد
پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل
کاهش خطر ابتلا به پارکینسون
کاهش علائم افسردگی و بهبود روحیه
پیشگیری از سرطان
چربی سوزی و کاهش وزن
بهبود عملکرد فیزیکی
افزایش انرژی و هوشیاری
کاهش خطر بروز سکته
کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
افزایش طول عمر
در این مقاله قصد داریم به معرفی فواید، مزایا و خواص عرق کاسنی بپردازیم . فواید از جمله اثراتی که روی پوست ، کبد ، گوارش و حتی بیماری هایی مثل سرطان دارد . قبل از آن چند خطی درباره گیاه کاسنی  و انواع آن میپردازیم.
اثرات عرق کاسنی 
برای مشاهده ادامه متن به لینک زیر مراجع کنید
خواص عرق کاسنی | عرق کاسنی چه خواصی دارد؟؟ 
پاورپوینت شیمی در سایت وب درس یکتا سایر از محصولات بسیار عالی و پر درونمایه میباشد .و خواستاران زیادی دارد . در ادامه  مخوانیم که  پاورپوینت کیمیا مطالعهٔ ساختار، خواص، ترکیبات، و تغییر شکل مواد است .   شیمی گرد از دانش‌های اساسی است که به مطالعه و بررسی ساختار، خواص، ترکیبات، و تحول ماده می‌پردازد. گسترهٔ بسیار این ادب مایه شده‌است تا تعریف یکپارچه برای آن سخت گردد .
کامپوزیت ها موادی چند جزئی هستند که خواص آنها در مجموع از هرکدام از اجزاء بهتر است. ضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند. در کامپوزیت های پلیمری حداقل دو جزء مشاهده می شود: 
1 - فاز تقویت کننده که درون ماتریس پخش شده است. 
2 - فاز ماتریس که فاز دیگر را در بر می گیرد و یک پلیمر گرماسخت یا گرمانرم می باشد که گاهی قبل از سخت شدن آن را رزین می نامند.
در کاربردهای مهندسی، اغلب به تلفیق خواص مواد نیاز است. به عنوان مثال در صنایع هوافضا،
بسیاری پاییز را زیباترین فصل سال می‌دانند. اما پاییز علاوه بر زیبایی‌های غیر قابل انکارش، میوه‌های خوش رنگ و لعاب و لذیذ زیادی هم دارد که نارنگی فقط یکی از آن‌ها است. در ادامه با فواید نارنگی آشنا خواهیم شد.


به گزارش
ادامه مطلب
 
 
عرق پونه برای درمان، کنترل و پیشگیری از بسیاری بیماریها مفید و موثر است. گیاه پونه از خانواده نعنا بوده و دارای ترکیبات شیمیایی مشابه گیاه نعنا میباشد و در آن اسانس روغنی منتول به مقدار فراوان وجود دارد.
پونه انواع مختلفی داشته پونه کوهی و پونه وحشی از خواص درمانی و دارویی فراوانی برخوردار هستند. مصارف شناخته شده آن در آشپزی، شیرینی‌پزی و در طب سنتی به عنوان آرامبخش و مسکن و نیز در سقط جنین به کار می رود.
اسانس آن در صنعت عطرسازی کاربرد د

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها