نتایج جستجو برای عبارت :

پل‌ یا بریج دندان چیست؟

زمانی که دیگر خونی به دندان نمی رسد، مرگ به سراغ آن می آید. پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان هر دو می توانند می توانند موجب مرگ دندان شوند.دندان از سه لایه مینا، عاج و مغز تشکیل شده است. مغز دندان حاوی رگ های خونی و اعصاب است. اعصاب مرده یا در حال مرگ در مغز دندان می توانند به شکل گیری یک دندان مرده منجر شوند. همچنین، یک دندان مرده دیگر هیچ خونی دریافت نمی کند.یک عصب مرده در دندان گاهی اوقات به عنوان یک مغز دندان نکروتیک یا دندان بدون مغز نیز شناخته می
عصب کشی یکی از متداول ترین درمان های دندان است که در اصطلاح علمی به آن روت کانال تراپی یا اندو می گویند.
در صورتی که بهداشت دندان های خود را به خوبی رعایت نکنیم ممکن است دچار پوسیدگی دندان شویم.
باکتری ها ابتدا به مینای دندان حمله می کنند و دندان را تخریب می کنند اگر در این مرحله که فقط گاهی فرد در دندان خود احساس درد می کند به دندانپزشک مراجعه شود تنها با انجام ترمیم سلامت دندان ها باز می گردد. اما اگر به آن اهمیت ندهیم کم کم پوسیدگی پیشرفت کرد
روی دندانهایتان رژ لب بکشیدرنگ رژ لب دندان ها را سفید تر نشان می دهد. اگر دندان هایتان زرد رنگ هستند، از رژ های صورتی مارکهای فرانسوی یا از دو مارک bubble-gum و berry استفاده کنید. ته رنگ آبی در این رنگ ها، سفیدی دندان های شما را برجسته تر می کند. اگر دندان هایتان خاکستری به نظر می رسند، سایه مسی یا برنز را امتحان کنید که می تواند دندان های سفید را نمایان کند.با دندان پزشک قرار ملاقات بگذاریددندان پزشک جرم (غشای طبیعی که در روی دندان ها شکل می گیرد) را
پوسیدگی دندان معمولا بر اثر ماندن مواد غذایی لابه لای دندان به وجود می آید.
لازم است بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنیم و از نخ دندان استفاده کنیم.
اما بسیاری از افراد در استفاده از نخ دندان تنبلی می کنند.
ابتدا بر روی دندان ها جرم و پلاک به وجود می آید، در صورتی که آنها را از دهان نزداییم باعث پوسیدگی در سطح مینای دندان می شود.
در این مرحله به سادگی می توان دندان ها را ترمیم کرد اما با گذشت زمین و انجام ندادن ترمیم پوسیدگی به پالپ دندان رسیده و ری
سفید کردن دندان ها یا همان بلیچینگ به معنای سفید
کردن دندان هایی است که در اثر کذز زمان و یا در برخی موارد به ضورت ژنتیکی
زرد شده اند . این مورد را در نظر داشته باشید که سفید کردن دندان ها با
توجه به مواردی از جمله جنس دندان ها و نوع رنگدانه های رسوب کرده در بین
دندان ها با هم فرق دارند. برای سفید کردن دندان ها از موادی که دارای پر
اکسید هیدروژه هستند استفاده می شود .
ادامه مطلب
دهان و دندان ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. دندانپزشکان برای بررسی دقیق دندان ها و همچنین دلایل دیگر دندان ها را شماره گذاری کرده اند. این شماره گذاری در تمام دنیا یکتا بوده و همه دندانپزشکان از آن استفاده می کنند. شاید در هنگام معاینه توسط دندانپزشک شما نیز با این شماره ها آشنا شده باشید. در ادامه به بررسی شماره هر دندان می پردازیم.
در هر فک 4 دندان پیشین، 2 دندان نیش و 4 دندان آسیا وجود دارد. هر کدام از این دندان ها نقش مهمی را در جویدن و ه
هر گاه که افراد به دلایلی دندان طبیعی خود را از دست دادند نیازی به گذراندن زندگی با دندان های از دست رفته نیست.  این روزها گزینه های بهتر در دسترس می باشد ایمپلنت دندان در دندانپزشکی رایج ترین گزینه هاست با وجود اینکه دندان مصنوعی کیفیت آن بهبود یافته است اما ایمپلنت دندان به علت نزدیک بودن به دندان طبیعی مناسب تر است
 
ادامه مطلب
تاج دندان
تاج دندان یک " سرپوش یا کَپ " به شکل دندان است که روی دندان قرار می گیرد. این تاج ، دندان را برای بازگرداندن شکل و اندازه ، استحکام و بهبود ظاهر آن می پوشاند.
تاج ها ، هنگامی که در جای خود متصل می شوند ، تمام قسمت مرئی دندان را که در قسمت بالای لثه قرار دارد ، کاملاً می پوشانند.
انواع تاج های دندانی
تاج های دائمی را می توان از جنس استیل ضد زنگ ، فلز (مانند طلا یا آلیاژ دیگر) ، پرسلن بر پایه فلز ، رزین یا سرامیک ساخت.

ادامه مطلب
دندان های کودک بسیار مهم هستند. اگر دندانهای شیری کودک خیلی زود بریزند، دندانهایی که باقی مانده اند ممکن است حرکت کنند و جایی برای درآمدن دندانهای دایمی باقی نگذارند. همچنین اگر از پوسیدگی دندان جلوگیری نشود، علاوه بر هزینه های بالای درمان، احتمال درد و بروز عفونت های تهدید کننده ی زندگی وجود دارد.
پوسیدگی دندان(که به نام پوسیدگی زودرس دندان کودکان نیز شناخته می شود) شایع ترین بیماری عفونی مزمن دوران کودکی است. پوسیدگی دندان ممکن است به عن
لکه های روی دندان چه علتی دارند؟
مجله زیبا - زیبایی و سلامت دندان ها نقش مهمی در زیبایی شما دارند اما اگر دندان ها لکه داشته باشند تاثیر بسیار بدی در زیبایی چهره شما می گذارند. اما علت این لکه های روی دندان چیست؟
به ادامه بروید
ادامه مطلب
شاید خیلی از والدین براین باور باشند که دندان های شیری عمر کوتاه دارند زود میپوسند و بنابراین مهم نیست
اما اینگونه که فکر میکنید نیست در مطلب بعدی سعی بر این دارم که اهمیت دندان های شیری را برایتان شرح دهم
یکی از موارد مهم نقش آنها در نگه داشتن فضا برای دندان های دائمی هست بدین معنی که اگه زود کشیده شوند یا خراب شوند و به دلیلی نباشند دو دندان کناری به یکدیگر نزدیک می شوند و فضای رشد برای دندان دائمی کم شده و باعث نامنظم شدن دندان های دائمی و
ایمپلنت دندان جلو به چه صورت است؟
ایمپلنت دندان جلو یا کاشت دندان های جلویی یکی از موضوعات مهم در حوزه ایمپلنت دندان به حساب می رود. دندان جلو در سلامت و زیبایی فرد بسیار تاثیر گذار است. از دست دادن دندان جلو باعث کاهش اعتماد به نفس حین صحبت کردن و لبخند زدن می شود همچنین گفتار را با مشکل مواجه می کند. خوشبختانه در سال های اخیر از روش ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته در اثر ضربه ، تصادف و بهداشت نا مناسب استفاده می شود. کاشت دندان ب
یکی از اصطلاحات رایج در دندانپزشکی که اکثر افراد نمی دانند انکیلوز شدن فک و دندان است.
تنها علامت ظاهری از بین رفتن این فاصله، کوتاه شدن دندان نسبت به دندان های دیگر یا جا به جایی آن می باشد. برای تشخیص درست انکیلوز شدن دندان و فک به عکس رادیوگرافی نیاز است. وقتی دندانی نسبت به دندان های دیگر آرایش درستی نداشته باشد می توان حدس زد که میان آن دندان و استخوان فک اتصال صورت گرفته است.
از جمله عللی که باعث به وجود آمدن این پدیده می شود می توان به
1) 
دندان عقل آخرین دندانی است که در فک رشد می کند. این دندان معمولا در سنین بین 16 تا 25 سالگی رشد می کند.
دندان عقل معمولا به دلیل عدم داشتن فضای کافی ، به صورت نهفته رشد می کند. تعداد این دندان ها 4 عدد است. دو دندان در فک بالا و دو دندان در فک پایین قرار دارد.
اگر این دندان ها به خوبی رشد کنند و در کنار سایر دندان ها قرار بگیرند ، به شرط آنکه به خوبی مسواک زده شوند لزومی برای کشیدن آن وجود ندارد.
توصیه پزشکان این است که دندان عقل خود را حداکثر تا 21 سال
بریس های ارتودنسی دندان و ریتینر ها ( نگهدارنده های دندان )
اگر دندانهای کجی دارید یا دندان های شما برای عمل جویدن به درستی روی هم نمی آیند ( جلو بودن دندان ها و فک پایین که به آن آندربایت می گویند و بالعکس آن که در این وضعیت به آن اُوربایت می گویند )، انواع مختلفی از درمان ها از جمله بریس های ارتودنسی دندان و ریتینر ها وجود دارند که می توانند به مرتب سازی دندان ها کمک کنند.
ادامه مطلب
داروهای موثر در کاهش درد دندان
درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

ادامه مط
داروهای موثر در کاهش درد دندان
درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

ادامه مط
جراحی دندان عقل
علت وجود دندان عقل چیست؟بزرگسالان، ۳۲ دندان دارند. دندانهای عقل آخرین دندان در دهان هستند و معمولاً بین سنین ۱۷ تا ۲۵ بیرون می آیند. گرچه در بعضی ممکن است دیرتر هم رویش کنند. فک اغلب افراد کوچکتر از آن است که جا برای تمام ۳۲ دندان داشته باشد. اگر بقیه دندانها سالم باشد ممکن است فضای کافی برای برای رویش دندان عقل وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب
ایمپلنت دندان چیست؟
از ایمپلنت دندان، معمولا برای پشتیبانی از یک یا چند دندان کاذب ( مصنوعی ) استفاده می شود. در صورت از بین رفتن ریشه ی دندان، یک پین از جنس تیتانیوم است که می تواند جایگزین ریشه دندان شود. دقیقاً مانند ریشه دندان، درون استخوان فک قرار می گیرد.
آیا شکل ایمپلنت ها مشخص می کند که آنها طبیعی نیستند؟
بیشتر ایمپلنت ها دقیقا به مانند دندان های طبیعی جلوه می کنند.
ادامه مطلب
یکی از متداول ترین سوالات مراجعه کنندگان به دندانپزشکی ، تفاوت بریج و ایمپلنت دندان می باشد.
بریج یکی از روش های درمانی و زیبایی برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. بریج یک پروتز است که به آن پونتیک نیز می گویند. در واقع یک دندان مصنوعی است. این روش برای افرادی مناسب می باشد که دندان افتاده در میان دو دندان سالم باشد. به این ترتیب دو دندان مجاور مانند پل برای قرار گرفتن دندان مصنوعی عمل می کنند. 
ایمپلنت دندان مناسب ترین و مطمئن ترین روش
خرید خمیر دندان
خمیر دندان از اصلی ترین محصولاتی می باشد که طول عمر و سلامت دندان ها را تضمین می کند. خمیر دندان ها در انواع متنوعی  مناسب برای تمامی دندان ها موجود می باشد. این محصول بیشتر در نوع سفید کننده استفاده می شوند اما باید توجه داشته باشید برخی از این محصولات را نباید به صوت مداوم استفاده نمایید زیرا موجب پوسیدگی دندان ها می شود.
از ویژگی های یک خمیردندان خوب می توان قدرت پاک کنندگی و همچنین خاصیت ضد التهابی لثه و ضد پوسیدگی و طعم آ
دندان درد
دندان درد ، دردی است که در درون یا اطراف دندان می پیچد که ممکن است ناشی از :
پوسیدگی دندان
آبسه دندان
شکستگی دندان
موادی که با آن دندان پر شده ، آسیب دیده باشد
حرکات تکرار شونده مانند جویدن آدامس یا دندان قروچه ( که در ادامه به آن خواهیم پرداخت )
لثه هایی که دچار عفونت شده اند
 
علائم دندان درد عبارتند از :
دندان درد ممکن است حاد ، منظم یا دائمی باشد. در بعضی افراد ، فقط در صورت اعمال فشار بر روی دندان ، درد حاصل می شود .
تورم در اطراف دن
ایمپلنت دندان جلو به چه صورت است؟
ایمپلنت دندان جلو یا کاشت دندان های جلویی یکی از موضوعات مهم در حوزه ایمپلنت دندان به حساب می رود. دندان جلو در سلامت و زیبایی فرد بسیار تاثیر گذار است. از دست دادن دندان جلو باعث کاهش اعتماد به نفس حین صحبت کردن و لبخند زدن می شود همچنین گفتار را با مشکل مواجه می کند. خوشبختانه در سال های اخیر از روش ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته در اثر ضربه ، تصادف و بهداشت نا مناسب استفاده می شود. کاشت دندان ب
۱-مشخص کردن محل دقیق درد
اولین کاری که باید انجام دهید این است که محل دقیق درد را مشخص کنید. اگر فرزند شما بزرگ تر است ، از او بخواهید که به منطقه دردناک اشاره کند. در کودکان کوچکتر ، به دنبال تورم و قرمزی روی لثه و گونه ، پوسیدگی دندان (تغییر رنگ در دندان) یا دندانهای شکسته باشید. سعی کنید تا حد ممکن به محل درد نزدیک شوید تا بتوانید یک روش موثر برای تسکین آن تعیین کنید.
۲- پیدا کردن علت درد
همه دندان درد ها در واقع دندان درد نیستند! منشا درد می توا
داروهای مناسب برای درمان دندان درد
دندان دردهایمان را چگونه با چه داروهایی درمان کنیم؟
نوافن و سایر دارو های ترکیبی برای دندان درد
نوافن یک قرص دندان درد قوی است و ترکیبی از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین می باشد. هر چند داروهای ترکیبی در تسکین دندان درد موثر است، ولی در مصرف آن ها باید احتیاط بیشتری نشان داد. چون احتمال آلرژی یا عوارض ناخواسته با افزایش تعداد ترکیب های دارو افزایش می یابد.
ادامه مطلب
بلیچینگ از جمله روش هایی است که برای زیبایی دندان استفاده می شود.
گاهی اوقات بیمار دارای دندان های منظم اما زرد رنگ می باشد .اگر بد رنگی دندان ها به هیچ عنوان درمان نشود، باید از روش کامپوزیت برای اصلاح آنها استفاده نمود. اما در غیر این صورت، می توان از روش بلیچینگ دندان ها را سفید کرد.
بلیچینگ دو روش کلی دارد، در منزل و در مطب . بلیچینگی که دندانپزشک در مطب خود انجام می دهد با لیزر بود و رنگدانه های دندان در بازه زمانی 15 الی 30 دقیقه فعال می شوند
قسمت زنده دندان، پالپ یا مغز دندان می باشد که در این ناحیه از دندان عصب و عروق خونی قرار گرفته اند.
ریشه یا عصب دندان می تواند بر اثر عوامل مختلف دچار خرابی شود. وقتی ریشه به اصطلاح پوسیده باشد، درد دندان به سراغ فرد می اید. در گذشته برای تسکین و خاتمه دادن به این درد، معمولا دندان را می کشیدند. اما امروزه با روش های جدید می توان ریشه دندان را درمان نمود و دندان را در دهان حفظ کرد. 
برای تشخصی خرابی ریشه ابتدا از دندان یک عکس رادیوگرافی تهیه می ش
دندانها به صورت متقارن بیرون می آیند، به این معنی که مولر(دندان آسیاب) بالا در سمت چپ فک، باید تقریباً همزمان با مولر بالا در سمت راست رشد کند.رشد دندان مدتها قبل از مشاهده اولین دندان شروع می شود. به عنوان مثال، اولین دندان کودک در حدود شش ماهگی ظاهر می شود، اما رشد آن دندان ها در واقع در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود.ابتدا تاج دندان دیده می شود، در حالی که ریشه ها حتی پس از بیرون آمدن دندان هم رشد می کنند.۲۰ دندان اصلی در سنین ۲ تا ۳ سالگی بط
معمولا همه ی ما وقتی نزد دندانپزشک میرویم، او برای مطمئن شدن از مشکل دندان ما از دندان عکس میگیرد.
در دندانپزشکی مانند سایر رشته های پزشکی از پرتو نگاری برای کمک به تشخیص بیماری یا آسیب دندان استفاده میشود. عکس ها وجود و وسعت حفره یا کرم خوردگی های دندان به کار می آیند. با عکس رادیوگرافی میشود پوسیدگی و فساد دندان یا حتی میشود تشخیص داد مینای دندان سالم هستند یا نه. اللخصوص وقتی که پوسیدگی در بین دندان ها مخفی شده باشد و یا زیر خط لثه ها باشد.
سفیدی دندان در کمتر از پنج دقیقه
وقتی دندان شما سفید نیست، باعث نگرانی تان میشود ، ما به شما راه های بیشماری را برای سفیدی طبیعی دندان پیشنهاد میکنیم. زردی دندان در گذر زمان کاملا طبیعی است و نشان از بیماری نیست. غذایی که ما میخوریم، باعث تجمع طبیعی باکتری در لابه لای مینای دندان و دهان می شود اسید موجود در غذا سبب زردی دندان می شود.
غذاهای شیرین و اسیدی این مشکل را ایجاد می کنند ، سیگار کشیدن یا نوشیدن قهوه نیز یکی دیگر از عوامل زردی دندان اس
درمان درد ریشه دندان
یکی از بدترین درد هایی که تجربه کرده ایم دندان درد است که باعث درد شدیدی می شود که ناحیه سر و صورت را هم درگیر می کند و واقعاً دردناک است. در این مقاله ما به شما نسخه طبیعی برای درمان دندان درد معرفی میکنیم.
 
پوسیدگی دندان یکی از علل مهم دندان درد است، اگر چه تنها این مورد نیست. عفونت، خرد کردن چیزی با دندان و ضربه به دندان همه اینها باعث دندان درد می شود. ممکن است در چنین شرایطی به داروخانه بروید و از مسکن ها و داروهای ب
لابراتوار دندانسازی دکتر پورصالحی 02188014540 لابراتوار دندانسازی دکتر پورصالحی با 20 سال سابقه در زمینه ساخت انواع دست دندان و پروتزهای متکی بر ایمپلنت اماده ارائه خدمات به شهروندان و دندانپزشکان محترم می باشد.ساخت انواع دست دندان مصنوعی همراه با لثه نرم به صورت تخصصیتعمیر پروتزهای شکسته، اضافه کردم دندانپولیش دست دندان های قدیمیساخت انواع دندان های نشکن (پروتزهای انعطاف پذیر)طراحی و ساخت انواع کرم کبالتساخت بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ه
کودکان معمولا دندان درد را تجربه می کنند ، اما این بدان معنا نیست که باید آن را نادیده گرفت. این می تواند ناشی از یک مسئله جدی باشد که دندانپزشک آن را تشخیص می دهد. قبل از انتخاب درمان های خانگی دندان درد که بهترین راه برای تسکین درد کودکان در منزل است ، موارد زیر را در نظر بگیرید:
حفره ها: ناشی از پوسیدگی دندان است و با پر کردن به راحتی اصلاح می شود.التهاب: لثه های قرمز و متورم نشاندهنده ی این وضعیت است.فرسایش مینای دندان: ناشی از باکتریها یا اس
 
احساس درد در ناحیه فک و صورت، همیشه نمی‌تواند نشانه درد دندان باشد. ممکن است علت آن بیماری دیگری باشد که عصب‌های دندان را تحریک کرده است.
دندان درد
عموماوقتی احساس دندان درد می‌کنیم، اولین حدس ما پوسیدگی دندان است. اما جالب است بدانید که همیشه منشا دندان درد، پوسیدگی دندان نیست؛ بلکه ممکن است اختلال در سلامت اندام‌های دیگری باعث شود در ناحیه فک و دندان احساس درد داشته باشید. سینوزیت، زونا و سکته قلبی  گاهی دردهایی ایجاد می‌کنند که ممک
امروزه یکی از مهمترین مواردی که در دندانپزشکی های زیبایی انجام می‌گیرد ایمپلنت دندان است. اگر شما هم می خواهید با مراحل ایمپلنت دندان آشنا شوید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. به طور کلی افرادی که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند برای جایگزین کردن این دندان ها می توانند از روش ایمپلنت استفاده کنند.
ایمپلنت دندان چیست؟
یکی از مهمترین مواردی که می‌ تواند در بالا رفتن اعتماد به نفس به افراد کمک کند داشتن دندان زیبا و ل
 
«سنسوداین» (Sensodyne) نام برند یک نوع خمیر دندان است که مخصوص افرادی با دندان‌های حساس تولید می‌شود. ماده‌ی موثر در این محصول نیترات پتاسیم است که در واقع نقش یک آرام‌بخش موضعی و ملایم را ایفا می‌کند. این محصول تحت نام سنسوداین، سال‌هاست که عده‌ی بسیار زیادی را در سرتاسر دنیا از حساسیت بیش از اندازه‌ی دندان‌ها رهایی داده است. سنسوداین اولین‌بار توسط «Block Drug» در بروکلی-نیویورک تولید شده و طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. محصول این برند
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
سلامت دهان و بریج دندان
بریج های دندانی به معنای واقعی کلمه شکاف ایجاد شده که توسط یک یا چند دندان از دست رفته بوجود آمده است را به صورت یک پل پوشش می دهند.
یک بریج دندان از دو یا چند تاج دندان برای دندانهای موجود درهر دو طرف شکاف ( شکاف ایجاد شده توسط دندان های از دست رفته ) ، تشکیل شده است - این دو دندان محکم شده ( یا اینکه می تواند بیشتر از دو دندان باشد ) ، به عنوان دندان های اباتمنت شناخته می شوند - و یک دندان یا چند دندان کاذب در بین آنها قرا
 
 
دندان عقل چه زمانی بیرون می زند؟
معمولا چهار دندان عقل رشد می کند که هر یک در انتهای یه سمت قوس دندانی بیرون میزند. معمولا بین هفده تا بیست و
یک سالگی دندان های عقل شروع به بیرون زدن می کنند. گاهی اوقات دندان های عقل بیرون نمی زنند و در زیر لثه می مانند
و یا تنها بخشی از آنها بیرون می زند. به این حالت نهفتگی دندان گفته می شود.
نمی‌توان جلوی نهفته شدن دندان را گرفت اما می‌توان با چکاب های منظم دندانپزشکی و تمیز کردن موثر دندان‌ها و نظارت بر
دندان های شیری و دایمی کودکان 
اگر شما کوچولویی داشته باشید و بی صبرانه منتظر روییدن اولین دندان های او باشید، حتما می دانید که رویش اولین دندان شیری کودکان با چه ذوق و شوقی همراه است. 
ولی کی باید انتظار رویش این دندان ها را داشت؟ کی باید نگران شد که این دندان ها دیر کرده اند؟ و کی باید منتظر بود که دندان های شیری بیفتند و دندان های جدیدی 
جای آن رویش پیدا کند؟
توصیه بیشتر دندان پزشکان به والدین این است که جدولی در اختیار داشته باشند تا زمان
درد موقت دندان را جدی بگیرید







 
تا به حال شده وقتی یک لیوان آب خنک می‌خورید، دندان‌تان درد بگیرد و چنان ضعف برود که از آب خوردن پشیمان شوید؟یا وقتی یک تکه شکلات خوشمزه را داخل دهان می‌گذارید، دندان درد، لذت شیرینی آن را از شما بگیرد؟ در این مواقع چه کار می‌کنید.احتمالا
با خودتان می‌گویید مشکل مهمی نیست؛ چراکه درد دائم در دندان‌تان حس
نمی‌کنید و ظاهر دندان‌هایتان هم تغییری نکرده است، اما دندانپزشکان
می‌گویند این رفتار بسیار اشت
عصب کشی که اصطلاحی عام است یکی از روش های عمومی در درمان دندان است. اصطلاح پزشکی آن روت کانال تراپی یا n2 می باشد.
برای اینکه دچار پوسیدگی دندان نشویم و به این درمان نیاز پیدا نکنیم باید دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی مسواک کنیم همچنین از نخ دندان نیز کنار مسواک استفاده کنیم تا بتوانیم همیشه دندان هایی سالم و زیبا داشته باشیم.
در اثر رعایت نکردن بهداشت دندان ها ابتدا جرم و پلاک در امتداد خط لثه به وجود می آید.
با انباشته شدن آن ها باکتری ه
بهتر است بدانیم دلایل شکست ایمپلنت دندان اگرچه نادر است اما به موفقیت اتصال استخوان فک و سلامت لثه بستگی دارد از همین رو شکست ایمپلنت دندان امکان پذیر است. لذا برای افرادی سوال پیش می آید که چرا ایمپلنت دندان گاهی دچار پس زدگی می شود در این مقاله به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.
 
ادامه مطلب
 
دندان از اعضای مهم دهان محسوب می شود و علاوه بر آن بر زیبایی چهره نیز تاثیر به سزایی دارد. اگر رسیدگی و بهداشت دندان به طور کامل صورت نگیرید مشکلات دهان و دندان شروع می گردد. به میزانی که یه این مشکلات اهمیت داده شود می تواند درمان و روند بهبود سریع تر و آسوده تر انجام شود.اما اگر این کار به تعویق انداخته شود پروسه درمان می تواند سختر و حتی دردناک تر شود.
به همین علت بهتر است علاوه بر رعایت بهداشت دندان و دهان، مراجعه به پزشک و بررسی سلامت دند
علل متفاوتی برای کشیدن دندان وجود دارد:– پوسیدگیهای شدید یا عفونتی که منجر به آبسه های حاد یا مزمن شود.– دندانهای اضافه که جلوی رویش بقیه دندانها را بگیرد.– بیماریهای لثه که باعث لقی شدید دندان شود.– اگر در طرح درمان ارتو ضرورت کشیدن دندانی خاص وجود داشته باشد.– اگر دندان در خط شکستگی وجود داشته باشد.– اگر امکان عصب کشی دندان وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دن
داروهای موثر در کاهش درد دندان
درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.
دندان درد
بوی بد دهان به دلیل پوسیدگی دندان‌ها می‌تواند در ارتباطات شما مشکل‌آفرین باشد اما می‌توان با چند اقدام پیشگیرانه از شر این معضل رها شد.


به گزارش : حتی اگر در طول سال هیچ مشکلی در سلامت دهان و دندان خود نداشته باشید، با افزایش دانش خود در مورد علل پوسیدگی دندان می‌توانید از ابتلا به آن‌ها در آینده پیشگیری کنید.
ادامه مطلب
برترین خمیر دندان دنیا؛
حاوی آلوئه ورا و پروپلیس(آنتی بیوتیک طبیعی)
سفید کننده ی طبیعی دندانها
ضد عفونی کننده ی دهان و دندان
درمان آفت و زخمهای لثه
از بین بردن جرم دندان
رفع بوی بد دهان
مناسب دندان و لثه های حساس
جلوگیری از پوسیدگی
فاقد فلوراید و برای استفاده ی تمام اعضا ی خانواده
۱۳۰میل
داشتن دندان هایی ردیف و سفید، تاثیر بسیاری بر زیبایی صورت دارد. از اینرو بسیاری از افراد امروزه به دنبال روش های زیبایی دندان همچون انجام کامپوزیت دندان هستند. اما این دسته از افراد باید بدانند که کامپوزیت با آنکه روشی مناسب برای داشتن دندان هایی زیبا است، اما این روش عوارضی نیز دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.
کامپوزیت دندان چیست؟
کامپوزیت دندان که به آن کامپوزیت ونیر نیز گفته می شود، ماده ای خمیر مانند و همرنگ دندان ها است که امر
اگر شما دچار پوسیدگی دندان شده باشید باید برای ترمیم به دندانپزشکی مراجعه کنید.
پوسیدگی دندان ممکن است درسطح مینای دندان باشد که در اینصورت فقط قسمت آسیب دیده و پوسیده برداشته می شود و با استفاده از مواد خاصی درون آن پر می شود.
اما ممکن است که پوسیدگی دندان شما بیش از حد باشد و به ریشه یا مغز دندان نفوذ کرده باشد در این صورت دندانپزشک باید برای شما درمان ریشه انجام دهد.
برای تشخیص این موضوع حتما باید از دندان ها عکس رادیوگرافی تهیه شود تا میز
داشتن دندان هایی زیبا تاثیر بسیار زیادی در چهره دارد و همچنین لبخند زیبا نیز باعث جذابیت هرچه بیشتر چهره می شود. امروزه بسیاری از مردم برای یکدست شدن فرم و رنگ دندان ها و همچنین زیباتر شدن و سفید شدن دندانهایشان از کامپوزیت دندان بهره می برند.  کامپوزیت دندان روشی درمانی بدون هیچگونه عوارض برای زیبایی دندان ها می باشد که دندانپزشک زیبایی با کمک این روش دندان های شکسته، پوسیده، سیاه شده و یا ترک خورده را ترمیم می کند. با ما همراه باشید تا
در صورتی که نظافت دندان ها رعایت نشود پلاک دندان ایجاد می شود. این پلاک ها عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند.پلاک دندان در حقیقت باکتری هایی هستند که به ابتدا به مینای دندان نفوذ کرده سپس باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شوند که اگر به این پوسیدگی ها رسیدگی و ترمیم نشوند، به قسمت های دیگر دندان نفوذ می کند و در نهایت با رسیدن به پالپ دندان ها ناچار به درمان ریشه یا عصب کشی هستیم.
پلاک ها علاوه بر اینکه موجب پوسیدگی دندان ها می شوند می توانند لثه را ن
 ارتودنسی دندان جلو چگونه انجام می شود
عمده مراجعات برای ارتودنسی دندان جلو، بر اثر اورجت یا جلوزدگی دندان های پیش انجام می شود. اورجت
به شرایطی اطلاق می شود که طی آن دندان های جلویی فک بالا از حالت عادی
جلوتر زده و دندان های جلویی فک پایین را می پوشانند. دندان ها در اورجت معمولا به سمت بیرون شیب بر میدارند. در این شرایط، ارتودنسی دندان جلو پیشنهاد می شود.
لازم
به ذکر است که جلوزدگی 3 تا 5 میلی متری دندان های فک بالا نسبت به جلو
طبیعی بوده و
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفو
 
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان ع
علل عفونت دندان و بیش از 15 درمان عالی خانگی و طب سنتی
از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.
درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفو
یک دندانپزشک پوسیدگی دندان را شایع ترین بیماری جهان دانست و گفت: 
این بیماری تا 90 درصد قابل کنترل است.
دکتر شاهرخ رسولی تبار از پوسیدگی دندان به عنوان شایع ترین بیماری دهان و دندان در دنیا یاد کرد و گفت: پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری است که بشر با آن دست به گریبان است، اما به دلیل ناشناخته ماندن عوارض آن چندان مورد توجه نیست. به گفته این دندانپزشک، پوسیدگی دندان در 90 درصد موارد قابل کنترل است و این امر با دقت کافی در نگهداری و بهداشت دهان و د
درمان دندان درد با 8 روش خانگی
 
  
درباره دندان درد
دندان درد زمانی ایجاد می‌شود که اعصاب قسمت ریشه دندان و یا اطراف آن تحریک شوند. عفونت‌های دندانی، خرابی دندان‌ها و کشیدن دندان از عوامل اصلی درد دندان هستند.دندان درد می‌تواند آنقدر شدید باشد که به نوعی غیر قابل تحمل شود؛ بنابراین دانستن راه‌های درمان دندان درد یا تسکین درد دندان می‌تواند بسیار مفید باشد.
ادامه مطلب
فرد در دوره زندگی اش دارای دو سری دندان می‌شود: دندان‌های شیری و دندان‌های دایمی . دندان‌های شیری (Deciduous Teeth) تعداد دندان‌های شیری ۲۰ عدد است که به‌طور مساوی در هر فک جای می‌گیرد. پس از مدتی ۳۲ دندان دائمی به مرور جایگزین دندان‌های شیری می‌گردند. از آنجا که دندان‌های شیری پایه و اساس دندان‌های اصلی و دائمی هستند، مراقبت از آن‌ها و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان ضروری می‌باشد. این دندان‌ها ۲۰ عدد (۱۰ عدد در هر آرواره) می‌باشد که در نیمه
درباره لمینت دندان بیشتر بدانید ، تقریبا می توان بیان کرد هر فردی تمایل دارد دندان های صاف، سفید و لبخندی جذاب داشته باشد، اما برخی افراد به دلایل متعددی از داشتن چنین نعمتی محروم هستند و ازصافی و رنگ دندان های خود راضی نبوده که سبب کاهش اعتماد به نفس آنها و عدم خنده کامل در اجتماع خواهد شد،
ادامه مطلب
برای زیبایی دندان ها کارهای مختلفی می توان انجام داد.
یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن به چهره و دهان زیبایی بخشید، لامینیت یا ونیر دندان می باشد. این روش مورد رضایت اغلب مردم واقع شده است. با استفاده از لامینیت عیوب دندان ها در حداکثر زمان ممکن رفع می شوند. با آنکه هزینه این درمان زیبایی، کمی بالا می باشد اما انجام آن چهره فرد را تا چندین برابر زیبا تر می کند.
اصلاح عیوب ظاهری دندان ها، شکستگی و ترک خوردگی ها، بدرنگی دندان ها، نامنظ
Bridge بریج به معنای پل می باشد. انتخاب این نام برای این روش درمانی به واسطه شکل آن است. بریج یکی از روش های درمانی و زیبایی برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. بریج یک پروتز است که به آن پونتیک نیز می گویند. در واقع یک دندان مصنوعی است. این روش برای افرادی مناسب می باشد که دندان افتاده در میان دو دندان سالم باشد. به این ترتیب دو دندان مجاور مانند پل برای قرار گرفتن دندان مصنوعی عمل می کنند. 
برای انجام بریج ابتدا، دندانپزشک دندان های مجاور را
با روش های خانگی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم می توانید به سادگی عفونت و آبسه دندان را درمان کنید.


به گزارش : دندان درد از بدترین دردهای موجود است که درد آن به سر و کل صورت نیز انتشار پیدا می کند.
ادامه مطلب
متخصص ایمپلنت کیست ؟

 متخصص ایمپلنت دندان باید دارای چه خصوصیاتی در امر جراحی ایمپلنت و کاشت دندان باشد . این عامل علاوه بر اینکه به تجربه و سواد متخصص ایمپلنت بستگی دارد به تجهیز بود کلینیک ایمپلنت به دستگاه های به روز در زمینه جراحی ایمپلنت دندان نیز بستگی دارد .
دندانپزشکان بعد از پشت سر گذاشتن دوره تحصیلی دندانپزشکی عمومی میتوانند ایمپلنت بکارند اماشخصی متخصص ایمپلنت دندان است که چند سال تحصیلات تخصصی در امر جراحی ایمپلنت و پیوند است
سفید کردن دندان (بلیچینگ) چیست؟
بلیچینگ (Bleaching) یا سفید کردن، دندانها را روشن میکند و به برداشت رنگدانه ها و تغییر رنگهای دندان کمک میکند.و به نحو قابل ملاحظه ای ظاهر دندانها را بهبود می بخشد.
در چه مواردی استفاده می شود؟لایه خارجی دندان مینا نام دارد. رنگ طبیعی دندان توسط بازتاب و انکسار نور از مینا و در ترکیب با رنگ عاج زیرین خود ایجاد میشود.

ادامه مطلب
برخی از افراد دارای دندان های منظمی هستند و تنها عیب ظاهری دندان ها، بدرنگی آنها می باشد. اغلب این افراد استفاده از روش لامینیت را بهترین گزینه برای رفع بدرنگی دندان ها می دانند. اغلب دندانپزشکان انجام این روش را برای این قبیل افراد مناسب نمی دانند. اما چرا؟ در لامینیت سرامیکی، لایه ای نازک بسته به نوع آن با ضخامت های مختلف روی دندان گذاشته می شود. برای اصلاح عیوب و همچنین قرار دادن این لایه لنز مانند، دندانپزشک باید قسمت قابل توجهی از دندان
 
لق شدن دندان یکی از نگرانی های بیمارانی است که در حین درمان ارتودنسی هستند.
در چند روز اول که براکت ها گذاشته می شوند دندان ها تکان می خورند و احساس لق شدن دندان به بیمار دست می دهد.
این یک امر طبیعی است .
گرچه در برخی وارد ممکن است در صورتی که متخصص ارتودنسی آن را از قبل توضیح نداده باشد باعث نگرانی بیمار شود. 
چرا هنگام ارتودنسی حس لق شدن دندان به من دست می دهد؟
حرکت دندان از کجی به راستی با اعمال فشار توسط دستگاه ارتودنسی برای اصلاح فرم و مو
 
علایم درآوردن دندان آسیاب در کودکان؛ با دندان آسیاب کودکان چه کنیم؟
  
دندان‌ های آسیاب دو سالگی اغلب در انتهای دهان پدیدار می‌شوند.
دندان آسیاب کودکان یا آسیاب دوم یا ۲ ساله کودکان اغلب در انتهای دهان درمی‌آیند. دندان‌های بزرگ و صافی که
برای خرد کردن غذا مناسب هستند. انجمن دندان‌پزشکان آمریکا، دندان‌‌های آسیاب دو سالگی زمانی پدیدار
می‌شوند که نوزاد ۲۳ تا ۳۳ ماهگی‌اش را پشت سر می‌گذراند.
دندان‌های آسیاب جلویی در سنین ۲۳ تا ۳۱ ما

22 عادتی که دندان‌ها را خراب می‌کنند
 
   
1- دندان قروچهساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می شود. کنترل دندان قروچه بسیار سخت است.خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند.در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.
2- جویدن یخ
ادامه مطلب
آشنایی با انواع دندان ها
دندان بهترین نقش و سخت‌‌ترین ساختار را در فک انسان و بسیاری از جانوران مهره‌دار به عهده دارد. عمده ترین
کاربرد دندان ، تکه تکه و آسیاب کردن غذا‌ها می‌باشد. علاوه بر این ، در انسان ها، دندان نقش بسیار مهمی در تکلم
و ادای صحیح کلمات ایفا می‌کند. 
هر فرد در دوره زندگی اش دارای دو سری دندان می‌شود: دندان های شیری و دندان های دایمی.
 

ادامه مطلب
پوسیدگی دندان نوعی بیماری است. در این بیماری بافت سخت دندان (مینا و سپس عاج) در اثر ترشح اسید از باکتریهای پوسیدگی زا (عمدتاً استرپتوکوک موتان) مواد معدنی کلسیم و فسفر را ازدست داده و به تدریج از بین می‌روند. پوسیدگی دندان مرحله غیرقابل برگشت در فرایند حل شدن مواد معدنی مینا توسط اسید محسوب شده و درمان آن تنها از راه جایگزینی بافت سخت از دست رفته دندان با مواد ترمیمی دندانپزشکی امکان‌پذیر می‌باشد. اگر پوسیدگی تاج دندان به موقع متوقف و جایگ
آبسه دندان نوعی عفونت باکتریایی است که باعث عفونت دندان می شود. این عارضه به علل مختلفی می تواند روی دهد و بخش های مختلفی از دندان را نیز درگیر می کند. آبسه پریودونتال در اطراف ریشه دندان بر روی لثه ها و آبسه پری آپیکال بر نوک ریشه اثر می گذارد. در بعضی موارد دندان پوسیده باید کشیده شود در حالی که در موارد دیگر فقط نیاز به عصب کشی است. درمان نکردن دندان آسیب دیده می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات جدی شود.

ادامه مطلب
پوسیدگی دندان نوعی بیماری است. در این بیماری بافت سخت دندان (مینا و سپس عاج) در اثر ترشح اسید از باکتریهای پوسیدگی زا (عمدتاً استرپتوکوک موتان) مواد معدنی کلسیم و فسفر را ازدست داده و به تدریج از بین می‌روند.
 پوسیدگی دندان مرحله غیرقابل برگشت در فرایند حل شدن مواد معدنی مینا توسط اسید محسوب شده و درمان آن تنها از راه جایگزینی بافت سخت از دست رفته دندان با مواد ترمیمی دندانپزشکی امکان‌پذیر می‌باشد. اگر پوسیدگی تاج دندان به موقع متوقف و جای
روش درمان دندان های فاصله دار
 
 
 

یکی از نشانه‌های زیبایی داشتن لبخند زیبا است. تعریف لبخند زیبا بدون در نظر گرفتن سلیقه افراد معمولا شامل دندان‌های مرتب و سفید می‌شود. شک نکنید اولین چیزی که یک خنده را زیبا می‌کند دندان‌هاست. فرم فک و دندان در رضایت شما از لبخندی که می‌زنید تاثیری بسزا دارد. گاهی برخی از ما ایرادهایی را در فرم دندان‌های‌مان احساس می‌کنیم اما نمی‌دانیم مشکل اصلی کجاست.
ادامه مطلب
از جمله اصلی ترین مواردی که باید برای انتخاب خمیر دندان نظر گرفت شامل:
1) فلوراید: این ماده معدنی باید حتما در خمیر دندان وجود داشته باشد. این ماده مهم از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و از مینای دندان حفاظت به عمل می آورد. اگر دندان های شما مدام دچار پوسیدگی می شوند بهتر است از خمیر دندان هایی استفاده کنید که درصد فلوراید آنها زیاد است اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید و در کنار آنها از خمیر دندان های معمولی نیز استفاده نمایید.
2) خمیر د
پالپ دندان یه منزله همان مغز یا ریشه دندان است. بنا به هر دلیلی ممکن است پالپ دندان آسیب ببیند معمولا وقتی که پوسیدگی دندان ها بیش از حد می شود این اتفاق می افتد.
در چنین حالتی دندانپزشک برای حفظ کردن دندان شما آن را عصب کشی (درمان ریشه) می کند. برای انجام این درمان دندانپزشک با استفاده از تزریق موضعی، دندان را بی حس کرده و پوسیدگی تاج دندان را بر می دارد. با استفاده از میله های بسیار باریک به نام فایل، اعصاب و عروق خونی ریشه را خارج کرده، دیو
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
اولین دندانهای فوقانی
دندان های پیشین وسطی در بالا: دندانهای پیشین وسطی در بالا، بین ۶ و ۱۲ ماه به وجود می آیند. دندانها معمولاً به صورت جفت پدیدار می شوند و بین ۶ تا ۷ سالگی ریخته می شوند.
دندان های پیشین جانبی فوقانی: بین ۹ و ۱۳ ماهگی، دندانهای پیشین جانبی(سمت راست و چپ دندان پیشین وسط)، بیرون خواهند زد. این دندان ها بین ۷ تا ۸ سالگی ریخته می شوند.
اولین مولرهای فوقانی: اولین مولرهای کودک، یعنی دندانهای آسیاب بزرگ، بین ۱۲ تا ۱۹ ماهگی ظاهر می
خمیر دندان آلوورا فوراور
آلوئه ورا مدت هاست که به دلیل کیفیت و کاربردهای متعددش مورد استفاده بوده است. یکی از این کاربردها، مراقبت از دندان هاست. ژل دندان فوراور برایت، دندان هایتان را سفید و براق می کند و از این جهت ، یکی از بهترین محصولات مرتبط با دندان است که در بازار وجود دارد.
فرمول منحصر به فرد فوراِور برایت و ترکیبات آن که از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شده، این محصول را برای استفاده تمام سنین مناسب ساخته است. به علاوه، این محصول
آیا دندان واقعا جرم را می گیرد؟




 

 
در جواب باید گفت که خیر! باید توجه داشت
که جرم، رسوبی بسیار سخت است و هیچ وقت با مسواک و خمیردندان حذف نمی شود و
برای برداشت آن حتما باید جرم گیری توسط دندانپزشک انجام شود. هیچ
خمیردندانی هیچ گاه قادر نخواهد بود جرم را از روی دندان شما حذف یا
اصطلاحا بکند.
ادامه مطلب
داستان کوتاه دندان
 
ناخودآگاه و از شدت دندان درد، در جواب سوال دختر کوچکم که پرسید: مامان جون کجا میری؟با عصبانیت و فریاد جواب دادم: میرم دندون بکشم!رها، ناراحت و سرخورده، بدون اینکه حرفی بزند، به اتاقش رفت‌.من که از درد دندان کلافه بودم، توجه ای به او نکردم. مشغول بستن بند کفش‌هایم بودم که رها با کاغذی در دست پیش من برگشت و گفت: بیا مامان جون، ناراحت نباش من برات کشیدم!نگاهی به برگهٔ کاغذ انداختم، یک دندان را نقاشی کرده بود. با شرمندگی نگاه
داستان کوتاه دندان
 
ناخودآگاه و از شدت دندان درد، در جواب سوال دختر کوچکم که پرسید: مامان جون کجا میری؟با عصبانیت و فریاد جواب دادم: میرم دندون بکشم!رها، ناراحت و سرخورده، بدون اینکه حرفی بزند، به اتاقش رفت‌.من که از درد دندان کلافه بودم، توجه ای به او نکردم. مشغول بستن بند کفش‌هایم بودم که رها با کاغذی در دست پیش من برگشت و گفت: بیا مامان جون، ناراحت نباش من برات کشیدم!نگاهی به برگهٔ کاغذ انداختم، یک دندان را نقاشی کرده بود. با شرمندگی نگاه
درد عصب دندان
درد عصب دندان از دردناک ترین تجربه ها برای یک فرد می باشد اما برای رفع “درد عصب دندان” به صورت موقت و قبل از مراجعه به پزشک، غیر از مصرف داروهای شیمیایی 
میتوانید از راه های درمان خانگی و طبیعی موثری استفاده کنید.
اگر تا به حال دندان درد گرفته ایید، به خوبی می دانید که درد طوری است که آدم احساس می کند که انگار شخصی با چوبی مشتعل به سمت دندان شما می آید و دینامیتی را 
روشن می کند و شما منتظر منفجر شدن سر خود می مانید این نوع درد ها
کشیدن دندان عقل واقعا لازم است ؟
اگر دندان عقلتان هیچ آسیبی به فک و دندان های دیگر نرسانده پس چه لزومی دارد که اقدام به کشیدن آن کنید، پس از
جراحی نیز ممکن است دچار عوارضی شوید.کشیدن دندان عقل و هر آنچه که بزرگسالان باید انتظار داشته باشند 
دندان پزشک شما می گوید زمان کشیدن دندان های عقلتان است او ممکن است شما را به جراح ارجاع دهد، یا خودش این
عمل را در مطبش انجام دهد. فقط باید چند روز طول بکشد تا التیام یابد و به حالت عادی برگردد. در پاسخ و
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟
زمانی که فردی دندان های خود را از دست می دهد معمولا از چند جا دچار مشکل می شود، اولین مشکل، مشکل کاربردی
است و شخص در جویدن غذا دچار مشکل می شود و دیگری از لحاظ زیبایی است، دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت از روش
هایی هستند که برای حل این مشکلات و جایگزنی دندان اصلی مطرح می شوند، بسیاری از افراد که دندان های خود را از
دست می دهند در انتخاب نوع دندان مناسب جایگزین دچار تردید می شوند، دندان مصنوعایی متحرک و
زیبایی چهره برای هر فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که می توان گفت طرح لبخند در زیبایی ظاهری نقش بسیاری ایفا می کند که امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد ارائه ایده ها و روش های متعددی برای زیبایی طرح لبخند می باشیم. لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین ایده هایی می باشد که در سال های اخیر افراد با انتخاب و انجام این روش پوسته نازکی بر سطح جلویی دندان ها نصب شده و ظاهری بسیار زیبا و جذابی را برای چهره و دندان ه
سوالات مراقبت از دندان
در این سایت تصمیم دارم به یکی از اصلی ترین بخش های سلامت انسان بپردازم و هر چیزی که در این مسیر لازم هست بدانید را در موردش تحقیق کنم و برای استفاده کاربران منتشر کنم. من متخصصین دهان و دندان زیادی را میشناسم و میخوام ازشون خواهش کنم در مورد ش هر چیزی که برای شما سوال هست براتون سوال هست را بدون واسطه ازشون مطلب بخوام توضیح بدم و در آینده اگر بشه سایتی طراحی کنم که بتونید نسخه یا عکسی از دندون هاتون ارسال کنید و از وضعیت
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب
دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب
جراحی دندان
 
مدت در مورد کاشت دندان 97 درصد است. کاشت دندان مشکلات مربوط به سایر روشهای جایگزینی را از بین می برد و به افراد اجازه می دهد هر چیزی را با اطمینان بخورند. ایمپلنت می تواند یک دندان از دست رفته را جایگزین کند ، اما با استفاده از  چهار ایمپلنت می توان تمام دندان های فوقانی یا تحتانی را جایگزین کرد. این تعداد به کیفیت و اندازه فک بستگی دارد. دندانهای جایگزین شما به این پایه ایمپلنت ها وصل می شوند. به زود، درست مانند دندانهای طبیعی خود
گاهی می بینیم که کودکان دهانشان بوی بدی می دهد, یکی از علت های بوی بد دهان بچه ها پوسیدگی دندان می باشد.
ترس از پوسیدگی های دندانی در همه والدین وجود دارد. در موارد مستعد پوسیدگی، مسواک زدن دندانها به تنهایی کمک نمی کند و باید تمامی موارد دندانپزشکی و سلامت بهداشتی دهان و دندان رعایت شود.
ادامه مطلب
12 نشانه پوسیدگی دندان و روش پیشگیری و درمان آن
پوسیدگی دندان مسلما آشنایی با مواردی که باعث پوسیدگی دندان می شود به ما در پیشگیری از پوسیدگی کمک خواهد کرد. برای
جلوگیری از پوسیدگی دندان اول باید در مورد ماهیت پوسیدگی شناخت کافی داشته باشیم.
ادامه مطلب
جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی، یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا پس از اتمام دوره ی ارتودنسی دندان های مرتب، سالم و تمیزی داشته باشیم.
در گذشته مراجعین ارتودنسی تصور می کردند که جرمگیری مینای دندان ها را از بین می برد.
اما اکنون بر این باورند که این جرم است که خراب کننده دندان است نه جرمگیری .
زیرا جرم دندان محلی مناسب ، برای تجمع و تکثیر میکروب ها می باشد.
جرم ها علاوه بر دندان برای خط لثه و بافت نگهدارنده دندان نیز مضر هستند.
به همی
مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان 
 
پوسیدگى دندان یکى از رایج ترین بیمارى هاى عفونى است و بر اساس گزارشات ارائه شده 5 برابر رایج تر از بیماری آسم است.
بررسى پوسیدگى دندان ها نشان مى دهد که بچه هایى که والدین آنها حداقل تا لیسانس تحصیل کرده اند، کمتر از بچه هایى که والدین آنها کمتر از لیسانس هستند به پوسیدگى دندان ها مبتلا هستند.
ایجاد پوسیدگى به عواملى چون ترکیبات مینا و عاج دندان، محل قرارگیرى دندان ها، ترکیبات و میزان ترشح بزاق و وجود شیار
جراحی و کشیدن دندان عقل نهفته: عوارض، هزینه و تسکین درد آن
سومین دندان آسیا یا همان دندان عقل بین سن 17 تا 21 سالگی درمی‌آید. دهان یک فرد معمولی به راحتی 28 دندان از 32
دندان را در خود جای می‌دهد. از آنجایی که دندان عقل آخرین دندانی است که درمی‌آید، غالباً فضای اندکی برای دربرگرفتن
دندان وآناتومی آن وجود دارد. برخی از ما با دندان‌های عقل خود مشکلی نداریم، اما عده‌ای دچار ناراحتی‌های دردناکی
می‌شوند که چاره‌ای جز کشیدن سریع دندان عقل باقی ن
 
کاشت ایمپلنت همزمان باکشیدن دندان۱۸۰۰۰۰۰هزارتومان باروکش توسط متخصص جراحی ایمپلنت ولثه
 
کاشت ایمپلنت اقساطی یک روزه
کاشت ایمپلنت اقساطی یک روزه ،کاشت فوری و یک روزه دندان در غرب تهران ، کاشت دندان در واقع جایگزینی برای ریشه یا ریشه دندان است. مانند ریشه های دندان ، ایمپلنت های دندانی در استخوان فک ایمن هستند و به محض جراحی قابل مشاهده نیستند. 
 
ادامه مطلب
نوعی از ترمیم دندان است که معمولا برای دندان های عقب به کار می رود.
اینله و آنله برای ترمیم پوسیدگی دندان ها از روکش، مستحکم تر و با دوام تر هستند. 
از این روش بیشتر در جاهایی که پوسیدگی دندان خیلی زیاد نباشد استفاده می شود.این دو ترمیم عملکرد و زیبایی بالایی دارند.
اینله و انله هر دو از یک مواد ساخته می شوند و تفاوت آنها تنها در محل قرار گیری روی دندان ها می باشد. از اینله برای ترمیم سطح مرکزی دندان یعنی لبه ها و شیارهای روی دندان استفاده می شو
بلیچینگ دندان
بلیچینگ
دندان درمانی است که توسط “ژل های سفید کننده دندان” انجام می شود. با
قرار گرفتن این ژلهای مخصوص روی دندانها، زردی دندان از بین رفته و می توان
رنگ دندانها رو حداقل ۲-۳ درجه روشن تر نمود.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت
دندان ایمپلنت یک ساختار مصنوعی برای جایگزینی دندان و ریشه دندان است که
به عنوان بخشی از عمل‌های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و با هدف جایگزین
کردن دندان از دست رفته انجام می‌شود.


اصلاح طرح لبخند
اصلاح
طرح لبخن
مقدمه بیش از ۴۰ دوای درد دندان1هر انسانی مزه ی تلخ درد دندان را چشیده است و یا حال افراد خانواده و دوستان و آشنایان را هنگامی که به این درد مبتلا شده اند را مشاهده کرده است.و با افزایش سن و ضعیف شدن مینای دندان و عدم استفاده از مسواک احتمال بروز چنین فاجعه ای دو چندان می شود.هر انسانی دارای سی و دو دندان است و هر آن احتمال اینکه یکی از دندان ها شروع به درد های طاقت فرسا کند وجود دارد.
آری درد دندان گاهی بصورت ناگهانی انسان را غافلگیر می سازد و خو
هر دندانی از دو قسمت ریشه و تاج تشکیل شده است.اگر دندان شما آسیب ببیند تا حدی که دندانپزشک نتواند با استفاده از درمان ریشه آن را نجات دهد به ناچار آن را از ریشه می کشد و جای دندان شما خالی می شود.
در این صورت شما می توانید از ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده کنید.
ایمپلنت دارای یک پایه از جنس تیتانیوم می باشد که در فک جایگذاری می شود . پایه ایمپلنت چون از جنس تیتانیوم است و این فلز خنثی می باشد 
با استخوان فک سازگار است و به آن جوش

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها