نتایج جستجو برای عبارت :

محاجه.

«٦٦»ها أَنْتُمْ‌ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ‌ فِیما لَکُمْ‌ بِهِ‌ عِلْمٌ‌ فَلِمَ‌ تُحَاجُّونَ‌ فِیما لَیْسَ‌ لَکُمْ‌ بِهِ‌ عِلْمٌ‌ وَ اللّهُ‌ یَعْلَمُ‌ وَ أَنْتُمْ‌ لا تَعْلَمُونَ‌ هان!(اى اهل کتاب!)شما همانان هستید که درباره(حضرت عیسى و)آنچه بدان علم داشتید محاجّه و نزاع کردید،پس چرا درباره(ابراهیم و)آنچه بدان علم ندارید نزاع مى‌کنید؟در حالى که خداوند مى‌داند و شما نمى‌دانید. نکته‌ها: این آیه تذکّر و هشدارى است به اهل کتاب،که شما
و سکنت الی قدیم ذکرک لی و منک علی...
 
خدایا جهنم بردن من کاری نداره... بهانه برای جهنم بردن من خیلی زیاده....
اگر مردی بهانه برای بهشت بردن م پیدا کن....
 
 
 
+
خدایا روی تک تک اون لحظه هایی که قدرتش رو داشتی آبروم رو ببری و نبردی حساب کردم... روی همه لحظه هایی که می تونستی سیلی بزنی و نزدی ... روی همه آغوش هایی که به هر بهانه ای به رویم باز کردی ...
«٢٠»فَإِنْ‌ حَاجُّوکَ‌ فَقُلْ‌ أَسْلَمْتُ‌ وَجْهِیَ‌ لِلّهِ‌ وَ مَنِ‌ اتَّبَعَنِ‌ وَ قُلْ‌ لِلَّذِینَ‌ أُوتُوا الْکِتابَ‌ وَ الْأُمِّیِّینَ‌ أَ أَسْلَمْتُمْ‌ فَإِنْ‌ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا وَ إِنْ‌ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَیْکَ‌ الْبَلاغُ‌ وَ اللّهُ‌ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ ( ازاین‌رو)پس اگر با تو به گفتگو و ستیز و محاجّه برخاستند،(با آنها مجادله مکن و)بگو:من و پیروانم روى به خدا تسلیم کرده‌ایم.و به اهل کتاب(یهود و ن
«٦١»فَمَنْ‌ حَاجَّکَ‌ فِیهِ‌ مِنْ‌ بَعْدِ ما جاءَکَ‌ مِنَ‌ الْعِلْمِ‌ فَقُلْ‌ تَعالَوْا نَدْعُ‌ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ‌ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ‌ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ‌ ثُمَّ‌ نَبْتَهِلْ‌ فَنَجْعَلْ‌ لَعْنَتَ‌ اللّهِ‌ عَلَى الْکاذِبِینَ‌ پس هرکه با تو،بعد از علم و دانشى که به تو رسیده است،درباره او (عیسى)به ستیز و محاجّه برخیزد(و از قبول حقّ‌ شانه خالى کند)بگو: بیائید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان
«١٣٩»قُلْ‌ أَ تُحَاجُّونَنا فِی اللّهِ‌ وَ هُوَ رَبُّنا وَ رَبُّکُمْ‌ وَ لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ‌ أَعْمالُکُمْ‌ وَ نَحْنُ‌ لَهُ‌ مُخْلِصُونَ‌ 
(اى پیامبر! به اهل کتاب)بگو:آیا درباره‌ى خداوند با ما مجادله مى‌کنید، در حالى که او پروردگار ما و شماست و اعمال ما براى ما و اعمال شما از آنِ‌ شماست و ما براى او خالصانه عبادت مى‌کنیم. 
نکته‌ها: 
این آیه،هشدار به اهل کتاب است که از ادّعاهاى بى‌دلیل دست بردارند.آنها مى‌گفتند:ما به خدا نزد
یا مریم مقدس
------------------------
انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا
 
پیامبر اکرم عبا بر دوش گرفته است و علی بن ابی‌طالب(ع)، فاطمه(س)، حسن و حسین(علیهما السلام) را زیر آن عبا گرد آورده است و در همان حال این جملات از سوی خداوند تعالی بر او نازل گشته است.این واقعه در روز بیست و چهارم ذی الحجه اتفاق افتاده است. روزی که بنا شده بود، پس از مذاکرات بسیار پیامبر با مسیحیان نجران، بنا شده بود در مکانی با آنان گرد آید و مباهله کند.
مسیحی
 
امام علی علیه السلام را نفس(خودِ)پیامبر خوانده اند.چرا؟برای این موضوع چند جواب وجود دارد که من فقط به یک مورد اشاره می کنم‌:خداوند در قرآن کریم در آیه ای که معروف به آیه مباهله است می فرماید:
سوره آل عمران (آیه ۶۱):
فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَأَبْنَآءَکُمْ وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّ
✅روزى مأمون به امام رضا(ع) گفت : بزرگترین فضیلت امیر المؤمنین(ع) که قرآن هم بر آن دلالت داشته باشد، چیست؟
امام رضا(ع) فرمود : 
آیه مباهله است که خداى عزّوجلّ فرموده است : 
«پس هر که در این باره پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند، بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم، سپس مباهله کنیم و لعنت‌خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.»
در جـریـان مباهله چهره درخشان على(ع) به روشن
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):پس مهدی بالشکرخودحرکت کندتااینکه به وادی فتنه هابرسد(کوفه) پس حسنی بادوازده هزاربه اوملحق شود.به آن حضرت بگوید:من سزاوارترم به این امرازتو, آنگاه مطالبه ی علامت ودلیل کند, پس آن حضرت اشاره به پرنده ای کندکه درآسمان درپروازاست پس فرودآیدوبر دست او بنشیندوعصای خودرابه زمین فروبرد, پس سبزشودوشاخه وبرگ آوردپس حسنی لشکرخودرا تسلیم آن حضرت کندوخوددرمقدمه لشکراوقرارگیرد.
امام باقر(علیه السلام):درآن وقت سه پرچ
پژوهشگران در مطالعه ای جدید محاجه کرده اند روش سیگنال دهی سلول های گیاهی چیزی تراشیدن که بتوانیم آن را بوسیله استراحت با سیستم عصبی جانوران مقایسه کنیم. این ایده خلاف نظری های کمینه شناخته شده ی زیست شناسی عصبی گیاهی است.آنچه در دهه های اخیر درباره ی شیمی گیاهان سبز یاد اندوهناک ایم، این است که گیاهان بیش پویاتر از آن چیزی هستند که تصور می کنیم. آن ها می توانند صداها را حس کنند و دربرابر آن ها نفوذ نشان دهند؛ از صدای وزوز حشره ای گرده افشان پ
روزی مامون به امام رضا(ع)گفت:«بزرگ ترین فضیلت امیرالمومنین(ع)که قرآن به آن دلالت می کند چیست؟
حضرت(ع)فرمود:آیه ی مباهله(آیه ی 61 سوره ی آل عمران)است...خداوند فرمود:فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ اَبناءَنا وَ اَبناءکُم وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم وَ اَنفُسَنا وَ اَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَّعنَتَ اللهِ علَی الکاذبین.(در این باره پس از دانشی که به دست آورده ای به هرکه با تو محاجه کند،بگو:بیایید
 
پیش‌تر در مطلبی با عنوان «سران فتنه، در عصر امام رضا چه کسانی بودند و چه انگیزه‌ای داشتند؟»، ذکر شد که پس از شهادت امام کاظم (علیه‌السلام)، برخی از وکلای حضرت، برای تصاحب اموالی که دستشان بود، با سوءاستفاده از آموزه‌های مهدویت، مدعی شدند امام کاظم به شهادت نرسیده، بلکه ایشان همان مهدی موعود است که غایب گشته. آنان انحرافی بزرگ و در جریان تشیع ایجاد نمودند، فرقه‌ای به‌نام «واقفه» تأسیس کردند و برای اثبات ادعایشان شبهاتی میان شیعیان من
این روزها که حضور در ساختارهای پزشکی نظیر بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت، داروخانه‌ها و امثالهم برای بخشی زیادی از جامعه اجباری شده دوباره سؤالی قدیمی‌ ذهن اهالی اندیشه و سیاستگذاری را درگیر کرده است:❇️ #اقتصاد_درمان ، خصوصی یا دولتی؟هر دو وجه موافقان و مخالفان جدی‌ دارد.تسامحاً می‌توان گفت در آمریکا مدل خصوصی رایج است و در جایی مثل انگلیس مدل دولتی.
در اهمیت این موضوع همین بس که در آمریکا بحث #اقتصاد_درمان همواره به دلیل چالش‌های آن
مهدی کمپانی زارع می‌نویسد:
«سال نهم هجری را می‌توان سال تثبیت اسلام در عربستان دانست. بسیاری از اقوام و ادیان که می‌دیدند اسلام قدرت روزافزونی می‌یابد، به دلایل مختلف نزد رسول خدا می‌آمدند و به اسلام می‌گرویدند و یا با ایشان پیمان‌نامه‌هایی را به امضا می‌رساندند. به حدی آمدوشد جماعات علاقه‌مند به مسلمانی و یا ارتباط با اسلام زیاد شد که این سال را ”عام‌الوفود“ نامیدند. از جمله گروه‌هایی که در این سال به مدینه آمدند جماعتی از بزرگان
قال الله تبارک وتعالی فی القرآن الکریم :فمن حاجک فیه من بعدماجاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا وابناءکم ونساءنا ونساءکم وانفسنا وانفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنه الله علی الکاذبین -آیه 61 سوره آل عمران
هرگاه بعدازعلم ودانشی که (درباره مسیح ) به تورسیده ،(باز) کسانی باتوبه محاجه وستیزبرخیزند،به آنها بگو:بیاییدمافرزندان خودرادعوت کنیم ،شماهم فرزندان خودرا،مازنان خویش رادعوت نماییم ،شماهم زنان خودرا،مااز ازنفوس خود دعوت کنیم ،شما هم ازنفوس
موضوع یا مساله اول:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
 
 
موضوع یا مساله دوم:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
 
 
موضوع یا مساله سوم:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
خلیلیم. چند تایی متن می ذارم به عنوان محتوای متن های پیشنهادی خودم. همون که آقا صدرا فرمودند اقلا 4 تا داشته باشیم:
1-تصور قبلی را از دوست نزدیک و خانواده نمی شود داشت:
لَیْسَ لِلْبَحْرِ جَارٌ وَ لَا لِلْمَلِکِ صَدِیقٌلَا مَوَدَّةَ لِمُلُوکٍأَقَلُّ النَّاسِ صَدِ
موضوع یا مساله اول:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
 
 
موضوع یا مساله دوم:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
 
 
موضوع یا مساله سوم:
مستندات:
توضیح و تطبیق(متن پیشنهادی):
 
 
1-تصور قبلی را از دوست نزدیک و خانواده نمی شود داشت:
لَیْسَ لِلْبَحْرِ جَارٌ وَ لَا لِلْمَلِکِ صَدِیقٌلَا مَوَدَّةَ لِمُلُوکٍأَقَلُّ النَّاسِ صَدِیقاً الْمَلِکُ
وقتی مسئولیت روی دوشت هست، بخواهی یا نخواهی مهم شده ای. از طریق دوستی ها و منسوب ها به ذهن تو نفو
کلیاتی راجع امام رضا علیه‌السلام
نگاهی کوتاه به زندگی امام رضا علیه السلام
پیامک‌های تسلیت ویژه شهادت امام رضا(ع)
پخش زنده و مستقیم از حرم مطهر امام رضا علیه السلام 
توصیه امام رضا (ع) برای افزایش طول عمر
چرا امام رضا (ع) "شمس‌الشموس" نامیده شد؟
نکاتی که باید درباره حرم مطهر امام رضا(ع) بدانید
تصاویر هوایی از زائران پیاده امام رضا(ع) 
شأن امام رضا (ع) در بیانات امام خمینی(س)
مداحی سوزناک با نوای حاج محمود کریمی ویژه شهادت امام رضا (ع)+فیلم
امام
بوسیله گزارش همشهری شانس متعهد شده بود به ۶۰میلیون نفر در قالب ۱۸میلیون خانوار نیازمند، کمک مالی ماهانه اعطا درنگ آمارهایی غصه که تو این خصوص منتشر شده ارقامی نزدیک بوسیله همین را نشان می دهد؛ اما تو کف جامعه بسیاری که خود را واجد شرایط اخذ کمک معیشتی می دانستند، از فهرست یارانه بگیران شیار خورده اند و در سایه خرابه بی اعتمادی نصیب و قسمت و ملت، ظن می دهند کاسه ای دامن نیم کاسه دولتمردان باشد و چه بسا به جای ۶۰میلیون به ۶میلیون نفر یارانه د
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

 
 
**************
 صوت و ویدئو
خط حزب‌الله ۱۹۸| دوسال پایانی
 برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ
 
               
 
  
 
***************
مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
امام خامنه ای:
روز مباهله، روزی است ک
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

 
 
**************
 صوت و ویدئو
خط حزب‌الله ۱۹۸| دوسال پایانی
 برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ
 
               
 
  
 
***************
مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
امام خامنه ای:
روز مباهله، روزی است ک
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

 
 
**************
 صوت و ویدئو
خط حزب‌الله ۱۹۸| دوسال پایانی
 برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ
 
               
 
  
 
***************
مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
امام خامنه ای:
روز مباهله، روزی است ک
برای مشاهده یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر، پیرامون تاریخ علم و چیستی فلسفه علم می توانید اینجا را کلیک کرده و یا در ادامه یادداشت را مطالعه نمائید.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-محمدمهدی دزفولی: فلسفه علم، به مثابه یک رشته فلسفی مستقل، عمری کوتاه دارد. بحث های مربوط به این رشته در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مطرح شد و نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کرد. بعدها با شکل گیری حلقه وین، فیلسوفان تحلیلی بحث های فلسفه علم را به صورت جدی تر
برای مشاهده یادداشت جدیدم در خبرگزاری مهر، پیرامون تاریخ علم و چیستی فلسفه علم می توانید اینجا را کلیک کرده و یا در ادامه یادداشت را مطالعه نمائید.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-محمدمهدی دزفولی: فلسفه علم، به مثابه یک رشته فلسفی مستقل، عمری کوتاه دارد. بحث های مربوط به این رشته در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مطرح شد و نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کرد. بعدها با شکل گیری حلقه وین، فیلسوفان تحلیلی بحث های فلسفه علم را به صورت جدی ت

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها