نتایج جستجو برای عبارت :

معما

معما و تست هوش
  
مغز ما یک چیز مرموز است.ما در مورد فضای بیرونی بیشتر از آنچه در درون سر خودمان است می دانیم. اما آنچه ما می دانیم این است که معماها و تست هوش ها می توانند به عملکرد بهتر مغز ما کمک کنند و تیز بمانند!
ادامه مطلب
برخی تحقیقات ثابت کرده اند که حل معماها فوق العاده برای مغز شما مفید است. این ذهن شما را تیزتر می کند ، حافظه شما را بهبود می بخشد و به شما می آموزد که به جزئیات کوچک توجه کنید. و این به سادگی سرگرم کننده است.
 
1. معمای نردبان:
 

 
جک روی نردبان 25 متری ایستاده بود. از نردبان لغزید و روی زمین افتاد. اما او هیچ جراحتی بر نداشت.چه طور ممکنه؟
ادامه مطلب
گفتم به تمنای تو ام ، جان به لبم ای گل زیباگفتا که نیابی تو مرا هرچه کنی صبر و تقلاگفتم که حدیث می و مطرب من و ساقیکم بود گلی تا که به عشقش بشود حل معماگفتا که ز اسرار ازل ، یکی خلقت عشق استباید بشوی کنده ازین خاک و بیایی به تماشاگفتم که اگر دل بدهم قطع شود ریشه خاکی گفتا که بیا زنده و جاوید شو در عالم بالا
معما۱: زینت قرآن چیست؟ صوت زیبامعما۲: کدام سوره قرآن به نام یکی فلزات است؟ حدیدمعما3: سور‌ه‌ای که پنج بار کلمه «الله» در آن آمده است چه نام دارد؟ حجمعما4: سوره‌ای که غیر از «بسم الله الرحمن الرحیم» تنها یک «کسره» در آن به کار برده شده است چه نام دارد؟ توحید
ای مرغ بال وپر شکسته تقلا چه می کنیتیری به قلب تو نشسته ،حاشا چه می کنیطوفان حادثه تنیده به غمها وجود توای یار دل خجسته تماشا چه می کنیهر سو به سمت راه نگاه تو می دودبندی به پای تو بسته پر وا چه می کنیاحساس می کنی که رسیدی به حاجتتعشقت طلب زمرغک عنقا چه می کنیبا خستگی به راه طلب می روی چرا؟از آنکه زکوی تو رسته تمنا چه می کنیهر دم به انتظار که ،تو نشستی به انتظاراین کوچه  را به انتظار مهیاچه می کنیبا درد یارسوختی وبه دل پر ز آتشیبا این غم وفراق و
امام سجاد علیه السلام می فرمودند:أَعْظَمُ النّاسِ خَطَرًا مَنْ لَمْ یَرَ الدُّنْیا خَطَرًا لِنَفْسِهِپرارزش‌ترین مردم کسى است که دنیا را مایه ارزش خود نداند.  
معما۱: لقب کدام پیامبر خلیل الله است؟معما۲: سومین پیامبر اولوالعزم چه نام دارد؟معما۳: کدام پیامبر با امام زمان ظهور می کنند؟معما۴: اولین عملی که حضرت آدم بعد از خلقت انجام داد چه بود؟
 امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف" می فرمایند:زَعَمَتِ الظَّلَمَةُ أَنَّ حُجَّةَ اللّهِ داحِضَةٌ وَ لَوْ أُذِنَ لَنا فِی الْکَلامِ لَزالَ الشَّکُّ.
ستمگران پنداشتند که حجّت خدا از بین رفته است، در حالی که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده میشد، هر آینه تمام شکّ ها را از بین میبردیم. 
معما۱: یاران حضرت مهدی(عج) چند نفر هستند؟معما۲: نماز مخصوص امام عصر چند رکعت است؟معما۳: حضرت مهدی(عج)از کجا ظهور خواهد کرد؟معما۴: امام زمان(عج)در چه روزی ظهور
حضرت امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف" فرمودند:إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْ لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللاَّواهُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الاْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا.
ما در رعایت حال شما کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بود گرفتاری ها به شما روی می آورد و دشمنان، شما را ریشه کن میکردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید. 
معما۱: نام قوم
امام سجاد علیه السلام فرمود:
إنَّ اللّهَ یُحِبُّ کُلَّ قَلْبٍ حَزینٍ، وَ یُحِبُّ کُلَّ عَبْدٍشَکُورٍ.همانا خداوند دوست دارد هر قلب حزین و غمگینی را (که در فکر نجات و سعادت خود باشد) و هر بنده ‏شکرگزاری را دوست دارد.‏
 
معما۱: "روح الله"لقب کدام پیامبر است؟معما۲: کتاب حضرت موسی چه نام دارد؟معما۳: کتاب حضرت عیسی چه نام دارد؟معما۴: کدام پیامبر داماد حضرت شعیب بود؟ 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
معما :
چطور میتوان فساد جنسی و استفاده از زن بعنوان یک ابزار جنسی را در یک جامعه اسلامی رواج داد ؟
جواب :
کافیست مسئولین اصلاح طلب در دولت این جامعه حضور داشته باشند ؛ باور نمیکنید ؟ این هم سندش :
لینک
بیاید تا می‌تونیم معما بسازیم، از خودمون، زندگی‌مون، اهداف و آرزوهامون، علایق‌مون، ویژگی‌های خوب و بدمون، بیاید تا می‌تونیم صراحت رو نادیده بگیریم، اصلاً فیلم بازی کنیم، کی به کیه؟ هیچ ربطی هم نداره این مسیر رو توی فضای دیجیتال طی کنیم یا دنیای زندۀ فارغ از دانلود و آپلود. هرچی باشه ما مردم مشرق‌زمین به رمزگونه‌نویسی مشهور بودیم، حالا قراره بیرق رمزگونه‌زیستی رو هم بالا ببریم. 
کاش که این ساده دل عاشق و رسوا نبودکاش که چشمان تو این همه زیبا نبودکاش رها میشدم از غم دلدادگیصورت آن آشنا این همه بیتا نبودگرد جهان گشتم و غیر تو ام خواست نیستکاش که لبهای تو شککر و حلوا نبودگفتمش این راز و از خون جگر ها که رفتگفت که اسرار عشق حل معما نبود
سوال: در تصویر زیر چه عدد هایی موجود است؟

*



*
پاسخ:
-------
سوال: آن چیست که دو دفعه اول به رایگان هرکس داده می شود، ولی دفعه سوم باید پول آن را بدهید؟
*


*
پاسخ: دندان
-------
سوال: آن چیست که متعلق به شماست اما اطرافیانتان بیشتر از شما از آن استفاده می کنند؟
*



*
پاسخ: نام شما
یک عدد دانشجوی سابق بهم پیام داده
پیامشو عیناً کپی میکنم
حتی بدون حذف اسامی:
با سلام وقت بخیر عیدتان. مبارک. سوالی داشتم. شما عمه داماد خانم نجاتی هستید؟ خواهر خانم نجاتی (مهسا)زن عموی بنده هستن و دامادشان با عروس ما(زنداداش ) گویا هم کلاسی بودن. (همسر سمیه خانم)
الان من کی ام؟؟
چند روز پیش به طور اتفاقی یک بازی اندروید خیلی جالب پیدا کردم.یک بازی معمایی جالب.یکی از این معماها توجه من رو خیلی جلب کرد.تصمیم گرفتم این معما رو این جا هم بذارم تا شما هم حلش کنید.پس:
 
.The game is on
 
شما باید سعی کنید بین تصاویر زیر ارتباط برقرار کنید و رمز گاوصندوق رو به دست بیارید.آماده اید؟پس بریم سراغ معما.
 
این گاوصندوق:
 
 
 
 
با کمک دو تصویر زیر رمز گاوصندوق رو به دست بیارید:
 
 
 
 
به نام خدا
سلام
امروز می خواهم چند تا معما بپرسم و جواب هاش هم در پست بعدی فردا می . برای خودتان حل کنید و از دوست هایتان بپرسید و فکر کنید.
1) کسی که آن را می سازد، نیازی به آن نداردکسی که آن را میخرد، برای خودش استفاده نمیکند.کسی که از آن استفاده می کند نه می تواند آن را ببیند و نه احساس کند.آن چیست؟
2) چه چیزی می‌تواند به سراسر دنیا سفر کند در حالی که در یک گوشه نشسته است؟
3) من وقتی جوان هستم قد بلندی دارم و وقتی پیر شدم کوتاه قد می شوم . من چه هست
شخصی به رستورانی رفت اول سفارش سوپ داد بعدا تقاضای بستنی کرد این عمل را چندین بار انجام داد موقع دادن صورت حساب گارسون به او گفت : بفرمایید آقای آتش نشان ، در صورتی که خطاب گارسون صحیح باشد معلوم کنید گارسون چگونه فهمیده مشتری آتش نشان است؟؟؟
هووف چقدر امروز خسته شدم رفتم پای تخته با اینکه هیچی بلد نبودم :( کلی تمرین حل کردم ینی استاد خودش تند تند میگف :) خلاصه که اوصاعم خیلی داغونه و گف از کل کلاس چهارشنبه و شنبه و دوشنبه اینده قسمت بندی کرد که امتحان بگیررره تازه امروز یک کوچولو یاد گرفتم و از اون قاطی بودن دراومدم.
البته معما چون حل شود آسان شود :/ 
عععع راستی خیار ترشیم آماده شده امشب با ماکارونی میخوریم :)) فک کنم ۳ روز شد! 
معرفی کتاب ازدواج بدون شکست
کتاب ازدواج بدون شکست به انگلیسی: staying together 
یا حل معمای ازدواج” the control theory guide to a lasting “ با تئوری انتخاب نوشته ویلیام گلاسر و کارلین گلاسر کتابی است
که از دریچه ای دیگر به شما و زندگی مشترکتان نگاه می کند در این کتاب نویسندگان با روایت هایی واقعی از زندگی خود و مراجعه کنندگانشان
توصیه هایی گرانبها برای متاهلین و مجردها مطرح کرده اند
با بکارگیری این روش ها دریچه ای جدید در زندگی شما باز خواهد شد.
 
در قسمتی از کت
ده بازی برای کودکان خجالتی
 این بازی‌ها را می‌توانید با توجه به سن و توانمندی‌های کودکان در فرصت‌هایی که تمایل به بازی کردن دارند، انجام دهید.
۱ - مسابقه گویندگی
۲ - بازی «مصاحبه تلویزیونی»
۳ - بازی «نقل خاطره، داستان، شعر، معما و لطیفه»
۴ - بازی «چه کسی می‌تواند دیگران را بخنداند»
۵ - بازی «کامل کردن یک داستان»
۶ - بازی «کامل کردن یک شعر»
۷ - بازی «تکمیل جملات»
۸ - بازی «پاسخ به پرسش‌ها»
۹ - بازی «داستان سازی با تصاویر»
۱۰ - بازی «معلم بودن»
@
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.
حالا به معمای زیر پاسخ دهید:قبل از اینکه قله اورست کشف شود، بزرگترین قله ی جهان چه قله‌ای بود؟پاسخ : قله اورست. فقط هنوز کشف نشده بود.
منبع: قلم چی
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.
حالا به معمای زیر پاسخ دهید:من نمی‌توانم حرف بزنم اما خیلی چیزها را به تو می‌گویم. من برگ دارم اما درخت نیستم. ستون دارم اما انسان نیستم. لولا دارم اما درب نیستم. من کی هستم؟پاسخ : کتاب
منبع: قلم چی
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.
حالا به معمای زیر پاسخ دهید:یک مزرعه دار، ۱۷ تا گوسفند دارد. از این گوسفندها، به جز ۹تا، بقیه می‌میرند. حالا مزرعه دار چند تا گوسفند زنده دارد؟پاسخ : ۹ تا
منبع: قلم چی
اگر سفری به شمال منطقه Valentine داشته باشید، درست در قسمت جنوبی خط راه آهنِ مرز Ambarino و New Hanover، زیر صخره بزرگ علامت هایی مرموز حکاکی شده و به سادگی می تواند حس کارآگاهی شما را بیدار کند. برای حل این معما می بایست فرآیند طولانی و هوشمندانه ای را پی بگیرید,در همین حد کافی است که کلید حل پازل مورد بحث در غاری مخفی حوالی جاده Ambarino نهفته است.
غزلی تازه:
مرا شکسته اگر روزگار، حرفی نیست...جهان به تو بکند افتخار حرفی نیست...
نوشته بود چه اندازه ساده بود این عشقشبیه عشق معما بیار... حرفی نیست!
نه این که از سر لج ساکتم، نه، باور کنبدون تو شده دل بی قرار، حرفی نیست
تناقضی شده بین من و غم و شادیبه خنده ام شده غم استتار، حرفی نیست
خدانکرده نخواهی که مثل من باشیز حال من بکنی گر فرار، حرفی نیست
برای ثانیه ای جای قلب من باشی...به حال من نشدی گر دچار، حرفی نیست...
#حمید_رفائی @hamidrefaeipoem
1_چگونه می توان یک زرافه را داخل یک یخچال قرار داد؟
2_ چگونه می توان یک فیل را داخل یک یخچال قرار داد؟
3_شیر ، سلطان جنگل ، تمام حیوانات را به یک گردهمایی فرا می خواند.تمام حیوانات بجز یکی از این حیوانات در این گردهمایی شرکت می کنند. حیوانی که غایب بود کدام است؟
4_شما باید از یک رودخانه عبور کنید. این رودخانه محل زندگی تمساح ها است. چگونه از آن عبور می کنید؟
(هر کی جواب و می خواد ، عدد 1  رو تو نظرات بفرسته)
 از آبی که بیشتر سطح زمین را پوشانده تا قمری که به دور زمین می‌چرخد، چیز‌های عجیبی درباره سیاره‌مان وجود دارد که علم هنوز نتوانسته آن‌ها را حل کند.
این همه آب از کجا آمده؟
بزرگترین معما‌هایی از زمین که علم نتوانسته حل کند!
حدود ۷۰درصد از سطح زمین را آب پوشانده و به آن لقب «سیاره آبی» داده است. اما این همه آب از کجا آمده است؟ چطور آب روی سیاره‌ی ما اینقدر فراوان است در حالی که در سایر سیاره‌های منظومه شمسی تقریبا وجود ندارد؟ بیشتر دانشمندا
حل تمرین ریاضی پنجم
جواب ریاضی پنجم فصل اول فصل دوم فصل سوم فصل چهارم فصل پنجم فصل ششم و فصل هفتم و حل المسائل ریاضی پنجم درقالب ورد بصورت فصل به فصل و جداگانه تهیه و تنظیم شده است مطابقت با کتب درسی سال جدید با جواب حل تمرین ریاضی پنجم و پاسخ به فعالیت ها و کار در کلاس ها بطور کامل.
حل تمرین ریاضی پنجم فصل اول دوم سوم چهارم پنجم ششم هفتم
دانشکده ها : ما در قسمت زیر تعریف تمام فصل ها را برای کاربران خواهیم گفت که شامل چه فصل هایی و جواب چه صفحاتی
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.حالا به معمای زیر پاسخ دهید:آقای مارکوس در حال نگاه کردن به یک عکس است. خانم آلیس، از او می‌ پرسد این عکس کیه؟ مارکوس می‌گوید: این عکسِ خواهر و برادرهایی است که مال من نیستند اما پدر آنها، پسر پدر من است.  به نظر شما،  مارکوس به عکس چه ک
دو برادر بودند که یکی از آنها معتاد و دیگری مردی متشخص و موفق بود.
برای همه معما بود که چرا این دو برادر که هر دو در یک خانواده و با یک شرایط بزرگ شده اند، سرنوشتی متفاوت داشته اند؟ 
از برادرِ معتاد، علت را پرسیدند، پاسخ داد: علت اصلی شکست من، پدرم بوده است!او هم یک معتاد بودخانواده اش را کتک می زد و زندگی بدی داشتچه توقعی از من دارید؟ من هم مانند او شده ام. 
از برادر موفق دلیل موفقیتش را پرسیدند. در کمال ناباوری او گفت: علت موفقیت من پدرم است!م
سلام 
میخوام درد دل بکنم، واقعا این قضیه ازدواج خیلی فکرم رو درگیر کرده، آیا ازدواج قسمته؟ چرا هر کی تا حالا اومده دیگه پیگیر نشده؟ نمیگم همه شون ایده آل بودن، ولی چرا هیچ کدوم هم کفو خانواده ما نبودن؟ 
خیلی دوست دارم هر چه زودتر ازدواج کنم، خیلی سنم داره بالا میره، دیگه روحیه با نشاط قبل رو ندارم و اینکه سختگیری های بی جا داشتم و تصمیم گیری درستی نداشتم، همیشه تو خونه اوقات تلخی راه مینداختم و از این قضیه پدر و مادرم رو خیلی آزار دادم، آیا ق
توی بازی Get aCC_e55 باید توی اتاق های مختلف بگردی و وسایلی و پیدا کنی و معماها رو حل کنی و در و به سمت اتاق های دیگه و حل معماهای قبلی یا بعدی باز کنی . اگه حوصله سر و کله زدن با معما و گشتن های طولانی توی نقاط مختلف بازی و دارید پس همین حالا بازی اندروید Get aCC_e55 و نصب کنید .
ادامه مطلب
من چیزی هستم که مردم من را دوست دارند یا از من متنفر هستند. ظواهر و افکار مردم را تغییر می دهم. اگر شخصی از خود مراقبت کند ، من حتی بالاتر می روم. برای بعضی از افراد آنها را فریب خواهم داد. برای دیگران من یک راز هستم. ممکن است برخی از افراد بخواهند من را مخفی کنند اما من نشان خواهم داد. مهم نیست که مردم چقدر سخت تلاش می کنند هرگز کم نخواهم شد. من چی هستم؟
دانشمندان اخیراً دریافته‌اند، یک چاله‌ عظیم در سیاره سرخ وجود دارد که این امر می‌تواند علت از دست رفتن آب در آنجا باشد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از تک تایمز، یک چاله در جو مریخ وجود دارد که هر دو سال یک بار باز می‌شود و آب را به فضای بیرون خالی می‌کند.
مشاهدات پیشین نشان داده بود بخار آب زیادی در جو مریخ وجود دارد اما اینکه این بخار آب چگونه به وجود آمده، تاکنون برای دانشمندان یک معما بود. همانند زمین، سیاره سرخ نیز یک لایه میانی در
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.حالا به معمای زیر پاسخ دهید:یک مرد ثروتمند و کهن سال، دو پسر دارد و  می‌خواهد ثروتش را به یکی از پسرها بدهد. او به پسرهایش می‌گوید باید با هم مسابقه  شتر سواری دهند و هر کدام که برنده شد، می‌تواند ثروت پدر را داشته باشد. اما برادرها از
بیایین با هم از خودمون، ابرقهرمان بسازیم. وقتی تو دنیای کودکانه مون قهرمان های خیالی کارتون ها رو می بینیم، می خوایم مثل اونا باشیم.
ما اینجا باهم یک معمای بزرگ داریم اینکه «لیدی باگ» و «کتی نوار» کیا هستن؟
شما هم مث من طرفدار این دو نفر هستین؟ 
 
 
 
 
 
 
 
 
یک بار دگر دلم هوایی شده استتا اوج فلک رفته خدایی شده است
همراه تمام سینه سوزان جهانبا پای پیاده کربلایی شده است---ویرانه شبی بزم عزاداری شداطفال یتیم کارشان زاری شد
می خواند رقیه(س) روضه ی بابا رااز چشم فلک چشمه ی خون جاری شد---کار من و دل بی سر و بی سامانی استاز موج بلا و غم دلم طوفانی است
من بهر پدر سفره ی دل بگشایمچون دست تهی و شب شب مهمانی است---با درد و غم و بلا مدارا کردندبزم غم و درد و رنج برپا کردند
اسلام نبی به دستشان احیا شدآنان همگی کار م
لغات درس سوم
PROSPECT 2
|▪️ Ability • • • توانایی|▫️ drawing • • • نقاشی|▪️ cooking • • • پخت و پز|▫️ swimming • • • شنا کردن|▪️ search • • • جستجو کردن|▫️ make a cake • • • درست کردن کیک|▪️ bicycle • • • دوچرخه|▫️ puzzle • • • معما|▪️ tell • • • گفتن|▫️ search the Web • • • جستجو در وب|▪️ take photos • • • عکس گرفتن|▫️ ride a bicycle • • • دوچرخه سواری|▪️ play football • • • فوتبال بازی کردن|▫️ between • • • بین|▪️ How • • • چطور|▫️ short • • • کوتاه|▪️ long • • • بلند|▫️ Use • • • اس
جورج اسمیت یکشنبه شب به قتل رسیده بود. ۵ نفر دیگر در خانه ی او حضور داشتند: همسر آقای اسمیت، آشپز مخصوصش، یک سرپیشخدمت، یک خدمتکار و یک باغبان. کاراگاه از همه ی آن ها خواست بگویند در زمان وقوع قتل مشغول چه کاری بودند:
 
خانم اسمیت در نزدیکی شومینه مشغول خواندن کتاب بود.
آشپز مشغول آماده کردن صبحانه بود.
سرپیشخدمت در اتاق نشیمن دستورات لازم را به کارگران می داد.
خدمتکار در حال شستن ظرف ها بود.
باغبان در گلخانه به گل ها آب می داد.
بلافاصله بعد از ا
خب...من نویسنده هستم و به پیشنهاد یکی از دوستهام که می گفت وبلاگ بزنم و رمان هام رو اونجا بنویسم،
این وبلاگ رو زدم.
در واقع من نویسنده رمانهای جنایی،پلیسی و ترسناک هستم و تا حالا عاشقانه ننوشتم.
اما این وبلاگ رو طراحی کردم تا فقط علاقه مندان رمان های ترسناک و جنایی رو در این وبلاگ جمع کنم.
شاید بگید رمان عشاقانه بهتره.
اما اینم بدونید که همه چیز،رمان عاشقانه نیست و این ژانر،کلا سبک خاص خودشو داره که من تا حالا تو اون بخشش نبودم.متاسفانه!
اما اگ
این جمعه هم گذشت، تو اما نیامدیپایانِ سبز قصه دنیا، نیامدیمانده ست دل اسیر هزاران سؤال تلخای پاسخ هر آنچه معمّا، نیامدیکِز کرده اند پنجره ها در غبار خویشای آفتاب روشنِ فردا، نیامدیافسرده دل به دامن تفتیده کویرای روح آسمانی دریا، نیامدیای حسّ پاکِ گم شده روح روزگارزیباترین بهانه دنیا نیامدیای از تبار آینه ها، ای حضورسبزای آخرین ذخیره طاها نیامدیاین جمعه هم گذشت و غزل ناتمام مانداین است قسمتِ دلِ من، تا نیامدی
بیایین با هم از خودمون، ابرقهرمان بسازیم. وقتی تو دنیای کودکانه مون قهرمان های خیالی کارتون ها رو می بینیم، می خوایم مثل اونا باشیم.
ما اینجا باهم یک معمای بزرگ داریم اینکه «لیدی باگ» و «کتی نوار» کیا هستن؟
شما هم مث من طرفدار این دو نفر هستین؟ 
 
 
 
 
 
 
 
#فیلم_ممنوعه "زیبایی ربوده‌شده"
Stealing Beauty 1996
کیفیت: WEB-DL
#زیرنویس_چسبیده_فارسی
امتیاز: 6.6
ژانر:  #درام | #معمایی | #عاشقانه
۲۵۰ فیلم ممنوع شده تاریخ
رتبه : #58
#پیشنهاد_ویژه
بعد از اینکه مادر "لوسی هارمون" نوزده ساله خود کشی می کند، او به ایتالیا سفر کرده تا با "نیکولو دوناتی" پسر جوانی که 4 سال پیش عاشق او شده بود دیدار کند. همچنین او به دنبال حل یک معما است که در دفتر خاطرات مادر خود پیدا کرده است...

ادامه مطلب
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.
حالا به معمای زیر پاسخ دهید:کدام سنگین تر است؟ پانصد گرم پر،  یا پانصد گرم سنگ؟پاسخ : وزن هر دو یکی است. هر دو پانصد گرم است.

lمنبع: قلم چی
کتاب ریاضی سوم ابتدایی دارای هشت فصل است که هر فصل شامل مباحث زیر است:فصل اول: الگوهافصل دوم: عددهای چهاررقمیفصل سوم: عددهای کسریفصل چهارم: ضرب و تقسیم فصل پنجم: مساحت و محیطفصل ششم: جمع و تفریقفصل هفتم: آما رو احتمالفصل هشتم: ضرب عددها فرایند آموزش در کتاب ریاضی سوم ابتدایی به این صورت است که ابتدا با استفاده از تصویری که در ابتدا هر فصل آمده، دانش آموزان یک مرور کلی دارن راجع به مطلبی که دراین فصل آموزش داده می شه. بعد با طرح سوالاتی که در اد
معرفی ژانر معماییمعرفی ژانر معمایی یا این که به عبارتی Mysteryسبک معمایی به نوعی شیوه ماجرا نویسی اشاره دارااست که غالبا موادتشکیل دهنده داستانی آن دربرگیرنده مرگ و میر های مرموز یا این که جرم و جنایت های پیچیده است که می بایست معما و ماجرای آن به وسیله یک شخص زرنگ حل و فصل و رمزگشایی شود . اکثر اوقات هر مظنون به طور معمول با یک هدف قابل توجیه و عقلانی و در یک مجال مطلوب برای ارتکاب جرم در قصه معرفی می شود . شخصیت حیاتی و زرنگ
نسخه آیمکس تریلر فیلم انتقام جویان: پایان بازی منتشر شد. نکات زیادی در این تریلر فاش شاده و مسائلی که در تریلر عادی مانند یک معما بود حل شده است یکی از این مسائل سپر کاپیتان آمریکا است که در تریلر آیمکس فیلم انتقام جویان: پایان بازی معلوم شد وی دوباره آن را بدست گرفته است.
ادامه مطلب
معماها چرخ دنده های ذهن کودک را به حرکت درمی آورند. خواص مفید معما ها این است که باعث تیز شدن ذهن کودکان می‌گردند. معماها به کودک می‌ آموزند که می‌توانند متفاوت‌تر هم فکر کنند و استدلالهای منطقی داشته باشند.
حالا به معمای زیر پاسخ دهید:
یک مرد که محکوم به مرگ است ، برای مردن سه انتخاب دارد. سه تا اتاق هست که می‌تواند هر کدام را خواست انتخاب کند. اتاق اول پر از شعله های گداخته است. اتاق دوم پر از مردان مسلح است. در اتاق سوم هم، یک شیر درنده است
نویسنده: گوستاو لوبونمترجم: کیومرث خواجوی ها
در سراسر گیتی هیچ اثر تخصصی دیگری به اندازه این کتاب
روانشناسی توده ها معروف و پر آوازه نیست و بسیار کمیاب
نیز می باشد، انسان در هرجا که امروزه به روانشناسی
جامعه میپردازد و یا در پی جستجوی زمینه های پنهان روانی
و قوانین غالبا معما گونه رفتار آدمی در بطن جامعه بر ی آید
هنوز این اثر را میخواند واز آن نقل می کند ...
ادامه مطلب
دست بردار . . .
نمی دونی واسه زخمای کهنه 
یه وقتایی چه قدر سرپوش خوبه
× چرا آدم وقتی توی حماقتشه نمی فهمه چه قدر احمقه ؟
× نتیجه چی هستیم؟ باز خوبه که آدمیزاد موجود عجیبیه. شاید شبیه یه سوسک سرسخت که به این راحتیا نمی میره!
البته شایدم شبیه زنبور یا یه لیسه ! یا هر جونور دیگه ای که سخت می میره با اینکه بهش نمیاد
× فقط خودم می تونه زخمامو التیام ببخشه. اینکه همه زندگی من حماقت هام نبوده ...! 
× جالب تریش می دونید کجاست؟ اینکه ما اینقدر میخوایم خارجی و
۲۰۹- جام جهان بین سالها دل طلب جام جم از ما می کرد   آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است       طلب از گشمدگان لب دریا می کرد مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش     کاو به تایید نظر حل معما می … جام جهان بین – سـالها دل طـلب از جام جم از ما می کرد – غزل ۱۴۳ – ۲۰۹
منبع : فالگیر
شنیده‌ای که می‌گویند می‌خواهی مغزت را و ذهنت را تقویت کنی کتاب بخوان؟ و یا فلان بازی فکری را بازی کن؟ و معما یا جدول حل کن؟ و یا اینکه زبان دوم، یا سوم یاد بگیر؟
این بار از من بشنوید، که نوشتن هم یک نوع ورزش است، ورزشی برای مغز و ذهن. نوشتن بخش های متعددی از مغز را درگیر می‌کند و نوعی نرمش شناختی به حساب می آید. پس با نوشتن مغز خود را پرورش دهید و سرعت پیر شدن مغزتان را کم کنید. و اگر با خودکار باشد که چه بهتر، چون قلم به خاطر سرعت کمتری که نسبت
حل جدول و سودوکو چطور باعث تقویت ذهن می‌شود؟
طبق بررسی‌های جدیدی که توسط پژوهشگران انجام شده است، یکی از روش‌های تقویت ذهن و بهبود سلامت مغز و مهارت‌های شناختی حل کردن معما است. نتایج یک پژوهش که به تازگی در مجله‌ی جهانی روان‌شناسی سالمندی منتشر شده، ثابت کرده است که هر چقدر افراد در سنین بیش از ۵۰ سال، بیش‌تر بازی‌ها و معماهایی مثل جدول کلمات متقاطع و سودوکو حل کنند، عملکرد مغزشان کاراتر خواهد شد و هرچه انجام این فعالیت در زندگی روزم
نشستم فکر کردم درد انسان را نفهمیدم
گذشتم از خودم اما خیابان را نفهمیدم
نشستم زیر چتر باغ و دیدم سیب می افتد
ولی منظور این کار درختان را نفهمیدم
جلوی چشم من دارا انارش را به سارا داد
چرا یک بار هم این درس آسان را نفهمیدم
برایم آبشاری ریخت روی شانه ها اما
حواسم پرت بود و باز جریان را نفهمیدم
گذشتم بی تفاوت از کنار جنگل شاتوت
گذشت و مزه ی قند فریمان را نفهمیدم
نشستم بارها از ابتدا عطار را خواندم
ولی منظور او از شیخ صنعان را نفهمیدم
درون کافه های
جان بی جمال جانان میل جهان ندارد هر کس که این ندارد حقا که آن ندارد با هیچ کس نشانی زان دلستان ندیدم یا من خبر ندارم یا او نشان ندارد هر شبنمی در این ره صد بحر آتشین است دردا که این معما شرح و بیان ندارد سرمنزل فراغت نتوان ز دست دادن ای ساربان فروکش کاین ره کران ندارد چنگ خمیده قامت می‌خواندت به عشرت بشنو که پند پیران هیچت زیان ندارد ای دل طریق رندی از محتسب بیاموز مست است و در حق او کس این گمان ندارد احوال گنج قارون کایام داد بر باد در گوش دل فر
دانلود اهنگ دل به دریاها بزن از عشق بگو زیبای من mp3 با کیفیت 320 با متن کامل دانلود اهنگ جدید رضا بهرام با نام دل به دریاها بزن از عشق بگو زیبای من دانلود آهنگ رضا بهرام از عشق بگو
دانلود اهنگ دل به دریاها بزن از عشق بگو زیبای من
متن دل به دریاها بزن از عشق بگو زیبای من
دلداده ی توأم، رؤیای هر شبی…
عاشـق نمی شـــدم…
عاشق شدم، ببین!
رفتی از کنارم امّا، رفتنت پُر از معمّا… حیف…
گفتمت از عشق و باور، گفتی از نگاهِ آخر! حیــف
راحت از این دل مرو، که ج
رمان همسایه مندانلود رمان همسایه من اثر شایسته بانو با فرمت های pdf ، اندروید، آیفون و جاوا با ویرایش جدید و لینک مستقیم
داستان دوشیزه ای به نام کیانا که یک بار مزه خرد شدن را تجربه کرده ، بهش این مجال داده میشود تا روی پاهای خودش بایستد و زندگیش را آنگونه که دوست دارد بسازد تا شاید توی این راه طعم عشق واقعی را با تمام پستی و بلندی هاش بچشد …
 
خلاصه رمان همسایه من
تقریبا 4 ماهی از اون صبح کذایی میگذره .. اون روز صبح مامان به هوای اینکه بیدارم کنه
دیشب چه خوابی دیدم...؟
خواب امتحان جغرافی بود. بعد یهو فهمیدم که خوابه. یه پوزخند زدم گفتم: هه، خانوم امتحان برای چی دارید می‌گیرید؟ این خواب منه! بعد همه خندیدن گفتن دیوونه شدی. ولی منم خندیدم و گفتم حالا وقتی بیدار شدم و همه‌تون ضایع شدید می‌فهمید. منتظر موندم سوالا رو ببینم، اما ندیدم. چرا؟ چون خوابم یهو عوض شد. مغزم رسما یه قسمت جدید از بلایندسپات رو ساخته بود! آخه بلایندسپات از این سریالای پلیسیه که تو هر مرحله‌ش یه معما حل می‌کنن. مغزم
Home Sheep Home Farmageddon Party Edition بازی کم‌حجم جدیدی در سبک سری بازی‌های ماجرایی می باشد که در سال 2019 توسط Outright Games Ltd ساخته و برای کامپیوتر عرضه شده است. اگر شما نیز از دوست‌داران انیمیشن محبوب بره ناقلا باشید.
 
 
 احتمالا تجربه نسخه کامپیوتری بازی مخصوص آن نیز برایتان جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود. در نسخه جدید این بازی، شما باید به بره ناقلا و دوستانش کمک کنید که سفری حماسی را در خیابان‌های لندن و یا انتقال عجیب و غریب به نقاط مختلف فضا تجربه کنند!
 
انواع بازی برای فرزندان "خجالتی"
☘️ این بازی‌ها را می‌توانید با توجه به سن و توانمندی‌های کودکان در فرصت‌هایی که تمایل به بازی کردن دارند، انجام دهید.بازی‌هایی برای کاهش هراس اجتماعی و رفع خجالت و کمرویی کودکان:
۱ - مسابقه گویندگی ۲ - بازی «مصاحبه تلویزیونی» ۳ - بازی «نقل خاطره، داستان، شعر، معما و لطیفه» ۴ - بازی «چه کسی می‌تواند دیگران را بخنداند» ۵ - بازی «کامل کردن یک داستان» ۶ - بازی «کامل کردن یک شعر» ۷ - بازی «تکمیل جملات» ۸ - بازی
یک معمای خیلی ساده.رمز پنهان شده در متن زیر رو پیدا کنید.
راهنمایی:متن زیر رو با دقت بخونید.
*     *     *     *     *
ستاره ها در آسمان می درخشبد.هر اانسانی 
با نگاه کردن به این منظره ی زیبا احساس
شادابی می کند.قرص ماه نیمه کامل است.
مرغابی ها درون آبگیر خنک شنا می کنند.
بچه مرغابی از مادرش جدا می شود تا
کزم شبتابی را دنبال کند.نسیم خنک
و ملاایمی در چمنزار می وزد.
بچه مرغابی دوباره به کنار مادرش می آید.
مادرش بچه مرغابی را توازش می کند
و هردو ش
یک معمای خیلی ساده.رمز پنهان شده در متن زیر رو پیدا کنید.
راهنمایی:متن زیر رو با دقت بخونید.
*     *     *     *     *
ستاره ها در آسمان می درخشبدند.هر اانسانی 
با نگاه کردن به این منظره ی زیبا احساس
شادابی می کند.قرص ماه نیمه کامل است.
مرغابی ها درون آبگیر خنک شنا می کنند.
بچه مرغابی از مادرش جدا می شود تا
کزم شبتابی را دنبال کند.نسیم خنک
و ملاایمی در چمنزار می وزد.
بچه مرغابی دوباره به کنار مادرش می آید.
مادرش بچه مرغابی را توازش می کند
و هردو
همیشه کسانی برای اقتصاد جامعه تصمیم می گیرند که مستغنی هستند. همیشه این طیف طرفدار گرانی هستند. همیشه مستضعفین با گرانی مخالفت می کنند. آیا واقعا هر کس که سرمایه دار است اقتصاد را بهتر می فهمد یا لزوما هر کس که از اقتصاد چیزی سر در می آورد پول دار هم می شود؟ 
یعنی مستضعفین را محکوم کنیم به بی سوادی در اقتصاد؟
این معما زمانی حل می شود که مسئولین و تصمیم گیران جامعه بدون حقوق آنچنانی به سیاست گذاری اقتصادی اقدام نمایند که لااقل بگوییم اقتصاددا
سلام خدمت اویل فنا خاستم متن کوتاهی در مورد لکه ی ننگ کپ کام و نسخه های رزیدنت اویل یعنی رزیدنت اویل 6 بنویسم امیدوارم تا ته بخونین
سال 2012 شرکت کپ کام وعده رزیدنت اویل 6 با حضور لیان اس کندی . کریس ردفیلد و ایدا وانگ رو دادحضور هر کدوم برای زیبایی یک بازی کافی بود و یه حس ما فوق انتظاری بین طرفدارا ایجاد شد و طبق انتظار فروش خیلی خوبی داشت
وقتی اسم رزیدنت اویل بگوشتون میخوره افکار ترسناک به ذهنتون تداعی میشهچیزی که اصلا تو این نسخه وجود ندارهزا
مایکروسافت در حال کار بر روی Minecraft Dungeons است ، که می خواهد Minecraft را دوباره محبوب کند ، بازی های پرفروش جهان ، بازی برتر برای بقا ، دارای 91 میلیون بازیکن.
از این طریق ، مایکروسافت در نظر دارد Minecraft را متفاوت و مورد توجه مخاطبان مختلف قرار دهد. این بازی به کارگردانی Mans Olson با استفاده از موتور Unreal ساخته می شود.
همه چیز در مورد Minecraft Dungeons
بازی Dungeons اکشن و نقش آفرینی مبتنی بر RPG ، قادر به ساختن بلوک هایی مانند اولین بازی Minecraft نیست. در سیاه چال های ایجاد
بیا از درونم برو ساده امشب
ولم کن که من در من افتاده امشب
شبیه یک اعجاز در عمق آلت
گمان می کنم بیوه ای زاده امشب
برو تا بدانم که یک واژه ی نر
نهادینه شد در توِ ماده امشب
اسیر نماندن شو از بوسه بگذر
برای لب مردِ آزاده امشب
تمام دلت درد دارد به من چه؟
ببین مرهمی نیست در باده امشب
ببین قرص ها عین حل معما
به احساس من حکم را داده امشب
ولم کن برو، گیر کردم، گرفتم
شبیهِ تن و قبر آماده امشب
عجیب است نه؟ یک جهان کوه خارا
برای کمی بغض واداده امشب
 
«ناصر تهم
در یکی از معروفترین دانشگاه های جانور شناسی در هند تحقیقی صورت گرفت مبنی بر نحوه جفت گیری و تولید مثل طاووس . یک جفت طاووس را در قفس بزرگی قرار دادن و یک نگهبان نیز گذاشتند تا لحظه جفت گیری را ثبت کند . روزها گذشت و یک روز طاووس ماده تخم گذاشته بود . همگان در تعجب بودند . نگهبانان که به صورت شیفت بوده اند گفتند محاله : چون ما جفت گیری مشاهده نکردیم . مسئولین و دانشجویان تصمیم گرفتن که با دوربینهای پیشرفته این دو طاووس را کنترل کنند . شصت و یک روز گ
وسط شام ناگهان انگار که اشراقی رخ داده باشد می‌پرسد:- بابا فکر کنم شما اشتباه فکر می‌کنید!- چی رو بابا؟!- این که این که می‌زنن یعنی آدم #امریکاهستن!روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط می‌کشد.... متوجه منظورش می‌شوم. پیش‌تر که اخبار دیده بود و #ترامپ و#نتانیاهو و #مکرون را دیده بود که همه گردن‌شان مثل هم است، اشراق کرده بود که «فهمیدم این‌ها آمریکا هستند که این طوری دارن!»و روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط کشیده بود...یعنی وسط
به نظر می رسد بین بیگانگان و آدولف هیتلر مشترک زیادی وجود ندارد. اما دراز کشیدن در پای کوه ایزوله در یکی از مناطق جدا شده جزایر قناری در یک ویلای بزرگ نهفته است که افسانه های اسرارآمیز در اطراف هر دو آنها ایجاد کرده است.این ویلای بزرگ در بین کوهها و اقیانوس اطلس وحشی در Fuerteventura از جهان پنهان شده است. این تنها پس از یک کار آسانسور مو در امتداد مسیر خاکی در مرز کوهستانی قابل دسترسی است. انزوا مطلق ویلا گوستاو وینت یک راز است که هنوز توضیح داده نش
دو دوست به نامهای رامین و روزبه در دو روستای مختلف زندگی می کنند. فاصله این دو روستا از هم، 36 کیلومتر است. روزی این دو تصمیم می گیرند با هم ملاقات کنند. هر دو سوار دوچرخه هایشان می شوند و به سمت هم حرکت می کنند. آنها قصد دارند در نیمه راه به هم برسند. فرض می کنیم هر دو دقیقا با سرعت یکسان و ثابت 6 کیلومتر بر ساعت به سمت دیگری در حرکت است.
 
رامین، یک کبوتر دارد که دقیقا همزمان با حرکت خودش، به سوی روزبه و با سرعت ثابت 18 کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. ک
سلام
به نظر شما آیا ما باید معما های حل نشده عاشقی و عشق رو حل کنیم و بعد وارد مراحل دیگر زندگی بشیم.
بذارید برای شما مثالی بزنم. فرض رو بر این بگذارید که شما یک پسر هستید و دختری رو دوست دارید، دختر برای شما با همه فرق میکنه اما به دلایلی مثل شرایط اقتصادی یا هر دلیل دیگر از علاقه خودتون نمیگید، بعد از اون که دختر ازدواج میکنه و طلاق میگیره اما باز هم به آن علاقمند هستید. ممکنه در زمان مجردی شما باشه، یا حتی شما هم ازدواج کرده باشید اما هنوز یاد
با تمامی قلب شکسته ام با تمامی در هایی که بسته ام با تمامی راه هایی که به بن بست رسیدند با تمامی پل هایی که پشت سرم خراب کردم من اسیر  تویی هستم که در خواب و بیدار ندیدمت من زندانی دستانی هستم که نگرفتمشان و مبتلای دیوانه چشمانی که نمی دانم چه رنگی هستند 
نامت را نمی شناسم اما چه طور در گرگ و میش خیانت حضور نامرئی ات را احساس می کنم کاش می توانستم از یاد ببرمت اما در من زندگی می کنی بی ان که بخواهم 
غریبه ی خواستنی وقتش رسیده که باز ایی خسته شدم
 
آیا بین هیجانات من و رویداد فعالساز رابطه مستقیم وجود دارد!؟ اگر کسی  جواب سلام مرا نداد یا الفاظ ناشایستی بکار برد، در اینجا چه چیز مرا ناراحت میکند؟و یا منشا تولید هیجان و حال بد من چیست؟ ایا توهین یا سلام نکردن(رویداد) موجب ناراحتی و یا عصبانیت من شده یا علت چیز دیگریست!! کلید طلایی باز کردن درب این گنجینه و معما در اختیار خود شخص است!
 نوع نگاه شخص و معناییکه به آن اتفاق میدهد علت اصلی و منشا تولید هیجان فرد است. در مثالی که ذکر شد،نفر اول
 
آیا بین هیجانات من و رویداد فعالساز رابطه مستقیم وجود دارد!؟ اگر کسی  جواب سلامم را نداد یا شخصی الفاظ ناشایستی بکار برد، در اینجا چه چیز من را ناراحت کرده؟ منشا تولید هیجان و حال بد من چه بوده؟ توهین یا سلام نکردن(رویداد) موجب ناراحتی و یا عصبانیت(هیجان) من شده یا علت چیز دیگریست؟!! کلید طلایی باز کردن درب این گنجینه و معما در اختیار خود شخص است!
 نوع نگاه شخص و معناییکه به آن اتفاق میدهد علت اصلی و منشا تولید هیجان فرد است. در مثالی که ذکر شد
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی از کرمانشاه 
 
خواهشا چالش قبلی را هم بخوانید و نظر دهید ، مرا با نظری یاری کنید.
 
این تنها یک حل یک معماست. که توسط آقامحمد خان حل شد ، هیچ گونه ترویج و تبلیغی در کار نیست و کلا یک دو بیتی است. 
هنگامیکه جهانسوز برادر آقامحمد خان توسط کریمخان سرکوب و در نهایت کشته شد. آقامحمد خان از ترس جان خود به دربار نیامد و به امامزاده پناهنده شد. مردم شیراز برایش خوراک می آوردند و آقامحمد به آنان گفت : بخاطر خواجگی غذا بسیار
بنام خدا 
سلام
طاعات و عبادات همگی مورد قبول درگاه حق 
بین شما کسی هست که واقعا خوب زندگی کرده باشه؟ خانواده ی خوب و موفقی داشته باشه و تو موقعیت های سخت مورد حمایت قرار بگیره ؟
چون دیدم توی این سایت خیلی ها از دست والدین شون شاکی هستند که بهشون محبت ندارند یا پشتیبان شون نیستند.
با تشکر 
مرتبط:
از لحظات خوب و ناب زندگی مون صحبت کنیم
با توقع کم زندگی خوبی داشته باشیم
در زندگیم همه چی خوبه، فقط این ازدواج برام شده یه معما
تجربیات خوب تون رو از ص
 
بازی اتاق مخفی، یک بازی ایرانی به سبک معمایی - تصویری است. شما در این بازی توسط یک دلقک دیوانه درون یک اتاق قرار داده شده‌اید و تنها راه خروج از اتاق، پیدا کردن رمز است. خوشبختانه شما می‌توانید رمز را با توجه به وسایل درون اتاق بیابید اما مشکل اصلی این است شما با خروج از یک اتاق، آزاد نمی‌شوید بلکه صرفا وارد اتاق دیگری می‌شوید که باید رمز آن‌ها را نیز بدست بیاورید. صحبت‌هایی که دلقک با شما در طی بازی می‌کند، به جذابیت بازی افزوده و آن را
شما راننده اتوبوس هستید ... در ایستگاه اول دو خانوم و یک اقا سوار می شود در ایستگاه بعدی یک خانوم و بچه سوار و یک خانوم پیاده می شود... در ایستگاه بعدی یک آقا و سه خانم سوار می شوند ... فصل بهار است ... هوا بارانی است ... موهای راننده چه رنگی است ؟
______________________________________________________
منو نمیخوای عذابم ندهتو فکرو خیال شبا حالم بدهدوستم دااااااااره یا نداره؟نمیخوای بمونم بگو تا بدونمبگو تا دل تو هم آروم شه جونمدلت میخواد من نباشمدلت میاد!!
خواننده کیست؟ 
_____
وسط شام ناگهان انگار که اشراقی رخ داده باشد می‌پرسد:- بابا فکر کنم شما اشتباه فکر می‌کنید!- چی رو بابا؟!- این که این که می‌زنن یعنی آدم #امریکاهستن!روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط می‌کشد.... متوجه منظورش می‌شوم. پیش‌تر که اخبار دیده بود و #ترامپ و#نتانیاهو و #مکرون را دیده بود که همه گردن‌شان مثل هم است، اشراق کرده بود که «فهمیدم این‌ها آمریکا هستند که این طوری دارن!»و روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط کشیده بود...یعنی وسط
به «پازل» ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ دلگشا آمدید! سری «پازل» به صورت هفتگی منتشر می شود؛ دویست وهفتادوهشتمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای دویست وهفتادوهفتم و البته «پازل» جدید. با زومیت همراه باشید. * * *پازل شماره ی دویست وهفتادوهشتم با حمایت تسکو برگزار می شود. این هفته به قید قرعه بوسیله سه نفر از افرادی که پاسخ صحیح بدهند، یک مایه اسپیکر بلوتوث TS2363 تسکو اهدا خواهد شد. * * *پاسخ معمای شماره ی دویست وهفتادوهفتممفتاح: ۲ دقیقهبا توجه به
داشتم دیروز به این فکر میکردم که این ویروس چه ایده‌ی خفنی میتونست باشه برای یه فیلم علمی تخیلی. یه ویروسی که میاد و به خود آدما لزوما آسیب نمی‌رسونه، ولی به اطرافیان مسن‌تر یا ضعیف‌تر آسیب می‌رسونه. و موضوع مرکزی فیلم می‌شد «خودخواهی» بشر و اینکه چطور رفتار میکنه و واکنش نشون میده. فیلمی می‌شد درمورد فلسفه اخلاق و خیلی چالشی و هیجان‌انگیز.
اما افسوس. افسوس که فیلم علمی تخیلی نیست و واقعیتیه که داریم زندگیش میکنیم.
اما بعدش کلی از روش فی
ولادت فرخنده امام زین العابدین مبارک باد. 
یوسف ارباب اومد به دنیا
 
قبله ی عالَم،کعبه ی دلها 

امام سجاد علیه السلام فرمودند:ثَلاثٌ مُنْجِیاتٌ لِلْمُؤْمِن: کَفُّ لِسانِهِ عَنِ النّاسِ وَ اغْتِیابِهِمْ، وَ إشْغالُهُ نَفْسَهُ بِما یَنْفَعُهُ لاِخِرَتِهِ وَ دُنْیاهُ، وَ طُولُ الْبُکاءِ عَلى خَطیئَتِهِ.
فرمود: سه چیز موجب نجات انسان خواهد بود: بازداشت زبان از بدگوئى و غیبت مردم، خود را مشغول به کارهائى کردن که براى آخرت و دنیایش مفید باش
آیا می دانید هر انسانی در دنیا در سنین مختلف به احتمال  70% دچار بیماری آلزایمر می شود؟
پس بیاییم با رعایت نکات ساده زیر ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم!
تنطیم فشار خون ... با ورزش،تغذیه،مدیتیشن
تغذیه درست ... بهترین نوع رژیم غذایی: مدیترانه ای
وزن مناسب ... وزن کم با کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل ارتباط مستقیم دارد
ورزش و نرمش متناسب با فیزیک بدنی ... هماره بهتر از دارو درمانی است
ورزش ذهنی ... فعالیت ذهنی هماره ذخایر شناخت و ادراکی مغز را افزای
به نظرمن کلیه بیماران کلیوی مریض هستند و باید به پزشک مراجعه کند زیرا که هر دیوانه می داند دیوانه نیست ای وای برای مردم که هر چه می خورند سیر نمی شوند بهتر از پیاز شوند ما نباید کودکان را اذیت کنیم چون حمایت از حیوانات اهلی از وظایف ملی ماست و ما باید کفش ملی بپوشیم آنگاه که کلمه پوشیدن اختراع شد مردم فهمیدند که باید لباس بپوشند این خدمت بزرگ را خدمت کار کوچک به جهان جاهلیت کرد کاش بشریت می فهمید که آن روز من و دوستم به بازار رفتیم پیدا کنید فر
چندسال پیش وقتی پدرم گفت عموت غوغا کرده که این کار نباید انجام بشه برای اولین بار با پدرم جدی صحبت کردم گفتم این کار انجام نمی شه ولی چیزی که عموهم میخواد اتفاق نمی یوفته چون من نمی خوام نمی خوام در موردش حرفی بزنید چون من این کار رو نمی کنم امشب وقتی آب میومد روی سرم این معما حل شد حل شد چرا آدمی که اینقدر بیرون گود ایستاده اینقدر ساکت و گاهی کمی جرآت میکنه و جلو میاد چطور میتونه منو درگیر کنه تمام این چندسال کنار ایستاده بود و نگاا میکرد و تن
تعلیق و معما
(این متن داستان رو لو نخواهد داد)
پیش از این و در این پست درباره ی چند تاتر نوشتم و امروز قصد دارم درباره ی  یکی از جذاب ترین تاترهایی که دیدم صحبت کنم.
اتاق ورونیکا
بدون شک عنصر تعلیق یکی از کاربردی ترین عناصر درام است و چقدر این متن به خوبی ما را لحظه به لحظه با معماهای جدیدی رو به رو می کند.
این تاتر که چند سال پیش به کارگردانی رضا ثروتی در عمارت مسعودیه به روی صحنه رفت ، نوشته ی ایرا لوین است وبدون شک یکی از بهترین نمونه های چرخش د
ترا چون گنج این دنیا بخواهم،
چنین دلجو، چنین زیبا بخواهم.
ز تنهایی نگه دارد خدایا،
ترا تنها، ترا تنها بخواهم.
 
تو که دانی دل پرانقلابم،
دل دیوانه و حال خرابم،
مریز اشکی دگر از چشم آبی،
چو آب چشم خود سازی تو آبم.
 
ادای تو، ادای تو دل من،
ادای یک صدای تو دل من.
زکات حسن ده یک بوسه بر من،
تو سلطانی، گدای تو دل من.
 
سرم را تا سر دار تو بردم،
ز غمها و المهای تو مردم.
ببخشا از کرم ای جان شیرین،
که جانم را برای تو سپردم.
 
  بیاض گردنت از دار بالا،
دو گیسو
یادم نیست چرا این کتابو تو لیست خوندنم گذاشته بودم. از این به بعد یادم باشه یادداشت کنم که چه کسی این کتابو معرفی کرده یا پیشنهاد داده. ولی اینجوری شد که دوستم برای کادوی تولدم بهم گفت کتابی که تو لیست خریدت باشه چیه؟ منم براش لیست خریدمو فرستادم. و اونم که این کتابو خودش قبلاً خونده بود گفت خیلی خوبه و برام خرید از فیدیبو *__* 
اولش فک میکردم رئاله، ولی بعد فهمیدم که نه، داستان توی یه دنیای خیالی رخ میده. خود داستان خیلی خوب بود، البته تلخ و آزا
" ما علت های مادی را حقیر می شمردیم و تصور می کردیم، راز معما را یافته ایم، امروز هم با همان خوش باوری فکر میکنیم ماده را، بهتر از روح فراسوی ماده می شناسیم، درحالی که ماده هم برای ما به همان اندازه ناشناخته است که روح. ما هیچ چیز از این ها نمی دانیم و تنها همین اعتراف به نادانی، تعادل را به ما باز می گرداند."
انسان در جستجوی هویت خویش
یونگ
شبنم از روسیه برگشته. و یک تصویر برایم تعریف کرد. تصویر چهره زیبای دختری که در اتوبوس ایستاده بود. چهره اش. ر
حل تمرین ریاضی پنجم فصل دوم
ریاضی پنجم فصل دوم با جواب در یک فایل ورد در 41 صفحه تهیه شده است  که امروز ما در سایت دانشکده ها در این پست برای کاربران عزیز و دوست داشتنی قرار خواهیم داد .که این نمونه فایل مناسب برای دانش آموزان دبیران و اولیای گرامی ، ما بطور نمونه قسمتی از متن فصل اول ریاضی ۵ را در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد. این گام به گام ریاضی پنجم با جواب می توانید پاسخ تمامی فعالیت ها ی درسی را درون این کتاب دریافت کنید ، و بطو
نقد رمان نفوذ در موساد

نقد رمان نفوذ در موساد : با خواندن این کتاب حس غرور و سربلندی می کنی.

نقد رمان نفوذ در موساد نوشته ی صالح مرسی
این کتاب و دو سه تا برادر
های این کتاب را که می­ خوانی پر از انرژی می­ شوی، احساس غرور و سربلندی
می­کنی حس زنده و پویا بودن در درونت می شکفد.

نویسنده ی این کتاب یک تابوشکن است.

بت بزرگ اما توخالیِ اسرائیل؛ چنان برای خودش هیبت ساخته که دولت­ها و
ملت­ها از ترسشان نمی ­توانند تکان و مخا
سلام
هر وقت محرم از راه میرسه یه سوالی که ذهن منو خیلی به خودش مشغول کرده، پر رنگتر میشه و منو در گیر خودش میکنه. و سوال اینه که اگر من زمان امام حسین علیه السلام بودم چی کاره بودم. آیا حضرت رو یاری میکردم یا در بهترین شرایط اگرم در سپاه عمر سعد نبودم، بی طرف بودم؟
بعضی وقت ها میگم نه مگه میشه صدای "هل من ناصر" و "هل من معین" آقا رو بشنوی و کاری نکنی؟ مگه میشه گریه های فرزند شش ماهه از تشنگی بگوش آمدم بخوره ولی دست روی دست بذاره؟ همیشه دوست داشتم بو
جواب بازی سلطان قلبها
جواب بازی سلطان قلبها را در تمامی مراحل را می توانید از بخش های زیر دریافت کنید ، کاملا بروز است و چنانچه تغییری در پاسخ ها پیش آید در همین صفحه بروزرسانی می شود.
جواب مراحل بازی سلطان قلبها
جواب مرحله 1 فصل 1 بازی سلطان قلبها
دود / ذات / پاک / باد / برف
جواب مرحله 2 فصل 1 بازی سلطان قلبها
پول / چاق / پدر / تاج / دست
جواب مرحله 3 فصل 1 بازی سلطان قلبها
پشه / جلد / عسل / پله / خون
جواب مرحله 4 فصل 1 بازی سلطان قلبها
تاب / ترس / پست / راز / تی
حل تمرین ریاضی پنجم فصل ششم با جواب
ریاضی پنجم فصل ششم با جواب در یک فایل ورد در 28 صفحه تهیه شده است  که امروز ما در سایت دانشکده ها در این پست برای کاربران عزیز و دوست داشتنی قرار خواهیم داد .که این نمونه فایل مناسب برای دانش آموزان دبیران و اولیای گرامی ، ما بطور نمونه قسمتی از متن فصل پنجم ریاضی  را در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد.  این گام به گام ریاضی پنجم با جواب می توانید پاسخ تمامی فعالیت ها ی درسی را درون این کتاب دریافت کنید
بسم الله الرحمن الرحیم ./
ششمین کتاب سال ۹۸ هم خونده شد :) کتابی که داستانش رو به صورت معما شروع میکنه و با طرح سوال و سرنخ ها مجبورت میکنه بشینی پاش تا بفهمی آخرش چی میشه !!! داستانی که اوایلش معماگونه ست و اواسطش به عاشقانه ترین حالت ممکن اشکت رو درمیاره و بعد از اون وارد مساله ی مهمی میشه ! «زندگی» نگاه زیبا به جزئیات زندگی و عشق از نکات مثبت این کتابه ... نگاه به ستاره های آسمون ، به جزئیات یک گل ، به یه زنبور کوچیک ، به عشق و لذت بردن از کوچیکتری
حل تمرین ریاضی پنجم فصل پنجم با جواب
ریاضی پنجم فصل پنجم با جواب در یک فایل ورد در 25 صفحه تهیه شده است  که امروز ما در سایت دانشکده ها در این پست برای کاربران عزیز و دوست داشتنی قرار خواهیم داد .که این نمونه فایل مناسب برای دانش آموزان دبیران و اولیای گرامی ، ما بطور نمونه قسمتی از متن فصل پنجم ریاضی ۵ را در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد. شما بعد از خرید این گام به گام ریاضی پنجم با جواب می توانید پاسخ تمامی فعالیت ها ی درسی را درون ای
حل تمرین ریاضی پنجم فصل چهارم با جواب
ریاضی پنجم فصل چهارم با جواب در یک فایل ورد در ۴۱ صفحه تهیه شده است  که امروز ما در سایت دانشکده ها در این پست برای کاربران عزیز و دوست داشتنی قرار خواهیم داد .که این نمونه فایل مناسب برای دانش آموزان دبیران و اولیای گرامی ، ما بطور نمونه قسمتی از متن فصل چهارم ریاضی ۵ را در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد.  این گام به گام ریاضی پنجم با جواب می توانید پاسخ تمامی فعالیت ها ی درسی را درون این کتاب دریا
چشمه
ی چشم من از داغ تو دریا شده است
در دلم ماتم عظمای تو برپا شده است
قصه
ات خاطره ی بستن دستان علی(ع) است
باز هم غم به دل حضرت زهرا(س) شده است
تو
همان حیدری و کوچه همان کوچه غم
مرغ دل پر زده و راهی آنجا شده است
وای
من دشمن دین داد تو را دشنامت
مُرد باید ز غم آنچه به مولا شده است
بارها
دشمن دین بر تو تهاجم آورد
وای من ظلم و ستم  بر گل طا ها شده است
ناسزا
ها به لب دشمن تو جاری بود
هتک حرمت به تو از جانب اعدا شده است
می
کشاندند تو را پای برهنه سوی قصر
با
چند تا معمای جالب پیدا کردم.ببینید می تونید این معماها رو جواب بدید. :)
1.
استادانی که اشیای یادگاری درست می کنند، می توانند یک قایق را در بطری جای دهند.
سوال:می توانید راهی برای قرار دادن یک خیار در بطری پیدا کنید؟بدون این که خیار را ببرید یا بطری را بشکنید؟



2.
سوال:آن چیست که دو دفعه اول به رایگان هرکس داده می شود، ولی دفعه سوم باید پول آن را بدهید؟

3.
30 را به نیم تقسیم کنید و 10 را به آن اضافه کنید.
سوال:جواب چند می شود؟


4.
متعلق به شماست اما اطرا
دامه‌ی سرگذشت هالک
فرزند ناخلف
بنر بعد از حل بحران اینتلی‌جنسیا، تصمیم به اصلاح اموری در خانواده‌اش گرفت. اما بتی کوچکترین همکاری‌ای در این رابطه نمی‌کرد. هر چه بروس بیشتر اصرار می‌ورزید، بتی بدتر به مانع پیش‌برد تصمیم‌های او می‌شد و در نهایت هم در قالب شخصیت هالک مؤنث سرخ خود رفت و وی را ترک کرد. بنر هم در قالب هالک به دنبالش رفت و او را تعقیب کرد. این اتفاق به نبردی ختم شد که آن‌قدر عظیم بود تا توجه استیو راجرز[۳] و گروه انتقام‌جویان‌
اصغر آقا نون‌فروشی داره. نون‌های اصغر آقا رو می‌شه به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد. نون‌های دیروز و نون‌های امروز. مشتری‌ها همیشه نون تازه می‌خوان‌ ولی اصغر آقا همیشه باید اول نون‌هایی که از دیروز واسه‌ش مونده رو بفروشه و بعد بره سراغ نون‌هایی که نونوا امروز واسه‌ش آورده. اصغر آقا خیلی تلاش کرده کاری کنه نونی که امروز می‌خره، همین امروز فروش بره ولی چنین چیزی بنا به شرایط کاری اصغر آقا، عملی نیست و همیشه یه سری نون از نون‌های دیروز باقی
نام فیلم: هیت 2020 – Hit 2020
ژانر: جنایی , هیجان انگیز
محصول کشور: هندوستان
امتیاز: 8.0 از 10
سال انتشار: 2020
مدت زمان: 125 دقیقه
زبان: Telugu
کارگردان: Sailesh Kolanu
نویسندگان: Sailesh Kolanu
ستارگان: Vishwak Sen, Ruhani Sharma, Murli Sharma
خلاصه داستان : واحد رسیدگی به قتل : پرونده اول ( هیت 2020 ) یک اثر جنایی و هیجانی فوق العاده زیبا و خوش ساخت از سینمای تلگو جنوب هند با تهیه کنندگی نانی و با بازی ویشواک سن از بازیگران خوب سینمای جنوب ، فیلمی سرشار از معما و هیجان با کارگردانی بسیار عا
«بسم
الله الرّحمن الرّحیم»
خلاصه که دنباله آرامش دل اگر می‌گردی، با این‌سو و آن‌سو زدن به جایی نمی‌رسی.
اینجا و آنجا ندارد، همه جای دنیا همین وضع است. چه در آن شهر مدرن فلان کشور
پیشرفته، چه در گوشه‌ی دور از هیاهوی آن روستای دورافتاده، مسأله همان است و جواب
هم همان. با تنوع‌ها شاید بتوانی سرت را گرم کنی، اما دل با این بازی‌ها آرام نمی‌گیرد.
راه رسیدن به آرامش، راه دیگری است، خیلی نزدیک‌تر، اما نه لزوماً خیلی راحت‌تر.
بستگی به خودت دارد.
قطعات چری
اگرچه خودروی چینی چری و یا همان ام وی ام در حدود ده سالی می باشد که توسط مدیران خودرو مونتاژ می‌گردد و در میان ما ایرانیان هم نامی آشناست. ولی کمتر کسی را می‌توان یافت که شناخت کامل و دقیقی از تاریخ و پیشینه این خودروساز داشته باشد. این مسئله فقط شامل عموم نیست، بلکه بسیاری از کارشناسان و حتی فروشندگان این محصول هم به‌ درستی با آن آشنا نیستند. به زبان ساده‌تر خودرویی است تا حدودی اسرار آمیز! همین معما بودن ماهیت این برند موجب شده ک
در جلسه‌ی اول، مفاهیم مورد نیاز را برای دانشجویان توضیح دادم و سپس برای هریک، یکی از واحدهای پژوهشی را تعیین کردم تا از جلسه‌ی دوم به بعد، به معرفی آن بپردازند. برای شروع ارائه‌ها و همچنین نشان دادن یک نمونه برای ارائه‌ی صحیح، خودم در همان جلسه، یکی از واحدهای پژوهشی را ارائه کردم.
لازم است وبگاه هر واحد پژوهشی به دانشجویان معرفی شود تا هم -به دلیل تشابه اسمی برخی واحدها- دانشجویان دچار اشتباه نشوند و هم منبعی برای معرفی به آن‌ها ارائه شو

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها