نتایج جستجو برای عبارت :

فلما ان جاء البشیر :)

بسم الله النور
شب بود. روى زمین دراز کشیده بود و منم کنارش نشسته بودم. داشتیم از اوضاع و احوال دلامون حرف میزدیم. وسط حرفاش یه چندبارى گفت اینا امتحاناى خداست. هى هیچى نگفتم ولى یه جا دیگه صبرم تموم شد! گفتم چیه بابا تو هم هى هرچى میشه میچسبونى به خدا و امتحاناش!
ادامه مطلب
بسم الله المدبّر
انگار خدا یکی رو نشونده اون بالا، کلی دل چیده جلوش. بعد بهش گفته ببین دو تا دل از اینجا ورمیداری، به هم دیگه گره میزنی و میذاری کنار...
بعد بغل دستِ فرشته گره زن، یه فرشته دیگه هم نشونده و بهش گفته قبل از اینکه گرهِ دلا از هم باشه، محکمشون کن...
ادامه مطلب
حضرت موسی (ع) در حالی ازدواج کرد که نه خانه داشت و نه ماشین و نه امکانات مالی .از دست فرعون نیز فراری بود.
ولی همه اینها مانع ازدواجش نشد.خداوند همه را به فضلش درست کرد.
فلما جاء ه و  قصّ علیه القصص قال لا تخف نجوت من القوم الظالمین
سوره قصص آیه 25
پس اگر دو طرف در ازدواج سخت نگیرند ( مخصوصا خانواده ها ) موانع ازدواج برطرف خواهد شد.
کجاست مثل خدیجه ...
قالت أم سلمة فلما ذكرنا خدیجة بکی رسول الله ثم قال خدیجة و أین مثل خدیجة صدقتنی حین كذبنی الناس و وازرتنی على دین الله و أعاننی علیه بمالها إن الله عز و جل أمرنی أن أبشر خدیجة ببیت فی الجنة من نصب الزمرد لا صخب فیه و لا نصب .
ام سلمه رضوان الله علیها گفت: هر وقت ذکر حضرت خدیجه سلام الله علیها می‌کردیم رسول خدا صلی الله علیه گریان می‌شد و سپس می‌فرمود: خدیجه و کجاست مثل خدیجه؟ او در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، مرا تصدیق
«وقیامه» عطف است بر «تسلیط»، «مقام الولیّ
إلی الرئیس». مرادش از رئیس در این جا مثل رئیس جمهور و بالاترین منصب اداری و
اجتماعی است و کلمۀ «مقام» را هم هر جا معنای شأن و امر معنوی باشد و یا به معنای
ایستادن باشد، باید به فتح خواند،(1) امّا اگر به معنای
جا، بلد، شهر و یا جایی باشد که انسان اقامت می‌کند و سکنا می‌گیرد، آن جا را باید
«مُقام» خواند،(2)  که اسم
مفعول و مصدر میمی و اسم زمان و مکان برای باب «افعال» است.
«وقیامه مَقام الولیّ إلی
الرئیس،
44-  و من کلام له (علیه السلام)
> لما هرب مصقلة بن هبیرة الشیبانی إلی معاویة ، و کان قد ابتاع سبی بنی ناجیة من عامل أمیر المؤمنین علیه السلام و أعتقهم، فلما طالبه بالمال خاس به و هرب إلی الشام <
قَبَّحَ اللَّهُ مَصْقَلَةَ فَعَلَ فِعْلَ السَّادَةِ وَ فَرَّ فِرَارَ الْعَبِیدِ فَمَا أَنْطَقَ مَادِحَهُ حَتَّی أَسْکَتَهُ وَ لَا صَدَّقَ وَاصِفَهُ حَتَّی بَکَّتَهُ وَ لَوْ أَقَامَ لَأَخَذْنَا مَیْسُورَهُ وَ انْتَظَرْنَا بِمَالِهِ وُفُورَه
کرامت و معجزه امام هادی علیه السلام در هنگام رفتن به قفس درندگان (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است روایت کرده است:
نقل بعض الحفاظ أن امرأة زعمت أنها شریفة بحضرة المتوكل فسأل عمن یخبره بذلك فدل على علی رضا فأرسل إلیه فجاء فأجلسه معه على سریره و سأله فقال إن اللّه حرم لحم أولاد الحسین على السباع فتلقى‏ للسباع فعرض علیها ذلك فاعترفت المرأة بكذبها ثم
ورُوی أنّ أمیرَ المؤمنین علیه السلام سَهِر تلک اللیلة ، فاکثر الخروج والنظر فی السماء وهو یقول : « واللّه ما کَذَبْتُ ولا کُذِبْتُ ، وإنّها اللیلة التی وُعِدتُ بها » ثمّ یعاود مضجعه ، فلمّا طلع الفجر شدّ ازاره وخرج وهو یقول:
أُشدُدْ حَیازِیمَک للموت /// فإن الموتَ لاقیک
ولاتجْزَع من الموت /// إذا حلّ بوادیک
الإرشاد، الشیخ المفید، ج1، ص17، الناشر: مؤتمر الشیخ المفید، الطبعة الأولی، 1413 ق، قم
روایت شده است که امیر المؤمنین علیه السلام آن شب (شب ض
کندن درب قلعه خیبر در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٢٢٤ / ٣ ـ وروى أبو عبد الله الجدلی ، قال : سمعت أمیر المؤمنین صلوات الله علیه یقول : « عالجت باب خیبر وجعلته مجناً لی ، وقاتلت القوم ، فلمّا أخزاهم الله وضعت الباب على حصنهم طریقاً ، ثمّ رمیت به فی خندقهم » فقال له رجل : لقد حملت منه ثقلاً! فقال علیه‌السلام : « ما كان إلاّ مثل جنّتی التی فی بدنی ، فی غیر ذلك المقام » .
ابو عبد الله جدلی گفت از امیر
مناظره جناب بهلول دانا قدس سره با ابو حنیفه
سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه می‌نویسد:
روی فی بعض الكتب إن البهلول أتى إلى المسجد یوماً وأبو حنیفة یقرّر للناس علومه ، فقال فی جملة كلامه : أن جعفر بن محمد (الصادق علیه السلام) تكلم فی مسائل ، ما یعجبنی كلامه فیها : الاُولى ، یقول : إن الله سبحانه موجود ، لكنه لا یُرى لا فی الدنیا ولا فی الآخرة ، وهل یكون موجود لا یُرى ؟ ما هذه إلاّ تناقض. الثانیة ، إنّه قال : إنّ الشیطان یُعذب فی النار مع أن الش
***    عن داود الرقی قال کنت عند أبی عبد الله ع إذا استسقى الماء فلما شربه رأیته قد استعبر و اغرورقت عیناه بدموعه ثم قال لی یا داود لعن الله قاتل الحسین ع فما من عبد شرب الماء فذکر الحسین ع و لعن قاتله إلا کتب الله له مائة ألف حسنة و حط عنه مائة ألف سیئة و رفع له مائة ألف درجة و کأنما أعتق مائة ألف نسمة و حشره الله‏ تعالى یوم القیامة ثلج الفؤاد.داوود رقی می گوید نزد امام صادق علیه السلام بودم، تا اینکه طلب آب نمود هنگامی که از آن نوشید دیدم ایشان
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك
هنوز پیامبر صلی الله علیه و آله دفن نشده بود که اهل سقیفه هلهله می‌کردند
زبیر بن بکار از علما و مورخین نامی اهل سنت عمری می‌نویسد:
فلما بویع أبو بكر أقبلت الجماعة التی بایعته تزفه زفا إلى مسجد رسول الله.
هنگامی که بیعت با ابی بکر انجام شد، ابی بکر را با هلهله و شادی به مسجد رسول الله (صلی الله علیه و آله) آوردند.
الاخبار الموفقیات، تالیف زبیر بن بکار، صفحه ۴۶۳، چاپ عالم الکتب

ابو بکر و عمر هنگام دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم حضور نداشتند
اتحاد نوری حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه به نقل از جلد دوم کتاب دلائل الامامة طبری شیعی رضوان الله علیه که امروزه مفقود است نقل کرده است:
فیما نذكره من كتاب (الدلائل) لمحمد بن جریر الطبری، فی تسمیة جبرئیل علیه السلام لمولانا علی علیه السلام فی حیاة النبی صلى الله علیه وآله أمیر المؤمنین وسید الوصیین. فقال ما هذا لفظه: حدثنا أبو الفضل محمد بن عبد الله قال: حدثنا عمران بن محسن بن
209-  و من کلام له (علیه السلام)> بالبصرة و قد دخل علی العلاء بن زیاد الحارثی و هو من أصحابه یعوده، فلما رأی سعة داره قال <مَا کُنْتَ تَصْنَعُ بِسِعَةِ هَذِهِ الدَّارِ فِی الدُّنْیَا وَ أَنْتَ إِلَیْهَا فِی الْآخِرَةِ کُنْتَ أَحْوَجَ وَ بَلَی إِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ تَقْرِی فِیهَا الضَّیْفَ وَ تَصِلُ فِیهَا الرَّحِمَ وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطَالِعَهَا فَإِذاً أَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ فَقَالَ لَ
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
سوال:
زیارت امام رضا هزار حج؟! یه میلیون حج؟! (١)
یعنی امام بالاتر از خداست؟!!!!
جواب:
دستورات دینی چقدر داریم؟! از نماز و روزه و خمس و زکات و خود حج و... روایت میگه همه اینها در مقابل امر به معروف و نهی از منکر نیستند مگر به قدر آب دهنی در مقابل دریایی عمیق!! (٢)
چرا؟!
چون سببیت داره بر اونها
اگه احکام نماز و روزه و حج و فلان وفلان توسط انبیاء واوصیاء وعلماء ومبلغین و معلمین و والدین و رفیق و رهگذر و سایرین بهمون رسیده به برکت امر به معروف بوده و ارشاد
بسم الله
عدم استجابت دعای شخص بد دهن
عن أبی عبدالله علیه السلام قال: کان فی بنی
إسرائیل رجل فدعا الله أن یرزقه غلاما ثلاث سنین فلمّا رأی أنّ الله لا یجیبه قال:
أ بعید أنا منک فلا تسمعنی أم قریب أنت فلا تجیبنی؟ قال: فأتاه آت فی منامه فقال:
إنّک تدعو الله عزّ و جلّ منذ ثلاث سنین بلسان بذئ، و قلب عات غیر تقیّ، و نیّة
غیر صادقة، فاقلع عن بذائک و لیتّق الله قلبک و لتحسّن نیّتک، قال: ففعل الرجل ذلک
ثمّ دعا الله فولد له غلام.۲               
امام صادق
بسم الله
دعای کسی که زبانش آلوده به فحش است، مستجاب نمیشود
عن أبی عبدالله علیه السلام قال: کان فی بنی
إسرائیل رجل فدعا الله أن یرزقه غلاما ثلاث سنین فلمّا رأی أنّ الله لا یجیبه قال:
أ بعید أنا منک فلا تسمعنی أم قریب أنت فلا تجیبنی؟ قال: فأتاه آت فی منامه فقال:
إنّک تدعو الله عزّ و جلّ منذ ثلاث سنین بلسان بذئ، و قلب عات غیر تقیّ، و نیّة
غیر صادقة، فاقلع عن بذائک و لیتّق الله قلبک و لتحسّن نیّتک، قال: ففعل الرجل ذلک
ثمّ دعا الله فولد له غلام.۲     
بسم الله
دعای کسی که زبانش آلوده به فحش است، مستجاب نمیشود
عن أبی عبدالله علیه السلام قال: کان فی بنی
إسرائیل رجل فدعا الله أن یرزقه غلاما ثلاث سنین فلمّا رأی أنّ الله لا یجیبه قال:
أ بعید أنا منک فلا تسمعنی أم قریب أنت فلا تجیبنی؟ قال: فأتاه آت فی منامه فقال:
إنّک تدعو الله عزّ و جلّ منذ ثلاث سنین بلسان بذئ، و قلب عات غیر تقیّ، و نیّة
غیر صادقة، فاقلع عن بذائک و لیتّق الله قلبک و لتحسّن نیّتک، قال: ففعل الرجل ذلک
ثمّ دعا الله فولد له غلام.۲     
نامه ابی بکر به پدرش برای بیعت و پاسخ دندانشکن ابی قحافه در دفاع از امیر المومنین علیه السلام به او
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أبا قحافة كان بالطائف لما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله وبویع لأبی بكر، فكتب ابنه إلیه كتابا عنوانه " من خلیفة رسول الله إلى أبی قحافة. أما بعد فإن الناس قد تراضوا بی، فإنی الیوم خلیفة الله، فلو قدمت علینا كان أقر لعینك " قال: فلما قرأ أبو قحافة الكتاب قال للرسول: ما منعكم من علی؟ قال: هو حدث السن وقد أ
یکی از کارهای جالب و مفید درباره‌ی حکایات صوفیان و
غالیان، یافتن الگوی جعل در آن‌ها است. معمولاً برای هر داستان صوفیانه و غالیانه،
نظائری وجود دارد که کنار هم نهادن آن‌ها می‌تواند زوایای پنهانی را آشکار سازد.
پیش‌تر نمونه‌هایی از این دست ارائه کرده‌ام. نمونه زیر هم اخیراً توجّه مرا جلب
کرده است:

1. خواب
ابن عربی درباره‌ی ابن حزم اندلسی
... رأیت النبی صلى اللَّه علیه و سلم فی المنام و قد عانق‏
أبا محمد ابن حزم المحدث فغاب الواحد فی الآخر
نوشتاری که از نظر میگذرانید نظرات و انتقادات آیت الله بهجت ، در باب وحدت وجودِ مورد نظر عرفا است . مطالبی که از آیت الله بهجت نقل شده است به خوبی بیانگر دیدگاه ایشان در باب وحدت وجود و اختلاف نظرشان با عموم عرفا و فلاسفه در این باره است.در کتاب زمزم عارفان ، پرسش و پاسخی به این شرح از ایشان نقل شده :در پاسخ این جانب که پرسیدم : « آیا وحدت وجودی را که اهل عرفان می گویند ، قبول دارید یا نه ؟ » ، فرمودند :آنان از این جهت مصیب هستند و از یک جهت ، در اشتب
منظورم از اسفند، ماه اسفنده. هدف‌گذاری ...
ولی دلم خواست قبلش دو تا چیز رو بنویسم. ما به اسپند ( اونی که دود میکنی) میگیم سبنج. این تغییر کلمه برام جالبه : 
اسپند ~ سپند ~ سبنج
واجگاه‌های نزدیک که به هم تبدیل میشن.
دیگه اینکه دود کردن اسپند علاوه بر خواص ضدمیکروبی‌ای که داره، همین دود خودش میره توی بینی و جایگاه‌های نشستن میکروبا رو پر میکنه، لذا میکروب متخاصم دیگه نمیتونه توی بینی لانه‌گزینی کنه. عود هم همین خاصیت رو داره. بنابراین توصیه شده
شادی بی‌حد و سجده شکر معاویه پلید پس از شنیدن خبر شهادت امام حسن علیه السلام
احمد بن علی قلقشندی از علما و نسب‌شناسان اهل سنت عمری می‌نویسد:
إِن مُعَاوِیَة لما بلغه مَوته سجد شكرا ...
معاویه هنگامی که خبر وفات (شهادت) او (امام حسن علیه السلام) به او رسید، سجده شکر به جا آورد ...
مآثر الانافة فی معالم الخلافة، تالیف قلقشندی، جلد ۱، صفحه ۱۰۶، چاپ عالم الکتب

احمد زکی صفوت از دیگر علمای اهل سنت عمری نیز می‌نویسد:
لما بلغ معاویة نعی الحسن بن علی رض
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
ابوالفرج ابن الجوزی(متوفای 597) از علمای نامدار اهل سنت، سخن زیبایی در باره حضرت امیر المومنین علیه السلام دارد که نشان می دهد وی حضرت امیر المومنین علیه السلام را از تمامی صحابه حد اقل از جهت علمی برتر می داند، وی در کتاب التبصرة می نویسد:
الخلق یحتاجون إلى علم علی حتى قال عمر رضی الله عنه آه من معضلة لیس لها أبو حسن فلما ولی لم یتغیر عن الزهد فی الدنیا وکان أحمد بن حنبل یقول إن علیا ما زانته الخلافة ولکن هو زانها
التبصرة ـ لابن الجوزى (1/ 399)
تم
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
کرامت امام حسن عسکری علیه السلام به روایت ابن حجر مکی از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است روایت کرده است: 
ولما حبس قحط الناس بسر من رأى قحطا شدیدا فأمر الخلیفة المعتمد ابن المتوكل بالخروج للاستسقاء ثلاثة أیام فلم یسقوا فخرج النصارى ومعهم راهب كلما مد یده إلى السماء هطلت ثم فی الیوم الثانی كذلك فشك بعض الجهلة وارتد بعضهم فشق ذلك على
در بین مردم حکایتی مشهور شده به این صورت:
روزی معاویه... به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی...
انداخت. عمروعاص... در گوشش نجوا کرد... این‌ها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمی‌آمدند...
معاویه برافروخت.عمروعاص قول داد که حماقت نماز‌گزاران را ثابت می‌کند. پس از نماز،
بر منبر رفت و... گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود‌ را به نوک بینی‌اش
برساند، خدا بهشت را بر او واجب می‌نماید و بلافاصله مشاهده‌ کرد که همه تلاش می‌کنند
نوک‌
آیا امام صادق علیه السلام در حدیثی ابی بکر و عمر را «إمامان عادلان قاسطان» نامیده است؟
دیده شده که در فضای مجازی بتریه و عمریه تکه‌ای ناقص از یک روایت را بریده‌اند تا رابطه حسنه اهل بیت علیهم السلام با خلفای غاصب را ثابت کنند و برای غاصبین فضیلت بتراشند بزدلانه با تقطیع و سانسور معنی حدیث را تحریف و عوض کرده‌اند و ادامه این روایت که سند رسوایی آنان و اثبات کفر و جهنمی بودن ابی بکر و عمر است را نیاورده‌اند.
این حدیث که در کتاب شریف احقاق الح
تعبیر خواب مار زرد از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا
تعبیر خواب نیش زدن مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فا
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار سیاه از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالق
تعبیر خواب کشتن مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالق
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
از ذریح بن محمد بن یزید المحاربی روایت است که امام صادق (ع) فرمود:
در خانه‌ بودم؛ ناگهان سواره نظام و نیروهای امنیتی خانه را محاصره کردند و از دیوارها به داخل خانه ریختند. خانواده و اطرافیانم [از ترس] پراکنده شدند [و مرا تنها گذاشتند]. [چون مریض بودم و می‌بایست مرا با محمل ببرند] مأموران، به بیگاری کشیدن از مردم اقدام کردند [تا مجبورشان کنند بدون مزد مرا ببرند] گفتم: از مردم بیگاری نکشید؛ بلکه عده‌ای را اجیر کنید و من پرداخت مزدشان را از مال خو
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیه السلام
 
آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره می‌نویسد:
 
✍ وقال القاضی فی المجالس نقلا عن مصابیح القلوب قال: بینما القاضی عبد الجبار ذات یوم فی مجلسه فی بغداد ومجلسه مملو من علماء الفریقین، إذ حضر الشیخ وجلس فی صف النعال، ثم قال للقاضی: إن لی سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضی: سل. فقال: ما تقول فی هذا الخبر الذی ترویه طائفة من الشی
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
بسم الله الرحمن الرحیم
خدای سبحان در آیات کریمه ی قرآن عشقبازی های خاص خود را دارد. گاه ظاهر، گاه باطن. جلوه گریهایی دارد. لسان هر وجه از وجوهش را فقط اهل آن می فهمند.
این دل عاشق هم در اندرون خلوت خود ببین چه باده ای از دست آن یار ستانده:
پرده ی اول:
*********
 { إنّ الله اصطفی آدم و نوحاً و آل إبراهیم و آل عمران علی العالمین }
 { ذرّیّةً بعضها من بعض و الله سمیعٌ علیم }
همانا خدای تعالی آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر تمامی عالمیان برگزید و برتر
در منابع اهل سنت تحریفات زیده شده که منجر به تولید یک سری روایات جعلی شده که به یک سری ازین روایات می پردازیم:


وقال : النساء شر کلهن وشر ما فیهن قلة الاستغناء عنهن 
.پیامبر ص فرمودند: زن همه اش شر است و بدتر از آن اینکه بى‌نیازى از آنها کم است.

محاضرات الأدباء ومحاورات الشعرء والبلغاء، ج2 ص 218 دارمکتبه الحیاه

لغنا أن الشافعی رأى امرأة فقال :إن النساء شیاطین خلقن لنا * نعوذ بالله من شر الشیاطین
از  شافعى چنین رسیده که زنى را دید سپس گفت : زنان ش
ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ النحل: ١٢٥
 
 
٨ ـ وحدثنا جماعة عن الشیخ المفید أبی علی الحسن بن علی الطوسی، وعن الشریف أبی الفضل المنتهى بن أبی زید بن کیابکی الحسینی ، وعن الشیخ الأمین أبی عبد الله محمد بن شهریار الخازن ، وعن الشیخ الجلیل ابن شهرآشوب ، عن المقرئ عبد
مذمت بایزید بسطامی توسط امام جواد علیه السلام و نشان دادن معجزه‌های خود به او در خردسالی به اذعان حافظ ابو نعیم عالم بزرگ صوفی و عمری مذهب
۷۹- و روى الحافظ أبو نعیم من علماء أهل السنة فی كتاب حلیة الأولیاء على ما وجدته منقولا عنه بخط بعض أصحابنا قال: حكى أبو یزید البسطامی قال: خرجت من بسطام قاصدا لزیارة البیت الحرام، فمررت بالشام إلى أن وصلت إلى دمشق، فلما كنت بالغوطة مررت بقریة من قراها، فرأیت فی القریة تلّ تراب، و علیه صبیّ رباعی السن یلع
اخیراً دیدم کانالی تلگرامی از شیخ محمّدهادی یوسفی غروی (مجموعه مصاحبه‌ها:386-388)
داستان عجیبی نقل کرده است:

«نمونه‌ای دیگر از احترام امیرالمؤمنین(ع) به کفار، اینکه قبیلۀ بنی کلاب
از جمله قبایل عربی بودند که پیش از اسلام به عراق و بین النهرینِ دجله و فرات آمده
و مستقر شده بودند، و بعد که اسلام به عراق و کوفه رسید بخشی از این قبیله به کوفه
آمدند. پس از ورود اسلام به عراق، شَمِر بن ذی الجوشن که از بنی کلاب بود دست از مسیحیت
برداشت و مسلمان شد اما
؟! قاضی عبدالجبار معتزلی و شیخ مفید شیعه[مناظره عالمانه و مؤدبانه] ؟!
جادلهم بالتی هی أحسن

أنه بینما القاضی ذات یوم فی بغداد ومجلسه مملوء من علماء الفریقین إذ حضر الشیخ المفید قدس‌سره وجلس فی صف النعال،
آن زمانی که قاضی عبدالجبار معتزلی در بغداد حضور داشت و جلسه ای داشت که در آن علماء فراوانی شرکت کرده بودند از تمامی فرقه ها، که در آن جلسه شیخ مفید (قدس سره) حاضر شد و در کنار کفش ها آخر مجلس نشست،
ثم قال للقاضی : إن لی سؤالا فان أجزت بحضور ه
امام موسی صدر:
دانشجو محترم ‌است، زیرا آینده‌ساز است ‌و به ‌شایستگی ‌آینده‌ساز است، زیرا در حین تحصیل در جستجوی آینده ‌است ‌و دنبال ‌منافع‌ فرزندان ‌نسل ‌کنونی ‌و فرزندان ‌ماست. پس‌ باید محترم ‌باشد.دوست ‌دارم‌ معنای ‌واژۀ دانشجو را توضیح‌ دهم. دانشجو کیست‌ و چرا از دانشجو سخن ‌می‌گوییم؟ خصوصیات ‌دانشجو چیست؟ دانشجویی ‌که ‌ما از او سخن ‌می‌گوییم ‌کیست؟اگر می‌بینید که ‌آنچه‌ را شما در مرحلۀ عمل ‌انجام ‌می‌دهید، من ‌با
بنام خدا
ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‌های سال‌برخوردارند. گو این که این ماه، حتی در جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده ‌و آن را حرام می‌نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‌دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‌ها بر زمین گذاشته می‌شد،آن را «اصم‌» نیز نام‌گذاری کرده‌اند.رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در فضیلت این ماه چنین می
بإسمک الأعظم
ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‌های سال‌برخوردارند. گو این که این ماه، حتی در جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده ‌و آن را حرام می‌نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‌دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‌ها بر زمین گذاشته می‌شد،آن را «اصم‌» نیز نام‌گذاری کرده‌اند.رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در فضیلت این ماه چن
ومادر

۱٫ بزرگترین واجب
قال امیر المؤمنین علی(ع):
بر الوالدین اکبر فریضة.
امیر المؤمنین علی(ع) فرمود:
بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است.
میزان الحکمة، ج ۱۰، ص ۷۰۹٫
۲٫ برترین اعمال
قال الصادق(ع):
افضل الاعمال الصلاة لوقتها، و بر الوالدین و الجهاد فی سبیل الله.
امام صادق(ع) فرمود:
برترین کارها عبارتست از: ۱ – نماز در وقت ۲ – نیکی به پدر و مادر ۳ – جهاد در راه خدا.
بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۸۵٫
۳٫ انس با پدر و مادر…
فقال رسول الله(ص):
فق
 
 
1ـ فضیلت دانش طلبى.مـن سلک طریقا یطلب فیه علما سلک الله به طریقا الـى الجنه ... و فضل العالـم علـى العابـد کفضل القمـر علـى سـائر النجـوم الیله البـدر.(1) هرکه راهى رود که در آن دانشـى جـوید ، خداوند او را به راهى که به سـوى بهشت است ببرد ، و برترى عالـم بر عابـد ماننـد برتـرى ماه در شب چهارده بـر دیگـرستارگان است .ستارگان است .2ـ دین یابى ایرانیان.لو کان الدیـن عند الثریا لذهب به رجل من فارس ـ او قال ـ مـن ابناء فارس حتى یتناوله ،(2) اگـر دین به

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها