نتایج جستجو برای عبارت :

برخی خواص توت و توت خشک برای سلامت زیستن

انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندانها، درمان یبوست (Constipation)، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است
نان سبوس دار نانی است تهیه شده از آرد سبوس دار که پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ویتامین‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد. انواع نان سبوس د. ار شامل نان سبوس گندم و نام جو سبوس دار میباشد که هریک خواص مختص به خود را برای سلامت بدن دارا میباشند
ادامه مطلب
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
خواص آب قلم گاو و گوسفند
آب قلم دارای مواد معدنی و ویتامین هایی از قبیل کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های گروه B است.
با توجه به مواد و ویتامین هایی که در بالا ذکر شد، برخی از خواص آب قلم عبارتند از:
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا،
ژلاتین موجود در آن هضم را آسان می کند و موجب تقویت دستگاه گوارش می شود.
درمان کم خونی و کمبود ویتامین در کودکان، زنان باردار و شیرده،
سلامت استخوان ها،
خواص و فواید زرد چوبه
فواید زرد چوبه به طور عمده به علت فیتوشیمی بودن آن است. ترکیبات زرد چوبه به نام کورکومینویید (مانند کورکومین، دمتوکسیکورکرومین و بیسدمیتوکسیکورکومین) چندین مزیت برای سلامت انسان دارند - که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد. زدچوبه همچنین شامل روغن های فراری به نام آتلانتون، تورمرون و زینگیبرن است. ترکیبات دیگر زرد چوبه، پروتئین ها، رزین و قند است.
تاریخچه زردچوبه چیست؟
این گیاه به
گوشت گوسفند منبع تامین انرژی و همچنین انواع مواد مغذی نظیر پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که باید همواره به میزان مصرف آن توجه کرد .
از فواید مصرف آن می توان به کمک کردن به افزایش سلامت پوست ، پیش گیری از استرس و افسردگی ، تقویت ذهن ، افزایش سلامت استخوان ها ، قوی کردن سیستم ایمنی بدن و ... اشاره کرد .
 به شما عزیزان پیشنهاد می کنم برای اینکه از خواص باورنکردنی گوشت گوسفندی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما مقاله مربوط را در سایت بازار
تمام خواص و فواید سیاه دانه سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.
ادامه مطلب
فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن
تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش ا
خواص دانه شنبلیله برای مو بسیار است.از ریزش مو تا شوره سر، تخم شنبلیله می تواند یک دنیای جدید را بر روی موهای شما باز کند. با ما همراه باشید تا با خواص دانه شنبلیله برای مو آشنا شویم.
دانه شنبلیله چیست؟
شنبلیله یک گیاه از خانواده نخود است و دانه های آن کوچک و زرد مایل به قهوه ای است و برای داشتن مویی سالم و زیبا مفید هستند.خواص دانه شنبلیله برای مو و سلامت بی شمار است. اگرچه این دانه ها طعم تلخی دارند، اما اغلب به عنوان دارو استفاده می شوند.بعض
رگ گیاه اکالیپتوس علائم سرماخوردگی را تسکین داده، سلامت دهان را بهبود بخشیده و فوائد دیگری برای سلامت بدن دارد.
به گزارش ایسنا، اکالیپتوس از گونه های گیاهی شناخته شده است که در گذشته در تولید داروها در تمامی جهان به ویژه چین، هند، یونان و اروپا کاربرد داشته است. برگ های درخت اکالیپتوس در استرالیا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی در درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته است.
برگ های این گیاه به دلیل آنکه حاوی فلاونوئید است به بهبو
مصرف روزانه‌ی انواع سبزیجات و صیفی جات علاوه بر اینکه در تناسب اندام و سلامت بدنی شما بسیار موثر است می‌تواند برای زیبایی و سلامت پوست و مو شما هم موثر باشد. پس برای اینکه بیشتر با خواص سبزیجات و صیفی جات آشنا شوید با ما همراه باشید تا ۲۲ خوراکی مفید برای سلامتی، پوست و مو را بشناسید.
خواص گزنه برای مو
 
گزنه یکی از گیاهانی است که خواص زیادی دارد، یکی از این خواص اهمیت مصرف آن ها برای موهاست که در ادامه به مهمترین خواص گزنه اشاره میشود .
چند مورد از مزایای گزنه را برای شما بازگو می کنیم:
ضد ریزش مو، درخشان کننده مو و عامل رشد مجدد مو ها
درمان خشکی مو، موخوره، شوره سر و کاهش خارش پوست سر
درمان پوست های چرب، اکنه، جوش و اگزما
مناسب برای درمان کم خونی، افزایش گلبول های قرمز و انعقاد خون
افزایش شیردهی در زنان
مناسب برای قائدگی،
خواص عنبر نسارا برای رفع عفونت و میکروب
عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (ماچه الاغ) است که در بهار جمع آوری می شود و در طب سنتی ارزش فراوانی برای درمان بیماری ها دارد. این ماده به ظاهر بی ارزش خواص مشمئز کننده داروی عجیبی برای درمان بسیاری از بیماری ها است. در این بخش از سلامت نمناک شما با عنبر نسارا و خواص آن و تمامی مواردی که در زمان استفاده از آن باید رعایت شود ،آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب
میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.
 
خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.
 
