نتایج جستجو برای عبارت :

پولی که پیدا شده است، حکم صدقه را دارد؟

موقع صدقه دادن زرنگ باشید!
✅آیت الله مجتبی تهرانی:
❄️اگر می‌خواهی صدقه بدهی،همین طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد.
صدقه را از طـرف امـام رضـــا بــرای سـلامتی امام زمـان بـده!
این جوریبرای دو معصوم است؛دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد،ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کندتوهم اینجا حق واسطه‌گری‌ات را می‌گیری.
تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری‌ است که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص برسی.
❤️امام صادق (علیه السلام) :
✳️صدقه دادن
درمان مشکلات و بیماری ها با صدقه!
✳️مردی خدمت امام کاظم (علیه السلام) رسید و عرض کرد:ده نفر عائله دارم تمامشان بیمارند، نمی دانم چه کنم و با چه وسیله گرفتاریشان را بر طرف سازم؟
امام(علیه السلام) فرمود:آنان را به وسیله صدقه و احسان به نیازمندان مؤمن در راه خدا، معالجه کن(به نیازمند صدقه داده و از او بخواهید دعا کند)
که هیچ چیزی سریع تر از صدقه حاجت را بر آورده نمی کند و هیچ چیز برای بیمار سودمندتر از صدقه نمی باشد...
گاهی امام سجاد سلام الله‌ عل
 
ناراحتی های شیطان درباره صدقه
 
 
روزی حضرت رسول اکرم (ع) از شیطان پرسیدند : ای ملعون ! چرا مانع از صدقه دادن می شوی ؟
عرض کرد : ای رسول خدا اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام کنند  برایم راحتر است از تحمل صدقه دادن اشخاص. حضرت فرمود: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی ؟ شیطان گفت : در صدقه پنج خصلت است:۱. مال را زیاد می کند.۲. مریضان را شفا می دهد.۳. بلاها را دفع می کند.۴. صدقه دهندگان به سرعت از پل صراط عبور می کنند.۵. بدون حساب وارد بهشت می شون
 

#محب‌امام‌زمان‌عج
خدا تو قرآن و ‌سوره بلد میگه ما انسان را در رنج و سختی خلق کردیم. این دنیا پر از سختی ها و مشکلات هست که بستگی به ما انسانها داره که چطور باهاشون مواجه بشیم.
⁉️یه سوال..؟اگر یه لیوان آب رو تو دستتون نگه دارین خسته میشین؟ نه. اگه ده دقیقه بگذره؟ آره یه خرده.اگه یک ساعت بشه چی؟ خُب دیگه خیلی خسته میشین.
✅مشکلات زندگی هم همینه، اگه ساده باهاشون برخورد کنی و درست، زود و بدون خستگی حل میشن. 
یکی از بهترین راه های دفع مشکلات
 یکی از ماندگار ترین اعمال برای آخرت انسان، تربیت فرزندی است که راه سعادت را بپیماید و دیگران را نیز به کمال سوق بدهد. اینگونه فرزندی برای والدین خود همواره صدقه ای جاریه محسوب می شود.رسول مهربانی ها(صلوات الله علیه):اگر فرزندی را تربیت کنید، برایتان بهتر از صدقه دادن به فقیر است.(با تلخیص)مکارم الاخلاق ص۲۲۲
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب نهج الفصاحه حدیثی به این مضمون نقل شده است که پاسخی است به پرسش بالا 
صدقه را از خویشتن آغاز کن اگر چیزى فزون آمد بکسان خود ده اگر از کسان تو چیزى فزون آمد بخویشان ده و اگر از خویشان نیز چیزى فزون آمد به دیگران ده و همچنین صدقه را از عیال خویش آغاز کن.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
بر هر مسلمانی است که هر روز صدقه بدهد.
عرض شد:کسی که مال ندارد چکار کند؟
حضرت فرمودند:
نشان دادن راه به کسی صدقه است
عیادت بیمار صدقه است
امر به معروف صدقه است
نهی از منکر صدقه است
جواب سلام دادن صدقه است
برداشتن چیزهای آسیب رسان از سر راه صدقه است.
بحارالانوار
در طرح صدقه اول ماه رجب، به همت خیرین محترم مبلغ ۳۲ میلیون ریال جمع آوری گردید. با مبالغ جمع آوری شده ، برای ۹۰ خانواده نیازمند مرغ خریداری و در روز اول ماه رجب المرجب ۱۴۴۱ قمری توزیع گردید.
گروه جهادی انصارالمهدی و نیکوکاری مسجد حضرت حجت عج و شبکه ایمانی عنایت
ویژگی منتظران: یاد امام است،
 
امامت را یاد کن! می خواهی دعا بخوانی، اول امامت!! چرا بعضی ها فکر می کنند که دعای فرج باید برای آخر مجالس باشد، دعای فرج برای همه ی مجالس است! هم دعای "ﻋَﻈُﻢَ اﻟْﺒَﻼء"هم دعای "اَﻟﻠّﻬُﻢَّ ُﻦْ ﻟِﻮَﻟَِ" هر دو را بخوانید .
 
صدقه می دهی یاد امام کن! خدایا این صدقه را به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) می دهم.اگر می خواهی صدقه ات قبول بشود یک کار دیگر هم بکن! صدقه را از طرف معصوم بده.
 
به قول آیت الله مجتبی ته
 
امام علیعلیه‌السلام
کَفِّروا ذُنوبَکُم وَ تَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ
با صدقه و صله‌ی رحم، گناهان خود را پاک کنید و خود را محبوب پروردگارتان گردانید.
 
* تصنیف غررالحکم و دررالکلم، صفحه‌ی ۳۹۵، حدیث ۹۱۵۲
  همه ما با مالی که صاحبش مشخص نیست، مواجه شده ایم. برخی اوقات در خیابان پولی روی زمین افتاده که مشخص نیست صاحبش کیست. آیا واکنش به چنین پولی، صدقه دادن آن است؟
جواب این پرسش را حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذر طوسی کارشناس مذهبی در ویدیو پایین بیان کرده است.
ویژگی منتظران: یاد امام است،
امامت را یاد کن! می خواهی دعا بخوانی، اول امامت!! چرا بعضی ها فکر می کنند که دعای فرج باید برای آخر مجالس باشد، دعای فرج برای همه ی مجالس است! هم دعای "ﻋَﻈُﻢَ اﻟْﺒَﻼء"هم دعای "اَﻟﻠّﻬُﻢَّ ُﻦْ ﻟِﻮَﻟَِ" هر دو را بخوانید .
صدقه می دهی یاد امام کن! خدایا این صدقه را به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) می دهم.اگر می خواهی صدقه ات قبول بشود یک کار دیگر هم بکن! صدقه را از طرف معصوم بده.
به قول آیت الله مجتبی تهرانی
در طرح صدقه اول ماه رجب، به همت خیرین محترم مبلغ ۳۲ میلیون ریال جمع آوری گردید. با مبالغ جمع آوری شده ، برای ۹۰ خانواده نیازمند مرغ خریداری و در روز اول ماه رجب المرجب ۱۴۴۱ قمری توزیع گردید.
گروه جهادی انصارالمهدی و نیکوکاری مسجد حضرت حجت عج و شبکه ایمانی عنایت
- قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: إنَّ مُداراهَ أَعْداءِاللهِ مِنْ أفْضَلِ صَدَقَهِ الْمَرْءِ عَلی نَفْسِهِ و إخْوانِهِ.
«مستدرک الوسائل، ج. ۱۲، ص. ۲۶۱»
امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: مدارا و سازش با دشمنان خدا ـ. و دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) در حال تقیّه بهتر است از هر نوع صدقه‌ای که انسان برای خود بپردازد.

#تلنگر
زرنگ باشید
اگر میخواهید صدقه بدهید
 همین طوری صدقه ندهید
 صدقه را از طرف امام رضا(ع) 
و برای سلامتی آقا امام زمان(عج)بده.
برای دومعصوم بده،
 دو معصوم که خداوند متعال
 دوستشان دارد.
پس زرنگ‌ باشید..
ممکن نیست خداوند این صدقه را ردکند..
تو هم اینجا حق واسطه گری‌ات را 
میگیرید.
آیت‌الله ‌آقا‌ مجتبی‌تهرانی
28تا کشور اروپایی کمک چندرغازشونو توی بوق و کرنا کردند که بعله!! ما هم به سیل زده هاتون کمک کردیم!
بدتر آنکه بعضیا در داخل و شبکه های ماهواره این صدقه گداهای ایران رو با آب و تاب تعریف میکنند.. 
و جالبتر آنکه هدیه دیروز یک لبنانی ساکن بعلبک تقریبا معادل کمک همه این کشورا بوده.
اونایی که عاشق چشم آبیهای اروپا ن و میگفتن نه غزه نه لبنان توی افق محو شدن.
در این پست از سایت غنی فایل دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع صدقه و نفاق را برای شما قرار داده ایم. دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع صدقه و نفاق در قالب فایل وردword و قابل ویرایش آماده می باشد. طرح درس روزانه صدقه و نفاق .
در ادامه توضیحات تکمیلی طرح درس روزانه صدقه و نفاق را مشاهده می نمایید. تدریسی کاملا عملی با قصه و داستان.
شماره پست: ۳۳۲ سیصد و سی و دو.
تعداد صفحات: ۳ سه صفحه.
فرمت فایل: ورد word و قابل ویرایش.
موضوع:  دانلود طرح درس پیش دبست
گفت ای جعفر ما در آنچه خدا بر عیسی نازل کرد این دستور رام ببینم که حق خدا بربندگانش اینستکه چون نعمتی بانهاروی آورد برای  خدا نواصع کنند و چون خدای عزوجل بوسیله محمد ص نعمتی بمن داد من این تواضع را برای خدا کردم چو، این تواضع را بر آی خدا کردم چون این گزارش پیغمبر ص رسید  اصحابش فرمود همانا صدقه صاحبش افزونی بخشد پس صدقه دهید خدا شمارا رحمت کند و همانا تواضع موجب زیادی رفعت صاحبش شود  پس تواضع کنید تا خدا شما را رفعت دهد و همانا گذشت عزت صاحبش
یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام به بینوایان انفاق کند.
پس از مرگ او، رسول خداتمام خرماها را به فقرا داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود:سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرما بود که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم.
در حدیث دیگری پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم
به نام خدای مهدی عج

علامه امینی شب عاشورا برای امام زمان (عج)صدقه کنارمی‌گذاشتند و می گفتند: امشب قلب آن حضرت در فشار است.http://www.rajanews.com/news/126800#علامه_امینی #قلب #امام_زمان_عج  #شب_عاشورا #مهدی_موعود #فشار #ظهور #منجی #عاشورا #تاسوعا #حضرت_مهدی #مهدی_موعود #صدقه #کنار_گذاشتن #دفع_بلا #مصیبت #خون_گریه_کردن #ناراحتی #غصه #غم بازنشر:http://www.afsaran.ir/Link/1321021http://mehrdadz.blog.ir/post/675http://www.afsaran.ir/link/1120545http://www.mehrdadz.blogfa.com/post/372http://www.cloob.com/u/bachemosbatm/121580766http://sangariha.com/view/post:6796866
  سوره بقره آیه 245 مَنْ ذَالَّذی یُقرِضُ الله قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ اَضْعافاً کَثیرَةًکیست که خدا را وام (قرض الحسنه) دهد و خدا بر او به چندین برابر بیفزاید.    آیه 18 سوره حدید اِنَّ الْمُصَّدِّقینَ وَالمُصَّدِّقاتِ وَ اَقْرَضُوا اللهَ قَرضاً حَسَناً یُضاعفُ لَهُمْ وَ لَهُمْ اَجْرٌ کَریمٌهمانا مردان و زنانی که در راه خدا به فقیران صدقه و احسان کنند و به خدا قرض نیکو دهند خدا ثواب آنها را چندین برابر سازد و پاداش با لطف و کرا
حال رقیه فرقی نکرده فقط دکترش عوض شده . دکتر اولیه یه جوری نگرانمون کرد که نگو . میگفت وضعیت تنفسش وخیمه باید بستری بشه . و این یکی که می گفت این که چیزیش نیست نیازی به بستریم نداره ... اما حال من و مادرش پیش اون دکتر و این دکتر زمین تا آسمون فرق داره :)+ اما به هر حال فردا باید تنها برم تا رقیه یه وقت حالش بدتر نشه ... دلم برای هر سه شون تنگ میشه :(
++ پدر خانمم هم دل نازک و پاکی داره . وقتی از دکتر برگشتیم با یه حالت خسته ای رو مبل نشسته بود . گفت وقتی شنید
امیرالمؤمنین‌علی(علیه‌السلام)«لَأَنْ‏ أُهْدِیَ‏ لِأَخِی الْمُسْلِمِ هَدِیَّةً تَنْفَعُهُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَتَصَدَّقَ بِمِثْلِهَا»(1)«هدیه‌ای که به برادر مسلمانم بدهم و به دردش بخورد در نزد من محبوب‌تر از این است که مثل آن را صدقه بدهم»گاهی اوقات نگاه ما به توصیه‌ها و دستورات اخلاقی دینی از این جهت که در ذهنمان یک حالت بیشتر برای اجرایی کردن آن نقش نبسته است نگاهی خشک و غیر قابل انعطاف می‌شود.مثلاً همین یک نمونه که در حدی
«٢٧١»إِنْ‌ تُبْدُوا الصَّدَقاتِ‌ فَنِعِمّا هِیَ‌ وَ إِنْ‌ تُخْفُوها وَ تُؤْتُوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ‌ وَ یُکَفِّرُ عَنْکُمْ‌ مِنْ‌ سَیِّئاتِکُمْ‌ وَ اللّهُ‌ بِما تَعْمَلُونَ‌ خَبِیرٌ اگر صدقات را آشکارا بدهید،پس آن کار خوبى است،ولى اگر آنها را مخفى ساخته و به نیازمندان بدهید،پس این براى شما بهتر است و قسمتى از گناهان شما را مى‌زداید و خداوند به آنچه انجام مى‌دهید آگاه است. نکته‌ها: امام باقر علیه السلام ذیل ای
[مادربزرگ با جدیت قربوت صدقه ی نوه اش میره که بستری NICU هست و من میرم برای معاینه ی نوزاد]من:اه اه اه این دختر زشتت دیگه قربون صدقه هم داره?:))
مادربزرگ:زشت خودتی،دخترم به این خوشگلی!!
من:نه نیگا دماغشو چقدر بزرگه...موهاشو...وای چقدر زشته!!
مادربزرگ:هرچی باشه دخترم از تو خوشگل تره حسود خانم!!
من:اصلنم...دختر زشتت به خودت رفته و زشت شده!
مادربزرگ:بذار دخملم مرخص بشه میگم بیاد حالتو بگیره!
و این مکالمه تا مدتها کش میاد و ما انقدر میخندیم که من یادم میره
سلام
- چرا وقتی که ما یک وسیله ی آهنی میخریم مثلا ماشین، باید حتما خون یه موجود زنده رو بخاطرش بگیریم؟ که چی؟ مثلا داریم خون میریزیم که ماشین و یا هر چیز دیگه ای بیمه بشه؟ صدقه ست؟ واقعا فکر میکنید که با ریختن خون یک موجود بی گناه و بی پناه دیگه اتفاقی برای اون وسیله نمیوفته؟ واقعا این کار خیلی بی رحمانه و احمقانه ست، خیلی راههای بهتری برای صدقه دادن وجود داره، این همه خانواده هستن که اگه شما بجای پول خرید و کشتن اون حیوون بی چاره اون پول رو بد
امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌فرمایند:
اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ مَنْ أَیقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِیةِ؛ (نهج البلاغه، صبحی صالح، ص۴۹۴.)
رزق را با صدقه‌دادن، [به سمت خودتان] نازل کنید، کسی‌که به جانشینی یقین دارد [و می‌داند درعوض صدقه‌ای که می‌دهد، حتماً پاداش می‌‌گیرد]، در بخشیدن خیلی سخاوت پیدا می‌‌کند.

امور فرهنگی موسسه خادم الرضا ع
[مادربزرگ با جدیت قربوت صدقه ی نوه اش میره که بستری NICU هست و من میرم برای معاینه ی نوزاد]من:اه اه اه این دختر زشتت دیگه قربون صدقه هم داره?:))
مادربزرگ:زشت خودتی،دخترم به این خوشگلی!!
من:نه نیگا دماغشو چقدر بزرگه...موهاشو...وای چقدر زشته!!
مادربزرگ:هرچی باشه دخترم از تو خوشگل تره حسود خانم!!
من:اصلنم...دختر زشتت به خودت رفته و زشت شده!
مادربزرگ:بذار دخملم مرخص بشه میگم بیاد حالتو بگیره!
و این مکالمه تا مدتها کش میاد و ما انقدر میخندیم که من یادم میره
یکی از خیرهای جاری در برهه خاصی از زندگی م شرکت در سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری و هم نشینی با استادش بود.
جدای از اسم پر طمطراق و طولانی، محتوای درس بسیار دوست داشتنی و متناسب با فهم آدمهای عادی ایه که فقط سوال دارن
سوای هر سبک تفکر و جهان بینی ای که دارین شرکت در این کلاس رو پیشنهاد میکنم ان شا الله مثمر ثمر باشه‎(:‎ 
*اگر امکان شرکت حضوری داشتین از دست ندین و اگر نتونستین از غیر حضوری استفاده کنین
**اگر قدیمتر بود یه متن با فکرتر و بهتر برای مع
خداوند مالی را به تو رسانده، حقوقی گرفته ای، هدیه ای..
حتما اول کاری که می کنی این باشد که از آن مالی که خداوند روزی ات کرده صدقه بده.
در روایت داریم که اگر چنین نکنیم مورد لعن واقع می شویم.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: « مَلْعُونٌ
مَلْعُونٌ‏ مَنْ‏ وَهَبَ‏ اللَّهُ‏ لَهُ مَالًا فَلَمْ یَتَصَدَّقْ بِهِ منه بشیء»
(کنزالفوائد/ج1/ص150) خدا لعنت کند، خدا لعنت کند کسی را که به او مالی بخشیده و
هیچ چیزی به کسی نمی‌دهد.
چه اشکالی دارد اتفاقا خیلی
مقدمه:
بچه‌تر که بودم چشم زخم یا شور چشمی را خرافاتی حاصلِ فکرِ یک سری انسانِ بدبین و اهل فرافکنی می دانستم که برای اتفاقاتی که از سرِ اشتباه خودشان رخ داده، دنبال مقصر یا دلیلی غیر از دلیل واقعی می گردند تا حس بهتری پیدا کنند.
اصل ماجرا:
یک بار داشتم پوست پرتقالی را با چاقو می‌کندم که چاقو به شکل مسخره‌ای از دستم در رفت و به صورت اسلوموشن! تا حوالی چشمم آمد یک دوری زد! و برگشت به ظرف... چند ثانیه‌ای بین جمع حاضر سکوت حاکم شد...بعد همه ی حضار به
مقدمه:
بچه تر که بودم چشم زخم یا شور چشمی را خرافاتی حاصلِ فکرِ یک سری انسانِ بدبین و اهل فرافکنی می دانستم که برای اتفاقاتی که از سرِ اشتباه خودشان رخ داده، دنبال مقصر یا دلیلی غیر از دلیل واقعی می گردند تا حس بهتری پیدا کنند.
اصل ماجرا:
یک بار داشتم پوست پرتقالی را با چاقو می کندم که چاقو به شکل مسخره ای از دستم در رفت و به صورت اسلوموشن! تا حوالی چشمم آمد یک دوری زد! و برگشت به ظرف... چند ثانیه ای بین جمع حاضر سکوت حاکم شد...بعد همه ی حضار به اتفا
مقدمه:
بچه تر که بودم چشم زخم یا شور چشمی را خرافاتی حاصلِ فکرِ یک سری انسانِ بدبین و اهل فرافکنی می دانستم که برای اتفاقاتی که از سرِ اشتباه خودشان رخ داده، دنبال مقصر یا دلیلی غیر از دلیل واقعی می گردند تا حس بهتری پیدا کنند.
اصل ماجرا:
یک بار داشتم پوست پرتقالی را با چاقو می کندم که چاقو به شکل مسخره ای از دستم در رفت و به صورت اسلوموشن! تا حوالی چشمم آمد یک دوری زد! و برگشت به ظرف... چند ثانیه ای بین جمع حاضر سکوت حاکم شد...بعد همه ی حضار به اتفا
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم :اَلصَّدَقَةُ بِعَشرَةٍ وَ القَرضُ بِثَمانِیَةَ عَشرَ وَ صِلَةُ الاِخوانِ بِعِشرینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِاَربَعَةٍ وَ عِشرینَ؛صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دینى‏]، بیست حسنه و صله رحم، بیست و چهار حسنه دارد.کافى(ط-الاسلامیه) ج4، ص10
امام على علیه السلام :کَفِّروا ذُنوبَکُم وَ تَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ؛  با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پا
زن و شوهر طبقه بالا تازه ازدواج کرده بودند که آمدند خانۀ ما. سه سال پیش حدودا. صبح‌ها که می‌رفتم مدرسه آقای همسایۀ بالایی هم از خانه بیرون می‌آمد تا به محل کارش برود. صدای خنده و ریز ریز حرف زدن‌های خانوم و آقای همسایه را وقتی کفش‌هایم را پا می‌کردم، می‌شنیدم. بوی دوست داشتن و زندگی را در پله‌ها پخش می‌کردند. از در که می‌رفتم بیرون و سوار تاکسی می‌شدم آقای همسایه را می‌دیدم که با ظرف غذا از در می‌آمد بیرون. سوار ماشینش میشد و بوی دوست دا
 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم :اَلصَّدَقَةُ بِعَشرَةٍ وَ القَرضُ بِثَمانِیَةَ عَشرَ وَ صِلَةُ الاِخوانِ بِعِشرینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِاَربَعَةٍ وَ عِشرینَ؛صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دینى‏]، بیست حسنه و صله رحم، بیست و چهار حسنه دارد.کافى(ط-الاسلامیه) ج4، ص10
امام على علیه السلام :کَفِّروا ذُنوبَکُم وَ تَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ؛  با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پا
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: 
صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.
✨✨✨✨✨✨
همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند 
عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیم
وآن را به
زنی پیش می آید و به بچه های کوچکتر کاروان، به تصدق، نان و خرما می بخشد. تو زخم خورده و خشمگین، خود را به بچه ها می رسانی، نان و خرما را از دستشان می ستانی و برمی گردانی و فریاد می زنی: «صدقه حرام است بر ما.»
پیرمردی زمینگیر با دیدن این صحنه، اشک در چشم هایش حلقه می زند، بغض، راه گلویش را می بندد و به کنار دستی اش می گوید: «عالم و آدم از صدقه سر این خاندان، روزی می خورند. ببین به کجا رسیده کار عالم که مردم به اینها صدقه می دهند.»
همین معرفی های کوتاه
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.✨✨✨✨✨✨همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیموآن را به با
             سوره حمد را موقع خواب بخواند ثواب 40000 دینار صدقه را دارد. خواندن آیه الکرسی ثواب یک قربانی دارد.((163))
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
هرکه این سوره را در فرائض بخواند فقر از او زایل شود  و روزی او فراخ شوشد واز مردان بد ایمن باشد
هرکه بخواند به عدد مستهزئین پیامبر ده حسنه به او بدهند و اگر بر چشم درد ناک بخواند شفایابد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- ظریفی
میفرمودند-کلمه صدقه وکلمات عربی  غالبا از
چند مصدر نزدیک بهم تولید میشوند  بعضی
مصدرها در زمان جاهلیت بیشتر مطرح بوده است بعلت درک وفهم ونیاز زمان بوده است-
همین صدقه از مصدر-صدق میگرفتند به معنای حرف معروف بوده است- ولی درقران وکلام
معصومین علیهم السلام از مصدر تصدیق است به معنای نزدیک بفارسی به مطلبی که  قابل اثبات 
است-  قابل تائید است نزدیکی ترینکلمه
عربی ابرام است یعنی مطلبی محکمیکی از اص
یه اکانت جعلی اینستا ساختم با عکس یه خانوم خیلی دلبر 
و پسر عمومو فالو کردم خواستم بدونم هنوزم تو فاز دختربازی هست یا نه
خداروشکر رو سفید از آب در اومد...کامنت هارو خوندم..برادر عروسمون زیر عکساش کلی قربون صدقه ش رفته بود و همچنین برادرزاده جوانم...
 
 
 
بنیامین رو هم درخواست فرستادم خداروشکر اونم روسفید شده فعلا
عادتای خوبی دارم ک خیلی دوسشون دارم و وقتی میفهمم ک واقعی ان واسشون صدقه میزارم و قول هو الله میخونم تا خودم چشمشون نکنمیاد حرفای صالحین میوفتم ک سعیده میگفت باید مومنین سه تا خصلت داشته باشن نظم ادب برنامه ریزی،باید تلاش کنم سه تا درونم نهادینه بشه،ایشالا ک میشه:)واسه خدا هیچی نشد نداره
راه های تقرب به خدا
۱- معرفت هر چه خدا بهتر و بیشتر بشناسیم، انبیاء و أئمه (ع) چنین بوده اند.
۲- انجام واجبات
۳- خدمت به مردم (صدقه نهان و آشکار و... .)
۴- دوری از گناه (نگاه، شکم، دامن، شهوت و... .)
۵- محبت به اهلبیت(ع) و برائت از دشمنانشان.
۶- کسب فضائل اخلاقی و ترک رذائل.
۷- انجام مستحبات
۸- 
واما من خاف مقام ربه و نهی النفس عن الهوی فان الجنةهی المأوی.          سوره مبارکه نازعات آیه ۴۰و ۴۱٪٪
 
امام صادق ع فرمود مردی از شمار چه مانع میشود که بپدر ومادرش نیکی کند زنده باشد یا مرده که از جانب انها نماز بخواند و صدقه دهد و حج گذارد وروزه بگیرد تا انچه کرده ثوابش از انها باشد و مانند ان هم برای خود او و تا خدای عزوجل بوسیله بوسیله احسان و صله او خیر و فرا وانی برایش زیاد کند 
 
رفاقتی دوستت دارم...مرامیاز آن قدیمی ها!مثل دااش مشتی ها پایت ایستاده ام!رفاقتی دوستت دارم...از آن مدل ها که با کجایی تصدق نگاهت صدایت میکنند!آن تیپ ها که دستم را زیر چانه ات بگیرم و بگویمچطوری ورپریده!رفاقتی دوستت دارم...از آن ها که وقتی چای برایم ریختی بگویم ای فدای دست و پنجه ات!آن ها که هر صبح بگویم آهای عیالبیا ببافم آن موهای لامصبت را و شب ها بازشان کنم با ذوق!رفاقتی دوستت دارم...از آن ها که هلاک رفیقشانند!همان ها که سر میدهند برای رفیقشان.
قربون صدقه های جدید ومتفاوت 
من همون قربونت وفدات و مرسی عزیزم مرسی عشقم رو بلدم تازه استفاده کردنی ی جوری میشم انگار خودمو لوس کرده باشم:/ 
ولی خیلی دوس دارم یادبگیرم میخونم گاهی کامنتارو ب این جهت ولی با خودم میگم ویییششش تو اینارو بگی خیلی لوس طوره که :))) اداس همش که ! ولی خوش زبونیه و من عاشق ادمای خوش زبونم!!!
گوشه‌ی کافه‌ی شلوغی در خیابان انقلاب، همنشین یک دوست قدیمی هستم. تلفنم زنگ می‌خورد. جواب می‌دهم و سعی می‌کنم بین آن همه صدای مختلف، مام‌بزرگ را پیدا کنم. از آن طرف بلندبلند حال و احوال می‌کند و قبل از آن‌که جواب بدهم می‌گوید روزت مبارک. با داد و فریادی که بشنود می‌گویم روز خودت مبارک. می‌خندد و خجالتی جواب می‌دهد من که پیرزنم. هزاربار، هزاربار، هزاربار قربان‌صدقه‌اش می‌روم.
چند وقت پیش یوی از دوستام یک لباس پوشیده بود که استین های پفی با گلدوزی های چین چینی داشت کلی براش ذوق کردم و گفتم وای لباست خیلی قشنگه  من عاشق لباس های چین چین و پف پفم! که پوزخندی زد گفت تو هم چنان تو ۵ سالگیت موندیا من ۵ سالم بود لباس چین چینی دوست داشتم...
نمیخوام غر بزنم که چرا و فلان...امشب بازم تکرار شد داشتم قربون صدقه مامانم میرفتم طبق معمول :/ همیشه به تعداد تارهای موهام قربون صدقه مامانم میرم و میبوسمش و مامانم معتقده من عقل ندارم و گفت
غریبی و اسیری چاره داره
غم یار و غم یار و غم یار*
 
آخ امان از یار وقتی به جای اینکه حوله پوشیده و از حمام دراومده قربون صدقه ش بری؛ میری سردخونه و کشو رو میکشن بیرون میگن بفرمایید؛ این هم یارِ شما. 
سعدی راست میگه که بی عمر زنده ام من؛ آخه واقعا روز فراق را که نهد در شمار عمر!
 چه فراقی هم! فراق یار نه آن میکند که بتوان گفت...مثل قورت دادن خون و اسید...فراق یار تک تک ثانیه هاش مزه زهر میده و من ماههاست زهر میخورم و زنده ام هنوز. 
دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان



 
اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ                                  خدایا دوست گردان به من در این روز نیکی را
وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ                            و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانی را
وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ                              و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگی را
بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.              
سوال:
اگر در مضاربه، عامل به جای کار و کسب سود، از اموال دیگران، به طرف‌های عقد سود پرداخت کند، حکم آن چیست؟ به عبارت دیگر شخصى با دیگرى عقد مضاربه بسته و سرمایه را به او داده و از او سود می‌گرفته است. بعداً معلوم شده که عامل با سرمایه کار نمى‌کرده و سود وى را پرداخت کرده و این سودها از مال مردم بوده است، در این صورت مالک چه وظیفه اى دارد؟
پاسخ:
اگر به مفاد عقد مضاربه عمل نشود، قرارداد صحیح نبوده و پرداخت سود وجاهت شرعی ندارد. اگر مالک سرمایه،
دیروز شنبه ۱۷ فروردین بود . مثل اون قدیما که بعد از عید تشنه دیدارت بودم بهت زنگ زدم ... گفتی دندون عقلت رو کشیدی با بیهوشی کامل ... هی ناز کردی، هی نازت رو کشیدم ... هی سر به سرت گذاشتم ... خیلی خندیدیم... اونقدر که گونه هام درد گرفت... گفتی استرس نداشتی... بالاخره دکتر دندون پزشک کار خودشو بلده ... نگرانی نداره که ... مثل اینه که قورمه سبزی نگران باشه من خوب می پزمش یا نه... کلی خندیدم به حرفهات... گفتی لپت ورم کرده و قلمبه شده ... قربون صدقه ی لپ قلمبه ات هم ر
بهشت .....بهشت خونه ی شماست بابا ...وقتی در رو باز میکنم و میبینم روی مبل نشستی ....بهشت،دستای شماست بابا وقتی بغلم میکنی ...بهشت،آغوش امنته .....بهشت قربون صدقه هاته ‌...بهشت اشکاته وقتی از سامرا میگی ....بهشت شمایی بابا ...بقیش جهنمه ......+بابا یک ماه برای بازسازی حرم سامرا رفته بود ....
بسم رب الحسین علیه السلام
روز تاسوعا بعد از پذیرایی مجلس عمویتان و جابه جایی آن سینی های بزرگ به خانه که رسیدم...
گلویم سخت درد گرفت حالم ازین رو به آن رو شد تب و لرز سردرد ...
اما خودم را به مراسم شب عاشورای پدرتان رساندم ...میدانید آقا از اول محرم با خودم گفتم اشک هایی که در مجلس ابی عبدالله بریزد فقط و فقط باید برای حسین و فرزندان و اهل و عیالش باشد و بس...
نباید ذره ای بخاطر غم های خودم اشک بریزم
و همین هم شد الحمدلله در مراسم فقط حسین بود که جلو چ
2. اگر احساس بدبختی و بی توفیقی کردیحل آن: رفتار با مادرت را بررسی و درست کن(حتی اگر وفات کرده برایش دعاء و صدقه کن)
دلیل: قال الله تعالى:" وبرا بوالدتی ولم یجعلنی جبارا شقیا". عیسی علیه السلام فرمود: الله تعالى مرا نسبت به مادرم نیک قرار داده و بدبخت و بی توفیق قرار نداده است.
ادامه دارد>>>>>
من خیلی وقتا خودم دست خودمو گرفتم 
خودم اشکای خودمو پاک کردم 
خودم موهامو نوازش کردم 
خودم خودمو آروم کردم 
خودم تو آیینه قربون صدقه خودم رفتم 
خودم خودمو رها کردم 
خودم حال خودمو پرسیدم 
من خیلی وقتا خودم هوای خودمو داشتم 
بهترین دوست زندگیم فقط و فقط خودم بودم ....
بین این تحلیل های آب دوغ خیاری و جماعتی که تو تلویزیون دور هم میشینن و قربون صدقه فیلم و فیلمساز میرن، وجود یک برنامه نقد با حضور سه تا آدم فرهیخته، غنیمت به حساب میاد که حداقل اون مناسبات الزام آور صدا و سیما، رو عیارسنجیشون از فیلم های جشنواره، سایه نمی اندازه.
برنامه نقد نو رو از آپارات دنبال کنید. 
خیلی زیاد دلم برای بنی تنگ شده،  امشب رفتم خونه خواهر بزرگم 
نت اونا وصل شده بود ، یه عالمه پیام عشقولانه ای که به علت نبود نت بدستم نرسیده بود دریافت کردم.کلی ذوق مرگ شدم،  ج داد و بعد بنی آنلاین شد و زرت بعد از یه قربون صدقه عکس یه بوسه مثبت ۱۸ فرستاد و دوباره زرت یه فیلم فرستاد گفت بعدن حتما نگاش کن 
خب دوست داشتم خفش کنم ک وسط اون همه عشق و دلتنگی بصورت مثبت ۱۸ ظاهر شد،  نمی گم من قدیسه م ، اتفاقا فیلم میبینم دلمم مثبت ۱۸ می خواد ولی اون لحظه
کتاب قلک سبز بابام به آموزش صدقه و بخشش می پردازد و داستان آن از این قرار است که پدر کوثر هر روز کمی پول داخل قلک می اندازد و مادرش آنها را به یک مرد عینکی( مأمور کمیته امداد) داده و او حسابی ناراحت است و مادرش برای او توضیح می دهد که چرا این کار را کرده است.
داستان به منظور آموزش صدقه، کمک به نیازمندان و آشنایی با خیریه ها نوشته شده است.

کتاب بهترین دوست سارا درباره مفهوم  سرمایه گذاری است و داستان آن از این قرار است که پدر سارا است که می خواهد
قبر هر روز پنج مرتبه انسان را صدا میزند :1.من خانه فقر هستم با خود تان گنج بیاورید2.من خانه ترس هستم با خود تان انیس بیاوردید 3. من خانه مار ها و عقرب ها هستم با خود تان پادزهر بیاورید 4. من خانه تاریکی ها هستم با خود تان روشنایی بیاورید5. من خانه ریگ ها و خاک ها هستم با خودتان فرش بباوردید
1. گنج . لا اله الا الله 2. انیس . تلاوت قرآن کریم3. پادزهر .صدقه و خیرات4. روشنایی . نماز نماز شب 5. فرش . عمل صالح
┈┈•✾✾•┈┈
 
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکس این سوره را بخواند مثل این است که صدقه به هر وارث مستحقی داده باشد یا مثل ثواب کسی که از اسیری و بندگی فردی را آزاد کرده باشد در مشیت الله از کسانی باشد که گناهانش آمرزیده و حق سبحان از او خشنود شود هر جمعه که بخوانید از فشار قبر ایمن شوید اگر کسی چیزی گم کرده باشد در جای گمشدن آیه 58 سوره نساء یعنی : ان الله یامرکم .... را در آب بخواند و در آنجا بپاشد گمشده پیدا شود
هر وقت سعدی می‌خونم حظ میبرم. به معنای واقعی کلمه درس میشه گرفت از حکایت‌های دلچسبش..
حکایت‌هایی که امشب خوندم به قدری قشنگ بود که باید بگم اگر امر به بنده راجع بود امر می‌کردم تمام کتب آموزشی جمع گردد و فقط و فقط سعدی خوانده شود؛ باشد که از صدقه سر عقل و کیاستی و فهم و فراستیِ حضرتش گوارا و ایمن و بلدِ راه گردیم :))
 
قالَ الصّادِقُ علیه السلام: عَلى بابِ الْجَنَّةِ مَکْتُوبٌ: اَلْقَرْضُ بِثَمانِیَةَ عَشْرٍ وَالصَّدَقَةُ بِعَشْرَةٍ … امام صادق علیه السلام فرمود: بر درب بهشت نوشته شده است: قرض دادن هیجده برابر پاداش دارد و صدقه ده برابر.قابل توجه همشهریان عزیز:باعرض سلام و احترام بحضور شما عزیزان  به یاری خداوند متعال وهمت خیرین، حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهرانپارس نسبت به راه اندازی صندوق قرض الحسنه اقدام نموده است . لذا ضمن تشکر از خیرین محترم
اون یکی داره حرص میخوره که لباسی که فردا باید آماده تحویل معلمش بده خراب شده و انواع راه حلها رو زیر و رو میکنه برای اصلاحش...
این جغله نشسته باهر حرکت میگه آفرین!
چه جالب!
منم دوس دارم بزرگ شدم خیاط بشم!
و لباس باخنده و قربون صدقه درست میشه
و من فکری ام
خدایی گاهی به اندازه یه بچه شش ساله اصول همدلی و تشویق یه آدم شکست خورده رو نداریما!
تاهای قدش را نشمردم اما هنوز محکم روی پاهای خودش راه می رفت.طوری دور ضریح می چرخید و قربان و صدقه اش می رفت 
 که باورت می شد عزیز ترین کسش هست.اشک دخترک بند نمی آمد پر چادرش را گرفت و گفت: خیلی دعا کنید
خندید و گفت:
همه گره ها باز می شود.ان شاالله
زهرا جان سلام

خدا سال 97 که شد دوبار در کمتر از یک ماه در خواب بی بی و عمه هشدار داد که قرار است از پیش ما بروی ولی ما و خصوصا من جدی نگرفتم. حتی یادم است بی بی به ماما زنگ زده بود و داشت صحبت می کرد که نگران است و برایت صدقه بدهیم. شنیدم و بی خیال با خودم گفتم این هم یکی از نگرانی های همیشگی بی بی است.
بعد تعطیلات  فروردین آن صبح زود که می خواستیم حرکت کنیم تو بیدار شدی و عمه تو را بغل کرده بود و سرت را زیر چادرش برده بود و با گریه می گفت: " زهرا جان یع
یسْئَلُونَکَ ما ذا یُنْفِقُونَ قُلْ ما أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَیْرٍ فَلِلْوالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبینَ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ‏ السَّبیلِ‏ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ (بقره:٢١٥) ترجمه: از تو می‌پرسند که چه انفاق کنند؟ بگو: [نوع صدقه چندان مهم نیست، بلکه] هر خیر و نیکى‏ و مالى را که انفاق می‎کنید براى والدین و نزدیکان و یتیمان و فقیران و «ابن سبیل»(در راه ماندگان) باشد. و هر کار خیرى انجام دهید بی‌
 امروز انقدر برام خاطره ساز شد که لحظه لحظه اش را دارم نفس میکشم ...
دوست داشتم دستت رو میگرفتم و کل خیابون ولی عصر رو با هم وجب میکردیم ... از امام زاده صالح شروع میکردیم و به جیگرکی های راه آهن ختم میکردیم ... توی راه نفس کشیدنت رو نفس میکشیدم ... نگات میکردم و قربون صدقه ات میرفتم ... بی هوا یه غنچه میزاشتم روی پیشونی ات ... بقیه نقشه هام رو لو نمیدم :))
فاش بگم که  قد تمام قطره های بارونی که امروز قبل اذان صبح به باریدن گرفت تا تمام بارون هایی که از
شافل رو گذاشتم روی محبوب ترین ها، پارسا هم بغلمه سرحال و خوش اخلاق. سرشو عقب میگیره و صاف وایمیسه، تا خسته میشه یهو ول میشه توی سینه ام، هزار بار قربون صدقه این گردن گرفتناش میشم. یه آهنگ قشنگ میاد، فنقلی هم توی چشمام نگاه میکنه، با هم آروم و ملیح میرقصیم. مادر و پسری قشنگ ترین و پاک ترین رقص دنیا رو باهم میریم. بهم نگاه میکنه، برام میخنده، قند توی دلم آب میشه. سعی میکنم توی ذهنم ثبت کنم، درخشش ابدی یک خاطره پاک :)
 
+ این لحظات قشنگ روزی همتون
دخترک پای چشم هایش سیاه برگشته بود، پلک هایش را به زحمت باز نگه داشته بود.
از من پرسید: رمان های روسی کجاست؟
راهنمایی اش کردم.
جنایت و مکافات را برداشت و گفت: هر کس جای من باشد، خودش را هم نمیتواند تحمل کند. بله! هر کس جای من بود همین کار را میکرد...
 
خیلی برایم عجیب بود. از مغازه که بیرون رفت، پسری به دنبالش دوید و شروع کرد قربان صدقه برود. سر دخترک را گرفت و روی شانه اش چنان محکم فشار داد که دخترک با تحکم فریاد زد: ولم کن بی ناموس بی پدر مادر!
 
میخ
روزی فقیری به در خانه مردی ثروتمند می‌رود تا پولی را به عنوان صدقه از او بخواهد.
هنوز در خانه را نزده بود که از پشت در شنید که صاحب خانه با افراد خانواده خود بحث و درگیری دارد که چرا فلان چیز کم ارزش را دور ریختید و مال من را این طور هدر دادید؟! 
مرد فقیر که این را می‌شنود قصد رفتن می‌کند و با خود می‌گوید وقتی صاحب‌خانه بر سر مال خود با اعضای خانواده‌اش این طور دعوا می‌کند، چگونه ممکن است که از مالش به فقیری ببخشد؟!
از قضا در همان زمان در خان
پیامبر اکرم ص فرمودند: «این ماه را #شعبان نامیده‌اند، چرا که ارزاق مؤمنین در این ماه پخش می‌شود (: شعبه‌شعبه می شود، شاخه‌شاخه می‌شود) و نیز شاخه‌های خیرات در این ماه منتشر می‌شود. شاخه‌های خیرات عبارتند از نماز و روزه و زکات، امر به معروف و نهی از منکر، #نیکی کردن به والدین و فامیل و همسایگان، آشتی دادن بین خویشان، و کمک کردن به #فقرا . وقتی اولین روز شعبان رسید، خداوند فرمان می‌دهد درهای بهشت باز شود و درخت #طوبی شاخه‌هایش را به این دنی
هرکس در روز ویاشب صدقه بدهد اگر روز است ، روز و اگر شب است،شب ،خداوند از او غم واندوه ،درنده ومرگ بد را دور میکند.
                                                                                                                                                       امام صادق (ع)
روز شننبه نهم آذرماه جلسه قرآن هفتگی در منزل امیرحسنی فرزند مرحوم رجبعلی حسنی برگزار گردید.
دراین جلسه سوره های ف ، جمعه ، منافقون و تغابن قرائت گردید. و درپایان جلسه با اشاره به آیات دهم و یازدهم صوره منافقون این موضوعات مورد بحث و بررسی قرر گرفت و درآیه ده سوره منافقون به این اشاره گردیده است که مال و فرزندان گاهی اوقات باغث هلاکت انسان می وند زیرا زیادی مال و فرزندان و مغغرور شدن به آنها انسان را از یاد خدا غافل می کند و این غفلت باغث می شو
بسم رب الحسین علیه السلام
روز تاسوعا بعد از پذیرایی مجلس عمویتان و جابه جایی آن سینی های بزرگ به خانه که رسیدم...
گلویم سخت درد گرفت حالم ازین رو به آن رو شد تب و لرز سردرد ...
اما خودم را به مراسم شب عاشورای پدرتان رساندم ...میدانید آقا از اول محرم با خودم گفتم اشک هایی که در مجلس ابی عبدالله بریزد فقط و فقط باید برای حسین و فرزندان و اهل و عیالش باشد و بس...
نباید ذره ای بخاطر غم های خودم اشک بریزم
و همین هم شد الحمدلله در مراسم فقط حسین بود که جلو چ
«٢٧٦»یَمْحَقُ‌ اللّهُ‌ الرِّبا وَ یُرْبِی الصَّدَقاتِ‌ وَ اللّهُ‌ لا یُحِبُّ‌ کُلَّ‌ کَفّارٍ أَثِیمٍ‌ خداوند ربا را نابود مى‌کند،ولى صدقات را افزایش مى‌دهد و خداوند هیچ انسان ناسپاس و کافرِ گنهکارى را دوست نمى‌دارد. نکته‌ها: کلمه‌ى«محق»به معناى نقصان تدریجى است و مُحاق به ماه گفته مى‌شود که نورش در شبهاى آخر آن‌چنان کاهش یافته که دیده نمى‌شود.و در مقابل،«ربا»به معنى رشد تدریجى است. این آیه یادآور مى‌شود که هرچند رباخوار به
 
۱.استشمام دود اسفند و کندر 
۲.خوردن سیر 
۳.مصرف سرکه در غذا
۴.مصرف نمک دریا قبل و بعد غذا
۵.مصرف روغن زیتون در غذاها
۶.مصرف عسل 
۷.استشمام گل نرگس
۸.تربت الحسین در ابتدای تولد
۹.روغن مالی بدن با روغن زیتون
۱۰.مداومت به خوردن سیب
۱۱.مصرف شلغم
۱۲.قرائت آیه الکرسی و معوذتین هر روز
۱۳.تنقیه 
۱۴.عطسه 
۱۵ .خوردن نیم خورده مسلمان 
16ـ صدقه دادن
دیروز صبح وقت اذان امیرعباس بیدار شد اومد رو سکو کنار من و خواهرم که رو زیر انداز بابام نشسته بودیم بابام چشاشو باز کرد عباسو دید خندید گفت بیدار شدی؟ بیا تو بغل بابا
عباسم رفت تو بغل بابام پشتشو کرد به بابام و خودشو چسبوند به سینش و گم شد تو بغلش
کوچولوووووووووی ناز
یاد بچگیام افتادم، من و داداش چهارمی بغل بابام میخوابیدیم بعد داداشم مثلا دستشو انداخته بود دور بابام و داشت قربون صدقه های شیرینه بابامو دریافت میکرد در واقع دستشو آورده بود ا
3. وقتی که پریشانی و تنگی احساس کردی. حل آن: رابطه ات را با قرآن بررسی و درست کن.
دلیل: قال الله تعالى: "ومن أعرض عن ذکری فإن له معیشة ضنکا". هر کس از قرآن اعراض کند پس برای او زندگی تنگ است.

نشر کن ان شاء الله صدقه جاری هست برای کاتب وناشرکسانی هستند که به این پیام نیاز دارند. ... به زودی رحلت می کنیم وآنچه پیش فرستاده ایم باقی می ماند.
سلام
خالق مهربانم بی صبرانه منتظرم برا نماز صبح بیدارم کنی...
خالقم عزیزم خیلی دوست عین استاد شجاعی قربان  و صدقه
پیامبرمهربان برم..
لطفا اون هم بهم عنایت .کن..
یه مورد خالق مهربان مواظب خوابم باش ..
فدای پیامبر مهربانم و شجاع بشم...
فعلا تا نماز صبح
طی یک عملیات انتحاری، موبایل امیرعباس از وی گرفته شد و به درون کمد قفل دار منتقل شد. از بس که شورش را درآورده بود. از ساعاتی پیش ایشان مهربانتر شده اند. ظرفهای شام را جمع کرده اند. مدام قربان صدقه ی من میروند و مرا میبوسند. چای برایمان ریخته اند و در حرکتی بسیار نادر برای خواهرش کتاب داستان می خوانند. خانه بسیار امن و آرام است و از جیغهای متوالی و صداهای عجیب غریب که حین بازی موبایلی از امیرعباس شنیده می شود خبری نیست. چقدر زندگی شیرین است
+ نا
ته دلش غنج می رفت و چنان قربان و صدقه اش که اگر کنارش نشسته بود دست هایش را روی لپش میگذاشت و تا
انتهای دوستت دارم گفتنش با یک لبخن گشاد لپ هایش را می کشید،آنقدر می کشید که هم لپ های او قرمز شود و هم 
 بگوید آخیش که چسبید..توی تصورش خندید و گفت فعلا بماند این تصوراتم با عکس هایت که به وقت واقعی شدن ،آخ که 
لپ هایشترا بکشم و بگویم مدتهاست که منتظرتم
به حدی از خودسوزی رسیدم که هی دلم برای خودم میسوزه
قربون صدقه خودم میرم
هرچی دلم میخواد برای خودم درست میکنم
و نسبت به همه بی حس شدم اصلا برام مهم نیست دیگه کسی برام بمونه یا نه ...
حتی آدمای بی شناخت زندگی که یه روزی بودن و دیگه نیستن لیاقتشون بیشتر از این نبوده ... والا ع
خیلی خوبه که دیگه حرف زدن یا نزدنشون منو ناراحت نمیکنه و سرگرم کارای خودمم ...
خدایا ماه رمضون امسالو بهتر از پارسال کن
حالا که فکر میکنم ماه رمضون پارسال خیلی ب بود و هیچ فیضی ن
وقتی منطقه یهودی نشین بنی قریظه به محاصره پیامبر وسپاه اسلام درآمد،بنی قریظه به پیامبر پیشنهاد دادند که ابو لبابه را به نزد آنان بفرستد تا با او مشورت کنند،وقتی ابولبابه به نزد بنی قریظه آمد ،یکی از اسرار جنگی را فاش کرد وبا اشاره به گردن خود به بنی قریظه فهماند که اگر تسلیم هم بشوند ،همه کشته خواهند شد،ابولبابه متوجه اشتباه خود شد واز همانجا به سمت مسجد النبی آمد،وخود را به ستون بست، وتوبه کرد،خداوند آیه ۱۳۴ سوره آل عمران را در این رابط
سؤال من در مورد آیه ولایت یعنی آیه 55 سوره مائده است؛ آیه می‌گوید که امام علی(علیه السلام ) در هنگام نماز صدقه دادند..... حال سؤال این جاست که حضرت علی( علیه السلام ) در زمان پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) فقیر بودند پس بنابر این یک زره را به عنوان مهریه حضرت زهرا(س) دادند... زکات هم که بر انسان فقیر واجب نیست...و نباید زکات بدهد....پس چرا با این‌که زکات بر ایشان واجب و لازم نبود این کار را کردند؟
 
پاسخ اجمالی
 
حضرت علی ( علیه السلام ) هیچگاه فقیر و
 
 
جوان ثروتمندی نزد یک روحانی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست. روحانی او را به کنار پنجره برد و پرسید: پشت پنجره چه می بینی؟ جواب داد: آدم‌هایی که می‌آیند و می‌روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می‌گیرد.
بعد آینه‌ی بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در این آینه نگاه کن و بعد بگو چه می‌بینی؟  جواب داد: خودم را می‌بینم.
 دیگر دیگران را نمی‌بینی! آینه و پنجره هر دو از یک ماده‌ی اولیه ساخته شده‌اند، شیشه. اما در آینه لایه‌ی نازکی از نقر
 امام صادق ع فرمود مردی از شما را چه مانع میشودکه بپدر. ومادرش نبکی کندزنده باشد یا مرده که از جانب انها نماز بخواند  وصدقه دهد و حج گذارده و روزه بگیرد تا انچه کرده و ثوابش.از    انهاباشدو مانند ان هم برای خود او و تا خدای عزوجل بوسیله احسانو صله او خیرو فراوانی. برایش زیاد کن    8ممربن خلادگوید بامام رضاع عرض کردم. هر گاه پدر ومادرم مذهب حق را نشناسد. دعاشان کنم  فرمود  برای  انها دعا کن   واز جانب انها صدقه بده و اگر زنده باشندو مذهب حق را ن
بعد از ازدواج متوجه یه سیستمی توی خانواده همسرم شدم که برام خیلی عجیب بود. وقتی مریض میشن فوری میرن یه دوجین تخم مرغ میارن و شروع میکنن به "چشم فلانی" گفتن که البته برای احترام به حضار (که اسم اونا هم گفته میشه) بترکه ی اولشو نمیگن. خودشون که میگن خوب میشیم با این کار ولی من خوب شدنی ندیدم. همیشه برام سواله چرا به جای این کار به ذکر و صدقه متوسل نمیشن. 
شما هم تجربه ای در این مورد دارید؟ خودتون استفاده میکنید؟ تا حالا در مورد تاریخچه ش چیزی شنیدی
بعد از ازدواج متوجه یه سیستمی توی خانواده همسرم شدم که برام خیلی عجیب بود. وقتی مریض میشن فوری میرن یه دوجین تخم مرغ میارن و شروع میکنن به "چشم فلانی" گفتن که البته برای احترام به حضار (که اسم اونا هم گفته میشه) بترکه ی اولشو نمیگن. خودشون که میگن خوب میشیم با این کار ولی من خوب شدنی ندیدم. همیشه برام سواله چرا به جای این کار به ذکر و صدقه متوسل نمیشن. 
شما هم تجربه ای در این مورد دارید؟ خودتون استفاده میکنید؟ تا حالا در مورد تاریخچه ش چیزی شنیدی
از صدقه سری ِ افرادِ فوق ِدلسوز،
اشک شوقی سرازیر شده که بیا و ببین...
نمیتونم توصیف کنم که چه سیلی راه انداخته این بسته های حمایتی ِ
آقای x  و خانم ِ y .
شرمنده که اگر زبانم قاصره... !!!

#: گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید

گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید
گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز

گفتا ز خوب رویان این کار کمتر آید...
بسم الله الرحمن الرحیم 
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
دوستان عزیزم در مورد( ساک زدن ) سوال پرسیدند
من هم دراین فرصت پاسخ میدهم
ساک زدن
لیسیدن و مکیدن آلت تناسلی همسر(زن یا مرد فرقی نمیکند)باعث بیماری های شدید و بدون درمان گلو میشود
بعضی میگویند حضرات معصومین علیهم السلام فرموده اند انجامش اشکالی ندارد
درصورتیکه که هنوز حدیث معتبری ندیده ام اگر عزیزان مطلب مستندی دارند به این حقیر هم صدقه بدهند و آدرس حدیث را بیان فرمایند
اللهم عجل لول
روزگاری در این تهران اگر کسی گناه می کرد برای پذیرش توبه اش درخت می کاشت. اعتقاد داشتند برای اجابت دعا باید صدقه داد وچه صدقه ای بالاتر از کاشت نهال. درخت را قدیمی ها "صدقه جاریه" می دانستند. اما میان درختان، درخت توت "فیض خاص" و "نفع مدام" و وقف عام بود. هرکس درخت توت می کاشت می دانست که عامه مردم صاحب این درختند. همه از فیضش بهره می برند. چوب و برگ درخت توت نیز قابل استفاده بود. شیرینی اش دل را نمی زد. بریدن شاخه درخت توت بسیار حرمت داشت و حتا تک
احساس عجیبی است. وجودم گُر می گیرد و سلول هایم برای فریاد زدن التماس می کنند. حرارت درونم آنقدر بالا می رود که لباس های چند لایه ام -از صدقه سری سرمایی بودن. و مهم نیست تابستان است یا زمستان- روی تنم سنگینی می کنند. دست هایم مانند سرب سنگین می شوند و زبانم تکان نمی خورد. مسیر هزاران برابر طولانی تر به نظر می رسد و دیدَم آنقدر تار است که می ترسم قدمی بردارم. احساس عجیبی است. راستش را بخواهید، فراموشم شده بود که چقدر آزاردهنده است. کجای این عدالت اس
 
نیکوکاری با کارتخوان 
از اختراع سکه و پول بیش از پنج‌هزار سال می‌گذرد. با اختراع پول، کمک‌ و نیکوکاری صورت نقدی به خود گرفت و تا همین امروز تنها با تغییرات جزئی نسبت به این‌همه سال باقی مانده است. اما امروز کارتخوان در حال تغییر رفتار این فرهنگ چندهزار ساله است. صندوق‌های دریافت اعانه‌ی نقدی مانند صندوق‌های صدقه‌ای که تقریبا در تمامی کشور پراکنده و شناخته‌ شده هستند امروز با چالش بسیار جدی مواجه‌اند.
با وجود گستردگی  کارت خوان مر
بسم الله الرحمن الرحیم ./
دیشب که از شدت ضعف و سستی بدنم ، هر چیزی گیرم اومد میخوردم تا خوب شم ، با خودم میگفتم سلامتی ام چه نعمتیه ! اصلا به قول حاج اقا دولابی خدا هر چیزی که میده یا میگیره واس خاطر اینکه خودشو به یادت بیاره :) خیلی دیر و بد خوابم برد ، خیلی زود و بد بیدار شدم ! ساعتای سه در حالیکه عرق کرده بودم از ترس خواب بدی که میدیدم بیدار شدم ... صدقه گذاشتم کنار ، رفتم لباسمو عوض کردم و یه نازکتر پوشیدم اومدم بخوابم که همسرم گف چی شده ؟ گفتم خوا
دوستم چند دست ( ده دوازده دست !!!) لباس مجلسی نو داشت گفت برام بذار تو دیوار ببینم فروش میره ... یکی یکی لباس رو چیدیم رو مبل عکس گرفتیم فرستادیم... 
تا دلتون بخواد اقایون باهاش تماس گرفتن گفتن عکس از لباس تو تنت بفرست ببینیم!!!!!!!!!
بگذریم که هر روزم ده نفر زنگ میزنن قربون صدقه ش میرن!!
اخه چرا؟!
واقعا چرا؟!
یه اقایی زنگ زده میگه دامنه دقیقا تا کجای زانوئه؟! بالای زانو؟؟ زیر باسن؟! 
واقعا مونده بودیم جفتمون !!
زنگ زده میگه تو رو شادی روح امواتت برو پاک
گفت تمام این سالهایی که همسرش بودم حتی منو یکبار نبوسیده یا قربون صدقه م نرفته. ولی وقتی که داره با رفقای کوهش یا همکارهاش حرف میزنه با خودم میگم کاش منم یکی از همین خانومهای گذری زندگیش بودم و این همه محبت ازش می دیدم.
گفت گاهی عکس یکی از همکارهاش یا دوستاش رو نشون میده میگه نگاهش کن  چه هیکل و صورتی داره.
گفت بهم میگه من فقط با تو بداخلاقم. این یعنی اخلاقم تقصیر تو هست که بده. ببین چقدر بقیه زنها رو دوست دارم؛ قبول کن تو یه عیبی داری...
گفت وقت
حکم شوخی با نامحرم از طریق پیامک!!
 
 
 
پولی که به عنوان شاباش و در ازای رقص باشد دریافت آن حرام است و در صورتی‌که صاحبان آن را می‌شناسید باید به آنها برگردانید. اما اگر از پیدا کردن صاحبان آنها مأیوس هستید از طرف صاحبش به فقیر صدقه بدهید و برای این کار از حاکم شرع (مرجع تقلید) اجازه بگیرید.
ادامه مطلب
بهم اشاره کرد که: زندگی زناشویی گله. یه گل حساس. خیلی خیلی حساس. یه گل آب میخواد. نور می خواد. کود می خواد. یه گل ناز و نوازش می خواد. هم صحبت می خواد. خونه آروم، دل خوش می خواد. می گفت گلا هم مثل ما آدما اگه تو جنگ و دعوا، تو بحث و درگیری بیفتن، زود می پوسن. 
من فقط گوش می دادم و به خودمان فکر می کردم. به همه ی زوج های هرکجا. به اینکه اوایل، وقتی ازدواج می کنیم، حوصله داریم، وقت داریم، انرژی و علاقه داریم و هی گلمان را آب می دهیم. انرژی می گذاریم. قربان
برادرشوهر داره میره سربازی، و مادرشوهر مثل اسفند رو آتیش از نگرانی داره بالا و پایین میپره...و من مدام رجز میخونم که پسر باید بره سربازی و مرد بشه، باید سختی بکشه، باید فلان و بهمان بشه...اما دارم به این فکر میکنم که وقتی علی کوچولوم برا خودش مرد رشیدی شد، عاطفه ی مادریم اجازه میده که پسر دسته گلم بره دیار غربت و یه کچل سیاه سوخته برگرده یا نه!
 
پ.ن1: ینی فقط یه مادر میتونه در اثنای سربازی، قربون صدقه ی اون ته دیگای جزغاله بره!پ.ن2: حضرت آقا داشت ت
دوستی هایتان را به عشق نرسانید !به جایی که سلام دادنش ، سَر حالتان بیاورد و قربان صدقه های بی منظورش ، خاص شود برایتان...به جایی که عقربه ها وقتی کنارش هستید ، برای گذشتن عجله داشته باشند و قهوه ها تلخ به نظرت نیایند...دوستی
هایتان را به جایی که یک روز حرف نزدن با او ، خُلقِتان را تنگ میکند و
احوال پرسی نکردنش ، حالِ خوبتان را بَد میکند ، نرسانید!دوست که بمانید ، لااقل کنارِ خودتان داریدش...قدِ یک تبریکِ تولد ، قدِ یک گپ و چایِ عصرانه ، قدِ یک شب
نیکوکاری با کارتخواناز اختراع سکه و پول بیش از پنج‌هزار سال می‌گذرد. با اختراع پول، کمک‌ و نیکوکاری صورت نقدی به خود گرفت و تا همین امروز تنها با تغییرات جزئی نسبت به این‌همه سال باقی مانده است. اما امروز کارتخوان در حال تغییر رفتار این فرهنگ چندهزار ساله است. صندوق‌های دریافت اعانه‌ی نقدی مانند صندوق‌های صدقه‌ای که تقریبا در تمامی کشور پراکنده و شناخته‌ شده هستند امروز با چالش بسیار جدی مواجه‌اند.
با وجود گستردگی  کارت خوان مردم ک
*این روزها شبها تا دیر وقت بیدارم 
*صبح زود بیدارم و بعد می خوابم تا لنگ ظهر ( ساعت 9.5 تا 10 )
*بدو بدو اشپزخونه نهار شستن ظرف و بعد این وسط پوشک هم عوض می کنم - به جان خودم دستهام رو می شورم -
*اوووووووووووووه چه پوشک گرون شده ما که نداریم پمپرز ببندیم به دخمله همین مای بیبی 40 تایی هم از 16 رسیده به 22  هزار 
*آسمان تازه یاد گرفته به قربون صدقه رفتن هامون واکنش نشون بده و با دهن بی دندونش بخنده البته نه همیشه بیشتر صبح های زود که اون حال داره و من با چشم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سمت من نیا