نتایج جستجو برای عبارت :

فیلم رستگاری در شاوشنگ

رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) به کارگردانی فرانک دارابونت یکی از برترین فیلم های تاریخ
سینمای جهان است.
موضوع
"امید" که در بسیاری از فیلم های سینمایی مطرح است، اما در این فیلم به
صورت بسیار دقیق و متفاوتی به آن پرداخته شده است. فلسفه امید داشتن در فیلم رستگاری
در شاوشنک همیشه در درون تمام افراد وجود دارد و هیچ وقت
از بین نمیرود، اما باور و عقیده هریک
از زندانیان زندان شاوشنگ به امید با هم متفاوت است؛
دیالوگ به یاد
ماندنی موضوع کنونی میان ا
درباره‌ی کتاب صوتی رایگان رستگاری در شاوشنک:
رستگاری در شاوشنک درباره‌ی مرد بی‌گناهی است که به سال‌ها زندان محکوم شده است. او برای حقیقت می‌جنگد و حتی لحظه‌ای امیدش را برای آزادی از دست نمی‌دهدو از تمام بدی‌هایی که در حقش شده انتقام خواهد گرفت اما نه با آن معنی که ما از انتقام می‌شناسیم. او روش خودش را دارد. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«زندان جهان افسانه‌هاست یا نه؟ هرکسی زندان خاص خود را دارد: شغل بد، بیماری لاعلاج و... اما انسان‌ها
اگر آدم ماجراجویی را فطرتا دوست داشته باشد و کمی هم عملگرا باشد کلاهش پسِ معرکه هست.چند سال پیش بودچیزی شبیه به نقشه گنج به دستم رسید.از آنجا که قدمت مکان مورد نظر و گنج های کشف شده و افسانه های قدیمی بسیار بود با دوستی امین و مطمئن تصمیم به جست و جو گرفتم.با دو عدد تیشه و یک بیلچه و برخی وسایل دیگر راهی نقطه مورد نظر شدیم.حاصل شب ها کنده کاری شد یک تونل شیش متری در عمق چهار متری زمین.البته چون آن محوطه کم عمق بود فکر کنم در عمق بیشتری بودیم.استر
بالاخره بعد از گذشت سه سال و نیم از شروع اولین جرقه‌های ایده‌ی پایان‌نامه تا به ثمر رسیدنش، در تاریخ یک آبان نود و هشت دفاع کردم. تو این یک هفته‌ای که گذشت حس اسیری رو داشتم که بعد از سال‌ها از زندان رها شده باشه. دقیقا شبیه اون سکانس از فیلم رستگاری در شاوشنگ که قهرمان فیلم بعد از مشقت زیاد از لوله‌ی فاضلاب میاد بیرون و زیر بارون دست‌هاشو باز میکنه و سرشو میگیره سمت آسمون. حس زمین گذاشتن یک کوله بار سنگین از روی دوش خسته و فرسوده‌م.  هنو
من آدم دقیق منظمی که برنامه‌های دقیق و درست داشته باشه و بهشون پایبند باشه نیستم متاسفانه. ساعات زیادی از وقتم به کارهای بیهوده می‌گذره و هنوز که هنوزه برنامه‌ریزی درست و عمل کردن بهش رو خوب بلد نیستم. کلی از کارهام رو به تعویق می‌اندازم و یک سری برنامه‌های مهم عمل‌نشده دارم که واقعا آزارم می‌دن.
اما، تو سه تا مقوله تقریبا هیچ‌وقت به خودم تخفیف ندادم؛ فیلم، کتاب و موسیقی.
ممکنه خیلی از اوقاتم به کارهای الکی بگذره (که اصلا خوب نیست و طبعا
۱. می گفت ...متن پاک شد.( زیادی غمین میشد، پاکش کردم)
۲.اینو یادم نمیاد برای کسی تعریف کرده باشم. همیشه از یادآوریش و اوج حماقت خودم خجالت کشیدم، برای همین هیچ وقت درباره ش حرفی نمی زنم. ولی فرار و کتمان تا کی آخه!
دانشجو بودم و کله ام باد داشت. یه نشست بین اساتید و دانشجوها برگزار کردن. از قبل همه اطلاع داشتیم. یه نامه نوشتم و این نامه دست نویس بود. ( حماقت اول) موقع خوندن نظرات، چون خیلی لحن تندی داشتم و بی گدار به آب زده بودم مدیر گروه تا نصفه خوند.
در حالی که امسال بیست و پنجمین سالگرد ساخته شدن فیلم «رستگاری در شاوشنک» فرانک دارابونت است، این کارگردان از تجربه ساخت این فیلم، هدایت بازیگران و هر آنچه هنگام ساخت فیلم قربانی کرد سخن گفت.
 
هم‌زمان با ۲۵ ساله شدن فیلم سال ۱۹۹۴ «رستگاری در شاوشنک» که نخستین ساخته فرانک دارابونت بود، این فیلمساز با خوشحالی خاطرات فیلمبرداری این پروژه با نقش‌آفرینی مورگان فریمن و تیم رابینز را که هفت نامزدی جایزه اسکار کسب کرد، به یاد می‌آورد.
 
با این ح
نقد و بررسی شائوشنگ
رستگاری در شاوشنگ با حال و هوایی راز آلود و معمایی(که حاصل دکوپاژ و فضاسازی بی نقص و دقیق فرانک دارابونت است) آغاز می شود و همزمان با ورود اندی دوفرین (بانکدار درجه یکی که به اتهام قتل همسرش آلوده شده است) به لوکیشن زندان، با خلق راوی و تغییر نسبی زاویه دید و انداختن بار روایت بر دوش رد ( مورگان فریمن) مخاطب را به قضاوت درباره دوفرین و تماشای شخصیت او از مسافتی دورتر دعوت می کند. و این قضاوت و داوری که در ابتدای داستان، تعلی
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارز دیجیتال دگ کوین