ادامه مطلب
عسل درمانی: خواص عسل(فیلم) (دکتر ضیایی)
خواص عسل و فواید آن برای بدن و سلامت انسان فراوان است:
عسل ضد باکتری است
عسل ضد قارچ است
عسل ضد میکروب است
عسل ضد باسیل است
عسل ضد ویروس است
تخمین زده می شود هر فرد در مدت زندگی اش، حدود ۲۰۰ ویروس وارد بدن او می شود که این نکته در مباحث فوق تخصصی ویروس شناسی، میکروبیولوژی و علوم سلولی ملکولی مطرح است.
چه کار کنیم تا خاصیت میکروب کشی عسل دو برابر شود؟
فیلم و متن کامل را در لینک زیر بخوانید و ببینید
عسل درمانی
خواص معجزه آسای ترب سفید
از
خواص و فواید بی نظیر ترب سفید آگاه هستید؟ آیا می دانید ترب سفید برای
پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است؟ در ادامه با تمام خواص و
فواید ترب سفید آشنا می شوید.
خواص و فواید ترب سفید برای زیبایی و سلامت بدن
ترب
سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به
بخش‌های دیگر جهان هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای
از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.وضعیت آن ها آنقدر
تمام خواص و فواید سیاه دانه
 سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

ادامه مطلب
خواص کلم سفید و فواید مصرف آن برای سلامتی
کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم ضربان قلب، کلسترول و فشار خون، سلامت کبد و افزایش عملکرد ذهن از مهمترین خواص کلم سفید است.
ستاره | سرویس سلامت - کلم سفید متداولترین و پرمصرفترین نوع کلم است و همانند دیگر سبزیجات این خانواده علاوه بر ارزش غذایی فراوان، به دلیل وجود ویتامینهای ضروری و مورد نیاز بدن در آن، دارای فواید درمانی متعدد نیز میباشد. در حقیقت خواصی که کلم سفید برای سلامتی دا
خواص حنا برای مو بسیار است و در کشور های جنوبی آسیا طرفداران بسیاری دارد. اکثرا از حنا برای رنگ کردن مو استفاده می شود و رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز برای موهای مشکی است. سال های زیادی است که حنا از محبوب ترین گیاهان در هند است. اگر فکر می‌کنید حنا فقط برای رنگ کردن مو کاربرد دارد، باید طرز فکرتان را عوض کنید. از حنا استفاده‌های زیادی می شود که هر کدام از آن‌ها، پوست سر را سالم و موی شما را قوی تر میکند و همچنین برای سلامت عمومی بدن تان بسیار مف
خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان بیماری ها و زیبایی
کاسنی یک گیاه علفی جاودانه است و این گیاهان تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند. برگ های گرد دارد که تلخ مزه هستند و شاخه های سختشان گلهای آبی دارد. این گل ها 15 تا 20 گلبرگ دارند، که در صبح زود باز می شوند و در اواخر روز بسته می شوند. گیاه میوه هایی بارنگ آبی روشن دارد و یک ریشه گوشتی بلند دارد که شبیه دم گاو است. برگ های کاسنی را می توان به سالاد اضافه کرد.

ادامه مطلب
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
خواص مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند...
خواص عسل معجزه ای برای سلامتی بدن
مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی
می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود،
ادامه مطلب
خواص دارچین و فواید این ادویه پرخاصیت
در یک دوره ای دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشت ؛ این ادویه، یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است که شما را متعجب خواهد کرد. دارچین، این ادویه خوش طعم دارای خواص و فواید بسیاری میباشد، مخلوطی از دارچین عسل درمان بسیاری از بیماری ها میباشد، همچنین از دارچین میتوانید برای کاهش وزن استفاده کنید اما این تنها مورد از فواید و خواص دارچین نیست که در
خواص طالبی برای سلامت بدن ، زیبایی و بارداری
محتوای آب زیاد طالبی به مقابله با کم آبی و گرما کمک نی کند در حالیکه طعم تازه ی آن یک حس راحتی به شما می دهد و یک دسر با خاصیت نگهداری کم برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. شیرینی متعادل آن و آبمیوه خوشمزه اش از آن یک میوه ی کامل حتی برای ذائقه های سخت پسند، ساخته است. طالبی ها همچنین معمولا با عناوین مختلفی همچونخربزه تخم قندی، خربزه تلخ، خربزه راک و خربزه های فارسی شناخته می شوند. این میوه ها
قهوه خواص زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:
سلامت کبد
پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل
کاهش خطر ابتلا به پارکینسون
کاهش علائم افسردگی و بهبود روحیه
پیشگیری از سرطان
چربی سوزی و کاهش وزن
بهبود عملکرد فیزیکی
افزایش انرژی و هوشیاری
کاهش خطر بروز سکته
کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
افزایش طول عمر
خواص طالبی برای سلامت بدن ، زیبایی و بارداری
محتوای آب زیاد طالبی به مقابله با کم آبی و گرما کمک نی کند در حالیکه طعم تازه ی آن یک حس راحتی به شما می دهد و یک دسر با خاصیت نگهداری کم برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. شیرینی متعادل آن و آبمیوه خوشمزه اش از آن یک میوه ی کامل حتی برای ذائقه های سخت پسند، ساخته است. طالبی ها همچنین معمولا با عناوین مختلفی همچونخربزه تخم قندی، خربزه تلخ، خربزه راک و خربزه های فارسی شناخته می شوند. این میوه ها
خواص فندق و فواید درمانی و دارویی آن برای بدن
فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.فندق در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می شود، زیرا این کشور تقریبا 75 درصد تولید جهانی فندق را دارد. ما شرط می بندیم که شما قبلا می دانستید فندق مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما را دارد خوب، شما کاملا در
خواص برنج؛ ۱۰ خاصیت باورنکردنی برنج برای سلامت بدن
تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر دیسانتری، سرطان و بیماری‌های قلبی از دیگر خواص برنج به‌شمار می‌روند.
این خواص در بیش از چهل هزار نوع از این دانه‌ی غلات وجود دارد. برنج به دو دسته‌ی اصلی دانه‌های کامل و برنج سفید تقسیم می‌شود. دانه‌های کامل برنج که به شکل اولیه و خالص هستند، ارزش غذایی بالایی دارند. اما
تمام خواص و فواید سیاه دانه
سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه 3 دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آنها می تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاهدانه آن را به‌نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو مفید است.
 
سیاهدانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
 
مصرف روغن سیاهدانه در برنامه غذایی به‌دلیل
فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن
تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش ا
خواص مرزنجوش برای سلامت ، زیبایی و درمان
مرزنجوش چیست؟
مرزنجوش به اندازه ی پونه ی کوهی (ارگانو) که رابطه ی بسیار نزدیکی با آن دارد شناخته شده نیست، اما خواص مرزنجوشاز نظر پزشکی و درمان و سلامت و زیبایی بی نظیر است.مرزنجوش یک گیاه همه ساله است که خاستگاه آن مناطق مدیترانه است. این روزها، این گیاه را در باغ های سرتاسر جهان می کارند. این گیاه معمولا به عنوان جایگزینی برای پونه ی کوهی در آشپزی استفاده می شود و بافتی نرم تر و مزه ای نسبتا ملایم
آشنایی با تمام خواص و فواید آناناس برای سلامت ، درمان و زیبایی پوست و مو
حتما شنیده اید که می گویند برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. آناناس یک میوه استوایی است که در هر فروشگاهی در دسترس است. کولمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا برد و آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته می شد، و تنها در ضیافت های مجلل سرو می شد.
در آمریکای مرکزی و جنوبی، آناناس نه
طبیعت گرم وخشک دارد.گردو میوه مغزدار باارزشی است ویتامین B موجوددرآن کاهش دهنده استرس است که درشادابی وحفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد.گردو باعث می شود روده ها کار دفع را راحتر انجام دهند.مصرف گردودر رشدفیزیکی کودکان بسیار مفید است.
ادامه مطلب
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب
خواص شیر و عسل
خواص
شیر و عسل آنقدر زیاد است که میتوان گفت مصرف آن یکی از بهترین راه ها
برای سلامت و بهبود بدن می باشد. با توجه به اینکه هریک دارای مقدار زیادی
ویتامین و مواد معدنی می باشند، معجون شیر با عسل یک روش خوب برای کاهش
مصرف شکر و کمک به تغذیه سالم تر برای بدن است. برای افرادی که دارای اضافه
وزن هستند، عسل نه تنها خطر مرض های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بلکه از
افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. مخلوط شیر و عسل باعث به وجود آمدن یک غذای
بس
خواص تخمه های هندوانه و فواید فوق العاده آن برای سلامت و زیبایی
این ها تخمه هایی هستند که در میوه هندوانه یافت می شوند. کالری کم و مواد مغذی بالا دارند و سمی نیستند و مزایای زیادی ارائه می دهند. بعضی از آنها شامل تقویت سلامت قلب و ایمنی بدن و کنترل قند خون می باشد ؛ دانه ها غنی از مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم و روی - هستند که ممکن است در رژیم غذایی شما کم نباشد.
شما می توانید خود تخمه های هندوانه ،یا پودر شده آنها را مصرف کنید آنچه باع
شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.شیر نارگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند

آشنایی با خواص سنگ نمک
   
سنگ نمک چه ویژگی ها و خاصیت هایی دارد
 
نگه داشتن سنگ نمک در خانه فواید بسیار زیاد است که ممکن است هیچکدام از آن ها را نشنیده باشید. از جمله فواید این سنگ می توان به پاک کردن محیط و دور کردن انرژی منفی اشاره کرد. سنگ نمک همچنین می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و خواص درمانی زیادی دارد. در این مقاله با بعضی از خواص سنگ نمک آشنا می شویم.
ادامه مطلب
خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان بیماری ها و زیبایی
کاسنی یک گیاه علفی جاودانه است و این گیاهان تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند. برگ های گرد دارد که تلخ مزه هستند و شاخه های سختشان گلهای آبی دارد. این گل ها 15 تا 20 گلبرگ دارند، که در صبح زود باز می شوند و در اواخر روز بسته می شوند. گیاه میوه هایی بارنگ آبی روشن دارد و یک ریشه گوشتی بلند دارد که شبیه دم گاو است. برگ های کاسنی را می توان به سالاد اضافه کرد.
ریشه کاسنی چیست و این گیاه چگونه می تواند برای
خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان بیماری ها و زیبایی
کاسنی یک گیاه علفی جاودانه است و این گیاهان تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند. برگ های گرد دارد که تلخ مزه هستند و شاخه های سختشان گلهای آبی دارد. این گل ها 15 تا 20 گلبرگ دارند، که در صبح زود باز می شوند و در اواخر روز بسته می شوند. گیاه میوه هایی بارنگ آبی روشن دارد و یک ریشه گوشتی بلند دارد که شبیه دم گاو است. برگ های کاسنی را می توان به سالاد اضافه کرد.
ریشه کاسنی چیست و این گیاه چگونه می تواند برای
گیاه سدر فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد وجزء بهترین ماده طبیعی برای زیبایی یا درمان مشکلات پوست و مو می باشد. قابض یا سدر از گیاهانی که درطب سنتی بیشترین کاربرد را دارد. خواص سدر برای پوست و مو فراوان است و تقریبا روی تمام نقاط بدن برای زیبایی و سلامت استفاده میشود.
تقریبا تمام قسمت‌های آن در زیبایی و سلامت بدن شما می‌تواند مورد استفاده قرار ‌گیرد.
 
فواید و اثرات سدر روی پوست و مو
با سدر میتوانید پوستی سفت وکشیده داشته باشد
سدر پیشنه
آشنایی با خواص قهوه سبز
خواص قهوه سبز برای بدن و به خصوص پوست و مو زیاد است و یکی از تاثیرات قهوه سبز، لاغری است.
قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های خاص و پر طرفدار در دنیا خواهان زیادی دارد. اغلب مردم در
خانه های خود از قهوه استفاده می کنند. قهوه ی سبز به نوعی از قهوه گفته می شود که حرارت
ندیده است. در صورتی که این قهوه حرارت نبیند مقدار کافئین، اسیدهای کلروژنیک، پولیفنول ها و
مواد دیگری که در قهوه وجود دارد از بین نمی رود. به همین دلیل خواصی نظیر
بارهنگ به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی می تواند به درمان هموروئید خونی یا بواسیر کمک کند. اسید اولانیولیک موجود در بارهنگ دارای خواص ضد ویروسی قوی است که از کبد در برابر ابتلا به هپاتیت محافظت می کند.
 
 
 
بارهنگ یا بارهنگ کبیر که به نام های لسان الحمل، ذنب الفار و بارتنگ و در هند به نام داروی زندگی شناخته می شود یک گیاه دارویی بسیار مفید است که از برگ و دانه های آن برای پیشگیری و درمان عفونت مثانه، سرماخوردگی، برونشیت و هموروئید
آیا از خواص روغن زالو چیزی به گوشتان خورده است ؟
زالو یک جاندار عجیب و استثنایی به شمار می رود به گونه ای که درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد .
حال میخواهیم به بررسی خواص روغن زالو ( فواید و عوارض ) بپردازیم :
 
۱- خاصیت اول از خواص روغن زالو :
بزرگ کننده اندام حیات دهنده مرد ( آلت تناسلی )
ادامه مطلب
کانی شناسی سنگ،کیفیت سنگ(تراوایی)،خواص و ترکیب نفت مخصوصا محتوای اسفالتینی،خواص و ترکیب اب سازند،شوری و PH,دما و فشار مخزم،اشباع و تاریخچه اشباع مخزن، به طوری که می توان گفت ترشوندگی یکی از پارامترهای پیچیده مخزن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.این عوامل شامل خواص سنگ و خواص نفت و اب سازند در شرایط مخزن می باشد.
استفاده از سنگ فیروزه خواص فراوانی برای روح و جسم انسان دارد. در ادامه اینفوگرافیک خواص سنگ فیروزه را برای شما جهت مطالعه قرار داده‌ایم تا با خواص این سنگ شگفت‌انگیز آشنا شوید. (جهت مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.)
 
خواص عرق چهل گیاه
 
از جمله خواص عرق چهل گیاه می توان به گرم بودن طبع این گیاه اشاره نمود. تقویت و آرامش اعصاب از دیگر خواص عرق چهل گیاه به شمار می رود.
عرق چهل گیاه نمونه ای از عرقیجات بوده که نوعی شبه دارو به حساب می آید و دارای خواص فراوان است. از جمله خواص عرق چهل گیاه تقویت دستگاه گوارش بوده که عمدتا در میان مردم شناخته شده نیست. این عرق طبعی گرم داشته و سبب رفع ناراحتی های روده، دل درد، نفخ شکم، دل پیچه و همچنین ضد استفراغ و تهوع می باشد.
گیاه سدر فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد وجزء بهترین ماده طبیعی برای زیبایی یا درمان مشکلات پوست و مو می باشد. قابض یا سدر از گیاهانی که درطب سنتی بیشترین کاربرد را دارد. خواص سدر برای پوست و مو فراوان است و تقریبا روی تمام نقاط بدن برای زیبایی و سلامت استفاده میشود. تقریبا تمام قسمت‌های آن در زیبایی و سلامت بدن و نگهداری پوست شما می‌تواند مورد استفاده قرار ‌گیرد.
 
فواید و اثرات سدر روی پوست و مو
با سدر میتوانید پوستی سفت وکشیده داشته
آلوئه ورا یک گیاه رایج برای آپارتمانی است که در همه خاکی رشد می کند گیاه الوئه ورا با سرما خوب نیست بیشتر باید در گرما و زیر نور خورشید نگهداری شود. این گیاه که شبیه کاکتوس است خواص بیشماری دارد پایین اورنده قند خون است برای سلامت و زیبایی پوست صورت شگفت انگیز است و برای ریزش موی سر با پرچم همراه باشید تا بیشتر با خواص بی نظیر این گیاه اشنا شوید.
گیاه  آلوئه ورا گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک  رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زن
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
” ارتقاء سلامت روان ، نشاط اجتماعی ”
اسامی روزهای هفته سلامت روان؛
1. پنجشنبه ۱۸ مهر : نقش خود مراقبتی در نشاط اجتماعی
2. جمعه ۱۹ مهر : نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
3.شنبه ۲۰ مهر: تحکیم خانواده، جامعه با نشاط
4. یکشنبه ۲۱ مهر : ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی
5. دوشنبه ۲۲ مهر : نقش مهارت های زندگی در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
6. سه شنبه ۲۳ مهر: عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتما
برخی از مهم ترین خواص عسل برای پوست
اکثر ما عسل را به‌عنوان یک ماده ی سالم و شیرین‌کننده‌ می‌شناسیم و از خواص عسل برای پوست اطلاعی نداریم، اما باید بدانید که ترکیبات عسل می‌تواند برای پوست و مو هم مفید باشد. این ماده ی طبیعی مجموعه‌ای از شهدگل‌ها، صمغ و گرده‌ی گل است که به حفظ رطوبت و جلوگیری از پیری کمک می‌کند. علاوه بر این عسل طبیعی ترکیبی از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر شفابخشی‌ است که می‌تواند به سلامت پوست و موی شما کمک کند
خواص کنجد برای سلامت بدن ، زیبایی پوست و مو ، درمان بیماری ها و تناسب اندام
دانه های کنجد ممکن است که کوچک باشند اما مزایای زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته شده است و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان محسوب می شود. بسیار مقاوم است و میتواند در انواع شرایط آب و هوایی رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.
در اصل آنها بومی هند و قسمتی از آفریقا بوده اند ، اگر چه اکنون بسیاری ا
خواص کنجد برای سلامت بدن ، زیبایی پوست و مو ، درمان بیماری ها و تناسب اندام
دانه های کنجد ممکن است که کوچک باشند اما مزایای زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته شده است و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان محسوب می شود. بسیار مقاوم است و میتواند در انواع شرایط آب و هوایی رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.
در اصل آنها بومی هند و قسمتی از آفریقا بوده اند ، اگر چه اکنون بسیاری ا
مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در م
آشنایی با تمام خواص و فواید آناناس برای سلامت ، درمان و زیبایی پوست و مو
حتما شنیده اید که می گویند برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. آناناس یک میوه استوایی است که در هر فروشگاهی در دسترس است. کولمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا برد و آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته می شد، و تنها در ضیافت های مجلل سرو می شد.
در آمریکای مرکزی و جنوبی، آناناس نه
همه چیز در باره ی خواص کرم آبرسان صورت شون با عصاره آلوئه ورا 50 میلی لیتری
پوست شما بزرگترین اندام بدن است و حفظ سلامت آن برای بدن بسیار حیاتی است و باید برای حفظ سلامت و شادابی پوست از ابزارهای لازم برای مقابله با هرگونه آسیب های محیطی و خشکی پوست استفاده کرد.
کرم آبرسان صورت شون با عصاره آلوئه ورا 50 میلی لیتری بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای پوست خشک تا نرمال می باشد چرا که با داشتن فرمول هیدراته کردن پوست ، کم آبی پوست را جبران کرده و با
ارزش غذایی و خواص لبو
چغندر همچنین لبو هم نامیده می شود، قرمز رنگهای خوشمزه که ها حاوی سدیم و چربی کمی هستند که به ما نشان می دهد که چرا آن ها خوب هستند. آن ها منبع خوبی از اسید فولیک هستند و در نتیجه از سلامت روانی و احساسی پشتیبانی می کنند. لبو مملو از مواد مغذی دیگری مانند آهن, منگنز, مس, پتاسیم و منیزیم است که همه آن ها منافع فردی خود را دارند.
حتی لبو خام مزایای فوق العاده ای دارد - یکی از آن ها توانایی پیش گیری از سرطان است ؛ نه فقط سبزیجا
خواص میگو
میگو ماده ای به شدت مغذی است که در سلامت کودکان نقش بسیار زیادی دارد. این ماده به سبب مواد مغذی موجود در خود بسیار مفید می باشد. رشد و سلامت مغز و استخوان ها، کمک به رشد و سلامت دندان های کودکان، جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی در کودکان، تقویت بینایی و تقویت انرژی از جمله خواص میگو برای کودکان است. این خواص به دلیل وجود مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین و زینک به وجود می آیند.
 
بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند. اگر ریزش موی
کلسیم چیست؟
کلسیم، یک ماده معدنی متداول است که برای سلامت مطلوب، ضروری می باشد. آن به طور طبیعی در برخی مواد غذایی به خصوص محصولات لبنی یافت می شود. هنگامی که بحث مکمل های قوی برای سلامت پوست به میان می آید، ممکن است در ابتدا به فکر کلسیم نیفتید اما در حقیقت این ماده معدنی، اثرات مفید بسیاری روی پوست می گذارد. کلسیم می تواند به رشد و بازسازی پوست کمک کند و خشکی پوست را کاهش دهد.
ادامه مطلب
تمام خواص و فواید سیاه دانه
سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.
سیاه دانه چیست؟
سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باک
معرفی خواص قهوه
تمامی افراد با این سناریو روبرو شدند، یعنی باید تا پاسی از شب بیدار باشند و برای راه‎حل آن به قهوه پناه می‎برند. قهوه را به عنوان یک ضد خواب می‎شناسند ولی بیدار نگه داشتن فرد تنها خواص قهوه نیست. در این مطلب قصد داریم تعدادی از خواص بینظیر قهوه را با یکدیگر بررسی کنیم.
اگر بخواهیم از فواید قهوه برای شما صحبت کنیم ، قطعا در یک صفحه و چند کلمه نمیگنجد و خواص قهوه بسیار بیشمار است ولی به برخی از خواص قهوه در این مقاله اشاره کرد
همه آنچه که باید درمورد خربزه بدانید را درادامه ببینید.
خواص خربزه بیشمار است و مصرف خربزه از سوی امامان نیز توصیه شده است. خربزه رفع کننده یبوست و کمک کننده به هضم غذا، افزاینده ادرار و دفع کننده کم خونی و سنگ مثانه و تولیدکننده عرق در بدن. به طور کامل به خواص و فواید و در عین حال به مضرات خوردن خربزه می پردازیم.

ادامه مطلب
 
زردچوبه یکی از ادویه های پر مصرف در جهان است. زردچوبه نه تنها به واسطه عطر، طعم و رنگ خود در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به واسطه فواید سلامت بالقوه خود از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده است. طی سالیان اخیر نیز پژوهش های مختلفی درباره فواید زردچوبه برای سلامت انسان انجام شده است. 
از فواید زردچوبه برای سلامت بلندمدت انسان
 به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه که عامل رنگ زرد روشن این محصول نیز است، م
مزایای شگفت انگیز چای زنجبیل برای سلامتی
زنجبیل همچنین می تواند برای تهیه چای مورد استفاده قرار بگیرد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین c و منیزیم است.همچنین چای زنجبیل را می توان با آب لیمو، عسل و یا حتی نعناع مصرف کرد. در ادامه این بخش از سلامت نمناک می خواهیم برخی از مزایای چای زنجبیل را مورد بررسی قرار دهیم.
خواص و فواید چای زنجبیل
1.درمان و تسکین بیماری های حرکتی:
این چای می تواند به تسکین اعصاب کمک کند. و برای ج
مزایای شگفت انگیز چای زنجبیل برای سلامتی
زنجبیل همچنین می تواند برای تهیه چای مورد استفاده قرار بگیرد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین c و منیزیم است.همچنین چای زنجبیل را می توان با آب لیمو، عسل و یا حتی نعناع مصرف کرد. در ادامه این بخش از سلامت نمناک می خواهیم برخی از مزایای چای زنجبیل را مورد بررسی قرار دهیم.
خواص و فواید چای زنجبیل
1.درمان و تسکین بیماری های حرکتی:
این چای می تواند به تسکین اعصاب کمک کند. و برای ج
دمنوش های گیاهی مفید و معجزه گری که به سادگی می توان در خانه آنها را تهیه کرد و از نوشیدن آنها و خواص بی شمارشان لذت برد. دمنوش ها یا همان چای گیاهی با گل ها، برگ ها، دانه ها، ریشه ها، ساقه ها و گلبرگ های بسیاری از گیاهان تهیه می شود.
انواع مختلف چای و دم نوش های گیاهی در صدها نوع مختلف ظاهر می شوند، برخی موارد رایج و برخی دیگر مبهم ترند، و بسته به ناحیه زندگی شما، انواع مختلفی از آنها در دسترستان خواهند بود.فواید سلامتی هر نوع چای گیاهی به ترک
کنجد یک دانه بسیار ریز است که برخلاف کوچکی خود خواص بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی دارد. 
دانه کنجد جزو قدیمی ترین گیاهان روغنی بحساب می‌آید.  
این دانه پرخاصیت بومی کشور هند و آفریقا است؛ ولی امروزه در بیشتر نقاط دنیا کشت می‌شود. 
این دانه روغن زیادی دارد و چربی آن، جزو چربیهای سالم بحساب می‌آید که بسیاری از افراد از آن در پخت و پز استفاده می‌کنند. 
ادامه مطلب
خواص ارده و خرما شامل برطرف کردن بیماری‌های ناشی از غلبه سردی بر بدن، رفع بی‌حسی، کرختی و خستگی، پیشگیری و درمان کم خونی، تقویت استخوان‌ها، کاهش کلسترول بد خون، تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری، تقویت نیروی جنسی و قوای جسمانی می‌شود.
 
 
 
 
 یکی از بهترین صبحانه‌های روز‌های سرد سال، خوردن ارده و شیره خرما است. ارده و شیره خرما میزان بالایی از گرما و انرژی را به سلول‌های بدن می‌رساند و ضمن داشتن احساس سیری، انرژی و مواد غذایی مورد نیاز
«مسئله‌ی سلامت، جزو مسائل درجه‌ی یک هر کشوری است.» ۱۳۹۱/۱۰/۱۱ این عبارت رهبر انقلاب اسلامی به روشنی نشان دهنده‌ی اهمیت سلامت مردم نزد ایشان بعنوان یکی از مسائل اساسی و حیاتی کشور است و در زمینه‌ی ارتقای سطح سلامت عمومی یکی از مسائل مهم نقش بی‌بدیل پزشکان و فداکاری پرستاری است. پایگاه اطلاع‌رسانی  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در خصوص سلامت مردم و اهمیت نقش پزشکان و پرستاران در این زمینه بازخوانی می‌کند.
خواص درمانی و مضرات گل گاوزبان 
به گزارش گروه سلامت بولتن نیوز، گیاه گاوزبان به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب اصلی بشمار می‌رود بطوریکه از آن به عنوان غنی‌ترین منبع شناخته‌شده برای 
(Gamma Linoenic Acid (GLA در نزد بشر معرفی شده‌است. گل گاوزبان یک گیاه علفی یک ساله‌است که از اردیبهشت تا شهریور گل می‌دهد.گاوزبان گیاهی است علفی و 
یکساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد ساقه آن شیاردار و خاردار می‌باشد. برگ‌های این گیاه ساده و پو
در رابطه با آموزش صبحانه سلامت و ترویج غذاهای سنتی در طی سال تحصیلی دو برنامه صبحانه سلامت در آموزشگاه داشتیم و دانش آموزان در برنامه های آغازین توجیه شدند نسبت به صبحانه سلامت و غذاهای سنتی و در نماز خانه آموزشگاه با همکاری فاطمه دهقان کمیته بهداشت آموزشگاه و مدیر و معاونین و همکاران طرح صبحانه سلامت برگزار گردید و سفیران سلامت و کمیته بهداشت مسئول نظارت بر تغذیه دانش آموزان در زنگهای استراحت بودند.
خواص قهوه
طی تحقیقات مجله خبری گاالری شکلات در خصوص خواص قهوه ، متوجه شدیم که قهوه خواص بسیاری دارد.
امروزه قهوه طرفداران بسیاری در سرتا سر دنیا دارد.
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این ماده خواص درمانی بسیاری دارد.
اکنون ما قصد داریم برخی از آن ها را برای شما توضیح دهیم.
 
خواص مفید قهوه:
1- تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر:
قهوه به دلیل داشتن کافئین سیستم عصبی مرکزی را کنترل میکند با عث تقویت حافظه و همچنین جلوگیری از آلزایمر میشود
2- لا
خواص عسل و فواید آن برای سلامتی
همانطور که در مطلب قبل به آن اشاره شد خواص عسل از دیرباز برای جوامع مختلف بشری آشکار بوده است. اما در مناطق مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ و رسوم مردم تنها بخشی از خواص عسل بررسی و مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با توجه به پژوهش ها و تحقیقات گسترده ایی که بر روی عسل صورت گرفته می توان به جرات گفت خواص عسل برای هیچکس ناشناخته نیست. . .
ادامه مطلب
 
بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناست و خواص شگفت انگیزی دارد.بادرنجبویه از قلب و کبد محافظت می کند و درمان خوبی برای تپش قلب است.این گیاه در بهبود بیش فعالی کودکان و بهبود کیفیت و کاهش اختلالات خواب بسیار موثر است.
ادامه مطلب
سیر علاوه بر خواص و فواید بسیار زیادی که برای سلامت بدن دارد برای برخی افراد با شرایط خاص می تواند عوارض و خطراتی هم داشته باشد که باید از خوردن آن پرهیز کنند.مواردی که باید از خوردن سیر پرهیز کنیدسیر یکی از پایه های ثابت نسخه های درمانی طب سنتی است و خواص فراوانی برای سلامتی دارد اما برای برخی از افراد که شرایط خاصی دارند خوردن سیر به هیچ وجه توصیه نمی شود.سیر حاوی آلیسین است که برای سلامتی مفید است و به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند،همچ
سوالات مهم درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات امتحانی درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا

ادامه مطلب
زعفران از ترکیبات شیمیایی متنوعی برخوردار است که عامل اصلی طعم، رنگ و خواص آن می باشند.در تاریخ، موارد بسیاری دیده شده که زعفران در نقش دارو برای درمان بیماری های زیر بکار گرفته شده است:آسمگرفتگی عضلاتاسترسکم خونی و نارسایی قلبهم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.در علم پزشکی مدرن استفاده از زعفران برای خواص درمانی آن در رفع مشکلات زیر نیز کاربرد پیدا کرده است:رفع اضطرابدرمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)درما
همه به دنبال سلامت جسمانی خود هستند. همه مردم سلامت جسمانی را در اولویت قرار میدهند اما فارغ از اینکه سلامت روان هم می تواند بر روی کیفیت زندگی آنها تاثیر زیادی بگذارد.
سلامت جسمانی در حقیقت از سلامت روان نشات می گیرد. این موضوعی است که در این پست از وبلاگ روانشناسی به آن میپردازیم.
یعنی اگر فردی از سلامت روان کامل برخوردار باشد سلامت جسمانی حقیقی را هم به دست می آورد.
سالها تجربیات علمی ثابت کرده است که ذهن تاثیر کاملی بر جسم و نحوه فعالیت آ
خواص شیر بز 
شیر منبع مناسبی برای ویتامینن های مورد نیاز انسان‌ نظیر: k ،A ،B۱ ،B۲ ،B۶ ،B۱۲ ،D ،C، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و نیاسین است. اسیدیته موجود در 
شیر گاو بین ۶،۴ تا ۶،۸ می باشد؛ و به میزان کم اسیدی به شمار می رود. لذا مصرف شیر بز بهتر از شیر گاو است. برای آشنایی بیشتر با خواص شیر بز در ادامه با ما همراه 
باشید.

ادامه مطلب
۱۰ مورد از بهترین خواص نعناع
خواص نعناع
نعنا گیاهی به رنگ سبز و برگهای چروکیده بیضی شکل با ساقه های بسیار کوتاه یا بیشتر بی ساقه با بوی خوش و دلپزیر برای روح است، این امر در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی یک و یا اضافی برای برخی نوشیدنی ها شناخته می شود.این ماده در بسیاری از مصارف پزشکی ، مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.
ادامه مطلب
خواص شیر شتر
شیر و دوغ شتر که توسط وزارت بهداشت تائید شده است و استاندارد است هفت برابر بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد بنابراین به طور چشم‌گیری از ابتلا به پوکی استخوان 
جلوگیری می‌کند
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص معجزه‌آسای شیر شتر گفت: شیر و دوغ شتر در درمان زخم معده و کاهش فشار خون بسیار موثر است و از ابتلا به یبوست
 پیشگیری می‌کند.

ادامه مطلب
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دارو ها و کرم های پوستی چگونه تولید می شوند و حاوی چه موادی هستند؟ شاید غافل گیر شوید اگر بدانید بسیاری از آنها با انجام تحقیقات بر روی میوه ها و مواد خوراکی طبیعی تولید و سعی در شبیه سازی آنها می شود تا بگونه ای خواص موجود در آنها را در کرم های پوستی بیاورند. این درحای است که بزرگترین و اصلی ترین و اورجینال ترین منبع همان میوه ها هستند که در همه جا می بینیم و گاها مصرف می کنیم بدون اینکه از خواص آنها برای س
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
جوجوبا چیست
جوجوبا یکی از گیاهان شناخته شده در زمینه گیاهان با خاصیت می باشد که روغن جوجوبا در موارد بسیاری کاربرد دارد.جوجوبا با خواص بسیاری که دارد در زمینه های دارویی و 
زیبایی جایگاه بالایی دارد و برای بهبود مشکلات پوست و مو نیز بسیار کار ساز خواد بود.افرادی هستند که به سلامت خود و زیبایی اشان اهمیت زیادی می دهند اما با دارو های
 شیمیایی میانه خوبی ندارند و مشکلات خود را با دارو ها و گیاه هان دارویی رفع می کنند برای این افراد جوجوبا و خو
آنچه باید درباره سلامت گوش بدانید
 متخصص گوش و حلق و بینی و رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه «مجله پزشکی» در مورد موضوع سلامت گوش گفت : بهترین کاری که ما می‌توانیم برای گوش، این سیستم پیشرفته و مهم، انجام دهیم مراقبت از آن است، باید دانست، به محض اینکه گوش های ما آسیب می بینند، شروع به ترمیم کردن خود می کنند.

ادامه مطلب
روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد.
سلامت روانی در رویکردهای مختلف روان شناسی، تعاریف متفاوتی دارد که این تعاریف به رغم تفاوت ظاهری، با یکدیگر در تناقض نیستند و هر یک از آن ها به بعد خاصی از ابعاد سلامت روان توجه دارند.

ادامه مطلب
خواص تخم شربتی بسیار زیاد است. دانه ریحان معروف به تخم شربتی است ، یکی از پرخاصیت ترین قسمت های گیاه ریحان است ،
در تابستان هنگامی که به خانه مادر بزرگ یا یکی از بزرگتر های فامیل می روید برای رفع تشنگی معمولا با تخم شربتی از شما پذیرایی می کنند.

اما آیا فقط رفع گرمای بدن تنها خواص تخم شربتی است ؟ نه من فکر میکنم که اگر فقط رفع گرما را از خواص تخم شربتی بدانیم در حق این گیاه  معطر کوتاهی کرده ایم ، در این مقاله قصد داریم تا خواص تخم شربتی را به شم
نمونه سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
 درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات امتحانی درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا


ادامه مطلب
خواص ارده و خرما شامل برطرف کردن بیماری‌های ناشی از غلبه سردی بر بدن، رفع بی‌حسی، کرختی و خستگی، پیشگیری و درمان کم خونی، تقویت استخوان‌ها، کاهش کلسترول بد خون، تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری، تقویت نیروی جنسی و قوای جسمانی می‌شود.
 
 
 
 
 یکی از بهترین صبحانه‌های روز‌های سرد سال، خوردن ارده و شیره خرما است. ارده و شیره خرما میزان بالایی از گرما و انرژی را به سلول‌های بدن می‌رساند و ضمن داشتن احساس سیری، انرژی و مواد غذایی مورد نیاز
عرق پونه حاوی ترکیبات آنتی هیستری است که موجب تسکین اعصاب و مغز میشود. این بخصوص برای بیماران مبتلا به هیستری که از حملات این بیماری مختلف مانند تشنج، رفتارهای خشونت آمیز و غش کردن رنج میبرند، مفید است. برطبق وبسایت Organic Facts، اثرقدرتمند این گیاه درمقابل هیستری برای دور کردن حملات این بیماری اهمیت دارد. به همین ترتیب این گیاه دارای خواص آرام بخش است که به کاهش عصبانیت کمک میکند.
بیماران مبتلا به آرتریت و روماتیسم هم ازاین گیاه سود خواهند برد.
 
انبه میوه‌ای که کودکان معمولاً آن را به واسطه نرمی دوست دارند خاصیت بیشتری به جز راحتی در خوردن دارد. این دقیقاً موضوعی است که امروز در جیمیتو به آن خواهیم پرداخت. انبه که پادشاه میوه‌ها نیز نامیده می‌شود، خواص فراوان سلامتی برای شما دارد. همراه ما و خواص انبه باشید.
ادامه مطلب
۱۰تیر


خواص انجیر خشک
انجیر خشک از جمله تنقلات شیرین و مغذی بوده که کمتر به آن توجه شده است. اما در طب سنتی و احادیث انجیر را بسیار پر خاصیت برای سلامت بدن دانسته‌اند. انجیر طبعی گرم و تر داشته و ملین است. میوه انجیر به دو شکل سبز و سیاه  وجود دارد که بهترین و مرغوب‌ترین نوع آن از ظاهری شاداب و طعمی شیرین برخوردار است.جالب این‌که خواص انجیر خشک از انجیر تازه ۴ برابر بیشتر بوده و انرژی بیشتری در بدن تولید می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از خو
میوه‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و برای سلامتی و زیبایی فواید شگفت انگیزی دارند. اما پوست میوه نیز مانند خود میوه خواصی دارد.
 
پوست پرتقال
پوست پرتقال برای کاهش وزن بسیار مفید است و به عنوان لایه برداری طبیعی و موثر برای سفید کردن پوست عمل می‌کند. پوست پرتقال، به سلامت دهان، تسکین مشکلات تنفسی، پیشگیری از یبوست و برطرف کردن سوزش معده کمک می‌کند. پوست پرتقال از سرطان پیشگیری می‌کند و ریسک بیماری قلبی را پایین می‌آورد.

ادامه مطلب
آب لیمو، یک نوشیدنی آرام کننده و طعم دار است
 
که تاثیر زیادی بر روی سلامت و کاهش وزن دارد ، بسیاری از افراد مشهور از معجون آب و آب لیمو برای کاهش وزن استفاده می
کردند.
 
 
یک دنیا خواص و فایده در یک جرعه آب و لیمو
آب لیمو یک نوشیدنی عالی است ،که می تواندمقادیر خوبی از ویتامین C را وارد رژیم غذایی شما کند ؛ آب لیمو، یک نوشیدنی شگفت انگیز  
 است که جایگزین آب ساده می باشد و خواص زیادی دارد که مهم ترین خواص آن را در ادامه این  خواهیم گفت. شما باید
یکی از میوه هایی که خیلی ها به آن علاقه دارند، توت است. این محصول که خواص بسیار زیادی از نظر پزشکی و طب سنتی دارد.قندی که در توت سفید است برای افراد مبتلا به مرض قند بسیار مفید است.بیایید و برخی از خواص درمانی میوه توت سفید را بررسی کنیم.
ادامه مطلب
به مناسبت هفته سلامت از کارشناسان بهداشت دعوت به عمل آمد تا درباره بهداشت عمومی و شعار هفته سلامت برای دانش آموزان صحبت کنند و نیز برنامه صبحانه سلامت با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه اجرا شد همچنین دانش آموزان در این خصوص ویژه برنامه ای اجرا کردند دعوت از اولیا به مناسبت هفته سلامت و اجرای پیاده روی به مناسبت هفته سلامت
قهوه تلخ یکی از نوشیدنی هایی است که طرفداران زیادی دارد. یکی از خواص قهوه تلخ برای لاغری است. چون کالری نداشته و در کنار آن جلوی اشتها را می گیرد. یکی دیگر از خواص قهوه تلخ پیشگیری از بیماری های قلبی و گرفتگی عروق است. پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامت خود روزانه یک فنجان قهوه بخورید. البته نباید در مصرف ان زیاده روی کنید. در این بخش از سایت برفانک مهمترین خواص قهوه تلخ را به شما معرفی می کنیم.
خواص قهوه تلخ
ادامه مطلب
بهترین مزایای خیار برای پوست، مو و سلامتی:
خیار،  رنگ سبز روشن تا تیره، پوستی نازک، گوشتی بسیار مرطوب با دانه های خوراکی دارد و در سالادها، ساندویچ ها یا آبمیوه ها به کارمی رود. این میوه، آب فراوانی دارد که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند و کالری پایین آن، خیار را به انتخابی عالی برای رژیم کاهش وزن تبدیل می کند. خیار یکی از سیفی جات خوشمزه و خوش خوراک است که از زیبایی پوست و مو تا درمان بسیاری از بیماری ها که در ادامه این بخش از سلامت نمن
اکثر انسان ها فقط برای امرزش گناهان از ذکر استغفار استفاده می کنند. بیشر افراد با دیگر خواص شفگت انگیز ذکر استغفار اشنا نیستند. در این مطلب به برسی خواص ذکر اسغفار، ذکر استغفار در گفتار پیامبران و امامان و نقل یک داستان کوتاه از آیت‌ الله بهجت(ره) پرداخته ایم.
ادامه مطلب
نارگیل یک میوه استوایی است که خواص بسیاری دارد.
درخت نارگیل می‌تواند در آب‎وهوای گرمسیری رشد کند و انواع مختلفی نظیر نارگیل سبز، قهوه‌ای و زرد دارد. نارگیل میوه مناطق استوایی است و در تمام نقاط جهان از آن استفاده می‌شود و اجزای مختلف آن به طور مستقل کاربردهای متفاوت دارد.
به گزارش مجله دلتا؛ این میوه یک منبع مغذی است که بیشتر املاح و ویتامین‌ها را دارد. در این مطلب به خواص نارگیل و آب آن می‎پردازیم.
خواص نارگیل

برای آلزایمر مفید است.
 از
خواص زنجبیل:
زنجبیل یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های کره زمین است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است که فواید بسیاری برای بدن و مغز شما دارند. 
در اینجا 11 خواص زنجبیل وجود دارد که توسط تحقیقات علمی ثابت شده اند:
ادامه مطلب
مشاور پرورش شترمرغ 
 
شترمرغ به دلیل استفاده خیلی کم از داروها دارای گوشتی بسیار سالم و بدون خطر می باشد و استفاده از آن برای افرادی که به دنبال منابع غذایی سالم می باشند توصیه میگردد.
 
dr.zamani
akbarzamani.ir
09132098516
دکتر زمانی متخصص علوم طیور و شترمرغ
 
خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها