نتایج جستجو برای عبارت :

سیر و سلوک محقق نمی شود مگر با معرفت و محبت و اطاعت اهل بیت علیهم السلام


آیت الحق والعرفان حجت هاشمی خراسانی حفظه الله :
سیر و سلوک محقق نمی شود مگر با معرفت و محبت و اطاعت اهل بیت ع .
اطاعت درسایه "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم" حاصل می شود .
♦️ یکی از شرایط مهمه سیروسلوک اطاعت محض از اهل بیت ع است که عدم وجود این شرط مستلزم بهره نبردن از مقامات عرفانی است وبه همین دلیل مخالفین ائمه ع به این مقامات عرفانی نمی رسند .
ائمه علیهم السلام حجت شناخت الهی هستند و شناخت آنها مساوی با شناخت الهی است.
امام باقر فرمود بلندی و کو هان و کلید و درهمه چیز و خرسندی خدای رحمان تبارک و تعالی اطاعت امام است بعد از معرفت او سپس فرمود خدای تبارک و تعالی می فرماید 83 سوره 4 وهر که اطاعت پیغمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که که رو گرداند اورا رها کن زیرا ما ترا نگهبان او نفرستادیم
1امام  باقر ع فرمود بلندی و کوتاه وکلید  ودر همه چیز و  خرسندی خدای  رحمان تبارک وتعلی  اطاعت  اما مست بعداز معرفت او  سپس فرمود خدای تبارک میفرماید83 سوره 4 هرکه  اطاعت یمعمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که رو گرداند  ورا رها کن  زیرا  ما ترا نگهبان او نفرستادیم 
تصوف در کلام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی
مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در پاسخ پرسشی در مورد تصوف می‌نویسد:
التصوف مسلك منحرف من خط أهل البیت علیهم السلام بل قدر صدر من بعض المتصوفین أقوال وأعمال تخالف المعتقدات الإسلامیة وتتنافی مع الأحكام الإلهیة، وهناك العدید من الروایات الواردة من الأئمة علیهم السلام فی ذمّ المتصوفین وإن شأنهم المكر والخداع والریاء والعجب.
تصوف مسلکی منحرف از راه اهل بیت علیهم السلام است، بلکه از بعضی م
هوحضرت وصی امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام:هیچ کس ایمان را به حد کمال خویش نمی رساند تا آنکه مرا به عمق معرفتم بشناسد. پس آنگاه که مرا به این معرفت شناخت ، هر آینه خداوند قلب او را با ایمان آزموده ، سینه اش را برای اسلام گشاده ساخته و عارفی روشن بین گردیده است و هر کس که از شناخت آن کوتاهی نمود و به آن نرسید ، شک کننده و تردیدگر است. معرفت من به نورانیت معرفت خداوند عزوجل است و معرفت خداوند عزوجل ، معرفت من به نورانیّت است.حدیث معرفت به نورانی
علت ملقب شدن امام علی بن موسی علیهما السلام به رضا
رضا نامی که خداوند برای امام رضا علیه السلام برگزید
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱- حدثنا أبی ومحمد بن بن المتوكل ومحمد بن على بن ماجیلویه وأحمد بن على بن إبراهیم بن هاشم والحسین بن تاتانه وأحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی وبن إبراهیم بن هشام المكتب وعلى بن عبد الله الوراق رضى الله عنهم قالوا: حدثنا على بن بن هاشم عن أبیه عن أحمد بن محمد بن أبی نصر البزنطى قال: قلت لابی جعفر محمد بن عل
بسم الله الرحمن الرحیمحضرت على علیه السلام فرمودند:واجب اطاعت از خدا و واجب تر از آن، ترک گناه استنزدیک، قیامت و نزدیک تر از آن، مرگ استعجیب، دنیا و عجیب تر از آن، محبت دنیاستسخت، قبر است و از آن سخت تر، دست خالى به قبر رفتنست.
عَن الصَّادِقِ: «مَا تَکَامَلَتِ النُّبُوَّةُ لِنَبِیٍّ حَتّی أَقَرَّ بِفَضْلِهَا وَ مَعْرِفَتِهَا [مَحَبَّتِهَا]».
ترجمه:
امام صادق(علیه السلام) فرمودند: نبوت هیچ پیامبری به کمال نرسید تا اینکه به فضل و معرفت [محبت] حضرت زهرا(علیهاالسلام) اقرار کرد.
ادامه مطلب
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
آیت الله فاطمی نیا:
 گاهی تحمل همسر بداخلاق ، خودش نوعی سلوک است.
یکی از اولیاء خدا که بسیار مرد بزرگی بود و گفته اند امام زمان علیه السلام در تشییع جنازه ی او حاضر بودند ، همسر بسیار بداخلاقی داشت که سی و پنج سال او را شکنجه میداد ولی او تحمل میکرد !
بله ،تحمل کنید ، اصلا خیلی از اینها با تحمل و گذشت حل میشود .
☘️ گاهی هم اگر تحمل شود ، مثل نماز شب برای انسان سلوک الی الله است...
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
اختلال سلوک (اختلال سلوک به انگلیسی = Conduct Disorder) مجموعه‌ ای از مشکلات رفتاری و عاطفی است که معمولا در دوران کودکی یا بزرگسالی شروع می شود. کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک رعایت قوانین و رفتار به شیوه اجتماعی قابل قبول، برایشان مشکل است. آنها ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه، مخرب و فریبنده نشان دهند که می تواند حقوق دیگران را نقض کند. سایر بزرگسالان و کودکان آنها را “بد” یا متخلف تلقی می کنند در حالی که آنها یک بیماری روانی دارند. در ا
✅نکته طلایی نهم: عشق و محبت به فرزند
⬅️وظیفه پدر و مادر تنها تأمین غذا و لباس و بهداشت فرزند نیست، بلکه فراتر از آن اظهار محبت و مهربانى نسبت به فرزند است.⬅️محبت را باید از دل به زبان و عمل آورد تا فرزند آن را واقعاً لمس کند.⬅️الف: پیامبر، شیدای امام حسن و امام حسین بود. آنان را می‌بوسید و به اصحاب خود می‌فرمود: من از شدت علاقه‌ام به این دو، دوست دارم زندگیم را میان آنها تقسیم کنم. (بحارالأنوار، ج43، ص315)⬅️ب: امام صادق علیه السلام مى‌فرمای
بهترین جهاد
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- وبإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد ، عن أبیه جمیعاً ، عن جعفر بن محمّد ، عن آبائه علیهم السلام فی وصیّة النبی صلّى الله علیه وآله لعلی ، قال : یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد .
امام صادق علیه السلام به نقل از اجداد بزرگوارش علیهم السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، بهترین جهاد انسان این است که صبح کند و در فکر
ای انسان
"به دنبال رزقی برای فکر و عقل و قلب و روح خودت باش؛
که رزق فکر، خلوت و توجه و مطالعه و نظر است
و رزق عقل، معرفت
و رزق قلب، اطاعت
و رزق روح، قرب و انس
که هر کدام از کار نیروی سابق تامین می‌شوند
فکر رزق عقل را می‌سازد و عقل رزق قلب را و قلب رزق روح را."
قالَ الامامُ الْحَسَنُ الْمُجتبی علیه الصلوة السّلام:مَنْ عَبَدَاللهَ، عبَّدَاللهُ لَهُ کُلَّ شَیْءٍ.فرمود: هر کسی که خداوند را عبادت و اطاعت کند، خدای متعال همه چیزها را مطیع او گرداند.[مجموعه ورام ص ۲۲۷] .
شهادت فرزند امام علی علیه السلام را تسلیت می گوییم.
اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن
 
  
تعریف اختلال سلوک
 
اکثر مسایل کودکی که باعث ارجاع آن ها به متخصصین بهداشت روانی و روان شناس میشود ، به مشکلات رفتارهای کنترل نشده بیرونی مربوط میشود . یکی از این مشکلات رفتاری، مسئله است به اسم اختلال سلوک، که از لحاظ روان شناسی شخصی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ادامه مطلب
معرفت به ذاتِ آدماست.
نه پیشینه، نه جایگاه و نه نسبت!
معرفت،
یه چیزی شبیهِ یه مهره ی یاقوتی رنگ ِ
که دور قلبِ بعضی هامون هست 
پیوسته به یه نخِ نامرئی!
دورِ قلب ِ بعضی هامون نه!
بیخودی تو آدما دنبالِ توجیه نگردین!
معرفت به ذاتِ آدماست...
---------------------------------

معرفت دُرّ گرانی است...
فکر کنم پوست انداختم!
نه پوستم کنده شده!
سخته دل کندن خیلی سخت! اونم از چیزی که چندین سال آرزوشو داشتی!
اما الان دیگه برام مرده!!! 
یه تشر از یک پاک نهاد کافی بود که هوس دیرنیه از سرم بیفته.
و دائم درگیر اینم که: چه قدرتی ایجاد میکنه سیر و سلوک و معرفت!!
آیا خداگونه شدن غیر از اینه؟
 
بإسمک الأعظم   یکی از زوایای ناشناخته‌ی امام عصر علیه السّلام، مهر و محبّت آن بزرگوار به انسان ها و به ویژه شیعیان است. متأسفانه از گذشته‌ی دور چنین بوده است که امام را تنها با شمشیر و خونریزی و قهر و انتقام معرفی کرده و چهره‌ای خشن از آن حضرت نشان داده اند؛ حال آنکه آن حضرت مظهر رحمت بی کران الهی و پدر مهربان امّت و همدمی دلسوز و همراهی خیرخواه است.
ادامه مطلب
گاهی تحمل #همسر_بداخلاق ،
خودش نوعی #سلوک است. ⇩
یکی از اولیاء خدا که بسیار مرد بزرگی بود
و گفته اند امام زمان (علیه السلام)
در تشییع جنازه ی او حاضر بودند ،
همسر بسیار بداخلاقی داشت
که سی و پنج سال او را شکنجه میداد
ولی او تحمل میکرد !
بله ،تحمل کنید ،
اصلا خیلی از اینها با تحمل و گذشت
حل میشود .
گاهی هم اگر تحمل شود ،
مثل نماز شب برای انسان سلوک الی الله است..
" آیت الله فاطمی نیا "
هو
هیچ راهی برای شناخت خدا جز معرفت امام به نورانیتش نیست همانطور که امام علیه السلام فرمود : معرفت من به نورانیت معرفت خداست ، پس معرفت پیدا کردن به نورانیت همان ظهور نور لاهوتی امام است که در قلب عارف سالک در راه ولایت امام نمایان می شود.میرزا ابوالقاسم شریفی ذَهَبی (راز) شیرازیترجمه رسالهٔ قنوتیه
تأثیر #محبت به اهل بیت علیهم السلام
 
▪️برید بن معاویه میگوید: در نزد حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام بودم که مردى از اهل خراسان که پیاده از آنجا حرکت نموده بود بر حضرت داخل شد و پاهاى خود را بیرون آورده نشان داد که همه شکافته و پاره پاره شده بود.
▪️عرض کرد: «یابن رسول الله! به خدا سوگند که انگیزه حرکت من از خراسان تا اینجا جز محبّت شما اهل بیت نبوده است.»
▪️حضرت فرمودند: «به خدا سوگند اگر پاره سنگى ما را دوست داشته باشد، خدا او را با ما محش
کسی که می‌خواهد خودش را برای سه متر پرش بسازد، با کسی که سی هزار متر را در نظر دارد، طرز کارشان فرق می‌کند. با این دید و با این خودشناسی است که انسان می‌فهمد در جایی که هست نمی‌تواند بایستد و باید حرکت کند، همین باعث خودسازی او می‌شود. 
مراتب سیر و سلوک معلم و مربی: خودشناسی --> خودسازی --> دیگرسازی
محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّكَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَدَ
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان (عج)_4
2- ارتباط معنوی: بی شک ارتباط معنوی(انس) با امام زمان (عج) بدون شناخت و معرفت امام حاصل نمی شود.معرفت امام ،امان از ضلالت و گمراهی وموجب تقرب به خداوند متعال و ترقی و کمال نفس است و طبق روایات بدون معرفت امام و ولی امر هیچ طاعت و عبادتی مقبول نیست.
تاکیدبرشناخت امام در روایات :روایت در این معنی بسیار است،از جملهاز حضرت زین العابدین (ع)روایت شدهاست که فرمودند:
لوْ أَنَّ رَجُلاً عُمِّرَ مَا عُمِّرَ نُوحٌ عَلَیْهِ
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:
نظر کردن به جمال مبارک حضرت صاحب علیه‌السلام خوب و فضیلت دارد، اما می‌دانیم که عده‌ای در زمان حضور پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و یا ائمه علیهم‌السلام به جمال آنها نظر می‏‌کردند، ولی به مقام آنها معرفت نداشتند و از آنها اطاعت نمی‌‏کردند.
  در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۹
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره✅ @bahjat_ir
قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد.✍ استاد مویدی، فایل صوتی
هو
هرکس جاهل است به معرفت نفس اجهل است به معرفت رب ، و معرفت نفس مصباح کشف احوال ملکوت است و مشکوة شهود اسرار جبروت و معراج وصول به سوی لاهوت. و احدی از بنی آدم نمی رسد به هیچ مقامی مگر بعد از معرفت نفس خود. و این معرفت حاصل نشود به خبر نقلی یا نظر عقلی. بلکه حصولش موقوف به نوری است که از حق بر دل آید و آن نشود مگر به ریاضات متعالیه و مجاهدات متوالیه و تجرد قوی از قیود هوی و به زعم فقیر محض موهبت است از حضرت عزت ،  اگرچه منافی نیست ، توفیق مجاهده هم
شناخت دلایل عزاداری برای امام حسین علیه السلام، نخستین گام در راه تأمین اهداف بلند این سنّت مهم و سرنوشت سازِ پیروان اهل بیت علیهم السلام است؛ زیرا عزاداری بدون معرفت، نه تنها ارزشی ندارد؛ بلکه چه بسا به زیان اهداف اصلی این حرکت ارزشمند نیز باشد. بر پایه روایتی، در ره نمودهای امام علی علیه السلام به کمیل، چنین آمده است:
ما مِن حَرَکةٍ إلّا وَ أنتَ مُحتاجٌ فیها إلی مَعرِفَةٍ.[1]
هیچ [رفتار و] حرکتی نیست، مگر این که تو در آن، به شناخت، نیازمندی.
هو
جذبه آن است که با بارقه ای الهی دفعتاً معارف بسیاری برای عارف حاصل شود و سلوک آن است که برای رسیدن به آن معارف ، درجات و مقامات مناسب با آن را یکایک طی کند. اهل شهود یا همهٔ درجات را با سلوک طی می کنند ، در این صورت سالک محض اند یا همهٔ درجات را با جذبه می پیمایند ، در این حالت مجذوب محض اند یا اوایل راه را با سلوک می پیمایند و در اواخر جذبهٔ الهی نصیب آن ها می شود ، این گروه سالک مجذوب اند یا اینکه اول جذبه ای نصیب آن ها می شود ؛ لیکن در انتهاء ن
وقتی که حتی عایشه بیشتر از پیامبر اهل سنت عمری می‌فهمد!!!
ابن قتیبه دینوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
قالت یا بنی أبلغ عمر سلامی و قل له : لا تدع أمة محمد بلا راع ، إستخلف علیهم و لا تدعهم بعدك هملا ، فإنی أخشی علیهم الفتنة .
عایشه به عبد الله بن عمر گفت: به عمر سلام برسان و بگو امت محمد (صلی الله علیه و آله) را بدون چوپان رها مكن و كسى را به عنوان جانشین تعیین نما، چون واهمه آن دارم كه آنان گرفتار فتنه گردند.
الامامة و السیاسة، تالیف ابن
کسی که نتواند تفکّر و بینش علوی و خط‌ مشی حسنی و روحیه حسینی(علیهم‌السلام) را در طریقت و سلوک انقلاب خمینی و رهبری امام خامنه‌ای ببینید، بدون شک اگر در کربلا و در کنار اباعبداللّه الحسین هم حضور می‌یافت در خوش‌بینانه‌ترین حالت سهمش از دینداری پریشان خاطری و یا سردرگمی ‌بود
 
مجموعه امام زمان و من: دلایلی ساده و کودکانه برای غیبت آقا به همراه راهکارهایی برای پایان غیبت
 
معرفی:
بعضی حرف ها از سر خشم است، بعضی از دلخوری، بعضی از سر ترس و نگرانیبعضی حرف ها هم از سر محبت استیک محبت بی چشم داشت، یک محبت اصیل و ناب :محبت امام
خلاصه:
مجموعه امام زمان و من حرف هایی به حجه ابن الحسن است از جنس محبتبرای غیبتش دلایل کودکانه می آورد و برای آوردنش راهکار هایی ساده به کودکانبه غیر از دومین جلد که کمی ایراد محتوایی دارد، بقیه جل
محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّکَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَ
وقتی خدای متعال خود را معلم توصیف، و رحمت و محبت را مقدمه تعلیم(۱)، وتعلیم هدفمند را مقدمه “رشد” (۲) اعلام می کند، احساس کرامت و بالندگی وصف ناپذیری را به همه معلمان انسان پرور و تاریخ ساز جهان ارزانی می دارد.دوازدهم اردیبهشت نیز سالروز شهادت استادگرانقدری است که با علم وعمل و سلوک حکمت آمیز خود منزلت معلمی را بیش از پیش رفعت بخشید وبه مقام قرب رساند و به نشان افتخاری برای تعیین روز بزرگداشت مقام معلم تبدیل شد. با این امید که مسئولان عالی نظ
امام صادق ع میفرماید ماییم که خدا اطاعت مارا واجب ساخته  مردم راهی جز معرفت ماندارند و بر نشناختن ما معذور نباشندهر که مارا شناسد هر که مارا شناسد مومن است و هرکه انکار  کند کافر است و کسی که نشناسد و انکار هم نکند گمراهست تا زمانیکه بسوی  بسوی هدایتی که خدا بر او واجب ساخته و ان اطاعت حتمی ماست بر گردد  واگر بهمان حال گمراهی بمبرد خدا هرچه خواهد با او کند  شرح  مقصود از کسانبکه ایمه را شناخته  و انکار هم نکردهاند انهایند که عقل وفهم درک مقا
خبر پیامبر صلی الله علیه و آله از غصب فدک و خلافت و شهادت حضرت زهرا و محسن علیهما السلام
عن ابو مخنف لوط بن یحیى عن أبی عبد اللّه الصادق علیه السّلام: قال النبی صلّى اللّه علیه و آله: اعلم یا علی، إنی ارتحل عن هذه الدنیا الدنیّة، فینسی الأمة ما یجب علیهم من حقی، و أول من یخاصمك أبو بكر و عمر؛ فإنه یأخذ كتاب فدك و یضرب برجله على بطن فاطمة علیها السلام، فیسقط المحسن علیه السلام. ثم یجعلون الحبل فی عنقك و یأتون بك إلى المسجد فیقول: بایع لی و إلا أق
عن الرضا علیه السلام عن أبیه موسی بن جعفر علیه السلام قال جاء رجل إلی الصادق علیه السلام فقال: قد سَئِمتُ الدنیا فأتمنّی علی الله الموت. فقال: تَمَنّ الحیاة لتطیع لالتعصی، فَلَأَنْ تعیش فتُطیع خیرٌ لک من [أنْ] تموت فلاتعصی و لاتطیع.
عیون اخبار الرضا علیه السلام، للشیخ الصدوق، ج2، ص3، باب فیما جاء عن الرضا علیه السلام من الأخبار المنثورة، ح2
از حضرت رضا علیه السلام از پدرش موسی بن جعفر علیه السلام روایت شده که می فرماید: مردی نزد امام صادق علی
خواهرم با یک بشقاب شیربرنج آمد داخل اتاق. یکی دو ساعت پیش هم یک بشقاب دیگر شیربرنج خورده بودم؛ اما مادر بقیه اش را دور نریخته بود. گاهی در هفته، شام مان می‌شود شیربرنج. خلاصه، قاشق اول را که در دهان گذاشتم، دیدم مثل همان قبلی بی مزه است و تازه، کمی هم سرد شده. خواستم پیش خودم نق بزنم و از شیربرنج تکراری مادر گله کنم که یک آن، چشم های مادر از درِ ذهنم آمدند تو؛ دست های خسته ی او نیز. پیش آنها خجالت کشیدم گله کنم و نق بزنم. با خودم گفتم طور دیگری با
جمع نشدن محبت اهل بیت علیهم السلام و دشمنانشان
علی بن ابراهیم قمی رضوان الله علیه مفسر و عالم بزرگ شیعه در تفسیر آیه چهارم سوره احزاب: «ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه» (خداوند در درون هیچ شخصی دو قلب قرار ننهاده است.) روایت کرده است:
وفی روایة أبی الجارود عن ابی جعفر (علیه السلام) فیقوله: " ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه " قال علی بن أبی طالب (علیه السلام): لا یجتمع حبنا وحب عدونا فیجوف إنسان ان الله لم یجعل لرجل من قلبین فی جوفه فیحب هذا ویبغ
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
پخش زیارت عاشورا از شبکه ولایت ممنوع شد
خواندن مصائب حضرت زهرا و امام حسن علیه الاف السلام بدیل بی احترامی به مقدسات اهل سقیفه ممنوع شده است 
مدتها می‌شنیدم ولی باور نمی‌کردم تا از یک روحانی شنیدم و او تایید کرد....
اهمیت زیارت عاشورا بر تمام اهل سیر و سلوک واضح و مبرهن است تمام شاگردان حضرت آیت الله العظمی آقا سید علی آقای قاضی طباطبایی بر سفارش استادشان بر خواندن و مداومت بر زیارت
امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند : 
ارزش و منزلت هر انسانی به میزان معرفت اوست ( معانی الاخبار ص 1)
وجود یک دین شناس بر شیطان به مراتب سخت تر از عبادت هزار عابد است( بصائر الدرجات ج 1 ص 47)
شهادت جانسوز مولایمان امام محمد باقر علیه السلام را محضر هموطنان عزیز تسلیت می گوییم.
از فوائد اربعینات از برای سالک اینست که خلع بدن از برای او حاصل خواهد آمد و خود را که راکب است از مرکب بدن خود امتیاز می دهد ، بلکه خلع نفس از برای او دست می دهد و سماوات روحانیت او از ارض جسمانیت و نفسانیتش ممتاز گردد و صور غیبیه و ملائکه مکشوف بصیرت قلبش می گردد و تجلیات سبعهٔ سبع المثانی قلب سالک که مشتمل بر [رنگ های] سبعه است ، جلوه گر گردد و سالک عارف به خود و آیات انفسیهٔ قلبیه خود گردد و از معرفت این آیات انفسیه ، معرفت حق تعالی سبحانه حاصل
انکار امام زمان علیه السلام یعنی انکار رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِیَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ غِیَاثِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللّ
شیخ جعفر آقا مجتهدی تبریزی :
سلوک الی الله و پرواز به مبدأ دو بال دارد:
یک، توسل و توجه دائم به ذوات مقدس ائمه ی اطهار علیهم السلام 
و دوم، دلِ شکسته ای را به خاطر خدا آباد کردن،  آن هم به گونه ای که دست چپ از دست راست با خبر نشود، تا می توانید در این مهم همت بگمارید.
بله محبت می کردم
ولی به چه کسانی؟
به کسانی که با من هم سلیقه باشند
در واقع اون هایی که من رو تایید کنند!
 
این محبت نیست
این کاسبی و خودستایی است
 
دلم می خواد روزی برسه که آدم ها رو بدون محاسبه بخوام
هنر اینه به کسی محبت کنی که اطمینان داری نمی تونه جبران کنه
 
قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد.✍ استاد مویدی، فایل صوتی
فایل تبلیغ مجازی
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
 
 
امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزد و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند.
 
 
*میلاد امام علی غلیهم السلام آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرفت والاترین الگوی شهامت و دیانت ، بر عاشقانش مبارک باد*
 
 
{هیئت رهـــــروان شهدا شهرستان دزفــــول}
 
 
لینک کانال هیئت در برنامه ایتا:
 
http:\\eitaa.com\rahrovan_dez
هر کس می‌خواهد در معرفت، اسطوانه‌ای بشود، در «نفی خواطر» بکوشد.
--------
در همه شبانه روز، محبت و عشق خدا را بر دل خود مرور دهید، به خصوص موقع خواب شبانه بیشتر مقید به این امر باشید.
--------
مشکلات نباید مایه‌ی تنبلی و تسویف(امروز و فردا کردن) شود؛ زیرا مشکلات همیشه در راه سالکان بوده است، بلکه سالکان گذشته مشکلاتی به مراتب بیشتر و سخت‌تر از مشکلات ما داشته اند.
--------
قرآن را با توجه و ترتیل بخوانید، از هزار کتاب سلوک قوی تر است.
-------
بعضی از عرفا گف
The Pilgrim's Progress 2019 1080p BluRay,انیمیشن The Pilgrim's Progress دوبله فارسی,دانلود انیمیشن جدید,دانلود دوبله فارسی انیمیشن The Pilgrim's Progress 2019,دانلود رایگان انیمیشن The Pilgrim's Progress 2019,دانلود زیرنویس فارسی The Pilgrim's Progress 2019,دانلود فیلم The Pilgrim's Progress 2019,دانلود کارتون سیر و سلوک پیلگریم,سایت دوستی ها,سیر و سلوک پیلگریم,
ادامه مطلب
1
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشقِ . امام على علیه السلام : هجران، کیفر عشق است
2
رسول اللّه صلى الله علیه و آله :العِشقُ مِن غَیرِ ریبَةٍ کَفّارَةٌ لِلذُّنوبِ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : عشقِ پاک ، کفّاره گناهان است .
3
عنه علیه السلام :کَم مِن صَبابَةٍ اُکتُسِبَت مِن لَحظَةٍ . امام على علیه السلام : چه عشق هایى که از یک نگاه ، حاصل شد!
4
الإمام علی علیه السلام :رُبَّ صَبابَةٍ غُرِسَت مِن لَحظَةٍ . امام على علیه السلام :
{وظایف منتظران - شماره 37}
 
اطاعت پذیری
 
ابوحمزه از امام باقر(ع) پرسید حق امام بر مردم چیست؟ فرمودند: اینکه سخنش را بشنوند و از او اطاعت کنند. [اصول کافی، کتاب الحجه]
امام صادق(ع) : شنیدن و اطاعت کردن درهای خیر هستند، کسیکه بشنود و فرمان ببرد، حجت و دلیلی بر علیه او نیست، ولی کسیکه بشنود و فرمان نبرد، عذری از او پذیرفته نخواهد شد... ما گروهی هستیم که خدا اطاعت از ما را واجب کرده است. [اصول کافی، کتاب الحجه، باب وجوب اطاعت از امام]
هیچ قاضی ای برای بر
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
یکی از اهداف سالک در سلوک الی الله رسیدن به آرامش است در پس این جمله؛
علمک به حالی حسبی
جام جهان نماست ضمیر منیر دوست
ابراز احتیاج خود آنجا چه حاجت است؟
و پس از آن
انقطاع کامل از خلق الی الخالق 
و
افوض امری الی الله
این ذره ای از طعم توحید است که در گام نخست با باور 
لاحول و لا قوه الا بالله
آغاز و چشیده میشود...
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که بمیردوامام زمان خویش رانشناخته باشد, درواقع به مرگ جاهلیت مرده است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):یاعلی! دوست نمیداردتورامگرشخص حلال زاده ودشمن نمیداردتورا, مگرکسی که ولادتش ناپاک باشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):برای هرچیزی جوازی لازم است وجوازگذشتن ازصراط محبت وعشق به علی بن ابیطالب است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):به محبت وعشق به مااهلبیت روی بیاورید, زیراکسی که خدارا باچنین خصلتی ملاقات کند, داخل بهشت
همیشه برام سوال بوده توی یک رابطه زن و شوهری محبت تا چه اندازه باید باشه؟؟
تا چه حد باید همسرم رو دوست داشت باشم؟؟
آیا برای محبت بین همسران حدو حسابی هم هست؟؟
تا به این ایه از قران رسیدم " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا
لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ
فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ " چقدر زیبا قرآن این روابط همسری رو بیان می کنه که از کلمه " مودة " اس
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب ثواب الاعمال وعقاب الاعمال چنین آمده است
امام باقر علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: خداوند عزوجل مى فرماید: کسى را که در اسلام از پیشواى ظالمى که از جانب خداوند عزوجل نیست اطاعت کند، حتما عذاب مى کنم ، گرچه انسان نیکوکار و با تقوایى باشد و هر کسى که در اسلام از پیشواى هدایتگرى که از اطراف خداوند عزوجل باشد اطاعت کند، حتما او را مى بخشم ، گرچه خو
بسم الله
عن نصر بن قاموس قال: قال لی أبو عبدالله علیه السلام: إذا أحببت أحدا من إخوانک فأعلمه ذلک فإنّ إبراهیم علیه السلام قال «ربّ أرنی کیف تحیی الموتی قال: أو لم تؤمن؟ قال: بلی و لکن لیطمئنّ قلبی» (کافی، ج2، ص644)
امام صادق (ع) میفرمایند: زمانیکه یکی از برادرانت را دوست داشتی او را از این محبت خود آگاه ساز. همانا ابراهیم گفت: پروردگارا! به من نشان بده چگونه مرده را زنده میکنی. خداوند فرمود: آیا ایمان نداری؟ ابراهیم (ع) عرضه داشت: بله ایمان دارم ولی
امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی ناب و زیبا خطاب به غافلانی چون بنده میفرماید:«انّ الوصول الی اللّه عزّوجلّ سفرٌ لا یُدرَک الّا بامتِطاء اللّیل»وصال به خداوند عزوجل سفری است که جز با مَرکَب راهوارِ «شب زنده داری» به دست نمی‌آید....اساتید سلوک میفرمایند که حقیقت آنوقت بر جان ما طلوع میکند که خیالات و خواطر و افکار پراکنده از صحنه‌ی دل زدوده شود، و بهترین وقت برای این هدف، سکوت نیمه شب است و لذا سفارش اهل بیت و بزرگان همیشه به شب زنده دار
به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی/ از سر خواجگی کون و مکان برخیزم
1.کسب معرفت بدون ادب ممکن نیست و هرکجا سفره معرفت گسترده شده، از برکت ادب بوده است.
2.اولیا خدا هیچ کجا با کسی دشمن نبوده اند و حتی با کسانی که با آنان دشمن بوده اند نیز ادب ورزیده اند. زیرا همه جا در حضور حق بوده اند.
3. کسانی که رابطه فرورفته ای با هم دارند (خلطا) اکثرا به یکدیگر ظلم می کنند.
4. موضع استغفار در حضور مولا.
5. به خرابات باید با ادب وارد شد، آنجا جای هرکسی نیست. همه محرمند و
1
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشقِ .
امام على علیه السلام : هجران، کیفر عشق است
2
رسول اللّه صلى الله علیه و آله :العِشقُ مِن غَیرِ ریبَةٍ کَفّارَةٌ لِلذُّنوبِ .
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : عشقِ پاک ، کفّاره گناهان است .
3
عنه علیه السلام :کَم مِن صَبابَةٍ اُکتُسِبَت مِن لَحظَةٍ .
امام على علیه السلام : چه عشق هایى که از یک نگاه ، حاصل شد!
4
الإمام علی علیه السلام :رُبَّ صَبابَةٍ غُرِسَت مِن لَحظَةٍ .
امام على علیه السلام :
"انّ الذین آمنوا وعملوا الصالحات سیَجعلُ لهم الرحمنُ وُدّاً"یعنی،کسانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام دهند،خدا محبت آنان را در دلها قرار میدهد،ومردم آنان را دوست میدارند،وحتی بعد از مرگشان نیز مردم آنان را دوست میدارند،که در روایات مصداق اتم واکمل آنرا حضرت علی علیه السلامدانسته است.سوره مریم،۹۶.
در کتاب حقیقة الامر این نکته را ذکر کرده است که «ماء معین» در قرآن کریم اشاره به امام است و تاویل به علم و معرفت و محبت شده است.
پس این شعر منسوب به حضرت:
« شیعتی مهما شربتم ماء عذب فاذکرونی»
معنی ظاهرش این است که هرگاه آب گوارایی نوشیدید، از لب تشنه حسین علیه السلام یاد کنید.
و معنی تاویلی اش این است که هر گاه از علوم قران و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بهره مند شدی، بگو: « صلی الله علیک یا اباعبدالله»، چون از برکت امام حسین علیه السلام است
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از علما ماجرای ملاقات خود را در حرم حسینی اینگونه نقل می کند: امام زمان علیه السلام که جانم به قربانش را دیدم که خطاب به سیدالشهداء علیه السلام می فرمود: "شما درکربلا تنها ماندید٬ من هم دراین زمان تنها مانده ام!" در اینجا آن حضرت توجه خاصی به من نمود و فرمود: زیارت عاشورا را بخوان٬ من می خواستم زیارت عاشورا بخوانم ناگهان به جای زیارت عاشورا به طور ناخودآگاه شروع به گریه کردم آن حضرت خودشان مشغول خواندن زیارت شدند و
هو
در تفسیر اهل عصمت علیهم السلام وارد است که صراط مستقیم ولایت حضرت علی مرتضی علیه السلام است که صراط جمیع رسولان خداوندی است ؛ یعنی همگی بر صراط ولایت آن بزرگوار سیر و سلوک می نمایند.
میرزا ابوالقاسم الحسینی الشریفی (راز) شیرازی
قوائم الأنوار و طوالع الأسرار صفحه ۶۲۴
چرا امیر المومنین علیه السلام فرزند خود را عثمان نام نهادند؟
آیا امیر المومنین علیه السلام اسم فرزند گرامیشان را به علت محبت عثمان یا وحدت با غاصبین عثمان گذاشتند؟
این روزا زیاد می‌بینیم نواصب برای اثبات محبت امیر المومنین به خلفای غاصب شبهه‌ای را مطرح کرده‌اند که امیر المومنین علیه السلام نام فرزند خود به دلیل محبت به عثمان، عثمان گذاشت!
حقیقت چیست؟
بشنوید نظر خود امیر المومنین علیه السلام را:
مرحوم شیخ الفقها ابی الصلاح حلبی روایت کر
عکس های عاشقانه
جدیدترین عکس نوشته های شعور و معرفت
 
عکس نوشته  در مورد معرفت و شعور انسان ها
عکس درباره شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس نوشته های درباره شعور و معرفت
عکس نوشته شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس نوشته شعور و معرفت
 
عکس های عاشقانه
جدیدترین عکس نوشته های شعور و معرفت
 
عکس نوشته  در مورد معرفت و شعور انسان ها
عکس درباره شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس نوشته های درباره شعور و معرفت
عکس نوشته شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس شعور و معرفت
عکس نوشته های شعور و معرفت
عکس نوشته شعور و معرفت
 
