نتایج جستجو برای عبارت :

باغ ملکوت

گاهی هم اینجوری میشود. نشسته ایم در ملکوت خودمان و حس می کنیم چقدر خوب بوده ایم... چقدر جفا رفته به ما. چقدر سخت گذشته.
در
چنین حالی با خودم بودم. پرسیدم خدا جان! جایی که ایستاده ام صحیح هست؟
گفت: وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ
مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ.
 
+ و از مردم [به نخوت] رخ برمتاب و در زمین خرامان راه مرو که خدا خودپسند لافزن را دوست نمى دارد.
+
خیلی جاها فکر کرده ایم خوبیم...
مرغ باغ ملکوت آمده پروازکند/بادعا نیمه شبی پیش خداناز کند/زمزم ماه مبارک همه اش احساس است/یک سفرسوی حقیقت زدل آغازکند/میزند ضربه به شیطان که شده دشمن او/راه تاعرش خدا بندگی اش بازکند/باولایت شده معنا همه دین وعمل/عشق زیبای علی گوهراعجازکند/هست قرآن وامامت به جهان ارث نبی/شیعه از روی بصیرت همه دمسازکند/کن جداجسم ودلت ازرخ این خاک وزمین/معرفت بنده حق وارداین فازکند/میرسد یوسف زهرا به تمنای ظهور/لشکریاری او گوهرممتازکند/
آیت الله #سید_حسن_عاملی :
به هیچکس به چشم حقارت نگاه نکنید چون از ملکوت انسان ها خبر ندارید. بعضی ها چنان در بزرگ شدن موفق شده اند که تصوّر آن برای ما نابالغ ها مشکل است؛ و یک دلیل برای بزرگی آن‌ها این است که در ظاهر هیچ حکایتی از اعتلا در آن‌ها دیده نمی شود.
*#کانال_عارفانه *
@Arefaneh
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
 
از سیدنا الاستاد(رضوان الله تعالی علیه) سؤال کردیم که این سورهٴ مبارکه یس را که فریقاً از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نقل کرده‌اند که سورهٴ یس قلب قرآن است به چه مناسبت است؟ فرمود: ما همین سؤال را از استادمان مرحوم آقای قاضی(رضوان الله علیه)، مرحوم آقا سید علی قاضی آن عارف معروف، سؤال کردیم که به چه مناسبت سورهٴ یس را قلب قرآن می‌گویند؟
فرمودند: ظاهراً به مناسبت این دو آیهٴ پایانی سورهٴ یس است که سخن از ملکوت
 
▪️آثار اشک بر سیّدالشهداء علیه السلام در عالم ملکوت▪️
 
رسول خدا صلّی الله علیه وآله
 
و خداوند فرشتگان مقرّب خود را امر مى‏کند که اشک‏هائى را که در قتل حسین از چشم‏ها ریخته است بردارند و به پاسداران و خزّان بهشت بدهند، تا آن را با آب حیوان یعنى آب زندگى مخلوط و ممزوج کنند تا شیرینى آن آب زیاده شود.
و آن فرشتگان آن اشکها را در هاویه دوزخ بریزند و با حمیم آن و صدید آن و غسّاق آن و غسلین آن ممزوج کنند تا شدّت حرارت آنها و بزرگى عذاب آنها هزا
عالم ذر، عالمی غیر عالم دنیا و نشئه ای غیر از حیات مادی است. در آن عالم تمام خلایق انسی، ربوبیت خداوند را به عیان دیده اند و بدان گواهی داده اند، آن عالم، عالم استدلال و برهان نبوده است، زیرا وقتی حقیقت ملموس گردد و به وضوح آشکار شود، استدلال کارایی خود را از دست می دهد. در آن عالم به واسطه نبودن علایق مادّی و لذّات حسّی، پرده ها کنار رفته و ملکوت هویدا گشته، و هویدا شدن ملکوت، یقین به آن را بدون احتیاج به استدلال به دنبال داشته است، و این همان
بنام خالق عشق









فرهنگ امپراتوری روم پایه تمدن امروز اروپا
پایه ی تمدن امروز اروپایی، همان فرهنگ رومی است. یعنی امروز آنچه که بر سر
تا پای فرهنگ اروپایی و غربی و به تبع آنها فرهنگ امریکایی و خرده ریزهای
غرب حاکم است، همان اصول و خطوطی است که در امپراتوری روم وجود داشته؛
همانها ست که امروز ملاک و معیار است. آن زمان هم زنان را به بالاترین مقام
می رساندند،احترامشان می کردند و به آرایشها و زیورها تزیینشان می
کردند؛اما برای چه؟ برای اشباع
نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجسته ئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت. از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته ئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه ی سی از عمر خود در حوزه ی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه ی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید.
مقدمه انجیل متی
 
متی (ماتیو) یک باجگیر دولت روم بود که یکی از پیروان عیسی مسیح شد
 
موضوع کلی انجیل متی:
عیسی همان ماشِیَح موعود در عهد عتیق است.
 
مخاطب اصلی انجیل متی:
یهودیان
 
نام دیگر انجیل متی:
انجیل ملکوت
چون
زیاد از ملکوت آسمان نام برده شده است
 
 
"... و به پایان رسید ..." (انجیل یوحنا 19:30)
علامه حسن زاده آملی: حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است: «هر چه که تو را از خدایت باز مى دارد، بت توست! این جان عرشی را، این سیمرغ ملکوتی را، پای‌بند یک مشت هواهای نفسانی نکن. از این گونه تعلقات آزادش بگذار تا بسوى اسماء و صفات الهی، و به جانب مدارج و معارج قرآنی ارتقاء بنماید. او را گرفتار قفسهای هوسهای نفسانی مکن تا به کمال مطلوب خود برسد.
هو
 
از یکی از مجذوبین اهل الله استماع شد که در کشف خود دیدم که بالای سر ما طبقه از خلایق می باشند به صورت ما می آیند و می روند و تکلم می کنند و بالای سر آنها طبقهٔ دیگر از خلق می باشند به صورت ما می آیند و می روند و تکلم می کنند و بالای سر آنها طبقهٔ دیگر از خلق می باشند مثل آنها و همچنین طبقات عدیده بسیار به نظر می آمد تا فلک و هیچ طبقه از طبقهٔ دیگر خبر ندارند و این عوالم تمامی از ملکوتند و با معتقد اهل معرفت مطابق است. داخل شدن اهل معرفت در این ع
عنوان مقاله : اثبات هدفمندی فرگشت (تکامل) با انتخاب طبیعی غیرتصادفی 
موضوع : اثرات خداوند در جهان هستی
تهیه و جمع آوری: کارگروه توهم بی‌خدایی (موسسه وارثین ملکوت)
فرمت : pdf ، word
تعداد صفحات : 22 ، رنگی A4
تاریخ انتشار: 1397/02/17
شرح مختصر : 
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
◾️ انا لله وانا الیه راجعون ◼️
◾️روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر جهان حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) به ملکوت اعلا پیوست
 ◾️این مصیبت و ضایعه عظیم را به پیشگاه امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شیعیان جهان، عموم ملت شریف افغانستان، علماء اعلام، مراجع عظام تقلید، حوزات علمیه، دانشجویان و تمام مهاجرین افغانستانی در سراسر جهان تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.
یقین را خدای سبحان در اثر مشاهده ملکوت می داند ک فرمود:
{ وَ کَذلِکَ نُری إبرهیمَ مَلَکوُت السّموات و الأرض و لِیَکوُنَ مِنَ الموُقِنین }

... اگر کسی اهل یقین باشد فرمود:
{ کلّا لو تعلمونَ عِلمَ الیقین* لَتَرَوُنَّ الجَحیم}
الان در دنیا هم ک هست بهشت را می بیند؛ جهنم را می بیند؛ اهل بهشت را می بیند؛ اهل جهنم را می بیند و مانند آن. این خصیصه ی یقین است.
یقین، غیر از این علوم حصولی و استدلالی ماست؛ این علوم حصولی و استدلالی احیاناً تخلف کنند و نوعاً
سوال

ظهور منجی در اناجیل در چه وقتی معین شده است؟

پاسخ

از برخی عبارات اناجیل به دست می آید که وقت ملکوت آسمان ها که همان حکومت عدل جهانی توحیدی در روی زمین است، آخر الزمان معین شده است.
حضرت عیسی علیه السلام در مورد مقدمات برپایی ملکوت خداوند می گوید: «و زود است که خبر از جنگ ها و شایعات بشنوید، مبادا که فزع کنید؛ زیرا حدوث آنها حتمی است، ولی نهایت عالم نخواهد بود».(کتاب مقدس، عهد جدید، انجیل متّی، ص 102، رقم 6)و نیز می فرماید: «... آنکه تا نهایت
یقین را خدای سبحان در اثر مشاهده ملکوت می داند ک فرمود:
{ وَ کَذلِکَ نُری إبرهیمَ مَلَکوُت السّموات و الأرض و لِیَکوُنَ مِنَ الموُقِنین }

... اگر کسی اهل یقین باشد فرمود:
{ کلّا لو تعلمونَ عِلمَ الیقین* لَتَرَوُنَّ الجَحیم}
الان در دنیا هم ک هست بهشت را می بیند؛ جهنم را می بیند؛ اهل بهشت را می بیند؛ اهل جهنم را می بیند و مانند آن. این خصیصه ی یقین است.
یقین، غیر از این علوم حصولی و استدلالی ماست؛ این علوم حصولی و استدلالی احیاناً تخلف کنند و نوعاً
بسم الله الرحمن الرحیم
◾️ انا لله وانا الیه راجعون ◼️
◾️روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر جهان حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) به ملکوت اعلا پیوست
 ◾️این مصیبت و ضایعه عظیم را به پیشگاه امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شیعیان جهان، عموم ملت شریف افغانستان، علماء اعلام، مراجع عظام تقلید، حوزات علمیه، دانشجویان و تمام مهاجرین افغانستانی در سراسر جهان تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.
  رسولخدا ص فرمود هرکه سه نفر از مسلمین را اطعام کند خدا اورا از سه.  بهشت در ملکوت اسمانها اطعام کند  1 فردوس 2. جنت عدن 3. طوبی و ان درختی است که از جنت عدن بیرون ابد  و پر وردگار ما انرابدست خود کاشته. است   یعنی انرا تنها  بقدرت خود بدون وساطت  فرشته اسباب دیگری  افریده است  4 امام  صادق ع فرمود مردی نیست که دوتن از مومنین را بخانه خود برد و بقدر سیری انها بخوراند جز انکه این عملش. بهتر از ازاد کردن یک بنده باشد
باد می‏وزد و ساعات سرخ حماسه را در گوش درختان، نجوا می‏کند.
من، در باور خیس دریاچه ‏ها، پرواز آخرت را پلک می‏تکانم.
به نیزارهای خاموش دل می‏دهم.ای بزرگ!
با ما که این‏چنین مچاله خویشتن مانده ‏ایم،
از وسعت روشن افق‏ های دور بگو و از صدای عشق،
تا به قله ‏های بلند رهایی بیندیشیم
و در رویای سپید ملکوت، دشت‏های شقایق ‏پوش وطن را،
دف ‏زنان به شور آییم.باورمان، چشمان آسمانی توست
﷽ولایت مطلقه امیر المؤمنین علیه السلام مُلک و ملکوت را گرفته است ولی وقتی که مقدّمات قیامت بر پا می شود، آن ولایت ظهور می کند و بروز می نماید و از خفاء و کمون به عالم شهادت تجلی می کند.الان هم آن ولایت هست ولی برای عامّه مردم ظهور ندارد، مختفی است و مردم او را حس نمی کنند و ادراک نمی نمایند بلی برای خواص از مردم که به جهاد اکبر رفته اند و منازل اخلاص را طی نموده و از بندگان مقرب و مخلص پروردگار شده اند ظهور دارد آنان تمام حرکات و سکنات در عوالم
حاج شیخ جعفر مجتهدی قدس الله: در هر کجای عالم که قلباً حضرت رضا علیه السلام را صدا بزنید و به ناحیّه ی مقدّسه ی ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعاً نظر می کنند، و این معنای حقیقی کلمه ی 《 انیس النّفوس》 است.
 
لاله ای از ملکوت جلد دوم صفحه۲۹۰
هزاران فرشته بال گشونده‌اند و صدها ملک فرود آمده‌اند تا امشب را زیباتر جشن بگیریم. عطر عشق پیچیده و به قول عرفان نظرآهاری شهر قدم به قدم و کوچه به کوچه مسجد است. مسجدی که هر کاشی‌ فیروزه‌ای اش اشکی‌ست و هر مناره سر به فلک کشیده‌‌اش آهی. هر نفس مرواریدی است و هر چُرتی صندوقچه‌ای جواهر! گنج های زمین و خزانه‌های آسمان را برسرمان می ریزند و اسفند را دور سرمان می‌چرخانند... پایان هرروز خدا میگوید چیزی از من بخواه بنده‌ی خوبم!...
دیدن روی ماهت،
این چریک مآب دشمن کش، ناله اش آرمانی نیست؛
چتر نجات باید تا حل این مشکل نماید؛
اگر با آفتابه به جنگ ترامپ رفته بودم تا بحال برنده شده بودم
ما با معاویه خاله بازی می کنیم و با یاسر گرگم به هوا؛
توپ مویزه نوش را در بادیه به عاریت داده ایم
اگر این مصاف رحیل رحل در کلام ملکوت هم باشد ما شیطانی دیگر به سامری خواهیم داد؛
تهران غاز شکم پر است و خوزستان دمبه آب شده در خشتک آقایان
این ناقوس، ناموس من نیست
اگر ضحاک به خنده خود مرد و من در اقیلم ابلیس مارد
و حاج قاسم عزیز گریستیم همانگونه که برای اماممان نالان بودیم
همانگونه که با شنیدن " روح بلند  امام به ملکوت اعلی پیوست " فریادی از سر جان براوردیم ، به مظلومیتت ضجه زدیم
اگر چه شما را در قاب تلویزیون تنها نظاره می کردیم ولی تکه ای از قلبمان را اغشته به  غیرت ،  به سوریه و عراق و یمن هدیه دادیم
و این روزها چهل روز است که قاسم ما قسمت کرد روح بلندش را و به و دیعه داد غیرتش را تا ما او را میزانی برای صحت و سلامتی و درستکاری خود و مسیولین بدانیم
یادش
بنده درماه مبارک به خدانزدیک است/سوی احسان وکرامت به عطانزدیک است/سفره رحمت وقرآن شده پهن ملکوت/وقت افطارو سحر اوبه رضانزدیک است/ربنای رمضانی زنمازش زیباست/دردلش عشق علی هم به ولانزدیک است/یادهرلحظه کند سختی درروز جزا/گریه ها بهردلش سوی صفانزدیک است/مغفرت نعمت رحمان که رسد دردل شب/چونکه ازآتش دوزخ به رهانزدیک است/رمضان ماه شریفی که نشان از مهدی است/زمزم وعطر ظهورش به ندانزدیک است/
رمضان ماه شریفی که پراز ایمان است/حق پرستی بشر جلوه ای از رحمان است/عاشق آل محمد شده هرشیعه درآن/زمزم حب علی گوهرهر انسان است/ماه زیبای مبارک گل رحمت دارد/عطرپاک رمضان هم نفس قرآن است/درسحر وقت دعا غنچه لبها زیباست/وقت افطارخدا خصلت او احسان است/شب قدررمضان گلشن باغ ملکوت/زعلی بخشش حق بهربشرآسان است/قطره اشکی بچکان فیض فراوان دارد/رمضان شورولایت به همه ایران است/کن دعابهرفرج یوسف حق منتظراست/مهدی فاطمه آن حجت بریزدان است/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
«لا یَلِجُ فِى الْمَلَکُوتِ مَنْ لایُولَدُ مَرَّتینِ»
کسى که دو بار متولّد نشود، به ملکوت خدا راهى ندارد.
عیسی مسیح (ع):
کسى که از خودش بیرون نیامده، همان حیوان است که با غریزه حرکت مى‏ کند و با طبیعتش راه مى‏ رود.
هنگامی که تو از خودت متولد شدی،هنگامی که به تولدی دیگر رسیدی،با این تولد تازه،تو دوتا می شوی.
تو صاحب دو "من" می شوی.
منی که بود؛من مادر و منی که شد؛من فرزند.
مبارزه دو طرف میخواهد،جهاد دو طرف می خواهد.
تو که هنوز تول
مامنتظر لحظه دیدارشدیم/از غفلت دل زخواب بیدارشدیم/وقت سحری گریه کن درگه دوست/مشتاق وصال حضرت یارشدیم/درکوی نبی وآل او سربازیم/مجنون علی مثال عمارشدیم/درماه خدا زبرکت افطاری/خشنودزحق برای ایثار شدیم/سیل آمده ازچشم ودل مابه سحر/باحضرت حق طالب گفتارشدیم/عشق است وجنون لحظه وصل ملکوت/ازبهر وصال اوگرفتارشدیم/باشور دعا ولایت دل خواهیم/بر خامنه ای مطیع هرکارشدیم/اشک ودل مازمزمه اش یا مهدی است/آماده یاری بر دلدارشدیم/
رمضان موعداخلاص ودعا و سحر است/وقت افطار و رضایت زخدابر بشراست/سفره رحمت وبرکت شده است پهن زمین/موسم دلبری حق وولا واثراست/رحل قرآن مسلمان شده زینت هرجا/لذت ذکر ومناجات وعروج و ثمراست/بسته شد دست ستم ازبر شیطان رجیم/موعد دوری ابلیس وگذرازخطراست/وصل کن جان گرامی به صفای ملکوت/درسحرزمزم دل موسم حال دگراست/دستگیری ز فقیران همه اش ایمانی است/بازکن پنجره دل که صفای بصر است/دیده بگشاوجمال ورخ مهدی بنگر/شیعه راگوشه چشمی زهمان منتظراست/
از این بالاتر طهارت روح است. طهارت روح این هست که روح آنقدر لطیف باشد، البته طهارت روح خیلی دست ما نیست، این یک چیز خدادادی هست. طهارت روح این هست که روح آنقدر لطیف باشد و اینقدر قوی باشد و قدرت داشته باشد که بتواند در مراتب ملکوت بتواند تا علا مراتب ملکوت پیش برود و برود بالا و با حقایق ملکوتی اتصال پیدا کند. به آن ملائکه ی علیین اتصال پیدا کند و حقایقی را از آنها بگیرد. این می شود طهارت روح. اگر انسانی توانست در تمامی مراتب این طهارت یعنی لباس
هو
هرکس جاهل است به معرفت نفس اجهل است به معرفت رب ، و معرفت نفس مصباح کشف احوال ملکوت است و مشکوة شهود اسرار جبروت و معراج وصول به سوی لاهوت. و احدی از بنی آدم نمی رسد به هیچ مقامی مگر بعد از معرفت نفس خود. و این معرفت حاصل نشود به خبر نقلی یا نظر عقلی. بلکه حصولش موقوف به نوری است که از حق بر دل آید و آن نشود مگر به ریاضات متعالیه و مجاهدات متوالیه و تجرد قوی از قیود هوی و به زعم فقیر محض موهبت است از حضرت عزت ،  اگرچه منافی نیست ، توفیق مجاهده هم
حسین بن علی فرمانده ای است که همه مرزها را شکسته است. در مغناطیس عشق حسین، زمان و مکان و نژاد و زبان رنگ می‌بازد و طنین فریاد او در بیکران جهان و در گوش زمان می پیچد. هیچ کس نیست که در جان خود به آزمون کربلا مبتلا نشود. کل نفس ذائقة الموت هر نفسی چشنده مرگ است مگر آن که ذره ی وجودش در ملکوت روح حسین فانی و قطره ی جانش در اقیانوس حیات او حل شده باشد.
راه کوفه از کربلا می گذرد. هر که می‌خواهد دولت سلیمانی را در پایتخت جهان نظاره کند باید رزم کربلا کر
من به معراج رسیدم شبی از دامن زن
پشت هر برگ گل آغشته به عطر است و عبیر
ملکوت است نهفته، پس پیراهن زن
صبح صادق یکی از مردم پیشانی اوست
ماه، رخشان شده از آینه ی روشن زن
نخ تسبیح شیاطین مقرب، مویش
این قصوری ست که انداخته بر گردن زن
خط به خط دفتر و دیوان کسان را خواندم
صفتی بهتر ازین نیست برایت: زن زن
علیرضا بدیع
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خب
*بسم الله الرحمن الرحیم*

شرح دروس معرفت نفس 7
استاد صمدی آملی
******************************
 اگر با دید دفعی به نظام هستی و حرکت و هیأت و نظم و ترتیب و آمد و شدِ این پیکرِ زیبای هستی نگاه کنیم حالمان عوض می شود و آنطوری که با عالم خو کرده ایم و عادت کرده ایم، از عادت در می آئیم 
 که عرض کردیم تولدِ اوّلی انسان در قوس نزول، تولد از مادر است که در مقام تنزّل، انسان، عوالمِ وجودی را طی می کند به صورت انزالی، تا به صورتِ نطفه ای درمی آید که این نطفه در قوس صعود از
بسم الله
سرگشته چیزی هستیم و نمی دانیمش، معنایی گم شده شاید در پس هر چیزی، معنایی که تحیر مختصات های درهم و برهم دنیایمان را به یقین راهگشا باشد. عطش چیزی را داریم که طعمش را نمی دانیم ولی تشنه اش هستیم. 
...
و خداوند بلند مرتبه اراده کرده بود و برای دوستی از دوستانش پرده از رخ برکشیده بود ؛
وَکَذَٰلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنِینَ (75| انعام )
و این چنین بقیه ی عالم را خبر رسانده بود که
با او دلم به مهر و مودت یگانه بودسیمرغ عشق را دل من آشیانه بودبر درگهم ز جمع فرشته ، سپاه بودعرش مجید جاه مرا ، آستانه بوددر راه من نهاد نهان دام مکر خویشآدم ، میان‌ حلقه آن دام دانه بودمی خواست تا نشانه‌‌‌ لعنت کند مراکرد آنچه خواست آدم خاکی بهانه بودبودم معلم ملکوت ، اندر آسمان‌،امید من به خلد برین جاودانه بودهفتصد هزار سال به طاعت ببوده اموز طاعتم هزار هزاران خزانه بوددر لوح خوانده ام که یکی لعنتی شودبودم گمان به هر کس و برخود گمان نبو
در ستایش حضرت موسی بن جعفر(ع)ای مرد خدا،شمیم باران داریدر ملک وجود خود گلستان داریکوچه شود از یمن عبورت خوشبوهمراه خودت فصل بهاران داریدو و بر تو پرنده ها می چرخندمانند همیشه ای سخی نان داریپیداست تو را به چهره نور ملکوتدر سینه خود کتاب قرآن داریگویند به تو حضرت موسی الکاظمچون خشم فرو خوری و پنهان داریدارند به تو توسل اصحاب خردو اندر حرمت همیشه مهمان داریخرگاه تو باشد ای شهنشه،دلهافرزند و نوه به خاک ایران داریبا ظلم و ستم ستیز کردی همه عمر
گاهی وقتا هست که آدم دلش میخواد توی زمان و مکان حال حاضرش نباشه، بستگی به شدت عامل ناراحت کننده داره، ممکنه این عامل روی ذهن آدم تا حدی اثر بذاره که حتی طرف آرزوی مرگ بکنه...
همه ی آدمهای دنیا توی زندگیشون ای کاشهایی رو داشتن و دارن و قطعا خواهند داشت، اما این که ای کاش‌ها و افسوس‌های زندگی من دراین حد باورنکردنی زیاد هستند یه کم آزاردهنده‌ست، قصدم نوشتن متن غمگین نیست، میشه اسمش رو گذاشت نوشتن برای رهایی از «غمباد»، اما گاهی سختی‌های زن
حسین بن علی فرمانده ای است که همه مرزها را شکسته است. در مغناطیس عشق حسین، زمان و مکان و نژاد و زبان رنگ می‌بازد و طنین فریاد او در بیکران جهان و در گوش زمان می پیچد. هیچ کس نیست که در جان خود به آزمون کربلا مبتلا نشود. کل نفس ذائقة الموت هر نفسی چشنده مرگ است مگر آن که ذره ی وجودش در ملکوت روح حسین فانی و قطره ی جانش در اقیانوس حیات او حل شده باشد.
راه کوفه از کربلا می گذرد. هر که می‌خواهد دولت سلیمانی را در پایتخت جهان نظاره کند باید رزم کربلا کر
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
 
عالَم ذَر چیست؟
عالَم ذَر یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده. بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط به دوران پیش از خلقت آدم و یا همزمان با خل
از کجا آمد دوست ؟خبری داد به من باد صباح
ز فراق شمس از مولانا
دل اندوه تپید 
و ضمیر آشنای یک پیر ، برنا شد
در نگاه پسری چشم سیاه
مگس شهوت به تکاپو اقتاد 
و بلندای محبت به زمین های پر از آفت عشق کرد سقوط
از کجا آمد دوست ؟
خبری آمد از سوی یک باغ
حوریان رم کردند‌ !
و به دنبال غلامی پی اندیشه ی کامی از او 
عارفی زیر درخت ملکوت
در خیال دختری در دوزخ میشد لخت 
در کنار رودی
پسری لب های خود را در آب می بوسید
دختری در پس یک کوه با خود تنها
دوستی با تن خود را
آنچه در وصیت نامه تو خواندم، در واقع منشور کاملی از دغدغه های یک انسان رشد یافته بود، انسانی که مرز زمان و سن و سال خویش را در نوردیده بود ... همه زندگی تو و مجاهدت های پایمردانه ات یک طرف و این وصیتنامه ، طرف دیگر.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
بلیط های سفر اربعین رو گرفتند. همونطور که آرزو داشتم! سهل، طولانی، زود!
و همراه با مادر همسر!
همیشه وقتی اشتیاقشون به زیارت رو می دیدم با همه وجودم از خدای مهربون می خواستم به ما توفیق بده ما ایشون رو به این آرزوشون برسونیم و به همسر میگفتم وظیفه شماست که ببریشون، حتی شده تنها، حتی قبل از اینکه ما رو ببری. 
حالا قراره همسفر بشیم؛ ایشون همراه و کمک ما باشند؛ ما هم در خدمتشون.
ایشون هم مثل پارسال من سفر اولشونه. خدایا! میش
عنوان فایل : قانون جذب فکری
موضوع : آیا دین اسلام «قانون جذب فکری» را تأیید می‌کند؟
ارائه شده توسط : دکتر علاء السالم
منبع : مؤسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 9 ، a4 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
دیروز با یکی از اساتید حوزه و دانشگاه قرار داشتم از محل کار مستقیما رفتم دفتر ایشون منتها یک ساعت زودتر! در این فاصله یک ساعت با اینکه زیاد احساس گرسنگی نمی کردم ولی گفتم با یه ساندویچ ساده یه "ته بندی" بکنم. اطراف دفتر ایشون را گشتم ولی مغازه ساندویچی نبود باز هم گشتم و کمی دور شدم تا اینکه روبرویم اون طرف خیابون دیدم مغازه ساندویچی هست دوسه قدم که رفتم طرف مغازه فروشنده رو که دیدم، مسیرم رو عوض کردم و به راهم ادامه دادم. نمی دونم چرا این واکن
*بسم الله الرحمن الرحیم*
امر چیست ؟ 
آن وجهه ملکوتی کل شیء است که مصون از تدریج است: 
انّما أمره اذا اراد شیئاً أن یقول له کن فیکون یا انّما قولنا لشیءٍ إذا أردناه اَن نقول له کن فیکون 
پس امر آن جنبهٴ ملکوتی کل شیء است و امام هدایت به امر می‌کند یعنی هدایت امام غیر از هدایت علما و مبلغین است که ارائه طریق باشد. بلکه هدایت به أمر است یعنی نحوهٴ هدایت او روی آن ملکوت کل شیء است که فرمود: 
فسبحان الّذی بیده ملکوت کل شیء  قهراً امامت از شئون دنیا
قرآن کریم عقول بشر را به سوى به کار بستن هر امرى که استعمال آن فطرى او است و به سوى پیمودن راهى و روشى که به حسب طبع با آن مأنوس است و طبعش آن راه را مى‌شناسد هدایت می‌کند و آن عبارت است از مرتب و منظم کردن آنچه را می‌داند براى به دست آوردن آنچه را که نمی‌داند، آرى عقل بشر مفطور بر چند نوع تفکر است، مفطور بر این است که مقدماتى حقیقى و یقینى را در ذهنش ترتیب دهد، و از ترتیب آنها به نتایجى تصدیقى و واقعى که قبلا نمی‌دانسته برسد، و این همان برهان
عنوان فایل : سخنی با مردم هزار سال بعد برای اینکه قائم (ع) را بشناسند
موضوع : شبهات و راه های شناخت قائم (ع)
ارائه شده توسط : ؟
منبع : مؤسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 10 ، a4 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : بازگشت عیسی مسیح (ع)؛ چرا و چگونه؟
موضوع : نحوه بازگشت و شناخت حضرت عیسی (ع) در آخرالزمان
ارائه شده توسط : دکتر علاء السالم
منبع : مؤسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت : قسمت اول ، قسمت دوم
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 39 ، a4 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : پروژه‌ی الهی رهایی به طور مشخص از مشرق است
موضوع : ارتباط بین ظهور مقدس و حرکت منجی الهی از مشرق 
ارائه شده توسط : دکتر علاء السالم
منبع : مؤسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت : قسمت اول ، قسمت دوم
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 35 ، a4 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
سرهنگ پاسدار شهید شهروز مظفری نیا تولد: ۱۳۵۷ قم شهادت: ۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۸ بغداد فرمانده تیم حفاظت حاج قاسم او مثل فرمانده اش شجاع و با ایمان و بخصوص با نیروهای تحت امرش مهربان بود وی آرزوی شهادت داشت و همیشه حسرت می‌ خورد که شهید مدافع حرم نشد! مخصوصا در زمان شهادت محسن حججی، می‌ گفت چه شهادت قشنگی داشت و حسرت این شهادت را می‌ خورد و همچنین آرزو داشت در حرم حضرت معصومه(س) دفن شود. بالاخره به آرزویش رسید با پیکری که سوخت و اِرباً اِربٰا شد از شهروز د
عنوان فایل : آیا پیدایش حیات بصورت تصادفی ممکن است؟
موضوع : چگونه از یک جهان غیر آلی و مرده به یک جهان سلولی رسیدیم؟؟ حیات چگونه برروی زمین آغاز شد؟؟
توضیحات بیشتر : جزوه ای 70 صفحه ی در باب نظریات مختلف #پیدایش_حیات همراه با کلام سید #احمدالحسن(ع) کاری زیبا از کار گروه توهم الحاد موسسه وارثین ملکوت
Saiz: 8.47 MB Pdf
لینک دانلود : pdf
پسرک دنبال تسبیح پدربزرگش می‌گشت تا بازی کند. می‌خواستند جای پنهان کردن تسبیح را نفهمد. مادر همسرم تسبیح را از زیر مبل کنار تلویزیون برداشت، تا نگاه پسرک به دستان مادربزرگش افتاد، برای منحرف کردن توجه‌اش، مادر همسرم مدام و تند تند با صداهای من‌درآوردی، دستانش را توی هوا تکان می‌داد و می‌خندید، پسرک فراموش کرد نگاهش را ادامه دهد و احیاناً جای تسبیح را به ذهن بسپارد، توجه‌ش به حرکات اغراق‌آمیز مادربزرگش جلب شد و می‌خندید و سعی می‌کرد
مستند : یمانی و دموکراسی در آخرالزمان
کاری از : موسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت
تعداد قسمت‌ها : 1 اپیزود
مدت زمان : 27:48
فرمت: MP4
کیفیت : 720p 
حجم : 170 مگابایت
تاریخ انتشار : ژانویهٔ 2018
توضیحات : چرا پرچم و ایدئولوژی یمانی آل محمد یکتا و منحصر به فرد است؟ دلیل انکار یمانی آل محمد سید احمدالحسن (ع) چیست؟
مشاهده و دانلود : 
ادامه مطلب
خاطرات شهیداحمدمشلب
در کتاب ملاقات در ملکوت
راوی:نورهان(خواهرشهید)
احمد حجاب را فقط مختص دختران نمی دانست و بر روی حجاب دخترها و پسر های نسل جدید بسیار حساس بود و آن را واجب می‌دانست و بر حیا و غیرت تاکید فراوان داشت. او می گفت که جوانان باید همانند حضرت زهرا(س) و حضرت عباس(ع) باشند و در همه حال به من سفارش می‌کرد که حجاب خود را حفظ کنم و ظاهری اسلامی و پوشیده و اخلاقی پسندیده داشته باشم که مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) باشم. او می‌گفت: «ال
آن شب آسمان مکّه ستاره باران شده بود و ساکنان عرش ملکوت برای تحویل دادن امانت خود به زمین آمده بودند. در همان زمان کنگره های کاخ کسری فرو ریخت و آتشکده های فارس به خاموشی گرائید و پی آمد این تولد شیاطین و طاغوت ها گریختند و بت های جاهلی یکی پس از دیگری سقوط کردند. نور ایمان به سراسر دنیا تابید و پیام اسلام در قلب ها نفوذ کرد و بشر از چنگال ظلم و جهل، نجات یافت.
 
آسمان ها و زمین امشب نورباران است. بر لب عرشیان از شوقِ گل، عشق و سرور جاری است. زمین،
امام صادق  فرمود امیرالمومنین  ع  برای مرتبه دوم مردم را بجنگ معاویه بر انگیخت چون مردم انجمن گشتند ب سخنرانی بر خاست و فرمود ستایش خدای راست که یگانه و یکتا وبی نیاز و تنهاست بود او از چیزی نیست و آفرینش از چیزی نبوده آها با قدرتی آفریده که بسببآن از همه چیز جدا شده و همه چیز آز او جدا گشته آیت برای او صفتیکه بدان توان رسید نباشد و ح دیکه برای آن مثل آورند نیست آرایش لعتهااز تو صیف آو ناتوان وستودنهای گوناگون در آنجا کنم کشته وزیران است ر اه
بسم الله الرحمن الرحیم
ختم 1= از روز جمعه شروع کرده روزی سه بار یس بخواند تا روز پنج شنبه و هر روز بعد از آنها دعای یامن تحل به عقد المکاره را بخواند و به جهت دشمن سه شنبه شروع کند وجهت عزت یک شنبه و جهت معیشت پنج شنبه
شب نیمه شعبان سه بار یس را بخواند مرتبه اول طول عمر و بار دوم عافیت از بلا و بار سوم توفیق انجام وظیفه و هر بار بعد از آن یامن تحل را بخواند
 
ختم 2= در یک مجلس 21 بار یس بخواند ودر خاتمه دعایی که در با لا ذکر شد
 
ختم3=  روز جمعه صد صلوات
در یکی از بهترین شب های خدا هستم.شبی که از هزار ماه بهتر است.. یکی از شب های مبارک نزول قران... یکی از شب های ماه مهمانی خدا ...بهترین ماه خدا...شب قدر...هستم،هستم،هستم... اما نیستم...در عین اینکه هستم،نیستم و متحیرم...گیجم...گنگم...
میخواهم دعا کنم ولی انگار کن که لالم...میخواهم ضجه بزنم ولی انگار کن که سنگم...میخواهم عین ابر ببارم اما  تو انگار کن کویرم...
دلم به اندازه ی همه ی این بوی نمی که توی کوچه های این شهر پیچیده گرفته...هوس کرده ام همه ی شب را زیر نو
 
✅پرسش :منظور از #تفکر یک ساعته بهتر از #هفتاد_سال_عبادت برتر است چیست؟ چه نوع تفکری؟ برای چه کسانی؟
پاسخ: تفکری که در احادیث اسلامی برای آن فضیلت بسیار وارد شده تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسانی باشد .
تفکری که انسان درباره مسائل مادی بدون هیچ گونه ارتباطی با مسائل معنوی داشته باشد از آن خاصیت برخوردار نیست. مثلاً انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست و این که خلقت او بیهوده نمی‏باشد و ارزش او به چیست؟ این تفکر که انسان را به #هدف_خلقت
 
✅پرسش :منظور از #تفکر یک ساعته بهتر از #هفتاد_سال_عبادت برتر است چیست؟ چه نوع تفکری؟ برای چه کسانی؟
پاسخ: تفکری که در احادیث اسلامی برای آن فضیلت بسیار وارد شده تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسانی باشد .
تفکری که انسان درباره مسائل مادی بدون هیچ گونه ارتباطی با مسائل معنوی داشته باشد از آن خاصیت برخوردار نیست. مثلاً انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست و این که خلقت او بیهوده نمی‏باشد و ارزش او به چیست؟ این تفکر که انسان را به #هدف_خلقت
بسمه تعالی
حقیقتی همیشه درخشان و جاودان
به نام علی(ع)
نام زیبایاسدالله الغالب، ابوتراب، فاروق اعظم، یعسوب
الدین، امام المتقین، امیرالمؤمنین علی­ بن ابی­طالب(ع)، شعف انگیز و شورآفرین
است، شعف انگیز؛ چرا که از داشتن چنین راهنما و الگویی وجودت پر می­ شود از شادمانی
و به­ خودت می بالی و می نازی و این زمزمه را ترنّم می­ کنی که« هر کس به کسی نازد،
ما هم به علی نازیم». علی، نام زیبای یگانه مردی است که "ع" نامش، از
عالم قدس و ملکوت أعلی حکایت می کند،
ا
سوال

اگر شخصی مرتکب غیبت شده و یا تهمتی به کسی زده باشد، آیا واجب است که از او حلالیّت خواسته و رضایت وی را به دست آورد؟

پاسخ

پروردگار حکیم و رحیم، اهل ایمان را از غیبت که از گناهان بزرگ و خُلقیات بسیار زشت به شمار می‌ رود؛ بازداشته و با توجه دادن مؤمنین به ملکوت اعمال و یادآوری رسوایی صورت تجسم آن در آخرت، در سوره حجرات می‌ فرماید:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لاَ تَج
مستند : مهدی (عج) و تهران مغضوب در آخرالزمان
کاری از : موسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت
تعداد قسمت‌ها : 1 اپیزود
مدت زمان : 27:00
فرمت: MP4
کیفیت : 720p 
حجم : 217 مگابایت
تاریخ انتشار : سپتامبر 2018
توضیحات : زلزله یک عذاب و نشانه ای از علائم ظهور است. چرا زلزله ها در ایران شدت گرفته؟ همچنین صحبت هایی در مورد زلزله مهیب تهران بگوش می رسد آیا در روایات از آن سخن بمیان آمده؟ چرا و چگونه؟ ....
مشاهده و دانلود : 
ادامه مطلب
حیف
از آن روح بلندی که زمین گیر شده


مرغ باغ ملکوتی که به
زنجیر شده


به طفیلی وجود تو
خداوند نمود


کائنات و همه خلق که
تقدیر شده


عرصه فاخر پرواز که
جولانگه توست


تا سراپرده انس است که
تدبیر شده


با دلی که لقبش عرش خدا
بود مگر


تو چه کردی که چنین
مرده و دلگیر شده


نو نهالی که گنه در نگه
چشم تو کاشت


آنقدر قطع نکردی که دگر
پیر شده


ریشه شوم هوی در دل و
اندیشه بُوَد


خشک سازی چنین فاجعه
تدبیر شده؟


یاد باد آ
درسنامه : همه‌گیری جهانی کوویدـ۱۹، انذاری الهی است
موضوع : علمی، فلسفی، علائم ظهور، نشانه‌های آفاقی ظهور رسول امام مهدی (ع)
پدید آورنده : پژوهشکده موسسه علمی و فرهنگی وارثین ملکوت
تهیه و تالیف : کار گروه نقد الحاد
زبان : فارسی
فرمت : pdf

تعداد صفحات : 179
مشخصات : رنگی، تصویری، حجم 2.67 MB
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1390
پیش‌گفتار : 
ادامه مطلب
 
مردم شهرمردم شهر به گوشید...؟امشب همه ی میکده را سیر بنوشید.با مردم این کوچه و آن کوچه بجوشید.دیوانه و عاقل همگی جامه بپوشید.در شادی این کودک و آن پیر زمینگیر و فلان بسته به زنجیر وزن و مرد بکوشید.امشب غم دیروز و پریروز و فلان سال و فلان حال و فلان مال که بر باد فنا رفت...نخور جان برادر به خدا حسرت دیروز عذاب است.مردم شهر به هوشید...؟هر چه دارید و ندارید بپوشید وبرقصید و بخندید که امشب سر هر کوچه خدا هست.روی دیوار دل خود بنویسید خدا هست.نه یک بار و
بسم الله الرحمن الرحیمخودم را دوست دارم!همه جا همراهم بوده؛ همه جا☺️یکبار نگفت حاضر نیستم با تو بیایمآمد و هیچ نگفتحرف نزدگفتم و او شنیدرنجش دادم و تحمل کرد.خودم را سخت دوست دارم!خودم را آنقدر دوست دارم که میخواهم برای حال خوبش تلاش کنم...خودم را آنقدر دوست دارم که میخواهم فقط برای او زندگی کنم...هرچندهراز گاهی دلم را میشکند اما باز هم دوستش دارم و میبخشمش تا بایستد و اشتباهش را جبران کند☺️خودم را آتقدر دوست دارم که هرروز در آغوشش میگیرمش..
عنوان : مظلومیت سید احمدالحسن
توضیحات : سخنرانی مهم دکتر علاء سالم درباره مظلومیت سید احمدالحسن (ع)  و وظایف انصار امام مهدی (ع)
زبان : فارسی
تعداد صفحات : 21
فرمت : pdf + word
سایز : A4 - B Mitra 15 - 692 KB + رنگی
تاریخ : ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ه.ش
منبع : مؤسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت
 
لینک دانلود :  pdf + word
 
بسم الله الرحمن الرحیم
«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» «ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً»
«(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام.»«به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمت‌های ابدی) او و او راضی از توست»
 
 
روح بلند خادم اهل بیت (علیهم‌السلام) و مشکل گشای مردم، سرباز مخلص و گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حاج جواد کریمی، پدر بزرگوار داماد صبیه سیده زهرا لواسانی
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
●پرسش:اولین مفهوم یا کلمه ای که با شنیدن واژه "مرگ" به ذهنتان می رسید بیان کنید.
■پاسخ:راستش هیچی!یعنی یک چیزهایی به ذهنم می رسد،اما آنها "اولین" نیستند،یکسری مفاهیمی اند که حاصل خوانده ها و شنیده هایند.
درباب آن هیچی عرض شود که هیچ تصوری از مرگ ندارم،معصوم(ع) فرموده که "برای نابودی و فنا خلق نشده اید،بلکه برای ماندن و بقا آفریده شده اید.".نقل شده که مرحوم علامه طباطبایی(ره) در میان مباحث درسشان بسیار این جمله را می فرموده اند که:"ابدیت در پیش ا
آقا من فاز اینایی رو که میان داستان زندگیشون رو تو تلگرام و اینستا منتشر میکنند و تا خصوصی ترین لحظاتشون رو با خلق الله شِیر میکنن درک نمی کنم
حالا بعضی داستانا ی نیمچه جذابیتی داره و اتفاقای خاصی تو زندگی افتاده که قابلیت رمان یا حتی فیلم شدن رو داره
ولی بعضیا واقعا ی زندگی یکنواخت و معمولی رو به اشتراک میزارن و از طریقش فالوور جذب میکنن و درآمد دارن
خودِ همین من یکی از اینا رو دنبال میکردم
اوایلش واقعا بد نبود
مخصوصا این که این خانوم وقتی ا
پاورپوینت حجاب و عفاف فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXتعداد صفحات: 16حجم فایل: 2161قیمت: 9900 تومانبخشی از متن:توضیحات:فایل پاورپوینت حجاب و عفاف. این فایل در ارتباط با حجاب و عفاف تهیه شده است، در حجم 16 اسلاید قابل ویرایش.بخشی از متن:وقتی با چشم دل می توان ملکوت را دید ،وقتی می توان جمال و جوانی را نردبان عروج به بام آسمان کرد وبا این سرمایه ،آخرت وبهشت را خرید،آیا حیف نیست که چشم به گناه آلوده شود و چهره وتن و اندام ،دام ابلیس برای شکار گ
ای علی‌اکبر حسین ای علی‌اکبر حسینثانی حیدر حسین ای علی‌اکبر حسینای یل کرب و بلا ای علی اکبرمای امید خیمه ها ای شبیه مصطفیای علی‌اکبر حسین ای علی‌اکبر حسینثانی حیدر حسین ای علی‌اکبر حسینآی ای نفس های حسین یار رعنای حسینماه زیبای حسین ماه زیبای حسینای علی‌اکبر حسین ای علی‌اکبر حسینثانی حیدر حسین ای علی‌اکبر حسین
ای علی‌اکبر حسین ای علی‌اکبر حسینای بدر هاشمیون ای میر حیدریونای مهر فاطمیون ای مهر فاطمیونای علی‌اکبر حسین ای علی‌اکبر
یا عالم السرفصل اول: کلیات و اصول تفکر و تعقل
۱۳: سکوت و توجه ، عمق ایجاد میکند.
هشام، کم سخن گفتن، حکمت بزرگی است. خاموشی را از دست ندهید، زیرا خاموشی آسایش زندگی و کم گناه کردن و سبک بالی از خطاست. امام کاظم ( ع)امیرالمومنین(ع): چه بسا سخنانی که جوابش سکوت است.
زیاده گویی و قیل و قال فرصتی برای اندیشه نمیگذارد. کسی که مرتب حرف میزند، ذهنی پراکنده پیدا میکند. از هر دری سخنی میگوید و به سراغ موضوع بعدی و حرف بعدی میرود.اندیشه نیازمند توجه و تعمق اس
 
                                                   برای دفع دشمن: الخافض هر روز 481 بار((53))
بسم الله الرحمن الرحیم
61=جهت ایمنی از مضرات: اصلوها الیوم بما کنتم تکفرون
62= جهت شفای اسهال: الیوم تختم و علی افواههم وتکلمنا ایدیهم و تشهدارجلهم بما کانوا یکسبون
63= جهت شفای سینه پهلو : ولو نشا ء لطمسنا علی اعینهم فاستبقوا الصراط فانی یبصرون
64= جهت دفع وسوسه شیطان: ولو نشاء لمسخنا هم علی مکانتهم فما استطاعوا مضیا ولا یرجعون
65= برای شفای قی یا قولنج
آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از «اشارات عرفانی» امام راحل در کتاب «آداب الصلاه» می باشد که درک آن مستلزم توجه و تمرکز کافی از جانب مخاطبین گرامی است:

* سالک طریق آخرت- خصوصاً با قدم معراج صلاتى-
لازم است قلب خود را با نور علم و ایمان خاشع کند و این رقیقه الهیّه و بارقه رحمانیّه
را در قلب هر اندازه ممکن است متمکّن نماید بلکه بتواند در تمام نماز حفظ این حالت
را بنماید. و حالت تمکّن و استقرار در اوّل امر گرچه براى امثال ماها قدرى صعب و مشکل
است
 
 
  دریافت فایل صوتی سخنرانی شهید بهشتی(عشق یا عقل)عنوان: عشق یا عقل(شهید بهشتی)حجم: 794 کیلوبایت 
 
برادرها و خواهرها عاشق شوید.
زندگی به عشق است.
گرچه زود رفت،اما بسیار برایمان گذاشت تا بتوانیم از داده‌هایش بهره ببریم. آدم این عقل حسابگر و معامله گر را از خانه‌ی تنش بیرون نکند،عشق خدا به خانه‌ی دلش قدم نگذارد.عاشق شوید،برادرها و خواهرها عاشق شوید،زندگی به عشق است.عقل به آدم زندگی نمی‌دهد.عقل به آدم حساب می‌دهد که چه جور بهتر بخورد،چه جو
ملاصدرا مثل اکثر دانشمندان واقعی ،شب زنده دار بود و روزها در مدسه تدریس می کرد و شب ها را صرف نوشتن کتاب می نمود . خود ملاصدرا می گوید : 
" هنگامی که در کهک به سر می بردم ، برای تزکیه نفس می کوشیدم  و در حال تنهائی به فکر فرو می رفتم و معلوماتی را که فرا گرفته بودم از نظر می گذرانیدم . من می کوشیدم که با نیروی علم و ایمان به اسرار هستی پی ببرم و بر اثر اخلاص و تزکیه نفس قلبم روشن شد و در های ملکوت یعنی دنیائی که د رآن فرشتگان زندگی می کنند و آنگاه دره
باسلام
جلسه ۹۳
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۹۳، سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ (23.2 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
17 ربیع الثانی 1440
لینک کمکی جلسه ۹۳ (30.97 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
-  ایام الله (جلسه دوم)
اولیای خدا در نزول عذابهای بزرگ و نزول نعمتهای بزرگ دست قدرت خدا را برای مردم آشکار میکنند تا آن ایام با بروز قدرت خدا نصب یوم الله در تاریخ میشوند 
پس هم در نزول عذاب های بزرگ سیطره قدرت الهی در جانب غضب عنوان یوم الله یافته، و هم در
پیکر حجت‌الاسلام سید محمد صدری تشییع شد
تاریخ ایجاد در 04 بهمن 1397 | ساعت 10:11
صبح امروز پنجشنبه 4 بهمن‌ماه، پیکر حجت‌الاسلام سید محمد صدری از روحانیون شهرستان خرم‌آباد به خاک سپرده شد.
به گزارش یافته، شامگاه 2 بهمن 97، حجت‌الاسلام سید محمد صدری از روحانیون جوان شهرستان خرم‌آباد و فرزند روحانی خوشنام حضرت آیت‌الله سید یدالله صدری پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، به ملکوت اعلی پیوست.
سید محمد صدری قائم‌مقام نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن
بسم الله الرحمن الرحیم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج سلام☺️(عکس ژورناله)طرح فوق قابل سفارش در رنگ و سایز دلخواه به عنوان:روتختیشال مبلکوسنپتوی نوزاد پتوی بزرگسالهست☺️برای سفارش و اطلاع از قیمتها دایرکت پیام بدیدکامنت جواب نمیدم⛔⛔#روتختی#کوسن#پتوی_نوزاد#پتو#شال_مبل#رومبلی...خودم را دوست دارم!همه جا همراهم بوده؛ همه جا☺️یکبار نگفت حاضر نیستم با تو بیایمآمد و هیچ نگفتحرف نزدگفتم و او شنیدرنجش دادم و تحمل کرد.خودم را سخت دوست دارم!خودم را آنقد
توصیه‌ی حضرت بسیار توصیه‌ی عزیزی است که میفرمایند به قلبت بفهمان که این جهان، فانى است. آن وقت اگر در این دنیا به موفقیتی رسیدى میدانى در چیزى که فانى است موفق شده‏اى و خودت را گم نمیکنى، به طور طبیعى کار خود را انجام میدهى. اگر هم ثروتمند شدى پول‌ها را در چاه نمیریزى اما میدانى که چگونه از آنها استفاده کنى. اما کسى که نداند این ثروت‌ها فانیاند، با موفق شدنش در دنیا چنان احساس موفقیت میکند که گویا تمام عالم غیب و ملکوت را به او داده‏اند، ب
 
«جوان، مواظب خودت باش!»
 
جوان، مواظب خودت باش!
لگدهایت را به تصویر مردی بعد از تکه تکه شدنش می زنی که حتی حالا که رفته ای آن بالا نگران توست که نیفتی!
محکم تر هم که بزنی او دلگیر نمی شود ، فقط مواظب باش نیفتی نه از اسب و نه از اصل!
بعضی دیگران که آنجا برایت سوت و کف می زنند را هم حاج قاسم بچه های خودش می داند!
حاج قاسم تو را با آمریکا و اسرائیل اشتباه نمی گیرد!
شاید خوشحال هم باشد که تو چه دل و جگری پیدا کرده ای!
حاج قاسم شاگرد مردی و سرباز است که
 
«جوان، مواظب خودت باش!»
 
جوان، مواظب خودت باش!
لگدهایت را به تصویر مردی بعداز تکه تکه شدنش می زنی که حتی حالا که رفته ای آن بالا نگران توست که نیفتی!
محکم تر هم که بزنی او دلگیر نمی شود ، فقط مواظب باش نیفتی نه از اسب و نه از اصل!
بعضی دیگران که آنجا برایت سوت و کف می زنند را هم حاج قاسم بچه های خودش می داند!
حاج قاسم تو را با آمریکا و اسرائیل اشتباه نمی گیرد!
شاید خوشحال هم باشد که تو چه دل و جگری پیدا کرده ای!
حاج قاسم شاگرد مردی و سرباز است که ب
سرگذشت اکبرخان نوروزی واقعا شنیدنی و سوزناک بود آن هم با
صدای نیناک استاد کسایی.
چیز جالبی که استاد کسایی می فرمودند این بود که استاد
اکبرخان اهل خیلی از چیز ها بود ولی ساز ملکوتی داشت و به قول استاد، ایشان به
جمال مطلق متصل بود که می توانست سازی بزند که استاد شهناز و کسایی را در گوشه ای به
خلسه فرو ببرد.
برای خودم جالبه کسی که اهل همه چیز بود چطور می تواند به
ملکوت بپیوندد. البته این یک حرف علمی نیست (اتصال و این حرف ها) ولی قابل
اعتناست. به نظر
بد نگوئیم به مهتاب اگر تب داریم

دیده ام گاهی در تب ، ماه می آید پایین،

می رسد دست به سقف ملکوت.
دیده ام، سهره بهتر می خواند.
گاه زخمی که به پا داشته ام زیر و بم های زمین را به من آموخته است.
گاه در بستر بیماری من، حجم گل چند برابر شده است.و فزون تر شده است ،

 قطر نارنج ، شعاع فانوس

 
و نترسیم از مرگ
 

مرگ پایان کبوتر نیست.

مرگ وارونه یک زنجره نیست.
مرگ در ذهن اقاقی جاری است.
مرگ در آب و هوای خوش اندیشه نشیمن دارد.
مرگ در ذات شب دهکده از صبح سخن می گو
بد نگوئیم به مهتاب اگر تب داریم

دیده ام گاهی در تب ، ماه می آید پایین،

می رسد دست به سقف ملکوت.
دیده ام، سهره بهتر می خواند.
گاه زخمی که به پا داشته ام زیر و بم های زمین را به من آموخته است.
گاه در بستر بیماری من، حجم گل چند برابر شده است.و فزون تر شده است ،

 قطر نارنج ، شعاع فانوس

 
و نترسیم از مرگ
 

مرگ پایان کبوتر نیست.

مرگ وارونه یک زنجره نیست.
مرگ در ذهن اقاقی جاری است.
مرگ در آب و هوای خوش اندیشه نشیمن دارد.
مرگ در ذات شب دهکده از صبح سخن می گو
خدایا! عذر می‏خواهم از این که در مقابل تو می ‏ایستم و 
از خود سخن می‏گویم و خود را چیزی به حساب می‏آورم که تو را
شکر کند و در مقابل تو بایستد و خود را طرف مقابل به حساب آورد!
خدایا! تو را شکر می‏کنم که اشک را آفریدی، 
که عصاره حیات انسان است، آنگاه که در آتش عشق می‏سوزم،
یا در شدت درد می‏گدازم، یا در شوق زیبایی و ذوق عرفانی
آب می‏شوم، و سروپای وجودم روح می‏شود، لطف می‏شود،
عشق می‏شود، سوز می‏شود، و عصاره وجود بصورت اشک، 
آب می‏شود و به عن
خدایا! عذر می‏خواهم از این که در مقابل تو می ‏ایستم و 
از خود سخن می‏گویم و خود را چیزی به حساب می‏آورم که تو را
شکر کند و در مقابل تو بایستد و خود را طرف مقابل به حساب آورد!
خدایا! تو را شکر می‏کنم که اشک را آفریدی، 
که عصاره حیات انسان است، آنگاه که در آتش عشق می‏سوزم،
یا در شدت درد می‏گدازم، یا در شوق زیبایی و ذوق عرفانی
آب می‏شوم، و سروپای وجودم روح می‏شود، لطف می‏شود،
عشق می‏شود، سوز می‏شود، و عصاره وجود بصورت اشک، 
آب می‏شود و به عن
 
یک انسان باید همیشه این مطلب را به خود یاد آوری کند که:من حیوان نیستمروح الهی در من دمیده شده استکار من خوردن و چریدن و لذت های حیوانی نیستمن در این حواس مادی محصور نیستمخداوند مرا لجام گسیخته نیافریده استاو مرا آفرید و نیروی حیوانی شدن و الهی شدن را درمن به امانت گذاشتمن باید صفات خدایی را در وجود خودم ظاهر کنمهمانطور که خداوند مهربان است من هم باید مهربان باشمهمانطور که خداوند بخشنده و بخشاینده است من هم باید اینگونه باشمباید دائما از خ
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
متن فرزند حاج قاسم سلیمانی برای فردی که در اغتشاشات دو شب پیش به عکس حاج قاسم جسارت کرد و لگد میزد؛ لگدهایت رابه تصویر مردی بعداز تکه تکه شدنش میزنی که حتی حالا که رفته ای آن بالا نگران توست ک
سلام میخام بعد از مدت ها بنویسم هم اینجا تو وبلاگ 12eza منتشر کنم هم تو ویسگون تو آیدی khisgoon راستش یه اتفاقی افتاده میخام یه مدت هر چه قدر بتونم  روزه بگیرم روزه سکوت دیگه حرف نزنم با کسی حتی تو فیلمام صحبت نکنم من یه عمر وبلاگنویس بودم اشک داشتم آبرو داشتم پیش شهدا و فرشتگان همه دوستم داشتن حتی قوی بودم این مدت که ننوشتم و فیلم گرفتم و سخنرانی کردم روم کار شد و خدا خاست خیلی چیزا فهمیدم ولی از دست خودم راضی نیستم چه برسه خدا بخاد راضی باشه لذا پش
228
 
«اَنَس» وقت ملاقات تنظیم می‌کرد؛ اتاق حضرت هم که خیلی وسیع نبود، وقتی این «طیر مشوی» از ملکوت رسید، اَنَس هم که دربان است و فاصله کم است، شنید که وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) عرض کرد خدایا! اَحبِّ خلق را برسان که در این «طیر مشوی» شرکت کند.
اَنَس این را شنید، طولی نکشید که وجود مبارک حضرت امیر رسید؛ حضرت امیر هم وقت قبلی نگرفته بود، می‌خواست بیاید، اَنس موافقت نکرد، حضرت مقداری صبر کرد و دوری زد و دوباره آمد، باز اَنس م
بسمک یا مُلَقِّن
************
حضرت علامه حسن زاده آملی فرمودند:
عوالم در طول همند.
معانی هم در طول هم اند و در هر مرتبه برای خود حکمی دارد.
پس اقامه ی دلیل برای مستعدین است وگرنه از دلیل، جز خفا و پنهانی حقایق بر نمی آید.
آن ب کشف و مکاشفات گرفتن حال دیگری دارد ک آن، اصل است.
در نظر بگیرید حال جناب رسول صلوات الله و سلامه علیه و آله در تلقی قرآن را.
آن وقتی ک ناموس الهی یعنی جبرئیل در کوه احد نازل شد، حضرت دید قاف عین و شرق و غرب ملک و ملکوت را فرا گرفته؛
بسمک یا مُلَقِّن
************
حضرت علامه حسن زاده آملی فرمودند:
عوالم در طول همند.
معانی هم در طول هم اند و در هر مرتبه برای خود حکمی دارد.
پس اقامه ی دلیل برای مستعدین است وگرنه از دلیل، جز خفا و پنهانی حقایق بر نمی آید.
آن ب کشف و مکاشفات گرفتن حال دیگری دارد ک آن، اصل است.
در نظر بگیرید حال جناب رسول صلوات الله و سلامه علیه و آله در تلقی قرآن را.
آن وقتی ک ناموس الهی یعنی جبرئیل در کوه احد نازل شد، حضرت دید قاف عین و شرق و غرب ملک و ملکوت را فرا گرفته؛
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
در حقیقت یک فیض درونی است که از طرف خدای سبحان به قلوب أئمه(علیهم السلام) می‌رسد و از آنجا به دلهای مؤمنین می‌رسد. لذا در ذیل این کریمهٴ و ما تشاءون إلاّ أن یشاء الله این روایت آمده است که قلوبنا أوعیة لمشیّة الله ؛ فرمود که دلهای ما ظرف ارادهٴ خداست.
این اراده که در کتاب و سنت استعمال می‌شود، نوعاً اراده صفت فعل است و این فعل خارج از ذات است یک موجود امکانی است وقتی صفت فعل شد، موجود امکانی شد، باید از خارج ذات انتز
آگامبن می‌گوید (در پیلاطس و عیسی) که پروژه‌ی تصلیب حول سه محور می‌گردد: یهودا و جماعت سنهدرین و پیلاطس.
و از این سه، دو تای اول معنی متفاوتی دارند. یهودا و جماعت سنهدرین بخشی از چیزی اند که به اقتصاد نجات (economia della salvezza) اصطلاح می‌شود. در اقتصاد نجات همه‌ی افراد بازیگر نقش‌های ازلی‌اند. آن‌چه باید بشود می‌شود و یهودا و شورای سنهدرین تنها مجری نمایش تصلیب‌اند. پس به همین دلیل است که عیسی خطاب به یهودا می‌گوید: «آن‌چه را می‌کنی زودتر بکن.»
۱. یادتان هست در پست نه به تدریس مجازی قبلی گفتم مسوول آموزش، چت گروه را قفل کرد؟ چند ساعت بعد دوباره باز کرد و متن بلندبالایی گذاشت و یک سری نکات را تذکر داد. از جمله این که اگر سوالی دارید در پی وی بپرسید و در گروه چت نکنید. و این که برای دانشجویانی که نتوانسته اتد از ایتا استفاده کنند یک گروه در تلگرام یا واتساپ بزنید. هنوز ده دقیقه از این پیام نگذشته که یکی از همکاران گرامی، به جای مراجعه به پی وی مسوول آموزش، همان جا وسط گروه پیام داده که: در
۱. یادتان هست در پست نه به تدریس مجازی قبلی گفتم مسوول آموزش، چت گروه را قفل کرد؟ چند ساعت بعد دوباره باز کرد و متن بلندبالایی گذاشت و یک سری نکات را تذکر داد. از جمله این که اگر سوالی دارید در پی وی بپرسید و در گروه چت نکنید. و این که برای دانشجویانی که نتوانسته اتد از ایتا استفاده کنند یک گروه در تلگرام یا واتساپ بزنید. هنوز ده دقیقه از این پیام نگذشته که یکی از همکاران گرامی، به جای مراجعه به پی وی مسوول آموزش، همان جا وسط گروه پیام داده که: در
بسم الله الرحمن الرحیم..السلام علیک یا ربیع الأنام و نضره الأیام،سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگار!من فقط به تماشا نشسته ام....مهم نیست نیامدی!!! مهم این است که من برای امدنت چه کرده ام؟؟!! تو مختاری عشاق را در مسلخ انتظار ذبح کنی،مهم این است من چقدر منتظرت بودم؟وقتی عاشقانه های حضرت صادق(ع) را با جنابتان می شنوم در عشق تو مات تر میشوم...! او که خود قبله هستی است و اینگونه دورت طواف می کند،من کجای بیت الحرامت ایستاده ام؟ آنگاه که مولای من خطاب
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
زمام هرچیزی هم به دست خداست اختصاصی به حیوانات و جنبنده‌ها ندارد، اگر فرمود: و ما من دابّة إلاّ هو ءٰاخذ بناصیتها ، این چنین نیست که غیر دابّه ناصیه نداشته باشد و زمام‌دار غیر دابّه خدا نباشد، اینچنین نیست. هر چیزی مخصوصاً دابّه‌ها زمامشان بدست خداست، آن زمام دیگر أمر زمینی و زمانی و أمثال ذلک نیست، چون خود زمان هم یک زمامی دارد، خود مکان هم یک زمامی دارد، خود تدریج هم یک زمامی دارد، خود فصول و سنین و شهور و أعوام
خطبه ی اول: پس از توصیه به تقوا درباره اهمیت تقوا بیان داشت: خدای تعالی در آیه ۱۸ سوره حشر می ‏فرماید: «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله والتنظر نفس ما قدمت لغد...»؛ ای بندگانی که ایمان آورده اید ‏تقوای الهی را رعایت نمایید؛ و هرکس ببیند برای فردای خود چه می فرستد. تقوا یعنی امتناع کردن از ‏بدی ها و پرهیز کردن از آنچه هوای نفس انسان او را به سوی آن دعوت می کند. در اهمیت تقوا و تزکیه ‏نفس کفایت می کند که نزدیک به ۲۱۰ مرتبه در قرآن به این موضوع اشار

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها