نتایج جستجو برای عبارت :

فایل لایه باز تصویر میلاد امام زمان (عج)

به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است...
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خمینی)
.
انشا در مورد امام زمان کلاس هفتم انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشایی درباره ی ظهور امام زمان انشا احساسی در مورد امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی انشا در مورد امام زمان عج الله انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشاء درباره امام زمان (عج)
ادامه مطلب
تولد امام زمان در سال ۹۸ از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
تاریخ ولادت امام زمان در سال ۱۳۹۸ چه روزی است؟
امام مدت اند سال دارد ولادت امام مدت عج سر سال 255 هجری صلصل می باشد و به روی کردن به اینکه حال سر سال 1439 ه ق هستیم زندگی امام مدت عج 1184 سال می باشد. کلید واژه ولی مدت گوساله الله تعالی امان جواد 15 شعبان القاب ولی مدت مادر تنها زمان ( 255 برخی تنها زمان ( 256 و برخی دیگر 258 قمری را تنها زمان ( میلاد متعلق .
ادامه مطلب
زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زمان زم
راز اتصال به امام زمان چیست⁉️
( قسمت اول)
یکی از سوالات خیلی کلیدی و مهمی که در مورد امام عصر ارواحنا فدا باید برای همه ما مطرح بشود؛ عبارت است از اینکه راه اتصال به امام عصر ارواحنا فدا چه در زمان غیبت، و چه در زمان ظهور و حضورشان چیست؟
ادامه مطلب
سیدبن طاووس می گوید: امام زمان(عج) را در سرداب مقدس دیدم که در سجده ضجه می زدند و گریه می کردند، گوش سپردم و شنیدم که امام زمان(عج) برای سبکباری شیعه اشک می ریزند و ناله می کنند.
امام زمان(عج) به شیخ مفید فرمودند: ما فراموش تان نکرده ایم که اگر چنین بود با این همه دشمنی های موجود تا حالا سفره تان را جمع کرده بودند و چیزی به نام شیعه باقی نمی ماند. ... ای کاش این یاد دوطرفه باشد.
فرهنگ انتظار ناب شیعی این است که همه مدیریت زندگی و شخصیتی مان را طبق رضا

خدمت آیت الله حق شناس عرض میکردند دعا کنید امام زمان را ببینیم.
 
ایشان می فرمودند: شمر هم امام زمان خود (امام حسین علیه السلام) را دید اما بر سینه او نشست و سر از بدنش جدا کرد.
 
شما کاری کنید امام زمان به دیدن شما بیایند.
 
مهم حال فعلی افراد است که در جهت حق و شرع حرکت کنند و وظایف خود را انجام دهند، اگر نه دیدن و ملاقات با بزرگان و حتی معصومین دلیل بر صداقت و درستی فرد نیست.
 
#آیت_الله_حق_شناس#دیدار_امام#معرفت_امام 
 
نام پدر این بزرگوار امام حسن عسکری (ع) پیشوای یازدهم و نام مادر گرامیشان نرجس خاتون (س) می باشدکه ایشان بنا بر روایات یک شاهزاده رومی بودند و درخواب با امام حسن عسکری (ع) آشنا شده و مسلمان می شوند . امام زمان تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) می باشد
داستان کوتاه درباره نیمه شعبان انشا در مورد امام زمان برای کودکان انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشا احساسی در مورد امام زمان شعر در مورد نیمه شعبان انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشا در مورد امامت امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی
انشا در ادامه مطلب
ادامه مطلب
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_3
گفتیم که مقدمه انس،ارتباط و دوستی است. وتا انسان با کسی درارتباط نباشد نه میتواند او را بشناسدو نه میتواند با او انس بگیرد.
 ☎️     ارتباط با امام زمان (عج)نیز به همین ترتیب است.
❤️ انواع ارتباط با امام (عج) :
1- ارتباط ظاهری یا ملاقات با امام:این نوع ارتباط هم ممکن است به دو طریق اتفاق بیفد :
‍♂ الف): شخص امام را ببیند ولی نشناسد. این مورد طبق روایات، ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.
شیخ صدوق از یکی از نواب خاص آن ح
هر وقت اسم امام کاظم ع میاد ناخودآگاه یاد این صفت بارز ایشون
میوفتم...(کظم غیض)
هر وقت هر شرایطی عصبانی میشم یا یه نفر 
عصبانیم میکنه یاد امام موسی کاظم ع میوفتم...
میگم مگه امامت نیست؟؟
خب امام ینی چی؟؟ینی الگوی تو...ینی کسی که پیشوای توئه...
پس باید از ایشون الگو بگیری...خشمتو بخوری...عصبانیتتو فرو ببری...
امام موسی کاظم (ع) اینقد مظلوم بودن که بیشتر
 سالای زندگیشونو تو زندان بودن...
اگه الان امام رضا ع دارین...اگه امام رضا ع رو میشناسین....اگه از سفره
داستانی از دیدار امام زمان(عج) با فرد آهنگر
شخصی که مسلط به علوم غریبه بود، توانست در زمان خاصی، مکان حضور امام زمان(عج) را در بازار آهنگران شناسایی کند، و پس از آن به سرعت برای دیدار ایشان راهی محل شد و مشاهده کرد که حضرت در کنار دکانی نشسته است که صاحب آن بی‌توجه به ایشان مشغول نرم کردن آهن است، اما پس از مدتی مشاهده کرد که پیرمرد صاحب دکان به امام زمان(عج) گفت: «یابن رسول الله، اینجا مکان گرمی است اجازه دهید برای شما آب خنک بیاورم».
ادامه مط
{معرفی کتب مهدوی - شماره 30}
 
کتاب "کلمات قصار امام زمان"
 
این کتاب توسط محمد تقی اکبرنژاد به نگارش درآمده است. عناوین اصلی کتاب :
 
امام و آخرین نامه به همراه دستورات نهایی ایشان به علی بن محمّد سمری رحمه الله؛
امام و مدعیان دروغین نیابت؛
امام و علمای اسلام؛
اصحاب امام زمان علیه السلام در دوره غیبت از زبان امام حسن عسکری؛
فرمایشات امام زمان علیه السلام به شیخ مفیدرحمه الله؛
توقیعات فقهی؛
دعاهای امام زمان علیه السلام؛
روضه خوانی امام زمان؛
م
کاری که در زمان امام حسین انجام گرفت، نسخه کوچکش هم در زمان امام ما انجام گرفت؛ منتها آن‌جا به نتیجه شهادت رسید، این‌جا به نتیجه حکومت. این همان است؛ فرقی نمی‌کند. هدف امام حسین با هدف امام بزرگوار ما یکی بود. این مطلب، اساس معارف حسین است.
1374/3/19-رهبر انقلاب اسلامی
در دعای فرج ، بحث احضار امام زمان مطرح نیست ، در این دعا به محضر الهی عرض می کنیم خدایا تو برای ولیت باش (کن لولیک) در همین لحظه و در همه لحظات و ...در هیچ دعایی به محضر امام زمان اینطور بی ادبی نمی شود که به ایشان بگوییم بیا !
که بیا احضار است ، و احضار کسی که امامِ انسان است بی ادبی است ، و در بحث احضار  فقط کسانی که از لحاظ روحی از احضار شونده قوی ترند حق احضار  فرد مورد نظر را دارند ، 
و چون هیچ کس بالاتر از امام زمان نیست این بی ادبی است که حتی در
امام زمان(عج)-مناجاتحق دوباره کرمی کرد که بیدار شومبا نگاه تو گل فاطمه هشیار شوماز ازل گر دل من بر تو ارادت کردستمادرت خواست که من بر تو گرفتار شومهمۀترس من از باقی عمرم این استباز بر پیش نگاه تو گنهکار شومبه خدا حاجتم از سفرۀ زهرا این استدور از اهل سقیفه به علی یار شومحق آن چادر پر وصله و خاک آلودهمحرم اهل کسا با دل بیمار شومهمچو مقداد هماهنگ شوم با رهبرجان نثار تو چو میثم به سر دار شومظهــــــــور نـزدیــڪ اســت
عکس نوشته امام زمان
خون گریه کردن امام زمان عجل الله فرجه برای امام حسین علیه السلام 
 
امام زمان عجل الله فرجه در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: هر صبح و شام بر تو ندبه و زاری می‌کنم و بر تو به جای اشک، خون گریه می‌نمایم ... 
 
محمد بن حسن(ع) (متولد ۲۵۵ق)، مشهور به ،  و ، دوازدهمین و آخرین امام شیعیان امامی است که امامتش پس از شهادت امام عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری آغاز شد و تا پس از ظهور او در آخرالزمانادامه خواهد داشت. به باور شیعیان، او همان مهدی موعوداست، که پس از یک دوران طولانی غیبت، ظهور خواهد کرد.
 
بر اساس منابع شیعی، تولد امام زمان مخفی بود و جز چند تن ازیاران خاص امام حسن عسکری(ع)، کسی او را ندید از این رو پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، برخی از شیعیان د
امام زمان علیه السلام (از مجموعه ۱۴ معصوم)
پدیدآور: زهرا عبدی
ناشر: جمکران
تعداد صفحه: ۲۳
یکی از دغدغه‌های والدینی که دوست‌دارند فرزندانی با ایمان داشته‌ باشند، آشنا کردن کودکان با معصومین علیهم السلام است.
در این کتاب سعی شده است به مباحثی نظیر چگونگی ولادت امام زمان علیه السلام؛ معرفی مادر ایشان و ویژگی‌های شخصیتی آن بانو؛ دوران کودکی امام زمان علیه السلام در نزد پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری؛ چگونگی رسیدن به مقام امامت در زمان کودکی؛
امام هادی علیه السلام:هر زمان که پرچم(هدایت)شما از میانتان برداشته شد(امام در دسترس شما نبوده و  در دوران غیبت به سر بردید)از جلو پاهایتان توقع فرج داشته باشید(یعنی ظهور پیش پای شما و بسیار به شما نزدیک است)
((برگرفته از کتاب : غیبت نعمانی حدیث211))
⁉️فلسفه ی غیبت امام زمان (عج) چیست ؟! دلیل اصلی غیبت امام زمان (عج) سری است از اسرار الهی، طبق حدیث امام صادق (ع) که ما نمی توانیم آن را فعلا دریافت کنیم و ائمه هم آن را بر ما بیان نکرده اند، یک سری دلایل را ائمه گفتند ولی دلایل اصلی را گفتیم ذکر نکردند.
بعضی دلایل برای غیبت; 
ادامه مطلب
⁦✍️⁩یکی از دلایل عدم ظهور امام زمان(عج)!
یکی از دلایل تاخیر در ظهور امام زمان یخاف القتل (ترس از کشته شدن) است.
خدوند یازده امام معصوم را فرستاد و ما شیعیان نتوانستیم از جان آن ها دفاع کنیم و آن ها را شهید کردند.
خدا آخرین ذخیره ی خود را تا زمانی که قادر به دفاع از جان ایشان نباشیم نخواهد فرستاد.
 شیعیان و یا به طور کلی دوستداران آن حضرت باید چنان قدرتی داشته باشند که دشمنان هنگام ظهور حضرت نتوانند آن حضرت را به شهادت برسانند.
امام صادق (ع):فرمو
دوران زندگی امام زمان (عج)
دوران زندگی حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد :
۱) از تولد تا غیبت امام زمان (عج):
امام
زمان (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی امام حسن عسکری علیه
السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت
امام
حسن عسکری علیه السلام در این دوره
انجام دادند این بود که امام زمان (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا
در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف و دو دستگی نشوند.
۲) غیبت
امام مهدی(حجت بن الحسن): هر آنچه درباره امام زمان و علت غیبت آن حضرت باید بدانی.
امام مهدی (حجت بن الحسن) : حجت الاسلام هادی قطبی، نشر بهار دلها
 
معرفی:
خیلی سوالات درباره ی امام زمان در ذهنها موج می زند. اگر چرایی قبل و بعد از ظهور روحت را بی تاب کرده ؟اگر حوصله ی کتاب سنگین و سخت و طولانی نداری این کتاب کمک خوبی است.
بریده کتاب:
البته در زمان حضرت، به همان میزان که شیطان نیست، امتحانات هم سخت تر خواهد شد. مانند حاضر شدن در جلسه امتحان با کتاب است.
زنی گمنام در کوفه معرفت داشت که مسلم نایب امام زمانش است و مردانگی کرد و با اخلاص هر چه داشت در اختیارش گذاشت و نامش به خیر در تاریخ ماندگار شد و بزرگانی سرشناس در کوفه بودند که به خاطر دنیا طلبی مسلم را تنها گذاشتند و ننگ ابدی را خریدند و در تاریخ گم یا بدنام شدند.
مسلم نایب امام زمان (ع) بود ، مردم تنهایش گذاشتند و امام حسین ع را به قتلگاه بردند. مسلم زمان ما ولی فقیه است اگر مردم در آزمون ولایتمداری  ولی فقیه استوار  بمانند امام زمان عج تشریف
سلام
چند روزی که دارم فکر می کنم،چرا نمیشه یه نفر پیدا کرد تا بفهمه چی میگم،سو تفاهم پیش نیاد...خوب تا دو روز دارم زمزمه میکنم به قول یه عالمی ،ماها بی صاحب نیستیم...ما امام زمان عج رو داریم..
یا امام زمان عج من که بی صاحب نیستم لطفا کمک کنید ،درست تصمیم بگیرم.
جهت فرج صلوات بفرستید لطفا
نوشته شده 1398/09/22ساعت17:51
خوب واقعا خوب میشه ،مدام زمزمه کنم ،با امام زمان عج حرف بزنم....
با خداوند رفیق و مونس بشیم
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود:
1) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی (عج):
2) غیبت صغری امام زمان حضرت مهدی (عج):
3) دوره غیبت کبری امام زمان حضرت مهدی (عج):
4) دوره حکومت امام زمان حضرت مهدی (عج):

ادامه مطلب
 
رهبر معظم انقلاب :
امام زمان را فراموش نکنیم.مملکت ما، مملکت امام زمان است.انقلاب ما، انقلاب امام زمان است، زیراانقلاب اسلام است. یاد ولیّ الله اعظمرا در دل های خودتان داشته باشید. دعای《اللّهمَّ اِنّا نَرغَبُ اِلیکَ فی دَولهِکَریمَه》را با همه دل و با نیاز کاملبخوانید. هم روحتان در انتظار مهدیباشد، هم نیروی جسمی تان در این راهحرکت بکند. هر قدمی که در راه استواریاین انقلاب اسلامی برمیدارید، یک قدمبه ظهور مهدی’عج’ نزدیک تر می شوید.  
#صله_امام
در کتاب من لا یحضره الفقیه در باب صله امام آمده که: از امام صادق علیه السلام درباره فرموده خداى - عزّوجلّ - : مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً؛ چه کسى به خداوند وام نیکویى مى دهد، سؤال شد. آن حضرت فرمود: درباره صله امام نازل شده.

امام صادق (ع) فرمودند:
 هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگی
{هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج) - شماره 34}
 
قضاوت امام زمان
 
قضاوت امام زمان نسبت به سایر ائمه امتیاز خاصی دارد و آن اینست که او با علم و اطلاعش از حوادث حکم میدهد و منتظر شهادت شهود و دلایلی که ادعا را ثابت کنند،نخواهد بود.
این انگیزه ای قوی برای عدم ارتکاب گناهان میشود و به این وسیله مردم از هر انحرافی پرهیز می کنند؛امام صادق(ع) میفرمایند:«چه بسا فردی در کنار قائم می ایستد و سخن میگوید و امام دستور به زدن گردنش می دهد؛چون از جرم پنهانی ا
در کتاب مکیال المکارم فوائد زیادی برای دعا برای امام زمان بیان میکند،مثل:۱.سبب زیاد شدن نعمتها میشود.۲.دعا کردن زنده نگه داشتن نام ویاد ائمه علیهم السلام است.۳.نجات از فتنه های آخر الزمان میشود.۴.اداء کردن بخشی از حقوق امام زمان است.۵.حضرت در حق او دعا میکند.۶.شفاعت آن حضرت وپیامبر (ص)شامل حال دعا کننده میشود.
کلیاتی راجع صلح امام حسن علیه السلام 
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیه‌السلام)ازدیدگاه امام خامنه ای
مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
صلح امام حسن(ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود
کتاب صلح امام حسن (ع) 
صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه برای حفظ اسلام 
اثرات صلح امام حسن (ع) 
بررسی جهاد بزرگ امام حسن(ع) در قالب صلح با معاویه
کتاب «صلح امام حسن علیه‌السّلام» با ترجمه آیت‌الله خامنه‌ای
صلح امام حسن(ع) -قیام امام حسین(ع)
پنج دلیل توافق؛ امام حسن(ع) صلح
اگر در این دنیا خوب تفکر کنیم به این نتیجه می رسیم که همه دنیا به دور یک محور می چرخند و در نهایت به او می رسند ما انسان ها هم داعم در چرخش هستیم تا روزی به مقصد نهایی خود برسیم که آخرت است،که با راهنمایی پیامبران و امامان در مدار درست قرار بگیریم تا به بی راهه های جهنم نرویم.
واقعه کربلا این را به مانشان می دهد که اگر با ولی و امام خود در زمان خود نباشی به اوج ایمان به خدا نخواهی رسید و تا اعماق جهنم می روی که و در آنجا می فهمی که باید با امام زما
از حجت‌الاسلام مرتضی طهرانی نقل شده است :من اصرار داشتم رمز موفقیت امام خمینی (ره) را در زمان حیات دنیویشان را بیابم.پس از مطالعه به این نتیجه رسیدم که حضرت امام در کارهایشان، در افکارشان، در اعمالشان، در گفتارشان و در تصمیم گیری هایشان فقط و فقط یک چیز را هدف قرار می دادند و آن هم خدا بود.
استاد اخلاق آیت الله قرهی:
جوانان عزیز دارم به شما نسخه می دهم، می خواهید که از گناه بدتان بیاید؟ تا می توانید یاد امام زمان (عج) باشید، آرام آرام از گناه بدتان می آید و حالتان عوض می شود. معلوم است انسان از چیزی که بدش می آید اصلاً سمتش نمی رود. شب ها وقت خواب، با آقا صحبت کنید. بعد از هر نماز یک فاتحه برای مادر امام زمان(عج) بخوانید. نماز باید قبول شود و تا امضای آقا امام زمان (عج) نباشد، قبول نمی شود. در هر عملمان باید امضای آقا باشد. امام زمان (عج
زمان فرج زمان آشکار شدن آب:
شیخ مفید ره با سند از امام هادی ع از پدر و جد خویش از رسول خدا ص  : در شهر قم بندگان مومن خدا که انتظار محمد(  قائم آل محمدعج) را می کشند و برای قیامت و حساب خود ، توقع شفاعتش را دارند جمع می شوند و بر آنان غم و اندوه و حزنها و حوادث ناگوار ، حادث می شود.
راوی گوید از امام هادی ع پرسیدم چه زمانی انتظار فرج می کشند؟
فرمود: چون آب بر زمین آشکار شود.
منبع "اختصاص ص۱۰۱ ازفرهنگ جامع سخنان امام هادی ع ص ۹۱."
هر چند نمی توان برای ظه
سلام به افرادی که دارن این متن را میخوانند و به آن فکر می کنند:
بچه ها امام زمان ما خودش یک تنه یه جهان و بیش از یه جهان رو حریفه. فقط باید به این فکر کنیم که چرا امام زمان دنبال یار میگرده...ما تا سر خیابون می خوایم بریم ده نفر رو با خودمون میبریم، دیگه چه برسه به امام زمان که میخواد بیاد جنگ تا اونایی که دارن رو زمین فساد به پا می کنن از بین ببره.313نفر خیلی تعداد افراد کمی هست. به این فکر بکنیم که اگر امام زمان هر چه زود تر ظهور کنه چه مشکلاتی حل می
حالا کسی که روز اول ولادتش،
نور جبهه‌اش عرش خدا را نور باران کند،
الآن بعد از هزار و اندی سال [پس از تولدش]،
با این رنج‌هایی که او کشیده و
با آن مشکلاتی که او با آنها روبرو شده…
ما نمی‌فهمیم چیست مطلب!
هر معصیتی که از کسی سر بزند،
قلب او را آزرده می‌کند!
هر گرفتاری که برای شیعه‌ای پیدا بشود،
دل او را مکدر می‌کند!
این است که در طول این زمان،
مصائب امام زمان را غیر از خدا کسی نمی‌د‌اند!
فکر کنید شما،
شماها می‌روید کربلا و
چشمتان به آن قبر شش‌گ
دعاها و اذکار برای مشاهده امام زمان
دعاها، استغاثه ها و زیارت هایی برای ارتباط با امام زمان عج ذکر شده است که می‌توان برای نمونه به دعای ندبه، زیارت آل یاسین و دعای عهد اشاره کرد. اما دعاهایی نیز نقل شده است که در آنها تصریح شده برای مشاهده امام زمان چه اعمالی انجام شود و چه دعایی خوانده شود:
ادامه مطلب

اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود 
در روایات هم هست که هفته ای دومرتبه، #اعمال بر ولی امر امام زمان(عج) عرضه می شود. توجه داشته باشید کارهایتان طوری نباشد که وقتی عرضه شد بر #امام_زمان(عج)، خدای نخواسته آزرده شود. 
#امام_خمینی 
صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ١٢٨
اللهم عجل لولیک الفرج
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
 
 
امام معلم شریعت و مامور اموختن درست زندگی کردن است
امام طبیب نیست . امام شافی نیست . امام قاضی الحاجات نیست . امام در امور خداوند دخالت نمیکند
امام بنده مقرب خداوند است با مسئولیت و اختیارات محدود
از امام و دین سواستفاده نکنید تا در چنین اوقاتی ناتوان جلوه داده شوند!
"ای کسانیکه با زبان ایمان آوردید . با قلب ایمان بیاورید"
 
 
 
محمد بن الحسن العسکری معروف به حجت بن الحسن، بنابر اعتقاد شیعیان دوازده‌امامی دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. امام زمان فرزند حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه‌اش ابوالقاسم است. «امام زمان»، «صاحب الزمان»، «ولی عصر»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب مشهور اوست. 
ادامه مطلب
دعوت کردنِ مردم به امام زمان و شناساندنِ حضرت
هر کس به میزان علم و دانش خود، باید مردم را به سوی امام دعوت نماید و مردم را به ایشان نزدیک نماید و نشر معارف مهدویت از جمله این کارهاست. شخص دعوت کننده باید علاوه بر حکمت علمی، دارای حکمت عملی بوده و بصورت عملی مردم را با حضرت آشنا نماید زیرا تاثیر بیشتری دارد.
☀️ امام معصوم میفرماید: همانا عالِمی که به مردم معارف دینشان را یاد میدهد و ایشان را به امامشان دعوت میکند، از هفتاد هزار عابد، برتر است.
قالب وبلاگ امام زمان | قالب وبلاگ 
قالب-وبلاگ-امام-زمان
قالب وبلاگ امام زمان ، این قالب وبلاگ بسیار زیبا ، توسط سایت ماه اسکین ارائه گردید. ... قالب وبلاگ حضرت مهدی,قالب وبلاگ خانه کعبه,قالب وبلاگ کعبه,قالب وبلاگ ...

قالب وبلاگ حضرت مهدی | قالب وبلاگ 
روی تصویر زیر کلیک کن:

قالب-وبلاگ-حضرت-مهدی
قالب وبلاگ امام زمان (عج) توسط سایت ماه اسکین طراحی و سئو شده و در آن بیشتر از رنگ های فیروزه ای، آبی و سیاه و اسامی و القاب حضرت مهدی (عج) استفاده شده است.
ببنید امام معصوم درباره امام زمان عج چه میگوید :
امام صادق ع :  این گونه خطاب می کند:«ای آقای من، 
غیبت تو خواب از من ربوده، بسترم را برایم تنگ ساخته،روح و روانم را بی‌تاب کرده است.
منبع :کمال الدین / ج2 / باب 33
چند شب برا ظهورش نخوابیدیم؟!
چقدر گریه و ناله کردیم؟!
چقدر ندبه و عهد خوانده‌ایم؟!
چقدر انفاق و نذر کرده ایم؟!
⛔️در کل برا ظهورش چه کرده ایم
 
.#نشر_صدقه_جاریستhttp://eitaa.com/joinchat/2238513161C70e8a50686•┈••✾✾••┈•
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«ام هانی می گوید از خدمت امام باقر علیه‌السلام در مورد آیه ی شریفه ی «فلا اقسم بالخنس»: «سوگند به ناپدید شونده ها» [1] پرسیدم، فرمود:-«امام یخنس سنته ستین و مأتین، ثم یظهر کالشهاب یتوقد فی اللیلة الظلماء، فان ادرکت زمانه قرت عینک».- «او امامی است که در سال 260 (سال رحلت امام حسن عسگری) از دیده ها مخفی می شود و سپس چون ستاره ای فروزان ظاهر شود که در شب تاریک می درخشد. اگر زمان او را درک کنی دیدگانت روشن می شود». [2]
1- تکوی
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
 
«ام هانی می گوید از خدمت امام باقر علیه‌السلام در مورد آیه ی شریفه ی «فلا اقسم بالخنس»: «سوگند به ناپدید شونده ها» [1] پرسیدم، فرمود:-«امام یخنس سنته ستین و مأتین، ثم یظهر کالشهاب یتوقد فی اللیلة الظلماء، فان ادرکت زمانه قرت عینک».- «او امامی است که در سال 260 (سال رحلت امام حسن عسگری) از دیده ها مخفی می شود و سپس چون ستاره ای فروزان ظاهر شود که در شب تاریک می درخشد. اگر زمان او را درک کنی دیدگانت روشن می شود». [2]
 
1- ت
بسم الله
 
زندگى افتخارآمیز امام حسن مجتبى علیه ‏السلام را مى‏توان به دو بخش کلى تقسیم کرد:‏‏1. از کودکى تا امامتاین بخش، خود مى‏تواند داراى سه مرحله باشد:‏الف) امام در عهد رسول الله صلى‌‏الله ‏علیه‏ و ‏آله‏ و سلّم‏ب) امام در زمان خلفاء ثلاث‏ج) امام در عصر خلافت پدر ‏‏2. از شهادت پدر تا شهادت خودش‏این بخش نیز به دو مرحله قابل تفکیک است:‏الف) از بیعت مردم تا زمان صلحب) از هنگام صلح تا شهادت‏بررسى همه دوره‏هاى حیات آن امام همام، در این
قالب وبلاگ سه ستونه با موضوع امام زمان و مهدویت برای سرویس‌های وبلاگی بخصوص سرویس محبوب بلاگ بیان طراحی شده است. قالب وبلاگ امام زمان به صورت واکنشگرا و سازگار با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است. این قالب دارای یک اسلایدر اصلی پیشرفته چندلایه است که در اسلایدهای آن از عکس‌های مرتبط با موضوع مهدویت و انتظار ظهور استفاده شده است. 
ادامه مطلب
 
 
حضرت مهدی(عج) در چند سالگی به امامت منصوب شدند؟✅ 5 سالگی
غیبت صغری امام زمان(عج) چند سال طول کشید؟✅69سال
غیبت کبری امام زمان(عج)از چه سالی شروع شد؟✅از سال 329 قمری
اولین نشانه ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟✅طلوع خورشید از مغرب
نمایندگان امام زمان(عج)در غیبت کبری چه کسانی هستند؟✅مراجع شیعه که عالم به فقه، روایت و کتاب خدا هستند
هنگامی که حضرت مهدی (عج) به دنیا آمد بر بازوی راستشان چه نوشته بود؟✅"جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا "
کدام معصو
سلام
                 مدعی گوید با یک گل نمی آید بهار                                  من گلی دارم که دنیا را گلستان می کند
                                                                              
                  ولادت امام عصر (عج) مبارک
             بچه ها لطفا امشب هم دیگه رو دعا کنید. 
        
بعد از شهادت امام عسکری (ع) امام مهدی (عج) از طریق نشان دادن کرامت ها و شواهد
صدق (معجزه یا شبه معجزه) وجود و امامت خویش را برای شیعیان امام عسکری (ع)
نمایاندو حجت را بر آنان تمام کرد. سعد بن عبدالله اشعری قمی می گوید: «حسن بن نضر»
که در میان شعیان قم جایگاه ویژه ای داشت، بعد از رحلت امام عسکری (ع) در حیرت بود.
او و «ابو صدام» و عده ای دیگر تصمیم گرفتند که از امام بعدی جویا شوند. حسن بن نضر
نزد ابو صدام رفت وگفت: امسال می خواهم به حج بروم. ابو صدام از
اگر بدانید امام زمان ارواحنافداه چقدر مشتاق هستند که بین شما باشند! وقتی شما چه با توجه و چه بی توجه در خانه ات نشسته ای و به یاد امام زمان ارواحنافداه می افتی،امام زمان ارواحنافداه به یادت می افتد. 
یعنی آقا خواسته و یادت بوده، تو هم قلبت متوجه شده و یک دفعه به آن مغناطیس بزرگ کشیده شده که همه عالم را جذب کرده است. قلبت یک دفعه به یاد امام زمان ارواحنافداه می افتد. می گویی: آقاجان! می فرماید: جانم! (حالا تو نمی شنوی و گوش تو به خاطر گناه سنگین اس
براش  سوال شده بود...
این که چطور همه توی مشهد با امام رضا (ع) حرف می زنند و همه هم می فهمند که امام به حرفهاشون گوش می کنه...
کسی نمی گه الان امام رضا (ع) سرش شلوغه و وقت نداره به حرفهای من گوش کنه....
کسی نوبت نمی گیره با امام رضا (ع) حرف بزنه...
اصن چجوری امام رضا (ع) در یک لحظه با هزار نفر حرف میزنه؟!.....
شب میشه...
خواب می بینه توی مشهده و جلوی هر زائر یه امام رضا نشسته:)
دیگه سوالای ذهنش تموم میشه:)
{وظایف منتظران - شماره 40}
 
تجدید بیعت با امام زمان
 
این تجدید بیعت که از تکالیف مومنان است بهتر است بعد از هر نماز واجب یا دست کم یکبار در هر روز یا هر هفته انجام شود. به این معنا که فرد بیعت کننده عهد کند پیمان محکم ببندد که یاری خود را از امام زمان دریغ نکند و او را با جان و مال خود تا میتواند، یاری کند. پیامبر نیز در خطبه غدیر، به تمام امّت امر فرموده تا با ائمه اینگونه، بیعت شود.
در این نوع بیعت چند چیز شرط است:
۱-شخص بیعت کننده در قلب، تصمیمش م
 
✅اثبات وجود امام زمان 
⭕️بازداشت زنان! مراقبتهای امنیتی!
در کتب تاریخی شیعه و سنی آمده که معتمد عباسی، مأمورانش را به خانه امام عسکری فرستاد و تمامی زنان را دستگیر و بازداشت کرد تا مگر رَدّ پایی از تولد فرزند امام بیابد! طبق نوشته ی کُتُبی همچون «تاریخ طبری» (از کُتُب اهل سنت) از معتمد عباسی حتی بعد از شهادت امام عسکری، شخصا در جستجوی فرزند امام بود! مراقبت ها و نظارتهای سنگینِ امنیتی...! 
چه شده بود که آنها به تولد فرزند امام، باور پیدا ک
رابطه شهدا و امام زمان عجل الله فرجه الشریف این جمعه هم گذشت … مثل شهدا رفتن پاداش … مثل شهدا زندگی کردنه … ?⚊⚊⚊⚊⚊⚊⚊?️ ? شهید راه نابودی اسرائیل ? ?⚊⚊⚊⚊⚊⚊⚊?️
نوشته رابطه شهدا و امام زمان عجل الله فرجه الشریف اولین بار در شهید محمد مهدی لطفی نیاسر. پدیدار شد.
سلام
چند روزی که دارم فکر می کنم،چرا نمیشه یه نفر پیدا کرد تا بفهمه چی میگم،سو تفاهم پیش نیاد...خوب تا دو روز دارم زمزمه میکنم به قول یه عالمی ،ماها بی صاحب نیستیم...ما امام زمان عج رو داریم..
یا امام زمان عج من که بی صاحب نیستم لطفا کمک کنید ،درست تصمیم بگیرم.
جهت فرج صلوات بفرستید لطفا
 
 
 
فردا روز رژه میلیونی ارتش خداست...روز رزمایش زمینه سازان ظهورو فردا امام زمان نظاره گر آخرین یاران به جامانده اش است.
✅ همه با هم در راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن را در گلبهار
زمان: سه شنبه ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح مکان : مبدا مسجد امام خمینی (ره) مقصد مسجد جامع امام زین العابدین (ع)
وعده خدا نزدیک است
 
 
 
{شناخت شناسنامه ای امام زمان(عج) - شماره 40}
 
کلام آخر، ترازوی کافر شناسی
 
امام کاظم(ع) میفرمایند: کسیکه درباره چهار چیز شک کند، به تمام آنچه خدا نازل کرده کافر شده است؛ یکی از آنها شناختن امام در هر عصر و زمان است که شخص امام و صفاتی را که داراست بشناسد.
[بحار الانوار؛ جلد۶۹؛ صفحه۱۳۵]
از آنچه تا کنون در حوزه وُجوب شناخت امام زمان بیان شد، به این نتیجه میرسیم که مساله شناخت، اولین و مهمترین مرحله کار در عرصه مهدویت است. چرا که شناخت، مقدمه و موتو
دلیل احساس غم و ناراحتی ما در ماه محرم؟
ارتباط روحی بین مادر و فرزند رو شاید همه دیده باشید؛گاهی اوقات در مکان دیگری اتفاقی برای فرزند بیفتد مادر حس میکند و متوجه میشود و اصطلاحا میگوید دلم شور میزند!
این ارتباط بین ما و ائمه هم برقرار هست؛ به این روایات دقت کنید:
حضرت علی(ع):ما در شادمانی شما شاد، و در اندوه شما اندوهگین می شویم.
امام رضا(ع):هیچ یک از شیعیان ما، مریض نمی شود، مگر این که ما نیز در بیماری آنان بیمار می شویم و محزون نمی شوند، مگر ا
سال عجیبیهشهادت سید با ولادت امام زمان (عج) افتاده تو یه ایام...البته سید شهادتش به معنای واقعی براش یه نوع تولده...بهت حسودیم میشه که بعد از اون همه سختی اینقدر راحت خوابیدی...ولادت امام زمان (عج) رو تبریک میگم...و همینطور شهادت سید...
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 32}
 
چه مکان هایی به امام زمان منسوب است؟
 
پاسخ :
اماکن زیادی به امام زمان منسوب است که به برخی از آنها میپردازیم:
مرحوم محدث نوری میفرمایند از جمله اماکنی که منسوب به امام زمان است، وادی السلام در شهر نجف اشرف و مسجد سهله در شهر کوفه و مقام امام زمان در شهر حلّه و مسجد جمکران در قم و مسجد کوفه و سرداب مقدس در شهر سامرا هستند.
به احتمال قوی، یکی از علل این که این اماکن به حضرت منسوب است، این است که ایشان در این اماکن رفت
بسم الله الرحمن الرحیم
هرروز،روز عاشوراست،حسین زمانت را اگر نشناسی،در زمره سپاه یزیدیانی...
چیکارکنیم تا جزو یاران امام زمانمون باشیم؟ودر زمره سپاه دشمن نباشیم؟
در وهله اول ترک گناه وانجام واجبات،همینکه اینارو انجام دادیم امام زمان خودش دستمونو میگیره و مارو از تاریکی به سوی نور میبره.
درمجالس عزاداری اشکتون اومد،دعابرای ظهورامام زمان یادتون نره
اللهم عجل لولیک الفرج
بسم الله الرحمن الرحیم
هرروز،روز عاشوراست،حسین زمانت را اگر نشناسی،در زمره سپاه یزیدیانی...
چیکارکنیم تا جزو یاران امام زمانمون باشیم؟ودر زمره سپاه دشمن نباشیم؟
در وهله اول ترک گناه وانجام واجبات،همینکه اینارو انجام دادیم امام زمان خودش دستمونو میگیره و مارو از تاریکی به سوی نور میبره.
درمجالس عزاداری اشکتون اومد،دعابرای ظهورامام زمان یادتون نره
اللهم عجل لولیک الفرج
، امام علی النقی مشهور به امام هادی (ع) امام دهم شیعیان جهان است که در نیمه ذی حجه سال ۲۱۲ هجری قمری در شهر صریا (حومه مدینه) به دنیا آمد. پدرشان امام جواد (ع) و مادرشان سمانه نام دارد. [۱] حضرت هادی (ع) در ۸ سالگی، پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت شدند و پس از ۳۳ سال امامت، در سن ۴۱ سالگی در سامرا در زمان خلافت معتز به شهادت رسیدند. [۲] امامت امام هادی (ع) همزمان با خلافت ۶ خلیفه عباسی بود و با ۷ سال باقیمانده از خلافت معتصم برادر مأمون،
جدی می پرسم 
این اردوی مذهبی ها (که سختی ها و شیرینیهای اردویی را داره) چه ربطی به یاری رسوندن به امام زمان داره? خیلیها هم که اصلا اعتقادات اونجوری ندارن هم میرن 
عده ای هم واسه ماجراجوییش میرن
این وسط امام زمان?! 
جل الخالق 
یعنی الان دیگه 313 نفر رو فکر می کنید تو این جمعیت میشه پیدا کرد? 
وقتی فکر می کنم چننننندین ده یا صد نفر آیت الله و فقیه داشتیم? یعنی هیچکدومشون نشد بشن یار امام، اون وقت تو این جمعیت میخواد در بیاد? 
بیشتر به نظرم جو دادن ه
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان (عج)_4
2- ارتباط معنوی: بی شک ارتباط معنوی(انس) با امام زمان (عج) بدون شناخت و معرفت امام حاصل نمی شود.معرفت امام ،امان از ضلالت و گمراهی وموجب تقرب به خداوند متعال و ترقی و کمال نفس است و طبق روایات بدون معرفت امام و ولی امر هیچ طاعت و عبادتی مقبول نیست.
تاکیدبرشناخت امام در روایات :روایت در این معنی بسیار است،از جملهاز حضرت زین العابدین (ع)روایت شدهاست که فرمودند:
لوْ أَنَّ رَجُلاً عُمِّرَ مَا عُمِّرَ نُوحٌ عَلَیْهِ
شب میلاد امام زمان قرار بود تا ۹ شب سرکار باشم بعد به جشن امام زمان برم. دوستم که همکارمم هست گفت میشه منم همراتون بیام؟ گفتم بله چرا نمیشه ....
خلاصه بعداز مرخص شدن راهی مسجد شدیم تو راه باروون به شدت تندی میومد و با اینکه دوتایی زیر یه چتر به هم چسبیده بودیم ولی باز نصف تنمون که از چتر بیرون بود حسابی خیس شده بود.
ولی این موانع، (خستگی بعد از کار یا خیس شدن) از شوق رفتن به 
جشن امام زمانمون کم نمیشد. 
پایان مراسم قرار شد مسابقه ای برگزار بشه.
 طرف
نماهنگی برای سربازان امام زمان عجل الله فرجه الشریف ما عاشورائیان فدایی ولایتیم … ??اللهم عجل لولیک الفرج ??? ?➖➖➖➖➖➖?️ ? شهید راه نابودی اسرائیل ? ?➖➖➖➖➖➖?️
نوشته نماهنگی برای سربازان امام زمان عجل الله فرجه الشریف اولین بار در شهید محمد مهدی لطفی نیاسر. پدیدار شد.
تحقیق امام حسین (ع) فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 22حجم فایل: 292قیمت: 10000 تومانبخشی از متن:امام حسین(ع) در 3 شعبان سال چهارم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. پدرش علی مرتضی(ع) و مادرش فاطمه الزهرا(س) می باشد. امام حسین(ع) دارای خصوصیات اخلاقی ممتازی بودند از جمله سخاوت، شجاعت، تواضع، بردباری و ... امام حسین (ع) به مدت 7 سال از دوران کودکی خود را در زمان جد بزرگوار خود سپری کرد و در این مدت رسول خدا(ص) آنچه را از لوح محفوظ پذیرف
اجتماع بزرگ مردمی #عید_بیعت با امام زمان
امروز...  روز امامت امام زمان ما در پیش است؛ روزی که امام ما منتظر است تا بر اریکه قدرت تکیه بزند، یک به یک به پیشگاه او حاضر شویم و با او تجدید #بیعت کنیم تا جهان را به ساحل خیر و سعادت رهنمون سازد. اما... 
ادامه مطلب
به نام خدای مهدی عج


حجت الاسلام ماندگاری:امام حسین آمد آبروی بعضی ها را برد ؛ مسلمان هایی که تماشاچی بودندچون یا باید طرفدار حق باشند یا باطل ؛ حد وسط نداریمامروز هم انقلاب اسلامی آبروی خیلی ها را برد الحمد الله ؛ امام زمان عج هم ظهور کنند آبروی خیلی ها را میبرند ؛ چون میگویند قیام امام زمان عج مانند قیام امام حسین ع است.حواسمان باشد در تک تک موضوعات ما تماشاچی یا بی تفاوت نباشیم.کلیپ مربوطه:http://yon.ir/aberohttp://www.aparat.com/v/WC398http://roshangari.ir/video/38927http://www
از وظایف مردم و عاشقان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انتظار است. همانطور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: برترین اعمال امت من انتظار فرج است.
طبیعی است که وقتی معشوق از عاشق جدا باشد، عاشق انتظار اورا می کشد، حال که ما ادعای عشق به امام زمان ارواحنا فداه را هم داریم.
پس بیایید واقعا منتظر باشیم. 
 
 
** شهید حسین اسپنویخدایا، چشم انتظار ظهور هرچه سریع تر آقا امام زمان (عج) می باشم، آرزو دارم به جوانان ما روحیه شهادت طلبی، ایثار و گذشت، استقامت و پایداری در راه اسلام و قرآن در رکاب آقا امام زمان (عج) عطا فرمایی.** شهید ابراهیم استادیانبه امید خداوند متعال برای فتح کربلا خود را آماده می کنم، به یاری خدا و به رهبری امام زمان (عج) برای نابودی لشکر کفر صدامی و آزاد کردن مردم مستضعف عراق می رویم تا به آمریکا این جرثومه فساد قرن بفهمانیم، هیچ غل
امام خامنه ای مدظله العالی:
امام حسین(علیه‌السّلام)، جزو مدافعان ایده‌ی صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسه‌ها - به امام مجتبی‌(علیه‌الصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «فغمز الحسین فی وجه حجر». هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمی‌گرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیه‌السّل
      و خداوند را دستاویزی برای سوگندهایتان قرار ندهید 
 
امام سجاد از قبیله بنی حنیفه زنی داشت که یکی از دوستانش به او خبر داد که این زن دشمن امام علی (ع) است 
امام او را طلاق داد ان زن با آنکه مهریه اش را گرفته بود از روی دروغ ادعای مهریه کرد و به حاکم مدینه شکایت کرد و مطالبه ی چهار صد دینار مهریه اش را کرد . حاکم به امام عرض کرد یا سوگند بخورید یا مهریه اش را بپردازید .
امام سجاد سوگند نخورد . و به امام باقر امر کرد مهریه اش را بپردازید 
امام باق
1- جاذبه های بی نظیر امام راحل:
✅ ناکامی دشمنان در کم رنگ کردن یاد و نام امام در طول سالها✅ ماندگاری روز قدس بعد از چهل سال آن هم به وسیله توده های مردم✅ حضور اجتماعات عظیم مردمی در مراسم ارتحال بعد از ۳۰ سال
2- سرّ جاذبه امام راحل:
✅ حکیم و باتدبیر بودن امام✅ شجاع و مجاهد بودن امام ✅ پارسا و پرهیزکار بودن امام✅ ظلم ستیز و حامی مظلومان بودن ✅ عدالتخواهی و صادق بودن
هر کس با این خصوصیات باشد دلها به اوجذب میشود این وعده خداست
ادامه مطلب
یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون امام زمان به دنیا می آیند حضرت ولی عصر (ع) بنا بر بیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان 255  هجری قمری متولد شده اند.
جالب است بدانیم او پیش از آفتاب چشم به این جهان گشود، تا همیشه آفتاب را پشت سر قرار دهدشب این میلاد خجسته را «شب برات»  و «شب مبارک» و «شب رحمت» خوانند. شیخ صدوق درکمال الدین نقل می کند نرجس خاتون روزی مشاهده می کند که نوری وارد بدن او می شود و به امام حسن عسکری موضوع را گزارش م
 
استاد رائفی پور :
 
هیئتی که ذکر امام مهدی در آن نباشد، باطل است. اصلاً برای امام حسین اشک می ریزی که مردم امام زمانشان را تنها گذاشتند، یاد بگیری امام زمان خودت را تنها نذاری، یعنی در هیئت تو باید تربیت بشوی برای ظهور. برو با دلت کاری بکن که همانطور که برای امام حسین اشک میریزی، برای امام زمان هم اشک بریزی.
 
 
منبع : واحد مهدویت موسسه مصاف ایرانیان (در شبکه های اجتماعی Mahdiaran@)  ؛ موسسه مصاف masaf.ir
‌شهید محراب آیت الله دستغیب:
هرکس میخواهد بداند که اگر امام زمان عجل الله فرجه ظهور فرماید، نسبت به ایشان چه موضعی خواهدداشت، ببیند الان با نائب برحقش چگونه است.
 
اگر توانست مطیع ایشان باشد,اطاعت از امام زمان هم میتواند بکند.
#اطاعت
#ولایت_فقیه
تقویم شیعه
ماه شعبان المعظم
ماه شعبان ماه سرور شیعه به قدوم امامان معصوم علیهم السلام است. روزهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۵، ۱۸، ۱۹ این ماه روزهای مهمی از تاریخ اسلام است. ولادت امام حسین علیه السلام، امام زین العابدین علیه السلام، حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام، حضرت عباس علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام مهم‌ترین اخبار سراسر سرور در این ماه هستند. مرگ حفصه و مغیره بن شعبه نیز دو خبر مسرور کننده در این ماه‌اند. از سوی دیگر شهادت سع
 
کودکی امام حسن عسگری(ع)
حضرت امام حسن عسگری(ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری متولد شدند. پدر بزرگوار ایشان حضرت هادی(ع) امام دهم شیعیان است.
تذکره نویسان به علت اوضاع سیاسی اجتماعی و مشکلات امنیتی آن زمان در تاریخ دقیق تولد حضرتش اختلاف دارند و محل تولد امام را نیز هم در مدینه و هم در سامرا ذکر کرده اند.
 
نام، کنیه و القاب امام حسن عسگری(ع)
امام هادی(ع) نام «حسن» را به یاد مظلومیت برادر جد بزرگوارشان مظلوم صلح و حماسه ام
در وبلاگی مذهبی خطاب به ادمین، این‌طور نوشتم:
سلام به شما کاربر گرامی "امام زمانی"
در این مطلب از شکستن دل امام زمان(عج) صحبت کردید و مانتوهایِ جلو باز، شلوارهایِ پاره‌پوره و ساپورت.
بزرگوار این را هم ببینید که ریشۀ این مسائل چیست؟
ادامه مطلب
 
 
** شهید حسین اسپنویخدایا، چشم انتظار ظهور هرچه سریع تر آقا امام زمان (عج) می باشم، آرزو دارم به جوانان ما روحیه شهادت طلبی، ایثار و گذشت، استقامت و پایداری در راه اسلام و قرآن در رکاب آقا امام زمان (عج) عطا فرمایی.** شهید ابراهیم استادیانبه امید خداوند متعال برای فتح کربلا خود را آماده می کنم، به یاری خدا و به رهبری امام زمان (عج) برای نابودی لشکر کفر صدامی و آزاد کردن مردم مستضعف عراق می رویم تا به آمریکا این جرثومه فساد قرن بفهمانیم، هیچ غل
{هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج) - شماره 40}
 
علت خنده و گریه نوزادان!!!
 
از امام پرسیده بود: نوزادها، چرا بی دلیل گاهی میخندند و بی درد، گاهی گریه می کنند؟!
امام صادق علیه السلام به مفضل فرمود: نوزادی نیست مگر اینکه امام زمان خودش را می بیند و با او نجوا میکند. گریه های نوزاد برای غیبت امام است و خنده هایش برای آمدن امام به سمت او.
اما زمانی که نوزاد زبان باز می کند، درِ این رحمت بر او بسته میشود و بر دلش مهر فراموشی میخورد.
[بحارالانوار، ج ۲۵،
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از 100کشور مطرح بش
می گفت عاشق صاحب الزمان عج هستم. واقعا هم بود به معشوقش هم رسید. سید جلیل القدری است که بارها او را به نیابت از امام زمان عج در خواب دیده بودند. پس از مرگِ آن عاشق امام زمان عج در خواب دیدند زانو به زانو کنار آن سید جلیل القدر نشسته است و آن سید فرموده بود ایشان حالا حالا ها اینجا هستند. 
تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمیکشید!
ادامه مطلب

.
همسر شهید روح‌الله قربانی:
.
به محضر حضرت آقا، رهبر خوبان که رسیدیم بعد از درد و دلها به ایشان گفتم:
حضرت آقا، روح‌الله چند ماه قبل از شهادتش به من گفت:
_ صدای پای امام زمان میاد، می‌شنوی؟
باور کن که من صدای پای امام زمان رو میشنوم.
.
حضرت آقا لبخند زدند. لبخندی شیرین و عمیق که خیلی برایم جالب بود. سرشان را تکان دادند و فرمودند: خوش به سعادتش.
@shahid_roohollah_ghorbani
عید های شعبان یک ته مایه ی غربتی درونش نهفته است. یعنی هر چه هم سعی کنی شادباشی و بخندی باز از  ته دلت نمی‌توانی شاد باشی.
مثلا همین ولادت ارباب اصلا نمی‌توانم درک کنم که با اسم ارباب کف می‌زنند و دست می‌زنند... یا مثلا همین امشب شب ولادت جوان ارباب، که تمام تلاشت را می‌کنی که فکر نکنی به .....
ولی درد ناکترین ولادت‌ش نیمه‌اش است...اصلا مگر می‌شود...شب تولد پدر را بدون پدر جشن گرفت... مثلا میشود تصور کرد بابا زندان باشد بعد همه دور هم بگوییم و بخ
می‌خوام برم امام رضا! خیلی وقته نرفتم. دلم تنگ شده. تازه کلّی تشکّر هم بدهکارم. و کلّی چیز جدید باید بخوام. :-پررو
نمی‌دونم... یه روندی تو زندگی‌م دارم. هر چند ماه یه بار برم پیش امام رضا. و این روزهایی که می‌رم اون جا واقعن شارژم می‌کنن. نمی‌دونم چرا... نمی‌دونم چی داره... ولی می‌دونم یه چیز خوبی داره که حسابی دلم براش تنگ شده. :د
شاید به جز ضامن آهو، ضامن آدم‌های گم‌شده هم باشه. دستشون رو بگیره ببره برسونه به خونه‌شون. :د
 
چرا بعضی‌ها به مشهد
دوشنبه های انقلاب ۱۵
 با سخنرانی استاد هدایتخواه 
 مورخ ۹۸/۴/۳
 مسجد و حسینیه امام علی علیه السلام
 با موضوع : بیانیه گام دوم
 این هفته : 
  بیان کلیات بیانیه گام دوم و برنامه های جلسات بعد
 مقایسه امام خمینی رحمه الله علیه و امام خامنه ای 
 مدت زمان : ۳۲ دقیقه 
 #هیاتـ_جوانانـ_حسینے_یاسوجـ
@jhyasuj
آشنایی با معارف مهدویت 

☝️اولین وظیفه ی شیعه ی امام زمان (عج) و منتظر حضرت، شناخت امام است، آقا امامت را بشناس!؟ بدان که امامت چه کسی است! 
آقا من می شناسم، فرزند امام حسن عسکری (ع)ست،متولد 255 است ،غیبت صغری کرده،الان غیبت کبری ست،ان شاءالله می آید !! این شناخت که نشد شناخت!؟اگر قرار باشد شناخت این باشد؟! دشمنان ما بیشتر از من و تو امام را می شناسند..!!  ⚠️
⚠️در سازمان سیا آمریکا یکی از قطورترین پرونده ها٫ پرونده امام زمان (عج) است ،فقط عکس آقا
1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 
ادامه مطلب
نقاشی های کوچک به آقایی بزرگ: سخنانی کودکانه، شیرین و جذاب با امام زمان
 
نقاشی های کوچک به آقایی بزرگ : فاطمه وفایی
معرفی:
شاید برخی هایمان انقدر امام زمان را از خود دور ببینیم که تصورش هم برایمان سخت است که صریح و ساده با امام گفت و گو کنیم شاید چون گناهانمان را مانع می بینیم یا شاید چون از لطف امام بی خبریم، اما کوکانمان اینگونه نیستند با قلب صاف و صفای باطنی که دارند می توانند با امام ارتباط برقرار کنند.در این کتاب با زبان کودکانه چندین نام
با عشق تو هر جان به رضا یار رضا(ع)
از عشق تو هر جان برسد بار رضا(ع)
از عشق تو آن را که برون است به کاه
فاءیده  نبا شد  ،  رد ایثار  رضا(ع)
 
با عشق الهی شهدا دانسته و به رضایت در راه امام رضا(ع)جان داده اند و به بارگاه ایشان اجازه رفت و آمد دارند.
آنانکه در پی کاه این دنیا در پی ذلت و فشار بر مردم و بی فرهنگی،بی عدالتی
...هستند،هر جا که باشند از عشق امام رضا(ع)بیرون رفتن اگه برنگردن هی به جامعه خسارت می زنن و امام رضا(ع)اون ها رو از ایثار و شفاعت در دنیا
یه نگاهی بندازیم به حکومت معاویه و امام علی( ع)بزرگترین تفاوتی که این دو حکومت داشتن این بود که در زمان معاویه  به مردم فقیر و بیچاره که عموم جامعه رو تشکیل میدادن ظلم میشد و بیت المال بین مسئولین و آقایان ژن خوب تقسیم میشد و مردم عادی هر روز بدبخت تر و بیچاره تر میشدن ولی زمان حکومت امام علی (ع) برعکس این حالت اتفاق افتاد و آقایانی که نمیتونستن بیت المال رو حیف و میل کنن بعد از مدتی به جنگ امیرالمؤمنین رفتن. در حقیقت در هردو حالت مردم امیر المو
 

#محب‌امام‌زمان‌عج
خدا تو قرآن و ‌سوره بلد میگه ما انسان را در رنج و سختی خلق کردیم. این دنیا پر از سختی ها و مشکلات هست که بستگی به ما انسانها داره که چطور باهاشون مواجه بشیم.
⁉️یه سوال..؟اگر یه لیوان آب رو تو دستتون نگه دارین خسته میشین؟ نه. اگه ده دقیقه بگذره؟ آره یه خرده.اگه یک ساعت بشه چی؟ خُب دیگه خیلی خسته میشین.
✅مشکلات زندگی هم همینه، اگه ساده باهاشون برخورد کنی و درست، زود و بدون خستگی حل میشن. 
یکی از بهترین راه های دفع مشکلات
ویژگی منتظران: یاد امام است،
 
امامت را یاد کن! می خواهی دعا بخوانی، اول امامت!! چرا بعضی ها فکر می کنند که دعای فرج باید برای آخر مجالس باشد، دعای فرج برای همه ی مجالس است! هم دعای "ﻋَﻈُﻢَ اﻟْﺒَﻼء"هم دعای "اَﻟﻠّﻬُﻢَّ ُﻦْ ﻟِﻮَﻟَِ" هر دو را بخوانید .
 
صدقه می دهی یاد امام کن! خدایا این صدقه را به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) می دهم.اگر می خواهی صدقه ات قبول بشود یک کار دیگر هم بکن! صدقه را از طرف معصوم بده.
 
به قول آیت الله مجتبی ته
آنچه از مجموع بیانات و روایتی که در این زمینه وجود دارد، بدست می آید، این است که این عمل واجب نیست. اما هنگام شنیدن نام مبارک آن حضرت شایسته است که بنوعی احترام نمود. در روایت معروف دعبل خزاعى شاعر اهل بیت (علیهم السلام) آمده است که وقتى قصیده مشهور «مدارس آیات» را خدمت امام على بن موسى الرضا (علیه السلام) مى خواند، هنگامى که به این بیت رسید: خروج امام لامحالة خارج *** یقوم على اسم الله والبرکات امام (علیه السلام) دست بر سر نهاد و به عنوان احترام
امام زمان(عج) درکلام شهید ولی الله چراغچی مسجدی
 در محور شلمچه یک روز به ما خبر دادند که یکی از بچه ها امام زمان ( عج ) را دیده حالات خاصی به او دست داده و گریه کرده است. تا این خبر به گوش شهید چراغچی رسید و گفت: هرکسی هست بگیرید و به زندان بیاندازیدش. دروغ می گوید برای خودش دکان باز کرده. امام زمان وجود دارد در تمام جبهه هاهست ولی نه به این شکل. 
منبع: اطلاعات دریافتی از کنگره سرداران و 23000شهید استانهای خراسان
از علامه حسن‌زاده پرسیدند:آدرس امام زمان ارواحنافداه کجاست؟ کجا می‌شود حضرت را پیدا کرد؟ ایشان فرمودند: آدرس حضرت در قرآن کریم، آیه پنجاه و پنج سوره قمر است. که می‌فرماید فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر. هر کجا که صدق و درستی باشد. هر جا که دغل‌کاری و فریب کاری نباشد. هرجاکه یاد و ذکر پروردگار متعال باشد، حضرت آن‌جا تشریف دارند.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها