نتایج جستجو برای عبارت :

رأفت در آستان تو تفسیر میشود

بسم الله الرحمن الرحیم
داستان های عجیبی از میزان مهربانی و رأفت شما شنیده ام
از داستان تهمت هایی که به شما زدند و خیانت هاوجسارت هایی که کردند ولی شما مظلومانه تر از پدرمان علی ع  مواد غذایی به صورت شبانه و مخفیانه برایشان آن هم کسانی که بنی هاشم بودند( ودرد اینجاست)میفرستادید ... حالا بماند چرا!
از داستان نهایت غریبی تان ولی غریب نوازی بدون وصفتان
از داستان آن حرزی که مانع ورود گناهکار به حرمتان شود و رأفت شما نگذاشت
از داستان آن شاعری که فق
پاسخ به مسئله اسلام رحمانی و مسائلی نظیر آن با پاسخ دقیق به این پرسش روشن می شود: فرق رأفت و رحمت چیست؟ علامه طباطبایی دو احتمال مطرح می کند: یا مترادفند یا یکی در دفع شر و ‌دیگری در جلب خیر است. به نظر می رسد بیان کتاب لسان العرب با شواهد قرآنی سازگارتر است: و الرَّأْفَةُ أَرَقُّ من الرحمة و لا تَکاد تقع فی الکراهة، و الرحمةُ قد تقع فی الکراهة للمَصْلحة(لسان العرب، ج‏9، ص: 112). اسلام دین رحمت است اما مسیحیت دین رأفت است یعنی گاهی در اسلام  در م
مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و خدمت رسانی به زلزله زدگان در کنار دستگاه های امداد رسان دستور صادر کرد.قائم مقام تولیت آستان قدس نیز ماموریت یافت تا ضمن بررسی آخرین وضعیت مناطق و نیازهای اولیه زلزله زدگان، تامین و بسیج امکانات لازم متناسب با ظرفیت های آستان قدس در دستور کار قرار دهد.اوایل امسال هم به دنبال وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور، با دستور تولیت آستان قدس رضوی، خدمات گسترده ای توسط آستان قدس رضوی به مردم سیل زده ارائه شد.
الکترسیته:  الكترسیته انرژی نهفته ای در طبیعت و وجود آن در بعضی از مواد موجود درجهان میباشد این نیرو به صورت های مختلف میباشد و دارای 2 قطب میباشد اما به صورت كلی میتوان الكترسیته را به دوبخش تقسیم كرد الكترسیته ساكن++این حالت از الكترسیته عنصری كه آن را بو جود می آورد دارای قطب مثبت+میشود مانند وسیله پلاستیكی كه بر اثر مالش دارای قطب مثبت میشود یا بدن انسان كه بر اثر برخورد با این گونه اشیاء درای قطب مثبت الكترسیته ساكن میشود فقط زمین تامین
دستور آیت‌الله رئیسی برای بسیج امکانات آستان قدس در خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده♦️مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی شهرها و روستاها و خسارت به هموطنان، تولیت آستان قدس رضوی دستور دادند تمام امکانات آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات بیشتر در کنار نهادهای مسئول بسیج شوند.
بر اساس این گزارش؛ این جشنواره به منظور پاسداشت سردار بزرگ اسلام، شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این جشنواره، 4 نفر از خادمیاران رسانه‌ای آستان قدس رضوی در بخش‌های عکس، فیلم، نماهنگ، خبر صاحب مقام شدند که از سوی خانواده محترم شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند.
لازم به ذکر است، پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان با نگاهی نو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بخش‌های گوناگون برگزار شد.
مبع :آستا

رأفت و عنایت حضرت امام رضا علیه السلام
علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیه السّلام تمام غلامان خود را جمع مینمود و در سر یک سفره با هم غذا میخوردند، روى یک فراش، روى یک زمین، یک نوع از غذا.
آنها که مقام حضرت امام رضا علیه السّلام را نداشتند امّا چون غلام بودند مطیع بودند، امام راضى ندارد غذائى بخورد و به غلامش ندهد.
«معادشناسی» ج ۲ ص ۹۷
#ولایت
هر آستان مقدسی، از مسجد تا مدفن پیکر ائمه و بزرگان، نیاز به متولی دارد. متولی باید امورات داخلی آستان را راست و ریست کند تا هیچ دغدغه ای برای زایر باقی نماند. دل انسان حرم مقدس الهیست و این حرم امانتی است در اختیار انسان. ملائکه کارگزاران این حرم پاک هستند و بناست تا هیچ تکلف و بار یا بهتر بگویم وبالی از جهت امورات حرم بر دوش انسان نیوفتد تا او بتواند در یک دوره کارآموزی شیرین پرواز کردن را بیاموزد. 
ادامه مطلب
حقاً و انصافاً خدمت آستان مقدس امام هشتم علیه‌السّلام وقتى با شرایط و
شئون ویژه‌ى آن انجام بگیرد، از بزرگترین ارزشها و بزرگترین افتخارات است و
امروز چنین چیزى میسور است و وجود دارد، بنده هم افتخار مى‌کنم اگر چه به
نام و نه به عمل جزء شما هستم و مشرف به خدمت این آستان قدسم ... این سخن
دل را با شما در میان بگذارم که دل ما آن جایى است که شما همواره در آن‌جا
مشرفید و خوشا به حالتان و حقیقتاً شیرین‌ترینِ لحظات براى بنده، آن لحظاتى
است که به آس
«در آستان حسین(ع) آن کسی که سیر کند
یقین که عاقبتش را خدا به خیر کند»
 
نیاز خلق در این آستان برآورده ست
چه حاجت است که عرضه به نزد غیر کند؟
 
فقط نه مسجد و هیئت، که حقّ بندگی اش
نگاه لطف به اهل کنشت و دیر کند
 
شباب جنّت از آن رو بدان مُقام رسد
که طوع سیّدشان شبّر و شُبیر کند
 
بیا! که هر که در این راه می شود جانباز
فراز جنّت جاوید کار طیر کند
 
نترس از عاقبتش، چون سر و تن و جان را
در این معامله آن کس که باخت خیر کند.
 
 
"در آستان حسین(ع) آن کسی که سیر کند
یقین که عاقبتش را خدا به خیر کند"
 
نیاز خلق در این آستان برآورده ست
چه حاجت است که عرضه به نزد غیر کند؟
 
فقط نه مسجد و هیئت، که حقّ بندگی اش
نگاه لطف به اهل کنشت و دیر کند
 
شباب جنّت از آن رو بدان مُقام رسد
که طوع سیّدشان شبّر و شُبیر کند
 
بیا! که هر که در این راه می شود جانباز
فراز جنّت جاوید کار طیر کند
 
نترس از عاقبتش، چون سر و تن و جان را
در این معامله آن کس که باخت خیر کند.
 
 
دستور تولیت آستان قدس رضوی برای کمک به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

تولیت آستان قدس رضوی دستور کمک به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان را صادر کرد.
به گزارش آستان نیوز، به دنبال وقوع زلزله 5.9 ریشتری صبح امروز آذربایجان شرقی و بروز خسارت هایی در برخی از روستاها، حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات و خادمیاران آستان قدس رضوی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و خدمت رسانی به زلزله زدگان د
تاسی به رفتار شهدای انقلاب اسلامی باعث ارتقای سطح بینش کارکنان در فضای خدمتی آستان قدس رضوی خواهد بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: باید بسیجی¬وار متعهد شویم که زندگی ما حرکتی در مسیر تحقق ارزش-های بسیجی و انقلابی باشد تا در اجر و پاداش شهدای بزرگ این مسیر سهیم باشیم.
خاکسار قهرودی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه اخیر گفت: جامعه ایران برخوردار از رهبری حکیم و فرزانه و ملتی بصیر و آگاه است که با پیروی از فرمان ولایت فقیه کشت
در این فضا امکانات تخت خواب، پتو و ملحفه تمیز، حمام، سرویس بهداشتی و صبحانه تدارک دیده شده و تا ۱۰ صبح پذیرای زائران است.
مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی اضافه کرد: هر شب ۳ دستگاه مینی بوس در ورودی باب الرضا(ع) حرم مطهر از ساعت ۸ شب الی ۱ بامداد کار انتقال زائران به ترمینال مسافربری را بر عهده دارند.
رنجبر خاطرنشان کرد: همکاران ما در اداره انتظامات حریم مطهر در دفاتر هماهنگی و ورودی های صحن های حرم امام رضا(ع) مستقر هستند و این مهم را با
پیام تسلیت محمدی گلپایگانی به تولیت آستان قدس رضویحجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری درگذشت همشیره حجت الاسلام و المسلین حاج شیخ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت به این شرح است:حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ احمد مرویدرگذشت همشیره مکرّمه جنابعالی را از طرف خود و سایر همکاران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت واسعه و برای جنابعالی
پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درپی درگذشت خواهر تولیت آستان قدس رضویرئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درگذشت خواهر تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، متن پیام محمد مخبر به شرح زیر است:
«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ احمد مرویتولیت محترم آستان قدس رضوی
سلام و علیکم
ضایعه درگذشت بانوی مومنه، همشیره مکرمه‌تان موجب تاسف و تألم گردید.اینجانب ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و بستگان داغدار، از درگ
 کلاس های آموزش مهدویت  ( سه شنبه های مهدویت )
 
 
 
آستان مقدس امامزاده عمادالدین رباط کریم در روزهای سه شنبه هر هفته میزبان مخاطبین و علاقه مندان به مباحث آموزشی مهدویت و زمینه سازی ظهور است . از جمله برنامه های سه شنبه های مهدوی این آستان برگزاری دوره های آموزش مفاهیم انتظار و موعود می باشد .
در این جلسه حجت السلام و المسلمین حاج آقا چراغی به بیان مباحث مهدویت پرداختند .
شما میتوانید برای شرکت در این برنامه به دفتر افق ، در مرکز آستان امام

‍ ✅رأفت عمومى
♦️مرحوم عارف واصل شیخ حسنعلى نخودکى اصفهانى گوید: وقتى تصمیم گرفتم که در نجف اشرف براى همیشه اقامت کنم. در آن ایام در یکى از اطاق‏هاى صحن عتیق حضرت رضا علیه‏ السلام مشغول ریاضت بودم. 
در حال ذکر و مراقبه بودم، که (به مکاشفه) دیدم درهاى صحن مطهر عتیق بسته شد و ندا بر آمد که حضرت رضا علیه ‏السلام اراده دارند از زوّار خویش دیدن فرمایند. پس از آن، در محلى جنب ایوان عباسى محل ورود زائران (که الان قبر شیخ در آن جاست) تختى نهاد و اما
آیت‌الله رجبعلی رضازاده در این دیدار با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه، تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی جهت زیارت مضجع منورحضرت رضا(ع) به هیچ عنوان ضرورتی ندارد، ابراز کرد: زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با قرائت زیارتنامه حضرت رضا(ع) می‌توانند فیض زیارت حضوری این امام همام(ع) را در درگاه الهی کسب کنند تا ان‌شاءالله با توسل به حضرت رضا(ع) این خطر رفع شود.وی اضافه کرد: توجه به مسائل بهداشتی و پزشکی باید در اولویت مردم قرار گیرد و در صورت ابتلاء به ا
طراحی لوگوی نوشتاری هیأت عاشقان مهدی (عج)
 
توجه داشته باشید که انتشار لوگوها صرفاً جهت به نمایش گذاشتن نمونه آثار“استدیو طراحی آستان هنر” بوده و هرگونه استفاده شخصی و یا باز نشر شرعا حرام، و مورد رضایـت طـراح اثر نمی باشد.
برای سفارش طراحی میتوانید از روشهای زیر اقدام کنید:
تماس تلفنی و پیغام اینترنتی از طریق شماره تلفنهای: 09167921711 و 09166433420
مراجعه حضوری به دفتر آستان هنر به نشانی: خوزستان-دزفول-خ آفرینش شمالی - نقاطع دهقان - طبقه زیرین - دفت
طراحی لوگوی نوشتاری هیأت عاشقان مهدی (عج)
 
توجه داشته باشید که انتشار لوگوها صرفاً جخن به نمایش گذاشتن نمونه آثار“مرکز گرافیک آستان هنر” بوده و هرگونه استفاده شخصی و یا باز نشر شرعا حرام، و مورد رضایـت طـراح اثر نمی باشد.
برای سفارش طراحی میتوانید از روشهای زیر اقدام کنید:
تماس تلفنی و پیغام اینترنتی از طریق شماره تلفنهای: 09167921711 و 09166433420
مراجعه حضوری به دفتر آستان هنر به نشانی: خوزستان-دزفول-خ آفرینش شمالی - نقاطع دهقان - طبقه زیرین - دفتر
دانستنی؟
آیامیدانید؟ احتمال دارد درسال 6000میلادی علم به حدی پیشرفت كند كه خودرو ها دیگر استفاده نشوند و انسان توسط موج برروی زمین باسرعت بالا حركت كند!!!!!!!!!!
آیامیدانید؟ ترانزیستور قطعه ای الكترونیكی است كه توسط این قطعه انقلابی درجهان ایجادشد وباعث بوجود آمدن عصر اطلاعات وارتباطات شد.تمام وسایل الكترونیكی ارتباطی برای ایجاد ودریافت امواج ازاین قطعه استفاده میكنند.
آیامیدانید؟اگر از زمین فراتر وبسیار زیاد دور شویم  آسمان ها را به صورت
وی ضمن درخواست از تولیت آستان مقدس علوی برای افزایش دسترسی زائران به کتاب ارزشمند نهج البلاغه در حرم مطهر، تصریح کرد: کتاب ارزشمند نهج البلاغه گنجینه آموزه‌های اسلامی، فضایل اخلاقی و درس پاک‌ زیستن برای بشریت و بهترین وسیله برای افزایش معرفت زائران نسبت به مولای متقیان امام علی علیه‌السلام است.تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته عتبه مقدس علوی و مردم نجف از زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: خیل عظیم زائران ارب
زیاران روستایی در راه طالقان با زبان و فرهنگ شبیه طالقان.خوبی اش آب و هوایش است از یک طرف و نزدیکی اش به مرکز شهرستان و به تهران و مرز دو استان البرز و قزوین بودن.
روستایی با قدمت طولانی البته گاهی آش را شور کرده و دهیاری تابلویی بزند که به مبدا تاریخ خوش آمدید این قدر هم قدیمی نیست. مشکل آب دارد و مشکل وقف با آستان قدس رضوی که امید است در دادگاه حل شود و اگر نشد شاید با مذاکره. وقتی ایران اسلامی با آمریکای جنایتکار مذاکره کرد چه اشکال دارد زیار
 
مشاهده ی ویدیو های جشن مجازی ولادت امام حسن (ع) از طریق لینک های زیر :
 
مشاهده ی کلپ قرائت قرآن استاد کاظمی
مشاهده ی کلیپ سخنرانی حجت السلام چراغی ، تولیت محترم آستان امامزاده عماد الدین (ع)
مشاهده ی مولودی خوانی ایام ولادت
 
 
آستان مقدس امامزاده عماد الدین (ع) ، رباط کریم
همان ابتدا با تولیت سابق آستان قدس رضوی که مبتکر راه اندازی دفاتر استانی بودند، صحبت کردم و هدف از ایجاد نمایندگی‌های آستان قدس رضوی را جویا شدم؛ ایشان تأکید کردند که خیل عظیمی از مردم مشتاق خادمی حضرت رضا(ع) هستند و مراجعات در این زمینه بسیار زیاد است، اما ظرفیت اماکن متبرکه محدود بوده و امکان پذیرش همه متقاضیان وجود ندارد.تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها راه اندازی شد تا هم به احساسات پاک مردمی ب
به اطلاع خادمیاران محترم میرساند :
با تو جه به ابلاغیه نمایندگی آستان قدس رضوی در استان  وبا عنایت به ضرورت ساماندهی و پالایش نهایی خادمیاران استان مقتضی است جهت تعین و تکلیف وضعیت ثبت نام و فعال نمودن سامانه خادمیاری و همچنین مشخص نمودن عرصه و مصداق خدمتی خوددر بازده زمانی یک ماهه از تاریخ1398/8/20الی تاریخ 1398/9/20 اقدام لازم ر ا انجام دهید ودر صورت هر گونه مشکل و سوال و یا راهنمایی اموزش و همچنین در هنگام هر گونه ابلاغی از طرف خادمیاران ستادی 
با پیگیری حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکشنبه  در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
به گزارش آستان نیوز، پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی یکشنبه صبح مهمان بارگاه منور امام هشتم شیعیان خواهد بود و بر دوش زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) تشییع خواهد شد.
 جزییات مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام 
حرم مطهر رضوی آمادگی کامل برای اجرای م
خلوت گزیدگان
ماییم و اشک دیده و سودای عشق یاروز بارگاه بخشش جرمش امیدوار پوشیده نیست زیور مهر از لقای دوست روز الست لطف مزیدش شد آشکار
گر رهروی به ملک یقین در طریق عشق پاینده باش که کار جهان نیست پایدار باید که در طریق طلب جمله جان شوی تا جان به پای دلبر جانان کنی نثار
گر سقف آستان جهانی شود خراب ما را غم فراق نگار است و درد یار
مجلس به بزم عشرت مستانه می رود از فیض جام و ساقی گلفام و گلعذار
ساقی به تیر غمزه مزن بر دل سبو ساغر به لطف باده بگرد
آستان مقدس امامزاده عماد الدین ( علیم السلام ) ضمن تبریک فرارسیدن سال نو ، از همه ی مردم شهر رباط کریم درخواست می نمائیم که با رعایت نکات بهداشتی ، وقت بیشتری از تعطیلات سال نو را در خانه بگذرانید تا همه با هم کرونا را شکست دهیم .
 
 
در
روزهای پایانی ماه صفر و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) کاروان‌های
پیاده زائران آستان مقدس رضوی از مسیرهای مختلف در حال رسیدن به سمت مشهد
مقدس هستند تا در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در جوار بارگاه
مطهر ایشان به عزاداری و سوگواری بپردازند.
 
 
 
 
 
 چرا قبر حر بن ریاحی خارج از کربلاست؟
 
 
پیکرآن آزاد مرد را قبیله اش، بن ریاح، از میدان جنگ خارج کرد و در روستایی در 7 کیلومتری شمال غربی کربلا به خاک سپرد. همان جا که امروزه به سبب وجود قبر او به « روستای حرّ » معروف است. آستان مبارک آن شهید در 370 ق به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شد. در 914 ق شاه اسماعیل صفوی، که خود به زیارت این آستان مشرف شده بود، به تجدید بنای آن پرداخت. این بنا یک بنای ساده در میان صحرا است که به صورت یک چهار دیواری آجری و قلعه
از این استان تاکنون ۳۰ هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شده اند که این رقم اعزام در کل کشور کم نظیر است.وی با اشاره به صدور بیانیه «گام دوم» مقام معظم رهبری گفت: همه ما دوست داریم با زیارت امام رضا(ع) زندگی رضوی و قلبی سرشار از معرفت رضوی داشته باشیم؛ مصداق این مهم کمک های مردم شهیدپرور اصفهان به مردم سیل زده و گستراندن سفره افطار برای نیازمندان است.گنابادی نژاد با اشاره به تعداد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم استان اصفهان اظهار کرد: زنده نگه دا
نوحه سرایی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
توسط مهدی زارعی / معاون فرهنگی اوقاف شهرستان رباط کریم
 
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ، آستان امامزاده عمادالدین (ع) ، به منظور بهره مندی زائران و مردم شهرستان رباط کریم از محتوای دینی و استفاده از نوحه سرایی ، اقدام به برگزاری مراسم روضه به صورت تهیه ی کلیپ روضه خوانی کرد. در اینن کلیپ شما مداحی خادم اهل بیت : جناب آقای معدی زارعی را میبینید
 
مشاهده ی فایل مداحی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
 
 
 
آستان مقدس
ارنی انظر الیک...
پی نوشت:
یادمه بهش گفتم می خوام بهت هدیه بدم اما دستم بهت نمیرسه
گفت به جای من بده به کسایی که منو دوست دارن
فلیصل شیعتنا 
الان یادم افتاد وقتی به خیالم خواستم چنین کاری بکنم باز هم با دعوت نامه او اجازه پیدا کردم و از طرف آستان او راهی شدم
چرا همیشه یک قدم جلوتری...
حال من همه‌ی این‌ها را تکّه‌تکّه می‌خواهم، همه این‌ها را پاره‌پاره می‌خواهم. هر که بر سر جان خویش، به پای تخت خویش، به پایتخت خویش می‌خواهم. حال همه را به پایتخت خویش می‌خوانم.

همه را بر سر جان خویش می‌خوانم، بر سر جای خویش. هر که به دین خویش، به سرزمین خویش می‌خوانم. آنک برادران توأمان. 
زنان به آستان خویش می‌خوانم و مردان به آستان خویش، و هر دو از خویش رها می‌خوانم.
حلمی | هنر و معنویت
بسم الله الرحمن الرحیم
با توسل بر آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سعی بر آن داریم تا حتی قدمی کوچک در راستای تبلیغ معارف ناب اسلامی برداشته باشیم. ان شاء الله مورد خشنودی و رضایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 
طلبه حقیر، سید علی محمدی موسوی
بسم الله الرحمن الرحیم
با توسل بر آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سعی بر آن داریم تا حتی قدمی کوچک در راستای تبلیغ معارف ناب اسلامی برداشته باشیم. ان شاء الله مورد خشنودی و رضایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 
طلبه حقیر، سید علی محمدی موسوی
در آستان امامزاده سلیم دراز به دراز افتادم تا ان شاءالله نیم ساعت دیگه اذان بگن افطار کنم 
حال چشمام خوبه الحمدلله 
بالای کوه تهوع گرفته بودم! بس که عرق کردم صورتمو شستم و دو دقیقه نشستم خوب شدم 
اما الان دیگه بی حالم دوست دارم بخوابم 
دیشب تا ۶ صبح بیدار بودم و شش خوابیدم تا یک ظهر
در ستایش حضرت موسی بن جعفر(ع)ای مرد خدا،شمیم باران داریدر ملک وجود خود گلستان داریکوچه شود از یمن عبورت خوشبوهمراه خودت فصل بهاران داریدو و بر تو پرنده ها می چرخندمانند همیشه ای سخی نان داریپیداست تو را به چهره نور ملکوتدر سینه خود کتاب قرآن داریگویند به تو حضرت موسی الکاظمچون خشم فرو خوری و پنهان داریدارند به تو توسل اصحاب خردو اندر حرمت همیشه مهمان داریخرگاه تو باشد ای شهنشه،دلهافرزند و نوه به خاک ایران داریبا ظلم و ستم ستیز کردی همه عمر
به گزارش عصرحباد؛ طبق سنوات گذشته، همزمان با فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش، کاروان پیاده روی حرم تا حرم برای جاماندگان کربلا با حضور هیئات مذهبی و آحاد مردم مومن شهر حبیب آباد، از مسیر آستان مقدس امامزاده عبدالمومن علیه السلام حبیب آباد تا آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسن علیه السلام کیجعلی با شعار "حب الحسین یجمعنا" حرکت کرد.
این مراسم به همت هیئت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام شهر ح
ساخت فیلم‌حضرت معصومه(س) به جریان‌افتاد
به نقل از روابط عمومی پروژه، خبر تولید پروژه سینمایی حضرت معصومه (س)، بعد از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) و طی یک نشست خبری با حضور مجتبی امینی تهیه کننده و جواد افشار نویسنده و کارگردان، اصحاب رسانه و مسئولان تولیت آستان حضرت معصومه (س) تولیت در روز سه شنبه ۱۰ دی ماه در شهر قم همزمان با ولادت حضرت زینب (س) رسانه ای شد.این فیلم قرار است بخش مهمی از زندگی حضرت م
رویش‌های قرآنی انقلاب، دیروز
(سه شنبه) در قم تجلیل شدند.
 
 
نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
مدیران‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان قم، رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و جمعی دیگر از مسؤولان استانی از جمله مسولین محترم:
کانون مساجد
حوزه علمیه
چرا در هنگام بردن نام اما عصر (عج) در دعاها دست بر سر میگذاریم و برای دیگر ائمه این عمل صورت نمی گیرد؟
 در حضور امام رضا«ع» کلمه قائم ذکر شد، آن حضرت برخاست , دست بر سر نهاد و فرمود : «اللهم عجّل فرجه»بحار الانوار( ج ۵۱، ص ۳۰)امام صادق«ع» فرمود : «سزاوار است هنگام ذکرصفت« قائم»  به پاخیزند و از خداوند تعجیل در فرجش را بخواهند» (الزام الناصب، ج ۱، ص ۲۷۱.) علت بلند شدن را از امام صادق (ع) پرسیدند ؛ ایشان فرمود: زیرا غیبت ایشان طولانی است و چون رأفت
 
باسمه تعالینیایشزیارت عاشوراغزل۲
گفت باقر این زیارت را برای مسلمینلعن کرده ظالمین و غاصبین و ناکثین
بر شمارد ظلم ها را بر ولایت این دعاخوانده گردد روز عاشورا و ایام حزین
شیعیان بر صحت آن می کنند اصرار هامی شود تاکید بر راه حسین و نفی کین
اجر و پاداش قرائت بس مهم است و عظیمتوصیه گردد زیارت بر عموم و مومنین
آل مروان و زیاد و خانمان ظلم و جورمی شوند لعنت بر آنها، تا قیامت در زمین
مهدی موعود آید، منتقم باشد امامنیست رأفت از برای مارقین و قاتلی
قسمت نشد بریم مشهد زیارت، ولی امروز و در چهلمین روز اومدیم قم پابوسی آستان مقدس حضرت معصومه.
این دو روز اول کار آنقدر داستان داشت که میشه ازش یه وبلاگ ساخت و اسمش رو گذاشت روزنوشت های یک مهندس.
خیلی خسته ام. دلم میخاد بخوابم، یک خواب عمیق...
قسمت نشد بریم مشهد زیارت، ولی امروز و در چهلمین روز اومدیم قم پابوسی آستان مقدس حضرت معصومه.
این دو روز اول کار آنقدر داستان داشت که میشه ازش یه وبلاگ ساخت و اسمش رو گذاشت روزنوشت های یک مهندس.
خیلی خسته ام. دلم میخاد بخوابم، یک خواب عمیق...

استاد فاطمی نیا :
مرحوم علامه طباطبایی جمله ای در مورد حضرت رضا علیه السلام فرمودند که حقیقتا نیاز به یک کتاب شرح دارد!
فرمودند: همه ی امامان ما رئوف هستند، اما رأفت امام رضا علیه السلام حسی است!
همین که وارد حرم مطهر میشوی ، میفهمی که حضرت رئوف است!
هرکس حرم امام رضا علیه السلام مشرف میشود، یقین بداند توی کاسه اش چیزی میریزند.
اما وقتی رفتی حرم و عرض حاجت وتوسل کردی ، منتظر آن چیزی باش که آنها برایت میریزند ، شاید همان حاجت خودت نباشد ؛ به هر
یک.
لا جبر و لا تفویض بل امر بین الأمرین
دو.
ما اصولاً اختیار گریزیم چون اختیار ما محل تلاقی بحر شر است و خیر، مرج البحرین یلتقیان.
ما به دنبال جبریم تا خود را از این اثنینیت نجات دهیم!
جنبه ضرورت ما، جنبه الهی ماست و جنبه تفویضی ما، جنبه حیرت و امکان و لا مرجح بودن!
سه.
استخاره می‌گیریم تا از این اختیار سر باز زنیم و بر آستان الهی سر بساییم و به حکم او تن دهیم و گاه حکم عقل را قبول نمی‌کنیم و دنبال استخاره‌ایم!
چهار.
ما را به جبر هم که شده سر به ر
قبولی سرکار خانم نیکتا عابد فرزند حسین درمقطع کارشناسی ارشد رشته  مهندسی سیستم های انرژی تکنولوژی  (دانشگاه الزهرا تهران) را خدمت ایشان و خانواده محترمشان وجامعه علمی شهر خالداباد و متولیان عزیز آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس تبریک عرض می نمائیم.
دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود               تعبیر رفت و کار به دولت حواله بود
چهل سال رنج و غصه کشیدیم و عاقبت                  تدبیر ما به دست شراب دو ساله بود
آن نافه مراد که میخواستم ز بخت                          در چین زلف آن بت مشکین کلاله بود
از دست بریده بود خمار غمم سحر                         دولت مساعد آمد و می در پیاله بود
بر آستان میکده خون میخورم مدام                         روزی ما ز خوان قدر این نواله بود
هر کاو نکاشت مهروز خوبی گلی نچید
⚫️ انالله و انا الیه راجعون ⚫️ بدینوسیله درگذشت شادروان #بیژن_علویان خادم با اخلاص آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس ، را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم . مرحوم علویان مدتی درگیر بیماری قلبی بود و در نهایت در بیمارستان خاتم الانبیا نطنز ، جان به جان آفرین تسلیم نمود . روحش شاد و یادش گرامی
با آستان: هادی خانیکی، پژوهشگر و لله علوم ارتباطات حجت‌الاسلام محمدرضا زائری،استاد حوزه و دانشگاه و فعال فضای مجازی سیدبشیر حسینی، لله دانشگاه و رییس مجتمع سواد رسانه‌ای زمان: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت، شایسته کردن ۱۰ صبح جا: خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان هویزه، وزارت ارتباطات و فناوری معلومات - ورودی شماره یک – خانه مرکز روابط اشتراکی وزارت ارتباطات، سالن الغدیر
 
 
مرکز افق آستان مقدس امامزاده عماد الدین ( ع) ، در مبارزه ی همگانی در برابر بیماری کرونا ، با همکاری خادمین افتخاری و ثابت ، شروع به تولید و پخش ماسک های بهداشتی در مناطق کم برخوردار شهرستان رباط کریم نمودند .
همچنین یک گروه از خادمین افتخاریآستان , تعدادی ازعابربانکهای سطح شهر رباط کریم را در روز ششم فروردین ماه ضدعفونی نمودند.
در این راستا همچنین پک های بهداشتی به خانواده های مختلفی اهدا گردید .
 
تاریخ : 6 فروردین 1398
 
 
خونه بی تو خونه نیست. قهر کن؛ دل دارم که دلبریها و جفات رو بخرم و ببرم.
اصلا چه اهمیت داره حق با کی هست وقتی اهل یه خونه ایم و بلدیم همدیگه رو تاب بیاریم. من که خدا نیستم حق فقط با من باشه. حقی اگر هست با همه ی ماست. یکی کمتر یکی بیشتر. حق کوچک من تحقه ی درویشی آستان شما. من و خونه شما رو مشتاقیم. مقصود شمایی اقا. کعبه و بتخانه بهانه ست. بیا باز هم چای بخوریم...کلیدت باید باز هم در قفل بچرخه که خونه بعد از بارون گرم بشه. همه ی اجزای خونه دلتنگت هستن؛ ر
این غزل در پائیز 86 و فی البداهه در جلسه ی جشن امام رئوف سروده شده است :
هست میلاد گرانقدر رضا ، شاه هدی 
بلبلان رقص کنان چهچهه زن پر ز نوا
خرّم از یمن وجودش همه ی دشت و دمن
گوئیا فصل بهار است به هنگام شتا
آنکه ثامن به حجج هست و شه کشور دل
راضی حکم خداوند و مسمّی به رضا 
آستان حرمش مأمن هر فرد غریب
ضامن آهو و سلطان غریب الغربا
مشهدش کعبه ی آمال همه تا به ابد
خاکبوس حرمش ماه به هنگام مساء
اختر و ماه و خور و جمله تمام افلاک
در طرب زآمدنش جمله به صد شور
درمحضرمولارضا یادحسین وکربلا/دل رابردتاعرش حق باگریه های باصدا/اینجاحریم کبریا یا آستان اهل بیت/یک خط سرخی میرود تا آسمان نینوا/اشکی زماتم میچکد از زمزم چشم همه/شورمحرم برده است شیعه به درگاه خدا/لطف رضا شامل شود برزائرین حضرتش/یادی زعاشورائیان درگنبد مولارضا/همراه خیل کاروان کن گریه ای برقتلگاه/آنجاحسین وزینبش روی زمین ازهم جدا/سخت است یامولارضا داغ اسیری وفراق/غوغای محشر میکند شیعه دراین حزن وعزا/مرهم برای زائرین وقت عنایت میشود/تصوی
✳️ چگونه می‌توانم ناامید باشم؟
 إلهی کَیفَ آیِسُ مِنْ حُسنِ نَظَرِکَ لی بَعدَ مَماتی، وَ أنتَ لَمْ تُوَلّنی إلا الجَمیلَ فی حَیاتی.
خدای من! چگونه از حسن توجه تو به خودم پس از مرگ مأیوس باشم، حال آنکه در زندگی‌ام جز زیبایی در حقم روا نداشتی.
#علی_بن_ابی‌طالب «ع»
#مناجات_شعبانیه
#مفاتیح_الجنان
#حمیدرضا_شیخی
انتشارات آستان قدس رضوی
صفحه ۲۰۹.
به چشم نیمه بازت، تار دیدی در کفِ مطرب
ولیکن دشمن است ای دوست، در دستش تفنگ است این
 
*طراحان: محمد صابر شیخ رضائی و سید شعیب حسینی مقدم
خوشنویسی کتیبه ها: استاد ناصر طاووسی
* خلق شده در کارگاه طراحی گرافیک محیطی آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) / به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۱
تا حالا هممون که نه ولی اکثرمون رفیتم مشهد. رفتیم زیارت. چند نفرمون رفتیم مسجد گوهر شاد و توی مجموعه آستان قدس رضوی و دیدیم
ریزتر بشیم چند نفرمون کتیبه های قرآنی که روی کاشی های این مسجد هست و دیدیم. آیه هاشو خوندیم، معنی کردیم؟
این مسجد به دستور همسر شاهرخ تیموری در قرن نهم هجری توسط قوام الدین شیرازی ساخته شده. خط کوفی کاشی های این بنای اسلامی از بهترین نمونه های دنیاست.
امامزاده
عبدالله یکی از امامزادگان شاخص ایران است که در شهر آمل، روستای اسکوه
محله قرار دارد. در بازسازی آستان مبارک امامزاده عبدالله، امکانات رفاهی
مناسبی برای زائران از جمله زائرسراها در محوطه‌ی آن ساخته شده است.
ادامه مطلب
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان مالیاتی در راستای اجرای بودجه سال ۹۹ اعلام کرد: آن بخش از فعالیت اقتصادی استان قدس رضوی و بنگاه ها و ستاد اجرایی فرمان امام و نیروهای مسلح که مشمول مالیات است در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.
سه شنبه ، ۱۹ فروردین ۹۹@IrNews_24
[عکس 724×889]
مشاهده مطلب در کانال
 
 
هر آن کو خاطر مجموع و یار نازنین دارد
سعادت همدم او گشت و دولت همنشین دارد
عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است
کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد
دهان تنگ شیرینش مگر ملک سلیمان است
که نقش خاتم لعلش جهان زیر نگین دارد
لب لعل و خط مشکین چو آنش هست و اینش هست
بنازم دلبر خود را که حسنش آن و این دارد
سال ۹۶ موقع انتخابات، کارآموزی ترم آخرمان بود. برعکس انتخابات مجلس ۹۴ که در فضای ایزولهٔ دانشگاه بودم و فقط چند دیدار دانشجویی داشتیم با بعضی از کاندیداهای مجلس، آن سال صبح‌به‌صبح با آدم‌های واقعی رو‌به‌رو می‌شدم. آدم‌های واقعی جامعهٔ واقعی. از بین همهٔ بحث‌های آن روزها، همهٔ تکه‌ها، عصبانی شدن‌ها، بی‌تفاوت بودن‌ها و حتی بگویم ادا اطوارها، یه جمله توی ذهنم ماند. یکی از کارمندان آزمایشگاه بیمارستان یک بار گفت: «هم من، هم خانومم تو
بسم الله الرحمن الرحیم
الشیطان فی القرآن 
بالاعتماد على تفسیر المیزان للسید العلامة محمد حسین الطباطیائی قدس سره 
الدروس علیها كلمة سر ، یتم تسلیمها عند التسجیل فی المادة الدراسیة 

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
أسئلة البحث 

2
مقدّمة فی أهمیة معرفة الشیطان و 
المنهج الصحیح فی معرفة الشیطان فی القرآن


3
أصول و مقدمات معرفة الشیطان ج1

4
أصول و مقدمات معرفة الشیطان ج2

5
طریقة عمل الشیطان و إغوائه للانسان 

6
تزیین الأعمال : أنواع التزیین، فاعل التزی
که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست.

نظیر دوست ندیدم اگر چه از مه و مهر
نهادم آینه‌ها در مقابل رخ دوست..
حافظ.
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
مشاهده مطلب در کانال
#سه شنبه های فیروزه ایزیارت مسجد مقدس جمکرانسه شنبه،22بهمن،بعد از نماز عشااز امامزاده سیدعلی علیه السلامشرایط ثبت نام:عضویت در پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)بیمه غرامت=1000تومانهزینه ثبت نام=3000تومانمسئول ثبت نام:آقای اسماعیلی09903584810
پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)
در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، همزمان با سراسر کشور ، خادمیاران آستان قدس رضوی به همراه مردم ولایت مدار و انقلابی مینودشت به خیابان ها آمده و ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با امام خامنه ای (مدظله العالی ) یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را هم گرامی داشتند.
گل‌آرایی حرم حضرت زینب کبری(س): توسط خادمان آستان قدس‌رضوی::خادمان آستان قدس رضوی، حرم عقیله بنی هاشم «حضرت زینب کبری (س)»، را در آستانه میلاد با سعادتشان گل آرایی کردند 
زینب که شدی تا عشق را معنا کنیکربلا را تا ابد با اشکِ خود احیا کنیروح بخشیدی به آیینِ پدر بعد از نبیپیروی از مادرِ خود حضرتِ زهرا(س)کنیسوختی چون شمع در پای ولایت تا فقطبیرقِ سرخِ حسین را در زمین بر پا کنیای علَم بر دوش از کرببلا تا شامِ غم ای که با لبخندِ اشکت درد را زیبا کنی
دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
الهی! چون به دیده تأمل می‌نگرم، خود را یتیمی مستحق ترحم می‌یابم که در سرای دنیا واقع شده و نیازمند توجه است. از آن زمان که از دیدار امام زمانمان محروم شده‌ایم، احوال یتیمی را داریم که از دیدن پدر محروم گشته است. ای آنکه نظر بر احوال یتیمان را توصیه و تاکید فرموده‌ای، ما را موفق به دلجویی و همراهی یتیمان نما و خود دلجوی ما باش که خوان نعمت و رأفت کبریایی‌ات گسترده و نقصان‌ناپذیر است.الهی! با امید به مهر و رحمتت
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عزت، کرامت، شرافت و کامیابی امت اسلامی در پیروی از دستورات نبی مکرم اسلام (ص) است
به گزارش  شریعت نیوز ،مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم(ص) را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‏‌دارد .
وی ادامه داد: اگر کسی در تاریخ به دیده عبرت بنگرد این م
دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
الهی! چون به دیده تأمل می‌نگرم، خود را یتیمی مستحق ترحم می‌یابم که در سرای دنیا واقع شده و نیازمند توجه است. از آن زمان که از دیدار امام زمانمان محروم شده‌ایم، احوال یتیمی را داریم که از دیدن پدر محروم گشته است. ای آنکه نظر بر احوال یتیمان را توصیه و تاکید فرموده‌ای، ما را موفق به دلجویی و همراهی یتیمان نما و خود دلجوی ما باش که خوان نعمت و رأفت کبریایی‌ات گسترده و نقصان‌ناپذیر است.الهی! با امید به مهر و رحمتت
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، کاروان پیاده روی حرم تا حرم برای جاماندگان کربلا از مسیر آستان مقدس امامزاده عبدالمومن (ع) حبیب آباد تا آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسن (ع) کیجعلی برگزار شد.
عکاس: محمدمهدی منصوری-امیرعلی حامدنیا
یکی از قابل توجه ترین اخبار روزهای اخیر ، نامه ویژه حجت الاسلام احمد مروی ، دستیار اختصاصی آستان قدس رضوی به مدیرکل رادیو و تلویزیون است که در آن استفاده از عنوان “آیت الله” برای خودش در متن برنامه ها است. با تعجب من نمی خواهم از این کلمه عالی استفاده کنم که نفهمم. این تعارف نیست. این کار درستی است و باید به همین جا ختم شود. ”
به گزارش ای ال ال سی ، مهرداد خدیر با این نمایش نکاتی را بیان کرد عصر ایران یادآور:
1. آیت الله یا حجت
اهدا هشت هدیه کارت امام رضا ع جمعا به مبلغ 40/000/000 ریال بعنوان کمک هزینه درمانی و همچنین عطر و نمک و نبات متبرک به یکی از بیماران آهومحلهدفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان محمودآباد و کانون خادمیاری امام رضا ع مسجد امام حسین ع #گلزار_شهدای_آهومحله
وجود 13 میلیون برگ سند تاریخی دوره صفویه تا عصر حاضر در مرکز اسناد آستان قدس رضوی، شهر مشهد را به قطب اسناد پژوهی و پژوهش های تاریخی تبدیل کرده است. از جمله اسنادی که در این مرکز نگهداری می‌شود، مجموعه‌ای از اسناد تاریخی  با مُهر و دستخط امیرکبیر است که در این مجموعه تعداد چهار برگ سند معتبر با مهر و دستخط وی نیز دیده می‌شود. این اسناد مربوط به سال‌های 1264 و 1268 است؛ یعنی زمانی که امیرکبیر صدراعظمی ایران در زمان ناصرالدین‌شاه را برعهده داشته
 
پاسخ :بر زنی که حائض یا نفسا است، روزه واجب نیست؛ هرچند حیض یا نفاس در قسمتی از روز باشد و بعد از برطرف شدن عذر، واجب است آن ها را قضا نماید؛ مگر در همان ماه مبارک رمضان بمیرد(1) (مشهور).(2)پی‌نوشت‌ها:1- برخی از فقها مثل آیات عظام سیستانی ووحید در ادامه می فرمایند: «یا بعد از تمام شدن ماه و قبلاز تمکن از قضا بمیرد.»2- توضیح المسائل مراجع، مسئلۀ 1702؛ وحید، توضیح المسائل، مسئلۀ 1710.منبع: احکام روزه، اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، انت
بارگاه پاک معصومه نشان فاطمه است/این حرم از بهرشیعه هم امان فاطمه است/روزمیلادش مصفا با حضوراهل بیت/یادمان باولای جاودان فاطمه است/دخترموسی بن جعفر بنده خوب خدا/آن کلام جاودانش اززبان فاطمه است/شهرقم ازبرکت او اسوه دنیاشده/زائرینش درپناه آسمان فاطمه است/خواهرمولارضاشد یک کریمه نزدحق/این حریم وبارگاهش بوستان فاطمه است/میکند درمان همیشه دردهای شیعه را/چون حریم اهل بیت وآستان فاطمه است/در قیامت اوشفیعه ازبرای محشر است/یک گلی ازبوستان وخان
جزوه آموزشی احکام نگاه دراسلام به کوشش اداره پاسخگویی دینی آستان قدس رضوی در7 فصل موضوعی تدوین گردیده که شامل مباحث فقهی همچون نگاه به نامحرم، نگاه به فیلم و عکس و... میباشد .
مخاطب؛ عموم به ویژه  طلاب علوم دینی و دانشجویان رشته های معارف و فقه.
دریافتحجم: 3.73 مگابایت 
خنده برلب شد رضا میلادخواهر آمده/یک گلی از آستان آن پیمبر آمده/دخترموسی بن جعفر بنده با معرفت/بهرکاظم درحریمش مثل کوثرآمده/شدنگین حق پرستی خواهرمولارضا/شیعیان رابرولایت شمس وگوهرآمده/مقدم پرنوربانو درمدینه گلفشان/یک کریمه از تبار پاک حیدرآمده/یادمان فاطمیه بارگاه شهرقم/آسمان بندگی را نورواخترآمده/قم ومشهد این زمانه درزیارت باشکوه/شیعیان رادر فضیلت عشق برترآمده/درحریم حضرت او گنج بی پایان بود/آن کریمه اسوه ای برروز دخترآمده/زائرش صاحب
(این داستان کوتاه ارزش چاپ ندارد ولی شاید ارزش خواندن داشته باشد)
شغال سر بر آستان کفتار سایید و به پابوسی شتافت و در حالی که از فرط خوشحالی در پوست خود نمی گنجید، گفت: تمام شد سرورم، تمام شد؛ شیر جنگل بی یال و کوپال گوشه ای افتاده و وقت سورچرانی و خوش گذرانی است، نفس های آخرش را دارد می کشد و کمی دست بجنبانید، ده دوازده درخت آن طرف تر، زیر کهنسال ترین درخت جنگل او را می بینید که آخرین لحظات عمرش را می گذراند و نفسش به خس خس افتاده است. حیف است ای
بسم الله
 
با سلام و تبریک عیدپر کاهی تقدیم به آستان امیرالمؤمنین علیه السلام
 
خوشا کسی که در این عمر، در پناه شماستمیان این همه بی راهه، سر به راه شماست
جهان چه هست؟ مسیری به سمت حضرت دوستچراغ راه خداوند، روی ماه شماست
برای خال رخ کهکشان ما ـ کعبه،چه افتخار بزرگی! که زادگاه شماست... 
شکوه عدل شما بر زمین گران آمدقیامت است ـ علی جان! ـ که دادگاه شماست (1)
شما و عدل و سخا، ما و بیم و امیدخوشا کسی که در آن روز، در پناه شماست
نگاه این همه درمانده سمت
آستان مقدس امامزاده یحیی ساری
 
آستان مقدس امامزاده یحیی ساری در میدان ساعت، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان هشتم شهر ساری استان مازندران واقع شده است.
برج مقبره مذکور با گنبد دو پوسته پوشانده شده که پوسته درونی بر پایه چفتی تیزه‌دار اجرا شده و بر روی آن گنبد بیرونی به صورت رک و ۱۲ ضلعی به ارتفاع حدود ۲۰ متر قرار گرفته است.
صندق چوبین و مرقد دیگری در داخل این برج به‌نام «سلطان امیر شمس الدین» است که روی صندق آن کتیبه به خط ثلث در نهایت ظرافت حک
روز یکشنبه اعضای گروه موسوم به «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید» (SIAN) در شهر «کریستیان‌ساند/Kristiansand»نروژ در اقدامی توهین آمیز، دو نسخه از قرآن را به سطح زباله انداخت و «لارس تورسن» رئیس این سازمان ضد اسلامی، یک نسخه دیگر از قرآن را آتش زد.
حمید رابعی مسئول بازآفرینی و احیاء قرآنهای منسوب به ائمه اطهار در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در پاسخ به این اقدام شیطانی ، به صورت همزمان ۴ نسخه از قرآنیوم به زبانهای آلمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی و اسپ
مولودی خوانی شب ولادت امام حسن (ع)
 
در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ، ما بر آن شدیم که از طریق فضای مجازی برای شما جشن بزرگی را برگزار کنیم
از طریق لینک مندرج در این پست میتوانید ویدیوی زیبای مولودی خوانی را به مناسبت ولادت امام حسن (ع) مشاهده کنید .
این کیپ در محیط حرم آستان مقدس امامزاده عماد الدین (ع) تهیه گردیده است .
 
برای همه ی شما آرزوی سلامتی و روایی حاجات داریم .
 
 
لینک تماشای ویدیو :مولودی خوانی ولادت امام حسن ع
 
مطالعات طبی
اصول و قوانین اساسی
در طب
 
معمولاً در پزشکی نباید در درمان بیماران عجله کرد. فوراً قرص و آمپول داد.
جراحی کردو غیره و غیره. درمان از آستان مثبت وارد آستان منفی می شود.
طهران، 14 تیرماه 1398                    بهداد
 
ادامه مطلب
صلاح کار کجا و منِ خراب کجا
ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا
دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس
کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا
چه نسبت است به رندی صلاح و تقوا را
سماع وعظ کجا نغمه رباب کجا
ز روی دوست دل دشمنان چه دریابد
چراغ مرده کجا شمع آفتاب کجا
چو کحل بینش ما خاک آستان شماست
کجا رویم بفرما از این جناب کجا
مبین به سیب زنخدان که چاه در راه است
کجا همی‌روی ای دل بدین شتاب کجا
بشد که یاد خوشش باد روزگار وصال
خود آن کرشمه کجا رفت و آن عتاب کجا
قرار و خواب
قرائت کلام الله مجید توسط استاد بین المللی ، قاری جهانی استاد کاظمی
 
در آستانه ی ولادت با سعادت امام حسن (ع) ، و در جشن مجازی ولادت کریم اهل بیت ، با دعوت آستان امامزاده عماد الدین (ع) قاری بین المللی استاد کاظمی به قرائت قرآن و نورانی کردن و برکت بخشیدن به محفل نمودند .
 
مشاهده ی کلیپ قرائت زیبای قرآن کریم توسط استاد کاظمی : مشاهده ی کلیپ
اِنّا لله و اِنّا الیه راجعون مالک اشتر رهبر و سردار بزرگ نظام همسفر کربلا شد شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را خدمت امام عصر و رهبر عزیز و مردم شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض مینمایمنمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان محمودآباد 
بنال بلبل اگر با منت سر یاریست
که ما دو عاشق زاریم و کار ما زاریست
در آن زمین که نسیمی وزد ز طره دوست
چه جای دم زدن نافه‌های تاتاریست
بیار باده که رنگین کنیم جامه زرق
که مست جام غروریم و نام هشیاریست
خیال زلف تو پختن نه کار هر خامیست
که زیر سلسله رفتن طریق عیاریست
لطیفه‌ایست نهانی که عشق از او خیزد
که نام آن نه لب لعل و خط زنگاریست
جمال شخص نه چشم است و زلف و عارض و خال
هزار نکته در این کار و بار دلداریست
قلندران حقیقت به نیم جو نخرند
قبای اطلس آ
ویلموتسسرمربی متاخر تیم ملی فوتبال این این طور از مکان تازه خود یاد می کند ایران شاید حتی از اروپا هم حمایت تر باشد. من فرمان در کشورهای متاخر را خویش دارم از طرف آدم کنجکاوی هستم. چیزی که درون اولین سفرم به تهران خیلی توجهم را جلب کرد این حیات که اینجا همگی چیز مفرط پاکیزه است. درون گوشه گوشه این ایالت می توانید گل و خار ببینید. به دید من تهران یک بخانه برگشتن اروپایی است و واقعاً مدرن است. من درون اینجا هیچ مقصد ای از ناامنی ندیدم. اینجا هم
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارمندان یک شبکه تلویزیونی در برزیلدر جریان پخش زنده اخبار تو ظهر صحنه مبتلا آب بازی بودند. هنگامی که صندوق برزیلی مبتلا اجرای اخبار ورزشی بود درون تعاقب عریضی موافقت عجیبی رخساره داد و بینندگان را شوکه کرد. دو نفر از کارکنان عاری اینکه بیدار پخش زنده شوند در دنبال صحنه مشغول  آب ورزش بودند و تصاویر آن ها درون حال پخش بود. جالب اینجاست که هیچکس از عوامل پشت صحنه وارد آستان این دو
قصّه‌ی ماری که مریم می‌شوددیو آدم‌شکل آدم می‌شود
سنگ خود خواهی اگر گوهر کنیکوره را آتش فراهم می‌شود
خانمان بر باد خوش‌تر، ناز چیست؟دردْ خود در عشق مرهم می‌شود
در دم آن آستان روح‌بخشصد کمر فولاد هم خم می‌شود
این‌ چنین آ: کاه‌وزن و بادروپابه‌پایت اسم اعظم می‌شود
عاقبت حلمی ز شب بالا نشستصبحگه در پرده‌ی بم می‌شود
موسیقی: سمفونیک پوئم "توفان" اثر چایکوفسکی
درمحضرمولارضا یادحسین وکربلا/دل رابردتاعرش حق باگریه های باصدا/اینجاحریم کبریا یا آستان اهل بیت/یک خط سرخی میرود تا آسمان نینوا/اشکی زماتم میچکد از زمزم چشم همه/شورمحرم برده است شیعه به درگاه خدا/لطف رضا شامل شود برزائرین حضرتش/یادی زعاشورائیان درگنبد مولارضا/همراه خیل کاروان کن گریه ای برقتلگاه/آنجاحسین وزینبش روی زمین ازهم جدا/سخت است یامولارضا داغ اسیری وفراق/غوغای محشر میکند شیعه دراین حزن وعزا/مرهم برای زائرین وقت عنایت میشود/تصوی
✅ داستان تشرف ✅

#داستان_تشرف
#بشارت_نزدیکی_ظهور 

امام زمان (عج) وارد مرحله قیام شده است.
 
♦️ میرزا ابوالفضل قهوه چی به ظاهر پیرمردی عامی و ساده اما در واقع یکی از شیفتگان و شرف یافتگان آستان مقدس امام زمان روحی فداه بود آن جناب نسبت به مسجد جمکران علاقه فراوان نشان می داد و چه بسا تشرفات مکرر و توفیقات بی مثالش را از رهگذر انس با آن مسجد شریف به دست آورده بود .
از آن جناب نقل شده است که در یکی از تشرفاتم
ادامه مطلب
 
 
مراسم مولودی خوانی و گرامی داشت ولادت حضرت زینب ( س ) و روز پرستار
 
و سخنرانی پیرامون مسائل بانوان و سبک زندگی اسلامی و اهمیت نقش بانوان در الگو گیری از منش و رفتار زندگی حضرت زینب (س ) توسط حجت السلام و المسلمین حاج آقا چراغی  و هنچنین مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت .
 
در آستان مقدس امامزاده عماد الدین رباط کریم
 
1398
به گزارش فارس، همزمان با هفته دفاع مقدسکارت ایثار رزمندگان با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح رونمایی شد. داخل این مراسم، سرلشکر حسین سلامی فرمانده طاس سپاه، سرلشکر موسوی فرمانده کچل ارتش، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح پیشگاه داشتند. این کارت بعنوان یک سند ملی و دائمی بخاطر تمام افرادی که با هر نوع عضویت درون دفاع مقدس به مدت متجاوز از ۴۵ روز آستان
گنج کرامت میدهد ایزد برای دوستان/بامعرفت حاصل شود گنجینه اش برعاشقان/ازمشهد وقم میرسد روح ولایت محوری/معصومه ومولارضا خورشید بام آسمان/دراول ذیقعده اش میلادپاک فاطمی/باشدکریمه حضرتش بر مسلمین وشیعیان/دریازده ذیقعده هم مولارضا سرمیرسد/شدگلفشان معرفت ازبهرمخلوق جهان/این آستان باصفا دارالشفای زائرین/ازبهر آل مصطفی شدبارگاه اونشان/بوی محبت میدهد مشهد وقم ازدلبری/بر شیعیان مرتضی شدمرکز امن وامان/اونردبان آسمان تا انتهای بندگی/گشته امام
دلنوشته های زیبای شهیدآوینی_ شأن انسان در این است که از زمان و مکان و مقتضیات آنها فراتر رود و غل و زنجیر جاذبه خاک را از دست و پای روح خویش بگشاید و به مقام ولایت رسد و کسی این مقام را درخواهد یافت که از خود و آنچه دوست دارد در راه خدا بگذرد و سر تسلیم به آستان قربان بسپارد و مقرب شود و خداوند در جوابش «و فدیناه بذبح عظیم» نازل کند... سلام علی ابراهیم._ شأن انسان در ایمان و هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است. هجرت، هجرت از سنگینی و ج
عیدغدیرخم شده راهی آن صحرا شویم/درآستان مرتضی یک قطره ازدریاشویم/برروی دست مصطفی مولاعلی شدجلوه گر/بهرولای حضرتش حامی چون زهراشویم/آنجا تمام انبیاء شاهدبرای حیدرند/پیمان بامولازده محبوب بریکتا شویم/صحرای جحفه درجهان خورشید دلهاگشته است/همراه کل حاجیان ماشیعه طاهاشویم/اندر ولایت محوری شیعه همیشه سرفراز/بهرامیرمومنان عاشق در این دنیاشویم/گنج فضیلتهای او دریای بی پایان حق/باپیروی از علی الگو وهم زیباشویم/دارالشفای بندگی باشد ولایت محو
حسین سپهری رییس هیات امنا و مدیر اجرایی استان مقدس حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد ع از همکاری و هماهنگی و مساعدت ، همه دست اندازان برگزاری مراسمات اخیر آستان مقدس، اربعین، بیست و هشتم صفر و شهادت امام رضا ع، از جمله مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان، جناب حاج آقا بلک، مدیریت محترم بحران استان اصفهان جناب آقای شیشه فروش فرماندهی محترم انتظامی استان جناب سردار معصوم بیگی، مدیریت محترم اورژانس استان جناب آقای دکتر راستین و ریاست محترم
هدیه قرائت ۱۰۰۰ سوره یاسین به روح بلند شهید سلیمانیبه همت خادمیاران رضوی کانون قرآنی شهرستان محمودآباد ،در شب شهادت سردار محبوب دل ها، سردار رشید اسلام، یار باوفای رهبر معظم انقلاب، سردار سرافراز سلیمانی، 1000سوره یس را قرائت و به روح بلند خادم الرضا سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی اهدا نمودند.
نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان محمودآباد 
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دهمین همایش «خورشید ولایت» که همزمان با سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان در دوران رژیم پهلوی، در دانشگاه ولایت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به هجرت‌های تحول ساز و اثرگذار در تاریخ اسلام، ابراز کرد: هجرت اجباری حضرت محمد(ص) از مکه به مدینه آن قدر اثرگذار و مهم شد که مبدا تاریخ اسلام قرار گرفت، همچنین هجرت اجباری امام علی بن موسی الرضا(ع) از مدینه به خراسان هجرتی
 
 
 
 
 
برگزاری محفل انس با قرآن کریم
با حضور پرشور نوجوانان و جوانان ، در آستان مقدس امامزاده عماد الدین ( علیه السلام )
محفل قرآن خوانی برگزار گردید .
 
د راین مراسم قاری های بزرگ و بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیات زیبای قرآن پرداختند .
 
1398
حسین سپهری رییس هیات امنا و مدیر اجرایی استان مقدس حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد ع از همکاری و هماهنگی و مساعدت ، همه دست اندازان برگزاری مراسمات اخیر آستان مقدس، اربعین، بیست و هشتم صفر و شهادت امام رضا ع، از جمله مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان، جناب حاج آقا بلک، مدیریت محترم بحران استان اصفهان جناب آقای شیشه فروش فرماندهی محترم انتظامی استان جناب سردار معصوم بیگی، مدیریت محترم اورژانس استان جناب آقای دکتر راستین و ریاست محترم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

طلایه