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت

 مقام علمی امیر المومنین علیه السلام در کلام امام حسن علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
احمد بن حنبل عالم بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
ابی رزین گفت: بعد از درگذشت علی (علیه السلام) پسرش حسن (علیه السلام) در حالی که عمامه سیاه بر سر داشت برای ما خطبه خواند. و فرمود: مردی از میان شما رفت که از نظر مقام علمی کسی [جز رسول خدا] بر او پیشی نگرفت و بعد از او نیز همانند او نخواهد بود.
✅ محقق کتاب وصی الله بن محمد عباس تصریح می‌کند سند روایت حسن (ن
 
بعضی از جوان ها گاهی در برخی از رابطه ها مثلا در رابطه با جنس مخالف گیر می کنند. آنجا که یک دفعه ای توجهشان جلب می شود از عنوانی نظیر «عاشقی» استفاده می کنند، امام صادق علیه السلام در ضمن روایتی می فرمایند که اگر کسی دلش را از محبت خدا پر نکند و در رابطه با خدا وخود خود را خوب تعریف نکند، خدا محبت دیگری را به دل او می افکند:
 
عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْعِشْقِ قَالَ قُلُوبٌ‏ خَلَتْ‏ مِنْ ذِکْرِ ا
الشیعی الذی یزور الحسین علیه السلام ویقیم المجالس علیه أو ینصب موكبا باسمه ویقرأ الزیارات الواردة عن أهل البیت علیهم السلام، ثمّ لا یسعى لتنظیم ولاءاته وعداواته على أساس قیم الحسین(ع) وأصول ملحمة عاشوراء، فكبّر علیه خمساً!لم تدعنا ثورةُ الحسین(ع) أن نُطلِق سراح ولاءنا وعداءنا ینسابان حیث نشاء، فنوالی ونعادی من شئنا دون منهج أو معیار.المعیار الأول والأخیر هو خط الحسین(ع) ومدرسته. هذا هو المعیار الذی یجب أن یكون نصب أعین محبّ الحسین(ع) وخ
نکته ای بسیار کلیدی و مهم.
درک حقیقیو حتی ادراک شهودی این حقیقتراهگشای معرفت حقیقی است.
معرفت قلبی نسبت به دین داشتن؛معرفت قلبی نسبت به اهل بیت؛
معرفت قلبی نسبت به قرآن؛معرفت قلبی نسبت به اولیای الهی داشتن؛
و بسیاری معرفتهای دیگر که زاد و توشه ی مسیر صعب و مستصعب ولایت اند.
در آن نیک تأمل و تدبر فرمایید.
ألمعرفةُ بذر المشاهدة
ادمین
علامه‌ذوالفنون مروجی‌سبزواریمعرفت‌قلبیمعرفت‌عقلی
روش‌معرفتی‌عقل با روش‌ معرفتی‌ قلبخیلی فرق می کند.
بنده همیشه باید خودش رو در پیشگاه خداوند مقصر بدونه و این نکته رو آویزه گوشش بکنه که هر چه قدر هم خدا رو عبادت و اطاعت بکنه، بازهم از این جهت کوتاهی می‌کنه و نمیتونه تمام و کمال بندگی خدا رو بجا بیاره.
در روایت داریم:
عنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَی(علیه السلام) قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ یَا بُنَیَّ عَلَیْکَ بِالْجِدِّ لَا تُخْرِجَنَّ نـَفـْسـَکَ مـِنَ حـَدِّ التَّقـْصـِیرِ فِی عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَ
بخشی از زیارت اربعین: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة...؛ و سیدالشهدا علیه السلام، خون خویش را در راه تو عطا کرد، تا بندگانت را از «جهالت» و «حیرت ضلالت» نجات دهد... که جهالت، غفلتِ عِلمی است و ضلالت، غفلتِ عَمَلی.جهل و ضلالتِ همگان بود برقرارشد خون تو برای نجات بشر، نثارراه سلوک و قرب، چه سهل است با حسینگر کشتیِ سریعِ وصالش شوی سوار
جملاتی زیبا ازحضرت علی علیه السلام
 
 
1. مردم را با لقب صدا نکنید.2. روزانه از خدا معذرت خواهی کنید.3. خدا را همیشه ناظر خود ببینید.4. لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید.5. بدون تحقیق قضاوت نکنید.6. اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود.7. صدقه دهید، چشم به جیب مردم ندوزید.8. شجاع باشید، مرگ یکبار به سراغتان می آید.9. سعی کنید بعد از خود، نام نیک بجای بگذارید.10. دین را زیاد سخت نگیرید.11. با علما و دانشمندان با عمل ارتباط برقرار کنید.12. انتقادپذیر با
امام صادق ع میفرمود از مناجتهای خدای عزوجل با موسی ع این بود که ای موسی بدنیا تکیه مکن مانند تکیه کردن ستمگران و تکیه کردن کسی که انرا پدر و مادر خود دانسته ای موسی اگر ترابخودت واگذارم که بان بنگری مجبت ورونق دنیا بر تو چیره شود ای موسی در کار خیر با اهلش مسابقه  وگذار و بر انها پیشی گیر زیرا کار خیر مانند اسمش  نیکو و پسندیده است و انچه ا زدننا یا را که بدان  احتیاج نداری رها کن و بفریب خورندگان بدنیا و بخود و اگذاشتگان منگر و بدانکه اغاز هر
در کتاب های دعا ، از جمله در کتاب مفاتیح الجنان ، نیایشی کوتاه از حضرت مهدی علیه السلام نقل شده که دارای مضامین اخلاقی برای اصناف و گروه های مختلف است ، در فراز نخستین این دعا چنین می خوانیم : اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ : خدایا توفیق اطاعت( از فرامین خود را ) روزی ما گردان ؛  اطاعت از دستورات الهی مفهوم گسترده ای دارد که شامل تمام آموزه هایی می شود که خداوند توسط پیامبر صلی الله علیه و آله برای انسان ها آورده که واجبات و محرمات
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
. شناخت امام هر زمان
از وظایفی که در هر زمان، به ویژه در عصر غیبت برای پیروان آموزه های
اسلامی مورد تأکید و سفارش واقع شده، تحصیل شناخت و معرفت دربارة امام آن
زمان است.
امام صادق علیه السلام خطاب به فضیل فرمود: امام خود را بشناس که اگر
امام خود را شناختی، دیر و زود شدن این امر، آسیبی به تو نخواهد رساند...
.[3]
بی گمان، شناخت امام، از شناخت خداوند متعال جدا نیست؛ بلکه یکی از
ابعاد آن است؛ چنان که در دعای شریف معرفت، به خداوند متعال عرض می کنیم؛
ا
در کتاب مستدرک (از کتب معتبر اهل تسنن) آمده است که:
پیامبر اکرم ص فرمودند:
اطاعت از من اطاعت از خداست و نافرمانی از من نافرمانی از خداست.
اطاعت از علی اطاعت از من است و نافرمانی از علی هم نافرمانی از من است.
(مستدرک - ج3 / ص 131)
قابل توجه برادران اهل تسنن!!!
در یک کلام :
نافرمانی از دستورات امیرالمومنین ع، نافرمانی از دستورات الهی محسوب می‌شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی فکر کردم از کجا باید شروع کرد و از کدامین نقطه باید گفت؟
آنقدر مبحث سلوک، آنهم در حیطه ی خانمها پیچیده و گسترده و عمیق است ک سردرگم می مانی از کجا شروع کنی و نقطه ی آغازین کجاست؟
اصلا آیا سلوک نقطه ی آغازین دارد؟
سلوک یک خط ممتد است ک ابتدایش معلوم نیست. ولی در هر حال باید برایش نقطه ی شروعی را تعیین کرد.
سلوک بانوان.
موضوعی ک بسیار مهجور و غریب است.
شاید طالب و خواهان زیاد داشته باشد؛ فراوان. ولی...
نه علمش هست؛ نه عمل
محبت ها و ارادت ها و تحویل گرفتنهایی که به خاطر امنیت شغلی و منافع شخصی هست حالم رو بهم میزنه...
چطور بعضی دخترها و پسرهایی که به خاطر زیبایی شون یا موقعیت اجتماعی شون یا موقعیت اقتصادیشون یا هر چیزی که باید توی این دنیا گذاشت و رفت بهشون محبت میکنن، اون محبت و توجه رو جدی میگیرن...
چطور بالا نمیارن؟!!!
حالم از بعضی از توجه ها بهم میخوره...
 
هنگامی که کسی را دوست می داری...


امام صادق (علیه السلام)
فرمودند: هنگامی که کسی را دوست میداری، او را از این محبت آگاه کن، زیرا
این کار، دوستی بین شما را محکم تر می کند. (کافی ، ج 2 ، ص 644 ، حدیث 2)




نسبت دین و محبت
از نظر اسلام می توان به روایت امام باقر (علیه السلام) استناد کنیم که «هل الدین الا الحب» آیا دین جز محبت است؟ و می
توان آغازگر قرآن یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را در سوره فاتحة الکتاب
دلیل این قرار دهیم که در اسلام همه چیز با رحمانیت
همیشه برام سوال بوده توی یک رابطه زن و شوهری محبت تا چه اندازه باید باشه؟؟
تا چه حد باید همسرم رو دوست داشت باشم؟؟

آیا برای محبت بین همسران حدو حسابی هم هست؟؟

تا به این ایه از قران رسیدم " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا
لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ
فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ " چقدر زیبا قرآن این روابط همسری رو بیان می کنه که از کلمه " مودة " ا
امام باقر ع فرمود هر مذهبی شمارا براهی نبرد بخدا که شیعه مانیست جز انکه خدای عزوجل را اطاعت کند شرح در زمان امام باقر ع بدعتگران و دین سازان گمراه عقایدو افکار با طلی در.میان مسلمین انتشار میدادندکه نمونه یی از انها در این زمان هم در میان عوام مسلمین دیده میشود مانند عقیده باینکه تنها قبول تشیع با محبت امیرالمومنبن ع یا امیدواری بخدا یا گریه برای امام حسین ع بدون هیچ طاعت  عبادت دی گر موجب سعادت ونجاتست امام باقر ع با یک چمله کوتاه تمام رشته
محبت در لغت، به معنای دوست داشتن و علاقه مندی آمده است و در اصطلاح عرفان عملی، به سرور و لذتی که ناشی از جذب شدن به کمال و جمال حقیقی باشد، تعبیر شده است. این کشش درونی، قابل شدت و ضعف است که در مرتبه ضعیف، همان ارادت است. در مرتبه بعد، شوق خوانده و در مرتبه قوی تر به آن محبت گفته اند. اگر محبّت و علاقه مندی، به شدت برسد به آن، عشق گویند.
ادامه مطلب
در کتاب مستدرک (از کتب معتبر اهل تسنن) آمده است که:
پیامبر اکرم ص فرمودند:
اطاعت از من اطاعت از خداست و نافرمانی از من نافرمانی از خداست.
اطاعت از علی اطاعت از من است و نافرمانی از علی هم نافرمانی از من است.
(مستدرک - ج3 / ص 131)
قابل توجه برادران اهل تسنن!!!
در یک کلام :
نافرمانی از دستورات امیرالمومنین ع، نافرمانی از دستورات الهی محسوب می‌شود.
چه کسی برادر دینی ماست؟
امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر خود آورده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
من قویت بصیرته وحسنت بالولایة لأولیائه والبراءة من أعدائه معرفته فذلك أخوكم فی الدین ، أمسّ بكم رحماً من الآباء والاُمّهات.
کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آن‌ها داشته باشد، چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادرانتان، به شما نزدیک‌تر است...!
تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، ص
حق
به گمان این حقیر این 2 گرم و شاید هم کم و شاید هم بیش را اگر انسان نگه دارد، اکثر راه را رفته است.
منطقیون در تعریف حدی انسان گفته‌اند که حیوان ناطق و عرض شود که انسانیت محقق نشود الا آن گاه که ناطقیت محقق شود و ناطقیت محقق نشود مگر پس از سکوت طولانی تا آن سکوت سبب شود که بذر نطق انسان شکوفا شود.
یادم نیست که از که بود که شنیدم که فرمودند که من سالیان دراز سکوت کردم تا توانستم این مطالب عالیه را بگویم.
به قول شیخنا بهایی:
عزت اندر عزلت آمد ای فل
         زنده نگه داشتن سنت های  پیامبر ص 
 آیه قرآن ، اطعوا الله و اطیوا الرسول 
از خداوند و رسولش اطاعت کنید
  حدیث درباره سنت های رسول الله 
 مَنْ احْیا سُنَتی فَقد أحَبَّنی ومَنْ أحَبَّنِی کانَ مَعِیَ فِی الجَنَّةِ
ترجمه ،هرکس سنت مرا زنده کند به طور قطع مرا دوست داشته و کسی که با من محبت و دوستی داشته باشد به همراه من در بهشت است
سنن ترمذی
محدثه یکسالی است ازدواج کرده ولی قصد طلاق گرفتن دارد و پیش مشاور هم که رفت میگفت شوهرم به من میگوید زشت و مرا دوست ندارد مشاور بعد از چند جلسه دریافت که محبت بینشان از بین رفته و محبت چیزی است که خدا باید در دل باندازد اینطور نیست که محدثه با مرد دیگری خوشبخت شود که دوستش دارد حالا به دلایلی من جمله افسردگی در روابط جنسی سرد است ولی اول تقصیر خودش است و باید به حرم امام رضا علیه السلام برود و نذر و دعا کند نا امواج منفی از داخل خانه بیرون رود مش
اعتقاد شیعه در مورد انکار هر کدام از دوازده امام علیهم السلام در کلام شیخ صدوق رحمه الله
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن بابویه (شیخ صدوق رحمه الله) در رساله عقاید گفته است که: هرکه دعوی امامت کند و امام نباشد ظالم و ملعون است، و هرکه امامت را در غیر اهلش قائل شود ظالم و ملعون است. و حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرموده است که: هر که انکار کند امامت علی را بعد از من انکار پیغمبری من کرده است و هر که انکار پیغمبری من کند انکار پروردگاری
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_6
راه های شناخت (باطنی) امام زمان (عج) :
1- نص : نص در لغت یعنی هر نوعکلامی که صریح و آشکار باشد و نیاز بهتوضیح نداشته باشد. و در اصطلاح یعنی تعیین و تصریح و اعلام پیامبر(ص) که مفادش خبر دادن از جعل(قرار دادن) و نصب الهی یا جعل و نصبتوسط امام (به امر الهی ) است. فرق این دو با هم در این است که:در اولی جعل و نصب بدون واسطه انجام شده و فعل الهی است.مانند:بعثت انبیای الهی توسط خداوند.و در دومی فعل الهی به واسطه پیامبر(ص)  انجام م
✅نکته طلایی چهارم: انتخاب نام نیک برای فرزندان
⬅️امام کاظم علیه السلام فرمودند: نخستین نیکى انسان به فرزندش، انتخاب نام نیکو براى اوست و هر کس باید نامی زیبا براى فرزندانش انتخاب کند.(الکافی، ج6، ص 18)
به امام صادق علیه السلام گفته شد ما نام شما و نام پدران شما را براى خودمان انتخاب مى‌کنیم، آیا این کار به حال ما مفید خواهد بود؟ امام فرمودند: آرى به خدا قسم، مگر دین بجز دوستى و محبت، چیز دیگرى است؟ (تفسیر العیاشی، ج1، ص168)
یعنى این عمل اظهار دو
بسم الله









حکایاتی شگرف از امام حسن عسکری(علیه السلام)دگرگونی دشمنبه
دستور حکومت عباسی ، امام حسن عسگری را در زندان علی بن اوتاش افکندند، او
بسیار با آل محمد (صلی الله علیه وآله) دشمنی داشت و دشمن سر سخت آل علی
(علیه السلام) بود و در انحراف و جنایت و ظلم هیچ باکی نداشت . امام حسن
عسگری (علیه السلام) یک روز در زندان او بسر برد، در همین یک روز علی بن
اوتاش آنچنان به امام گرایش پیدا کرد که به اصطلاح 180 درجه از وضع قبل ،
دگرگون گردید و به
ضمن تبریک میلاد سبط اکبر امام حسن مجتبی علیه السلام

امام حسن علیه السلام فرمود: «إنّ
اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْماراً لِخَلْقِهِ، فَیسْتَبِقُونَ فیهِ
بِطاعَتِهِ إِلی مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفازُوا، وَ قَصِّرَ
آخَرُونَ فَخابُوا؛
خداوند متعال ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عده
ای در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خشنودی الهی از یکدیگر سبقت
خواهند گرفتند و گروهی از روی بی توجهی و سهل انگاری خسا
امام حسین علیه‌السلام:
من دَعا عَبدا مِن ضَلالَةٍ إلى مَعرِفَةِ حَقٍّ فَأَجابَهُ، کانَ لَهُ مِنَ الأَجرِ کَعِتقِ نَسَمَةٍ.
«هر کس انسانى را از گمراهى به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجرى مانند آزاد کردن بنده دارد».
 
مسند زید: ص ٣٩٠
راه های تقرب به خدا
۱- معرفت هر چه خدا بهتر و بیشتر بشناسیم، انبیاء و أئمه (ع) چنین بوده اند.
۲- انجام واجبات
۳- خدمت به مردم (صدقه نهان و آشکار و... .)
۴- دوری از گناه (نگاه، شکم، دامن، شهوت و... .)
۵- محبت به اهلبیت(ع) و برائت از دشمنانشان.
۶- کسب فضائل اخلاقی و ترک رذائل.
۷- انجام مستحبات
۸- 
واما من خاف مقام ربه و نهی النفس عن الهوی فان الجنةهی المأوی.          سوره مبارکه نازعات آیه ۴۰و ۴۱٪٪
 
امیر المومنین علیه السلام باب هدایت
شیخ صدوق قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ (ع) قَالَ عَلِیٌّبَابُ الْهُدَى مَنْ خَالَفَهُ كَانَ كَافِراً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ دَخَلَ النَّارَ.
امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: امیر المومنین علیه السلام باب هدایت است؛ هر کس با او مخالفت کند، کافر است و هر کس ولایت او را انکار کند به قعر جهنم می‌رود.
محقق کتاب شیخ احمد ماحوزی در مورد س
اعتراف ابن حجر مکی به فضائل امام موسی کاظم علیه السلام
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:
موسى الكاظم وهو وارثه علما ومعرفة وكمالا وفضلا سمی الكاظم لكثرة تجاوزه وحلمه وكان معروفا عند أهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله وكان أعبد أهل زمانه وأعلمهم وأسخاهم.
موسی کاظم (علیه السلام) علم و معرفت و فضل و کمال را از پدرش به ارث برد و در اثر عفو و گذشت و بردباری که از خود
عَنْ‏ أبی بَصیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ: «إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) أَمْهَرَ فَاطِمَةَ رُبعَ‏ الدُّنْیَا، فَرُبعُهَا لَهَا، وَ أَمْهَرَهَا الْجَنَّةَ وَ النَّارَ، تُدْخِلُ أَعْدَاءَهَا النَّارَ، وَ تُدْخِلُ أَوْلِیَاءَهَا الْجَنَّةَ، وَ هِیَ الصِّدِّیقَةُ الْکُبْرَى، وَ عَلَى مَعْرِفَتِهَا دَارَتِ الْقُرُونُ الْأولَی [الْأُوَلُ]».
ترجمه:
ابو ‌بصیر از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمود: همانا خداوند تبارک و تعالى مهریّ
هو
 
طریق سیوم از طرق ثلاثهٔ مذکوره [ذکر و مراقبه و رابطه در سلوک الی الله‌] استفاده است از صحبت و تربیت شیخی کامل و مکمل صاحب تصرف که کارها ازو ساخته آید که به یمن توجه و اخلاص او دل از غفلت و باطن از رذائل پاک گردد و بجاذبهٔ محبت او انوار مشاهدهٔ الهی بر دل درخشیدن گیرد. در حضورش به رعایت ادب و رضای خاطر و در غیبت بنگاهداشت تصور او فیضیاب شود و فرموده اند که این امر تمام ادب است چه هیچ بی ادبی به خدا نرسد کما قال من یضیع الرب الادنی لم یصل الی ال
جهت اطاعت زن از مرد
اگه زنی از شوهر خود اطاعت نمیکنه و به قول معروف تمکین نداره ، از این طلسم استفاده کنه.
این طلسم رو مطابق با تصویر دقیقا به همین صورت با جوهر روحانی و در ساعت سعد بر روی کاغذ سفید بدون خط بنویس و وقتی نوشتی قشنگ تا بزن و بالای درب ورودی ساختمون محل زندگی آویزان کن .
اثر آن از وقتی خانم برای اولین بار از آن درب عبور ‌کنه شروع میشه .
جهت سرکتاب به لینک سرکتاب مراجعه شود و سرکتاب کبیر رایگان نیست
در زیر طلسم به جای فلانه بنت فلانه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها