نتایج جستجو برای عبارت :

گزاره

این که مسیح می‌گوید: «من دردِ شما را به دوش می‌کشم.» چه معنی‌ای دارد؟
درد: به زبان‌آمدنِ گره، و لب‌گشودنِ عقده.
پس مسیح می‌گوید: «من گرهِ شما را به زبان درمی‌آورم و عقده‌ی شما را لب باز می‌کنم. یعنی درونی‌ترین حفره‌های شما را از آنِ خودم می‌کنم. و آن وقت که همگیِ شما از آنِ من شدید، من نه شما را و دردِ شما را، بل‌که دردِ خودم را و خودم را (که حالا تمامِ شماست) به دوش می‌کشم.»
حس می‌کنم که این نوشته را هرچه زودتر باید تمام کرد. صورتِ این گزا
سلام.ظواهر امر می‌گه توی جامعه‌شناسی دیدگاهی وجود داره که می‌گه: ما سر گذاره‌ای که ارائه شده بحث نمی‌کنیم. ما برای متوجه شدن هر گزاره‌ای به سراغ روندی که اون گزاره رو ساخته می‌ریم. و سعی می کنیم اون روند رو مشاهده کنیم و خودمون مشاهده‌ش کنیم و ازش حرف بزنیم. تکرار مشاهده‌ای هم که کسی قبلن اون رو مشاهده کرده اون رو به تجربه‌ی زیسته‌مون اضافه می‌کنه و همین باعث می‌شه ما درک کنیم که این دیدگاه چی می‌خواد به ما بگه و طبق این درک مشاهده‌گر
معناشناسی منطق گزاره‌ها صرفا «درستی» گزاره‌ها را بر اساس تابع ارزش گزاره‌های اتمی تعریف می‌کند همچنین اگر هر مدلی که مجموعه آ از گزاره‌ها را «راست» کند گزاره ب را نیز راست کند معادل است با این که ب نتیجه معناشاسانه آ است. اما راه دیگری هم برای بررسی درستی گزاره‌ها و ارتباط آنها با مجموعه دیگری از گزاره‌ها وجود دارد که بیشتر به «تفکر ریاضی» و مدل ریاضی «اثبات ریاضی» شبیه است: تعریف استنتاج؛ چگونه از گزاره یا گزاره‌هایی، مجموعه دیگری از
خُب برگردیم* به
موضوع منطق ریاضی، به خاطر روزهای بسیار پرمشغله‌ام کمتر فرصت تمرکز داشتم و کتابش
بسیار تمرکز می‌خواهد چون موضوع حساس است و ظریف ولی به هر حال بخش «معناشناسی
منطق گزاره‌ها» کتاب دکتر اردشیر (کتاب را عوض کردم :)) ) را بیش از سه چهار بار
با فواصل طولانی خواندم تا بفهمم موضوع چیست، دست کم فکر می‌کنم که فهمیده‌ام،
هیجان‌انگیز بود.
تا اینجا تلاش بر این
بود که به صورت نحوی و کاملا صوری به کمک نظریه مجموعه‌ها، گزاره‌های منطق را شکل
گزاره چیست؟
در تعریف گزاره، فلاسفه علم با اختلافات عمیق، نکات مختلفی بیان کرده‌اند. سعی ما در بیان عقلائی‌ترین تعریف از گزاره هست که در فضای زندگی واقعی کارایی داشته باشد.
در ویکی‌پدیا می‌بینیم که گزاره تحت عبارت زیر تعریف می‌شود:
گزاره، جمله‌ای است خبری که می‌تواند درست یا نادرست باشد، هر چند که درستی یا نادرستی آن بر ما پوشیده باشد.
در کتاب درسی آمار و احتمال یازدهم (صفحه ۳) عبارت زیر به عنوان تعریف گزاره بیان شده است:
به جمله خبری که د
من یه ویژگی یکی از دوستام رو که خیلی دوست دارم اینه که خیلی با خودش رو راسته و اصول زندگی اش (فارغ از درستی و غلط بودن) کاملن شفافه و نتیجه این که راحت می تونه قصایا و گزاره ها رو مبتنی بر اصول گسترش بده. همین باعث میشه به عنوان مثال، تصمیم گیری های خیلی راحت تری در مقایسه با من داشته باشه.
با این حال این شفافیت برای من وجود نداره و وقتی نگاه می کنم، حس می کنم اصول و خط قرمز هام در عمل خیلی منعطف ان. یعنی خیلی کارا رو اگه انجام ندادم ممکنه فقط به خا
من یه ویژگی یکی از دوستام رو که خیلی دوست دارم اینه که خیلی با خودش رو راسته و اصول زندگی اش (فارغ از درستی و غلط بودن) کاملن شفافه و نتیجه این که راحت می تونه قصایا و گزاره ها رو مبتنی بر اصول گسترش بده. همین باعث میشه به عنوان مثال، تصمیم گیری های خیلی راحت تری در مقایسه با من داشته باشه.
با این حال این شفافیت برای من وجود نداره و وقتی نگاه می کنم، حس می کنم اصول و خط قرمز هام در عمل خیلی منعطف ان. یعنی خیلی کارا رو اگه انجام ندادم ممکنه فقط به خا
خزعبلات (مقدمه)
تمام تصمیمات و درک ما از دنیای اطراف‌ِمان، ریشه در باورها و آموخته‌های ما دارد که در سالیان ابتدایی زندگی‌ِمان تا امروز شکل گرفته‌اند. باورها و اندیشه‌هایی که اگر چه اشتباه بوده‌اند، اما به دلیل تکرار زیاد و همچنین همه‌گیر بودن آن‌ها، ما بدون هیچ مقاومتی آن‌ها را پذیرفته‌ایم. اندیشه‌هایی مثل، مرد که گریه نمی‌کند، به دنبال نیمه‌ی گمشده‌ی خود بگرد، فقط دیوانه‌ها به روان‌شناس مراجعه می‌کنند و ازدواج یعنی یکی‌شدن،
آرامش برای آدم های بدون مشکل نیست، یه گزاره ی عمومی که همه می فهمنش، ولی عده ی کمی در عمل بهش باور دارن و منتظرن مشکلات رفع بشه و خوشی های مطلق بیان تا آروم بشن...
آرامش چیزی از جنس ایمان نه، خود ایمانه، اونم از مدل یقینی و اطمینان قلبی گونه ش...
بقیه آرامش ها عمیق و دقیق نیست...
مصاحبه امام موسی صدر با شبکه الیقظه کویت را می خواندم. در قسمتی از مصاحبه می گوید: پابرجایی وطن و وحدت امت و سلامت اجتماع اموری‌اند که تنها با عدل فراهم می‌شوند، چیزی که امروزه ایجاد فرصت مساوی برای همه شهروندان خوانده می‌شود. در غیر این صورت جامعه نابود می‌شود. تجربه جنگ جهانی دوم که 37 کشور در آن شرکت کردند، پیش روی ما است. این دولت ها جندپاره شدند، سقوط کردند و نظام‌های آن‌ها دگرگون شد؛ زیرا اختلاف شدید طبقاتی در آن‌ها وجود داشت، یا این
«من می‌اندیشم، پس هستم»: جمله‌ی معروفی که احتمالا برای حداقل یک مرتبه آنرا شنیده‌ایم. آغاز فاعل انگاشتن انسان، شروع پوزیتیویسم. این جمله در ابتدا آنقدر زیبا و بدیهی به نظر می‌رسد که اگر نه اینکه ذوق شنونده را برانگیزد که در اقل، تائید او را در پی خواهد داشت. اما آیا این جمله درست است؟ نکته‌ای که کمتر به آن فکر کرده‌ایم.
گزاره از دو بخش تشکیل شده است: من می‌اندیشم و من هستم که صورت منطقی آن «اگر من بیاندیشم، آنگاه من هستم» است. فرض «من می‌ا
همۀ مردها، همۀ زن‌ها، همۀ پسرها، همۀ دخترها، همۀ ایرانی‌ها، همۀ دانشجوها، همۀ فلان‌ها، همۀ بهمان‌ها... هر جمله‌ای را که این‌طوری شروع می‌شود، اگر جملۀ خبری و ایجابی است، رها کنید و ادامه‌اش را نخوانید! به‌جز ذاتیات ماهوی انسان -که خیلی محدود است و ویژگی‌هایی غیرقابل انفکاک از انسان بما هو انسان را شامل می‌شود، مثل تفکر حداقلی یا تکلم در ذهن بر اساس مفاهیم- هیچ صفتی را نمی‌شود به‌همۀ انسان‌ها یا همۀ افراد یک قشر بسیار وسیع نسبت داد.
دارم تبدیل می‌شوم به تنهاییِ مطلق و این گزاره یک گزاره ی استعاری یا تلویحی نیست. به دست‌هام نگاه می‌کنم و چرخش فرفره‌وارشان روی کاغذ، به چشم‌هام که از خط‌ها جدا نمی‌شود، به خودم که نگاه می‌کنم انگار سر و تن و بدنی برایم نمانده، دو تا چشم دارم که آن را هم احتمالن هنوز برای گرفتن دیتا از محیط می‌خواهم، وگرنه رگ و پی و زبان و همه‌ام تبدیل شده به باد هوا. یک خروار شاهد مثال هم دارم: امروز نشسته بودم در ایستگاه اتوبوس و به کائنات چنگ می‌انداخ
دارم تبدیل می‌شوم به تنهاییِ مطلق و این گزاره یک گزاره ی استعاری یا تلویحی نیست. به دست‌هام نگاه می‌کنم و چرخش فرفره‌وارشان روی کاغذ، به چشم‌هام که از خط‌ها جدا نمی‌شود، به خودم که نگاه می‌کنم انگار سر و تن و بدنی برایم نمانده، دو تا چشم دارم که آن را هم احتمالن هنوز برای گرفتن دیتا از محیط می‌خواهم، وگرنه رگ و پی و زبان و همه‌ام تبدیل شده به باد هوا. یک خروار شاهد مثال هم دارم: امروز نشسته بودم در ایستگاه اتوبوس و به کائنات چنگ می‌انداخ
چند وقت پیش تو یه کافه منتظر یکی از دوستام بودم که با صحنه‌ی جدیدی مواجه شدم. میگم جدید، چون هیچ وقت پیش نیومده بود ببینم یا حتی بهش فکر کنم. و نمیگم عجیب، چون با وجود این که شدیدا تعجب کردم، نمی‌فهمم مشکلش کجاست و چرا باید بهش گفت عجیب!
تو قسمتی از کافه که سیگار کشیدن آزاد بود، یه دختر کاملا باحجاب داشت سیگار می‌کشید.
اول چند ثانیه‌ای بهش خیره شدم و در عین حال که متعجب بودم، به این فکر کردم که دقیقا از چی متعجبم و چه چیزی تو این صحنه عجیبه؟ ب
دین‌داران یکی از مهمترین دلایل خود را برای وجود خدا و ضرورت دین، هدف‌مندی جهان بیان می‌کنند همراه با این پرسش که «آیا امکان دارد این جهان بدون هدف به وجود آمده باشد؟» خیلی هم سر راست آدرس می‌دهند که هدف کمال انسان است و بهشت و وصال و معبود و فلان! من با این گزاره‌ها راضی نمی‌شوم چون آنها را نمی‌فهمم. خودم را هم گول نمی‌زنم.
ادامه مطلب
معاشرت بر دانایی می افزاید ولی تنهایی مکتب نبوغ است.

جمله بالا نقل قولی است از یک مورخ انگلیسی به نام ادوارد گیبون که جمله ی پیچیده ای به نظر نمی رسد و سعی دارد یک مزیت کمتر شناخته شده تنهایی را بازگو کند. با اینکه جمله ساده به نظر می رسد ولی با یک بار خواندن ساده نمی توان آن را کامل درک کرد. برای اینکه بتوان جمله بهتر درک کرد آن را به دو گزاره کوچکتر تقسیم می کنم.
ادامه مطلب
خب آدم جایی می نویسه که مخاطب داشته باشه؛ یعنی معمولا اینطوریه. البته ممکنه کسی بگه که من خودم مخاطبامو میسازم؛ من به همچین کسی تبریک می گم، پشتکار خوبی داره!
من همچین پشتکاری ندارم؛ جایی که مخاطب نباشه مثل اغلب آدما حوصله نوشتن و حرف زدن ندارم؛ دیوونه نیستم که بلند بلند فکر کنم!
تنها چیزی که می تونه منو ترغیب به نوشتن کنه اشتباه بودن این گزاره است که توی بلاگ مخاطب ندارم.
(01)اللَّهُمَّ
أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ=اى خدا تو بر اهل قبور نشاط و سرور عطا کن(02)اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیرٍ= خدایا هر فقیر را بى‏ نیاز گردان(03)اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ=‏
خدایا هر گرسنه را سیر گردان(04)اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَانٍ=
خدایا هر برهنه را لباس پوشان(05)اللَّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدِینٍ‏=خدایا
دین هر مدیونى را ادا فرما
(06) اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوبٍ=
خدایا هر غمگینى را دلشاد
شبکه استراتژیک
 
چطور یک شبکه‌ی استراتژیک بسازیم؟ 
۱. با اهداف کاری خود شروع کنیدبرای ۳ تا ۵ سال آینده، چه برنامه‌ و اهدافی برای کار خود دارید؟ بعد از پاسخ به این سؤال، از خودتان بپرسید چه کسانی را می‌شناسید و برای اینکه به اهداف‌تان برسید، لازم است با چه افرادی ارتباط برقرار کنید؟
 
۲. گزاره‌ی ارزش (value proposition) خود را بشناسیدشبکه‌ای که ساخته‌اید، چطور در نتایج مثبت کسب‌وکار شما مشارکت خواهد کرد؟ گزاره‌ی ارزش، شما را به‌عنوان فردی معت
پیش نویس: اگر خواننده وبلاگ هستید می‌توانید به راحتی این پست‌ها را اسکیپ کنید! اینها خلاصه من از خواندن منطق ریاضی است، دلیل این که چنین چیز بی ربط به رشته ام می‌خوانم به چیزهای مختلفی برمی‌گردد، به علاقه‌ام به فلسفه ریاضی، علاقه خودم به منطق، جست جوی عقلانیت، علاقه‌ام به وارد شدن به بحث‌های فلسفه تحلیلی و فلسفه علم و کلی چیز دیگر و مهمتر از همه این که دیگر کسی برای من زر زر نکند که ریاضیات یا فیزیک منطقی یا منطقی‌تر از باقی چیزهاست، من
از زندگی هدایت چه می‌آموزیم؟ اگر بخواهیم به سبک تسلی بخشی‌های فلسفه با زندگی صادق هدایت مواجه شویم، چه چیزی از زندگی هدایت باعث تسلی ما می‌شود؟ دو گزاره در مورد صادق هدایت صادق اند:اول  زندگی هدایت، شکست یک زندگی بود. هنگامی که نامه‌های هدایت به حسن شهید نورایی را می‌خوانیم، بیشتر و بیشتر با درد و رنج هدایت آشنا می‌شویم. از بی پولی مزمن اش تا سر و صدای دائمی، از حس تنهایی عمیقش تا نا‌امیدی اش از مام میهن. دوم صادق هدایت اثرگذارترین و مه
از زندگی هدایت چه می‌آموزیم؟ اگر بخواهیم به سبک تسلی بخشی‌های فلسفه با زندگی صادق هدایت مواجه شویم، چه چیزی از زندگی هدایت باعث تسلی ما می‌شود؟ دو گزاره در مورد صادق هدایت صادق اند:اول  زندگی هدایت، شکست یک زندگی بود. هنگامی که نامه‌های هدایت به حسن شهید نورایی را می‌خوانیم، بیشتر و بیشتر با درد و رنج هدایت آشنا می‌شویم. از بی پولی مزمن اش تا سر و صدای دائمی، از حس تنهایی عمیقش تا نا‌امیدی اش از مام میهن. از طعم تلخ ته خیار در حضور حاجی آ
گفتیم مدعا باید همراه با دلیل باشد و اصلا برهان همین مدعا+دلایل است
اما انواع دلایل:
1.شواهد: اطلاعات خاصی که موید درستی ادعا است و باید صحت این تایید بررسی شود شواهد معمولا در مورد ادعاهای توصیفی به کار میروند
2.به کمک گزاره های توصیفی و تجویزی کلی تر که قبلا صحت آنها تایید شده
سعی کنید دلایل را در ذهنتان منظم کنید:
با نوشتن یا علامت زدن و سعی کنید آنها را دوباره به زبان خود بیان کنید تا آنها را درک کنید در ضمن فراموش نکنید که باید همه دلایل را
از اینکه پیگیر مباحث گذشته بودید، ازتون تشکر
می کنم، ممنونم که همراهی کردید/ نظر دادید/ مخالفت کردید/ تایید کردید و...
یک نکته ای به نظرم مغفول موند که بد نیست اینجا
بهش اشاره کنم:
دوستان مذهبی من و دوستان غیر مذهبی من، یک سری
گزاره ها بین جریانهای فکری چه در قالب مذهب چه در قالب مکتب، مشترک هستن بین همه
انسانها. در انحصار نیستند، شاید دلایل افراد برای عملکردهاشون متفاوت باشه اما
جلوه بیرونی، ظاهری و واکنشها یکی ست به همین خاطر نتایج هم گاهی ش
دارم به مقوله‌ی "همزمان که دل‌تنگ گذشته ای داری یه سری خاطره میسازی که قراره در آینده دلتنگشون بشی" فکر می‌کنم. به نظرم دل تنگی‌م برای زندگی حال حاضر بیشتر از دل تنگیِ حال حاضر برای گذشته خواهد بود.
 
+ من جمعِ اضداد ترین آدمِ این دور و بر هام احتمالا. روزه گرفته‌م و قراره بگیرم و میخوام که بگیرم و از فاز همه‌ی آدم‌هایی که "روزه چیه بابا؟" و با تعجب به روزه گرفتن عکس العمل نشون میدن و  درصدد اثبات این هستن که این کار مزخرفه یا مثلا با اصرار و
حملات موفق اخیر انصارااله به مواضع دشمن که همگی با پیروزی های مثال زدنی همراه بود امروز و در حالی با آزادسازی مرکز استان جوف تکمیل شد.
به نقل از العالم، با سقوط شهر "حزم" مرکز استان جوف درکنار مرزهای سعودی در واقع کمر حزب اصلاح یمن و پای سوم عربستان در یمن شکست. در حالی که پیش از این از مداخله یک کشور ثالث میان حزب اصلاح وابسته به عربستان و انصارالله سخن هایی به میان میامد و در شرایطی که انصارالله درخلال 5 سال گذشته تنها اشغالگران سعودی و امار
چیزی که این روزها -می‌شود به ۱۰ سال گفت این روزها؟- بخش مهمی از مغزم را اشغال کرده این است: چطور کسانی را دوست می‌داریم، در حالی که با تمام وجود می‌دانیم با آنان آینده‌ای در انتظارمان نخواهد بود؟ با آن عنصر محرک کار دارم، همان که کاری با تو می‌کند که به خودت بگویی غرور چیز مهمی نیست، عزت نفس مهملی است که روانشناسان برای کاسبی از خودشان در آورده‌اند، توهین یک مقوله نسبی است، بی‌محلی می‌تواند از سر علاقه باشد و چندین گزاره مثل اینها. 
اما چ
کرونا عامل بیولوژیکی‌ئه یا نه، آمار چین واقعی‌ئه یا شوخی تلخ، این داستان واقعاً توی چین تموم شده یا اونا هم مثل این‌جا می‌گن سلامتی مردم مهمه ولی «چرخ اقتصاد هم باید بچرخه»، نمی‌دونم. و هیچ ذهن عاقلی هیچ گزاره‌ای رو به‌طور قطعی رد نمی‌کنه وسط این دریای گل‌آلود. ذهن‌م خیلی وقته وسط این اخبار مونده و به هیچ سمتی تمایل نداره، ولی خیلی می‌ترسم از جهان ناشناخته‌ی پساکرونا. 
 
 
پی‌نوشت: روزگار قرنطینه‌م ُ با «آن فرانک» مقایسه می‌کنم که
بسم الله الرحمن الرحیم
 الحمدالله رب العالمین
 اللهم صل علی محمد و آل محمد
*تسبیحات حضرت زهرا* سلام الله علیها هدیه ای از جانب پیامبر صلی الله علیه و آله به ایشان به عنوان یاری کننده در امور است.    
یعنی با ذکر *الله اکبر، الحمدلله، سبحان الله* می توان بهترین مسیر در هر تصمیمی را انتخاب کرد کافیست یادمان باشد در هنگام تصمیم ها که به این اذکار دل بدهیم و بی حوصلگی را کنار بگذاریم. 
 یادمان باشد که انسان می تواند مثل روز و شب، خورشید و ماه و همه
نزدیک به چهل سال است که به دلیل رشد شهرنشینی و پیشرفت جمعیت، آپارتمان‌نشینی در شهرهای ایران رواج پیدا کرده است. زندگی آپارتمان‌نشینی اگرچه هزینه‌های تامین مسکن را کاهش داده است، مشکلات خاص خود را دارد چون شما باید با چند خانواده دیگر کنار بیایید، همیشه حواستان باشد که مزاحم دیگران نشوید. رعایت دقیق این باید‌ها و نباید‌ها و حرکت روی مدار اخلاق، به «فرهنگ آپارتمان‌نشینی» معروف شده است؛ فرهنگی که در برخی مناطق شهری به‌ کندی در حال پیشرف
همه چیز به سرعت سیاسی می‌شود و عجیب‌تر این‌که آن‌ها که در گرداب سیاست قرار می‌گیرند، ساده‌ترین و بدیهی‌ترین چیزها را اول به دست فراموشی می‌سپارند. عجیب‌تر جامعه‌ای است که به سرعت باور می‌کند. بگذارید چند دقیقه وقت شما را برای روشن کردن دو نکته که فقط با کاربرد ساده جمع‌ و تفریق، و جدول ضرب به دست می‌آید، بگیرم. سه گزاره این روزها از سوی سیاسیون، و برخی دیگر طرح می‌شود. 
ادامه مطلب
هر روز افسرده تر از روز قبل میام اداره، به قول بعضی ها در یه پیچ تاریخی بزرگ گیر کردم، گزاره های عجیب غریب و بعضا نامربوط به هم به ذهنم هجوم میارن، اصلا دلم نمیخواد اینجا باشم...
اواخر هفته پیش دکتر سعادت بهم خبر داد ع.ص ک از مدیر پروژه ای کنار گذاشته شده و شده کارشناس!
اولین واکنش من : " کاملا قابل پیش بینی بود، خلاف جهت آب شنا کردن اونم با شدتی که اون داشت میرفت نتیجه ای غیر از این نداشت، اگه تا الان هم صبر کردن بخاطر این بود که جرئتش رو نداشتن و
‍ ‍ درود همراهان گرامی#نقد_شعر #انجمن_ادبی_شعر_باران #مدیریت_برنامه ؛#بانو_مریم_راد #مورخ:۹۸/۴/۴ سه شنبه#ساعت_شروع:2⃣2⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣‍ حسرت نبودنش آزارم می دهد ندیدنش در دلم آشوب به پا می کندگوشه ی اتاقم شده مأوای تنهایی ام ناله های درونی ام عشق خیالی ام یار نداشته ام خیال های واهی امباز هم به انگشتانم خیره می شوم حلقه ای نیست جای انگشتان کسی نیست استخوانی بیش نمانده استدستان سردم را بغل می گیرمدر را می بندم همان گو
نتیجه تفلسف چند دقیقه ای امروز:
اگر شما کتابی بخوانید، اگر شما به یک سخنرانی گوش دهید، و اگر شما سر کلاسی حضور پیدا کنید یا در جلسه ای شرکت کنید یا...
-------------------------------------------
بعد از شما پرسیده شود: «چه شد؟»
-------------------------------------------

چنانچه بتوانید مطالبی که در آن کتاب یا سخنرانی یا کلاس یا جلسه یا... مطرح شد را توضیح دهید و به خوبی منتقل کنید؛ بدیهی است که آن مطالب را به خوبی دریافته و درک کرده اید.
اما اگر نتوانید آن مطالب را بیان کنید و از عباراتی
چند ماه پیش با دوستی که گرایش فمنیزمی داشت مثل همیشه در رابطه با قصه تنبیه همسر ایوب که در قرآن به آن اشاره شده، وارد بحث شدیم. حقیقتش استدلال های رایج درباره این آیات برای خودم قانع کننده نبود، برای همین تلاشی برای اقناع طرف مقابلم انجام ندادم. علتش هم این هست که اعتقاد دارم تلاش برای روشنگری بایستی صادقانه باشد، در واقع خودم بایستی متقاعد شده باشم تا بتوانم به عنوان مدافع فلان استدلال حرف بزنم.
اما این بحث و این سوال بی جواب گوشه ای از ذهنم
مایلم
اخلاق را مطلق حفظ کنم
 
باید بپذیریم که نسبیتِ فلسفی محلِ اِشکالش آن جایی
ست که حقیقت، از امرِ بیرونی تبدیل به امرِ درونی شد؛ یعنی ما مراجعه ای داشتیم به
انسان به عنوانِ موجودی که شناسایی می کند.
علم، فلسفه و تاریخِ بشریت تصمیم گرفتند که به تمامِ
دریافت های انسان، نسبیتی حاکم شود.
با مراجعه به خودِ نسبیتِ اَنشتین و عدم قطعیت و طبعاتِ
فلسفی شان که موقعیت سنجیِ اِبژه های خارجی را متغیر اعلام می کنند و اعلان می دارند
که هیچ چیز آن جائی که
می‌گویند تحلیل رفتار مصرف کننده در ایران کمی سخت‌تر از کشورهای دیگر است چرا که مردم ایران خیلی قابل پیش بینی نیستند. نمی‌دانم چقدر با این گزاره موافق هستید یا خیر. به نظرم اگر به صورت طیفی به موضوع نگاه کنیم می‌توان بیان کرد ما در مقایسه با کشورهای پیشرو از رفتارهای سینوسی‌تری برخورداریم. اما به هر حال بازار این کشور و رفتار مردم هم با درصدهای متفاوتی در موضوعات مختلف قابل پیش‌بینی است. همانطوری که آینده پژوهی تیم دیده‌بان تا حدود زیاد
نقد مستند «اختاپوس»؛
مستند «اختاپوس»، با موضوع مافیای صنعت خودرو در ایران، اثری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی انصاری است که با یک نوشته خبری در مورد درگیری‌های سال 1350 در دانشگاه شریف آغاز می‌شود.
تبلیغات موجه و تیزرهای شکیل توانسته بودند تا حد زیادی امیدواری برای تماشای یک مستند خوش‌ساخت و باکیفیت را در دل علاقمندان به این حوزه ایجاد کنند. مستند ۶۵ دقیقه‌ای «اختاپوس»، با موضوع مافیای صنعت خودرو در ایران، اثری به تهیه‌کنندگی و کارگ
در تمام طول تحصیل کلاس موردعلاقه من ادبیات یا فارسی بود. دوره‌ی راهنمایی معلممون که فقط چهره‌ش با چشم های سبزش یادمه و طبق معمول اسمش یادم نیست به من می‌گفت سانی. گاهی هم می‌گفت ولی. بچه‌ها از این صمیمیت‌ش با من حسادت می‌کردن و راستش برای خودم هم عجیب بود. دوره‌ی دبیرستان معلممون عشقِ من بود. یه خانمِ واقعا ناز. به اندازه سخت‌گیر و به اندازه مهربون. و همیشه زیبایی رو در برقراری نسبت‌ها می‌دونست. در متناسب و به اندازه بودن. و خودش متناسب
ابتدا باید موضوعی که مسأله در آن مطرح است را بیابید و سپس بفهمید آن ادعا چیست یعنی:
لب کلام او چیست؟
چه چیز را میخواهد اثبات کند؟
ادعا ها دو نوعند:
توصیفی: مربوط به واقعیات گذشته، حال یا آینده    مثلا: شیر سفید است
تجویزی: درستی و نادرستی انجام یک کار را تجویز میکند   مثلا: شیر برای جلوگیری از پوکی استخوان خوب است
البته گاهی درک مسأله موقوف به درک مدعاست.
 
اما مدعا با جمله معمولی چه فرقی دارد؟    
مدعا گزاره ای است که بعد از آن علت بیان میشود و
این روزها به دلیلِ مشغله‌ی بلاحَدّم اصلا
فرصت تمرکز روی موضوع منطق ریاضی ندارم اما الان دوباره فرصتی دست داد تا یک ساعتی
موضوع را ادامه بدهم (صد البته کنار مترو-اتوبوس خوانی این کتاب).

 
راستش کلا موضوع منطق ریاضی برایم سوال
بود، غیر از دانستن قواعد ترکیب صدق و کذب جمله با فصل و عطف و شرط و شرط دو طرفه
و نقض، چه چیز بیشتری باید بدانیم؟ نکته دقیقا همین است: هیچی! موضوع منطق ریاضی چیزی
کاملا درونِ ریاضی است، راجع به منطق نیست، می‌گوید اگر بشود
عدد جادویی هفتاد

امروز می خوام به ضعف
انسان ها در درک رشد تصاعدی اشاره کنم و کمک عدد جادویی هفتاد در درک هرچه بهتر
رشد تصاعدی. این مطلب زیبا, مربوط به فصل 34 از کتاب هنر شفاف اندیشیدن از رولف
دوبلی است.

یک سوال؛ از بین این
دو گزینه کدام را انتخاب خواهی کرد:

الف) در سی روز آینده
هر روز سی دلار از من دریافت کنی

ب) در سی روز آینده
در روز اول یک سنت و روز دوم دو سنت و روز سوم چهار سنت و روز چهارم هشت سنت و
همینطور تا روز سی ام

کدام گزینه مطلوب شما
خواهد
شما هم این هشتگ#زنان_علیه_زنان رو دیدید. برچسبی که قادره علیه خودش عمل کنه! مثلا زن کارمندی در مجموعه ای ناکارآمد هست، توسط مدیر اون مجموعه که یک خانم کنار گذاشته میشه و با نیروی توانمندتری، جایگزین میشه، خانم اخراج شده به خاطر اپیدمی شدن این تصور که زنان بر علیه هم هستند اولین گزاره ذهنیش به جای دیدن نقاط ضعف خودش و تلاش برای اصلاح و کسب توانمندی بیشتر، میشه:زنان علیه زنان!
به نظر من این استدلال اصالت نداره، حتی زنانی که حکمی بر علیه زنان دی
نتایج تحقیقی جدید از سوی گروهی از دانشمندان آمریکایی یک باور دیرینه را تأیید کرده است؛ هرآنچه بخواهید به آن می‌رسید.
نتایج این مطالعه، که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهند که وقتی انسان واقعاً چیزی را می‌خواهد در میدان الکترومغناطیسی که مغز ایجاد می‌کند امواجی (موج مثبت) تولید می‌شود که در عالَم پخش شده و بعد از مدتی اگر فردی چیزی را واقعاً بخواهد، به آن می‌رسد. دانشمندان می‌گویند این تحقیقات براساس نظریه کوآنتوم انجام شده است. براساس
✅جنگ روایت ها در کرونا/ چطور به چالش رقص رسیدیم
یک نکته؛ جنگ روانی با جنگ روایت ها متفاوت است. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. خوانش شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. مبارزه با این جنگ بسیار سخت تر است و مهمترین نکته این است که سربازان مبارزه در این جنگ همه مردم اند.اما یک روش رایج در جنگ روایت ها، استدلال استقرایی است. در این روش یک جزء را به کل تعمیم می دهند. یک خبر مبنای تفسیر کل صحنه می شود.اما جنگ روایت ها در ک
 
 
  
سلام بر همگی
 
زندگی در دنیای کنونی، متفاوت با زمان های گذشته است. پدیده های جدید، متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها، توانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کنند. دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند سلامت و بهداشت روانی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کنند (جعفری و همکاران، ۱۳۸۷). آموزش و پرورش مدرن به این نکته پی برده است که یادگیری باید از همان کودکی، همه ابعاد زندگی را پوشش دهد. به همین دلیل است ک
استفاده کردن از روانشناسی آزمایشی از لحاظ تاریخی پر اهمیت ترین شیوه تحقیق در روانشناسی به حساب می‌آید .
و هدف از این شیوه مطالعه برخورد موجود تحت شرایط به خصوص و مقایسه کردن حالت های او در این موقعیت می باشد.
آزمایش کننده موقعیت ویژه تحولات برخورد را ایجاد می‌کند و آزمایش شونده تحت این موقعیت قرار می‌گیرد حاصله مطالعه خواهد شد.
و متغیر مستقل محرکی می باشد که تحول پذیری پیدا خواهد کرد و متغیر وابسته جواب می باشد.
که به متغیر مستقل داده خواه
تکمیل و تدقیق دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) پیرامون حجیت ذاتی قطع
رضا نری میسائی[1]
چکیده
به جرئت می توان گفت که یکی از مباحث کلان و بنیادین در اصول فقه، بحث «حجیت قطع» می باشد. ذاتی دانستن حجیت برای قطع از گزاره های رایج در اصول می باشد و نزد بسیاری از اصولیون مسلم تلقی می شود. در برخورد با حجیت قطع عمده اصولیون دو دسته بودند که هر کدام دارای رویکردی متفاوت در نگاه به اصول فقه بوده اند، که این رویکرد در نگاه شان به حجیت قطع تاثیر گذار بوده است، از
سلام
دوستان، متن و نوشته های وبلاگ بسیار زیاد شده و مطالب حاشیه ای فرصت زیادی رو از من میگیره، دوست دارم یه تاپیکِ جمع و جور ولی با کیفیت به وجود بیاد تا نکته های زندگی که از خانواده برتر و مطالبش یاد گرفتید رو به صورت جمع بندی و خلاصه شده بیان کنید.
قوانین صفحه: 
1 - هر نکته و گزاره ای رو به صورت فلش کارتی در حداکثر یک یا دو خط بیان کنن و همچنین از بحث با همدیگه و ریپلای کردن دیگران هم خودداری کنید.
2 - آدرس یا عنوان پست مد نظرتون رو هم اضافه بفرما
یکی از گزاره هایی که دین بر آن تاکید دارد، سفر کردن است؛ گاهی سفر کردن به قصد تفریح است و البته گاهی سفر به قصد عبرت گرفتن از پیشینیان.
آنچه که در قرآن کریم در مورد سفر بدان تاکید شده و مورد توجه قرآن کریم است، سفر برای پند گرفتن از زندگانی پیشینیان است؛ البته این بدین معنا نیست که سفر برای غیر آن مورد تاکید دین اسلام نیست بلکه مقصود این است که یکی از اهدافی که باید در پاره ای از سفرها مد نظر قرار گرفته شود، پندگرفتن است؛
ادامه مطلب
لوگوس
واژه logos -که به لحاظ ریشه‌شناختی، مرتبط با واژه legein به معنای سخن گفتن (to speak) است- حامل معانی گوناگونی است.[1] از این معانی است: مشخص کننده، سخن، گزاره، جمله، توضیح، تعریف، فرمول، حساب، نسبت، تبیین، استدلال، و قوه عقل.[2] معانی مذکور بی‌ارتباط نمی‌نمایند: اگر «لوگوسِ» شیء، «توضیح» آن باشد، یعنی لوگوس به سوی «تبیین» و «تعریف» شیء رهنمون می‌شود، چرا که وقتی چیزی را توضیح می‌دهیم، در واقع می‌خواهیم تبیین و در بهترین حالت، تعریفی از آن به
حدود ۱۴ ماه پیش در اوج درگیری هایم با سید مسعود حسینی رئیس دانشکده‌مان سر خواسته های غیر قانونی اش از انجمن علمی (که من دبیر آن بودم) علاوه بر یکی دو پست ناشی از انزجار در وبلاگم، در بیوی تلگرام هم نوشتم « نمی داند طول مدت دانشجویی من قطعا از ریاست او بیشتر خواهد بود... ». با اینکه طبق تجربه این را نوشته بودم ولی هیچ قرینه ای مبنی بر تحقق این گزاره نبود. آن روز من دانشجو بودم و او رئیس دانشکده. امروز اول اردی‌بهشت ماه ۹۸، نیمه شعبان ۱۴۴۰، من هنوز
#نقد_شعر_سپید فاطمه بهزادی:آنجا که نور متولد می شود و در قنداق خورشید گیسوهایش را تاب می دهد لحظه فرود آمدن من است !می دانی ؟آنجا که آسمان تشنه هل هل می زند و سینه ی ابر خال ایست لحظه ی دیدار من است !می دانی ؟آنجا که دایه ی سبز طفل خردسالش را در آغوش می گیرد و لالای می خواندلحظه ی بیداری من است !می دانی ؟آنجا که ذرات بلور از زیر گام هایم می غلتند و مرا در حالت مکاشفه شان تنها می گذارند لحظه ی ......من است !می دانی ؟#فاطمه_بهزادی_ ویرایش شده _آنجا که نور
این روزا قایم باشک بازی می‌کنم...
چند نفری از بچه‌های دانشگاه هستند که اصلا دلم نمی‌خواد ببینم‌شون و از قضا مجبورم به دانشکده‌های دو نفرشون رفت و آمد کنم، چون دروس سرویس ارائه می‌دن.
هندزفری رو می‌چپونم تو گوشم، زیر چشمی نگاه اطراف می‌کنم که ببینم یه موقع آشنایی نباشه، بعد یه جوری که یعنی من خیلی گیجم و اصلا حواسم به دور و برم نیست، شروع می‌کنم به راه رفتن. حالا در مواقع عادی گزاره‌ی بالا معمولا درسته و کلا از مرحله پرتم، ولی این روزا خو
بخش نظرات استثنا برای
این پست باز هست، نظراتتون رو بنویسید اگر فرصت باشه پاسخ می دم اگر نه که دوستان
استفاده می برن و پیشاپیش عذرخواهم که وقت نشده برای پاسخگویی

بیست و چند ساله بودم، دعوت شدم به یک همایشی در تهران، برای فعالیت انجمن های
سیاسی دانشگاه ها که از سراسر ایران در این همایش شرکت داشتند. برگزار کننده
همایش، سخنران ها همه دختران دانشجو بودند که گرایشات مذهبی داشتند. موضوع همایش
در ارتباط با فمینیسم و زن و مسائلی از این دست بود و دو ر
مُغالِطِه یا مَغلَطِه (به پارسی سره: دُژفرنود) دلیل آوردن اشتباه یا غیرمجاز برای استدلال است[۱] که از نظر علم منطق به یکی از دلایل زیر نادرست باشد:
نخست آنکه دست‌کم یکی از مقدمات گزاره نادرست باشد؛
دوم آنکه مقدمات گزاره، متضمن نتیجهٔ گزاره نباشد.
مغالطه جزئی از برهان است که به‌طور قابل اثباتی در منطق آن ایراد وجود دارد و بنابراین کلِ برهان را نامعتبر می‌سازد. مغالطه ممکن است برای وارونه کردنِ حقیقت(ها) به کار رود.
مغالطه‌گر کسی اس
آنطور نگاهم نکن میرزا. نه، راه گم نکرده ام. البته خواندن این نکته که از دستم دلخوری از روی چشمانت از خواندن «از سرعت خود بکاهید» تابلوهای جاده ای ساده تر است و به زمان کمتری نیاز دارد. ریحانه نگاهم میکند و میگوید ازهای جمله قبلت زیاد شد. اما حقیقت، من عادت ندارم چیزها را بیش از یک بار بنویسم. بگذار به حساب تنبلی ذاتیم. 
راستی ریحانه اینجاست.همین جا. بالاخره از لایه های عمیق هذیان و وهم کشاندمش بیرون و حالا دایما جایی حوالی واقعیت میپلکد. من هم
"...ترجون من الله ما لا یرجون..."
همین ک بشدت امیدواریم بهت 
غیرممکن میکنه گزاره های منفی رو :)
ــ
میدونی لبریزم از نور
و کاش هیچ قیدی نبود تا بی پروا باشم...
ـــ
برای بعدهای خودم:
به یاد بیار ک چشم هات اگ به اشک نشست 
همون چشم هایی هست که معجزه دیده!
به یاد بیار که لبت اگ به گلایه باز شد
همون دهانیه ک گفت "جزتویی" ندیده،و حتا در غم،
|ـبرایـ ـبعد ـهایـ ـخودمـ ـکهـ ـبهـ ـشکر ـپیشانیـ ـبهـ ـخاکـ ـمیسایمـ |
ــ
یسری چیزا انگار واژه نمیشه،
یسری مفهوم تو ذهن
یکی از ویژگی های مهمِ دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، "فورانِ دائمیِ اطلاعات" است. فوران را معمولاً برای آتشفشان ها به کار می بریم. اما کمتر آتشفشانی وجود دارد که فوران آن دائمی باشد.
با خطای نسبتاً پائینی می توان گفت که اکثریت عظیمی از انسان های زنده ی زمین، در معرض فوران دائمی اطلاعات قرار گرفته اند.
فکر نمی کنم توضیح بیشتری در این زمینه لازم باشد، همه ی ما از این مسئله آگاهیم و تجربه اش کرده ایم.
 
اگر اطلاعات سطحی ای که هر روز و از کانال
دوگانه مقاومت-تسلیم از آن دست دوگانه‌سازی‌هایی است که نمی‌شود برچسب فیک و تقلبی‌بودن به آن زد. چنین دوگانه‌ای برآمده از دو مشرب فکری و جهان‌بینی کاملا متفاوت و متناقض است. مقاومت الگوی جریانی است که با لحاظ همه جوانب، هزینه ایستادگی دربرابر خوی استکباری را کمتر از سازش و مسامحه برآورد می‌کند و تسلیم الگو و نقشه راه جریانی است که سعادت و کامیابی را در همراه‌شدن با جریان آب می‌بیند و خلاف این گزاره را به سود منافع ملی برنمی‌شمارد. با‌ا
چکیدهدر این نوشته به دو رویکرد عمده به واقع گرایی ساختار گرایانه در فلسفه علم می پردازیم که سعی دارد تببیین درستی از مسئله عینیت علم، پیشرفت و هستی شناسی آن داشته باشد. اول به رویکرد سنتی مبتنی به تجربه گرایی که به آثار راسل و ماکسول برمی گردد می پردازیم، گزارشی اجمالی از ادعاهای آن ها ارائه می کنیم و در خلال بحث نقدهای وارد شده را نیز گزارش می دهیم. سپس به رویکرد جدید تر می پردازیم که مبتنی بر واقع گرایی متافیزیکی است و نقدهایی که به آن وارد
با این وضعی که معلوم نیست قرنطینه تا کی ادامه پیدا کنه، داشتم به این فکر می کردم که چی میشه اگه هیچ وقت داروی کرونا کشف نشه و شرایط هم بهتر نشه و همینجوری بمونه؟ چی سر تمدن بشری پیش میاد؟
دنیایی رو تصور کنید که به همه راجب ویروسی که اکثریت نمی تونن ببینن هشدار داده شده باشه. اما باید ازش دوری کنن و سعی کنن زندگیشون رو بر اساس این دوری کردن جوری بچینین که کمترین تماس رو با بقیه آدم ها داشته باشن. احتمالن نهادهای اجتماعی مثل خانواده خیلی معنی پید
موخوره یکی‌از زخم ‌هایی میباشد که در اثر کارداران مختلفی مانند بی‌توجهی و عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، تارهای موی را مشغول و منجر دو شاخه شدن و شکستگی موها می ‌شود.
بهترین شامپو برای ریزش مو
یک پزشک معالج کارشناس پوست و موی اذعان کرد: به صورت کلی هر عاملی که باعث زخم رساندن به تار گیسو و کوتیکول موی شود، سبب موخوره می ‌شود که عبارت از دو شاخه شدن انتهای ساقه میباشد.
 
این کارشناس پوست و گیسو در‌پی ادامه داد: همینطور عواملی مانند به کا
 
یک سالی بود که با ایگور سیبالدی آشنا شده بودم و مطالب چند سخنرانی که از او دیده و شنیده بودم، داشت مدام در موارد مختلف برایم تکرار می‌شد و چند بار پیش آمده بود که بعد از خواندن فلان کتاب یا دیدن فلان فیلم یا شنیدن فلان حرف یا رخ دادن فلان اتفاق، بگویم «اِ! این همونه که سیبالدی می‌گفت!».سیبالدی، نویسنده و مدرس ایتالیایی-روس با تحصیلات و تحقیقات و تالیفات در رشته‌های زبانشناسی، الهیات، فلسفه و ادیان است که کنفرانس‌ها و سمینارهای متعدد و مخ
دست اندرکاران 
موثر در سئو از 
جمله عواملی که سبب ساز میگردد وبسایت ما نزد گوگل محبوب خیس شود عبارتند از موارد زیر است: 
۱- مقدار بازه قرار داشتن مخاطب در وبسایت شما . 
۲- تعداد کلیک هایی که روی سایت شما انجام میگردد . 
بهترین سئو کار
۳- 
مقدار لینک و پیوند هایی که در مطالبتان داده اید ۴- 
اشتراک گذاری در جامعه مجازی(فیس بوک،گوگل پلاس،تویتر و…) ۵- 
مارک سازی اینترنتی یا بک لینک(سایت هایی که شما را پیوند کرده اند) درحال حاضر 
به ارزیابی موارد بال
Keep Calm and Carry on
آرام باشید و با امید ادامه بدید
شاید شما نیز بارها و بارها عبارت بالا را در قالب لوگو و پوسترهای مختلف دیده باشید. 
این عبارت سومین پوستر از یک مجموعه پوستر است که توسط دولت بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم تهیه شده بود و هدف از آن‌ها تشویق و روحیه دادن به مردم کشور بود.
علی رغم اینکه پوستر اول و دوم بطور وسیعی پخش شده بود اما پوستر آرام باشید و ادامه بدید هرگز منتشر نشد زیرا برای زمانی طراحی شده بود که بخشهایی از خاک بریتانیا به اش
Keep Calm and Carry on
آرام باشید و با امید ادامه بدید
شاید شما نیز بارها و بارها عبارت بالا را در قالب لوگو و پوسترهای مختلف دیده باشید. 
این عبارت سومین پوستر از یک مجموعه پوستر است که توسط دولت بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم تهیه شده بود و هدف از آن‌ها تشویق و روحیه دادن به مردم کشور بود.
علی رغم اینکه پوستر اول و دوم بطور وسیعی پخش شده بود اما پوستر آرام باشید و ادامه بدید هرگز منتشر نشد زیرا برای زمانی طراحی شده بود که بخشهایی از خاک بریتانیا به اش
فرش های ماشینی ایجاد گردیده در جمهوری اسلامی ایران خصوصا با مارک های کاشان همواره گزینه اعتنا مردم دنیا بوده میباشد . آوازه جهانی فرش های اهل ایران زبانزد مختص و عام بوده و خصوصیت های جان دار درین بافته ها خریداران را به خویش جلب نموده است . برای جواب به چرایی محبوبیت و آوازه فرش های کاشان میان فرش های اهل ایران می بایست مشخصات و تفاوت های جانور در تولید ها کاشان را با بقیه تولیدها گزینه اعتنا قرار اعطا کرد . بازار فرش کاشان داغ و لبریز رونق م
تفکر انتقادی(بخش سوم)
برای داشتن تفکر انتقادی لازم است که مهارت های زیر بنای آن را بشناسیم و آن ها را فرا بگیریم.
مهارت‌های زیربنای تفکر انتقادی چیست؟
در این جا از دیدگاه گلاسر صحبت خواهیم کرد.
ادوارد گلاسر، مجموعه‌ای از مهارت‌های زیربنای تفکر انتقادی را برمی‌شمارد:
1. بازشناسی مسائل
2. پیدا کردن وسیله‌هایی کاربردی برای مواجهه با آن مسائل
3. جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات مرتبط
4. بازشناسی فرض‌ها و ارزش‌های بیان‌نشده
5. فهم و استفادهی دقی
عوامل گوناگونی موجب می‌شود سطح مالی و قدرت خرید برخی خانواده‌ها هر روز کمتر شود، ناامیدی، برخی خانواده‌ها را فرا بگیرد و فردی که قدرت خرید ندارد با حس فقر و نداری، دست و پنجه نرم کند؛ از این رو بررسی عوامل مخرب می تواند جامعه را در تحکیم روابط اجتماعی، استحکام بنیان‌های خانواده و گسترش نشاط اجتماعی یاری کند.
اگر فقیر را در مقابل پولدار قرار دهیم و هر بی پول یا کم در آمدی را فقیر بخوانیم حاصلش همین موج ناامیدی و ناشکری و استیصال است؛ اما حق
دومین بار است که شروع می‌کنم به نوشتن، کتابی است از هانس‌یوهان گلوگ، ترجمه یاسر خوشنویس از انتشارات ترجمان. انگیزه اصلی این که می‌روم سراغ این کتاب، آشنایی با فلسفه تحلیلی به عنوان یکی از جریان‌های مهم فلسفه است و صد البته دیدن جایگاه نسبی‌گرایی که بحث آن را فراوان داشتم. راستش اوایل کتاب که مقدمه بود فهمیدم که جمله بندی نسبتا بدی دارد و تا حدی تخصصی است اما فصل دوم آن که مرور تاریخی بود به قدری هیجان‌انگیز و پر از بصرت‌های زیبا بود که ت
گام به گام فصل دوم آمار و احتمال یازدهم
وب درس      گام به گام آمار و احتمال یازدهم

سلام به کاربران رشته ریاضی ، در این مطلب از سایت وب درس به گام به گام فصل دوم آمار و احتمال یازدهم – حل تمرینات را برای شما قرار داده ایم .در حل فصل دوم آمار و احتمال یازدهم رشته ریاضی حل تمرین درس ها پاسخ به تمامی فعالیت ها موجود است .همچنین سوالات کار در کلاس های این کتاب را به طور کامل و جامع حل نموده و بررسی کرده است .
بهتره در این اینجا توضیحاتی در مورد حل ت
تمام راه برگشت ب این فکر میکردم ک تنهایی چقدر غصه بزرگیست!
تعریف میکرد ک بچه ها را عروس و داماد کرده و هرکدامشان حالا ۴۰,۵۰ سال سنشان است,خودش مانده توی خانه ای ک حتی بزور هم نمیتوان اسم خانه رویش گذاشت.پیرزن ۷۲ساله ای ک لابلای بازیافت ها توی یک اتاقک تاریک و حیاطی کوچک زندگی میکند,تمام دلخوشی اش دوتا مرغ است.
وقتی پرسیدم مادرجان خب چرا نمیری پیش نوه ت زندگی کنی؟پاسخش یک گزاره دو کلمه ای بود:عادت کردم!
عادت عجیبیست,عادت ب زندگی بین بازیافتی ها
باز امشب دلتنگی از شش جهت هجوم اورده. یا همون از شش جهتم راه ببستند. دلتنگی برای همه‌چیز و همه‌کس. باید درس بخونم ولی در فس ترین حالت ممکنم. پیاده روی هم پاسخگو نیست انگار. این چهارمین آلبوم نامجو میچسبه. اندازه‌ی خیلی از آلبوم های دیگه‌ش.
 
+ نوید اومد چهارتا اوریگامی نازنینمو برداشت برد. گفت برات صندلی چوبی درست می‌کنم. گولم زد فک کنم.
++ 28 هم میره اینترنی و کاش منم میتونستم مفید باشم.
+++ وقتی به خودم فکر می‌کنم که ممکنه یه زمانی توسط هر آدمی
ایران به پایگاه های آمریکا در عراق حمله موشکی کرد. این خبری است که جهان را در شوک و بهت فرو برده است.در اولین نگاه تحلیلی به این ماجرا نکات زیر قابل تامل است:۱- در روزهای اخیر، هنگامی که صحبت از "انتقام سخت" می شد، دو گزاره مطرح می شد:- آنچه گفته می شود رجزخوانی است و ایران هیچ اقدام خاصی نخواهد کرد یا نمی تواند بکند.- ایران در قالب اقدام نیابتی پاسخ خواهد داد مانند حمله با منشا نامعلوم به نیروهای آمریکایی در عراق.اما کمتر کسی می توانست پیش بینی ک
آفت بزرگ عقلانیت آرزو اندیشی است  ما آرزو اندیشیم و آرزو اندیشان برای بسیاری از اعتقادات و باورها به اعتبار ارزو اندیش بودن هیچ دلیل موجهی ندارد.
چون ما درست داریم خدا باشد پس خدا هست.
چون ما دوست داریم آخرتی باشد و در آن جهان ستم پیشگان و چنایتکاران مجازات و نیکوکاران به سعادت ابدی برسند باید چنین  باشد.
چون ما دوست داریم دین و مذهب ما برترین دین و مذهب باشد پس چنین است .
چون ما دوست داریم بنیایانگذاران دین و مذهب ما  از هر گونه خطا و اشتباه م
این مقاله در مورد مفهوم کلی است. برای مصارف دیگر ، به اعتقاد (ابهام زدایی) مراجعه کنید.بخشی از یک سری دریقین - اطمینان - قطعیتتقریب باورمفاهیم و اصول مرتبط:
AgnosticismEpistemology پیش بینی مقاومتvte
افسانه ققنوس که از خاکستر برخاست ، اعتقاد به رستاخیز است که در تمدن غربی چنان به تصویر کشیده شده است که در هواپیماهای نمادین و ادبی گذشت.اعتقاد ، این نگرش است که چیزی مورد یا واقعیت است. [1] در معرفت شناسی ، فیلسوفان اصطلاح اعتقاد را برای اشاره به نگرش های شخصی
روز یک شنبه استاد رضا بابایی ادیب، نویسنده، و روشنفکر دینی پس تحمل رنج سرطان دنیای پر درد ما را ترک کرد. من در سالهای آخر عمر ایشان این افتخار را پیدا کردم که چندین بار مهمان ایشان باشم و علاوه بر نوشته ها و کتابهایشان از صحبت هایی که در جلسات خصوصی تر داشتند نیز استفاده کنم.
بنابر آنچه که من از ایشان دیدم اگر از من بپرسند مهمترین ویژگی رضا بابایی چه بود جواب من یک کلمه است: شجاعت.
 
رضا بابایی در مرحله ای از زندگی اش تصمیم گرفت سقف معیشت را از س
 
   محمد خلیلی {گروه تربیت}
به مثال ذیل توجه کنیم:
فهم قرآن بی‌نیاز از روایات است، زیرا قرآن معجزه اصلی پیامبر (ص) و شاهراه ایمان آوری است. لذا متنی قابل فهم و روان است که کفار هم آن را می‌فهمند تا حجت برآنها تمام گردد.
فهم قرآن نیازمند اهل بیت(ع) است. قائلان این نظر نیز طیفی دارند از قائل به اینکه «آشنایان با مکتب اهل بیت(ع) و عقلانیت آن‌ها، قرآن را درست می‌فهمند.» تا قائل به «انما یعرف القرآن من خوطب به» (الکافی،ج‏8،ص: 312).
همچنین:
افعال و صفات
یوهان گوتلیب فیشته در کتاب مقصود انسان، تضادی را در شناخت بشری مطرح می کند و در کتاب به وسیله ی استدلال های خود راه حلی برای این تضاد پیدا می کند.
در علم سعی ما بر این است که هر پدیده ای را تببین علّی کنیم و به این نتیجه برسیم که رخ دادن هر پدیده ای در جهان ضروری است و از عللی پیش از خود به وجود آمده است. اگر بخواهیم این گزاره را تعمیم بدهیم به این موصوع می رسیم که خود رفتار من هم(به عنوان یک انسان) بر اساس عللی بیرونی شکل می گیرد. تضاد در این نقطه ش
بازی انفجار در بهترین سایت شرط بندی ایرانی بازی کنید ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم.
این بازی شما بازنده میباشید صحیح وجود ندارد و اینکه گفته می‌شود در‌این بازی مدام چیره می باشید هم صحیح وجود ندارد! می بایست صحیح و اکانت گردیده پیش بروید تا درین بازی ناکامی نخورید. یکسری گزینه در‌این بازی اثبات گردیده که می قدرت آنان‌را هم در الگوریتم بازی انفجار اکانت نمود این مورد ها را در ذیل بازنگری خوا هیم کرد پس از هر ۳ دست بازی آی پی خویش را با
❌ شبهه و شایعه ۶۳۶
تصریح به بیماری کرونا و راه حل آن در قرآن کریم، سوره مدثر
 
 
✅ پاسخ
@shobhe_shenasi
 
متنی که در فضای مجازی تحت عنوان نام ویروس کرونا در سوره قرآن آمده است مصداق بارز «تفسیر به رأی» است که در رابطه با آن پیامبر عزیز فرموده اند:
من فَسّر القرآن برأیه فلیتبوَأ مقعدَه من النّار؛کسی که قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر کند، جایگاهش آتش جهنم است. (التفسیر و المفسرون ج ۱ ص ۱۳)
 
ترجمه غلط آیات ( که نشانگر بی‌سوادی نویسنده یا اصرار بر تحمیل
به طور کلی فرش‌ها همواره در معرض گونه های لکه‌ها قرار می گیرند . در صورتی که فرش شما از گزاره فرش‌های نفیس و گران بها باشد ، لکه‌دار شدن فرش مضاعف ناراحت کننده خواهد بود ؛ ولی نباید فراوان در این موضوع نگران باشید چراکه روش‌هایی وجود داراست که با استفاده از آنان می‌توانید لکه‌ فرش را از در بین چیره شود .  بهترین قالیشویی در مشهد از سخت‌ترین لکه‌هایی که می تواند فرش را آلوده نماید لکه‌های رنگی می‌باشد . یکی از لکه‌های رنگی ، گواش هست که
تورم بالا تقریبا هیچ ربطی به جنگ یا
تحریم یا جنگ اقتصادی ندارد و صرفا ریشه در سیاستگذاری‌های غلط اقتصادی دارد. این گزاره‌ای
کاملا اثبات شده در علم اقتصاد است؛ اگر به علم اقتصاد هم اعتقاد و اعتماد ندارید به
جدول پیوست نگاه کنید:

تورم یمن: ۹/۵ درصد

تورم سوریه: یک درصد

تورم افغانستان: نیم درصد!
زمانی که حالتان گرفته‌است، دمغ هستید، بی‌حوصله هستید، غمگین هستید یا مواردی شبیه به‌این‌ها چه‌کار می‌کنید؟ اگر کسی چنین وضعیتی داشته‌باشد و بیاید سراغ شما و کمک بخواهد، چه‌پیشنهادی برایش دارید؟ شاید پیشنهادهایی از جنس معنا و فکر و اندیشه باشند. مثلاً توصیه به‌ریشه‌یابی آن حس‌وحال و درک بی‌اهمیتی آن نسبت به‌گسترۀ هستی. راستی که اندیشیدن گاهی می‌تواند تأثیر خوب و عمیقی روی احوال انسان بگذارد. اما پیشنهادهای دیگری هم می‌توان داد
 سئو در مشهد
 به گزاره اینجانب اعتنا نمایید “امن ترین یعنی صرفا ترین ”   از حیث عموم  یعنی در صورتی روی یک سرور ۱۰۰۰ هزار تارنما باشد و یا این که ۱ وبسایت منحصربه‌فرد . البته این تمجید ابدا درست وجود ندارد زیرا تنهاترین جراحت پذیرترین هم می تونه باشه . رئیس یک سرور منحصربه‌فرد وقتی امن میباشد که بتوانید به طور کامل ماهر مدیریتش نمایید و سیستم های امنیتی در دست گرفتن داشته باشیدیک کدام از منش های نفوذ  و می شه اعلام‌کرد شل ترین شیوه نفوذ ب
زندگیِ تقلیدمحور انتقاد از فقه را دشوار نموده است. در گذشته نقدِ فقه
آنچنان در نظرها مهم جلوه نمی کرد امّا امروزه که فقه به عرصه حقوقی و
قانونی کشیده شده است نقدِ مباحثِ فقهی بسیار گسترش یافته است. فقه در قدیم
در خُرده رفتارهای مردم و به نوعی زیستِ شخصی انسان ها جریان داشته است
امّا با ظهورِ جریانِ انقلابِ اسلامی در ایران فقه به حوزه رفتارِ عمومی
گسترشِ چشم گیری یافت و از این روی موردِ انتقاداتِ بیشتری قرار گرفت.
سروکارِ نقدِ فقه در گذشته
این روزها بحث آقای رحیم‌پور نسبت به حوزه خیلی بالا گرفته. آقایان مکارم و نوری همدانی و خیل مجتهدین دیگر اعتراض کردند که حرف‌های ایشان غلط و از روی بی‌اطلاعی است. حرف آقای رحیم‌پور را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «سنت‌های سنگ شده»؛ یک روزی روزگاری رفتاری و روشی ایجاد شد تا مشکلات جامعه‌ای را پاسخ بدهد. اما شاگردان بعدی به‌جای آنکه یاد بگیرند مشکلات را پاسخ بدهند، مسئله را خوب یادگرفتند و فردایش شروع کردند همان مسئله را به شاگردانشان تد
این کلمه علم یا علمی خیلی گسترده و فراگیر است.
ما علوم مختلفی داریم که هر کدام تعاریف جداگانه ای دارد و مشمول یک طیف و سطح خاصی از دانسته ها (دانش) میشود.مثلا منطق ، فلسفه ، ریاضی ، موسیقی ، طبیعیات و فیزیک... همه اینها علم هستند ولی هم موضوع مشخصی دارند و هم دامنه و محدوده مشخص.لذا در بحث خداشناسی و رابطه آن با علم اول باید مشخص کنیم کدام علم مورد استناد ماست.اما مشاهده میکنیم که گاهاً در نفی و اثبات خدا عنوان "علمی"  به کار برده میشود.امروزه بطو
بیژن عبدالکریمی می‌نویسد:
«به
اعتقاد من، روحانیت کنونی ما در اکثر قریب به اتفاق جوامع مسلمان به اسوه‌ای چون
امام موسی صدر شدیداً نیازمند است؛ در غیر این صورت، شأن و اعتبار خود را در جهان
معاصر از کف خواهد داد و دچار شکست و خسران عظیمی تاریخی خواهد شد و به همان مسیری
سوق خواهد یافت که نهاد روحانیت در عالم مسیحیت طی کرد و در نهایت در حاشیه تاریخ
قرار گرفت.» (عبدالکریمی، ۱۳۹۷: ۱۲۳ ــ ۱۲۴)
«دین
امام موسی صدر دینی باز و پویا و نه دینی بسته و ایستاس
بهترین مارک پنکیکطریق به کارگیری از پنکیکرخ خویش را با یک منزه کننده خوب مانند میسلار واتر پاک سازی فرمائید.در مرحله بعدی در رخ داشتن پوست کم آب، برای قابل انعطاف شدن فیس و مراقبت رطوبت با یک مرطوب کننده تمام سطح پوست را به آرامی ماساژ دهید. ۲ تا ۳ دقیقه شکیبایی نمائید تا تماما جذب پوست شود.از‌آنجا‌که پنکیک جنسی کم آب و محکم دارااست، پد منحصر به فرد را پاره ای مرطوب نمایید، بعد از آن با استعمال از آن، پنکیک را روی رخ بزنید.تمام سطح چهره را تم
مقاله «شبه فلسفه» از اینجانب که در زمان دانشجویی در سال 92 در نشریه فلسفه نو منتشر شد. این مقاله به اشتباه به نام ژان لاکوست در فضای مجازی منتشر شده است که در واقع کتاب فلسفه قرن بیستم ژان لاکوست یکی از منابع مقاله بوده است.
شبه فلسفه
بنفشه افتخاری، دانشجوی دکتری تاریخ و فلسفه علم، دانشگاه لیون 3
 در فرهنگ سنتی ما و در سنت ادبیات ما همواره نوعی نگاه خرده گیرانه بر فلسفه چیره بوده است. ابزار فلسفی، پای چوبین استدلال و کور در جهان حقیقت و معنا مع
بسم‌الله...
سلام!
+
آنفولانزا گرفته‌ام و توی خانه قرنطینه شده‌ام.
برای آدمی شبیه من که بیش از همه از جهت میزان صحبت کردن و ارتباط کلامی شبیه به آنه شرلی بودم و هستم، این قرنطینه از ابولا و جنون گاوی هم کشنده‌تر است!
بعد شما گمان کنید کسی از صبح به‌تان بگوید که عصری خواهد آمد که چیزی را به دست شما برساند.
بعد مثلاً بعد از غروب بیاید.
بعد مثلاً یک دسته‌ی نرگسِ کنف‌پیچ‌شده توی دستان‌ش باشد.
و کارش با شما همین باشد.
آمده باشد شما را ببیند و برای
یکی از مصائب مخاطبین سینمای ایران ، روبرو شدن با ایده‌ایخام است که گمان می‌برد توانایی تبدیل شدن به سینما را دارد. فیلمی که در ایده خودتمام می‌شود و مخاطب در طول تماشای فیلم تنها به بازخوانی متن مشغول است و بهدنبال مابه‌ازای بیرونی آن می‌گردد تا پازل فیلمِ ابتری که مقابلش به نمایش گذاشته‌اندرا کامل کند، جای هیچ دفاعی از خود باقی نمی‌گذارد.متری شیش‌ونیم در هیچ‌کدام از فصل‌هایی که به نمایش می‌گذاردمأموریت خود را به پایان نمی‌رساند و
«قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری
بازنشستگان» پس از طی مراحلی، با فرصت اجرای دو ماهه از سوی رئیس محترم
جمهور ابلاغ شده است. قانون پربحثی که اظهارنظرهای متعدّد و متفاوتی در
جامعه و محیط رسانه‌ای نسبت به مشمولان آن شده و می‌شود و با توجه به
فراگیری و مستثنیاتی که دارد ، پیش‌بینی می‌شود همچنان این اظهارنظرها
ادامه یابد.اما پرسش‌های اساسی در ارتباط با اجرایی شدن این قانون، این
است که آیا واقعاً اجرای آن منجر به نتایج مورد نظر قانونگ
یه بار توی وبلاگ محمدرضا شعبانعلی خوندم که گفته بود در مدت زمانی که یک درونگرا به این فکر میکنه که آیا به کسی درخواست دوستی بده یا نه یا چطور اینکار رو انجام بده یه برونگرا یک یا چند رابطه رو تموم کرده ! حالا جمله دقیقش رو نتونستم پیدا کنم ولی مضمون حرفش همین بود و از این دست و اون دست کردن درونگراها برای انجام کارها میگفت و اینکه شاید بهتره گاهی موشکی عمل شه در کارها و زیاد وسواس به خرج ندیم  درمورد عاقبت کار و سخت نگیریم. گاهی به بهانه های مخت
یکم. به قول شریعتی، آن شش روزی که خدا بنای عالَم را گذاشت، جز این شش روزِ اوّلِ فرودین نمی تواند باشد! حالا، اگر قرار است بنای عالَمِ وجودت را عَلَم کنی، چه وقتی بهتر از این؟! خاصّه اینکه توی سالی هستیم که فروردینش معطّر است حسابی! به عطرِ شش عیدِ سعید!(1)
القصّه، بنا دارم این "خود"ِ آشفته را سامان دهم؛ و حضرتِ جانِ جهان می داند و میدانم که سامان بخشِ هر جان و دلی خودِ اوست... .
 
دوم. وقتی سخن از شک می شود و اینکه شک گذرگاهِ خوبی ست برای رسیدن به یقی
از اول زندگی همیشه یک سری سوال بی‌جواب تو ذهنم بود که من فکر می‌کردم هر چقدر بریم جلو این سوال‌های بی‌جواب برای من تعدادش کمتر میشه.
 
تا یک جایی از زندگی هم واقعا اینطور بود و تعدادش کمتر می‌شد تا اینکه یک روز داشتم با یکی صحبت می‌کردم که دقیقا یادم نمیاد کی بود. بحث هم فکر کنم یا دینی فلسفی بود یا سوال الگوریتمی (در این حد حافظه‌ام قوی‌ه). حالا این ها مهم نیست مهم اینه من جمله‌ای شنیدم که شاید اون لحظه‌ نه، ولی بعدها خیلی بهش فکر کردم.
 
    علی تقی زاده  {گروه تربیت}
وقتی به متون و مباحث فقهای گرانقدر رجوع می‌کنیم، معمولاً نقش قرآن در فرآیند دین شناسی و فقاهت را در حد استظهارات موردی و گزاره‌ای مشاهده می‌کنیم. مثلا فقهای بزرگوار در بحث ارث، آیاتی که در آن حکم ارث آمده است را به عنوان گزاره‌هایی فقهی در کنار سایر ادله در روند فقاهت خود دخیل می‌کنند. البته برخی از فقها سیاق آیات را نیز بررسی کرده و آیه را در بستر ارتباط با سایر آیات با استظهار گزاره‌ای دقیق‌تری بررسی کرده
گونه های بک لینک و پیوند | فراگیری 50 طرز بک لینک و پیوند سازیطریق‌های بک لینک و پیوند سازی در سال‌های قبل مبتلا تحولات متعددی گردیده اند. از گزاره شیوه‌های منسوخ گردیده می شود به مزرعه لینک و پیوند ها و تبادل پیوند اشاره نمود.
سئو در مشهد
امروزه خواسته از پیوند سازی، کسب بک پیوند از محتواهاییست که کیفیت خوب بوده و از طریق‌های اسپم برای فریب موتورهای کاوش به کارگیری نشده باشد. هنوز لینک و پیوند سازی (یا این که کسب بک پیوند) یکی‌از طرز‌های مؤ
در سند بنیادین آموزش و پرورش  در گزاره های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی از سلامت جسمانی، نشاط و تقویت اراده سخن گفته شده است و مدرسه در افق 1404 باید تأمین کننده نیازهای فردی و اجتماعی و محیط اخلاقی، علمی، امن، سالم، با نشاط، مهرورز و برخوردار از هویت جمعی باشد. از اینرو ما مدرسه به صورت مدل زیر بررسی می کنیم. درست است که نقش اولیا در این مدل تا حدودی نادیده گرفته شده است ولی در هر یک از عوامل و ارکان مطروحه اولیا می توانند به صورت توانم
نهایی ترفندهای seo | اکتبر 2018تا به اکنون یک‌سری نوشته‌ی‌علمی درباره با بهینه سازی و چگونگی بهتر کردن تارنما‌هایتان دراین مورد و شناختن آن ها در موتورهای کاوش در اختیارتان قرار داده‌ایم. در‌این مقاله نیز به معرفی نهایی راه و روش‌امور و ترفندهای بهینه سازی خوا هیم پرداخت که در مورخ 8 اکتبر یعنی 16 ماه مهر منتشر گردیده‌ میباشد. در سال 2018 حدود 12 به روز نو درباره با seo اعلام شد که برخی از آن‌ها‌را پیش از این مرور کردیم البته در صورتی می خواهید
اگرچه بدگمانی در رابطه با جوانان عدالت خواهی که کاندید مجلس شده اند، وجود دارد که آنها از اساس در پی قدرت بوده اند، این گزاره را قابل تعمیم به همه افراد این جریان نمیدانم، بلکه اقتضای وضعیتی که با آن مواجه شده اند چنین نتیجه ای را در پی داشته است. برخوردهای قضایی و نداشتن پشتوانه قانونی، آنها را به سمت مرکز وضع قوانین یعنی مجلس سوق داده است، انتخاب آنها حاصل شرایط "ناگزیری" ست، آنها وقتی قدرت را مقابل عدالت دیدند،به این نتیجه رسیده اند که اگ
+به قاعده ی یک دست که پیچک میشه دور شونم
در امن ترین کنج جهان جا میگیرم
و خداروشکر 
++اشکام قطره قطره میریزه و شعر میشم.
+++عشق اگه شکل داشت
مثل مرد پیرهن نارنجی امشب بود
یه ظرف برنج حضرت داشت قاشق قاشق بین تک تک ادما پخش کرد
پوست افتاب سوخته ای داشت و لاغر بود
وقتی به زائرا ادرس میداد و اشاره میکرد به صحن ازادی
حس میکردم داره عشق بازی میکنه...
کف دست دوستم برنج ریخت،
دوستم عطرشو بو کشید و شیرین گفتـ
:"شدیم مثل کبوتراش " و لبخند زد

++++پیر نشید!شما مسئ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سازمان فروش 2405 تبریز فرهنگ و زندگی