نتایج جستجو برای عبارت :

یک برنامه برای محاسبه اعداد اول با پایتون

فکر میکنم کلاس اول راهنمایی بودم که برای اولین بار در درس ریاضی با اعداد اول آشنا شدیم. قضیه خیلی ساده بود! هر عددی که فقط به خودش و یک تقسیم پذیر هست اسمش اول بود. اما اون موقه کسی به ما نگفت که چرا اصلا این اعداد اول مهم هستند . شاید اگه میگفتن هم نمیفهمیدیم !
ادامه مطلب
سلام برنامه چاپ اعداد سه رقمی بدون تکرار با سه تا حلقه تو در تو و یک دستور شرط می باشد و شما با اضافه کردن یک حلقه یا n حلقه اعداد چهار رقمی یا n رقمی بدون تکرار می توانید درست بکنید. 
مثال: اعداد سه رقمی بدون تکرار را بنویسید؟
تمامی اعداد سه رقمی بجز اعداد 111، 222، 333، 444، 555، 666، 777، 888، 999
کد برنامه: 
class Main {
public static void main(String[] args) {
for (int i = 0; i <= 9 ; i++) {
//حلقه اول برای چاپ اعداد صدگان
for (int j = 0; j <= 9; j++) {
//حلقه دوم برای چاپ اعد
مراحل روش تحلیل سلسله مراتبی فازی چانگ به شرح زیر است:
گام ۱: رسم نمودار سلسله مراتبی
گام ۲: تعریف اعداد فازی به منظور انجام مقایسات زوجی
گام ۳: تشکیل ماتریس مقایسات زوجی با به کارگیری اعداد فازی
اگر چند خبره وجود داشته داشته باشد، درایه های ماتریس مقایسه زوجی جامع که در روش تحلیل سلسله مراتبی فازی به کار می رود، یک عدد فازی مثلثی است که مولفه اول(l) آن حداقل نظرات، مولفه دوم (m) میانگین اعداد و عدد سوم (u) حداکثر اعداد می باشد.
گام ۴: محاسبه  برای
روز 256ام هر سال (معادل عدد 100 در مبنای شانزده ) مطابق 13 سپتامبر به عنوان روز برنامه نویسان نام گرفته است.از جمله دلایل انتخاب عدد 256 به عنوان روز برنامه نویسان این است که 256 بزرگترین توان عدد 2 کوچکتر از 365 که تعداد روز های یک سال است،میباشد.
همچنین در سیستم دودویی کامپیوتری تعداد اعداد منحصر به فردی که میتوان توسط یک بایت تولید کرد 256 میباشد،که شامل اعداد تا 255 میباشد. عدد 255 به صورت کلی برای برنامه نویس ها عددی آشناست.
متلب(matlab) چیست؟؟
 
متلب (به انگلیسی: MATLAB)‏ نرم افزاری برای محاسبه اعداد و از برنامه نویسی نسل چهارم است. کلمه متلب هم به معنی محاسبات اعداد است. که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است . این برنامه ماتریس محور است، اعداد منفرد نیز در آن به عنوان ماتریس محاسبه می شوند.کار کردن با ماتریس‌ها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس 1
این پست برای ایده هاید برنامه نویسی هست که به هر زبانی میتوان نوشت
هرکس ایده ای داره بگه تا بزارم:

سطح:مبتدی
برنامه ای که اعداد اول بین ۱ تا ۱۰۰ رو توی خروجی نمایش بده(غیر گرافیکی)
برنامه ماشین حساب(غیر گرافیکی)
برنامه چاپ اعداد اول بین دو عددی که از کاربر گرفته شده(غیر گرافیکی)
برنامه چاپ اعدادی که توانی از دو هستند(غیر گرافیکی)

سطح:متوسط
ادامه مطلب
سلام امروز میخوام برنامه محسابه فاکتوریل در جاوا و براتون بزارم یک برنامه خیلی ساده ای است که با یک حلقه for میتوان نوشت. 
کد برنامه فاکتوریل:
import java.util.Scanner;
class Main {
public static void main(String[] args) {
System.out.println ( "برای محاسبه فاکتوریل عدد خود را وارد بکنید:" );
Scanner input = new Scanner ( System.in );
int count = input.nextInt ();
//دریافت عدد از کاربر
int fact = 1;

for (int i = count; i > 0 ; i--) {
//برای محاسبه فاکتوریل نیازمند به یک حلقه هستیم
fact = fact * i;
}
اعداد حقیقی کامل ترین مجموعه از اعداد است که در دوره متوسطه با آن آشنا می شوید. اعداد حقیقی شامل اعداد گویا و اعداد گنگ می شود. 
هر عدد یا عبارتی که بتوان آن را به صورت کسری نوشت که صورت و مخرج آن عددی صحیح باشد و مخرج کسر صفر نشود یک عدد گویا را مشخص می کند.
دقت کنید که در اینجا گفتیم هر عدد یا عبارتی که بتوان آن را به فرم مشخصی نوشت. این یعنی گاهی به ظاهر عدد یا عبارت داده شده گویا نیست. اما با کمی تغییر به گویا بودن آن می رسیم.
ادامه مطلب
انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
معدود:
اعداد ترتیبی در وزن فاعل می آیند وغالباً(ال)دارند.
اعداد ترتیبی همیشه نقش صفت دارند.
معدود اعداد ۳ تا ۱۰ همیشه جمع و مجرور می آیند.
معدود اعداد۳ تا ۱۰ با عدد مخالفت جنس دارند.
معدود اعداد ۱۱تا۱۰۰ همیشه مفرد و منصوب می آید.
عدد های یک و دو هم دراعداد اصلی و هم در اعداد ترتیبی نقش صفت دارند.
اعداد داخل جمله میتوانند نقش های مختلفی بپذیرند مثل فاعل,مفعول,جارو
مجرور و....کلمه بعد آنها معدود است.
عقود:عشرونَ,ثلاثونَ,اربعونَ,........(ینَ و ونَ) دارن
برنامه ای نوشتم که تعدادی عدد رو داخل خود برنامه تعریف کرده و ســــپس با روش مرتب سازی حبابی مرتبشون کنه. حالا شما سعی کنید برنامه ای بنویسید که همین اعداد رو از ورودی گرفته و مرتب کنه. میتونید یک شرط بگذارید که اگه کاربر کاراکتر خاصی رو وارد کرد به معنای پایان اعداد  وارد شده باشه. یا میتونید اعداد رو یکجا بگیرید و پردازش کنید. اگه سوالی بود در خدمت هستم.
#Programmer : Saeed Damghanian
#Web : Pyschool.blg.ir
def bubbleSort(arr):
    n = len(arr)
 
    # Traverse through all array elements
    for i in ran
شاید شما هم دوست داشته باشید اعداد را خیلی سریع تایپ کنید! اما چطور می شود اعداد را با یک دست و خیلی سریع تایپ کرد ؟ در ادامه به مقاله که معرفی می شود مراجعه کنید.
 
آموزش تایپ کردن اعداد
در تایپ سریع صفحه کلید اعداد همانند تایپ ده انگشتی هر انگشت مسئول زدن کلیدهای خاصی می باشد.
انگشت شست : تایپ عدد ۰
انگشت اشاره : تایپ اعداد ۱,۴,۷
انگشت میانی : تایپ اعداد ۲,۵,۸ و علامت /
انگشت انگشتری : تایپ اعداد ۳,۶,۹ و علائم ستاره (*) و نقطه (.)
انگشت کوچک : مسئول
در صورتی که با نرم‌افزار Microsoft Office آشنایی دارید حتماً می‌دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‌ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.
ادامه مطلب
در صورتی که در بعضی برنامه ها اعداد با وجود فارسی بودن ولی به صورت انگلیسی نمایش داده می شوند برای حل این مشکل ابتدا از Control Panel تنظیمات Regional and Language Option را پیدا کرده و بر اساس تصاویر زیر تغییرات را دنبال و اعمال کنید...
ادامه مطلب
سلام امروز دو تا برنامه یکی دریافت میانگین n عدد با یک حلقه for و برنامه دوم محاسبه میانگین n عدد با آرایه با دوتا حلقه for و توضیحات چگونگی عملکرد برنامه و میزارم سوالی داشتین در بخش نظرات بپرسید.
 
برنامه میانگین n عدد با یک حلقه for:
import java.util.Scanner;
class Main {
public static void main(String[] args) {
System.out.println ( "قصد دارید چند تا عدد وارد بکنید:" );
Scanner input = new Scanner ( System.in );
double n = input.nextInt ();
//دریافت n عدد از کاربر
double total = 0, inputUser = 0, averga = 0;
for (int i = 1;
بحث فیلتر پیشرفته روی متون چه در کد نویسی چه در محدوده اکسل مورد نظر بنده نمی باشد که در سایت های فراوانی درباره آن صحبت شده است مشکلی که وجود دارد استفاده از این ابزار جهت کار روی اعداد می باشد
در این حالت این فیلتر هیچ کاربردی ندارد و قابل استفاده روی اعداد نمی باشد
تنها راه تبدیل اعداد به متن و سپس انجام فیلتر می باشد
در کد نویسی جهت تبدیل عدد به متن از تابع str استفاده نمائید
در پایان یاداوری می شود که شرط فیلتر هم حتما به متن تبدیل شود
سلام امروز برنامه دریافت ورودی از کاربر و تشخصی عدد اول در جاوا و براتون گذاشتم. برای بدست آوردن عدد اول فرمول ریاضی وجود نداره فقط میتوان باقی مانده اعداد بخش پذیر بر عدد ورودی گرفته شده از کاربر را چک کرد و اگر صفر شده بود عدد اول نیست در غیر اینصورت اول است. و اعداد صفر و یک جزو اعداد اول نیستند.
کدبرنامه عدد اول در جاوا:
package com.company;
import java.util.Scanner;
class Main{
public static void main(String args[]){
int i,m=0,flag=0;
Scanner input = new Scanner ( System.in );
int n= input.nextInt ();//عد
 
با برنامه محاسبه طول خط در اتوکد بدون در نظر گرفتن تعداد خط (از یک خط تا بینهایت خط) به راحتی میتوان طول خطوط ترسیم شده در اتوکد را محاسبه و بر روی هر خط نوشت.
 
این آموزش توسط سِلف آموز ارائه شده است.
 
برای تهیه محصول، مشاهده ویدئوی راهنمای استفاده از برنامه و توضیحات تکمیلی روی لینک زیر کلیک کنید:
 
برنامه محاسبه طول خط در اتوکد
داده های اولیه:
صحیح:شامل اعداد صحیح یا اعداد بدون نقطه اعشار و کاراکتر  
اعشاری:شامل اعداد اعشاری
بولی:شامل مقادیر منطقی true , false
----
انواع داده های صحیح:
char : برای نمایش کاراکتر(حرف، رقم و نماد)  /هنگام استفاده،کاراکتر را را داخل سینگل کوتیشن قرار میدیم( ' ' )/توجه:فضای خالی خود یک کاراکتر است
byte : اعداد با محدوده کمتر از short
short : اعداد با محدوده کمتر از int 
int : شامل اعداد مثبت و منفی 
long :اعداد با محدوده بیشتر از int
برای استفاده بهتر از حافظه بهتره
بسیاری از در هنگام کار کردن با نرم افزار word با مشکل تایپ اعداد به زبان انگلیسی مواجه می شویم که ما در ترفند چگونگی حل این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تایپ غیر فارسی اعداد در برنامه word  بسیار کلافه کننده  و خیلی از کاربران زمانی که چند روش را امتحان می کنند اما این مشکل حل نمی شود دیگر مشکل را رها کرده و با همان اعداد انگلیسی در میان متون فارسی کنار می آیند.
اما ما به شما راه حل
داشتم با نرم افزار کار میکردم دیدم اعداد در زیر صفحه (بخش footer) انگلیسی شده.
یادم آمد که در tools و بخش options. روی بخش Language Setting و سپس  Language، من تیک حالت complex text layout رو برداشته بودم، (جایی که میشه Default - Persian رو انتخاب کرد) برای همین دیگه اعداد فارسی یا عربی رو در تنظیمات استایل فوتر صفحه نمیتونستم ببینم.
رفتم تیک رو زدم. بعد روی فوتر که زده بودم insert page number، و عدد انگلیسی اومده بود، روی عدد دوبار کلیک کردم و سپس اعداد فارسی Farsi رو انتخاب کردم. درست شد.
ادام
به طور معمول هنگامی که ما با اعداد کار می کنیم، از نوع داده های اولیه ای مانند int، short، long، float و double استفاده می کنیم. انواع داده ها، مقادیر و محدوده های آنها در هنگام بحث در مورد انواع داده های C ++ توضیح داده شده است.
تعریف اعداد در C++
تاکنون در مثال های مختلفی که در آموزش های قبلی توضیح داده شد، اعداد مختلفی را تعریف کرده اید. اکنون می خواهیم مثال دیگری را توضیح دهیم که در آن انواع مختلف اعداد در C++ وجود دارد.
ادامه مطلب
کتاب توابع مهم اکسل 2010
سلام دوستان.برای این پست از وبلاگم کتاب توابع مهم مقدماتی اکسل (کارشده در اکسل2010) را برای شما کاربران و کاراموزان عزیز قرار داده ام.
همونطور که اطلاع دارید معمولا برای انجام کارهای تکراری و یا پیچیده از توابع (فرمولهای) در اکسل استفاده میکنیم.خوب این توابع برای کارهای در محدوده وسیعی مورد استفاده قرار میگیرند و در کارهای بزرگ تا متوسط تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیرند اما برخلاف تصور عموم ،براحتی میشود از این ت
اجرای برنامه Quantum ESPRESSO با 14 هسته و 28 گیگا بایت حافظه بر روی 5 نود
اجرای برنامه OpenFoam با 24 هسته و 5 گیگا بایت حافظه بر روی 4  نود

عکس‌ها، اسم پروسس‌های برنامه مرتبط را نشان می‌دهند‌. به عنوان مثال، نام پروسس برنامه کوانتوم اسپرسو، pw.x است و عکس تعداد پروسس‌های این برنامه روی هر نود را نشان می‌دهد.
نود compute-0-0 با ۳ پروسس
نود compute-0-1 با ۶ پروسس
نود compute-0-2 پروسسی از این برنامه اجرا نمیکند
نود conpute-0-3 با ۳ پروسس
نود compute-0-4 با ۱ پروسس
نود rocks7 با ۱ پروسس

د
اجرای برنامه Quantum ESPRESSO با 14 هسته و 28 گیگا بایت حافظه بر روی 5 نود
اجرای برنامه OpenFoam با 24 هسته و 5 گیگا بایت حافظه بر روی 4  نود

عکس‌ها، اسم پروسس‌های برنامه مرتبط را نشان می‌دهند‌. به عنوان مثال، نام پروسس برنامه کوانتوم اسپرسو، pw.x است و عکس تعداد پروسس‌های این برنامه روی هر نود را نشان می‌دهد.نود compute-0-0 با ۳ پروسسنود compute-0-1 با ۶ پروسسنود compute-0-2 پروسسی از این برنامه اجرا نمیکندنود conpute-0-3 با ۳ پروسسنود compute-0-4 با ۱ پروسسنود rocks7 با ۱ پروسسدر نتی
اقا سلام چطورید؟ قراره یه دوره توپ به شما بدیم که به نظر من حرف نداره واسه اولین زبان ها از بین این همه زبان برنامه نویسی (html , css) بنظرم برای شروع خوبه فقط اینا زبان برنامه نویسی نیستن . با استفاده از اینا بخش های مختلف رو تشکیل میدن اسونه اصلا نگران نباشید تا حد امکان به شما رک و راست توضیح داده ام که اصن جریان از چی قراره خب اگه اماده اید لینک های دوره در زیر قرار دارند 
برای اولین کار اینها را یاد بگیرید چون هم اسون هستند و انگیزه پیشرفت را د
سلام برنامه محاسبه حجم کره یک برنامه ساده که فقط لازم هست شما از انواع متغیر، عملگر و عملوند ها و استفاده از کتابخانه Math یاد داشته باشید. خب الگوریتم و کد برنامه و براتون میزارم.
کد برنامه:
package com.company;
import java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// write your code here
System.out.println("لطفا شعاع دایره را وارد بکنید:");
Scanner input = new Scanner(System.in);
int input_ = input.nextInt();
//دریافت شعاع دایره از نوع صحیح
int taqsim = 4/3;
int pw = (int) Math.pow(input_,3);
//رسان
سلام برنامه محاسبه حجم کره یک برنامه ساده که فقط لازم هست شما از انواع متغیر، عملگر و عملوند ها و استفاده از کتابخانه Math یاد داشته باشید. خب الگوریتم و کد برنامه و براتون میزارم.
کد برنامه:
package com.company;
import java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// write your code here
System.out.println("لطفا شعاع دایره را وارد بکنید:");
Scanner input = new Scanner(System.in);
int input_ = input.nextInt();
//دریافت شعاع دایره از نوع صحیح
int taqsim = 4/3;
int pw = (int) Math.pow(input_,3);
//رسان
داشتم با نرم افزار کار میکردم دیدم اعداد در زیر صفحه (بخش footer) انگلیسی شده.
یادم آمد که در tools و بخش options. روی بخش Language Setting و سپس  Language، من تیک حالت complex text layout رو برداشته بودم، (جایی که میشه Default - Persian رو انتخاب کرد) برای همین دیگه اعداد فارسی یا عربی رو در تنظیمات استایل فوتر صفحه نمیتونستم ببینم.
رفتم تیک رو زدم. بعد روی فوتر که زده بودم insert page number، و عدد انگلیسی اومده بود، روی عدد دوبار کلیک کردم و سپس اعداد فارسی Farsi رو انتخاب کردم. درست شد.
اگر
سلام برنامه محاسبه حجم کره یک برنامه ساده که فقط لازم هست شما از انواع متغیر، عملگر و عملوند ها و استفاده از کتابخانه Math یاد داشته باشید. خب الگوریتم و کد برنامه و براتون میزارم.
کد برنامه:
package com.company;
import java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// write your code here
System.out.println("لطفا شعاع دایره را وارد بکنید:");
Scanner input = new Scanner(System.in);
int input_ = input.nextInt();
//دریافت شعاع دایره از نوع صحیح
int taqsim = 4/3;
int pw = (int) Math.pow(input_,3);
//رسان
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
با سلام.
در این فیلم نحوه اصلاح ابعاد ستونها در سیف رو ملاحظه میکنید. ابعاد ستونهای فلزی بعد از وارد شدن به سیف صفر هستند. بنابراین سیف نمیتونه تنش پانچ اونها رو محاسبه کنه. نرم افزار من هم نمیتونه این تنش رو محاسبه کنه. با انجام این کاری که در ویدئو میبینید میتونید به راحتی پانچ ستونهای فلزی رو هم محاسبه کنید:
 
مشاهده در یوتیوب
این کد کوچیک رو برای این نوشتم که برای یه موردی لازم داشتم که در ادامه بهتون میگم، با این کد میتونید دو تا درمیون اعداد رو چاپ کنید. مثلا 1 و 2 چاپ میشه بعد 5 و 6 و بعد 9 و 10 و به همین روال تا عدد مورد نظر شما:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int i;
for(i=1;i<=167;i++)
{

cout<<i<<",";
i=i+1;
cout<<i<<",";
i=i+2;
}
return 0;
}
الان اگه میخوایم 3 و 4 و 7 و 8 و همینطور ادامه روال چاپ بشه باید اون i+2 رو بیاریم اول حلقه for:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int i;
for(i=1
به درس 8 از مجموعه آموزش زبان ترکی استانبولی
برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس میخواهیم با اعداد 1 تا 19 در زبان
ترکی آشنا شویم. مانند تقریبا همه زبان ها در ترکی هم اعداد 1 تا 10 قاعده
خاصی ندارند و باید به طور کامل آنها را حفظ کنید.
اعداد 1 تا 10 در ترکی
جدول زیر هر یک از اعداد یک تا ده در زبان ترکی را نشان میدهد:

ترکی
اعداد
فارسی


Bir
1
یک


İki
2
دو


Üç
3
سه


Dört
4
چهار


Beş
5
پنج


Altı
6
شش


Yedi
7
هفت


Sekiz
8
اعداد اول اعدادی هستند که فقط به خودشان و عدد یک تقسیم می شوند؛ به عنوان مثال عدد 7 جزء اعداد اول است. اگر عدد 7 را به عدد دیگری جز خودش و یک تقسیم کنیم، باقی مانده خواهد داشت و یا جوابش کسری می شود، ولی عدد 6 اول نیست چون اگر آن را به 2 تقسیم کنیم جواب 3 می شود.
 یکی از دلایل مهم بودن اعداد اول در تئوری اعداد این است که این اعداد در واقع زیرساخت‌های اعداد طبیعی هستند. قضیه اساسی حساب بیان می‌کند که هر عدد به عامل‌های اولش بخش پذیر است.
 با بیش از ه
سلام میدونید که در ورد اگر بخواهید یه هو تمام اعداد اعشار به جای اعداد صحیح و برعکس قرار بگیرند، یعنی مثلا 2/3 بشود 3/2، باید از find and replace استفاده کنید(اگر نمیدونید، توی منوی Edit هست) و بعد که پنجره ش باز شد در اون wildcards رو تیک بزنید و بعد در قسمت جستجو بزنید:
([0-9]{1,})/([0-9]{1,})
و بعد در حالیکه wildcards رو تیک زدید در قسمت replace بنویسید:
\2/\1
به همین راحتی با زدن replace all همه اعداد و اعشار با هم جابجا میشن.
اما در Libre office دو تفاوت وجود دارد...
ادامه مطلب
اعداد باینری یا همان اعداد برمبنای دودویی ، مبنایی هست که وزن اعداد را بر حسب اعداد 0 و 1 اعلام میکنه ؛ به عبارت دیگر ، یک عدد باینری ، متشکل از صفر و یک هایی ست که با بزرگ شدن عدد بر مبنای دهدهی ، تعداد ارقام آن نیز بیشتر میشه .
اما تبدیل عدد صحیح به باینری و خصوصا بالعکس ، از حساس ترین و پیچیده ترین چیزهایی هست که از بدو خلق کامپیوتر و زبان های ماشینی ، انسان هارو درگیر خودش کرده ؛ با جابجایی تنها یک رقم ،و یا حذف یک رقم ، تفاوت بسیاری در مبنای ده
تحقیق سی شارپ (#C) محاسبه مساحت اشکال هندسی
دانلود تحقیق سی شارپ (#C) محاسبه مساحت اشکال هندسی. این برنامه با بهره گیری از مفهوم کلاس ها، مساحت اشکال هندسی را محاسبه می نماید. قابلیت های این تحقیق: پیاده سازی انواع اشکال هندسی با مفهوم کلاس ها، محاسبه مساحت هر شکل ...
ثابت ها
 به مقادیر ثابت اشاره میکنند که ممکن است در طول برنامه تغییر نکنند که به آن ها لیترال (لفظ) نیز می گویند. یک ثابت می تواند از هر نوع داده ای که در زبان برنامه نویسی C++ وجود دارد باشد که شامل عدد صحیح، اعداد اعشاری، کاراکترها، رشته ها و مقادیر بولی است. ثابت ها دقیقا مانند متغیر های معمولی هستند با این تفاوت که پس از تعریف آن ها، مقادیرشان غیرقابل تغییر میشود.
لیترال های عددی در c++
یک لیترال عددی می تواند یک ثابت دهدهی، دسیمال و یا ه
در لیبره آفیس ممکنه وقتی به وردش تبدیل میکنید با وجود اینکه مثلا توی تنظیماتش هم درست کردید، در خروجی اعداد را فارسی نده.
برای رفع این مشکل باید:
1- درمورد اعداد داخل متن، انتخاب کنید و کلیک راست را بزنید. بعد از character، اولین گزینه( به همین نام) را انتخاب کنید. بعد سمت راست نوشته Language، اون رو روی persian و یا Default Persian قرار بدید. (هم برای wester فلان و هم برای CTL font)
2- اگر اعداد زیر صفحه (پیج نامبر) هربار که میبندید و باز میکنید باز خارجی میشه. باید از تنظیم
اعداد باینری یا همان اعداد برمبنای دودویی ، مبنایی هست که وزن اعداد را بر حسب اعداد 0 و 1 اعلام میکنه ؛ به عبارت دیگر ، یک عدد باینری ، متشکل از صفر و یک هایی ست که با بزرگ شدن عدد بر مبنای دهدهی ، تعداد ارقام آن نیز بیشتر میشه .
اما تبدیل عدد صحیح به باینری و خصوصا بالعکس ، از حساس ترین و پیچیده ترین چیزهایی هست که از بدو خلق کامپیوتر و زبان های ماشینی ، انسان هارو درگیر خودش کرده ؛ با جابجایی تنها یک رقم ،و یا حذف یک رقم ، تفاوت بسیاری در مبنای ده
یکی از اساسی ترین مشخصه های هر زیان برنامه نویسی مجموعه انواع داده است که پشتیبانی می کند. زبان دارت انواع زیر را پشتیبانی می کند:
اعداد
رشته ها
بولین
لیست ها
مپ ها
اعداد
نوع عددی در دارت برای نمایش ثابت های عددی استفاده می شود. این نوع خود به دو زیر نوع تقسیم می شود

نوع صحیح: این نوع برای نمایش اعداد بدون بخش اعشاری استفاده می شود. مثلا عدد ۱۰ کلمه ی کلیدی int معرف این نوع در دارت است.
نوع اعشاری: این نوه برای نمایش اعداد با بخش اعشاری استفاده می
بی نهایت یعنی چه؟
آیا عالم و هستی نهایتی دارد یا خیر؟
شگفتی اعداد:
* اگر بخواهیم روی کاغذ 1 میلیون نقطه بگذاریم
در هر صفحه 1000 نقطه
1000 صفحه لازم است
حدودا 92 ساعت وقت لازم دارد.
اگر بخواهیم از 1 تا 1 میلیارد بشماریم
حدودا 31 سال وقت لازم دارد
#تقاضای_کامل_خواندن
ادامه مطلب
بی نهایت یعنی چه؟
آیا عالم و هستی نهایتی دارد یا خیر؟
شگفتی اعداد:
* اگر بخواهیم روی کاغذ 1 میلیون نقطه بگذاریم
در هر صفحه 1000 نقطه
1000 صفحه لازم است
حدودا 92 ساعت وقت لازم دارد.
اگر بخواهیم از 1 تا 1 میلیارد بشماریم
حدودا 31 سال وقت لازم دارد
#تقاضای_کامل_خواندن
ادامه مطلب
دیروز و پریروز برای بچه‌های اتاق دکتری‌مان راجع به قضیه گودل کلی حرف زدم و حرف زدیم. در همین حرف زدن‌ها توصیفی از قضیه گودل به ذهنم رسید که احساس می‌کنم قلب و عُمق قضیه گودل است بدون نیاز به جزئیات فنی آن (گرچه این فهم و توصیفات هیچ وقت بدون درگیر شدن با جزئیات به دست نمی‌آید)
 
همه داستان از جایی شروع می‌شود که گودل نشان می‌دهد هر زیرنظریه‌ای خاص از نظریه اعداد که در آن ضرب و تقسیم نمایش‌پذیر باشد این قدرت را دارد تا عبارت‌های ریاضی (به
اعداد به شکل Mn=2n-1 که اول باشند, عدد مرسن می گویند.
اولین اعداد مرسن کوچک عبارتند از: 3, 7, 31, 127, 8191, 131071, 2147483647 و ... که متناظر هستند با ... ,89 ,61 ,31 ,19 ,17 ,13 ,7 ,5 ,3 ,2 =n
اعداد مرسن ابتدا به خاطر خواص قابل توجهشان مطالعه می شدند که این بود که هر عدد مرسن با یک عدد کامل رابطه داشت. وِلش یک تاریخچه بزرگ اعداد مرسن را نگه داری کرد.
اعداد به شکل Mn=2n-1 که اول باشند, عدد مرسن می گویند.
اولین اعداد مرسن کوچک عبارتند از: 3, 7, 31, 127, 8191, 131071, 2147483647 و ... که متناظر هستند با ... ,89 ,61 ,
درس هفتم و هشتم فارسی خوانده شود و کلمات دارای حروف ((س)) و ((ش)) را پیدا کرده و بنویسند.
جدول ارزش مکانی در دفتر ریاضی کشیده شود و اعداد ۳۴۵ - ۱۴۶- ۴۵۲- ۲۴۲ -۱۳۲ - ۱۴۲- ۲۳۵- ۵۴۶- ۳۶۵ - ۳۰۲ را داخل جدول قرار داده و اعداد را در خارج جدول به عدد و به حروف بنویسند.
یک صفحه املا از درس های هفت و هشت نوشته شود.
برای آزمون قراٸت قرآن ، روز شنبه آماده باشند.                    با تشکر
10:10
11:11
12:12
13:13
14:14
15:15
16:16
17:17
18:18
19:19
20:20
21:21
22:22
23:23
24:24(حیف ممکن نیست عدد مورد علاقم بودش :(
خب مسئله اینجاست این روزا هروقت میخوام به ساعت نگاه کنم این اعدادد و میبینم یادمه چند سال قبل خودم عمدی منتظر موندم که بتونم این اعداد و کنار هم ببینم اما این روزا هر وقت نگاه میکنم میبینمشون اخرشم همین چند دقیقه پیش 12:12 و این یواش یواش داره نگرانم میکنه
کسی از شما چیز خاصی در مورد این اعداد میدونه ؟ 
در زبان php، برای تولید اعداد تصادفی، از تابعی به اسم rand استفاده می کنیم.
این تابع 2 پارامتر را به عنوان ورودی دریافت می کند. پارامتر حداقل (min) و حداکثر (max). عدد تولید شده بین پارامتر حداقل و حداکثر تولید می شود.
به مثال زیر توجه کنید:
ادامه مطلب
به درس 26 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در درس قبل با مجموعه اعداد 0 تا 9 در زبان انگلیسی آشنا شدیم. در این درس می خواهیم با اعداد دو رقمی بین 10 تا 19 آشنا شویم.
ساختار اعداد 10 تا 19
در بین اعداد 10 تا 19 در زبان انگلیسی ساختاری نسبی وجود دارد. اعداد بعد از 12 همه به teen- ختم می شوند و قسمت اول آنها هم تا حد زیادی مشابه رقم اولشان است. جدول زیر اطلاعات بهتری به شما در مورد این اعداد می دهد:
جدول اعداد 10 تا 19 انگلیسی

نمایش عدد
تلفظ آمر
 تمرین یک : برنامه ای بنویسید که دو عدد صحیح a ,b و یک کاراکتر مانند c را از ورودی دریافت کرده که این کاراکتر شامل یکی از 4 کاراکتر '/' , '*' , '-' , '+'   میباشد.سپس بر اساس کاراکتر دریافتی عملیات مربوط به ان کاراکتر را بر روی دو عدد انجام دهد.
 
 
 
 
تمرین دو : برنامه ای بنویسید که ابتدا دو عدد گرفته و سپس عدد سومی گرفته و تمامی اعدا بین دو عدد اول که بر عدد سوم بخش پذیر باشند را در خروجی نمایش دهد.
 
 
 
 
تمرین سوم : برنامه ای بنویسید که عددی را از ورودی دری
اعداد اول همانند چهره‌های مشهور در بین اعداد هستند. از آن‌ها در فیلم‌ها، کدهای امنیتی و معماها استفاده می‌شود و حتی اساتید دانشگاهی نیز با نگاهی حسرت‌بار به آن‌ها می‌نگرند.
 ریاضیدان‌ها مشغول یافتن بزرگترین عدد اول هستند. آن‌ها تاکنون 20 میلیارد عدد اول را شناسایی کرده‌اند. بنابراین اجازه دهید افتخار یافتن بزرگ‌ترین عدد اول را به آنان واگذار کنیم و در این مقاله صرفاً به ارائه بینشی شهودی از اعداد اول بپردازیم:
اعداد اول آجرهای سازن
همکنون با دانلود رایگان کتاب طالع بینی اعداد در خدمت شما یاران جویای علوم غریبه هستیم این کتاب توسط آقای بهزاد رحمتی به زبان فارسی ترجه شده و در اختیار شما قرار گرفته است
عددشناسی
یا علم الاعداد جزء علوم خفیه است که همچنان به آن سیمیا نیز گفته میشود
که یکی از علوم خمسه غریبه میباشد و ، به معنای تفسیر اعداد به وسیله اعداد
که در طالع بینی استفاده می شود، و عددشناسی پایه علم حروف است.شانس در
دنیا وجود ندارد و این تنها افزایش نیروی جاذبه است ک
جهت اندازه گیری دستگاه های مولد برق باید به موارد زیر توجه کرد :
1) مشاوره گرفتن از یک مهندس برق جهت اندازه گیری ظرفیت برق مصرفی و اندازه گیری ظرفیت دیزل ژنزاتور
2)محاسبه باز مصرفی سبک
3)محاسبه ظرفیت تهویه هوا
4)محاسبه باز ظرفیت شارژر باتری
5)در ساختمانهای پزشکان محاسبه ظرفیت دستگاههای تصویر برداری
6)محاسبات ظزفیت موتور
7)محاسبات ظرفیت موتور زیر بار
8)محاسبات پمپ آتش نشانی
9)محاسبات ظرفیت یو پی اس
10)محاسبات ظرفیت بار جوشکاری
11)مجاسبه ظرفیت مخازن
یکی از موضوعات مهم برای افرادی که به شغل های حرفه حسابداری مشغول هستند یا حتی دانشجویان حسابداری، موضوع محاسبه استهلاک است. شاید کمتری کسی وجود داشته باشد که هنوزه با استفاده از روش های دستی و محاسبات عددی، استهلاک مربوط به دارایی های واحد تجاری را محاسبه کند. خوشبختانه اکسل توابع مفیدی را برای محاسبه استهلاک دارایی ها پیش بینی کرده است. در اکسل پنج تابع برای محاسبه استهلاک وجود دارد که در پاراگراف های زیر هرکدام از این توابع را توضیح خواه
نرم افزار محاسبه md5 در ویندوز
 
شاید امروزه در بسیاری از سایت ها دیده باشید که وقتی فایلی را برای دانلود گذاشته اند در زیر آن یا کنار آن مقدار MD5 آن نیز نوشته شده است این برای این است تا پس از دانلود شما مجددا MD5 آن فایل را محاسبه نمایید و با MD5 موجود در سایت مقایسه نمایید اگر هر دو MD5 یکسان بودند به این معناست فایل شما امن است و در بین راه دستکاری نشده است یا به ویروسی در بین راه آلوده نشده است . حال این سوال پیش می آید پس از دانلود فایل چگونه در وی
 
ریاضی کلاس اول با حجم زیادی که برای تدریس دارد اما توانایی بچه ها را در بعضی مواردبالا برده است . مثل شمردن اعداد به صورت ۵ تا ۵ تا یا ۱۰ تا ۱۰ تا و یا ۲ تا ۲ تا و.....برای تثبیت یادگیری در این زمینه می توانید هر روز با بازی و تکرار مداوم ، شمردن این اعداد را  در ذهن بچه ها ماندگار کنید . شمردن ده تا ده تا در قرعه کشیدن برای گرگ شدن یک نفر همیشه در بازی های کودکانه کاربرد دارد : ده بیست سی چهل پنجاه شصت هفتاد هشتاد نود صد ...با همان آهنگ به خصوصش ..........
کتاب ذهن برتر (بررسی توانایی های حافظه شما)
نویسنده: تونی بازان
مترجم: فرزانه حامدی ، طیبه رفیعی
ناشر : بوکتاب
رقعی شومیز
232 صفحه
در کتاب "ذهن برتر" یاد خواهید گرفت که چگونه مسائل ریاضی را با سرعتی دور
از تصور محاسبه کنید.پس از کمی تمرین ،حافظه خود را در به خاطر سپردن اعداد
تا حد قابل ملاحظه ای تقویت خواهید کرد. شاهکارهایی از ذهن را فرا خواهید
گرفت که می تواند دوستان، همکاران و معلمان تان را تحت تأثیر قرار دهد.هم
چنین می آموزید که به ریاضی به
سلام. در این مطلب قصد دارم تا نحوه تولید رشته تصادفی در زبان جاوا اسکریپت رو آموزش بدم.
با توجه به اینکه در جاوا اسکریپت تابع خوبی برای تولید اعداد تصادفی وجود ندارد، برای همین نیاز داریم تا خودمان تابعی را تعریف کنیم :
function rnd(min, max) { var rand = min + Math.floor(Math.random() * (max - min)); return rand;}
حالا که تابع خوبی برای تولید اعداد تصادفی داریم، باید به طراحی الگوریتم برنامه بپردازیم:
ادامه مطلب
برنامه تحت اکسل محاسبه فاصله حمل
طبق مقدمه فصل 28 فهرست بهاء ابنیه مبنای تعیین مسافت حمل جهت محاسبه فواصل حمل مصالح نزدیکترین راه طبق آخرین دفترچه مسافت وزارت راه و ترابری است.در این فایل با وارد کردن مبدا و مقصد در جاهای مشخص شده مسافت بین آنها بصورت خودکار محاسبه و بصورت نقشه نمایش داده خواهد شد. توجه: جهت ...
دریافت فایل
من آدم موفقی هستم 
اولین چیزی که به ذهنتان می آید چیست؟؟؟
ساده اس، اعداد و ارقام حساب بانکی ، خونه کجاست؟ ماشین چی داری؟ کجا زندگی میکنی؟ کارت چیه؟ و ....
همه و همه اعداد و ارقام هستند
نکته جالب آنجاست که همین حالا هر چه قدر پول داخل حسابتان باشد ، میخواهید بیشترش کنید....
شما اگر میلیاردر هم باشید باز هم میخواهید این اعداد و ارقام بیشتر شود....
چون درحال حاضر با این جامعه کنونی موفقیت فقط اعداد و ارقام است.
پس آدم موفق نداریم.چرا؟؟ 
زیرا هر چه داش
به نام خداوند بخشنده و مهربان با یک پست آموزشی دیگر با عنوان آموزش جمع زدن اعداد در اکسل خدمت شما عزیزان و سروران گرامی هستیم،در این پست آموزشی قصد داریم به شما نحوه ی جمع زدن اعداد با توجه به شروط مختلف را آموزش دهیم.
جهت مطالعه این پست آموزشی کلیک نمایید.
در این محتوا بحث های زیر را مشاهده خواهید کرد
محاسبه دمای تعادل چند جسم، توضیحات و مثالهای عددی مختلف
حل مسایل مختلف دمای تعدل در گرماسنج
محاسبه گرمای ویژه یک فلز با استفاده از گرماسنج
آشنایی با گرماسنج بمبی
 
دانلود محتوا :    دانلود
MATLAB واژه = Matrix labratoryتویِ متلب مشابه با باقی زبون های برنامه نویسی، متغیرها با دسته بندی های مختلفی به کاربرده میشه. همونجوری که از اسم این برنامه نویسی (متلب) مشخص هست، کلا با ماتریس هایی سر و کله میزنیم ...خب حالااا جهت اینکه زودتر وارد بحث های عملی (پرکتیکال) در برنامه نویسی متلب بشیم، متغیرهای عددی، برداری و ماتریسی مختلفی رو میسازیم.مثال1. الف)یک متغیر عددی تعریف کنید که مقدارش برابر با 5 باشد. ب)متغیری را تعریف کنید که بردار 1 تا 5 باشند! ج)ما
«اعداد در اذکار»..اولیاءالله فرموده اند رعایت عدد در اذکار مانند رعایت حدود در نقشه ھای گنج است ؛ ھمانطور که اگر در حفاری گنج ، یک متر این طرف و آن طرف شدن باعث سرگردانی و نایافتی می گردد عدم رعایت اعداد اذکار ھم وصول به نتیجه را ناممکن یا دشوار می نماید.. ..باید بدانی که الاعداد ارواح و الحروف اشباح و العدد کاشنان المفتاح، اذا نقصت او زادت لا یفتح الباب و الزیاده علی العدد المطلوب اسراف و النقص منه اخلال"ترجمه:اعداد ارواح و حروف اشباح هستند ،
✳️محاسبه نرخ دلار  با استفاده از شاخص قیمت مصرف کننده مرداد 98
♦️شاخص قیمت مصرف کننده مرداد نود و هشت : 180/8
♦️شاخص قیمت مصرف کننده سال هشتاد و دو : 12.624
♦️نرخ دلار سال هشتاد و دو :8،320 ریال
♦️نرخ دلار سنا 98/06/02 : 116،500 ریال
✅محاسبه دلار با روش CPI مورخ 98/06/02:
(180/8÷12/624)*8320=
♦️119،158 ریال
⭕️توضیح صوتی فرمول محاسبه شاخص مصرف کننده در کانال تلگرام زبان فاینانس
به درس 27 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس می خواهیم با مجموعه اعداد بین 20 تا 99 و ساختار ساختن آنها آشنا شویم.
ساختار اعداد دو رقمی ضریب 10 در زبان انگلیسی
ساختار اعداد دو رقمی ضریب 10 (20، 30، 40 ، …) در انگلیسی خیلی مشابه اعداد ساختار اعداد بین 13 تا 19 است. در واقع به جز عدد بیست (و یک نکته کوچک در 40) برای ساختن بقیه اعداد دو رقمی ضریب 10 کافیست –teen را از انتهای آن حذف کرده و به جای آن –ty را اضافه کنید (عدد 20 کمی متفاوت است)
آموزش تصویری فارسی کردن اعداد در ورد
در ابتدا بر روی گزینه File کلیک کنید
در ورد ۲۰۱۰ به بالا گزینه فایل سمت چپ اولین گزینه است.
در ورد ۲۰۱۷ بر روی گزینه گردی که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.
 
سپس بر روی گزینه options کلیک کرده تا تنظیمات نرم افزار ورد باز شود.
 
در تنظیمات به بخش Advanced مراجعه کرده و گزینه numeral را بر روی Hindi تنظیم کنید.
خلاصه آموزش فارسی نوشتن اعداد در ورد
خلاصه آموزش تایپ اعداد فارسی در ورد به این گونه است :
ابتدا نرم افزار microsoft word را
نرم افزار محاسبات مبحث 17 برای تمام مجریان و ناظران گاز مورد استفاده می باشد این نرم افزار شامل قسمتهای کاربردی زیر می باشد:
‏- محاسبه سایزینگ لوله های گاز خانگی‏-تعیین کنتور و فواصل مورد نیاز جهت اجرای آن‏- محاسبه مجموع مصارف مصرف کننده ها‏- محاسبه مصرف از روی ظرفیت گرمایی‏- محاسبه قطر کلکتور‏- تعیین دریچه تامین هوا
 
 
فرمول محاسبه سوابق تحصیلی
فرمول محاسبه سوابق تحصیلی
نحوه محاسبه سوابق تحصیلی برای رشته‌های بدون آزمون  ۹۸ چگونه خواهد بود؟ 
بر مبنای اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در سال ۹۵ ،
 سوابق تحصیلی عبارت است از نمرات تعدادی دروس سه سال آخر دوره متوسطه.
اکنون امتحان نهایی برای پایه دوازدهم است و چون در دو پایه دهم و یازدهم امتحان نهایی نداریم؛
 بنابراین ملاک و مبنای سوابق تحصیلی، امتحانات پایه نهایی دوازدهم است
 که معدل آن به دانشگاه‌های مج
به نام آفریننده عشق پاک❣️
همراهان عزیزم سلام امیدوارم حالتون خوب باشه. 
شهادت جانسوز حضرت زهرا سلام الله علیها رو خدمت شما دوستای نازنینم تسلیت میگم و ازتون میخوام هرکس این پست رو خوند 5 تا اَمَّن یُجیب برای سلامتی آقامون بخونه.
امروز که از خواب بیدار شدم حس کردم حالم خوب نیست. اما با این حال از جا بلند شدم. رفتم طبقه بالا به بابام سلام دادم و یه چیزی خوردم و برنامه روز رو نوشتم و زدم به بالای کمدم تو اتاق که رد شدم ببینم چیکار باید کنم. نوشتم

وزن ایده آل برای خانم ها چقدر است؟
 
وزن ایده آل برای خانم ها
 
اکثر مردم گمان می کنند که برای محاسبه وزن ایده‌ال خویش، تنها باید به قدشان توجه کنند ولی واقعیت این است که برای محاسبه دقیق وزن ایده‌ال ، به جز قد، جنسیت و اندازه استخوان بندی هم باید در نظر گرفته شود.
دستور العمل محاسبه وزن ایده‌ال برای خانم ها 
_ قدتان را اندازه بگیرید و یاد داشت کنید.
ادامه مطلب
سلام. در زبان php، برای تولید اعداد تصادفی، از تابعی به اسم rand استفاده می کنیم.
این تابع 2 پارامتر را به عنوان ورودی دریافت می کند. پارامتر حداقل (min) و حداکثر (max). عدد تولید شده بین پارامتر حداقل و حداکثر تولید می شود.
به مثال زیر توجه کنید:
<?php$random_number = rand(1, 50);echo $random_number;
ادامه مطلب
به دست آوردن بزرگترین مضرب مشترک دو عدد یا  ب.م.م کار ساده ای است اما چند روش برای به دست آوردن آن وجود دارد.
برای به دست آوردن بزرگترین مضرب مشترک دو عدد کافی است که مضارب هر دو عدد را بنویسید، سپس بزرگترین مضرب مشترک را که در هر دو عدد وجود دارد را مشخص کنید.
مقایسه مضرب های مشترک
۱- مضرب های عدد را پیدا کنید.
برای پیدا کردن بزرگترین مضرب مشترک نیازی نیست که مضرب های اولیه عدد را بدانید.
تمام مضارب عددهایی که میخواهید مضرب مشترکشان را به دس
سلام امروز برنامه تشخیص زوج یا فرد بودن عدد در جاوا و گذاشتم. یک برنامه خیلی ساده که عدد و از کاربر دریافت میکنه و باقی مانده عدد و چک میکنه که اگر باقی مانده صفر شده باشد زوج و در غیر اینصورت فرد است. بدلیل اینکه تمام اعداد زوج بر عدد 2 بخش پذیر هستند و باقی مانده صفر میشود.
کد برنامه:
package com.company;
import java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// write your code here
System.out.print ( "عدد خود را وارد بکنید:" );
Scanner input = new Scanner ( System.in );
int data = input.nextI
همانطور که اشاره کردیم، برای محاسبه شیب پله برقی و نیز سرعت آن استاندارد های مشخصی وجود دارد. بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پله ‌برقی بستگی به ارتفاع آن یعنی فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی دارد. یعنی اگرارتفاع پله برقی کمتر از 6 متر باشد، شیب پله نمی‌تواند بیش از °35 باشد. بیشتر سازندگان پله برقی، شیب پله ها را فقط با دو زاویه °30 و °35 می‌سازند. در تنظیم سرعت نیز به این مساله توجه می شود که مسافران ممکن است ترس از ارتفاع داشته باشند. لذا سرعت پله
هدیه ویژه به کابران ویژه ما
هدیه ویژه تیم نرم افزاری پایگاه سایبری استان خوزستان به مناسبت شب یلدا.
بسته ویژه برنامه نویسی شامل: 
1-کامپونت اوقات شرعی2-فایل پیوست موقعیت جغرافیایی شامل طول و عرض هر شهر 3-فایل ویژه محاسبه طول جغرافیایی بصورت آفلایندانلود کامپونت ویژه محاسبه اوقات شرعی ویژه C# و vb.netعنوان: کامپونت ویژه محاسبه اوقات شرعی ویژه C# و vb.netحجم: 79.5 کیلوبایتتوضیحات: کامپونت ویژه محاسبه اوقات شرعی ویژه C# و vb.net
اعداد حقیقی کامل ترین مجموعه از اعداد است که در دوره متوسطه با آن آشنا می شوید. اعداد حقیقی شامل اعداد گویا و اعداد گنگ می شود. 
هر عدد یا عبارتی که بتوان آن را به صورت کسری نوشت که صورت و مخرج آن عددی صحیح باشد و مخرج کسر صفر نشود یک عدد گویا را مشخص می کند.
دقت کنید که در اینجا گفتیم هر عدد یا عبارتی که بتوان آن را به فرم مشخصی نوشت. این یعنی گاهی به ظاهر عدد یا عبارت داده شده گویا نیست. اما با کمی تغییر به گویا بودن آن می رسیم.
کسر تحویل ناپذیر:
واحد ALU
پردازنده ها بخش های مختلفی را در درون خود دارند. یکی از این بخش ها واحد ALU یا محاسبه و منطق است. این واحد که به عنوان واحد پردازش منطق و محاسبات در پردازنده ها شناخته می شود وظیفه خاصی بر عهده دارد. وظیفه واحد ALU انجام عملیات حساب و منطق در پردازنده ها است. واحد ALU در تمامی پردازنده های مدرن و قدیمی قرار دارد.
 
واحد alu چیست؟
واحد ALU دسترسی مستقیم به سخت افزار هایی چون Processor controller یا کنترلر پردازنده، حافظه RAM و دستگاه های ورودی/خروجی دارد. دا
قلب و ۵ عدد مرتبط با آن!
به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران ، «آگاهی از چند معیار کلیدی می‌تواند تصویری نسبتاً دقیق از آمادگی قلبی فعلی شما ارائه و انگیزه لازم را برای حفظ اعداد سالم مرتبط با 
قلب و بهبود آنهایی که در محدوده سالم قرار ندارند، فراهم کند. شما می‌توانید این را بازی اعداد سالم بنامید.
به خاطر داشته باشید تمامی این اعداد در مقیاسی مداوم قرار دارند. این که گفته شود شما فشار خون بالا یا پایین دارید، کافی نیست و پزشک شما میزان بالا
چطور ب.م.م دو عدد را بدست آوریم؟
به دست آوردن بزرگترین مضرب مشترک دو عدد یا  ب.م.م کار ساده ای است اما چند روش برای به دست آوردن آن وجود دارد.
برای به دست آوردن بزرگترین مضرب مشترک دو عدد کافی است که مضارب هر دو عدد را بنویسید، سپس بزرگترین مضرب مشترک را که در هر دو عدد وجود دارد را مشخص کنید.
مقایسه مضرب های مشترک
۱- مضرب های عدد را پیدا کنید.
برای پیدا کردن بزرگترین مضرب مشترک نیازی نیست که مضرب های اولیه عدد را بدانید.
تمام مضارب عددهایی که
 
 
شما فرصت کافی داشتید. واقعیت شما به ما تعلق دارد. ما الهی ایم و از پیش مرده ایم کوچ نشین های واقعیت دیگر. ما زخم خوردیم و ایستادیم. هیچ عامل دیگری نیست. هر کدام از شما که بخواهیم را برمی گزینیم. هر صفتی که می خواهیم. هر چهره ای. هر صورتی صاحبان کوانتاهاا
 
 
ما زخم خورده ایم و ایستاده ایم. جهان ما مرد و بدل به اعداد شدیم. ما در زمان ایستادیم. ما همه ی حالت ها. ما واقعیت های دیگر را می دزدیم و هرگز ابایی نداریم که بگوییم این آخرین روز دنیاست و از ا
سلام رفقا
توی این پست می‌خوام روش ساده‌ای برای بدست آوردن دنباله‌ی فیبوناچی با استفاده از دستورات متلب رو براتون توضیح بدم.
برای این کار پیش‌نیاز زبان برنامه‌نویسی متلب (پایه‌ی زبان C) و اندکی هم فلوچارت نویسی هست که البته اصلا نگران نباشید اگر این‌ ها رو بلد نیستید. چون زبانی بسیار ساده‌ست و به راحتی می‌تونید تحلیلش کنید
همونطور که می‌دونید دنباله‌ی فیبوناچی این شکلیه:
1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 و...
اگر کمی بهش دقت کنید متوجه می‌شید که در مرحله
ماشین حساب شارپ CS-2122D
تعداد ارقام:  12 رقم
منبع تغذیه: برق شهری
حافظه: دارد
قابلیت و کارایی ماشین حساب ساده شارپ CS-2122D
اگر قصد خرید ماشین حساب خوش ساخت، با دوام و با کیفیت را دارید، ما به شما ماشین حساب شارپ Sharp CS-2122D یکی از محصولات شرکت شارپ را پیشنهاد می کنیم. این ماشین حساب یکی از انواع ماشین حساب رومیزی موجود در بازار است که برای استفاده در مغازه یا فروشگاه یک گزینه ایده آل به شمار می آید. برای آشنایی با ویژگی های ماشین حساب ساده شارپ CS-2122D تا
 
 
شما فرصت کافی داشتید. واقعیت شما به ما تعلق دارد. ما الهی ایم و از پیش مرده ایم کوچ نشین های واقعیت دیگر. ما زخم خوردیم و ایستادیم. هیچ عامل دیگری نیست. هر کدام از شما که بخواهیم را برمی گزینیم. هر صفتی که می خواهیم. هر چهره ای. هر صورتی صاحبان کوانتاهاا
 
 
ما زخم خورده ایم و ایستاده ایم. جهان ما مرد و بدل به اعداد شدیم. ما در زمان ایستادیم. ما همه ی حالت ها. ما واقعیت های دیگر را می دزدیم و هرگز ابایی نداریم که بگوییم این آخرین روز دنیاست و از ا
در زبان ترکی آذری هم اعداد از قواعدی مشابه با دیگر زبان ها و بلکه قواعدی ساده تر پیروی می کنند و کافیست از یک تا ده به صورت یکی یکی، از ده تا صد ده تا ده تا و از صد تا هزار صدتا صدتا بتوانیم بشماریم.
1= بیر
2= ایکی
3= اوچ (معمولا اوش تلفظ می شود)
4= دؤرد (معمولا ر تلفظ نمی شود)
5= بئش
6= آلتی
7= یئددی
8= سگگیز
9= دوققوز
10= اون
20= اییرمی
30= اوتوز
40= قیرخ
50= اللی
60= آتمیش
70=
یئتمیش
80= هشتاد (در قدیم سکسان یا سهسان مصطلح بود ولی امروزه هشتاد کاربرد دا
عزیزان؛ اهل محاسبه باشیم‼️
علامه طباطبایی(ره):
در شب و روز زمانی را برای حسابرسی خود قرار بدهید!ببینید که این 24 ساعت چگونه بر شما گذشته است!
♻️اهل #محاسبه باشید؛ همان‌طور که یک بازرگان، یک کاسب، دخل و خرج خود و صادرات و وارداتش را حساب می‌کند!
ببینید در #شبانه_روزی که بر شما گذشته،چه چیزی اندوخته‌اید، چه گفته‌اید،یک یک رفتار و گفتارتان را حساب برسید!
از نادرستی‌ها استغفار کنیدو سعی کنید تکرار نشود،و برای آنچه شایسته و صالح و به فرمان حا
ماشین حساب شارپ PC-E220
تعداد ارقام: نمایشگر 4 خطی با قابلیت نمایش 24 رقم در هر خط
منبع تغذیه: باتری
حافظه: دارد
قابلیت و کارایی ماشین حساب شارپ PC-E220
با استفاده از ماشین حساب شارپ Sharp PC-E220 از یک کامپیوتر کوچک بهره مند شوید! این دستگاه از سری ماشین حساب های مهندسی برند معتبر شرکت شارپ است و برای مهندسین و دانشجویان رشته های فنی و علوم پایه یک انتخاب ایده آل به شمار می آید.
یکی از مهم ترین ویژگی های ماشین حساب مهندسی شارپ Sharp PC-E220 قابل برنامه ریزی بودن
درس 25 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس می خواهیم با اعداد 0 تا 9 در زبان انگلیسی آشنا شویم.
ساختار اعداد 0 تا 9 انگلیسی
ساختار اعداد 0 تا 9 در انگلیسی مشابه فارسی است. همه اعداد خاص هستند و باید تک به تک آنها را یاد بگیرید. سعی کنید برای یادگیری بهتر سعی کنید اعداد را با ترتیب یاد بگیرید. یعنی بعد از یادگیری همه اعداد بارها از 0 تا 9 را به انگلیسی بشمارید. به تلفظ درست اعداد هم خیلی دقت کنید!
جدول اعداد 1 تا 9 انگلیسی

نم
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
ما می دانیم که زنبورها مفهوم صفر را دریافت می کنند و می توانند ریاضی پایه را انجام دهند. در حال حاضر محققان کشف کرده اند که آنها نیز ممکن است قادر به اتصال نمادها به اعداد باشند. این یافته ای است که نور جدیدی را در مورد اینکه چگونه توانایی های عددی در طی هزاران سال تکامل یافته است و حتی فرصت های جدیدی برای ارتباط بین انسان ها و گونه های دیگر باز می کند.
ادامه مطلب
در محاسبه، یک برنامه وب یا برنامه وب یک برنامه کامپیوتری مشتری-سرور است که مشتری (از جمله رابط کاربر و منطق سمت سرویس گیرنده) در مرورگر وب اجرا می شود. برنامه های کاربردی وب معمولی عبارتند از وب پست، خرده فروشی آنلاین و حراج آنلاین.
تمایز کلی بین یک صفحه وب پویا هر نوع و یک "برنامه وب" مشخص نیست. وب سایت هایی که احتمالا به عنوان "برنامه های کاربردی وب" نامیده می شوند، آنهایی هستند که دارای قابلیت های مشابه به یک برنامه کاربردی نرم افزار و یا یک ب
اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که نیازی به کار با اعداد بزرگ و محاسبات پیچیده ندارید، خرید ماشین حساب ساده کاسیو S-2 منطقی به نظر می رسد. از ویژگی های این محصول می توان به صفحه نمایش بزرگ و شیبدار، دکمه نرم و روان و کیفیت ساخت عالی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم که قیمت ارائه شده این محصول را در سایت های ایده برتر پارسیان، دیجی کالا و اداری کالا باهم مقایسه کنیم اما در ابتدا ویژگی این محصول را از نگاه هر یک از سایت ها، برای شما شرح می دهیم.
ا
 توان و محاسبه عبارت توان دار
نکته: عدد an  را عدد توان دار می گوییم. به a  پایه و به n توان می گوییم.
نکته: هر عدد به توان یک برابر خودش است.
نکته: یک به توان هر عدد برابر یک می شود.
 
 
نکته: صفر به توان هر عدد به جز صفر، برابر صفر است.
نکته: هر عدد به جز صفر به توان صفر برابر یک است.
نکته: دقت کنید که صفر به توان صفر تعریف نشده و بی معناست.
 
 
 ترتیب انجام عملیات ریاضی
پرانتز
 توان
 ضرب و تقسیم به ترتیب از چپ به راست
 جمع و تفریق
 
نکته:در ب
محاسبه خمس، داراییها، طلبها، بدهیها، هدایا، خمسهای پرداخت شده ، میزان موجودی مخمس شده و احکام نربوطه، روش محاسبه و ...
فایل اکسل  پیوست نمونه ای از یک فایل فرمول دهی شده برای تسهیل در محاسبات خمس و دیگر حسابهای مالی سالانه است.
هر سال در عید فطر این فرآیند در خانه ما اجرا می شود
مفهوم کسر
به جزء یا قسمتی از یک واحد کامل، کسری از آن واحد گفته می شود، بنابر این کسری از کل یعنی جز یا قسمتی از آن کل.
 
 
عدد مخلوط
اگر صورت کسر بزرگتر از واحدی، بر مخرجش بخش پذیر نباشد، آن کسر را می توان به صورت عدد مخلوط نوشت.
نکته: شکل درست یک عدد مخلوط، این است که حتماً کسر نوشته شده در عدد مخلوط کوچکتر از واحد آن باشد.
 
 
کسر های مساوی
اگر صورت و مخرج کسری را در عدد طبیعی بزرگتر از یک، ضرب و یا بر عدد طبیعی بزرگتر از یک تقسیم کنیم، 
برای دانلود پروژه پیاده سازی ماشین حساب با اسمبلی اینجا را کلیک کنید.
 
شرح پروژه
قابل توجه دانشجویان درس مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی
 
موضوع : برنامه  ماشین حساب برای اعداد بزرگ
اعمال ماشین حساب مورد نظر شامل جمع و تفریق و ضرب در اندازه های زیر است.
دراین ماشین حساب اندازه اعداد تا حداکثر 25 رقم صحیح و 4 رقم اعشاراست.
در ذخیره اعداد اعشاری حالت نماد علمی لازم نیست بلکه بصورت ساده استفاده شود.
راهنمایی : برای این منظور آرایه 30 درایه ای بگ
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپPrime Number 1 to 100برنامه نوشته شده به زبان سی شارپفایل های موجود : خروجی EXE از برنامه ، فایل Text از برنامه ، فایل اجرائی CS در محیط Microsoft Visual Studioفرمت فایل:Zipنویسنده برنامه: مهندس افشین علیقلی
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که ا
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپPrime Number 1 to 100برنامه نوشته شده به زبان سی شارپفایل های موجود : خروجی EXE از برنامه ، فایل Text از برنامه ، فایل اجرائی CS در محیط Microsoft Visual Studioفرمت فایل:Zipنویسنده برنامه: مهندس افشین علیقلی
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که ا
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپPrime Number 1 to 100برنامه نوشته شده به زبان سی شارپفایل های موجود : خروجی EXE از برنامه ، فایل Text از برنامه ، فایل اجرائی CS در محیط Microsoft Visual Studioفرمت فایل:Zipنویسنده برنامه: مهندس افشین علیقلی
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که ا
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپPrime Number 1 to 100برنامه نوشته شده به زبان سی شارپفایل های موجود : خروجی EXE از برنامه ، فایل Text از برنامه ، فایل اجرائی CS در محیط Microsoft Visual Studioفرمت فایل:Zipنویسنده برنامه: مهندس افشین علیقلی
برنامه ای که اعداد اول بین 1 تا 100 را در خروجی نمایش می دهد در کنسول اپلیکیشن سی شارپ
برنامه ای که ا
من می توانم به سختی محاسبه ریشه های مربع اعداد بر روی کاغذ انجام دهم چگونه می توانم ریشه های مربعی را در ذهنم محاسبه کنم؟
برای محاسبه ریشه دوم اعداد به صورت ذهنی روش های زیادی وجود دارد . یکی از روش های آن شرکت در کلاس چرتکه و فراگیری آموزش چرتکه می باشد. در ذیل ما روش دیگری علاوه بر کلاس چرتکه خدمت شما معرفی می کنیم. 
خوب، من می توانم اطمینان بدهم که این امکان وجود دارد، و از شما ساده تر است. شما می توانید همه را در کار خود تحت تاثیر قرار دهید ز
سلام
برنامه‌ای بنویسد که تعدادی عدد طبیعی از کاربر دریافت کرده سپس تعداد اعداد زوج و فرد را چاپ کند. برنامه ابتدا تعداد داده‌ها را از کاربر دریافت می‌کند.
مثال:
Enter number of data: 5
Enter a number: 7
Enter a number: 3
Enter a number: 2
Enter a number: 4
Enter a number: 11
Number of evens: 2
Number of odds: 3
در مثال فوق ورودی‎های کاربر با خط زیر مشخص شده‌اند.
ابتدا مساله را تحلیل کنید: ورودی، خروجی و رابطه‌ی بین آنها چیست؟ به چه متغیرهایی نیاز داریم؟ هر متغیر از چه نوعی است؟
مهلت ارسال: شنبه 4 خرداد سا
رنگ
درس
فعالیت های انجام شده (تدریس)
فعالیت های خواسته شده (تکلیف)

اول
فناوری
تدریس ابزار های نقشه +تدریس نقشه کشی
                ___________________

دوم
ریاضی
تدریس بخش پذیری + تدریس اعداد اول
سوال داده شده حل شود + تمام اعداد اول 2 رقمی را حفظ کنید + کتاب درسی صفحات 56 و57 و 58 در کتاب حل شود 

سوم 
دینی
تدریس درس 8 توسط دانش آموزان ( جلسه ی قبل نیمه تمام مانده بود )
                ____________________

چهارم
ورزش
به علت وجود برف  کاری انجام نشد و بچه ها آزاد بودند
         
کامپیوتر یکی از پدیده‌های فن‌آوری است که تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده‌است. کامپیوتر از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای محاسب و شمارنده گرفته شده‌است. در 1937 اولین کامپیوتر دیجتالی الکترونیکی جهان به نام ABC ساخته شد. این ماشین گرچه قابل برنامه ریزی نبود اما برای حل معدلات خطی استفاده می‌شد.به دلیل ابتدایی بودن ABC خیلی زود کامپیوترهای دیگر جایگزین آن شدند.
تاریخچه کامپیوتر
نخستین ماشین محاسبه ماشین مکانیکی ساده ای بود

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها