نتایج جستجو برای عبارت :

دارو کروناویروس

زولپیدم یک آرام بخش است که خواب آور نیز نامیده می شود. این دارو ممکن است تاثیرات شیمیایی بر مغز در افراد نامتعادل در زمینه خواب یا مبتلا به مشکلات خواب (بی خوابی) شود. در این مقاله با نکات مهم در مورد این دارو و چگونگی استفاده از آن، صحبت می شود.

ادامه مطلب
۱- در این سن می توانید به کودک توضیح دهید که مصرف دارو برای بهبود حال اوست اما اصراری نداشته باشید که کودک کاملا این موضوع را درک کند. هرگز به کودک نگویید که فلان دارو شکلات یا اسمارتیز است یا فلان شربت مزه پرتقال می دهد تا به این بهانه آن را بخورد زیرا در این شرایط ممکن است کودک حتی بدون دلیل هم تقاضای خوردن دارو کند یا خودسرانه سراغ آن برود. بدون تهدید و دعوا یا پاداش باید دارو را به کودک بدهید و اگر گریه می کند صبر کنید، تا گریه اش تمام شود.
۲-
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته):
بیمار برای درمان به شفا نیازمند است و دارو شفای مریض نیست، زیرا بسیاری از بیماری ها با مصرف دارو بهبود نمی یابد. خدای سبحان قرآن را دارو معرفی نمی کند، بلکه آن را شفا می خواند.
هرکس به محضر قرآن بیاید، آن را بفهمد، بپذیرد و بدان عمل کند بیماری درونی اش از بین می رود؛ مگر آنکه بیمار خود به قرآن مراجعه نکند یا پس از مراجعه به قرآن، دستور و نسخه شفابخش آن را نپذیرد و بدان عمل نکند و یا عملش نادرست باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم 
چند سالی است با توجه به اهمیت پیدا کردن موضوع رحلت یا شهادت پیامبر مکرم اسلام حرف ها ضد و نقیض فراوانی زده میشود ولی چندین منبع معتبر خصوصا از سوی اهل سنت موضوع شهادت پیامبر را تایید میکند: 
برای مثال منبع معتبری مثل صحیح بخاری نزد اهل سنت: صفحه ۱۰۹۲، حدیث ۴۴۵۸، طبعة دار ابن کثیر
این حدیث از سوی عایشه (همسر پیامبر) نقل شده است که ادعای مسموم کردن پیامبر را اثبات میکند:
عایشه نقل میکند: در زمان مریضی پیامبر به زور به دها
امپراتور دارو وانگ (29م - 77م)؛پس از مرگ «امپراتور اونجو» پسرش امپراتور دارو در سال 29م. به تخت نشست. او دومین امپراتور باکجه بود که مدت زیادی حکومت کرد ولی اقدامات شایسته ای انجام نداد، در دوران حومت او جنگ هایی بین باکجه و شیلا رخ داد که در اکثر آن ها دارو شکست خورد. او سرانجام در سال77م. از دنیارفت و سلطنت را به فرزند و ولیعهدش «گیرو» سپرد.
نکته هایی در مورد دارو دادن به گربه
 
موقع دادن شربت و قرص به صورت زورکی برای کنترل آسیب توسط گربه هایی که خشن هستن و گاز و چنگ میگیرن، قبل از شروع عملیات گربه رو داخل پتو یا حوله بپیچید و حتما دو نفری این عملیات رو انجام بدین.
اگر دفعه اوله که اون دارو رو به گربه میدین، پس از دادن دارو رفتارها و حرکات گربه رو تحت  نظر بگیرین
در صورتی که بی حالی در گربه تون مشاهده کردین سریعا  با دامپزشکش تماس بگیرین یا به نزدیک ترین کلینیک دامپزشکی مراجعه کنین
تجویز و مصرف غیر منطقی دارو
ارائه
با موضوع تجویز و مصرف غیر منطقی دارو ، در قالب فایل pdf و در حجم 39
اسلاید. فایلی بی نظیر در ارتباط با تجویز و مصرف غیر منطقی دارو، به
همراه تصاویر در ارتباط با موضوع. مصرف منطقی دارو یعنی اینکه برای یک
بیمار، داروی مناسب بر اساس وضعیت بالینی فرد، با دوز مناسب و در طول مدت
مناسب تجویز شود ...
#جلواتی از سلطه سلاطین دارو در کشور می‌گوید:
در سال ۶۸ و در اوج مصرف دارو در کشور، سرانه مصرف ۱۳/۶ دلار بوده که در سال ۹۳ این رقم به ۶۴ دلار رسیده، یعنی حرکت #مافیای_دارو به سمت داروهای #برند بوده است در حالی که در خیلی از کشورهای جهان تجویز داروی برند #جرم است.
برخی برای منافعشان کمبود تصنعی دارو در کشور ایجاد می‌کنند. صنعت غذا و دارو از ابتدای انقلاب تاکنون حداکثر در دست ۵۰ نفر است!
برخی به طور مداوم بین بخش خصوصی و دولتی در چرخش هستند که با #
s
دارو برای افزایش آلت مردونه مردان دارو برای انزال زود رس دارو برای بلند شدن آلت مردان در مدتی کم جدیدترین قرص بزرگ کردن آلت تناسلی مردان دارو برای جلوگیری از زود انزالی دارو برای درمان الت تناسلی کوچک به صورت طبیعی دارو بزرگ کلفت کننده آلت مرد دارو بزرگ کلفت کننده آلت مرد بهترین روش افزایش آلت دارو جهت طویل و بزرگ شدن الت جنسی مردان دارو گیاهی جهت درمان زود انزالی دارو گیاهی جهت درمان زود انزالی بهترین راه بزرگ کردن الت داروجنسی دا
پرازوسین دارویی است که برای درمان فشار خون بالا تجویز میگردد.این دارو در درمان بیمارانی که مشکل پروستات داشته و یا نارسایی احتقانی قلب، سندورم رینود و در آخر فئوکروموسیتوما دارند هم بکار میرود.برخی پزشکان این دارو را برای افرادی که دارای اختلال استرسی پس از آسیب روانی هستند هم تجویز می کنند.این دارو از طریق شل کردن رگ های خونی برای عبور راحت خون عمل میکند.شکل دارویی پرازوسین به صورت قرص و کپسول می باشد.احتیاط در خصوص مصرف پرازوسینممکن اس
پژوهشگران دانشگاه مراغه نانوکاتالیستی برای
کنترل فرآیندهای تولید دارو ساختند که می‌تواند تبدیل سولفید به سولفوکسید
را به صورت کنترل شده، کاتالیز کند.
ادامه مطلب
قطع دلار 4200 تومانی دارو در دستور کار دولت قرار گرفته و دیر یا زود شاهد این اتفاق خواهیم بود.در حال حاضر به دلایل زیر تحلیل این رویداد و پیش بینی اثرگذاری دلار نیمایی بر عملکرد شرکت های دارویی چندان قابل اتکا نیست :
 زمان دقیق و یا حتی تقریبی حذف دلار 4200 تومانی دارو مشخص نیست.  به دلیل اهمیت دارو در سبد خانوار، میزان و زمان بندی افزایش نرخ دارو با ابهاماتی روبه روست. میزان و کیفیت موجودی مواد اولیه شرکت های دارویی مشخص نیست و نمیتوان اثر گذاری
پس از ۱۱ سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدودا دو ساله بود که روزی مرد بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آن را در قفسه قرار دهد. مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.


ادامه مطلب
 انواع بسیاری از داروهای غیرتجویزی(بدون نسخه) و با نسخه وجود دارد. چهار نوع NSAIDs که اغلب برای درمان درد کمر و گردن استفاده می شود عبارتند از:
 
آسپرین. آسپرین علاوه بر درمان درد ، تب و التهاب ، ممکن است خطر حمله قلبی را نیز کاهش دهد. این دارو بدون نسخه و با نسخه ی پزشک در دسترس است.
ایبوپروفن. ایبوپروفن می تواند طیف وسیعی از بیماری ها از جمله درد بعد از عمل جراحی و درد ناشی از بیماری های التهابی مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان را درمان کند. این دارو بد
پر تکرار ترین دیالوگ های تیستو در درمانگاه:
  + عزیزم دارو تلخه دیگه. اگر قرار بود خوشمزه باشه بهش نمیگفتن دارو، صداش میکردن فالوده ی زعفرونی.
  + برا مامان خودمم از همین قرص نوشتم، تا حالا که راضی بوده.
  + عفونت با خلط فرق داره. عفونت گلو شبیه کپک روی رب گوجه اس.
  + در نزن.
  + بیا پایین بچه!
  + سرما خوردی دیگه عزیزم! مگه اولین باره سرما میخوری؟
 
 
امروزه زندگی ما کلا دچار مشکلات است. غذا ها طبیعی نیستند. ژنتیکی و دارای کود شیمیایی اند.چیز های خوب را گرفتند و چیزهای بد را جایگزین کردند. شکرِ نیشکر را که همه اش درمان است، را گرفتند و شکر چغندر قند که بیماری زا و سودا زا هست را جایگزین کردند.روغن مفید مانند پیِ گاو و امثال آن را گرفتند و روغن نباتی که از نفت درست می شود، را به ما دادند. علاوه بر این، دارو های شیمیایی همه مال آن هاست.
هر بلایی بخواهند با همین دارو ها بر سر ما می آورند.الان د
دانشمندان داروهای تازه ای را تهیه کرده اند که حملات میگرن را کم می کنند.
نتیجه های ای تحقیق نشانگر این می باشد که  ، این دارو تازه به وجود آمده
توانایی این را داد که حملات میگیرن را در اشخاص دچار از نصف هم بیشتر کم کند.
این دارو اولین معالجه جلوگیری شده از میگرن در ۲۰سال گذشته به حساب می آید.
داروی جدید میگرندر این تحقیق با انجام دادن آزمایش هایی بر ” ارنوماب” دریافتند که این دارو حمله کردن میگرن را از
نصف هم کمتر می کند ، این دارو امید تازه ای
نبولایزر دستگاهی است که می توان توسط آن دارو هایی را که باید از طریق استنشاق به بیمار منتقل شود را به دستگاه تنفسی بیمار انتقال دهند. این روش برای افرادی که مبتلا به آسم و برونشیت هستند تاثیر فوق العاده ای دارد زیرا دارو سریعا از طریق تنفس جذب شده و به اندام های دیگر بدن آسیبی نمی رساند. دارو را در قسمت مخصوص دستگاه ریخته و با استفاده از ماسک آن بخار خروجی را به داخل ریه و مجرای تنفسی می کشیم. دستگاه به گونه ای است که طی فرایند های بخصوص دارو با
قرص ویسول ۵ برای چیست؟
قرص
ویسول 5 معمولا به صورت یک بار در روز مصرف شده و مصرف آن باید به همراه
یک لیوان پر از مایعات باشد. از آنجایی که پودر موجود در قرص، طعم بسیار
تلخی دارد، این دارو باید به طور کامل بلعیده شود.
سولیفناسین را باید به صورت منظم و بر
اساس نسخه پزشک متخصص مصرف کرد تا بیشترین مزایای آن بدست آید. جهت کمک به
یادآوری، باید این دارو را هر روز در زمانی معین مصرف کرد. مقدار مصرف دارو
به شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و دیگر دارو هایی بس
پرسش و پاسخ @Ameli_Office پرسش: یک ماه اخیر متوجه شدیم که مامانم دچار بیماری  ای ال اس شده اند، دارویی که دکتر ایشون در شهرستان دادن ریلوزول بوده که ما به زحمت نمونه فرانسوی آن را پیدا کردیم. در همین راستا با داروی رادیکاوا آشنا شدیم اما واقعیت امر با توجه به آمار و اطلاعات ناقص که وجود داره و اینکه این دارو تایید نشده و ... سوال من اینه ما چه کنیم؟۱-  داروی اداراوون  را استفاده کنیم؟۲- بیمار چند وقت تحت درمان این دارو باید باشه؟۳- آیا تداخل با مصرف ر
داروهای گیاهی سنتی برای افزایش ضخامت آلت تناسلی, داروهای موثربرای رفع زو
دارو برای بلند شدن آلت مردان در مدتی کم درمان زود انزالی راههای دیر ارضایی دارو برای تقویت وبزرگی الت تضمینی دارو برای داشتن آلتی بزرگ و کلفت دارو برای دیر ارضا شدن مردان دارو برای انزال زود رس دارو برای جلوگیری از زود انزالی دارو بزرگ شدن آلت تناسلی دارو بزرگ کلفت کننده آلت مرد دارو قوی محرک جنسی دارو گیاهی آلت تناسولی مردان دارو گیاهی جهت درمان زود انزالی بهت
اشکال دارویی استریلی (ضدعفونی شده و عاری از میکروب ) هستند که حاوی یک یا تعداد بیشتری دارو بوده و برای تجویز تزریقی طراحی شده اند.
 
فرآورده های تزریقیفرآورده های تزریقی محلول ها ، سوسپانسیون ها یا امولوسیون های استریل در حامل مناسب آبی یا غیر آبی می باشند. این فرآورده ها به سه شکل موجود می باشند. محلول ها مانند آمپول دگزامتازون ، پودرها که مواد جامد استریل هستند و با اضافه کردن حجم مناسب مایع استریل ، به صورت محلول یا سوسپانسیون در می آیند. م
دانشمندان داروهای تازه ای را تهیه کرده اند که حملات میگرن را کم می کنند.
نتیجه های ای تحقیق نشانگر این می باشد که  ، این دارو تازه به وجود آمده
توانایی این را داد که حملات میگیرن را در اشخاص دچار از نصف هم بیشتر کم کند.
این دارو اولین معالجه جلوگیری شده از میگرن در ۲۰سال گذشته به حساب می آید.
داروی جدید میگرندر این تحقیق با انجام دادن آزمایش هایی بر ” ارنوماب” دریافتند که این دارو حمله کردن میگرن را از
نصف هم کمتر می کند ، این دارو امید تازه ای
دانشمندان داروهای تازه ای را تهیه کرده اند که حملات میگرن را کم می کنند.
نتیجه های ای تحقیق نشانگر این می باشد که  ، این دارو تازه به وجود آمده
توانایی این را داد که حملات میگیرن را در اشخاص دچار از نصف هم بیشتر کم کند.
این دارو اولین معالجه جلوگیری شده از میگرن در ۲۰سال گذشته به حساب می آید.
داروی جدید میگرندر این تحقیق با انجام دادن آزمایش هایی بر ” ارنوماب” دریافتند که این دارو حمله کردن میگرن را از
نصف هم کمتر می کند ، این دارو امید تازه ای
 
 
 گیاهان دارویی کابرد های فراوانی دارند و شما میتوانید از آن ها برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی استفاده کنید. خیلی اوقات مردم تصور میکنند که دارو هایی شیمیایی تاثیر بیشتری دارند و زود تر بیماری آن ها را درمان میکند اما غافل از این هستند که این دارو ها عوارض بسیاری دارد که مدت ها بعد گریبانگیر آن ها خواهد شد. البته در برخی مواقع استفاده از دارو های شیمیایی الزامی است و دارو های گیاهی در این شرایط کاربرد چندانی ندارند. بهترین
پرسش و پاسخ @Ameli_Office پرسش: یک ماه اخیر متوجه شدیم که مامانم دچار بیماری  ای ال اس شده اند، دارویی که دکتر ایشون در شهرستان دادن ریلوزول بوده که ما به زحمت نمونه فرانسوی آن را پیدا کردیم. در همین راستا با داروی رادیکاوا آشنا شدیم اما واقعیت امر با توجه به آمار و اطلاعات ناقص که وجود داره و اینکه این دارو تایید نشده و ... سوال من اینه ما چه کنیم؟۱-  داروی اداراوون را استفاده کنیم؟۲- بیمار چند وقت تحت درمان این دارو باید باشه؟۳- آیا تداخل با مصرف ری
موارد مصرف دارو:
این دارو هم بروی نشانه‌های مثبت روان‌گسیختگی positive symptoms (مانند هذیان و توهم) و هم بروی نشانه‌های منفی آن negative symptoms (مانند گریختن از اجتماع و رفتارهای اجتماعی) اثردرمانی قابل توجهی دارد.
درمان اسکیزوفرنی مقاوم به درمان
در بیمارانی که به سایر داروهای ضد سایکوز متعارف (حداقل دو دارو) مقاومت نشان می‌دهند.
کاهش احتمال خودکشی در بیماران اسکیزوفرنی که شدیداً در خطر اقدام به خودکشی قرار دارند.
سایر موارد مصرف (تأیید نشده)
-درما
موارد مصرف دارو:
این دارو هم بروی نشانه‌های مثبت روان‌گسیختگی positive symptoms (مانند هذیان و توهم) و هم بروی نشانه‌های منفی آن negative symptoms (مانند گریختن از اجتماع و رفتارهای اجتماعی) اثردرمانی قابل توجهی دارد.
درمان اسکیزوفرنی مقاوم به درمان
در بیمارانی که به سایر داروهای ضد سایکوز متعارف (حداقل دو دارو) مقاومت نشان می‌دهند.
کاهش احتمال خودکشی در بیماران اسکیزوفرنی که شدیداً در خطر اقدام به خودکشی قرار دارند.
سایر موارد مصرف (تأیید نشده)
-درما
دپاکین چیست ؟‌
قبل از شروع مصرف والپروئیک اسید یا همان دپاکین کرونو راهنمای دارویی را بخوانید و اگر سؤالی دارید، از پزشک خود یا از دکتر داروساز بپرسید.
این دارو طبق دستور روانپزشک از طریق دهان یا به صورت وریدی مصرف می‌شود. در صورت بروز ناراحتی معده بهتر است آن را با غذا میل کنید. کل کپسول را بلع کنید. کپسول را خرد نکنید یا نجوید، چرا که می‌تواند دهان یا گلو را تحریک کند.
میزان مصرف دپاکین بستگی به سن، وزن، وضعیت پزشکی، پاسخ به درمان و سایر دا
دپاکین چیست ؟‌
قبل از شروع مصرف والپروئیک اسید یا همان دپاکین کرونو راهنمای دارویی را بخوانید و اگر سؤالی دارید، از پزشک خود یا از دکتر داروساز بپرسید.
این دارو طبق دستور روانپزشک از طریق دهان یا به صورت وریدی مصرف می‌شود. در صورت بروز ناراحتی معده بهتر است آن را با غذا میل کنید. کل کپسول را بلع کنید. کپسول را خرد نکنید یا نجوید، چرا که می‌تواند دهان یا گلو را تحریک کند.
میزان مصرف دپاکین بستگی به سن، وزن، وضعیت پزشکی، پاسخ به درمان و سایر دا
۲۶۹۱ - «مریم معمارصادقی» ضدانقلاب بهائی مقیم آمریکا که پیشتر خواستار تحریم همه‌جانبه و حتی حمله نظامی به ایران شده بود، برخلاف نظر مقامات بین‌المللی و کارشناسان غربی، با بیان اینکه ایران در زمینه تامین دارو توسط آمریکا تحریم نیست، ادعا کرد: “ایرانی‌ها با استفاده از بحران کرونا با هدف برداشته‌شدن فشار تحریم و به دست آوردن پولهایشان، به دروغ می‌گویند فروش دارو تحریم است، در حالی که مقامات آمریکا بارها گفته‌اند که دارو را تحریم نکردند!
عوارض داروی بتامتازون

نام دارو
بتامتازون

رده درمانی:
داروهای کورتیکواستروئید.

اشکال دارویی : 
 آمپول، قرص، قطره، پماد از عوارض

 
 

مواد مصرف داروی بتامتازون
 
بتامتازون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می‌شود. این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات التهابی و آلرژیک در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی، هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیوی و تحریک بلوغ ریوی جنین در زایمانهای زودرس و ادم مغزی نیز مؤثر است. از این دارو به ش
قرص دولوکستین یکی از داروهایی است که برای درمان اختلالات روانپزشکی استفاده می شود . این دارو به صورت کپسول است و به راحتی از طریق گوارش جذب می شود .
قرص دولوکستین را برای درمان افراد مبتلا به افسردگی، درد نوروپاتی و فیبرومیالژیا تجویز می کنند . مصرف این دارو به همراه داروهای دیگر می تواند عوارض جانبی را تشدید نماید یا این که مشکلات دیگری را به وجود آورد .
اگر باردار هستید حتما روانپزشک خود را مطلع نمایید . زیرا این دارو در شیر مادر ترشح می شود
داروهای مناسب برای درمان دندان درد
دندان دردهایمان را چگونه با چه داروهایی درمان کنیم؟
نوافن و سایر دارو های ترکیبی برای دندان درد
نوافن یک قرص دندان درد قوی است و ترکیبی از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین می باشد. هر چند داروهای ترکیبی در تسکین دندان درد موثر است، ولی در مصرف آن ها باید احتیاط بیشتری نشان داد. چون احتمال آلرژی یا عوارض ناخواسته با افزایش تعداد ترکیب های دارو افزایش می یابد.
ادامه مطلب
جدیدترین داروی ضد افسردگی
قرص ضد افسردگی بدون عوارض


سلب مسئولیت
  قبل از این که بخوانید، لطفا سلب مسئولیت را ببینید
 



 
ا ین برشور برای افرادی که می خواهند درباره داروهای ضد افسردگی بدانند
تهیه شده است و در مورد چگونگی عملکرد داروها، اثر دارو ها، عوارض جانبی و
درمانهای غیرداروئی اطلاعاتی می دهد.چنانچه پاسخ سوالات خود را در این
پمفلت نیافتید در انتها منابعی دیگری را برای اطلاعات بیشتر معرفی خواهیم
کرد.در مواردیکه  عقاید متفاو
سلام
یه مدته دارم دارو فیناستراید 1 میلی گرم واسه ریزش مو مردانه استفاده میکنم، میخواستم بدونم کسانی که این دارو رو مصرف کردن چه نتیجه ی گرفتن، در کل راضی بودن یا اینکه دچار عوارض شدن در مورد مدت زمان تاثیر دارو، اینکه خارجی و ایرانی فرقی داره؟، چون من فقط تونستم ایرانیش رو گیر بیارم ، در ضمن اگه بخوای بچه دار بشی باید چند وقت دارو مصرف نکنی که نوزاد دچار نقصی نشه؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
مرتبط:
تجربیات شما در مورد مصرف قرص فیناستراید
د
ضرورت استفاده از قرص زادیتن(Zaditen) با
تغییر فصل مخصوصاً بهار احساس می شود. این قرص یکی از داروهای ضدآلرژی است.
این دارو نام تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای برطرف شدن علائم آلرژی به کار
می رود. دقت داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات آسم مورد
استفاده قرار بگیرد. چون که این دارو فقط حالت پیشگیری کننده دارد.
 
اسامی دیگر: Alaway-Refresh Eye-Zaditor-Ketotifen
عوارض: خواب آلودگی، خشکی دهان، سرگیجه، تهوع، افزایش وزن، ناراحتی معده و تحریک عصبی
تداخل دارویی
مکانیسم عمل کپسول آتوموکستین:
قرص آتوموکستین ﺑﻪ ﻃﻮر اﺧﺘﺼﺎﺻﻲ ﺑﺎز ﺟﺬب ﻧﻮراﻲ ﻧﻔﺮﻳﻦ را ﻣﻬﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ (Ki 4.5nM) ﺑﺎ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻛﻢ ﻳﺎ ﻋﺪم ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ و ﺑﺎ ﻣﻬﺎر ﺳﺎﻳﺖ رﺳﺘﻮرﻫﺎی ﻧﻮروﻧﻲ،ﺟﺬب دﻳﺮ ﻤ‌ﻫﺎ را ﻣﺎﻧﻊ ﻣﻲﺷﻮد.
 
مکانیسم و روش عمل این دارو به طور دقیقی مشخص نشده است اما تصور می شود که به مهار انتخابی ناقل های پیش سیناپسی نوراپی نفرین مربوط می شود و نیمه عمر آن تقریبا ۵ ساعت میباشد.
داروی اتوموکستین توسط آنزیم CYP2D6 متابول
مکانیسم عمل کپسول آتوموکستین:
قرص آتوموکستین ﺑﻪ ﻃﻮر اﺧﺘﺼﺎﺻﻲ ﺑﺎز ﺟﺬب ﻧﻮراﻲ ﻧﻔﺮﻳﻦ را ﻣﻬﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ (Ki 4.5nM) ﺑﺎ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻛﻢ ﻳﺎ ﻋﺪم ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ و ﺑﺎ ﻣﻬﺎر ﺳﺎﻳﺖ رﺳﺘﻮرﻫﺎی ﻧﻮروﻧﻲ،ﺟﺬب دﻳﺮ ﻤ‌ﻫﺎ را ﻣﺎﻧﻊ ﻣﻲﺷﻮد.
 
مکانیسم و روش عمل این دارو به طور دقیقی مشخص نشده است اما تصور می شود که به مهار انتخابی ناقل های پیش سیناپسی نوراپی نفرین مربوط می شود و نیمه عمر آن تقریبا ۵ ساعت میباشد.
داروی اتوموکستین توسط آنزیم CYP2D6 متابول
قرص لورازپام از جمله داروهای ضد اضطرابی است که برای مواردی همچون بی‌خوابی، بد خوابی، اضطراب و استرس تجویز می‌گردد. رعایت نکاتی که درباره این دارو وجود دارد باعث می‌شود که از خطرات و آسیب‌های احتمالی آن کاسته شود. همچنین از آنجا که این دارو برای افراد با اعتیاد همراه است، لازم است زیر نظر کامل پزشک مصرف و یا قطع شود. پیش از مصرف هر دارویی لازم است نسبت به موارد مصرف، موارد منع و عوارض آن اطلاعات کامل کسب کنید. برای آگاهی بیشتر در زمینه دارو
ضرورت استفاده از قرص زادیتن(Zaditen) با
تغییر فصل مخصوصاً بهار احساس می شود. این قرص یکی از داروهای ضدآلرژی است.
این دارو نام تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای برطرف شدن علائم آلرژی به کار
می رود. دقت داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات آسم مورد
استفاده قرار بگیرد. چون که این دارو فقط حالت پیشگیری کننده دارد.
 
اسامی دیگر: Alaway-Refresh Eye-Zaditor-Ketotifen
عوارض: خواب آلودگی، خشکی دهان، سرگیجه، تهوع، افزایش وزن، ناراحتی معده و تحریک عصبی
تداخل دارویی
پرسش و پاسخ @Ameli_Office سوال:پدرم حدود یک ساله که پارکینسون داره البته ما حدود سه ماهه که متوجه شدیم. از ابتدای درمان پدرم هر وقت داروی نوراستور را میخورد استفراغ میکند. شکم خالی هم میخورد دارو را برمی گرداند. لطفا من را راهنمایی کنید .اگر داروی دیگری جایگزین شود بهتر میشود؟ @Ameli_Office پاسخ: ✅ تهوع و استفراغ عارضه اکثر داروهای پارکینسون است. تهوع و استفراغ بویژه اگر داروها را با مقادیر زیاد شروع کنیم و یا چند دارو را باهم شروع کنیم، بیشتر خواهد بود.
داروهای ضد استرس یا اضطراب به صورت کلی برای کنترل و کاهش اضطراب تجویز می شوند. اما آیا این داروها برای درمان کامل اضطراب هم مؤثرند؟ باید گفت متخصصان در ابتدای درمان برای بسیاری از اختلالات اضطرابی از داروی ضد استرس استفاده می‌کنند؛ چرا که این داروها کمک می‌کنند تا فرد بتواند در موقعیت درمان حاضر شده و آمادگی لازم برای ادامه درمان را کسب نماید. بنابراین باید گفت هیچ کدام این داروها درمان قطعی نیستند و طولانی شدن مصرف داروهای ضد اضطراب بی
قرص اگزازپام یکی از داروهای ضد اضطرابی و از خانواده بنزودیازپین‌ها است که اغلب از جانب روان پزشکان برای درمان مشکلاتی نظیر احساس تنش و اضطراب شدید، بی‌قراری و بی‌خوابی تجویز می‌شود. مصرف سرخود قرص اگزازپام می‌تواند عوارض جانبی بسیاری را به همراه داشته باشد چرا که پزشک برای انتخاب هر نوع دارو ابتدا وضعیت جسمانی و روانی شما را بررسی می‌کند و با در نظر گرفتن همه جوانب، دوز متناسبی از دارو را تجویز می‌کند. نادیده گرفته شدن این موارد در مص
چقدر با انواع داروهای اعتیاد آور و تاثیرات آن‌ها آشنا هستید؟ متأسفانه فرهنگ اشتباه مصرف خودسرانه دارو در دنیا و به خصوص در ایران باعث شده تا افراد ناخواسته به یک سری از داروها اعتیاد پیدا کنند. اگر فردی به صورت خودسرانه دارویی را مصرف کند، بعد از مدتی به اصطلاح بدنش به آن عادت کرده و برای اینکه تأثیر آن را احساس کند دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهد و آنقدر این کار را تکرار می‌کند که مصرف دارو همه زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مصرف خودسر
استفاده از ریتالین برای بهبود تمرکز 
از آنجا که قرص ریتالین خواصی شبیه آمفتامین دارد، دانشجویان به دلیل تأثیر آن در درمان خواب آلودگی در طول روز، برای درس خواندن و یا مهمانی‌های شبانه‌شان  این قرص‌ها را مصرف می‌کردند. در سال‌های اخیر مصرف این دارو در کشور ما نیز رو به افزایش گذاشته است که عدم آگاهی از آثار و ویژگی‌های این قرص می‌تواند نگران‌کننده باشد. شمار استفاده‌کنندگان از دارو‌ی «ریتالین» که می‌تواند باعث افزایش تمرکز، قدرت و
 
بیماری چه در کودکان و چه در بزرگسالان امری طبیعی است که می تواند ایجاد شود.امادر کودکان به علت عدم توانایی در بیان مشکلات و درد ها ممکن است ،چه در تشخیص و چه در انتخاب راه درمان سخت تر باشد. بعضی از والدین بدون شناخت کافی از داروها؛،عوارض و دوز ها اقدام به دارو درمانی می کنند. مصرف دارو برای مودکان بدون تجویز پزشک و یا شناخت کافی، می تواند خطرناک باشد.
ادامه مطلب
نام دارو
بتامتازون

رده درمانی:
داروهای کورتیکواستروئید.

اشکال دارویی :
 آمپول، قرص، قطره، پماد از عوارض

 
 

مواد مصرف داروی بتامتازون
 
بتامتازون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می‌شود. این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات التهابی و آلرژیک در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی، هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیوی و تحریک بلوغ ریوی جنین در زایمانهای زودرس و ادم مغزی نیز مؤثر است.
ادامه مطلب
انواع داروهای سر درد و عوارض آنها
سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.
این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به م
انواع داروهای سر درد و عوارض آنها
سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.
این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به م
انواع داروهای سر درد و عوارض آنها
سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.
این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به م
انواع داروهای سر درد و عوارض آنها
سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.
این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به م
تجویز دارو و محاسبات دارویی PPT
    نام محصول  : پاورپوینت تجویز دارو و محاسبات دارویی فرمت  : PPT حجم  : 0.7 مگابایت  تعداد اسلاید  : 51 زبان  : فارسی  سال گردآوری  : 97   فهرست مطالب: داروها (Drugs )  نام های داروها مکانیزم عمل داروها واکنش های دارویی و عوامل دخیل در آن عوامل موثر در عملکرد داروها شیوه های مختلف تجویز دارو انواع دستورات محاسبات دارویی فرمول محاسبه دوز دارو  راه های تزریق ورید های ممنوع ...
دریافت فایل
ثبت شرکت لهستان  و کارآفرینی در این کشور به بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود. کارآفرینان می‌توانند اقامت لهستان را از طریق ثبت شرکت دریافت کنند. بسیاری از افراد به دنبال یک ایده ناب برای سرمایه‌گذاری در لهستان هستند. در این مطلب قصد داریم به یکی از بهترین ایده‌ها برای ثبت شرکت لهستان  اشاره کنیم.
ایده‌ای فوق‌العاده برای ثبت شرکت لهستان
برنامه‌های دولت لهستان نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد تا سال 2025 به قطب صنعت دا
مقادیر بالای کافئین موجود در کاکائو می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله تکرر ادرار، بی خوابی و افزایش ضربان قلب شود.
کاکائو می تواند در بعضی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند واکنش های پوستی، سردرد میگرنی، ناراحتی گوارشی و تهوع شود.
کافئین موجود در کاکائو با برخی دارو های قلبی، دارو های ضد افسردگی و دارو های آسم تداخل ایجاد می کند.
کاکائو برای کلیه مفید است، اما برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه مضر می باشد، مقادیر بالای منیزیم موجود
داروهای ممنوعه در سفرهای خارجی
یکی از نکات مهم در سفر رعایت قوانین و ضوابط کشوری است که به آن سفر میکنیم و رعایت نکردن و قوانین و مقرارت آن کشور گاهی جریمه های سنگین و پیگیری های قانونی را برای مسافران در پی دارد .یکی از مهم ترین این قوانین میتوان به حمل دارو در زمان سفر اشاره کرد .حمل بعضی از دارو ها برای مسافران در اکثر کشور ها ممنوع است و دارای قوانین و مقررات خاص و ویژه ای میباشد .و فقط داروهای قاچاق شامل این قانون نیستند داروهایی مانند قرص
قرص کلرفنیرامین از داروهای پرکاربرد جهت درمان حساسیت های مختلف می باشد؛ اما در بسیاری وبسایت های فارسی کاربردها و عوارض یا نحوه مصرف با روشهای قدیمی ذکر شده است که در تحقیقات جدید رد شده اند. در این مطلب همه نکات مهم پیرامون این دارو را بر اساس چندین موسسه معتبر پزشکی بیان می کنیم.
عملکرد این دارو چگونه است؟
کلورفنیرامین نوعی آنتی هیستامین است. تجویز این دارو برای بزرگسالان و کودکان ۶ سال و بالاتر می باشد، برای درمان آلرژی ها، از جمله خارش
سرترالین برای درمان افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی (فوبیایی اجتماعی) و فرم شدید سندرم پیش از قاعدگی (اختلال قبل از قاعدگی) استفاده می شود.این دارو ممکن است حالت خلق، خواب، اشتها و میزان انرژی شما را بهبود بخشد و ممکن است به بهبود علاقه شما به زندگی روزمره کمک کند. این ممکن است ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس را کاهش دهد. همچنین ممکن است خواستار انجام وظایف مکرر (اجباری
آیت‌الله موحدی‌کرمانی: مسئولان گوش‌های خود را باز کنند/گویا برخی‌ها از یاد برده‌اند چه کسی بوده‌اند.
خطیب نمازجمعه تهران:نباید مثل آن فردی که گفت من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است، نسبت به مسائل تدبیر صورت گیرد.عجب! شما هم مطلع نبودید و شما از وضع کشور مطلع نبودید که حالا مطلع شده‌اید؟!‍ خدا کند که این حرف که من هم خبر نداشتم دروغ باشد.جان مردم به لب رسیده است و مردم دارو پیدا نمی‌کنند؛ اگر هم دارو پیدا کنند نمی‌توا
اکسی‌متالون (به انگلیسی: Oxymetholone) یا آناپولون (به انگلیسی: Anapolon)
نام‌های تجارتی: Adroyd - Anadrol - Anapolon
رده درمانی: ضد کم خونی (ضد آنمی).
رده فارماکولوژیک: استروئید آنابولیک
اشکال دارویی: قرص ۵۰ میلی گرمی (Scored Tablets
مکانیسم اثرگرچه اکسی متالون دارای خواص آندروژنیک و خواص آنابولیک می‌باشد، اما در درمان آنمی آپلاستیک یا MDS بیشتر خواص اریتروپوئیتیک دارو، مد نظر قرار دارد. این دارو همچون ناندرلون(ناندرولون) باعث تحریک آنابولیسم پروتئین‌ها و تحریک اشته
سقط جنین در خانه+سقط جنین با قرص+سقط جنین تهران+سقط جنین با دارو+سقط جنین+سقط جنین با قرص سایتوتک+سقطجنین با قرص میزوپروستول+سقط جنین با کورتاژ+عوارض سقط جنین با قرص+عوارض قرص سایتوتک+عوارض قرص میزوپروستول+خرید قرص سقط جنین+خرید قرص سقط جنین از داروخانه+خرید قرص سقط جنین  از دارو خانه معتبر+خرید قرص سایتوتک از داروخانه+خرید قرص سقط جنین تهران+خرید قرص سقط جنین اصفهان+خرید قرص سقط جنین شیراز+خرید قرص سقط جنین مشهد+خرید قرص سقط جنین آنلاین
بهترین فرآورده های طبیعی بجای دارو های شیمیایی
هنگامی که به دارو ها نگاه می‌کنید نقش عوارض جانبی داروها در ذهن شما نقش می‌‌بندد و با خودتان فکر میکنید کاش جایگزینی سالم تر برای درمان وجود داشت که تاثیرات مثبتش همانند داروها بودند.ادامه مطلب بهترین فرآورده های طبیعتی بجای دارو های شیمیایی ادامه مطلب...
قرص لورازپام با نام تجاری آتیوان از داروهای ضد اضطرابی است که برای درمان بی‌خوابی و اضطراب تجویز می‌شود. این دارو بسیار اعتیادآور بوده و مصرف خودسرانه و خارج از تجویز پزشک می‌تواند وابستگی دارویی ایجاد کند. آنچه که درباره مصرف این دارو اهمیت دارد این است که میزان و نحوه مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک انجام گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیحات بیشتری درباره داروی لورازپام بپردازیم. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درباره ا
صفحه 40
رابی  والدنبرگ همچنین به
سوالی اشاره می کند: به چه کسی باید دارو را داد اگر هردوی آنها در وضعیت واقعا
خطرناکی باشند.

بنابر موضعگیری صاحب نظران دیگر او می گوید : اگر هر دوی آنها واقعا
بیمارند و دارو به نفرسوم تعلق دارد( به بیمارستان)  دارو را بین خودشان تقسیم کنند.

درست است که دارو برای نجات تنها یک نفر کافی است ، و اگر آنرا بین
خودشان تقسیم کنند  زندگی هر دونفرشان از
دست می رود ، شاید باید سه چیز را یادآوری کرد:

الف . دادن دارو به هر دونف
صفحه 40
رابی  والدنبرگ همچنین به
سوالی اشاره می کند: به چه کسی باید دارو را داد اگر هردوی آنها در وضعیت واقعا
خطرناکی باشند.

بنابر موضعگیری صاحب نظران دیگر او می گوید : اگر هر دوی آنها واقعا
بیمارند و دارو به نفرسوم تعلق دارد( به بیمارستان)  دارو را بین خودشان تقسیم کنند.

درست است که دارو برای نجات تنها یک نفر کافی است ، و اگر آنرا بین
خودشان تقسیم کنند  زندگی هر دونفرشان از
دست می رود ، شاید باید سه چیز را یادآوری کرد:

الف . دادن دارو به هر دونف
برای ثبت شرکت دارویی به مدارک زیر نیاز دارید:
-درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو
-تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو
-تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن
-نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
-گواهی عدم سوءپیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
-فرم تکمیل شده و تعهد نامه ی شرکت
-معرفی نامه کتبی معاونت غذا و دارو و دانشگاه مربوطه
مدیر عامل شرکت می بایست همز
با وجود ابتلای بیش از 30 هزار نفر در آلمان، تعداد کشته های آنها از 130 نفر تجاوز نمی کند!
فکر می کنید چرا؟ چون پیشرفته ترین کارخانه های تولیدات دارویی را دارد؟؟
نه! فقط یک دلیل دارد! و آن اینکه مردمشان اهل قرص و دارو و درمان نیستند! مثل ما نیستند که تا دماغمان خون می آید می رویم دکتر!
جالب است بدانید با اینکه آلمان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ی دارو است، اما هیچگاه از این داروها به خورد مردم خودش نمی دهد. این داروها برای کشورها جهان سومی است
داروی ارگوتامین و موارد مصرف آن
ارگوتامین از آن دسته داروهایی می باشد که در درمان سردردهای عروقی مانند میگرن و خونریزی رحمی بعد از زایمان و سقط کاربرد دارد و همچنین گاهی به درمان افت فشار در حالت ایستاده ناشی از اختلال اعصاب خودکار استفاده می شود این دارو را بانوانی که باردار میباشد نباید مصرف کنند چراکه ممکن است مصرف آن باعث نقص جنین و یا مرگ شود.
دارو ارگوتامین برای سردرد
ادامه مطلب
پمپ تزریق سرنگ
پمپ تزریق سرنگ یک پمپ الکتریکی است که به منظور تزریق مایعات خاص در دوزهای تنظیم شده عموما در اتاق عمل یا بخش های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه جهت تزریق داروهای حساس که برای تزریق آن ها به بیمار دقت زیادی لازم است به کار می رود. در تزریق این داروها دو مشکل وجود دارد: 
1. نیمه عمر بسیاری از این داروها کوتاه است به طوری که چند دقیقه تأخیر، تعجیل یا عدم دقت در دوز تزریق شده، اثربخشی دارو بر بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.
دسبحان
شرکت سبحان دارو از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 29 درصدی خبر داد."دسبحان" درصدد است سرمایه فعلی را از 103 به 133 میلیارد
تومان برساند. تامین مالی این شرکت دارویی از محل مطالبات سهامداران و
آورده نقدی و با اهداف خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ،
نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی و پشتیبانی به منظور اخذ تاییدیه GMP معاونت
غذا و دارو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر اعمال خواهد
شد.
ادامه مطلب
عوارض و درمان های پرازوسین
(به انگلیسی:PRAZOSIN)
رده درمانی:داروهای کاهنده فشارخون آلفا بلوکر
اشکال دارویی:قرص
 
پرازوسین چه خصوصیاتی دارد ؟
 
مقدار و نحوه مصرف:
 
مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند ولی مقدار مصرف معمول دارو به قرار زیر است

ادامه مطلب
discus x farm hexa درمان موثر در بیماری انگل های تک یاخته مانند پروتوزا و هگزامیتا علائم : سوراخ سر.مدفوع سفید.گوشه گیری و رنگ پریدگی و... ✔️به ازای هر 40 لیتر آب اکواریوم یک پیمانه از محصول را اضافه نمایید. هرروز 30 الی 50 درصد سیفون انجام دهید و دارو را مجددا تکرار نمایید. مدت درمان 10 روز به هیچ عنوان درمان را در قبل از روز 7 قطع ننمایید. ✔️2 پیمانه از دارو را در 100 گرم غذای دستساز ریخته و مخلوط نمایید و در طول روز 2 بار به ماهی بخورانید.
#هانی_کرده #وحید مر
 
دانشمندان تا کنون بیشتر از ۸ میلیون انواع حیوانات را مورد بررسی قرار داده اند؛ از این حیوانات چیزهای با ارزشی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، پوست، پشم و غیره می‌گیریم. همچنین دارو های مختلفی برای درمان انواع بیماری ها از حیوانات گرفته می شوند، آیا می دانید این دارو ها چه هستند؟
بیشتر داروهای هورمونی از غدد حیوانات گرفته می شود. «اپی نفرین» که برای درمان بیماریهای قلبی مورد استفاده قرار میگیرد، از غده فوق کلیوی گربه و خوک استخراج می شود؛ این
نحوه دادن قرص به گربه
برای دادن قرص به گربه اول باید مطمئن بشین که اون قرص میتونه همراه غذا مصرف بشه یا خیر میتونین این رو از دامپزشکش بپرسین.
برخی از داروها هم باید با معده خالی مصرف بشن و قایم کردنشون  داخل تشویقی و غذا از جذب دارو جلوگیری میکنه.
قایم کردن قرص داخل تشویقی یا غذامحبوب ترین و راحت ترین روش برای دادن قرص به گربه قایم کردنش داخل یه تشویقی خوشمزه است!
این روش به خصوص برای گربه هایی که به بیماری های پوستی گربه مثل درماتوفیت که درم
تصور کنید،  مردی که همسرش به شدت بیمار است و چیزی به مرگش نمانده. تنها راه نجات یک داروی بسیار گران قیمت است که در شهر فقط یک نفر هست که آن را می فروشد. مرد فقیر داستان ما، هیچ پولی ندارد، هیچ آشنایی هم  برای قرض گرفتن ندارد. به سراغ دارو فروش می رود و التماس می کند. به دست و پایش می افتد و عاجزانه خواهش می کند آن دارو را برای همسر بیمارش به عنوان وام یا قرض به او بدهد. دارو فروش به هیچ وجه راضی نمی شود. به هیچ وجه. حالا مرد ما دو راه دارد. یا دارو را
صفحه 40
رابی  والدنبرگ همچنین به
سوالی اشاره می کند: به چه کسی باید دارو را داد اگر هردوی آنها در وضعیت واقعا
خطرناکی باشند.
بنابر موضعگیری صاحب نظران دیگر او می گوید : اگر هر دوی آنها واقعا
بیمارند و دارو به نفرسوم تعلق دارد( به بیمارستان)  دارو را بین خودشان تقسیم کنند.
درست است که دارو برای نجات تنها یک نفر کافی است ، و اگر آنرا بین
خودشان تقسیم کنند  زندگی هر دونفرشان از
دست می رود ، شاید باید سه چیز را یادآوری کرد:
الف . دادن دارو به هر دونفر
دوستانیکه به مشکل ارزن هضم نشده در مدفوع عروس برخورد میکنند:
اگر ارزن درسته و هضم نشده دفع کنه طبیعی نیست.یا ارزن کهنه و غیر قابل هضمه و یا قرمز و وارداتیه یا شن چینه دان تمام شده و باید تامین بشهیا عفونت روده داره .باید شن و ماسه و یا پودر صدف در دسترسشون باشه که برای هضم بهتر ازش استفاده کنند
پس اول ضمن تهیه ارزن سالم (حتی المقدور ایرانی که مواد نگهدارنده نداشته باشه) شن و ماسه دردسترس پرنده بگذارین و هم سه روز متوالی ده قطره سرکه سیب داخل ۱۰
چاقی و اضافه وزن امروزه یکی از مشکلات بسیاری از افراد شده است. به طوری که شیوع آن در تمامی جوامع و گروه های سنی در جهان با سرعتی هشدار دهنده در حال افزایش است. اضافه وزن در مراحل بالاتر باعث بیماری های جبران ناپذیری می شود. استفاده از داروهای صنعتی هم توصیه نمی شود. اما استفاده از دارو ها و مکمل های گیاهی ضرری ندارد. همراه ستاره سبز باشید تا با شما نکاتی اعجاب آور در مورد استفاده از دارو های گیاهی و کاهش وزن به اشتراک بذاریم.
ادامه مطلب
۲۷۰۷ - «ریچارد نفیو» طراح تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوره اوباما، در گفت‌وگو با شبکه «بی‌بی‌سی فارسی»، با اذعان به دروغ بودن ادعای عناصر ضدانقلاب در تحریم نبودن صادرات دارو به ایران، گفت: “تحریم‌های آمریکا داد و ستد با ایران را چنان مشکل کرده که حتی اقلامی مانند دارو و غذا را که قانونا مجاز به دریافت آنهاست، ایرانی‌ها نمی‌تواند دریافت کند.”منبع: www.youtu.be/YUHihBKFOeg
دانلود فایل اصلی
یک ایرانی در امریکا برای شغل دوم یک کلینیک باز می کند بایک تابلو به این مضمون: 
"درمان مشکلات بیماری کرونا شما با 50 دلار. در صورت عدم موفقیت 100 دلار پرداخت می شود." 
یک دکتر آمریکایی برای مسخره کردن او و کسب 100 دلار به آنجا می رود و می گوید: من به علت کرونا حس ذائقه خود را از دست داده ام  ؛ ایرانیه به دستیار خود می گوید: از داروی شماره 22 سه قطره  بهش بده . دکتر دارو را می چشد اما آن را تف می کند و می گوید این دارو نیست که گازوییل است!ایرانیه می گه شما د
الان فقط یه قهوه ترک غلیظ یا یه کاپوچینو با چهارسانت خامه وکف میتونه حالمو جا بیاره
ولی بعد از مدتها بیخوابی و بدخوابی و چندین شب تا هفت و هشت صبح بیدار بودن علیرغم دارو خوردن و دیشب مزخرفی که داشتم, الان بازم دارو خوردم و میخوام تلاش کنم که بخوابم تا به قرار فردا صبحم برسم
چشام باز نمیشه خسته م به اندازه یک عمر نخوابیدن و کلنجار رفتن با آدمهای نفهم زندگیم
احساس میکنم یه بار هزار کیلویی روو دوشمه که نه میذاره استراحت کنم نه بخوابم
دیشب تا شیش
توضیخات سخنگوی ویزیر بهداشت به خبر ساخت داروی ضد کرونا ایرانی:
 
کیانوش جهانپور:این دارو نیست بلکه این روش درمانی با استفاده از سلول های بنیادی است.
 
این روش یک نوع سلول درمانی است که هنوز در فاز مطالعاتی قرار دارد و پاسخ نسبی برای آن گزارش شده است.
نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی آن به زودی توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام میشود.
 
خبر های بیشترهای بیشتر در کانال روبیکا ما
https://rubika.ir/coronavirus_information
بسم الله الرحمن الرحیم
طبق اخرین تحقیقات از منبع ncbi و مقاله منتشر شده در ان ، همچنین سایت های دیگر همانند medical news today ، تایید شد که هسته انگور حاوی مقدار قابل توجهی انتی اکسیدان و یون های فعال است که باعث میشود روند بهبودی سرطان تا 67% بدون نیاز به شیمی درمانی صورت گیرد.
عصاره تهیه شده از این دانه ها ، با سلول های سرطانی مقابله می کنند و به خاطر داشتن خاصیت اسیدی ، این سلول ها را از بین می برند.

همچنین باید توجه کرد که میتوان از روی فرمول بالا ، دا
نام دارو
بتامتازون

رده درمانی:
داروهای کورتیکواستروئید.

اشکال دارویی :
 آمپول، قرص، قطره، پماد از عوارض

 
 

مواد مصرف داروی بتامتازون
 
بتامتازون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می‌شود. این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات التهابی و آلرژیک در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی، هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیوی و تحریک بلوغ ریوی جنین در زایمانهای زودرس و ادم مغزی نیز مؤثر است.

ادامه مطلب

عارضه ناشی از تزریق عضلانی دیکلوفناک
هشدارتزریق عضلانی دیکلوفناک و فلج ناشی ازآندیکلوفناک سدیم یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) بوده
که به منظور رفع التهاب ودرد استفاده می شود. متاسفانه اخیراً آمار نگران
کننده ای از عوارض ناشی از تزریق عضلانی این دارو بخصوص درکودکان
به مرکز ثبت و بررسی عوارض داروها گزارش شده است، که لازم می دانیم
موارد ذیل را هرچه سریعتر به اطلاع همکاران محترم برسانیم:۱-     عوارض گزارش شده ناشی از تزریق عض

عارضه ناشی از تزریق عضلانی دیکلوفناک
هشدارتزریق عضلانی دیکلوفناک و فلج ناشی ازآندیکلوفناک سدیم یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) بوده
که به منظور رفع التهاب ودرد استفاده می شود. متاسفانه اخیراً آمار نگران
کننده ای از عوارض ناشی از تزریق عضلانی این دارو بخصوص درکودکان
به مرکز ثبت و بررسی عوارض داروها گزارش شده است، که لازم می دانیم
موارد ذیل را هرچه سریعتر به اطلاع همکاران محترم برسانیم:۱-     عوارض گزارش شده ناشی از تزریق عض
سخنگوی ‎وزارت بهداشت در شبکه خبر می گوید که قیمت ‎دارو امسال "حداکثر ۹ درصد افزایش داشته است."
 این لیست قیمت واقعی چند شرکت بزرگ است. برخی داروها بیش از ۱۰۰ درصد گران شده اند. 
وی می گوید: به حول و قوه الهی "در سال ۹٨ هم حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت" خواهیم داشت!
————
⭕️ می دانی با ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو چه ها وارد کرده اند؟ 
نخ پلی استر،‌ تردمیل، طعم دهنده غذایی و باتری قلمی،‌پنبه حلاجی نشده، حشره کش و ...
چی کار دارن م
آیا ترک اعتیاد با متادون مضر است؟
افراد بسیاری این روش درمانی را بدون در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی و سطح اعتیاد فرد تجویز می‌کنند. برخی نیز به شدت با این روش مخالف‌اند. پس تکلیف چیست؟ آیا این روش برای ترک تریاک و هروئین مناسب است یا خیر؟ مراکز مختلف ترک اعتیاد رایگان ، با دادن مشاوره‌های نادرست، فرد را دچار سردرگمی می‌کنند.
روش درمانی باید مطابق با وضعیت و حال بیمار تایین شود. روشی خطرناک است که فاکتورهای لازم در انتخاب آن بررسی نشده با
ویژگی ها :
مناسب در موارد افزایش نیاز به مکمل آهن (مانند دوران کودکی برای رشد و نمو مناسب ذهنی و شناختی کودک)
مناسب در کم خونی فقر آهن (بویژه ناشی از اختلال جذب آهن) و یا در موارد کاهش دریافت آهن از طریق تغذیه
فرمولاسیون سوکروزومیال دارو باعث فراهمی زیستی بالای دارو
جذب بسیار مناسب در بیماری های گوارشی، سلیاک و بیماری های التهاب روده
افزایش تحمل گوارشی دارو به دلیل پیشگیری از تماس آهن با مخاط دستگاه گوارش و کاهش عوارضی مانند درد معده و تهوع م
به گزارش بهداشت نیوز انجام پیاده روی منظم به همراه خواب کافی و رژیم غذایی سالم می تواند شما را مراجعه به دکتر بی نیاز گرداند!
۱۵-۳۰دقیقه پیاده روی روزانه به طور چشمگیری نه تنها فرم ظاهری بلکه سلامتی را بهبود می بخشد.
در این مقاله به ۱۰ مورد از فواید پیاده روی می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
مصرف آنتی بیوتیک و عوارض جانبی آن
پزشکان زیادی برای درمان بیماری های عفونی مصرف آنتی بیوتیک ها را توصیه می کنند.برخی از باکتری ها نسبت به آنتی بیوتیک ها هم مقاوم هستند که در نتیجه با مصرف 
دارو ناتوانی نسبت به دارو و در نتیجه مرگ و میر و هزینه ها افزایش می یابد.


ادامه مطلب
طرفو آش و لاش اورده بودن بیمارستان. یه جای سالم تو صورتش نبود. لبش جر خورده بود و روش خون خشک شده بود. قشنگ معلوم بود مُشت سنگین خورده. از دماغش خون اومده بود و روی سبیلاش دلمه بسته بود. تن و بدنش هم تعریفی نداشت. ولی خوب بود. حال روحیشو میگم خوب بود. دکتر دارو نوشت، گفت خوبم، دارو نمی‌خورم. دکتره گفت باید بخوری. پسره گفت ولی من مشکلی ندارم. 
دکتر که رفت، رفیقش بهش گفت لامصب یه آخی، یه آهی، یه چیزی. این لبخند چیه رو لَبای جِرواجِرت؟
برگشت گفت مگه
سلکوکسیب متعلق به گروه داروهایی است که به عنوان بازدارنده انتخابی کوکس 2 نامیده می شوند که نوعی داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. این داروها با کاهش یک ماده در بدن که منجر به التهاب (تورم) و درد می شود، کار می کنند.
سلکوکسیب برای درمان علائم استئوآرتریت، جمود مفصل و آرتریت روماتوئید در بزرگسالان استفاده می شود.
همچنین برای درمان کوتاه مدت (کمتر از 7 روز) درد ناشی از جراحی، رگ به رگ شدن پا و یا کشیدن دندان استفاده می شود.
سلکوکسیب فقط علا
این کلمه ی نوش دارو رو از صفحه ی مهدی پور عبادی دزدیدم 
اون اسم موزیکای جانکش و روح نواز و دیوونه کننده رو گذاشته نوش دارو 
 
یکی از دوست داشتنی تریییییییییییییییییییییییین و انرژی بخش تریییییییییییییییییییییین کارهایی که اینروزها انجامش می دهم
گوش دادن موزیک و هم خوانی و تایپ کردنشه 
بعضی اهنگا واقعا عالین 
آرامش بخشن 
انگار اصن شاعر و خوانندشون حرفای دل ادمو که یه عمری نمیتونسته بزنه برداشتن و ترانش کردن 
من ازین به بعد به اینا مثل اقا
کولیت روده یا به طور کلی بیماری های التهابی روده، معمولا باعث مرگ بیمار نمی شوند ولی هنگامی که التهاب آنقدر زیاد شود که تمام روده را درگیر کرده و بدن بیمار به دارو جواب نداد، نیاز به عمل جراحی می باشد. در این حالت اگر بیمار از جراحی صرف نظر کند در عرض چند روز ممکن است جان خود را از دست بدهد.
این بیماری اگرچه درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو قابل کنترل است و می توان جلوی عوارض آن را گرفت. از آنجایی که کولیت روده دائما خاموش و فعال می شود، بیمار ن
آیا واقعاً دارویی برای افزایش حافظه وجود دارد؟ آیا دارویی را می‌توان یافت که با خوردن آن بتوان در یک شب چند کتاب درسی را حفظ کرد و فردا صبح امتحان داد؟
 Methyl Phenidate با فرمول شیمیایی C14 H19 NO2 در سال 1954 معرفی شد. این دارو در ابتدا «نوآرتیس» نام داشت ولی از 1960 با رواج آن به «ریتالین» تغییر نام داد. کاربرد اصلی این دارو مربوط به درمان کودکان بیش فعال (ADHA) است. این کودکان دچار مشکل عدم تمرکز هستند و نمی‌توانند بیش از چند ثانیه به موضوع مشخصی فکر کنند.
خ
گردش مالی بازار دارو و لوازم بهداشتی، نشان می دهد که ویروس کرونا، برای ایجاد درامد بوده و وجود خارجی ندارد. همانند داعش که با فیلم گرفتن یا فتوشاپ، صحنه های وحشتناکی را می افریدند، تا مردم از ترس جان خود برای خرید اسلحه اقدام کنند، و بازار راکد اسلحه تا مدتی، به بزرگترین و سود آور ترین بازار جهانی تبدیل شد. امروز هم با انتشار ویروس های مختتف، و نشان دادن صحنه های فجیع از بیمارستانها، و مرگ و میر و دفن قربانیان، توانسته اند بازار دارو و لوازم
+ هر کاری کردم بخوابم نشد. این دو سه روز به قد کافی از قبل داروهاشون خوابیدم... 
 
+ شب عاشورا خدا حوصله اش نشد برام قرمه سبزی و زرشک پلو جور کنه به جاش شعله تبم رو داد بالا و پاشو رو گذاشت رو پدال ضربان قلبم و سیفون سلولا و پلاکتم رو کشید و از همه ور داشتم کن فیکون میشدم که بردنمICU بستنم به یه مشت دارو و آنتی بیوتیک و محرک و مدر و فلان و بهمان... از این ور بهم دارو میزنن از اون ور داروی مدر میدن که ورم نکنم... اخه ای افم 30 اینجوریاست فرتی ورم میکنم...  د
سلام
اینجا برای این که حفظ کردن شماره تلفن ها رو آسون تر کنن، میان چند رقم آخرشون رو یه جوری انتخاب میکنن که یه کلمه بتونن انتخاب کنن و حروف اون کلمه روی صفحه کیبورد گوشی که هر شماره یه سری حرف داره معادل اون شماره ها بشه
مثلا اینجا که روی یه دارو هایی کار میکنن و یکی از دارو ها MDMA هست، شماره اش رو اینجوری انتخاب کرده
Phone: 831-429-MDMA (6362)
اینجوری راحت تر میشه حفظ کردنش. باحاله بنظرم
آمی تریپتیلین و اضطراب :
طی مطالعات بالینی از اشخاص شخصی از ازمایش شوندگان می می‌گوید: " من بیش از یک سال است که این قرص‌ها را مصرف می‌کنم و برای من شگفتی می‌آفریند. من داروهای دیگری را برای اضطراب و افسردگی امتحان کرده‌ام اما هیچ یک از آن‌ها کار نکرده و بیشتر افسردگی من را بدتر کرده و برای نگرانی من کاری انجام نداده است، بنابراین برای مدتی از مصرف دارو خودداری کردم. دکتر من در ابتدا آمی تریپتیلین را برای بی‌خوابی تجویز کرد اما امیدوار بو
#قرآن_و_شفاء
درمان بیماری های روحـی و روانی ، قرآن است.⚠️چنانچه امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «دَواء دَوائکُم و نَظمُ ما بَینَکُم» ترجمه: شفای هرگونه بیماری های #علمی و #عملی انسان، قرآن مجید است.}
❓خداوند میفرماید: وَ نُنَّزِّلُ مِنَ القرآنِ ماهُوَشِفاءورحمة لِلمؤمنین.
خداوند سبحان فرمود: ماراه درمان رو به مؤمنین نشون میدیم➕نه تنها طبیب میفرستیم،➕نه تنها دارو میفرستیم،✅بلکه #شـــــفـــــــــــاء میفرستیمـــــ....
نفرمود: قرآن، دواست
کارتن پلاست به دلیل دارا بودن ویژگی هایی همچون : سبک بودن ، ضد آبی ، عایق دما ، چاپ پذیری ، شکل گیری راحت ، عمر و دوام زیاد در صنایعی مانند صنعت کشاورزی ، صنعت ساختمان ، دارو ، بسته بندی ، خودرو سازی ، شیلات ، تبلیغات و ... مورد استفاده قرار گیرد .
 
کاربرد کارتن پلاست در صنعت کشاورزی :
کارتن پلاست در صنعت کشاورزی در کارهایی مانند : محافظ نهال ، بستر کشت گیاه ، جعبه بسته بندی میوه و سبزیجات و ... مورد استفاده قرار میگیرد .
 
کاربرد کارتن پلاست در صنعت
برای درمان یا جلوگیری از تحریکات جزئی پوست مانند سوختگی، برش و بثورات پوشک استفاده می شود. بعضی از محصولات ممکن است به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده شوند. پماد زینک اکساید ممکن است برای مقاصد دیگر استفاده شود در صورتی که سوالی دارید، از ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا داروسازی خود بخواهید. این دارو فقط برای استعمال خارجی است. با دهان بر ندارید. دستورالعمل های مربوط به نسخه یا برچسب محصول را دنبال کنید. قبل و بعد از استفاده دست ها را بشویید. یک م
 
 در طب_اسلامی وقتی کسی بیمار است با شناسایی علت بیماری و رفع علت، همه علامت های بیماری از بین می روند.
اما در طب جدید علامت درمانی میکنند و علت باقی است.
بیش از ۱۸ هزار علامت بیماری را شناسایی و بیش از ۳۵ هزار روش تسکین برای آنها تدارک دیده اند….
مثال: طب اسلامی با شناسایی غلبه طبع و تجویز دارو و اصلاح غذا ، کلیه علامت ها و آثار با هم درمان میشوند
 برای مثال :کسی که غلبه بلغم دارد: آلزایمر . کم کاری تیرویید . پر خوابی . استرس . ریزش مو . تپش قلب ، ع
Alprazolam/آلپرازولام
با نام تجاری : 
Xanax/زاناکس
دومین دارو در لیست مرگ که تداخل اش با داروی دیگر یا بصورت تکی منجر به مرگ شده
خواب آور ، آرامش بخش ، ضد جنون
Anxiolytic Sedatives Hypnotics and Antipsychotics
موارد مصرف :درمان کوتاه مدت اختلالات اضطراب، درمان حملات ترس (panic attacks)
مکانیزم اثر :بروز اثرات ضد اضطرابی دارو ناشی از دپرسیون CNS در سطح لیمبیک، تالامیک و هیپو تالامیک می باشد.
فارماکوکینتیک/تاثیر بدن بر دارو :آلپرازولام پیرو تجویز خوراکی به خوبی از دستگاه گوارش جذب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها