نتایج جستجو برای عبارت :

رمز اسماء ☘️

اسماء و القاب 
 
 
آیا می‌دانید که: نام دوم انسان که در آن معنی مدح یا ذم منظور است را «لقب» گویند!
آیا می‌دانید که: کنیه اسمی که مزین به "ابن"، " اب"،"اٌم"،"اخ" یا "اخت" باشد. در عرب به منظور تعظیم و تجلیل از کسی گفته می شود! (معارف و معاریف ج8ص517)
آیا می‌دانید که: رسول اعظم (ص)فرمودند: مهدی (علیه السلام) از فرزندان من است و اسم او اسم من و کنیه ی او کنیه ی من است! (کمال الدین ص286)
ادامه مطلب
اسماء و القاب و کنیه های شریف حضرت مهدی (عج) که در قرآن مجید و سایر کتب آسمانی و اخبار اهلبیت علیه السلام و روایات و ادعیّه ذکر شده، فراوان است.مرحوم حاج میرزا حسین طبرسی نوری در کتاب «نجم الثاقب»، در باب دوّم، به ثبت 182 اسم از آن بزرگوار، همّت گماشته است.اسامی مذکور در خلال این کتاب و بر اساس حروف الفباء آمده است.رجوع شود به واژه: نجم الثّاقب، اوصاف قائم (عج)
هودیشب در خواب دیدم در هوا پرواز می کردم و به سوی آسمان بالا میرفتم. بسیار پرواز کردم تا به زیر قبه ای رسیدم که در سطح مقعر آن آینه بزرگی بود. خود را در آن مشاهده کردم. سپس پرواز کردم و آینه های بسیاری را به همان شکل توصیف  شده دیدم و در تمام آن ها خود را با تمام قامت می دیدم سپس پرواز کردم و بالا رفتم تا رسیدم به دیواری که در اطراف آن اسماء خداوند متعال نوشته شده بود در خواب متوجه شدم که این ابتدای وصول به مقام لاهوت است، به فضل خداوند منعم . من بر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، به حکم گرایش فطری زن و مرد و به حکم رفتار اجتماعی تمام زنان و مردان غیرتمند در تاریخ و به حکم ارشادات بزرگ مذهبی که سخنگوی فطرت سالم و انسانی و تجسم آن بودند و به حکم کلام خدا که آفریدگار فطرت و زن و مرد است، زن مثل راز است، زن گوهری انحصاری و ویژه است، زن ناموس مرد است، پیامبر(ص) می فرمایند: « همه وجود زن، عورت است» منظور اینکه باید پوشیده و مستور باشد.
اگر به ظهور اسماء
بسمک یا خفیّ
************
سیدنا الأستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه، در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
این آقایان منجمین، ستاره های آسمان را تقسیم کرده اند؛ بعضی از ستاره هایی ک در کنار قطب اند، جزء کوکبهای أبدی الخفایند، در برابر ستاره های أبدیّ الظّهور؛ بعضی از ستاره ها، أبدیّ الخفایند ک اصلاً دیده نمی شوند، در افق ماها؛ البته الآن آن ستاره هایی ک در قطب جنوب هست و ماها هرگز از نظر سیر، جایی نمی رسیم و نه او می رسد ک ببینیم؛ برای ماها جزء
بهانه این نوشته رو روز دانشجو است.
یک.
اسمش دانش‌جو است یعنی کسی که جوینده دانشه ولی حقیقتاً این‌که آخر ترم به دنبال جزوه از فلان خانم نازک نویس و چند رنگ نویس می‌گردند و به دنبال هویت خود دانشجویی رو یدک می‌کشن.
الحق و الانصاف که هیچ چیز به جز الفاظ و اسماء بی‌هویت نشده و به هیچ چیز بیش از ساحت اسماء تجاوز صورت نگرفته و حرمت کلمات دریده نشده!
دو.
در دوران تحصیلم در رشته مهندسی و یا اون موقع که علوم سیاسی می‌خوندم یا اون موقع که حوزه می‌رفتم
آب بریز اسماء! کاش آبی بود که آتش این دل سوخته را خاموش می کرد، ای اشک بیا! بیا که اینجاست جای گریستن. فرشتگان که به قدر من فاطمه را نمی شناسند، به اندازۀ من با فاطمه دوست نبودند، مثل من دل در گروی عشق فاطمه نداشتند، ضجه می زنند، مویه می کنند، تو سزاوارتری برای گریستن ای علی! که فاطمه فاطمۀ تو بوده است... ای وای این تورم بازو از چیست؟.. این همان حکایت جگرسوز تازیانه و بازوست. خلایق باید سجده کنند به این همه حلم، به این همه صبوری. فاطمه! گفتی بدنت را
بسمک یا مطهِّر
************
 حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
طایفه ی اهل تحقیق گویند:
تا طهارت حاصل نشد، چیزی ب شما نمی دهند. مطابق درجات طهارتتان می دهند. طهارت را هم مراتب است از طهارت لباس، طهارت بدن، ک این را فقه جعفری متکفل بیان آن است؛ و طهارت باطن از خیال و وهم؛ و قلب و روح و طهارت سرّ و حصّه ی وجودی و طهارت انسانی ک ب وقتش عرض می شود.

 تا کشیک نفس نکشید و پاسبان حرم دل نباشید؛ در گفتار و دیدارتان با خلق و ... طهارت حاصل نشود، چیزی نمی دهند...
‌ علامه طباطبایی بیشتر بر کدامیک از ادعیه ماه مبارک سفارش می‌فرمود؟
 
دعاهای ماه رمضان فراوان است که در موسوعه‌های دعایی مانند «اقبال الاعمال» و «مصباح المتهجد» ذکر شده. اما در میان ادعیه‏ این ماه، مشایخ قوم به چند دعا عنایت ویژه داشته‏ اند؛ از جمله:
 
▫️دعای افتتاح در شب‏ها 
▫️دعای امام سجاد(ع) معروف به دعای ابوحمزه‏ ثمالی در سحرها. 
▫️همچنین مرحوم استاد سعادت‌پرور به نقل از مرحوم علامه، بر دعای مباهله (دعای سحر) تأکید می‌نمودند و
دیگه خودمو نمیشناسم.نمیدونم چه کار خواهم کرد.
 
آخداکسی رو جز تو ندارم:)و فقط تو حالمو میدونی.اسماءواگذارت میکنم.نمیدونم چه تاوانی خواهی دادولییک سال و دو ماه و بیست و پنج روزی که به امیدت جون کندمو یه عمر زندگیمو با یادت ساختموهمش آوار شد رو سرمهر لحظه جلو چشممهو قلبمو شکسته. بدجورم شکسته.و این خیلی تاوان داره :)سَیَسالک الله عن کل قلب کسرته 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اذا اجتمعت ثلاثة اسماء متوالیة: محمد و علی و الحسن فالرابع القائم (علیه‌السلام)».
-«هنگامی که سه نام: محمد و علی و حسن (علیه‌السلام)، پشت سر هم قرار گرفت، چهارمی آنها قائم (ارواحنا فداه) می باشد».
کمال الدین صدوق/ ص333
علامه حسن زاده آملی: حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است: «هر چه که تو را از خدایت باز مى دارد، بت توست! این جان عرشی را، این سیمرغ ملکوتی را، پای‌بند یک مشت هواهای نفسانی نکن. از این گونه تعلقات آزادش بگذار تا بسوى اسماء و صفات الهی، و به جانب مدارج و معارج قرآنی ارتقاء بنماید. او را گرفتار قفسهای هوسهای نفسانی مکن تا به کمال مطلوب خود برسد.
پیام غدیر، ولایت و حکومت
1. من دربارة شخصیت حضرت امیر(ع) چه می توانم بگویم و کی چه می تواند بگوید. ابعاد مختلفه ای که این شخصیت بزرگ دارد، به گفت وگوی ماها و به سنجش بشری در نمی آید. کسی که انسان کامل است و مظهر جمیع اسماء و صفات حق تعالی است، ابعادش به حسب اسماء حق تعالی باید هزار تا باشد و ما از عهدة بیان حتّی یکی اش نمی توانیم برآییم. این شخصیت که جامع تضاد است، امور متضادّه در او جمع است، کسی نمی تواند در حول و حوش او سخن بگوید؛ از این جهت، من در
طلسم جلب محبت قوی با فلفل سیاه
این اسماء را در ورقه ای سفید به مشک و زعفران و گلاب نوشته و را طالب همراه خود نگه دارد و بخور برای انجام این عمل صندل سرخ و عود خوشبو است و این عمل را باید در روز ۵ شنبه در ساعت مشتری یا در روز جمعه در ساعت زهره انجام داد و در اول ماه بهتر است بسم الله الرحمن الرحیم اشازنوش ۳ کفیطیوش ۳ دبراوش ۳ قیوش ۳ ثنوش ۳ قنوش ۳ شجکیوش ۳ هبوش ۳ طقطقوش ۳ توکلوا یا خدام هذه اسماء و اجلبوا قلب فلان بنت فلان الی فلان بن فلان الوحا ۳ الع
بسم الله الرحمن الرحیم
برای الله اسماء زیادی موجود است که مهم ترین آنها 99 تا می باشد که در قران آمده است و در اینجا عدد ابجد این اسماء را عنوان می کنم که در هر موردی که نیاز باشد به تعداد این عدد آن اسم را ذکر می گوئیم تا به حاجت برسیم مثلا برای ثروت الغنی را به تعداد 1060 بار صدا کنیم
 
 
الرحمن( رحمتگر)   =298                الرحیم(رحمتگر)=258                       الملک(پادشاه)=90
القدوس(مقدس)   =70                    السلام(درود)=131             المومن(اطمین
اسمش احتمالا اسماء نباشد.هرچند باید اسماء باشد.
پایبند به دین و غیره هم نیست اما شاید اِسماً مسیحی محسوب شود.
اهل فرانسه است.
بنفش دوست دارد.خیلی زیاد.و آل استار هم.در حدی که تقریبا همیشه آل استار میپوشد.بیشتر اوقات هم سرهمیِ جین میپوشد و موهاش کوتاه و آشفته است.یک دیوار پر از کلاه هم دارد.
یک کمپر ون بنفش دارد.و یک رفیق ِ همیشه پایه.تابستان ها با هم این ور و آن ور میروند و عشق میکنند.رفیقش از او آرام تر است و هرروز از اتفاقات روز جهان میگوید.اما
اسمش احتمالا اسماء نباشد.هرچند باید اسماء باشد.
پایبند به دین و غیره هم نیست اما شاید اِسماً مسیحی محسوب شود.
اهل فرانسه است.
بنفش دوست دارد.خیلی زیاد.و آل استار هم.در حدی که تقریبا همیشه آل استار میپوشد.بیشتر اوقات هم سرهمیِ جین میپوشد و موهاش کوتاه و آشفته است.یک دیوار پر از کلاه هم دارد.
یک کمپر ون بنفش دارد.و یک رفیق ِ همیشه پایه.تابستان ها با هم این ور و آن ور میروند و عشق میکنند.رفیقش از او آرام تر است و هرروز از اتفاقات روز جهان میگوید.اما
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اذا اجتمعت ثلاثة اسماء متوالیة: محمد و علی و الحسن فالرابع القائم (علیه‌السلام)».
-«هنگامی که سه نام: محمد و علی و حسن (علیه‌السلام)، پشت سر هم قرار گرفت، چهارمی آنها قائم (ارواحنا فداه) می باشد».
کمال الدین صدوق/ ص333
سلام قلبم، سلام.
 
سلام اسماءم.
 
میخوام برای تو بنویسم
میخوام از روزهایی که میگذره بدونِ تو ولی به امیدِ تو، باهات حرف بزنم.
 
 
دلبر!
نباید بدونی. ولی خب من همچنان دارم با عشق تلاش میکنم.
فهمیدم شاید از ظاهرم راضی نیستی. درستش میکنم و دست پر برمیگردم.
فقط بهم زمان بده.
فقط بهم زمان بده.
فقط بهم زمان بده.
 
امیدوارم بشه همونی که فکر میکنم باید بشه :)
 
اسماء
این روزا فکرم خیلی میپره اینور و اونور. حلالم کن :)
یه روزی با هم به این روزامون میخندیم.
 
و
 
محمّد پسر ابوبکر، شیعه علی (علیه السلام)
 
محمّد (پسر خلیفه اول) از شیعیان خاصّ امیرالمؤمنین ( علیه السلام) بود. مادرش، اسماء بنت عُمیس، ابتدا همسر جعفر بن ابی طالب (برادر امام علی) بود. پس از شهادت جعفر، با ابوبکر ازدواج کرد و محمّد را به دنیا آورد. با اینکه در خانه ابوبکر و همسر او بود، از شیعیان امیرالمؤمنین (علیه السلام) ماند و در روزهای شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از آن حضرت پرستاری می کرد. پس از مرگ ابوبکر، اسماء با امیرالمؤمنین (عل
کتاب دو هزار و یک ختم (ختومات قرآنی، اسماء الله، ادعیه، اوراد، اذکار، نماز، روزه و ...)
تدوین: احمد تقدسی نیا
ناشر : ائمه (علیهم السلام)
وزیری جلد سخت
1007 صفحه
مصابیح‏‌الجنان، دائره المعارفى عبادى است
که هر انسان مسلمان، از بدو تولد تا پس از مرگ، با آن‏ها سر و کار دارد.
این کتاب یکى از ارزشمندترین آثار مولف دانشمند آن است که عمرى را در تحقیق
پیرامون ادعیه امامان معصوم (ع) سپرى کرده است.
سوال مطرح شده در تاریخ 05 اردیبهشت سال 98 توسط سیده اسماء حسینی:
سلام، درصورت امکان لطفا کد تبدیل تاریخ شمسی به میلادی را قرار بدهید، با سپاس فراوان از لطفتان.

پاسخ کارشناس:
باعرض سلام و ادب و احترام حضور شما کاربر گرامی،

        Dim dt As DateTime = Now
        Dim x1 As Integer =1398       'دراین قسمت سال را وارد بفرمایید
        Dim x2 As Integer = 02         'در این قسمت ماه را وارد بفرمایید
        Dim x3 As Integer = 27         'در این قسمت روز را وارد بفرمایید
        dt = New DateTime(x1, x2, x3, New
استیکر دیواری اتاق کودک
برای خرید کلیک کنید
 
استیکر دیواری گربه کنار در
استیکر گربه کنار در در دکورووم:
این استیکر معمولا برای اتاق های کودک طراحی شده اما با رنگ و سایز دلخواه تان.
این دوران که حدود یکى دو هفته نخست اول زندگى را شامل مى‏شود،
 مورد توجه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله قرار گرفته است.
از رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله درباره تولد نوزاد، آداب و سننى نقل شده است که غالبا تا امروز نیز ادامه دارد
و خانواده‏ها خود را ملزم به رعای
فمعکم معکم لا مع عدوّکم...دین ما، دینی کاملا فطری است.1⃣ از طرفی خداوند را معدن همه خوبی‌ها و اسماء و صفات حسنی معرفی میکند.2⃣ از طرف دیگر در زیارت اربعین میخوانیم: السلام علی خلیل الله... . اگر سیدالشهدا علیه السلام، خلیل الله است پس دشمن او، عدوّ الله است.3⃣ اگر کسی خلیل و دوست خداوندی بود که معدن همه خوبی‌هاست، فطرت سالم میگوید باید با او باشیم نه با دشمن او؛ زیرا دشمن او، دشمن همه خوبیهاست. لذا در پایان زیارت اربعین با تاکید میگوییم: فمعکم
هو
 
سلطان اولیاء [علی] علیه صلوات الله العلی الاعلی فرمود تمام قرآن در حمد است و تمام حمد در بسم الله و هرچه در بسم الله در نقطه باء و انا النقطة تحت الباء ، یعنی چون رجوع حروف و خطوط فرقانی به جمع عینی قرآن شود و غبار تعینات الفاظ برخیزد خط به نقطه رسد ، مقید مطلق گردد ، و در مقام ام الکتاب که عالم اسماء است با حقیقت انسان که حضرت جامع است واحد شود.
 
حاج میرزا حسن صفی علیشاه
عرفان الحق صفحه ۶۵
اسامی دانش آموزان شورای دانش آموزی
دبیرستان علامه دهخدا
سال تحصیلی99-98




ردیف
نام ونام خانوادگی
تعداد آرا

1
اسماء جهانبازی
198

2
محدثه قائد امینی
190

3
هانیه کنجی
189

4
حسنا فاضلیان
180

5
بهار حامدی
177

6
سمیه سادات حجازی
171

7
نگارکریمی
160

8
زهرا لله گانی
152

9
حدیث صادقی
148

10
ثنا حیدری
علی البدل

11
نجمه احمدی
علی البدل

12
مهشید نجفی
علی البدل

13
فاطمه کریمیان
علی البدل

14
آناهیتا احمدیان
علی البدل
 
رزاق از رزق به معنی روزی یا جیره ای که شامل هر مخلوقی در آفرینش است.
به رنگ یاه رازق و یا رزاق بودن الهی بودن یعنی به رنگ تمامی اسماء الهی شدن..
رزاق شدن لازمه اش کسب تمام اسامی و بفعلیت رساندن تمام اسامیست تا بتوان طبق ظرفیت های موجود رزاق شد و رزاق بود.
لازمه اش غنی بودن است از خدا
سرشار بودن است از خدا
و خدایی کردن است با خدا
سرشار از علم او باش  تا با آگاهی ببخشی
سرشار از عدل او باش تا ب عدالت ببخشی
 سرشار از بصیرت باش تا با بصیرت ببخشی
سرشا
لولاکُم لَما خَلَقتُ الأفلاک...در بخشی از زیارت جوادیّه خطاب به حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام میخوانیم:«السَّلامُ على منْ یُعلَّلُ وُجُودُ کُلِّ مخْلُوقٍ  بِلوْلاهُمْ...؛ سلام بر تو که علتِ وجود هر مخلوقی شما اهل بیت هستید و اگر شما نبودید، مخلوقی وجود نمی‌یافت»نکته اول: این عبارت نشان میدهد که عبارت معروف «لولاک لما خلقت الافلاک» درباره تمام چهارده معصوم صادق است.نکته دوم: بهترین تفسیر برای این عبارت، همان تحلیل عرفانی است که چهارد
#حدیث_مهدوی
امام مهدی از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا
«هذه اسماء الأوصیاء اولهم ابن عمی واحد عشر من ولدی، آخرهم القائم».
«اینها اسامی اوصیاء است که اول آنها پسر عموی من است، و یازده تن از فرزندان من می باشند که آخر آنها قائم است».
الزام الناصب/ ج1/ ص205
#حدیث_مهدوی

امام مهدی از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا
«هذه اسماء الأوصیاء اولهم ابن عمی واحد عشر من ولدی، آخرهم القائم».
«اینها اسامی اوصیاء است که اول آنها پسر عموی من است، و یازده تن از فرزندان من می باشند که آخر آنها قائم است».
الزام الناصب/ ج1/ ص205
✳️اهل بیت(ع)، خواندن قران، فرستادن صلوات رادوست دارند لذاخوب است این اموررابه محضرشان  هدیه کنیم. اهل بیت رابطه عبودیت شیعیان را دوست دارند همانطور که خودشان عبد بودند دوست دارند شیعیان هم حالت عبودیت را ظهور دهند وظهورات زبان و گوش و چشم آنها طوری باشد که اهل بیت می پسندند.✳️پایه درک لیله القدر شب نیمه شعبان است در بعضی روایات درجاتی از شب قدر را برای نیمه شعبان ذکر کرده اند.✳️راه دیدن حقیقت امام زمان (نه فقط دیدن جسمانی)توجه به این مطل
هو
حروف اسماء ملائکه روحانیات اند در عالم ارواح ، و این حروف اجساد آن ملائکه[اند] که مدبرانند ، و عمل حروف به ارواح بود نه به صور محسوسه. و رتبت ملائکه روحانیان به ترتیب حروف بود و ترتیب حروف نزد ما به مناسبت مخارج است ، و اول مخارج ها است ، و [بعضی دیگر] گفته اند همزه ، و آخر واو به اتفاق ، و اعلی ملائکه اسم ها و ادنی [ملائکه] واو [است].
شاه نعمت الله ولی
رساله اسرار حروف
مجمع الرسائل شاه نعمت الله ولی جلد ۲ صفحه ۱۱۳۲
عید مبعث پیامبر اسلام(ص) تبریک و تهنیت باد
شب هست و شبی زیبا، طرب‌انگیز، روح افزا! وه! وه! چه شبی نبکو، روشن ترین شبها! از یمن وجود تو،  شیدا شده عالم ها در سایه ی احمد شد، اسماء خدا پیدا خورشید غروب کرده، از ساحت شمس اومهتاب خضوع کرده، از طلعت آن مهسا ما را  چه رسد گوییم، مدحت رسول‌اللهما شب پرگان هستیم، او نور جهان آرا در زیر لوای  تو مجموع شده هر فردآن روز شود واقع، آن «طامةُ الْکبری»! تو خیر البشر باشی، سوگند به کلام اللهمجنون جمال تو ج
#حدیث_مهدوی
امام صادق
«اذا اجتمعت ثلاثة اسماء متوالیة: محمد و علی و الحسن فالرابع القائم (علیه‌السلام)».
-«هنگامی که سه نام: محمد و علی و حسن (علیه‌السلام)، پشت سر هم قرار گرفت، چهارمی آنها قائم (ارواحنا فداه) می باشد».
کمال الدین صدوق/ ص333
حضرت امام و دیگران فرموده اند انسان موحد بخاطر شوق به بهشت و ترس از جهنم خدا را عبادت نمی کند و این ترس از دوزخ و شوق بهشت یک مرحله بسیار پایین از بندگی است. حال سوالی اینجاست چرا در ادعیه منصوب به ائمه اطهار (ع) این نعمتهای بهشتی درخواست شده؟ چرا امیر المومنین علی (ع) اینقدر از آتش و عذاب های دوزخ نام برده اند و اظهار خوف نموده اند؟ مگر در قیامت نعمت های بهشتی همان جلوه های ظهور حق تعالی نیستند؟ و مگر بهشت خواستن با خدا خواهی در تصاد است؟ یا مگر
عَنْ یُونسَ بْنِ ظَبْیَانَ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: «لِفَاطِمَةَ تِسْعَةُ أَسْمَاءَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَاطِمَةُ وَ الصِّدِّیقَةُ وَ الْمُبَارَکَةُ وَ الطَّاهِرَةُ وَ الزَّکِیَّةُ وَ الرَّاضِیَةُ وَ الْمَرْضِیَّةُ وَ الْمُحَدَّثَةُ وَ الزَّهْرَاء.»
ترجمه:
یونس بن ظبیان از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمودند: فاطمۀ زهرا(علیها السلام) نزد خدای تعالی نُه نام دارد: «فاطمه و صدیقه و مبارکه و طاهره و زکیه و راض
#حدیث_مهدوی
امام صادق(ع)
«اذا اجتمعت ثلاثة اسماء متوالیة: محمد و علی و الحسن فالرابع القائم (علیه‌السلام)».
-«هنگامی که سه نام: محمد و علی و حسن (علیه‌السلام)، پشت سر هم قرار گرفت، چهارمی آنها قائم (ارواحنا فداه) می باشد».
کمال الدین صدوق/ ص333
سوره‌های قرآن کریم دارای ویژگی های مشترک زیر هستند:1/ در هر سوره جریان حق و باطل از وجهی تبیین شده.2/ موضوع هر سوره انسان است و بقیه مسائل برای رشد انسان مطرح می‌شود.3/ در پس زمینه و یا متن هر سوره از انسانهای هدایت‌یافته و انسانهایی گمراه و هادیانی الهی سخن گفته است.4/هر سوره ما را به اسمی از اسماء خداوند نزدیک می‌کند.
اخوت: روشهای تدبر قرآن به قرآن ج5سوال: مگر مبنای تفسیر قرآن به قرآن در مقدمه المیزان این نبود که تمام چارچوبهای ذهنی و ایسمی را
چرا در قرآن عادل از اسماء الله نیست؟!
شاید برای کسانی که آشنایی زیادی با قرآن ندارند عجیب به نظر بیاد که حتا در یک آیه از قرآن کریم وصف عادل برای خداوند بکار برده نشده است.وصف عادل برای خدا و در ارتباط با انسان و نتیجه اعمال تنها می تونه کف اتتظار برخورد خداوند رو با گنهکاران ستمکار توجیه کنه اما نجات بندگان عاصی توبه کار از عذاب و همچنین رستگاری و دادن پاداش حتا به پاک ترین و مقرب ترین بندگان جز با تمسک و توسل به اسماء جمال خداون مانند "رحیم ,ت
 
فرخنده میلادت مبارک تک ستاره
دم ها به سینه حبس و دلها بیقراره
اردیبهشت زیباترین فصل بهاره
بارون و گل سبزه فراوونه هواره...
 
ماهت نشسته پشت ابر رو بر گرفته؟
خدا که هست، کنارته عیبی نداره
اخم و کنایه نو به نو از سر گرفته؟
مهم به یادت بودنه فرقی نداره!
 
بارون نشه چشمای آهوی تو امروز
میلادته... عزیز دل شگون نداره
چشم دلت رو عاشقونه سوی حق دوز
عشقی که در قلب توئه مجنون نداره
 
کلاغ پَر و گنجشک پر و مه پَر پَرونه
با اینهمه به راهشه چشم انتظاره
عاشقت
جنس
انگشتر حضرت زهرا (س)
یکی
از ابزارهای زینتی برای زنان و مردان از قدیم الایام انگشتر بوده و هست. امّا آنچنان
که از روایات دینی و از سیره پیامبر(ص) و ائمه طاهرین برمی آید جنبه تزئینی انگشتر
در فرهنگ دینی به عنوان هدف اوّل و آخر نیست بلکه استفاده از انگشتر جنبه متذکّر بودن
به اسماء الهی داشته و به نوعی پناهندگی به اسماء حضرت حق از مکائد شیطانی و غفلتها
است.
علاوه
بر این نقش انگشتر، خود علامت و نشان دهنده ویژگی هایی در مورد اولیاء خدا است. به
همی
به دنیا آمدیم تا گل بکاریم
 همانطور که دوست داریم گلخانه یا باغچه مان پر از گل های زیبا باشد بهتر است دل وجودمان را نیز با گلهای زیبا بیاراییم و در طول زندگی چون زنبور عسل مشغول تماشای گل های زیبای هستی باشیم.خداوند در فطرت و خلقت گلهای خود را نشانده و راه را نشان داده تا گل های اسماء حسنای الهی را در جان خود بکاریم.
 هر قدر گل های زیبای هستی را که در آفاق و انفس پراکنده اند جمع کنیم و در وجود مان بکاریم و پرورش دهیم گویند طوبی لهم و حسن مئاب .
ا
▪️ #علامه‌مروجی‌سبزواری▪️ #مقامات‌حضرت‌زهرا▪️ #حوراءانسیه▪️ #مقام‌ایناس
بخش_اول
✍️ در روایات آمده که لقبی نسبت به فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها مطرح شده: الحوراء الانسیة ،که آن حضرت حوراء انسیه است.
حوراء به معنی ملک، فرشته،انسی هم به معنای انسان ،فرشته انسانی ، یک انسان فرشته ، یک چنین لقبی به حضرت زهرا سلام الله علیها داده شده .
این لقب که معروف هم هست ،یک مقامی است به نام مقام‌ ایناس ، مقام ایناس یعنی مقام‌ انس و در این عبارتی که
اذعان ذهبی به فضائل حضرت زینب علیها السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
«زینب بنت علی بن أبیطالب الهاشمیة ولدت فی حیاة جدها رسول الله ـ صلی الله علیه و سلم ـ و کانت عاقلة لبیبة ولدت من عبدالله بن جعفر علیاً و عوناً و عباساً و أم کلثوم فی دمشق.
زینب دختر علی بن ابی طالب هاشمی (علیهم السلام) در زمان حیات جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) زاده شد و شخص عاقل و سخنوری بود که از عبد الله بن جعفر این فرزندان را به دنیا آورد: علی، عون، عباس و ام
بسمک یا ظاهر 
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه، در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
 می فرمایند ب این ک: اسماء تقسیم شد ب اسم ذات و اسم صفت و اسم فعل. 
آنگاه اسم فعل، ب لحاظ این ک یا منقطع الطرفین است یا متصل الطرفین است، یا منقطع إحدی الطرفین است ب سه قسم تقسیم می شود؛ قسم چهارم فرض ندارد...
ازلی چون مجرد است قابل انقطاع و زوال نیست؛ چون چنین چیزی محال است؛ نمی تواند مظهر باشد برای اسمی از اسمای حسنای خدای سبحان. این نقص است.
دانلود کتاب هذا کتاب کنزالعلوم مخفی
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وب
دانلود رایگان هذا کتاب کنزالعلوم مخفی, کواکب و سیارات و ...taktafile.ir › دانلود-کتاب-هذا-کتاب-کنزالعلوم-مخفیدانلود رایگان کتاب هذا کتاب کنزالعلوم مخفی کواکب و سیارات و نقش آنها در سرنوشت 99 اسماء الحسنی مبارک کتاب کنز العلوم مخفی دعای گشایش بخت دختران موکلین ...
دانلود کتاب هذا کتاب کنزالعلوم مخفی - پروژه هاwww.takbook.com › best › دانلود-
بسم الله الرحمن الرحیمچیست ای انسان ، درد فراق ودرد عشق؟!چیست جوهر اشک و دلسوخته و بغض فروخورده ؟!چیست بالین بی یار و دل تب دار و حال نزار کدام هست تعلق بی واسطه ی تو !!!کجاست ارامش و ارامگه طوفان هستی تو ای انسان خلق شده در رنج وسختی ....ارام ، درهای ناب ات را بر همان لب هایی که  در اقیانوس شامگاه ذکر ناب وخاص شان یاد خداست بیفشان ؛ ان درهای گرم وشورین  تورا خواستنی تر میکنن ودلبر تر میکنن در نزد ملکوتیان ولاهوتیان وهیچ چیز در نزد رب الکعبه
 
بسمه تعالی
واحسرتا علی مافرطت فی جنب الله
بدترین اثر #غفلت از حق تعالی آنست که در نماز که او با تمام اسماء جلال و جمالش برای اولیاء خودش ظاهر میشود؛ خودش را از ما غافلین پنهان میکند؛ عمری #نماز میخانیم ولی دریغا در نماز که قره العین رسول الله (ص) است او را حتی یک لحظه مشاهده کنیم؛
بزرگان از اهل معرفت؛ راه درمان #غفلت را ؛ مراقبه در تمام حالات و لحظات عمر بیان فرموده اند.
☘ ای خرم از فروغ رخت لاله زار عمر 
☘ بازآ که ریخت بی گل رویت بهار عمر
☘ ا
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
بسمک یا ظاهر 
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه، در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
 می فرمایند ب این ک: اسماء تقسیم شد ب اسم ذات و اسم صفت و اسم فعل. 
آنگاه اسم فعل، ب لحاظ این ک یا منقطع الطرفین است یا متصل الطرفین است، یا منقطع إحدی الطرفین است ب سه قسم تقسیم می شود؛ قسم چهارم فرض ندارد...
ازلی چون مجرد است قابل انقطاع و زوال نیست؛ چون چنین چیزی محال است؛ نمی تواند مظهر باشد برای اسمی از اسمای حسنای خدای سبحان. این نقص است. ب
اسامی داوطلبان شورای دانش آموزی دبیرستان علامه دهخدا
سال تحصیلی99-98
**************************




ردیف
نام ونام خانوادگی
پایه

1
آناهیتا احمدیان
هفتم

2
زهرا لله گانی
هفتم

3
حسنا فاضلیان
هشتم

4
سیده سمیه حجازی
هفتم

5
نازنین نیک اخلاق
هشتم

6
شمیلا موسایی
نهم

7
مبینا خباز
نهم

8
غزل مومنی
هفتم

9
یکتا محمدی
هشتم

10
محدثه قائدامینی
هفتم

11
نگین نورمحمدیان
هفتم

12
هانیه ترکی
هفتم

13
فاطمه کریمیان
هفتم

14
ساجده بیژنی نسب
هفتم

15
کیمیا سلیمی
هفتم

16
بهارحامدی
هفتم

17
این سه اسم مناسب کسانیست که طالب حشمت
ودولت میباشند و میخواهند بر دشمن پیروز گردند .طریق دعوت این اسماء اینست که ورد
سازد هر روز بعد از نماز صبح پیش از سخن گفتن در خلوت 8530 مرتبه حداقل تا 40 روز
العزیز الجبار المتکبر را تکرار نماید
بسم الله الرحمن الرحیم و بذکر ولیه.کمتر از 10 روز پیش نوشتم که مرا هر کجا ببری خواهم رفت و دعایی نمی کنم، امیدی ندارم و بعد در حال نوشتنشان اشک ریختم. در خیال، درِ خانه ی ولی تو را محکم زدم، چند بار پشت سر هم. هر بار محکم تر. باور نداشتم که پشت در بمانم. در خیالم در اوج سرما در باز شد و من به داخل خانه هدایت شدم. به من قهوه ی عربی تعارف کردند و بعد ... امام آمدند. من اشک ریختم و هیچ نگفتم. چند دقیقه ای سکوت کردم و بعد هق هق من فضای خانه را پر کرد. گفتم و ش
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
جناب آقای استاد فاطمی نیا
باعرض سلام و آرزوی عافیت وسلامتی 
آیا میتوانم با توجه به حدیث عنوان بصری 
به استناد به جمله مولایمان حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق علیه الاف السلام که فرمودند علم نوری است که خداوند بر هرکه بخواهد اعطا می‌فرماید
این نظرتان را که فرمودید
 یک عارف باید در ابتدا آیت الله و مجتهد باشد و بعد از آن عارف گردد؟را رد کنم و بگویم تقوی کافی است و عمل به یقینیات کافی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
جناب آقای استاد فاطمی نیا
باعرض سلام و آرزوی عافیت وسلامتی 
آیا میتوانم با توجه به حدیث عنوان بصری 
به استناد به جمله مولایمان حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق علیه الاف السلام که فرمودند علم نوری است که خداوند بر هرکه بخواهد اعطا می‌فرماید
این نظرتان را که فرمودید
 یک عارف باید در ابتدا آیت الله و مجتهد باشد و بعد از آن عارف گردد؟را رد کنم و بگویم تقوی کافی است و عمل به یقینیات کافی
به نام خدا                                 
مشخصات اعضای شورای دانش آموزی
 
آموزشگاه:   علامه دهخدا           مقطع: متوسطه      دوره: اول                جنسیت:مونث           تعدادکل دانش آموزان:309






ردیف
نام و
نام خانوادگی
نام پدر
کد ملی
پایه تحصیلی
سمت در شورا
مسئولیت انجمن
شماره همراه

1
اسماء جهانبازی
محمد
4611078469
هشتم2
رئیس
بلایای طبیعی
09131813636

2
محدثه قائدامینی
بشیر
4611118241
هفتم2
نایب رئیس
تبلیغات ونمایشگاه ها
09132822059

3
هانیه گنجی
رحی
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
به نام خدا                                 
مشخصات اعضای شورای دانش آموزی
 
آموزشگاه:   علامه دهخدا           مقطع: متوسطه      دوره: اول                جنسیت:مونث           تعدادکل دانش آموزان:309






ردیف
نام و
نام خانوادگی
نام پدر
کد ملی
پایه تحصیلی
سمت در شورا
مسئولیت انجمن
شماره همراه

1
اسماء جهانبازی
محمد
4611078469
هشتم2
رئیس
بلایای طبیعی
09131813636

2
محدثه قائدامینی
بشیر
4611118241
هفتم2
نایب رئیس
تبلیغات ونمایشگاه ها
09132822059

3
هانیه گنجی
رحی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
حقیقت هستی، یک واحد شخصی است که در تجلیّات و تعیّنات، تشخّص یافته است.
بسیط است چون تمام کمال های او عین هم و عین ذات حق است.
این حقیقت، خواه بصورت اندماجی خواه انتشاری،
خواه به طور ضعیف خواه به طور قوی،
ظهور یافته است. 
پس تمامی اسمای الهی و همه ی مظاهر این اسماء
واجد همه ی شؤونات اند.
و اختلاف آنها در لفّ و نشر و ضعف و قوّت است.
سلام
« به قولی ام‌عمره که نامش اسماء و دختر بشیر بن نعمان بود، به مصعب گفت: مختار، متقی و پاک و روزه‌دار بود. مصعب گفت: ای دشمن خدا تو هم او را ستایش می‌کنی؟ سپس دستور داد تا او را گردن زدند. وی نخستین زنی بود که دست بسته گردن زده شد.
به قول دیگری، وی در پاسخ مصعب که از او خواسته بود از مختار بیزاری بجوید، گفت: چگونه از مردی بیزاری جویم‌ که می‌گفت خدا پروردگار من است و روزها روزه‌دار بود و شب‌ها را نماز می‌خواند و در راه خدا و پیامبر او فداکار
تقویم شیعه
بیست و پنجم شوال
شهادت امام صادق علیه السلام
امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ هجری قمری در چنین روزی به شهادت رسید. در شهادت حضرت نیمه رجب و نیمه شوال را هم گفته‌اند. شهادت آن حضرت به سبب انگور زهر آلودی بود که منصور دوانیقی (لعنت الله علیه) به آن حضرت خورانید. مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و عمر شریفشان ۶۵ سال بود. دوران امامت آن حضرت همزمان با هفت نفر از زمامداران غاصب بود که عبارتند از: هشام بن عبد الملک، ولید بن یزید بن عبد الملک، یزید
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه

‍ هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ۳۲۳ـ وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا کان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد
   الماجد(بزرگوار)  =48                  الواحد(یکتا)=19                                 الاحد(یگانه)=13 
   الصمد(بی نیاز)  =134                 القادر(توانا)=305                  العدل(بی نهایت عادل)=114
البصیر(آگاه ترین )  =812      الحلیم(بسیار بردبار)=88ا    ا للطیف(آنکه بر بندگانش لطف دارد)=129
العظیم(بی انتها)  =1020  الشکور(بسیار سپاسگزار)=526                     العلی(بلند مرتبه)=110
الکبیر(بزرگ ترین)   =232             الحفیظ(نگهدارنده)=998              المقیت(خوراک دهن
«شمس المعارف الکبری» یا شمس المعارف ولطائف العوارف یک کتاب دست نویس
اثر شیخ احمد بن علی بونی از علمای قرن هفتم هجری است که به زبان عربی،
پیرامون ادعیه و جداول و بعضی از طلسمات و ذکر اسماء اعظم الهی و شرح آنها
نوشته شده است. این کتاب در ابتدا توسط دین اسلام حرام شد زیرا دارای
طلسمات و افسون های شیطانی و کفر آمیز بود اما پس از اصلاح مجددا نشر شد و
این نسخه هم از اولین نسخه های کتاب است که دارای کیفیت مناسب میباشد
ادامه مطلب
 
این کتاب کتابیست در باب آیات و خواص تمامی سوره های قرآن کریم و حواشی آن و خواص بعضی ادعیه و اذکار و علوم غریبه و خواص اسماء الله و دعاهای معتبر و رموزات مفید، تالیف آیت الله محمد تقی ابن محمد باقر نجفی اصفهانی به زبان فارسی میباشد

ادامه مطلب
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیل القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیله القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخی
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیلة القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیلة القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخ
بسم الله الرحمن الرحیم
قَالَ یَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ غَیْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ
فرمود: ای آدم، ملائکه را به اسماء این حقایق آگاه ساز. چون آگاه ساخت، خدا فرمود: آیا شما را نگفتم که من بر غیب آسمانها و زمین دانا و بر آنچه آشکار و پنهان دارید آگاهم؟
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ ا
این
کتاب که علم طلاسم از علوم خفیه قدیمه و دارای سابقه هزاران ساله دارد.و
تا این روزگار نیز متداوم است این علم حروف و آن نیز بر علم اعداد و اسماء
تکیه دارد که عمل الاسماء جلیله حسنی الهیه اقتباس شده است و بمرور ایام
دارای قواعد و قوانین گردیده و گفته میشود این علم از زمان حضرت ابراهیم
علیه السلام رواج داشته است. در معنی کلمه طلسم اختلاف است بعضی انرا مرکب
از طل بمعنی اثر و اسم دانسته و به معنی تاثیر اسم گرفته اند.عده ای هم
آنرا اسم مقلوب بم
یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و ابتغوا الیه الوسیله.....  مائده/35
ای کسانی که ایمان آوردید، تقوای الهی پیشه کنید
و بسوی او وسیله بجویید...
 
بهترین وسیله ای که بشود با آن به سمت و سوی خالق حرکت کرد چیست؟
متوسل به انسانی دیگر؟ 
بدور از عقل است که همو همچون ما محتاج وسیله ایست برای حرکت خویش الی الحق..
حتی آنان که مدعی اند خود وسیله اند که می توانند دیگران را به سمت و سوی حق رهنمون کرده و به مقصد برسانند نیز محتاج وسیله ای برای حرکت خویش هستند..
 
قطعا
امام محمدتقی یا مشهور به امام جواد فرزند امام رضا بوده و امام
نهم شیعیان می باشد، ایشان در 25 سالگی به شهادت رسیدند و در کاظمین دفن
شده است
 
اختلاف زیادی در مورد علت شهادت ایشان وجود دارد که
اصلی ترینش مسمومیت با آب انگور می باشد، در این مطلب گلچین متن تبریک
میلاد امام جواد با عکس آماده شده است
 
مظهر اسماء رب العالمیـن
هست در عالم جواد العارفیـن
هست در حسن و ملاحت بی نظیر
آسمان وحی را باشد بشیر
 
میلاد امام جواد (ع) مبارک باد
 
عکس نوشته تبر
امام محمدتقی یا مشهور به امام جواد فرزند امام رضا بوده و امام
نهم شیعیان می باشد، ایشان در 25 سالگی به شهادت رسیدند و در کاظمین دفن
شده است
 
اختلاف زیادی در مورد علت شهادت ایشان وجود دارد که
اصلی ترینش مسمومیت با آب انگور می باشد، در این مطلب گلچین متن تبریک
میلاد امام جواد با عکس آماده شده است
 
مظهر اسماء رب العالمیـن
هست در عالم جواد العارفیـن
هست در حسن و ملاحت بی نظیر
آسمان وحی را باشد بشیر
 
میلاد امام جواد (ع) مبارک باد
 
عکس نوشته تبر
مقداری نمک دانه درشت و غیر پودری یک کیلو یا بیشتر ( به قدر پاشیدن آن در کناره های دیوارهای منزل و حیاط ) آماده کنید ٫ آن را در یک ظرف گذاشته ٬ وضو بگیرید و دست راستتان را خشک کرده و اینگونه عمل کنید هنگام غروب دست راست خود را روی نمک قرار داده و ۳۱۳ مرتبه این اسماء‌ را به نیت رفع مشکل بخوانید ( الله الحی القیوم العلی العظیم )
خواندن هر پنج اسم با هم بکمرتبه محسوب میشود. بعد از اتمام قرائت نمکها را در همه جای خانه مخصوصا گوشه های حیاط و اتاقها بر
نوشتن,بهترین ابزار بشر است
مخصوصا برای ان دسته از ادم هایی که غرور دارند و روی شان نمیشود به دیگران بگویند دوستت دارم....بگویند معذرت میخواهم...بگویند خسته ایم...
من هیچ وقت به مادرم نگفتم دوستت دارم...
جایش برایش هر روز نامه مینویسم
.
اما بیا یک اسم رمزی باشد بین مان
برای روزهایی که درخت ها تمام میشوند و کاغذی نمیماند تا رویش برایت بنویسم :
فلانی جان!
دوستت دارم ....
برای ان روز یک جمله میگذاریم...
مثلا هر وقت گفتم هوا بارانیست,تو بدان کمی  دوستت دار
تقویم شیعه
سوم شعبان
۱- ولادت امام حسین علیه السلام
در این روز در سال ۴ هجری قمری آقای شهیدان و سرور و سالار شیعیان و دلباختگان، اشک هر مومن، امام زاهد عباد، شهید غریب، عطشان نینوا حضرت ابا عبدالله الحسین الشهید علیه السلام عالم را به نور خود منور فرمود. اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان و سی‌ام ربیع الاول و دوازدهم رجب است.
القاب امام حسین علیه السلام
نام مبارک آن حضرت در تورات شبیر و در انجیل طاب است. پدرشان مولانا و مقتدانا امیر الموم
تقویم شیعه
سوم شعبان
۱- ولادت امام حسین علیه السلام
در این روز در سال ۴ هجری قمری آقای شهیدان و سرور و سالار شیعیان و دلباختگان، اشک هر مومن، امام زاهد عباد، شهید غریب، عطشان نینوا حضرت ابا عبدالله الحسین الشهید علیه السلام عالم را به نور خود منور فرمود. اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان و سی‌ام ربیع الاول و دوازدهم رجب است.
القاب امام حسین علیه السلام
نام مبارک آن حضرت در تورات شبیر و در انجیل طاب است. پدرشان مولانا و مقتدانا امیر الموم
لینک‌های دانلود برنامه اسماءالحسنی
بینات آیت‌الله شجاعی درباره اسماءو صفات الهی
 
اسماءالحسنی 1
اسماءالحسنی 2
اسماءالحسنی 3
اسماءالحسنی 4
اسماءالحسنی 5
اسماءالحسنی 6
اسماءالحسنی 7
اسماءالحسنی 8
اسماءالحسنی 9
اسماءالحسنی 10
اسماءالحسنی 11
اسماءالحسنی 12
اسماءالحسنی 13
اسماءالحسنی 14
اسماءالحسنی 15
اسماءالحسنی 16
اسماءالحسنی 17
اسماءالحسنی 18
اسماءالحسنی 19
افلاطون و استادش سقراط در این عقیده اصرار داشتند که برای هر نوعی از انواع موجودات ، اعم از انسان و غیر انسان ، یک فرد مجرد عقلانی است در عالم مفارقات عقلی که نوع در تحت تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع ، مانند تعلق تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع مانند تعلق تدبیری نفس ناطقه است به بدن انسان .آن افراد مجرد علوی عقلانی را در اصطلاح فلسفه قدیم ؛ "مثل افلاطونی و ارباب انواع و عقول متکافثه" می گویند .
. نفس ناطقه انسانی
{مهدویت در نگاه اهل سنت - شماره 2}
 
حدیث متواتر، حدیثى است که در همه ی طبقات سند آن، تعداد راویان به اندازه اى فراوان باشد که هیچ شک و شبهه اى در صحت آن باقى نماند.
با توجه به آنچه از صاحب نظران شیعه و اهل سنت نقل شده است، احادیث مهدویت از این دسته اند.
مشخصاتِ چند تن از بزرگان اهل سنت، که اعتقاد به تواتر احادیث مربوط به امام مهدی دارند، به شرح زیر است:
[به ترتیب: نام، سال وفات، اسم کتاب] 
- حافظ محمد بن یوسف، ۶۵۸ق، البیان فی اخبار الصاحب الزمان، ب
خزاین خدا همان اسماء خدا هستند. لذا خداوند از اسماء خودش این موجودات را تنزل می دهد، این عالم آفرینش پهن می شود. همین موجودات را بر گردان برو به خدا، جمع که می شود می شود خدا. بنابراین فرق عالم با خداوند فرق در جمع و تفریق هست، قبض و بسط هست یعنی وجود در ذات خداوند جمع هست، وقتی که تنزل می کند متکثر می شود.
این مسئله زیاد در آیات قرآن آمده "أَ وَ لَمْ یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ کانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما" آیا ند
اسماء اشاره:اسم هایی هستندکه به وسیله آنها به اشخاص یا اشیاء اشاره میشود.
اشاره در عربی بر سه قسم است:نزدیک/متوسط/دور.
اشاره نزدیک: ذا:این در مذکر/تی:این در مونث و به شکل زیر صرف میشود.
مذکر : مفرد: ذا /مثنی:ذانِ و ذَینِ /جمع:اولاء.
مونث : مفرد:تی یا ذِهِ/مثنی:تانِ وتَینِ/جمع:اولاء.
اشاره خیلی نزدیک:
مذکر :مفرد:هذا/مثنی:هذانِ وهذَینِ/جمع:هولاء.
مونث: مفرد:تی یا ذه/مثنی:هاتانِ و هاتَینِ/جمع:هولاء.
اشاره متوسط:ذاکَ:آن در مذکر/تیکَ:آن در مونث و به شکل زی
 






باسمه تعالی فرم صورت جلسه انتخابات شورای دانش آموزی
 استان: چهارمحال وبختیاری                           شهرستان:                            آموزشگاه : علامه دهخدا
انتخابات شورای دانش آموزی درروز (چهارشنبه)     تاریج1/8/98             
راس ساعت 9صبح با حضور کلیه ی اعضای اجرایی شروع شد و در ساعت 12 خاتمه یافت.
اسـامـی منتخبیـن
ردیف
نام و نام خانوادگی منتخبین و اعضاء
تعداد آرا
نام و نام خانوادگی منتخبین و اعضاء
تعداد آرا

1
اسماء جهانباز
امتیازات کلامی شیعه قسمت سوم
 

د- حدیث محوریکلام شیعه، بر خاسته از بطن حدیث شیعه است.[1] علم کلام نزد اهل سنّت، جریانى بر ضدّ سنّت و حدیث تلقّى شده است.[2] ولى کلام شیعه نه تنها بر ضدّ سنّت و حدیث نیست، در متن سنّت و حدیث جا دارد.استاد مطهری دربارة علت این مسئله مینویسد:«در احادیث اهل تسنن، تجزیه و تحلیلى درباره این موضوعات کلامی صورت نگرفته است. مثلاً اگر سخن از قضا و قدر و اراده شامله حق و از اسماء و صفات بارى و از روح و انسان و از عالم بعد از مرگ
ثم شقت اسماء بنت عمیس جیبها و خرجت 
فتلقاها الحسن و الحسین ع فقالا:این امنا ؟
فسکتت ..
فدخلا البیت 
فاذا هی ممتده فحرکها الحسین(ع) 
فاذا هی میته فقال : یا اخاه آجرک الله فی الوالده
فوقع علیها الحسن (ع) یقبلها مره و یقول: یا اما کلمینی قبل ان تفارق روحی بدنی...
قالت: فاقبل الحسین(ع)
یقبل رجلیها و یقول: یا اماه انا ابنک الحسین..! کلمینی قبل ان یتصدع قلبی فاموت...!
+نمیشود فاطمیه بشود و این بخش مقتل را نخوانم.ننویسم.نبارم ..
و من،تقدیرم شمایید بانو،مادر،
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
بسم الله الرحمن الرحیم
ذات حق تعالی، واجب است.
ذات واجب در دو وجه ظاهر و باطن،
وحدت حقیقی خود را با همه ی اسماء و صفات و لوازمش
مشاهده می کند.
به خود می نگرد و از جمال و کمال خویش به وجد می آید.
در حقیقت، حق تعالی در دایره ی ذات و کمال ذاتی، ذات خویش را ادراک می کند.
و این زائد بر ذات یا خارج از ذات نیست؛
از اینرو بیننده حق است و مرآت، حق و مرئی، حق.
همه یکی است.
هیچ گونه تمایز وجودی یا مفهومی بین آنها نیست.
اینجا وحدت ذاتی است.
همه ی اشیاء به نحو بساط
 
فرخنده میلادت مبارک تک ستاره
دم ها به سینه حبس و دلها بیقراره
اردیبهشت زیباترین فصل بهاره
بارون و گل سبزه فراوونه هواره...
 
ماهت نشسته پشت ابر رو بر گرفته؟
خدا که هست، کنارته عیبی نداره
اخم و کنایه نو به نو از سر گرفته؟
مهم به یادت بودنه فرقی نداره!
 
بارون نشه چشمای آهوی تو امروز
میلادته... عزیز دل شگون نداره
چشم دلت رو عاشقونه سوی حق دوز
عشقی که در قلب توئه مجنون نداره
 
کلاغ پَر و گنجشک پر و مه پَر پَرونه
با اینهمه به راهشه چشم انتظاره
عاشقت
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
حیدرحیدر اولو آخرحیدر حیدرحیدر ساقی کوثرحیدرحیدرحیدر ای مظلوم فاطرحیدر حیدرفاتح خیبرحیدرافتادی در بستر زهرا بابا چشمات از اشکت شده دریا بابامیبینم چه بغضی توی صداته یا زهرا داری روی لب ها داری باباقربون دستای لرزونت بابا پر خونِ زلف پریشونت بابااشکات و پاک کن مگه زینب مُرده قربون چشمای گریونت بابا
یا علی و یا علی یا علی یا علی و یا علی یا علییا علی و یا علی یا علی یا علی و یا علی یا علیسربند زردت شده هم رنگ روت رده خون خشکه روی گوشه ابروتام
برای ۹۶ اتفاق ها را نوشتم
برای ۹۷ خودم را 
و برای ۹۸ ، تورا مینویسم.
۹۸ عجیب بود، و سختی هاش هم عجیب و متفاوت بودند.فردی نبودند!انگار حزنی غریب روی تمام ِ جهان پهن شده بود و این هرچند ترسناک و تلخ به نظر میرسد اما برای من بوی بهبود میدهد.بوی ظهور.
۹۸ کربلا رفتم.پیاده.و بعد از سال ها حسرت و اشک ، خودم را در بین الحرمین یافتم. هنوز نمیدانم خواب بود یا بیداری ، اما من خودم را جلوی حرم دیدم!با چفیه ی بنفش ِ عزیزم از خانه ی پدری ، و هندفیری ِ در گوشم که
در قرآن کلمات غضب و غیظ مترادف با خشم هستند.در زبان فارسی خشم و غضب و غیظ با عصبانیت تقریبا یک معنی دارند.در این پست ما بطور مشخص به ارتباط واژه غضب با خداوند در قرآن میپردازیم.در قرآن چندبار آمدهاست که خداوند غضب میکند و خشم میگیرد(وَغَضِبَ اللّهُ ).
تعریف غضب یا خشم:"غضب" عبارت از به هیجان آمدن خون قلب برای گرفتن انتقام استبا دقت به تعریف بالا متوجه میشویم این حالت یک نوع "تغییر و دگرگونی" است،از حالی به حالی شدن.این یعنی بی ثباتی.در حالیکه تغ
شرح تولد امام حسین علیه السلام

 روز
سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت علی و
فاطمه،که درود خدا بر ایشان باد،در خانه ی وحی و ولایت،چشم به جهان گشود.

چون
خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله رسید،به خانه ی حضرت علی و
فاطمه علیهما السلام آمد و اسماء (2) را فرمود تا کودکش را بیاورد.اسماء او
را در پارچه یی سپید پیچید و خدمت رسول اکرم صلی الله علیه وآله برد،آن گرامی به
گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3).

ر
مقدمه
یکی از مهم ترین ارکان جهان بینیها «انسان شناسی» است. عرفان بر مبنای سه مبحث اصلی «جهان شناسی»، «خداشناسی» و «انسان شناسی» بنا نهاده شده است. انسان کامل به دلیل اینکه واسطه بین حق و خلق بوده (البته انسان خود نیز در زمره خلایق است) و هدف غایی خلقت، و قادر به شناخت خدا، جهان و خود است اهمیت بسزایی دارد. نظریه انسان کامل یکی از محوریترین مباحث عرفان و حکمت اسلامی است.
محققان پیدایش موضوع انسان کامل را قبل از ابن عربی بیان کرده اند؛ اما ابن ع
 
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداع
بسم الله الرحمن الرحیم
آغاز هر سوره با اسم است. اسم اللّه ی ک رحمان است و رحیم.
بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره اختصاص ب همان سوره دارد و می بایست ب آیات ابتدایی سوره متصل شود.
می فرماید:
بِ 
اسم.
ب ، مانند ظرفی است مبسوط و کشیده و دحو شده، ک مظروف آن ب پایین افتاده و هبوط کرده است و علامت کسره و شکستگی و خضوع و انحنا دارد.
این ظرف مبسوط و دحو شده با نقطه ای هبوط کرده، ماقبل اسم، ظهور یافته و تجلی کرده است. کدامین اسم؟ اسم « الله » جمیع صفات و اسماء،
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر
این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات
ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه
محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات
شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت
بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداعی
که بین سال‌های ۱۱۴۴ تا ۱۱۴۵ق به دستور نادرشاه افشار سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر که از جنگ هرات به غنیمت گرفته بود را در کنار جوی آبی که آن زمان از وسط صحن عتیق عبور می‌کرده نصب می شود تا مردم برای رفع تشنگی از آب درون این سنگ که سه کر گنجایش داشته، استفاده کنند.
چند سال بعد، یکی از سرداران فتحعلی شاه که جان وی را از خطری احتمالی نجات می دهد. آن زمان از طرف یکی از دول خارجه، بسته‌ای به عنوان هدیه به دربار می رسد و شاه قصد گشودن آن را می کند اما اس
مطالب ذیل به طور کلی از سایت تبیان برداشته شده است.
اشاره:با توجه به اهمیت اسماء الهی  و تأثیر آن در روح  و روان و
زندگی ما انسانها، بر  آن شدیم تا اسماءالله و خواص و معانی آنها را برای
شما کاربر عزیز در ایام ماه مبارک رمضان که ماه یاد و ذکرخداست، معرفی
وتبیین نماییم.سلسله مطالبی که تقدیم می شود چکیده ای از تقریرات درس
پاکباخته اهل بیت، شیخ نبیل و عالم ربانی، خادم الشریعة حضرت آیة الله حاج
شیخ حسن اثنی عشری( دامت توفیقاته) است که در طی جلسات
مولود ماه ذکر و دعا می شود حسن(ع)در حق کسی که گشته فنا می شود حسن(ع)«مجموعه صفات خدا می شود حسن(ع)اسماء ذات در همه جا می شود حسن(ع)»
وقتی خدا به درد بشر می دهد دوایا یک نفر به عالم هستی دهد صفا«صد تا پسر به فاطمه روزی کند خدایا می شود حسین(ع) و یا می شود حسن(ع)»
دنیا به حال ما و شما غبطه می خوردبر حال شیعه روز جزا غبطه می خورد«جبریل هم به رتبه ی ما غبطه می خوردوقتی که همنشین گدا می شود حسن(ع)»
راه حسن(ع) طریق کمال و سعادت استراهی که روشن است و مسیر هدای
دانلود
کتاب سر المستتر شیخ بهایی pdf نسخه کامل, برای نخستین بار نسخه کامل کتاب
ارزشمند و کمیاب سرالمستتر شیخ بهایی در علوم غریبه و طلسم نویسی و
دعانویسی خدمت شما ارائه می شود
برای دیدن جزئیات تصاویر روی آنها کلیک کنید
دانلود کتاب سر المستتر شیخ بهایی، در علوم غریبه، جفر و خوابنامه

نام کتاب: سِرُ المٌستَتِر (در علوم غریبه و جفر و خوابنامه شیخ بهانی در خواص اسماء الله و دانستن بعضی مطالب مجهوله)
نام نویسنده: شیخ بهائی
به قلم: حضرت حجّتۀ الاسل
دومین پست رابه نام خداوندی شروع می کنم که مادرم به درگاهش برایم دعا می کند. قصد ندارم خودم آتش بیار اوضاعم شوم. اما گاهی - و واقعا فقط گاهی - روحم و بدنم میزبان حمله هایی است که به شدت در برابرشان مقاومت می کنم. برای خودم برنامه نوشته ام و یک سریال جدید شروع کرده ام. فیلم دیدن می تواند مرا برای دقایقی از دنیایی که هستم بیرون بیاورد. هفته ی بعد اگر امام رضا بطلبند می خواهم بروم مشهد و دلم برای حرمشان تنگ است و این دلتنگی این چند روز بیشتر خودش را نش
 
امشب علی جان داد. چه کسی گفت شهادت مولا در بیست و یکم ماه رمضان است؟! بیست و یک رمضان علی پر گشود و جام رستگاری را سر کشید و به خدای کعبه رسید. علی امشب جان داد. امشب که هستی اش را، آسمان را، به خاک سپرد.
مگر نه این است که معصوم اگر حرفی می زند خودش هم عمل می کند؟ ولیّ خدا به کودکانش گفت: جوری گریه کنید که صدای آن از خانه بیرون نرود. هر کس گوشه ای نشست و سر در گریبان فرو برد و هق هق و سوز و ناله را در جان فرو نشاند و آهسته اشک ریخت؛ اما
ناگاه صدای گری
بعضی روزها سخت‌اند.سنگین‌اند.بعضی لحظه ها انگار بار عالَم روی شانه های نحیف ِ روحت افتاده.که شاید گوشه ای نشسته باشی اما تا قله ی قاف میروی و سقوط میکنی، در یک قدمی ِ فتح.شاید هم چند قدم عقب تر !
که من این لحظه های سنگین ِ متوالی را شب ها در مامن همیشگی، در جایی که همه برای آسایش انتخاب میکنند و من برای فرار ، هضم میکنم.هم‌آنجا که هر بیننده( یا بقول استاذُنا، "ناظر ِ بیرونی ") حکم بر خواب بودنم میدهد، فرار میکنم؛ از عالم واقع ِ سخت ِ هولناک ِ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها