نتایج جستجو برای عبارت :

شجره طیبه؛عدالت امام زمان(عج)

 امام صادق علیه السلام:اَلنّاسُ یَسْتَغْنونَ اِذا عُدِلَ بَینَهُمْ وَتُنْزِلُ السَّماءُ رِزْقَها وَتُخْرِجُالاَْرْضُ بَرَکَتَها بِاِذْنِ اللّه ِ تَعالى؛
هنگامى که در میان مردم عدالت برقرار شود، بى نیاز مى شوند و به اذن خداوندمتعال آسمان روزىِ خود را فرو مى فرستد و زمین برکاتش را بیرون مى ریزد.
کافی ج 3 ص 568 ح 6
امام صادق علیه السلام:اَلْعَدْلُ اَحْلى مِنَ الشَّهْدِ وَاَلْیَنُ مِنَ الزُّبْدِ وَاَطیَبُ ریحا مِنَ الْمِسْکِ؛
عدالت از عسل
۴۱ میلیون و صد هزار مشمول سهام عدالت حالا یک ماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی سهام عدالت خود را انتخاب کنند. این چنین است که حالا نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند اما سئوالی که این روزها به کرات به گوش می رسد این است که آیا امکان ثبت نام دوباره برای سهام عدالت وجود دارد.
ادامه مطلب
چهار سوال رئیس جمهور محترم :
 1_ چرا عدالت زیباست و رابطه عدالت با پیشرفت کشور چیست؟
2 _ رابطه عدالت با همدلی و همبستگی مردم چگونه است؟ موانع گسترش عدالت در کشور
 3_ چه کسانی از برقراری عدالت نگرانند؟4 -
4-مصادیق و زمینه‌های عدالت در حوزه آموزش و پرورش کدام است و در تعلیم و تربیت چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟
«عدالت» مفهومی است که بشر از آغاز تمدن خود می شناخته و برای استقرار آن کوشیده است. عدالت، به معنای خاص کلمه، برابر داشتن اشخاص و اشیاء است. هدف عدالت همیشه تامین تساوی ریاضی نیست. مهم این است که بین سود و زیان و تکالیف و حقوق اشخاص، تناسب و اعتدال رعایت شود. پس، در تعریف عدالت می توان گفت:«فضیلتی است که به موجب آن باید به هر کس آنچه را که حق اوست داد.» حقوق و عدالت دو همزاد تاریخی هستند. در نظر برخی از نویسندگان، حقوق هنر دادگستری و پندار نیک است
دعوای چپ و راست اقتصادسیاسی همانقدر که حول محور دو مفهوم اصالت فرد یا اصالت جمع است، دعوای دو مفهوم اصالت آزادی یا اصالت عدالت نیز هست. در واقع فردگرایان بر آزادی پافشاری میکنند و جمع‌گرایان بر عدالت تکیه. البته هیچکدام از این دو مکتب در گرایشهای میانه‌روی خود، عدالت یا آزادی را نفی نمی‌کند اما اگر قرار باشد بین این دو یکی را انتخاب کند، یکی اولویت را بر آزادی و دیگری بر عدالت قرار میدهد.
ادامه مطلب
با قدرت تمام، با عدالت و بدون اغماض
 
#قوه_قضاییه با قدرت تمام به‌ کج‌رفتاران و منحرفان مهلت ندهند که با اعمال غیر انسانی- اسلامی خود عمداً یا از روی نادانی و بی‌بند و باری چهره مقدس جمهوری اسلامی را بر خلاف آنچه هست نمایش دهند. باید عدالت اسلامی در حق آنان بدون غمض عین اجرا شود.
 
امام خمینی(ره) | ۱۲ فروردین ۱۳۶۲
 
امام صادق(علیه السلام):هرگاه قائم علیه السلام قیام کندخداوندبرگرداند(رجعت) هرکس که اذیت مؤمنین کرده درزمان خودبه همان صورتی که بوده اندتا ازایشان دادستانی ومؤاخذه حق کند.
امام باقر(علیه السلام):هرگاه قائم ما علیه السلام قیام کنددست خودرابرسربندگان گذارد ,پس به برکت آن عقل مردم جمع گرددوهوش ایشان کامل گردد.
امام صادق(علیه السلام):به خداقسم که عدالت اودر درون خانه ها خواهدرفت ماننداینکه سرما وگرما داخل آن میشود.
امیرالمؤمنین علی(علیه ال
رهبر معظم انقلاب اسلامی:عدالت به معنای یکسان بودن همه برخورداریها نیست، به معنای یکسان بودن فرصت هاست،یکسان بودن حقوق است. همه باید بتوانند از فرصت های حرکت وپیشرفت بهرمند شوند. باید سرپنجه عدالت گریبان ستمگران ومتجاوزان از حدود را بگیرد و مردم به این اطمینان پیدا کنند.1385/8/20
 
این یعنی عدالت علی وار.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دکتر علیرضا صالح در گفت‌وگویی در مورد واریز سود سهام عدالت گفت: از سوم اسفندماه سال 98 به ازای هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت، به صورت علی‌الحساب 205 هزارتومان واریز می‌کنیم. چون هنوز بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت نشده است و این مبلغ را فعلاً پرداخت می‌کنیم تا بعداً که سود کامل شرکت‌ها دریافت شد، سود قطعی برای عملکرد سال 97 به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.
همچنین این مقام گفت: واریز س
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هیچ کاری تورا ازکاربرای آخرت باز نداردکه وقت تنگ است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):از زمین خوردن کسی شادمشوکه نمیدانی گردش روزگاربرای توچه در آستین دارد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):عدالت بهترازشجاعت است زیرااگرمردم همگی عدالت رادرباره یکدیگر به کارگیرند, ازشجاعت بی نیاز میشوند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ یک ازشمانبایداحدی ازبندگان خدارا خوار وبی مقداربشمرد, زیرا نمیداند که کدامیک ازآنها دوست خ
امام باقر(علیه السلام):شجره طیبه رسول خداست که اصل آن است وعلی فرع آن وفاطمه عنصرآن وائمه شاخه ها ومیوه ی آن وشیعیان برگهای آنند.
امام صادق(علیه السلام):شیعیان ماجزیی ازما هستندوازباقی مانده طینت ما خلق شده اندآنچه که مارا غمگین میکندآنان رانیز اندوهگین می نمایدوآنچه که مارا شادمان کندآنان رانیز مسرور می نماید.لذا هرکس که میخواهدبه ما رو کند, به شیعیان مارونمایدچراکه آنان وی رابه ما می رسانند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):زیان کار کسی است
یا عدالت خواه باشید یا مسئول
نمیشود هم عدالت خواه بود هم مسئول
نمی شود شما هم مطالبه گر باشی هم پاسخگوی مطالبات
این یک فریب است که اگر عدالت خواه بر مسند قدرت بنشیند بهتر عمل می کند، مناسبات حاکم در قدرت این امکان را از شما سلب می کند. 
بهترین روش برای مهار جریان عدالت طلبی واگذاری مسئولیت به عدالت خواهان است.می خواهید بچه های شیطان کلاس را آرام کنید؟ آنها را مسئول نظم کنید. 
عدالت آموزشی یعنی همه‌ی امکانات تهران جمع نباشه! یعنی خوبان از اساتید و پژوهشکده و غیره تهران نباشه! یعنی استادت برای اینکه چند ماه دیگه باید برگردی به شهرت و دور باشی از مرکز بازم بهت پیشنهاد پژوهشی بده! عدالت آموزشی یعنی قبلش اینقدر عدالت برقرار باشه که سطح اقتصاد و معیشت اینقدری باشه که بتوان به فکر آموزش بود! عدالت آموزشی یعنی در ۱۲-۱۷ سال درس خواندن مهارت یادگرفته باشی که بعد این همه سال حداقل درآمدی برای شرکت در کلاس و خرید کتاب داشته
نمیشه که هم اینها ما را بزنند هم ترامپ! پس عدالت خدا کجا رفته؟ از اونجاییکه هنوز به عدالت خدا ایمان دارم، بنابراین باید مطمین باشم که موشک های ترامپ نباید به یه دونه غیرنظامی بخوره... اینها که تکلیف ملت را معلوم کرده اند و از هیچی نمیگذرند! دست به دامن عدالت خود خدا شده ام:( 
+ هر چی بگیم تف سر بالاست
ای ال ال سی / خراسان رضوی یک مشاور دانشگاه اظهار داشت: مهمترین بخش قانون امام علی (ع) “عدالت” است؛ بنابراین ، همه ، به ویژه دشمنان ، مرده و صالح را می دانند.
در مصاحبه با ای ال ال سی ، حمیدرضا وزیر درباره نگرش و رفتار حضرت علی (ع) توضیح می دهد: در زمینه موضوعات اجتماعی ، بخشی مربوط به برخورد با مردم و بخش دیگر مربوط به دولت است. موضوع سردبیر اجرایی هیئت تحریریه (صلی الله علیه و آله و سلم) بی توجهی به عنوان رهبر و مسئولیت مسئولین ا
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت گزارش دادن, دروغ نقل کردن است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت علم, عمل نکردن به آن است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت عمل, نداشتن خلوص است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت بخشندگی, نداری است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت مردم, عالم فاسداست.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت عدالت, ستمگرقدرتمنداست.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آفت آبادانی, ستمگری فرمانرواست.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلا
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):ازهردانشی بهترینش را انتخاب کنید.زنبورعسل ازهرگلی زیباترینش را میخورد درنتیجه دوجواهرگران بهاازآن تولید میشود:یکی برای مردم شفاست(عسل) ودیگری که ازآن روشنایی میگیرند.(موم)
امام صادق(علیه السلام):به خداقسم این امر(ظهور) برایتان در نمیرسد, مگرپس ازآنکه نومیدشوید. نه به خدا مگرپس ازآنکه سره ازناسره تان  جداشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سه کسندکه هرکس تحقیرشان کندمنافق است؛ آنکه مویش دراسلام سپیدباشد, دان
امام عسکری(علیه السلام):دوخصلت است که ورای آن دوچیزی نباشد:ایمان به خداو سودرساندن به برادران.
امام عسکری(علیه السلام):دشمن ترین دشمن آدمی , خشم وشهوت اوست.هرکه براین دوچیره شودمقامش بلندگرددوبه هدف خودبرسد.
امام عسکری(علیه السلام):مؤمن راازسیمایش می شناسیم ومنافق رااز نشانه هایش.
امام عسکری(علیه السلام):چه زشت است برای مؤمن که خواسته ای داشته باشدکه اورابه خواری کشاند.
امام عسکری(علیه السلام):زیادیادخداویادمرگ باشیدوقرآن رازیادبخ
امام حسن(علیه السلام):هیچ قومی بایکدیگرمشورت نکردندمگرآنکه به راه پیشرفت خود رهنمون شدند.
امام حسن(علیه السلام):درمجازات خطاکارشتاب مکن ومیان خطاومجازات راهی برای عذرخواهی قرار ده.
امام حسن(علیه السلام):بامردم به گونه ای رفتارکن که دوست داری باتو آنگونه رفتارکنند.
امام حسن(علیه السلام):هرکس خدا رابندگی کند, خداوندهمه چیزرابنده اوگرداند.
امام حسن(علیه السلام):همین مقداربهره برداری از زبانت برایت بس که راه هدایت راازگمراهی برایت آشکا
به استناد سایت حقوق تجاری دینا سهام عدالت از زمان دولت نهم به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه به آن ها واگذار شد . برای استعلام سهام عدالت ، مشاهده برگه سهام و فراهم آوردن امکان انتقال آن سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir طراحی شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سهام عدالت samanese.ir می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1989/سامانه-سهام-عدالت-samanese.ir.html
تعریف عدالت با تساوی متفاوت است.عدالت به ظلم نزدیک تر است یا تساوی؟در تساوی ، به بعضی افراد که محتاجند آنچه باید نمی رسد و به بعضی چیزی که احتیاجی ندارند می رسد.ممکن است در نظر اول عدالت ، ظالمانه تر از تساوی به نظر آید ، ولی توزیع بجا ، هرچند نامساوی باشد ،به علت فعال کردن ضعیفان ، به نفع کل جامعه است اما تساوی گاهی منجر به ظلم می شود ، مثلا:
در تساوی ، شرط این است که همانطور که یک زن باید فقط به یک مرد متعهد باشد ، یک مرد نیز  فقط باید به یک زن م
 
 
امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزد و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند.
 
 
*میلاد امام علی غلیهم السلام آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرفت والاترین الگوی شهامت و دیانت ، بر عاشقانش مبارک باد*
 
 
{هیئت رهـــــروان شهدا شهرستان دزفــــول}
 
 
لینک کانال هیئت در برنامه ایتا:
 
http:\\eitaa.com\rahrovan_dez
((بسم الله الرحمن الرحیم))
 توضیحات تکمیلی شجره نامه باران زهی(بادینی رِند):
سردار باران خان ولد سردار بادین خان ولد میرحسن خان (داماد شاه کلات میرشیهک خان) ولد سردار بدرالدین خان ( فرزند قدرتمند سردار سردار بادین خان) ولد سردار بادین خان (سردار نوشکی) ولد سردار امیر باران خان رند بلوچ ولد میر نوذ (رخشان) یا میر نواز خان(پایه گذار قبیله رخشانی) ((in the name of God)) Drainage genealogy (Badini Rand):
Sardar Baran Khan Volod Sardar Badin Khan Vold Mir Hossein Khan (son-in-law of Shahlatat Miyashik Khan) Volod Sardar Badriddin
 
*ارزش روز سهام عدالت چقدر است/ پرسش‌های متداول مردم در مورد سهام*
سازمان خصوصی سازی با انتشار مطلبی اقدام به پاسخ به سوالات متداول پیرامون موضوع آزادسازی و مدیریت سهام عدالت کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، این سازمان به منظور فرهنگ سازی بهتر و پاسخ به ابهامات و پرسش‌های موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی اقدام به انتشار مطلبی شامل مهمترین پرسش‌های متداول قابل طرح در این زمینه و پاسخ به آن‌ها به شرح زیر ک
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : رزش پرتفو سهام عدالت کاهش یافت؛ افت ارزش ۴۹ شرکت بورسی سهام عدالت در آبان ۹۸ رقم خورد. ارزش سهام عدالت هر یک از دارندگان این سهام، در سال ۹۸ به ۵۰ میلیون ریال رسید. با این حال با توجه به افت محدود بورس در مهر و آبان ۹۸، این ارزش ۵ میلیون تومانی، با تلورانس همراه است که با توجه به رکورد زنی شاخص کل بورس ایران در سال۹۸، پیش بینی می شود که با رشد شاخص، شرکت های مشمول سهام عدالت نیز با رشد قیمتی تا سال
به استناد سایت حقوق تجاری دینا سهام عدالت از زمان دولت نهم برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه و خصوصی سازی ایجاد به بعضی از اقشار جامعه تعلق گرفت . امروزه عده زیادی از کسانی که در ایران زندگی می کنند مشمول این سهام هستند . با موافقت رهبری امکان آزاد سازی سهام عدالت 99 برای مشمولان از طریق سامانه سهام عدالت فراهم شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهام عدالت چیست می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1990/سهام-عدالت-چیست.
با  ابلاغیه جدید نسبت به آزاد سازی سهام عدالت، بالاخره امکان آزادسازی آن فراهم شد.
سهام عدالت یک سهم نیست. پرتفویی است که از بهترین شرکت های بازار بورس ایران تشکیل شده تا مشمولان، طبق هدف سهام عدالت در دهه هشتاد شمسی، از سودآوری این شرکت ها در بلند مدت، بهره مند شوند.
ارزش سهام عدالت هر نفر در اردیبهشت ۹۹ به ۱۱ میلیون تومان رسیده است.
خیلی ها علاقمند هستند در اسرع وقت، نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند و وجه آن را نقد دریافت کنند. با توجه
قول و وعده های امروز برا من مشکوکه، شما که سود سهام عدالت رو میخواستی قبل عید بدی ندادی، مناطق سیل زده رو میخوای با این روبراه کنی؟ من که راضی نیستم، حالا بگو که من ضدانقلاب هستم ولی بدون که من خود انقلاب هستم، من یکی از مستضعفین پابرهنه در راه امام روح الله هستم، البته بودم و خواهم بود، تو کی هستی؟! این بارندگی ها و سیل فعلا قصد تمام شدن نداره، کامپیوتر من هم زیر آب رفت و قص الی هذا، البته واس خودم چیزی نمیخوام، کارت بسیج ندارم، کارمند جایی ه
امام هادی(علیه السلام):ظالم بردبارممکن است که با بردباری خودموردعفووگذشت قرارگیردولی حق دار نادان ممکن است به سبب سفاهتش نورحقش راخاموش کند.
امام هادی(علیه السلام):سرزنش کردن بهترازکینه به دل گرفتن است.
امام هادی(علیه السلام):توانگری آن است که تمنایت کم باشدوبه آنچه تورابسنده است , خرسندباشی و فقریعنی سیری ناپذیری نفس ونومیدی شدید.
امام هادی(علیه السلام):اعتبارمردم دردنیا به مال است ودرآخرت به اعمال.
امام هادی(علیه السلام):هرگاه به ب
امام صادق(علیه السلام):پسر(بچه) بایدهفت سال بازی کندهفت سال سوادبیاموزدوهفت سال حلال وحرام رایادبگیرد.
امام صادق(علیه السلام):خداونددردنیادوست خودرا آماج دشمن خویش قرارداده است.
امام صادق(علیه السلام):اولیا خدااز زمانیکه خداوندآدم را آفریده , همواره درضعف واقلیت بوده اند.
امام صادق(علیه السلام):هرگاه دنیایت به سامان شد دینت رامتهم ساز.
امام صادق(علیه السلام):هنگام خارج شدن ازحمام بر دوپای خودآب سردبریز. این کاربیماری را ازبدنت بیرون
با صدور ابلاغیه ای ضمن موافقت با درخواست رییس جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده های کم درآمد، موارد سه گانه ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره مند شوند.متن ابلاغیه:https://bit.ly/3aMVDAE
به استناد سایت حقوق تجاری دینا در مجموع حدود 49 میلیون نفر از ایرانیان جزو مشمولین سهام عدالت به شمار می روند که اکثرا از جمله اقشار کم درآمد جامعه محسوب می شوند . با فراهم شدن امکان آزادسازی سهام عدالت توسط سهامداران ، سامانه ای برای پیگیری و استعلام این سهام ها توسط شخص سهامدار طراحی شده و شروع به کار کرده است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری سهام عدالت با کد ملی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1998/پیگیری-سه
امام هادی(علیه السلام):خداونددنیاراجای گرفتاری قرارداده وآخرت راسرای پاداش. گرفتاری دنیاراسبب ثواب آخرت قرارداده است وثواب آخرت راعوض گرفتاری دنیا.
امام هادی(علیه السلام):توانگری آن است که تمنایت کم باشدوبه آنچه تورابسنده است, خرسندباشی وفقر یعنی سیری ناپذیری نفس ونومیدی شدید.
امام هادی(علیه السلام):سرزنش کردن , بهترازکینه به دل گرفتن است.
امام هادی(علیه السلام):مؤمن خوبی میکندو می گریدولی منافق بدی میکندو می خندد.
امام هادی(علیه الس
امام صادق(علیه السلام):خداونددر دنیا دوستان خودرا هدف دشمن قرار میدهد.
امام صادق(علیه السلام):برهیچ مؤمنی چهل شب نگذردمگراینکه امری براو عارض شده واو را اندوهگین کندوبا این عمل متوجه خدا شود.
امام صادق(علیه السلام):شش چیزدرمؤمن نباشد:تنگنایی, تیره روزی, حسادت, لجبازی, دروغ و تجاوز.
امام باقر(علیه السلام):هرکه خشونت ودرشت خویی قسمتش شوداز ایمان محروم می ماند.
امام صادق(علیه السلام):صلوات حجاب وپرده ی میان دعاو استجابت آن را برمیدارد.
امام صادق(علیه السلام):کثیف ترین گناهان سه گناه است:کشتن حیوان بی زبان , ندادن مهریه ی زن و نپرداختن مزدکارگر.
امام صادق(علیه السلام):دنیا درنظرمن چونان مردار است که هرگاه ناچارشوم ازآن بهره می گیرم.
امام صادق(علیه السلام):کسی که خودرا به ولایت پیشوای ستمگرغیرخدایی ملتزم کند , دین ندارد.
امام صادق(علیه السلام):خوشی وآسایش درخرسندی ویقین است وغم واندوه درشک وناخرسندی.
امام صادق(علیه السلام):بلا وگرفتاری برای مؤمن زیور است وکرامتی است بر
به استناد سایت حقوق تجاری دینا با موافقت رهبری امکان آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام فراهم شده است . با فراهم شدن امکان آزاد سازی سهام عدالت دو روش مستقیم و غیر مستقیم پیش روی سهامداران قرار گرفته است . در روش غیر مستقیم سهامداران بعد از آزادسازی سهام عدالت خود ، امکان نقل و انتقال این سهام را در بورس پیدا می کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای آزاد سازی سهام عدالت می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1993
امام سجاد(علیه السلام):سوال شدازتمام دستورهای دین, فرمودند:حق گویی , قضاوت عالانه و وفای به عهد.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن درسرشتش دروغ وخیانت نیست و دوصفت است که درمنافق جمع نگردد: سیرت نیکو و دین شناسی.
امام صادق(علیه السلام):نه لباس شهرت بپوش ونه لباسی که تورا بی مقدارجلوه دهد.
امام صادق(علیه السلام):نوجوان راقبل ازاینکه دشمنان اعتقادی به سراغ آنان بروند, حدیث بیاموزید.
امام صادق(علیه السلام):ریشه خرابی بدن ترک غذای شب است.
امام صا
آیا زن و مرد در بهره مندی از تمامی موهبتهای الهی ونعمت های خدا برابرند?  جواب :بله .
  . پس تفاوتها یی که ما  انسانها  قائل میشویم آیا ظلم است. جواب:بله
 . عدالت ویژگی است که خدا در نهاد هر انسانی قرارداده  ( سوره مائده آیه 8) که عمل به آن به پرهیزگاری  نزدیک وعمل نکردن به آن ظلم است و چون خدا ظالم نیست  پس  در خلقت  بشر در دو گونه  زن مرد  نیز با اعطاء توانایی های و ویژگی های برای  هر یک  تعادل  و همسنگیی  قائل شده و بدینوسیله   عدالت  را رعایت کرد
امام طرفـــدار جدی حمایت از محـــرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصـادی را با شدت وحدت رد می کرد؛ امام اشرافیگری را با تلخــی رد می کــرد؛ امام به معنـای واقعی کلمه طرفــدار عدالت اجتماعی بود.
رهبر معظم انقلاب
پوستر با کیفیت در ادامه مطلب...
امام باقر(علیه السلام):هرکه خداوندرا به وسیله مابخواندومارا واسطه قراردهد رستگار وموفق خواهد شدوکسی که غیرازما اهلبیت راوسیله گرداندناامیدوهلاک خواهدگشت.
امام باقر(علیه السلام):اهلبیت پیامبرصلی الله علیه وآله همان ریسمان الهی هستندکه خداوندامر فرمود به آن چنگ زده وپناه ببرند. پس خداوندفرموده است:همگی به ریسمان خداوندچنگ زده وپراکنده نشوید.
امام کاظم(علیه السلام):کسی که قدرت نداردبه ما صله نمایدبه شیعیان نیازمندما رسیدگی نماید.
ام
دین ماباخلقت صاحب زمان کامل شده/گنج زیبای عدالت بهراوحاصل شده/این جهان درانتظارش ناگهانی میرسد/باظهوراو سعادت بربشرنائل شده/حضرت مهدی همیشه مرهم دل میشود/کشتی دین باولایت راهی ساحل شده/ازنبی تاآل پاکش مژده مهدی دهند/لطف حق ازحضرت اوشیعه راشامل شده/پادشاه آفرینش آن امام آخرین/درتجلی حقیقت عشق اودردل شده/باظهوردلنشینش عقل راپر میکند/دشمنی ونقشه هاشان درجهان باطل شده/
امام حسین(علیه السلام):هرکس از اظهارنظردرماندوراه چاره درمانده اش کند نرمی ومدارا کلیداوباشد.
امام حسین(علیه السلام):درمدت عمردرحفظ سلامت تن بکوشید.
امام حسین(علیه السلام):هرکس باخشم خدا, خواهان خشنودی مردم باشد, خداونداو رابه مردم وا میگذارد.
امام حسین(علیه السلام):چیزی رابر زبان نیاوریدکه از ارزش شمابکاهد.
امام حسین(علیه السلام):ازنشانه های خوش نامی ونیک بختی همنشینی باخردمندان است.
  سوم شعبان ولادت باسعادت امام حسین علیه السلام و
با استناد سایت حقوق تجاری دینا سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت گفت: حدودا در تاریخ ۸ خردادماه بعد از مشخص شدن تعداد واقعی سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، در اطلاعیه‌ای تاریخ مراجعه افراد به سامانه‌ها برای فروش سهام عدالت اعلام خواهد شد و حدود ۱۰ روز بعد از این تاریخ امکان خرید و فروش سهام عدالت ایجاد خواهد شد . برای مشاهده جزئیات مشخص شدن زمان خرید و فروش سهام عدالت می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
www.heyvalaw.com
امام جواد(علیه السلام):آنکه ازهوای نفس خودپیروی کندآرزوی دشمنش را برآورده است.
امام جواد(علیه السلام):بدان که ازدیدخداوندپنهان نیستی, پس بنگرچگونه ای.
امام جواد(علیه السلام):دیداربرادران مایه سلامتی ورشدعقل است, اگرچه بسیاراندک باشد.
امام جواد(علیه السلام):سه چیزاست که اگردرکسی باشدسبب خشنودی خداست:زیاداستغفارکردن, زیاد صدقه دادن وهمنشینی خوب. وسه چیزاست که هرکس داراباشدپشیمان نمیشود:پرهیزازعجله وشتاب, مشورت درکارهاوتوکل برخداو
یادمه یه کانالی تو تلگرام نظرسنجی گذاشته بود تو چه چیزی شبهه داریددرصد خیلی بالایی گفته بودن در مورد عدالت خدا شبهه دارنفکر می‌کنم برای خیلی از ماها در مورد عدالت خدا سوالاتی وجود داشته باشه که معمولا هم جواب درستی بهش داده نمیشهجدی ترین جوابی که من تا حالا شنیدم اینه که درد و رنج آدم ها  به اندازه ظرفیتشونه که به نظرم خیلی قانع کننده نیست
Justice League vs the Fatal Five 2019 1080p BluRay,تماشای آنلاین انیمیشن,دانلود انیمیشن Justice League vs the Fatal Five دوبله فارسی,دانلود انیمیشن جدید,دانلود انیمیشن لیگ عدالت علیه پنج ویرانگر,دانلود زیرنویس فارسی Justice League vs the Fatal Five 2019,دانلود کارتون لیگ عدالت علیه پنج ویرانگر,دانلود نیم بها,دوبله فارسی انیمیشن لیگ عدالت علیه 5 مرگبار 2019,لیگ عدالت,لیگ عدالت علیه فتال فایو,
ادامه مطلب
قسط و عدالت اجتماعی، جوهره اصلی وعده الهی در ظهور و قیام موعود مصلح است. از این‌جهت تحقق این وعده الهی نیز از این مسیر می‌گذرد. با بررسی مجموع آیات و روایات، مشخص می‌گردد که ریشه غیبت او، عدم آمادگی ما برای ظهور است. عدالت در قیام امام مهدی (‌عج)، دارای گستره‌ای به ابعاد همه ساحات وجود انسان، اعم از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت و ژرفایی ورای امور سطحی و ظاهری دارد.

ادامه مطلب
صدق و عدل از خصوصیات دعوت الهی
دعوت اسلام را باید با صراحت، با شجاعت، با صداقت، همراه با رکن اصلی دعوت اسلام - یعنی عدالت - در دنیا منتشر کرد. فرمود: «و تمّت کلمة ربّک صدقا و عدلا»؛(۱) این دو تا، خصوصیات دعوت الهی است؛ خصوصیات کلمه‌ی ربوبی است: «صدق و عدل»؛ «صداقت و عدالت». مسلمانها این را باید در دنیا از خودشان نشان دهند. این، دلها را متوجه خواهد کرد؛ پیام اسلام را به دلها خواهد رساند. البته دشمنی‌ها هم وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد. باید در
⭕️ جناب رئیسی! فلسفه وجود شما اجرای عدالت است ولاغیر!
20 اسفند 1397: حجت الاسلام رئیسی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه:
همه اقدامات فرع بر امنیت است؛ اجرای عدالت و پیشرفت فرع بر امنیت است؛ لذا مسئله امنیت مسئله‌ای نیست که بشود نسبت به آن کوچکترین اغماضی کرد.
از صحبتهای رئیس جدید قوه قضائیه ممنونیم اما باید دید در مرحله عمل چه میشود؛ کوتاه سخن اینکه به صحبتهایمان دقت کنیم که هرچند تعارضی کوتاه با محورهای اصلی حاکمیت نداشته
امام سجاد(علیه السلام):کسی که عمل کندبدانچه خداوند براو واجب نموده است چنین کسی از زمره بهترین مردم است وکسی که پرهیزداردآنچه خدا براوحرام فرموده است ازعابدترین مردم وپارساترین آنهاست وکسی که قانع باشدبدانچه خدا روزی اش کرده , از بی نیازترین وتوانگرترین مردم است.
امام سجاد(علیه السلام):نگاه مهرآمیزمؤمن به چهره برادرمؤمنش ومحبت کردنش با وی عبادت است.
امام سجاد(علیه السلام):هیچ کاری باتقوا کم نباشدوچگونه کم است آنچه پذیرفته خداست.
امام
آزادسازی سهام عدالت به دو روش اعلامی امکان‌پذیر است. آیا در اختیار گرفتن سهام عدالت روشی به‌صرفه‌تر است یا اینکه مردم این سهام را در اختیار خود دولت قرار دهند؟
 آزادسازی سهام عدالت به دو روش اعلامی امکان‌پذیر
ادامه مطلب
امام رضا(علیه السلام):خداوندانگشت نماشدن درعبادت وانگشت نما شدن دربرابرمردم راناخوش میدارد.
امام رضا(علیه السلام):کسی که به مال حلال اندک راضی بشود, مخارجش سبک میشود,خانواده اش برخوردار می گردند.خداونداورابه دردودرمان دنیا بینا میکندواورا سالم وبی گناه ازدنیابه دارالسلام بهشت بیرون میبرد.
امام رضا(علیه السلام):هیچ کافری مارادوست نمی داردوهیچ مؤمنی دشمن مانمیشود.هرکس بامحبت ما اهل بیت بمیرد, برخداوندحتمی است که اورادرقیامت باما می ا
دوستی نوشته مردم نباید مصداقی عدالت‌خواهی کنند. ممکنه طمع دیده‌شدن و نفوذ قدرت در اون‌ها دیده شه. یعنی هیشکی مصداق نگه و فقط دم از عدالت طلبی بزنه. آدم‌های دزد هم انقدر خوبن که بگن وای داره ما رو میگه و دست از دزدی و بی‌عدالتی بردارن. اینطوری که هرکسی می‌تونه بگه عدالت خوبه و کلی‌گویی کنه. 
بدترش اینه که میاد استناد میده به صحبت‌های آقا. شما اول جان مطلب رو بگیر بعد بیا مانیفست صادر کن. آقا کی میگه دست اختلاسگران رو یک به یک کوتاه نکنیم؟
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که حسن وحسین وذریه آن دو راخالصانه دوست داشته باشد, آتش هرگز به اونزدیک نمیشودمگراینکه گناهی کرده باشدکه اورا ازایمان تهی کرده باشد.
امام حسن(علیه السلام):شمارابه تقوای الهی واندیشیدن همیشگی سفارش میکنم زیرا که اندیشیدن پدر ومادر همه خوبیهاست.
امام حسن(علیه السلام):احسان آن است که تأخیری درپیش ومنتی در پی نداشته باشد.
امام حسن(علیه السلام):درخواست کردن روا نیست مگردریکی ازسه جا:خون بهای سنگین یا بدهکاری
امام صادق(علیه السلام):هرمردی که فرزندخودرا نفرین کند, مبتلابه فقرمیشود.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آدمی زاده شبیه ترین چیزبه ترازوست با نادانی سبک میشودوباعلم ودانش سنگین می گردد.
امام باقر(علیه السلام):خداوندعزوجل هیچ آفریده ای رانیافریده که ازمؤمن نزدخداوندعزوجل گرامیتر باشد, زیرا فرشتگان خدمتگزار مؤمنان هستند.
امام عسکری(علیه السلام):نشانه انس گرفتن باخدا, دوری گزیدن ازمردم است.
امام رضا(علیه السلام):هنگام وزیدن باد برمحمدو
امام سجاد(علیه السلام):ای گروه شیعیان ما! بهشت دیریا زودحتما به شما میرسد.اما برای رسیدن به درجات آن باهم رقابت کنید.
امام صادق(علیه السلام):به خدا سوگند احدی ازشما به دوزخ نمی رود.
امام صادق(علیه السلام):نیکوکاری روزی را زیاد میکندوهرکه با خانواده اش نیکوکار باشد , روزیش زیاد شود.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):گنج های روزی , دراخلاق خوش نهفته است.
امام باقر(علیه السلام):هرگاه مؤمن با مؤمن دست دهدازیکدیگرجداشونددرحالیکه گناهانشان پاک شد
افزایش ۱۳ برابری ارزش سهام عدالت
ارزش کل سهام ۴۹ شرکت حاضر در سهام عدالت، امروز به ۳۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده که اگر ارزش روز این شرکت‌ها را به ارزش روز شرکت‌ها در مقطع واگذاری تقسیم کنیم، به صورت میانگین ۱۳.۹ برابر شده است.
امام صادق(علیه السلام):روشنایی دل راجستم وآن رادراندیشیدن وگریستن یافتم وگذرازصراط راجستم و آن رادرصدقه دادن یافتم ونورانیت چهره راجستم وآن رادر نمازشب یافتم.
امام صادق(علیه السلام):ای جماعت شیعه! مایه ی آبروی ماباشیدنه باعث بدنامی ما. سخنان خوب به مردم بگویید, زبانهایتان رانگه داریدوآنهارا ازبیهوده گویی وسخنان زشت بازدارید.
امام صادق(علیه السلام):خداوند دوشهرت رادشمن دارد:شهرت لباس وشهرت نماز.
امام صادق(علیه السلام):باکسی که اندیش
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):سخن چون دارو است اندکش سود می بخشدوبسیارش کشنده است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرگزسخنی راکه ازجوابش ناراحت میشوی مگوی.
امام باقر(علیه السلام):هرآینه من دشمن می شمارم کسی راکه درکار دنیایش تنبلی ورزد, زیراآن کسی که درکار دنیایش تنبلی کنددرکارآخرتش بیشترتنبلی می ورزد.
امام هادی(علیه السلام):خشم گرفتن بر کسی که دراختیارتوست, پستی است.
امام صادق(علیه السلام):به راستی گاهی مؤمن نیت گناه میکندبه همین وسیل
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سه کس هستندکه میان آنهاوجهنم حجابی نیست:منت گذاروعاق پدرومادر و شراب خوار.
امام کاظم(علیه السلام):همانا خداوندحسنه ای داردکه برای سه کس اندوخته است:برای پیشوای دادگر و مؤمنی که دست برادرش رادرمال خودبازگذارد وکسی که برای برآوردن نیاز برادرمؤمنش بکوشد.
امام باقر(علیه السلام):کسی به ولایت ما نمی رسدمگربه عمل شایسته وخوداری ازگناه.
حضرت زهرا(سلام الله علیها):رسول خدافرمودند:امام همچون کعبه است که بایدبه سوی
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):کوشش در راه اصلاح توده مردم, ازکمال خوشبختی است.
امام صادق(علیه السلام):ملعون است ملعون است کسی که بگوید:ایمان , گفتاربدون کردار است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ازجدل وخصومت بپرهیزید, زیرااین دوباعث دل مردگی وبیماری دل وعامل رشد نفاق اند.
امام رضا(علیه السلام):باعلماجدل مکن که تورا ازپای در می آورندونیزبا سفیهان جدل مکن که تورا به نادانی نسبت میدهند.
امام رضا(علیه السلام):هرگاه خداوندرایادکردیدبرمحمدوآل
امام کاظم(علیه السلام):برحذرباش ازشوخی ومزاح بی جا , چون که نورایمان را از بین میبردوجوانمردی وآبرو راسبک و بی اهمیت می گرداند.
امام کاظم(علیه السلام):درمیزان الهی , عمل وچیزی سنگین تر از ذکرصلوات برمحمدواهلبیتش نیست.
امام کاظم(علیه السلام):امانتداری وراستگویی هردوموجب توسعه روزی میشوندولیکن خیانت درامانت و دروغگویی موجب فلاکت وبیچارگی وسبب تیرگی دل میباشد.
امام کاظم(علیه السلام):اهل زمین مورد رحمت هستندمادامی که خوف وترس ازگناه ومعص
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ترک عبادت دل راسخت میکند.رها کردن یادخدا, جان را می میراند.
امام سجاد(علیه السلام):دعاهای مؤمن سه گونه است:یابرای اوذخیره میشودویا خیلی سریع اجابت میشودویابه واسطه آن دعابلایی که قرار بودبه اورسدازاو برطرف میگردد.
امام رضا(علیه السلام):برشمااست که ازسلاح پیامبران بهره بگیرید.به حضرت عرض شد سلاح انبیا چیست؟ حضرت فرمودند:دعا
امام صادق(علیه السلام):در دعا ابتدابایدخدا راستودسپس به گناهان اعتراف کردوآنگاه حا
سازمان خصوصی سازی:
تا ساعت ۱۴ روز جمعه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از هموطنان سهامدار عدالت روش آزاد سازی سهام خود را مشخص کرده‌اند.
دارندگان سهامدار عدالت تا دهم خرداد ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به آدرس اینترنتی www.samanese.ir یکی از دو روش آزاد سازی به شیوه مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده و از مزایای سهام خود برخوردار شوند./باشگاه خبرنگاران
#پلدخترنیوز@poldokhtarnews
مشاهده مطلب در کانال
به استناد سایت حقوق تجاری دینا با اجرایی شدن طرح آزاد سازی سهام های عدالت ، امکان فروش سهام متقاضیان در بازار بورس و اوراق بهادار فراهم شده است . کسانی که مایل به فروش سهام خود هستند ابتدا باید سهامشان را در سامانه سهام عدالت آزاد ساخته و سپس با ثبت نام در سامانه سجام و یک کارگزاری کد بورسی دریافت کنند . کارگزاری ها امکان خرید و فروش سهام را در یک صفحه الکترونیکی و به صورت آنلاین برای کاربران خود فراهم می کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد 
امام صادق(علیه السلام):سه چیزازنشانه های مؤمن است:شناخت خداوشناخت دوستان ودشمنان خدا.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن کسی است که هرچیزی ازاوبینماک باشد, زیرااودر دین خداقدرتمندوعزیز است ازهیچ چیز نمی ترسدواین نشانه هرمؤمنی است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):ای مردم! درراه راست به دلیل شماراندک رهروان آن احساس تنهایی نکنید, زیرامردم به سفره ای گردآمده اندکه سیری آن کوتاه مدت وگرسنگی اش طولانی است.
امام کاظم(علیه السلام):مؤمن ازکوه سخت تر
انسان دادگرا، در پی معشوق یکسره عنان به دست دل نمی سپارد؛
می کوشد خواهش وجدان را در قالبی معقول بریزد و روش کار خود را قانونمند سازد...
احساس عدالت، شاهین فکر را  به سوی خود می کشد و هدف را تعیین می کند.
حقوقدان باید آنچه را به اشراق دریافته با منطق مرسوم حقوقی اثبات کند و به قانونگذار نسبت دهد.
دکتر ناصر کاتوزیان
آغاز واریز سود سهام عدالت از اسفند/ پرداخت سود تمام مشمولان
 
 
معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی :
 
سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را با تمامی مشمولان تسویه کنیم.
 
در سال ۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده است و در سال ۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است. بر این اساس پیش بینی می‌شود این رقم برای امسال بیشتر از سالهای گذش
امام خمینی ره که بنیانگذار بسیج است جملات بسیار زیبا درباره بسیج دارند:
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‏ های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می ‏دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته ‏های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده ‏اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‏ یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی ‏نشانی گرفته‏ اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشک
موسسه حقوقی عدالت گستر مشهد
موسسه حقوقی عدالت گستر مشهد با حضور گروهی از بهترین وکلای مشهد و چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و پشتیبانی حقوقی، تاکنون با ارائه خدمات حقوقی به تمامی عزیزانی که به دنبال وکیل در مشهد میباشند تواننسته است جزو بهترین موسسات حقوقی در شرق کشور نام گیرد. این موسسه از عزیزان دعوت میکند تا برای دریافت مشاوره رایگان حقوقی با شماره های موسسه تماس برقرار کنند و یا به صورت حضوری به محل موسسه عدالت گستر مشهد مرا
#حدیث_مهدوی 
امام رضا(ع)
«فاذا خرج اشرقت الأرض بنور ربها، و وضع میزان العدل بین الناس فلا یظلم احدا، و هو الذی تطوی له الأرض و لا یکون له ظل، و هو الذی ینادی مناد من السماء یسمعه. جمیع اهل الأرض بالدعاء الیه، یقول: الا ان حجة الله قد ظهر عند بیت الله فاتبعوه، فان الحق معه و فیه».
«او چون ظاهر شود، زمین به نور پروردگار نورانی گردد. ترازوی عدالت در میان مردم قرار دهد (ارزش‌ها و معیارهای عدالت را پیاده کند) دیگر احدی به دیگری ستم نمی کند، زمین زیر پ
امام صادق(علیه السلام):سیزده شهروطایفه باقایم علیه السلام می جنگند, اهل مکه , مدینه, شام, بنی امیه, بصره, دمیسان,اکراد,اعراب,طایفه ی ضبه, طایفه باهله, طایفه ازد,اهل ری.
امام باقر(علیه السلام):فتح میکندخداوندبرای او روم وچین وهندوکابلشاه وترک ودیلم وسندوخزر را. (اما بقیه سرزمینهابدون جنگ تسلیم شوند)
امام باقر(علیه السلام):هشت ماه شمشیربردوش می گذاردودرهم وبرهم میکشدوهمواره ازدشمنان خدا میکشدتااینکه خداراضی شود.ابوبصیرعرض کرد:چگونه می فه
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آدمی حقیقت ایمان را نمی چشدمگرسه خصلت دراو باشد:فهم در دین, صبردر برابرسختیها وبرنامه ریزی درست درامر معاش.
امام صادق(علیه السلام):بنده به سبب یکی ازپنج کارکه همگی مانندهم وشناخته شده هستندازایمان خارج میشود:کفر, شرک, گمراهی, فسق وگناهان بزرگ.
امام صادق(علیه السلام):چشیدن حلاوت ایمان بردلهای شماحرام گشته , مگرآنگاه که ازدنیا روی گردان شوید.
امام صادق(علیه السلام):آنچه ایمان رادرآدمی استوارمیکندورع است و
در سال ۱۹۵۸ وقتی اصلاحیه قانون اساسی سوئیس در موضوع عدالت اجتماعی در حال بررسی بود،رییس مجلس قانون اساسی در رستورانی شاهد داستان زیر بود که مسیر بررسی را تغییر داد وامروز سوئیس بالاترین سطح عدالت اجتماعی را در دنیا برای ملت خود یدک میکشد.او میگوید؛در میز مجاور من مردی یه ساندویچ برای دوتا پسر کوچیکش گرفت؛گذاشت روی میز، به اولی گفت: "تو نصف کن!"و به دومی گفت: "و تو انتخاب کن!"مات و مبهوت نحوه ی تربیت وعدالت این مرد شدم!!یعنی اگه اولى یه وقت عمدا
امام صادق(علیه السلام):پس ازقطع رابطه بابرادرت , ازاوبدگویی مکن که این راه بازگشت اورا به سوی تو می بنددچون ممکن است تجربه ها اورابه تو بازگرداند.
امام هادی(علیه السلام):ازکسی که ناراحتش کرده ای صفامجوی وازکسی که تیربدگمانی ات رابه او نشانه رفته ای خیرخواهی وصداقت مخواه , زیرادل دیگری باتوهمچون دل توست بااو.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):برادری که برای خدابدست آیدنزدیکترین خویش است وازپدرومادر به انسان نزدیکتر است.
امام صادق(علیه السلا
،اهمیت
حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و
عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های
تاریخی است.
به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین،
هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت
منتشر می‌شود.
امام سجاد علیه السلام:
اللّه ُ ... یَنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمِ بِما هُوَ عادِلٌ بِحُکمِهِ.
خداوند به خاطر قضاوت عادلانه اش، از
امام حسین(علیه السلام):اگرسه چیزنبودانسان درمقابل هیچ چیز سرفرود نمی آورد:فقر وتنگدستی , بیماری ومرگ.
امام حسین(علیه السلام):درجواب کسی که ابتدا احوال پرسی کردفرمود:سلام قبل ازگفتار است. خدابه توعافیت دهد.اجازه ندهیدبه کسی تا اینکه سلام کند.
امام حسین(علیه السلام):راستگویی بزرگواری است و دروغگویی ناتوانی. رازداری امانت است وهمسایگی خویشاوندی وکمک کردن صداقت است وکار , تجربه.
امام حسین(علیه السلام):مازمان رسول خدامنافقین رافقط بادشم
امام حسن(علیه السلام):هرکه خدا را بندگی کند, خداوندهمه اشیا رابنده اوگرداند.
امام حسن(علیه السلام):درجواب مردی که عرض کردمن ازشیعیان شماهستم فرمود:ای بنده خدا ! اگرمطیع اوامرونواهی ماباشی راست می گویی. ولی اگرچنین نباشی پس با ادعای چنین منزلت والایی که اهلش نیستی برگناهت میفزای.مگو من ازشیعیان شماهستم بلکه بگومن ازدوستداران شماودشمن دشمنان شما هستم.دراین صورت توآدم خوبی هستی وبه خوبی گرایش داری.
امام حسن(علیه السلام):احسان آن است که ت
نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.۱۳۹۷/۱۱/۲۲
به استناد سایت حقوق تجاری دینا ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور حسن روحانی تصویب کرد: صاحبان سهام عدالت با انتخاب و مراجعه یکی از بانک ها ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش قادر به برداشت پول در موعد اعلامی باشند . برای مشاهده جزئیات مجاز شدن فروش وکالتی سهام عدالت می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
www.heyvalaw.com/web/news/view/107/مجاز-شدن-فروش-وکالتی-سهام-عدالت.html
امام صادق(علیه السلام):هرکه سه چیزرا به ناحق بخواهدازسه چیزدیگربه حق محروم می گردد:هرکه دنیارابه ناحق بخواهدازآخرت حقیقتا محروم می گرددوهرکه به ناحق ریاست طلبی کندازاطاعت زیردستان به حق محروم میشودوهرکه به ناحق مالی رابخواهدازماندگاربودن آن مال به حق محروم میشود.
امام صادق(علیه السلام):اصلاح زندگانی فردی ومعاشرت اجتماعی پیمانه پری است که دوسومش زیرکی ویک سومش چشم پوشی است.
امام صادق(علیه السلام):وقتی دخترآزاد(نامحرم) به شش سالگی رس
عدالت اجتماعی، جزو شعارهای اصلی است؛ نمی‌شود این را در درجه‌ی دوم قرار داد و به حاشیه راند. مگر می‌شود؟! حالا عده‌ای از آن‌طرف در می‌آیند که امام فرمود: انقلابِ ما انقلاب نان نیست؛ بله، انقلاب ما براساس یک ایمان بود. اما معنایش این نیست که انقلاب نباید به زندگی مردم، به اقتصاد، به نان و به رفاه مردم بپردازد. آنچه در درجه‌ی اول، مورد نظر امام بود، عبارت بود از طبقات محروم و مستضعف.
کتاب عهد مشترک، صفحه ۲۲۱
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس خوراکی رابه امیدگران شدن چهل روز انبارکندازخداونددور شده وخدا نیزازاو دور وبیزار است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکسی , مردیازنی رابه سبب تهیدستی یاکم بضاعتی , خواروحقیرشمارد خداوندمتعال در روز رستاخیزاورا انگشت نما وسپس رسوایش کند.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):به آنچه از وفای به آن ناتوانی وعده مده.
امام صادق(علیه السلام):پشیمان ترین شخص در روزقیامت کسی است که برای مردم ازعدالت سخن بگوید اما خودش به
 
هدف اصلی فلسفه
فلسفه قرار بود خود چیزها را نشان دهد. مثلا خود عدالت را. فیلسوف هم قرار بود حکیمِ  حاکمی باشد تا جامعه را به خود عدالت برساند. 
 
فاصله ی نخست 
مشکل از زمانی آغاز شد که معلوم شد برای رسیدن به خود عدالت ، نخست باید تعریف عدالت را دانست. تلاش برای تعریف عدالت اولین فاصله از فلسفه بود. دو هزار سال است که نظریه های عدالت به دنبال تعریف این مفهوم هستند و هنوز تعریفی از عدالت نداریم تا به هدف اصلی فلسفه برگردیم و خود عدالت را پیدا ک
امام باقر(علیه السلام):هرکه به ولایت آل محمددرآیدبه بهشت رودوهرکه به ولایت دشمنان آنان درآیدبه دوزخ رود.
امام باقر(علیه السلام):اسلام برپنج پایه استواراست؛نمازخواندن, زکات دادن, روزه ماه رمضان, حج خانه خدا و ولایت ما اهلبیت.
امام باقر(علیه السلام):دروغ ویران کننده ایمان است.
امام باقر(علیه السلام):فروتنی آن است که به نشستن درجایی فروترازشأنش راضی باشدوبه هرکس برخوردی سلام گویی وهرچندبرحق باشی , کشمکش را رهاکنی.
امام باقر(علیه السلام):ج
امام باقر(علیه السلام):هرکه به ولایت آل محمددرآیدبه بهشت رودوهرکه به ولایت دشمنان آنان درآیدبه دوزخ رود.
امام باقر(علیه السلام):اسلام برپنج پایه استواراست؛نمازخواندن, زکات دادن, روزه ماه رمضان, حج خانه خدا و ولایت ما اهلبیت.
امام باقر(علیه السلام):دروغ ویران کننده ایمان است.
امام باقر(علیه السلام):فروتنی آن است که به نشستن درجایی فروترازشأنش راضی باشدوبه هرکس برخوردی سلام گویی وهرچندبرحق باشی , کشمکش را رهاکنی.
امام باقر(علیه السلام):ج
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دلت راخالص گردان که کار(خیر) اندک تورا بس است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):چگونه کسی که هوی وهوس براوچیره است میتوانداخلاص داشته باشد؟ 
امام صادق(علیه السلام):پایداری برعمل تا آنجاکه خالص شود, سخت تر ازخودعمل است.
امام کاظم(علیه السلام):کسی که دنیارا دوست داشته باشد, ترس آخرت ازدلش برودو اگربه بنده ای دانش داده شود وسپس بردوستی دنیایش زیادشود, برخشم وغضب خدابراو افزوده گردد.
امام رضا(علیه السلام):هرکس درهرص
منجی عالم بشریت، منتقم خون حسین و مجری عدالت، ظهور کرد!جهان و افکار عمومی در حیرت به سر می‌برند و همه منتظر سخنرانی امام هستند!یاران حسین، پرچم‌های سیاه را برافرازید و امام زمانتان را یاری دهید، او آمد!جلسه فوق‌‌العاده شورای امنیت به درخواست اسرائیل و آمریکاحضرت مسیح (ع) به یاران حضرت مهدی (عج) پیوست!پیش به سوی نماز جمعه به امامت مهدی فاطمهعالمیان بانگ انا المهدی را از مکه شنیدند/ اسرائیل به حالت آماده باش درآمد!
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):برآنچه شایسته نیستی, طمع مدار.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):با لجوج درهیچ مجلسی جدل مکن.
امام صادق(علیه السلام):ازفتنه ها وبدیها کناره بگیریدتاعمرتان طولانی شود.
امام باقر(علیه السلام):فرمان دادن به خوبی وبازداشتن از زشتی راه پیامبران وشیوه ی نیکوکاران است. فریضه ی بزرگی است که دیگرفرایض به واسطه ی آن برپا میشودو راه ها و روشها امن می گردد, درآمدها حلال , حقوق واموال به زور گرفته شده به صاحبانش بر می گردد. ز
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که برای رفع نیازبرادرمؤمن خودکوشش نمایدماننداین است که نه هزار سال خداوندمتعال راعبادت نموده درحالیکه روزها را روزه گرفته وشبهاراهم شب زنده داری نموده است.
امام صادق(علیه السلام):نادانی درسه چیزاست:دوست عوض کردن, مخالفت کردن بدون دلیل وبرهان و پرس وجو ازچیزهای بیهوده.
امام حسین(علیه السلام):همنشینی بااشخاص پست ورذل سبب شروبدبختی خواهدگشت وهمنشینی ومجالست بامعصیت کاران موجب شک وبدبینی خواهدشد.
امیرالم
تحقیق مفهوم عدالت در حقوق اساسی
دانلود تحقیق با موضوع مفهوم عدالت در حقوق اساسی، در قالب فایل word و در حجم26 صفحه. چکیده: در اندیشة اسلامی نیز عدالت از جایگاه مهمی برخوردار است و بویژه در اندیشة شیعه ، عدل ، یکی از اصول پنج گانة اعتقادی آن است که علاوه بر عرصة خداشناسی ، بازتاب های مهمی در عرصة سیاسی و اجتماعی دارد...
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : رزش پرتفو سهام عدالت کاهش یافت؛ افت ارزش ۴۹ شرکت بورسی سهام عدالت در آبان ۹۸ رقم خورد. ارزش سهام عدالت هر یک از دارندگان این سهام، در سال ۹۸ به ۵۰ میلیون ریال رسید. با این حال با توجه به افت محدود بورس در مهر و آبان ۹۸، این ارزش ۵ میلیون تومانی، با تلورانس همراه است که با توجه به رکورد زنی شاخص کل بورس ایران در سال۹۸، پیش بینی می شود که با رشد شاخص، شرکت های مشمول سهام عدالت نیز با رشد قیمتی تا سال
▪️ ما امروز هرچه راجع به آینده بگوئیم، در حقیقت نگاه کردن و گفتن و اشاره کردن به برهه‌ای از زمان است که آن برهه متعلق به شماست؛ وجود واقعی شما در آن برهه تعیین کننده و کارگشاست. این موضوعی که نگاه به آینده دارد، مسئله‌ی شعار دهه‌ی چهارم است - که شروع شده - یعنی پیشرفت و عدالت. اعلام کرده‌ایم که این دهه، دهه‌ی پیشرفت و عدالت باشد. البته با گفتن و با اعلام کردن، نه پیشرفت حاصل می‌شود و نه عدالت؛ اما با تبیین کردن، تکرار کردن و همت‌ها و عزم‌ه
{وظایف منتظران - شماره 33}
 
اخلاص در عمل
 
امام علی(ع) به امام حسین(ع) فرمودند: نهمین فرزند تو به حق قیام میکند و عدالت را گسترش میدهد. امام حسین(ع) فرمودند: این اتفاق می افتد؟ امام علی(ع) فرمودند: قسم به خدا. اما بعد از غیبت و سرگردانی ای که کسی بر دینش استوار نمیماند، مگر کسانی که "اخلاص" دارند. (بحار، ۱۱۰/۵۱ ح۲)
اخلاص چیست؟ امام صادق(ع) فرموده اند: عمل خالص عملیست که نخواهی برای آن عمل از طرف هیچ کسی غیر از خدای بزرگ ستایش شوی (اصول کافی باب الاخلاص ح
به گزارش کوچان نیوز :جبار کوچکی‌نژاد ، با بیان اینکه مردم تاکنون از سهام خود اطلاعات درست و دقیقی نداشتند و بحث آزادسازی سهام عدالت به شفاف‌سازی در این مورد کمک شایانی می‌کند اظهار داشت: امکان سوء‌استفاده از سهام عدالت با طرح آزادسازی آن منتفی می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ساماندهی سهام عدالت را در قالب آزادسازی آن اقدامی درست و به‌جا تلقی کرد و با تأکید بر اینکه این کار باید مدت‌ها قبل‌تر از این‌ها انجام می‌شد ابراز
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دوگروه از امت من هستندکه خداوندبه زبان هفتادپیامبرآنها را لعنت کرده است: قدریه ومرجئه. هم آنانکه میگویند:ایمان اقراری است که عمل درآن نیست.[اصطلاحی که بین برخی مردم شایع است که دلت پاک باشه! بله , دل پاک عمل پاک هم نیازدارد] 
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):برترین عبادتها صبر, خاموشی وانتظارفرج میباشد.
امام حسین(علیه السلام):برهیچ چشم مؤمنی به خدا روانیست که ببیندخدا نافرمانی میشودو چشم خودرا فرو بندد, مگرآن وض
امام صادق(علیه السلام):ای مفضل! اگرشیعیان ما درقرآن تدبرکنندوبیندیشند, هرآینه دربزرگی وفضل ما شک نمی کردند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس برای کسب رضایت خداوآگاهی دردین , قرآن بیاموزدثوابی مانندهمه آنچه که به فرشتگان وپیامبران ورسولان داده شده برای اوست.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن شوخ وشنگ است ومنافق اخمووعصبانی .
امام حسین(علیه السلام):هرکس قرآن رابشنود, خداوندبرای اوبه ازای هرحرفی حسنه ای می نویسد.
امام صادق(علیه السلام):خدا
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):طراوت وخرمی چهره در راستگویی است. برکت عمردرکارنیک است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هوشیاری و زیرکی خودرا درترک گناه قرار ده.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):اهل بهشت به جایگاه شیعیان ما به گونه ای که انسان به ستارگان نگاه میکند, نظرمیکنند.
امام صادق(علیه السلام):به خداسوگندکه نیکان رستگارند.آیا میدانیدآنهاچه کسانی هستند؟ کسانیکه آزارشان به مورچه ای نمی رسد.
امام کاظم(علیه السلام):دغل کاری وآزار ازاخلاق
امام حسین(علیه السلام):یاسلمان! اشخاصی که برماخواهندگریست, جناب اقدس احدیت طینت ایشان را از طینت ماسرشته است, به خاطراین است که به مامحبت خواهندداشت وجان ومال خودرافدای ماخواهند نمودبرماخواهندگریست وازراه دور ونزدیک به زیارت ماخواهندآمد. من نیزدرمرگ ایشان, شب اول قبر, به زیارت ایشان خواهم رفت ومادرم فاطمه زهرا بعداز وفات ایشان عزای ایشان راخواهدگرفت تا روزقیامت که ایشان راشفاعت کندوداخل بهشت عنبرسرشت نماید.
امام صادق(علیه السلام):حسی
متاسفانه در کتب شجره موسوی عوکانی نوشته مرحوم سیف السادات به اشتباه نامزد امام زاده علی بن محمد واقع در دره سید دختر خلیل اکبر است که کاملا اشتباه و بنا به گواه سادات نامزد علی بن محمد علیه السلام دختر بابا ویس ایلامی است نه خلیل اکبر علیه السلام درواقع خلیل بن احمد از نوادگان سید علی علیه السلام می باشد
امام سجاد(علیه السلام):ای گروه شیعیان ما! بهشت دیریا زودحتما به شما میرسد اما برای رسیدن به درجات آن باهم رقابت کنید.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):باوجودپاکدامنی, فقرونداری نیست.
امام صادق(علیه السلام):برای زن هنگامی که ازخانه اش خارج میشودشایسته نیست لباسهای خودرا زینت دهد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):اجرکسی که به کارخوبی راهنمایی کند, ماننداجرکسی است که آن را انجام دهد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خودتان رابا سنا مداوا کنیدواگر مرگ , د
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):بدترین برادران آن است که مایه رنج وزحمت آدمی باشد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):بدترین همنشین تو کسی است که معصیت خدارادرنظرت زیباجلوه دهد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مسلمان بایدازبرادری کردن باسه گروه دوری ورزد:لوده فاسد, احمق و دروغگو.
امام عسکری(علیه السلام):بهترین برادرتوکسی است که گناه وخطای تورابه خودفراموش کند.
امام صادق(علیه السلام):ملعون است ملعون کسی است که برادرش دست صلح وآشتی بسوی اودرا
امام صادق(علیه السلام):آگاه باشیدکه مسجدسهله منزل صاحب مااست هرگاه بااهل خودواردشود.
امام صادق(علیه السلام):متصل خواهدشدکوفه به نهرکربلاوبه حیره تااینکه مردروزجمعه برقاطرسریع حرکت کندبرای نمازجمعه وبه نمازنرسد.[شایدبتوان گفت موکبهایی که درراهپیمایی اربعین ازکوفه تاکربلا درتمام مسیرراه هستند, همان اتصال کوفه به کربلاست.والله اعلم]
امام باقر(علیه السلام):سعادتمندترین مردم به آن حضرت؛ کسی است که درکوفه باشد.[کوفه پایتخت ودارالملک ام
#حدیث_مهدوی 
امام حسن مجتبی (ع)
خداوند در آخرالزمان مردی را برمی انگیزد... و او را به وسیله فرشتگان خود پشتیبانی می کند و یارانش را حفظ می کند... و او را بر تمامی ساکنان زمین چیره می سازد... او زمین را از عدالت و روشنایی و دلیل آشکار پر می سازد... خوشا حال آن که روزگار او را ببیند و سخن او را بشنود.
احتجاج/ ج2/ ص12

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها