نتایج جستجو برای عبارت :

فیلسوفان بدکردار

خار کردی تو گل و گار من، 
سوختی از گرمی بازار من.
من اذیت میکشم با عزم تو،
می بری لذّت تو از آزار من.
  کُشته ای امید و ارمان دلم،
کم نه ای از قاتل خونخوار من.
گرچه بد گفتی، نمیگویم بدت،
فرق دارد کار تو، افکار من.
تا خدا داند دگر کردار تو،
شاد مان، ای خصم بدکردار من.
پسری با اخلاق و نیک سیرت اما فقیر به خواستگاری دختری میرود،
پدر دختر میگوید:
تو فقیری و دخترم طاقت رنج و سختی ندارد، پس من به تو دختر نمیدهم!
پسری پولدار اما بدکردار به خواستگاری همان دختر میرود،
پدر دختر با ازدواج موافقت میکند و در مورد اخلاق پسر میگوید:
ان شاءالله خدا او را هدایت میکند
دخترگفت:
پدرجان مگر خدایی که هدایت میکند با خدایی که روزی میدهد فرق دارد ؟
حکایت این روزهاست.
متن جالبی بود 
⚠️آشنایی با تفکرات پلید نیچه !
(قسمت اول )
1️⃣ نیچه و ن:
خلقت زن دومین اشتباه خدا بود
Woman was the second mistake of God
ن مانند مار هستند (گمراه کننده اند)
Woman at bottom is a serpent
منشاء هر شر و بدی در دنیا ن هستند
 from woman comes every evil in the world
the Anti christ ,chapter 48
--------------------------------------------
نیچه جز یک بار که مراجعه ای تلخ به یک خانه داشت به طور کامل از ن پرهیز می کرد . 
کتاب فيلسوفان بدکردار،صفحه ی 99 ،ترجمه ی احسان شاه قاسمی  
 negel Rodgers and Mel Thampson,philsophers Behaving Badly ,
⚠️آشنایی با تفکرات پلید نیچه !
(قسمت اول )
1️⃣ نیچه و ن:
خلقت زن دومین اشتباه خدا بود
Woman was the second mistake of God
ن مانند مار هستند (گمراه کننده اند)
Woman at bottom is a serpent
منشاء هر شر و بدی در دنیا ن هستند
 from woman comes every evil in the world
the Anti christ ,chapter 48
--------------------------------------------
نیچه جز یک بار که مراجعه ای تلخ به یک خانه داشت به طور کامل از ن پرهیز می کرد . 
کتاب فيلسوفان بدکردار،صفحه ی 99 ،ترجمه ی احسان شاه قاسمی  
 negel Rodgers and Mel Thampson,philsophers Behaving Badly ,
بسم الله
رحمت خداوند متعال چنان بی‌انتهاست که راه را برای بندگان
بدکردار خویش نیز باز گذاشته و هیچ‌کس را از رحمت خود مأیوس نکرده است. هر
انسانی، در هر جایگاهی، فرصت بازگشت دارد و این بازگشت همان توبه است. امام
سجاد علیه‌السلام در مناجات خویش با خداوند چنین می‌گوید: «إِلَهی
أَنْتَ الَّذِی فَتَحْتَ لِعِبَادِکَ بَاباً إِلَى عَفْوِکَ سَمَّیْتَهُ
التَّوْبَةَ فَقُلْتَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً فَمَا
عُذْرُ مَنْ أَغْفَ
گوهرناب 
 سه حکایت کوتاه، اما تاثیر گذار
1ـ از کاسبی پرسیدند: چگونه در این کوچه پرت و بی عابر کسب روزی می‌‌‌‌‌‌
کنی؟!


 گفت: آن خدایی که فرشته مرگش مرا در هر سوراخی که باشم پیدا می‌‌‌‌‌‌کند
چگونه فرشته روزیش مرا گم می‌‌‌‌‌‌ کند.

  2ـ پسری با
اخلاق و نیک‌‌‌‌‌‌ سیرت اما فقیر به خواستگاری دختری می‌‌‌‌‌‌ رود،

 پدر دختر گفت: تو فقیری و دخترم طاقت رنج و سختی ندارد، پس من به تو دخترنمی‌‌‌‌‌‌
دهم!

 پسری پولدار اما بدکردار به خواس
و این را هم
پرسید که چه کسی بهتر از دیگران مسائل دیوید هیوم را پاسخ داد؟ یعنی پرسش‌هایی که
به صورت اشکال و شبهه به‌جا ماندند از سوی چه کسانی جواب‌های موفقی گرفتند؟
عرض می‌کنم
که هیچ‌کس؛ زیرا هیوم، از نظر خودش، اصلا مسئله و اشکال و شبهه‌ای مطرح نکرده بود
که برای آن دنبال پاسخ باشد. آن‌چه فيلسوفان بعدی از هیوم فهمیدند با مقصود خود او
اختلاف فاحشی داشت. هیوم شکاکیت خود را مسئله‌ نمی‌دانست و آن را پرسش‌هایی به‌شمار
نمی‌آورد که باید پاسخ د
تعبیر خواب سگ دنبالت باشه
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد تعبیر خواب سگ دنبالت باشه صحبت کنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.سگ در خواب دیدن دشمن است و تعبیر خواب سگ دمبالت باشه اشاره به دشمنی دارد که مصر است که به شما ضرر بزند.
تعبیر خواب سگ دنبالت باشه محمد بن سیرین
تعبیر خواب سگ دشمن پست است.اگر سگ ماده دیدید بدانید که زن پستی دشمن شماست و دیدن سگ سیاه در خواب دشمن عرب است و دیدن سگ سفید در خواب دشمنی فارس است.
در این نظریه‌ی نژادی، نقاط ضعفی آشکار است.
اگر از یک محقق چینی بپرسیم، به ما خواهند گفت که چینیان، پر دوام ترین تمدن را در طول تاریخ بنا گذاشته اند. محقق مکزیکی احیانا به ساختمان های سترگ برجای مانده از فرهنگ‌های مایا، آزتک، و اینکا اشاره خواهد کرد. مسلمانان می‌توانند فهرستی بلند بالا از اسامی فرمانروایان و هنرمندان و شاعران و دانشمندان و فيلسوفان خود بیاورند. و در همان حال که اروپای باختری به زحمت، خود را از قرون تاریک بیرون می‌کشید، حی
عرفان جعلی اوشو عرفان بدون شریعت, بدون آسمان و خدا هست. عرفان زمینی و
دنیوی است. اوشو بر این اساس ضدفلسفه است. در تعبیری می‌گوید: فيلسوفان سگان تاریخ‌اند
و مفصل در این‌باره بحث می‌کند. ضدتکنولوژی و ضد تمدن بشریت معاصر است. ضد استدلال
برای همه چیز حتی برای خداست.

ادامه مطلب
وجوه اشتراک فيلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فيلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
تلبیس ابلیس کتابی به عربی در ردّ و نقد
اصحاب عقاید و طوایف مختلف از جمله فيلسوفان و صوفیان ، تألیف ابوالفرج ابن
جوزی عالم و واعظ حنبلی قرن ششم می‌باشد.
این کتاب به تعبیر مؤلف درباره انواع محرّمات و بدعت های ناشی از وسوسه های شیطانی است.
ابن
جوزی در این اثر، با بحث جدلی به بسیاری از طوایف و فرق ، از جمله خوارج ،
شیعیان (به قول او روافض )، فلاسفه، متکلمان ، باطنیان و به ویژه صوفیه،
تاخته و حتی برخی محدّثان و فقها را، به سبب طرفداری از آنچه او ب
وجوه اشتراک فيلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فيلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
مسافت نزدیک«غریب» برایم نوشته است: امروز، میان نماز ظهر و عصر، دعای ابوحمزه - از امام سجاد علیه‌السلام - را خواندم. در برخی از دعاها و مناجات‌ها قید زمان و مکان را برمی‌دارم؛ یکی از آن‌ها همین دعای ابوحمزه است. مناجات شعبانیه، دعای کمیل، و مناجات خمس‌عشر نیز اینگونه‌اند. برای خواندن این‌ها نباید در انتظار فلان زمان یا رسیدن به فلان مکان بود. در دعای ابوحمزه، وقتی به جمله «ان َالراحل إلَیکَ قَریبُ المَسافَةِ؛ آن‌کس که به‌سوی تو آید، را
امروز می خواهم
مجدداً از کتاب دنیای سوفی استفاده کنم و یک سرگذشتی از سقراط را ارائه کنم:

« فلاسفه اولیه یونان
گاه فيلسوفان طبیعی خوانده می شوند چون بیش از هر چیز در فکر جهان طبیعی و
رویدادهای طبیعی بودند. فيلسوفان طبیعی نخستین گام را در راه استدلال علمی
برداشتند و پیشتاز آنچه که بعدها علم نامیده شد بودند, آنها در جستجوی قوانین
ناپیدای طبیعت بودند و می خواستند بدون توسل به اساطیرکهن بفهمند پیرامون آنها چه
می گذرد یعنی می خواستند با مطالعه خ
اصطلاح پدیدار شناسی  در مقاطع مختلف زمانی توسط فيلسوفان مختلف مورد استفاده بوده است. اما با ادموند هوسرل  است که پدیدارشناسی تبدیل به یک فلسفه و روش توصیفی کامل گردید. از دیدگاه هوسرل، پدیدار شناسی ، دیسیپلینی است که در پی توصیف چگونگی بنای جهان و تجربه آن از  طریق آگاهی است(پرتویی،1382 : 30). پدیدار چیزی است که به خودی خود ظاهر است. یعنی چیزی که خود را نشان می دهد و این به وسیله خود آن صورت می گیرد  از آن جهت که چیز دیگری حکایت می کند یا مدلول چیز
بسم الله 
الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نیم 
نگاهی به  کتاب – فلسفه فرانسه
درقرن بیستم- اریک متی یوز-لسفه از دیدگاه نویسنده بدنبال شناخت حقیقت است- درباره
موضوعی خاص وبرای این منظور بدست اوردن الگو یامدل نوع تفکری خاص مه به قضیه  یا فرمول منتهی شود تاشناخت درباره ان موضوع
خاص قابل تبین شود- وبرای درستی ان باید استدلال محکمی داشته باشد که قابل قبول
جهانیان گردد وانرا جهان شمول کند- ولی در واقع جهان شمول نیست جهان شمول به این
معنا است که فرد
 
حس درونی [inner sense]
پیشینه بحث
هر یک از قواى مدرکه باطنى «حس باطن» نامیده می‌شود که در مقابل آن، حس و حواس ظاهره است.[1] ‏ریشه‌یابی تاریخی «حواس درونی» به ارسطو می‌رسد. وی در کتاب «درباره نفس» و آثاری دیگر، مباحثی را راجع به حس مشترک و خیال و حافظه و جز اینها مطرح می‌کند.[2]
هم‌چنان که  نظام مابعدالطبیعی ارسطو در دست ابن سینا رنگ و روی ویژه‌ای پیدا کرد، علم النفس وی هم در دست این فیلسوف نظم و نسق خاص سینوی یافت. از نظر ابن سینا، قوای باطنی، عبا
وقتی پای عمل و اخلاق به میان می‌آید اکثر ما چنان عادت کرده‌ایم که فوراً بحث را به اعتقادات و باورهای ماورائی و مذهبی فرد می‌کشانیم، و او را از این بابت ناقص و معیوب در عمل و اخلاق می‌دانیم که به چیزی بیرونی باور پیدا نکرده، و «خود»اش را با مفهومی خارجی نتوانسته قرین کند؛ و از قضا این مفهوم «غیرخودی» و «بیرونی» نیز در اکثر قریب به اتفاق موارد «خدا» نام می‌گیرد.
سنتی از قدیم‌الأیام وجود داشته است که از فرد می‌خواسته از خود «تُهی» بشود و در
Ubiquitous learning and massive communication in MOOCs: Revisiting the role of teaching as a praxis
Saeid Zarghami-Hamrah & Marc J. de Vries
مقاله سعید ضرغامی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی و مارک دفریس، استاد فلسفه علم و فناوری دانشگاه دلفت هلند، با موضوع ارزیابی نقش عمل تدریس همچون عملی هنجاری در موک ها، در شماره سوم مجله «اخلاق و تربیت» در سال 2018 منتشر شد. پرسش اساسی این مقاله این بوده است که با توجه به تغییرات رخداده در نقش تدریس در موک ها، تدریس به عنوان گونه ای عمل هنجا
«راستی ای خدا! وقتی تو را دوست دارم، آنچه دوست دارم چیست؟ نه جسم است و نه تن، نه زیبایی گذران است و نه درخشش روشنایی، نه آوازی دلکش و نه گل‌ها و گیاهان خوشبو.! دوست‌داشتن خدا، دوست‌داشتن آن چیزها نیست، با این‌همه وقتی خدا را دوست دارم، روشنایی‌ای خاص، آوازی خاص و بویی خاص را دوست دارم، یعنی روشنایی و بوی درونی‌ام را، که روحم را روشن می‌کند! آنچه در مکان نمی‌گنجد، به صدا درمی‌آید، آنچه در زمان نیست ولی خودش هست!. این است آنچه دوست دارم ه
این روزها در حال
خواندن کتاب دزیره (Desiree) هستم. چند روز است که جلد اول آن را تمام کرده و به تازگی در حال خواندن جلد دوم می باشم. خواندن کتاب های تاریخی از همان اول برای من جذابیت
خاصی دارد. کتاب دزیره مسیر فکر کردنم، برخوردم با اتفافات اطرافم و چگونگی تصمصیم
گیریم را به چالش کشیده است. اینکه قبل از هر چیزی فکر می کنم که پایدار نیست و
همه چیز در جریان است، میتوانم تصمیمات خوبی بگیرم.
اینکه گذشته ی دردناک آدمی، قرار نیست پایان وی باشد. و بدون
تردید
شاید هدف و مقصدی که برای خودم در نظر گرفته ام، خیلی ربطی به مهندسی و ریاضی و فیزیک نداشته باشد، اما دلیل نمی شود که دوستشان نداشته باشم! از حق نگذریم سروکله زدن با مسائل دینامیک و حساب کردن انتگرال های عجیب و غریب کار بسیار لذت بخشی است! نه تنها لذت بخش که بر خلاف چیزی که مرسوم است خیلی به نظرم مفید و به درد بخور است! شاید حساب کردن انتگرال سینوس دو ایکس و حل کردن مسئله نقطه برخورد یک پرتابه مشکلی از زندگی ام را حل نکند، اما این دو فعل  "حساب کرد
در مورد جسم و روح و رابطه بین آنها بین متفکّرین اسلامی نظرات مختلفی وجود دارد. نظر ملاصدرا و پیروان اوبنا بر نظر غالب چنین است :طبق
براهین فيلسوفان حکمت متعالیه (طرفداران مکتب فلسفی ملاصدرا) ، در عالم
خلقت ، سه مرتبه از مخلوقات وجود دارند. پایین ترین مرتبه وجود ، عالم
مادّه و موجودات آن است ، که محدود به حرکت ، زمان ، مکان ، اندازه ، رنگ و
شکل و امثال این امور هستند. بدن مادّی انسان نیز جزء این عالم بوده محدود
به حدود این عالم است. مرتبه متوسّ
به گزارش خبرنگار مهر،
متن زیر یادداشتی است از بنفشه افتخاری، دکتری تاریخ و فلسفه علم دانشگاه
لیون درباره نظریه اتمگرایانه در میان قدما که در ادامه از نظر می گذرد؛
آنچه که ما به عنوان اتم می شناسیم، قصۀ درازی دارد. قصۀ درازی که از
عهد باستان آغاز می شود، هنوز هم ادامه دارد.  مفهوم امروزین اتم، در قرون
اخیر پرورانده شده، ولیکن همچنان دانشمندان علم فیزیک و شیمی در حال کامل
کردن نظریات و مفاهیم مرتبط با اتم هستند. برای پرورش این مفهوم بنیادی
 
سندروم دیوژن یکی از تقریبا نادر ترین بیماری های شناخته شده است که در ان فرد عاشق گوشه گیری و زندگی بدور از اجتماعات مردمی را دوست دارد .افراد مبتلا به این بیماری معمولا دوست دارن محل زندگیشان کثیف و بسیار نامرتب باشد و اصلا اهمیتی به زندگی تمیز و متمدن گونه ندارد.
نام این بیماری برگرفته از نام یکی از فيلسوفان مشهور بعد از سقراط در یونان باستان است.
دیوژن(Diogenes) فیلسوفی بود که انیمالیسم و پوچی گری را ترویج کرد و بسیار علاقه فراوانی به زندگی
 
هدف اصلی فلسفه
فلسفه قرار بود خود چیزها را نشان دهد. مثلا خود عدالت را. فیلسوف هم قرار بود حکیمِ  حاکمی باشد تا جامعه را به خود عدالت برساند. 
 
فاصله ی نخست 
مشکل از زمانی آغاز شد که معلوم شد برای رسیدن به خود عدالت ، نخست باید تعریف عدالت را دانست. تلاش برای تعریف عدالت اولین فاصله از فلسفه بود. دو هزار سال است که نظریه های عدالت به دنبال تعریف این مفهوم هستند و هنوز تعریفی از عدالت نداریم تا به هدف اصلی فلسفه برگردیم و خود عدالت را پیدا ک
کسانی که از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند اینک با تجربه‌های جدیدتر به کمک عوامل خود به تهاجم پرداخته‌اند. آنها مساله قلمرو دین را از بُعدی دیگر که بنیادین است و پایه دین را از بُن بر می‌کند، مطرح کرده‌اند. نگرشهایی را که بعضی از متکلمان و فيلسوفان غربی در این دو قرن اخیر برای حمایت از مسیحیت یا یهودیت در برابر تهاجم و ستیز تکنولوژی، صنعت و دستاوردهای علوم تجربی با آموزه‌های دین مسیحی یا یهودی ارائه کرده‌اند، همان نگرشها به عنوان تا
فیلسوفی
تماما مدرن و کاملا دین‌دار. او مسیحی بود و اگرچه مذهبش پروتستان بود، اما با پاپ
ژان پل دوم هم ملاقات داشت؛ پاپی که خود نیز یک فیلسوف پدیدارشناس بود.

او به‌خاطر
همین جنبه دینی‌اش درست شناخته نشده. البته در ایران مشهور است. او را به عنوان یک
هرمنوتیسین، اگزیستانسیالیست، پدیدارشناس و منتقد ادبی می‌شناسند. اما این امر فقط
یک طرف چهره اوست؛ زیرا او یک الهی‌دان تمام‌عیار هم هست و همه وصف‌های سابقش ذیل
الهیاتش قرار می‌گیرند؛ برای مثا
غربی ها اقلیتی هستند که در صددند افکار خود را بر مردم جهان تحمیل کنند. بشر در طور تاریخ با راهنمایی های پیامبران اولیه، یهود، مسیحیت و اسلام : و فيلسوفان و عارفان و انسان های با تجربه به چارچوبها و اصول صحیحی رسید که غرب در تلاش است همه آن ها از بین ببرد و بشریت را به توحش برگرداند. انسان قرنها طول کشید تا فهمید و باور کرد که باید خانواده داشته باشد و پدرش معلوم باشد. باید پدر نسبت به فرزندان مسئولیت داشته باشد. باید مرد نسبت به همسر خود مسئول ب
مقاله «شبه فلسفه» از اینجانب که در زمان دانشجویی در سال 92 در نشریه فلسفه نو منتشر شد. این مقاله به اشتباه به نام ژان لات در فضای مجازی منتشر شده است که در واقع کتاب فلسفه قرن بیستم ژان لات یکی از منابع مقاله بوده است.
شبه فلسفه
بنفشه افتخاری، دانشجوی دکتری تاریخ و فلسفه علم، دانشگاه لیون 3
 در فرهنگ سنتی ما و در سنت ادبیات ما همواره نوعی نگاه خرده گیرانه بر فلسفه چیره بوده است. ابزار فلسفی، پای چوبین استدلال و کور در جهان حقیقت و معنا مع
برای طبقه‌ی حاکم یونان و فيلسوفان آن ، فراغت کامل شرط اولیه‌ی هر چیز خوب و زیبا است ، تنها تصرف ارزشمندترین چیزها است که زندگی را شایسته‌ی زیستن می سازد . تنها آنکه مجال دارد می‌تواند به خرد و آزادی معنوی برسد ، می‌تواند بر زندگی فائق آید و از لذات آن کام جوید . رابطه‌ی درونی میان این آرمانِ زیست و موقعیت اجتماعی طبقه‌ی بهره‌خور (رانت‌خوار) آشکار است . آرمان نجابت ، پرورش همه‌جانبه‌ی نیروهای جسمی و روحی ، حقیر شمردن هرگونه‌ی تخصیص محدو
قضیه:
قضیه یک جمله خبری است.
یا به قولی: هر قولی که مشتمل بر اثبات یا نفی خبری باشد، و بر خلاف انشا، قابل تصدیق و تکذیب باشد، قضیه نامیده می‌شود.
 
قضیه، قولی است مرکب که در آن حکم شده باشد به صدق جزء دوم بر همان چیزی که جزء اول بر آن صدق می‌کند (صورت اوّل)، یا به تبعیت و مصاحبت جزء دوم نسبت به جزء اول (صورت دوّم)، یا به معاندت و تباین جزء دوم با جزء اول (صورت سوّم)، و یا به سلبِ (اتحاد، تابعیت و تباینِ) جزء دوم از جزء اول (صورت چهارم). 
 
 صورت اول را
وقاحت شر در میان ایرانیان باستان،
به جشن نوروز معنا می‌بخشید. فرض بر این بوده که دوازده یار اهریمن، در طول دوازده
ماه در کار جویدن و بریدن و برانداختن ستون‌هایی هستند که جهان را نگاه می‌دارند.
در روزهای پیش از نوروز درست در همان زمان که ستون‌ها در شرف افتادن هستند معجزه‌ای
روی می‌دهد. نوروز از راه می‌رسد و ستون‌ها دوباره برقرار می‌شوند و اهریمنان هر
چه بافته‌اند از هم گسیخته می‌شود. اما یاران اهریمن دوباره پس از نوروز دست به
کار جویدن
مجموعه کتاب های تجربه و هنر زندگی کتاب هایی از انتشارات گمان
هستند که تحت سرپرستی و سرویراستاری آقای خشایار دیهمی انجام می شوند و کتاب هایی هستند که با دیدی فلسفی به جنبه
های مختلف زندگی می پردازند.

فلسفه کار هم یکی از
این مجموعه کتاب هاست که نگاهی فلسفی به کار و اهمیت کار در زندگی انسان می
پردازد. بهتر است که در ابتدا اشاره ای به معرفی خشایار دیهمی از این کتاب، داشته
باشم و بعد به خود کتاب بپردازم:

« فلسفه در همه
کشورها و فرهنگ ها واژه ای پر
 
کتاب فلسفه به زبان ساده؛ بازی اندیشه در حقیقت فلسفه برای کودکان هست. بیشتر ذهم مخاطب را با سوالات مواجه می کند تا خود فرد نسبت به آنها واکنش نشان بدهد. پاسخ کاملی به هیچ یک از سوالات نمی دهد و از زبان فيلسوفان هم چندان صحبتی نمی کند. برخی از عناوین را هم در پایین آوردم:
چیزی که تو، باید پیش از شروع بدانی!
من که هستم؟
دیگران
زبان
مفهوم واژه­ها
زبان به عنوان ابزار
چیپس بهتر از ذرت بو داده است
مسئولیت فردی
عدالت
رای­گیری در کلاس
.
یکی از موضوعات
شاید یه سالی هست که همکاریم.
و اغلب با من بحث های اعتقادی میکنه. از اونهایی که ابن عربی رو نه تنها سنی بلکه ناصبی میدونه.
مولوی رو سنی و بد دین میدونه. دید خوبی به بسیاری از عرفا نداره. همیچنین فلسفه و فيلسوفان.
در تحلیل های ی هم که انصافا ضعیف.
 
یکی از اعترافاتش توی این یک سال در مورد من این بود: گاهی اونقدر صبر و مدارا داری که حرص منو در میاری.
و این سریع تصمیم نگرفتنم موجب میشه فکر کنن من خیلی تمدارم. و با شوخی همیشه به من میگن
رامسین کانن، ترجمۀ حسام حسین‌زاده
متأسفانه واژۀ بهتری برای «مارکسیسم» وجود ندارد. مشهور است که خود مارکس زمانی گفت اگر برخی تفاسیر خاص و اشتباه از نظریاتش دربارۀ ماتریالیسم تاریخی و سرمایه‌داری «مارکسیستی» است، او «یک مارکسیست» نیست. بخشی از مشکل آنجاست که نظریات و فرایندهایی که مارکس به خلقشان کمک کرده بسیار عظیم‌تر از آن هستند که تحت یک «ایسم» واحد جمع شوند. مارکس یک فیلسوف (و نوعی مورخ) اقتصاد ی بود که تولید و تجارت را در پیوند با
مبانی نظری معنی آموزش و تاریخچه آن

جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری معنی آموزش و تاریخچه آن

معنی آموزش و تاریخچه آن : برای فصل دوم ، با عنوان " سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش" نیاز . 1- تعریف و تحدید مسئله پایان نامه و پروپوزال به منظور شناسایی هر چه .مبانی نظری فراگیر‌محوری در روش‌های آموزش زبان خارجی مبانی نظری سند تحول بنیادین ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ «ﻣﺒﺎﻧ ﻧﻈﺮﻱ ﺗﺤﻮﻝ ﺑﻨﻴﺎﺩﻳﻦ ﺁﻣ
این پست روزانه نویسی است و محتوای علمی نَ دارد
نمی‌دونم اولین باری که تصمیم گرفتم از دلِ یک عکس نوشته بیرون بکشم و ازش الهام بگیرم و بعد اسمش رو مثل ایسم ندیده‌ها بزارم إلهایسم کی بود. تصاویر هدرِ وبلاگ الآن همین طورند، یک عکس انتخاب می‌کنم و بعد منتظرِ حرف زدنش می‌شم، گاهی یک هفته طول میشکه تا به حرف بیاد.
اگر بودجۀ یک دوربینِ عکاسی داشتم، عکاس می‌شدم و توی موضوعاتم هم یک موضوع به اسمِ عکاسی‌ها اضافه می‌کردم. (موضوعات دائما تغییر می‌کن
اگر شب ها مشکل کم خوابی دارید یا دچار استرس و اضطراب هستید مدیتیشن حمام صوت می تواند باعث کاهش استرس و برقراری آرامش تان شود.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.
مدیتیشن حمام صوتی چیست؟
یک روش درمانی است که از صدا برای درمان استفاده می کند. مدیتیشن حمام صوت از قدیم الایام توسط مصری ها، بومیان استرالیا و فيلسوفان یونانی استفاده میشده و امروزه این سبک مدیتیشن در دنیا شهرت بالایی پیدا کرده است. جلسات حمام صوتی که در آن از آواز و صدای ناقوس گرفته
 
 اندیشه جدید و دنیای در حال تغییر
    اندیشه مدرن در قرن 19 میلادی، پس از عبور از عصر نوزایی و روشنگری و با فيلسوفانی چون دکارت و کانت به تثبیت می ‏رسد و در سپهر تفکر خود را بی رقیب می ‏بیند. این اندیشه که در نظر فيلسوفان، دوران نوجوانی و بلوغ خود را سپری کرده است و حتی زمینه ‏های انحطاط و نقد آن در آثار متفکرینی چون نیچه دیده می‏شود، در عالم واقع و یا به عبارت دقیق‏تر عرصه مناسبات روزمره نتوانسته به طور کامل تعیین یابد. این همان دوره‌ی تار
یادم نیست چند سال پیش بود که دوست قدیمی‌ام احمد، به مناسبت تولدم کتاب راز فال ورق را به من هدیه داد. الان توی تاکسی نشسته ام وگرنه اگر در منزل بودم حتما سراغ کتابخانه میرفتم و دنبال یادداشت و احیانا تاریخ زیرش می‌گشتم و قید می‌کردم.
راز فال ورق برای آن روزهای من کمی ساختار شکنانه بود. اولین اشکال همین اسم کتاب بود. من نه با ورق میانه خوبی داشتم و نه با فال. نه خانواده‌ام اهل‌ ورق‌بازی بودند و نه خودم به فال اعتقاد داشتم. اما خب به دو دلیل کتا
بسم الله الرجمن الرحیم-نظریت شخصی است نیم نگاهی
به کتاب فلسفه فرانسه درقرن بیستم- اریک میتوز- میفرماید- برداشت سنتی از فلسفه که
جهان شمول  باشد فلسفه سنتی  ومدرن ندار یک شاخه ای بنام فلسفه  -ر- غرب که فراتراز فلسفه علم وهنر است به سمت
تحلیل عقلانی که فیلسوف ان زیر بنای فرنگی وهنری که سنت مینامد میخواهد با ملاکهای
خاص عقلانی خود موردچالش ونقد وانتقاد قراردهد که اصلاحات لازم را  درانها بوجود بیاورد کهنام لنرا فلسفه غرب
نامیدند نه انکه کنجکاو
علی‌رغم نثر
پیچیده و گنگ و دشوار، تقریبا همگان محتوای پیشگفتار "پدیدارشناسی
روح" را ستوده‌اند، حتی فيلسوفان بزرگ و منتقدان
هگل. برای مثال هایدگر آن را "پیشگفتار اعظم"
نامیده است.
ابتدا بند
آغازین آن به ترجمه استاد فاضل و فقید، دکتر محمود عبادیان (1307-1392)، نقل می‌شود.
سپس آن را بازنویسی می‌کنم. گزینش این ترجمه بدین خاطر است که درستی و دقت آن از
دیگر ترجمه‌ها بیشتر است.
 
** ترجمه دکتر
عبادیان:
توضیحی
دیباچه‌گونه که بنا به سنت معرف یک اثر نوشته
«اگر زندگی ما معنایی داشته باشد، این معنا همان چیزی است که ما به آن داده‌ایم، نه چیزی که حاضر و آماده در اختیار ما قرار گرفته باشد.» تری ایگلتون
کتاب "فلسفه و معنای زندگی" از محمد آزاده از دیدگاه چند فیلسوف معنای زندگی را با زبان شیرین و ساده روایت می کند. این کتاب هم لذت بخش و هم آگاهی بخش است و  ما را به اندیشیدن درباره معنای زندگی فرا می خواند.
 چاپ دوم ین کتاب خواندنی دارای سیزده فصل می باشد.
 بخش اول کتاب دربردانده مقاله ای است برگرفته از
■ «آن دروغ بزرگ در باب نامیرایی فرد، هر خرد، هر سرشت نهفته در غریزه را نابود می‌سازد و هر آنچه در غریزه‌ای نیک خواهانه، یاری رساندن به زندگی و تضمین گر آینده است، از آن زمان به بعد تنها تردید برمی‌انگیزد. چنین شیوه‌ای زندگی که هیچ مفهومی ندارد، بدل به مفهوم زندگی می‌شود … دیگر حسن یاری رسانی، سپاس از نیاکان و اجداد، همکاری، اعتماد و یاری رساندن به رفاه همگانی و توجه به آنچه فایده‌ای دارد؟ (تنها یک امر ضروری است) .»
■ «این که هر کس چون رو
وقتی شهروندان «حق آزادی بیان» دارند در اجرای  آن حق (مادامی که به حقوق دیگران نکنند) ممکن است مطالبی را بیان نمایند که از دیدگاه اخلاقی ویژه‌ای، مصداق یک «بیان بد یا خطا» باشد، به همان اندازه که ممکن است مطالبی را بیان نمایند که از دیدگاه اخلاقی خاصی، مصداق یک «بیان خوب یا درست» باشد. اما در هر دو صورت از حمایتهای قضایی و ی برخوردارند. بر چنین مبنایی فيلسوفان حق از «حق بر خطا بودن» سخن به میان می‌آورند (حق و نه تکلیف خطا کردن)(سیدفا
زندگی ملاصدرا
صدرالدین محمد بن ابراهیم شیرازی(متوفی ۱۰۵۰ق) مشهور به ملاصدار فیلسوف، عارف و مفسر شیعی. وی به صدرالحکما و صدر المتألهین نیز معروف است. او شاگرد میر داماد و شیخ بهایی است و فیض کاشانی و عبدالرزاق لاهیجی را از معروف‌ترین شاگردان او دانسته‌اند. ملاصدرا بنیانگذار مکتب فلسفی حکمت متعالیه به عنوان سومین مکتب مهم فلسفی در جهان اسلام است. او نظام فلسفی خود را در مهمترین کتاب خود الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة معروف به
دامنۀ ت
 
7244
به قلم دامنه. به نام خدا. دوازده ویژگی جبّاریت اولیه. حکومت‌های اولیه‌ی مبتنی بر جبّاریت، یا همان تیرانی، که قرن‌ها بر بشر حکمرانی کردند و دیرپا بودند، دست‌کم ۱۲ ویژگی داشتند که فشرده برمی‌شمارم.
 
این برداشت‌هایم حاصل مطالعه‌ی کتاب «نظریه‌های جبّاریت از افلاطون تا هانا آرنت» است، نوشته‌ی دکتر راجر بوشه، ترجمه‌ی فریدون مجلسی. از انتشارات مروارید. امانت گرفته از کتابخانۀ عمومی یادگار امام قم.
 
«نظریه‌های جبّاریت ا
 
انگشت شصت و اشاره‌اش را آن‌قدر به هم نزدیک کرد که شکاف باریکی بین آنها ایجاد شد.
«کوچولو. خیلی کوچولو.»
«چه خبرته؟!»
«کتاب باید همین‌قدر باشه.»
«این‌که دیگه کتاب نیست. یه ورق کالباسه!»
«من فقط این‌جور کتاب‌ها رو انتخاب می‌کنم تا زود تمام بشن. تا حالا صدتا از این‌ها رو خوندم.»
 
خواندن کتاب برای او مثل تخمه شکستن بود، هم از جهت کمیت و هم از جهت سرگرمی. اصرار بر خواندن کتاب‌های ساده‌ی یک‌بار مصرف درست نیست. چراکه یکی از اهداف کتاب‌خوانی
مراد از قرون وسطى از قرن چهارم میلادى تا اواسط قرن پانزدهم یعنى 1453 م است. در قرن چهارم، امپراطور روم کنستانتین که مردى بت پرست بود، مسیحى شد و از شمشیر خویش براى رواج مسیحیت استفاده فراوان کرد. با مسیحى شدن او قرون وسطى شروع مى شود و با سقوط روم یعنى آسیاى صغیر قرون وسطى تمام مى شود. (حدود یازده قرن).شروع قرون وسطى از حدود دویست سال قبل از تولد حضرت رسول(ص) شروع مى شود و تا حدود اواخر حمله مغول به ایران ادامه پیدا مى کند و طبعاً قرن هاى سوم و چهار
غروب ساحل
بستر ساحل
حضور قاطع امواج
اینجا که ایستاده ام
خنکای نسیم دریاست
و من چون این همه پرنده و ماهی
  در رویای غروب جهان گم شده ام
سرور عاشقانه یی ست
زمزمه  باد و موج
مثل ترانه با تو بودن
کیش آذر ۹۷ ع-بهار

       پرچم سفید صلح!     
نظرات ما گاهی همه ان چیزی
است که برخواسته از منویات مقطعی و شاید هم سطحی ما است که بر خواسته از نتایج
داده هایی است که خود از تصورات و تمایلات خویش ساخته ایم و آنگاه در دایره ای که
محصور شده ایم برای دنیا خط مش
در این مطلب به معرفی و دانلود کتاب های چشم هایش اثر فاخر علوی و کتاب مرگ و دیگر هیچ اثر عباس کیا رستمی همچنین کتاب  موسولینی و فاشیسم را برای دانلود کردن کتاب معرفی میکنیم.
دانلود کتاب چشم هایش
کتاب نادر ( چشم‌هایش ( اثر دارای اسم و رسم بزرگ علوی میباشد که در سال
۱۳۳۱خورشیدی منتشر شد . کتاب چشم‌هایش به نظر گونه داستان‌نگاری زیاد
اختصاصی است . در‌این کتاب بزرگ علوی یک روایت واحد را در نیز شکسته و
تکه‌های آن را به صورت دور از هم آورده است . مخ
مطلبی کوتاه می نوسیم در معرفی عصر باروک با استناد از کتاب دنیای
سوفی از نویسنده ارزشمند یوستین گردر:

« لفظ باروک از واژه ای است که برای توصیف کردن مرواریدهای با اشکال نامنظم به
کار می رود. در قیاس با سبک ساده و موزون رنسانس، بی نظمی ویژگی باروک بود. قرن
هفدهم معروف به عصر باروک شده است و این به دلیل تضاد های آشتی ناپذیر این قرن
بوده است. هم کاخ های سر برافراشته را داریم و هم دیرهای دور افتاده. از یک طرف
خودنماییهای پر زرق و برق را داریم و از طر
Analytic philosophy: goals and programmesAnalytic philosophy is an approach to philosophy that divides each philosophical problem into smaller ones and then, by making use of the achievements of formal and mathematical logic, .works towards systematic solutions to the main problemsThe emphasis on the analytic aspect should not be seen as discontinuous with the history of philosophy—such a discontinuity is neither acceptable nor intelligible. The purpose of stressing the term analytic is only to distinguish this way of philosophizing from the so-called European” or continental” philosophy, which is less concerned with logical reasoning. Thus classical philosophy”, Western philosophy”, and Islamic philosophy” are to be considered equally analytic, for the main crit
 

این کتاب از سلسلۀ «دین پژوهی»
نشر ناهید است. و اثری است در روانشناسی دین که یکی از پیشگامان آن ویلیام جیمز است
که نظریه و کتابی به نام ارادۀ معطوف به ایمان(The Will to Believe) دارد. ایمان از اقناع دل پدید می‌آید.
مراد از دل، آن‌گونه که در تمام زبان‌های بشری سابقه دارد، قوای درّاکه است. البته
با عقل هم پیوند دارد، و امید و عشق و ایمان حاصل تأملات آن است. به تعبیر دیگر به
شرح دلایل دل در ایمان آوردن می‌پردازد. عنوان این کتاب از جملۀ معروف پاسکال
متفک
تالس
تاریخ فلسفه غرب را معمولا با شرح احوال و آراى تالس، فیلسوف اهل ملطیه (میلتوس Miletus ) آغاز می کنند. مقدم بر تالس، هیچ متفّکر فیلسوفى شناخته نیست. از این لحاظ، به یک معنا مى توان گفت که تالس نخستین فیلسوف بوده است. گروهى براى اثبات «نخستین فیلسوف بودن» تالس به سخنى از ارسطو استناد کرده اند; ارسطو در کتاب مابعدالطبیعه مى گوید « تالس که بنیانگذار فلسفه است » . و از این جمله بر مى آید که تالس بواقع نخستین فیلسوف بوده، البته همه مترجمان اینگونه
مقاله جدید پیرامون فلسفه علم را در خبرگزاری مهر در اینجا، و هم در ادامه همین وبلاگ می توانید مطالعه نمائید. 
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی: فلسفه علم از زمان پیدایش خود در ابتدای قرن بیستم همواره با این سوال مواجه بود که دقیقا به چه حوزه ای در علوم تجربی باید بپردازد و مسائل و دغدغه های آن چیست؟
از جمله مواردی که واژه«فلسفه»به صورت «مضاف»به کار می‏ رود، در خصوص اصطلاح «فلسفه علم» می‏ باشد. در مورد اینکه ماهیت فلسفه علم چ
مقاله جدید پیرامون فلسفه علم را در خبرگزاری مهر در اینجا، و هم در ادامه همین وبلاگ می توانید مطالعه نمائید. 
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی: فلسفه علم از زمان پیدایش خود در ابتدای قرن بیستم همواره با این سوال مواجه بود که دقیقا به چه حوزه ای در علوم تجربی باید بپردازد و مسائل و دغدغه های آن چیست؟
از جمله مواردی که واژه«فلسفه»به صورت «مضاف»به کار می‏ رود، در خصوص اصطلاح «فلسفه علم» می‏ باشد. در مورد اینکه ماهیت فلسفه علم چی
همان‌طور که می‌دانید، ابن‌سینا* از فيلسوفان بزرگ و نظام‌ساز در سنت فلسفی خودش به حساب می‌آید و دقت‌ها و ابداعات قابل توجهی در این عرصه‌ها داشته، و آثار مهم و اثرگذارش در حوزه‌ی فلسفه، همیشه مورد توجه و بحث بوده. مثلاً‌ یکی از آثار مشهور ابن‌سینا، مجموعه‌ی منطقی و فلسفی «الاشارات والتنبیهات» است، که همین «خواجه نصیرالدین طوسی» -که امروز زادروزش بود و زادروزش را روز مهندسی نام‌گذاری کرده‌اند- یکی از بهترین شرح‌ها را برای آن نوشته. د
آفرینش، رمانی تاریخی است از نویسنده، نمایش
نامه نویس و فعال ی روشنفکر آمریکایی، گور ویدال.
شخصیت اصلی و راوی داستان سیروس(یا همان
کورش)اسپیتمه، نوه ی خیالی زرتشت ـ ازپدری ایرانی و مادری یونانی ـ و سفیر ایران
در آتن است. زمان داستان سالهای سلطنت داریوش کبیر، خشایارشا و اردشیر اول(ربع آخر
قرن ششم و نیمه ی اول قرن پنجم پیش از میلاد) و زمان روایت، اواخر عمر اسپیتمه، در
دوره ی حاکمیت پریکلس بر آتن است. در این زمان او هفتاد و پنج ساله (و در اثر
ا
قصد دارم گوشه هایی
از زندگی افلاطون کسی که تاثیری ژرف بر آینده جهان داشته است را از کتاب دنیای
سوفی و همچنین از کتاب "ماجراهای جاودان در فلسفه" اثری از
"هنری توماس و دانالی توماس" را بنویسم.

«افلاطون ( 428-347
پیش از میلاد) بیست ونه ساله بود که سقراط جام شوکران را نوشید و از مدتی پیش نیز
شاگرد سقراط بود. عمده آثار افلاطون برخلاف فيلسوفان پیشین باقی مانده است.
افلاطون مدرسه فلسفه خود را به یاد پهلوان افسانه ای یونان آکادموس، آکادمیا
نامید. در آکادم
واژه زمان در زبان پارسی و عربی مشترک است؛ در زبان پهلوی Zaman ، در ایران باستان jemana و در سریانی Zabana آمده است. قرن­ها پس از ظهور زرتشت اولین بار به خدای زمان در بین ایرانیان اشاره می­شود. هم چنین برخی از محققین معتقدند خدای زمان از خدایان قدیم آریایی­هاست. ( ابراهیمی، 1373 ).
امروزه در زبان فارسی می­گوییم وقت طلاست. در زبان­های دیگر نیز تعبیرهای متفاوتی چون وقت الماس است، وقت جواهر است بکار رفته است. اما ارزش زمان بیش از طلاست و قابل مقایسه با آن نیس
معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست
کتاب صوتی وقتی نیچه گریست رمانی فلسفی، هیجان انگیز، معمایی و سرشار از گفت‌و‌گو‌های بی‌نظیر اثر اروین د. یالوم را با صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده گوش دهید.
اروین د. یالوم در کتاب وقتی نیچه گریست، به شرح داستانی خیالی از روزهای جوانی و بیماری فریدریش نیچه می‌پردازد. بر اساس این داستان دکتر بروئر باید به نیچه از نظر جسمی و روحی کمک کند تا فکر خودکشی را از سر خود دور کند.
در وین سده نوزدهم، داستانی از عشق،
معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست
کتاب صوتی وقتی نیچه گریست رمانی فلسفی، هیجان انگیز، معمایی و سرشار از گفت‌و‌گو‌های بی‌نظیر اثر اروین د. یالوم را با صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده گوش دهید.
اروین د. یالوم در کتاب وقتی نیچه گریست، به شرح داستانی خیالی از روزهای جوانی و بیماری فریدریش نیچه می‌پردازد. بر اساس این داستان دکتر بروئر باید به نیچه از نظر جسمی و روحی کمک کند تا فکر خودکشی را از سر خود دور کند.
در وین سده نوزدهم، داستانی از عشق،
- وجود ، پایه اصلی حکمت ملاصدرا می باشد :
. در فلسفه ملاصدرا ،وجود با هستی فرق دارد .وجود ستون هستی است و پایه ای است که هستی روی آن قرار دارد . 
. وجود هست و نمی توان منکر موجودیت آن شد . اندیشه یک دیوانه هم دال بر موجود بودن وجود هست .زیرا اگر وجود نبود ، دیوانه دارای اندیشه نمی شد . 
. دیوژن ، خم نشین حکیم یونانی می گفت : 
وجود چیزی است که بعد از اینکه مرگ آمد از بین می رود .و نیز گفت : " تا من هستم ، مرگ نیست و وقتی مرگ آمد ، من نیستم و لذا من و او باهم ک
در قرآن کریم نزدیک به شصت مورد، ایمان و عمل صالح  قرین هم ذکر شده­اند و از آندو به عنوان دو بال برای رسیدن به سعادت و حیات جاویدان در بهشت برین یاد شده است. اگرچه هر یک از دو واژه‌ی عمل صالح و ایمان در فهم عرفی معانی روشن و واضحی دارند، ولی ایمان مطلوب از دیدگاه شرع مقدّس اسلام، اجزاء و شرائط خاصی دارد، همانگونه که عمل صالح نیز برای تأمین سعادت و رستگاری باید حائز ویژگی­هایی باشد. در این نوشتار با بررسی مفاد هر یک از واژگان ایمان و عمل صالح، ا
به محض اینکه روز جهانی نور را جشن می گیریم (16 مه طبق گفته سازمان ملل) ، امروز می خواهیم کمی به شما بگوییم که دقیقاً نور چیست ، تاریخ آن و کنجکاوی ترین ویژگی های آن است.
ماهیت نور موضوعی است که قرن ها دانشمندان و فيلسوفان را مجذوب خود می کرده است و تا اوایل قرن بیستم ، هنگامی که زمینه فیزیک کوانتومی شکل گرفت ، آنها را وارونه کرد. قبل از s XVIII اعتقاد بر این بود که نور توسط ذرات کوچک شکل می گیرد ، نظریه ای که اجازه می دهد تا اثرات شناخته شده از شکست و ب
در نگاه مادی که تمام هویت انسان در بدن و جسم او خلاصه می‌شود، انسانها به طور طبیعی به دلیل تفاوتهایی که از نظر جسمی دارند طبقه بندی می‌شوند و دیگر نمی توان روح الهی مشترک بین انسانها را به عنوان معیار انسانیت معرفی کرد.  در دوران مدرن  فيلسوفان نژادگرا مانند جان لاک، هیوم، کانت و نیچه که بر اساس نگاهی مادی انسان‌ها  را بر اساس نژاد خود طبقه بندی می کنند، اغلب زن را نیز به عنوان موجودی درجه دوم تلقی می‌کنند  . به عنوان نمونه جان لاک حق ما
فرهنگ مردم چین
 
بزرگی و گستردگی کشور چین در حدی که سنت و فرهنگ مردم آن بر اساس منطقه جغرافیایی و قومیت تفاوت دارد.
بیش از 1 میلیارد نفر و 56 گروه اقلیت قومی در کشور چین زندگی می‌کنند که گروه «هان» با حدود 900 میلیون نفر بزرگ‌ترین قوم چینی به شمار می‌رود. به طور کلی چینی‌ها یک جامعه گروه محور هستند که متعهد‌اند نسبت به خانواده، مدرسه، گروه کاری یا کشورشان، ارتباط گروهی داشته باشند. برای حفظ هارمونی، در همه حال رفتار مناسب را رعایت کرده و کاری
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است از دفتر
خاطرات- جناب مرحوم بازرگان رحمت الله علیه فرمودند که دین از روز اول مسائل مادی
راهمراه معنویت لحاظ کرد وازهمه مهمتر واقعیت ها را درنظر گرفت وانسان باید راه حل
اسان را انتخاب کند واقعیت رالحاظ کردن باکدام مقیاس – انطور ه تصور میشود کار به
اسانی پیش نرفت وکمی هم خداوندمنان مشکل گرفت- ایشان تاحدی معتقد بود فقه
درعمل  باید پاسخگوباشد وبنظر میرسد که
ایشان مایل بودند که جمهوری اسلامی 
دمکراتیک  ای
سروده مثل خورشید
بگذارید
بنویسم
از دشمنی
معذورم
و مثل طلوع
خورشید
چشم دیدن
همه را دارم!
 ماهشهر ع-بهار
رواقی مکتب تحمّل بی شکایت مصائب!
می گویند مکتب
رواقی هم مکتب جهان میهنی ست وهم مکتب خوب زیستن است،به تعبیری عبور از عسرت به
فرج است تا زندگی علیرغم رنج و مصائبش برای انسانها آسانتر شود زیرا میوه آگاهی که
بشریت را از چاه ویل تاریکی نجات داد چه در اسطوره های نیاکان اقوام شرق و غرب و
چه در زمانه یونانی گری تا عصر خرد باوری دکار ت و کانت ساده  ب
این‌طور هم
نیست که رابطه من و فرزان محدود به کیک کشمشی و کلوچه روغنی باشد. اساسا دوستی از
این چارچوب‌های تنگ مادی درمی‌گذرد و بسط پیدا می‌کند و همه زندگی را دربرمی‌گیرد.
یک شبی که
روی تخت‌ها دراز کشیده بودیم و کف‌ دست‌ها را نزدیک غده‌های هیپوتالاموس گذاشته
بودیم، آه کشیدم و درددل کردم که ای کاش دیوان حافظ کوچکی داشتم تا همیشه در جیبم
می‌گذاشتم و این ایام سخت را با آن سرمی‌کردم. لحنم طوری بود که قصدم این نیست که
فرزان چنین چیزی برایم ته
ساعتهای دیجیتال به نوعی از ساعتها میگویند که زمان را با استفاده از ال‌سی‌دی، LED و یا چراغ نشان میدهند. این ساعتها به دو صورت ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته هستند. این ساعتها با استفاده از مدارهای الکتریکی میتوانند زمان را محاسبه و اعلام کنند. در ساعتهای جدیدتر ساعتها خود میتوانند با استفاده از اینترنت ساعت خود را تنظیم کنند.
۱:ساعت (شامل ثانیه – دقیقه وساعت ) به دو صورت ۱۲ و ۲۴ ساعت۲:تاریخ(شامل روز-ماه – سال ) به صورت میلادی که می توان با کد مخصوص که در پ
معرفی کتاب درباره معنی زندگی اثر ویل دورانت
 
احتمالا برای شما هم پیش آمده که با این سوال مواجه شده اید که به چه دلیل زندگی می‌کنیم و معنای زندگی چیست؟همه ما در زندگی لحظاتی را داریم که خالی از انگیزه‌ی لازم برای حرکت می‌باشیم و خود را پوچ و بی هدف می‌بینیم. همان لحظات است که از خود می‌پرسیم برای چه زنده هستیم و چرا نباید خودمان را بکشیم تا راحت شویم؟ اگر شما هم از این لحظات را در زندگی خود داشته‌اید پس حتما نیاز به کمک دارید. اما چه یاری ب
پس از مدت‌ها فاصله گرفتن از فلسفه، به پیشنهاد دوستی به سراغ کتاب "هر بار معنای زندگی را فهمیدم عوضش کردند"، رفتم. راستش می‌خواستم در برابر وسوسه‌های فلسفه، باز هم مقاومت کنم، اما نام کتاب و بخش‌هایی که به صورت گذرا خوانده بودم، مانع شد. در این کتاب با "دانیل مارتین کلاین" سفری جذاب به دنیای فلسفه را با چاشنی طنز تجربه کردم. کلاین در ایام جوانی زمانی که در دانشگاه هاروارد فلسفه می‌خواند، جملات قصار فلاسفه‌ی بزرگ را در دفترچه‌ای که رویش نو
یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر را می توانید هم در سایت این خبرگزاری (اینجا) مطالعه نمائید و هم در ادامه از نظر شما می گذرد.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی*: پیش از این در سلسله مقالاتی که به صورت جسته و گریخته درخبرگزاری مهر منتشر شد، به بررسی گزینشی ابواب مختلف در فلسفه علم از جمله فلسفه زیست شناسی، فلسفه زبان؛ فلسفه ذهن و همچنین بررسی مساله اختیار یا عدم اختیار پرداختیم.
مسائلی که تشکیل دهنده بخش های مهم و عمده ای از فلسفه ع
یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر را می توانید هم در سایت این خبرگزاری (اینجا) مطالعه نمائید و هم در ادامه از نظر شما می گذرد.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی*: پیش از این در سلسله مقالاتی که به صورت جسته و گریخته درخبرگزاری مهر منتشر شد، به بررسی گزینشی ابواب مختلف در فلسفه علم از جمله فلسفه زیست شناسی، فلسفه زبان؛ فلسفه ذهن و همچنین بررسی مساله اختیار یا عدم اختیار پرداختیم.
مسائلی که تشکیل دهنده بخش های مهم و عمده ای از فلسفه ع
بسیاری از فيلسوفان و نظریه پردازان معتقدند که: همه تخم مرغ ها را در یک سبد نباید گذاشت. پرتفولیو و یا دیورسیفیکشن در امور مالی، مخصوصا خرید سهام بیش از همه مطرح است. سوال این جاست که سازمان های موازی، باید باشد یا خیر؟ همه معتقدند که نباید باشد، زیرا موازی کاری همان دوباره کاری است. اما اگر به نظریه تک سبدی توجه کنیم، چندان بیراه هم نیست. زیرا وجود یک سازمان، یا یک اداره، کار را منقبض کرده و در دست: افرادی مشخص قرار می دهد، که ممکن است مدت کوتا
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش و اهمیت هنر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش و اهمیت هنر






دسته بندی
هنر و گرافیک

فرمت فایل
docx

حجم فایل
58 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
36


مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش و اهمیت هنر
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرف
امروز می پردازم به
اندیشه های ارسطو از کتاب دنیای سوفی اثر یوستن گردر و در ادامه از کتاب "ماجراهای
جاودان در فلسفه" اثری از "هنری توماس و دانالی توماس".
«یکی از بزرگترین
مخالفان نظریه مُثُل افلاطون شاگردی از آکادمی افلاطون یعنی ارسطو (384-322 پیش از
میلاد) بود. ارسطو فرزند یک پزشک اهل مقدونیه بود و وقتی افلاطون 61 ساله بود به
آکادمی وی راه یافت. اگر بخواهیم به بیانی به تفاوت اندیشه های این دو استاد بزرگ
بپردازیم باید بگوییم که افلاطون چنان غرق در ن
متاسفانه ماه گذشته
بدلیل تصادفی که برایم اتفاق افتاد( خوشبختانه خسارت جدی جانی نداشت) نتوانستم
نوشته ای داشته باشم. امروز می خواهم اشاره ای به فصل تسلی بخشی در مواجهه با
ناکامی از کتاب تسلی بخش های فلسفه از آلن دو باتن کنم.

«سنکا فیلسوف رواقی
هم عصر با نرون 28 ساله و دیکتاتور خودکامه بود. وی پنج سال معلم خصوصی نرون
بود  و ده سال نیز مشاور وفادار وی. ولی یک
توطئه کودتا اوضاع را دگرگون کرد. نرون دچار جنون انتقام از اطرافیان شد و با
اینکه مدرکی دا
کشور ترکیه در غرب آسیا قرار گرفته و بخش کوچکی از آن در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد. بخش شرقی توسط دریای مرمره،
تنگه بسفر و داردانل از آناتولی جدا شده اند. کشور ترکیه در در شمال غربی
با یونان و بلغارستان، در شمال شرقی با گرجستان، در شرق با ارمنستان،
آذربایجان، نخجوان و ایران و در جنوب با عراق و سوریه هم مرز می باشد. شهر
آنکارا پایتخت ی این کشور اما استانبول بزرگترین شهر آن می باشد. بین
۷۰ تا ۸۰ درصد شهروندان ترک به
کشور ترکیه در غرب آسیا قرار گرفته و بخش کوچکی از آن در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی قاره
اروپا قرار دارد. بخش شرقی توسط دریای مرمره، تنگه بسفر و داردانل از
آناتولی جدا شده اند. کشور ترکیه در در شمال غربی با یونان و بلغارستان، در
شمال شرقی با گرجستان، در شرق با ارمنستان، آذربایجان، نخجوان و ایران و
در جنوب با عراق و سوریه هم مرز می باشد. شهر آنکارا پایتخت ی این کشور
اما استانبول بزرگترین شهر آن می باشد. بین ۷۰ تا ۸۰ درصد شهروندان ترک به
برای مشاهده یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر، پیرامون تاریخ علم و چیستی فلسفه علم می توانید اینجا را کلیک کرده و یا در ادامه یادداشت را مطالعه نمائید.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-محمدمهدی دزفولی: فلسفه علم، به مثابه یک رشته فلسفی مستقل، عمری کوتاه دارد. بحث های مربوط به این رشته در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مطرح شد و نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کرد. بعدها با شکل گیری حلقه وین، فيلسوفان تحلیلی بحث های فلسفه علم را به صورت جدی تر
برای مشاهده یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر، پیرامون تاریخ علم و چیستی فلسفه علم می توانید اینجا را کلیک کرده و یا در ادامه یادداشت را مطالعه نمائید.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-محمدمهدی دزفولی: فلسفه علم، به مثابه یک رشته فلسفی مستقل، عمری کوتاه دارد. بحث های مربوط به این رشته در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مطرح شد و نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کرد. بعدها با شکل گیری حلقه وین، فيلسوفان تحلیلی بحث های فلسفه علم را به صورت جدی ت
جلال آل‌ احمد قصد کرده بود در دو اثر به تاریخ معاصر
ایرانیان و مدرن‌شدن‌شان توجه نشان دهد؛ «غرب‌زدگی» و بعد از آن «در خدمت و خیانت
روشنفکران». صرف نظر از این‌که آل ‌احمد تا چه اندازه درکی درست و دقیق از نظریه‌ها
و نظریه‌پردازان غربی داشته است، می‌توان پرسید آیا بر مبنای تحلیل‌های او در این
دو کتاب، توانسته بود متنی یک‌دست و معتبر ارائه دهد؟
 با عنایت به اندیشه‌ها
و نقدهای یکی از فيلسوفان ملّی این سرزمین یعنی جواد طباطبایی، «ملاحظات
   تسنیم نیوز 
گزارش میدانی جالب 
 
درگیر فرآیند مدرن سازی شده ایم که گاه کور می نماید و گاه همین نگاه، کشورهای جهان سوم را به قهقرا می برد؛ خبرنگاریم و نیک می دانیم بد خبرها احاطه مان کرده اند اما در این حین خرسند می شوی آن گاه که مخاطبی وفادار، با دفتر ایرنا تماس می گیرد و می خواهد از نانوایی اجدادی حسن آقا در محله کهن امین الضرب رشت گزارشی تهیه شود.
در عالم خبری ، دست رد زدن به سینه سوژه ها گناهیست نابخشودنی؛ آدرس ثبت می شود و توصیف مجید درو
بی‌مقدمه
در این شرایط نگرانی‌های زیادی را بین مردم مشاهده می‌کنم که اکثرشان قابل رخ دادن نیستند و فقط نگرانی رخ دادن آن، ممکن است مردم را از پای دربیاورد و آنها را ناامید کند و شادی‌هایی هرچند کوچک را نیز به واسطه این نگرانی‌هایی که اکثراً بی‌مورد هستند، از دست می‌دهیم. هیچگاه انگیزشی صحبت نکرده‌ام و همیشه دیدگاه واقع‌بینانه‌ای به جهان اطرافم داشته‌ام. اما مشکلی که می‌بینم خیلی از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نگرانی است. وظیف
دیدنی های چین
چین دارای جاذبه های طبیعی شگفت انگیز شهرهای تاریخی زیبا قلعه های باستانی که فرهنگ و تمدن چین و اندیشه و فلسفه کهن چین را به توریست معرفی می کند. جاذبه های گردشگری چین همواره مورد توجه گردشگران بوده است.از جهتی دیگر شهر شانگهای چین با آسمان خراش های مدرن که قطب اقتصادی جهان است و اگر می خواهید حال وهوای سفر به نیویورک را تجربه کنید باید بگوییم این شهر بسیار از نظر شباهت نزدیک به نیویورک است و عده ای آن را نیویورک شرق می نامند.این
++: مواظب
باش ورودی شهر رو رد نکنی. نزدیک شدیم


 

-- : حواسم هست به تابلو
ها.


 

++: به
نظرم خسته شدی ، بذار من بنشینم پشت فرمون، دیشب هم خوب نخوابیدی. "عینکش
رو از چشم بر میدارد و تمیز میکند" ضمن اینکه من این شهر رو بهتر
میشناسم. آدرس رو راحت تر پیدا میکنیم.


 

-- : خستگی کدومه؟.
نشنیدی این جمله معروف رو که : هر آنچه که مرا نکشد
قوی ترم میکند؟


 

++:
آهان. اون مرد سیبیلوی احساساتی!!!. به نظرم این جمله اش یه قاعده قابل تعمیم
نیست.و نمیشه به عنوان ی
اسپینوزا فیلسوف شرافت و ازادی                                         
. اسپینوزا از فيلسوفان عصر روشنگری در اوایل قرن ۱۷  را بخاطر
زیبایی و خرد ورزی نوگرایانه در اندیشه وایجاد شکاف در بنیانهای اسکولاستیک فلسفه
و منطق ارسطویی شاهزاده فلاسفه می نامند . زیر دلیل این  محبوبیت و وجاهت ایشان به علت تغییر نگرش بنیادی
در جوهره هستی  بوده  و آن نگاه سلبی و مدرسی  گذشتگان که چون تار ضخیم عنکوبت  بر دست و پای مسیر بشریت تنیده می شد  و حصاری خود
 
زیبا سازی
 
 
 
 
فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد.
طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژ
در جامعه انسانى, اساسى ترین کار, تعلیم و تربیت است. کسى که این رسالت را به دوش مى کشد ((معلم)) است. کار معلمى به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد اطلاق مى شود, براساس همین تعریف است که پیامبران, معلم بشر خوانده مى شوند, هم چنین پدر و مادر و دیگر اعضاى خانواده نسبت به کوچک ترها نقش معلم را دارند. اما در نام گذارى طبقات مختلفى که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده گرفته اند, اصطلاحا تنها به یک طبقه ((معلم)) مى گویند; یعنى
انفجار
اطلاعات! نمی دانم چرا من از این تعبیر آنچنان که باید نمی ترسم و حتی چه بسا مثل
کسی که دیگر صبرش تمام شده است از فکر اینکه جهان به سرنوشت محتوم این عصر نزدیک
تر می شود خوشحال می شوم. نیچه خطاب به فيلسوفان می‌گوید: « خانه هایتان را در
دامنه‌های کوه آتشفشان بنا کنید.» و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقتند
مخاطب این سخن می‌یابم. «گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند
و اگر نه، مرگ یک بار، زاری هم یک بار.

 
دهکده
جهانی واق
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه ت وارد شود و یک رجل ى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، ت را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه ت کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد ى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز ى است، گرچه در عمل ى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه ت وارد شود و یک رجل ى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، ت را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه ت کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد ى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز ى است، گرچه در عمل ى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
فرهنگِ لغتِ آکسفورد اقتصاد
را این گونه تعریف کرده‌است:ارتباط میانِ تولید، تجارت و عرضه پول، در یک کشور یا منطقه
مشخص. در تعریفی دیگرِ اقتصاد،
مجموعه بزرگی از فعالیت‌های به همم مرتبطِ تولیدی و مصرفی دانسته شده که به تعیینِ
چگونگی تخصیصِ منابع کم یاب کمک می‌رسانَند. اقتصاد همچنین به صورت «شبکه‌ای از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان
و مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات در یک مکان، منطقه یا کشور» تعریف شده‌است.

فلسفه‌ی اقتصاد همچون علمِ تصمیم‌گی
مقدّمه
متفکّران اگزیستانسیالیست در طیّ چند قرن گذشته شماری از بزرگترین آثار فلسفی و ادبی‌ای را که تاکنون تمدن غرب به چشم خود دیده است خلق کرده‌اند. اما شرحِ این مسأله که براستی اگزیستانسیالیسم بیانگر چه چیزی است امری بسیار مشکل می‌نماید. هدف از این مقاله ارایۀ درکی بهتر از اگزیستانسیالیسم و شماری از اندیشه‌هایی است که از سوی بزرگترین متفکران این جنبش بیان شده است. پیش از شروع می‌باید به این نکته توجه کرد که اگزیستانسیالیسم مجموعۀ بسیا
حمایت از ن بزه دیده و ارتباط آن با پزشک قانونی
م از یک قرن است که جرم شناسی مورد توجه خاص کشورهای مختلف قرار گرفته و با استفاده از روشهای گوناگون، مطالعات و تحقیقات بالنسبه قابل ملاحظه ای در زمینه های مختلف انجام شده است






دسته بندی
حقوق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
56 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
80


حمایت از ن بزه دیده و ارتباط آن با پزشک قانونی
 
مقدمه:
م از یک قرن است که جرم شناسی مورد توجه خاص کشورهای مختلف قرار گرفته و با ا
هر آینه بپذیریم زندگی ما حول جستجوی خوشبختی می
گردد، در آن صورت کمتر فعالیتی را می توان برشمرد که بیش از سفرهایی که کرده ایم با
تمام تناقض ها و مشقاتشان، پویایی این جست و جو را آشکار کنند. سفرهای ما هرچند غیر
دقیق، درکی از زندگی چنان که باید باشد، فراتر از محدودیت های کار و تلاش معاش عرضه
می کنند. به ندرت تصور می شود سفرهایمان مسائلی فلسفی را مطرح کنند، منظورم مسائلی
است که تفکری ورای عملی بودن را می طلبند. سیل پیشنهادات درباره مقصد سفرمان به
موسسه خیریه سگال

آخرین جستجو ها

وکیل یاری ، همراه حقوقی شما ظروف یکبار مصرف نوین ظرف فعالیت های مدرسه شهید منتظری سرچاه وبلاگ رسمی کربلایی محسن اختیاری اتحادیه مصالح ساختمانی کرمانشاه ماییم و نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی وبلاگ خبری ارومیه آنلاین یادداشت های یک f امیرحسین خسروی