مدیریت منابع انسانی
در آغاز کافی بود که کارفرما و کارگر با همدیگر به توافق برسند، اما همراه
با توسعه دانش و تغییر ترکیب نیروی کار، گسترش شهرنشینی و به تبع آنها
پدیدار شدن توقعات جدید در کارکنان ضرورت شناخت نیازهای نیروی کار و تاثیر
آن بر کارکردهای سازمان و همچنین تطبیق آن نیارها با اهداف سازمان ضرورت
یافت.وجود متغیرهایی چون تجمعهای صنفی کارگری و نقش دولتها در تعیین
سیاستهای اقتصادی و خودکفایی ملل، وجود برنامههایی که در سطح
#اشتباهات_استراتژیک_و_مهلک_مدیران...
1.نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص
2.نداشتن نظم در کارها و زمان
3.بی توجهی به قوانین و مقررات
4.خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در تصمیم گیری
5.اعتماد نکردن به کارکنان و تقسیم کار
6.عدم استفاده از مدیران شایسته به جای افراد نزدیک و تملق گو
7.بی توجهی به موفقیت و پیشرفت های کاری کارکنان
8.دور بودن از کارکنان و اختصاص ندادن وقت خود به آن ها
9.جدیت بیش از اندازه در مدیریت و برخورد با کارکنان
10.مقاومت و یا ترس ا
مدیران خوب از دیدگاه کارکنان چه ویژگی هایی دارند؟ بر اساس تحقیقی که در شرکت گوگل انجام شد، کارکنان گوگل ویژگی های ذیل را برای مدیران خوب معرفی کردند: 1⃣ مدیران خوب، یک مربی خوب برای کارکنان هستند؛ 2⃣ تیم شان را توانمند می کنند؛ 3⃣ مدیرانی جزئی نگر نیستند؛ 4⃣ برای رفاه و موفقیت کارکنان ارزش قائلند و همتشان بر آن است؛ 5⃣ نتیجه مدار هستند و بهره ور 6⃣ ارتباطات خوبی با کارکنان دارند و شنود موثری در طی فرآیند ارتباطات دارند؛ 7⃣ به کارکنان کمک می
⭕️ مقاله(رتبه بندی کارکنان) ▪️رتبه بندی کارکنان به روش جک ولش (مدیرعامل اسطورهای جنرال الکتریک) رتبه بندی کارکنان مفهومی متداول در بسیاری از سازمان ها است. منتقدان نام آن را «رتبهبندی و اخراج» (rank and yank) گذاشتهاند، اما نام اصلی این مدل، «منحنی سرزندگی» است که نخستین بار توسط «جک ولش»، مدیرعامل سابق شرکت جنرال الکتریک مطرح شد. براساس این مدل، مدیران باید هر سال کارکنان خود را ارزیابی و به سه گروه تقسیم کنند: 1⃣ کارکنان نمونه که ۲۰ درصد
♦️پانزده اشتباه جبران ناپذیر مدیران!
1نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص2نداشتن نظم در کارها و زمان3بی توجهی به قوانین و مقررات4خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در تصمیم گیری5اعتماد نکردن به کارکنان و تقسیم کار6عدم استفاده از مدیران شایسته به جای افراد نزدیک و تملق گو7بی توجهی به موفقیت و پیشرفت های کاری کارکنان8دور بودن از کارکنان و اختصاص ندادن وقت خود به آن ها9جدیت بیش از اندازه در مدیریت و برخورد با کارکنان10مقاومت در برابر تغییرات1
کنترل کارکنان به چه معناست ؟
کنترل کارکنان بخشی از 4 وظیفه اصلی یک مدیر است ( برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل ) است. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی سازمان تفویض میگردد و معنای آن قرارداد نیروی انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر سازمان و نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل است.
زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمیگذارد ، آیا میتوان کنترل کارکنان را مجددا به دست گ
ضرورت وجود لباسکارلباس کار به منظور جلوگیری ازحوادثی مانند ضربه و جلوگیری از سوختن و احتراق وبرق گرفتگی و در کل از این قبیل حوادث و اتفاقات احتمالی بسیار ضرورت دارد واز اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .انتخاب انواع جنس لباسکار وابسته به عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی و آب و هوا(سرما وگرما) وچه ساعاتی از شبانه روز (کار کردن در تاریکی و روشنی) وهمچنین رنگ لباسکار نیز بسیار مهم می باشد برای مثال کارگران راه سازی که در هنگام شب در جاده ها کا
#استراتژی_منابع_انسانی
بهترین کارکنان را همیشه در ذهن داشته باشیم
یکی از متداولترین اشتباهات در میان مدیران و روسا این است که آنها معمولا بهترین و توانمندترین کارکنان خود را مورد توجه قرار نمیدهند و عمده توجه روی کارکنان ضعیف و ناکارآمد است.
آنها به اشتباه تصور میکنند که افراد قوی و کارآمد نیازی به توجه ندارند، در حالیکه هیچ چیز بدتر از این نیست که یک فرد، چه توانمند و چه ضعیف و ناتوان، از سوی رئیس یا مدیر مافوقش مورد بیتوجهی قرا
ویژگی های پرسنل و کارکنان یک باربری پرسنل باربری معتبر نقش اساسی در اسباب کشی موفق دارند در مقاله زیر به بیان اینکه پرسنل و کارکنان یک باربری باید دارای چه ویژگی هایی باشند می پردازیم. شرکت باربری که شما انتخاب می کنید می توانید تاثیر بسزایی در ایجاد یک اسباب کشی آسان و بدون […] پرسنل و کارکنان یک باربری باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟
منبع : سپند بار
هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی( که ضریب آن با EQ نشان داده میشود) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجانهای خود است.به
عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مولفهٔ هیجانها را بهطور موفقیت
آمیزی با یکدیگر تلفیق میکند( مولفهٔ شناختی، مولفهٔ فیزیولوژیکی و مولفهٔ
رفتاری ). اصطلاح هوش اولین بار در سال ۱۹۹۰ روانشناسی بنام سالوی برای
بیان کیفیت و درک احساسات افراد، همدردی با احساسات دیگران و توانایی اداره
مطلوب خلق و خو به کاربرد.هوش هیجانی
وجود تغییرات سریع ، پیشرفت های تکنولوژیک و رقابت های آشکار و پنهان در
دنیا، اهمیت و ضرورت توانا سازی را بیش از پیش آشکار ساخته است . توان
افزایی ، یک تکنولوژی مؤ ثر و پیشگام است که هم برای سازمان ها ، مزیت
راهبردی و هم برای کارکنان ایجاد فرصت می نماید و ابزار مشارکت اعضای گروه
ها در کامیابی و ناکامی سازمان است.
امروزه منشا اصلی مزیت رقابتی در
تکنولوژی نهفته نیست ، بلکه در فداکاری ، کیفیت تعهد و توانایی نیروی کار
ریشه دارد. از مهمترین منابع
پاورپوینت اخلاق اداری
اخلاق اداری مطلوب زمانی بوجود میاید که کارکنان نظام اداری به مردم از نظری درست بنگرند و خود را خدمتگزار و وکیل مردمان بدانند در اینصورت اخلاق اداری ظهور مینماید که با تلاش مداوم و پیوسته و دوری از هر نوع سستی و کوتاهی در انجام امور و با مسولیت خواهد بود.در این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت بحثهای اخلاقی،اهمیت اخلاق در روایات اسلامی،معانی و کاربردهای اخلاق،مدل مفهومی تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان،دو لغزشگا
ارزیابی عملکرد
هدف از این مقاله آشنایی با ارزیابی عملکرد کارکنان، آثار مثبت و منفی آن در سازمانها، انواع ارزشیابی و روشهای ارزشیابی کارکنان میباشد.از
طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم
میکند و کارکنان در جهت بالا بردن کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را
مقید به اهداف سازمان میکنند و همواره تلاش خواهند کرد، اما باید به این
مسیله نیز توجه داشت که در سازمانها اغلب از استعدادهای بالفعل کار
سرما یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در فصل های سرد زمستان و پاییز در محل های شغلی و کار می باشد. سرما در محل های کاری همچون کارخانه ها, کارگاه ها, فروشگاه ها و … کارکنان را در معرض خطر قرار می دهد و در این مواقع استفاده از لباس کاری که بتواند کارکنان را از خطر دور نگه دارد ضروری است! همانطور که می دانید استفاده از لباس کار با هدف جلوگیری از ورود خطر به کارکنان مجموعه استفاده می شود و استفاده از کاپشن کار می تواند کارکنان مجموعه های کاری را از خ
بسیاری از مدیران گمان می کنند کارکنان شان به علت عدم رضایت از حقوق
دریافتی کار را ترک می کنند. یک تحقیق بر روی 20000 کارمند که استعفا داده
اند، نشان می دهد که مهم ترین دلیل برای ترک شغل، رفتار نامناسب سرپرستی و
یا به عبارت دیگر مدیران ناشی است. یکی از مهم ترین فاکتورهای رفتار نامناسب سرپرستی، همانا ارتباطی نامناسب است. در این مطلب هفت شاخص و عامل ارتباطی مدیریت مورد بررسی قرار می گیرد:
1– شنونده بهتری باشید.
2- به کارکنان خود زمان اختصاص دهید
قابل توجه مدیران و مسئولان ؛؛؛⬅️ پنج رفتار مهم که باید در موعد قانونی انجام گردد / برخی موارد در حسابداری وجود دارد که باید در زمان و مهلت معینی که از طرف دولت و یا سازمان ها تعیین شده انجام شود . عدم انجام این امور باعث تعلق جریمه و یا عدم برخورداری از مزایا و معافیت های مقرر در قانون شود. در زیر به مهمترین از این موارد اشاره می کنیم : ۱ . ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان / ۲ .ارسال لیست بیمه حقوق کارکنان / ۳ .ارسال اظهار نامه مالیات بر ارزش افزو
ارزیابی عملکرد
ارزشیابی یکی از ابزارهای مهم و موثر مدیریت در جهت دستیابی به اطلاعات
مورد نیاز در خصوص عملکرد افراد و عملکرد یک سازمان میباشد،ارزیابی عملکرد
در سازمانها به منظور بالا بردن سطح کارایی کارکنان و تشویق و ترغیب
کارکنان بسیار حایز اهمیت میباشد.از طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد
خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم میکند و کارکنان در جهت بالا بردن
کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را مقید به اهداف سازمان میکنند
توسعه کارکنان عنوان کتابی است از ایان فلمینگ با ترجمه محمد امین نایبی و امین سیفی اینالو که در 114 صفحه و توسط انتشارات اندیشه های گوهربار در سال 1391 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمهای است از The Developing people pocket. موضوع اصلی این کتاب کارکنان است. نیز در بازار کتاب موجود میباشد. از ایان فلمینگ، کتابهای روشنایی روز(روزگار نو)، چیتی چیتی بنگ بنگ(شرکت نشر کتاب هرمس)، چیتی چیتی، بنگ بنگ، ماشین جادویی(قدیانی)، نیز در بازار کتاب موجود میباشد.
بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
بیمه مسئولیت
کارفرما در قبال کارکنان، خسارت های جانی و صدمات جسمی وارده به کارکنان و
کارگران (تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه، اعم از کارگران ایرانی و
غیر ایرانی) در محیط کار و در حین انجام کار را که کارفرما مسئول آن شناخته
می شود را تحت پوشش قرار می دهد. منظور از جبران خسارت جانی، شامل پرداخت
هزینه های پزشکی و غرامت نقص عضو یا فوت کارکنان میباشد. بیمه نامه
مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارک
در این مقاله نسبت به خطاهای عمدی و غیرعمدی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان که اخلاق را زیر سوال میبرد شناخت حاصل میشود و هدف اصلی دستیابی به راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها میباشد.از
طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم
میکند و کارکنان در جهت بالا بردن کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را
مقید به اهداف سازمان میکنند و همواره تلاش خواهند کرد، اما باید به این
مسیله نیز توجه داشت که در سازمان
سرلشکر موسوی با حضور در گروه 44 و 55 توپخانه اصفهان ضمن بازدید از آمادگی و توان رزمی کارکنان، موارد تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی این یکان ها را ارزیابی قرار داد.
فرمانده کل ارتش همچنین در جلسه هم اندیشی افسران دوره عالی و فرماندهان مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش در اصفهان شرکت کرده و سپس با حضور در جمع کارکنان در خصوص آمادگی نیروهای مسلح و ضرورت آن در برهه حساس کنونی مواردی را بیان کرد.
در ادامه، فرمانده کل ارتش با مسئولان و فرماندهان مرک
یکی از شرکت های دولتی که در شاهین شهر مستقر است و خیلی از کارکنان آن برخواری هستند در هر سال به کارکنان خود ۱۴ ماه حقوق می دهد . یعنی برج ۶ و ۱۲ دو تا حقوق می دهد .. به نظر شما آیا این کار قانونی است یا خیر ؟ از نماینده شهرستان خواستار رسیدگی هستیم ..
بسم الله الرحمن الرحیم
کارکنان سال تحصیلی ۱۳۹۸ ۱۳۹۹ دبیرستان نمونه دولتی ملاصدرا دوره اول
مدیر : محمد صرفی
معاون پرورشی : قاسم جوادی نژاد
معاون دفتری : ایوب شکاریان
ناظم : حمیدرضا میرصابری
با آرزوی موفقیت برای همگان
امیر محمد طاهری _دانش آموز نهم ب
توانمند سازی
امروزه توانمند سازی به عنوان یکی از ابزارهای سودمند ارتقا کیفی کارکنان و افزایش اثربخشی سازمانی تلقی میگردد.جهت تحقق این امر،سازمانها از طریق توانمند سازی
کارکنان مربوطه به منظور تشویق آنان به ابتکار عمل بدون اعمال فشار، ارج
نهادن به منافع جمعی سازمان با کمترین نظارت و انجام وظیفه به عنوان مالکان
سازمان،اقدام مینمایند.توانمند سازی مخصوصا در محیطهای کاری مجازی
که اعضای سازمان از تعاملات چهره به چهره محروم میبا
حضرت امیر المؤمنین علی علیه السّلام درباره ضرورت تحمیل فضائل بر نفس (یا همان خودسازی) برای کنترل شهوات میفرمایند: «فضایل اخلاقی را بر نفس سرکش خود تحمیل کن، چراکه خواهش طبیعی بشر بر شهوات و رذایل اخلاقی است.»[1] فلذا اگر نفس بر خوبیها و فضائل عادت نکند انسان را بهسوی شهوات و رذائل خواهد کشاند […]
نوشته ضرورت تحمیل فضائل بر نفس برای کنترل شهوت اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
همواره در سازمانها با توجه به گسترش
فناوری و پیچیدگی های محیطی و گستردگی آن کارکنان در انجام کارهایشان دچار
مشکل می شود که بیشترین مشکلات ناشی از آمورش آنها می باشد و برای حل
مشکلات باید به یک سوال اساسی پاسخ داده شود،آیا در سازمانها احتیاج است
رئیس در نقش مدیر حضور یابد یا مربی؟ برای جواب به این سوال ابتدا لازم
است بدانیم که این دو چه نقشهایی در سازمان دارا می باشند.
مدیریت در سازمانها افراد را وادار به
کار می کنند ، آنها را از طریق تر
پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان ناجا
دانلود پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان ناجا، در قالب فایل word، شامل 45 گویه و 15 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده. هدف این پرسشنامه ارزیابی عوامل پانزده گانه رضایت شغلی در کارکنان نیروی انتظامی (عامل توسعه ارتقای شغلی، عامل ارتباطات سازمانی ...
اعتصاب کارکنان شرکت گوگل در سراسر جهان در اعتراض به نحوه رفتار با زنان در این شرکت
کارکنان شرکت گوگل در سراسر جهان روز پنجشنبه در اعتراض به نحوه رفتار با زنان اعتصاب کردند و خواستار برخوردی جدی با مدیرانی شدند که به بدرفتاری جنسی متهم هستند.
نیویورک تایمز گزارشی چند روز پیش، درباره آزار و اذیت جنسی در گوگل منتشر کرد. طبق این گزارش اندی روبین، خالق نرم افزار اندروید توسط یک کارمند متهم به آزار و اذیت جنسی شده و سپس با دریافت ۹۰ میلیون دلار
توانمندسازی
کارکنان عبارت است از مجموعه سیستمها، روشها و
اقداماتی که از راه توسعه قابلیت و شایستگی افراد در جهت بهبود و افزایش بهره وری،
بالندگی و رشد و شکوفایی سازمان و نیروی انسانی با توجه به هدفهای سازمان به کار گرفته می شوند.
عوامل
مؤثر بر توانمندسازی کارکنان
عوامل
مؤثر بر توانمندسازی کارکنان عبارتند از:
1. دانش
و مهارت کارکنان: ارتقای مهارت و دانش کارکنان که رابطه
مستقیمی با کارآفرینی و اثربخشی کارکنان دارد و جایگزینی دانشگران به ج
کارکنان حرف های زیادی برای گفتن دارند اما نمی گویند. حرف زدنِ رو به بالا(up ward voice) موضوعی مهم در فرهنگ سازمانی است.بعضی مدیران ، سکوت کارکنان را بیشتر از صدای آنها دوست دارند. وقتی کارکنان با ما صحبت نمی کنند به این معنی است که امید و تمایل خود را برای تغییر دادن شرایط و بهبود بخشیدن به اوضاع از دست داده اند.
صحبت کردن در مورد سازمان و مسائل آن، پیشنهاد دادن برای حل و فصل مسائل سازمان، سوال کردن در مورد آینده سازمان و نگران بودن در مورد سرنوشت س
به گزارش ایسنا، اگرچه هنوز لایحه بودجه ۱۳۹۹ اتمام نشده است، اما نوبخت - رئیس سازمان دستور کار و بودجه - اعلام کرده اضافه حقوق کارکنان در سال آینده به نعوظ متوسط ۱۵ درصد خواهد وجود. البته این رقم متوسط است و بخاطر حقوق های پایین تا بسیار از ۲۰ درصد نیز اعمال می شود. این تو حالی است که در لایحه بودجه سال سیال پیشنهاد ۲۰ درصد حقوق کارکنان مطرح شده حیات که داخل ادامه سپس از معاینه هایی که تو مجلس و در روند تصویب بودجه بوسیله ارتکاب آمد، افزایش حق
پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان
دانلود پاورپوینت با موضوع ارزشیابی شایستگی کارکنان، در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای انسانی مشغول به کار در سازمانهاست . بنابراین ارزشیابی
شهروندی سازمانی
همزمان با اوج گیری نهضت مشتری مداری و ظهور زوایای جدید در مطالعات مدیریتی، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی
نیز در مطالعات مربوط به سازمان مد نظر قرار گرفته است؛ مبنیبر اینکه که
نگرشها و رفتارهای( رفتارهای شهروندی سازمانی) کارکنان میتواند تاثیری
مثبت و یا منفی بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات داشته باشد.در مطالعات اخیر ارتباط میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری مورد تاکید قرار گرفته است.به
منظور بررسی رابطه بین رفتار شهرون
در طول روز کارکنان هتل گربه ها را نظافت می کنند و سه وعده غذا در اختیارشان قرار می دهند و ناخن هایشان را مرتب می کنند. اتاق های هتل به دوربین های مداربسته مجهز است و صاحبان گربه ها می توانند از اوضاع حیوان خانگی خود به خوبی اطلاع یابند.
این هتل شیک دارای ۳۵ اتاق مخصوص برای گربه هاست . صاحبان گربه ها می توانند از ۳ ساعت تا یکسال گربه های خود را در اختیار کارکنان هتل قرار دهند و سفرهای خود را به راحتی انجام دهند . در طول روز کارکنان هتل گربه ها ر
برای هر صنعت و کاری ویزگی های مشترکی هست که مدیران را در یادها ماندگار می کند
1- ارزش قایل شدن برای سلامتی کارکنان - مثال عینی اینروزها اجباری کردن استفاده از ماسک و شیلد محافظتی برای کلیه همکارانی است که در آفیس حضور دارند
2- محافظت در شرایط ناپایدار و همفکری در تصمیم گیری ها با افرادی عاقل و دوراندیش
3- الگو بودن برای همکاران در همه جنبه ها
4- همدلی صادقانه با کارکنان و شنیدن همه ایده ها و کلام ها و پیشنهادات - صندوق های انتقا
پاورپوینت (اسلاید) آزمون و انتخاب کارکنان
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با موضوع آزمون و انتخاب کارکنان، در حجم 22 اسلاید، همراه با توضیحات کامل. بخشی از متن: آزمون نمونه ای از رفتار یک شخص است ولی برخی از آزمون ها به صورتی روشن تر رفتار افراد نمونه گیری شده را مشخص می سازند ...
چه افرادی در حکم شهید می باشند :ماده ۳ آییننامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر: کارکنان و افراد مشمول بندهای زیر، در حکم شهید محسوب میشوند: ۱- رزمندگانی که در داخل منطقه عملیاتی به سبب مأموریتهای محوله کشته میشوند. ۲- کارکنان نیروهای مسلح که در حوادث و سوانح ناشی از پروازهای نظامی و انتظامی و یا حرکت شناورهای سطحی و زیرسطحی به منظور شرکت در مأموریتهای رزمی، شناسایی رزمی، رزمایشها و عملیات علیه دشمن، گروههای معارض و همچنین پر
1-3-1 – هدف اصلی:
شناسایی ویژگی های افراد حرفه ای و مولفه های اخلاق حرفه ای کارآموزان و ارائه یک مدل برای اخلاق حرفه ای در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز
1-3-2- اهداف فرعی:
1- شناسایی ویژگی های افراد حرفه ای از نظر مربیان و سرپرستان
2- شناسایی مولفه های اخلاق حرفه ای کارآموزان از نظر مربیان و سرپرستان
3- شناسایی مولفه های شغل از نظر مدیران و مربیان
4- بررسی وضعیت اخلاق حرفه ای کارآموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای شاغل در صنایع
5- بررسی میزان
امروزه روان شناسان بر این باورند که موفقیت نهایی یک سازمان بزرگ به هوش معنوی مدیران و کارکنان آن بستگی دارد هرچند که هوش عقلانی و هوش عاطفی نیز تا حدی این موفقیت را تضمین می کند .
تشویق معنویت در محیط کار می تواند منجر به افزایش خلاقیت ، صداقت و اعتماد ، تعهد سازمانی ، رضایت شغلی ، مشارکت شغلی ، اخلاق و وجدان کاری ، انگیزش ، عملکرد و بهره وری بالا شود .
با توجه به اهمیت شرکت های نفتی در چرخه اقتصادی و تامین انرژی وهمچنین صادرات کشور، این ش
کنار اومدم؟ کنار اومدم.
هیچ چیز مثل خیال و توهم زیبا نیست و هیچ چیز مثل واقعیت و عقلانیت ضرورت نداره. یعنی در هر جهان ممکنی از خیالاتت هم واقع بشی باز هم امکان درد و رنج و اشتباه هست و تمسک به عقلانیت در اون جهان ممکن خیالت تنها ضرورتیه که نباید فراموش بشه.
درسته که هنوز بچهام اما نیازه که عاقل و بالغ شم پس دست بکش و بچسب به واقعیت. یک سال و نیمه بدجور داری با زندگیت بازی میکنی و همه از م شروع شد و بعد ح و حالا مح اما دیگه بسه باید تمومش کنی ای
در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع
گردیده است؛ اگرچه در علم پزشکی مسیله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست
مورد بررسی و تحقیق قرار دارد، اما باب این بحث در رفتار سازمانی به تازگی
گشوده شده است.در این مقاله، ضمنتعریف مفهوم استرس و تبیین استرس شغلی، عوامل به وجود آورنده استرس مورد مطالعه قرار گرفته و در ادامه مدلهای تیوری استرس تشریح میشود.و
درنهایت راهحلهای مقابله با استرس در محیط کاری ارایه میگردد ین پژوهش
حدت و تناسب بین شخصیت افراد و مسئولیتهای واگذاری به آنها و دانش و توانش انجام کار، در وجود انسان ایجاد رضایت میکند. به عبارت دیگر انسان هر چه بهتر بتواند کاری را انجام دهد از خود و نتیجه کار خود راضیتر است. کاردانی نه تنها به استحکام و اتکای به خود میافزاید بلکه به عنوان یک سرمایه ارزنده حرفهای و تخصصی اطمینانبخش زندگی مطلوبتر در آینده است. به عبارت دیگر هر قدر نظام آموزش، بهتر و بیشتر بتواند تواناییهای بالقوه افراد را به فعل در
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان محترم شرکت مخابرات ایران
دغدغه و مشکلات شما را درک میکنم نهایت تلاش من و اعضای هیات تخصصی بر این است که آنچه حق و عدالت است اجرا شود و من به عنوان رئیس باید نظر هفده نفر از قضات عضو هیات را به عنوان نظر هیات تخصصی منعکس کنم. به همه شما قول میدهم مطالب و مشکلاتتان را در هیات تبیین نمایم.
موفق و پیروز باشید.
درنظام طب ستون هایی هستند که باعث ایجاد سلامتی و یا حفظ آن می شوند. این ستون ها ۶ عدد هستند که به آن ها ستّه ضروریه یا ضرورت های شش گانه می گویند.۱- آب وهوا ۲- حرکت و سکون ۳- خواب وبیداری ۴- اقتباس و استفراغ ۵- خوردن و آشامیدن ۶- اعراض نفسانیبه اختصار هر یک از این شش ضرورت را توضیح می دهیم:
ادامه مطلب
بهطور
کلی، سه عنصر نامرئی در شکلگیری عملکرد افراد وجود دارد که تاثیر شگرف وتعیینکنندهای
بر عملکرد کلیه سطوح شرکتها و سازمانها داشته و قدرت و کارآمدی هر مدیری بر اساس
میزان توجه او به این سه عنصر و عامل تعیینکننده مشخص میشود. نخستین عامل نامرئی
موثر بر عملکرد، کیفیت نتایج و دستاوردها است که به کیفیت اقدامات و رفتارهای کارکنان
سازمان و میزان تاثیرگذاری مدیران بر شکلگیری آنها مربوط میشود. هنگامی که یک مدیر
بتواند با ایجاد و
کار گروهی بیشتر بهعنوان وسیلهای برای افزایش بهرهوری در محل کسب و کار استفاده میشود. با توجه به “مطالعات جغرافیایی قرن بیست و یکم” توسط یوزف بویت و دیوید اسنایدر، “ما شاهد رشد سریع در استفاده از تیمهای متقاطع و چند رشته ای” در محل کسب و کار هستیم. بهعنوانمثال، آنها میگویند: “یک سوم شرکتهای آمریکایی با بیش از نیمی از کارکنان خود به صورت تیمی به مدیریت و حل مسئله میپردازند.” نمایش مهارتهای کار گروهی برای افرادی که به د
کار گروهی بیشتر بهعنوان وسیلهای برای افزایش بهرهوری در محل کسب و کار استفاده میشود. با توجه به “مطالعات جغرافیایی قرن بیست و یکم” توسط یوزف بویت و دیوید اسنایدر، “ما شاهد رشد سریع در استفاده از تیمهای متقاطع و چند رشته ای” در محل کسب و کار هستیم. بهعنوانمثال، آنها میگویند: “یک سوم شرکتهای آمریکایی با بیش از نیمی از کارکنان خود به صورت تیمی به مدیریت و حل مسئله میپردازند.” نمایش مهارتهای کار گروهی در کلینیک کسب و کا
هفت پرسش استراتژیک
این هفت پرسش به شما کمک می کند تا از اشتباههایی که حتی مدیران موفق نیز در آن گرفتار می شوند،پرهیز کنید.هریک از این پرسش ها،بخشی از کل بزرگ تری هستند که ضرورت های پیاده سازی را تشکیل می دهند-موضوع یا فرآیندی که باید برای پیاده سازی موفق استراتژی تان یاد بگیرید .اهمیت این پرسش ها در بومی بودن آنهاست واز ۲۵ سال پیش توسعه این هفت پرسش ،با مطالعه گسترده ای در زمینه سیستم های مدیریت عملکرد آغاز شده است.
این پرسش ها عبارتند از :
1-م
اگر شما کارفرما هستید . باید بدانید رفتار خشک و بدرفتاری با کارکنان باعث ایجاد نگرش منفی دربین کارکنان میشود حتی ذفتار نامناسب با یک کارمند یا کارگر ایجاد نگرش منفی به کار در بین منابع انسانی میشود.یا اینکه ممکن است بعضی از آنها دچار کاهش روحیه و شکست شخصیت در نزد خود و دیگر کارمندان و..بشوند.منابع انسانی در یک کسب وکار یا سازمان مهم ترین منابع میباشد که کیفیت و صحت محصولات تولید شده به شدت به آن وابسته است. شما به عنوان کارفرما حق توهین یا فر
کارکنان خلاق و هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟
اریک اشمیت در کتاب "گوگل چگونه کار می کند" از هوشمندان خلاق نام می برد. اودرباره کارکنان هوشمندخلاق میگوید:
آنها هوشمندانه تحلیل می کنند اما در دام جزئیات نمی افتند.
از نیاز کاربران خود به خوبی آگاهند.
خود را محدود به ساعات کاری نمی کنند.
پرسشگر، خطرپذیر، باز و توانمند در برقراری ارتباط با دیگران هستند.
اما همه اینها در یک
ادامه مطلب
آموزش ضمن خدمت که به ( OJT ( on the job training مشهور است ، آموزش توانایی و دانش لازم به کارکنان در جهت انجام کاری مشخص در محیط کار را آموزش حین خدمت میگویند.
آموزش ضمن خدمت از وسایل معمولی که در محیط کار موجود است مانند ماشینها ، مدارک ، دانش و توانایی فرد استفاده میکند تا کارکنان به طور موثرتر وظیفه سازمانی خود را انجام دهند
آموزش ضمن خدمت میتواند به وسیله تجربه کاری به دست آمده در محیط کار رخ دهد یا با انجام عملی وظیفه سازمانی فرد وقوع یابد و یا میت
آموزش ضمن خدمت که به ( OJT ( on the job training مشهور است ، آموزش توانایی و دانش لازم به کارکنان در جهت انجام کاری مشخص در محیط کار را آموزش حین خدمت میگویند.
آموزش ضمن خدمت از وسایل معمولی که در محیط کار موجود است مانند ماشینها ، مدارک ، دانش و توانایی فرد استفاده میکند تا کارکنان به طور موثرتر وظیفه سازمانی خود را انجام دهند
آموزش ضمن خدمت میتواند به وسیله تجربه کاری به دست آمده در محیط کار رخ دهد یا با انجام عملی وظیفه سازمانی فرد وقوع یابد و یا میت
امروزه با توجه به حضور گسترش جوامع و سازمان ها وپیشرفت های تکنولوژی
نیازمند نیروهای انسانی توانا و کارامد در سازمانها احساس می شود.آن چیزی
که در سازمانهای موفق امروزی به عنوان عامل موفقیت محسوب می شود نیروهای
انسانی خلاق می باشند که قابلیت بیان ایده های خلاقانه و ایجاد مزیت رقابتی
متمایز برای سازمان خود در مقابل دیگر سازمانها دارا می باشند.در این خصوص
لازم است با یک نگاه متفاوت به سازمانها نگریسته شود و آن نگاه می توان
نگاه کارآفرینی
ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد: با توجه به کاهش چشمگیر بیماری کرونا و برطرف شدن نیاز فوری مراکز پزشکی و درمانی نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه پزشکی و پیراپزشکی که به عنوان دوره احتیاط در حال خدمت بودند، ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از تمامی این عزیزان که پر تلاش و خالصانه در راستای ابلاغ این ستاد در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند، به کلیه سازمانهای نیروهای مسلح اعلام میدارد که کل
چگونه بازخوردِ درست، میتواند به بهبود عملکرد کارکنان کمک کند؟
توانایی دریافت و ارسال بازخورد مهارت مهمی است که وقتی به طور موثر انجام شود، می تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند. با این حال ارسال و دریافت بازخورد اغلب یکی از چیزهایی است که ما بیشتر در محیط کار از آن می ترسیم. بنابراین، راهی وجود دارد که اطمینان حاصل کند که مکالمات بازخوردی سازنده و مثبت است، نه چیزی که باید اجتناب کرد.
ادامه مطلب
ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد: با توجه به کاهش چشمگیر بیماری کرونا و برطرف شدن نیاز فوری مراکز پزشکی و درمانی نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه پزشکی و پیراپزشکی که به عنوان دوره احتیاط در حال خدمت بودند، ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از تمامی این عزیزان که پر تلاش و خالصانه در راستای ابلاغ این ستاد در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند، به کلیه سازمانهای نیروهای مسلح اعلام میدارد که کل
ضرورت بالقیاس رو مزه مزه می کنم می بینم چقدر زیباست! یعنی کل عالم، کل حرکات و سکناتش در کل تاریخش، یعنی از قبل بیگ بنگ بگیر برو تا بی نهایت، همه و همه دست به دست هم دادند که من و تو دست به دست هم بدیم. نه تو میدونی من کی ام؟ نه من می دونم تو کی هستی؟ اما همین زیباییش رو دوچندان می کنه. مگه نه؟
شاید برای خیلیا عجیب باشه از نیومده ها حرف زدن، چه برسه به لمس کردن! اما مگه من قراره از همون خیلیا باشم؟ من خودمم،کسی که خدا برای تو ساختش. و من با تمام حسم لم
تخمین زده میشود که یک شرکت فنی در منطقه سیلیکون کالیفرنیا، در صورت ترک یکی از کارکنان، به طور متوسط 125 هزار دلار آمریکا از دست میدهد. بیل گیتس نیز معتقد است که اگر 20 نفر از کارکنان مهم مایکروسافت شغلشان را ترک کنند، مایکروسافت ورشکسته خواهد شد.
ده شغل برتر دنیا در سال 2010، اصلا در سال 2004 وجود نداشتهاند.
اکنون در سیستمهای آموزشی برگزیده دانشآموزان و دانشجویان، برای شغلهایی تربیت میشوند که هنوز وجود ندارند.
اگر دیروز دانش
وجود برخی از مشکلات در سازمانها در حوزه عدالت
سازمانی مانند استفاده از نظامهای جبران خدمت ناکارامد وغیر منصفانه که توانایی
تشخیص وارزیابی درست وبهینه ای از انجام وظایف کارکنان ندارد وبه تخصیص نابرابر
حقوق ودستمزد در سازمان می انجامد،باعث به وجود آمدن بیامدهای نامطلوب وجبران
ناپذیری در سطح سازمان می شود و کاهش رضایت شغلی وعدم مسئولیت پذیری کارکنان در
انجام وظایفشان را به دنبال دارد وباعث بروز پدیده های فساد مالی وانحراف اخلاقی
در کارها
نسل جدید، بیش از تاکید بر وسیله، بر هدف متمرکز است. آنها به نتایج نگاه میکنند نه اقدامات. روش موفقیت شما برای آنها چندان مهم نیست. آنها باید به هر بهایی موفق شوند. چنین نگرشی برای نسلهای پیشین قابلقبول نیست و نتیجه آن، گاهی تضاد و اختلاف ارزشی و اخلاقی است. با توجه به این تفاوتها، رهبران و مدیران ارشد سازمانها باید راههایی موثر برای مدیریت پیدا کنند. آنها باید متوجه باشند که به زودی، نسبت کارکنان نسل جدید از بقیه کارکنان بیشتر میش
سیستم ارزیابی عملکرد فرآیندی
است که بوسیله آن یک مدیر رفتارهای کاری نیروی انسانی را از طریق سنجش و
مقایسه آنها با معیارهای ازپیش تنظیم شده ارزیابی میکند و نتایج حاصله را
ثبت مینماید و آنها را به اطلاع نیروی انسانی سازمان میرساند.ارزیابی
عملکرد افراد و ارزشگذاری به کار و خدمات ارایهشده از سوی آنها به منظور
تشخیص نقاط قوت و ضعف عملکردشان، از دیرباز امری شناختهشده بوده است.بهترین
حالت زمانی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان اینست که
نرگس شعبان خمسه - کد انتخاباتی: 5674
نمایش کامل مطالب و وبلاگ
http://nargeskhamseh5674.blog.ir
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی / مهندسی مواد و متالورژی
سوابق کاری: بیش از 10 سال سابقه فعالیت در سطوح اجرایی و ستادی آموزش و پرورش
گمنام و مستقل و از مردم عادی هستم و چنانچه از سوی شما مردم عزیز رای دریافت و انتخاب شوم سعی و تلاش خود را خواهم نمود تا مردم عزیزم سرنوشتی نو و روشن داشته باشند.
دیدگاه : آرامش خاطر اقتصادی و م
پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان - 49 اسلاید
پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان } واژه مدیریت جبران خدمات واژه ای است که بیشتر در کتب آمریکایی مطرح شده واین واژه در کتب انگلیسی با عنوان مدیریت پاداش آمده است. واژه های دیگری نیز در همین مفهوم به کار رفته که در این واژه به تدریج منسوخ گردیده اند از جمله این واژه ها : سیستم پرداخت، مدیریت حقو
رشد روزافزون جمعیت، آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، توزیع نامناسب منابع آب و خشکسالی های دوره ای، اکثر کشورها را به جستجوی منابع جدید آب سوق داده است. امروزه کمبود منابع آبی و آلودگی آب ها، مدیریت نامناسب آب های در دسترس، رشد جمعیت و تغییرات آب و هوایی از جمله مشکلات جهانی مرتبط با آب ها می باشند. با افزایش جمعیت، میزان تولید فاضلاب افزایش یافته و اگر فاضلاب تولیدی به طور مناسبی تصفیه و مورد استفاده مجدد قرار گیرد، می تواند بخشی از کمبود منا
شاید بیشترین مشکلی که افراد جدید الورود به سازمانها با آن مواجه می شوند این است که نمیدانند دقیقا در سازمان چه وظایفی را باید انجام دهند.
درمواردی پیش می آید که افراد در آزمون استخدامی قبول شده و وارد سازمان مربوطه می شود و تا هفته ها در گنگی به سر می برد و این عامل باعث می شود در ابتدای ورود افراد در سازمانها دچار یک فشار روحی شوند و دربرخور اول تمامی ذهنیت آنها در مورد سازمان از بین برود و از ورود خود پیشمان شوند.
.برای جلوگیری از این کار
نرگس شعبان خمسه
کد انتخاباتی: 5674
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی / مهندسی مواد و متالورژی
سوابق کاری: بیش از 10 سال سابقه فعالیت در سطوح اجرایی و ستادی آموزش و پرورش
گمنام و مستقل و از مردم عادی هستم و چنانچه از سوی شما مردم عزیز رای دریافت و انتخاب شوم تمام تلاشم را در مسیر سرنوشتی نور روشن برای مردم خوبم خواهم داشت.
دیدگاه : آرامش خاطر اقتصادی و معیشتی مردم
اهداف و برنامه ها:
رتبه بندی و همسان سازی نسبی وتر
ارزیابی عملکرد
عملکرد در واقع نتایج بدست آمده در فواصل معین و بطور رسمی پس از صرف منابع است و اندازه گیری فرایند کمی کردن این فرآیند است.بنابراین امروزه یکی از اصلیترین مسایل سازمانها ارزیابی عملکرد کارکنان و درجه اعتبار آن است.بدین
جهت سازمانها نیازمند سیستمی جامع، منعطف و معتبر و امن برای کسب
اطلاعات درونی خود هستند تا با نگاه به آینده بتوانند از تجربیات گذشته
استفاده نموده و سازمان خود را به سوی تعالی سوق دهند.ارزیابی و مدیری
نارضایتی شغلی در این روزها بسیار زیاد است.
در بعضی از صنایع این نارضایتی به ۷۰ درصد می رسد.
در بازاردشوار کار،نارضایتی از این حد هم بیشتر است.
در بسیاری از مواقع کارکنان به این نتیجه می رسند.
که روسا و مسولان انها را به درستی درک نمی کنند.
[block]14[/block]آیا رییس ملاحظه گری هستید؟در بیشتر مواقع سرپرستان نشانه های کارکنانی را که روز به روز .
از کارشان ناراضی تر می شوند درک نمی کنند.
از انجایی که بیشتر سرپرستان به جای کارکنان به شغل وکار توجه می کنند.
نارضایتی شغلی در این روزها بسیار زیاد است.
در بعضی از صنایع این نارضایتی به ۷۰ درصد می رسد.
در بازاردشوار کار،نارضایتی از این حد هم بیشتر است.
در بسیاری از مواقع کارکنان به این نتیجه می رسند.
که روسا و مسولان انها را به درستی درک نمی کنند.
[block]14[/block]آیا رییس ملاحظه گری هستید؟در بیشتر مواقع سرپرستان نشانه های کارکنانی را که روز به روز .
از کارشان ناراضی تر می شوند درک نمی کنند.
از انجایی که بیشتر سرپرستان به جای کارکنان به شغل وکار توجه می کنند.
خدمت دوستان عارضم که در جمعی کارکنان شرکت، به ترتیب روزانه یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه تلاوت میشود. روز شنبه گذشته که اربعین حسینی (ع) بود و شرکت تعطیل .فردای اربعین یعنی روز یکشنبه که الحمدلله جمع زیادی از کارکنان شرکت از زیارت امام حسین برگشته بودند صفحه ای که نوبت قرائت بود صفحه 593 یعنی سوره مبارکه فجر بود که تلاوت شد . البته در تفاسیر قرآن کریم این سوره را سوره امام حسین (ع) نام برده اند و ما این تقارن زیبا را در خاطر سپردیم.
تعهد سازمانی
تعهد سازمانی ازجمله نگرشهایی است که در مباحث رفتار سازمانی مطرح میشود.تعهد سازمانی حاکی
از نگرش کارکنان به سازمان است و رضایت شغلی نشان دهنده نگرش کارکنان نسبت
به شغل خود ازجنبههای مختلف استاز یافتههای تحقیق میتوان نتیجه گرفت
که ابعاد تعهد سازمانی و معنویت در محیط کار با رفتار اخلاقی کارکنان رابطه
دارد.بنابراین برای مدیران مهم است که برای بهبود رفتار اخلاقی
کارکنان در سازمان و توسعه سازمان، متغیرهای تعهد ساز
مزایای بکارگیری مدیریت دانش
تحقیقات گوناگون در گذشته، مزایای بکارگیری اثر بخش مدیریت دانش را نشان داده اند. برخی از مزایای بکارگیری مدیریت دانش در سازمانها عبارتند از :
ارائه خدمات و محصولات برتر.
بکارگیری سریع تر نظرات و اختراعات
کاهش هزینه های تولید
افزایش سطح یادگیری سازمانی
تقویت سطح فرهنگی سازمانی
ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سازمان
ایجاد توانمندی در حل مسائل سازمان در کوتاهترین زمان ممکن
بهبود بهره وری در ارائه محصولات و خدمات به م
بسم الله الرحمن الرحیم
ضرورت الگوپردازی صحیح در کارزار فرهنگی با هدف تحقق تمدن اسالمی
پای حرکت آدمی بندِ نیت های اوست. چنانچه رسیدن به هدفی را نیت کرده و "بخواهد"، موتور حرکت روشن شده است و نکته ی کلیدی آن که: حرکت و استقامت بر آن ، به منزله ی "پیروزی" ست. با این مقدمه می توان نتیجه گرفت که هرچه آدمی را متوقف کند، یک عملیات در جهت شکست اوست. و برای تحقق تمدن اسلامی، پیروزی و
حرکت پیشرونده در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظام
تفویض اختیار در مدیریت
تفویض اختیار
به کارکنان ، مهارتی مدیریتی است که تاکنون کمتر از سایر مهارتهای مدیران
مورد توجه قرار گرفته است. علت شکست بیشتر مدیران ایرانی این است که
نتوانسته اند به خوبی از مهارت تفویض اختیار استفاده کنند و همیشه درگیر و شلوغ بوده اند.
مدیران اگر وقت کافی داشته باشند می توانند وظایف مدیریتی را به خوبی
انجام دهند. یعنی تا زمانی که تا حد امکان وظایف و مسئولیت ها را واگذار
نکنید وقت اضافی برای مدیریت را نخواهید دا
فصل اول: کلیات تحقیق 2
1-1- مقدمه………………………………….. 3
1-2- بیان مسئله 4
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………… 9
1-4- پیشینه تحقیق:…………………………… 12
1-5- اهداف تحقیق:………………………….. 14
1-5-1 هدف اصلی 14
2-5-1هدفهای فرعی…………………………….. 14
1-6- مدل تحقیق………………………………. 15
1-7- سوال های تحقیق 15
1-7-1- سوال اصلی…………………………….. 15
1-8- فرضیه های تحقیق 16
1-8-1- فرضیه کلی : 16
1-8-2-فرضیات ویژه :………………………….. 16
1-9- روش تحقیق………………………………. 16
1-9-1- از لحاظ ه
امروز صبح وزارت علوم یک بخشنامه داده پر از انعطاف. پر از به هم زدن قوانین کلاسها، غیبتها، مهمانشدن، امتحانها و... انعطافهایی که تا دانشجوهای بدبخت هزاربار بین طبقههای اداری دانشگاه بالا پایین نمیرفتن و توی آموزش دانشگاه، صداشون رو نمینداختن توی سرشون حتی یک دهمش هم امکان نداشت!
آزمونهای جامعی که سالهای پیش سیل و زلزله نتونستن تکونش بدن، یا لغو شدن یا جابهجا شدن.
ادارات در حد ضرورت کار میکنن. مغازهها در حد ضرورت. مرا
1-7-1-3)وظیفهگرایی یا آغازگرایی : بر اساس این دیدگاه هر عمل به نیت شخص تصمیم گیرنده بستگی دارد . با معیار هایی چون عرفی بودن ، منصفانه بودن ، انجام وظایف و پایبندی به قوانین اخلاقی تعریف می شود که می توان آنرا با مقیاس فاصله ای و طیف پنج نقطه ای لیکرت مورد سنجش قرار داد.
1-7-1-4)عدالت توزیعی: در این تئوری یک عمل را در صورتی که منجر بـه افزایش همکاری بین اعضای جامعه شود، میتوان درست و عادلانه و مناسب (و بنابراین اخلاقی) نامید . و بر اساس معیار ها
ابزار ایمنی
در عصر حاضر، ایمنی در محیط های کار یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت است. ایمنی به معنای میزان دور بودن از خطر و حوادث می باشد. در محیط های صنعتی، با وجود ماشین آلات و ابزارهای گوناگون صنعتی، کارکنان در معرض خطرات گوناگونی می باشند. بنابراین ابزار ایمنی صنعتی می تواند در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته باشد. ایمنی فضا و کارکنان در بازده و بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی نیز تأثیر زیادی خواهد داشت، چرا که موجب کاهش صدمات، جر
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 28}
وحدت در فلسفه وجودی امامت و نبوت
علمای اسلام شناس برای فلسفه وجودی پیامبران به ویژه حضرت پیامبر اعظم، دلایل متعدد و مُتقَنی را بیان نمودهاند که ضرورت بعثت پیامبران را به ما نشان میدهد. آن ادلّه در جای خود بیان شده و در میان تمامی امت اسلام پذیرفته شده است.
«از مهمترین ادله ضرورت وجود امام، همان ادله ضرورت وجود پیامبر، است» الا اینکه پیامبر، علّت حدوث اسلام و امام عامل و علت استمرار و بقای آن است. ع
درواقع، نتیجه تحقیقات نشان میدهد که برای پیش بینی و توجیه رفتار فرد( به مراتب، بیش از رضایت شغلی) تعهد سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از تعهد سازمانی، بهتر میتوان میزان غیبت و جابه جایی کارکنان را پیش بینی کرد.نتایج حاصل از الگوسازی معادله ساختاری( SEM) نشان داد که سرمایه روانشناختی بر رضایت شغلی( ۲١/۰ =β) و تعهد سازمانی( ۲۶/۰ =β )، رضایت شغلی بر تعهد سازمانی(
۴۸/۰ =β) و تعهد سازمانی بر عملکرد شغلی( ١۸/١ =β) دارای اثر مستقی
توانمندسازی کارکنان
توانمندسازی دارای معنای عام و خاص و تعبیرهای بیشماری است و این تنوع تعریفها و رویکردها، انسجام و یکپارچگی را از این مفهوم با مشکل روبه رو ساخته است، به گونه ای که در تعریفها توانمندسازی عواملی، چون : انگیزش درونی ، ادراک و تعهد ، ساختار شغل، انتقال قدرت یا اختیار و تسهیم منابع و اطلاعات به کار رفته است. توانمندسازی در حقیقت فرایند مستمر و دائمی است و در محیط پویا در سطوح متفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
توانمندساز
اذیت و آزارهای شغل
عدم رسیدگی به شکایات و پرداخت غرامت به کارکنان ، کارهای تکراری ، رقابت غیر معمول بین پرسنل و نادیده گرفتن خواسته ها باعث کاهش روحیه پرسنل ، افزایش حملات روانی و خشونت های شغلی می شود (گامزی و ماستن[1] ،2010) .
2-1-5-3 حقوق کم
عدم پرداخت حقوق و امکانات مناسب و اختلافات بین نتایج کار و ارزیابی عملکرد انجام گرفته، خصوصاً هنگامی که این اختلافات ناشی از تعصبات نژادی و مسایل جنسیتی باشد باعث ناامیدی در پرسنل می شود (گامزی و ماستن ،2010
⚡️ برای "بیان ضرورت انجام کار" در زبان گیلکی از دو فعل «وأسن» و «خأسن» کمک گرفته میشود.
چند مثال:
ایسه چی «وأن» گۊدن؟
ایسه چی «خأن» گۊدن؟
(فارسی: حال چه «باید» کرد؟)
وچه «وأ» درس بۊخؤنه.
وچه «خأ» درس بۊخؤنه.
(فارسی: بچه «باید» درس بخۊنه.)
صرف گذشته:
چره «وأس» بؤگؤم؟
چره «خأس» بؤگؤم؟
(فارسی: چرا «نیاز بۊد» بگم؟/ چرا باید میگفتم؟)
امر ارجاعی را دارد یا خیر؟ به لحاظ این که امور حقوقی دارای گستردگی موضوعات بوده برای این که مرجع کیفری بتواند بهتر نسبت به موضوع رسیدگی نماید لازم است در چارچوب اختیارات قانونی اقدام نماید.
نحوه آشنایی با موضوع
نظر به این که نگارنده سالها در تشکیلات قضایی انجام وظیفه نموده به همین جهت با آراء بسیاری از دادگاهها و شعب دیوان عالی کشور مواجه شده که دارای اختلاف نظرهایی در رابطه با صلاحیّت رسیدگی به موضوع بوده که این امر موجب اطاله دادرسی ش
با ارزش ترین دارایی هر
سازمانی نیروی انسانی متخصص و متعهد آنست اما متاسفانه در بیشتر شرکتهای دولتی و
خصوصی شاهد عدم دانش مدیران در این خصوص
هستیم. در واقع تبعیض و عدم قدرشناسی در مدیران نسبت به کارکنان تبدیل به یک
سندروم خطرناک شده و نتیجه نهایی آن پایین بودن کارایی مجموعه، نیروی کار ناراضی و
تغییر پی در پی کارکنان در شرکتهای خصوصیست.
ایجاد حس دلگرمی در
کارکنان که عموما از قشر متوسط و پایین جامعه هستند بعضا بسیار ساده بوده و حتی
گاهی با یک
❇️ معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری: بازگشایی صنوف به معنای عادی شدن شرایط نیست ضرورت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت به منظور ارسال پروتکل بهداشتی مشاغل مختلف تدوین بیش از 102 پروتکل برای 12 هزار شغل تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی ریسک ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد ضرورت ثبت علایم در سامانه وزارت بهداشت از سوی مردم مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کرده و به هیچ وجه برای کار غیر ضروری از م
برای مشاهده دیگر مقالات رایگان خانه هوشمند اصفهان کلیک کنید
هوشمند سازی ساختمان
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین نیاز عمومی مردم برای استفاده از بهینه از تمامی تجهیزات ساختمان شاهد نگارش تعداد بالایی از مقالات هوشمند سازی ساختمان در سال های اخیر بوده ایم.در این مقالات سوالات مهمی که قبل از هوشمند سازی ممکن است برای افراد به وجود بیاید به خوبی پاسخ داده شده است تا تمامی موانع برای پیاده سازی سیستم های خود کنترلی در ساختمان ها بردا
پایان نامه تاثیرابعاد ساختاری سازمان بر رضایت شغلی کارکنان دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها عنوان: تاثیرابعاد ساختاری سازمان بر رضایت شغلی کارکنان مورد مطالعه: (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه … ادامه خواندن "پایان نامه در مورد رضایت شغل"
ادامه مطلب
سلام...شبتون بخیر
اول کاری میخواستم یکم از ضرورت {خودشناسی} براتون بگم
همه ما ذاتا عاشق خودمون هستیم و برای خوشبختی خودمون حاضریم هرررکاری کنیم....
ولی اگه یه نگاه به بشریت بندازیم چند درصدشون احساس خوشبختی دارن؟!چند درصد به ارامش واقعی (نه یه لذت و ارامش کاذب و زودگذر) رسیدن؟
هرروزی که میگذره به اختراعات و اکتشافات و پیشرفت صنعت و راحتی زندگی جوامع امروزی بشر اضافه میشه ولی...ولی بیاین ببینیم ادما تو این زمونه زندگی با ارامشی دارن یا صد سال دو
وزیر راه و شهرسازی درباره طرح مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: قرار بر
این است که از همان بدو استخدام افراد، تا ۵ سال از حقوق و درآمدشان
ماهیانه مبلغی کسر و در صندوقی سپردهگذاری شود. پس از آن ظرف دو سال،
متقاضیان برای ورود به فهرست پروژههایی که صندوق در آن سرمایهگذاری کرده
کاندیدا میشوند. طی دو سال هم واحدها ساخته میشود و از سال هفتم هم خانه
را به متقاضیان تحویل میدهند و با پرداخت اقساط طی ۱۵ سال، خانه به
مالکیت افراد در میآید.
وز
این مقاله با اشارهای به اهمیت مدیریت منابع انسانی در شرکتهای تعاونی.در محیط رقابتی امروز آغاز میشود.برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی و پرسشنامه استفاده شده است.پرسشنامه در بین ١٨٥ نفر از افراد نمونه توزیع و پس از گردآوری در نرم افزارهای SPSS و لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.و در مدیریت منابع انسانی بیش از پیش باید به این فناوری توجه شود.مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاستها، اقدامات و سیستمهایی است که رفتار، طرز فک
چرا به نصب دوربین مداربسته نیاز داریم ؟
مراقبت از کودکان و سالمندان
وقتی در خانه خود، کودک یا فراد میانسالی زندگی می کنند و شما از آنها دور هستید، با کمک نصب دوربین مداربسته می توانید از راه دور، آنها را ببینید و خیالتان بابت سلامتی آنها راحت باشد. علاوه بر این، شما می توانید امنیت خانه را نیز زیر نظر داشته باشید.
مراقبت از محل کار از راه دور
وقتی شما به هر دلیلی در محل کارتان حضور ندارید و نیاز باشد که کارکنان تان یا محل کارتان را زیر نظر دا
دانلود پاورپوینت دوره توجیهی بدو خدمت
فرمت فایل: پاورپوینت pptx
تعداد اسلایدها: 39 اسلاید
حجم فایل: 990 کیلوبایت
دوره توجیهی بدو خدمت
1- آشنائی کارکنان با دستگاه اجرائی مربوطه2- آشنائی کارکنان با محل خدمت3- آشنائی کارکنان با شغل مورد تصدی
لینک دانلود فایل
دانلود پاورپوینت دوره توجیهی بدو خدمت
عدالت سازمانی
این رویکرد توصیفی بیشتر روی باورها و درک افراد از عدالت تاکید دارد و به اینکه چه چیزی واقعا عادلانه است کاری ندارد.بنابراین
زمانی که کارکنان احساس کنند رفتار ناعادلانهای با آنان صورت گرفته،
رفتار شهروندی سازمانی، که منجر به اثربخشی، توانمند سازی و بقای سازمان
میگردد، کمتر مشاهده خواهد شد.تحقیق نشان داد که برقراری عدالت سازمانی تاثیر مستقیم در رفتار مثبت شهروندی خواهد داشت و بین عدالت سازمانی با ۴ متغیر از ۵ متغیر رفتا
کاربردی ترین روش تعیین ساعت حضور و غیاب
ساعت حضور و غیاب برای همه ی شرکت ها، اداره ها و سازمان ها یک جزء از فرآیند و چرخه ی کاری محسوب می گردد. ساعت حضور و غیاب از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا بر کیفیت عملکرد فعالیت های منابع انسانی بسیار تاثیر گذار است. همان طور که همه ی ما می دانیم منابع انسانی یکی از مهم ترین دارایی های هر سازمانی می باشد. تمامی فرآیند ها شامل جذب و استخدام نیروی کار، حضور و غیاب، جبران خدمات، تعیین پاداش، آموزش و ... با من
عدالت سازمانی
این رویکرد توصیفی بیشتر روی باورها و درک افراد از عدالت تاکید دارد و به اینکه چه چیزی واقعا عادلانه است کاری ندارد.بنابراین
زمانی که کارکنان احساس کنند رفتار ناعادلانهای با آنان صورت گرفته،
رفتار شهروندی سازمانی، که منجر به اثربخشی، توانمند سازی و بقای سازمان
میگردد، کمتر مشاهده خواهد شد.تحقیق نشان داد که برقراری عدالت سازمانی تاثیر مستقیم در رفتار مثبت شهروندی خواهد داشت و بین عدالت سازمانی با ۴ متغیر از ۵ متغیر رفتا
سلامت سازمانی
عاملی که در بهبود عملکرد شغلی میتواند موثر باشد وجود یک سازمان سالم با زیر مجموعه توانمند است.این
مقاله، مبتنی بر کاری پژوهشی، با هدف بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر عملکرد
شغلی کارکنان با تبیین نقش میانجی توانمندسازیانجام شده که به بررسی
ادبیات نظری و آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته است.در قالب یک پیمایش،
برای انتخاب نمونه از جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دستگاههای اجرایی
شهرستان سیرجان، تعداد ۲۷۴ نفر به عنوان نمونه آما
معمولا محل کار پرسنل و کارکنان ادارات و شرکتهای در یک نقطه متمرکز است و در قرارداد کار، یک مکان بعنوان محل فعالیت کارکنان سازمانها، ادارات و شرکتهای قید می شود. اما گاهی برای پیشبرد امور سازمان نیاز به حضور برخی از پرسنل در محلی غیر از مکان اصلی شرکت است. در واقع اعزام به ماموریت یکی از نیازهای کاری هر واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی است و در قبال آن مزایایی در چارچوب قوانین و مقررات به فرد اعزام شونده تعلق می گیرد.
ادامه مطلب
سازمان
شاد
سازمان
شاد سازمانی است که ذی نفعان کلیدی را شاد میسـازد. بـرای شـادنمـودن ذینفعـان،
سازمان باید تا جایی که امکان دارد نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد(چرمنیـک،2013)
.سـای روتـا،مشکیند و ملتزربیان میدارند عوامل مهم در ایجاد شادی و نیروی کـار مشـتاق،
برابـری (رفتـاراحترام آمیز، انصاف و امنیت)؛ موفقیت (غرور و افتخار به شرکت، توانمندسازی،
بازخورد، چـالش شغلی) و اعتماد متقابل همکاران می باشند ( نجاری، ضماهنی،
آذر، معارفی،1394)
اثربخشی( به انگلیسی: Effectiveness) عبارت است از درجه و میزان نیل به اهداف تعیین شده.به بیان دیگر اثربخشی نشان میدهد که تا چه میزان از تلاشهای انجام شده نتایج مورد نظر حاصل شدهاست.با
توجه به چهارچوب RACE در بازاریابی دیجیتال، در ادامه مثالهایی از
معیارهای اندازه¬ گیری اثربخشی آورده شده: دسترسی( Reach): ١. درآمد یا
ارزش هدف در هر بازدید ۲.سهم مخاطبان در مقایسه با رقبا ۳.ثانیا برنامه مناسبی برای برطرف ساختن نیازها طراحی شود.روش تحقیق به کار گرفت
بوروکراسی روشی است برای سازماندهی و هر گاه بحث درباره بوروکراسی مطرح می شود سازمانهای بزرگی که بهطور نظام یافته کار می کنند به ذهن متبادر می شود. به نظر یکی از صاحب نظران، بوروکراسی شکل ایده آلی برای سازماندهی است که فعالیتهای سازمانهای بزرگ را به گونه ای هدایت می کند که بیشترین تولید یا خدمت موثر حاصل شود. مدیریت بر چنین سازمانی (مدیریت بوروکراتیک) دارای هفت مشخصه به شرح زیر است.
1. قوانین مقررات. قوانین و مقررات خطوط راهنمای اصلی برای تعر
ضرورت طراحی پرتال (پورتال) خبری
امروزه استفاده از روزنامه ها و اخبار کاغذی کم رنگ شده است و مردم بیشتر تمایل دارند تا اخبار جدید را از طریق انواع سایت های خبری دنبال کنند. همچنین، استفاده مردم از گوشی های هوشمند و تبلت ها زیاد شده است و آن ها بدین وسیله از اخبار جدید و موردعلاقه شان آگاه می شوند. هم زمان با توسعه تکنولوژی های جدید، شاهد گسترش طیف مختلف اخبار هستیم و حضور خبرگزاری ها و صاحبان خبر در فضای وب به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین شم
♦️اعلام وضعیت کاری ادارات تا ۲۰ فروردین
جهانپور درباره تعطیلی ادارات تا ۲۰ فروردین:۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند قطعی داریم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۵۰ درصد در همان ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاهها تعطیل شدند. ۵۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت هستند که امکان تعطیلی آنها وجود ندارد، بلکه به طور مضاعف هم کار میکنند. ۲۰۰ هزار نفر در شهرداریها و نیروهای نظامی و امنیتی در حال خدمت به مردم هستند و تعطیل نخواهند شد.بیش از ۲ میلیون نفر از ک
پوشش های ظاهری معلم ها ، مدیر و کارکنان ،دانش آموزان
استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگهای شاد و روشن برای کارکنان مدرسه
بهداشت:تمیز بودن محیط مدرسه، کلاسها، بهداشت فردی، اجتماعی ، دانش آموزان
الف)معلم شاد و با روحیه:معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم میکند ،چانچه قرار باشد که روح دانش اموزان پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد.
حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی
آموزش کارکنان:
آموزش کارکنان به عنوان فرآیندی قلمداد گردیده است که برای سازگاری افراد با محیط متحول سازمانی و در نتیجه انطباق سازمان با محیط بیرونی و تغییرات در تکنولوژی اعمال می شود.(مشبکی ،1377، 342 ) تافلر ، مهمترین فعالیت و راه رویارویی باتحولات عظیم در زندگی آینده را برای پذیرش تغییر، آموزش می داند. آموزش مؤثر و پر مایه به افراد کمک می کند تا آنها بتوانند به رشد و توانایی کافی در شغل خود دست یابند و با کارایی بیشتری کار کنند . بدیهی است که ا
درباره این سایت